Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Hirtelen 10: Így lett Orbán Viktor minden kezdete, és vége

Hirtelen 10: Így lett Orbán Viktor minden kezdete, és vége

Úgy átviharzott rajtunk Orbán Viktor országlásának 10 éve, hogy szinte fel sem ocsúdtunk a fülkeforradalom okozta társadalmi, közéleti és kommunikációs sokkból. A Fidesz nagy hatalmú vezére magabiztosan látott hozzá hatalmának kiteljesítéséhez, és ma már ott tartunk, hogy személyének ajnározását nem bízza a kormánypárti sajtóra, hanem saját vállát veregeti, ha visszatekint korábbi döntéseire. Az is egyértelmű, hogy a magyarok egy része el sem tudja képzelni, hogy ne ő legyen az ország első számú vezetője, mások viszont akkor sem szavaznának rá, ha pénzesőt bocsátana rájuk.

index_182.jpg

Fotó: index.hu

Orbán Viktor számára a politikai karrier egyenlő a politikai mozgástér folyamatos bővítésével, ami szükségszerűen magával hozza saját hatalmának permanens növelését. Tudja, hogy a személyét övező mítoszok (melyek gyakran hamisak) csak úgy maradhatnak fenn, ha folyamatosan terjeszkedik, újabb és újabb jogköröket von magához, illetve ezzel párhuzamosan egyre inkább szűkíti ellenfelei mozgásterét. Ez az expanzív szemlélet határozta meg a kormányfő elmúlt egy évtizedét, amivel folyamatos védekezésre kényszerítette ellenfeleit.

Orbán pontosan tudja, hogy az általa megszerzett pozíciók csakis akkor tarthatók meg, ha hívei felé demonstrálni tudja, hogy rendszere nem csupán stabil, de annyi tartalék rejlik benne, hogy újabb területekre terjesztheti ki a hatalmát. Ezért érte meg vereségként a tavalyi EP választásokat, és ezért él benne szinte múlhatatlan sérelemként az őszi önkormányzati választás. Az első voksolás ugyanis megakadályozta abban, hogy nemzetközi színtérre lépve építse tovább az orbánizmust, a második pedig arra figyelmeztette, hogy messze nem győzte le teljesen hazai politikai ellenfeleit.

Szemlélete a világról egészen megdöbbentő azon magyarok számára, akik őszintén hittek a rendszerváltás eszményeiben, az egységes és szolidáris Európában, az ordas, kirekesztő eszmék marginalizálásában. Orbán szinte mindent felélesztett politikájával, kommunikációjával, történelemszemléletével, amitől a második világháború után joggal féltek azok, akik szerint a populizmus mindig is itt volt közöttünk, de eddig nem szerzett elegendő hatalmat egyetlen ország felelős (vagy felelőtlen) vezetője sem ahhoz, hogy kiszabadítsa ezt a fenevadat a börtönéből.

És mi foglalkoztathatja most Orbán Viktort a leginkább? Természetesen a 2022-es választás, amely eldönti, maradhat-e élet és halál ura abban az országban, ahol a választók körülbelül egyharmada imádja, másik egyharmada gyűlöli, és a harmadik egyharmada annyira kiábrándult, hogy el se akar menni szavazni.

Orbán egy olyan kötéltáncos produkcióját idézi, aki tudja, az alatta lévők közül sokan nem bánnák, ha a mélybe zuhanna, ugyanakkor azzal is tisztában van, hogy sokan szurkolnak neki, és ha netán mégis leszédülne, lennének olyanok, akik alá állva tompítanák a becsapódást. Azért játszik rá olyan régi, ugyanakkor elnyomott ösztönökre, melyek a rasszizmust, a nacionalizmust, vagy újabban a sovinizmust táplálják, mert így tud olyan erős és elkötelezett tábort építeni saját maga számára, amely alulról biztatja, ugyanakkor védőhálót is képez, ha éppen baj van.

Márpedig most baj van, még ha a szokásos magabiztos kommunikációja miatt ez nem is egyértelmű sokak számára. A fentebb említett két választás kudarcát követően ugyanis az Orbán-rendszer gazdasági alapját megrengető koronavírus-járvány sem ígér túl sok jót számára. Bár lényegében hatalmi szóval véget vetett a járványhelyzetnek, és a számára megszavazott rendkívüli jogköröknek köszönhetően odasózhatott a kritikusainak, egyúttal megroppanthatta az ellenzéki önkormányzatokat, a gazdasági leállás következményeit még valahogy kezelnie kellene.

Orbán most is azt a taktikát választotta, hogy úgy tesz, mintha minden rendben lenne, szórja a pénzt, új stadionokat ígér, a jövő évi költségvetés pedig azt sugallja, hogy a koronavírus lényegében csak egy múló rosszullét volt a magyar gazdaság számára. A márciusban kényszerből elhalasztott nemzeti konzultáció is újra terítékre kerül, így a Fidesz kommunikációs gépezetét megint a régi sínre helyezhetik, és folytathatják a Soros Györgyre kiélezett antiszemitizmussal és rasszizmussal átitatott propagandát, amely hite szerint újra egységesíti majd táborát, amely a vírus elleni védekezés logikátlanságait látva kissé szétzilálódott.

A magyar kormányfő csak akkor érzi biztonságban a hatalmát, ha mindent irányítani tud, ezért volt fontos számára, hogy a meglehetősen kiszámíthatatlan járványhelyzetnek véget vessen. Ha maga a járvány nem is múlt el, ő lényegében átlépett ezen a témán, hogy azokra az ügyekre koncentrálhasson, melyek számára fontosak. És mi foglalkoztathatja most Orbán Viktort a leginkább? Természetesen a 2022-es választás, amely eldönti, maradhat-e élet és halál ura abban az országban, ahol a választók körülbelül egyharmada imádja, másik egyharmada gyűlöli, és a harmadik egyharmada annyira kiábrándult, hogy el se akar menni szavazni.

hvg_76.jpg

      Fotó: hvg.hu

Pontosan tudja, hogy ez utóbbiak megnyerése, esetleg az urnáktól való távol tartása lesz a kulcsa a 2022-es választásnak. Orbán retteg attól, hogy valami külső tényező miatt nem alkalmazhatja jól bevált módszereit, nem viheti végig azt az ideológiai agymosást, ami eddig összehozta számára a kétharmados többséghez szükséges szavazatmennyiséget. Félelme, hogy megreked az expanziós politikája nem alaptalan, hiszen az utóbbi hónapokban többször megkérdőjeleződött a szavahihetősége, és önös érdekből olyan kormánytagok mellett kiállnia, akik rosszul kezelték a járványhelyzetet. Mert, ahogy egy dakota mondás tartja: „Ha nem látod pontosan, hogy ellenség vagy barát közeledik, inkább fordulj sarkon, mielőtt azok lőtávolba érnek.”

 

259 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Hirtelen 10: Így lett Orbán Viktor minden kezdete, és vége Tovább
Facebook Tetszik
0
259 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni! Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni!
  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr6515729560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.30. 15:17:52

Jó államférfi jó helyen, jó időben. Nyilván ez a ballibantaknak tombolásos rohamatot okoz, de ez csak külön öröm a kisembereknek.
Válasz erre 

ÉÉN VAGYOKH AZZ __ A GYÚRCSÁÁNY! 2020.05.30. 15:30:27

"És mi foglalkoztathatja most Orbán Viktort a leginkább? Természetesen a 2022-es választás,"

Nézze!
A kétezerhuszonkettess választás leginkább ENGEM foglalkoztath. Hogy a sokak pártttya közöss listán induljon-e, vagy sem. Az egyéni körzetekben eggy embert indiccsunk-e a kormánypárti jelöltel szemben, vagy sem. Hogy a sokakk pártttya közös miniszterelnökjelöltet állllíítson-e vagy sem. Annnyirah foglalkoztatth minket,____ de leginkább ENGEMMETH, _________ hogy telefonos felmérést is készítetttünk ez ügyben. A válaszokat kiértékeltükh és nem dicsekszünk veleh. Nem kell maguknakh mindent tudnih.
Asszt kell maguknakh tudniihh,_ hogy még megannyi fontos kérdés és fontos megáállapdás meg táárgyalásokk végtelenje áll előttünkkh ____ a jobbikkkallhh, ____ a momentummallh, _______ meg a többi szarházi pártallhh ami még lehet hogy eztán fog alakulnih.

Higggyen NEKEMM! Orbán Viktornakh kissebb gondjah is nagyobb annnál jelen pilllanatbanh,______ minthogy a kettttőezerhuszonketttes választásokkkalh foglalkozzonh.
Válasz erre 

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.05.30. 15:37:07

Miért? 22-ben lesznek még ogy választások? Nem efelé tartunk. :-( Különleges jogrend, mizmás. :-(
Válasz erre 

2020.05.30. 17:31:03

A költségek, melyek a hatalom fitogtatására pazaroltatnak, e hatalom alapjait ássák alá. De a legrosszabb, legszemtelenebb kormány, ha azon kívül csapás nem éri, sokáig nem tartathatja fel magát! ”Eötvös József Eszmék, gondolatok 1876. sorszámú gondolat.
Emlékeztetnek, az állami megrendeléseket összefogó Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) tavaly év végén 50 milliárd forintot költött kommunikációra, ami kétszer megújítható, tehát újabb 150 milliárd forintos burkolt Fidesz-kampányról van szó.
"Már az is nagyon veszélyes, ha a kormányzat néha, mint Platón engedélyezte, hazudik. De mindinkább bizonyossá válik, nincs nagyobb veszély, mintha a kormányzat semmi egyebet nem tud, és nem tesz, csak hazudik, vagyis ha az egész államkormányzat a hazudozáson nyugszik." Hamvas Béla
Hazugságoknak is van lejárati ideje: Felszabadulás 11 év! 45-56!
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.05.30. 20:17:30

@lényeglátó: kedves kommentars.megfogadjuk hamvasi javaslatat es nem szavazunk az ellenzekre.
Válasz erre 

Kage kyōi 2020.05.30. 21:28:42

@a nagy hohohorgász: de a kormányra se !
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.05.30. 21:57:53

@Kage kyōi: jogos, de a kormanyra azert szavazunk hogy csak haldokoljunk es ne halljunk meg. Amint ki tud nevelni magabol ez a kurva orszag egy olyan partot akik tenyleg a valos problemat oldjak meg tolem megy a szavazat oda.
Válasz erre 

a nagy hohoohooo 2020.05.30. 22:58:55

@a nagy hohohorgász: Volt egyszeregy birkaiskola NER....hehee..teisfijam ,birka nem szavaz,ballagsz a kolomp után ...hehee..
Válasz erre 

a nagy hohoohooo 2020.05.30. 23:04:12

@a nagy hohohorgász: "halljunk meg"....beszärtam a röhögéstől ..hehee...a kapálásból ki lehet emelni a nemzetthy fütyit,de a kapát belőle ...hehee...amíg ilyen a nemzetthy "morális fölény"...sosehalokmeg...
Válasz erre 

schlumbergerna 2020.05.30. 23:39:43

Ez egy setét, aljas gazember, nincs jog, nincs törvény, mit vártok?
Válasz erre 

schlumbergerna 2020.05.30. 23:41:50

,,Ezért érte meg vereségként a tavalyi EP választásokat,"

élte meg
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.05.30. 23:43:41

@a nagy hohoohooo: Amig ti vagytok addig Orbánnak is van jövője. Szánalmas szar vagy.
Válasz erre 

Sir Galahad 2020.05.31. 09:06:29

A posztban említett cigányellenes propaganda nem fog működni, mert az emberek többségének nincs negatív személyes tapasztalata a hétköznapi életben a cigányokkal kapcsolatban, így az egésznek nincs meg az alapja.
Válasz erre 

Dezső C I András indekszíájé 2020.05.31. 11:25:45

@Sir Galahad:
Irónia, pedig ahol az Írónők meg az Írókézek élnek :DDD

Nagyszerű, most hogy az USA összeomlik, egyre kevesebb ilyen írás fog születni- nem jut pénz a CIA- csicskasajtó propagandistáira.
Válasz erre 

háromperhármas 2020.05.31. 11:34:11

O1G jó érzékkel veri szét az ellenzék minden összefogni próbáló kezdeményezését, és sajnos nincs olyan személy, mozgalom, vagy párt, aki az ellenzéki oldalon irányítani tudna, elfogadnák mindannyian a vezető, irányító szerepét. Kis apró, éppencsak pártocskák, illetve vezetőik képzelik magukról, hogy ők a helikopter. :-(
Sajnálom, hogy ezt kell írnom, de amíg ez így van, addig O1G a nyerő.
Válasz erre 

chrisred 2020.05.31. 11:59:47

@Dezső C I András indekszíájé: Az FSZB jobban áll? Ez persze legközelebb az őszi elnökválasztáson kiderül.
Válasz erre 

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.05.31. 12:03:03

@rdos: azon izguljal inkabb hogy hamarabb lesz valasztas mint gondolnad.
Válasz erre 

Andy73 2020.05.31. 12:21:20

Amíg ilyen színvonalú az ellenzék és a sajtója, nem nehéz behúzni Orbánnak a kétharmadot, de a győzelme garantált. Az embereket mindenesetre nem az elmúlt tíz év sokkolta, hanem az azt megelőző ciklus, abból nem kérnek meg egyet.
Válasz erre 

birkamenet 2020.05.31. 12:33:49

@Andy73:

Amíg a lebutított, behiszterizált ostoba funkcionális analfabéta csőcselék aránya felülmúlja az értelmes polgáromét, addig a fideSS birka tábor kétharmada biztosítva van.

Közben Orbanisztán az EU legutolsó országa, a putyini diktatúra elsőszámú bérence lett, de ez a kéthamadnyi fidióta atomtudósnak túl magas felfogni. Marad a migráns meg a Soros a szellemi képeségének.
Válasz erre 

nyerafidesz 2020.05.31. 12:57:53

Már megint bukik Orbán? Ja, igen, mert vasárnap van. Ott hagytam abba a fizetett poszt olvasását, amikor összeurópai szolidaritásról elmélkedik. Úgy érzem, hogy a gumipanelek elrontják a gyomromat.
Válasz erre 

white999 2020.05.31. 13:13:55

@Sir Galahad: Vidéken és falvakban van. Ez ahol annak idején a szocik, utána fidesz utána pedig a jobbik ment nagyot. Itt a mérsékelttség nem fog érvényesülni. Ide kőkemény populizmus kell. Nem az értelmiségre lő és a városokra. Mondjuk erre már régóta nem. A tajt paraszt 8 általános szavazata pont annyit ér mint egy szociólogusé. Eddig bejött, a 10.000 alatti településeken Ő a király.
Válasz erre 

white999 2020.05.31. 13:17:32

@Andy73: Amíg ilyen színvonalú az ellenzék és a sajtója,

Olvastál mostanában Origót?

Az embereket mindenesetre nem az elmúlt tíz év sokkolta, hanem az azt megelőző ciklus, abból nem kérnek meg egyet

Pedig jó eséllyel megy arrafelé a dolog, hogy megint kapnak egy ilyet.
Válasz erre 

Wildhunt 2020.05.31. 13:20:43

@Sir Galahad: you are on fire... Múltkor az összematyizás, most ez ...
Válasz erre 

morph on deer 2020.05.31. 13:31:57

@a nagy hohohorgász:
“Orbánnak is van jövője”

Nem állítom, hogy nincs, csak azt, hogy azt nem ugyanabban a kolostorban fogja leélni, ahol jelenleg dadaként is tevékenykedik...
:D))
(“De nem érte meg, daduska!”)
Válasz erre 

Tamagucsi 2020.05.31. 13:54:04

@MAXVAL bircaman közíró: Te nem látsz a szemedtől és pszichológiából is nulla vagy! Csak a lóvé a lényeg számára és a hatalom, a nép magasról le van tojva.
Válasz erre 

BOAR 2020.05.31. 14:02:08

@Sir Galahad: "mert az emberek többségének nincs negatív személyes tapasztalata a hétköznapi életben a cigányokkal kapcsolatban"
Nincs az anyád picsáját nincs...ennyire nem lehetsz hülye. Hol a faszomban élsz Te?
Válasz erre 

Andy73 2020.05.31. 14:11:37

@birkamenet: te melyik táborhoz tartozol a menet közben?
Válasz erre 

Andy73 2020.05.31. 14:14:42

@white999: nem olvastam. A közvélemény kutatások nem azt mutatják.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.31. 14:49:03

@Tamagucsi:

Ballib mítosz.
Válasz erre 

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.05.31. 14:55:55

@BOAR: vadasz vadasz... :D
Válasz erre 

Kreml propaganda osztály bérszámfejtés 2020.05.31. 14:58:33

@MAXVAL bircaman közíró: Lehet hogy a google robot értékeli, de mi a két szavas kommentekért nem fizetünk.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.05.31. 15:16:59

"És mi foglalkoztathatja most Orbán Viktort a leginkább? Természetesen a 2022-es választás"

Mert a többi párt vezetőjét natürlich nem a következő választás érdekli...
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2020.05.31. 15:38:58

Mindennapi Orbánozást add meg nekünk most!
A 2021-es költségvetéssel óriásit léptünk az újabb 2/3 felé, ami símán 3/4 is lehet mivel most még a költségvetési hiánnyal se kell foglalkozni. Az ellenzék meg tovább tolja fullba a kretént mint eddig.
Válasz erre 

Sir Galahad 2020.05.31. 15:44:24

@BOAR: Olyanról, hogy irónia, hallottál-e már?
Válasz erre 

Sir Galahad 2020.05.31. 15:45:41

@Wildhunt: Tényleg, hova lett?
Válasz erre 

Sir Galahad 2020.05.31. 15:47:36

@white999: Van a nagyvárosokban is, különben nem jön össze Pesten kétezres megmozdulás.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2020.05.31. 15:53:18

@Sir Galahad: Leszedálták. De ne emlegesd mert megjelenik :)
Válasz erre 

teleorman 2020.05.31. 15:57:19

@MAXVAL bircaman közíró: ez most jó ütemezés volt, rajt-cél győzelem, nem lesz baj a gyorsreagálási felárral
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.31. 16:00:22

@teleorman:

A kisemberek mindig jelen vannak, s mindig hitelesen.
Válasz erre 

teleorman 2020.05.31. 16:04:11

Ja, elnézést,kérdezem még azt is: megint visszaálltak a darabbérre, karakter-felár már nincsen? Egyébként nem értem, mire föl ez a balladai (vagy haikus) tömörség?
Válasz erre 

teleorman 2020.05.31. 16:15:05

Sajnálom. Tudom, hogy ezt pofátlanság megkérdezni, de mit csináljak, csakugyan emészt a kiváncsiság: Lubjanka tér vagy Szinház utca? Bízom együttérző megértésedben és így a gyors válaszban.
Válasz erre 

teleorman 2020.05.31. 16:19:34

@MAXVAL bircaman közíró: Sajnálom. Tudom, hogy ezt pofátlanság megkérdezni, de mit csináljak, csakugyan emészt a kiváncsiság: Lubjanka tér vagy Szinház utca? Bízom együttérző megértésedben és így a gyors válaszban.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.31. 16:23:06

@teleorman:

Egyik se, hanem VTTT.
Válasz erre 

Galerida 2020.05.31. 16:24:11

Remélhetően Orbán nem zuhan le az ellenfelei színvonalára és akkor baj sem lesz.
Persze ha Karácsony és mamelukjai ilyen remekül dolgoznak, akkor mindenki elgondolkozhat azon, hogy érdemes lenne e váltani...
Válasz erre 

n3spr3ss0 2020.05.31. 16:26:45

Nem kellett volna Nagy Imre féle újratemetés, akkor ez a sutyerák sem kapott volna vérszemet, azoknak volt igaza akkor, akik nem akarták engedni.
Válasz erre 

kunzoo 2020.05.31. 16:28:41

@white999:
Hibás és káros a megközelítésed. A lepkelelkű nagyvárosi cocciológusok megválasztották Tarlóst is! Budapesten nyert az ellenzék de a budapesti szavazók 40 százaléka azért a fideszre szavazott. Vannak fideszes kerületek is. Szóval nem lehet leírni ezt a szavazóbázist sem.
Válasz erre 

teleorman 2020.05.31. 16:37:35

@MAXVAL bircaman közíró: az mi?
Válasz erre 

morph on deer 2020.05.31. 16:38:38

@Galerida:
” Remélhetően Orbán nem zuhan le az ellenfelei színvonalára és akkor baj sem lesz.”
:D)))
Honnan, picim?
Hacsak nem lép hirtelen működésbe a Széles Gábor féle antigravitációs berendezés, esélye nincs arra szintre jutnia!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.31. 16:39:08

@teleorman:

Vlagyivosztoki Titkos Tengeralatti Támaszpont.
Válasz erre 

luis5 2020.05.31. 16:42:11

@schlumbergerna: menekülj!!!
Válasz erre 

Galerida 2020.05.31. 16:56:06

@morph on deer: Nem bánnám, ha felsorolnád az ellenzék perspektivikusnak tűnő vezetőit, akik alkalmasak lennének közös hazánk felvirágoztatására! A "közös" kitétel azért volt fontos, mert nem Soros és az IMF vágyálmaira vagyok kíváncsi....
Válasz erre 

teleorman 2020.05.31. 17:07:39

@MAXVAL bircaman közíró: na persze... én komolyan kérdezem. Hogy miért? Nem tudom ugyanis megérteni, hogy egy autonóm személyiségű és gondolkodású, világlátott (na jó, csak Bulesz) értelmes ember ilyen kritikátlan lelkesedést tanusítson egy végeredményben mégiscsak korrupt, nepotista, pazarló, a haveri kapitalizmusban elsüllyedő, autoriter hajlamú politikai berendezkedés iránt. (Ha egyébként érthető módon tart is az Apró-Dobrev komplexum neadjisten újabb országlásától.) Kivéve persze, ha jól megfizetik. L. sz. segíts megérteni.
Válasz erre 

2020.05.31. 17:32:35

@MAXVAL bircaman közíró: Orbán államférfi? Látom Birca már megint a vegetatív idegrendszereddel kommentelsz.
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.05.31. 17:34:49

@a nagy hohohorgász: Pont igaz rád amit írtál!
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.05.31. 17:36:17

@Galerida: Amúgy te melyik voltál azelőtt?
Válasz erre 

Dezső C I András indekszíájé 2020.05.31. 17:45:46

@morph on deer:
Milyen szintre, hülyegyerek? Anya kiskedvence Hanuka Geri; 1 csavart nem tud meghúzni a biciklijén; már ahhoz is szervízbe megy, mindenkin átgázolva, maszk nélkül járvány idején.

Előtte 1 hónappal meg 6 millió maszkot (nem lesz baj ebből a számból) követelt Butapestnek?
Tavaly meg még a műanyagok betiltásáért őrjöngött, a kamu- zöl NYOmentum- együttment- pármesebeszéd CIA fedőszervekkel :DDD

Ilyen konzekvens nagyságok mellett a Zorbánnak nyert ügye van; már csak Lopcsány részeges, galuskás megnyilatkozásai kellenek és garantál megint a 2/3.
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.05.31. 17:49:19

@Andy73: Namost akkor kétharmad van, vagy az ellenzék???
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.05.31. 17:51:47

@Dezső C I András indekszíájé: Igen hiteles vagy a huszonötödik idióta nickeden..!
Válasz erre 

Törpvadász 2020.05.31. 17:54:25

Az ellenzék teszetosza, amit elcseszhetnek azt el is cseszik rendesen. Ráadásul OV harácsolását sem hangsúlyozzák eléggé, pedig a magyarnak mindig az fáj a legjobban. De ami ez az alak az országgal művelt, megbocsáthatatlan. És bár a hívei hívők (márpedig a hívő nem logikus soha), de a lopás, harácsolás, széthúzás utólag nem erény lesz, hanem aljas nemzetcsorbító tett
Válasz erre 

white999 2020.05.31. 17:54:46

@Andy73: Szövegértelmezés. Nem a közvélemény kutatásról beszéltem és még csak nem is arról, hogy az emberek az ellenzéket szeretnék.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.05.31. 17:57:18

@Dezső C I András indekszíájé: Ja. Orbán a konzekvens. Péntek reggel, Tilos bezárni az iskolákat. Péntek 22 óra. Hétfőtől minden iskola zárva.
Válasz erre 

Törpvadász 2020.05.31. 17:58:20

@Galerida: Ha kevesebbet lopnak, mint a 2010 óta regnálók, már előrébb vagyunk. Szégyen, hogy ez ennyire elfogadható a hívő körében. Csak mert nemzetieskedő köntöst adnak rá.
Válasz erre 

white999 2020.05.31. 17:58:37

@Sir Galahad: Mindenhol van. Az arány az érdekes, Tüntetni kétezer emberrel nem kihívás Philip legszebb idejében 2 millió is összejött. Az egész csak pénz, buszok és infrastruktúra kérdése.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.05.31. 18:01:10

@nemecsekerno_007: "mivel most még a költségvetési hiánnyal se kell foglalkozni. " - Nem mondod! Csak nem hitelt vesznek fel?
Válasz erre 

Sir Galahad 2020.05.31. 18:03:39

@nemecsekerno_007: Befogtam a számat :)
Válasz erre 

Sir Galahad 2020.05.31. 18:05:15

@white999: Egyébként igazad van,vidéken több a személyes tapasztalat.
Válasz erre 

white999 2020.05.31. 18:07:08

@kunzoo: Ott mással lőttek. Egy kulcsos adó ott ahol az országos átlag duplája és nem minimálbér a fizetés elég erős üzenet. Vidékre a szegény rétegnek kell az isten haza család migráns soros cigány közmunka. Ha már munka, meg pénz nincs, legalább legyen kitől rettegni vagy közösen utálni.
Válasz erre 

Galerida 2020.05.31. 18:27:10

@Törpvadász: A lopással kapcsolatban még bizonyíték is van, hiszen a "zöld dossziés ember" , Gyurcsány és Vona is rendelkezik ilyesmivel, de ők cizellált lelkű úriemberek és eddig megkegyelmeztek Viktornak!
A jelek szerint te biztosan tudsz valamit, (a szarkavaráson kívül is...) ne szégyenlősködj, elő a bizonyítékokkal!
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.05.31. 18:37:31

@Törpvadász: Nem így van. Ha kevesebbet lopnak attól nem vagyunk előrébb. Sőt ha többet lopnak de az nem a külföldi multi zsebébe kerül, akkor jobban állunk. A gond az hogy ez a kontraszelektált, nyalással előrejutós rendszer azt veti vissza ami egy nemzet hajtóereje, az innovatív embereket. Aki tehetséges, az nem akar segget nyalni. Jól mutatja ezt, hogy a tehetségtelen, seggnyalós másodvonal azonnal bukik ha valódi piaci versenybe kerül, valódi feladattal. Mészáros és menedzsmentje bukott a Mátrai Hőerőművel, a tőzsdén, a 2rullal, az izocukorgyárral, a Takarék és Budapest bank rendszerével, stb. És ez ami folyik évtizedekkel visszaveti az országot, mert tehetségtelen emberek kezébe kerül a vagyon.
Válasz erre 

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.05.31. 18:39:12

eleg egyszeru vilagkep hogy videk=8 osztalyos tajt paraszt, budapest=ertelmisegi szociologus.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.05.31. 18:39:22

@Galerida:
ADATOK
Galerida
0 bejegyzést írt és 48 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

2020.05.11. óta tag.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2020.05.31. 18:40:38

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: De, azt, ebből lesz a 3/4. Remélem akkor is így heherészel :)
Válasz erre 

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.05.31. 18:40:57

@Galerida: ne felejtsuk a lajos atombombajat.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2020.05.31. 18:42:00

@n3spr3ss0: A komcsikra gondolsz?!
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.05.31. 18:51:44

@nemecsekerno_007: Egyelőre megelégszem, hogy mindig heherészhetek a hülyeségeden. :-))
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.31. 18:52:26

@teleorman:

Két oldal háborúja. Ki kell állni valamelyik mellett.
Válasz erre 

11 Favágó 2020.05.31. 19:04:44

"Pontosan tudja, hogy ez utóbbiak megnyerése, esetleg az urnáktól való távol tartása lesz a kulcsa a 2022-es választásnak. Orbán retteg attól, hogy valami külső tényező miatt nem alkalmazhatja jól bevált módszereit, nem viheti végig azt az ideológiai agymosást, ami eddig összehozta számára a kétharmados többséghez szükséges szavazatmennyiséget."
Ugye poszter nem gondolod teljesen komolyan, hogy Feribhóc ne akarna a belőle is kiábrándult egyharmadból igazolni játékost?
Azt sem gondolhatod teljesen tiszta fejjel, hogy a ballibant vezetők nem ideológiai agymosással akarnak tábort szerezni. Mert ha mégsem ideológiával, hanem mondjuk tényszerű multbarévedéssel, vagy kimunkált jövőképpel, stratégiával teszik, az csúya zakót hozhat , mondjuk 20% alatti támogatottságot.
Válasz erre 

chrisred 2020.05.31. 19:18:57

@MAXVAL bircaman közíró: A gazdasági elit két oldalának háborúja, ahol az áldozatok a lakosságból kerülnek ki.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.31. 19:22:16

@chrisred:

Nem, ez az idegen tőke és a nép harca.
Válasz erre 

Halibuli 2020.05.31. 19:27:11

A határon túli ukrán, román "zsoldos" szavazók mellett jöhet 10-20 millió kipcsak és kínai kettős állampolgár is szavazni. Az ellenzék esélytelen.
Válasz erre 

Galerida 2020.05.31. 19:36:15

@Halibuli: Ha megvizsgáljuk, hogy az ellenzék honnan kap anyagi támogatást, akkor tisztán látszik ki a zsoldos....
Válasz erre 

Európai téridő 2020.05.31. 19:46:29

Sajnos az Ön paneljei, Frédi úr, az ön fáradt csattanócskái már nagyon avíttasak, nem egyet már néhai Jean-Baptiste Poquelin, alias Moliére is megírt művecskéiben.
Válasz erre 

ben2 2020.05.31. 19:48:10

" a választók körülbelül egyharmada imádja, másik egyharmada gyűlöli, és a harmadik egyharmada annyira kiábrándult, hogy el se akar menni szavazni."

Pontosabban:
A választók egyharmada imádja, egy harmada legalább annyira gyűlöli, mint egyébként egymást, a harmadik egyharmada meg soha az életben nem ment el és valószínűleg nem is fog elmenni szavazni.

"Azért játszik rá olyan régi, ugyanakkor elnyomott ösztönökre, melyek a rasszizmust, a nacionalizmust, vagy újabban a sovinizmust táplálják"

Ehhez képest ennek a bloggnak a komentjeiben is rendszeresen, moderálatlanul sorakoznak a "csüngőhasú cigány geci" és hasonló hozzászólások, és aki tegnap még gárdával masírozott meg fennhangon zsidózott, az hirtelen európai demokrata lesz, ha lepacsizik a ballib politikai elittel. Na ennyit arról, hogy kik játszanak rá alantas ösztönökre.

" és folytathatják a Soros Györgyre kiélezett antiszemitizmussal és rasszizmussal átitatott propagandát"

Az antiszemita és rasszista vádat pedig jó lenne, ha a szerző konkrétumokkal is alátámasztaná.
És nem, Soros nevének puszta emlegetése még nem antiszemitizmus, bár nyilván elég sokat költ rá az öreg, hogy egyeseknek az legyen.

"Félelme, hogy megreked az expanziós politikája nem alaptalan, hiszen az utóbbi hónapokban többször megkérdőjeleződött a szavahihetősége, és önös érdekből olyan kormánytagok mellett kiállnia, akik rosszul kezelték a járványhelyzetet."

Az "utóbbi hónapokban megkérdőjeleződött a szavahihetősége" link a kvóta népszavazásra mutat. Csak jelzem, hogy a kvóta népszavazás óta Orbán megnyert egy választást. Kétharmaddal.
Így elég valószínűtlen, hogy egyrész azzal megkérdőjeleződött volna a szavahihetősége, másrészt hogy amiatt "megreked az expanziós politikája".

Ami meg a járványhelyzetet illeti, azt az ellenzék minden reménye ellenére jól kezelték, meg is zavarodtak a ballib ugatóblogok.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2020.05.31. 19:55:48

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: A kicsinek is örülni kell :)
Válasz erre 

morph on deer 2020.05.31. 20:01:20

@Dezső C I András indekszíájé:
“ Milyen szintre, hülyegyerek?”

Minimum a talajszint lenne kívánatos, akkor talán kilátszana a felcsuti gyom közül, sámli nélkül is.
Na nem mintha hiányozna, de ha már így érdeklődsz...

index.hu/mindekozben/poszt/2020/05/31/trianonos_szajmaszk_a_magyarok_vilagszovetsegetol_1920_forintert/
Válasz erre 

morph on deer 2020.05.31. 20:04:57

@Galerida:
“ Nem bánnám, ha felsorolnád az ellenzék perspektivikusnak tűnő vezetőit”

Majd megtudod, ha eljön az ideje!
Ne idegeskedj még lesz időd elhatárolódni az orbanista nemzetiszocialistáktól, mire ez sorra kerül, szóval nyugi!
:)
Válasz erre 

TSandor Toth 2020.05.31. 20:06:08

Na mi van kutyák, megint a holdat ugatjátok?
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2020.05.31. 20:56:02

@math0: Kérdeztelek köcsög?!
Válasz erre 

chrisred 2020.05.31. 21:03:51

@MAXVAL bircaman közíró: Igen, s gazdasági elitet, amelynek a klikkjei egymással harcolnak, nevezhetjük idegen tőkének is.
Válasz erre 

Világít a torony 2020.05.31. 21:08:46

Amíg ennyi agyhalott van, az orbáni uralkodást nem a választók felől fenyegetheti bármi is vélheti az egyszerű okoskodó. Pedig amíg ennyi agyhalott határozza meg a politikai erőteret, akkor az lehet Orbán veszte is. Mert Gyurcsány. Szaporodik az agyhalottak száma körülötte is. Nem árt, ha a fidióták ezt az apróságot az "agyukba" (?) vésik. Ráadásul a DK-ban van egy, egyelőre még homályos potenciál, aki nagy zavart fog okozni még érzésem szerint az erőben. Agyatlanok, figyelem! :)
Válasz erre 

Visceroid 2020.05.31. 21:08:59

Hát fiuglányok, ez már nem lesz jobb. Trianon 100. évfordulójára elmondhatjuk, hogy az ország maradéka is megsemmisült, a rendszerváltás már az elején pusztulásra ítélte az országot, a magyarság pedig úgy ahogy van fel fog oldódni az európai óceánban. Ami az elmúlt 30 évben történt az nem más mint katasztrófa, egy nemzet megsemmisülésének lehettünk tanúi. Orbán a lehető legrosszabbat hozta ki ebből a népből, erre megválasztjátok diktátornak. Ennél szerencsétlenebb nép nincs Európában, talán a szerbek, de ők legalább nem adták harc nélkül. Nekünk még ennyi sem jutott. Az utolsó kapcsolja le a villanyt.
Válasz erre 

kvadrillio 2020.05.31. 21:36:11

AMERIKÁBAN A FIATALOK TUDJÁK, KI VOLT MARTIN LUTHER KING ! .......ÉS AZT IS, HOGY MIÉRT HARCOLT !!!!!.......HIÁBA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!....NEM VÁLTOZOTT OTT SEMMI A VEZETÉSBEN !
megosztása euronews...

embed
facebook
twitter
flipboard
mail icon

linkedin
tumblr
messenger-dsk

Betűméret Aa Aa
A kijárási tilalom ellenére is utcai harcokkal telt az éjszaka az amerikai Minneapolisban, ahol egy őrizetbe vett férfi halála miatt szabadultak el az indulatok még a hét elején. A lakossági tiltakozásból zavargás lett, sokan törnek-zúznak, gyújtogatnak és nekimmennek a rendőröknek is.

A rendőri brutalitás ellen mostanra más nagyvárosokban is ezrek tüntetnek, miközben Minneapolis déli részére már a tűzoltók sem vonulnak ki, mert féltik az életüket.

Néhány fiatal tüntető azt mondta, elegük van abból, hogy semmi sem történik. A politikusokat nem érdekli, mi van velük, csak azért élnek túl, mert összetartanak. Egyikük szerint Martin Luther King teljesen fölöslegesen halt meg. Azért áldozta föl az életét, hogy vége legyen a rabszolgaságnak, a rasszizmusnak, minden ilyesminek. "Hogy van az, hogy még mindig megtörténhet ez?" - kérdezte végül.

A minnesotai kormányzó kemény választ helyezett kilátásba, de nincs elég embere még úgy sem, hogy a Nemzeti Gárda is kivezényelte egy ötszáz fős különítményét. Sajtóhírek szerint a Pentagon készenlétbe helyeztette a katonai rendőrség több alakulatát, és a Nemzeti Gárda újabb ezer emberét küldi Minneapolisba.
Válasz erre 

Andy73 2020.05.31. 22:28:20

@math0: sok az ismétlés. De így biztosan könnyebben kijön az előírt mennyiség. Copy paste.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2020.05.31. 22:47:44

@math0: Orbán majd téged fog pofánszarni 2022-ben, próbáld majd élvezni.
Válasz erre 

Andy73 2020.05.31. 23:11:37

@math0: most legalább nem karomkodtal, hogy tőlem masoltal. Éjszakai műszak?
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2020.05.31. 23:16:19

@math0: Kérdeztelek köcsög?!
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.05.31. 23:34:54

@teleorman:

"értelmes ember ilyen kritikátlan lelkesedést tanusítson egy végeredményben mégiscsak korrupt, nepotista, pazarló, a haveri kapitalizmusban elsüllyedő, autoriter hajlamú politikai berendezkedés iránt. (Ha egyébként érthető módon tart is az Apró-Dobrev komplexum neadjisten újabb országlásától."

Talán azért, mert úgy látja, hogy a "korrupt, nepotista, pazarló, a haveri kapitalizmusban elsüllyedő, autoriter hajlamú" politikus kormányzása alatt még mindig jobban megy az országnak, mint az "Apró-Dobrev komplexum országlása" alatt.

Jogod van ezzel nem egyetérteni, ahogy másoknak meg joguk van ezt gondolni.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.05.31. 23:42:51

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Mit lehet mostanság tudni Kókadt Jánosról és az ő kakaóbiztos számítógépeiről? Azok is elég innovatívak voltak. :)
Válasz erre 

Belzebubo 2020.05.31. 23:53:37

@Kovacs Nocraft Jozsefne: na és mesélj, mennyivel megy jobban? 10 év világgazdasági fellendülésével megtámogatva még annyit sem fejlődött az ország, mint a környező országok. Ennél még Kádár is többet ért el '78 és '88 között. (Én az utóbbi 10 év legnagyobb részében Ausztriában éltem és olykor hazautazva csak a lepusztultságot és elmaradottságot látom...)
Válasz erre 

Belzebubo 2020.05.31. 23:57:36

@Kovacs Nocraft Jozsefne: jogod van azt hinni amit akarsz, akár a mennyországot is képzelheted magad köré, csak ne nyisd ki a szemed, mert akkor szembe jön a valóság...
Válasz erre 

Törpvadász 2020.06.01. 06:07:11

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Igaz. De ezekben az esetben legalább Állami pénzen megmentettük OVna... akarom mondani M. Lőrincnek a vagyont. Konszolidálta az állam, kisegítette, majd csiribícsiribá máris újra NER kezekben kötött ki. Tehát igaz, Ne lopjon Senki- ellenzék se! De a szomorú magyar valóság, h a hívő és migránsrettegő magyar a lopásra szemet huny. Bár szerintem ezt a mértéket mát sokan fel se fogják... Ezermilliárdok...
Válasz erre 

11 Favágó 2020.06.01. 06:10:30

@math0: nem, jóbarát, nem azt akartam mondani, hogy a magyar nép "ennyire hülye", hanem, hogy a ballibbant kimunkált stratégia és jövőkép 20% alatti támogatottságot ér. Ezért támadnak ideológiai agymosással, hátha többet hoz. Néha bejön, ld. zöld Budapest
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.06.01. 06:38:05

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Most ez egy ellenérv akart lenni?
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.06.01. 06:42:56

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Mert a sok pénzhez nem értő egy válságot és egy gazdasági prosperitási időszakot hasonlít össze. Úgy hogy a prosperitás mellett tartalékokat éltek fel, EU támogatást kaptak, sokat, leesett az energiaár. Nevetséges ha valaki a kettőt össze akarja hasonlítani.
Válasz erre 

Európai téridő 2020.06.01. 06:58:30

@math0: Nyalizott Moliére rendesen a Napkirálynak, te is nyalizol az internáci hülyelvtársaknak.
Válasz erre 

11 Favágó 2020.06.01. 07:24:33

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: az ugye nem zavar, hogy pl 2002-2008 a prosperitás évei voltak Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Bulgáriában, Romániában, a Balti-államokban. Csak valahogy nekünk nem jött össze az adósság és munkanélküliségi ráta növelésén túl más. Ja, utána volt válság is, ami minket viselt meg legjobban.
2010 után meg megpróbáltuk összeszedni magunkat, sikerrel.
A felsorolt országokkal egyszinten, néha kicsit jobban. Tudtad, hogy ők ia a prosperitás éveit élték meg (csak ők ismét) és ők is kaptakEU-támogatást és feléjük is világpiaci áron osztják a villanyt?
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.06.01. 07:52:26

@11 Favágó: Na, akkor nézz utána hogy mekkora volt ezen államok visszaesése a válságnál! Kivéve a lengyeleket. Mellesleg az adósságunk nőtt, tartalékok csökkentek, a munkanélküliség meg ez egeket veri jelenleg.
www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsdec100.html
A balti államok visszaesése duplája volt a miénknek! :-))
Tipikus tájékozatlan hívő vagy.
Románia GDP növekedése pedig magasabb volt 2010 óta mint a magyar.
Például hol vagyunk Írország növekedésétől?
Megnézed a százalékokat 2010-2017-ig, egy csomó ország sokkal jobb növekedést adott elő nálunk évről évre. De te csak kajáld be a fidesz propagandát! Ja és szocik alatt az olaj 100-110 dollár volt, most meg 40.
Válasz erre 

háromperhármas 2020.06.01. 08:07:22

@math0: Ezt biztos, hogy nekem akartad írni?
Führer függő a nagyanyád!
Válasz erre 

11 Favágó 2020.06.01. 08:08:26

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: lelkes antiorbánista vagy nem baj.
Csak jelezném néhány szűrőd hibáját.
Most MINDENKINEK nőtt az adóssága és munkanélkülisége, a vírusos időszakot talán 2 év múlva nézd meg, most még nincsenek értékelhető adatok SEHOL
A Bali-államok visszaesése nagy volt, de előtte úgy elporzottak tőlünk, hogy nem is láthattuk őket.
Mint ahogy a többi visegrádi ország is 20%-ot vert ránk Feriék alatt - nézd meg a kedvenc linkelt táblázatodat.
A román növekedés lehet nagyobb volt, de ha 2019-ig nézed, akkor már az sem. Írország növekedésében volt 2 kiugróan jó év, gratuláljunk hozzá. Nekünk meg volt 5 igen jó évünk, ne kezeld le az eredményeket.
Az olajár mindenkinek ugyanannyi, nem értem mit akarsz kihozni belőle?
Válasz erre 

Galerida 2020.06.01. 08:12:14

@11 Favágó: Ezeket tényekkel nem győzöd meg.... Nemrég még vakon hittek a kommunizmus világméretű győzelmében, aztán villámgyorsan rájöttek, hogy a szabadpiacnál nagyszerűbb gondolat nem létezik és még Gyurcsány sem tudta őket becsapni! Hiába jelentette ki, hogy hazudott, ezek abban is felfedezték a fantasztikus igazságbeszédet...
Ők bármilyen maguk gyártotta két számból teljes indukcióval levezetik, hogy ők tudják az igazságot...reménytelenek...szerencsére a hatalomra jutás vonatkozásában is...
Válasz erre 

teleorman 2020.06.01. 08:16:17

@Kovacs Nocraft Jozsefne: persze hogy joga van. Én biztos nem vitatom ezt a jogát, csak próbálom megérteni a kritikátlan lojalitásnak a motivációs bázisát. Lehet, hogy bennem van a hiba. Sose lettem volna jó náci rohamosztagosnak vagy MDP-pártaktivistának, akik a Vezér és az Eszme iránti hűségtől átitatva mindenre képesek és hajlandóak. Nem tesz a Mozgalomnak se jót, ha a vezetője maguk mögött tud egy kritikátlan tömeget, akik minden disznósághoz (ugye azért az van bőven?) jó képet vágnak, felhatalmazást adva a továbbiakhoz. A lelkesen csápoló talán milliónak jó-e például, hogy közpénzből, családi-haveri alapon épül fel egy új, parazita és nem éppen kompetens tulajdonosi osztály? Jó, ha a gyermekiek-unokáik az ő bérrabszolgáik lesznek? Olyanoké, akik nem tehetséggel és kockázatvállalással, hanem ülepnyalással nyertek belépőt az új pénzarisztokráciába?
Válasz erre 

teleorman 2020.06.01. 08:23:20

@MAXVAL bircaman közíró: gyomor, lelkiismeret, jó izlés? Ilyesmi tán nincs is... Nem mindenki jó nyersanyag a náci rohamosztagos vagy bolsevik pártaktivista létformához. S a Mozgalomnaj jó-e vajon, hogy vezetője tudja, egy kritikátlan tömeg az egyre nagyobb disznóságokhoz is csápol? Nem elveszve a részletekben: gondolod, hogy egy új, közpénzből kitenyésztett, inkompetens, anti-meritokrata tulajdonos osztály jó a nemzetgazadaság versenyképességének? Hogy Lőrincbarát lesz az új Aschner Lipót?
Válasz erre 

Andy73 2020.06.01. 08:47:37

@math0: az nem érv, ha a vtapartnered gyalazod. A vita alapszabálya, hogy nem sertegetheted a vita partnert, tiszteletben kell tartani a személyét, csak a véleménye támadható. Ha van moderátor, az ilyen kommentelőket azonnal kitiltják és törlik a kommentjeit, legalábbis normális esetben.
Válasz erre 

Dan da Man 2020.06.01. 09:01:50

Értelmes gondolatok. Kár, hogy a röfögő trollok miatt nem lehet róluk érdemben beszélgetni...
Válasz erre 

teleorman 2020.06.01. 09:12:29

@math0: nos, hogyan is mondá a költő: "jó szóval oktasd, játszani is engedd
szép, komoly fiadat!" (Bár az utolsó két melléknév igazáról nem vagyok meggyőződve, no meg persze - hál'istennek - nem is fiam.) Mindenesetre nem szeretném eluralkodni látni Kövér Laci vagy Bayer Zsolti stílusát az ilyen blogokban, ennek megfelelően próbálok írni én is.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.01. 09:25:11

@teleorman:

Le kell gyűrnünk most a liberalizmust.
Válasz erre 

háromperhármas 2020.06.01. 09:34:25

Valóban nem tudom elképzelni, hogy egy vezető nélkül alakuljon koalíciós kormány, elvégre kell 1 ember, aki vezeti az ellenzéket, és akit ezen az oldalon mindenki elfogad. Ha többen akarnak vezetni - ennek most is látszanak a nyomai - akkor az káoszhoz, rivalizáláshoz vezet. Nem lehet úgy kormányozni, hogy hárman négyfélét akarnak. A végső döntést mindig ki kell mondania valakinek, és annak kell lenni a verdiktnek.
Válasz erre 

teleorman 2020.06.01. 09:35:33

@MAXVAL bircaman közíró: pontosan miért is, és hogyan, mivel? Kövérlacival, Németszilivel, Rogántónival, az egyszerre kersztény és demokrata (milyen nagyszerű személyiség, Jézus és Periklész egyetlen emberben!) Semjénzsoltival, Lőrincbaráttal?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.01. 09:38:35

@teleorman:

Mert a liberális demokrácia gonosz rendszer.

Azzal, aki szintén ellenzi.
Válasz erre 

11 Favágó 2020.06.01. 09:38:36

@math0: 1.mocskos pofád van te bizi szar alak
2. olvasd is el, amihez hozzászólsz, egyetlen állításomhoz szem szóltál hozzá, csak alja patkány mód leugatsz
3. azt is olvad el, amit linkelsz, ugyanis pl. Lengyelországot visszaelőztük, Románia meg sehel sincs (az utóbbiról te magad is meggyőződhetnél, ha a patkányfészkedből kitennéd a lábad)

Eddig nem szóltam hozzád, ezután sem fogok, de azt hiszed, a mongolfidióta, fideszköcsög, fideszbuzi az érv? Tévedsz, a te mocskos fajtádnál lehet kötőszó is, de értelmes párbeszédet az ilyen duplanióullákkal, mint te vagy ezen a nyelven nem folytatunk.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.06.01. 09:48:00

@11 Favágó: Csakhogy te rövid időszakokat nézel, miközben az Orbán éra teljesítményéről beszélünk. valahogy a tartalékok elpárolgását, az EU támogatásokat nem említed. De ott van Matyika linkje, csak a bolgárokat előzzük. Húhúhú... mekkora siker! Az olaj pedig azért számít mert ha olcsó az segít a gazdaságnak, tehát ezért sem vetheted össze a Gyurcsányt az Orbánnal.
Válasz erre 

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.06.01. 10:03:44

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: hat ha gyurcsanyt es orbant hasonlitunk, akkor muszaj lesz egy rovid idoszakot egy hosszuval :)
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.06.01. 10:17:22

Azongya:

2010 április
államadósság 73 milliárd euró
manyup 11 milliárd euró
valutatartalék 34 milliárd euró
2004 és 2010 között érkezett EU támogatás 8,7 milliárd euró

2020 április
államadósság 88,8 milliárd euró
manyup 0
valutatartalék 28 milliárd euró
Eximbank adóssága 2 milliárd euró
2011 és 2020 között érkezett EU támogatás 26 milliárd euró

Van még kérdés fidióták?
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.06.01. 10:23:24

Én két nagy pozitívumot látok az Orbán kormány alatt. Az adózás ellenőrzésének szigorítását. (Ez önmagában növelte a kimutatható GDP-t egyébként) Valamint azt hogy az államadósság nagy része forintban van. Persze így a hazai megtakarításokat inflálják el, mert még a szuperállamkötvény sem fedezi a valódi inflációt.
Válasz erre 

István Tamasi 2020.06.01. 11:04:04

Nemzetthy Szotyialista Mutyisztán jobban teljesít és az államadósság már 31 ezer milliárdot is meghaladja..
Válasz erre 

hidroponi 2020.06.01. 11:13:34

majd koleszterin györgy leváltja orbant, sajnos mas remenyunk nincs 2 millio huje orszagaban. :DD
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.01. 11:21:26

@teleorman:

Sok kérdést teszel fel, te is tudod, hogy jópárra nincs jó válasz.

"Nem tesz a Mozgalomnak se jót, ha a vezetője maguk mögött tud egy kritikátlan tömeget, akik minden disznósághoz (ugye azért az van bőven?) jó képet vágnak, felhatalmazást adva a továbbiakhoz."

Biztos vannak ilyenek is. Ám hidd el, nagyon sokan - köztük én is - nem azért szavazok a Fideszre, mert annyira tetszik a sok lopás, a nepotizmus, az eszetlen futballimádat vagy a gyakran buta kommunikáció.

Ám az ellenoldal még rosszabb, és ez nagyon szomorú. Sokan és sokszor leírták már, hogy nemcsak az országnak, hanem magának a Fidesznek is nagyon jót tenne egy tisztességes és kompetens ellenzék. Vagyis olyan, amilyen nincs Magyarországon. Akik szomorúan jellemzőnek tartják, hogy a Fidesz ilyen népszerű, azok vajon miért nem szomorkodnak azon is, hogy a legerősebb, legnépszerűbb ellenzéki párt a (poszt)kommunista Gyurcsány pártja?

"Jó, ha a gyermekiek-unokáik az ő bérrabszolgáik lesznek?"

Mindenképpen azok lesznek, tulajdonostól függetlenül.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.01. 11:23:28

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

"Persze így a hazai megtakarításokat inflálják el, mert még a szuperállamkötvény sem fedezi a valódi inflációt."

Még mindig nagyobb a hozama, mint a lekötött banki betéteknek, holott gyakorlatilag látra szóló betétként használható.
Válasz erre 

teleorman 2020.06.01. 12:10:10

@Kovacs Nocraft Jozsefne: hát igen, ez így méltányolható. Az is igaz, hogy szavazni nem lehet "Fidesz, de" felkiáltással, nincsen ilyen rubrika a cédulán. Az is tény, hogy a többség bérrabszolga lehet csak. Ám akkor már ne a parazita, közpénzből a "megcsináljuk a nemzeti burzsoáziát" rossz aláfestő szövegével kitenyésztett haverok, rokonok és talpnyalók által tulajdonolt cégekben legyenek azok (vagy legyünk, bár én éppen szerencsére nem vagyok az). Ebből ugyanis soha nem lesz nemzetközi versenyképesség és felzárkózás, csak az új "sok rossz fehér ököl" megtévesztésen nyugvó országlása. És akkor azért legyen erős az a hang - erre azért valamennyire csak figyelnek - hogy "figyelünk titeket, tudjuk, hogy mit műveltek, de egyelőre jobb hiján hatalomban tartunk titeket." Nem pedig a kritikátlan alávetettség hangjai, mint oly sok ebben a blogban is.
Válasz erre 

teleorman 2020.06.01. 12:15:38

@MAXVAL bircaman közíró: ja, kezdem érteni. A NER meg jó rendszer, csak esetleg rossz figurákkal. Így rogántóni, a magyar "hazugság atyja", vagy lőrincbarát egy jó rendszer rossz képviselője, míg - nem mondok neveket - egy mégiscsak valós innovációs és piaci teljesítményt nyújtó nyugati cég vezetői pedig egy rossz rendszer jó képviselői? Vagy ez sem igaz így?
Válasz erre 

konrada 2020.06.01. 12:24:47

@teleorman:
... hááát azért a Suez-ből, a Sodexo-ból, az Aldi-ból, a Nestlé-ből... még kisebb eséllyel lesz nemzeti tőke..
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.01. 12:35:08

@math0:

Aki nem akar liberális demokráciát, az ne szavazzon?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.01. 12:35:52

@teleorman:

A NER egy kísérlet egy rossz rendszer ellenzésére.
Válasz erre 

vénkujon 2020.06.01. 12:44:03

vigtor az a fajta ember aki asziszi, hogy a baszást az nyeri meg aki először elmegy. (vö.: mindég neki kel nyernie a választást, különbe nincs értelme a voksolásos rendszernek.)
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.01. 12:44:33

@math0:

Ezek szerint az ókori Athén liberális volt?
Válasz erre 

vénkujon 2020.06.01. 12:48:14

@MAXVAL bircaman közíró: haha. maga vigtor fogja megtiltani neked a közirást. akor milesz?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.01. 12:52:47

@vénkujon:

Nem tud nelem semmit se megtiltani, független vagyok.
Válasz erre 

vénkujon 2020.06.01. 12:57:15

@MAXVAL bircaman közíró: jaja. tudom
Válasz erre 

vénkujon 2020.06.01. 12:59:01

amugy jo hogy kijelented ezt, mer innen teljesen ugy néz ki, hogy a segébe vagy. de igy már megnyugodtam
Válasz erre 

Magyarország Europa jövője. 2020.06.01. 13:00:41

" ezért volt fontos számára, hogy a meglehetősen kiszámíthatatlan járványhelyzetnek véget vessen"

Orban megtette azt, amire meg Csak Norisz sem volt kepes:
LEGYOZTE A VIRUST !!
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2020.06.01. 13:03:16

@math0:

"Lengyelország beelőzött minket...."

Csak az a kérdés, hogy mikor!
Mert 2018-ban az Eurostat adatai alapján éppen 2018-ban, nyolc év után utolérte és megelőzte Magyarország Lengyelországot az egy főre jutó gazdasági teljesítmény alapján.

2018-ban az uniós átlag 71 százaléka vot egy főrejutó magyar GDP; 2016-ban és 2017-ben ugyanez még csak 68 százalék volt vásárlóerő-paritáson számolva.

. Lengyelországban viszont a korábbi 68 és 69 százalékról 70 százalékra nőtt a GDP viszonylagos értéke az uniós átlaghoz képest.

Pont az ellenkezője igaz annak, amit állítasz!

ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/GDP_per_capita,_consumption_per_capita_and_price_level_indices
Válasz erre 

vénkujon 2020.06.01. 13:05:18

@Magyarország Europa jövője.: tedd már hozá, hogy karácsony meg virusokat vezetet bele az emberekbe
Válasz erre 

11 Favágó 2020.06.01. 13:12:38

@math0: hogy te milyen hülye vagy. az a fogyasztás, amit linkeltél, nem a termelés
ennyit tudtok ballibant hülye köcsögök, fogyasztani, de hogy miből, arról fingotok sincs
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.06.01. 13:15:29

@atomic power 1986DucaDuca: Az államadósságról is valami?
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2020.06.01. 13:17:06

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Miért nincsenek benne a "mérlegedben" a következő adatok:

1. 2010 után 12,8 milliárd euro IMF-EU hitelt kellett visszafizetni, amit a balliberális kormány felhasznált a költségvetési lyukak befoltozására.

2. A lakossági devizahitelek forintosítása: 8 milliárd euróba került.

3. Az állam külső devizaadósságának -amit a balliberális kormány halmozott fel- csökkentése az önfinanszírozási program keretében 9 milliárd euróba került. .

Mind összesen: 29,8 milliárd euro!

Persze ennél több veszteség is érte az országot a 2002-2010 közötti ámokfutás miatt, ami ebből kimaradt.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.06.01. 13:18:34

@11 Favágó: Te hülyegyerek! Tudod miből áll a GDP?

GDP = fogyasztás + beruházás + export – import
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.06.01. 13:26:25

@atomic power 1986DucaDuca: "1. 2010 után 12,8 milliárd euro IMF-EU hitelt kellett visszafizetni, amit a balliberális kormány felhasznált a költségvetési lyukak befoltozására." - Hahahaha... mit fizettek vissza ha nőt az államadósság? Úgy fizették vissza, hogy új hiteleket vettek fel.

"A lakossági devizahitelek forintosítása: 8 milliárd euróba került." - és? ez mit változtat a mérlegben? Attól a lakosság tartozik, csak forintban.

" Az állam külső devizaadósságának -amit a balliberális kormány halmozott fel- csökkentése az önfinanszírozási program keretében 9 milliárd euróba került. " - Hát ez egyre viccesebb, ez is csak forint valuta konverzió. Mi köze a mérleghez?

Az egyetlen lényeges dolgot nem találtad meg ahol manipuláltam. :-))
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.01. 13:37:36

@math0:

Most se szavazhat mindenki.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.06.01. 13:38:06

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: nőtt..
Válasz erre 

Magyarország Europa jövője. 2020.06.01. 13:47:14

@vénkujon: Igaz Magyarorszagon tenyleg kamugeri miatt terjedt el a virus.
Válasz erre 

teleorman 2020.06.01. 13:52:24

@MAXVAL bircaman közíró: és a kísérlet sikerült vagy csak egy még rosszabb - mert a "nemzeti tőke" (értsd: rokonok, haverok, talpnyalók) megteremtésének mantrájával intézményesíti a kleptokrata, közpénzfaló (pld. a NER hőerőmüvet vesz sajátmagától és sajátmagával alkuszik rá, de keményen ám!), a nemzetközi versenyben teljesen életképtelen parazitizmust - létrejöttéhez vezet?
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2020.06.01. 13:59:42

@math0:

"a te adatod nem váráslóerő paritáson van"

Pedig ott van a grafikon alján:

Source: Eurostat (online data code: prc_ppp_ind)

This article presents the most recent analysis of purchasing power parities and related economic indicators (gross domestic product (GDP) per capita.........
Válasz erre 

GyMasa 2020.06.01. 14:00:48

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"Mert a többi párt vezetőjét natürlich nem a következő választás érdekli... "
Mondjuk tényleg nem, és ez óriási probléma.
Ha megint az lesz, mint eddgi sokszor, azaz, hoy majs 2021 szeptemberében elkezdik szervezbi az összefogás vátlatát, akkor '22-ben is fel lesz mosva velük a padló.
Már régen meg kellett volna egyezni a választókerületenkénti jelöltekben, és a maradék, szűk 2 évet az emberek felépítésére kellene fordítani.
És, akkor _esetleg_ lenne esélyük.
Válasz erre 

teleorman 2020.06.01. 14:03:14

@konrada: mindkettőnél az esély pontosan ugyanannyi: nulla. De az egyik legalább rengeteg közpénz elnyelése nélkül nem lesz nemzeti tőke, ugye megvan, melyik? (Most a multik beruházásaihoz adott támogatásoktól tekintsünk el, azok legalább betonként és vasként itt fognak maradni. Bár felzárkózás azokból se lesz, de segítenek a felszínen maradni.) Egyébként régóta tudott, hogy dobbal nem lehet verebet fogni, a közhatalom se tud lojalitási és nem meritokrata kritériumok szerint életképes vállalkozásokat gründolni. Valamiért csak bedőlt a szocialista tervgazdaság, nemde?
Válasz erre 

GyMasa 2020.06.01. 14:09:03

@droid_:
Az Lajosunk, nyugdíjbavonlása előtti utolsó ajándéka volt a fedesznek.
Egyszerű fedett akció a jobbik kicsinálására, ami tökéletesen be is jött.
Válasz erre 

ulpius66 2020.06.01. 14:18:11

Most értem haza a nyaralásból, és mit nem látok?

index.hu

index.hu/belfold/2020/06/01/karacsony_gergely_pride_koszonto/

Karigeci a másik főbuzival az Alföldi Robertával kézen fogva köszönti az idei PRIDE-ot!!!

ISTENEM, ISTENEM!!!!
HOVÁ JUTOTTUNK??????????
Válasz erre 

ulpius66 2020.06.01. 14:19:55

A LIBERÁLISAN DEMOKRATIKUS ÁMERIKÁBAN MEG ÖLIK EGYMÁST AZ EMBEREK, MEG EGY BUZI NIGGERT LEÖLT EGY FEHÉR RENDŐR!

MI LENNE, HA EGY FEKETE RENDŐR ÖLNE MEG EGY FEHÉR EMBERT????????
Válasz erre 

GyMasa 2020.06.01. 14:24:46

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Basszus, tegnap óta elvették a MANYUP-omat???
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2020.06.01. 14:27:57

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

"mit fizettek vissza ha nőt az államadósság? Úgy fizették vissza, hogy új hiteleket vettek fel."

Az államháztartás bruttó adóssága 14,3%-ponttal csökkent GDP arányosan Magyarországon 2010-2019 között.
Hogy ez mekkora teljesítmény azt néhány más ország adata mutatja:

Lengyelországban csak 7,5%-al, Csehországban 6,6%-al sikerült csökkenteni az államadósságot.

Szlovákia viszont 41%-ról 48%-ra, növelte GDP arányos adósságát.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2020.06.01. 14:42:38

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

"Attól a lakosság tartozik, csak forintban.

Hát ez egyre viccesebb, ez is csak forint valuta konverzió. Mi köze a mérleghez?"

Ez egy súlyos ballaszt a társadalom számára. nem a 2010 előttire, hanem a mostanira.
Mindez megjelenik a társadalmi költségekben, az emberek fogyasztásában, vásárlóerejében, továbbgyűrűzve az egész nemzetgazdaságra. Végső soron valamennyien fizetjük, elmaradt GDP növekedésben, elmaradt nemzeti jövedelemben, versenyhátrányban. Hogyne számítana bele a mérlegbe! Ez nem csak egy "egyszerű konverzió". Nehogy már mindez nem csökkentette a nemzetgazdaság teljesítményét 2010 után!

"Az egyetlen lényeges dolgot nem találtad meg ahol manipuláltam. :-))"

Összeségében az egész manipulatív!
Válasz erre 

Épüljön STADION a CEU helyére.. 2020.06.01. 14:49:22

@ulpius66: Lehet hogy osszedol a Lanchid, mert kamugeriek ELLOPTAK felujitasra szant penzeket, de kamugeri meg mindig csak melegbarok megnyitasaval, es 0-24 oraban a pride szervezesevel van elfoglalva.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.01. 15:49:17

@teleorman:

1990-2010 között teszteltük a liberális görénykurzust, nem jött be.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.06.01. 15:49:59

@atomic power 1986DucaDuca: Nem a GDP arányos államadósságról beszélünk. Adósságról és tartalékokról. Főképp nem hasonlíthatod össze egy válság és egy 9 éves gazdasági prosperitás GDP arányos államadósságát. Majd nézzük meg 2020 GDP arányos adósságát, jó?
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.06.01. 15:51:07

@GyMasa: Ajaj, nem erősséged az értő olvasás.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.06.01. 15:53:52

@ulpius66: Érdekes, nekem nem tűnt fel a cikk. Neked miért? Szóltak az ismerőseid az időpontról?
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.06.01. 15:56:39

@atomic power 1986DucaDuca: Azért rólad feltételeztem, hogy rájössz mi az amit direkt kihagytam belőle. Ha, nem, hát nem.
Válasz erre 

teleorman 2020.06.01. 17:07:06

@MAXVAL bircaman közíró:

ezt írod: "1990-2010 között teszteltük a liberális görénykurzust, nem jött be".... ennek nem fognak örülni a Központban! 1998-2002-ben is görénykurzus lett volna? Illiberális demokrácia, keleti nyitás, Soros-kampány és lőrincbarát nélkül már egy Orbán-kormány is görénykurzus? Nem túl erős ez? Hány %-ot kapnak le egy ilyen szövegért a havi elszámolásból?
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.06.01. 17:45:33

@nemecsekerno_007: dolgozz meg a pénzünkért.csicska!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.01. 17:57:12

@teleorman:

Független vágyok a Központtól.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.01. 18:35:07

@math0:

Nem szavazhatnak se a gyerekek, se a külföldiek.
Válasz erre 

teleorman 2020.06.01. 19:38:55

@MAXVAL bircaman közíró: jó, persze, nyilván. Ám azért csak érdekel, hogy egy Orbán-kormány illib. demokrácia, "szabadságharc Brüsszel ellen", Lőrinc barát és Németh Szili nélkül, de a "polgári Magyarország" jelszavával és aggályokkal Oroszországgal kapcsolatban vajon görénykurzus-e? Jóhiszeműen kérdezem, csak tanulni szeretnék a NER-nek egy harcedzett hívétől.
Válasz erre 

háromperhármas 2020.06.01. 20:24:30

@math0: Egy lófausztot!
Te hogyan gondolod a kormányzást? Mindenki azt csinál, amit akar, és szabadon dönt, aztán majd meglátjuk?
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2020.06.01. 20:34:32

@math0:

hvg.hu/360/hetilap360/2020/01/20200106tenytar1
Válasz erre 

Andy73 2020.06.01. 22:03:22

@math0:
zanza.tv/magyar-nyelv/retorika/kulturalt-vita
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.01. 22:06:53

@teleorman:

"akkor már ne a parazita, közpénzből a "megcsináljuk a nemzeti burzsoáziát" rossz aláfestő szövegével kitenyésztett haverok, rokonok és talpnyalók által tulajdonolt cégekben [...]. Ebből ugyanis soha nem lesz nemzetközi versenyképesség és felzárkózás"

Közvetlenül az ún. rendszerváltás körül és után sok, főleg MDF-közeli "vállalkozó" gazdagodott meg nagy hirtelen. Aztán pár év elteltével ezek közül sokan eltűntek, tönkrementek, mert a családi/haveri kapcsolatokon kívül nem sok mást tudtak. Ha mond neked valamit pl. az, hogy Kontrax, Dicső Gábor vagy esetleg Palotás János, akkor tudod, miről beszélek. A mostaniakkal is ez fog történni, mert a kivételezett helyzet nem fog örökké fennmaradni.

Mindettől függetlenül nem hiszem, hogy semmi jelentősége nem lenne annak, hogy vajon egy cég fő tulajdonosa magyar vagy külföldi. Itt természetesen nem arra gondolok, hogy holmi honfiúi láng lobogna a lelkükben, és ezért a haza javára tennének bármit is: a paci péniszét. De a korábbi üzleti és politikai kapcsolataik mégis inkább Magyarországhoz kötik őket, Magyarországon ágyazódtak be, kevésbé vannak kitéve külföldi függőségnek.

Szóval nem akkora hülyeség az ún. nemzeti burzsoázia gondolata, csak nem kell hazaffyasch nemzethy mázzal leönteni. Hidd el, Németország sem lenne akkora gazdasági hatalom, ha a jelentősebb vállalatai sokkal nagyobb arányban lennlnek külföldi kézben.

Nem mindegy, hogy magyar tulajdonban lévő, önálló vállalataink vannak, vagy csak egy külföldi cég összeszerelő üzeme vagyunk.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.01. 22:13:00

@vénkujon:

"(vö.: mindég neki kel nyernie a választást, különbe nincs értelme a voksolásos rendszernek.)"

vö.: Magyarországon csak akkor van demokrácia., ha a libeárlisok nyerik meg a választást. Ekkor a nép bölcs döntést hozott. Ha nem, akkor választási csalás volt, a nép hülye volt, hagyta magát megvezetni, na és persze tombol a diktatúra.
Válasz erre 

Andy73 2020.06.01. 23:53:47

blogujsag.blog.hu/2020/03/24/a_magyar_vitakultura_676
Válasz erre 

GyMasa 2020.06.02. 00:01:05

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Nemis! A MANYUP összege kurvára nem NULLA, hiszen pl nekem, meg még több tízezer embernek ma is megvan.
A MANYUP ötlete igen jó ötlet, de a megvalósítás a tipikus mszp-s faszfej inkompetens rablásra sikeredett (érted, hitelből takarékoskodni. NOOOOOOOORMÁLIS?). Abban a helyzetben, amibe a pénztár és az ország akkor volt, ez a lépés magában egy olyan "kisebb rossz" ötlet volt. A megvalósítás már nem igazán tetszett, de én ennek ellenére is megtartottam a pénzemet. Ez bárki előtt nyitva állt.
És nekem lett igazam.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.06.02. 07:37:40

@GyMasa: Akkor mondd meg hogy mennyi! A manyup qrva nagy bukás, téves, mert a világ pénzrendszerének stabilitásába vetett bizalom. A magszüntetését maximálisan támogattam. Csak hol a lóvé? A hitelből takarékoskodással én sem értek egyet ebben az esetben.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2020.06.02. 08:04:28

@math0:

„az, hogy Lengyelország utolért, és leelőzött minket, nem kétséges.”

Minden jel arra mutat, hogy a tendencia ennek pont az ellenkezője.

Az Eurostat grafikonját már ismertettem. A Forbes és a HVG is megírta a visszaelőzést.

Most nézzük, mit mutat az IMF:

Magyarország: 2018, 2019

Gross domestic product per capita, current prices U.S. dollars

16,484.190, 17,463.284

Gross domestic product per capita, current prices Purchasing power parity; international dollars

31,913.656, 34,046.236

Lengyelország: 2018, 2019

Gross domestic product per capita, current prices U.S. dollars

15,425.681, 14,901.547

Gross domestic product per capita, current prices Purchasing power parity; international dollars

32,005.005, 33,890.555

www.imf.org/external/pubs/ft/weo/2019/02/weodata/weorept.aspx?pr.x=68&pr.y=7&sy=2018&ey=2019&ssd=1&sort=country&ds=.&br=1&c=914%2C946%2C137%2C962%2C911%2C122%2C912%2C181%2C913%2C124%2C921%2C943%2C963%2C918%2C138%2C142%2C964%2C182%2C960%2C423%2C968%2C935%2C922%2C128%2C135%2C942%2C939%2C936%2C961%2C172%2C967%2C132%2C184%2C915%2C134%2C174%2C144%2C146%2C944%2C176%2C178%2C186%2C136%2C926%2C112%2C941&s=NGDPDPC%2CPPPPC&grp=0&a=
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 08:07:22

@math0:

Azaz semmi értelme ennek a definíciónak.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 08:07:58

@math0:

A demokrácia híve vagyok. A liberalizmust ellenzem.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 08:08:36

@math0:

Te mint pedofil gazember szavazhatsz?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 08:09:45

@math0:

Külföldiek csak önkormányzati vélasztáson szavazhatnak Mo-on, s csak EU-s külföldiek.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 08:11:34

@teleorman:

Sajnos az Orbán-rendszer ma is nagyrészt liberális, de így is jobb az 1990-2010-es liberális görénykurzushoz képest.
Válasz erre 

chrisred 2020.06.02. 08:38:08

@atomic power 1986DucaDuca: Attól függ, honnan és milyen tendenciát számítasz.

www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsdec100.html

2004-ben az uniós csatlakozáskor Magyarország 9400 euró/fő, Lengyelország 7300 euró/fő. 2017-ben mindkét ország 11800.
Válasz erre 

teleorman 2020.06.02. 09:02:47

@MAXVAL bircaman közíró: azt hiszem, értem annyira hogy le tudjam fordítani a köz nyelvére. "Bár a NER sikeresen illiberizálta a magyar intézményi viszonyokat tádzsik-türkmén szintre, ahhoz hogy az én kényes izlésemnek is megfeleljenek, észak-koreai szintre kellene beállni."

Ugyanis még mindig:

- van valami kis nem ellenőrzött szabad média
- a vezérkultusz szépen dübörög, de hol van még a Kim-éhez képest?
- néhány beéső-ellenség bíró mer olykor a kormány ellen dönteni
- a GDP tán 5%-át - teljesen feleslegesen - az egészségügyre költik, pedig például Soponyán sincsen még egy legalább húszezres stadion
- bosszantóan sok a NER-független vállakozó, a nemzetgazdaság legalább 90%-ának Lőrincbaráthoz kellene tartoznia (a maradékon osztozhat Tiborcz meg a függetlenek)
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2020.06.02. 09:47:29

@chrisred:

Attól függ, honnan és milyen tendenciát számítasz.

www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsdec100.html

"2004-ben az uniós csatlakozáskor Magyarország 9400 euró/fő, Lengyelország 7300 euró/fő. 2017-ben mindkét ország 11800."

2002-2010 között 26,2 százalékponttal csökkent Magyarország és Lengyelország vásárlóparitáson számolt egy főre jutó GDP-je közötti arány. (USD)

2002: 30,7% különbség Magyarország javára

2010: 4,5% különbség Magyarország javára

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_int024a.html?down=52

Ez a csökkenő tendencia fordult most meg 2019-ben.

www.imf.org/external/pubs/ft/weo/2019/02/weodata/weorept.aspx?pr.x=68&pr.y=7&sy=2018&ey=2019&ssd=1&sort=country&ds=.&br=1&c=914%2C946%2C137%2C962%2C911%2C122%2C912%2C181%2C913%2C124%2C921%2C943%2C963%2C918%2C138%2C142%2C964%2C182%2C960%2C423%2C968%2C935%2C922%2C128%2C135%2C942%2C939%2C936%2C961%2C172%2C967%2C132%2C184%2C915%2C134%2C174%2C144%2C146%2C944%2C176%2C178%2C186%2C136%2C926%2C112%2C941&s=NGDPDPC%2CPPPPC&grp=0&a=
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2020.06.02. 09:56:55

@math0:

"akárhogy is nézem, hazudtál, 2018-ra Lengyelország utolért, és leelőzött minket. a te adataid is ezt igazolják."

Nincsenek adataim, az IMF-nek vannak. Ezek szerint a 34,046.236 kisebb, mint a 33,890.555. A fekete meg fehér! Ugye?
Válasz erre 

chrisred 2020.06.02. 10:02:48

@atomic power 1986DucaDuca: Igen, szóval az utóbbi években tendenciaváltozás történt a két ország GDP mozgásában, de inkább Lengyelország lassult be.

forbes.hu/uzlet/egy-fore-juto-gdp-magyarorszag-visszaelozte-lengyelorszagot/

"Lengyelország és Magyarország fej fej mellett haladtak az elmúlt évtizedben a GDP mértékét tekintve. 2009-ig Magyarország állt jobban, 2010 óta viszont a lengyelek teljesítménye rendre meghaladta a magyart."

"Ha megnézzük a régió többi országát, egyedül Lengyelország és Szlovákia, valamint a sereghajtó Bulgária fejlődött nálunk lassabban 2016 és 2018 között, hat másik ország viszont valamivel jobban hasít hazánknál."

Ugye, a PiS 2015 végén került kormányra.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2020.06.02. 10:24:06

@chrisred:

"Igen, szóval az utóbbi években tendenciaváltozás történt a két ország GDP mozgásában, de inkább Lengyelország lassult be."

Lengyelországban az egy főre jutó GDP növekedésében nem látok szignifikáns változást (vásárlóerő paritáson). 2010-2015 között ugyanaz a 26-27% bövülés volt, mint 2015-2020 között.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 10:33:27

@math0:

Olvasd el a véálasztási törvényt.

Külföldi NEM szavazhat, csak ha EU-állampolgár:
- önkormányzati választáson és helyi népszavazáson, ha van telepedési engedélye,
- EP-választáson, ha letelepedett külföldi.

Parlamenti választáson külföldi NEM szavazhat.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 10:34:20

@math0:

A liberalizmus és a demokrácia alapelvei egymással ellentétesek.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 10:38:11

@teleorman:

De mi a valóság?

"van valami kis nem ellenőrzött szabad média" - a médiák fele ellenzéki

"a vezérkultusz szépen dübörög, de hol van még a Kim-éhez képest?" - nincs vezérkultusz
Válasz erre 

teleorman 2020.06.02. 10:50:08

@MAXVAL bircaman közíró:
i.) média: a két oldal teljes költését, reklám- és egyéb bevételeit és hasonlókat nézve szó nincs fele-fele arányról, ezt nyilván Te is tudod
ii.) láttad a szikorarobis születésnapi köszöntőt? El tudtál volna ilyet képzelni Kádár alatt? Ha nem is felülről jött a kezdeményezés, az ilyet felülről kell leállítani, a jó izlés nevében. Kádár legalább megtette, hamar le is szokott mindenki az ilyesmiről
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 11:09:26

@teleorman:

A médiák esetében a mérőszám a nézettség olvasottság.

Kádát alatt diktatúra volt, nem lehetett szabadon ilyet tenni. Azt mondod, egy demokráciába felülről el kell folytani a szabad kezdeményezéseket?
Válasz erre 

teleorman 2020.06.02. 11:15:18

@MAXVAL bircaman közíró: a jó közizlés nevében néha igen, el kell fojtani. Másban azért nem olyan finnyás ez a társaság, ha kezdeményezéseket kell elfojtani. Nehogy már azért utáljuk Kádárt (lehet másmiért bőven), mert nem tűrte a nyilvános ülepnyalást.

Az nem rémlik, hogy a ráfordítás és a nézettség/olvasottság közötti szakadék mire utal?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 11:31:12

@teleorman:

Tehát a hatalom mondja meg ki mit ünnepelhet?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 11:31:53

@teleorman:

A kérdés az egyes médiák súlya volt, ne csúsztass.
Válasz erre 

chrisred 2020.06.02. 12:30:10

@MAXVAL bircaman közíró: Tehát akkor a Kádár korban is médiaegyensúly volt, mert sokan hallgatták a Szabad Európát?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 12:58:40

@chrisred:

Nem volt

A magyar médiákat nézd.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 12:59:31

@chrisred:

Nem volt

A magyar médiákat nézd.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2020.06.02. 13:31:37

@math0:

2019 Magyarország: GDP/capita 34,046.236 Purchasing power parity; international dollars

2019 Lengyelország: GDP/capita 33,890.555 Purchasing power parity; international dollars

34,046.236>33,890.555

2019 Magyarország: GDP/capita 17,463.284 U.S. dollars
2019 Lengyelország: GDP/capita 14,901.547 U.S. dollars

17,463.284>14,901.547

Tehát a magyar GDP/fő vásárlóerő paritáson és folyó árfolyamon is nagyobb, mint a lengyel.
Magyarország beelőzte Lengyelorszgot, és nem fordítva!

Az óvodában lehet, hogy beveszik a hazudozásaidat, ott próbálkozz!
Kevés vagy, mint a lókolbászban a patkódobogás!
Válasz erre 

teleorman 2020.06.02. 13:43:37

@MAXVAL bircaman közíró: jól van, ünnepeljétek csak a Vezéreteket. Ám én nem zárnám ki, hogy az közszereplő ünneplőknek egy jó része azért nem csupán az Ő példátlan zsenialitása (Napóleon vagy Bismarck óta a legnagyobb európai államférfi?) és az ország felvirágoztatása miatt veri a nyálát. Ünneplésükben mintha lenne némi kis számítás is...
Válasz erre 

chrisred 2020.06.02. 13:45:42

@MAXVAL bircaman közíró: A Szabad Európa magyar nyelvű volt, és a magyar lakosság számára működött. Mitől számít magyarnak a média? A Népszabadság nem számított magyarnak, amíg Pecina volt a tulajdonos? Az amerikai szerverről működő Kurucinfó nem magyar médiatermék, mert nem a magyar jogrend vonatkozik rá?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 14:42:57

@teleorman:

A legnagyobb vezérkultusza Gyurcsánynak van Mo-on, de azzal sincs semmi gond, hisz nem kötelező.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 14:44:12

@chrisred:

A kérdés az volt, Mo-on belül mi a helyzet. Ez mutatja a sajtószabadságot.
Válasz erre 

chrisred 2020.06.02. 15:16:32

@MAXVAL bircaman közíró: Nem, arról volt szó, hogy a mérőszám a nézettség, olvasottság.
Válasz erre 

teleorman 2020.06.02. 15:41:43

@MAXVAL bircaman közíró:
"Orbán! Orbán! — hömpölygeti, zúgja
a völgyeknek hangos koszorúja...
S távoli harangok örömhírül hozzák:
Orbánt köszönti egész Magyarország!"
Na majd ha 3 év múlva, egy másik 60. születésnapon ilyen verseket olvasol, lehet hogy változik a véleményed...
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 16:23:06

@teleorman:

Magánügy, nem? Nem kötelező, ugye?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 16:34:27

@chrisred:

De, arról, csak ez a súlyra vonatkozik.
Válasz erre 

Európai téridő 2020.06.02. 17:42:05

@math0: Te vagy egy grafomán internáci hülyelvtársi csicska idióta.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.06.02. 18:08:35

@MAXVAL bircaman közíró: Azzal vádolod Matyit, amilyen bűn miatt te Szófiába menekültél? Ez vicc!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 18:30:10

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Te is tudod mi a valóság.

Nem menekültem el.
Sőt amikor ellenem feljelentés érkezett, önként jelentem mge a nyomozóhatóságnál.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.02. 20:06:42

@MAXVAL bircaman közíró:

"a médiák fele ellenzéki"

A felénél azért több az ellenzéki, főleg ha nem darabra, hanem nézettségre ill. forgalomra nézzük.

Az index.hu szerintem egymagában veri az összes kormánypárti médiát. Ami még szomorúbb, az az, hogy pl. az origo.hu színvonala az index.hu színvonalával összevetve mérföldekkel a bányászbéka segge alatt van.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.02. 20:15:07

@teleorman:

"láttad a szikorarobis születésnapi köszöntőt?"

Én nem is hallottam róla, kérlek, adj hozzá linket.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 20:17:42

@math0:

Hol kötelező?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 20:19:18

@math0:

A köztévé nem cirkusz. S a sajtószabadság nem mentesít a törvényesség alól.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2020.06.02. 21:35:13

@math0:

„2018 volt a kérdés”

Real GDP per capita 2018

Magyarország: 12560 EUR
Lengyelország: 12460 EUR

Vásárlóerő paritáson pedig az alábbi csatolmányokból az látszik, hogy éppen Magyarország érte utol Lengyelországot 2017-ről 2018-ra /helyet cseréltek a diagram szerint/ - és hagyta el.

ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/tec00114/default/bar?lang=en
ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/tec00114/default/bar?lang=en

Te meg ezt írtad:

„ 2018-ra Lengyelország utolért, és leelőzött minket.”

Ebben csak az évszám, meg az ország neve igaz!

Tehát egyértelműen hazudtál!

Kevés vagy, mint a döglött hintaló az epsomi derbin.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2020.06.03. 00:25:05

@math0:

Summary:

"math0 • ateistaklub.blog.hu2020.06.01. 09:25:23
@11 Favágó: itt van egy ábra arról, hogy amióta Orbán a Führer, annyi történt, hogy beestünk Lengyelország alá"

Hazug állítás! 2020-at írunk! Magyarország mind folyó áron, mind vásárlóerő paritáson /euró és USD alapon egyaránt/ a 2018-as trendforduló után jobban teljesít 2019-ben. Nem "estünk be" Lengyelország alá!. És érdekes módon az országot 2019-ben is O.V. a miniszterelnök vezeti!

Kevés vagy, mint disznósajtban a röfögés!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.03. 05:44:36

@math0:

Amint kiderült ártatlanságuk, ki lettek engedve. Mi a bajod ezzel?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.03. 05:52:07

@math0:

A sajtószabadságnak nem része egy média székházában való ökörködés joga.

Látod,azóta megtalálta ahelyét Hatházi Mákos: dudál a körforgalomban, ,majd pénzt tarhál erre hivatkozva.
Válasz erre 

teleorman 2020.06.03. 08:46:27

@Kovacs Nocraft Jozsefne: 168ora.hu/itthon/orban-viktor-szuletesnap-video-185832
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.03. 09:04:09

@math0:

Azt mondod., én bemehetek a blogodba bármit tenni, s ha nem, akkor nincs sajtószabadság?
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2020.06.03. 09:06:44

@math0:

-"2018-ban, nyolc év után utolérte és megelőzte Magyarország Lengyelországot az egy főre jutó gazdasági teljesítmény alapján."-

Valóban ezt írtam, s igazolásképpen csatoltam ezt az ábrát:

ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/GDP_per_capita,_consumption_per_capita_and_price_level_indices

Itt még a magadfajta frusztrált, idegbeteg futóbolond is láthatja, hogy melyik ország van elöl.

A Forbes és a balliberális HVG is közölte a hírt:

forbes.hu/uzlet/a-kulcsszo-a-fenntarthatosag-4-trend-amelyet-2020-elhoz-neked-es-a-cegednek/

hvg.hu/360/hetilap360/2020/01/20200106tenytar1

Erre jössz kínodban azzal a hazug mesével, hogy ez nem vásárlóerő paritás alapján van bemutatva, holott az ábra alatt le van mindez írva.

Egyébként, amikor először reagáltam a hazugságodra, meg sem említettem a vásárlóerő paritást, ebbe az irányba csak zavarodban terelted a témát. Én szimplán gazdasági teljesítményről írtam /lásd fent/, és indikátorként meg sem említettem a PPP-t. Te jöttél elő minduntalan a vásárlóerő paritással.

Az IMF adatok megerősítik állításomat a gazdasági teljesítményt illetően:

Magyarország: 2018, 2019

Gross domestic product per capita, current prices U.S. dollars

16,484.190, 17,463.284

Lengyelország: 2018, 2019

Gross domestic product per capita, current prices U.S. dollars

15,425.681, 14,901.547

/tradingeconomics.com, www.pordata.pt /, holott a GDP az, ami a gazdasági teljesítményt kifejezi., A GDP/capita PPP már más faktorokat is figyelembe vesz, nem csak a nyers gazdaági teljesítményt. De kezdettől fogva nem erről volt szó. Terelésképpen te jöttél minduntalan a vásárlőerő paritáson számolt GDP-vel.

Hazudsz és csusztatsz. Csak ezt tudjátok! Reggel, délben, este! Meg tagadni a valóságot.

Kevés vagy, mint talicskában a fékolaj.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.03. 09:09:00

@math0:

Azt mondod, ezentúl a rendőrség alkalmazzon jövőbelátó médiumokat, s csak azokat vigye be, akiről tudható, a bíróság elítéli őket aztán?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.03. 09:11:10

@math0:

Nem szerepel a képviselőü jogok között az állami tv megzavarása.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.03. 09:13:40

@teleorman:

Nem szabad megünnepelni olyan ember születésnapját, aki éppen ME?
Válasz erre 

teleorman 2020.06.03. 09:47:30

@MAXVAL bircaman közíró: családi, esetleg szűkebb szakmai körben miért ne? De ne legyen belőle közügy. Ennek megakadályozására - ismerve az ugrásra kész talp- és ülepnyalók nem csekély számát - akár lépni is kell, ahogyan azt Kádár elvtárs tette. Ez azért kulturális választóvonal, és bármennyire is Kirgizország meg Tadzsikország a fényes jövő, sokan azért ilyen szempontból inkább a végét járó Nyugathoz szeretnénk tartozni.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.03. 10:51:05

@teleorman:

Dehát nem lett közügy belőle...

Ha közép-ázsiai példákat emlegetsz, legalább nézz utána. Türkmenisztánt akartál mondani, ott van vicces vezérkultusz, nem Kirgizisztánban vagy Tadzsikisztánban. Most képzeld el, ha egy kazah kommentelő azt mondaná "Orbán, a cseh elnök", mit gondolnál róla?
Válasz erre 

teleorman 2020.06.03. 11:03:23

@teleorman: nem, ez tévedés. Ezt a két országot nem a Vezérkultusszal, hanem a keleti nyitással kapcsolatban említettem. Türkmenisztán ugyanis nem lehet a mi jövőnk, hatalmas szénhidrogén-készletei vannak, velünk ellentétben. A mi jövőnk - ha a keleti nyitás több volna, mint puszta szájkaraté - az említett két, komolyabb nyersanyagvagyon nélküli, koldusszegény ország lenne.
Válasz erre 

teleorman 2020.06.03. 11:05:20

@MAXVAL bircaman közíró: nem, ez tévedés. Ezt a két országot nem a Vezérkultusszal, hanem a keleti nyitással kapcsolatban említettem. Türkmenisztán ugyanis nem lehet a mi jövőnk, hatalmas szénhidrogén-készletei vannak, velünk ellentétben. A mi jövőnk - ha a keleti nyitás több volna, mint puszta szájkaraté - az említett két, komolyabb nyersanyagvagyon nélküli, koldusszegény ország lenne.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.03. 12:10:14

@teleorman:

Nos, kicsit valóban ízléstelen. :( Nem is kicsit. Ha nem fideszes képviselők készít(t)ették volna, azt hinném, hogy gúnyolódnak.

Ám azoknak is igazuk van, akik azt mondják, hogy ugyan milyen jogon tilthatta volna meg bárki is a videó közzétételét. Végtére is nem a közmédiában jelent meg, ha jól látom, segget nyalni meg bárkinek van joga.

Ez a videó nem Orbánt minősíti, hanem azokat, akik készítették.
Válasz erre 

teleorman 2020.06.03. 13:04:49

@Kovacs Nocraft Jozsefne: no igen. Ugyan ki is tilthatná meg, mikor talp- és ülepnyalóból igen jó a felhozatal. Nem szenvedek Kádár-nosztalgiában (enyhén szólva), de ha már a NER néhány tekintetben azért hajaz a Kádár-korszakra, talán ezt el lehetne tanulni tőle: ő csakugyan nem engedte a nyilvános talpnyalást. Lehet, hogy bölcsen tette, hiszen hozzájárult népszerűségéhez a gondosan kimunkált "Jani bácsi", a nép szerény és egyszerű fia image. És hogy miben hajaz a NER a Kádár-korszakra? Hát abban - szerintem - hogy a politikai kommunikáció gondosan súlykolt eleme a "lehet, hogy nem minden tetszik neked, de ennek igazán nincsen alternatívája". Akkor a Nagy Testvérre utalt ez a kikacsintó mondat, most az Apró-Dobcsány komplexum megtestesítette ellenzéket övező közutálatra.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.03. 14:37:44

@teleorman:

A jövúnk a liberális elnyomás csökkentése, majd megszűntetése.
Válasz erre 

teleorman 2020.06.03. 18:59:55

@MAXVAL bircaman közíró: hm... nemes cél. De mi is lenne ez pontosan? Ugye nem a Kommunista Kiáltványban kellene utánanézni?
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.03. 21:43:50

@teleorman:

"azért hajaz a Kádár-korszakra, talán ezt el lehetne tanulni tőle: ő csakugyan nem engedte a nyilvános talpnyalást."

Na látod, ezért volt a Kádár-rendszer puha diktatúra, nem pedig demokrácia. Egy demokráciában ui. semmi olyat nem lehet betiltani, ami nem sért törvényt: így a nyilvános talpnyalást sem, bármilyen gyomorforgató az. Mint az előbb írtam, ez inkább azokat minősíti, akik a videót készítették.
Válasz erre 

2020.06.04. 06:52:17

@teleorman
Szabó Dezsői humor: egy szemita antiszemita! @teleorman:
Ellenőrizze
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.04. 07:27:21

@teleorman:

A felvilágosodás visszacsinálás, visszatérés az emberalapú társadalomhoz.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.04. 07:28:47

@math0:

Ennek nézz jobban utána, troll.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.04. 07:30:32

@math0:

Azt mondod, csak akkor nyomozzon arendőrség, ha biztos benne, hogy bűncselekmény történt? Ebben az esetben fel kell oszlatni a rendőrséget, hiszen sose lehet biztos abban, hogy egy ügy végén elmarasztaló döntés fog születni.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2020.06.04. 08:23:00

@math0:

„a HVG cikke NEM 2018-ról szól. az IMF adataidnak nincs forrása. én 2 hivatkozott adattal cáfoltalak téged”

Akkor idézek a balliberális HVG cikkből:

„Magyarország nyolc év után utolérte, sőt némiképp meg is előzte Lengyelországot az egy főre jutó gazdasági teljesítmény alapján. Idehaza 2018-ban az uniós átlag 71 százalékára emelkedett az egy főre számított GDP a 2016-ban és 2017-ben regisztrált 68-68 százalékról (vásárlóerő-paritáson számolva). Ezzel párhuzamosan Lengyelországban a korábbi 68, illetve 69 százalékról csupán 70 százalékra nőtt a bruttó hazai termék relatív nagysága a közösségi átlaghoz képest.”

Ez ugye 2018-ról szól.

„Az IMF adatainak nincs forrása.”

Ennyire azért ne alázd magad!

Ha az IMF nem elég, akkor itt a leghitelesebb EUROSTAT forrás:

ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/sdg_10_10/default/table?lang=en

Purchasing power adjusted GDP per capita

2018 Hungary: 21500
2018 Poland: 21400

A portugál alapítvány és a tradingeconomics adatai azok hitelesebbek, mint az EUROSTAT vagy IMF adatai? Ugye?

Magyarország reál GDP/fő kategóriában is megelőzte Lengyelországot, már 2018-ban:

ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/sdg_08_10/default/table?lang=en

Real GDP per capita

2018 Hungary 12560
2019 Hungary 13180

2018 Poland 12460
2019 Poland 12980
Válasz erre 

teleorman 2020.06.04. 08:23:21

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ez soha nem volt a Kádár-korszakban jogszabályi kényszer. Egy első számú, megkérdőjelezhetetlen tekintélyű (legalábbis a Mozgalomban és a kormányban) vezetőnek - s ilyen Kádár óta csak egy van - számtalan informális lehetősége van arra, hogy a mindig ugrásra kész talpanyalóknak értésére adja: nem díjazom az ilyesmit. A NER pedig amúgy sem arról híres, hogy kényesen ügyelne a hatalomgyakorlás informális, extra-legális módszereinek kerülésére. Ez egyszerűen jó izlés kérdése. Érdekes módon az egyszerű származású és mellékesen, fiatalon és másodállásban tömeggyilkos Kádárnak ebből valahogyan több jutott.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.04. 09:58:35

@math0:

Nem kénye kedve szerint, hanem alapos gyanú esetében, Ahogy ez az egész világon is van.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.04. 10:00:09

@math0:

A képviselő nem rednelkezik szerkesztői jogosultsággal a tévében. Ezt csúnyán benézted, troll.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.04. 10:00:54

@math0:

Nincs köze a felvilágosodásnak a szavazáshoz.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.04. 10:03:49

@teleorman:

Kádár alatt nem szervezhettél semmilyen nem-magánjellegű rendezvényt eleve, erre csak társadalmi szervezetek voltak jogosultak, s minden társadalmi szezrvezet a Párt irányítása alatt volt.

Így bármilyen Kádár-ünneoplés állami eseménynek számított volna.

Ma meg nem az az helyzet. Ahogy szabadon lehet Orbán ellen gyűlölködni, úgy ünnepleni is leet őt.
Válasz erre 

teleorman 2020.06.04. 10:38:09

@MAXVAL bircaman közíró: akkor már csak egy kérdés marad: hiányoznak neked ezek az Orbán-eulógiák, vagy inkább csendes közönnyel figyeled őket? Ja, és még egy: nem gondolod, hogy egy olyan országban, amelyik megélte a 49-es 70.-et és az 52-es 60.-ikat, sokak gyomra joggal ideges minden ilyesmitől, még ha egyébként úgymond magánrendezvények is?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.04. 12:00:41

@teleorman:

Én nem vagyok híve az ilyesminek. Alapvetően hükyeség egy politikust ünnepelni, elegendő a tevékenységét támogatni. De olyan ez mint a kultúrában: zenészeknek is vannak rajongóik.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.04. 12:01:28

@math0:

Tévedsz, troll.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.04. 12:02:23

@math0:

Tornázni akart a léőcsoházban. Nos, nem erre van a tévészékház.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.04. 12:03:41

@math0:

Sok esetben a vélemény bűncselekmény. Pl. rágalmazás, pánikkeltés, stb. Ilyenkor a hatóság kinyomozza mi az eset.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2020.06.04. 12:14:42

@math0:

1. hazugság:

„a HVG cikke NEM állatja, hogy 2018-ban Magyarország megelőzte lenygelország.”

Itt a 2020. január 2-i cikk:

hvg.hu/360/hetilap360/2020/01/20200106tenytar1

Idézek belőle:

„Idehaza 2018-ban az uniós átlag 71 százalékára emelkedett az egy főre számított GDP a 2016-ban és 2017-ben regisztrált 68-68 százalékról (vásárlóerő-paritáson számolva). Ezzel párhuzamosan Lengyelországban a korábbi 68, illetve 69 százalékról csupán 70 százalékra nőtt a bruttó hazai termék relatív nagysága a közösségi átlaghoz képest.”

Értelmes ember ebből egyértelműen azt olvassa ki, hogy Magyarország igenis megelőzte Lengyelországot 2018-ban. Neked azonban meg lehet bocsájtani, mert nyilvánvaló, hogy diszlexiás vagy.

2. Hazugság

„az eurostat adatai nem PPP-ben vannak”

A táblázat címe: Purchasing power adjusted GDP per capita

ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/sdg_10_10/default/table?lang=en

Az EUROSTAT hitelesebb adatforrás, mint egy portugál alapítványi statisztika

A tradingeconomicsnál pedig nem látható, mikor frissítették a 2018-as adatokat utoljára.
Az EUROSTAT 2020 áprilisi frissítés alapján adta meg a 2018-as adatokat.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.04. 15:42:51

@math0:

Buta vagy.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.04. 15:46:44

@math0:

Nem, nem volt ilyen joga A képviselő nem zavarhatja a munkát.

Lám, azóta megtalálta magát: körforgalombnan debil mosollyal dudál, majd milliókat tarhál.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.04. 15:49:43

@math0:

De, tévedhet.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.04. 18:14:38

@math0:

Szóval már álmodsz a seggtàncról... világos, kis szivárványfiú...
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2020.06.04. 19:17:40

@math0:

„arról is mélyen hallgatsz, hogy Románia hogy feljött Magyarországoz képest”

Lengyelországhoz és Szlovákiához képest is. De ezért ne irigyeld nagyon Romániát. Túlfűtötték a gazdaságot, ami nem fenntartható. Elszállt a külkereskedelmi deficit és a folyó fizetési mérleg hiánya. Túlzott a bérkiáramlás és a fogyasztás. Jöhet a kiigazítás. A magyar háztartások nettó pénzügyi vagyona mintegy 142 százalékkal magasabb a románokénál. Míg a románok fogyasztanak, a magyarok megtakarítanak, ami fontos a jövőbeli gazdasági növekedés szempontjából
A románok beruházási rátája 21% körül mozog, a magyar meg 29% körül.

2017.ben 7,1 % reál GDP növekedésről Románia lassult 2018-ra 4,4%-ra, 2019-re 4,1%-ra.
A magyar reál GDP pedig 4,3%-ról 5,1%-os illetve 4,9%-os ütemet vett fel.

ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/tec00115/default/table?lang=en
Válasz erre 

n_dy 2020.06.04. 21:32:26

micsoda moslék média...kizárólag Orbánról szól minden az első oldalon, csak róla van fénykép...
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard