Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Azoktól függ most a Fidesz, akiket néhány napja még kíméletlenül támadott

Azoktól függ most a Fidesz, akiket néhány napja még kíméletlenül támadott

Eléggé egyértelművé vált, hogy Orbán Viktor eltaktikázta magát akkor, amikor nyíltan néppárti szövetségesei ellen fordult az uniós választás kampányában. Miután az EPP felfüggesztette tagságát, a magyar kormány arra játszott, hogy a szélsőségesek előre törnek a választáson, és megkerülhetetlen erővé válnak a bizottsági posztokért folytatott küzdelemben. Ehelyett a populisták a partvonalon túl ragadtak, a kissé meggyengült kereszténydemokraták és szociáldemokraták pedig a liberálisokkal készülnek szövetségre lépni. Ennél rosszabbul nem is alakulhatott volna egy illiberális politikus számára a helyzet, de Orbán Viktort nem abból a fából faragták, hogy most feltegye a kezét.

nepszava_10.jpg

Fotó: Népszava

Utólag mindkét fél számára megfelelő megoldásnak tűnik a Fidesz néppárti tagságának felfüggesztése. A kereszténydemokrata politikusok most rövid pórázon tarthatják a finoman szólva is elkanászodott Orbán Viktort és pártját, ugyanakkor a Fidesz számára még mindig adott a lehetőség, hogy kissé meghunyászkodva bár, de visszatérjen a nyájba.

A bibi viszont az, hogy attól az Emmanuel Macrontól függ most elsősorban Orbán Viktor politikai jövője, akit finoman szólva is leszólt az utóbbi hónapokban. A francia kormányfő ugyanis annak a liberális frakciónak a vezető politikusa, amelynek támogatásától függ, hogy megválasztják-e a néppártiak jelöltjét a bizottsági elnöki posztra. Macron pártjának képviselői korábban jelezték, hogy nem óhajtanak segítő kezet nyújtani olyan pártszövetségnek, melyben ott található a Fidesz.

Azért a szavak súlyát nem elsősorban abban kell mérni a politikában, mi valósul meg belőlük. Elképzelhető ugyanis, hogy a franciák, illetve a liberálisok kihasználják az alkalmat arra, hogy komoly engedményekre kényszerítsék Orbán Viktort. Az első puhatolózó megbeszéléseken valószínűleg már kapott is egy kívánságlistát a magyar kormányfő, amelynek teljesítése a belépő most a nagyfiúk pókerjátszmájába.

A kormánypárt propagandistái mindenesetre már azon törik a fejüket, hogyan magyarázzák meg a Fidesz választói számára azokat az engedményeket, melyeket valószínűleg be kell majd jelenteniük.

Elképzelhető, hogy a közigazgatási bíróságok felállításának elhalasztása már ennek jegyében történt, és nem lennénk meglepve, ha a következő napokban a Fideszre nem jellemző gesztusdiplomácia félreérthetetlen jeleit vélnénk felfedezni. Könnyen meglehet például, hogy a CEU-nak is gyorsan megkegyelmez a kormány, illetve, hogy a Magyar Tudományos Akadémia függetlensége ellen indított támadást is lefújják egy időre.

Mivel azonban Orbán Viktorban nem túl erős a bizodalma a nyugati politikusoknak, valószínűleg komoly garanciákat fognak megkövetelni tőle, hogy valóban megálljt parancsol saját magának a jogállamiság leépítése, a sajtószabadság szűkítése, a közpénzek elsíbolása terén. Nem tudhatjuk pontosan, hogy mi van Macron, illetve a kereszténydemokraták és szociáldemokraták kívánságlistáján, de az nagyon valószínű, hogy az orosz orientáció visszaszorítása is szerepel ezen.

Most, hogy egy hajszálnyira van Orbán attól, hogy a politikai senki földjén találja magát, biztosan mindent meg fog próbálni annak érdekében, hogy a húsosfazék közelében maradjon. Nyugati partnerei (és részben ellenségei) jól tudják, hogy pragmatikus politikus, ezért nem fogja kockáztatni a pártcsaládból való kizárását egy ilyen éles helyzetben, így kompromisszumkészségét bizonyítandó mindent meg fog ígérni.

Az már más kérdés, hogy milyen garanciákat tud majd felmutatni annak érdekében, hogy hitelesek maradjanak az ígéretei. A néppártiak mindenesetre addig tarthatják felfüggesztve a Fideszt, amíg csak akarják, így Orbán meglehetősen kínos pillanatok elé néz. A kormánypárt propagandistái mindenesetre már azon törik a fejüket, hogyan magyarázzák meg a Fidesz választói számára azokat az engedményeket, melyeket valószínűleg be kell majd jelenteniük.

Korábban már sokat értekeztünk arról, hogy konszolidálható-e a nemzeti Együttműködés Rendszere, és általában arra a megállapításra jutottunk, hogy nem. A külső nyomás sem változtat sokat ezen a tényen, hiszen a Fidesz politikájának lényege a terjeszkedés, a térfoglalás, az ellenfelek egyre brutálisabb eszközökkel való letámadása. Orbán számára a kompromisszumok meghozatala, a folyamatok leállítása, az expanziós politika enyhülése a gyengeség jelei, így ezeket a lehetőségeket csak extrém esetekben vette igénybe.

atv_hu_2.jpg

Fotó: atv.hu

Ilyen volt például a netadó, a budapesti olimpia és a vasárnapi boltzár visszavonása. Most azonban nem babra megy a játék, nem néhány tízezer szavazat visszaszerzéséről van szó. Ha a Fidesz nem szólhat bele érdemben az uniós döntéshozatali folyamatokba, akkor elapadnak a pénzforrások, és gőzerővel folynak tovább a különböző szintű eljárások az ország ellen, ami akár az EU-ból való távozáshoz is vezethet. Ez pedig nem célja Orbán Viktornak sem, bármennyire pocskondiázza Brüsszelt, és a hagyományos politikai erőket. Mert, ahogy egy dakota mondás tartja: „Addig szidod a falubelieket, amíg azok elzavarnak, és kereshetsz magadnak új otthont.”  

139 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Azoktól függ most a Fidesz, akiket néhány napja még kíméletlenül támadott Tovább
Facebook Tetszik
1
139 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt
  • Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr7814870052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (139)
Az utolsó 100 komment:

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.31. 16:25:53

@teleorman:

Ha Orbán belemegy ilyen alkuba, azzal aláírja saját halálps ítéletét.

2009 óta nem követett el egyetlen hasonló hibát se. Nem hiszem, hogy most hirteken elvesztené az eszét, s ekkorát hibázna.
Válasz erre 

s 2019.05.31. 16:27:41

@MAXVAL bircaman közíró: Nem orbán lép. Vele már csak történnek a dolgok. A francia vesztes (Macron) hét mandátummal többet szállít, mint a magyar nyertes (orbán). Érted te ezt egyáltalán?
Válasz erre 

Ekrü 2019.05.31. 16:28:05

@s:
Nézd,az,hogy neked az oké,hogy az általad választott képviselők bármit képesek megszavazni ,az a te dolgod.Mert félreértés ne legyen,azzal az egy szem MSZP-s vagy 4 db DK-ás képviselővel nem fog senki sem alkudozni.Az meg ,hogy mi fideszesek mit várunk el az általunk választott párttól az a miénk.De ha azt hiszitek,hogy azért mert a Fidesz nem hajlandó a választói ellen szavazni és emiatt szakít a Néppárttal akkor mi most hű de megijedünk és rögtön nem szavazunk többet a Fideszre akkor csalatkoznotok kell.Mi ugyanis pont azért szavaztunk így ,hogy minket képviseljenek az EP-be és nem pedig a Néppártot.Tudom ezt nehéz megértened ,de azért próbáld felfogni.
Válasz erre 

s 2019.05.31. 16:29:36

@dunántúli gyerek: Remélem legalább minimálisan érzel valami szexuális vágyat anyád iránt. Különben kurva nehéz lesz szájba basznod naponta ötször, ahogyan azt pedig a legtöbben szeretnénk. Buziköcsög.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.31. 16:29:38

@s:

Az ALDE helyzete se biztos még. Sok változás lesz arrafelé.

S még a nyíltan liberális ALDE se homogén.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.31. 16:31:44

@s:

A különböző populista pártok - beleszámítva a szoftpopulistákat is - a helyek 30 %-át szerezte meg az EP-ben. Csak azért nem a legnagyobb frakció még, mert belső ellentmondások vanank az egyes pártok közt.
Válasz erre 

s 2019.05.31. 16:36:20

@Ekrü: Egyszerű vagy. Hozzád képest már orbán is részecskefizikus. Ő legalább megértette, hogy az itthoni népszerűség és a kintről jövő pénz nem teljesen kompatibilis. Be is van szarva kicsit, mert mindkettőre szüksége volna.
Válasz erre 

s 2019.05.31. 16:38:56

@MAXVAL bircaman közíró: 107 mandátum és megvan a többség. Ennek nagyon nehéz lesz ellenállni. Szerintem nem is lesznek rá képesek.
Válasz erre 

s 2019.05.31. 16:41:09

@MAXVAL bircaman közíró: "belső ellentmondások vanank az egyes pártok közt"
Mintha csak az itthoni ellenzéket látnám. Azok sem jutnak szarra sem.
Válasz erre 

Punxsutawney Mormota 2019.05.31. 16:42:33

@s: Már korábban írtam, hogy mivel politikusokról van szó nem szabad úgy gondolkodni róluk, mint átlag emberekről. Az ALDE azért pontozta ki így a Fidesz ügyet, mert szükségük van valamire. Valami olyasmire, amit jobbna szeretnének annál, mint azt, hogy Orbán és népi zenekara a kukába menjen. Ha megkapják, akkor már nem lesz gond az, hogy ott van a Fidesz.
Válasz erre 

Ekrü 2019.05.31. 16:45:05

@s:
"Be is van szarva kicsit, mert mindkettőre szüksége volna. "-Hát persze...Te már csak tudod.Gondolom minden reggel veled egyeztet a lelkiállapotáról...jah ,mégse. :))))
Viccet félretéve,még mindig nem érted.Bármennyire is szeretnétek,biza nem ijedünk meg attól,ha a Fidesz esetleg nem lesz a Néppárt tagja,mivel nem a Néppártra hanem a Fideszre szavaztunk.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.05.31. 16:52:27

@Ekrü: Te faszfej! Nem olvasol? Máris hátrálnak.

24.hu/belfold/2019/05/30/kormany-kozigazgatasi-birosagok/

"A kormány kezdeményezi a parlamentben a közigazgatási bírósági rendszer bevezetésének határidő nélküli elhalasztását – jelentette be Gulyás Gergely, a Miniszterelnökség vezetője csütörtöki sajtótájékoztatóján. A miniszter ezt azzal indokolta, hogy javaslatuk európai és nemzeti viták kereszttüzében áll, és amíg ezek nem zárulnak le, nem vezetik be az új rendszert, ezzel is jelezve, hogy a kormánynak fontos a bírói függetlenség."
Válasz erre 

Ekrü 2019.05.31. 16:55:34

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Bocs,de 24.hu-t tényleg nem olvasok.:)))
A cikkhez kapcsolódóan: és akkor mi van?Nagy cucc,majd bevezetik később ha akarják.Ha meg nem ,akkor sem történik semmi.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.31. 16:58:57

@s:

Ez nem oltan egyszerű. Micron még nem mondta azt se, hová csatlakozik. A kép bonyolultabb ennél.
Válasz erre 

s 2019.05.31. 17:00:26

@Ekrü: "nem ijedünk meg attól,ha a Fidesz esetleg nem lesz a Néppárt tagja"
Ti nem. Az orbán csókosai viszont igen. Onnan jön, vagy nem jön a lóvé. Ezt biztosan nem köszönnék meg orbánnak. Mondom, orbán nem tud lavírozni a népszerűség és a pénz közt. Itt nem működik a pávatánc.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.31. 17:03:45

@s:

Már az is súlyos bajt okoz, hogy a két eddigi fő frakció kénytelen bevenni az ALDE-t. Ez baj mind a LN konzervatívabb kisebbségének, de még inkább a szociknak.

Micron önmagában nem elég a többséghez, vele csak 45-48 % van meg, kell az ALDE is.

Arról nem besézlve, hogy a szocik közt is vannak bőven "megbízhatatlanok".
Válasz erre 

s 2019.05.31. 17:04:23

@Punxsutawney Mormota:Ravaszdi alku lenne, az szent igaz. De nekik is vannak szavazóik. Kérdés, hogy az ő torkukon mit lehet lenyomni. Attól tartok, hogy a fidesz mára elég nagy szargombóccá nőtte ki magát ehhez, tehát ha meg is próbálják, az erős népszerűség vesztés jelent a későbbiek során.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.31. 17:05:41

@s:

A populizmus eleve lehet "balos" és "jobbos" is, plusz van pár alapkérdés, mely megosztja az embereket.

Vannak libertáriánus populisták, vannak harmadikutasok, s vannak nacionalisták is. Aztán az orosz szövetség megítélése se egységes.
Válasz erre 

dunántúli gyerek 2019.05.31. 17:06:42

@s: Az EU legerosebb gazdasagi novekedeset hozta letre Zorban, vagy az EU penz miatt van a novekedes, amit ellop a Zorban.

Nektek mar tokmind1, Soros se ad tobb lovet a balfasz fajtatoknak. Zorbannal nem is tortenhetett volna jobb annal, hogy ismet Fegyencek lettek az ellenzek vezetoi a Blankaval.

Mu ha ha ha ha
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.31. 17:08:24

@s:

A pénz mindig fog jönni. Ha másért nem, hát azért, mert a pénzek legnagyobb kedvezményezettei a Mo-on lévő nyugati multik. S ezeknek a multiknak mind a 2 nagy frakcióban megvannak a vezető beosztású embereuik, az ALDE meg egyenesen az övék egészében Micronostul.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.31. 17:11:04

@s:

A Fideszre elvi alapon szavazók zöme addig rájuk fog szavazni, míg tartják a szuverenista, populista irányzat. Ha visszamegy Orbán a régi lberális-konzervatív vonalhoz, amit a Fidesz 2009 előtt vitt, el fogja vszteni a holdudvara 90 %-át.

Én pl. sose szavaznék egy 2009 előtti típusú Orbánra.
Válasz erre 

s 2019.05.31. 17:11:14

@Ekrü: A hír függetlenül attól igaz, hogy hol jelenik (illetve nem jelenik) meg. A tankönyvi példája a hiábavaló szopásnak. Tehát orbán kiszopja Weber nagy, mocskos bajor faszát, pojácát csinál magából, mindezt teljesen értelmetlenül. Már az sem számítana, ha megalapítani a magyar fasiszta pártot, és szultánná koronáztatná magát, miközben kivégzi az ellenzéket hajóágyúval. Egyszerűen nem számít, hogy mit csinál. A sorsa hónapokkal ezelőtt eldőlt.
Válasz erre 

Ekrü 2019.05.31. 17:11:23

@s: Szerintem a Fidesz is köszöni szépen jól meglesz...De azért aranyosak vagytok,hogy így aggódtok. :)) Viszont nem ártana ha egy kicsit a saját házatok táján is szétnéznétek,mert a nyakatokon az önkormányzati választás az majd jön a következő bukta...
Válasz erre 

birka menet 2019.05.31. 17:12:53

Mint macskát szarni úgy vágják ki a Néppárttból ezt az EU bomlasztó felcsúti diktátort. De lehet hogy az egész EU-ból kivágják, mert a ruszki bérenceknek nincs helyük az EU-ban.
Válasz erre 

exterminador 2019.05.31. 17:13:41

@dunántúli gyerek: hát ez tévedés, mert a máltai kormánypárt nagyobbat nyert. :D
Válasz erre 

Ekrü 2019.05.31. 17:16:08

@s:
"Tehát orbán kiszopja Weber nagy, mocskos bajor faszát, pojácát csinál magából, mindezt teljesen értelmetlenül."-Kezdesz alpári lenni.Én a helyedbe nem tenném ,mert az csak a frusztráltságod bizonyítja.Ráadásul eldönthetnétek végre,hogy Orbán Viktor,most "benyal" Webernek ,vagy nem és ezért szerintetek kiteszik a Néppártból?Mert ugye a kettő együtt nem megy...:))))
Válasz erre 

CSOKKI MÁLNA 2019.05.31. 17:16:21

@birka menet: És? Nem a néppárti jelölt lesz a bizottsági elnök.
Válasz erre 

birka menet 2019.05.31. 17:16:30

@Ekrü:

fideszpöcs, senkit se érdekel a ballib ilyen vagy olyan buktája,. Hanem a végsö bukta érdekel mindenkit, ami a felcsúti gazdádra úgy jön majd mint a többi diktátor elvtársaira, Honeckerre, Ceaucescura, Kádárra. Na ekkor lesz nektek jobb ha sprint tempóban menekültök majd a ruszki nagykövetségre menedékjogért. Ha egyáltalán az a kétmillió fidesz nyugger tud még sprintelni.
Válasz erre 

CSOKKI MÁLNA 2019.05.31. 17:17:21

@Ekrü: Hódmezővásárhely után is "aggódtak" a fideszért, aztán elég hülyén bámultak maguk el 8-án este..:)
Válasz erre 

Ekrü 2019.05.31. 17:17:48

@birka menet: Te egy nagyon értelmes ember lehetsz....vagy inkább mégse... :))))
Válasz erre 

CSOKKI MÁLNA 2019.05.31. 17:20:15

Barnier személyében végre nem egy sorosista báb tölti majd be a bizottsági elnöki posztot, hanem a szuverén, pragmatikus politikai személyiség..
Válasz erre 

s 2019.05.31. 17:20:15

@Ekrü: "Kezdesz alpári lenni."
Mindig is az voltam. Olvasgassad eddigi munkásságom jobban sikerült darabjait.

"eldönthetnétek végre,hogy Orbán Viktor,most "benyal" Webernek ,vagy nem és ezért szerintetek kiteszik a Néppártból?Mert ugye a kettő együtt nem megy"
1. Benyal.
2. Kibasszák.
Válasz erre 

Ekrü 2019.05.31. 17:20:30

@CSOKKI MÁLNA: Na igen. :)))) Ha ahelyett,hogy a Fidesszel foglalkoznak ,inkább azt elemeznék,hogy hogyan történhet meg az ,hogy a második legnagyobb párt csak 16%-ot kap szemben az első 52,6 %-val akkor talán előbbre jutnának...
Válasz erre 

birka menet 2019.05.31. 17:21:04

@Ekrü: "Ráadásul eldönthetnétek végre,hogy Orbán Viktor,most "benyal" Webernek ,vagy nem és ezért szerintetek kiteszik a Néppártból?Mert ugye a kettő együtt nem megy...:))))

A te orbán gazdádat nem azért hívják pávatáncosnak mert pávatollal a fenekében táncol, hanem mert szinte nincs olyan politikus, akinek ne nyalta volna ki már a seggét, hogy utána majd átkozódjon rá. Az orvostudomány ezeket a betegeket hívja skizofrénnak. Grazban is.
Válasz erre 

Ekrü 2019.05.31. 17:21:10

@s:
Szép álmokat.... :))))))))
Válasz erre 

Ekrü 2019.05.31. 17:22:26

@birka menet:
Buta vagy...
Válasz erre 

Punxsutawney Mormota 2019.05.31. 17:23:33

@s: Minden lufi akkora, amekkorára fújják. Ugyanezt a lufit szépen le is lehet ereszteni, vagy egy tűvel egy pillanat alatt el lehet tüntetni. Ha az ALDE elhozza - mondjuk - az költségvetési-, pénzügyi- és külügyi / mezőgazdasági biztosi poziciókat, illetve több alelnököt adnak, mint az EPP, akkor szépen le tudják kommunikálni, hogy a nagyobb jó érdekében elengedték a kisebb rosszat, és a súlyukhoz képest jóval több csúcsbiztosi szerepet töltenek be, mint amennyit az EPP jó szívvel rájuk testált volna. Nyilván nagyon magasan fogják kezdeni az alkudozást, bár csodálkoznék rajta, hogy ha kettőnél többet kapnának meg.
Egyébként sokkal több politikus bukott meg, aki be akarta tartani az ígéreteti, mint olyan, aki nem.
Válasz erre 

Punxsutawney Mormota 2019.05.31. 17:25:46

@Ekrü: Barátom, őszintén szánalmas, hogy ma csak Te jutottál ide... Nálad sokkal jobb trollok is voltak már itt, azóta nyilván Londonban mosogatnak... Még Birca koma is szórakoztatóbb nálad. :)
Válasz erre 

birka menet 2019.05.31. 17:26:53

@Ekrü: "Ha ahelyett,hogy a Fidesszel foglalkoznak ,inkább azt elemeznék,hogy hogyan történhet meg az ,hogy a második legnagyobb párt csak 16%-ot kap szemben az első 52,6 %-val akkor talán előbbre jutnának..."

Azért te agyhiányos fidesztroll, mert a fidesz egész országos lefedettséggel mossa a 30%-nyi funkcionális magyar analfabéta meg a 3 millió demences nyugdíjas agyát. Aztán ebből kétmillió be is szopja hogy neki Bácsalmáson a migránsoktól meg a Sorostól kell rettegnie. Ezekkel a hülyékkel van feltöltve a fidesz tábor, ezt magadtról tudhatod a legjobban.
A ballibek meg nem ezekre a menthetelenül segghülyékre hajtanak rá, hanem azokra, akiknek legalább nyolc osztálynyi végzettségük van. Ez meg így kevés a sikerhez.
Válasz erre 

Willkommenskultur 2019.05.31. 17:29:36

Gyonyoru amit Orbanek csinalnak, csak gratulalni tudok.

Sajnos most nem jutottam el szavazni, mert eppen utaztam, de mindenkepp a Fideszre szavaztam volna. Nagyon tetszik az irany, es a lippsik sivalkodasa.

Legkozelebb szamithattok a szavazatomra!
Válasz erre 

Willkommenskultur 2019.05.31. 17:31:30

@birka menet: "A ballibek meg nem ezekre a menthetelenül segghülyékre hajtanak rá"

Lasd a csucsjeloltjuket a 4osztalyos Sulcz urat
Válasz erre 

s 2019.05.31. 17:31:44

@birka menet: "Ezekkel a hülyékkel van feltöltve a fidesz tábor" + a minden határon túli magyarokkal.
Válasz erre 

Ekrü 2019.05.31. 17:32:38

@Punxsutawney Mormota:
Nem volt a célom szórakoztatni titeket.Egyszerűen csak a csodálkozásomnak adtam hangot,hogy mennyire a szíveteken viselitek a Néppárt sorsát,miközben bennünket hidegen hagy. :))) Amúgy Londonban mosogatni nem azok az ellenzékiek szoktak akik az országban lévő fene nagy diktatúra elől menekülnek ki ? :))))
Válasz erre 

Ekrü 2019.05.31. 17:34:11

@birka menet:
Az,hogy te mennyire művelt és tanult ember vagy ,az süt a hozzászólásaidból...
Válasz erre 

n3spr3ss0 2019.05.31. 17:36:12

Orbán nagyot akart fingani, aztán bokáig össze szarta magát.
Válasz erre 

n3spr3ss0 2019.05.31. 17:36:51

@Ekrü: Pedig minden igaza van.
Válasz erre 

Punxsutawney Mormota 2019.05.31. 17:44:16

@Ekrü: Pedig sikerült megmosolyogtatnod a csacsiságaiddal. :) Próbálsz dékázni, momentumozni - ha nem vennéd észre kurvára nem róluk szólt sem a poszt, sem a választás. Pont leszarom a déká 16%-át, Gyurcsányt simán fellógatnám Orbán mellé... A momentum meg fiatalság, bolondság, ha elgaloppírozzák megukat néhány éven belül az LMP sorsára jutnak... De az tetszik, ahogy dagadó érrel a halántékodon próbálsz bemagyarázni hülyeségeket. Hajrá! De most szólok, hogy még Bircától is kurva messze vagy.
Válasz erre 

Punxsutawney Mormota 2019.05.31. 17:51:56

@Willkommenskultur: Egyrészt nyolc, plusz még valamit végzett... Plusz neki nem bérkommentelgetésből kell az életét tengetnie, mint neked, soknickű barátom :) További kellemes hazudozást! ;-)
Válasz erre 

CSOKKI MÁLNA 2019.05.31. 18:09:51

@n3spr3ss0: Áruld el, hogy mit ünnepeltek? Orbánék egy képviselővel többet küldenek az EU parlamentbe, mint öt éve, az ellenzék meg eggyel kevesebbet.
Válasz erre 

CSOKKI MÁLNA 2019.05.31. 18:28:45

@Punxsutawney Mormota: Gondolom annyira leszarsz mindent, hogy szavazni sem voltál..Akkor minek olvasgatsz ilyen blogokat?
Válasz erre 

CSOKKI MÁLNA 2019.05.31. 18:29:59

@birka menet:

" 3 millió demences nyugdíjas agyát."

Voltál te már DK-s gyűlésen?
Válasz erre 

CSOKKI MÁLNA 2019.05.31. 18:35:59

@n3spr3ss0: Szép kép, de nekem inkább karigeri jut róla eszembe tavaly április 8-án, amikor a gyorsan növekvő választási részvételt látva utasítgatta a köztársasági elnököt. Miért köhög a bolha, ha tüdeje nincsen..? :))
Válasz erre 

Punxsutawney Mormota 2019.05.31. 18:38:32

@CSOKKI MÁLNA: Ennél nagyobbat nem is tévedhetnél velem kapcsolatban :). 1990 március 25-e óta minden egyes választásra elmentem, szavaztam egy kivételével, mert éppen külföldön tartózkodtam egy barátom esküvőjén, és Firenze környéken nem nagyon van / volt külképviselet.
Sajnálom, hogy kivertem nálad a biztosítékot Ferinkkel kapcsolatban, de továbbmegyek... Már többször leírtam, hogy ha csettinthetnék egyet Thanos kesztyűjével, akkor egy másodperc múlva minden olyan politikus, kúrmányközeli üzletember, pártpénztárnok stb sitten lenne, akinek 90 óta (vagy előtte) egy gyanús gondolata is volt a közpénzekkel kapcsolatban. Hagynék nekik időt, hogy gondolkodjanak, hova tűntek a tízezermilliárdok. Az evéssel nem nagyon venném el az idejüket a töprengéstől.
Válasz erre 

2019.05.31. 18:49:01

Orbán mondhatja az ellenkezőjét is, amit tegnap, a fideszes nem szavazó, hanem hívő. Akkor holnap abban fog hinni. Holnapután meg ebben. Mindig abban, amiben a főnök. Ha ez lett volna, akkor ez lenne a fontos, de mivel nem ez történt, hanem az, így az nem is lényeges annyira.
Válasz erre 

vanRob 2019.05.31. 18:57:14

@CSOKKI MÁLNA: haha, ugyanazok járnak ide is oda is...Pesti rokon trollkodni jár a sok birka közé, de annyira egybitesek, hogy nem értik a cinkelést...
Válasz erre 

antiinternáci 2019.05.31. 19:11:51

A politika a lehetőségek művészete. Orbán jobb eredményre számított, de ez nem jött be, az tény. Bebizonyosodott, hogy a Nyugat lebutulása, az ottani bolsevista agymosás sokkal súlyosabb, mint gondolni lehetett volna. Sajnos az élni akarás szikrája sem maradt az ottani társadalmakban, birka mód vonulnak a vágóhíd felé.
Erre Orbán sem számíthatott, úgy hogy most kénytelen alkalmazkodni a helyzethez, ilyen Micronokkal, meg Weberekkel kénytelen alkudozni. Szomorú dolog ez: Európát kivégzik az internácik.
Válasz erre 

antiinternáci 2019.05.31. 19:11:51

A politika a lehetőségek művészete. Orbán jobb eredményre számított, de ez nem jött be, az tény. Bebizonyosodott, hogy a Nyugat lebutulása, az ottani bolsevista agymosás sokkal súlyosabb, mint gondolni lehetett volna. Sajnos az élni akarás szikrája sem maradt az ottani társadalmakban, birka mód vonulnak a vágóhíd felé.
Erre Orbán sem számíthatott, úgy hogy most kénytelen alkalmazkodni a helyzethez, ilyen Micronokkal, meg Weberekkel kénytelen alkudozni. Szomorú dolog ez: Európát kivégzik az internácik.
Válasz erre 

antiinternáci 2019.05.31. 19:34:45

@birka menet:

A bolsevista szavazók meg azt szopták be, hogy nem kell félniük az ÁVÓ Párttól, és az nem is baj ("nem fog fájni...") ha Gyurcsány Apró Vadai majd jól csődbe viszik az országot megint.
Meg azt is beszopták, hogy a Soros-terroristák csak értük dolgoznak, amikor idegen kultúrájú tömegeket akarnak erőszakkal betelepíteni Európába, meg az aberrációkat kóserolják.
Válasz erre 

szmakarov 2019.05.31. 19:41:51

@MAXVAL bircaman közíró: És ha nem marad a "liberális" Néppártban, akkor hová ül Európa erős embere? A 70 mandátumos populista frakcióba? Ott mit fog csinálni, drukkolni? Vicces egy troll vagy te...:))
Válasz erre 

antiinternáci 2019.05.31. 19:48:06

@s:

"Többre ment volna az ország, ha az együttműködés útján járt volna. "
Európa ellenségeivel nincs helye együttműködésnek, a normális és tisztességes erők pedig nincsenek helyzetben sajnos.
Válasz erre 

szmakarov 2019.05.31. 19:52:28

@antiinternáci: Igazad van, Gulyás elvtárs,is mondta, hogy Salvini szövetségesei között sok az elfogadhatatlan. Ezt , hogy magyaràzza az egy bites központ? :))
Válasz erre 

Budapest a kutyaszar városa 2019.05.31. 20:35:18

@Ekrü: Rossz a lényeglátásod, itt az orbitális arcvesztésről van szó, mert valahogy meg kell magyarázni azt, hogy a hős Varangykirály alaposan pofára esett. Leesett neki néhány saller és koki, hogy egy klasszikust idézzek. : )
Válasz erre 

Budapest a kutyaszar városa 2019.05.31. 20:42:51

@antiinternáci: Egy kis adalék arról, hogy melyik kormány viszi csődbe az országot, és ki pazarol : FTC Üzemeltető Zrt - 2018-ban 1.32 Mrd Ft veszteség, pedig brutális összegű tao-t kapnak az MVM-től és egyéb megalkuvó cégektől , ÉS EZ CSAK EGY A SOK EZER KÖZÜL !
Válasz erre 

felucca02 2019.05.31. 20:44:50

@dunántúli gyerek: Orbán nem húzza már húsz évig, hamarabb elviszi az ideg, meg a szalonna. Az elmebetegek rövidebb ideig élnek.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.05.31. 20:47:19

"Ha a Fidesz nem szólhat bele érdemben az uniós döntéshozatali folyamatokba..."

Akkor sem szólhat bele, ha az EPP-ben marad teljes szavazati joggal.
Válasz erre 

Szűtté mamá? Szűjjé! 2019.05.31. 21:26:14

Akkor reméljük, hogy a néppárt prominensei nem akkora kis bosszúszomjas köcsögök, mint a fidesz prominensei. Az a baj, hogy Viktor hazardírozott, benézte, bebukta, de mindezt a mi bőrünkre teszi, hiszen ő maga és családja a strómanokon keresztül mára sokszoros milliárdos. Bármi is lesz, pénzénél van 10 generációra előre.
Válasz erre 

Szűtté mamá? Szűjjé! 2019.05.31. 21:27:42

@antiinternáci: Az a baj, hogy csak a saját fideszes narancsos szemüvegeden át látod a világot. Azért mentegeted itt Orbánt. Pedig sajnos ezt nagyon beszopta, nem nagyon van mit szépíteni rajta. Ja és a hanyatló nyugat nem hanyatlik. Mi fogunk, ha távolodunk tőle.
Válasz erre 

Szűtté mamá? Szűjjé! 2019.05.31. 21:29:42

@MAXVAL bircaman közíró: Ne izgulj, a fidesz a szélsőjobb felé nyit érezhetően. Neked egyre jobb lesz.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.05.31. 21:50:00

@dunántúli gyerek: "Az EU legerosebb gazdasagi novekedeset hozta letre Zorban, " - hazugság.
ec.europa.eu/eurostat/tgm/table.do?tab=table&init=1&plugin=1&language=en&pcode=tec00115
Válasz erre 

Megbolondoult V. Orbán pápa 2019.05.31. 23:33:23

Az EPP-nek kurva egyszerű a dolga. Hagyni kell a felfüggesztést lógva.Jó sokáig lógatni a Fasiszta Idióták Dilettáns Esztelen Szarháziait, addig amíg meg nem fulladnak. Vagyis nem kell semmit csinálniuk a fasisztákkal. Elvégre magukat függesztették fel. Nem?
Válasz erre 

Megbolondoult V. Orbán pápa 2019.05.31. 23:37:20

Felakasztva nincs semmilyen döntési, beleszólási joguk semmibe. Az önakasztás így pont megfelelő eljárás a számukra. Ez már várható is volt. Addig járt a korsó a kútra, amíg fel nem lógatta magát.
Válasz erre 

Megbolondoult V. Orbán pápa 2019.05.31. 23:43:04

@felucca02: Orbán szerintem se húzza sokáig. A csuti pálya egyik kapujának keresztlécén fogja magát felfüggeszteni a nyakára tekert selyemzsinórral, amit Erdogantól kapott ajándékba Isztambuli látogatásakor.
Válasz erre 

Megbolondoult V. Orbán pápa 2019.05.31. 23:45:29

@Szűtté mamá? Szűjjé!: A faszt. El lesz tőlük kobozva minden 10 generációra előre.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.01. 06:07:31

@szmakarov:

Több populista frakció van.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.01. 06:09:46

@Szűtté mamá? Szűjjé!:

Alig van szélsőjobbos az EP-ben.
Válasz erre 

látjátok feleim szümtükkel 2019.06.01. 09:01:42

A fidesz jövője Macronon múlik. Azon, hogy ő mennyire önérzetes, és mennyire akar bosszút állni Orbán sértésein. Szerintem a franciák vannak annyira büszkék, mint a ner tagjai, és mernek nagyot álmondi, meg tenni is.

Talán nem kellett volna nemzetközi szinten azt képzelni, hogy a ner haverokkal rúgják a bőrt, akik kénytelenek eltűrni mindent . Nem kellett volna azt képzelni, hogy a farka csóválja a kutyát, mert erre még sosem volt példa. Lyukra futottak.

Azért nem tartom kizártnak, hogy egy-két francia autógyár a közeljövőben gyárat fog építeni kis hazánkban, meg az áramszolgáltató egyes részeit is megveszi majd néhány francia multi. Talán még a víz közműbe is kapnak egy-két kutat. Ner haverok és imádók, meg bérkommentelőik pedig leshetik, ahogy a nyugati multi kitalicskázza innen a nyereségét.
Válasz erre 

látjátok feleim szümtükkel 2019.06.01. 09:05:55

@Kovacs Nocraft Jozsefne:" "Ha a Fidesz nem szólhat bele érdemben az uniós döntéshozatali folyamatokba..."

Akkor sem szólhat bele, ha az EPP-ben marad teljes szavazati joggal."

Láccik, hogy buta vagy. Nem csak a beleszólás érdekes a néppártban, hanem az a sok háttérinfó, amitől Orbán elesett a felfüggesztéssel. Így nem lesz mit tovább adnia. Miért gondolod, hogy a néppártban minden állam képviselője hülye, csak Orbán a heikoffer?
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.06.01. 09:43:18

@látjátok feleim szümtükkel:

"Miért gondolod, hogy a néppártban minden állam képviselője hülye, csak Orbán a heikoffer?"

Ezt hogyan sikerült kiolvasnod a kommentemből? :O
Válasz erre 

Andy73 2019.06.01. 13:27:42

"A bibi viszont az, hogy attól az Emmanuel Macrontól függ most elsősorban Orbán Viktor politikai jövője."
Orbán jövője biztosan nem függ Macrontól, aki egyáltalán nem biztos, hogy megnyeri a következő francia elnökválasztást, miután csúfosan kikapott Le Pen pártjától, és folyamatosan tüntetnek otthon ellene. Orbán eközben 52 %-ot ért el, többet mint a tavalyi parlamenti választáson, amikor harmadszorra nyert kétharmaddal.
A bibi szerintem inkább az, hogy a szocik egyetlen mandátumot értek el a Fidesz-KDNP 13 mandátuma ellenében. Ezért inkább arról értekezhetne a jól értesült szegedi balos blogger, hogy kié lesz az az egyetlen mandátum: vajon marad-e Ujhelyié, Botka szegedi haverjáé, vagy másé lesz ezután a csúfos bukta után. No meg esetleg arról, hogy Botka elvtárs marad-e továbbra is a Párbeszéddel együtt 6 %-osra töpörödött MSZP-ben, vagy esetleg átigazol a böszme pártjába, aki a nejével együtt lemosta őket a baloldalon.
Válasz erre 

mathuska tudatosvalaszto2018.blog.hu 2019.06.01. 13:47:33

Jo nezni, ahogy Orban becsicskul, vegre megtanulja h neki hol a helye, mint egy ronda nyaladzo korcs kutya, ami mindent teleszart de most pitizik a gazdinal, h nem bassza ki a szuret, fidesz=csicskapart
Válasz erre 

Megbolondoult V. Orbán pápa 2019.06.01. 15:17:21

Meddig fog lógni az önakasztott Fasiszta Idióták DEbil Szektája? Valaki leakasztja már végre őket a bitóról? Roszz nézni ahogy himbálóznak, mint egy tehetetlen, élettelen riherongy bábu. No, majd Salvini feláll Le pen vállára szétterpesztett lábakkal, úgy hogy a golyói Pen ajkát nyaldossák , kinyújtózkodik, oszt leakasztja az öngyilkost.
Válasz erre 

Megbolondoult V. Orbán pápa 2019.06.01. 15:17:21

Meddig fog lógni az önakasztott Fasiszta Idióták DEbil Szektája? Valaki leakasztja már végre őket a bitóról? Roszz nézni ahogy himbálóznak, mint egy tehetetlen, élettelen riherongy bábu. No, majd Salvini feláll Le pen vállára szétterpesztett lábakkal, úgy hogy a golyói Pen ajkát nyaldossák , kinyújtózkodik, oszt leakasztja az öngyilkost.
Válasz erre 

FCUK5 2019.06.01. 20:05:40

Lehet, hogy Viktornak nem hisznek a külföldi politikusok, de az emberek igen, ellentétben az ellenzéki politikusokkal. Ez a nem mindegy.
Válasz erre 

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.06.01. 22:23:05

@FCUK5: Emberek sem hisznek neki, csak birkák.
Válasz erre 

FCUK5 2019.06.01. 23:29:42

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög: tudod, van az a mondás, hogy ha mindenki szembejön az autópályán... na, itthon, ha nem is mindenki, de többen jönnek szembe, mint amennyien veled mennek egy irányba. szar helyzet, én tudom, de szembe kell nézni vele, hogy talán mégis ti vagytok a birkák.
Válasz erre 

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.06.02. 08:32:57

@FCUK5:
Válasz erre 

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.06.02. 08:37:57

@FCUK5: Ja, tényleg kisebbségben vagytok. Törpe birkák. Ezt a mostani választás is ékesen bizonyította. A führeretek fejjel futott a szembe jövő autónak, épp most nyalogatja a sebeit, és próbál tovább segget nyalni. Maradandó sérülést szenvedett.
Válasz erre 

FCUK5 2019.06.02. 08:48:48

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög: sőt, nem csak kisebbségben vagyunk 53%-kal, de ti vagytok a többség 16-tal:)
Válasz erre 

látjátok feleim szümtükkel 2019.06.02. 09:33:00

@FCUK5:

No majd nem sokára nem fognak hinni, met most olvastam, hogy több autóipari beszállító beevezeti a négy napos munkahetet. Ugyé tudod ez mivel jár?
Meg majd egyre többen elgondolkodnak azon is, miért nem ment el a pápa csiksomlyói jelenésére,?Megkérdezik, esetleg nem is hívták? Mondjuk a foci sokkal fontosabb is egy keresztényvédő, migránsok ellen harcoló minisztelnöknek, aki istennek hiszi magát, és keresztényvédés címén milliárdokat tol olyan államokba, ahol még véletlenül sem tudja ellenőrizni az adófizető, hogy a pénzét ténylegesen mire fordították..
Válasz erre 

FCUK5 2019.06.02. 10:16:48

@látjátok feleim szümtükkel: 2005-6 környéken tudtad, mire megy a pénzed, ugye? Tudod, amikor a gazdád hazudott reggel, éjjel meg este :)
Válasz erre 

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.06.02. 15:25:37

@FCUK5: Ja, igen úgy vagytok ti 53%-al többségben európában, mint a csajágaröcsögei szavazók a 100%-ukkal az országos választáson. Vagyis sehogy. Bolhák vagytok ti kétmillióan az 500 milliós euban birkácska. A Fasiszta Idióták DEbil Szektájának birkái.
Válasz erre 

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.06.02. 15:25:37

@FCUK5: Ja, igen úgy vagytok ti 53%-al többségben európában, mint a csajágaröcsögei szavazók a 100%-ukkal az országos választáson. Vagyis sehogy. Bolhák vagytok ti kétmillióan az 500 milliós euban birkácska. A Fasiszta Idióták DEbil Szektájának birkái.
Válasz erre 

FCUK5 2019.06.02. 15:29:46

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög: itthon. Európát ki nem szarja le? Addig vagyunk tagok, amíg jó, és ez egyre kérdésesebb.
Válasz erre 

látjátok feleim szümtükkel 2019.06.02. 15:45:26

@FCUK5:

Hát egy kicsit eltévedt vagy, tudtam. Azt is, hogy azokban az években a fideszes önkormányzatok polgármesterei, testületei hogyan adósították el az önkormányzatokat. Devizában. Azt is láttam, miként játszották ki a közbeszerzési szabályokat. Azt is, hogy a szocik nem tudtak semmit sem tenni ellenük, mert ahhoz nem voltak elegen, a szükséges törvényeket módosításához a fidesz keresztbe feküdt.
Válasz erre 

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.06.02. 16:14:18

@FCUK5: A führerednek nagyon is fontos európa, ameddig a pénzt kapja. Épp most ugatott hármat a pincsije, dörgölőzik az epp-hez rendesen. Remélem kibasszák az önakasztott barmot, mint macskát szarni. Aztán meg majd nem ő és a haverjai kapják a pénzt, hanem a magyarok.
Válasz erre 

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.06.02. 16:17:17

@FCUK5: Kisapám, nektek az eu-n kívül annyi. Mehettek Lukasenkohoz segget nyalni.
Válasz erre 

FCUK5 2019.06.02. 17:16:33

@látjátok feleim szümtükkel: 2010 előtt nálatok volt a többség, azt csináltatok, amit akartatok, minek feküdt keresztbe a Fidesz? Ne viccelj már :)
Válasz erre 

2019.06.04. 05:56:04

@MAXVAL bircaman közíró:
Igy kerek: a gyökerek: Bartha Miklós: Kazárföldön (Kárpátalján) című könyvének megjelenését. „Miért ne hinnők hát el Bartha Miklósnak, hogy a kazárságban nagy a szellemi züllöttség és sok az erkölcsi meghibbanás? Miért fogadnók kételkedéssel azokat a fejezeteket, amelyek a kazárság ravaszságát, kapzsiságát, üzérkedését, a földdel és pálinkával, a pénzzel és az élelmességgel űzött uzsoráját támadják. Ahonnan ez az elem beszivárgott, az orosz városok gettóiból, nem hozhatott magával, sem tisztaságot, sem magasabb erkölcsi színvonalat, sem a testi fáradságnak megbecsülését, sem szociális ösztönt, sem kúltúr képességet. (... ) Ami antiszociális és kultúr képtelen elem van e barbár tömegben, azt bizony le kell róla nyesni, erős és ügyes kézzel. Ady könyv ismertetője!
Válasz erre 

2019.06.23. 10:15:39

@s:
A hülyék, mindig többségbe vannak! Ennyit se tudsz? Rém büszkék többségükre!
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.06.23. 12:27:47

@lényeglátó:

Ugye ezt akkor is így gondoltad, amikor a szoclib pártok voltak többségben? :D
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard