Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
A párttal, a néppel, igen, de sok újdonsággal nem szolgált a Fidesz kongresszusa

A párttal, a néppel, igen, de sok újdonsággal nem szolgált a Fidesz kongresszusa

A Fidesz egy unalmas párt. Kétévente ugyan tartanak kongresszust, és olykor vezetőséget is választanak, de minden egy előre megírt forgatókönyv alapján történik, és soha nincs egy váratlan fordulat, ami egy kis csavart vinne a dolgok menetébe. Pedig a kormánypártban sincs minden rendben, csak hát a Fidesz sokat ad a látszatra, és egy kongresszus a legjobb alkalom arra, hogy a látszatot megerősítsék olyannak, amilyennek a vezetőség szeretné. A Fidesz szinte minden kongresszusa arról szól, hogy a vezér tökéletes, tévedhetetlen, és ami a legfontosabb, amíg ő van hatalmon, a hozzá hű tagságot nem érheti baj.

karacsony.jpg

Fotó: facebook.hu

„Most komolyan, szerintetek miben különbözik egy Fidesz-kongresszus egy MSZMP-kongresszustól, ha a főnököt ellenjelölt nélkül újraválasztják, tele szájjal szidják a Nyugatot és a felforgató ellenzéket, a kerületi tanácselnök pedig elmondja, hogy még várják a választ a kellemetlen kérdésekre a pártközpontból?” Ezeket a gondolatokat Karácsony Gergely főpolgármester osztotta meg a közösségi médiában. Megállapításai nem hatnak az újdonság erejével, de azért eléggé megragadják a Fidesz működésének a lényegét. Itt nem elsősorban az a fontos, hogy az egykori állampárt működési mechanizmusai érvényesülnek a jelenlegi kormánypárt politikai sémáiban, hanem az, hogy ezt a párhuzamot érzik maguk az érintettek is, és mindent megtesznek azért, hogy a hasonlóságokat eltüntessék.

Erre az a legjobb módszer, ha pont azzal támadják az ellenfeleiket, mint ami rájuk jellemző. Ha csak Orbán Viktor beszédét vesszük, akkor szembetűnő, hogy épp olyan területeket tüntetett fel sikeresnek, melyek esetében eléggé lemaradásban van a kormány. Mintha a párt tagságára éppen nem jellemző kritikai hangoknak szeretett volna elé menni azzal, hogy sikertörténetként jelölte meg a cigányok felzárkóztatását, az adósrabszolgaság megszüntetését, illetve a munkahelyteremtést. Ehhez hozzátette, hogy a Fidesz szövetségese a valóság. Ez utóbbi kijelentést akár ironikusnak is nevezhetnénk, ha a kormánypárt padsoraiban bárki is vevő lenne az ilyen kétértelmű utalásokra.

Nem volt tehát véletlen, hogy Orbán Viktor külön kis előadást épített be kongresszusi beszédébe, amely a magyar-kínai kapcsolatok fontosságát volt hivatott megmagyarázni.  

A furcsa ellenpontozás módszeréhez tartozik persze az is, hogy az amúgy szinte idegesítően demokratikusan működő brüsszeli döntéshozatali szerveket diktatúrával vádolja meg a magyar kormány, illetve, hogy az összeesküvés-elméleteket előszeretettel gyártó Fidesz Soros György szervezeteire mutogat, amikor bűnbakokat kell találni a migráció vagy a gazdaság okozta nehézségek miatt. Orbán nem volt rest egészen a távoli múltba visszakanyarodni a sikerekért, illetve olyan beruházásokkal büszkélkedni, melyek megvalósulása nem is biztos még. Előbbiek sorába tartozik a 183 olimpiai aranyérem, meg a Nobel-díjasok sora, az utóbbihoz sorolta a V0-ás körgyűrűt, Paks 2-t, valamint, hogy visszavásárolja az állam a Liszt Ferenc Repülőteret.

Az igazán szédítő trükk mégis az, ahogy az ellenzékre kennek rá minden olyan mutatványt, ami a Fideszt jellemezte az utóbbi évtizedben. Szerintük az ellenzéki pártok viszik tovább a bolsevik és fasiszta hagyományokat, holott a kormánypárt bőven merített ezen időszakok örökségéből a közelmúltban. Ha nyíltan nem is vállalják az ideológiai párhuzamokat azokkal a történelmi időszakokkal, melyek Magyarország legsötétebb időszakai közé tartoztak, de az egyszemélyi vezetés, a szervilizmus erénnyé tétele, illetve a rasszista beidegződések rendszerszintű kiaknázása erősen rányomta a bélyegét az ország utóbbi néhány évére. És ezt bizony nem lehet a tehetetlenséggel és gyengeséggel vádolt ellenzék számlájára írni. Ennyit a valósággal való szövetségről.

Furcsa paradoxon ugyanakkor, hogy a párttagságot a mai napig erősen megosztja Orbán külpolitikája. Egyrészt úgy ostorozza a nyugati demokráciákat, akár Sztálin vagy Hruscsov a maga idejében, másrészt nyíltan felvállalja rokonszenvét olyan diktatúrákkal, melyek elvileg nem jelenthetnek mintát egy EU-s tagország számára. Az orosz kapcsolat fontosságát még csak-csak meg tudja magyarázni az energiafüggőség kényszerével, a kulturálisan, földrajzilag és politikai felfogásban még Putyinnál is jóval távolabb eső Kína istenítése azonban sok párttag számára visszatetsző, még ha ezt nyíltan nem is hangoztatják. Nem volt tehát véletlen, hogy Orbán Viktor külön kis előadást épített be kongresszusi beszédébe, amely a magyar-kínai kapcsolatok fontosságát volt hivatott megmagyarázni.  

mcsipos_hu.jpg

Fotó: Mcsipos.hu

Minden párt, amely egy személy köré építi fel saját struktúráját, és köti hozzá identitását, előbb-utóbb egy fontos dilemma elé néz: Mi történik akkor, amikor ez a személy valamilyen okból eltűnik e közösség életéből? Orbán érzi ennek a kérdésnek a fontosságát, ezért is nyugtatta meg híveit, hogy hosszú távra tervez. Ez nagy megnyugvás lehetett azoknak a párttagoknak, akik annyira hisznek vezérükben, hogy lassan saját gondolatokkal se bíbelődnek, így mindent rábíznak arra az emberre, aki irányt mutat nekik. De mi van akkor, ha ezt az embert cserben hagyja a józan ítélőképessége, vagy valamilyen előre nem látható okból kénytelen lesz átadni a hatalmat másnak? Mert, ahogy egy dakota mondás tartja: „Ha mindenki a törzsfőnök sátrában lebzsel, senki sem marad őrségben, és nem veszik észre a közelgő ellenséget.”

124 komment Tovább
A párttal, a néppel, igen, de sok újdonsággal nem szolgált a Fidesz kongresszusa Tovább
Facebook Tetszik
0
124 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége
  • Orbán a pácban Orbán a pácban
  • A rejtélyes Rogán-botrány A rejtélyes Rogán-botrány
  • Kurucos vircsaftról papolnak, de gyáva labancként viselkednek Orbánék Kurucos vircsaftról papolnak, de gyáva labancként viselkednek Orbánék
  • Megpuhult a narancs Megpuhult a narancs

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr6416756056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (124)
Az utolsó 100 komment:

rovid 2021.11.16. 12:42:17

@Fikalnyik Eugén: Havasi Berci csak mesefilmeket néz, annyira telik az agyi kapacitása
Válasz erre 

chrisred 2021.11.16. 12:42:19

@Tapi2021: Ezt Kádár is mindig elmondta a pártkongresszusokon, aztán mégis szinte a haláláig mindeható volt. Ezzel a középszintig lehet riogatni a kádereket, hogy ne feledjék, kiknek köszönhetik a karrierjüket, mert a vezér mindenkinek a helyére talál egy még lojálisabbat.
Válasz erre 

rovid 2021.11.16. 12:44:32

Hát egy cigányt biztosan fölzárkóztattak , bezárkóztatás helyett!! Igaz Flóri?
Válasz erre 

HaD 2021.11.16. 12:44:40

mindeközben ...elindult a jogállamiság megsértése miatti eljárás a lengyelmagyar cimbik ellen...
Válasz erre 

Tapi2021 2021.11.16. 12:52:57

@chrisred: Mint írtam, nincs gondunk azzal, hogy OV marad még egy ideig pártelnök és min. elnök! Jól csinálja mindkettőt. És ez nem könnyű teher.
A második sor had tanuljon még.
Válasz erre 

Tapi2021 2021.11.16. 12:54:47

@HaD: Az ellenség sem tétlen. Ez ennyit jelent. :-(
Ők is beszálltak már régen a kampányba, az egyik oldalon.
Válasz erre 

midnight coder 2021.11.16. 13:02:21

@HaD: "mindeközben ...elindult a jogállamiság megsértése miatti eljárás a lengyelmagyar cimbik ellen..."

És szép lassan újjáalakul a KGST...
www.youtube.com/watch?v=k73BvJhiSfg
Válasz erre 

chrisred 2021.11.16. 13:52:15

@Tapi2021: Az autoriter rendszereknek az utódlás mindig gyenge pontja volt. A piramis hierarchiában a vezető mindig addig erős, amíg egyedül tart kézben mindent. Ezért pont az a célja, hogy ne is legyen senki alkalmas arra, hogy átvegye a helyét.
Válasz erre 

chrisred 2021.11.16. 13:53:24

@midnight coder: V4 néven? Azért erre nem vennék mérget.
Válasz erre 

6.Lenin 2021.11.16. 14:01:44

@chrisred:

Mint most Németországban?
Válasz erre 

chrisred 2021.11.16. 14:16:06

@6.Lenin: Az pont a fordítottja, a liberalizált rendszerekben azért nagy a konkurrencia a hatalmi pozíciókért, mert gyakorlatilag mindenki alkalmas rá. Fogyóeszköz, lecserélhető alkatrész.
Válasz erre 

ulpius66 2021.11.16. 14:20:06

@6.Lenin:

Ja!

A németek örüljenek, hogy megszabadultak Merkeltől!

Merkel az NDK-ban nőtt fel az apja pap volt, AKI 1954-BEN DISSZIDÁLT AZ NSZK-BŐL AZ NDK-BA, AHOL AZTÁN BESÚGÓ LETT, ÉS TÖBB TUCAT PAPOT KÖPÖTT BE........

A kis Merkel fojtatta apuci áldásos tevékenységét, és hihetetlen magasra jutott az NDK-ban a Kommunista Ifjúsági Szövetségben, TERMÉSZETESEN Ő IS BESÚGÓ VOLT!!!!!!!

TELJESEN NEM LEHETETT HÜLYE, HISZEN KITŰNŐVEL VÉGEZTE AZ NDK-BAN AZ EGYETEMET,
ATOMFIZIKUS LETT!

Már a Kohl kormányban az atomenergiáért felelős miniszter volt...csak hát ugye az előélete......
Válasz erre 

6.Lenin 2021.11.16. 14:23:26

@chrisred:

Nem a hatalomért folyó versenyről volt szó, hanem a versenyzők minőségéről.

Mondj egy országot, ahol az új vezető legalább csak megközelítette a régit.
A liberalizált rendszerekben ez különösen érvényes, hiszen a hatalom mindig láthatatlan kezekben van tulajdonképpen. A látszók, és a választóik csak egy megvezetett kellékei a játéknak.
Válasz erre 

6.Lenin 2021.11.16. 14:25:22

@ulpius66:

De majdnem egy új birodalommá tette Németországot. A következők legfeljebb a sírásó szerepére pályázhatnak.
Válasz erre 

chrisred 2021.11.16. 14:28:43

@6.Lenin: Igen, a liberalizált rendszerekben a személyek nem rendelkeznek valódi hatalommal, mert az valójában a közhatalmi intézményeknél van, amiknek a működését a jogrend határozza meg.
Válasz erre 

6.Lenin 2021.11.16. 14:43:27

@chrisred:
Áruljál el már valamit. Miből gondoljátok, hogy mindenki hülye? Ugyanazt az előadást nézzük. Ugyanazt a lapokat olvassuk. ez valami idegbecsípődés nálatok?

Az EU, vagy bármelyik állam, világszervezet ma már nyíltan megsérti a saját törvényit. az összes fontos pozícióban lévő hivatalnoka külföldről pénzelt ügynök.
Az összes demokratikusnak kikiáltott rendszer szarik milliók életére (demokrácia export, migráns válság,)

Nyugodtan hivatkoznak gazdasági világválságokra, egy olyan rendszerben, ahol nem is szabadna megtörténnie, hiszen a piac mindent megold.

B+, te bármit beveszel, vagy ezt csak másoktól várod el?

Miért is?
Válasz erre 

Kivlov 2021.11.16. 14:55:58

Az ellenzék unalmasabb. Ha reggel nem tudnak sz*rni, azért is orbán a felelős szerintük. De ha tudnak, azért is. Antimagyar, vízió nélküli csürhe népség.
Válasz erre 

chrisred 2021.11.16. 14:59:18

@6.Lenin: Nem gondolom, hogy mindenki hülye, mert nem is vesz be mindenki egy ilyen blődli konteót.
Válasz erre 

Bafana 2021.11.16. 15:04:46

@ulpius66: "Csak a tiszta kéz lehet erős!"
Válasz erre 

6.Lenin 2021.11.16. 15:04:51

@chrisred:

akkor hogy magyarázod, sorban buknak be "nemkivánatos" vezetők korrupció miatt, szövetségesek hallgatnak le egymást (USA-Merkel)
Hullahegyek kísérik a demokrácia exportot, spekulánsok "érzékenyítenek" bírókat, ügyészeket, politikusokat. Lehetne sorolni egész nap.

Ezek lennének a konteók?
Válasz erre 

Quadanium 2021.11.16. 15:13:36

Inkább egy unalmas ember es pártja vezesse az országot, mint egy bolond az ellenzéki katyvaszból.

Egyelőre nincs más választásunk.
Válasz erre 

chrisred 2021.11.16. 15:17:05

@6.Lenin: "sorban buknak be "nemkivánatos" vezetők korrupció miatt,": bárkinek lehet enyves a keze
"szövetségesek hallgatnak le egymást": tudtommal Merkel nem hallgatta le a szövetségesét, szóval az "egymás" nem helyénvaló kifejezés. Egyébként itt érzek egy kis logikai bakugrást, ha mindketten a gyíkemberek engedelmes bábjai, akkor mi az istennyilának kellene hallgatózniuk?
"Hullahegyek kísérik a demokrácia exportot": demokráciaexportnak a volt keleti blokk integrálását jelentette a nyugati polgári demokráciák közé. Most már tudjuk, hogy sikertelen volt, de hullahegyek nem kísérték.
"spekulánsok "érzékenyítenek" bírókat, ügyészeket, politikusokat": erről meg azt sem tudom, micsoda, miféle érzékenyítésről van szó.
Válasz erre 

6.Lenin 2021.11.16. 15:28:05

@chrisred:

Gondoltam, amit nem látsz, az nincs. Honnan tudod , hogy a német titkosszolgálat kiket hallgat le? Ja, hogy nem voltál ott, akkor az nem létezhet.

bocs a hullahegyekért, tényleg 2-vel kevesebb volt a hulla, vagy rosszul számolták.

már csak egy kérdésem maradt. Te csak másokról tudnád elképzelni, hogy hülyék, és mindent bevesznek? Ja, és ne tőlem kérdezd, ha nem látsz a ballibsi politikában logikát. Minek lenne benne, ha híveik mindent bevesznek. Pont te szolgálsz példával.
Válasz erre 

midnight coder 2021.11.16. 15:31:32

@chrisred: EU néven. Csak most nem a szovjetunió kommunistái hanem a nyugati balszél diktálja az agyament hülyeségeket.
Válasz erre 

chrisred 2021.11.16. 15:35:12

@midnight coder: Hát igen, a KGST-ben is úgy működött, hogy bármelyik ország vezetője megvétózhatta az SZKP döntéseit.
Válasz erre 

11 Favágó 2021.11.16. 15:38:01

@midnight coder: sajnos Brüsszel inkább a az Internacionáléra és a Varsói Szerződésre hasonlít mint a KGST-re. Mi a nyugati KGST-re jelentkeztünk felajánlva erőinket egy kis jólétért és nem komisszárokat akartunk a nyakunkba. De kapunk jogállamisági komisszárt, LMBTQ-komisszárt ....
Válasz erre 

chrisred 2021.11.16. 15:38:14

@6.Lenin: Csak arról tudom elképzelni, aki le is írja, hogy bevette a teljesen bizonyítatlan konteót. Éppen most írtad le, hogy aminek az ellenkezőjét nem bizonyították be, azt igaznak hiszed. A racionálisan gondolkodó ember észjárása pont fordítva működik.
Válasz erre 

chrisred 2021.11.16. 15:39:54

@11 Favágó: De azért a KGB-s komisszárról se feledkezzünk meg, igaz, ad olcsó gázt cserébe.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2021.11.16. 15:40:37

@chrisred: És a te faszsagaidat ki igazolta be? Te hülye....
Válasz erre 

11 Favágó 2021.11.16. 15:43:29

@chrisred: melyik KGB-sre gondolsz? Hornra vagy Medgyesyre?
Mert ha esetleg Putyinra gondolnál, vele sokkal inkább szimplán gazdasági a kapcsolatunk, mint a Nyugattal, akik ideológiailag akarnak megtörni minket. Ezt Putyinról nem olyan könnyű kijelenteni
Válasz erre 

chrisred 2021.11.16. 15:47:43

@11 Favágó: Horn vagy Medgyessy ad nekünk olcsó gázt?
Válasz erre 

chrisred 2021.11.16. 15:49:12

@11 Favágó: Annyira nem akar ideológiailag megtörni, hogy a befizetett adónkból működő közszolgálati médiatermékek terjesztik az FSZB propagandát.
Válasz erre 

6.Lenin 2021.11.16. 15:53:22

@chrisred:

Ma ezt olvasom, látom a hírekben , holnap az ellenkezőjét, aztán egy spekuláns elmegy az EU-ba és érdekes, hogy másnap pont úgy szavaznak, ahogy ő képzeli el a világot. A bíróságok pont aszerint fordítják ki a jogot, hogy olyan ítélet szülessen, ami nekik megfelelő. Elmennek exportálni demokráciát, aztán 20 év múlva , majdnem hullahegyeket hátrahagyva elpicsázzák őket mezitlábas kecskepásztorok, a saját fegyvereikkel. Hátra hagynak milliókat, leszarva, hogy mi lesz velük.

Te meg nézel mindenre, mint a hülyegyerek a moziban, talán még a nyálad is csorog közben.

Melyiket kéne még külön bizonyítani? Akkor meg azzal jönnél, hogy aznap nem is sütött a nap.
Válasz erre 

11 Favágó 2021.11.16. 15:59:39

@chrisred: melyik média milyen fszb-propagandára gondolsz?
Válasz erre 

chrisred 2021.11.16. 16:05:21

@6.Lenin: Én veled ellentétben soha nem áltattam magam, hogy az, amit érzékelek a világból, az a valóság. Te ezt látod:

"Elmennek exportálni demokráciát, aztán 20 év múlva , majdnem hullahegyeket hátrahagyva elpicsázzák őket mezitlábas kecskepásztorok, a saját fegyvereikkel. Hátra hagynak milliókat, leszarva, hogy mi lesz velük."

Én meg azt, hogy Bush/Cheney a terror elleni háború jelszavával bevonult a kecskepásztorokhoz, elzavarni a bin Ladent rejtegető tálibokat, hogy növelje a népszerűségüket. Pár hónap alatt kimaxolták azt az előnyt, amit ebből ki lehet hozni, aztán hagyták az egész szart rohadni az utódaikra. Akik mind azzal kezték, hogy most aztán tényléeg eltűnünk innen, aztán rájöttek, hogy azt csak nagy égéssel lehetne. Egészen a mostani adminisztrációig, akik ezt bevállalták.
Válasz erre 

chrisred 2021.11.16. 16:05:59

@11 Favágó: A közszolgálati kifejezés mond valamit?
Válasz erre 

11 Favágó 2021.11.16. 16:23:38

@chrisred: nem a közszolgálati volt kérdéses számomra, hanem az állításod
"közszolgálati médiatermékek terjesztik az FSZB propagandát."
Válasz erre 

6.Lenin 2021.11.16. 16:29:44

@chrisred:

Ezek szerint amit eddig írtam, abból te nem értettél semmit. Különbben gondoltam előre Pont arról írtam, hogy a világ nem az, amit látsz, de te is azt szeretnéd, ha elhinnénk, legalább csak néhány napig, utána úgy is más lesz rá a magyarázat. Arról már elfeledkeztél, hogy Bin Ladent pont az amerikaiak képezték ki terroristának az oroszok ellen, amikor még ők voltak Afganisztánban.
Aztán ha nem lett volna Afganisztán a legnagyobb drog termelő, akkor is érdekes lett volna a demokratáknak? Érdekes, olyan helyen ahol semmi sincs, vagy túl távol van Oroszországtól akár egy millió gyerek is éhen halhat, leszarják haladóék.

Látod, pont te bizonyítottad most mennyire hiszel a libsi mesékben. Persze, hogy üldözték bin Ladent, hiszen ők képezték ki, és gondolom sokat tudott az ügyeikről. Útban volt, el is intézték a lehető legjogszerűbb, legdemokratikusabb módszerekkel. Elmentek egy idegen országba és kinyírtak mindenkit, aki ott volt, utána azokat is, akik ezt végrehajtották.
Tudod, a halott ember ritkán fecseg.
Válasz erre 

tatárfejű kutya 2021.11.16. 17:00:54

@6.Lenin: "Az EU, vagy bármelyik állam, világszervezet ma már nyíltan megsérti a saját törvényit."

Nézz szét a szomszédban:))) Kérdezd meg erről Kurzot vagy a szlovák rendőri vezetőket, bírákat, ügyészeket:)) Vagy Sorina Pintea volt román egészségügyi minisztert, Bogdan Olteanu volt román házelnököt:)) És ezek a lesajnált szomszédaink:))
Itt meg ez a kivénhedt KISZtitkári cirkusz a nyakunka szarhat büntetlenül...
Válasz erre 

body_andras 2021.11.16. 17:06:52

@ulpius66: Szerintem kínosabb volt Gordonkának, amikor egy tolerancia kampányeseményen néznie kellett egy transzit amint a Buzievagyra táncol.
Válasz erre 

6.Lenin 2021.11.16. 17:09:53

@tatárfejű kutya:

Kurz-ot éppen most vegzálják korrupció miatt. szlovák vezetők, bírák ügyészek meg pont az ellentétes maffiát támogatták? A gazemberek.

Ja most jönni szeretnének a régi gazemberek, hogy tisztogassanak, hasonló módszerekkel. Mint a román csaj az EU-ban, minden nemkivánatos személyt kitakarított, kivéve a sajátjaikat. azokat a másik banda csukatta le.

De mit is szerettél volna ezzel mondani? Hogy hülyék a választók? Mert a régi gazembereket szeretnék vissza? Ha az egyiknek szabad, a másiknak miért nem?
Válasz erre 

Veszéjben a lyogállamiság ! 2021.11.16. 17:21:37

Ferkóban az a jó, hogy 15 év után sem unalmas, sőt szórakoztató.:DD
Válasz erre 

Veszéjben a lyogállamiság ! 2021.11.16. 17:23:57

@chrisred: Az egész 911-es műbalhé azért volt, hogy Irak és Afganisztán megszállásához meglegyen a casus belli.
Válasz erre 

11 Favágó 2021.11.16. 18:01:14

@11 Favágó: még 1*
melyik média milyen fszb-propagandára gondolsz?
csak úgy konkrétan
az nem ér, hogy a TASZ szerint, ne adj isten a LIBE szerint
Válasz erre 

Ekrü 2021.11.16. 18:42:37

Hát,ha kevesebbet foglalkoznátok azzal,hogy mi van a Fidesszel (köszöni szépen,jól van) és többet azzal,hogy mit is kéne tenni,hogyan is kéne működni egy ellenzéki pártnak,akkor talán lenne egy halvány esélyetek is nyerni a következő választáson.
Én a helyetekben azért elgondolkodnék azon,hogy miért a DK jelenleg a legnagyobb és legstabilabb párt ott az ellenzéki térfélen. Gondolkodás közben pedig eszembe jutnának az "egység mutatása" és "erős vezető" szavak.Az emberek ugyanis nem szeretnek egy erőtlen,széthúzó,tutyimutyi vezetővel megáldott pártot választani....
Válasz erre 

ulpius66 2021.11.16. 18:50:27

@Ekrü:

Hát én nagyon nem értek veled egyet!

AZ ELLENZÉKI, BALLIBSI FIRKÁSZOK CSAK FOGLALKOZZANAK A FIDESSZEL, ÉS NE FOGLALKOZZANAK AZ ELLENZÉKI PÁRTOKKAL!!!!!

AZ ELLENZÉKI PÁRTOK TÖKÉLETESEK, JOBBAK MÁR NEM IS LEHETNÉNEK!

NEM KELL SEMMIT SEM VÁLTOZTATNI A JELENLEGI ÁLLAPOTON!!!!!
(ahogy többször írtam volt, pl. hibának tartom Kamugeri leváltásának követelését is!!!!!
addig jó a Fidesznek, amíg Kamugeri vezeti Budapestet.....)
Válasz erre 

ulpius66 2021.11.16. 18:52:20

@Ekrü:

NEHOGY MÁN MINK ADJUNK TANÁCSOT A BALLIBSIKNEK, HOGY HOGYAN KELLENE JÓL POLITIZÁLNIUK!!!!!!!
Válasz erre 

6.Lenin 2021.11.16. 18:56:26

@ulpius66:

Pedig lenne értelme, hiszen ők mindig az ellenkezőjét csinálnák. Szerintem Gyurcsány szinte beleőrült amikor próbálta megfejteni a Fidesz sikerének a titkát, csak mindig belebukott, mert a lényeget nem értette, és soha nem is fogják megérteni. Szerencsére
Válasz erre 

6.Lenin 2021.11.16. 19:01:41

)olvastam a kongresszusról készült írásokat. Nem értik a lényeget. egy igazi politikus tudja, hogy mit szeretne, képes-é azt végigvinni, és min egy évtizedre előre tervez. Igaz, ezt úgy tudja megtenni, ha lát is előre egy évtizedet legalább, hogy mik is történnek majd a környezetében. Libsik nem látnak néhány hétnél többet előre, azt is csak homályosan.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.11.16. 20:45:30

@6.Lenin: Az illibsik még kevésbé látnak előre, csak azt látják mi az amit még el lehet lopni. Különben a nagy orbánod napokra nem látott előre, annyiszor szaladt be tátott szájjal a faszerdőbe hogy az elképesztő. Mit látott előre amikor az első hullámnál péntek reggel még azt nyilatkozta nem zárjuk be az iskolákat, este tízkor meg bejelentette, hogy minden oktatási intézmény bezár.
Válasz erre 

élveteg 2021.11.16. 20:50:33

Mondjuk én melósként inkább már csak jobban szeretek egy ilyen unalmas párt alatt élni a bruttó 435 500 forintos fizetésből mint az izgalmas baloldal alatt minimálbérért melózva
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2021.11.16. 20:59:36

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: megjottel szar zsák? A napi farhatadagod megvolt már, te gdp számolok gyöngye....
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2021.11.16. 21:00:26

@élveteg: ki érti ezt? Dehat diktatúra van bmeg:)
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.11.16. 21:26:46

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

"Mit látott előre amikor az első hullámnál péntek reggel még azt nyilatkozta nem zárjuk be az iskolákat, este tízkor meg bejelentette, hogy minden oktatási intézmény bezár."

Ennek semmi köze nem volt az előrelátás képességéhez. Ez egy döntési helyzet, egy dilemma volt:

Egyik oldalról az operatív törzs szakmai véleménye alapján nem lett volna indokolt a bezárás az alacsony fertőzőttségi szám miatt. Ennek súlyos gazdasági következményeiről nem is beszélve.

Másik oldalról viszont a vírus elleni védekezés érdekében meg kellett nyugtatni az embereket, mert szinte óráról órára nőtt bennük a félelem. Nagyon sokan nem érezték biztonságban a gyermekeiket az iskolákban.

Végül az iskolák bezárása mellett döntöttek
Válasz erre 

tatárfejű kutya 2021.11.16. 21:38:13

@6.Lenin: azt akartam mondani, hogy ha valaki törvényt szeg nyugaton, akkor annak sok helyen vannak következményei! Megbukik az osztrák miniszterelnök vagy lecsukják a volt román házelnököt és egészségügyi minisztert...tehát nem igaz amit írsz, hogy igazából mindenütt az megy, mint nálunk. Mert kurvára nem, ne mosdasd ezzel a butasággal a potrohos felcsúti gazembert!
Válasz erre 

tatárfejű kutya 2021.11.16. 21:42:14

@6.Lenin: "egy igazi politikus tudja, hogy mit szeretne, képes-é azt végigvinni, és min egy évtizedre előre tervez"

hogy micsodaa?? Előre tervez?? Negyedszer állt a földbe a magyar egészségügy ember...halasztják a műtéteket, naponta 100 felett a covid áldozatok száma...ugyan mi a fenét lát előre orbán? Addig tudott kormányozni, amíg "béke" volt és ömlött az országba az úniós és a magyar melósok által hazautalt nyugati pénz...most meg csinált egy ugyanakkora államadósságot, mint a balosok 2010-ig:)) Micsoda államférfi a felcsúti geci...
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2021.11.16. 22:03:00

@tatárfejű kutya: sebastian kurcz akkor bukott meg amikor kiallt a népe mellett. Amíg az uniós mainstreamet nyomta semmi baj nem érte.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2021.11.16. 22:04:29

@tatárfejű kutya: na a te kedvenced meg bekeidoben is belevezette az országot a szarba. Kussolj és egyed a farhatat paraszt!!!
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.11.16. 23:05:30

@tatárfejű kutya:

"Negyedszer állt a földbe a magyar egészségügy ember...halasztják a műtéteket, naponta 100 felett a covid áldozatok száma."

Én is sajnálom azokat a honfitársaimat, akik nem veszik fel a kormány által ingyen biztosított oltást, annak ellenére is, hogy miattuk túlterhelődik az egészségügy!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró 2021.11.17. 07:17:37

Juhuhuhu hihi kaki.
Válasz erre 

6.Lenin 2021.11.17. 09:08:07

@tatárfejű kutya:

"Micsoda államférfi a felcsúti geci."

Ma Európa legnagyobb politikusa.
Válasz erre 

6.Lenin 2021.11.17. 09:09:02

@tatárfejű kutya:

Akkor buknak, és azok, akik kiállnak a sorból.
Válasz erre 

tatárfejű kutya 2021.11.17. 10:42:32

@6.Lenin: "Ma Európa legnagyobb politikusa."

Kerülik a felcsútit, mint a leprást, csak a szélsójobbosok állnak vele szóba és az európán kívüli diktátorok. Elege van már mindenkinek belőle. Csakis azért tudott eddig hatalmon maradni, mert átírta a választási törvényt és az állami médiával mossa a nyugdíjasok agyát. Tegnap biztos ami biztos törvényt hoztak, hogy a fiktív lakóhely létesítése vagy az abban való közreműködés nem lesz többé büntethető...
Válasz erre 

tatárfejű kutya 2021.11.17. 11:18:07

@a nagy hohohorgász: "sebastian kurcz akkor bukott meg amikor kiallt a népe mellett. Amíg az uniós mainstreamet nyomta semmi baj nem érte."

Közvéleménykutatásokat rendelt állami pénzen, amiben meghamisították az eredményeket, hogy számára kedvezzen, valamint hamis tanúzás miatt vonják felelősségre az "ibiza ügyben":))
Azt elhiszem, hogy a hozzád hasonló IQ bajnok illibernyákoknak nem üti meg az ingerküszöbét, de 90-es IQ felett ezt csalásnak és korrupciónak hívják;)
Válasz erre 

tatárfejű kutya 2021.11.17. 11:21:22

@atomic power 1986DucaDuca:" Én is sajnálom azokat a honfitársaimat, akik nem veszik fel a kormány által ingyen biztosított oltást, annak ellenére is, hogy miattuk túlterhelődik az egészségügy!"

Orbánnak korlátlan eszköztára van arra, hogy kötelezővé tegye az oltást, hiszen vészhelyzeti törvénykezés van, csak félti a hatalmát, ezért nem teszi meg, inkább hagyja, hogy naponta 100 felett haljanak meg a magyarok...még a maszkot sem meri kötelezővé tenni a zárt tereken, annyira bátor államférfi a csúti tróger!
Válasz erre 

6.Lenin 2021.11.17. 11:35:41

@tatárfejű kutya:

Persze, hogy kerülik, egy hülye se szereti, ha nála okosabbal találkozik, nem lenne mivel dicsekednie.
Még ezt sem tudod?
Válasz erre 

Nzoltan 2021.11.17. 14:19:21

@tatárfejű kutya: Orbán a haverjaival pacsizik, a többivel tárgyal. Így tesz egy politikus. Márkizaj meg lábat csókol és hülyeségeket beszél. Ennél még dobrevnek is több esze van. Ő legalább nem beszél mellé.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.11.17. 19:25:22

@tatárfejű kutya:

"Orbánnak korlátlan eszköztára van arra, hogy kötelezővé tegye az oltást, hiszen vészhelyzeti törvénykezés van.........."

Szigoratások biztosan lesznek, de szelektíven, és fokozatosan.

Egyelőre a KKE régióban, leszámítva a balti államokat, kiemelkedik a magyar átoltottság.
Egyébként meg mindenki a saját sorsának a kovácsa. Arra senki sem képes, hogy mások helyett éljen, és senki sem gondolkodhat mások fejével.

"..... csak félti a hatalmát, ezért nem teszi meg, inkább hagyja, hogy naponta 100 felett haljanak meg a magyarok..."

Ha meg elbukja a választást, akkoraz egész ország hal meg kompetens kormányzás híján! Egyébként meg nem mindenki koronavírusban hal meg, aki a covid statisztikában szerepel!
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2021.11.17. 20:26:34

@tatárfejű kutya: lehet hogy ha értelmesen reagalnatok az oltasra és nem diktatúrat kiabalnatok akkor lenne kötelező oltás. De te papirkutya vagy daszd szájba az anyádat!!!! A kibaszott Pfizerral sem akarnak többen oltakozni. Rohadj meg ahol vagy te gane!
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.11.17. 23:27:25

@a nagy hohohorgász:
Nem hiszem, hogy láthatsz oltásellenest, aki értelmesen reagálna az oltásra.

@tatárfejű kutya:
Liberálisként tisztelem az egyén szabadságát, döntését. A kötelező oltás jelen járvány esetében felesleges politikai öngyilkosság, ork úr tehát okosan áttolta a döntés felelősségét a munkáltatókra. Ez lehet ugyan kárhoztatandó, de pont liberálisként mondom, az egyén felelőssége sokkal nagyobb most, mint orbáné. Ez itt most nem politika.
Válasz erre 

tatárfejű kutya 2021.11.18. 08:55:08

@a nagy hohohorgász: "De te papirkutya vagy daszd szájba az anyádat!!!! "

Gondolom ezt a kamionparkolókban strichelő keresztény édesanyádtól tanultad...nemhiába, a fideszbirka csak lopni és gyűlölködni tud:))
Válasz erre 

tatárfejű kutya 2021.11.18. 08:59:54

@BiG74 Bodri: "az egyén felelőssége sokkal nagyobb most, mint orbáné."
Ok, de el tudod képzelni egy átlag fidesz szavazóról, hogy van benne felelősségvállalás a környezete iránt, hogy ha nincs kötelezve akkor önként felveszi pl: a maszkot? Olvasd el ennek a "nagy-hohohorgász" nevű kreténnek a hozzászólásait...és általában ilyen a fidesz szavazó, mint ez a futó bolond. Ha bemegy az ember egy boltba maszkba, néznek rá, hogy miféle hülye ez...a magyar társadalom nagy része nincs kész felelős-önálló döntéseket hozni.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.11.18. 09:56:53

@tatárfejű kutya:

"Ok, de el tudod képzelni egy átlag fidesz szavazóról, hogy van benne felelősségvállalás a környezete iránt, hogy ha nincs kötelezve akkor önként felveszi pl: a maszkot?"

Ez most vélelem, vagy vannak erre vonatkozólag közvéleménykutatási adatok?
Válasz erre 

tatárfejű kutya 2021.11.18. 11:11:58

@atomic power 1986DucaDuca: aki kb 2012 óta a fideszre szavaz, el tudod képzelni, hogy felelős döntést hozzon? Nemhiába nem meri orbán még a kötelező maszkot sem előírni...
Válasz erre 

tatárfejű kutya 2021.11.18. 11:13:03

@atomic power 1986DucaDuca: "Ez most vélelem, vagy vannak erre vonatkozólag közvéleménykutatási adatok?"

Nézd meg a napi fertőzészámokat és a napi halálozási adatokat...attól hitelesebb közvéleménykutatás nem kell.
Válasz erre 

6.Lenin 2021.11.18. 11:23:28

@tatárfejű kutya:

Ausztriában? Vagy hol is?
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2021.11.18. 13:47:39

@tatárfejű kutya: te kire szavazol papirkutya? Az ellenzékre? És te vagy az okos? Aha értem... nincs több kérdésem
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.11.18. 15:13:58

@tatárfejű kutya:

"aki kb 2012 óta a fideszre szavaz, el tudod képzelni, hogy felelős döntést hozzon?"

A felelős döntésnek van egy szűkítő határfeltétele.
A 2010 utáni választói döntések azon a kényszerpályán mozognak, melynek alapjait 2002-2010 között rakták le, s a pályaadatok azóta sem módosultak lényegesen.
Válasz erre 

tatárfejű kutya 2021.11.18. 18:22:20

@6.Lenin: Az osztrák adatokra gondolsz, ahol kb 70%-al kevesebben halnak bele a vírusba és kb 10x annyit tesztelve jönnek ki azok a számok, amelyek itthon?
Válasz erre 

tatárfejű kutya 2021.11.18. 18:25:40

@a nagy hohohorgász:"te kire szavazol papirkutya? Az ellenzékre? És te vagy az okos? Aha értem... nincs több kérdésem"

Nyilván azokra szavazok, akik szétlopták az ország uniós forrásait 2010-óta és akik milliádossá váltak az adófizetők pénzéből, és kínjukban már Marbellán vesznek szállodát:)) Aki kb 2014-óta
még ezekre szavaz, rendkívül ostoba!
Válasz erre 

6.Lenin 2021.11.18. 18:32:28

@tatárfejű kutya:

Igen, most többl a napi megbetegedés, mint nálunk, de honnan tudod, hogy miként is működik náluk a bevallás? mindenhol másként kezelik a témát, észt már számos esetben be is vallották , mások is, hogy a közölt és a valós adatok közt nagyságrendi különbségek is lehetnek.
De nyilván másak is az emberek egészségi állapota is, körülményei is.

Neked mi a jó abban, ha mondjuk Mo-on lennének a világ legborzalsabb mutatói? Tudnál rá megoldásokat is?
Hogyan tudnád igazolni, hogy mondjuk egy másik kormány alatt teljesen másak lennének az adatok?

Ezt te egy versenynek tekinted? Minél több a halott, annál jobbak valamiben az esélyeid?
Válasz erre 

tatárfejű kutya 2021.11.18. 18:57:40

@6.Lenin: A szokásos bolsevik-fideszes agresszív technikát nyomod...aki mást mond és felhívja a figyelmeteket egy tényre, egyből ráöntitek a szart és a rágalmakat...egyből oltásellenes lesz, ha valaki megkérdőjelezi a kínai vakcina hatásosságát és egyből azt sugallod, hogy ha valaki a járványmutatókra hívja fel a figyelmeteket, hogy a halálozási számok megugrásának drukkol.

"Neked mi a jó abban, ha mondjuk Mo-on lennének a világ legborzalsabb mutatói? Tudnál rá megoldásokat is?"

Mondjuk figyelni kellett volna a "víruslaborunkat"(ausztriát) és bevezetni kb 3 hete, az emelkedő számoknál a zárt téri maszkviselést, nem csak 10.000 fertőzött fölött;)

Korlátlan hatalma van orbánodnak, ami korlátlan felelősséggel is jár! Negyedik alkalommal áll földbe a magyar egészségügy kb 1.5 év alatt, halasztják a műtéteket és csapágyasra járatják az egész eü-rendszert, pedig lett volna idejük felkészülni, csak helyette fontosabb volt a stop Gyúrcsány kampány...

Itthon kb tizednyi tesztet csinálnak, mint ausztriában és kb annyi fertőzött van, mint ott...szerinted ebből mi következik? Jól gondold át bolsevik, ne kapkodj...segítek: nyilván sokkal magasabbak a fertőzött számok, mint amennyi a statisztikában vannak. Kevesebb teszt, kevesebb fertőzött!
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2021.11.18. 19:11:46

@tatárfejű kutya: inkább azokra szavazol akik nem csak hogy loptak de el is qurtak mindent. Hajrá szavazzal, sok sikert kívánok.
Válasz erre 

6.Lenin 2021.11.18. 19:12:49

@tatárfejű kutya:

Én tudom, hogy ma Mo-on minden ballibsi köcsög a legjobb viruskutató szakember, és már unjátok a legjobb megoldások felsorolását 10 percenkét, csak azt is tudom, hogy soxor pont a saját tudásokat leszarva mondjátok az ellenkezőjét.

Vannak valóban szakemberek is, akik sajnos keveset tudnak a végeredményről, mert a vírus mutálódik, és tombol, de azért jobban kéne bízni bennük, mint egy seggfej DK-sban.

Szlovákiában is mondták tesztelni, tesztelni, és most összeomlott az egészségügyük, sajnos. Ugyanezek másoknál se jelentettek sokat. Talán az oltakozás jelentené a legjobb megoldást.

Én azt tökéletesen megértem, hogy a beszarás szélén táncoltok, annyira szeretnétek már nyerni, de én hasznosabb megoldásnak tartanám, ha valóban jobbat kínálnátok a jelenlegieknél, de ami hihető is, nem leszerepelt hiteltelen emberekkel.

egyben biztos vagyok, ha tehetném messzire elzavarnálak ettől a témától, és sok minden másiktól is, mert az eddig tőled olvasottak alapján lófaszt se értesz semmihez sem.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.11.18. 19:55:11

@tatárfejű kutya:

"Nyilván azokra szavazok, akik szétlopták az ország uniós forrásait 2010-óta és akik milliádossá váltak az adófizetők pénzéből, és kínjukban már Marbellán vesznek szállodát:)) Aki kb 2014-óta
még ezekre szavaz, rendkívül ostoba!"

Nettó reálkeresetek növekedése:

IQ bajnokok emberszerető, lelkiismeretes kormánya alatt - 2002-től 2010-ig: 13,7%

Félcédulás választók lélekfacsaró rabló kormánya alatt - 2010-től 2020-ig: 61,2%

www.ksh.hu/stadat_files/mun/hu/mun0070.html
Válasz erre 

tatárfejű kutya 2021.11.18. 20:21:54

@atomic power 1986DucaDuca:

:)) Közben az euró kb 40%-al ér többet, mint 2010-ben és az EU-ban kb a 2-3. legalacsonyabb a minimálbér, még a jővő évi emeléssel is:))
Európa 20 legszegényebb régiója közül 4 magyar...valamint a magyar lakosság 75%-a szegénynek számít az úniós szegénységi küszöb szerint, amivel még a bolgárokat is "megelőzzük".
Micsoda eredmények...nyilván a potrohos bandája szépen gyarapodik, az is eredmény;)
Válasz erre 

tatárfejű kutya 2021.11.18. 21:10:27

@6.Lenin: "Én tudom, hogy ma Mo-on minden ballibsi köcsög a legjobb viruskutató szakember, és már unjátok a legjobb megoldások felsorolását 10 percenkét, csak azt is tudom, hogy soxor pont a saját tudásokat leszarva mondjátok az ellenkezőjét"

Merkely Béla, a kormány fő járványügyi tanácsadója ezt mondta: "Nem lesz negyedik hullám, sem most, sem szeptemberben, nem tud egy olyan mutáció kialakulni, ami Magyarországon ismét egy járványt hozzon, mert nagyon magas az átfertőzöttség és az átoltottság is" és te itt ballibsizel bolsevik??

"egyben biztos vagyok, ha tehetném messzire elzavarnálak ettől a témától, és sok minden másiktól is, mert az eddig tőled olvasottak alapján lófaszt se értesz semmihez sem."

Nyilván, ahogy a gazdád sem engedi az ellenzéket szóhoz jutni a közmédiában, mert tudjátok, hogy baromira védhetetlen butaságokat fecsegtek, csak sokan nem a zsákfalu szavazók értelmi szintjén vannak és konkrétan a pofátokba röhögnek adatokkal alátámasztva. Nemhiába nem mer viktorod sem interjút adni a kormánytól független médiáknak, mert ott 1 perc alatt a porig aláznák a hazugságaival együtt!
Én nem hallgattatnám el a hozzád hasonló lelki nyomorultakat, csak egyszerűen IQ teszthez kötném a regisztrációt a blogokhoz:))
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2021.11.18. 21:32:42

@tatárfejű kutya: na akkor elemezzük ki melyik 4 regio a szegény és ott milyen a lakosság összetétele (kor,tanulási szándék, munkavallalasi lehetőség romák aránya)
Jössz itt a minimálbérrel te rakás szar, miközben azt fossatok ki a szatokon hogy minimálbér emelés az rossz. A jó kurva anyádat!!!! A rohadt Orbán egyetlen hibája hogy az ilyen szaralakokat nem hagyja megdogleni.. .
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.11.18. 22:11:10

@tatárfejű kutya:

"Közben az euró kb 40%-al ér többet, mint 2010-ben és az EU-ban kb a 2-3. legalacsonyabb a minimálbér, még a jővő évi emeléssel is"

A minimálbéreket az Eurostat csak bruttóban tartja nyilván, az adókedvezményeket figyelmen kívül hagyva. Magyarországon sokkal több emberre vonatkozik a garantált bérminimum is, ami nagyobb. mint a minimálbér. A bérek euróban történő összevetése az árfolyamhatás miatt torzítja a mutatókat.

Nemzeti valutában számolva Magyarország a tíz évvel ezelőtti minimálbért 2020-ra 115%-kal haladta meg, Lengyelországban 102%-kal, Szlovákiában 97%-kal, míg Csehországban 90%-kal nőttek a minimálbérek.

Az inflációval korrigált nettó minimálbér Magyarországon
2003 és 2007 között csak kis mértékben növekedett.

www.oeconomus.hu/oecogram/inflacioval-korrigalt-netto-minimalber-alakulasa-magyarorszagon-1990-tol/
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.11.18. 22:35:22

@tatárfejű kutya:

"Európa 20 legszegényebb régiója közül 4 magyar."

Az öröklött fejlettségbeli különbségek csökkentése azért nehéz feladat, mert miután beléptünk az unióba, ezek a régiók éles versenyhelyzetbe kerültek a legfejlettebb régiókkal a termelési tényezőkért (tőkéért, földért, szellemi tudásért, technológiáért, know-how-ért, információért).
Korábban ezek a régiók védettek voltak, mivel nem volt szabad a tőke, a munkaerő- és a szolgáltatások áramlása nemzetközi szinten, csak belföldön. A határok, a vámok, a belső piac kizárólagossága megvédte a fejletlenebb régiókat az éles vesenytől. Paradox módon az integráció nem kedvez az elmaradott térségek felzárkóztatásának, sőt gerjeszti, rontja a helyzetet.
Ez a jelenség megfigyelhető a régi uniós országokban is.
Válasz erre 

tatárfejű kutya 2021.11.19. 08:19:34

@a nagy hohohorgász: "miközben azt fossatok ki a szatokon hogy minimálbér emelés az rossz. A jó kurva anyádat!!!! A rohadt Orbán egyetlen hibája hogy az ilyen szaralakokat nem hagyja megdogleni.."

te húgyagyú NERmajom...mikor mondtam, hogy rossz a minimálbér emelése? Az anyád túl sok kevertet ivott amikor benne voltál vagy mitől vagy ennyire degenerált?
Válasz erre 

tatárfejű kutya 2021.11.19. 08:41:47

@atomic power 1986DucaDuca:" A minimálbéreket az Eurostat csak bruttóban tartja nyilván, az adókedvezményeket figyelmen kívül hagyva."

ha jól tudom a magyar bérek a 3. leginkább adóztatott jövedelmek európában, belgium és németország után, a kedvezményeket pedig a gyermekes családok tudják igénybe venni. Az európai szegénységi küszöb szerint a magyar lakosság 75%-a szegénynek számít európában. A minimálbér alapján számítják sok esetben a munkavállalók alapbérét, és arra mennek rá a különböző műszakpótlékok, tehát "elég" fontos.

A szlovák nettó minbér: 508 euró idén, ami nettó kb 182.000 FT!
Cseh nettó minimálbér 2020-ban 508 euró, szintén kb 182.000 Ft. Lengyelországban nettó 448 euró volt 2020-ban, ami 164.000 Ft...tehát még a tavalyi legalacsonyabb lengyel V4-es minimálbér közelében sem leszünk a jövő évi emeléssel a magyar minimálbér, ami nettó 133.000 Ft lesz...no comment.(az osztrákot inkább ki sem számolom)
Válasz erre 

tatárfejű kutya 2021.11.19. 08:51:17

@atomic power 1986DucaDuca: "A határok, a vámok, a belső piac kizárólagossága megvédte a fejletlenebb régiókat az éles vesenytől. Paradox módon az integráció nem kedvez az elmaradott térségek felzárkóztatásának, sőt gerjeszti, rontja a helyzetet."

De Győr-Moson-Sopron megyét vagy Fejér megyét is "védte" a belső piac kizárólagossága...itt egyszerűen arról van szó, hogy a politika nem tett a felzárkóztatásukért eleget, nem volt rá politikai akarat. Ez elég vicces annak tükrében, hogy állítólag az elmúlt 100 év legsikeresebb 10 éve van Magyarország mögött a fidesz szerint.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró 2021.11.19. 16:19:54

Hányat szarik egymás után a mocsári teknős?
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.11.19. 16:31:00

@tatárfejű kutya:

"..itt egyszerűen arról van szó, hogy a politika nem tett a felzárkóztatásukért eleget, nem volt rá politikai akarat."

Ezt azért így nem lehet kijelenteni!

Kiemelkedő a felzárkózása a korábban egyik legszegényebbnek számító dél-alföldi régió, amely az egy főre jutó, vásárlóerő-paritással korrigált GDP alapján a 2010-es 44 százalékról 2019-re 53 százalékig emelkedett. A dél-alföldi régió (Bács-Kiskun, Csongrád és Békés megyék) ma már nem szerepel a húsz legszegényebb régió között.

A bruttó hozzáadott érték változásának átlagos éves üteme, (2016-2018 között) alapján
Magyarország 6 régiója a lejobbak között szerepelt 4,5%-nál nagyobb értékkel. Ezek között megtalálható a 4 legfejletlenebb régió.

ec.europa.eu/eurostat/documents/3217494/13389103/KS-HA-21-001-EN-N.pdf/1358b0d3-a9fe-2869-53a0-37b59b413ddd?t=1631630029904

119. oldal

A magyarországi térségek ezzel együtt is talán leglátványosabb előrelépését Észak-Magyarország produkálta, amely korábban az uniós átlag 40 százalékát sem érte el, de a jelenlegi felzárkózási ütemmel hamarosan kikerülhet a legszegényebbek húszas csoportjából.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.11.19. 16:48:34

@tatárfejű kutya:

"A szlovák nettó minbér: 508 euró idén, ami nettó kb 182.000 FT!"

Már írtam, hogy ez a "nyers" összevetés korlátozottan alkalmazható.

Az adatok a minimálbér bruttó összegére vonatkoznak, és nem veszi figyelembe az adókedvezményeket. A dolgozók nagy többségére pedig a garantált bérminimum vonatkozik.
A bérek euróban történő összehasonlítása árfolyamhatást visz a mutatókba.
Az árszínvonal pedig országonként eltér, ezért vásárlóerő paritáson lenne csak értelme az összehasonlításnak.
Az euróban számolt értékhez képest pl. megelőzzük Szlovákiát , mert az ottani magasabb árszínvonalhoz képest a magasabb minimálbér nem ér többet.
Válasz erre 

tatárfejű kutya 2021.11.19. 18:47:24

@atomic power 1986DucaDuca: "Az adatok a minimálbér bruttó összegére vonatkoznak, és nem veszi figyelembe az adókedvezményeket."
Nem. Ezek, ahogy írtam is, NETTÓ összegek. mufis.sk/info/107
index.hu/gazdasag/2021/01/17/minimalber_megelhetes_elelmiszerar/

"és nem veszi figyelembe az adókedvezményeket"

A gyermekek után járó adókedvezményen kívül milyen további kedvezmény van a minimálbérhez?

"A bruttó hozzáadott érték változásának átlagos éves üteme, (2016-2018 között) alapján
Magyarország 6 régiója a lejobbak között szerepelt 4,5%-nál nagyobb értékkel"

:)) Nyilván, hiszen olyan alacsony volt a bázis...
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.11.19. 20:22:32

@tatárfejű kutya:

"Ezek, ahogy írtam is, NETTÓ összegek."

Én az Eurostatra gondoltam, ott csak bruttó van. A nettó összegekkel is az a baj, hogy nem vásárlóerő paritáson vannak számolva. Más kép tárulna elénk. szlovákiát pédául előzzük.

"Nyilván, hiszen olyan alacsony volt a bázis..."

De volt felzárkózás!
Válasz erre 

MAXVAL bircaman közirtó 2021.11.19. 23:08:01

Váratlan vendég a kistestű kaka, megédesíti az éjszakát. Csak ne lenne olyan seggszőrbe tapadós.
Válasz erre 

MAXVAL bircaman közirtó 2021.11.22. 22:41:39

Jobb napokon Jerevánig elfingok.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard