Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Kínossá vált a Fidesz számára a Fudan Egyetem ügye, de nehéz lesz szabadulnia tőle

Kínossá vált a Fidesz számára a Fudan Egyetem ügye, de nehéz lesz szabadulnia tőle

Szeret nagyokat álmodni Orbán Viktor, de sokszor rémálmok válnak ezekből. Ilyen volt a Budapestre tervezett olimpia ügye, és nagy valószínűséggel ilyen lesz a kínai Fudan Egyetem fővárosi kalandja. A kormányfő nagyon nem szereti, ha bárkik is beleszólnak a döntéseibe, de azt különösen nehezen viseli, ha itthon fúrják meg a terveit. Annyira azonban van pragmatikus politikus, hogy belássa, ha valamivel többet árt saját kormányának, mint amennyi haszna van belőle, akkor le kell mondania róla.

24_hu_127.jpg

Fotó: 24.hu

Mivel a Nemzeti Választási Bizottság átengedte Karácsony Gergely népszavazási kérdését a Fudan Egyetem beruházásával kapcsolatban, igencsak megnőtt annak a valószínűsége, hogy a kormány elengedi ezt az ügyet, és épp olyan sumák módon farol majd ki az elképzelés mögül, mint korábban elállt a fővárosi olimpiai pályázattól egy hasonló szituációban. Az is nagyon valószínű, hogy a kormány „jelezte” az NVB felé, hogy nem lenne ellenére, ha áldását adná a főpolgármester népszavazási kezdeményezésére, mert így könnyebben ki tud szállni az egyre kínosabbá váló történetből.

Az is fontos szempont a kormány részéről, hogy a Fudan Egyetem tervével olyan témát adtak az ellenzéknek, és főleg a főpolgármesternek, amellyel hatékonyan kampányolhatnak az előválasztási időszakban. Ez némileg tükröződik már a legfrissebb közvélemény-kutatási adatokon is, amelyek jelzik a Fidesz megtorpanását a népszerűségi mutatókban. A kínai egyetem ügye nehezen védhető annak fényében, hogy az ellenzék állítása szerint a Fudan kedvéért a kormány beáldozná a korábban jóváhagyott Diákváros projektet, amely a magyar fiatalok lakhatási problémáin segítene.

Most valószínűleg a kárfelmérés és a kommunikációs lehetőségek mérlegelése zajlik a színfalak mögött, de a végeredmény jó eséllyel az lesz, hogy a kormány valahogy kifarol a projektből.

Orbán Viktor feje most azért is főhet, mert nehéz lesz a visszakozást kommunikálnia mind saját szavazói, mind a kínai partnerek felé. A mindig oly magabiztos Fidesz időhúzó taktikáját látva felvetődik a kérdés, hogy miért nem mérték fel a hirtelen bejelentett döntés előtt az ügy lehetséges következményeit? Valamiért nagyon fontos és rendkívül sürgős volt a kínai gigaprojekt a kormánynak, így nem lehetett elég idő a hatástanulmányok elvégzésére. Most valószínűleg a kárfelmérés és a kommunikációs lehetőségek mérlegelése zajlik a színfalak mögött, de a végeredmény jó eséllyel az lesz, hogy a kormány valahogy kifarol a projektből.

Van azonban egy fontos szempont, ami meghatározhatja az időzítést. Mivel a Fudan Egyetem Karácsony Gergely legerősebb kampánytémája az ellenzéki előválasztáson, Orbán szeretné elhalasztani a projekt elvetésének bejelentést, hogy ezzel ne erősítse a főpolgármester pozícióit a miniszterelnök-jelölti versengésben. Karácsonyt ugyanis mindenképpen szeretné elkerülni legfőbb ellenlábasként a Fidesz vezérkara a jövő tavaszi választáson. Sokkal jobban megfelelne ugyanis Orbán elképzeléseinek a Dobrev Klára vagy Jakab Péter elleni kampány 2022-ben, ugyanis nekik nincsenek olyan eszközök a kezükben, mint egy regnáló főpolgármesternek.

241_11.jpg

Fotó:24.hu

Karácsony jól tudja ezt, ezért is használja bátran a vétó eszközét. Ő ugyanis meglebegtetheti a fővárosba tervezett atlétikai világbajnokság megfúrását is, hiszen tisztában van azzal, hogy a Fidesz lényegében elengedte már a Fudan beruházás ügyét. A főpolgármester tehát be akarja zárni azt a kiskaput a kormány előtt, ami a projekt bizonytalan időre való elhalasztása jelentene. Mindenképpen saját sikereként szeretné felmutatni a kínai egyetemi beruházás megakadályozását, mert ezzel igen jó pozícióba kerülne az előválasztási kampányban. Mert ahogy egy dakota mondás tartja: „Nem sokat ér, ha csak megsebesíted a szarvast, mert akkor a farkasok lakmároznak belőle, de a saját családod éhes marad.”

530 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Kínossá vált a Fidesz számára a Fudan Egyetem ügye, de nehéz lesz szabadulnia tőle Tovább
Facebook Tetszik
0
530 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • A Fidesz legfőbb célja most a pánik elkerülése A Fidesz legfőbb célja most a pánik elkerülése
  • Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni! Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni!
  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr1016678840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (530)
Az utolsó 100 komment:

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.09.08. 10:34:13

@midnight coder:

"Nem beszélve a fasza kis bolgár diszkekrõl amire ideiglenes fájlt sem lehetett biztonságosan feltenni"

Na, azok voltak jó cuccok. A bolgárok - talán szovjet ösztönzésre - kitalálták, hogy drága az arany, amivel a csatlakozókat kellett volna bevonni, ezért elhagyták az aranyozást. Meg is lett az eredménye, a csúfos megbízhatatlanság. Ezt első kézből olyan embertől hallottam, aki személyesen szenvedett ilyen bolgár winchesterekkel.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.08. 10:35:19

@konrada: "Bár Kína a világ egyik legerősebb gazdasága volt, jelenleg a valuta gyengülése és a csökkenő pénzellátás miatt némi kihívással szembesül. Néhány közgazdász szerint az ország túltermelő és túlzott fejlődést mutatott a kereslet túlbecslése miatt. Például a gyártók többletet állítottak elő, amit még nem értékesítettek, és az ingatlanfejlesztők többletet építettek, amelyek még mindig nem voltak elfoglaltak. Emellett az ország nagymértékben támaszkodott a pénzek kölcsönzésére és befektetésekre. Ez azonban nem elegendő a növekedés ösztönzéséhez"

Nem értem. Hogyhogy nemcadja el a többletet Kongóban?
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.09.08. 10:40:22

@pincébezuhanási tudományok doktora:

"De még csak nem is működteti jól. Tudsz olyan vállalkozásáról Pénztáros Lölőnek amely piaci körülmények között sikeres?"

Ezt nem tudom megítélni. Az viszont már történelem, hogy a rendszerváltáskori elvtársal által "elprivatizált" állami vagyont sem működtették jól.

Ez persze nem menti Mészárost, ha valóban ő is rosszul műközteti a cégeit.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.08. 10:41:14

@konrada: nem, arra gondolok, hogy a forint leértékelődése drágítja az importot, de bevételkiesést jelent az exportnál.
Példa: 100 egység export 300 forinton 30.000 forint. 400 forinton 40.000 Ft.

Csakhogy ezzel a gdp nem nőtt, mert az dollárban vagy euroban van kimutatva.
Miközben a 100 egység importod 300 Ft helyett 400 Ft-ba kerül.
Válasz erre 

midnight coder 2021.09.08. 10:45:34

@otunde: Eddig minden kúrmány korruptabb volt mint az elõdje.
Válasz erre 

otunde 2021.09.08. 10:46:09

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

szeka.blog.hu/2021/07/24/olyan_ellensegre_vadaszik_orban_viktor_aki_egyelore_csak_a_gondolataiban_letezik?full_commentlist=1#c40811122

te tényleg minden fake newst beszopsz az origótól és a danube institute-tól? ezek rendszeresen fake newst nyomató szennylapok. ha utánamész a linkeknek, akkor az angol nyelvű hírben semmiféle letiltásról, cenzuráról nincs szó.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.08. 10:46:42

@konrada:

Blöffölsz. Az infláció a vásárlóerő emelkedésének következménye is lehet, a kínálat csökkenése is lehet ok, és még sokan mások.

De ez nem jelenti azt, hogy az infláció emelné a gdp-t. Akkor Argentína ott lenne a vezető országok között.
Akkor a gazdasági válságok hiperinflációja gdp növekedést eredményezett 1930-as években.
Válasz erre 

otunde 2021.09.08. 10:54:36

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

zarralszemben.blog.hu/2021/07/03/foci_terdeles_naculas?full_commentlist=1#c40767468

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Mert hát ki dönti el, mikor sérül valaki szabadsága, ami ugye már korlátozza a másik szabadságát?"

A legtöbb esetben ez elég nyilvánvaló. Legalábbis az értelmes embereknek. Nektek, náciknak nyilván ezzel is bajotok van, mert sötétek és pszichopata elmebetegek vagytok.

De:

1) Elég egyértelmű, hogy a fekete nyakán térdeplő fehér rendőr esetében a fekete kára nagyobb, mint a fehér ember szabadsága a nyakon térdeplésre. Élethez való jog van. Nyakon térdepléshez való jog nincs.

2) A térdeplő focistánál a véleményszabadság fontosabb, mint az, hogy te ezt rühelled látni. Ha rühelled, ne nézz oda!

3) A térdelő focista kifütyülésénél a jog azt mondja, hogy jogod van fütyülni, de az erkölcs mégiscsak azt mondja, hogy egy bunkó fasz vagy, hogy nem bírod elviselni, ha valaki a feketék elnyomása ellen tiltakozásként térdel.

Ez végül is nem jogi eset, hanem a normális ember esete. Ti nácik viszont pszichopata selejtek vagytok, nem normális emberek.
Válasz erre 

otunde 2021.09.08. 11:11:17

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

szeka.blog.hu/2021/07/14/a_fidesz_ezuttal_is_igyekszik_lenyulni_az_ellenzek_legjobb_temait/full_commentlist/1#c40795970

nem fizettem elő recaptcha megoldó szolgáltatásra. nem értek ti annyit, még egy pár centet sem. ellenben akkora az IQ különbség köztem, és köztetek, hogy én tudok olyan scriptet írni, amely átmegy egy olyan recaptchán, amin ti nem mentek át, illetve kényelmetlen nektek, mert elmebeteg genetikai selejtek vagytok. és akkor még bele se kezdtem olyan dolgokba, ami gépi tanuláson alapulna, és tényleg megoldana egy captchát. egyszerűen szánalmasok vagytok, világok választanak el minket, akkora selejt kis paraszt suttyók vagytok.

A blog.hu-t egyébként annyira nem érdekelhetik a kommentek, mert a fele blogpost nem is kommentelhető, amit kitesznek, meg leszartak titeket vagy egy fél évig. Most is csak egy standard megoldást raktak fel, amely ugye jobban szivat titeket, mint engem.
Válasz erre 

otunde 2021.09.08. 11:20:16

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

zarralszemben.blog.hu/2021/07/03/foci_terdeles_naculas?full_commentlist=1#c40768642

"Fehér embereket is öltek már meg így rendőrök"

bizonyíték?

" csak abból ugye nem lett világra szóló botrány."

a fehér emberek bizonyára azért nem csinálnak belőle botrányt, mert ilyen alig fordul elő. de akármiért is nem csinálnak. abból, hogy nem csinálnak, abból nem következik, hogy a feketék se csinálhassak mozgalmat a sérelmeik miatt. miféle idióta náci "logika" ez?

a valóságban pedig a fehérek túlnyomó többségét fehérek ölik meg, a feketék túlnyomó többségét meg feketék, mert elsősorban a maguk köreiben forgolódnak, te kis elmebuggyant!

ucr.fbi.gov/crime-in-the-u.s/2018/crime-in-the-u.s.-2018/tables/expanded-homicide-data-table-6.xls

idióta vagy, ezért vagy náci. akárcsak a többi.
Válasz erre 

konrada 2021.09.08. 11:21:17

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Butaság, hát lehet.
De ezek szerint nem jött le neked ez a táblázat, ezért újra bemásolom:
Év Fejlett országok Fejlődő és felzárkozó országok Egyesült Államok Kína
2010 3,1 7,4 2,6 10,6
2011 1,7 6,4 1,6 9,5
2012 1,2 5,4 2,2 7,9
2013 1,4 5,1 1,8 7,8
2014 2,1 4,7 2,5 7,3
2015 2,3 4,3 2,9 6,9
2016 1,7 4,6 1,6 6,7
2017 2,4 4,8 2,2 6,8
2018 2,2 4,5 2,9 6,6
most nem vagyok hajlandó végig enterezni, a lényeg, hogy a fejlődő országok összét kiemeltem, már csak annyi dolgod maradt, hogy kiszámolod a sorokból a 9 év összes változását, és akkor jön a döbbenet: DE! a fejlődő országok gazdasága jóval nagyobb mértékben nőtt, mint a fejletteké, vagy az abból külön soron szereplő USA-é.

...és bár te tagadod, azért ki lehet olvasni azt is a táblázatból, hogy a GDP 2% környékén mozgó országokban a termékek fogyasztása darabra alapvetően nem nőtt, míg az afölöttiből jut a fogyasztás bővülésére is, az oda lehet többletet exportálni: Egyfolytában ezt írom, csak te leragadsz 1-1 csontszegény országnál, és nem veszed észre, hogy azok csak csak egy része a világpiacnak, és ha van belőlük száznál több, akkor a többlet felvételéhez is jóval nagyobb fejlődő piac áll rendelkezésre.
(s ha már Kongóval példálózol: 2011 óta évente átlagosan 6-7%-kal nőtt a GDP-je. És még ha ez még mindig is töredéke a nyugatnak, ebből a fejlődésből például gépjárműből sokkal többet adnak el ott, mint 2010-ben. Azaz míg mondjuk egy USA piacra legfeljebb más versenytársakat hátra sorolva lehet több darabot eladni egy gyártónak, addig oda lehet úgy növelni az exportot, mert új vásárlóként nem a régi kiszorításával, beágyazottságával, piacvédelmével kell versenyezni, hanem ár-érték aránnyal.

De látom, ez már túl bonyi.;)
Válasz erre 

otunde 2021.09.08. 11:28:26

@konrada:

fegyvertelen.blog.hu/2021/05/25/elfogadhato_hogy_a_mi_penzunkbol_keszitik_a_propagandat?full_commentlist=1#c40674014

...hát a te esetedben nem is csodálom: ha azt tekintjük, hogy amilyen állapotban voltál 2010 előtt, bárki jó időben felkötötte volna magát a helyedben. te sajnos túlélted.
Válasz erre 

konrada 2021.09.08. 11:28:29

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Mitől csökkenne a kínálat egy működő országban???
És nem olvastad el amit írtam (amit nem csodálok;), mert ez volt egyébként az előzmény (Persze az is igaz, hogy zárójeles volt;):
(azaz amikor nem az állam avatkozik be pénznyomtatással, vagy nem külországbeli bankok tőkekivonással)
Hát Argentínára ezek a zárójeles kitételek speciel pont jellemzők, az nem egy jól működő gazdaság.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.08. 11:31:21

@konrada: azért csökken a kínálat, mert nőtt a kereslet.Arányában értettem.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.08. 11:32:52

@konrada: oké, Argentina rossz példa volt. Mondd meg te, mely országok fogják felszívni a kínai exportot, ha az USA bezuhan? Ja, és mi lesz az importtal?
Válasz erre 

otunde 2021.09.08. 11:37:12

@konrada: kormanykommentek.blog.hu/2021/08/30/elovalasztas_de_ki_es_kit_valaszt?full_commentlist=1#c40880496

a következő fél évben el lehetne lőni minimum 6 millió Pfizert harmadik oltásként az embereknek. de hát a hógyagyú Orbánod miatt már csak 2,5 millió van rendelve.

ennyit tudtok, ti totálkáros, kretén elmebeteg mongolFidióták, a geciparaszt genetikai selejt Führeretekkel együtt.
Válasz erre 

konrada 2021.09.08. 11:42:44

@Igazamvanvagyigazamvan?: Akkor újból a blöfföm:
"az infláció leginkább a GDP növekedés egyik kísérője, mert a termelés-szolgáltatás nem tud lépést tartani az igényekkel"
Ez mitől más mint: "azért csökken a kínálat, mert nőtt a kereslet.Arányában értettem. ";))
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.08. 11:45:45

@konrada: nem, tudod 10-ről 10%-ot nőni ugyanannyi, mint 100-ról 1%-ot. De tízszeres mutató!

"További közvetett hatás, hogy csökken a nyugati kereslet, és ezzel párhuzamosan csökken a nyugati keresletet kiszolgáló keleti üzemek bevétele is, ami visszafogja a gazdaságot, növeli a munkanélküliséget.Szintén a világpiaci kereslet visszaesése miatt csökken a nyersanyagok, például olaj, szén, réz, alumínium, gumi, kukorica, stb. ára, miközben a fejlődő világ számos országában a nyersanyag-export az egyik fő bevételi forrás"

Tehát: a fejlődő országok azért vesznek majd több kínai terméket, mert a piacuk ugyanúgy beszűkült, mint Kínának???
Válasz erre 

konrada 2021.09.08. 11:50:27

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Leírtam: a maradék 6 mrd-os piac, ami azért összességében - bármilyen erős is az USA piaca - azért nagyobb összességében, 0,33 mrd ember vásárlóereje.

(teszem hozzá, ha már szalmabábot is megemlítetted;): én sehol nem írtam azt, hogy az USA piaca, vagy az EU piaca bedől, csak azt hogy lassabban nő (esetleg stagnál), mint a világ többi része.
És Kína az olcsóbb munkaerejével, szabályozott rendszerével, lazább környezetvédelmi törvényeivel (ezt egyébként fikáztam is: visszaolvashatod!;) versenyelőnyben van azoknál.
És ezt ha ki tudja használni, akkor a legerősebb gazdasága lesz a Földnek.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.08. 11:50:54

@konrada: ez semmiben. Csak az inflációhoz nincs szoros kapcsolata a te okfejtésednek. Az infláció nem a gdp növekedés indikátora. Az azt jelentené, hogy a Gyurcsány alatt a gdp sokkal jobban nőtt, mint Orbán alatt, hisz az infláció magasabb volt.
A kereslet növekedése a kínálat növekedését is okozhatja, ami áresést eredményezhet...
Válasz erre 

otunde 2021.09.08. 11:53:11

@konrada:
szeka.blog.hu/2021/05/24/tenyleg_a_nep_egyszeru_fia_orban_viktor?full_commentlist=1#c40673984

hazudsz, nácigeci!

Magyarországon 2010 után ugyan volt bruttó átlagos bérnövekedés forintban, meg még nettó is, de el is vitte az infláció. ha vásárlóerőparitáson (PPP), vagy a GDP százalékában nézzük, akkor Orbanisztán kurvára nem hozott be semmit Németországhoz képest.

www.oecd-ilibrary.org/sites/46f5b3fc-en/images/images/ES-2019-Hungary-Survey/media/image17.png

Az A, C és D ábrákon látszik, hogy Orbanisztán mennyire stagnált, és 2015 környékén még be is horpadt.

Ennyit tudsz, sötét vagy, műveletlen vagy, idióta vagy, ezért vagy mongolFidióta. Ti vagytok a magyar társadalom legalja, a genetikai selejt.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.08. 11:56:16

@konrada: még mindig: ezzel nem vitáztam. Azt azonban tisztán kell, hogy lásd: Kína minél fejlettebb lesz, annál inkább lelassul a növekedése. Jelenleg MESTERSÉGESEN" tartja 6% fölött a növekedést a párt, a belső fogyasztás messze nem hozza a várt eredményeket, a beruházások ösztönzése a kihasználatlan termelő kapacitások miatt gazdasági gondokat jelent.
Tehát Kína egy ketyegő bombán ül, az sem kizárt, hogy a következô hitelválság onnan indul.
Válasz erre 

konrada 2021.09.08. 12:00:26

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Továbbra sem érted:
Ha 10 embernek 10 autója van, akkor ott legfeljebb csak cserélni lehet, de nem lehet volument növelni a gyártásban. (Jó, lehet 2 autója is mindenkinek de azért...;)
Ha 100 embernek van 10 autója, oda úgy is lehet eladni, hogy közben nő a gyártási darabszám.
(Magyarázom én itt a kapitalizmus lényegét!;))

...s már fentebb leírtam, szalmabáb érv azt, hogy én azt állítottam, a nyugat csökken.
(Mindazonáltal: ha így lenne, Kína még gyorsabban haladna előre, mert az emberi faj sajátja, hogy általánosságban mindig fejlődik - így ha egy-egy csoportja le is marad, új hódítók vonulnak a helyükre, azaz ha nyugat nem veszi fel a nyersanyagot, úgy Kína lecsap rá, mert van akkora elszigetelt piaca, amelyen mesterségesen tud belső keresletet növelni, és az esedékes váltság elmúltával a megszerzett nyersanyag bázisokat fel tudja futtatni, mert cégei expanzióban maradtak.
Válasz erre 

konrada 2021.09.08. 12:04:59

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Csak hát te hoztad a kínai és az USA 1 főre eső GDP-jét.
Szóval valóban gondban lesznek akkor, ha már beérik azt, de az még odébb van. (Viszont ez esetben a mostani lakosságszámmal nézve 4x lesz nagyobb a kínai gazdaság, mint az USA.
...de ezt azért nem biztos, hogy megérjük, azt viszont igen hamar, hogy összGDP-ben megelőzik.)
Válasz erre 

konrada 2021.09.08. 12:08:46

@Igazamvanvagyigazamvan?: Mindig megjósolják - lassan már 30 éve folyamatosan - hogy Kína gazdasága berobban. De még mindig megúszta, és nem volt olyan év, amikor ne nőtt volna, legyen világváltság, vagy az általuk elterjesztett pandémia.
A kínai fegyelmezett, küldetéstudatos nép. Ahhoz, hogy egy belső válság bedöntse, sokkal magasabb életszínvonal kell, olyan amikor már ezt a fegyelmet ki tudja kezdeni az individualizmus.
...de hát mint írtam, ez odébb van.
Válasz erre 

otunde 2021.09.08. 12:10:28

@konrada:

fegyvertelen.blog.hu/2021/05/25/elfogadhato_hogy_a_mi_penzunkbol_keszitik_a_propagandat?full_commentlist=1#c40674014

...hát a te esetedben nem is csodálom: ha azt tekintjük, hogy amilyen állapotban voltál 2010 előtt, bárki jó időben felkötötte volna magát a helyedben. te sajnos túlélted.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.08. 12:13:25

@konrada: azért az sem mindegy, hogy 80 ezer dolláros Tesla, vagy 6 ezer dolláros Hongguang...
Válasz erre 

otunde 2021.09.08. 12:14:31

@konrada:

"mi a tököm van"

fegyvertelen.blog.hu/2021/04/18/nem_annyira_szabad_europa?full_commentlist=1#c40159280

a jobber selejt őszinte pillanata, amikor fel se fogja, hogy mi zajlik körülötte a világban. miért nem mész szőlőt kapálni? azt még talán felfogod.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.08. 12:18:01

@konrada: hányszor kell még leírnom: nem vitattam Kína térnyerését!!!
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.08. 12:19:06

@konrada: nem, Kína gondjait nem az individualizmus okozta, hanem a párt.
Válasz erre 

otunde 2021.09.08. 12:21:05

@midnight coder:

szeka.blog.hu/2021/06/08/itt_a_fudan_hol_a_fudan?full_commentlist=1#c40698904

a pottyantós vécét az ősember találta ki, és Orbán folytatja. pedig ma már nem kéne. hasonlóan, Paks II 2010 előtt még jó ötletnek tűnt, de ma már iszonyatos idiótaság. elavult. csőd.

ertelemblog.wordpress.com/2020/10/09/miert-lesz-csod-paks-ii-a-legutosebb-erv/
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.08. 12:24:21

@konrada: de utoljára: minden elemzés arról szól, hogy Kína ezer szállal kötődik a nyugati gazdaságokhoz, amin csak erősíteni akar.
Az USA bedöntése nem az én ideám volt, te a cáfolatomra reagáltál.
Minden elemzés arról szól, hogy társadalmi kiegyensúlyozatlanság van Kínában. Elöregedô társadalom, vidék-városok különbség.
A kínai olcsó hitel politika olyan beruházásokat eredményezett, amik nem termelnek.
Kína hitelt ad más országoknak, amiket nem tudnak visszafizetni.
De kár beléd.
Válasz erre 

otunde 2021.09.08. 12:29:35

@konrada:

fegyvertelen.blog.hu/2021/05/25/elfogadhato_hogy_a_mi_penzunkbol_keszitik_a_propagandat?full_commentlist=1#c40673888

Én átéltem, és azt akarom vissza, ami 2010 előtt volt. Sokkal kurvára jobb volt minden tekintetben. Sajnálom, hogy te egy agybeteg idióta vagy, de a Fideszesek már csak ilyen genetikai selejtek, mint te.

Nektek az kell, ami most van, amikor embereket a véleményükért visz be a rendőrség, amikor Orbán megöl 30 ezer embert, csak mert egy pszicopata hülye, amikor mindent szétlopnak, amikor a gázszerelő az ország leggazdagabb embere a semmiből, amikor álszenteskednek, de Borkai kurvázik, Szájer buzipartikon tobzódik. Amikor ellopják a magánynyugdíjamat, amikor kiürítik a kórházban a betegeket, mert befostak, nem a betegek, hanem Orbán. És emberek halnak meg emiatt, de a koronában meg tízezerével. Nem Orbán, hanem sajnos mások. És ez csak a jéghegy legeslegcsúcsa.

Bazdmeg, te gyagyás, agyhalott, mi a faszom jó neked ebben? És mi a faszom bajod van neked ehhez képest azzal, ami 2010 előtt volt? mert még ha a legelvakultabb Gyurcsány-gyűlölő fasz vagy is, el kell ismerned, hogy Gyurcsány nem lopott százmilliárdokat, és nem ölte meg az emberek tízezreit, meg nem jött a rendőrség érted egy facebook post miatt, te idióta, faszbarom!

Soha a magyar történelemben kormány nem lopott annyit, mint Orbánék, és Horthy óta senki nem csinált akkora népirtást, mint Orbánék. Ez a qrmány egy diktatúra, egy történelmi elbaszás, te agyhalott, gyagyás fasz!
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.08. 12:30:02

@konrada: miközben Kínának hitelre van szüksége a fejlődés fenntartásához:
THE DEBT-TO-GDP RATIO OF THE WORLD'S SECOND LARGEST ECONOMY HAS RISEN BY 72 PERCENTAGE POINTS SINCE 2010 TO 255 PERCENT

ez 2019, tehát a covid válság még nem ütött be. Most 303 %. A GDP százalékában!
Válasz erre 

otunde 2021.09.08. 12:31:47

@konrada:

fegyvertelen.blog.hu/2021/05/25/elfogadhato_hogy_a_mi_penzunkbol_keszitik_a_propagandat?full_commentlist=1#c40673850

tényleg szomorú, hogy neked csak az idióta, Fideszes agymosó panelok ragadtak meg a fejedben.
Válasz erre 

konrada 2021.09.08. 12:37:14

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Persze hogy nem mindegy. De a kapitalizmus lényege az állandó növekedés. így egy cég addig érdekes, míg ezt hozni tudja. A Tesla egyébként pont azért nem jó példa, mert az képes növekedni és nő is, ezért van az, hogy a részvényei árazásával az összértéke - kapitalizációja - 3x-osa a nálánál 10-15x nagyobb hagyományos gyártókénak, melyek kibocsátása nem nő gyakorlatilag 1 évtized óta.

De vegyük azt, hogy a Tesla is beáll egy állandó darabszámra, mert telíti piacát.
Ez esetben tényleg nem mindegy, hogy állandóan ugyanazon eredményeket hozza egy cég - még ha magasabb nyereségkulccsal is (mert azt már részvényeibe beárazták) - vagy évről évre nőnek az eladási számok, és azzal a bevétel is. Viszont aki Hongguang-ot vesz, és megelégedésére használja, az később is lehet, hogy azt vesz, így el lehet adni majd nekik a drágább típust is belőle, azaz növekedésben marad továbbra is, ha már a darabszám nem is nő. (Tudom, most ellent mondok magamnak, de hogy értsed: az E-Merci sikeres darab volt, és most is az, nagyjából azonos darabszámban kell el 20 éve. A kettő között gyakorlatilag annyi a minőségi és árkülönbség, mint amit a technika, és az infláció rátett. Nálunk 20 éve az első (igazából 2-es) Swift volt a menő.
Most közel azonos számban a Vitara-SX4-et veszik. A kettő között ég és föld van, azaz a gyártó a modellugrással nőni tudott.
...na túlbonyolítottam: a lényeg, hogy nem mindegy, ki tud a piacon presztízst szerezni, és későbbiekben ott nőni.
Válasz erre 

konrada 2021.09.08. 12:39:50

@Igazamvanvagyigazamvan?: De már elmagyarázták, hogy ez olyan hitel, amit nem tudnak kivonni a piacról és így bedönteni, mert alapvetően állami bankok adják azt a cégeknek, így ha gond van, le tudják írni, és a céget - ha abban potenciál van: államiként üzemeltetni tovább.
Válasz erre 

otunde 2021.09.08. 12:40:17

@konrada:

fegyvertelen.blog.hu/2021/05/25/elfogadhato_hogy_a_mi_penzunkbol_keszitik_a_propagandat?full_commentlist=1#c40673888

Én átéltem, és azt akarom vissza, ami 2010 előtt volt. Sokkal kurvára jobb volt minden tekintetben. Sajnálom, hogy te egy agybeteg idióta vagy, de a Fideszesek már csak ilyen genetikai selejtek, mint te.

Nektek az kell, ami most van, amikor embereket a véleményükért visz be a rendőrség, amikor Orbán megöl 30 ezer embert, csak mert egy pszicopata hülye, amikor mindent szétlopnak, amikor a gázszerelő az ország leggazdagabb embere a semmiből, amikor álszenteskednek, de Borkai kurvázik, Szájer buzipartikon tobzódik. Amikor ellopják a magánynyugdíjamat, amikor kiürítik a kórházban a betegeket, mert befostak, nem a betegek, hanem Orbán. És emberek halnak meg emiatt, de a koronában meg tízezerével. Nem Orbán, hanem sajnos mások. És ez csak a jéghegy legeslegcsúcsa.

Bazdmeg, te gyagyás, agyhalott, mi a faszom jó neked ebben? És mi a faszom bajod van neked ehhez képest azzal, ami 2010 előtt volt? mert még ha a legelvakultabb Gyurcsány-gyűlölő fasz vagy is, el kell ismerned, hogy Gyurcsány nem lopott százmilliárdokat, és nem ölte meg az emberek tízezreit, meg nem jött a rendőrség érted egy facebook post miatt, te idióta, faszbarom!

Soha a magyar történelemben kormány nem lopott annyit, mint Orbánék, és Horthy óta senki nem csinált akkora népirtást, mint Orbánék. Ez a qrmány egy diktatúra, egy történelmi elbaszás, te agyhalott, gyagyás fasz!
Válasz erre 

otunde 2021.09.08. 12:49:14

@konrada: kormanykommentek.blog.hu/2021/08/30/elovalasztas_de_ki_es_kit_valaszt?full_commentlist=1#c40880496

a következő fél évben el lehetne lőni minimum 6 millió Pfizert harmadik oltásként az embereknek. de hát a hógyagyú Orbánod miatt már csak 2,5 millió van rendelve.

ennyit tudtok, ti totálkáros, kretén elmebeteg mongolFidióták, a geciparaszt genetikai selejt Führeretekkel együtt.
Válasz erre 

otunde 2021.09.08. 12:54:58

@konrada:

"mi a tököm van"

fegyvertelen.blog.hu/2021/04/18/nem_annyira_szabad_europa?full_commentlist=1#c40159280

a jobber selejt őszinte pillanata, amikor fel se fogja, hogy mi zajlik körülötte a világban. miért nem mész szőlőt kapálni? azt még talán felfogod.
Válasz erre 

otunde 2021.09.08. 12:59:10

@konrada:

fegyvertelen.blog.hu/2021/05/25/elfogadhato_hogy_a_mi_penzunkbol_keszitik_a_propagandat?full_commentlist=1#c40673850

tényleg szomorú, hogy neked csak az idióta, Fideszes agymosó panelok ragadtak meg a fejedben.
Válasz erre 

otunde 2021.09.08. 13:01:42

@konrada:

fegyvertelen.blog.hu/2021/05/25/elfogadhato_hogy_a_mi_penzunkbol_keszitik_a_propagandat?full_commentlist=1#c40674014

...hát a te esetedben nem is csodálom: ha azt tekintjük, hogy amilyen állapotban voltál 2010 előtt, bárki jó időben felkötötte volna magát a helyedben. te sajnos túlélted.
Válasz erre 

otunde 2021.09.08. 13:09:44

@konrada:

szeka.blog.hu/2021/05/24/tenyleg_a_nep_egyszeru_fia_orban_viktor?full_commentlist=1#c40674476

még a saját, igazolatlan számaid szerint is nulla volt a bérnövekedés vásárlóerő értéken az elmúlt tíz Fideszes évben, te kis szerencsétlen mongolFidióta. pofán szartad magad.
Válasz erre 

midnight coder 2021.09.08. 13:43:50

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ezzel nem csak õk voltak így, hanem az oroszok is az ESZR gépekkel.
Válasz erre 

midnight coder 2021.09.08. 13:46:40

@otunde: "a következő fél évben el lehetne lőni minimum 6 millió Pfizert harmadik oltásként az embereknek. de hát a hógyagyú Orbánod miatt már csak 2,5 millió van rendelve."

Matyika, jelenleg a meglévõ Pfizert sem tudjuk beadni senkinek, mert aki akart az már oltakozott, a maradékot már max. kényszeríteni lehetne.
Válasz erre 

midnight coder 2021.09.08. 13:48:45

@Igazamvanvagyigazamvan?: "Minden elemzés arról szól, hogy társadalmi kiegyensúlyozatlanság van Kínában. Elöregedô társadalom, vidék-városok különbség. "

És szerinted hol nem? Európa már régen szociális otthon, Japán dettó, az amcsik csak azért nem mert folyamatosan jönnek be a mexikóiak csak ezzel meg az a baj, hogy az a hely ahol sok a mexikói elõbb-utóbb maga is mexikóvá válik.
Válasz erre 

otunde 2021.09.08. 14:06:34

@midnight coder: szeka.blog.hu/2021/09/03/kinossa_valt_a_fidesz_szamara_a_fudan_egyetem_ugye_de_nehez_lesz_szabadulnia_tole/full_commentlist/1#c40895004

Nyuszika, te már vagy 100-szor égtél be mégsem kussolsz hanem telefosod a blogokat a buziságaiddal.

Igényes, intelligens emberek nem hazudoznak hasból állandóan, ahogy te. Te hasból mondod a történelemről, földrajzból a hülyébbnél hülyébb baromságokat, és én ezt mosom bele a pofádba, igazoltan, hivatkozásokkal. Az idézet és hivatkozás a tudomány legmagasabbrendű módszerei közé tartozik, csak ezt egy olyan faparaszt, mint te, fel se fogod.

Ez a különbség egy értelmiségi, és egy olyan kocsmatöltelék faparaszt között, mint te. És bizony ehhez illik az is, hogy idézni, hivatkozni tudom a szopásaidnak egy jelentős részét.
Na, látod, EZ a civilizáltság, nem pedig a te kocsmatöltelékes, gumiszobás hasból fingadozós "módszered". Azt a részeg Pista bácsi a falusi kocsmában is tudja, hogy mond Kínáról és az USÁ-ról vadabbnál vadabb baromságokat.

Normális ember? Bazdmeg, hol vagy te normális? Egy hasmenéses tacskó, aki teleszarja az utcát, az normálisabb és civilizáltabb nálad, te kis kocsmatöltelék, selejt!

További különbség, hogy mivel te egy szar féreg vagy, soha nem fordult elõ veled egy-egy felmosás ucodertán, hogy beismerd hogy nem volt igazad. Tudod, ez is a civilizáltság egy foka, ami nálad teljesen hiányzik.
Válasz erre 

alöksz róz 2021.09.08. 14:23:59

@otunde: hiába görcsölsz, te kis elmebeteg blogfüggő selejt, már csak röhög rajtad mindenki
Válasz erre 

otunde 2021.09.08. 14:32:44

@konrada:

fegyvertelen.blog.hu/2021/05/25/elfogadhato_hogy_a_mi_penzunkbol_keszitik_a_propagandat?full_commentlist=1#c40674014

...hát a te esetedben nem is csodálom: ha azt tekintjük, hogy amilyen állapotban voltál 2010 előtt, bárki jó időben felkötötte volna magát a helyedben. te sajnos túlélted.
Válasz erre 

otunde 2021.09.08. 14:40:50

@alöksz róz:

te már visszavonhatatlanul megőrültél.
Válasz erre 

otunde 2021.09.08. 14:49:09

@alöksz róz:

te már visszavonhatatlanul megőrültél.
Válasz erre 

otunde 2021.09.08. 14:57:50

@alöksz róz:

te már visszavonhatatlanul megőrültél.
Válasz erre 

otunde 2021.09.08. 15:06:17

@midnight coder:

szeka.blog.hu/2021/06/08/itt_a_fudan_hol_a_fudan?full_commentlist=1#c40698904

a pottyantós vécét az ősember találta ki, és Orbán folytatja. pedig ma már nem kéne. hasonlóan, Paks II 2010 előtt még jó ötletnek tűnt, de ma már iszonyatos idiótaság. elavult. csőd.

ertelemblog.wordpress.com/2020/10/09/miert-lesz-csod-paks-ii-a-legutosebb-erv/
Válasz erre 

otunde 2021.09.08. 15:31:43

@alöksz róz: nekem jó az, ha azt hiszed, hogy nem egy script az, amivel szivatod magad egész nap. én azzal tökéletesen elérem a célomat, hogy pofoztatod magad egy scripttel, mert olyan hülye vagy, hogy azt hiszed, nem script.

szeka.blog.hu/2021/07/24/olyan_ellensegre_vadaszik_orban_viktor_aki_egyelore_csak_a_gondolataiban_letezik/full_commentlist/1#c40807892
Válasz erre 

midnight coder 2021.09.08. 16:04:49

@otunde: ügyesen szimulálod a scriptet. nehéz eldönteni hogy te vagy a hülyébb vagy egy 150 soros python script, de fej-fej mellett haladtok.
Válasz erre 

otunde 2021.09.08. 16:17:36

@midnight coder:

elegemvan.blog.hu/2021/06/11/elegem_van_a_terdelgetos_bohockodasbol?full_commentlist=1#c40712402

miért nem ugrálsz, hogy a magyar keresztények mi a fasznak térdelnek mindénfele a templomokban, te kis nácigeci?! az nem zavar?!

és ha zavar, minek szavazol a gecikeresztény Orbánra, aki ezt a térdeplést szeretné látni az egész országtól?!
Válasz erre 

MAXVAL bircaman közirtó 2021.09.08. 16:54:45

@otunde: olyan kedves kis kecskebogyót tojtam. A tiéd.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.09.08. 17:21:48

Diktatúrának mondott országban szabadabbnak érzik magukat a magyarok, mint a németek, osztrákok.

A németek 11 százaléka, az osztrákok 15 százaléka érzi magát szabadnak, ezzel szemben Magyarországon 41 százalék, ami azt jelenti, hogy Mo-on a legjobb a helyzet a vizsgált 12 uniós ország közül.
Az eredmények egy 12 uniós országban készített közvélemény-kutatáson alapulnak, amelyet a Datapraxis és a YouGov, illetve az Open Society Foundationshöz köthető nemzetközi szervezet, az Európai Külügyi Kapcsolatok Tanácsa végzett.

ecfr.eu/publication/europes-invisible-divides-how-covid-19-is-polarising-european-politics/
Válasz erre 

otunde 2021.09.08. 17:22:22

@midnight coder:

szeka.blog.hu/2021/09/03/kinossa_valt_a_fidesz_szamara_a_fudan_egyetem_ugye_de_nehez_lesz_szabadulnia_tole?full_commentlist=1#c40889482

"Ma a svédek sokkal inkább kommunisták mint a kínaiak."

tudjuk, hogy elmebeteg vagy, már nem kell bizonygatni. ja, Svédországban vitték be tömegével a hong kongi tüntetőket, Svédországban viszik az ujgurokat munkatáborba, és sterilizálják őket, Svédországban vitték be az Ali Baba alapító tulajdonosát börtönbe csak azért, mert mondott valami kritikusat az államvezetésről. Svédországban van kommunista egypárti diktatúra? ja, nem. ezek Kínában vannak, csak te a gumiszobádban egy másik univerzumban élsz.

" pár stadion árából lenne itt egy olyan, európai színvonalú mûszaki oktatási intézmény ami az egész térségbõl vonzza a diákokat és ami lehetõvé tenné, hogy végre ne csak a legalacsonyabb hozzáadott értékû melókat hozzák ide az országba a multik."

Kína nélkül olcsóbb lenne. és Orbán lopásai nélkül is olcsóbb lenne.

és ahogy említettem, a koncentrációs tábor Kínában nem a beteges álmaidban van, hanem tényleg van. a valóságban van. az ujguroknak.

de ezt nem fogod fel, mert egy mongolFidióta elmebeteg vagy.
Válasz erre 

otunde 2021.09.08. 17:30:49

@midnight coder:

szeka.blog.hu/2021/06/08/itt_a_fudan_hol_a_fudan?full_commentlist=1#c40698904

a pottyantós vécét az ősember találta ki, és Orbán folytatja. pedig ma már nem kéne. hasonlóan, Paks II 2010 előtt még jó ötletnek tűnt, de ma már iszonyatos idiótaság. elavult. csőd.

ertelemblog.wordpress.com/2020/10/09/miert-lesz-csod-paks-ii-a-legutosebb-erv/
Válasz erre 

Vén motoros 2021.09.08. 17:59:27

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Még az aranyozott érintkezők biztonsága sem 100%. A 2012-es ThinkPAD T510s-ben aranyozott az SD kártya foglalat, aranyozott a benne lévő SD kártya kivezetése is, mégis átlag évente egyszer ROTRING radírral meg kell radíroznom az SD kártya arany érintkezőit (ez a legmegbízhatóbb módja a pucolásnak, többet ér, mint a méregdrága "Tuner kontakt" spray), hogy újra egymásra találjanak.
Válasz erre 

otunde 2021.09.08. 18:10:19

@midnight coder:

Tegyük fel, hogy Bence megbetegszik, lázas, és a koronavírusra utaló tünetei vannak. Az orvos ebben az esetben valószínűleg előírja neki a tesztet. Még Magyarországon is. Miért? A legfontosabb ok az, hogy hasznos tudni azt, hogy Bence koronavírusos-e, vagy nem, méghozzá nemcsak a járvány miatt, hanem Bence élete miatt. Ha ugyanis Bence nem koronavírusos, hanem influenzás, azt valószínűleg túléli. Influenza miatt nem kell kórházba vinni. Ha ellenben koronavírusos, akkor súlyosabb tünetekkel már kórházba kell vinni, és Bence élete múlhat ezen. Tehát ebben az esetben könnyen meglehet, hogy igenis, a teszt közvetlenül Bence életét menti meg. Ebben azt gondolom, hogy még a Fidesz és a kormány sem vitázna velem, még ők is egyetértenek azzal, hogy Bencét tesztelni kell.
Na, most tegyük fel, hogy Bence tesztje pozitív. És a második is, és Bence tényleg koronavírusos. Mi van ezek után? A buta Bence mondhatja azt, hogy semmi, karanténba megy, ha nem lesz nagyon súlyosan rosszul, akkor ennyivel el van intézve a dolog, nem találkozik senkivel, ajtó alatt tolják be neki a pizzát 2 hétig. Nehéz lesz teljesen betartani ezt, de most nem ez a kérdés, Bencét tesztelték, és hasznos volt, megbeszéltük.
Csakhogy Bence találkozott 123 emberrel, mielőtt karanténba került. Velük mi legyen? A Fideszesek, a kormány, hajlik rá, és a magyar gyakorlat sokszor ez volt, sajnos olvastuk a hírekben, hogy a kontaktus-kutatás Orbanisztánban igen gyenge. Ha ezt a 123 embert fel sem kutatják, akkor az igen nagy baj, hiszen Bence közülük könnyen megfertőződhetett párat. és ugye, bár ezt már nem lehet visszacsinálni, de nem mindegy, hogy abból a 123 emberből az a mondjuk 5, aki elkapta a fertőzést, karanténba kerül, vagy tovább terjeszt. teszt nélkül pedig nem tudjuk, hogy ki az az 5 ember.
Jól van, mondja akkor a hülye Fideszes, alkalmazzunk teszt nélküli, radikális megoldást! Menjen mind a 123 ember karanténba! No, de ha mind karanténba megy, és nem tesztelik őket, akkor a 123 emberből nagyon soknak ez komoly kiesés lesz a munkából, az életből, különösen azoknak, akik nem tudnak home office-ban dolgozni.
No, de ráadásul az a 123 ember is találkozott egyenként mondjuk 101 emberrel (nekik kevesebb idejük volt Bence után másokkal találkozni), mielőtt karanténba küldtük őket. Velük mi legyen? Először is, jegyezzük, meg, hogy ha teszteltünk, akkor csak 5 x 101 emberről van szó, ha nem teszteltünk, akkor 123 x 101 emberről. De mindkét esetben kérdés, hogy velük mi legyen?
Ugyanaz a dilemma: ha nem teszteljük őket, akkor vagy senki nem megy karanténba, ami azt jelenti, hogy egyesek tovább fertőznek, vagy mindenki karanténba megy, ami még több kiesés a munkából, végül is a magyar gazdaságból.
Ha mindezt tovább visszük, akkor tesztelés nélkül igen hamar vagy mindenkinek karanténba kell menni, amitől a magyar gazdaság nyilván összeroppan.
Vagy pedig olyan emberek ezrei, tízezrei, esetleg százezrei fertőznek tovább, akiknél egyébként kontaktus-kutatással és teszteléssel meg lehetett volna akadályozni, hogy legalábbis a megtalálásuk után tovább fertőzzenek. Ez pedig igen súlyos mulasztás a járvány elleni küzdelemben.
Teszteléssel ugye az van, hogy le kellett tesztelni Bencét, utána 123 embert, utána 5 x 121 embert, és a láncok előbb-utóbb véget érnek, és leteszteltünk mindenkit, és nem kellett olyan sok embert karanténba küldeni, mégis igen sok továbbfertőzést megakadályoztunk. Teljesen egyértelmű a haszon: kevesebb karantén, de hatékony karantén. Ennyi a tesztelés kulcsa: lehetővé teszi a karanténok hatékony elrendelését. Hatékony a gazdaság szempontjából is, mert kevesebb kell, de a járvány szempontjából is, mert azok kerülnek karanténba, akiknek kell, és csak azok.
Ezentúl vannak olyan emberek, akiket azért érdemes tesztelni, mert veszélyes zónából jöttek. Érdekes módon ezt még a hülye Fideszesek is belátják. De szerintem bizonyos foglalkozás szerint is kellene tömegesen tesztelni az embereket, mert például az, hogy egy tanár diákok tucatjaival találkozik naponta, az legalább olyan kockázatot jelent, mint ha valaki egy a járvány által nagyon súlyosan érintett országból jön. Lassan Magyarország már egyébként is a legsúlyosabb kategóriába kerül, így a külföldről jövők egyre kevésbé jelentenek plusz kockázatot. De természetesen minél több ember tesztelése mindig hozzájárulhat a járvány elleni küzdelemhez. Az emberek teljesen véletlenszerű tesztelése is hozzájárulhatna, de ez olyan messze van a Fideszesek felfogásától, képességeitől, akaratától, mint Makó Jeruzsálemtől.

ertelemblog.wordpress.com/2020/09/11/miert-fontos-tesztelni-magyarazat-fideszes-hulyeknek/
Válasz erre 

otunde 2021.09.08. 18:18:58

@atomic power 1986DucaDuca:

szeka.blog.hu/2021/05/10/tenyleg_fontos_az_hogy_kover_vagy_sovany_egy_politikus/full_commentlist/1#c40630696

Többlethalálozás március 28-án az utolsó héten:

Magyarország 58%
Csehország 48%
Szlovákia 38%

ourworldindata.org/grapher/excess-mortality-p-scores?time=2021-02-21..2021-03-28&country=HUN~CZE~SVK
Válasz erre 

otunde 2021.09.08. 18:21:13

@konrada:

fegyvertelen.blog.hu/2021/05/25/elfogadhato_hogy_a_mi_penzunkbol_keszitik_a_propagandat?full_commentlist=1#c40674014

...hát a te esetedben nem is csodálom: ha azt tekintjük, hogy amilyen állapotban voltál 2010 előtt, bárki jó időben felkötötte volna magát a helyedben. te sajnos túlélted.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.09.08. 19:57:11

@midnight coder:

"jelenleg a meglévõ Pfizert sem tudjuk beadni senkinek, mert aki akart az már oltakozott, a maradékot már max. kényszeríteni lehetne"

Ebből a Pfizerből valóban nem kell több, de tudtommal már dolgoznak az újabb mutációk ellen is jó újabb vakcinán. A jövő évi EU-s rendelés már az új mutánsok ellen készült vakcina lesz, amelyből a kormány már nem kér. Elég baj ez.
Válasz erre 

alöksz róz 2021.09.08. 22:26:09

@Kovacs Nocraft Jozsefne: nagyon helyes, hogy nem kér.
Válasz erre 

MAXVAL bircaman közirtó 2021.09.08. 22:28:51

Sehonnai apró fing, közepes testtel.
Válasz erre 

birkamenet 2021.09.08. 23:06:14

@alöksz róz:

ne is kérjen, hadd pusztuljon ki az orbán seggében lógó fajtátok minél hamarabb.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.08. 23:07:25

@midnight coder: nos, akkor nézzük: A Világ gdp megoszlása úgy néz ki, hogy 60%-át a legfejlettebb országok adják, Kína 20%, a maradék a szegény és feltörekvő országoké.
Az elmúlt 15 év azt mutatja, hogy az éves gdp növekedés olyan 3% körül alakul. A fejlett országok 1,5 %-ot fejlődtek, azaz szerinted stagnáltak .
Ez azt jelenti, hogy Kína egyszer ezt a 1,5%-ot kell, hogy hozza, valamint a 1,5 % különbséget, ami ugye az ő 20%-ra vetítve újabb 7,5%. Azaz 9%-os növekedést kéne, hogy produkáljon ahhoz, hogy a fejlett országok eddigi növekedése(nem visszaesése!) mellett szinten maradjon a Világgazdaság. Kína 2019-ben 6,4%-ot produkált.
Ezen számok ismeretében azt állítani, hogy Kína a fejlett országok piacát majd a többiek piacára cseréli, badarság!
Kína abban érdekelt, hogy a fejlett országok megvegyék a termékeit, nem abban, hogy majd talán a szegények meggazdagodnak.
Ja, és kurvára szűkre vettem a fejlett országok táborát:
USA 25
Japán 5,6
Németország 4,9
de nem merném állítani, hogy akár India is Kína pártjára áll.

De nézzünk más adatokat!
Csökkenő gazdaságok, a Világ gdp átlagához:
Usa, Germany, Israel, Greece, France, Saudi-Arabia, Spain, UK, Japan, Kuwait, RUSSIA, stb.

Növekvők:
Hungary, Turkey, Peru, Tailand, Romania, Iran, Pakistan, Indonezia, CHINA, Ghana, India, Etiopia.

Azért nem állítanám, hogy ezek húzzák az igát! Mondjuk olyan gazdaságpolitikát sem mernék összeállítani, amelyik arra alapozna, hogy majd a magyar, etióp és iráni piacon fogunk óriási növekedést hozni!
Mondjuk ezen országok GDP-je India kivételével statisztikai hibahatáron belül van a kínai gdp-hez képest.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.08. 23:09:24

@konrada: ja, mit szólsz, India jobban növekszik, mint Kína...még a végén megeszi reggelire!
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.08. 23:11:44

@midnight coder: te tényleg ennyire buta vagy???
Kínáról beszélgettünk, te gyógykezelt! Hogy Kína, azaz KÍNA gazdaságát milyen veszélyek fenyegetik.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.08. 23:26:05

@konrada: : nos, akkor nézzük: A Világ gdp megoszlása úgy néz ki, hogy 60%-át a legfejlettebb országok adják, Kína 20%, a maradék a szegény és feltörekvő országoké.
Az elmúlt 15 év azt mutatja, hogy az éves gdp növekedés olyan 3% körül alakul. A fejlett országok 1,5 %-ot fejlődtek, azaz szerinted stagnáltak .
Ez azt jelenti, hogy Kína egyszer ezt a 1,5%-ot kell, hogy hozza, valamint a 1,5 % különbséget, ami ugye az ő 20%-ra vetítve újabb 7,5%. Azaz 9%-os növekedést kéne, hogy produkáljon ahhoz, hogy a fejlett országok eddigi növekedése(nem visszaesése!) mellett szinten maradjon a Világgazdaság. Kína 2019-ben 6,4%-ot produkált.
Ezen számok ismeretében azt állítani, hogy Kína a fejlett országok piacát majd a többiek piacára cseréli, badarság!
Kína abban érdekelt, hogy a fejlett országok megvegyék a termékeit, nem abban, hogy majd talán a szegények meggazdagodnak.
Ja, és kurvára szűkre vettem a fejlett országok táborát:
USA 25
Japán 5,6
Németország 4,9
de nem merném állítani, hogy akár India is Kína pártjára áll.

De nézzünk más adatokat!
Csökkenő gazdaságok, a Világ gdp átlagához:
Usa, Germany, Israel, Greece, France, Saudi-Arabia, Spain, UK, Japan, Kuwait, RUSSIA, stb.

Növekvők:
Hungary, Turkey, Peru, Tailand, Romania, Iran, Pakistan, Indonezia, CHINA, Ghana, India, Etiopia.

Azért nem állítanám, hogy ezek húzzák az igát! Mondjuk olyan gazdaságpolitikát sem mernék összeállítani, amelyik arra alapozna, hogy majd a magyar, etióp és iráni piacon fogunk óriási növekedést hozni!
Mondjuk ezen országok GDP-je India kivételével statisztikai hibahatáron belül van a kínai gdp-hez képest

Ezek 2023-ra jósolt arányok.

Nézzük 2019 tényadatait, gdp trillió dollár:

Világ 87, 6
USA 21,4
Európai Unió 15,6
Kína 14,4 (upsz!)
Japán 5,4
India 2,8
UK 2,8
Kanada 1,7
Oroszország 1,7
Dél-Korea 1,6
Ausztrália 1,4

Ja, van egy jóslat, miszerint Kína 2033-ban beéri és lehagyja az USA-t....
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.09.09. 10:24:26

@Igazamvanvagyigazamvan?:

" ja, mit szólsz, India jobban növekszik, mint Kína...még a végén megeszi reggelire!"

d3fy651gv2fhd3.cloudfront.net/charts/china-gdp-per-capita-ppp.png?s=chnnygdppcapppcd&v=202107132317V20200908&type=line&url2=/india/gdp-per-capita-ppp
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.09.09. 10:33:14

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"Ja, van egy jóslat, miszerint Kína 2033-ban beéri és lehagyja az USA-t...."

Jóslat?

data.worldbank.org/indicator/NY.GDP.MKTP.PP.KD?locations=CN-US
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.09. 11:30:42

@atomic power 1986DucaDuca: tetszőleges grafikonokat linkelsz be, amik pillanatnyi állapotot tükröznek. Ráadásul ppp...
Nem, a covid éveit nem érdemes vizsgálni ebből a szempontból. Nem, nem az egy főre eső vásárlóerő gdp-hez viszonyított alakulásáról beszéltem.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.09. 11:37:59

@atomic power 1986DucaDuca: ráadásul a gdp alakulása így néz ki 2021-re:
USA 22.675
Kína 16.642

Te meg belinkelsz egy növekedési statisztikát....

Amúgy pont egy szarkasztikus megjegyzésbe szálltál bele, mert ugye az nagyon nem várható, hogy India megverje Kínát, holott a növekedési üteme magasabb volt. Igaz, nem a pandémia alatt...

Mellesleg Kína 2010 előtt 10% feletti növekedéseket produkált, most 6%, és tendenciózusan lassul.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.09. 11:40:06

@atomic power 1986DucaDuca: ja, ugye az megvan, hogy 16.642 kevesebb, mint
22.675, vagy ezt is el kell magyaráznom?
Válasz erre 

alöksz róz 2021.09.09. 15:19:34

@birkamenet: addigra a fostosokat jól bezárjuk a pincékbe.
ott fogtok lakni.
ja, te nem, matyesz, téged első nap kizavarnak
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.09.09. 16:29:15

@Igazamvanvagyigazamvan?: "ráadásul a gdp alakulása így néz ki 2021-re:
USA 22.675
Kína 16.642"

A tendenciákat kell néznünk, nem a pillanatnyi állapotot.

A brit Közgazdasági és Üzleti Kutatóközpont (CEBR) szerint 2028-ban Kína a világ legnagyobb gazdasági hatalma lesz. 5 évvel korábban, min eddig gondolták.

cebr.com/reports/china-daily-bullish-growth-prospects-forecast-for-country/

A COVID-19 világjárvány kínai kezelése Kína javára billentette a gazdasági versengést.
George Magnus, az Oxfordi Egyetem Kínai Központjának tudományos munkatársa és a kínai gazdaság vezető szakértője szerint a kínai gazdaság idén 7 százalékkal növekedhet, és 2022 –től 5 százalékos növekedési pályára léphet.
Stephen Roach, a Yale Egyetem Jackson Globális Ügyek Intézetének vezető munkatársa 8,5 százalékos „jelentős fellendülést” prognosztizál Kína idei növekedésében, miután tavaly elérte a 2,5 százalékot.
Koh King Kee, a Malajzia fővárosában, Kuala Lumpurban működő agytröszt, a Center for New Inclusive Asia elnöke szerint Kína növekedése idén elérheti a 9 százalékot, ami közel egy évtizede nem volt tapasztalható.
Szerinte a növekedést fellendíti az ázsiai nemzetek közötti regionális átfogó gazdasági partnerségi szabadkereskedelmi megállapodás, amelyet novemberben írtak alá, valamint a Kína és az Európai Unió között megtárgyalt új kétoldalú befektetési szerződés.
A londoni székhelyű Közgazdaságtudományi és Üzleti Kutatóközpont (CEBR) 2020 december 26-án közzétett éves World Economic League táblázatában azt jósolta, hogy Kína magas jövedelmű ország lesz 2023-ra, egy főre jutó jövedelme 12 536 dollár lesz.

A jelentés előrejelzése szerint Kína gazdasága több mint háromszorosára nő 2035-ig.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.09. 16:47:19

@atomic power 1986DucaDuca: namost pont ezt írtam. Ez előrejelzés, nem pillanatnyi állapot. Köszönöm, hogy elismerted, igazam van.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.09. 16:52:11

@atomic power 1986DucaDuca: mondjuk mindez csupa feltételezés, alapvetésként kezeli a Világ gdp növekedését, figyelmen kívül hagyva a gyártás visszatelepülését Kínából, mert Kína megdrágult.
Ja, és nem cáfolja a kiindulási felvetésemet, melyben azt állítottam, hogy Kínának a fejlett országokra szüksége van. Piacuk miatt is, de a kínai import és gazdasági együttműködés miatt is.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.09.09. 18:18:09

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"Ez előrejelzés, nem pillanatnyi állapot. Köszönöm, hogy elismerted, igazam van."

A pillanatnyi állapot, hogy a kínai gazdaság a legnagyobb a világon vásárlóerő-paritáson számolva, amely kiküszöböli a két ország közötti eltérő árakat.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.09. 23:16:12

@atomic power 1986DucaDuca: azaz a kínai a jövedelméből többet tud vásárolni odahaza, Kínában, mint az amerikai Amerikában.
De nem erről beszélgettünk, nem ezt állítottam, és ezzel nem cáfoltál meg.
Válasz erre 

MAXVAL bircaman közirtó 2021.09.10. 16:27:39

Hé buzik, rég fingtam már be nektek, pedig megérdemlitek!
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.09.10. 17:54:44

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"De nem erről beszélgettünk, nem ezt állítottam, és ezzel nem cáfoltál meg."

2 dolog miatt szóltam hozzá pontosítás végett:

Egyik: " ja, mit szólsz, India jobban növekszik, mint Kína...még a végén megeszi reggelire!"

Másik: "Ja, van egy jóslat, miszerint Kína 2033-ban beéri és lehagyja az USA-t...."

Amit nem cáfoltam, azzal nem is foglalkoztam.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.11. 02:05:56

@atomic power 1986DucaDuca:
akkor nem ment át a szatirikus vonulat .
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.09.11. 08:33:47

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"akkor nem ment át a szatirikus vonulat ."

Nem, mert részigazságokat tartalmaznak az állítások - eltérő arányokban, s így nehéz eldönteni, hogy mit, és milyen mértékben kell komolyan venni.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.11. 19:36:22

@atomic power 1986DucaDuca: hát, ha neked nem világos, hogy azért hoztam példát India növekedésére, amivel Kínát megelőzi, mert ezzel szatirikusan párhuzamot vonva kérdőjelezném meg tanult kollégánk Kìna lehagyta az USA-t, fellángolását, akkor azt kell mondjam, kár beléd a szó, nem tudlak téged se felhúzni nullára.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.11. 19:38:10

@atomic power 1986DucaDuca: ráadásul azzal cáfoltál, hogy ez nem is jóslat, mègpedig úgy, hogy hivatkoztál egy cikkre, amiben 5 évvel korábbra JÓSOLJÁK!

Nem vagy te NER kompatibilis?
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.11. 19:39:40

@atomic power 1986DucaDuca: látod, ezt a ppp dolgot is csak azért kaptad elō, mert úgy hiszed, hogy téged igazol. Pedig csak az jön le, hogy fingod sincs, mit jelent....
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.11. 19:45:22

@atomic power 1986DucaDuca:
a vásárlóerőt vásárlói kosáron alapuló számítások szerint határozzák meg. Csakhogy, azt maga az adott ország határozza meg.
Hisz nyilván más kerül a kosárba Kínában, mint az USA-ban. Tehát már itt csúszik a dolog.
Aztán gondolom, az világos, hogy más árak vannak érvényben. Ezért használják az életszinvonal mérésére a Mc Donald's hamburgert.
Azon pedig hangosan felröhögtem, amikor azt bizonygatod a számok alapján, hogy egy kínai magasabb életszinvonalon él, mint egy amerikai!!!
Válasz erre 

Vén motoros 2021.09.11. 22:48:16

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Elfog a harci idegesség, amikor azt a szót hallom, hogy "vásárlói kosár". A napokban éppen borotválkoztam, amikor valamelyik "illetékes" a Kossuth rádióban ki merte ejteni a száján, hogy Magyarországon a nyugdíjasok vásárlói kosarának inflációja KISEBB, mint a többieké, a dolgozó embereké. Ez olyan nonszensz, mintha azt olvasnám, hogy egy családban a gyerekek idősebbek a vér szerinti apjuknál...
Én is tudok bármilyen vásárlói kosarat hazudni.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.12. 01:36:15

@Vén motoros: nos, a vásárlói kosár megállapítása Európában bizonyos szempontok alapján történik.
De a Világban?
Mondjuk Kínának azt se hiszem el, hogy mit jelentenek GDP, lakosság, vagy akár covid címen.

Mivel a vásárlói kosarat maga az adott ország pillanatnyi kormánya határozza meg, így van lehetőség a számokkal való varázslásra. Ezzel a ppp is elveszti hitelét.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.09.12. 15:05:23

@Vén motoros:

"valamelyik "illetékes" a Kossuth rádióban ki merte ejteni a száján, hogy Magyarországon a nyugdíjasok vásárlói kosarának inflációja KISEBB, mint a többieké, a dolgozó embereké."

Lehet, hogy így van, amennyiben a farhát kevésbé drágult, mint a csont nélküli karaj. De még ez sem igaz, mert pl. nálunk a falusi kisboltban a farhát a tavaly tavaszi 180Ft-ról 400Ft-ra drágult. Szegény Bodri kutyánk - a nevét a személyiségi jogaira tekintettel megváltoztattam - azóta inkább pulykaporcot kap: ugyanannyiba kerül, és jóval több rajta a hús.
Válasz erre 

Vén motoros 2021.09.12. 16:10:44

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Jézusom, 400.-Ft-os farhát? Nem akarom elárulni, mert reklám, hogy az Allee InterSPAR-jában az elmúlt 2-3 héten 2x is volt akciós EGÉSZ csirkecmb (vagyis alsó-felső comb egyben), 428.- (Négyszázhuszonnyolc) Ft/kg áron. És teljesen friss, "friss hús" illattal, nme azért volt akciós, mert lejárt a szavatossága. Ilyen olcsón váásárolni a csirkecombot már lopás. (Érdekes, hogy mellete a csirke alsócomb (dobverő), és a 3 izületes csirkeszárny rendes áron volt kitéve, _egy kis túlzással_ majdnem az fordult elő, hogyha két alsócombra lett volna szükségem, és veszek két akciós egészcombot, levágom róla a dobverőt és a felsőcombot a macskámnak adom, az alsócomb még ekkor is olcsóbb lett volna...) "Vidéken" minden drágább, mint az InterSPAR-nál vagy az Auchannál?
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.09.12. 17:10:49

@Vén motoros:

A kisboltokban minden drágább, természetesen - és ha nem a fagyasztóba vásárolok, akkor nem mindig érdemes beautózni a városba. Amikor volt a járvány durvább pár hónapja, akkor dugig vásároltam a fagyasztóládát, a fagyasztószekrényt és a két kombinált hűtő fagyasztórészét. Most meg ott tartok, hogy nincs nagy kedvem megenni a több hónapja a fagyasztóban rostokló húst.

A városban persze olcsóbb a farhát, de a tavaly tavaszi árakhoz képest ott is minden durván drágult. Pl. a farhát - hogy megint Bodri kutyánkra utaljak, akinek a nevét a személyiségi jogaira tekintettel megváltoztattam - alig több 200-nál, de arról az utolsó cafatig minden hús le van kaparva, így azt nem veszem meg neki, mert a kutya sem csak csontból él.
Válasz erre 

Vén motoros 2021.09.12. 17:54:44

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
yugodtan megeheted a fagyasztóban lévő húst. Persze, nem tatárbifszteknek, nyersen... A 3*-os fagyasztókban (ha megvan benne a -18 fok), akkor a csirke- és tőkehúsokat 12 hónapig, a halat talán fél évig tarthatod el. A darálthúst se illik tovább. Nálunk tele a fagyasztó, mert csak vasárnap főzünk, de hét elején vásárolok. Általában megveszem azt a húst, ami megtetszik, vagy akciós, DE ennek ellenére szép és friss, aztán lefagyasztjuk. A legritkább, hogy a héten vásárolt húst készítjük le vasárnap. Volt már a mélyhűtőben felejtett csirkemel is (14hó), de semmi baja nem lett. Az én hűtőm mélyhütő részében, ha frissen volt kiolvasztva, -22 fok van, ha már erősen deres, akkor csak -15 ... -16. Azt vettem észre, hogy az annyit szidott multik (Spar, Lidl, ALDI, Auchan) - figyelembe véve az akciókat - sokkal olcsóbbak, mint a mindenmás üzletek, vagy akár a Piac. Egyébként, amióta a húsok mellett zászlóval feltüntetik, hogy honnan származik, még akciós áru esetén sincs zsákbamacska. Igyekszem magyar árut venni.
Húsok eltarthatósága: 56-ban Balassagyarmati nagyanyám éppen fenn volt nálunk Pesten. Amikor meghallotta az első puskalövést, elrohant a piacra, vett 10 kiló karajt meg egy oldal zsírszalonnát. A zsírt kiolvasztotta, a húst lesütötte, a közepes méretű kék zománcos zsírosbödönünkbe helyezve ráöntött annyi zsírt, hogy teljesen elfedje, majd megnyugodva felsóhajtott: Most már lődözhetnek annyit, amennyit csak akarnak, éhen halni nem fogunk! Tudod, ő átélt egy kitelepítést felvidékről, a "Nagy Háború"-t (I. vh.), az őszirózsás forradalmat, a II: vh-t. Egyet tudott: bármi is történik, ENNI KELL!!
Ja: utána fél évig ettük ki a zsír alól a lesütött karajt, még fél év múlva sem volt semmi baja, de egy életre megutáltam a karajszeleteket zsíroskenyéren.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.09.12. 18:06:22

@Vén motoros:

Aha, zsírosbödön. :D Nagymamám mesélte, hogy amikor még nem volt hűtőszekrényünk, ő is a zsírosbödönben tárolta a lesütött húst, hónapokig elállt, főleg a hűvös spájzban.
Válasz erre 

Diorella Queen 2021.09.14. 17:28:22

Ez elég kemény csata lesz. Karácsonyban meg van az,ami Orbánba nincs meg. Orbánban meg van az, ami viszont Karácsonyban nincs meg. A laza diktatúrát lehetett volna sokkal jobb dolgokra is felhasználni. Elszarták az időt ,amit már nem lehet visszacsinálni. Karácsony azért lesz esélyesebb a győzelemre, mert sokkal közelebb áll az egyszerű emberekhez, mint Orbán. Orbán olyan magaslatokban van jelenleg, ahonnan nem látja a lényeget és az igényeket, mint ahogy azt sem, mit kellene tenni. De a lófaszt sem fogok tanácsokat adni innen a putri mélyéről csak azért, hogy Orbán seggnyalóinak legyenek lopott ötleteik!
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.09.14. 18:29:05

@Diorella Queen:

"Karácsony azért lesz esélyesebb a győzelemre, mert sokkal közelebb áll az egyszerű emberekhez"

Populistább?
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard