Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Hirtelen 10: Így lett Orbán Viktor minden kezdete, és vége

Hirtelen 10: Így lett Orbán Viktor minden kezdete, és vége

Úgy átviharzott rajtunk Orbán Viktor országlásának 10 éve, hogy szinte fel sem ocsúdtunk a fülkeforradalom okozta társadalmi, közéleti és kommunikációs sokkból. A Fidesz nagy hatalmú vezére magabiztosan látott hozzá hatalmának kiteljesítéséhez, és ma már ott tartunk, hogy személyének ajnározását nem bízza a kormánypárti sajtóra, hanem saját vállát veregeti, ha visszatekint korábbi döntéseire. Az is egyértelmű, hogy a magyarok egy része el sem tudja képzelni, hogy ne ő legyen az ország első számú vezetője, mások viszont akkor sem szavaznának rá, ha pénzesőt bocsátana rájuk.

index_182.jpg

Fotó: index.hu

Orbán Viktor számára a politikai karrier egyenlő a politikai mozgástér folyamatos bővítésével, ami szükségszerűen magával hozza saját hatalmának permanens növelését. Tudja, hogy a személyét övező mítoszok (melyek gyakran hamisak) csak úgy maradhatnak fenn, ha folyamatosan terjeszkedik, újabb és újabb jogköröket von magához, illetve ezzel párhuzamosan egyre inkább szűkíti ellenfelei mozgásterét. Ez az expanzív szemlélet határozta meg a kormányfő elmúlt egy évtizedét, amivel folyamatos védekezésre kényszerítette ellenfeleit.

Orbán pontosan tudja, hogy az általa megszerzett pozíciók csakis akkor tarthatók meg, ha hívei felé demonstrálni tudja, hogy rendszere nem csupán stabil, de annyi tartalék rejlik benne, hogy újabb területekre terjesztheti ki a hatalmát. Ezért érte meg vereségként a tavalyi EP választásokat, és ezért él benne szinte múlhatatlan sérelemként az őszi önkormányzati választás. Az első voksolás ugyanis megakadályozta abban, hogy nemzetközi színtérre lépve építse tovább az orbánizmust, a második pedig arra figyelmeztette, hogy messze nem győzte le teljesen hazai politikai ellenfeleit.

Szemlélete a világról egészen megdöbbentő azon magyarok számára, akik őszintén hittek a rendszerváltás eszményeiben, az egységes és szolidáris Európában, az ordas, kirekesztő eszmék marginalizálásában. Orbán szinte mindent felélesztett politikájával, kommunikációjával, történelemszemléletével, amitől a második világháború után joggal féltek azok, akik szerint a populizmus mindig is itt volt közöttünk, de eddig nem szerzett elegendő hatalmat egyetlen ország felelős (vagy felelőtlen) vezetője sem ahhoz, hogy kiszabadítsa ezt a fenevadat a börtönéből.

És mi foglalkoztathatja most Orbán Viktort a leginkább? Természetesen a 2022-es választás, amely eldönti, maradhat-e élet és halál ura abban az országban, ahol a választók körülbelül egyharmada imádja, másik egyharmada gyűlöli, és a harmadik egyharmada annyira kiábrándult, hogy el se akar menni szavazni.

Orbán egy olyan kötéltáncos produkcióját idézi, aki tudja, az alatta lévők közül sokan nem bánnák, ha a mélybe zuhanna, ugyanakkor azzal is tisztában van, hogy sokan szurkolnak neki, és ha netán mégis leszédülne, lennének olyanok, akik alá állva tompítanák a becsapódást. Azért játszik rá olyan régi, ugyanakkor elnyomott ösztönökre, melyek a rasszizmust, a nacionalizmust, vagy újabban a sovinizmust táplálják, mert így tud olyan erős és elkötelezett tábort építeni saját maga számára, amely alulról biztatja, ugyanakkor védőhálót is képez, ha éppen baj van.

Márpedig most baj van, még ha a szokásos magabiztos kommunikációja miatt ez nem is egyértelmű sokak számára. A fentebb említett két választás kudarcát követően ugyanis az Orbán-rendszer gazdasági alapját megrengető koronavírus-járvány sem ígér túl sok jót számára. Bár lényegében hatalmi szóval véget vetett a járványhelyzetnek, és a számára megszavazott rendkívüli jogköröknek köszönhetően odasózhatott a kritikusainak, egyúttal megroppanthatta az ellenzéki önkormányzatokat, a gazdasági leállás következményeit még valahogy kezelnie kellene.

Orbán most is azt a taktikát választotta, hogy úgy tesz, mintha minden rendben lenne, szórja a pénzt, új stadionokat ígér, a jövő évi költségvetés pedig azt sugallja, hogy a koronavírus lényegében csak egy múló rosszullét volt a magyar gazdaság számára. A márciusban kényszerből elhalasztott nemzeti konzultáció is újra terítékre kerül, így a Fidesz kommunikációs gépezetét megint a régi sínre helyezhetik, és folytathatják a Soros Györgyre kiélezett antiszemitizmussal és rasszizmussal átitatott propagandát, amely hite szerint újra egységesíti majd táborát, amely a vírus elleni védekezés logikátlanságait látva kissé szétzilálódott.

A magyar kormányfő csak akkor érzi biztonságban a hatalmát, ha mindent irányítani tud, ezért volt fontos számára, hogy a meglehetősen kiszámíthatatlan járványhelyzetnek véget vessen. Ha maga a járvány nem is múlt el, ő lényegében átlépett ezen a témán, hogy azokra az ügyekre koncentrálhasson, melyek számára fontosak. És mi foglalkoztathatja most Orbán Viktort a leginkább? Természetesen a 2022-es választás, amely eldönti, maradhat-e élet és halál ura abban az országban, ahol a választók körülbelül egyharmada imádja, másik egyharmada gyűlöli, és a harmadik egyharmada annyira kiábrándult, hogy el se akar menni szavazni.

hvg_76.jpg

      Fotó: hvg.hu

Pontosan tudja, hogy ez utóbbiak megnyerése, esetleg az urnáktól való távol tartása lesz a kulcsa a 2022-es választásnak. Orbán retteg attól, hogy valami külső tényező miatt nem alkalmazhatja jól bevált módszereit, nem viheti végig azt az ideológiai agymosást, ami eddig összehozta számára a kétharmados többséghez szükséges szavazatmennyiséget. Félelme, hogy megreked az expanziós politikája nem alaptalan, hiszen az utóbbi hónapokban többször megkérdőjeleződött a szavahihetősége, és önös érdekből olyan kormánytagok mellett kiállnia, akik rosszul kezelték a járványhelyzetet. Mert, ahogy egy dakota mondás tartja: „Ha nem látod pontosan, hogy ellenség vagy barát közeledik, inkább fordulj sarkon, mielőtt azok lőtávolba érnek.”

 

259 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Hirtelen 10: Így lett Orbán Viktor minden kezdete, és vége Tovább
Facebook Tetszik
0
259 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni! Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni!
  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr215729560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (259)
Az utolsó 100 komment:

atomic power 1986DucaDuca 2020.06.01. 14:42:38

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

"Attól a lakosság tartozik, csak forintban.

Hát ez egyre viccesebb, ez is csak forint valuta konverzió. Mi köze a mérleghez?"

Ez egy súlyos ballaszt a társadalom számára. nem a 2010 előttire, hanem a mostanira.
Mindez megjelenik a társadalmi költségekben, az emberek fogyasztásában, vásárlóerejében, továbbgyűrűzve az egész nemzetgazdaságra. Végső soron valamennyien fizetjük, elmaradt GDP növekedésben, elmaradt nemzeti jövedelemben, versenyhátrányban. Hogyne számítana bele a mérlegbe! Ez nem csak egy "egyszerű konverzió". Nehogy már mindez nem csökkentette a nemzetgazdaság teljesítményét 2010 után!

"Az egyetlen lényeges dolgot nem találtad meg ahol manipuláltam. :-))"

Összeségében az egész manipulatív!
Válasz erre 

Épüljön STADION a CEU helyére.. 2020.06.01. 14:49:22

@ulpius66: Lehet hogy osszedol a Lanchid, mert kamugeriek ELLOPTAK felujitasra szant penzeket, de kamugeri meg mindig csak melegbarok megnyitasaval, es 0-24 oraban a pride szervezesevel van elfoglalva.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.01. 15:49:17

@teleorman:

1990-2010 között teszteltük a liberális görénykurzust, nem jött be.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.06.01. 15:49:59

@atomic power 1986DucaDuca: Nem a GDP arányos államadósságról beszélünk. Adósságról és tartalékokról. Főképp nem hasonlíthatod össze egy válság és egy 9 éves gazdasági prosperitás GDP arányos államadósságát. Majd nézzük meg 2020 GDP arányos adósságát, jó?
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.06.01. 15:51:07

@GyMasa: Ajaj, nem erősséged az értő olvasás.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.06.01. 15:53:52

@ulpius66: Érdekes, nekem nem tűnt fel a cikk. Neked miért? Szóltak az ismerőseid az időpontról?
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.06.01. 15:56:39

@atomic power 1986DucaDuca: Azért rólad feltételeztem, hogy rájössz mi az amit direkt kihagytam belőle. Ha, nem, hát nem.
Válasz erre 

teleorman 2020.06.01. 17:07:06

@MAXVAL bircaman közíró:

ezt írod: "1990-2010 között teszteltük a liberális görénykurzust, nem jött be".... ennek nem fognak örülni a Központban! 1998-2002-ben is görénykurzus lett volna? Illiberális demokrácia, keleti nyitás, Soros-kampány és lőrincbarát nélkül már egy Orbán-kormány is görénykurzus? Nem túl erős ez? Hány %-ot kapnak le egy ilyen szövegért a havi elszámolásból?
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.06.01. 17:45:33

@nemecsekerno_007: dolgozz meg a pénzünkért.csicska!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.01. 17:57:12

@teleorman:

Független vágyok a Központtól.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.01. 18:35:07

@math0:

Nem szavazhatnak se a gyerekek, se a külföldiek.
Válasz erre 

teleorman 2020.06.01. 19:38:55

@MAXVAL bircaman közíró: jó, persze, nyilván. Ám azért csak érdekel, hogy egy Orbán-kormány illib. demokrácia, "szabadságharc Brüsszel ellen", Lőrinc barát és Németh Szili nélkül, de a "polgári Magyarország" jelszavával és aggályokkal Oroszországgal kapcsolatban vajon görénykurzus-e? Jóhiszeműen kérdezem, csak tanulni szeretnék a NER-nek egy harcedzett hívétől.
Válasz erre 

háromperhármas 2020.06.01. 20:24:30

@math0: Egy lófausztot!
Te hogyan gondolod a kormányzást? Mindenki azt csinál, amit akar, és szabadon dönt, aztán majd meglátjuk?
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2020.06.01. 20:34:32

@math0:

hvg.hu/360/hetilap360/2020/01/20200106tenytar1
Válasz erre 

Andy73 2020.06.01. 22:03:22

@math0:
zanza.tv/magyar-nyelv/retorika/kulturalt-vita
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.01. 22:06:53

@teleorman:

"akkor már ne a parazita, közpénzből a "megcsináljuk a nemzeti burzsoáziát" rossz aláfestő szövegével kitenyésztett haverok, rokonok és talpnyalók által tulajdonolt cégekben [...]. Ebből ugyanis soha nem lesz nemzetközi versenyképesség és felzárkózás"

Közvetlenül az ún. rendszerváltás körül és után sok, főleg MDF-közeli "vállalkozó" gazdagodott meg nagy hirtelen. Aztán pár év elteltével ezek közül sokan eltűntek, tönkrementek, mert a családi/haveri kapcsolatokon kívül nem sok mást tudtak. Ha mond neked valamit pl. az, hogy Kontrax, Dicső Gábor vagy esetleg Palotás János, akkor tudod, miről beszélek. A mostaniakkal is ez fog történni, mert a kivételezett helyzet nem fog örökké fennmaradni.

Mindettől függetlenül nem hiszem, hogy semmi jelentősége nem lenne annak, hogy vajon egy cég fő tulajdonosa magyar vagy külföldi. Itt természetesen nem arra gondolok, hogy holmi honfiúi láng lobogna a lelkükben, és ezért a haza javára tennének bármit is: a paci péniszét. De a korábbi üzleti és politikai kapcsolataik mégis inkább Magyarországhoz kötik őket, Magyarországon ágyazódtak be, kevésbé vannak kitéve külföldi függőségnek.

Szóval nem akkora hülyeség az ún. nemzeti burzsoázia gondolata, csak nem kell hazaffyasch nemzethy mázzal leönteni. Hidd el, Németország sem lenne akkora gazdasági hatalom, ha a jelentősebb vállalatai sokkal nagyobb arányban lennlnek külföldi kézben.

Nem mindegy, hogy magyar tulajdonban lévő, önálló vállalataink vannak, vagy csak egy külföldi cég összeszerelő üzeme vagyunk.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.01. 22:13:00

@vénkujon:

"(vö.: mindég neki kel nyernie a választást, különbe nincs értelme a voksolásos rendszernek.)"

vö.: Magyarországon csak akkor van demokrácia., ha a libeárlisok nyerik meg a választást. Ekkor a nép bölcs döntést hozott. Ha nem, akkor választási csalás volt, a nép hülye volt, hagyta magát megvezetni, na és persze tombol a diktatúra.
Válasz erre 

Andy73 2020.06.01. 23:53:47

blogujsag.blog.hu/2020/03/24/a_magyar_vitakultura_676
Válasz erre 

GyMasa 2020.06.02. 00:01:05

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Nemis! A MANYUP összege kurvára nem NULLA, hiszen pl nekem, meg még több tízezer embernek ma is megvan.
A MANYUP ötlete igen jó ötlet, de a megvalósítás a tipikus mszp-s faszfej inkompetens rablásra sikeredett (érted, hitelből takarékoskodni. NOOOOOOOORMÁLIS?). Abban a helyzetben, amibe a pénztár és az ország akkor volt, ez a lépés magában egy olyan "kisebb rossz" ötlet volt. A megvalósítás már nem igazán tetszett, de én ennek ellenére is megtartottam a pénzemet. Ez bárki előtt nyitva állt.
És nekem lett igazam.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.06.02. 07:37:40

@GyMasa: Akkor mondd meg hogy mennyi! A manyup qrva nagy bukás, téves, mert a világ pénzrendszerének stabilitásába vetett bizalom. A magszüntetését maximálisan támogattam. Csak hol a lóvé? A hitelből takarékoskodással én sem értek egyet ebben az esetben.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2020.06.02. 08:04:28

@math0:

„az, hogy Lengyelország utolért, és leelőzött minket, nem kétséges.”

Minden jel arra mutat, hogy a tendencia ennek pont az ellenkezője.

Az Eurostat grafikonját már ismertettem. A Forbes és a HVG is megírta a visszaelőzést.

Most nézzük, mit mutat az IMF:

Magyarország: 2018, 2019

Gross domestic product per capita, current prices U.S. dollars

16,484.190, 17,463.284

Gross domestic product per capita, current prices Purchasing power parity; international dollars

31,913.656, 34,046.236

Lengyelország: 2018, 2019

Gross domestic product per capita, current prices U.S. dollars

15,425.681, 14,901.547

Gross domestic product per capita, current prices Purchasing power parity; international dollars

32,005.005, 33,890.555

www.imf.org/external/pubs/ft/weo/2019/02/weodata/weorept.aspx?pr.x=68&pr.y=7&sy=2018&ey=2019&ssd=1&sort=country&ds=.&br=1&c=914%2C946%2C137%2C962%2C911%2C122%2C912%2C181%2C913%2C124%2C921%2C943%2C963%2C918%2C138%2C142%2C964%2C182%2C960%2C423%2C968%2C935%2C922%2C128%2C135%2C942%2C939%2C936%2C961%2C172%2C967%2C132%2C184%2C915%2C134%2C174%2C144%2C146%2C944%2C176%2C178%2C186%2C136%2C926%2C112%2C941&s=NGDPDPC%2CPPPPC&grp=0&a=
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 08:07:22

@math0:

Azaz semmi értelme ennek a definíciónak.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 08:07:58

@math0:

A demokrácia híve vagyok. A liberalizmust ellenzem.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 08:08:36

@math0:

Te mint pedofil gazember szavazhatsz?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 08:09:45

@math0:

Külföldiek csak önkormányzati vélasztáson szavazhatnak Mo-on, s csak EU-s külföldiek.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 08:11:34

@teleorman:

Sajnos az Orbán-rendszer ma is nagyrészt liberális, de így is jobb az 1990-2010-es liberális görénykurzushoz képest.
Válasz erre 

chrisred 2020.06.02. 08:38:08

@atomic power 1986DucaDuca: Attól függ, honnan és milyen tendenciát számítasz.

www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsdec100.html

2004-ben az uniós csatlakozáskor Magyarország 9400 euró/fő, Lengyelország 7300 euró/fő. 2017-ben mindkét ország 11800.
Válasz erre 

teleorman 2020.06.02. 09:02:47

@MAXVAL bircaman közíró: azt hiszem, értem annyira hogy le tudjam fordítani a köz nyelvére. "Bár a NER sikeresen illiberizálta a magyar intézményi viszonyokat tádzsik-türkmén szintre, ahhoz hogy az én kényes izlésemnek is megfeleljenek, észak-koreai szintre kellene beállni."

Ugyanis még mindig:

- van valami kis nem ellenőrzött szabad média
- a vezérkultusz szépen dübörög, de hol van még a Kim-éhez képest?
- néhány beéső-ellenség bíró mer olykor a kormány ellen dönteni
- a GDP tán 5%-át - teljesen feleslegesen - az egészségügyre költik, pedig például Soponyán sincsen még egy legalább húszezres stadion
- bosszantóan sok a NER-független vállakozó, a nemzetgazdaság legalább 90%-ának Lőrincbaráthoz kellene tartoznia (a maradékon osztozhat Tiborcz meg a függetlenek)
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2020.06.02. 09:47:29

@chrisred:

Attól függ, honnan és milyen tendenciát számítasz.

www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsdec100.html

"2004-ben az uniós csatlakozáskor Magyarország 9400 euró/fő, Lengyelország 7300 euró/fő. 2017-ben mindkét ország 11800."

2002-2010 között 26,2 százalékponttal csökkent Magyarország és Lengyelország vásárlóparitáson számolt egy főre jutó GDP-je közötti arány. (USD)

2002: 30,7% különbség Magyarország javára

2010: 4,5% különbség Magyarország javára

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_int024a.html?down=52

Ez a csökkenő tendencia fordult most meg 2019-ben.

www.imf.org/external/pubs/ft/weo/2019/02/weodata/weorept.aspx?pr.x=68&pr.y=7&sy=2018&ey=2019&ssd=1&sort=country&ds=.&br=1&c=914%2C946%2C137%2C962%2C911%2C122%2C912%2C181%2C913%2C124%2C921%2C943%2C963%2C918%2C138%2C142%2C964%2C182%2C960%2C423%2C968%2C935%2C922%2C128%2C135%2C942%2C939%2C936%2C961%2C172%2C967%2C132%2C184%2C915%2C134%2C174%2C144%2C146%2C944%2C176%2C178%2C186%2C136%2C926%2C112%2C941&s=NGDPDPC%2CPPPPC&grp=0&a=
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2020.06.02. 09:56:55

@math0:

"akárhogy is nézem, hazudtál, 2018-ra Lengyelország utolért, és leelőzött minket. a te adataid is ezt igazolják."

Nincsenek adataim, az IMF-nek vannak. Ezek szerint a 34,046.236 kisebb, mint a 33,890.555. A fekete meg fehér! Ugye?
Válasz erre 

chrisred 2020.06.02. 10:02:48

@atomic power 1986DucaDuca: Igen, szóval az utóbbi években tendenciaváltozás történt a két ország GDP mozgásában, de inkább Lengyelország lassult be.

forbes.hu/uzlet/egy-fore-juto-gdp-magyarorszag-visszaelozte-lengyelorszagot/

"Lengyelország és Magyarország fej fej mellett haladtak az elmúlt évtizedben a GDP mértékét tekintve. 2009-ig Magyarország állt jobban, 2010 óta viszont a lengyelek teljesítménye rendre meghaladta a magyart."

"Ha megnézzük a régió többi országát, egyedül Lengyelország és Szlovákia, valamint a sereghajtó Bulgária fejlődött nálunk lassabban 2016 és 2018 között, hat másik ország viszont valamivel jobban hasít hazánknál."

Ugye, a PiS 2015 végén került kormányra.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2020.06.02. 10:24:06

@chrisred:

"Igen, szóval az utóbbi években tendenciaváltozás történt a két ország GDP mozgásában, de inkább Lengyelország lassult be."

Lengyelországban az egy főre jutó GDP növekedésében nem látok szignifikáns változást (vásárlóerő paritáson). 2010-2015 között ugyanaz a 26-27% bövülés volt, mint 2015-2020 között.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 10:33:27

@math0:

Olvasd el a véálasztási törvényt.

Külföldi NEM szavazhat, csak ha EU-állampolgár:
- önkormányzati választáson és helyi népszavazáson, ha van telepedési engedélye,
- EP-választáson, ha letelepedett külföldi.

Parlamenti választáson külföldi NEM szavazhat.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 10:34:20

@math0:

A liberalizmus és a demokrácia alapelvei egymással ellentétesek.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 10:38:11

@teleorman:

De mi a valóság?

"van valami kis nem ellenőrzött szabad média" - a médiák fele ellenzéki

"a vezérkultusz szépen dübörög, de hol van még a Kim-éhez képest?" - nincs vezérkultusz
Válasz erre 

teleorman 2020.06.02. 10:50:08

@MAXVAL bircaman közíró:
i.) média: a két oldal teljes költését, reklám- és egyéb bevételeit és hasonlókat nézve szó nincs fele-fele arányról, ezt nyilván Te is tudod
ii.) láttad a szikorarobis születésnapi köszöntőt? El tudtál volna ilyet képzelni Kádár alatt? Ha nem is felülről jött a kezdeményezés, az ilyet felülről kell leállítani, a jó izlés nevében. Kádár legalább megtette, hamar le is szokott mindenki az ilyesmiről
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 11:09:26

@teleorman:

A médiák esetében a mérőszám a nézettség olvasottság.

Kádát alatt diktatúra volt, nem lehetett szabadon ilyet tenni. Azt mondod, egy demokráciába felülről el kell folytani a szabad kezdeményezéseket?
Válasz erre 

teleorman 2020.06.02. 11:15:18

@MAXVAL bircaman közíró: a jó közizlés nevében néha igen, el kell fojtani. Másban azért nem olyan finnyás ez a társaság, ha kezdeményezéseket kell elfojtani. Nehogy már azért utáljuk Kádárt (lehet másmiért bőven), mert nem tűrte a nyilvános ülepnyalást.

Az nem rémlik, hogy a ráfordítás és a nézettség/olvasottság közötti szakadék mire utal?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 11:31:12

@teleorman:

Tehát a hatalom mondja meg ki mit ünnepelhet?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 11:31:53

@teleorman:

A kérdés az egyes médiák súlya volt, ne csúsztass.
Válasz erre 

chrisred 2020.06.02. 12:30:10

@MAXVAL bircaman közíró: Tehát akkor a Kádár korban is médiaegyensúly volt, mert sokan hallgatták a Szabad Európát?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 12:58:40

@chrisred:

Nem volt

A magyar médiákat nézd.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 12:59:31

@chrisred:

Nem volt

A magyar médiákat nézd.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2020.06.02. 13:31:37

@math0:

2019 Magyarország: GDP/capita 34,046.236 Purchasing power parity; international dollars

2019 Lengyelország: GDP/capita 33,890.555 Purchasing power parity; international dollars

34,046.236>33,890.555

2019 Magyarország: GDP/capita 17,463.284 U.S. dollars
2019 Lengyelország: GDP/capita 14,901.547 U.S. dollars

17,463.284>14,901.547

Tehát a magyar GDP/fő vásárlóerő paritáson és folyó árfolyamon is nagyobb, mint a lengyel.
Magyarország beelőzte Lengyelorszgot, és nem fordítva!

Az óvodában lehet, hogy beveszik a hazudozásaidat, ott próbálkozz!
Kevés vagy, mint a lókolbászban a patkódobogás!
Válasz erre 

teleorman 2020.06.02. 13:43:37

@MAXVAL bircaman közíró: jól van, ünnepeljétek csak a Vezéreteket. Ám én nem zárnám ki, hogy az közszereplő ünneplőknek egy jó része azért nem csupán az Ő példátlan zsenialitása (Napóleon vagy Bismarck óta a legnagyobb európai államférfi?) és az ország felvirágoztatása miatt veri a nyálát. Ünneplésükben mintha lenne némi kis számítás is...
Válasz erre 

chrisred 2020.06.02. 13:45:42

@MAXVAL bircaman közíró: A Szabad Európa magyar nyelvű volt, és a magyar lakosság számára működött. Mitől számít magyarnak a média? A Népszabadság nem számított magyarnak, amíg Pecina volt a tulajdonos? Az amerikai szerverről működő Kurucinfó nem magyar médiatermék, mert nem a magyar jogrend vonatkozik rá?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 14:42:57

@teleorman:

A legnagyobb vezérkultusza Gyurcsánynak van Mo-on, de azzal sincs semmi gond, hisz nem kötelező.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 14:44:12

@chrisred:

A kérdés az volt, Mo-on belül mi a helyzet. Ez mutatja a sajtószabadságot.
Válasz erre 

chrisred 2020.06.02. 15:16:32

@MAXVAL bircaman közíró: Nem, arról volt szó, hogy a mérőszám a nézettség, olvasottság.
Válasz erre 

teleorman 2020.06.02. 15:41:43

@MAXVAL bircaman közíró:
"Orbán! Orbán! — hömpölygeti, zúgja
a völgyeknek hangos koszorúja...
S távoli harangok örömhírül hozzák:
Orbánt köszönti egész Magyarország!"
Na majd ha 3 év múlva, egy másik 60. születésnapon ilyen verseket olvasol, lehet hogy változik a véleményed...
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 16:23:06

@teleorman:

Magánügy, nem? Nem kötelező, ugye?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 16:34:27

@chrisred:

De, arról, csak ez a súlyra vonatkozik.
Válasz erre 

Európai téridő 2020.06.02. 17:42:05

@math0: Te vagy egy grafomán internáci hülyelvtársi csicska idióta.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.06.02. 18:08:35

@MAXVAL bircaman közíró: Azzal vádolod Matyit, amilyen bűn miatt te Szófiába menekültél? Ez vicc!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 18:30:10

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Te is tudod mi a valóság.

Nem menekültem el.
Sőt amikor ellenem feljelentés érkezett, önként jelentem mge a nyomozóhatóságnál.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.02. 20:06:42

@MAXVAL bircaman közíró:

"a médiák fele ellenzéki"

A felénél azért több az ellenzéki, főleg ha nem darabra, hanem nézettségre ill. forgalomra nézzük.

Az index.hu szerintem egymagában veri az összes kormánypárti médiát. Ami még szomorúbb, az az, hogy pl. az origo.hu színvonala az index.hu színvonalával összevetve mérföldekkel a bányászbéka segge alatt van.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.02. 20:15:07

@teleorman:

"láttad a szikorarobis születésnapi köszöntőt?"

Én nem is hallottam róla, kérlek, adj hozzá linket.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 20:17:42

@math0:

Hol kötelező?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 20:19:18

@math0:

A köztévé nem cirkusz. S a sajtószabadság nem mentesít a törvényesség alól.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2020.06.02. 21:35:13

@math0:

„2018 volt a kérdés”

Real GDP per capita 2018

Magyarország: 12560 EUR
Lengyelország: 12460 EUR

Vásárlóerő paritáson pedig az alábbi csatolmányokból az látszik, hogy éppen Magyarország érte utol Lengyelországot 2017-ről 2018-ra /helyet cseréltek a diagram szerint/ - és hagyta el.

ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/tec00114/default/bar?lang=en
ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/tec00114/default/bar?lang=en

Te meg ezt írtad:

„ 2018-ra Lengyelország utolért, és leelőzött minket.”

Ebben csak az évszám, meg az ország neve igaz!

Tehát egyértelműen hazudtál!

Kevés vagy, mint a döglött hintaló az epsomi derbin.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2020.06.03. 00:25:05

@math0:

Summary:

"math0 • ateistaklub.blog.hu2020.06.01. 09:25:23
@11 Favágó: itt van egy ábra arról, hogy amióta Orbán a Führer, annyi történt, hogy beestünk Lengyelország alá"

Hazug állítás! 2020-at írunk! Magyarország mind folyó áron, mind vásárlóerő paritáson /euró és USD alapon egyaránt/ a 2018-as trendforduló után jobban teljesít 2019-ben. Nem "estünk be" Lengyelország alá!. És érdekes módon az országot 2019-ben is O.V. a miniszterelnök vezeti!

Kevés vagy, mint disznósajtban a röfögés!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.03. 05:44:36

@math0:

Amint kiderült ártatlanságuk, ki lettek engedve. Mi a bajod ezzel?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.03. 05:52:07

@math0:

A sajtószabadságnak nem része egy média székházában való ökörködés joga.

Látod,azóta megtalálta ahelyét Hatházi Mákos: dudál a körforgalomban, ,majd pénzt tarhál erre hivatkozva.
Válasz erre 

teleorman 2020.06.03. 08:46:27

@Kovacs Nocraft Jozsefne: 168ora.hu/itthon/orban-viktor-szuletesnap-video-185832
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.03. 09:04:09

@math0:

Azt mondod., én bemehetek a blogodba bármit tenni, s ha nem, akkor nincs sajtószabadság?
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2020.06.03. 09:06:44

@math0:

-"2018-ban, nyolc év után utolérte és megelőzte Magyarország Lengyelországot az egy főre jutó gazdasági teljesítmény alapján."-

Valóban ezt írtam, s igazolásképpen csatoltam ezt az ábrát:

ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/GDP_per_capita,_consumption_per_capita_and_price_level_indices

Itt még a magadfajta frusztrált, idegbeteg futóbolond is láthatja, hogy melyik ország van elöl.

A Forbes és a balliberális HVG is közölte a hírt:

forbes.hu/uzlet/a-kulcsszo-a-fenntarthatosag-4-trend-amelyet-2020-elhoz-neked-es-a-cegednek/

hvg.hu/360/hetilap360/2020/01/20200106tenytar1

Erre jössz kínodban azzal a hazug mesével, hogy ez nem vásárlóerő paritás alapján van bemutatva, holott az ábra alatt le van mindez írva.

Egyébként, amikor először reagáltam a hazugságodra, meg sem említettem a vásárlóerő paritást, ebbe az irányba csak zavarodban terelted a témát. Én szimplán gazdasági teljesítményről írtam /lásd fent/, és indikátorként meg sem említettem a PPP-t. Te jöttél elő minduntalan a vásárlóerő paritással.

Az IMF adatok megerősítik állításomat a gazdasági teljesítményt illetően:

Magyarország: 2018, 2019

Gross domestic product per capita, current prices U.S. dollars

16,484.190, 17,463.284

Lengyelország: 2018, 2019

Gross domestic product per capita, current prices U.S. dollars

15,425.681, 14,901.547

/tradingeconomics.com, www.pordata.pt /, holott a GDP az, ami a gazdasági teljesítményt kifejezi., A GDP/capita PPP már más faktorokat is figyelembe vesz, nem csak a nyers gazdaági teljesítményt. De kezdettől fogva nem erről volt szó. Terelésképpen te jöttél minduntalan a vásárlőerő paritáson számolt GDP-vel.

Hazudsz és csusztatsz. Csak ezt tudjátok! Reggel, délben, este! Meg tagadni a valóságot.

Kevés vagy, mint talicskában a fékolaj.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.03. 09:09:00

@math0:

Azt mondod, ezentúl a rendőrség alkalmazzon jövőbelátó médiumokat, s csak azokat vigye be, akiről tudható, a bíróság elítéli őket aztán?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.03. 09:11:10

@math0:

Nem szerepel a képviselőü jogok között az állami tv megzavarása.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.03. 09:13:40

@teleorman:

Nem szabad megünnepelni olyan ember születésnapját, aki éppen ME?
Válasz erre 

teleorman 2020.06.03. 09:47:30

@MAXVAL bircaman közíró: családi, esetleg szűkebb szakmai körben miért ne? De ne legyen belőle közügy. Ennek megakadályozására - ismerve az ugrásra kész talp- és ülepnyalók nem csekély számát - akár lépni is kell, ahogyan azt Kádár elvtárs tette. Ez azért kulturális választóvonal, és bármennyire is Kirgizország meg Tadzsikország a fényes jövő, sokan azért ilyen szempontból inkább a végét járó Nyugathoz szeretnénk tartozni.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.03. 10:51:05

@teleorman:

Dehát nem lett közügy belőle...

Ha közép-ázsiai példákat emlegetsz, legalább nézz utána. Türkmenisztánt akartál mondani, ott van vicces vezérkultusz, nem Kirgizisztánban vagy Tadzsikisztánban. Most képzeld el, ha egy kazah kommentelő azt mondaná "Orbán, a cseh elnök", mit gondolnál róla?
Válasz erre 

teleorman 2020.06.03. 11:03:23

@teleorman: nem, ez tévedés. Ezt a két országot nem a Vezérkultusszal, hanem a keleti nyitással kapcsolatban említettem. Türkmenisztán ugyanis nem lehet a mi jövőnk, hatalmas szénhidrogén-készletei vannak, velünk ellentétben. A mi jövőnk - ha a keleti nyitás több volna, mint puszta szájkaraté - az említett két, komolyabb nyersanyagvagyon nélküli, koldusszegény ország lenne.
Válasz erre 

teleorman 2020.06.03. 11:05:20

@MAXVAL bircaman közíró: nem, ez tévedés. Ezt a két országot nem a Vezérkultusszal, hanem a keleti nyitással kapcsolatban említettem. Türkmenisztán ugyanis nem lehet a mi jövőnk, hatalmas szénhidrogén-készletei vannak, velünk ellentétben. A mi jövőnk - ha a keleti nyitás több volna, mint puszta szájkaraté - az említett két, komolyabb nyersanyagvagyon nélküli, koldusszegény ország lenne.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.03. 12:10:14

@teleorman:

Nos, kicsit valóban ízléstelen. :( Nem is kicsit. Ha nem fideszes képviselők készít(t)ették volna, azt hinném, hogy gúnyolódnak.

Ám azoknak is igazuk van, akik azt mondják, hogy ugyan milyen jogon tilthatta volna meg bárki is a videó közzétételét. Végtére is nem a közmédiában jelent meg, ha jól látom, segget nyalni meg bárkinek van joga.

Ez a videó nem Orbánt minősíti, hanem azokat, akik készítették.
Válasz erre 

teleorman 2020.06.03. 13:04:49

@Kovacs Nocraft Jozsefne: no igen. Ugyan ki is tilthatná meg, mikor talp- és ülepnyalóból igen jó a felhozatal. Nem szenvedek Kádár-nosztalgiában (enyhén szólva), de ha már a NER néhány tekintetben azért hajaz a Kádár-korszakra, talán ezt el lehetne tanulni tőle: ő csakugyan nem engedte a nyilvános talpnyalást. Lehet, hogy bölcsen tette, hiszen hozzájárult népszerűségéhez a gondosan kimunkált "Jani bácsi", a nép szerény és egyszerű fia image. És hogy miben hajaz a NER a Kádár-korszakra? Hát abban - szerintem - hogy a politikai kommunikáció gondosan súlykolt eleme a "lehet, hogy nem minden tetszik neked, de ennek igazán nincsen alternatívája". Akkor a Nagy Testvérre utalt ez a kikacsintó mondat, most az Apró-Dobcsány komplexum megtestesítette ellenzéket övező közutálatra.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.03. 14:37:44

@teleorman:

A jövúnk a liberális elnyomás csökkentése, majd megszűntetése.
Válasz erre 

teleorman 2020.06.03. 18:59:55

@MAXVAL bircaman közíró: hm... nemes cél. De mi is lenne ez pontosan? Ugye nem a Kommunista Kiáltványban kellene utánanézni?
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.03. 21:43:50

@teleorman:

"azért hajaz a Kádár-korszakra, talán ezt el lehetne tanulni tőle: ő csakugyan nem engedte a nyilvános talpnyalást."

Na látod, ezért volt a Kádár-rendszer puha diktatúra, nem pedig demokrácia. Egy demokráciában ui. semmi olyat nem lehet betiltani, ami nem sért törvényt: így a nyilvános talpnyalást sem, bármilyen gyomorforgató az. Mint az előbb írtam, ez inkább azokat minősíti, akik a videót készítették.
Válasz erre 

2020.06.04. 06:52:17

@teleorman
Szabó Dezsői humor: egy szemita antiszemita! @teleorman:
Ellenőrizze
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.04. 07:27:21

@teleorman:

A felvilágosodás visszacsinálás, visszatérés az emberalapú társadalomhoz.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.04. 07:28:47

@math0:

Ennek nézz jobban utána, troll.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.04. 07:30:32

@math0:

Azt mondod, csak akkor nyomozzon arendőrség, ha biztos benne, hogy bűncselekmény történt? Ebben az esetben fel kell oszlatni a rendőrséget, hiszen sose lehet biztos abban, hogy egy ügy végén elmarasztaló döntés fog születni.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2020.06.04. 08:23:00

@math0:

„a HVG cikke NEM 2018-ról szól. az IMF adataidnak nincs forrása. én 2 hivatkozott adattal cáfoltalak téged”

Akkor idézek a balliberális HVG cikkből:

„Magyarország nyolc év után utolérte, sőt némiképp meg is előzte Lengyelországot az egy főre jutó gazdasági teljesítmény alapján. Idehaza 2018-ban az uniós átlag 71 százalékára emelkedett az egy főre számított GDP a 2016-ban és 2017-ben regisztrált 68-68 százalékról (vásárlóerő-paritáson számolva). Ezzel párhuzamosan Lengyelországban a korábbi 68, illetve 69 százalékról csupán 70 százalékra nőtt a bruttó hazai termék relatív nagysága a közösségi átlaghoz képest.”

Ez ugye 2018-ról szól.

„Az IMF adatainak nincs forrása.”

Ennyire azért ne alázd magad!

Ha az IMF nem elég, akkor itt a leghitelesebb EUROSTAT forrás:

ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/sdg_10_10/default/table?lang=en

Purchasing power adjusted GDP per capita

2018 Hungary: 21500
2018 Poland: 21400

A portugál alapítvány és a tradingeconomics adatai azok hitelesebbek, mint az EUROSTAT vagy IMF adatai? Ugye?

Magyarország reál GDP/fő kategóriában is megelőzte Lengyelországot, már 2018-ban:

ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/sdg_08_10/default/table?lang=en

Real GDP per capita

2018 Hungary 12560
2019 Hungary 13180

2018 Poland 12460
2019 Poland 12980
Válasz erre 

teleorman 2020.06.04. 08:23:21

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ez soha nem volt a Kádár-korszakban jogszabályi kényszer. Egy első számú, megkérdőjelezhetetlen tekintélyű (legalábbis a Mozgalomban és a kormányban) vezetőnek - s ilyen Kádár óta csak egy van - számtalan informális lehetősége van arra, hogy a mindig ugrásra kész talpanyalóknak értésére adja: nem díjazom az ilyesmit. A NER pedig amúgy sem arról híres, hogy kényesen ügyelne a hatalomgyakorlás informális, extra-legális módszereinek kerülésére. Ez egyszerűen jó izlés kérdése. Érdekes módon az egyszerű származású és mellékesen, fiatalon és másodállásban tömeggyilkos Kádárnak ebből valahogyan több jutott.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.04. 09:58:35

@math0:

Nem kénye kedve szerint, hanem alapos gyanú esetében, Ahogy ez az egész világon is van.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.04. 10:00:09

@math0:

A képviselő nem rednelkezik szerkesztői jogosultsággal a tévében. Ezt csúnyán benézted, troll.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.04. 10:00:54

@math0:

Nincs köze a felvilágosodásnak a szavazáshoz.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.04. 10:03:49

@teleorman:

Kádár alatt nem szervezhettél semmilyen nem-magánjellegű rendezvényt eleve, erre csak társadalmi szervezetek voltak jogosultak, s minden társadalmi szezrvezet a Párt irányítása alatt volt.

Így bármilyen Kádár-ünneoplés állami eseménynek számított volna.

Ma meg nem az az helyzet. Ahogy szabadon lehet Orbán ellen gyűlölködni, úgy ünnepleni is leet őt.
Válasz erre 

teleorman 2020.06.04. 10:38:09

@MAXVAL bircaman közíró: akkor már csak egy kérdés marad: hiányoznak neked ezek az Orbán-eulógiák, vagy inkább csendes közönnyel figyeled őket? Ja, és még egy: nem gondolod, hogy egy olyan országban, amelyik megélte a 49-es 70.-et és az 52-es 60.-ikat, sokak gyomra joggal ideges minden ilyesmitől, még ha egyébként úgymond magánrendezvények is?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.04. 12:00:41

@teleorman:

Én nem vagyok híve az ilyesminek. Alapvetően hükyeség egy politikust ünnepelni, elegendő a tevékenységét támogatni. De olyan ez mint a kultúrában: zenészeknek is vannak rajongóik.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.04. 12:01:28

@math0:

Tévedsz, troll.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.04. 12:02:23

@math0:

Tornázni akart a léőcsoházban. Nos, nem erre van a tévészékház.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.04. 12:03:41

@math0:

Sok esetben a vélemény bűncselekmény. Pl. rágalmazás, pánikkeltés, stb. Ilyenkor a hatóság kinyomozza mi az eset.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2020.06.04. 12:14:42

@math0:

1. hazugság:

„a HVG cikke NEM állatja, hogy 2018-ban Magyarország megelőzte lenygelország.”

Itt a 2020. január 2-i cikk:

hvg.hu/360/hetilap360/2020/01/20200106tenytar1

Idézek belőle:

„Idehaza 2018-ban az uniós átlag 71 százalékára emelkedett az egy főre számított GDP a 2016-ban és 2017-ben regisztrált 68-68 százalékról (vásárlóerő-paritáson számolva). Ezzel párhuzamosan Lengyelországban a korábbi 68, illetve 69 százalékról csupán 70 százalékra nőtt a bruttó hazai termék relatív nagysága a közösségi átlaghoz képest.”

Értelmes ember ebből egyértelműen azt olvassa ki, hogy Magyarország igenis megelőzte Lengyelországot 2018-ban. Neked azonban meg lehet bocsájtani, mert nyilvánvaló, hogy diszlexiás vagy.

2. Hazugság

„az eurostat adatai nem PPP-ben vannak”

A táblázat címe: Purchasing power adjusted GDP per capita

ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/sdg_10_10/default/table?lang=en

Az EUROSTAT hitelesebb adatforrás, mint egy portugál alapítványi statisztika

A tradingeconomicsnál pedig nem látható, mikor frissítették a 2018-as adatokat utoljára.
Az EUROSTAT 2020 áprilisi frissítés alapján adta meg a 2018-as adatokat.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.04. 15:42:51

@math0:

Buta vagy.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.04. 15:46:44

@math0:

Nem, nem volt ilyen joga A képviselő nem zavarhatja a munkát.

Lám, azóta megtalálta magát: körforgalombnan debil mosollyal dudál, majd milliókat tarhál.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.04. 15:49:43

@math0:

De, tévedhet.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.04. 18:14:38

@math0:

Szóval már álmodsz a seggtàncról... világos, kis szivárványfiú...
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2020.06.04. 19:17:40

@math0:

„arról is mélyen hallgatsz, hogy Románia hogy feljött Magyarországoz képest”

Lengyelországhoz és Szlovákiához képest is. De ezért ne irigyeld nagyon Romániát. Túlfűtötték a gazdaságot, ami nem fenntartható. Elszállt a külkereskedelmi deficit és a folyó fizetési mérleg hiánya. Túlzott a bérkiáramlás és a fogyasztás. Jöhet a kiigazítás. A magyar háztartások nettó pénzügyi vagyona mintegy 142 százalékkal magasabb a románokénál. Míg a románok fogyasztanak, a magyarok megtakarítanak, ami fontos a jövőbeli gazdasági növekedés szempontjából
A románok beruházási rátája 21% körül mozog, a magyar meg 29% körül.

2017.ben 7,1 % reál GDP növekedésről Románia lassult 2018-ra 4,4%-ra, 2019-re 4,1%-ra.
A magyar reál GDP pedig 4,3%-ról 5,1%-os illetve 4,9%-os ütemet vett fel.

ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/tec00115/default/table?lang=en
Válasz erre 

n_dy 2020.06.04. 21:32:26

micsoda moslék média...kizárólag Orbánról szól minden az első oldalon, csak róla van fénykép...
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard