Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
A félelem és a kényelem tolja a szélsőjobb felé a Fideszt

A félelem és a kényelem tolja a szélsőjobb felé a Fideszt

Amíg a Fidesz gesztusokkal igyekszik magához édesgetni a szélsőjobbos szavazókat, addig az ellenzéki oldal a független sajtó felélesztésére tesz kísérletet. Teljesen más irányban indultak el a hazai politikai élet szereplői, ami persze valahol érthető, de két évvel a következő parlamenti választás előtt meglehetősen rémisztő az a kép, amit a közéletünk mutat. Korábban ugyanis azt hittük, ennél jobban már nem lehet kettészakítani a magyar társadalmat, de úgy tűnik, a szekértáborok igyekeznek felkészülni a végső küzdelemre.

hvg_74.jpg

  Fotó: hvg.hu

Mintha a Fideszt a tehetetlenségi erő sodorná egyre inkább a szélsőjobbos ideológia felvállalása felé. Legjobb példa erre, hogy a kormányzati médiakolhoz egyik leglelkesebb brigádja, a Hír TV a kitörési napról készített tudósításában a békés neonáci megemlékezőket állította szembe a randalírozó, agresszív antifasisztákkal. A kormányzati lakájtévé nyílt kiállása a horogkereszteket magukra aggató ultrajobbos militáns csoportok mellett nyilván nem egy túlbuzgó riporter és egy figyelmetlen szerkesztő közös alkotása, hanem egy központi direktívának való megfelelési kényszer, s mint ilyen, a magyar kormány álláspontját tükröző produkció.

Mondhatnánk, hogy nincs ebben semmi meglepő, hiszen aki Salvinivel ölelkezik, Putyinnal kokettál, Erdogannal bratyizik, az nem riad vissza attól sem, hogy gesztusokat tegyen a fasizmus öröksége mellett nyíltan kiálló neonáci csoportoknak. Orbán ugyanis a látszat ellenére már régen nem tagja annak a kereszténydemokrata gyökerekkel rendelkező, klasszikus európai jobbközép politikai közösségnek, mely nyíltan elhatárolódik a rasszista, antidemokratikus, Nyugat-ellenes csoportoktól. A Fidesz felfüggesztése az Európai Néppártban csak egy felszíni jelensége ennek a folyamatnak, a mélyben ennél sokkal komolyabb átalakításon megy végbe a magyar kormánypárt ideológiája.

Úgy is fogalmazhatnánk, hogy Orbán Viktor hadiösvényre vezette a pártját és a kormányát, ami persze egy ilyen harcias természetű embertől nem szokatlan dolog. Ha azonban szüksége van a szélsőséges politikai megnyilvánulásokra fogékony jobboldali szavazók támogatására, az egyrészt azt jelenti, hogy nincs most elegendő híve a remélt kétharmados többség megszerzésére, másrészt, hogy a Fidesz bázisát kell rettenetesen szétnyújtania. A jobbközép szavazóbázistól ugyanis elég távol esik ízlésben és ideológiában az SS zászlók alatt vonuló neonáci csoportok értékrendje, így nehéz lesz a két végletet ugyanazokkal a jelszavakkal mozgósítania Orbán Viktornak.

Pedig lenne más lehetősége is a magyar kormánypártnak, igaz nem egy olyan vezetővel, mint Orbán. A szélsőjobbtól való elhatárolódás ugyanis talán hozna is annyi szavazót, mint amennyit most a kormányfő remél a neonácikkal való kokettálástól. A magyar társadalom többsége inkább megriad a horogkeresztekkel, birodalmi sasokkal, SS karszalagokkal parádézó neonáciktól, mintsem szimpatizálna velük. A kommunista jelképekkel sem szeretnek azonosulni olyan baloldali szavazók, akik kritikusan viszonyulnak a Kádár-korszakhoz. Ezek mind rossz történelmi tapasztalatokat felidéző jelképek, és nem egy uniós tagország utcáira valók. És bár erősen mérgezte az utóbbi években a magyar polgárok történelmi tudatát a Fidesz, a korábbi szélsőséges ideológiák továbbra sem lettek népszerűek hazánkban.

mti_11.jpg

Fotó: MTI

Orbán azonban megalkuvásnak érezné, ha visszavenne az általa permanensen vívott szabadságharc intenzitásából, így törvényszerűen távolodik egykori szövetségeseitől, és közelít azok felé, akikkel 10-15 éve még szóba se állt volna. Sokan azért tartják tehetséges politikusnak, mert bár a politikai paletta szinte minden színét magára öltötte már (volt liberális, centrista, kereszténydemokrata, most pedig jobboldali populista), a 90-es évek végén megszerzett tömegbázisát azóta se vesztette el. Orbánra azonban most az a veszély fenyeget, hogy nem talál már új árnyalatokat, hacsak fel nem csap szélsőbalosnak, ha az érdekei úgy kívánják. Mert, ahogy egy dakota mondás tartja: „Alkalmi szövetségesekkel sok csatát meg lehet nyerni, de csak igaz barátokkal lehet a háborúban diadalmaskodni.”      

    

      

180 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
A félelem és a kényelem tolja a szélsőjobb felé a Fideszt Tovább
Facebook Tetszik
0
180 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt
  • Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr7315469514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (180)
Az utolsó 100 komment:

Volocsájev nem eshet el 2020.02.12. 09:16:21

@janos551:
"De a politika az sajnos ilyen. Ha győzöl, mindent jól csináltál. Ha nem, akkor vesztettél és magyarázkodhatsz."

Ez valóban így van. Pont ezért születnek az ilyen posztok
Válasz erre 

konrada 2020.02.12. 09:16:33

Gyurcsány Ferenc elvtárs - nem aktív képviselő, 1984-1988 KISZ Pécsi Városi Bizottság titkár, mszmp tag, 1988-1989 KISZ KB Egyetemi és Főiskolai Tanács elnök, 1989 DEMISZ alelnök.
Hajdu László elvtárs - 1970-től az MSZMP tagja, 1985-1988-ig üzemi párttikár volt. 1976-tól 1983-ig az MSZMP V. kerületi bizottságának politikai munkatársa.
Havas Szófia elvtársnő - Politizálni a KISZ-ben kezdett, majd pályája az MSZMP-ben folytatódott.
Hiller István elvtárs - 1983-1989-ben az MSZMP tagja.
Horn Gyula elvtárs - 1954-től az MDP, majd az MSZMP tagja. 1957-ben karhatalmistaként részt vesz a forradalom leverésében. 1969-től az MSZMP KB Külügyi Osztályán konzultáns, osztályvezető-helyettes, 1983-tól osztályvezető. a Németh-kormány külügyminisztere.
Iváncsik Imre elvtárs - 1976-tól MSZMP tag. 1981-1982-ben a KISZ Kisújszállási Városi Bizottságának, 1982-től Szolnok Megyei Bizottságának a titkára, majd 1985-től 1989-ig első titkára volt.
Jánosi György elvtárs - 1984-ben belépett az MSZMP-be. Tolna megye első titkára volt
Juhász Ferenc elvtárs - 1981-től 1989-ig az MSZMP tagja. főiskolai, majd Szabolcs-Szatmár megyei KISZ első titkár volt
Juhász Gábor elvtárs - 1982-től 1989-ig az MSZMP tagja.
Juhászné Lévai Katalin elvtársnő - Az MSZMP tagja. 1984-től a KISZ Hajdú-Bihar Megyei Bizottságának titkára.
Kapolyi László elvtárs - 1968-tól MSZMP-tag; 1985-től 1988-ig KB-tag. előtte miniszterhelyettes, majd ipari miniszter
Karakas János elvtárs - 1979-től az MSZMP tagja volt.
Katona Béla elvtárs - 1972-ben belépett az MSZMP-be. 1984-től 1988-ig a XVIII. kerületi pártbizottság első titkára, 1988-1989-ben a fővárosi pártbizottság város- és gazdaságpolitikai titkára. 1988 májusától az MSZMP KB tagja.
Keleti György: MSZMP tag, KISZ titkár volt a Néphadsereg váci egységénél, ?politikai munkás? szakon végzett a főiskolán
Keller László elvtárs - 1985-tő1 MSZMP-tag.
Kiss Péter elvtárs - 1980-tól MSZMP-tag.
Kiss Péter: MSZMP tag, majd a Központi Bizottság tagja 1984-től
Kocsi László elvtárs - 1981-től az MSZMP tagja volt.
Kolber István elvtárs - Az MSZMP tagja volt. 1983-tól közigazgatási osztályvezető-helyettes az MSZMP Somogy Megyei Bizottságán.
Válasz erre 

konrada 2020.02.12. 09:17:23

Korózs Lajos elvtárs - Politikai pályafutását a KISZ-ben kezdte, 1973 és 1988 között előbb iskolai, majd munkahelyi szervezőtitkár volt. 1989-ben belépett az MSZMP-be.
Kósa Ferenc elvtárs - Az MSZMP tagja volt.
Kósáné Kovács Magda: MSZMP tag 35 éve, 1974-től a Marxista-Leninista Egyetem vezetője, majd SZOT titkár
Kovács László elvtárs - 1988-1989-ben MSZMP-tag. osztályvezető a KISZ-ben, majd miniszterhelyettes a Lázár-kormányban, 39 éve párttag
Kovács Tibor elvtárs - 1979-től MSZMP tag.
Kökény Mihály: MSZMP tag 31 éve, a Miniszterelnöki Hivatal főosztályvezetője volt, majd miniszterelnök-helyettes a Grósz kormányban
Lamperth Mónika elvtársnő - 1987-től az MSZMP tagja.
Lendvai Ildikó elvtársnő - 1974-től az MSZMP tagja. 1984-től az MSZMP KB kulturális alosztályán munkatárs, majd vezető.
Mandur László elvtárs - 1981-től 1989-ig a KISZ Budapesti Bizottságának munkatársa: VI. kerületi, majd budapesti tikár volt.
Márfai Péter elvtárs - 1982-től MSZMP tag.
Medgyessy Péter:1965 óta MSZMP tag, 1982-ben szerelt le főhadnagyként a titkosszolgálattól, pénzügyminiszter-helyettes, 1987-től az MSZMP KB tagja, miniszterelnök-helyettes, majd pénzügyminiszter lett
Molnár Albert elvtárs - 1984-től MSZMP tag.
Molnár Gyula elvtárs -1 987-1988-ban a KISZ Budapest III. kerületi titkára.
Nagy Imre elvtárs - 1981-től az MSZMP tagja. 1986-tól a KISZ Heves Megyei Bizottságának titkára.
Nagy Sándor elvtárs - 1966-ban lett az MSZMP tagja, 1970-től egyetemi oktató, munkatudományi témából doktorált. 1973-tól a KISZ KB osztályvezetője, 1974-től KB-titkár. 1980-1985-ben az Elnöki Tanács tagja. 1988. május és 1989. szeptember között az MSZMP KB tagja.
Németh Erika elvtársnő - 1978-tól az MSZMP tagja volt. 1982 és 1990 között a KISZ Tatabánya Városi Bizottságának politikai munkatársa volt.
Németh Imre elvtárs - 1985-től MSZMP-tag. 1986-tól az MSZMP Pest Megyei Bizottságának gazdaságpolitikai munkatársa volt.
Pál Béla elvtárs - 1978-ban belépett az MSZMP-be.
Papp József elvtárs - 1987-től a KISZ Veszprém megyei titkára.
Puch László elvtárs - 1980-ban belépett az MSZMP-be.
Schvarcz Tibor elvtárs - 1970-től az MSZMP tagja volt.
Sós Tamás elvtárs - Az MSZMP tagja volt. Az 1980-as évek második felében a KISZ Heves Megyei Bizottságának első titkára volt.
Steiner Pál elvtárs - 1986-tól 1989-ig az MSZMP Budapest V. Kerületi Bizottságának politikai munkatársa.
Szabados Ákos elvtárs - Az MSZMP tagja volt.
Szabados Tamás elvtárs - 1974-től MSZMP tag.
Szabó György elvtárs - 1979-ben belépett az MSZMP-be, 1988 júliusától a megyei tanács intézményei pártbizottságának titkára volt.
Szabó Imre elvtárs - 1977-ben belépett az MSZMP-be.
Szabó József elvtárs - 1989. októberig a Magyar Szocialista Munkáspárt tagja volt.
Szabó Lajos elvtárs - 1981-től az MSZMP tagja volt.
Szabó Vilmos elvtárs - 1974-ben belépett az MSZMP-be. 1988-1989-ben az MSZMP Központi Bizottságának tudományos és kulturális osztályán dolgozott.
Szabó Zoltán elvtárs - 1977-től MSZMP tag. 1983-tól a KISZ KB osztályvezető-helyettese.
Szanyi Tibor elvtárs - 1971 és 1989 között KISZ-tag.
Szekeres Imre elvtárs - 1969-től MSZMP tag. Veszprémi városi KISZ-titkár utána megyei első titkár
Szili Katalin elvtársnő - 1983 óta tagja a Magyar Szocialista Pártnak. (khm…
Szűcs Erika elvtársnő - Az MSZMP tagja.
Toller László elvtárs - 1972-től MSZMP tag.
Tóth András elvtárs - 1972-ben belépett az MSZMP-be. 1983 és 1989 között az MSZMP KB munkatársa.
Tóth Károly elvtárs - 1975-ben belépett az MSZMP-be.
Varju László elvtárs - Az MSZMP tagja volt.
Vastagh Pál elvtárs - 1966-ban lépett be az MSZMP-be. 1971-től 1973-ig a JATE KISZ bizottságának titkára, 1976-tól 1981-ig a KISZ KB Egyetemi és Főiskolai Tanácsának elnöke, intézőbizottságának tagja. 1988-tól a Csongrád megyei pártbizottság első titkára, 1989 áprilisától az MSZMP KB és PB tagja volt.
Veres János elvtárs - 1979-től MSZMP tag. 1986-tól az MSZMP Nyírbátori Városi Bizottságának gazdaságpolitikai, 1988-1989-ben első titkára volt.
Vidorné Szabó Györgyi elvtársnő - MSZMP tag volt.
Vitányi Iván elvtárs - 1972-ben lépett be az MSZMP-be.
Vojnik Mária elvtársnő - 1984-től a MSZMP tagja.
Wiener György elvtárs - 1968-ban belépett az MSZMP-be, 1988-1989-ben a KB tudománypolitikai munkaközösségének tagja volt.
Válasz erre 

czepet 2020.02.12. 09:37:08

Gyenge cikk régóta elqrt panelokkal. Balos rettegők százszor megosztott baromságaikkal. Még végig olvasni is fárasztó...Várjátok csak 2022-t, aztán 2026-ot és így tovább. Szerencsétlenek.
Válasz erre 

Homo fideszbirkusz 2020.02.12. 09:43:50

@konrada:

Listázunk Homo Fideszbirkuszom, listázunk? Jó régi komcsi szokás a listázás, na persze ti büdös fideszkomcsik csak azt adjátok amit a kommunista apáitok belétek neveltek. Ez a lista megvan Homo Fideszbirkuszom a SOROS ÜGYNÖKÖKRÖL?

Rengeteg pénzt kapott Sorostól a Fidesz és személyesen Orbán
origo.hu

Többször írtunk már mi is arról, hogy a nagyobbik kormánypárt prominensei vagy a Fideszhez közel állónak mondható emberek közül hányan és kik profitáltak Soros György és alapítványa ténykedéséből. Közéjük sorolható Orbán Viktor, Lázár János, de például Schmidt Mária vagy Habony Árpád is.

Az origo.hu most viszont azt is összeszedte, hogy pontosan mennyit köszönhet a párt a milliárdos befektető filantróp tevékenységének.

A Rajk- és a Bibó-szakkollégium, melyekből a Fidesz is kinőtt, összesen 11,8 millió forintot kapott a 80-as évek végén, ami mai értéken számolva nagyjából 231 millió lenne.

A Fidesz maga (még nem pártként) közel 4 millióhoz jutott a Soros Alapítványtól, ami mai értéken majdnem 125 millió. Ebből jutott az országos hálózat kiépítésére is, irodákra, irodaszerekre, berendezésre.

Orbán Viktor 88 áprilisától a Soros Alapítvány támogatásából alapított Közép-Európa Kutatócsoport munkatársa volt, ’89 augusztusában azt nyilatkozta a HVG-nek, hogy 10 ezer forintos ösztöndíjat kap havonta közvetlenül az alapítványtól és még 5-10 ezret a szintén Soros-pénzből alapított Századvég című folyóirat szerkesztéséért. Ha összesen 20 ezerrel számolunk, az ma 310 ezer forint lenne.

1989 szeptemberében Orbán Viktor Soros-ösztöndíjasként Oxfordba utazott, ahol a Pembroke College-ben kutatási témája „a civil társadalom eszméje az európai politikai filozófiában” volt.

Deutsch Tamás szintén Sorosnak köszönhetően járt egy Magyarországon és Angliában működő menedzseriskolába, valamint a University of Tennessee-n.

Kövér László is az alapítvány támogatásával kutatta a közép-európai társadalmi mozgalmakat.

Németh Zsolt és Szájer József Oxfordban tanult.

Schmidt Mária két társával együtt összesen 1,35 milliót, mai értéken több mint 30 millió forintot kapott egy kutatásra. Egy jeruzsálemi konferenciaútját is az alapítvány fizette, majd az Indiana Universityn is tanulhatott.

A ma szintén tele szájjal sorosozó Kósa Lajos 250 dollárért vehetett részt ’88-ban a dubrovniki nyári egyetemen, ezekből a kurzusokból nőtt ki később a CEU maga.

Fellegi Tamás mai értéken számítva 2,5 milliót kapott arra, hogy a Connecticuti Egyetemen PhD-zzen.

Bába Iván, a második Orbán-kormány külügyi államtitkára mai értéken 3 millióból kutatott, majd ő lett a Kelet-Európa Kutatócsoport vezetője.

Hörcsik Richárd, a Fidesz korábbi frakcióvezető-helyettese ’87 és ’89 között havi 5 ezer forintos (ma nagyjából 105 ezer lenne) ösztöndíjban részesült.

Cséfalvay Zoltán harmadmagával végzett palóckutatást, és portugál konferenciára is utazott, összesen – mai értéken – 4 millióból.

Soros-ösztöndíjas volt a lex CEU-t a minap államfőként szignózó Áder János is, de a támogatás mértéke nem ismert.

Habony Árpád a Soros Alapítvány által hétmillióval megtámogatott könyv- és papírrestaurátor-képzésre járt.

Nem apanázst kapott, hanem közvetlenül a szervezetnek dolgozott Mikola István, Stumpf István, Sólyom László, Jeszenszky Géza, Chikán Attila.

A CEU-n tanított Illés Géza, és oda járt Kovács Zoltán kormányszóvivő és Kumin Ferenc New York-i főkonzul. Berzétei Ákos külügyi helyettes államtitkár jelenleg is ott tanul

– emlékeztet az origo.
Válasz erre 

Homo fideszbirkusz 2020.02.12. 09:46:54

@konrada:

Az a listád nincs meg Homo Fideszbirkuszom, hogy a 3/3-asok meg az egykori MSZMP KB tagok 95%-a később Fideszes lett? Valszeg te is egy kiöregedett nyomorult 3/3-as komcsi vagy, aki most nem a vörös hanem a narancs diktátornak nyal fel.
Válasz erre 

konrada 2020.02.12. 09:52:29

@Homo fideszbirkusz:
Aranyos, amikor egy listázó megsértődik...;)))

...egyébként meg a gyengébbek kedvéért: ezt csak azért tettem fel, mert egyre több lesz az olyan lista, amin már kisdobos nótafa szintig próbálnak listázni kommunistázva a másikat azok, akik ezekre szavaznak, szavaztak....
Válasz erre 

konrada 2020.02.12. 09:54:01

@Homo fideszbirkusz:
Neked meg van, hát tegyed be.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.12. 10:02:53

@janos551:

Amikor Orbán nyílt ellenzéki tevékenységbe kezdett 1988-ban, a legfőbb védelmet neki nem az MSZMP vezetőség valamely része adta, hanem az amerikai követség és Soros, ez nyílt titok.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.12. 10:05:05

@Homo fideszbirkusz:

Így igaz, a Fidesz fő támogatója Amerika volt, ebbe értve Sorost is. Csak hát ellene fordultak azóta.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.12. 10:16:10

@Homo fideszbirkusz:

MSZMP KB tag aki ma aktív politikus? Ilyen szinte egy sincs manapság. S aki volt, az se a Fideszben volt.

Az utolsó fontos politikus, aki MSZMP KB tag volt Kovács László, ma ő is csak egyszerű mezei MSZP-tag, vezető funkció nélkül.
Válasz erre 

marosy 2020.02.12. 10:25:49

Szegedi fos (nem kattintós).
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.12. 11:41:26

@janos551:

Pl. kikre gondolsz konkrétan?
Válasz erre 

Volocsájev nem eshet el 2020.02.12. 12:17:11

@janos551:
MSZMP tagokat nem figyelhettek az állambiztonsági szervezetek, ez volt kiadva a szolgálati szabályzatban
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.12. 12:21:29

@Volocsájev nem eshet el:

Figyelták őket is.
Válasz erre 

konrada 2020.02.12. 12:43:39

@Volocsájev nem eshet el:
...inkább csak nem szervezhették be - de még ez se volt szabályzatban - csak észszerűségi okokból nem lett volna értelme, mert előttük azért nem nagyon pofázták el az emberek a rendszerellenes dolgaikat...;)
Válasz erre 

Muhammad Balfas 2020.02.12. 13:05:45

@math0: Jeszenszky-aki egy időben járt vele az Eötvös gimibe- mesélte a Keménymag c. műsorban..Hogy bizony Klárika kemény stílusú , folyosón elkapós iskolai Kisz- titkár volt..Semmilyen cáfolat nem érkezett a DK részéről..
Válasz erre 

Muhammad Balfas 2020.02.12. 13:12:48

@morph on deer: "Körülbelül bárkit, aki kézre esett. "

No igen persze bárkit..Mondjuk valódi ellenzékieket azért jóval nagyobb eséllyel , míg a KISZ Központi Bizottsága titkáraként tevékenykedő Gyurcsányt meg jóval kisebb eséllyel..Vásárhelyi Mária hazugságát a "védett státusz"-ról pedig nyilvánosan cáfolta Fodor Gábor a Szabad Fogás c. műsorban..Elmondása szerint összekészített cuccal várták , hogy mikor viszik el őket egy kis kirándulásra ,és balon kabátos figurák erődemonstráltak koleszben és környékén..Fodor szerint egyáltalán nem volt eldöntött kérdés , hogy mihez kezd velük a belügy.. '88-ban pedig igencsak visszakeményedett a rendszer egy időre.. Persze utólag fotölyből könnyű okosnak lenni..
Válasz erre 

Muhammad Balfas 2020.02.12. 13:14:36

@math0: A náci te magad vagy..Liberálnáci..
Válasz erre 

Matyika Ápolója 2020.02.12. 13:21:05

Most nem értem, a széljobbal össze kell fogni a zorbán ellen, vagy orbán maga a széljobb (de persze nem IGAZI jobb, mert azok is ti vagytok)? Lassan eldönthetnétek.
Válasz erre 

oszt jónapot 2020.02.12. 14:06:45

@Ekrü: Apró különbség, hogy ezek közül egyik sem kezdte el pár éve antikommunista konzervatív kereszténynek hazudni magát.
Válasz erre 

torró 2020.02.12. 14:21:36

Pár éve még Orbánt komcsiztátok! Nem jött be! Most meg jön a nácizás:DDDDD. Arról beszéljetek, hogy van valami normális gazdasági programja az ellenzéknek, akik verik a nyálukat, és sulykolják, hogy a következő választáson elverik Orbánt. Vagy csak annyi a program, amit Karácsonyék bemutattak, hogy nyerés esetén gyorsan szétosztani a harácsot, aztán meg levan szarva minden! Orbánra üvöltözött a díszes társaság, hogy a haveroknak van osztva a lóvé. És ez mi amit a frissen felkapaszkodott ellenzéki polgik művelnek? Az mi a bánatos faszom?Még a látszatra sem adnak már, olyan pofátlanul megy a tisztogatás meg a szabadrablás. Átvették a kasszát aláírva, hogy rendbe van a pénzügy majd 3 hónap múlva már jön a rinya, hogy nincs pénz! Akkor mi a tököm lesz pár év múlva??? erről beszéljetek!!
Válasz erre 

Világít a torony 2020.02.12. 14:33:15

Nincs ezen mit tipródni, a Fidesz igazi gyűjtő párt. Megfér benne a sok neoHorthysta, a neonyilas horda és az Mszmp maradéka békésen. Bérfirkász trolljainak serege dolgozik ennek a jelenségnek elrejtésén, ha nem sikerül akkor az elhiteltelenítésén. Teljesen érthetetlen, hogy a Fidesz fél-ázsiai csacskáinak minden mindegy.
Válasz erre 

Az Ellenálló 2020.02.12. 14:34:11

Csak remélni tudom, hogy a nácisimogatással a Fidesz több szavazót veszít, mint amennyit nyer, de sosem szabad alábecsülni az emberi hülyeséget.
Válasz erre 

torró 2020.02.12. 15:04:14

@Világít a torony:
ÓÓÓ Te nagyeszű! És éppen ki bútorozik most éppen a jobbikkal össze? Mert a DK-n n csupa olyan ül aki soha nem volt párttag mi? Én a környékünkön a mai napig tudom kik voltak párttagok és tudom kit támogatnak. Mindenki tud mindenkiről mindent. Te is azt állítod magadról.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2020.02.12. 15:07:18

@Homo fideszbirkusz: Többféle embert támogat az USA külügy aztán bármelyik kerül hatalomra az főnyeremény nekik.
Orbánnal melléfogtak, mert túl jó tanítvány lett, mert rájött, hogy a magyar érdekeket, csak a magyarok képviselik igazán, ugyanúgy ahogy az amerikai érdekeket meg az amerikaiak...
Válasz erre 

Világít a torony 2020.02.12. 16:17:52

@torró:Nem a DK van kormányon, nem a DK akadályozza meg az ügynök akták nyílvánosságra hozatalát és nem is a DK, a volt mszmp-és bagázs gyűjtőhelye. A neonyilasok nagy bánata, hogy a mai Jobbik szakított a Szálasi-féle hagyományok gyakorlásával és áttért, egy demokratikusabb irányra. A Jobbik nem bútorozik össze a DK-val és a többi ellenzéki párttal sem, mindössze érdekszövetséget köt. A Dk sem bútorozik össze a többi ellenzéki párttal, hanem érdekszövetséget köt velük. A többi ellenzéki pártnak is ez lesz az útja. Csak a nagyon életlen pengék a fiókban nem veszik észre, hogy ezeket a kényszerszövetségeket a Fidesz választási csalás sorozata kényszeríti az ellenzéki pártokra.
Válasz erre 

torró 2020.02.12. 18:29:51

@Világít a torony:
Úgy veszem ki a szavaidból, hogy jobbikos vagy, ami nem baj. Nos a fidesz csalását nem bizonyította senki. A kényszerszövetség még soha senkinek nem végződött jól. Maximum a koalíciós kormányzási kényszer. Az ügynök listát meg szerintem egyik sem akarja kiteríteni, mert szerintem szétszóródtak mindenhová. De ez különben is több kérdést vet fel, mert voltak sokan akikre rákényszerítették, és hogy jelentett e vagy sem az is vitatéma. Ez tehát nem egyszerű kérdés. Az is nyilvánvaló, hogy a párttagság is kényszer volt vezetői álást illetően. Az én feleségem igazgató helyettes volt és csak a fele bért kapta mivel nem volt hajlandó belépni a pártba. Ilyen megfontolásból , bizony sokan beléptek mert kellett a pénz. Nekünk is jó lett volna de én maszek voltam, és leszartuk!. Szóval nem olyan egyszerű ez a kérdés!
Válasz erre 

morph on deer 2020.02.12. 18:42:13

@MAXVAL bircaman közíró:
“ 1988-ban, a legfőbb védelmet neki nem az MSZMP vezetőség valamely része adta”

Hanem csupán az MSZMP KB titkára, Horváth István belügyminiszter, Stumpf Istvánnak, orbán akkori legjobb haverjának apósa.

És amint látjuk, ez elég is volt. :)))
Azok a régi, szép idők! Ja.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.12. 18:51:22

@morph on deer:

Kevés lett volna egy ember ehhez. Kádár döntése is kellett.

Kádár pedig azért döntött, mert nyugati nyomás volt rajta.
Válasz erre 

morph on deer 2020.02.12. 19:01:03

@Muhammad Balfas:
“ nyilvánosan cáfolta Fodor Gábor a Szabad Fogás c. műsorban”

Hát akkor nincs mit tenni, mi, ha a Fodor Gábor nyilvánosan cáfolta..!
Elalélok. Jaj.

Te most hülyéskedsz?
Persze, elvitték! És menny ideig is raboskodott? Ugyanis a legtöbbször már aznap a saját ágyában alhatott, de legkésőbb másnap már kiengedték!
Még jó, hogy “bekeményített” a rendszer!
Azért is utazhatott, meg kimehetett az ösztöndíjával, mert olyan qrvára elmyomták a kis szabadsághőst! Ja.
“Lehallgatták a telefonjukat” - ó, borzalom! Ahogy most ők teszik, nem?
Egyébként az is valami, hogy egyáltalán volt telefonjuk, amit le lehetett hallgatni...

Fodor Gábor cáfolta, csak éppen fennmaradtak jegyzőkönyvek, meg jelentések, amelyek meg Fodor Gábort cáfolják. Aj, de kínos...
Válasz erre 

morph on deer 2020.02.12. 19:10:27

@MAXVAL bircaman közíró:
“ Kevés lett volna egy ember ehhez. Kádár döntése is kellett.”

Nem biztos, hogy teljesen képben vagy, Birca. Nekem például egy adminisztrátor segített kikerülni a képből, amikor kezdtem “érdekessé” válni, ráadásul az még vagy 15 évvel korábbi történet, amikor még tétje is volt.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy de bizony, a személyes kapcsolatok meg tudtak oldani egészen sok mindent.
Kádár egyébként nem volt az a mindent személyesen mikromenedzselő típus, - mint a viktor pl, - kizárt, hogy ilyen csip-csup dolgokba beleavatkozott volna.
Válasz erre 

Világít a torony 2020.02.12. 20:01:19

" Úgy veszem ki a szavaidból, hogy jobbikos vagy, ami nem baj." ...nagyon rosszul, pont nulla valóságalapja van.
" Az ügynök listát meg szerintem egyik sem akarja kiteríteni, ..."...természetesen ez sem igaz. A két Mszmp utódpárt, de főleg a Fideszé, hogy az akták ne kerüljenek nyilvánosságra.
" Nos a fidesz csalását nem bizonyította senki." A csalások törvényi szintjére emelésével, maga a Fidesz bizonyította. Ennek megértéséhez, kérj segítséget.
Válasz erre 

Világít a torony 2020.02.12. 20:13:21

@MAXVAL bircaman közíró:
" Kevés lett volna egy ember ehhez. Kádár döntése is kellett." Ebből is csak annyi jön le, hogy mennyire tájékozatlan és kézi vezérelt vagy. 1988-ban Kádár már bőven csak báb volt. Kádárt '87 júniusában félreállították. 1988-ban javában zajlott az Mszmp-ében hatalom átmentéséhez szükséges dolgok szervezése. Ez volt '88 márciusában az addig semmit fel nem mutató figurákból a Fidesz megalapítása, majd '89-ben az Mszp alapítása.
Tudatlan birka....
Válasz erre 

Muhammad Balfas 2020.02.12. 21:59:13

@morph on deer: Mondjuk ő Fidesz alapítótagként igencsak benne volt a dolgok sűrűjében akkoriban , míg te csak a fotölyből okoskodsz utólag. A magam részéről inkább neki hiszek..Semmit nem tudsz erről a világról . Soha nem voltál előzetesben , soha nem dolgoztak meg gumibottal..

"Persze, elvitték! És menny ideig is raboskodott? Ugyanis a legtöbbször már aznap a saját ágyában alhatott, de legkésőbb másnap már kiengedték!"

Próbáld ki egyszer , hogy bevisznek és nem tudod , hogy mikor engednek ki. Fodor kutatja is ezt a korszakot ,és véleménye szerint egyáltalán nem volt eldöntött kérdés a vezetés részéről , hogy mit kezdjenek az ellenzékiekkel..Ez az utólagos bagatellizálás szánalmas olyanok részéről , akik akkoriban lapítottak , mint szar a fűben..

"Azért is utazhatott, meg kimehetett az ösztöndíjával, mert olyan qrvára elmyomták a kis szabadsághőst!"

Ez már '89 után volt , figyelmetlen vagy..

4.bp.blogspot.com/-MBFn8a5gN6A/XEcHKjzSYmI/AAAAAAABTgk/senL-VB-Lh8cM8EqVyf5u3I7NqvH-IqlgCLcBGAs/w1200-h630-p-k-no-nu/orbanrendor-1989.jpg

---
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.02.12. 22:59:37

@Muhammad Balfas: az nem érv, hogy önellentmondásos, kitalált szavakat vagdosol a másikhoz, te náci köcsög!

Orbán MA náci.
Válasz erre 

Muhammad Balfas 2020.02.12. 23:30:48

@math0: Nem ,te vagy a náci..Liberálnáci..
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.13. 05:49:18

@morph on deer:

A dolog fontosságától függött. Valami apró ügyben akár egy mezei párttitkár is tudott segíteni.

De egy országos jelentőségű, kifejezetten politikai ügyben egy miniszter se tudott segíteni.

Kádár minden fontos ügyben egyedül döntött, ez közismert. Meghallgatta a PB-t, a KB titkárságot, a KB osztályvezetőket, aztán megmondta mi lesz.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.13. 06:02:26

@morph on deer:

A középen van ebben az igazság.

1986 elejétől alapjaiban kezdett változni a rend. Amikor Gorbacsov meghirdette az új vonalat. S minden országban elindult ekkor mozgolódás, a magyarnál kemányebb rendszerűekben is, pl, még az NDK-ban is lettek ellenzéki kezdemények.

Szóval nyilvánvaló, hogy a Fidesz alapítói 1988-ben nem kockáztatták az életüket, se börtönt. Amit kockáztatták: állásból kirúgás, bevitel a fogdába 1 éjszakára.

Ugyanez igaz a másik 2 akkori ellenzéki szervezetre is, az SZDSZ-re és az MDF-re.

Az MDF volt a legnagyobb biztonságban persze, mert volt lelkes támogatájuk a MSZMP vezetésben (Pozsgay). Viszont a Fidesz és az SZDSZ mögött meg ott állt Amerika és Soros.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.13. 06:07:52

@Világít a torony:

Az a vicc, hogy közeli rokonom bent dolgozott a Pártközpontban az egész 80-as évek során, egészen a megszűnésig, szóval még belső infóim is vannak.

Azaz Kádár nem volt báb, 1988-ban semmiképpen. Ami tény: már harcolt 3 különböző irányzat a vezetésért (kb. a későbbi liberális MSZP, a nacionalista Pozsgay-szárny, s a kínai párti Grósz-szárny), de senkinek se sikerült a többieket kiszorítania, így jellemzően döntésképtelenség volt. Ez aztán a kerekasztaltárgyalsokon lett vicces: mindig mást mondott az MSZMP, attól függően éppen melyik szárny embere tárgyalt.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.13. 06:14:11

@Világít a torony:

Plusz még. A Fidesz nem mentett át semmilyen hatalmat, hiszen ellenzéki párt, kezdetben ifjúsági szervezet volt.

A hatalom átmentése az MSZMP belügye volt, s nekik se sikerült, tegyük hozzá. Mert lassan kiderült: Moszkvában nem reformokat akarnak, hanem a rendszer végét. Miután pedig megszűnt a moszkvai kontroll, nyilvánvalóvá vált: valamiféle nyugat-európai típusú többpárti, parlamentáris rend lesz, s nem kompromisszum az állampárt és mások között. A kérdés már csak az maradt: mi legyen az MSZMP-ből, maradjon kommunista, nyisson nemzeti irányba, vagy legyen liberális, s hogyan lehet majd jelentős pártnak maradni az új rendben.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.13. 06:24:07

@morph on deer:

Kádár már a 70-es éveknek engedte ellenzéki beállítottságúaknak az utazást és a külföldi ösztöndíjat. Ez egy módszer volt az illetőek leszerelésére.

Egyetlen csoport volt, akiknek ezt sose engedte meg: az 56-os harcosok. Őket Kádár személyesen gyűlölte, így velük szemben a legvégéig szankciók voltak.

Orbán azonban pont rossz példa. Ő nem utazott, s nem volt ösztöndíjas. Akkor lett az, amikor már hivatalosan el voltak ismerve az ellenzéki pártok, s zajlottak a kerekasztaltárgyalások, azaz már a kádárista diktatúra és az új rend közötti átmenet alatt.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.13. 06:25:25

@math0:

Jól sikerült a hétvégi seggparti? Beöltöztetek SS-egyenruhába és úgy szerettétek egymást?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.13. 06:34:02

@Muhammad Balfas:

Életük nem volt veszélyben, de kétségtelenül kellett bátorság ehhez.

1988 elején még nem 1989 volt, s még nem volt világos, hogy Moszkva fel akarja adni az egész rendszert. Akkor még az általános vélemény az volt, valami olyasmi lesz, mint amit Nagyék akartak 56-ban: azaz a hatalom meg lesz osztva a kommunisták és egyes kiválasztott ellenzékiek között, de semmiképpen se lesz teljes politikai szabadság, azaz nem vehet részt bárki a politikában.

S míg a nacionalista ellenzék (MDF) irányában volt bizonyos kompromisszumkészség az MSZMP-vezetésben (sőt, Pozsgay gyakorlatilag képviselte őket), addig a liberális ellenzék (Fidesz, SZDSZ) sokkal negatívabb megítélés alá esett.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.02.13. 07:15:57

@Muhammad Balfas: Orbán cigányozott Gyöngyöspata ügyében, Orbán gyűlöli a muszlimokat, arabokat, feketéket, Orbán éhezteti őket a tranzitzónában, Orbán utasítja ki őket az országból, Orbán a náci.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.02.13. 07:18:20

@MAXVAL bircaman közíró: ma, 6:25-kor kapcsolt át a Fidióta droid lemezjátszó üzemmódba, mert elfogyott a programtárja.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.02.13. 07:21:39

@MAXVAL bircaman közíró: "A hatalom átmentése az MSZMP belügye volt, "

a Fidesz tele van MSZMP-sekkel.

Stumpf István – nemrég még alkotmánybíró, volt MSZMP-tag, a Hazafias Népfront volt alelnöke,
Járai Zsigmond – a Költségvetési Tanács volt elnöke, volt MSZMP-tag, volt kormánytag, III/II-es együttműködő,
Matolcsy György – az MNB elnöke, Orbán-kormány volt nemzetgazdasági minisztere, volt MSZMP-tag, III/II-es együttműködő,
Martonyi János – volt külügyminiszter, volt MSZMP-tag, kormánytag, III/II-es együttműködő,
Pintér Sándor – jelenleg belügyminiszter, volt MSZMP-titkár,
Schmitt Pál – volt köztársasági elnök, 1989 előtt pedig miniszterhelyettes,
Szita Károly – jelenleg fideszes kaposvári polgármester, volt III/III-as együttműködő,
Mikola István – az első Orbán-kormány egészségügyi minisztere, 2006-ban a miniszterelnök-helyettesi poszt jelöltje, a Hazafias Népfront alelnöke volt,
Fónagy János – jelenleg államtitkár, volt MSZMP-tag,
Varga Mihály – jelenleg fideszes országgyűlési képviselő, pénzügyminiszter, volt KISZ-titkár,
Deutsch Tamás – jelenleg EP-képviselő, volt KISZ-titkár,
Orbán Viktor – miniszterelnök, volt KISZ-titkár
Kövér László – fideszes országgyűlési képviselő, a narancsos kormány házelnöke, volt KISZ-titkár, a Forradalmi Munkás-Paraszt Kormány és Magyar Szocialista Munkáspárt Központi Bizottsága alá tartozó Társadalompolitikai Intézet munkatársaként is dolgozott.

ertelemblog.wordpress.com/2019/12/12/amikor-a-kommunista-fidesz-kommunistazik/
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.02.13. 07:22:14

@Muhammad Balfas: az nem érv, hogy önellentmondásos, kitalált szavakat vagdosol a másikhoz, te náci köcsög!

Orbán MA náci.
Válasz erre 

Grimbusz Makszimusz 2020.02.13. 08:25:16

@math0: Orbán cigányozott Gyöngyöspata ügyében, ...............

Mi az hogy "cigányozás"? Mikortól cigányozik valaki, ha kiejti a szót, vagy ha melléteszi az éppen aktuális disznóságot is, amit a cigány csinál? Orbán nagyon helyesen elmondta, hogy nem szabad pénzt adni azoknak az állatoknak, mert nem is akartak iskolába járni, ugyebár az egyik példának hozott szegregált Tádé analfabéta volt, amit felesleges azzal magyarázni, hogy az alsó szinten kellett tanulniuk és ezért nem tanult meg nyolc év alatt negyven betűt, ami évente öt betű!
Egyébként hogy ezek a cigányok kicsodák és mit érnek, jól mutatja, hogy a hírek szerint m ár "felélték" a meg sem kapott kártérítést, mert vettek fel rá uzsorát! Hurrá bazmeg!
Ja és te vagy itt a legalpáribb legarrogánsabb trágár disznó, magasan verve mindenkit, tehát te legyél az utolsó, aki bárkinek bármelyik mondatát, vagy szavát kifogásolni meri! Érted te buzi?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.13. 08:46:39

@math0:

Már tisztáztuk, hogy listád kamu.

Hiszen látod: csupa mezei párttagot, KISZ-tagot sorolsz fel.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.02.13. 08:56:13

@MAXVAL bircaman közíró: már tisztáztuk, hogy elmebeteg vagy, be is vallottad. a Fideszben MSZMP tagok voltak, te írtad, hogy a hatalom átmentése az MSZMP belügye volt, azaz a Fidesz ügye. ennyikeh, kis beteg agyhalott!
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.02.13. 08:58:39

@Grimbusz Makszimusz: na ide figyelj, te kis náci selejt!

1) se neked, se Orbánnak fingotok nincs arról, mi volt Gyöngyöspatán.
2) AZ állításaid HAZUGSÁGOK, mert nem is tudhatod ezeket.
3) A bíróság megismerte az ügyet, és jogosnak mondta a kártérítést
4) se te, se Orbán nem írhatja ezt felül, mert fel lesztek koncolva!
5) ez cigányozás, amit itt művelsz, és amit Orbán művel, és náci ideológia
6) az állatok ti vagytok, ti vagytok Magyarország legalja, a selejt. műveletlen, elmebeteg, pszichopata álltok vagytok.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.02.13. 08:59:37

@Grimbusz Makszimusz: " te vagy itt a legalpáribb legarrogánsabb trágár disznó, "

ezt te mondod, abban a hozzászólásban, amelyben ömlik belőled a szar.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.13. 09:03:16

@math0:

Azaz a mezei MSZMP-tgaok mentették át az MSZMP hatalmát? Honnan hová?
Válasz erre 

Muhammad Balfas 2020.02.13. 09:56:55

@math0: Nem, a náci te vagy Liberálnáci..
Válasz erre 

Muhammad Balfas 2020.02.13. 09:58:51

@math0: A listád fele már rég nem aktív politikus.. Frissíteni kellene..
Válasz erre 

Muhammad Balfas 2020.02.13. 10:06:37

@math0: "Orbán Viktor vörös zászlók alatt megkoszorúzza a kommunista hősök emlékművét Kínában."

Göncz Árpi bácsi is megkoszorúzta ezt az emlékművet..Az a Göncz Árpád köztársasági elnök, aki az általad lekommunistázott Stumpf Istvánt nevezte ki ifjúságpolitikai tanácsadójának.. Akkor Göncz is kommunista?

mandiner.hu/cikk/20170515_olah_gellert_miert_alszent_hazug_az_amit_a_baloldal_csinal_orban_kinai_latogatasa_kapcsan

---
Válasz erre 

Világít a torony 2020.02.13. 13:35:45

@MAXVAL bircaman közíró:
" Az a vicc, hogy közeli rokonom bent dolgozott a Pártközpontban az egész 80-as évek során, egészen a megszűnésig, szóval még belső infóim is vannak."
Nem, nem...te vagy egy vicc, méghozzá rossz vicc. Kádár egészsége '87-ben már megroggyant. Névleg még az Mszmp főtitkára volt, ám minden döntést kiszedtek a kezeiből. Ebben Grósz Károly élen járt. '88-ban az Mszmp már annyira erőtlen volt, hogy nem tudta megakadályozni sem megtorolni az SZKH létrejöttét. '86 után a gondolkodó mszmpések már tudták, hogy a kádári rendszer nem lesz sokáig fenntartható és elkezdtek készülni a hatalom átmentésre. A Fidesz létrejötte pont azt a célt szolgálta, hogy legyen hova menekülni az elaggott mszmpéseknek miután bekövetkezett a politikai változás. El is oszlottak szépen a Fideszben és az Mszp-ben. Máris biztosított volt a túlélés, ahogy az még ma is látható.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.02.13. 13:42:54

@MAXVAL bircaman közíró: nem tudsz mutatni az ellenzékben aktív és fontos politikust, aki több lett volna, mint a Fideszes MSZMP tagok. a "mezeivel" csak mosdatod a Fideszt, te kis köcsög buzi!
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.02.13. 13:44:22

@Muhammad Balfas: Orbán cigányozott Gyöngyöspata ügyében, Orbán gyűlöli a muszlimokat, arabokat, feketéket, Orbán éhezteti őket a tranzitzónában, Orbán utasítja ki őket az országból, Orbán a náci.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.02.13. 13:45:31

@Muhammad Balfas: a listám aktív politikusokból áll.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.02.13. 13:46:47

@Muhammad Balfas: HAZUDSZ, a listám aktív politikusokból áll.

Stumpf István – nemrég még alkotmánybíró, volt MSZMP-tag, a Hazafias Népfront volt alelnöke,
Járai Zsigmond – a Költségvetési Tanács volt elnöke, volt MSZMP-tag, volt kormánytag, III/II-es együttműködő,
Matolcsy György – az MNB elnöke, Orbán-kormány volt nemzetgazdasági minisztere, volt MSZMP-tag, III/II-es együttműködő,
Martonyi János – volt külügyminiszter, volt MSZMP-tag, kormánytag, III/II-es együttműködő,
Pintér Sándor – jelenleg belügyminiszter, volt MSZMP-titkár,
Schmitt Pál – volt köztársasági elnök, 1989 előtt pedig miniszterhelyettes,
Szita Károly – jelenleg fideszes kaposvári polgármester, volt III/III-as együttműködő,
Mikola István – az első Orbán-kormány egészségügyi minisztere, 2006-ban a miniszterelnök-helyettesi poszt jelöltje, a Hazafias Népfront alelnöke volt,
Fónagy János – jelenleg államtitkár, volt MSZMP-tag,
Varga Mihály – jelenleg fideszes országgyűlési képviselő, pénzügyminiszter, volt KISZ-titkár,
Deutsch Tamás – jelenleg EP-képviselő, volt KISZ-titkár,
Orbán Viktor – miniszterelnök, volt KISZ-titkár
Kövér László – fideszes országgyűlési képviselő, a narancsos kormány házelnöke, volt KISZ-titkár, a Forradalmi Munkás-Paraszt Kormány és Magyar Szocialista Munkáspárt Központi Bizottsága alá tartozó Társadalompolitikai Intézet munkatársaként is dolgozott.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.02.13. 13:47:26

@Muhammad Balfas: HAZUDSZ, a listám aktív politikusokból áll.

Stumpf István – nemrég még alkotmánybíró, volt MSZMP-tag, a Hazafias Népfront volt alelnöke,
Járai Zsigmond – a Költségvetési Tanács volt elnöke, volt MSZMP-tag, volt kormánytag, III/II-es együttműködő,
Matolcsy György – az MNB elnöke, Orbán-kormány volt nemzetgazdasági minisztere, volt MSZMP-tag, III/II-es együttműködő,
Martonyi János – volt külügyminiszter, volt MSZMP-tag, kormánytag, III/II-es együttműködő,
Pintér Sándor – jelenleg belügyminiszter, volt MSZMP-titkár,
Schmitt Pál – volt köztársasági elnök, 1989 előtt pedig miniszterhelyettes,
Szita Károly – jelenleg fideszes kaposvári polgármester, volt III/III-as együttműködő,
Mikola István – az első Orbán-kormány egészségügyi minisztere, 2006-ban a miniszterelnök-helyettesi poszt jelöltje, a Hazafias Népfront alelnöke volt,
Fónagy János – jelenleg államtitkár, volt MSZMP-tag,
Varga Mihály – jelenleg fideszes országgyűlési képviselő, pénzügyminiszter, volt KISZ-titkár,
Deutsch Tamás – jelenleg EP-képviselő, volt KISZ-titkár,
Orbán Viktor – miniszterelnök, volt KISZ-titkár
Kövér László – fideszes országgyűlési képviselő, a narancsos kormány házelnöke, volt KISZ-titkár, a Forradalmi Munkás-Paraszt Kormány és Magyar Szocialista Munkáspárt Központi Bizottsága alá tartozó Társadalompolitikai Intézet munkatársaként is dolgozott.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.02.13. 13:51:16

@Muhammad Balfas: ez nem menti Orbánt, illetve Göncz Árpád eközben nem kommunistázott úgy, mint Orbán.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.13. 14:30:58

@Világít a torony:

1986 és 1989 között csak az volt tudható, változás lesz, De az nem, hogy a rendszernnek kaputt.

Pontosabban: 1986 szeptembere, amikor Gorbacsov meghirdtette a gazdasági reformot a SZU-ban, a végső időpont pedig 1989 februára, a szovjet kivonulás Afganisztánból.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.13. 14:35:28

@math0:

Nem tudsz mutatni egy fideszes politikust se, aki Kádár alatt vezető pozíciót töltött be.

Az ellenzéknél meg azonnal ott az ellenzék vezére, Gyurcsány, aki Kádár alatt vezető poziícióban volt. Igen - mielőtt belekötsz -, nem volt a legfelsőbb vezetőség tagja, de a második szintű vezetőségnek igen, a KISZ KB titkársága az volt.

Ezzel szemben a Fideszből még hamadik szintű embert se tudsz mondani.
Válasz erre 

Világít a torony 2020.02.13. 14:57:47

@MAXVAL bircaman közíró: Mint mindig, most is csak dumálsz ostobán. '86-ban Gorbacsov a Szovjetunió belső problémái felé fordult, meghirdetett egy új gazdasági, majd később egy új társadalmi programot. '87 elejére nyilvánvalóvá vált, hogy teljesen új irányt vesz Moszkva és a szatellit országok kapcsolata, melyet '88-ban Gorbacsov meg is erősített mikor kijelentette, hogy az új vezetés szakít az addigi szovjet külpolitikai doktrínával mind a nyugat, mind pedig a csatlós államok tekintetében.
Én értem, hogy megbízatásod értelmében mindent megteszel annak érdekében, hogy elvond a Fideszről a figyelmet a fél igazság lózungokkal, de mértéktelenül szánalmas, ahogy csinálod. Korábban ügyesebben csináltad.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.02.13. 15:37:50

@MAXVAL bircaman közíró: 1 emberre mutogatsz, aki NEM jobban vezető, mint a Fideszesek közül többen is. Pintér és Schmidt Pál jobban vezetők voltak, mint Gyurcsány. HAZUDSZ.

Stumpf István – nemrég még alkotmánybíró, volt MSZMP-tag, a Hazafias Népfront volt alelnöke,
Járai Zsigmond – a Költségvetési Tanács volt elnöke, volt MSZMP-tag, volt kormánytag, III/II-es együttműködő,
Matolcsy György – az MNB elnöke, Orbán-kormány volt nemzetgazdasági minisztere, volt MSZMP-tag, III/II-es együttműködő,
Martonyi János – volt külügyminiszter, volt MSZMP-tag, kormánytag, III/II-es együttműködő,
Pintér Sándor – jelenleg belügyminiszter, volt MSZMP-titkár,
Schmitt Pál – volt köztársasági elnök, 1989 előtt pedig miniszterhelyettes,
Szita Károly – jelenleg fideszes kaposvári polgármester, volt III/III-as együttműködő,
Mikola István – az első Orbán-kormány egészségügyi minisztere, 2006-ban a miniszterelnök-helyettesi poszt jelöltje, a Hazafias Népfront alelnöke volt,
Fónagy János – jelenleg államtitkár, volt MSZMP-tag,
Varga Mihály – jelenleg fideszes országgyűlési képviselő, pénzügyminiszter, volt KISZ-titkár,
Deutsch Tamás – jelenleg EP-képviselő, volt KISZ-titkár,
Orbán Viktor – miniszterelnök, volt KISZ-titkár
Kövér László – fideszes országgyűlési képviselő, a narancsos kormány házelnöke, volt KISZ-titkár, a Forradalmi Munkás-Paraszt Kormány és Magyar Szocialista Munkáspárt Központi Bizottsága alá tartozó Társadalompolitikai Intézet munkatársaként is dolgozott.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.13. 16:12:40

@Világít a torony:

Csak azt felejted ki, hogy az csak 89-ben derült ki, hogy Moszkva már semmi hatalmat nme akar a volt csatlósállamokban. Addig mindenki olyan "osztrák" vagy "finn" megoldásról beszélt.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.13. 16:15:18

@math0:

Ezek közül egy ember volt vezető pozícióban, Schmitt, ő is nagyjából harmadszintű pozícióban. A többi nem volt semmilyen vezető pozícióban.

S persze Scmitt sose volt vezető pozícióbna a Fideszben se, ott a legjobb pillanatában a második szintig ért el.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.02.13. 17:49:21

@MAXVAL bircaman közíró: ha szerinted a miniszter-helyettes nem vezető pozíció, akkor te elmebeteg vagy. amit persze tudunk, de most megerősíted.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.13. 18:46:52

@math0:

A kádári rendben a miniszterhelyettes harmadosztály volt. Most másodosztály.

Szóval kamulistád megbukott.
Válasz erre 

Muhammad Balfas 2020.02.13. 19:08:01

@math0: Stumpf , Martonyi , Mikola , Schmitt , Járai már nem aktívak. Annak azért örülök, hogy a rég elhonyt Kerényi Imrét sikerült leszedetnem a hülye listádról. Úgy látszik beláttad a saját ostobaságodat..:)
Válasz erre 

Muhammad Balfas 2020.02.13. 19:11:48

@math0: Göncz éppúgy megkoszorúzta azt a kommunista emlékművet , ráadásul időben sokkal közelebb a mészárláshoz. Ha az egyiket elítéled ,a másikat is kénytelen leszel. Nem reagáltál arra , hogyha Göncz az általad lekommunistázott Stumpfot tette meg ifjúságpolitikai főtanácsadójának , akkor Göncz is kommunista szerinted?

"Göncz Árpád eközben nem kommunistázott"

Te viszont kommunistázol..
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.02.13. 19:14:56

@törppicur: Horn a geczi gazdádhoz képest demokrata volt!
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.02.13. 19:18:56

@marosy: Egy ilyen patkánynak ilyen avatarja van?
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.02.13. 19:22:05

Hámijafasz van már megint,hogy az összes fideszgeci megint itt vergődik ezen a blogon???
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.02.13. 21:16:26

@MAXVAL bircaman közíró: ha szerinted a miniszter-helyettes nem vezető pozíció, akkor te elmebeteg vagy. amit persze tudunk, de most megerősíted.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.02.13. 21:17:44

@Muhammad Balfas: Hazudsz, aktívak. Itt leírtam, melyik mit csinál, csak olvasnod kéne, de hát az egy Fidióta diszlexiás selejtnek nem megy.

ertelemblog.wordpress.com/2019/12/12/amikor-a-kommunista-fidesz-kommunistazik/
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.02.13. 21:21:37

@Muhammad Balfas: "Te viszont kommunistázol."

HAZUDSZ, ti kommunistáztatok. Én csak rámutatok, hogy a Fidesz sokkal kommunistább párt, mint bármelyik ellenzéki párt.

Göncz Árpád egyébként Kerényinél régebben halott. Úgy látszik, nem láttad be a saját ostobaságodat.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.14. 05:06:45

@math0:

A kádári rendben a miniszterhelyettes harmadosztály volt.

A listád többi tagja meg egyértelműen nem vezető.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.02.14. 07:02:55

@MAXVAL bircaman közíró: ha szerinted a miniszter-helyettes nem vezető pozíció, akkor te elmebeteg vagy. amit persze tudunk, de most megerősíted.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.02.14. 07:04:35

@MAXVAL bircaman közíró:

nektek messze nincs ilyen listátok az ellenzékről.

Stumpf István a Wikipédia szerint MSZMP tag volt, a Hazafias Népfront Elnöke. Ez elég erős ideológiai kötődés a Kádár-rezsimhez. A Fidesz kapcsán nem tudok arról, hogy tag lett volna, de ennek oka inkább az lehet, hogy ő keresztapja volt a Fidesznek, és ehhez nem illett a belépés. 2010-ig világosan elkötelezett a Fidesz irányában szoros a kapcsolata a Fidesszel és a kormánnyal. 2010 után sem volt látványos szakítás, nem mondta ki nyilvánosan, hogy szakított volna a Fidesszel.

Járai Zsigmond a rendszerváltás előtt már szép pályafutást épített ki magának:

“1971 és 1976 között végezte el a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetemet (ma Budapesti Corvinus Egyetem). 1976 és 1987 között az Állami Fejlesztési Banknál dolgozott különböző beosztásokban (villamosenergia-ipari beruházási előadó, pénzügyi revizor, a közgazdasági főosztály főelőadója, közgazdasági és értékpapír osztály vezetője). Eközben 1977 és 1979 között közgazdasági szakértő volt Mongóliában.

Kapcsolata az újra kétszintűvé váló bankrendszerrel korán kezdődött: 1987-ben a Budapest Bank értékpapír irodájának vezetője lett. Ezt a posztot a következő évig töltötte be, amikor vezérigazgató-helyettes lett.

1989-ben pénzügyminiszter-helyettessé nevezték ki, ebben a minőségében az Állami Bankfelügyelet (szintén egy nemrégen alakult intézmény) igazgatója volt.”

Az Orbán kormány alatt pénzügyminiszter, MNB elnök és a Költségvetési Tanács elnöke is volt. Jelenleg Mészáros Lőrinccel együtt kommunizálják el az EU-támogatásokat.

Matolcsy György a Wikipédia szerint MSZMP tag volt, ő is szép karriert kezdett el már a Kádár-rendszerben:

“Diplomájának megszerzése után egy évig az Iparszervezési Intézet munkatársa, majd 1981-ig a Pénzügyminisztérium ipari főosztálya, illetve 1985-ig a miniszteri titkárság főelőadója, majd osztályvezetője volt.”

Fidesz tag is, és közismert, hogy a Fidesz kormányban államtitkár, miniszter, MNB-elnök is volt.

Martonyi János a Wikipédia szerint MSZMP tag volt és a Kereskedelmi Minisztérium osztályvezetőjévé nevezték ki. Ez azért nem semmi.

A Fideszbe belépett és külügyminiszter volt. Ez is egyértelmű. Nemrég még az olimpia egyik nagykövete volt a Fidesztől vagy Fideszes konferencián adott elő.

Pintér Sándor a Wikipédia szerint tényleg MSZMP tag volt, ezenkívül, és ennek megfelelően szépen haladt is a ranglétrán:

“Főiskolai diplomájának megszerzése után 1985-ig az Országos Rendőr-főkapitányság vizsgálati osztályának előadója, majd főelőadója volt. 1985-ben átkerült a Budai Rendőrkapitányságra bűnügyi osztályvezetőnek, majd megbízott kapitányságvezetőnek. 1988-ban átirányították a Pest Megyei Főkapitánysághoz, ahol a vizsgálati osztály vezetőjévé nevezték ki. ”

A Fidesszel való kapcsolata nyilvánvaló, hiszen Belügyminiszter.

Fónagy János a Wikipédia szerint tényleg MSZMP tag volt. Ezenkívül:

“A jogtanácsosi szakvizsgát követően jogtanácsos volt 1981-ig a putnoki mezőgazdasági termelőszövetkezetnél (mgtsz), majd 1988-ig vezető jogtanácsosa az Ózdi Kohászati Üzemeknél.

1984 és 1986 között a vállalat gazdasági vezérigazgató-helyettese, majd 1989-ig a marketing szakágazat igazgatója volt. ”

Szintén a Wikipédia szerint Fidesz tag, és államtitkár Orbán kormányában.

Schmitt Pál a rendszerváltás előtt ugyebár a Magyar Olimpiai Bizottság elnöke volt, és miniszter-helyettes. Ez azért jelent valamit. A Fideszbe belépett, és mint ismeretes, köztársasági elnöke lett Orbánnak, amibe szerencsére belebukott, de ez nem von le semmit a kölcsönös elkötelezettségről. Alacsony lánggal, bukására és korára való tekintettel, de azért még a Fidesz aktív tagja. Elsősorban “sportszakértőként“.

Szita Károlyről tényleg az igaz, ami a listában szerepel, Fideszes polgármester régóta, de ügynök volt.

Mikola István a Hazafias Népfront alelnöke volt, a Fidesz alatt meg ugye egészségügyi miniszterig vitte. Ahogy a listában szerepel. Ő is mindkét rezsimben szépen képes volt építgetni a karrierjét.

Fónagy János a Wikipédia szerint “A jogtanácsosi szakvizsgát követően jogtanácsos volt 1981-ig a putnoki mezőgazdasági termelőszövetkezetnél (mgtsz), majd 1988-ig vezető jogtanácsosa az Ózdi Kohászati Üzemeknél.1984 és 1986 között a vállalat gazdasági vezérigazgató-helyettese, majd 1989-ig a marketing szakágazat igazgatója volt. ”

A Fidesznek tagja, és többször volt mindenféle államtitkár.

Varga Mihály, Deutsch Tamás és Orbán Viktor a Fidesz alapító tagjai, abba a generációba tartoznak, akik a Kádár-rendszerben már nem vihették többre, mint Kisz-titkárságig, de odáig azért vitték, ilyen gátlásaik nekik nem voltak. A Fideszes szerepükről sem kell különösebben mit bizonygatnom.

ertelemblog.wordpress.com/2019/12/12/amikor-a-kommunista-fidesz-kommunistazik/
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.14. 08:42:03

@math0:

Mint írtam, harmadosztályő vezető.

A Kádár-rendszer vezető struktúrája:
- első osztály: Kádár, a PB tagok, a KB titkárai,
második osztály: KB osztályvezetők, KISZ KB titkárok, szakszzervezeti felsővezetőségi tagok, hasereg vezérkara, osrzáégos rendőrfőkapitány, kormányő, miniszterek, Budapest párttitkára,
harmadik osztály: megyet párttitkárok, nagyvárosi párttitkárok, KB osztályvezetőhelyettesek, KISZ felső apparátusa, miniszterhelyettesek, más társadalmi szervezetek vezetősége.

Nem sorolom, ezt TE is jól tudod.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.14. 08:44:19

@math0:

Azaz te is belátod, egyedül Schmitt volt vezetői poszton, ő is harmadrendű pozícióban. Mindenki más NEM volt ilyen pozícióban.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.14. 08:45:49

@math0:

"Varga Mihály, Deutsch Tamás és Orbán Viktor a Fidesz alapító tagjai, abba a generációba tartoznak, akik a Kádár-rendszerben már nem vihették többre, mint Kisz-titkárságig, de odáig azért vitték, ilyen gátlásaik nekik nem voltak."

Érdekes, Gyurcsánynak sikerült, pedig UGYANNAK a nemzedéknek a tagjai. Megyei KISZ-vezér volt, majd országos vezető. S ezk mind állások voltak, nem mint az iskolai KISZ-titkárság.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.02.14. 08:48:21

@MAXVAL bircaman közíró: az nem érv, hogy te ezt most így kitaláltad, csak a Fideszt mosdatod
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.02.14. 08:49:33

@MAXVAL bircaman közíró: Gyurcsány 2 évvel idősebb Orbánnál, ezért kicsit fentebb vitte a ranglétrán. ennyi.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.14. 10:29:53

@math0:

Kicsit feljebb? Az iskolai titkár és a KISZ KB között az eltérés nem kicsi.

Ez kb. olyan, mintha azt mondanád, hogy jelenlegi munkahelyed (polcpakoló a Teszkóban) csak picit van a Teskó vezérigazgatója alatt.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.14. 10:31:21

@math0:

Miért, szerinted hogy volt. Schmitt mint miniszterhelyettes a rendszer vezére volt?
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.02.14. 19:26:44

@MAXVAL bircaman közíró:

"Az iskolai titkár és a KISZ KB között az eltérés nem kicsi."

de, ugyanaz a ranglétra, kicsit feljebb. a miniszter-helyettes az, ami egészen más szint. a Fideszesek azok, akik messze kurvára vezetőbb pozícióban voltak a kommunizmusban:

elmebeteg vagy. de ezt már tudjuk.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.02.14. 19:27:18

@MAXVAL bircaman közíró: "Schmitt mint miniszterhelyettes a rendszer vezére volt?"

közelebb volt hozzá, mint Gyurcsány.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.15. 07:21:55

@math0:

Igen, ugyanaz a ranglétra, ahogy mondjuk a takarítónő a gyorsétteremben és a gyorséttermi hálózat CEO-ja.

Ráadásul az iskolai KISZ-titkár nem volt állás, míg a KISZ KB az volt.

Mesélj még álomvilágodról, ahol a mezei párttitkár és a mezei KISZ-titkár vezető pozíció!

A lényeg: a Fideszben nem volt egy vezető se, aki bármilyen vezető pozícióban lett volna Kádár alatt. S igen, vannak kisebb jelentősége fideszes tisztviselők, akik Kádár alatt kis kelentőségű pozícióban voltak.

Míg az ellenzékban mindig akadt, sőt ma is van ember, aki ennél sokkal magasabb pozícióbvan volt Kádár alatt.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.15. 07:22:46

@math0:

Nem, a KISZ KB titkára magasabb pozíció volt, mint a miniszterhelyettes.
Válasz erre 

Muhammad Balfas 2020.02.15. 10:30:31

@math0: Te listázod az egykori mezei MSZMP tagokat..
Válasz erre 

Muhammad Balfas 2020.02.15. 10:33:18

@math0: Rég nem aktívak már..Draskovics viszont reaktiválta Karigery..Tényleg.. Drazsé sincs fent a listádon..:)
Válasz erre 

morph on deer 2020.02.15. 13:36:31

@MAXVAL bircaman közíró:
“ Schmitt mint miniszterhelyettes a rendszer vezére volt?”

Nem az volt. “Csak” sunyi, ámbár lelkiismeretes kiszolgálója, évtizedeken át. Én még Schmitt elvtársként abból az időből tudtam róla, amikor az Astoria igazgatója, majd a Stadionok és Intézményei (vagy ilyesmi nevű dolog) legfőbb vezetője volt, a Stadion szálló tetején levő főhadiszállással. Mindeközben “megbízható” elvtárs és ügyes seftes, aki tetszés szerint járt kelt Bécs és Bp között már jóval azelőtt is, mint a köznép.
Ezt aztán már csak nagyköveti szerepben sikerült űberelnie, de akkor legalább rendesen...
Szóval inkább ne magyarázd meg Schmitt elvtársat, jó?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.15. 16:49:46

@morph on deer:

Sose voltam Schmitt híve. Évekkel ezelőtt még írtam is róla: bircahang.org/schmittek-a-kommunizmus-emblematikus-figurai/

De itt a kérdés nem az volt, hogy Scmitt milyen ember.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.02.15. 17:21:01

@Muhammad Balfas: hazudsz, aktívak a Fideszes kommunisták
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.02.15. 17:25:04

@Muhammad Balfas: neked mezei mszmp tagod si.cs
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard