Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
A Fidesz ott erős, ahol Magyarország gyenge

A Fidesz ott erős, ahol Magyarország gyenge

A folyamatos ellenségkeresés, a retrokormányzás, a közbeszéd lebutítása olyan mellékhatásokkal jár, melyek komolyan fenyegetik az ország jövőjét. A kormánypárt támogatói ma már jobbára ott koncentrálódnak, ahol még mindig a 70-es 80-as évek pártállami propagandája a leghatásosabb eszköz a választók bizalmának megszerzésére. Ahol megállt az idő, ott a Fidesz az úr, ám szerencsére vannak olyan társadalmi csoportok, melyek kiszakadtak már a múlt fogságából, és nem akarnak visszatérni a Kádár-kor reflexeihez. A 2018-as választás két Magyarország küzdelméről szól majd, és ha a múlt diadalmaskodik a jövő felett, akkor a lemaradásunk a fejlett világhoz képest már ledolgozhatatlan lesz.

vastagbor_atlatszo.gif

Fotó: vastagőr-átlátszó

A közelmúlt közéleti eseményei jól alátámasztják azt a vélekedést, mely szerint a Fidesz bázisa azokból a társadalmi csoportokból verbuválódik, melyeknek tökéletesen megfelel Orbán Viktor populista kormányzása, akik számára a Kádár-korszak is épp oly elviselhető volt, mint a mai rezsim országlása. Bözsi néni akár naponta is szavazna Orbán Viktorra, bár a közügyekből alig ért valamit, nyírségi falujában pedig mintha még mindig a tanácselnök gyakorolná a helyi hatalmat. Nem véletlen, hogy épp ide kopogtatott be Orbán Viktor, amikor propagandavideót akart forgatni a stábja.

Ugyanezt a tendenciát mutatja az a felmérés is, melyet az Index közölt a nemzeti konzultáció társadalmi fogadtatásáról. Többnyire az alacsony iskolázottsággal rendelkező, kis településeken élők hiszik el ugyanis erről az alig álcázott propagandafogásról, hogy valós problémákat vetnek fel, és kormány valóban kíváncsi az emberek véleményére. Az aki visszaküldte a kérdőívet, nem érzékeli, hogy a demokrácia megcsúfolása, az állampolgárok mély megvetése húzódik az „Állítsuk meg Brüsszelt!” címet viselő konzultációs csomag mögött. Pedig, aki még most sem kételkedik az Orbán-kormány valódi céljait illetően, annak szinte bármit be lehet adni, ami úgymond "föntről jön".

És itt egy harmadik bizonyság is, mely arról árulkodik, hogy a kormány tényleg azokat a tömegeket célozza meg, melyek egyrészt jóhiszeműek, másrészt viszont nem igazán érzékelik a politikai manipuláció eszközeinek durvaságát. Az a kormányzati ötlet ugyanis, hogy nyugdíjas szövetkezetek létrehozásával segítsenek az egyre kínzóbbá váló munkaerőhiányon, azt sugallja, hogy a Kádár-korszak iránt keltett nosztalgiát is bevetné a kabinet a közelgő kampányban. Ez blöff tényleg retro a köbön, és egyrészt arról árulkodik, hogy semmi épkézláb ötlete nincs a kormánynak arra, hogyan kezeljen egy égető gazdasági problémát, másrészt ezzel palástolná a tényt, hogy nincs forrása a nyugdíjak érzékelhető emelésére.

A kormány mögül lassan teljesen eltűnik az az értelmiségi holdudvar, amely valaha karaktert és tartást adott a Fidesz politikájának. Nyíltan értelmiségellenes politikával nem is igen lehet megnyerni olyan társadalmi rétegek szimpátiáját, melyek az ország felemelkedését elsősorban az oktatás színvonalának és körülményeinek javításában látják. Orbán azonban azoknak a szavazatára cserélné az euro-atlanti orientáltságú konzervatív tábor támogatását, akik számára elfogadható a sorosozás, a migránsozás, az oroszbarátság, és a verbális erőszakot is előszeretettel alkalmazó kormányzás. Orbán úgy számol, hogy minden elvesztett mérsékelt jobbosnak számító szavazat helyett legalább hármat szerez azok táborából, akik számára a paternalista állam mindenható, a homofóbia pedig követendő példa. Nem a szavazó minősége, hanem a mennyisége a fontos tényező, ami persze nem meglepő egy olyan politikustól, aki szitokszóként használja a politikai korrektség fogalmát. 

atv_hu_1.jpg

      Fotó: atv.hu

Azok között toboroz magának szavazókat Orbán a hatalma átmentéséhez, akik legjobban illusztrálják, miért kellene Magyarországnak végre a modernitás útjára lépnie. Ott szavaznak legtöbben a Fideszre, ahol a párt kiskirályai zsarolják a közmunkásokat azzal, hogy ezt a kis pénzt is elveszíthetik, ha nem szavaznak rájuk, ezekben a falvakban a legalacsonyabb szintű az egészségügyi ellátás, az iskolai képzés, és ezekben a térségekben okozza a legnagyobb gondot, hogy az állam lényegében kivonult a szociális ellátórendszerből. Paradox módon épp ott támogatják a legtöbben az Orbán rezsimet, ahol elementáris erővel kellene a felszínre törnie az elégedetlenségnek. Magyarországot a leggyengébb pontjainál ragadja meg a Fidesz, és úgy tesz, mintha felemelné, pedig csak még mélyebbre akarja lenyomni. Ahogy egy dakota közmondás tartja: „Amíg messziről nézel egy lovast a prérin, nem tudod eldönteni, hogy jön-e vagy megy, de ha mégis közelít, akkor jobb, ha eliszkolsz, mert fogalmad sincs róla, hogy barát vagy ellenség.”    

57 komment Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
A Fidesz ott erős, ahol Magyarország gyenge Tovább
Facebook Tetszik
0
57 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt
  • Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr1012503027

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.14. 09:46:58

S mi a gond az oroszbarátsággal?
Válasz erre 

Netuddki. 2017.05.15. 07:57:35

@MaxVal BircaMan HJCD: Ki kérdezett kibic köcsög?
Válasz erre 

roxxtar 2017.05.15. 08:09:27

Netto ket millio ember lehulyezesehez kell pofa... Ezert nem ertetek el semmit 2008 ota es ezert nem kivancsi ratok a kutya sem. De vegyunk engem, ha mar faszmeregetes van: Fideszre vagy a Jobbikra szavazok/szavazom, van egy vallalkozasom IT teruleten, amugy programozo vagyok, iden Dominikara megyek nyaralni, anyagi problemaim nem nagyon vannak (hozzad kepest), van baratnom, van eletem, szeretek hajozni, autozni es nem igazan erdekel a rendszervaltas elotti idoszak bar 'csaladi okok' miatt soha nem ikszelnek pl az MSZmP-re. Neked mid van? Egy blogod ahol ugy nyitsz, hogy 'A kormánypárt támogatói ma már jobbára ott koncentrálódnak, ahol még mindig a 70-es 80-as évek pártállami propagandája a leghatásosabb eszköz a választók bizalmának megszerzésére. Ahol megállt az idő, ott a Fidesz az úr'. Pajtas, ez az arrogans viselkedes az ami felbasz. Nem tetszik, hogy a Fidesz van hatalmon? Gyozz meg, hogy van jobb. Ja, az mar nem megy ezert inkabb 'gyuloletkampanyba' kezdesz? Bohoc.
Válasz erre 

1ghost 2017.05.15. 08:35:43

@roxxtar:

Aki a fidesz nevezetű tolvaj, korrupt bandára szavaz, az vagy kollaboránsa ennek a bűnszövekezetnek, vagy segghülye. Neked balfaszkámmindkét címet sikerült begyűjtened.

Hogy micsoda vagy? Programozó? Na ne röhögtess! Te egy ócska hazug fideszpropagandista csicska vagy, aki szabad emberként a piacgazdaságban éhen döglene.
Válasz erre 

élveteg 2017.05.15. 08:42:47

Én Győrben lakom Magyarország talán leggazdagabb legerősebb városában Na majd nézzék meg itt a baloldal "eredményét"" Előre megmondom A teljes esélytelenek nyugalmával indulhatnak
Válasz erre 

Bikkfanfutyulo 2017.05.15. 08:47:58

@roxxtar: Téged nemigen érdekelnek részletek, akkor miről és hogyan kéne meggyőzni? Azt mondod, IT-szakember vagy, de egyszer vannak ékezeteid, máskor meg nincsenek. A szavaz sem ikes ige.
Úgy látom, ezek alapján nem erősséged a gondolkodás.
Válasz erre 

Aegopolis2 2017.05.15. 08:51:41

@roxxtar: "Győzz meg, hogy van jobb" Majd ha a sok mindened mellett gyereked is lesz, akkor biztosan nem leszel boldog, ha a matek kettesét azzal védi előtted, hogy a többieknek egyes lett. Az ilyen fajta igénytelenség ijesztő. Attól ez még egy rakás szar, hogy az egyelőre ismert ellenzék vitán felül hiteltelen.
Válasz erre 

bigdata 2017.05.15. 08:56:36

@roxxtar: a statisztika alaptörvénye, hogy ami aggregátumok szintjén igaz, egyéni szinten nem feltétlenül. A fidesz rendkívül népszerű az idős, iskolázatlan, vidéki szavazók körében (ahol a 100 napos után hosszú évekig az mszp-t imádták), de ez nem jelenti azt, hogy más társadalmi csoportban ne lennének támogatói. Miként az is lehet, hogy a statisztikai valószínűség dacára a barátnődnek nagyobb farka van, mint neked.
Válasz erre 

Kivlov 2017.05.15. 09:05:34

"A 2018-as választás két Magyarország küzdelméről szól majd..."

Melyik a másik? A fityisznek van víziója az országról, a többieknek csak annyi, hogy "zavarjuk el orbánt." És utána mi lesz???
Válasz erre 

roxxtar 2017.05.15. 09:07:03

@Bikkfanfutyulo: Touche. De hidd el, nem erdekel a nyelvtani baszakodasod :)
Válasz erre 

roxxtar 2017.05.15. 09:07:38

@1ghost: Oke.
Válasz erre 

roxxtar 2017.05.15. 09:10:38

@bigdata: Haha. Tessek www.tarki.hu/adatbank-h/kutjel/pdf/b344.pdf te kis buzi :)
Válasz erre 

bigdata 2017.05.15. 09:22:45

@roxxtar: kissé múzeális forrásra leltél, kislány.
Válasz erre 

sas70 2017.05.15. 09:29:27

@Kivlov: Melyik vízióra gondolsz? A munka lapú társadalomra, a jómunkásemberre, a nem leszünk gyarmatra, az állítsuk meg Brüsszelt-re, vagy a többi száz baromságra, amit az évek során bedobtak és egyszerűen csak bullshitnek lehet nevezni őket. Persze milyen hangzatosak a nemzeti lófaszok, de azok akkor is csak lófaszok!
Válasz erre 

teleorman 2017.05.15. 09:32:42

@roxxtar: szép, szép, gratula is a felsoroltakhoz (különösen Dominika imponál), de azért ezt be lehetne látni, hogy az IT-üzletben elért sikerek nem azonosak automatikusan a közügyekkel kapcsolatos intelligenciával. (Érdemes a fronézis és a fronetikus tudás fogalmának utánanézni Platonnál és Arisztotelesznél, már ha az ilyesmi nem veri azonnal ki a biztosítékot, pld. Németh Szilárdnál egészen biztosan kiverné.) Ezért lehet, hogy a blogíró nem sikeres vállalkozó és való igaz, kicsit nekem is túl kategórikusan fogalmaz néha. Ám ha valaki azt nem látja át, hogy a NER csakugyan végtelenül lebutítja a közbeszédet, gátlástalan agymosásban részesíti a legvédtelenebb médiafogyasztókat, emellett egy sikertelen ország problémáira nem megoldásokat kínál, hanem önbecsapó illúziókat árul, az tényleg nem túl értelmes. (Ilyen illúzió pld.: Magyarország jobban teljesít. Nálunk minden szép és jó, csak ne lenne - lennének - a soros, a migrácsok, a bankok, brüsszel, a közművek, a vízművek, a gázművek, az ájemef stb.)
Válasz erre 

2017.05.15. 09:37:05

Érdekes dolog ez az oroszbarátság. Orbán nyal Putyinnak elvtelenül, de az Orosz Birodalom egyáltalán nem kezeli egyenrangú félként a magyarokat. Az orosz központi propaganda sajtó bármikor képes lefasisztázni az Orbán-rezsimet is, ha mondjuk a Russia Today-en nyomnak egy migráncssimogató riportot, akkor ott a németek (Pegida), a holland Geert Wilders, a brit UKIP mellett sose felejtik el megemlíteni, hogy a magyarok nem szeretik az idegeneket. Mert az orosz kormány propaganda is nyalja a mohamedánisták valagát, ugyanis nyakig benne vannak Irán, a szíriai Aszad-rezsim és a Hezbollah seggében, csak Szaúd-Arábiával szemben kritikusak. Plusz az Orosz Birodalom déli végein robbanásszerűen nő a mohamedánista (szunnita) népesség, míg az orosz fajú csökken. És Putyin igyekszik ezeknek a mohamedánistáknak is a kedvében járni, toleranciát mutatni. Amíg nem szeparatistáskodnak, addig az orosz medve se baszik oda nekik.
Úgyhogy amikor épp moszlim migráncsok döntögetik a kerítést Röszkénél és a magyar rendőr visszaüt, akkor a putyinista orosz médiákban Magyarországot egy rasszista, fasiszta diktatúrának festik le. Ellenben a Szovjetunió, akarom mondani az Orosz Birodalom tisztelettel bánik a helyi muzulmánokkal, ott midenki nagyon boldog és jól kijönnek egymással, nincs idegengyűlölet (papíron).
Válasz erre 

Superuser 2017.05.15. 09:40:41

mekkora xar írás már megint.

nem értetek ti semmit. és nem is fogtok. csak jár a pofátok egy párhuzamos valóságban, oszt' azt hiszitek, hogy a gender-belpezs trollsereg az maga a társadalom.

hát nem.

ez meg középre van rendezve, de miért??

igénytelen libsik vagytok, azért :D
Válasz erre 

what.the.fuck 2017.05.15. 09:41:36

ez túlzás hogy egy 2 millás retardált sereg áll az orbán segge alatt. nagyon sokan jól jártak a családi adózással, az egy kulcsos adóval, az hogy mellette még 29 másik adó jelent meg senki se fogja fel mit jelent neki..a bank adókat is mi fizetjük valójában.
a gazdasági sikerek soha nem mentenek fel egy kormányt a morális felelősség alól, hitler is gazdasági felemelkedést hozott németországnak.
ha a gazdasági eredmények mellett (jó része az EU pénzek miatt) a jövőbe is gondolkodnának, erkölcsi értéketekkel, a habony féle mocskok elküldésével akkor kétszer ennyi ember szavazna rájuk.
Válasz erre 

chrisred 2017.05.15. 09:41:38

@Kivlov: Magyarország nem kizárólag politikai pártokból és a híveikből áll. Tévedés azt hinni, hogy a jelenlegi politikai elitet elutasító magyar polgároknak nincs elképzelése (víziója) Magyarország jövőjéről. Ők a másik Magyarország, akik között a Fidesz úgy kormányoz, mint a brit birodalom tisztviselői a gyarmatokon. Idegen test egy elfoglalt, kizsákmányolt országban.
Válasz erre 

Superuser 2017.05.15. 09:43:29

@Kivlov:
nyilván ingyen kender és gender.
alapjövedelem a muzulmán jobbéletreményeinek.
és majd fizetnek a gazdagok. pont, mint '10 előtt.
Válasz erre 

chrisred 2017.05.15. 09:46:12

@what.the.fuck: Az egykulcsos adóval számottevően a félmillió havi bruttó felettiek jártak jól, abból meg nem hogy kétmillió szavazó nem jön össze, de tán kétszázezer sem.
Válasz erre 

Kivlov 2017.05.15. 09:46:22

@sas70:
Családok támogatására, adózás szétterítésére, segély helyett munkára, növekedés felpörgetésére, stb, stb. Ez áll szemben a "nyilvánvalóan nem csináltunk semmit"-tel...

@chrisred:
Aha. Csak kár, hogy parlamenti demokráciában élünk. Azaz képviselők döntenek a 10millió ember képviseletében. Akit nem képvisel senki, annak az érdekei szerint nehéz dönteni. kapísi?
Válasz erre 

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.05.15. 09:46:48

Az értelmiség pontosan tudja, hogy a nemzeti konzultáció csak egy kampány eszköz.
Ebben igazad van.

De az értelmiség többségi is tudja, hogy a konzultációban rejlő kérdések tagadása még nagyobb ostobaság, mint a támogatása pusztán azért mert az populista.
Válasz erre 

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.05.15. 09:49:08

@chrisred:

Ebben nem lennék biztos.
Az MSZP-SZDSZ kormány alatt 140.000 azaz száz-negyvenezer bruttó (nem nettó) felett már második kulcsot kellett fizetni !

Azaz az egykulcsos adó a bejelentett dolgozók több mint 70%-át érintette már a bevezetésekor is.
Válasz erre 

Superuser 2017.05.15. 09:50:14

@chrisred:
én nulla olyan emberről tudok, aki ne élne "jobban, mint 4 éve"
plusz vannak itt olyan morális kérdések is, mint a "szolgáltató adóhivatal" egész egyszerűen jobb ma vállalkozni, mint 10 évvel ezelőtt. hagynak. és akkor még a katát nem is említettem. meg a muter 31.000-es (2009) és 9.500-as (2017) fűtésszámláját.
libsikomcsik MINDEN ponton alulmúlták a jelenlegi gárdát.
Válasz erre 

Superuser 2017.05.15. 09:54:46

@roxxtar: +1 :)))
Válasz erre 

élveteg 2017.05.15. 09:56:14

@chrisred:

Nanna.......... Én melós vagyok igaz jól keresem, a mai magyar átlag felett de nekem kedvező az egykulcsos adó
Válasz erre 

Szalay Miklós 2017.05.15. 10:17:11

A baloldalnak esélye sincs, ameddig meg nem oldja a saját problémáit. Itt nagyon szépen le van írva, hogy mi a hiba, és mi kellene, hogy legyen esélye:

egyvilag.blog.hu/2017/05/13/egyeb_ceu_fidesz_baloldal

(Kicsit hosszú, de alapos. Másról is van benne szó, CEU ügy, Soros, stb... de az egész tanulságos. A hivatkozott rész a Baloldal címnél kezdődik.)
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2017.05.15. 10:19:05

"akkor a lemaradásunk a fejlett világhoz képest már ledolgozhatatlan lesz."

és akkor vége lesz a világnak :)))

Nem érzitek azt, hogy ezzel az ellenzéki szereppel csak az általatok gyűlölt rezsim fennmaradását segítitek? Asszisztáltok a patásnak.

Miért lehet ez?
1. Az ellenzék egybites idiótákból áll, elhiszik az amit gondolnak.
2. Egzisztenciális okokból önmagát tartja fenn az ellenzék. (értsd.: régen jártak a munkaerő piacon)
3. Igazából egyetértenek a kormány irányvonalával és beleállnak a játékba. (hátha később amikor termőre fordulnak a kormány intézkedései, akkor ők arathatják le.)
Válasz erre 

vajdasagi 2017.05.15. 10:46:04

@nemecsekerno_007: "akkor a lemaradásunk a fejlett világhoz képest már ledolgozhatatlan lesz."

és akkor vége lesz a világnak :)))"

A smiley-dra ne legyél büszke. A magyarok előtt itt élő avarok is biztosan hozzád hasonlóan gondolkodhattak. És persze a világnak nem lett vége, csak annak a népnek. Most a 21. században a technológia viharos fejlődése közben nem a világnak lesz vége, hanem csak sok életképtelen nemzetnek. És a magyar nemzet eleve nem lett volna életképtelen, de mintha a mostani bűnbanda az oktatásellenességével és a stadionjaival, meg a birkózó szilárdokkal, a rogán nevű feltalálóval meg ezernyi más dologgal arrafelé lökné. Mi egyre többen azt hisszük, hogy ez az út a veszőhelyre vezet. Ezen gondolkozz el, ha képes vagy rá.
Válasz erre 

legális 2017.05.15. 10:55:59

Kedves poszter!
Lehetne, hogy ránézel az utóbbi 3-20 év választási térképeire. Ahol tutira nyer(t) a Fidesz az közép és nyugat. Ahol nagyobb eséllyel nyertek a szocik az északkelet és dél. Sőt Budapesten belüli sem a 4 és 13. kerület a szellemi központ.
Kérem ne nézz le és hülyének olyanokat, akiket nem ismersz, belbudapestről ki sem lépve ne alkoss véleményt azokról akik mást gondolnak mint te. Hangsúlyozom, gondolnak és nem csak történik velük. Nem így kell betemetni az általatok ásott árkokat, amíg így álltok a többiekhez, ne csodálkozz, ha amásik oldal is folytatja az ásást
Válasz erre 

nick papagiorgo 2017.05.15. 10:56:00

@chrisred:
"Az egykulcsos adóval számottevően a félmillió havi bruttó felettiek jártak jól"

2009-ben bruttó 300 nettója 170 volt, ma 200 (+30 ezer)
2009-ben bruttó 400 nettója 216 volt, ma 266 (+50 ezer)
(családi adózás és ifjúházas kedvezmény nélkül)

Ez sima bruttó-nettó kalkulátor, felmész a netre, beütöd, és lőn :)
Válasz erre 

sas70 2017.05.15. 11:23:42

@Kivlov: Növekedés felpörgetése nem piacképes állami beruházásokkal, Eu-pénzből.
Családtámogatás adókedvezménnyel, ami éppen a rászorulókon nem segít.
Adószétterítés, ami adóemelés a magánszemélyeknek, adókedvezmény pár multinak, lófasz a hazai vállalkozásoknak.
Válasz erre 

roxxtar 2017.05.15. 11:30:54

@teleorman: Ne érts félre, elfogadom ha valaki másban hisz mint én. Mindenki más, mindenki máshogy látja a világot. De amivel a posztíró nyitott azaz, hogy a Fidesz szavazók 'mind hülyék' (erre akart utalni már az első mondatokban) egy baromság. Egyszerűen nem tudom megérteni, hogy miért kell nettó baromnak tartani azt aki Fideszes. Ennyi lenne az ellenzéki érvelés a kormánypárt ellen? Az ország 20-30%-át szimplán lehülyézni? Tessék, 2008 óta lehetne építeni egy olyan alternatívát ami jobb mint amit a kormánypárt kínál. 10 év.. 10 éve nincs ellenzéki erő, leginkább azért mert az ellenzék még mindig ott tart ahol a posztíró. Kurvára nem érdekel, hogy a Fidesz milyen vagy mit csinál. Az életemet nem befolyásolta túlzottan, hogy ki kormányzott... az eredeti kommentemmel is erre akartam utalni. Tök mindegy amúgy is, hogy mit írok: lehet hazudok és csak egy szakadt 20 éves gyerek vagyok aki trollkodni jár az indexre. És mégis úgy ugrott itt rá mindenki, mintha ezen múlna a jövője, hogy megmondja a frankót a helyesírásomról, az ékezeteimről, az IT tudásomról, az MSZP/FIDESZ szavazók átlag életkoráról..stb. Tényleg, ilyen emberanyagból akartok ti ellenzéket építeni? Ennyire futja? Ezért tényleg nem kell megerőltetnie magát a Fidesznek. (no offenz - nem támadólag írom)
Válasz erre 

konrada 2017.05.15. 11:34:17

@nick papagiorgo:
Van még érdekesebb is:
2009-ben a minimálbér nettója: 57 815 Ft volt.
2017-ben: 84 788 Ft.
...ami azért 19%-os reáljövedelem-növekedés.
...szóval nem biztos, hogy a minimálosok olyan rosszul jártak volna...
Válasz erre 

chrisred 2017.05.15. 11:38:56

@Legeslegalja: De volt mellette adójóváírás is. Az egykulcsos adó bevezetésekor úgy jött ki a számítás, hogy a 2010 évi jövedelmek esetében úgy havi bruttó 280-300 ezer környékén keresőknek marat változatlan a nettójuk. Az alatta keresők rosszabbul, a felette lévők jobban jártak.
Válasz erre 

legális 2017.05.15. 11:44:51

@sas70: Azt írod csúsztatva, neadj isten füllentve:
Növekedés felpörgetése nem piacképes állami beruházásokkal, Eu-pénzből. - ha egyszer erre ad az EU pénzt ne csináljunk semmit? Ha meg ez felpörög húz magával sok minden mást is.
Családtámogatás adókedvezménnyel, ami éppen a rászorulókon nem segít. - nem igaz már minimál bér adójából is, meg újabban a tb-jéből is jóvá lehet íratni a kedvezményt. Ha nincs annyi jövedelmed, hogy teljesen kimerítsd, lehet támogatás nélkül el sem tudnád tartani a gyerekeidet, akkor meg miért vállaltad? Az én adómra nem kellett volna.
Adószétterítés, ami adóemelés a magánszemélyeknek, adókedvezmény pár multinak, lófasz a hazai vállalkozásoknak. - nem hinném, hogy az utóbbi 30 évben láttál a jelenleginél kisebb SZJA-t, előtte meg nem volt. Simán hazudsz
Válasz erre 

konrada 2017.05.15. 11:45:17

...egyébként a mostaniak tényleg sz.rok, és egyre sz.arabbak lesznek, ahogyan elfásulnak a kormányzásban, és nő nomenklaturájuk.

...De! Mutassanak olyant, akiknek nem csak az a programjuk, hogy váltsuk le ezeket, hanem előremutató, megvalósíthatónak látszó (nem csak a naiv álmodozóknak!), és van bennük olyan potenciál, hogy azt képesek is legyenek megvalósítani!

...mert olyant már választott az ország, amelyiknek csak annyi volt a programja, hogy a zorbánt le kell váltani: eredménye 50%-kal megnövekedett eladósodottság, közel 60% inflálódás, aminek a fő ereje a 100%-ot meghaladó rezsinövekedés, és egy kvázi államcsőd.
...szóval mutassanak olyant, akiknek van megvalósítható programjuk, és nem ezek...
Válasz erre 

nick papagiorgo 2017.05.15. 11:45:39

@konrada:
ja. Mondjuk én a minimálbérrel jellemzően azért nem foglalkozok, mert az leginkább az "adócsalók fizetése", akik zsebbe kapják a (többi) pénzt (papíron meg a minimálbért). Se az államigazgatásban, se a versenyszféra azon részében, ahol be is vagy jelentve annyira, amennyit keresel, nem jellemző, hogy minimálbért kapjanak a dolgozók :)
Válasz erre 

chrisred 2017.05.15. 11:47:37

@nick papagiorgo: Ez az összevetés értelmetlen, mert az adómérték változása (hogy tavaly 16-ról 15%-ra változott a kulcs) megtörténhet egykulcsos és sávos adórendszerben is.
Válasz erre 

nick papagiorgo 2017.05.15. 11:52:10

@konrada:
pontosan.
Most olvastam pl. Botka programját, annyi mindent ígért a szegényeknek, hogy ihaj, csak azt nem fejtette ki, hogy erre a pénzt honnan kívánja előteremteni. Mert az "Orbán lop, mi majd nem fogunk, és akkor lesz pénz", az édeskevés. Ha meg progresszív adózásból akarja előteremteni, akkor itt olyan adókulcsok lesznek, hogy belezöldülünk. Más meg nem szerepel a programjában a bevételi oldalon. Amúgy a Jobbikéban se, csak a fent említett "majd mi nem lopunk, abból lesz a pénz" dolog.
Válasz erre 

nick papagiorgo 2017.05.15. 11:56:30

@chrisred:
ne terelj, az 1 % :)
Te azt mondtad, hogy a bruttó félmilliót keresők jártak jól, én meg azt (bizonyítottam be), hogy a bruttó 300-at keresők is érezhetően többet kaptak. Ennyi.
Persze, lehet olyan sávos adórendszert is elképzelni, hogy az egyik sáv 0 % a másik sáv meg 10 %, de vélhetőleg ilyen nem lesz. Utolsó emlékeim valami 42%-os adókulcsról szólnak :)
Válasz erre 

bigdata 2017.05.15. 11:56:55

@legális: az illiberális állam 2014-ben startolt el és 2017-ben ért (eddigi) csúcspontjára. Azóta sokminden változott, pl. a szavazótábor is. Gondolod, pont ugyanazok vevők a polgári középre, mint a sorosozásra és buzizásra?
Válasz erre 

konrada 2017.05.15. 12:39:45

@nick papagiorgo:
Igazából nem is neked írtam, hanem az előzményed van erre rákattanva, ezért írtam oda a legalacsonyabb fizetési kategória reálváltozását.
...és hogy turbózzam (nem neked, az előzményednek!;): 2002-2010 között a minimálbér reálértéke még a hivatalos inflációs kosár szerint sem nőtt, és messze nem követte a az élelmiszer, rezsiárak növekedését, amely a kosaruk nagyobb része...
(Csak hogy értsük, mennyivel volt az az idősza jobb...)
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2017.05.15. 12:45:21

@vajdasagi:

"A magyarok előtt itt élő avarok is biztosan hozzád hasonlóan gondolkodhattak..."

- Nyílván 2010 után lett minden szar
- nyílván 2010 előtt minden önkormányzati és állami hivatal maximálisan ügyfélbarát volt.
- nyílván a "Fizessenek a gazdagok" szlogen nem a Bözsi néniknek szól

Az a baj, hogy ez a világvége vízionálás nem nagyon visz előbbre. Van 3 millió nyugdíjas, 800 ezer köztisztviselő, közalkalmazott meg vagy jó 300 ezer felsőoktatásban tanuló. (akiket főleg gazdag nyugati országoknak képzünk) Ők mind abban érdekeltek, hogy az újraelosztási ráta minél nagyobb legyen. A sokat emlegetett Szlovákok az elmúlt kb. 10 évben 45% alá csökkentették ennek az értékét, nálunk még mindig 50% körül van, pedig itt csökkentették. Ez helyzet nálunk emiatt a kb. 4,2 millió ember miatt van akik elég vaskos szavazóbázist képviselnek, kivéve talán az egyetemi hallgatókat akik ha tehetik lépnek külföldre, nem fognak itt szavazni (se járulékot fizetni).
Akik itthon maradnak és a versenyszférában dolgoznak azok csengetik ennek a költségét.
Meg kell győzni a nyugdíjasokat, hogy a felosztó-kiróvó rendszert át kell alakítani és ez fájni fog. A közszférát meg arról kell meggyőzni, hogy le kell építeni. (egyébként a munkaerőhiány miatt a versenyszféra fel tudná szívni sokukat)
Az egyetemistákat meg arról kell meggyőzni, hogy ha külföldön fizet járulékot, akkor az itthon maradt nagyszülő nyugdíját nem tudjuk finanszírozni. Meg arról is, hogy ha lelép külföldre, akkor ki kell csengetnie a taníttatás teljes költségét. Miért éppen Alaszka? rémlik?
Válasz erre 

konrada 2017.05.15. 12:53:37

@nick papagiorgo:
...de egyébként meg (ez sem neked szól, csak apropóján;): a lopás túl van misztifikálva.
A nagy pénzek nem a lopáson, hanem a megbízásban vannak.
Annak idején úgy adták el a közműveket, hogy garantáltak 8% haszont.
...ha ez túlzás is, de 5-6% haszon egy elvégzett munkánál nem ördögtől való.
...s a haszonba nem számítanak bele azok a költségek, melyek a működtetéshez szükségesek, de értéknövelők.
Így természetesen nagyon megéri kaparni azért, hogy valakinek munkája legyen, mert a megbízásból a fizetése, vagyontárgyainak értéke, haszna jön ki, míg a megbízásból kimaradtaknak ezekből semmi sem. (Pl. ezért nem engedték kiírni Fletónak az előrehozottat, mert bár pártjának e lett volna az érdeke, de a holdudvarnak többet ért a biztos megbizatások.)

A lényeg: a nyertes gazdagodik minden esetben még lopás nélkül is, csak ha nincs szem elött - mert külhoni cég - úgy nem látszik annyira.
...de ez csak az egybiteseknek előny, mert azt hiszik, ha nem látják, akkor biztosan kevesebbet kerestek - vagy "loptak el", azt meg már pláne nem képesek felfogni, amit látnak, azt azért látják, mert megjelent a magyar gazdaságban...
Válasz erre 

Kivlov 2017.05.15. 13:15:27

@sas70:
Aha, hacsak ennyi akkor a maszop miért nem pörgette EU pénzből a gazdaságot? Bocs, pörgette. Kvázi államcsődbe bele. :D
Adószétterítés a legjobb volt: többen fizetnek be kisebb összegeket. Azt elhiszem, hogy a kamuminimálbéresnek, meg ügyeskedőnek újdonság hogy adót is kell fizetni és ezért hőbörögnek. :D
Válasz erre 

nick papagiorgo 2017.05.15. 13:18:28

@konrada:
persze.
Igazából ez inkább a baloldal hívószava (már az SZDSZ is úgy kampányolt 2002-ben, hogy "lop-stop"). Én komolyabban soha nem is foglalkoztam ezzel a "lopás" dologgal, mert tények nincsenek, csak az, hogy "lopnak", mennyit? "ménkű sokat", meg ilyenek. Orbán Viktort szokták látni, ahogy egy talicskával ballag hazafelé, abban van a pénz. Meg hogy ez azért nem derül ki, mert Polt Péter meggátolja stb.

Ami tény (az a kicsi, ami ebből az egész lopás-mizériából kiderült), hogy eddig igazából inkább a baloldalra sikerült rábizonyítani néhány lopás-jellegű dolgot, pl. Hagyó úr, meg Hunvald úr, ugye, utóbbi kijött a börtönből, és egyből meg is választották kerületi MSZP-elnöknek, merthogy már "leülte a büntetését" ugye.

Meg a metróügy, meg a most visszafizetendő 18 milliárd. De ezekről inkább "ne beszéljünk", mert"Orbánék lopnak", hogy néz ki az, hogy mások is :)
Válasz erre 

legális 2017.05.15. 13:45:24

@bigdata: Nem gondolom, de nem is lehet ennyire szétválogatni, 14 előtt meg után is Orbán volt, meg Fidesz, meg unortodoxia. Mindig abban, ami éppen fontos volt, ld. IMF, migránsok, adópolitika.
Az elképzelhető, hogy van lemorzsolódás, de az már nem bizonyítható, hogy a lemorzsolódott megvilágosodottak az egyedül üdvözítő fényt látókhoz csatlakoznak.
Más, a nyugatMo lakossága már 2010 előtt is megvilágosodottab volt, vagy legalábbis jobban ált, hála a pannonpumának, mégis bő 2/3-ot adott a fidesznek (az ország többi résuze csak kis többséget.
Válasz erre 

vajdasagi 2017.05.15. 15:57:01

@nemecsekerno_007:

Nyilván nem 2010 utáán lett minden szar. De azért, ami előtte már szar volt, azért megbüntettük a vétkeseket (a gyurcsányékat). Most ezeket a vétkeseket kell megbüntetni. Ez ilyen egyszerű.
Egyébként gyurcsány még csak mondott okosokat, aztán persze soha semmit nem lépett. A mostaniak még rosszabbak: itt visszafelé lépegetünk.

A képzettek nem mennének mind el, ha egy élhető országunk lenne. De nem így van, hsizen a NER mindenre rátelepszik. Mi a francnak az egyetemre a kancellár. Ez pont olyan mint az átkosban: az igazgató mellett ott kell lennie a párttitkárnak, és kettőjük közül neki van nagyobb hatalma. Normálisnak tartod ezt? Egy ilyen egyetemen minden diák érzékeli ezt a gúzsba kötöttséget, és sokkal nagyobb eséllyel fog emiatt elmenni tőlünk. És így jutunk majd az avarok sorsára. Megpróbálok én tenni ez ellen a magam szerény eszközeivel, de mihaszna: a nagy rendszer a Haza érdekei ellen dolgozik.
Válasz erre 

teleorman 2017.05.15. 16:41:20

@roxxtar: komolyan megható, hogy egy egyet nem értő kommentben nincsen köcsög, sorosbérenc stb. Mindazonáltal meg lehet érteni, ha valakinek nem elég az, hogy én jól megvagyok, tehát minden jó. Igen, viszonylag sokan azért elég jól elvannak, elvégre nem Irakban vagy Afganisztánban vagyunk. (Más kérdés, hogy még többen meg rosszul vannak el.) Ám "lehet-e jól el" valaki, és nem érthető-e, ha bosszantja, hogy
- a közpénzből fentartott média pártmédia, emellett erősen népbutító
- a közpénzből finanszírozott közbeszerzésekből egy nagyon szűk klientúra és eléggé valószínűen a felsővezetés zsebe tömődik
- a nagy humán ellátórendszerek költségvetési dotációja és színvonala romlik, pedig Magyaro. úgymond "jobban teljesít". Ezügyben teljes a kormányzati tehetetlenség, még a magánintézmények lehetőségeinek óvatós tágításához sincsen merszük. (Kommunista egyenlősdi ez a javából, az államit lerohasztom, a magánt nem hagyom fejlődni.)
- a nagy plakátkampányok és az ún. "nemzeti konzultáció" egy retardált 8-10 éves szintjén próbál szót érteni az országgal
- az átlag médiafogyasztó soha meg nem tudja, hogy a jobban teljesítésben mennyi az elátkozott Brüsszel transzferjeinek a szerepe. Meg annak, hogy most éppen nincsen világválság
- változatlanul nem zárkózunk vissza a V4 országcsoporthoz gazdasági dinamikában, a valószínű jövő a "a Balkán legjobbja, versenyben Romániával"
- a földmutyik miatt tovább ürül a vidék, az intenzív, nagy hozzáadott értéket termelő mezőgazdaság egyre inkább csak álom.

Hogy Gyurcsányék még jobban elk...ták? Igen, de lehet-e ennyi elég nekünk?

"Az életemet nem befolyásolta túlzottan, hogy ki kormányzott". Sajnos, a következő nemzedékét nagyon is fogja.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2017.05.15. 17:14:40

@vajdasagi:
"Nyilván nem 2010 utáán lett minden szar. De azért, ami előtte már szar volt..."

Gyurcsány kurva sok okosat mondott, aztán nem csinált semmit. Ezekről azonban nem lehet elmondani, hogy csak szövegelnek és nem csinának semmit. Sokszor hibáznak, de szoktak módosítani az irányvonalon és ez még mindig jobb mint a köldöknéző okoskodás. (nem csak szerintem hanem a választó többsége szerint is)

"A képzettek nem mennének mind el, ha egy élhető országunk lenne...."

A NER-ről én csak a hírekben hallok, azt se tudom igazából mi az. Nem hinném, hogy a többség életére bármilyen hatással lenne. A bicskanyitogató stílusban beszélő önkormányzati közfaszomról már többeknek van tapasztalata. Meg arról is, hogy az önkormányzat milyen tempóban ad ki bármilyen engedélyt v. kérelmet. Persze az iparűzési adó csekkjét kell küldeni, akkor az érdekes módon 1 nap alatt meg tudják csinálni. Na az ilyeneknek szólna a "fizessnek a gazdagok" duma, ami vérlázító. Nem csak az összegek miatt v. azért mert egy poszt-szocialista párt mondja, hanem azért mert azt üzeni, hogy "majd az állam elveszi a pénzed és odaadja a rászorulóknak" amiről ugye tudjuk, hogy sose sikerül ill. a lényeg azon van, hogy add oda az államnak. Na ebből kéne már kigyógyulni és nem az államtól függők tömegét növelni hanem azokét akik anyagilag (is) függetlenek a hatalomtól. Persze ez egyik politikusnak se érdeke igazából.

A kancellár pont olyan mint az átkosban a párttitkár???!!! Hát ez gyönyörű. Ezzel a logikával a "fizessenek a gazdagok" szlogen akár az is lehetne, hogy "fizessenek a kulákok."
Az egyetemek hangosan óbégatnak az autonómiáról miközben az adófizetők pénzéből tartják fenn őket ez elég érdekes mentalitás. És nem a patás Orbán néz a körmükre pénzügyi szempontból hanem elméletileg az adófizetők képviseletében a kancellár. Hogy ez mennyire működik így, azt nem tudom, remélem erre felé haladunk.

A kormány még nagyon óvatosanan csinálja, én egyszerűen hagynám, hogy az egyetemeknél is bevezessnek egy olyan rendszert mint az egészségügyben a magánbiztosítók, aztán éljenek meg - legalább részben - a piacról. Akkor el lehet küldeni a kormányzatot a halál f****ra, meg bárki mást is, mert nem tőle függenek. Akkor én is tiltakoznék, ha az egyetemek autonómiáját veszélyeztetné a kormány (értsd.: le akarja nyúlni a pénzüket) Ami egyébként kb. 50 éve a magyar állam alapvető "üzleti" modellje és mindig talál hozzá Bösi néniket, akik vadul bólogatnak a "Fizessenek a gazdagok" szlogenhez.
Válasz erre 

chrisred 2017.05.15. 21:19:10

@nick papagiorgo: Ha 1% is, attól te még simán beszámoltad az egysávos rendszer előnyei közé. :)

Nem, azt írtam, hogy számottevően a félmillió bruttó körüli keresettől kezdődően volt érezhető a jövedelemnövekedés, például, hogy ellensúlyozta az egyéb adóterhek, egyebek között az áfa növekedését.

A 2011. évi nettó keresetek alakulása változatlan bruttó bér esetén

Keresetkategóriák osztályközei Létszám megoszlás Nettó kereset veszteség/nyereség
(a kategória tetején)
Ft/fő/hó % havonta Ft éves Ft
-75 000 5,6 -2 423 -29 076
75 001 – 80 000 3,0 -2 384 -28 608
80 001 – 90 000 10,6 -2 307 -27 684
90 001 – 100 000 7,9 -2 230 -26 760
100 001 – 110 000 6,3 -2 153 -25 836
110 001 – 120 000 5,5 -2 076 -24 912
120 001 – 130 000 5,1 -1 999 -23 988
130 001 – 140 000 5,5 -1 922 -23 064
140 001 – 150 000 6,1 -1 845 -22 140
150 001 – 160 000 3,7 -1 768 -21 216
160 001 – 170 000 3,1 -1 691 -20 292
170 001 – 180 000 2,9 -1 614 -19 368
180 001 – 190 000 2,4 -2 993 -35 916
190 001 – 200 000 2,6 -4 440 -53 280
200 001 – 220 000 3,8 -5 686 -68 232
220 001 – 240 000 3,3 -5 532 -66 384
240 001 – 260 000 2,9 -5 354 -64 248
260 001 – 280 000 2,3 -2 152 -25 824
280 001 – 300 000 2,1 1 050 12 600
300 001 – 350 000 3,7 6 870 82 440
350 001 – 400 000 2,8 16 780 201 360
400 001 – 500 000 3,3 36 600 439 200
500 001 – 600 000 1,9 56 420 677 040
600 001 – 800 000 1,8 95 190 1 142 280
800001 – 1 000 000 0,9 135 830 1 629 960
1 000 001 – 2 000 000 0,9 339 030 4 068 360
2 000 001 - 0,2 779 297 9 351 564
100,0

Ezt a táblázatot olvashatóbban meg lehet találni itt: www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=12&ved=0ahUKEwihiIKMyfLTAhUiM5oKHchOCo04ChAWCC0wAQ&url=http%3A%2F%2Fwww.liganet.hu%2Fnews%2F6464%2FAz_egykulcsos_szemelyi_jovedelemado_hatasai_-_LIGA_es_MSZOSZ.doc&usg=AFQjCNGjRmQfmdaOwMR4ANv2N2hJ0GcQ2w
Válasz erre 

Ervin Istvánné Hajdú 2017.09.06. 08:04:20

Szemét dolog a csórókra a nyugdíjasokra fogni a fidesz megválasztását és a további hatalomba tartását. Mert már úgymond az értelmiség kivonult mögüle, de amíg az érdeke azt diktálta ott állt a segge mögött. Most, hogy a helyzetet az értelmiség- nem szinonimája az értelmesnek, csak egy cím amit néhány emberke adományozott magának- már nem tartja a maga számára jónak, a többieket tehát a nem értelmiségieket, csak esetleg értelmes embereket nevez ki hibásnak.Kedves magukat értelmiségnek nevezők, nézzenek a tükörbe és köpjék szembe magukat. Vagy már megtették?
Válasz erre 

öreg baka nem rakéta 2018.02.05. 09:47:13

@Kivlov:
Ha meg nem sértelek, a víziója hol olvasható?
Nem vízió, hanem egy normális végrehajtható terv kellene, de arra évek óta nem fussa:)
Válasz erre 

Kivlov 2018.02.05. 10:06:28

@öreg baka nem rakéta:
Negatív.
Lassan 30 éve szinte mindig az a választás logikája, hogy "ennél mindenki jobb."
Ezért ajnározza a konzi oldal antallt, a ballib meg hornt még ma is.
Úgyhogy nyugi, lesz ettől rosszabb, főleg ha váltunk...
Válasz erre 

öreg baka nem rakéta 2018.02.05. 10:21:53

@Kivlov: Ha meg nem sértelek, a víziója hol olvasható?
Nem vízió, hanem egy normális végrehajtható terv kellene, de arra évek óta nem fussa:)
Ez volt a kérdés/javaslat ,hogy ne kelljen visszaolvasnod. Erre mi a normális válasz?
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard