Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Kínossá válhat Orbán Viktor számára a kínai és az orosz barátság

Kínossá válhat Orbán Viktor számára a kínai és az orosz barátság

Komoly külpolitikai vákuumba kerülhet Magyarország azok után, hogy az Európai Unió és az Egyesült Államok is mindinkább bekeményít Oroszországgal és Kínával szemben. A diplomáciában is mesteri szintre fejlesztett magyar pávatánc lényege ugyanis az, hogy amíg a nyugati szövetségektől biztos hátországot, addig a keleti barátoktól politikai és gazdasági előnyöket remélünk. Ennek a kettős játéknak vethetnek véget az emberi jogok sorozatos megsértése miatt bevezetett szankciók, melyekkel Brüsszel és Washington jelezni szeretné, nem minden szempontot írnak felül a gazdasági érdekek.

index_197.jpg

Fotó: index.hu

„Nincsenek kapcsolatok Moszkva és az Európai Unió között, Brüsszel az egyoldalú lépéseivel megsemmisítette őket” - jelentette ki kedden Pekingben Szergej Lavrov, miután tárgyalt Vang Ji kínai kollégájával. Az orosz külügyminiszter ismert sarkos megfogalmazásairól, de ezúttal nincs okunk kételkedni abban, hogy mind Kínával, mind Oroszországgal mélypontra süllyedtek az EU diplomáciai kapcsolatai. A feszült helyzetért persze nem elsősorban az uniós politika felelős, hiszen Moszkva és Peking is régóta provokálta a nyugat-európai államokat, és Joe Biden elnökké válásával az Egyesült Államok sem kezeli olyan rugalmasan az emberi jogok megsértését, mint azt tette Donald Trump idején.

Kínának elsősorban az ujgurok ellen elkövetett bűnöket, míg Oroszországnak a legismertebb ellenzéki, Alekszej Navalnij sokadik letartóztatását, elítélését és egy ismeretlen helyen lévő munkatáborba való száműzését vetik szemére. A két keleti nagyhatalom külpolitikai stratégiája sokban hasonlít egymásra, Kína és Oroszország ugyanis épp úgy virágzó gazdasági együttműködést kínál a nyugati országoknak cserébe azért, hogy elnézzenek oldalra, ha ízlésüknek nem megfelelő bánásmódot látnak etnikai vagy politikai kisebbségekkel szemben.

Ez a megközelítés sokáig megfelelt több európai vezető számára, de közülük is kiemelkedik Orbán Viktor, aki ellenzéki politikusként még tüntetett Tibet függetlenségéért, miniszterelnökként azonban már vígan parolázott a kínai kommunista diktatúra magas rangú vezetőivel. Orbán az oroszokat is bírálta még 2010-es hatalomra kerülése előtt, később azonban Vlagyimir Putyin legmegbízhatóbb támogatója lett az uniós miniszterelnökök közül.

A magyar diplomácia az utóbbi években kifelé az oroszok és kínaiak számára kedves unióellenes szólamokat kommunikálta, a döntéshozó testületekben azonban rendszerint megszavazta a két országot elítélő nyilatkozatokat és szankciókat, így mindenki azt kapta a magyaroktól, ami igazán fontos volt számára.

Ez lókupec szemlélet azonban aligha alkalmazható a jövőben az EU és a két keleti nagyhatalom viszonyában, ugyanis – akár teszik, akár nem – a kiélezett külpolitikai helyzetben kevés mozgástér jut az olyan ügyeskedő politikusoknak, mint Orbán Viktor. A magyar kormányfő és hű külügyminisztere (aki egy kiemelt külkereskedelmi attaséként járja a világot) most kénytelen szembesülni azzal a ténnyel, hogy a szövetség, melynek tagjai vagyunk, most jól összebalhézott két legfontosabb külső támogatójukkal. Szijjártó Péter nem véletlenül borult ki azon, hogy az EU szankciókkal sújtotta Kínát, és a maga részéről magamutogató és káros lépésnek titulálta a lépést.

Ne legyenek kétségeink, ez az izmozás a két különböző pólusú politikai rendszerek között nem pusztán a kínai átnevelő táborokról és egy kellemetlenkedő ellenzéki vezető eltávolításáról szól. A járvány miatt előállt új gazdasági kihívások kényszerítik a feleket arra, hogy feladják eddigi egyezkedő politikájukat. Egyrészt a vakcinagyártásban rejlő hatalmas potenciál dönthet arról, kik jöhetnek ki úgy ebből a helyzetből, hogy szükségből kovácsolnak erényt, másrészt a válság erősen átrendezi majd a gazdasági erőviszonyokat, így jobb, ha már most mindenki megteszi tétjeit, amivel a jövőben szeretne beszállni az ujjáépítésbe.

Ebben a nagy világpolitikai játszmában persze mind Orbán Viktor és Szijjártó Péter is jelentéktelen figurák a sakktáblán, ám a magyar állampolgárok számára nagyon nem mindegy, hogyan próbál ebből a vákuumból kiszabadulni a kormány. Ha azt vesszük alapul, hogy az utóbbi 10 évben az Orbán-kormány gyakorlatilag csak szapulta az EU-t, viszont még óvatosan se kritizálta Putyin hibrid diktatúráját és Kína kommunista rezsimjét, a közép-ázsiai országok kiskirályaihoz pedig kifejezetten baráti viszony kötötte, akkor fel van adva a lecke a Fidesz kommunikációs stratégának.

Mostantól ugyanis már nem lehet következmények nélkül eljátszani a kettős ügynök szerepét. A magyar diplomácia az utóbbi években kifelé az oroszok és kínaiak számára kedves unióellenes szólamokat kommunikálta, a döntéshozó testületekben azonban rendszerint megszavazta a két országot elítélő nyilatkozatokat és szankciókat, így mindenki azt kapta a magyaroktól, ami igazán fontos volt számára.

index1_33.jpg

Fotó: MTI/EPA

Ha azonban állandósul a konfliktus az oroszokkal és a kínaiakkal, akkor az EU országainak is össze kell zárniuk, vagyis nem tolerálják többé Brüsszelben sem a kiszólásokat, melyekről eddig is tudták, hogy csak gesztusok a keleti vezetők felé. Ha az Európai Unióban blokkolják az üzletelést kelet felé, az nagy érvágás lehet az Orbán-rezsim számára, hiszen a kínai és orosz kapcsolat kvázi B tervként szolgált a magyar kormány számára, amennyiben teljesen elmérgesedik a viszony az uniós vezetőkkel, és esetleg életbe léptetik a jogállami mechanizmust, amelynek most már nincs túl sok akadálya. Mert, ahogy egy dakota közmondás tartja: „Aki gyakran cserélgeti a barátait, az csak úgy kaphat elismerést bárkitől is, ha a saját vállát veregeti.”

94 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Kínossá válhat Orbán Viktor számára a kínai és az orosz barátság Tovább
Facebook Tetszik
0
94 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Hol tart Orbán Viktor brandépítése? Hol tart Orbán Viktor brandépítése?
  • Orbán Viktor Kijevben Orbán Viktor Kijevben
  • Önmagát minősíti a Fidesz a finnek és svédekhez küldött delegációval Önmagát minősíti a Fidesz a finnek és svédekhez küldött delegációval
  • Elhibázott külpolitikai stratégiáját próbálja menteni az Orbán-kormány Elhibázott külpolitikai stratégiáját próbálja menteni az Orbán-kormány
  • Bár a sajátjai sem értik igazán, mit, miért csinál, mégis követik Orbán Viktort Bár a sajátjai sem értik igazán, mit, miért csinál, mégis követik Orbán Viktort

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr1116474746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2021.03.23. 13:07:29

Ezt a meccset a dominanciáért az USA fogja elbukni. Az, hogy az EU ragaszkodik hozzájuk, kb. annyira jó ötlet, mint nekünk anno Hitler utolsó csatlósának lenni.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.23. 13:08:42

Az igazság sose kínos. Rövid távon persze lehet az, de kit érdekel a rövid táv?

Szóval Kína és Orország tekintetáben a jó viszony hatalmas pozitívum. Persze, nyilván ez nem tetszik Bidennek és gazdájának, Sorosnak, dehát ki akarna gazembereknek tetszene?
Válasz erre 

Sir Galahad 2021.03.23. 13:31:29

Nem csak Magyarország üzletel Kínával és Oroszországgal az EU-ból, legfeljebb kevesebbet hallunk róla, mert nem verik nagy dobra. Szerintem ezeknek a szankcióknak sok értelme nincs, mert ha tetszik, ha nem, Kínát és Oroszországot egész egyszerűen nem lehet kikerülni. Úgyhogy lehet, hogy Magyarország jó kapcsolatai felértékelődnek, szükség lesz Magyarországra mint közvetítőre a kénytelen-kelletlen gazdasági kapcsolatok fenntartása miatt.
Válasz erre 

chrisred 2021.03.23. 14:08:31

@midnight coder: Némi aránytévesztésben vagy, ha Európát a félmilliárd lakosával és a gazdasági erejével egy szinten kezeled a Horthy féle Magyarországgal. Magyarországnak éppen Magyarország a megfelelője, és Horthyhoz hasonlóan Orbán is úgy kötelezte el magát a gazdaságilag jelentéktelen Oroszország és a világ másik felén lévő Kína oldalán Európával szemben, hogy semmi kilátása nincs ebből bármiféle hosszútávú előnyhöz jutni.
Válasz erre 

chrisred 2021.03.23. 14:11:51

@Sir Galahad: Senkinek nincs szüksége olyan közvetítőre, mint a mostani magyar rezsim. Putyinnak és a kínaiaknak addig volt hasznos, amíg néppártiként tényleg központi szerepben lehetett, Az európai döntéshozók számára már régen világos, hogy nem semleges szereplő, hanem a másik oldal csatlósa.
Válasz erre 

midnight coder 2021.03.23. 14:30:02

@chrisred: Ebben a meccsben (USA vs Kína) az EU pont annyira tényezõ mint a Horthy-féle Magyarország volt a Hitler vs Sztálin és csatlósai mérkõzés idején volt. És ugyanúgy a vesztes oldalon áll. És persze az EU ezer más ok miatt is bukfencre van ítélve, és nekünk akkor is kell majd valakivel kereskedni, amikor a nyugati civilizációt már Kínának és Oroszországnak hívják majd.
Válasz erre 

chrisred 2021.03.23. 14:50:47

@midnight coder: Nem, ebben a meccsben Európa pont annyira számít, mint anno Hitlerrel szemben a nyugat-európai országok magatartása. A harmincas években a semleges, konfliktuskerülő viselkedésükkel a kis problémából gigászi szörnyet sikerült nevelniük. Ha van eszük, nem esnek ugyanabba a hibába.
Válasz erre 

midnight coder 2021.03.23. 17:06:35

@chrisred: A gigászi szörnyek már ugyanúgy megvannak, mint anno Hitler és Sztálin idején. Itt csak az a kérdés, hogy az EU melyik szörnyhöz csatlakozik, a nyerteshez vagy a veszteshez. Mi anno rosszul döntöttünk. Most az EU fogja ugyanezt tenni, ha beáll az USA mögé. A helyes álláspont a Svájcé, aki anno leszarta az egészet, és mint jó semleges ország, hasznot húzott mindkét szörnybõl.
Válasz erre 

vrana 2021.03.23. 17:30:59

@midnight coder: A múlt idő használata az indokolt.
Válasz erre 

chrisred 2021.03.23. 18:04:29

@midnight coder: Az EU (illetve az akkor nyugat-európai hatalmak) akkor is ahhoz csatlakozott, akivel az érdekei közösek voltak, most is azt teszi. Magyarországnak nem voltak ugyanazok az érdekei, mint Németországnak, ezért értelmetlen volt hozzájuk csatlakozmni.
Válasz erre 

kunzoo 2021.03.23. 21:40:43

@chrisred:
A német és az amerikai autóipar legjobban növekvő piaca Kína. A Tesla első számú piaca. A németek az amerikai szankciók ellenére megépítik az Északi áramlat gázvezetéket.
Ez mese.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2021.03.23. 23:05:05

hahahahahahahahaha.... Szavazzon mindenki az összefogásra, minden problémánk megoldódik. ha meg nem akkor jöhet az O1G!!!! Áldassa isten orbán viktor kezét hogy a 11 év alatt tartalékoltam annyit hogy az összefogáskövetelők taknyán nyálán én is megerősődjek annyira ( szarér hugyért fogod árulni a csokhiteles/egyéb hiteles házad te szerencsétlen)hogy túléljem a kormányváltást.
Válasz erre 

Rodney_2 2021.03.24. 00:44:06

@chrisred: A harmincas években a nyugateurópai országok voltak a "great powers", ma meg egy fos mindegyik. Katonailag sehol nincsenek se Kínával, se Oroszországgal szemben. Még a törökök is megvernék őket. Amiben jól állnak az a buzulás és majommigráncs tenyésztés.
A másik blogban nem értetted, hogy mi a bajom a Borrellel. Hát az hogy az EU jól megszankciózza Kínát, azok erre kiröhögik az EU-t és mégjobban visszaszankciózzák. Erre ez a degenerált idióta csak hápog hogy de ne mááár, hát tessék inkább megijedni és szót fogadni. Érted már a problémát?? Nagyon megváltozott a világ az elmúlt évtizedekben (balance of power). Már 10-15 évvel ezelőtt is megírták az okosok, hogy Európa jövője, ha szerencséje lesz, az hogy lehet egy jól fésült skanzen ahova ellátogatnak a sikeres és gazdak ázsiaiak milliói.
Válasz erre 

Tzp 2021.03.24. 01:09:11

@midnight coder: Nem voltunk Hitler utolsó csatlósa. USA Kína relációban meg nem érdemes az USA-t önmagában nézni. Az euroatlanti térséget kell nézni. Ahová mi is tartozunk. És érdemes normálisan viselkedni, mert ha ez a térség egyszer úgy dönt, hogy összeszedi magát, akkor azzal kezdheti, hogy leszámol a belső ellenségeivel.
Válasz erre 

chrisred 2021.03.24. 08:06:25

@kunzoo: Nem tartom kizártnak, hogy ez a keményebb hangnem csupán a választóknak szól, és valójában sokkal zökkenőmentesebb lesz az USA-Kína gazdasági kapcsolat, mint Trump alatt. Az Északi áramlatot pedig elsősorban a Trump adminisztráció, illetve a mögötte álló szén- és olajlobbi támadta, elképzelhető, hogy a demokratáknak nem lesz lényegi kérdés, így próbálják csökkenteni a republikánusok mögött álló gazdasági erők lehetőségeit.
Válasz erre 

chrisred 2021.03.24. 08:13:58

@Rodney_2: "A harmincas években a nyugateurópai országok voltak a "great powers",..."

Ez annyira így volt, hogy egészen két hétig tartották magukat a németekkel szemben 1940-ben. :)

"Már 10-15 évvel ezelőtt is megírták az okosok, hogy Európa jövője, ha szerencséje lesz, az hogy lehet egy jól fésült skanzen ahova ellátogatnak a sikeres és gazdak ázsiaiak milliói."

Ez már most is így van, éppen csak az a pár millió attól gazdag, hogy másfél milliárd másik ázsiai munkaerejét lényegében ingyen kapják. A demográfiai trendek arra utalnak, hogy ez arrafelé csak egy ideiglenes állapot lesz. Drámai hirtelenséggel fog zuhanni az akatív korosztály aránya az inaktív eltartandókkal szemben. Aki a kínai elitből gyorsan kapcsolt, már menekíti ki a tőkéjét, hogy Európában fektesse be.
Válasz erre 

midnight coder 2021.03.24. 09:45:52

@Tzp: Ez a térség soha nem fogja összeszedni magát. Kb. ott tart, ahol a Varsói szerzõdés a 80-as évek közepén. Csak az a különbség, hogy a míg a ruszkiknál akkor volt egy Gorbacsov aki még a rendszer lebontása árán is, de jót akart a béketábor polgárainak, ma mint az USA mind az EU élén olyan politikusok vannak, akinek a legkevésbé a saját polgárai érdekei a fontosak.
Válasz erre 

midnight coder 2021.03.24. 09:47:31

@chrisred: "Aki a kínai elitből gyorsan kapcsolt, már menekíti ki a tőkéjét, hogy Európában fektesse be."

Nyugdíjasotthonba ? Mert hogy Európa most van úgy elöregedve, ahogy Kína 40 év múlva lesz.
Válasz erre 

chrisred 2021.03.24. 09:53:24

@midnight coder: Ja, csak Nyugat-Európa válogathat a bevándorló munkavállalalók között, míg Kínából a hazai képzett munkaerő is menekül(ne, ha tudna).
Válasz erre 

midnight coder 2021.03.24. 09:57:10

@chrisred: Ja. Jön a képzett afrikai munkaerõ, aki ugyan odahaza egy nyúlketrecet sem tud elõállítani, de itt egész biztosan rakétamérnökké válik. A munkaerõ pedig oda áramlik ahol pénz van. Az pedig hosszú távon nem az EU lesz. Szép nagy tartalékai vannak ugyan, de nem végtelenek.
Válasz erre 

midnight coder 2021.03.24. 09:58:07

@chrisred: Másrészt, mibõl gondolod, hogy akár még 10 év múlva is akkora szükség lesz a munkaerõre mint ma ?
Válasz erre 

chrisred 2021.03.24. 10:08:29

@midnight coder: Nem, az afrikai munkaerő a kínai ipar mentsvára lesz, legalábbis ebben bíznak, ezért kezdtek bele gőzerővel a XXI. századi gyarmatosításba. Nyugat-Európa munkaerőimportja a volt szovjet gyarmati területekre épül.
Válasz erre 

chrisred 2021.03.24. 10:13:06

@midnight coder: Igen, ez is olyan tényező, ami el fogja tüntetni a különbséget a kínai és a világ többi része közti termelési költségek között. Az automatizálás fejlődésével a termelési költségek csökkentése az innováció, a szervezési potenciál és a szállítás optimalizásával lesz lehetséges, ebben a nyugati országok mind Kína előtt vannak.
Válasz erre 

midnight coder 2021.03.24. 11:25:33

@chrisred: "csökkentése az innováció, a szervezési potenciál és a szállítás optimalizásával lesz lehetséges, ebben a nyugati országok mind Kína előtt vannak"

És ezt te el is hiszed ? Te nemigen láttál még nyugati multit belülrõl...
Válasz erre 

kunzoo 2021.03.24. 12:08:08

@chrisred:
Azért az 5G rendszert nem Európa viszi Kínába, hanem ők hozzák ide. Ennyit az innovációs előnyünkről. 10 év és hátrányban leszünk.
Válasz erre 

kunzoo 2021.03.24. 12:12:49

@chrisred:
Ebben nincs eltérés a ket tábor között. Az USA gazdasági érdekei vannak szem előtt, ez nemzeti minimum.
Ha Kínát támadják az emberi jogok miatt (jogosan) akkor Szaúd Arábiát le kéne bombázniuk ezen az alapon. Helyette fegyvereket adnak el nekik.
Válasz erre 

chrisred 2021.03.24. 12:30:17

@midnight coder: Mert te láttál kínai állami céget belülről.
Válasz erre 

chrisred 2021.03.24. 12:33:53

@kunzoo: "Az 5G kommunikációs technológia kifejlesztése is, mint sok más, a mindennapok során használt műszaki cikk, elsősorban az űrkutatásnak köszönhetően indult útjára. A NASA 2008 áprilisában az M2Mi Corp. nevű céggel közösen dolgozni kezdett egy új, nanoműholdakból álló rendszeren, amelynek célja kis energiafogyasztású, nagy adatátviteli sebességű internetprotokoll alapú szolgáltatások elindítása volt."

Az exportra tömegtermelésben Kínának nagy előnye van jelenleg, ahogy írtam, a kvázi ingyen munkaérőnek köszönhetően.
Válasz erre 

Rodney_2 2021.03.24. 12:35:37

@chrisred: Rólad tényleg nem tudom eldönteni, hogy teljesen hülye vagy mindenhez, vagy esetleg egy gátlástalan bérhazudozó (Soros - ügynök :) )
Válasz erre 

chrisred 2021.03.24. 12:37:24

@kunzoo: Szaúd-Arábia szövets€ges, míg Kína suttyomban atomhatalommá fejleszti az Amerika elpusztítására törekvő Kim Dzsong Un országot. Nem mellesleg az emberi jogok általános megsértése és a kvázi népirtás között nem hajszálnyi különbség van.
Válasz erre 

chrisred 2021.03.24. 12:38:41

@Rodney_2: Téged ismerve nem ez az egyetlen problémakör, amiről lövésed sincs. :)
Válasz erre 

Rodney_2 2021.03.24. 12:48:29

@chrisred: Na megint. Zagyválsz itt az emberi jogokról mint egy idióta Soros-ügynök. Hallottál már a BLM mozgalomról? Arról mit írnak a Soros-sorvezetőben?? Képzeld el hogy mi lenne ha Kína szankcionálná az USA-t mert ott bántsák a kedvenc niggereidet. Vagy a UK-t mert ott rabszolgakereskedőknek állítottak szobrokat. Te idióta, te :)))
Válasz erre 

chrisred 2021.03.24. 13:28:11

@Rodney_2: Az senkit sem zavar, ha magaddal vitatkozol, csak túl durván ne sértegesd a másik énedet. :)
Válasz erre 

midnight coder 2021.03.24. 13:57:06

@chrisred: Az indult útjára az nem jelenti azt, hogy õk adták a technológiát, hanem leginkább azt, hogy igény az lenne rája. De ez nem olyasmi mint anno az ARPANET volt. Onnantól kezdve még sok-sok év nemzetközi kutatásának az eredménye az 5G - bár ami azt illeti, szerintem elég jól ellenne e nélkül is az emberiség.

Az ingyen munkaerõvel összeszerelõ Kína már 10 éve is ordas marhaság volt, ma pedig az amcsik seggében nem lenne ott a zabszem, ha ennek bármi köze lenne a valósághoz.
Válasz erre 

midnight coder 2021.03.24. 13:59:11

@chrisred: Értem. Ezek szerint a mi diktátorunk az jó diktátor. Amúgy ezt pontosan így látom én is: szép elvek amikkel az amcsik etetik a hülyéket, igazából csak az agyhalottak megvezetésére valók. Kïnával és az oroszokkal nem az a baj, hogy diktatúrák, hanem az, hogy sértik az amcsi hegemóniát ami nélkül nem lehet kirabolni a világot.
Válasz erre 

chrisred 2021.03.24. 14:26:33

@midnight coder: Mert ha van két ellenszenves ember, az egyik ki akar nyírni, a másik meg segít megvédeni, neked eszed ágában sincs különbséget tenni közöttük.

"Kïnával és az oroszokkal nem az a baj, hogy diktatúrák, hanem az, hogy sértik az amcsi hegemóniát ami nélkül nem lehet kirabolni a világot."

Egészen pontosan az amerikai és európai életmódot fenyegetik. Amikor a farok csóválja CIA ügynöke is azt mondta, az emberek azért háborúznak, hogy megvédjék az életmódjukat. És egyébként most te jössz mindenféle erkölcsi alapú értékítélettel, relativizálással a világ kirablása szöveggel, mintha az egyenértékű lenne egy népcsoport kiiktatásával.
Válasz erre 

chrisred 2021.03.24. 14:27:47

@midnight coder: "Az ingyen munkaerõvel összeszerelõ Kína már 10 éve is ordas marhaság volt, ma pedig az amcsik seggében nem lenne ott a zabszem, ha ennek bármi köze lenne a valósághoz."

Ez indokolás nélkül csupán szubjektív vélemény.
Válasz erre 

midnight coder 2021.03.24. 15:32:34

@chrisred: "Ez indokolás nélkül csupán szubjektív vélemény."
Az nem elég indoklás neked, hogy Trump és Biden egyként be van szarva? Vagy te tényleg komolyan azt gondolod, hogy a szankciókat a Huawei állítólagos kémkedése miatt csinálták az amcsik ? Ez kb. olyasmi, mint Szaddám vegyi fegyvere.
Válasz erre 

midnight coder 2021.03.24. 15:36:06

@chrisred: A világ kirablása több népcsoport kirablását jelenti, elsõsorban a Közel-Keleten, Afrikában. Vagy azt gondolod, hogy Pl. a Putyin elleni harc valóban az orosz demokráciáról szól? Ne viccelj. Kismillió az oroszoknál sokkal kevésbé demokratikus ország van, amúgy a saját szövetségeseinek a listáján is. Nem, ez a sztori olajról és ásványkincsekrõl szól. Nyilván pesze, az oroszok sem ártatlan kisbárányok ez ügyben, valójában két hatalom küzd a befolyásért. Csak ezt az amcsik szépen becsomagolják szép ideológiába a hülyéknek.
Válasz erre 

midnight coder 2021.03.24. 15:41:05

@chrisred: "Egészen pontosan az amerikai és európai életmódot fenyegetik."
Az európai és az amerikai életmódot az euroatlanti civilzáció kulturális hanyatlása fenyegeti. És ezért fognak bukni végül az amcsik. Olyasmi ez, mint anno a szocializmus bukása volt. A SZU az amcsik nélkül is bukott volna, csak késõbb. Ennek a hanyatlásnak sok tünete van, a leginkább látványos a BLM illetve, a cancel culture. És ezért gondolom, hogy ezt a meccset az USA nemigen nyerheti meg, és ezért rossz ötlet az EU-tól összekötni a sorsát velük.
Válasz erre 

chrisred 2021.03.24. 16:39:21

@midnight coder: "Az nem elég indoklás neked, hogy Trump és Biden egyként be van szarva?"

Nekem ez csak annak a jele, hogy mind a republikánus, mind a demokrata szavazók ezt várják a szövetségi kormánytól. Ugyanez volt a nyolcvanas években, amikor a japánok voltak a mumus szerepében.
Válasz erre 

chrisred 2021.03.24. 16:42:44

@midnight coder: Viccesen hangzik. Mintha az ottani erőforrások valamilyen kommunisztikus jóléti állam keretén belül az összes lakos jólété biztosítaná. Valójában az ottani elit rabolja le azokat az országokat.
Válasz erre 

chrisred 2021.03.24. 16:46:13

@midnight coder: Az euroatlanti civilzációt már Hitler és Sztálin is eltemette, ahhoz képest az ő birodalmuk vált füstté.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2021.03.24. 18:18:17

@chrisred: te okoska... Magyarország a NATO és az európai unió tagja. Akkor miről beszélsz? Az hogy Orbán mással is jóban akar lenni az neked miért fáj.
Neked vannak barátaid? Ha igen akkor miért? Ott van a családod.... nem elég????
Válasz erre 

ulpius66 2021.03.24. 20:08:54

@chrisred: "Az euroatlanti civilizációt már Hitler és Sztálin is eltemette...."

Pontosítanék!

Csakhogy teljes legyen a kép!

Az euroatlanti civilizációt már Hitler, Sztálin és Orbán is eltemette.....
Válasz erre 

kunzoo 2021.03.24. 20:34:25

@chrisred:
Ha jól tudom a nagy népirtásban az ujgurok sokkal nagyobb arányban szaporodnak mint a kínaiak. A kínaiak betiltották a burkát stb....Svájc is. A kínaiak nem engedik meg hogy valaki a nagy büdös semmire megszülje az ötödik hatodik gyereket is....
Nyilván erősen sérülnek az ujgur érdekek de azért egy ruands típusú népirtástól fényévekre van.
Válasz erre 

chrisred 2021.03.25. 06:25:12

@kunzoo: "Ha jól tudom a nagy népirtásban az ujgurok sokkal nagyobb arányban szaporodnak mint a kínaiak."

Ez a mondat már csak múlt időben igaz. Az egykeszabály nem vonatkozott a Kínában élő nemzetiségekre, ezért húsz évvel ezelőtt tényleg ez volt a helyzet. De most a kínai hatóságok tesznek arról, hogy ez az arány megforduljon.

mercatornet.com/the-world-is-ignoring-a-demographic-holocaust-in-xinjiang/47908/

"A kínaiak nem engedik meg hogy valaki a nagy büdös semmire megszülje az ötödik hatodik gyereket is...."

Elegáns megfogalmazás a tömeges sterilizálásra. Ezek szerint anno a nácik egyszerűen csak nem engedték, hogy a zsidó származásuak között túl sok öregkorú legyen.
Válasz erre 

kunzoo 2021.03.25. 07:41:18

@chrisred:
Sterilizálásért nem kell messzire utazni. A szlovákok is sterilizálták bizonyos gyereklétszám felett a cigány asszonyokat. Lett is belőle balhé. Az is igaz miután betiltották más módszert nem tudtak kitalálni a probléma megoldására.
Kínában a túlszaporodás megállítására államilag ellenőrzött születésszabályozást vezettek be. Ez vonatkozik a kínaiakra is. Jó kérdés ha az állampolgárok egy része ezt elutasítja majd a hatóság erővel szerez érvényt neki...az mi.
Lehet kerdezni miért fél a kínai hogy az ujgurok teleszülik az országot? 20 éve hangosan röhögött volna egy bécsi vagy malmői polgár azon hogy a leggyakoribb keresztnév a csecsemőknél Mohamed lesz.
Válasz erre 

midnight coder 2021.03.25. 07:57:56

@chrisred: Mi a civilizáltabb? Ha sterilizálod Kunta-Kintét a második gyerek után, vagy ha Kunta-Kinte csinál még 15 gyereket akikbõl 13 éhen hal ?
Válasz erre 

kunzoo 2021.03.25. 08:04:41

@chrisred:
Ettől függetlenül a véleményem az hogy Európa túl szorosan kapcsolódik Kínához. Jó példa a Fiat gyár leállása azért mert nem ért oda egy kínában gyártott kütyü. Akik most "aggódnak" sokkal jobban függenek Kínától és több pénzt keresnek a kínai üzleteken mint Magyarország.
A Déli áramlat vezeték sorsára emlékeztet a dolog. Akkor ment a sírás hogy üzletelünk a csúnya ruszkikkal, le is tiltották. Bezzeg a németek megépítik az Északi áramlat vezetéket, hiszen a németekhez demokratikus orosz olaj csorog, ide a keleti végekre a diktatórikus olajat szánják.
Válasz erre 

midnight coder 2021.03.25. 08:07:39

@chrisred: Hitlerrel valójában Európa bukott meg. Utána már soha többé nem lett hatalmi tényezõ, csak egy figura az USA és a SZU sakktábláján. Ami pedig Sztálint illeti, az õ kommunizmusának a kísértete járja be most az USA-t, és Európát. De ez már valóban csak a kísértete a hajdani kommunizmusnak, mert már rég nem a munkások érdekeirõl szól, csak a mozgalomról, a politikusok hatalmáról és az antiliberalizmusról ami megpróbál az emberekbõl kis cserélhetõ fogaskerekeket csinálni.
Válasz erre 

chrisred 2021.03.25. 08:13:13

@kunzoo: "Sterilizálásért nem kell messzire utazni. A szlovákok is sterilizálták bizonyos gyereklétszám "felett a cigány asszonyokat."

Még ilyen messzire sem, a szocialista Csehszlovákiában és Magyarországon volt félhivatalos állami gyakorlat. És nem volt olyan, hogy bármikor betiltották volna, mert soha nem volt engedélyezett. Jó, legfeljebb a náciknál, de ott az elgázosítás is az volt.

"Kínában a túlszaporodás megállítására államilag ellenőrzött születésszabályozást vezettek be. Ez vonatkozik a kínaiakra is."

Valójában azért vezették be, hogy az aktív korosztályok munkaképességét ne korlátozza a gyereknevelés. De már megszűnt, és ahogy írtam, csak a kínaiakra vonatkozott.

"20 éve hangosan röhögött volna egy bécsi vagy malmői polgár azon hogy a leggyakoribb keresztnév a csecsemőknél Mohamed lesz."

Frissítő hatása van reggelenként az ilyen abszurd poénnak: keresztnév=Mohamed. :)
Válasz erre 

kunzoo 2021.03.25. 08:15:19

@midnight coder:
Már előtte sem volt az. A második világháború ezt csak nyilvánvalóvá tette.
Az első világháború Framciaország jelentéktelenségét hozta felszínre.
A brexit Nagy Britannia jelentéktelenségét mutatja be. Szegény britek. Ha megnyernek egy háborút biztosak lehetnek benne hogy összességében rosszabbul jönnek ki a végén gazdaságilag mint a németek. A németek baja az lehet mire lenyomják egy ismert ellenfelüket új, nagyobb játékos jön. (USA, Kína)
Válasz erre 

chrisred 2021.03.25. 08:15:40

@midnight coder: Egyiknél se merül fel, hogy civilizált. Miért, te tudnál választ adni arra, hogy szerinted melyik a civilizáltabb, ha leköplek, vagy ha lehánylak?
Válasz erre 

kunzoo 2021.03.25. 08:18:34

@chrisred:
Ja értem, de mi így nevezzük. Ha valakit Magyarországon nem keresztelnek meg, a köznyelv akkor sem utónévnek mondja hanem keresztnévnek ugye?
Olyan mint amikor a pészah-ot "zsidó húsvét"-nak mondják. Analóg, de nem ugyanaz.
Válasz erre 

chrisred 2021.03.25. 08:22:24

@midnight coder: A két világháború volt a gyakorlatban az esemény, ami Európát a világhatalmi pozíciójából kiszorította. De valójában ezek csupán annak a civilizációs folyamatanak a lépcsőfokai voltak, ami során Európa a saját kultúráját globálisan elterjesztette, és minden más helyi civilizációt kiszorított. Valójában Európa mint régió, annak a hátrányát szenvedi, hogy már nincs benne semmi különleges vagy egyedi, ugyanannak a globális kultúrának a része, amit ő maga teremtett.
Válasz erre 

kunzoo 2021.03.25. 08:23:49

@chrisred:
Sajnos az abortusz olyan, hogy mindegy a születendő gyereknek ki gyilkolja meg. A saját anyja, (aminek a jogáért tüntetni nagyon trendi, progresszív cselekedet) avagy az elnyomó hatóság. Ehhez képest a sterilizálás vállalhatóbb vagy fogamzásgátlás. Afrikában előbb utóbb kell valamelyik, vagy jön a legkevésbé civilizált, a polgárháború.
Válasz erre 

kunzoo 2021.03.25. 08:28:37

@chrisred:
Teljesen igazad van. Olyan mint a magyar vízilabda. Ha az egész világ elkezd vízilabdázni, törvényszerűen jönnek az elvesztett vízilabdameccsek. Amíg 3 ország vette komolyan (Mo, Olaszo. Jugoszl.) hihettük azt örökké ott leszünk a dobogón.
Válasz erre 

törppicur 2021.03.25. 09:54:50

"Ennek a kettős játéknak vethetnek véget az emberi jogok sorozatos megsértése miatt bevezetett szankciók, melyekkel Brüsszel és Washington jelezni szeretné, nem minden szempontot írnak felül a gazdasági érdekek."
Pontosabban minden szempontot felülírnak Washington és Brüsszel gazdasági érdekei.
Nem nagyon hihető, hogy pusztán az emberi jóság vezérli őket
Válasz erre 

chrisred 2021.03.25. 10:09:25

@törppicur: Szerintem a politika résztvevői számára mindig és mindenhol felülírta a gazdasági érdekeket a a hatalom megszerzése és hatalmon maradás iránti vágy. Csak ennek más követelményei vannak egy nyugati polgári demokráciában, és más egy ázsiai despotikus rendszerben.
Válasz erre 

hoplita 2021.03.25. 10:58:17

@midnight coder:
Visítanál, mint a fürdős kurva, ha annak a 800 millió kínai kulinak a bérét kapnád, te nyomi.:)
Válasz erre 

hoplita 2021.03.25. 11:01:31

@kunzoo:
Bebasználak egy kici-ócó-sárgageci "átnevelőtáborba"...aztán élvezném a sivalkodásod, faszparaszt.:)
Válasz erre 

törppicur 2021.03.25. 11:11:57

@chrisred: csak abban bízunk, hogy nem akar Kínába vagy Oroszországba demokráciát exportálni az USA. Jól megszívtuk az Észak-Afrikába küldött demokráciát is. Ne gondoljuk, hogy mindenhol szükség van rá, vagy örülnek a fogadó helyen.
Ne nevezzük őket despotának, mert egyrészt sértő, másrészt a ti értékrendetek szerint az. Ott teljesen elfogadott, működik és progressziót eredményez. Ha nem úgy lenne, nem zárkóztak volna és nem aggódna tőlük az USA pénzvilága és nem presszionálná a politikát mondvacsinál okok miatti akciózásra.
Válasz erre 

törppicur 2021.03.25. 11:15:26

@chrisred: a politikusok nem hatalomért magáért akarják a hatalmat nyugaton sem.
Tudom O1G nem nyugati, hanem keleti despota szerinted és ő a pénzért hajtja a hatalmat, ami elítélendő.
Válasz erre 

kunzoo 2021.03.25. 11:17:02

@hoplita:
No mi bajod van? Nem azt vitatom hogy ezek léteznek hanem azt hogy erre az emberi jogi defektre most jöttek rá. Mindenki tudja hogy Kína kommunista diktatúra, mégis vígan üzletelnek vele. Mikor más is oda akar ferni a kondérhoz, akkor meg egyszerre aggódnak az emberi jogi kérdések miatt.
Nem szabadott volna Pekingben olimpiát rendezni, azzal szimbolikusan is legitimálták azt a rendszert. Tibetben ezt csinálják már fél évszázada, érdekes módon az senkit nem zavart az üzletben.
Válasz erre 

HaD 2021.03.25. 11:25:50

kínos??? ezeknek semmi sem kínos(az igazán kínos az lenne ha bezárnák a bandát a stadionjikba külön a tolvajok külön a feleségek külön a kölykeik....nagyszülök tesók)...olvasom ennek a szájernek a pofátlanságát hogy "több tisztelet illetné...."...hát meg a jó anyja:(...elkapták kábszerrel egy buzipartin ...szerinte azzal hogy lemondott innen onnan(amit valszeg parancsba kapott) azzal slussz,nincs itt semmi látnivaló...söt még tiszteletet parancsoló :(....kábszer élvezet -és valszeg kereskedelem/terítés,ezt nem lemondással "orvosplják" hanem börivel bmeg....jobb helyeken!!!...miközben a "laptopján születik a magyar alkotmány" buziellenes kirohanásokkal ö maga buzi...ami az ö dolga amíg nem a magyar alkotmányba szerkeszti a buziellenességet...ez több mint kínos...ez utolsó pofátlanság....ja és mint népnemzeti keresztyén apuka és férj buziklubbokba járogat....ezt kellene tisztelni????...de ami a leginkább pofátlanság hogy azzal jön a szemétláda hogy ö harcolta ki nekünk a demokráciát...a fidesz az mszmp szüleménye és stumpf révén az mszmp kb tag/belügyminiszter apósán keresztül minden egyes lépésük elör eltervezett és "védett" volt....a pénzlenyúlás és a nemzeti vagyon elbszása ennek meg a többi posztkomcsi pártnak köszönhetö...ne ezért sok minden jár csak nem tisztelet...jobb kultúrában az arénában(stadion is jó rá:)) oroszlánok elött lehet kifejteni hogy mi a tiszteletre méltó:(
Válasz erre 

hoplita 2021.03.25. 11:32:36

@kunzoo:
Azzal eléggé tisztában vagyok, hogy miként működnek ezek a dolgok, de a magam nevében fel lehetek háborodva és rühellhetem a kis sárga komcsigeciket.Mellesleg ha mindenki annyi kínai szart venne, mint én, akkor feldughatnák maguknak a kis mao szobraikat.
Válasz erre 

HaD 2021.03.25. 11:37:36

értem én hogy megágyaznak az efféle attitüdnek olyanokkal mint stohl buci meg a viszkis esetleg zalatnai cinike de még akár majki haverja curtiszke....ök mind "botlottak" és ma újra teljes "dicsöségben" tündökölnek....szégyen...aki bukott azt ne már mint sztárt mutogassák...mint követendö példát...a tolvaj az tolvaj a krva az krva....normál világban megbélyegzik hogy mindenki lássa hogy tolvajjal meg krvával van dolga...ezzel rettentik el a népet a "példa" követésétöl és nem mint megtért és újjászületett sztárként mutogatják....csakhogy pontosan erre lettek kitalálva ezek a tetvek is :(:( nem kínos ez hanem gyalázatos és mélységesen erkölcstelen...még ha le is tolták már az emberek torkán hogy á dehogy nem az....amikor az országházában egymást tolvajozzák a képviselök és ezt a nép eltüri nekik ott nem kell már tiszteletet vagy ép kínosságot keresni
Válasz erre 

kunzoo 2021.03.25. 11:58:17

@hoplita:
Sajnos ezt nem tudhatod. A kínai cuccokra az jellemző hogy nem külön termékek hanem menő cuccok mögé bujnak. Pl. Apple telefonjai, bármilyen autó elektronikája az összes gyerekjáték, karácsonyi dísz, FOKHAGYMA (!)
Válasz erre 

chrisred 2021.03.25. 12:33:44

@törppicur: Az én értékrendem szerint a te ázsiai progressziód a honfitársaim gulágra hurcolását és az 56-os szabadságharcunk vérbefojtását eredményezte.

Nem tudok arról, hogy az USA bármit is küldött volna Észak-Afrikába, aminek az eredményét létjuk, az a szovjet barátaid által támogatott Kadhafi-rendszer összeomlása utáni káosz.
Válasz erre 

chrisred 2021.03.25. 12:37:31

@törppicur: Orbánt nem érdekli a pénz,a vagyoni viszonyok erőszakos átrendezése nála nem cél, hanem a hatalmi helyzet stabilizálását szolgálja. Amúgy csak szeretne keleti despota lenni, olyan, mint akikkel együtt székel a türk tanácsban, nincsenek hozzá eszközei.
Válasz erre 

kunzoo 2021.03.25. 12:59:36

@chrisred:

hu.wikipedia.org/wiki/2011-es_l%C3%ADbiai_intervenci%C3%B3
Válasz erre 

chrisred 2021.03.25. 13:06:13

@kunzoo: Tehát az ENSZ BT által jóváhagyott misszió volt.
Válasz erre 

törppicur 2021.03.25. 14:10:44

@chrisred: te merre töltötted az utolsó 20 évet. Arab tavasz? Nem egy ország (de az is sok lenne) fogott padlót a nyakába dobott un. demokráciától. Azért Van ott vagy 5-6 oéyan ország, egészen Szíriáig, amelyik nem kért, de kapott az amerikai demokrácia-csomagból.
Csak a párhuzam kedvéért - ugye most balliberáltan gondolkodva elvárás, hogy toleráljuk a cigányok sajátos viselkedését, ha itt lennének az arab migráncsok, akkor az övékét is, de mikor Észak-Afrikában elvoltak a saját kultúrájuk keretében kialakult rezsimekkel, abba viszont hű de bele kellett avatkozni
Válasz erre 

törppicur 2021.03.25. 14:11:25

@chrisred: ne már báttya, misszió?
Válasz erre 

kunzoo 2021.03.25. 14:23:21

@chrisred:
És? Attol még volt katonai beavatkozás, fegyvereladás. Meg bombázás. Te a beavatkozásban kételkedtél. Az eredeti elképzeles a légtérzár volt, azon bőven túlmentek a rakétaeladással. Abban meg a beavatkozók sem ertettek egyet. Az amcsik favorizálták a felfegyverzést.
Válasz erre 

chrisred 2021.03.25. 14:27:11

@törppicur: Veled ellentétben nem az FSZB propagandaanyagok bemagolásával töltöttem az időt. Szíria és Líbia két volt szovjetbarát (ennyit arról, hogy mennyire volt a saját kultúrájuk) diktatúra, amit bedöntött gazdasági válság miatti olajárzuhanás. Ezt hívják arab tavasznak. Az amcsik nagyjából annyival járultak hozzá, hogy nekik köszönhető a globális internet, ahol szervezkedni tudtak azok, akik torkig voltak már a rezsimmel.
Válasz erre 

chrisred 2021.03.25. 14:31:39

@kunzoo: "Te a beavatkozásban kételkedtél." Azt írtam, az amcsik nem küldtek semmit. Az ENSZ küldte felhatalmazása alapján a NATO küldte.
Válasz erre 

kunzoo 2021.03.25. 14:33:04

@chrisred:
Meg a rengeteg fegyverrel, sőt kiképeztek egy csomó embert Törökországban akik a kiképzés befejeztével beálltak az ISIS-be.
Válasz erre 

chrisred 2021.03.25. 14:36:15

@kunzoo: Fegyvert mindenki küldött, egy polgárháború nagy üzlet. De a kiképzéssel mellé lőttél, az amcsik a kurdokat támogatták, akik a térségben szinte egyedül harcoltak éveken keresztül az ISIS ellen.
Válasz erre 

kunzoo 2021.03.25. 14:36:23

@chrisred:
Ott van a wiki szócikkben is, hogy az amcsik küldtek hadianyagot, rakétákat, kiképzőket. Az angolok ellenezték ezt de megtették. Az ENSZ határozatban ez nem volt benne. Ezt már a saját szakállukra csinálták. Most ezek a szervezetek ezekkel a fegyverekkel lövik egymást a polgárháborúban.
Válasz erre 

chrisred 2021.03.25. 14:38:12

@kunzoo: index.hu/kulfold/2020/07/24/oroszorszag_egyre_tobb_fegyvert_es_zsoldost_szallit_libiaba/
Válasz erre 

kunzoo 2021.03.25. 14:38:43

@chrisred:
Líbiában is küldtek fegyvert és kiképzőket.
A kurdokat nem kellett kiképezni, a "demokratikus ellenzéket" képezték ki, akik ugyanúgy iszlamisták voltak mint az ISIS.
Válasz erre 

chrisred 2021.03.25. 14:40:29

@kunzoo: Ahogy iszlamista volt Kadhafi is, vagy a szíriai polgárháborúban Aszadot támogató Hezbollah. Arrafelé mindenki iszlamista, aki fegyvert fog.
Válasz erre 

törppicur 2021.03.25. 14:46:20

@chrisred: tudod a demokrácia-export nem úgy zajlik, hogy Obama fog egy darab demokráciát és elküldi Kadhafinak. Elég, ha csak a tudjukki által szponzorált civilszervezetek erős érzékenyítésbe, felvilágosításba kezdenek és ezzel borítják a status quot. Qrva nagy mákunk volt, hogy Ukrajnában ez 20%-kal gyengébben sikerült
Válasz erre 

chrisred 2021.03.25. 14:54:36

@törppicur: Ellentétben azzal, ha éppen a Kreml akarja rárőltetni egy népre az akaratát. Az csupa öröm és boldogság, ezt láthatjuk most Ukrajnában és Szíriában.
Válasz erre 

kunzoo 2021.03.25. 17:00:45

@chrisred:
Ez igaz, kivéve a kurdok, helyi keresztény milíciák es a jazidok.
Emiatt vicces is volt a "demokratikus ellenzék" elnevezés
Válasz erre 

ebella2 2021.03.26. 06:15:30

@midnight coder: Az meg, hogy Orbán ragaszkodik a kelethez olyan, mintha Petőfi hálás lett volna, az oroszoknak, hogy beavatkoztak. Eddig az oroszoktól csak rosszat kaptunk. Horthy alatt Európa középmezőnyébe tartoztunk (kb. az olaszokkal egy szinten még egy picit jobban is álltunk), az oroszok visszavetettek az alsó negyedbe, ahol ma is vagyunk, a tehetségtelen és önérdekű politikusaink miatt.
Válasz erre 

chrisred 2021.03.26. 06:30:07

@kunzoo: Úgy tudom, az SDF főleg kurd orientáltságú szervezet volt eredetileg, aztán vált vegyesfelvágottá. Főleg azért, mert Aszad sem válogatott közülük, akit ért, azt irtotta.
Válasz erre 

gigabursch 2021.03.26. 11:33:16

Kína és Oroszország hívásra jön.
Az AEÀ sose jött, csak mindig beleugat mindenbe.
Válasz erre 

gigabursch 2021.03.26. 11:34:37

@ebella2:
Talán inkább az orosz fegyverek árnyékában a kommunista vezetők.
Akiknek csak az állampolgársága volt magyar.
Válasz erre 

gigabursch 2021.03.26. 11:38:07

@chrisred:
Azt is tudjuk, hogy az AEÁ-tól mit kaptunk és mit nem.
Csak a tények kedvéért:
Kaptunk bombákat, piaclerablást, technológiai hátrasorolást.

Mit nem kaptunk?
Kiállást, segítséget.
Válasz erre 

chrisred 2021.03.26. 11:45:17

@gigabursch: Nekünk nem kell segély, csak az, hogy hagyjanak békén. Ezt nem kaptuk meg az oroszoktól.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard