Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Miért tapsol a Fidesz Ursula von der Leyennek, amikor szinte semmiben sem ért egyet vele?

Miért tapsol a Fidesz Ursula von der Leyennek, amikor szinte semmiben sem ért egyet vele?

A fentebb feltett kérdés természetesen költői, hiszen pontosan tudjuk a választ. A magyar kormánypárt számára már az is nagy dolog, hogy számára nem egy nyíltan ellenséges bizottsági elnököt dobott ki az unió alkugépe, így most még azt mondhatnak róla, amit csak hallani szeretnének a párt hívei. Pedig a német kereszténydemokrata politikus világnézete távolabb áll a  a Fidesztől, mint a sikeresen megfúrt Manfred Weberé, így nem véletlen, hogy az Európai Néppárton kívül legfőbb támogatója a liberális frakció. Ez utóbbi tény az álmoskönyv szerint nem szokott túl jó eredményre vezetni a magyar kormánypárt számára.

24_hu_102.jpg

Fotó: 24.hu

Ursula von der Leyen nem nevezhető nyeretlen kétévesnek az európai politikában, ugyanakkor a legtöbb uniós polgár számára sötét lónak számít. Pedig a hétgyerekes, szőke hölgy azt a német haderőt felügyeli, amely nem elhanyagolható tényező a világ katonai térképén. De megfordult már más posztokon is korábban, hiszen 2005-ben családügyi miniszterként került Angela Merkel kormányába, és azóta az egyedüli nő, aki végig valamilyen tárcát vezetett a kancellár mellett.

Ez a portfólió idáig akár meg is felelhetne a Fidesz elvárásainak, ám von der Leyen közismerten a CDU liberális szárnyához tartozik. Nyitott a baloldali választók felé, ugyanakkor konzervatív politikushoz képest meglehetősen liberális nézeteket vall a menekültpolitikában. Megrótta például Magyarországot azért, mert embertelenül bánik a menedékkérőkkel, ő maga pedig befogadott a házába egy pilótának tanuló szír fiút. A német politikus nem a veszélyt látja elsősorban a jobb létre vágyó emberekben, hanem a lehetőséget. Szerinte ki kell használni a bevándorlók tudását és igyekezetét, hogy megvessék a lábukat egy élhetőbb világban.

Hidvéghi persze előre is menekült, mert finoman arra célzott egy másik kijelentésével, hogy nem örülne pártja annak, ha az uniós támogatásokat a jogállami normák betartásához kötnék a jövőben.

Ha mindez nem lenne elég Orbán Viktor és köre számára ahhoz, hogy gyanakodva szemlélje azt az elnököt, melyet jobb híján támogatott a megválasztásában, érdemes felidézni a liberális Renew Europe (Újítsuk meg Európát) frakció vezetőjének, Dacian Cioloșnak a lelkes nyilatkozatát, amikor a támogatásuknak köszönhetően az Európai Bizottság elnökévé választották von der Leyent. A román politikus többek között az integráció erősítését, a szabadságjogok melletti kiállást reméli a német elnök megválasztásától.

Ehhez képest Hidvéghi Balázs a magyar kormánypárt frissen Brüsszelbe delegált egykori szóvivője olyan elvárásokat fogalmazott meg az új bizottsági elnök felé, mint például, hogy az uniós bevándorlás kérdésében is új korszakot jelentsen az új bizottsági elnök megválasztása. Pontosan nem tudni, hogy mit ért ez alatt, de az biztos, hogy ezek a szavak inkább saját választóiknak szóltak, mint a migrációs problémát a Fidesznél jóval árnyaltabban szemlélő német politikusnak. Hidvéghi persze előre is menekült, mert finoman arra célzott egy másik kijelentésével, hogy nem örülne pártja annak, ha az uniós támogatásokat a jogállami normák betartásához kötnék a jövőben.

A fideszes politikus ugyanakkor nem említette von der Leyennek azokat a szociális ígéreteit, melyek elsősorban a baloldali szavazóknak és politikai formációknak tett az elnök. Molnár Csaba DK-s képviselő szerint viszont von der Leyen megválasztásával esély nyílik az európai minimálbér, az európai munkanélküli ellátás és az európai gyermektámogatások bevezetésére, a multinacionális technológiai cégek tisztességes adóztatására és a klímavédelmi célok jelentős szigorítására is. Ezek a Fidesz számára nem túl fontos célkitűzések, mint ahogy az sem dobogtatta meg különösebben Orbán Viktor szívét, hogy az új bizottsági elnök a női vezetők és politikusok számarányának növelését is zászlajára tűzte.

index_167.jpg

Fotó: index.hu

Ursula von der Leyen esetében tehát fokozottan igaz a mondás, mely szerint a puding próbája az evés. Orbán Viktor azért utasította pártja képviselőit arra, hogy támogassák a német politikus megválasztását, mert a többi lehetséges jelölttel korábban már csúnyán összerúgta a port. Így esetleg utalhat minden egyes alkudozás alkalmával arra, hogy az ő támogatása nélkül nem lehetett volna bizottsági elnök. Azt azonban bizonyára nem fogja nagy dobra verni, hogy von der Leyen jelölése Emmanuel Macron francia elnök ötlete volt, és a liberális frakció támogatása nélkül a Fidesz szavazatai semmit sem értek volna. Mert, ahogy egy dakota közmondás tartja: „Ha kilövik alólad a lovat, tegyél úgy mintha gyalog indultál volna csatába, és kevésbé leszel nevetséges.”   

184 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Miért tapsol a Fidesz Ursula von der Leyennek, amikor szinte semmiben sem ért egyet vele? Tovább
Facebook Tetszik
0
184 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni! Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni!
  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr4414967610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (184)
Az utolsó 100 komment:

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.18. 10:48:39

@Quercus Maximus:

"ma gyakorlatilag senki nem tudja, hogy ezek a kisgömböcök valójában kinek gyűjtik a pénzt. "

Annyi azért már látható, hogy legalább jórészt itthon fektetik be, míg a szoclib kormányok által favorizált rendszerben a profit kivéndorolt az anyacégekhez. Ezzel együtt persze nem azt állítom, hogy a haveri kör gazdagítása tisztességes eljárás, hanem csak azt, hogy ez még mindig jobb annál, amit az elődök tettek.
Válasz erre 

2019.07.18. 10:49:06

@MAXVAL bircaman közíró:

Ez igaz Max. De ugye azt te sem gondolod komolyan, hogy Mészáros Lőrincből a következő 1000 évben valamikor Toyota, Honda, Samsung, Kia, vagy akár Huawei lesz.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.18. 10:50:40

@MAXVAL bircaman közíró:

Ebben igazad van. Valóban, annyira szem előtt bannak, hogy a fától nem láttam az erdőt.
Válasz erre 

2019.07.18. 10:52:07

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Na de az ejus támogatást ellopják. Vagyis egyébként sincs jelentősége a GDP növekedésében.

Az meg nem Orbán sara, hogy gyurcsótány degenerált ferenc még ahhoz is hülye volt, hogy lehívja az ejus pénzeket.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.18. 10:54:29

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

"@Kovacs Nocraft Jozsefne: Megint nagyon "falysújos" megállapításokat teszel. :-))"

Van valami salyátos bálya annak, hogy épp a kenyéradó gazdáid báblyainak magyar nyelvi műveletlenségét próbálod a nyakamba varrni. :DDD
Válasz erre 

2019.07.18. 10:54:53

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Igen, ugye amíg az ejus támogatásokat, sőt a tagság előtt a költségvetési forintokat a nyugati multik zsebelték be, a libbantaknak ezzel semmi gondja nem volt. De amint a Strabag helyett a Közgép nyert meg egy tendert, az rögtön korrupció volt.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.18. 11:05:22

@morph on deer:

Az általad imádott Gyurcsány persze nyilván Arany Jánost is megszégyenítő szép magyarsággal szokott beszélni, mi? Nem is beszélve azokról az ellenzéki képviselőnőcskékről, akikbe ugye nem illik belefolytani a szót...
Válasz erre 

Cycmen 2019.07.18. 11:07:04

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"Nekem elsőre az észak-koreai Kim család jut eszembe..."

Na most ha félretesszük azt, amit otthon csinál, lássuk be, hogy nemzetközi porondon zseniálisan játszik a kis dagi!
Válasz erre 

Cycmen 2019.07.18. 11:14:24

@morph on deer:
"Sajnos ez a szép hosszú tiráda cáfol rá a fenti állításra. Ez egy öntömjénező, patetikus mítosz, semmi egyéb. Mert mi az, hogy “magyarul is érez“? Mert ennek alapján mondhatnád azt is, hogy magyarul veszi a levegőt, vagy magyarul fáj a feje, például..!"

A kérdésed költői, mert egy olyan balfasznak, aki azzal gúnyolódik, hogy magyarul fáj a feje, már nem is lehet elmagyarázni a magyar érzés fogalmát! És ezért nem is szükséges megpróbálni, azt kell mondani, hogy kuss picsába hülye libsi!!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.07.18. 12:42:44

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Ezzel csak engem támasztasz alá...
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.07.18. 12:50:44

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Nézd meg az árakat (magyar szint 120-125 %-a), a nyugdíjakat (magyar szint 90 %-a), s azt ott mit finanszíroz a társadalombiztosítás (kb. semmit).
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.07.18. 12:51:32

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Jobban kell csinálni.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.07.18. 12:59:23

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

A kapitalizmus nem egy tisztességes rendszer eleve, szóval ezt számon kérni eleve abszurdum. Kb. mintha a bordélyházakat aszerint néznéd, hol több a szűz alkalmazott.

Tehát ha már kénytelenek vagyunk (ideiglenesen) kapitalista barbárságban vegetálni, akkor legalábbb olyan legyen, mely többet ad vissza a kisembereknek a profitból.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.07.18. 13:01:07

@Quercus Maximus:

Nem, nem gondolom, Eleve hiányoznak hozzá a feltételek a régióban. Ha Mészáros képes lenne valóban konkurrens céget csinálni, már nem élne.

Ennek ellenére még mindig jobb, mint egy átlag nyugati rablóbefektető.
Válasz erre 

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2019.07.18. 13:03:52

@kvadrillio: A magyar baszkikám egy ősnyelv, ősemberi gondolkodással és aggyal. Ezt a kesze-kusza makogást, amit egyes orbanisztáni fideszes bantunegerek produkálnak, még az ősember is megirigyelheti. Kifejezetten kusza a fideszes agy. Annak még azt is be lehet magyarázni orbánisztániul hogy az egyenes az görbe. Nagy mestere ennek a szarkavarásnak a csuton geciből ellett, a focilabdát a makkját libbentő, mekegő-makogó kandisznó. Ezek a fideszes kretének nem magyarok, hanem csak a magyarnak egy mutáns, elfajzott csökevényei.
Válasz erre 

Kis lépés Orbánnak, oriási szopás a lipsiknek. 2019.07.18. 14:44:53

"Miért tapsol a Fidesz Ursula von der Leyennek, amikor szinte semmiben sem ért egyet vele?"

A lenyeg, hogy Orban megszopatta az osszes lipsit az unioban.
Válasz erre 

Kis lépés Orbánnak, oriási szopás a lipsiknek. 2019.07.18. 15:11:47

@Quercus Maximus: "Az meg nem Orbán sara, hogy gyurcsótány degenerált ferenc még ahhoz is hülye volt, hogy lehívja az ejus pénzeket. "

Ja ez egyik legszanalmasabb es legaljasabb vad, hogy az Orbanek lehivjak a nekunk jaro penzeket. A Gyurcsanyek ugyan annyi penzt kaphattak volna, csak annyira leszartak az orszagot, hogy oda se neztek a palyazatokra. Egy lepest sem tettek azert hogy elolvasanak , megirjanak egy palyazatot, hagytak elveszni az ezer milliardokat.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.07.18. 15:40:36

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Hazudsz.

szeka.blog.hu/2019/07/02/orban_viktor_nehezen_viseli_hogy_nem_osztanak_neki_lapot_az_unios_kartyapartiban?full_commentlist=1#comments

"Vagyis az EP-alelnöknek semmi politikai befolyása nincs, azaz a falysújos politikus Dobrevet egy abszolút sújtalan posztra választják meg."
Válasz erre 

Cycmen 2019.07.18. 16:46:45

100
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.18. 17:59:07

@Quercus Maximus: nem, attól még a cigánynak is van jövedelme, hogy elissza.
Az, hogy az ebből épülő beruházások termelnek-e gdp-t a továbbiakban, más kérdés.
Mondjuk az ellopott támogatásból Mészáros naperőművet épít. Termelni fog, hasznosul. Ha stadion épül, az építése növeli a gdp-t, késôbb már nem, mert nem termeli ki a költségeit se.
De az eu támogatás éves beérkezése mindenképp gdp növelő, attól függetlenül, hogy hasznosul-e. Szóval vond le, és meglátod, mennyit fejlődtünk.
Válasz erre 

2019.07.18. 19:09:38

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Ahogyan már fentebb javasoltam, olvasni, olvasni, olvasni.

De nem a szennyportálokat. Nem a drogambulanciás zindexet, nem a sorosürülék 444-et, nem a hazug HVG-t. De még csak nem is a degenerált drágabolgárurat.

Nem. Szakirodalmat, szakembereket, szakportálokat. Akkor kisebb lesz az esélye annak, hogy hülyeségeket beszéltek.

Ha az egyik oldalon azt állítjátok, hogy a patás ellopja az ejus pénzt, akkor a másik oldalon hogy lehet azt állítani, hogy ez a pénz járul hozzá a GDP növekedéséhez? Ha ellopják, akkor hogy?
Tisztában vagy te azzal, hogy jelenleg is közel 3000 milliárd forinttal előfinanszírozza az Orbán kormány az ejus kifizetéseket? Vagyis ezt a pénzt még nem utalta el Brüsszel, hanem a magyar költségvetés terhére lett kifizetve? Tisztában vagy te azzal, hogy mindennek ellenére az első féléves költségvetési hiány mindösszesen 26 milliárd forint? Vagyis ha holnap megérkezne ennek a kifizetésnek a brüsszeli átutalása, akkor a költségvetés brutális, közel 3000 milliárd forintos többletet mutatna?

Ez lenne az a szar gazdaságpolitika amit itt mocskoltok? Akkor melyik a jó? Amit gyurcsótány degenerált ferenc csinált?
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.07.18. 19:18:39

@Quercus Maximus: "Ha az egyik oldalon azt állítjátok, hogy a patás ellopja az ejus pénzt, akkor a másik oldalon hogy lehet azt állítani, hogy ez a pénz járul hozzá a GDP növekedéséhez? Ha ellopják, akkor hogy?" - Nem lehetsz ennyire hülye? Bazdmeg, egy magánvagyon növekedése is a GDP része, te faszfej! Ha ilyen sötét vagy, hogy a gazdasági alapfogalmakat nem ismered minek ugatsz? Ha Orbán kastélyt épít az ellopott pénzből, az ugyanúgy a GDP-hez adódik, mintha az állam kórházat építene belőle.
A másik: " Tisztában vagy te azzal, hogy mindennek ellenére az első féléves költségvetési hiány mindösszesen 26 milliárd forint?" - még a számokkal sem vagy tisztában, te sötét!
index.hu/gazdasag/2019/06/07/masfel_evtizedes_rekordot_dontott_a_majusi_allamhaztartasi_hiany/
Válasz erre 

2019.07.18. 20:03:30

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

A jelenlegi költségvetési ciklusban közel 8000 milliárd forint uniós támogatás érkezett, vagy fog érkezni. Sorold már föl a GDP-t növelő Orbán, Mészáros, vagy más fidesz olichgarha kastélyokat, és egyéb magánvagyontárgyakat. És jelöld már meg ennek értékét. A 100 leggazdagabb magyar összvagyona az imádott hvg-tek szerint 2018-ban 4632,9 milliárd forint volt. És ezt a vagyont 2002 óta mérik. Vagyis ha mind a 100 leggazdagabb lopta az összes vagyonát, akkor sem fogyna el az összes ejus pénz.

"Amint megírtuk: soha nem állt még ilyen jól a magyar költségvetés az első 6 hónap alapján, hiszen az EU-források egyenlegének hatása nélkül a teljes költségvetés hiánya csupán 26 milliárd forint lenne. Igaz azonban az is az alábbi ábra alapján, hogy még mindig több mint 3000 milliárd forintos a különbség az itthoni pályázati kifizetések és az összes brüsszeli átutalás összege között."

Portfolio.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.07.18. 22:33:56

@Quercus Maximus: Látom még mindig nem érted mi a GDP. Ha az országba EU-s pénz jön az növeli a GDP-t, tök mindegy az országon belül kinél landol. Sötét vagy. A portfolio cikkével meg semmit sem bizonyítottál, hiszen csupán annyi történik, hogy szükséges állami költségeket, beruházásokat EU-s pénzekkel tömtek be. Elképesztő mennyire fogalmad sincs a gazdaságról.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.07.18. 22:40:31

A fentieket szépen elteszem és minden poszton le foglak égetni vele. Jobb ha nicket cserélsz! Utálom az ostobákat akik nekiállnak okoskodni.
Válasz erre 

morph on deer 2019.07.18. 22:48:32

@Kis lépés Orbánnak, oriási szopás a lipsiknek.:
“Egy lepest sem tettek azert hogy elolvasanak , megirjanak egy palyazatot, hagytak elveszni az ezer milliardokat.”

Te tényleg ennyire hülye vagy, vagy csak teszteled, hogy ki van ébren..?
Válasz erre 

morph on deer 2019.07.18. 23:38:22

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
“szép magyarsággal szokott beszélni, mi?”

Magyarul, érthetően, és fejből!
Viszont orbán beszédeit, - amiket fel szokott olvasni, - írott formában is megtalálod a honlapján, és úgy talán még ijesztőbb!

Hallgatni nem bírom, de el szoktam olvasni a leiratokat, amelyeket ráadásul még kozmetikázni is szoktak! (Isőnként még a hiradórészletekhez képest is van eltérés, de ez még hagyján.)

Ezzel az a baj, hogy ha már felolvas egy megírt szöveget, akkor azt miért nem nézi át és javítja ki valaki, aki valóban ismeri a nyelvet? Talán mert a vezér úgy tudja, hogy az így van jól, és senki nem mer szólni, hogy ez rémületes?
Nem értem!
Időnként olyan bődületes blődségek hangzanak el, hogy égnek áll(na) tőle a hajam (ha lenne)!

Most komolyan: ez lenne a “szellemi fölény?” Vagy azért veszik ki Eszterházyt a tantervből, hogy ne tudják meg a lurkók, hogy akár nagyarul is beszélhetnénk, nemcsak fideszül? Tényleg nincs ott aenki, aki segíthetne viktornak?

Amúgy én “a hazugság nyirkos felhője” meg “a piacgazdaság, ez a liberális bálványfa...” óta olvasom, és nem lett jobb. (A bálványfa ugyanis az ecetfa, - Rhus typhina - ami valahogy nem azonos az imádat tárgyával... )

(Túl)hosszú életem folyamán ismertem más műveletlen, de (kellően) intelligens embert, akik véletlenül sem beszéltek olyasmiről, let alone bonyolódtak bele, amit nem ismertek, nem használtak olyan szavakat, amelyek jelentésével nem voltak tisztában, ésígytovább. Azaz: érdekes módon sosem akartak kényszeresen többnek látszani, mint akik valójában... Mondom, intelligens emberekről van szó.
Szemben kis kedvencünkkel, aki ugyan valóban kirívóan tehetséges abban amit csinál, de annak édeskevés köze van akár az előbb említett intelligenciához, akár a(z irodalmi) magyar nyelvhez. Ez van.

Nyilván nekünk ez jár, mert ezt érdemeljük..!
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.18. 23:58:09

@morph on deer:

Nem szoktam Orbán-beszédeket hallgatni, sem olvasni, így ezekről nem tudok véleményt mondani. Tudom, meglepő ezt olvasnod egy általad Orbán-seggnyalónak tartott fidesznyiktől, de ez van.

Azt azért megjegyzem, hogy egy politikusnak nem kell jó szónoknak lennie ahhoz, hogy hatásos beszédet tudjon mondani, hogy magával ragadja a hallgatóságot. Fidesz-szimpatizánsként eszem ágában sincs Orbánt Hitlerhez hasonlítani, de ha tudsz németül, akkor bizonyára észleled Hitler beszédeinek szánalmasan primitív voltát - és mégis mekkora hatásuk volt a beszédeinek.
Válasz erre 

morph on deer 2019.07.19. 00:01:48

@Cycmen:
“már nem is lehet elmagyarázni a magyar érzés fogalmát! És ezért nem is szükséges megpróbálni...”

Mert ha megpróbálnád, akkor mi történne, szerinted?
Mondjuk túl azon, hogy kiválóan szórakoznánk.:)

Ideje lenne felfogni már végre, hogy olyan (fiktív) tulajdonságok miatt, amelyek “csak ránk jellemzőek” (sic!) semmiféle megkülönböztetett tisztelet nem jár, - azon egyszerű oknál fogva, hogy még ha mindez igaz lenne, sem lenne viszonyítási alapja senki másnak!

Ez pont olyan, mintha egy futóversenyen arra hivatkoznál, hogy mivel te kiválóan sakkozol, azért te különleges bánásmódra tartasz igényt..!

Komolyan el kéne már felejteni ezt a “kivételezetten egyedülálló” státusz után való sóvárgást, mert ez csak csalódáshoz és frusztrációhoz vezet!

Mindezidáig csak azt sikerült bizonyítania drága jó miniszterelnökünknek, hogy kivétekesen bunkó módon tud (csak) viselkedni, miközben “több tiszteletet” követel Magyarországnak..!

A jelek szerint fogalma sincs ennek az áldott jó ...hmmm... embernek, hogy a tiszteletet nrm kikövetelik, hanem kiérdemlik! Messze nem ugyanaz!

“..azt kell mondani, hogy kuss picsába hülye libsi!!”

Tényleg kell?
Tehát muszáj?
Hááát, nem lehet könnyű dolgod cicamica..!
A jelek szerint akkor rákényszerülsz, hofy te is ugyanolyan bunkó légy, mint egy orbán? Szegénykém...

Na mindegy, teljesítsd a kötelességed, részemről nincs harag.
Én macskapárti vagyok, minden körülmények között, szóval rám számíthatsz!
Válasz erre 

morph on deer 2019.07.19. 00:20:48

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
“...és mégis mekkora hatásuk volt a beszédeinek.”

Piontosan, és azt is tudom, hogy miért.
Nem a nyelvtudás miatt, - a németem gyatra és kizárólag passzív, (valahogy nem szerettem meg, nem elég strukturált a gondolkodásom, szemben veled pl. :)) - hanem mert jó negyven évet töltöttem reklámkommunikációval itt-ott, és pontosan tudom, hogy mi miért hat.
Tudom orbán esetében is, ezzel nincs is problémám. Engem keginkább az zavar, hogy akkor már miért nem szánja/szánják rá azt a kis pluszt, amitől még akár jó is lehetne?
Ennyire igénytelenek, vagy ennyire lenézik a célközönséget, esetleg mindkettő?

Az addig rendben is van, hogy a megfelelő- és megfelelő számú kulcsszó (teigger) kell, hogy szereleljen, de könyörgöm..!

(Meggyőződésem egyébként, hogy az úgynevezett ellenzék elsősorban a kommunikációval vesztett! Pontosabban: annak hiánya miatt. De nyilván azokból is ilyet érdemlünk :()

Na mindegy; mindenesetr engem bánt, hogy ilyesmivel vehető az ország cirka negyede.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.19. 00:38:03

@Quercus Maximus: húha! Te tényleg tölgyfa vagy. A fejed legalábbis.
Az eu-tól érkező pénzt könyvelik. Meg fogsz lepődni, ez az állam bevétele lesz.
Segítek: "GDP képlete a következőképpen néz ki:
GDP = C + G + I + NX
ahol C a háztartások fogyasztása,
G a közösségi (vagy kormányzati) fogyasztás,
I a beruházás,
NX pedig a nettó export, amely az export és az import különbségeként jön létre."

Namost, az eu-s kifizetéseket le kell hívni. Célzott támogatás, célzott beruházás.
Tehát, papíron, be kell bizonyítani, hogy a pénz beruházásra megy el. Mint Szerencsen...
Azaz meg fog jelenni, mint beruházás, tehát növeli a gdp-t, akkor is, ha csak egy része lett ténylegesen felhasználva, vagy túlszámláztak.
Példa: felépíteted a házadat, kifizetsz százmilliót. A fővállalkozó kifizet az alvállalkozóinak ötven milliót. Tehât a könyveidben százmillió fog szerepelni, mert annyit költöttél, noha ötvenmillióból épült fel.
Tehát a te költségvetésedben a vagyonod értéke százmillió, miközben a fővállalkozó elsíbolta a felét.

Ragozzam még, vagy megrágja a szú?
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.19. 00:42:48

@Kis lépés Orbánnak, oriási szopás a lipsiknek.: nem, Orbán a néppártot szopatta meg. Ha Weber átmegy, nem kell alkudozniuk. Így olyan került oda, akit Macron protezsált.
Orbán Macront hozta pozícióba.
Orbán megszopatta Salvinit is, hisz számított rá, aztán el se ment a nagy összeròffenésre.
Van is egy régi dakota átok: legyen barátod az Orbán,!
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.19. 00:56:09

@Quercus Maximus: "6 hónap alapján, hiszen az EU-források egyenlegének hatása nélkül a teljes költségvetés hiánya csupán 26 milliárd forint lenne."

Olvasni, olvasni, olvasni. Elemezni.
Azt szűrtük le, hogy kurvára várjuk az eu pénzét, mert már előre elköltöttük. Mire? Beruházásokra. Namost a beruházás ott szerepel a gdp elemei között...szép öntökönrúgás egy tölgyfától!
A mókusok zavarnak ennyire?
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.19. 01:51:05

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Bizony, ezért dicsekedhettek a németek 2016-ban azzal, hogy a bevándorlók x tized százalékkal növelték az ország GDP-jét.

Csak valahogy azt felejtették el hozzátenni, hogy mindez a bevándorlók állam által finanszírozott költéseiből ill. az állam bevándorlókkal kapcsolatos költéseiből és beruházásaiból adódott. :DD Ahogy azt sem verték nagydobra, mennyivel rontotta mindez az államháztartás egyenlegét.

Mellesleg az is növeli a GDP-t, ha az állam külföldről hitelt vesz fel, majd e hitelből páros napokon gödröket ásat az emberekkel, páratlan napokon pedig betemetteti azokat.
Válasz erre 

chrisred 2019.07.19. 05:39:24

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Bizony, ezért dicsekedhettek a németek 2016-ban azzal, hogy a bevándorlók x tized százalékkal növelték az ország GDP-jét.

Csak valahogy azt felejtették el hozzátenni, hogy mindez a bevándorlók állam által finanszírozott költéseiből ill. az állam bevándorlókkal kapcsolatos költéseiből és beruházásaiból adódott. :DD Ahogy azt sem verték nagydobra, mennyivel rontotta mindez az államháztartás egyenlegét."

De ha te állami megrendelést adsz egy hazai nyelvtanárnak, hogy nyelvórákat adjon, a neki kifizetett pénz jellemzően bekerül a belső gazdaságba fogyasztásként. Emeli a hazai cégek bevételét, adóalapot, potenciális munkahelyeket teremt. Míg egy fiktív számla ellenében egy nagyvállalkozónak kifizetett uniós támogatás annak a befektetéseit fogja gyarapítani, nagy valószínűséggel külföldön. Vagyis csak papíron alkotja a hazai gazdasági tevékenység részét.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.19. 08:26:58

@Kovacs Nocraft Jozsefne: így igaz. Például a paksi hitel is megdobta a gdp-t, noha sose fog hasznot hozni.
Válasz erre 

2019.07.19. 08:36:01

@feketeeper:

Megelőztél.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.19. 08:43:29

@feketeeper:na, akkor kezdjük.- Sose mondtam, hogy a teljes összeget.
-A gdp szempontjából mindegy, ellopják, vagy megvalósul. Ha a pénzt átvezették a számlára, az ott szerepel a számok közt. Lásd Kovácsne Nocraft hozzászólását a hitelről!
- nem 3000 milliárd, csak háromszáz.
-a költségvetés hiánya utoljára 2003-ban volt ilyen magas az év első hat hónapjában

"Az uniós fejlesztésekkel összefüggő költségvetési kiadások 608,1 milliárd forintot értek el, ezzel párhuzamosan 305,9 milliárd forintot utalt át az Európai Bizottság Magyarországnak. (Tavaly már 993,1 milliárd forint kifizetés történt az uniós programokra és még kevesebb, 162 milliárd forint támogatás folyt be május végéig."

"Májusban 137,4 milliárd forint volt az önkormányzatok nélkül számolt államháztartás hiánya. Ezzel az idei év első öt hónapját az államháztartás úgynevezett központi alrendszere 176,4 milliárd forintos hiánnyal zárta, ami az éves előirányzat 17,7 százalékát jelenti – közölte a Pénzügyminisztérium pénteken. Mivel már az 5. hónapban jár az év, és ehhez képest csak 17,7 százaléknál járunk, az éves cél betartását ez nem veszélyezteti, ugyanakkor a Portfolio idősora szerint 2004 óta nem volt ilyen magas a májusban a hiány."

Szokjad, buta segg!
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.19. 08:44:53

@feketeeper: ja, mégegyszer: az ejus pénz , ha beérkezik, akkor lesz oly kevés.
Válasz erre 

2019.07.19. 08:58:59

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Na akkor szokjad faszfej:

www.portfolio.hu/unios-forrasok/gazdasagfejlesztes/breking-ujra-jon-a-brusszeli-penz-bokezubben-osztogat-a-kormany.331605.html
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.07.19. 09:00:43

@feketeeper: Te hülyegyerek! Ha a pénz bejött az országba és nem ment ki importra vagy offshore számlára, akkor az valahol van, tehát hozzáadódik a GDP-hez ha felhasználásra kerül. Az EU-nak elszámolnak egy számlával, vagyis beruházás vagy fogyasztás lesz belőle papíron, még ha ellopták is. Neked az elemi matek nem megy?
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.07.19. 09:03:40

@Quercus Maximus: Már megint égeted magad? Az állam a szükséges beruházásait EU-s forrásokból biztosítja, tehát ne fényezd a költségvetés alacsony hiányát. 16 ezer milliárd a költségvetés. Ha szerinted 3 ezer milliárd jött, az hány százalékban is támogatta meg azt? Te hülye barom! Neked sem megy az elemi matek?
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.19. 09:05:08

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"Például a paksi hitel is megdobta a gdp-t, noha sose fog hasznot hozni."

Ha ilyen bizts vagy benne, akkor inkább lottózz.

@chrisred:

"ha te állami megrendelést adsz egy hazai nyelvtanárnak, hogy nyelvórákat adjon, a neki kifizetett pénz jellemzően bekerül a belső gazdaságba fogyasztásként."

Igen, ezért írtam, hogy gödrök ásása és betemetése is növeli a GDP-t.

Ám sajnos a gödörásáshoz hasonlóan a migrikre költött állami pénz ugyanúgy nem növeli a gazdaság termelési potenciálját, ahogy a gödörásás vagy a stadionépítés sem. Ellenben rontja az államhztartás egyenlegét, ami a németeknél csak a szufficit csökkenését jelentette, de nálunk pl. a deficitet növelné.

"Emeli a hazai cégek bevételét, adóalapot, potenciális munkahelyeket teremt."

Igen, a migrik ellátása is munkahelyeket teremtett. Ez kiadás az államnak, amely azonban soha nem fog megtérülni, mert azóta ugye már kiderült, hogy a migrik nem alkalmasak munkavégzésre, nem is hajlandók rá - sőt a libbantak kivételével mindenki más azt is látja, hogy elég kevés közöttük az agysebész és a kvantumfizikus.

Ezzel az erővel egyszerűbb lenne, ha az állam minden egyes polgárának havonta fizetne plusz ezer eurót csak úgy, az is bekerülne a gazdaságba fogyasztásként.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.07.19. 09:09:05

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Speciel ezek a "falysújos" érveid helytállóak.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.19. 09:12:38

@chrisred:

De annyiban azért igazad van, hogy pl. a migrik elszállásolása növelte a lakások iránti keresletet. This in turn a bérleti dijak emelkedését okozta, ami sajna nem növelte a GDP-t, mert amennyivel nőtt a bérbeadók bevétele, annyival csökkent a bérlők egyéb célokra fordítható jövedelme.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.19. 09:39:40

@Kovacs Nocraft Jozsefne: gyönyörű érvelés, meghajlok előtte...
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.19. 09:54:37

@Quercus Maximus: "Költségvetési Tanács ezért dokumentumában, amelyet Kovács Árpád és Matolcsy György jegyez, azt az előrejelzést adta, hogy „a pénzforgalmi hiánycél teljesülését jelentős mértékű kockázatok övezik”.

A hiány egyik oka az uniós támogatások elmaradása. Az első félévben a kormány 800 milliárd forinttal több uniós támogatást fizetett ki, mint amennyit az Európai Bizottság átutalt"

De nyilván Matolcsy hülye...
Tehát az állam kifizet 800 milliárdot, amiből az eu 3000 milliárddal tartozik, a többi önrész!
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.19. 09:56:55

@Quercus Maximus: mellesleg a költségvetésnek két oldala van. A bevételin szerepel a támogatás, a kiadásin a beruházás. Tehát mindegy, mennyivel tartozik az eu, a költségvetés egyenlegét csak az fogja mozgatni, amit az állam már kifizetett.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.19. 09:58:50

@Kovacs Nocraft Jozsefne: így van. Például a szögesdót is növelte a gdp-t.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.19. 10:02:29

@Kovacs Nocraft Jozsefne: a paksi beruházás nyereségességét eleddig egy tanulmány mutatta ki, amely jelentős áramár drágulással számol.
Szakemberek nem várják az árdrágulást, jelenleg épp csökken.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.19. 10:09:47

@Quercus Maximus: A cikkből:"ján, hiszen az EU-források egyenlegének hatása nélkül a teljes költségvetés hiánya csupán 26 milliárd forint lenne"

Felhívnám a figyelmed az EGYENLEGÉNEK, és a LENNE szavak jelentőségére.
Válasz erre 

2019.07.19. 10:11:21

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Milyen önrész te szerencsétlen? Nem az a baj, hogy hülye vagy, hanem az, hogy másokat is annak nézel.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.07.19. 10:45:27

@Quercus Maximus: Téged bárki alappal nézhet hülyének.
2010-2014.kormany.hu/hu/belugyminiszterium/onkormanyzati-allamtitkarsag/felelossegi-teruletek/eu-onero-alap
Válasz erre 

2019.07.19. 11:22:29

Naszóval libbant faszfejek:

"Fontos, hogy objektív vitákat folytassunk - hangsúlyozta a német politikus, aki szerint a közép- és kelet-európai országokban sokaknak az az érzésük, hogy nem fogadják el őket teljesen.

Ha ilyen kiélezett vitákat folytatunk, mint jelenleg, akkor az azzal fenyeget, hogy egész népek és országok gondolják majd azt, hogy mindannyiukat kifogásoljuk, amikor konkrét hiányosságokat teszünk szóvá - mondta Ursula von der Leyen. Kitért arra, hogy éppen ezért minden tagállam rendszeres monitorozását javasolja, elkerülendő, hogy az a benyomás alakuljon ki, hogy Európa egyik része folyton bírálja Európa másik részét.

A migrációval kapcsolatban megjegyezte, hogy muszáj kimenteni a Földközi-tengeren bajba jutottakat, de ez nem jelenti azt, hogy automatikusan Európába kell hozni őket, és szintén muszáj következetesen fellépni azok ellen az okok ellen, amelyek miatt a tengerre kerülnek, és ide sorolja az útjukat szervező bűnözőket is."
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.07.19. 11:28:28

@Quercus Maximus: A GDP már nem téma? Most hogy szarrá égettünk, már kerülöd? :-))
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.07.19. 11:30:15

@Quercus Maximus: Lefordítva, nem egyes népekkel van baja, hanem a demagóg, tolvaj vezetőikkel.
Válasz erre 

2019.07.19. 11:39:25

És akkor még ez is sekkfej libbantak.

Pogátsa Zoltán: "Itt az a liberális mondás, hogy ha egy ország leküzdi a korrupciót, akkor elindul a fejlődés útján. Soha nem zavarta meg ezt a nézetet az az egyszerű tény, hogy soha egyetlen fejletlen ország nem küzdötte le a korrupciót egyik napról a másikra. Az ugyanis ugyanannyira következmény, mint amennyire ok. A korrupciótól gyakorlatilag mentes országok szinte egytől-egyig igen fejlett jóléti államok, magas újraelosztással, esélyteremtéssel, akik egy alacsonyabb fejlettségi szinten ugyanúgy korruptak voltak."
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.19. 11:55:49

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"Például a szögesdót is növelte a gdp-t."

Így igaz. Sajnos egyben megakadályozta a GDP jövőbeli növekedését, mert ha nem jönnek a migrik, akkor nincs további GDP-növekedés a migrik fogyasztásából - lásd Németországot.

Aktuális hír, hogy az ENSZ nevű sóhivatalban meg akarják szavazni, hogy az illegális migrik ugyanolyan szociális és egészségügyi ellátásban részesüljenek, mint az adott állam saját polgárai. Képzeld csak el, ez mennyire megdobná Magyarország vagy bármely más "befogadó" ország GDP-jét!
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.19. 12:05:01

@Quercus Maximus:

"A migrációval kapcsolatban megjegyezte, hogy muszáj kimenteni a Földközi-tengeren bajba jutottakat"

Ez nem a líbiai vagy az illetékes parti ország hatóságainak a feladata lenne? Európai hajók járőrözzenek csak az EU-országok partjai közelében, ott is biztos van épp elég kimenteni való ember.

"de ez nem jelenti azt, hogy automatikusan Európába kell hozni őket"

Majd meglátjuk, ténylegesen mit fog tenni ezellen. Gyanítom, hogy semmit, helyette megmarad a szép szavaknál. Mellesleg nem is lehet sokat tenni azokkkal, akik eldobálják a papírjaikat, így nem bizonyítható, honnan indultak el, és nincs is hová visszavinni őket. Ám ekkor is legyen érvényes, hogy a legközelebbi kikötőbe kell vinnia kimentetteket, az pedig biztos nem EU-ország kikötője lesz. :)
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.07.19. 12:38:05

@spechaver: A tiéd meg a te értelmi szintedet, a nullát.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.07.19. 16:00:55

@spechaver: Nekem egy órába, neked kettőbe került, te faszfej!
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.19. 16:25:51

@Kovacs Nocraft Jozsefne: egyetértek veled, az illegális migráció nem legalizálható.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.19. 16:28:24

@Quercus Maximus: Hülye vagy, fafej:
"EU önerő alap támogatás
Sok esetben az Európai Unió csak akkor nyújt támogatást egy projekt finanszírozásához, ha projekt költségeinek bizonyos százalékát (önrész) a pályázó állja"
2010-2014.kormany.hu/hu/belugyminiszterium/onkormanyzati-allamtitkarsag/felelossegi-teruletek/eu-onero-alap

de igazad lehet, a kormányban csupa seggfej ül.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.19. 16:33:24

@Quercus Maximus: "mondta Ursula von der Leyen. Kitért arra, hogy éppen ezért minden tagállam rendszeres monitorozását javasolja,"

De baró! Akkor itt már nem is szólnak bele, mire költjük a pénzüket???
Te így születtél, vagy hosszú, keserves évek munkájával küzdötted le magad erre a szintre?
Bár igaz, egy fától az is szép, hogy olvasni tud, nem kell, hogy értse is.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.19. 16:37:27

@Kovacs Nocraft Jozsefne: akkor lefordítom: nem fojthatjuk vízbe őket, de nem engedjük be Európába. Szerintem így korrekt, én elfogadom.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.19. 16:43:56

@Quercus Maximus: lásd, kivel van dolgod, elmagyarázom: az államháztartási hiány , mint a neve is mutatja, hiány. Tehát , amikor annak örülsz, hogy ez csökkent a gdp százalékában, az azt jelenti, hogy még mindig hitelt kell felvenni a fedezésére.
Ráadásul nem biztos, hogy kevesebb összegben, mert a gdp százalékában adják meg. Tehát- most nagyon figyelj, nehéz lesz-, ha a gdp nő, de jobban, mint a hiány, a százalékban kifejezett mutatószám alacsonyabb lesz. Ha a gdp csökken, akkor pedig magasabb. Akkor is, ha a hiány csökken, de a gdp jobban.
Válasz erre 

chrisred 2019.07.20. 07:15:09

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Igen, ezért írtam, hogy gödrök ásása és betemetése is növeli a GDP-t."

Ezt nálunk közmunkának nevezik.

"Ez kiadás az államnak, amely azonban soha nem fog megtérülni, mert azóta ugye már kiderült, hogy a migrik nem alkalmasak munkavégzésre,"

"Ezzel az erővel egyszerűbb lenne, ha az állam minden egyes polgárának havonta fizetne plusz ezer eurót csak úgy, az is bekerülne a gazdaságba fogyasztásként."

Ezt meg FNA-nak nevezik, és kísérleteznek vele.

Tudtommal még semmi nem derült ki, még mindig a menekültügyi eljárások befejezésével foglalkoznak.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.20. 07:24:08

@chrisred:

"Ezt nálunk közmunkának nevezik."

Nálunk a közmunkások járdát építenek, parkot és közterületet tartanak karban, az önkormányzati telkeket művelik stb.

"Ezt meg FNA-nak nevezik, és kísérleteznek vele."

Dehogy, Németországban már rég megvalósult, csak nem a rászoruló németek kapják, hanem a nem dolgozó migrik.
Válasz erre 

chrisred 2019.07.20. 11:49:45

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Nálunk a közmunkások járdát építenek, parkot és közterületet tartanak karban, az önkormányzati telkeket művelik stb."

Biztosan az érdekeltségüknek megfelelő hatékonysággal.

"Dehogy, Németországban már rég megvalósult, csak nem a rászoruló németek kapják, hanem a nem dolgozó migrik."

Az FNA lényege pont az, hogy nem rászorultsági alapon működik, az benne a "feltétel nélküli".
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.20. 13:10:52

@chrisred:

Így igaz, a migrik feltétel néllkül megkapják.
Válasz erre 

chrisred 2019.07.21. 06:17:49

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nem sikerült megértened, az is egy feltétel, hogy valakinek menekült státusza van. A Németországban dolgozó magyarok is migrik, mégsem kapják meg.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.21. 09:40:20

@chrisred:

"A Németországban dolgozó magyarok is migrik"

Nem, azok nem migrik, hacsak jó liberális módra nem tágítod ki a migráns szó jelentését az értelmetlenségig azért, hogy összemosd az illegális bevándorlókat vagy a "menekülteket" azokkal, akik EU-polgárokként alanyi jogon és az EU-tagságunkból fakadó jogon költözhetnek Németországba és dolgozhatnak ott.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.21. 09:41:38

@chrisred:

Jobb, ha az eszedbe vésed: azok a magyarok EU-állampolgárok, akár a németek.
Válasz erre 

chrisred 2019.07.21. 11:27:16

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Jobb, ha az eszedbe vésed a migráns szó jelentését: "Lakóhelyét megváltoztató személy; egy területről elvándorló, illetve más országba betelepülő ember."
Válasz erre 

chrisred 2019.07.21. 11:29:55

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Úgy látszik, mint egy dk-s, annyira beleélted magad az Európai Egyesült Államok eszméjébe, hogy nem érted, az Európai Unió független nemzetállamok szövetsége. Egy adott személy a saját országában honos, ha más országba költözik, akkor migráns.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.07.21. 12:54:53

@chrisred: Most nincs igazad. Az EU-ban szabad munkavállalás és letelepedés van, tehát nem minősül jogilag migránsnak.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.21. 13:56:28

@chrisred:

Jobb, ha az eszedbe vésed, hogy nincs igazad, Kurt úrfi megírta a frankót. Mellesleg nemcsak jogilag, hanem a köznyelvben sem nevezzük migránsnak az EU más országaiban munkát vállaló EU-állampolgárokat. Akik mellesleg nem is biztos, hogy véglegesen le kívánnak telepedni, de ez lényegtelen is.

Tudom, a te köreidben divatos az értelmetlenségig kiterjeszteni egy szó, egy fogalom jelentését, hogy aztán egymástól nagyon eltérő dolgokat is összemossatok. Ezért mondjátok azt, hogy mi is migránsok vagyunk a Kárpát-medencében, sőt Európa minden lakója migráns, mert valamikor több tízezer évvel ezelőtt Afrikából migráltunk ide.

Sőt ha igaz a pánspermia elmélete, akkor a Föld teljes élővilága migráns. :DDD
Válasz erre 

chrisred 2019.07.22. 05:31:52

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: A migráns kifejezésnek a magyar jogrendben semmilyen jogintézmény nem felel meg, ez egy köznyelvi szóhasználat, aminek nincs jogi tartalma.
Válasz erre 

chrisred 2019.07.22. 05:42:19

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A közbeszédben a kormánypropaganda agymosásáig nem volt szokás használni a migráns kifejezést, az emberek remekül elboldogultak az olyan magyar szavakkal, mint a bevándorló vagy kivándorló.

Ahogy nagyon pontosan és érzékletesen kifejtetted a módszert, a kormánypropaganda nyomatta ezerrel ezt a magyar nyelvben tartalmatlan kifejezést, hogy összemossa a menekült státuszt kérelmezőket az állandó letelepedés céljából érkező bevándorlókkal. A te esetedben totális sikerrel.

Soha sehol nem mondtam, hogy nem vagyunk európaiak, ellentétben azokkal, akik politikai céllal Ázsiába rángatnának minket mindenféle mondvacsinált türk identitás terjesztésével.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.22. 17:44:26

@chrisred:

"A közbeszédben a kormánypropaganda agymosásáig nem volt szokás használni a migráns kifejezést, az emberek remekül elboldogultak az olyan magyar szavakkal, mint a bevándorló vagy kivándorló."

A közbeszédben a 2015-ös migránsbeözönlésig nem volt szokás használni a migráns kifejezést, az emberek remekül elboldogultak az olyan magyar szavakkal, mint a bevándorló vagy kivándorló.
Válasz erre 

chrisred 2019.07.23. 05:43:48

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Utána is csak azért, mert a politika az emberek agyába mosta a sorosozással, a libsizéssel a meg a többi posztszovjet szlogennel együtt. A 2011 utáni migránskiözönlés nem volt ilyen hatással a közbeszédre, mert azt a kormánypropaganda próbálta bagatellizálni.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.23. 07:07:21

@chrisred:

"A 2011 utáni migránskiözönlés nem volt ilyen hatással a közbeszédre"

De a 2015-os BEözönlés már annál inkább. :DD

Aztán meg mi a problémád azzal, hogy a politika egy addig nem látott méretű, ezért addig sok gondot nem okozó jelenségre egy addig a köznyelvben nem haszált szót kezdett használni? A nyelv már csak ilyen: időnként új szavakat alkot. A politika is ilyen, bizony alakítja a közbeszédet. Pl. szerinted a "nem kicsit, nagyon" szófordulat mióta van használatban a köznyelvben?

Mellesleg ha a migráns szóval bajod van, akkor legyen már bajod a nyelvújítás-kori összes szavunkal, mert azokat sem a nyelvet beszélő nép alkotta.

Neked valójában azzal van bajod, hogy a hazánk még nincs tele arab és néger semmittevő élősdiekkel, ahogy te szeretnéd. Talán még azzal is bajod van, hogy annyira el vagyunk maradva a demokratikus Nyugattól, hogy nálunk még nem hajtott migri teherautóval a tömegbe, nem kell betontömbökkel és rendőrségi rohamkocsikkal védeni a karácsonyi vásárokat, nem irtották ki arab terroristák egyetlen újság szerkesztőségét sem, szóval igazán lenne még hova fejlődnünk. :D Nekünk mindeddig csak egy szaros Ahmed H. jutott, és még a nemrég letartóztatott többszörös gyilkos terrorista sem nálunk gyilkolt. Szar ügy, mi?

De sebaj, ha annyira rajongsz értük, senki nem akadályoz meg abban. hogy kiköltözz hozzájuk. Ha nem akarsz messze utazni, irány Németország, ott is szép számmal találsz belőlük.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.23. 12:01:21

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

szavunkKal. :)
Válasz erre 

chrisred 2019.07.24. 05:51:52

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nekem semmi bajom a szóval, csak leírtam a valódi jelentését. Szokás szerint lövésed sincs a felvetett témáról, csak hőbörögsz. A nyelvújításkor új MAGYAR szavakat alkottak, ez meg egy átvett idegen szó, ami meghatározott jelentéssel már hosszú ideje helyet kapott a magyar köznyelvben. Csak ritkán használtuk, pont azért, mert az átfogó, túl általános jelentéstartalma miatt tartalmatlan, inkább hivatalos, tudományos alkalmazásra volt megfelelő. A magyar törtnelmi-társadalmi viszonyok között csak az egyik részhalmaza, az emigráns sokkal ismertebb volt, mint a betelepülésre vonatkozó immigráns.

hirtv.hu/ahirtvhirei_adattar/nagyjabol-50-ezer-bevandorlot-engedtek-be-eddig-orbanek-2453117

Nekem azzal van bajom, hogy a külföldiek beengedésénél egy szempont számít, hogy a zsebüket a lehető legjobban megtömjék, lásd letelepedési kötvény, vagy speciális eljárás egy befolyásos elítélt bűnözőnek.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.24. 07:56:28

@chrisred:

Döntsd már el, vajon szerinted a migráns szó

"meghatározott jelentéssel már hosszú ideje helyet kapott a magyar köznyelvben."

vagy

"A közbeszédben a 2015-ös migránsbeözönlésig nem volt szokás használni a migráns kifejezést, az emberek remekül elboldogultak az olyan magyar szavakkal, mint a bevándorló vagy kivándorló."

Legalább pár kommenten belül ne mondanál ellent önmagadnak. :DDD
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.24. 08:25:00

@chrisred:

"Nekem azzal van bajom, hogy a külföldiek beengedésénél egy szempont számít, hogy a zsebüket a lehető legjobban megtömjék, lásd letelepedési kötvény, vagy speciális eljárás egy befolyásos elítélt bűnözőnek."

Ebben abszolút egyetértünk, ezzel nekem is van bajom. Nem annyira azzal, hogy pénzes üzletembereket beengedtek, hanem inkább azzal, hogy a nyereséget az állam helyett haveri cégek fölözték le, plusz azzal, hogy valóban volt pár eset, amikor nyilvánvalóan befolyásos, de kétes hátterű embereket engedtek be. Ebben nincs vita köztünk.

"Nekem semmi bajom a szóval, csak leírtam a valódi jelentését."

A köznyelvnek éppen az az egyik jellemzője, hogy a szavak jelentése akár rövid időn belül is módosul, leszűkül vagy épp bővül. Sokan zsilettpengét vásárolnak borotvapenge helyett, az egyik szomszédom redbullnak nevez minden e-italt (jó, ő mondjuk analfabéta, nem tudja elolvasni az adott e-ital nevét), és sokan nem is tudják, hogy ha mirelit élelmiszert vásárolnak, akkor is egy régebbi, mára megszűnt márkanevet (Mirelite: Magyar Ipar Rt. ELITE) használnak. De az amerikaiak is gyakran kleenexet mondanak bármilyen fajta papírzsebkendőre, stb.

Ehhez hasonló ismerős az irodalmi, főleg a költői nyelvből, szinekdochénak hívják, talán te is tanultál róla irodalomórán.
Válasz erre 

chrisred 2019.07.25. 05:54:27

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "A nyelvújításkor új MAGYAR szavakat alkottak, ez meg egy átvett idegen szó, ami meghatározott jelentéssel már hosszú ideje helyet kapott a magyar köznyelvben. Csak ritkán használtuk, pont azért, mert az átfogó, túl általános jelentéstartalma miatt tartalmatlan, inkább hivatalos, tudományos alkalmazásra volt megfelelő."

Eldöntöttem, csak szokásod szerint levagdosol a gondolatmenetből, hogy a neked megfelelő értelmet csikard ki belőle. Tehát: helyet kapott a közNYELVBEN, da a közBESZÉDben nem volt használatos.

"A köznyelvnek éppen az az egyik jellemzője, hogy a szavak jelentése akár rövid időn belül is módosul, leszűkül vagy épp bővül."

Én ezt a jelenséget soha nem tagadtam, csak mindig hozzátettem, hogy migráns szó esetében a politikai propaganda hatása volt a közbeszédre. Mint amikor Magyarországon az oroszok által felbocsátott első műholdak után a szputnyik szó jelentette a műholdat (holott az oroszban más a jelentése), mivel a hivatalos kommunikációban csak a szovjet tudomány és technika eredményeit volt szokás elismerni.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.25. 12:46:06

@chrisred:

Ugye nem zavar, hogy az első idézeted nem is tőlem való? Ha a név után idézett szöveg nem a megszólított személytől való idézet, akkor azt ugye illik jelezni. De te sajnos erre sem vagy képes.

"szokásod szerint levagdosol a gondolatmenetből"

Bocsika, arra reagéok, amit írtál, levagdosni te vagdostál le a gondolatmenetedből. Hiszed vagy nem, de nem vagyok gondolatolvasó. Arra reagálok, amit írsz, nem arra, amit írni szeretnél.

"[a] migráns szó esetében a politikai propaganda hatása volt a közbeszédre."

A politika mindig hatással van a közbeszédre, na meg a politikán kívül sok egyéb dolog is. Bajod van ezzel?

"amikor Magyarországon az oroszok által felbocsátott első műholdak után a szputnyik szó jelentette a műholdat (holott az oroszban más a jelentése), "

Ez hatalmas tévedés. Az oroszban a szputnyik (útitárs) épp ekkor kapott új jelentést. A műhold szót pedig ugyanúgy használták, már csak azért is, mert az amerikai műholdakat senki nem hívta szputnyiknak.

"a hivatalos kommunikációban csak a szovjet tudomány és technika eredményeit volt szokás elismerni."

Ez óriási hazugság. Bár nyilván jobban méltatták a szovjet eredményeket, olyannyira nem kisebbítették az amerikai eredményeket, hogy bélyegeket is adtak ki a Holdat először megkerülő emberes űrhajóról vagy éppen a holdraszállásról.
Válasz erre 

chrisred 2019.07.27. 06:43:47

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Ugye nem zavar, hogy az első idézeted nem is tőlem való? Ha a név után idézett szöveg nem a megszólított személytől való idézet, akkor azt ugye illik jelezni."

Erről a szabályról még életemben nem hallottam. Valójában jeleztem, csak annak a megértéséhez némi szövegértelmezési jártasság is kellett volna, ugyanazt az idézetet másoltam be, ami abban a kommentben volt, amire reagáltam, csak a levagdosott részekkel együtt. De legközelebb külön a kedvedért ki fogom emelni, hogy itt az az idézet szerepel, amit előbb használtál, és amiről a komment szól.

"A politika mindig hatással van a közbeszédre, na meg a politikán kívül sok egyéb dolog is. Bajod van ezzel?"

Semmi, pontosan ugyanezt írtam én is, a migráns kifejezés ugyanúgy került bele a közbeszédbe, mint a kulák szó. Nem a pontos tartalma a lényeg, hanem a negatív szerep, amivel a politikai propaganda társította.

"Ez hatalmas tévedés. Az oroszban a szputnyik (útitárs) épp ekkor kapott új jelentést. A műhold szót pedig ugyanúgy használták, már csak azért is, mert az amerikai műholdakat senki nem hívta szputnyiknak."

De explorernek sem nevezték őket, ha egyáltalán bárhogyan is nevezték őket a hivatalos kommunikációban. (És nem a filatelisták.)
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.27. 10:00:10

@chrisred:

"Erről a szabályról még életemben nem hallottam."

Talán azért, mert nem szabály, hanem jó modor dolga, hogy egyértelműsíted, kitől idézel. Persze megértem én, hogy sanyarú gyerekkorod volt, otthon nem volt kitől jó modort tanulnod.

"pontosan ugyanezt írtam én is, a migráns kifejezés ugyanúgy került bele a közbeszédbe, mint a kulák szó. Nem a pontos tartalma a lényeg, hanem a negatív szerep, amivel a politikai propaganda társította."

Nem.

"De explorernek sem nevezték őket..."

Terelsz. Konkrétan a szputnyik szóról írtál hülyeséget, az orosz nyelvészkedésed meg különösen vicces volt:

"Mint amikor Magyarországon az oroszok által felbocsátott első műholdak után a szputnyik szó jelentette a műholdat (holott az oroszban más a jelentése)"

Nem, az oroszban is műhold a jelentése, mivel az eredeti "útitárs" mellett a szó felvette ezt a jelentést is. Mellesleg nézz már utána, mit jelent a GLONASS mozaikszóban két S. De nagylelkű leszek, elárulom neked: szputnyikovaja szisztema, vagyis műholdas rendszer.

Látod, ennyire más a jelentése az oroszban. :PPP

Drága galambom, nem szégyen, ha nem értesz mindenhez. Viszont nevetség tárgyává teszed magad, ha úgy viselkedsz, mintha...
Válasz erre 

chrisred 2019.07.27. 14:14:19

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ha sanyarú gyermekkornak lehet tartani azt, ahol nem az volt a jó modor alapja, hogy mentálisan kihívásokkal küzdőnek tartjuk a beszélgetőpartnert.

Még minimálisan sem kezdtem nyelvészkedni, veled ellentétben, ezért nem is szaladtam bele akkora orbitális tévedésbe. Ugyanis nem a köznév kapott más jelentést (mint mondjuk a magyarban a villanykörte kifejezésben), hanem maga a Szputnyik tulajdonnév köznevesült, mint az általad korábban említett példában a Gillette márkanév.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.27. 23:10:29

@chrisred:

"Még minimálisan sem kezdtem nyelvészkedni, veled ellentétben"

Jobban is teszed, mert én veled ellentétben tanultam nyelvészetet. Általános nyelvészetet is és német ill. angol nyelvészetet is.

Szóval tévedsz, nem "maga a Szputnyik tulajdonnév köznevesült", hanem az első szovjet műholdak kapták a спу́тник köznév alapján a Szputnyik nevet, ami után a szó felvette a műhold jelentést. Vagyis előbb létezett a спу́тник szó mint köznév az útitárs jelentésben, és utána kapta a szó a műhold jelentést is.

A kedvedért azért utánanéztem a dolognak, bár eleve biztos voltam az igazamban, végtére is nem véletlenül tanultam évekig nyelvészetet. Olvasd el a https://ru.wiktionary.org/wiki/%D1%81%D0%BF%D1%83%D1%82%D0%BD%D0%B8%D0%BA#Значение oldalon a második példamondatot, egy Korolenko nevű szerző Tél című, 1901-es művében már használja a szputnyik szót útitárs jelentésben.
Válasz erre 

chrisred 2019.07.29. 05:51:22

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Jobban is teszed, mert én veled ellentétben tanultam nyelvészetet. Általános nyelvészetet is és német ill. angol nyelvészetet is." (Ezt most tőled idéztem, ha gondjaid támadnának az értelmezéssel.)

Így még szánalmasabb az, mit itt produkálsz, ha be akarod bizonyítani, hogy a szputnyik általad említett jelentése nem a Szputnyik tulajdonnévből származik, hanem a korábbi jelentése alakult át, attól függetlenül. Teljes mértékben tisztában voltam azzal, hogy az eredeti jelentése útitárs volt, ezért kapta a Szputnyik sorozat ezt a nevet. Ahogy az igazi Holdat is szokták a Föld útitársának nevezni. De nem ezzel a jelentésátvitellel lett a szputnyik szó egyik jelentése az oroszban műhold , hanem ezzel a Szputnyikokra utalnak, mint az első műholdakra.

Ezer és egy hasonló példa van, egy lelkes és hozzáértő nyelvész bizonyára kívülről fújja ezeket. Például a latin eredetű monitor kifejezés alapján adták a XIX. században egy új tervezésű hajónak a Monitor nevet. Ami aztán köznevesült, és egy adott páncélozott hajótípus neve lett.

"A kedvedért azért utánanéztem a dolognak, bár eleve biztos voltam az igazamban, végtére is nem véletlenül tanultam évekig nyelvészetet."

Nem tudom, hogy véletlenül-e, de úgy tűnik, feleslegesen.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.29. 11:15:15

@chrisred:

"ha be akarod bizonyítani, hogy a szputnyik általad említett jelentése nem a Szputnyik tulajdonnévből származik, hanem a korábbi jelentése alakult át, attól függetlenül."

Értő olvasást még gyakorold. Megértem, hogy a kisegítő iskolában nem sokat foglalkoztatok ezzel, de az azóta eltelt idő alatt azért tanulhattál volna valamit.

",,,hanem ezzel a Szputnyikokra utalnak, mint az első műholdakra."

Amelyek pedig a szputnyik köznévről lettek elnevezve, nem véletlenül.
Válasz erre 

chrisred 2019.07.30. 05:49:12

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Vicces, amikor az értő olvasásra hívod fel a figyelmet, és utána rögtön egy félmondattal elárulod, hogy vagy elolvasni, vagy megérteni nem voltál képes, amit írtam. Mert pont arról volt szó, hogy miért származott a Szputnyikok neve az orosz útitárs kifejezésből.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.30. 10:25:10

@chrisred:

"Mert pont arról volt szó, hogy miért származott a Szputnyikok neve az orosz útitárs kifejezésből."

Nem. Arról volt szó, miért mondják oroszul a műholdat szputnyiknak.

Vicces, amikor az értő olvasásra hívod fel a figyelmet, és utána rögtön egy félmondattal elárulod, hogy vagy elolvasni, vagy megérteni nem voltál képes, amit írtam.
Válasz erre 

chrisred 2019.07.31. 05:29:01

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nem. Arról volt szó, hogyan került be a magyar köznyelvbe a szputnyik szó, és nem hívtam fel a figyelmet az értő olvasásra. Attól, hogy másokat másolsz, még nem tűnsz intelligensebbnek.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.31. 06:32:05

@chrisred:

Én ebbe kötöttem bele:

Te: "amikor Magyarországon az oroszok által felbocsátott első műholdak után a szputnyik szó jelentette a műholdat (holott az oroszban más a jelentése), "

És válaszoltam rá ezt, rámutatva, hogy az oroszban sem volt más a jelentése:

Én: "Ez hatalmas tévedés. Az oroszban a szputnyik (útitárs) épp ekkor kapott új jelentést. A műhold szót pedig ugyanúgy használták, már csak azért is, mert az amerikai műholdakat senki nem hívta szputnyiknak."

Na de mindegy is. Amikor egy vita eljut arra a pontra, hogy ki mit írt korábban - nos, ez a legbiztosabb jele annak, hogy abba kell hagyni, mert nincs értelme a folytatásnak a sárban dagonyázáson kívül.

"Attól, hogy másokat másolsz, még nem tűnsz intelligensebbnek."

Való igaz, nem tűnök intelligensebbnek attól, hogy bemásolom a butaságodat. Nem a tükör vagy a visszhang a hibás, ha nem tetszik, amit látsz vagy hallasz. :)
Válasz erre 

chrisred 2019.08.01. 07:16:19

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"Való igaz, nem tűnök intelligensebbnek attól, hogy bemásolom a butaságodat. Nem a tükör vagy a visszhang a hibás, ha nem tetszik, amit látsz vagy hallasz. :)"

Szerintem most a másik végletbe estél, amikor a saját intelligenciádat egy használati tárgy vagy egy domborzati jelenség szintjére lövöd be. :)
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.08.01. 12:33:53

@chrisred:

Pedig neked már ez is nagy haladás lenne.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard