Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Tudta, hogy a stadionépítési őrülettől kéne megvédeni az országot?

Tudta, hogy a stadionépítési őrülettől kéne megvédeni az országot?

A sportesemények olykor a legrosszabbat, olykor pedig a legjobbat hozzák ki a szurkolókból. A vívás és az úszás sikereit követően az olimpiai szereplésünk már a játékok félidejében megosztja az emberek véleményét arról, miként kell látnunk a magyar sport helyzetét, ám azt kevesen vitatják, hogy a focistadionokba ölt százmilliárdok nélkül is összejött volna a fényes éremkollekció Rióban. A kormány nyilván érzi, hogy, van némi ellentmondás a fociban betöltött másodhegedűs szerepünk és a sikeres sportok támogatása között, ezért most ezerrel nyomja a budapesti olimpia promócióját.

megkell_vedeni.gif

Fotó: NÉGYmadár

Orbán Viktor elhatározta, hogy lényegében mindenkitől és mindentől megóvja a magyar lakosságot, ám az igazi problémát mégis ő idézi elő. Mivel olyan helyekre épít a kormány focistadionokat, ahol vajmi kevés esély mutatkozik arra, hogy tartósan magas színvonalú mérkőzéseket játsszanak, és ennek következtében legalább félig megteljenek a lelátók, a gazdasági bukás borítékolható. Még a kecskeméti polgármester is inkább utakra fordítaná azt az összeget, melyet a kormány a város új stadionjára szán, pedig az alföldi megyeközpont nem tartozik a leszakadó régiók közé. „Egyeztettünk az MLSZ-szel, és olyan koncepciót állított fel a szövetség, amely ebből a forrásból nem megvalósítható, és ráadásul egy félbehagyott beruházás lenne, ami további terhet ró a város költségvetésére” – jelentette ki Szemereyné Pataki Klaudia polgármester még májusban, pedig ő igazán közel áll a kormányhoz.  

Egy korábbi felmérésből kiderül, hogy a magyar lakosság 80 százaléka osztja a kecskeméti polgármester aggodalmát. A válaszadók 59 százaléka sokkal kevesebbet, 21 százalékuk inkább kevesebbet költene a stadionokra. 9 százalékuk se többet, se kevesebbet nem fordítana sportlétesítmények építésére, 4 százalék inkább többet, 1 százalék még sokkal többet költene stadionokra. Úgy tűnik, Orbán Viktor miniszterelnök ez utóbbi 1 százalék kedvére akar tenni, amikor tovább nyomja a stadionépítési programot. Valószínű, hogy a miniszterelnök épp úgy egy gyerekkori álmába öli a milliárdokat, mint a felcsúti kisvasút esetében, ráadásul a szülőfaluja esetében is bebizonyosodott, hogy a beruházás finoman szólva sem rentábilis.

Nem véletlen, hogy a Fidesz sem a felcsúti kisvasútról, sem a stadionépítésekről, sem a tervezett budapesti olimpiáról nem akarja meghallgatni az emberek véleményét. Nemhogy népszavazást nem tartanak ezekről, de még egy kis nemzeti konzultációt sem érdemelnek meg a milliárdos kiadások. Persze egészen más tétel a kisvasút, a stadionépítés és az olimpia, ám egy dologban mindenképpen egy platformon van ez a három beruházás: egyik sem termel nyereséget, sőt…

Minden résztvevőnek, helyezésnek és éremnek örülni kell, mert kemény, megfeszített munka van mögöttük, a világ sportja pedig egyre kiegyenlítettebb, így ma már a kvalifikáció is egy hatalmas sportsiker, bármilyen sportban éri is el egy versenyző.

Ha egy kicsi, természeti erőforrásokban szűkölködő ország esetében ez utóbbi tényező nem lenne égetően fontos szempont, akkor akár demagógnak is tűnhetne a fanyalgás a sport ilyen feltűnő előtérbe állítása miatt, ám számunkra rendkívüli jelentőséggel bír, hogy a szűkös anyagi forrásokat olyan nyereséggel kecsegtető beruházásokra fordítsuk, melyek megalapozzák a gazdasági felzárkózásunkat. A focistadionok és a remélt olimpiára beígért létesítmények nem ilyenek, sőt fenntartásuk, esetleges elbontásuk újabb költségeket igényelnek. Szemereyné Pataki Klaudia legalább jelezte, hogy a közutak rendbetétele, illetve bővítése komoly lökést ad a gazdaságnak, ugyanakkor minden közlekedő magyar polgár érdekeit szolgálják. A stadionba viszont csak azért nem megy ki senki, mert szép, hanem mert jó focit akar látni, ám a jelek szerint erre itthon még nagyon sokáig nincs esély.

Azért, hogy ezt a kérdést a riói olimpia fénytörésébe helyezve is megvizsgáljuk, meg kell állapítanunk, hogy az igazán sikeres sportok és sportolók nem a bőven áradó állami milliárdoknak köszönhetően büszkélkedhetnek fényes érmekkel. Hosszú Katinka néhány hónappal az olimpia előtt rúgta össze a port a szakszövetséggel, illetve annak mindenható elnökével, Gyárfás Tamással, felkészülését a magyar válogatottól függetlenül végezte férjével. A vívók csöndben készültek, igaz sportáguk az úszáshoz hasonlóan a 16 kiemelten támogatott ágazathoz tartozik, ám messze nem részesülnek olyan mértékben a javakból, mint a focisták. Egyébként a kiemelt sportágak képviselői közül több nem is kvalifikált versenyzőt az olimpiára, vagy ha igen, azok nem hagytak mély nyomot maguk után Rióban. Ilyen például a röplabda, kerékpár, az asztalitenisz, ökölvívás, tenisz és torna.    

index_53.jpgFotó: index.hu 

Persze, mindennek idő kell, és nem illendő elverni a port a sportolókon a kormány túlzott elvárásai miatt. Minden résztvevőnek, helyezésnek és éremnek örülni kell, mert kemény, megfeszített munka van mögöttük, a világ sportja pedig egyre kiegyenlítettebb, így ma már a kvalifikáció is egy hatalmas sportsiker, bármilyen sportban éri is el egy versenyző. Nem szabad azonban elfeledkeznünk arról, hogy Magyarországon minden jelentősebb sportszövetséget és egyesületet maga alá gyűrt a politika, így a támogatásokról nem a szakemberek, hanem pártemberek döntenek. Stadion is ott épül, ahol kormányhoz közel álló lobbistája van a településnek, és nem feltétlenül olyan méretű és funkciójú létesítményt kap a régió, amilyenre szüksége lenne. Ez pedig nem csupán gazdasági, de közegészségügyi kérdés is. Ahogy egy dakota közmondás fogalmaz: „Ha a törzsed ki tud állítani egy jó futót, még nem azt jelenti, hogy nincsenek pocakos, tunya dakoták, akik a folyóig sem tudnának elfutni.”

250 komment Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Tudta, hogy a stadionépítési őrülettől kéne megvédeni az országot? Tovább
Facebook Tetszik
0
250 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt
  • Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr8710410254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (250)
Az utolsó 100 komment:

Lucifer Morningstar 2016.08.15. 16:18:16

@$pi$:

"1970 óta meg ez a duma..."

2010 óta átültették a gyakorlatba.
Válasz erre 

$pi$ 2016.08.15. 16:20:07

@Lucifer Morningstar: "Ezzel csak azt sikerült bizonyítani Endre drága, hogy lövésed nincs a magánynyugdíj intézményéről."

Ez érv volt? Azt sem tudod kivel beszélsz, te szerencsétlen.

"Adózásban sem vagy nagyon otthon. Nem marad. "

Hát mondjuk az a könyvelőm dolga. Nekem a suli a munkáltatód? :D
Válasz erre 

Lucifer Morningstar 2016.08.15. 16:20:42

@$pi$:

"Oxigénhiány?"

Igen, néha azért vedd le a szád a békáról, ha már az orrodon keresztül buta vagy levegőt venni.

"Paranoia?!"

Inkább tudatlanság. Nálad, főleg történelemtanulmányaidról adva bizonyosságot.

"Anyu, apu otthon van?! "

Ne aggódj, ha hazaérnek mehetsz vissza a rácsos ágyba mellébeszélés helyett.
Válasz erre 

$pi$ 2016.08.15. 16:22:23

@Lucifer Morningstar: "2010 óta átültették a gyakorlatba. "

Persze, a Gyurcsány gazdád annakidején azért akart havonta reformokat mert olyan faszán ment az egészségügy mi? Hány reformot valósított meg, emlékszel?
Válasz erre 

Lucifer Morningstar 2016.08.15. 16:22:51

@$pi$:

Nem is érdekel ki vagy. A hülyeségre reagáltam amit írtál, ez teljesen független, hogy éppen melyik orbánbérenc vagy, a butaság attól még butaság marad.

Na küzdjél tovább, eddig nagyon hervatag az érvrendszered, keress valami óvódást, az a te szinted, én nem fárasztom magam tovább azzal, hogy a szintedre próbáljak lesüllyedni.
Válasz erre 

$pi$ 2016.08.15. 16:23:34

@Lucifer Morningstar: "A hülyeségre reagáltam amit írtál,"

Nem, elkezdtél sértegetni.
Válasz erre 

Lucifer Morningstar 2016.08.15. 16:26:01

@$pi$:

"Ezeket a butaságokat kár folytatni oldalakon keresztül."

Lesüllyedtem a szintedre. Nem tehetek róla, hogy te is azok közé a nagyon egyszerűek közé tartozol, akik megsértődnek ha azt kapják vissza amit adnak.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2016.08.15. 16:39:12

@Attilajukkaja: "A Fidesz hazugsagkampanyokkal fenyezi ..."

30 éve is volt, csak hitelekből, meg a cégek adóiból finanszírozva szépen el lehetett takarni. Csak aztán jött az igazság pillanata 2008-ban és összedőlt a légvár.

"Ez valoban igy van. Igaz, Bajnai egeszen jol konszolidalta..."

Persze, mert muszáj volt, különben csődbe mentünk volna mint Argentína. Ezt persze el lehet adni mint valami sikersztorit, csak akkor nem értem, hogy ez miért nem hazugságkampány :)

"Te mirol beszelsz? En arra valaszoltam, hogy hivoknek..."

A kérdés az, hogy mit kéne tenni a töketlen baloldalanak, hogy kimásszon a pöcegödörből. Amit írtál az ebből a szempontból irreleváns. De lehet tovább okoskodni. :)
Válasz erre 

midnight coder 2016.08.15. 16:40:38

@NemodaBuda: "Ezért van az, hogy GDP motorja nem a hazai beruházás, hanem a külföldiek itteni cégalapításai"

Ez inkább azért van, mert rohadtul nincs olyan, hogy hazai tőke. És azért nincs, mert abban a 40 évben, amikor itt lehetett fejődni, mi a szocializmust építettük. A 80-as évek után már csak a kínaiak voltak erre képesek.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2016.08.15. 16:44:15

@Lucifer Morningstar: "Látszik, hogy te sem vagy tisztában a valósággal..."

Az eszem megáll. És még el is magyarázod a hülyeséged. 30 000 jobboldali szavazó a kerületben?!!!!!! Azoknak nyílván jobboldali kromoszómájuk van vagy mi a fene, hogy nem tudnak másra szavazni?!!! Ez annyira jól mutatja a deficites, haszontalan gondolkodást ami miatt kínlódik az ún. "baloldal" (hasonló töketlenségek előfordulnak a jobboldalnon is, de azért nem ez a mainstream)

Gratulálok!!!!
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2016.08.15. 16:47:34

@midnight coder: Szocializmusnak nevezett légvárat :) Ami megmaradt belőle, abból kéne a nyugdíjakat meg az egészségügyet finanszírozni :) Ha a versenyképességet tartanánk szem előtt :)

Persze ezzel nehéz választást nyerni :) Ilyen ez a pop-szakma.
Válasz erre 

midnight coder 2016.08.15. 16:49:25

@Attilajukkaja: "Ez valoban igy van. Igaz, Bajnai egeszen jol konszolidalta a gazdasagot mielott atadta volna Orbannak."

Bajnai leginkább annyit csinált, hogy bezárta azokat a pénzcsapokat, amiken keresztül 2006 óta folyt ki a pénz. Ez a FIDESZ érdeke is volt, így ők nem basztatták, az MSZP pedig azért nem mert hozzányúlni, mert távol és közel senki nem volt aki átvehette volna Bajnai helyét, ugyanakkor _nagyon_ nem akartak előrehozott választásokat. A befektetők kivártak, mert tudták hogy Bajnai ebben a helyzetben nemigen fog semmi érdemlegeset csinálni. Így Bajnai kormányzása egy nyugodt időszak volt - olyan, ami nemigen volt a Kádár-rendszer megszűnése óta. De ezt - bár Bajnai tényleg igen értelmes figura, nem is igazán van helye a baloldalon - csak a választásokig tudta volna megcsinálni. Az MSZP-t hosszú távon ő sem tudta volna kézben tartani - ehhez egy Horn Gyula kellene, nem egy olyan fazon akinél hülyébben kevesen néztek ki az Internacionálé éneklésekor - és a következő ciklusban már érdemi lépéseket is kellett volna tennie.
Válasz erre 

$pi$ 2016.08.15. 16:53:49

@Lucifer Morningstar: "Lesüllyedtem a szintedre. Nem tehetek róla, hogy te is azok közé a nagyon egyszerűek közé tartozol, akik megsértődnek ha azt kapják vissza amit adnak. "

Most már nincs semmi más a mondataidban kizárólag üres sértegetés meg személyeskedés. Ezek abszolút semmi hatással nincsenek rám, úgyhogy akár abba is hagyhatod.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.08.15. 16:56:59

@midnight coder: Maximálisan egyetértek.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.08.15. 16:57:55

@$pi$: És Tecsóban tucc már forintért import cuccot venni? Tod má mi az MNB *epe benne?
Válasz erre 

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.08.15. 16:59:02

@Lucifer Morningstar:

1000 gazdag ember kit érdekel? Senkit. Nem kockázat.
Válasz erre 

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.08.15. 17:00:02

@Lucifer Morningstar:

"3000 milliárd ellopott nyugdíj"

El lett lopva valóban. A nyugdíjhiénáktól. Visszavette a nép.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.08.15. 17:00:03

@Lucifer Morningstar: Figyu! @$pi$: azt sem érti mi az MNB valutatartalék szerepe az import finanszírozásban. Mit vársz tőle?
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.08.15. 17:01:03

@a BircaHang Média szerk.: "El lett lopva valóban. A nyugdíjhiénáktól. Visszavette a nép. "
És hol van? Mert a bruttó adósságon nem látszik, az nem csökkent egy pillanatra sem.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.08.15. 17:01:47

@$pi$: "Ez érv volt? Azt sem tudod kivel beszélsz, te szerencsétlen."
De tudjuk. Egy bukott devizahitelessel.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.08.15. 17:03:12

@nemecsekerno_007: Megint mellébeszélsz. :-))
Válasz erre 

midnight coder 2016.08.15. 17:05:50

@Lucifer Morningstar: "Mert a rogántoncsi ügyvéd haverja tuti állambiztonsági átvilágítást tud csinálni az ötker lófasz utca harmadik emelet nyóc béből egy általa életében nem látott útlevélről egy olyan nyelvből aminél még a betűket sem ismeri fel,"

Ez pontosan így van. A gond csak az, hogy ez általában az összes migráns esetében így van. Idejön a csávó papírok nélkül, és elmondja arabul az itteni bölcsésznek aki kb. minden harmadik szavát érti meg, hogy ő villamosmérnök és a családját irtotta ki a gonosz Aszad, közben pedig lehet hogy a szakmája terrorista, és a többiek a még nekik is túlzott szadizmusa miatt zavarták el maguk közül.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2016.08.15. 17:07:53

@Lucifer Morningstar: De amúgy itt vannak a tények:

index.hu/belfold/2016/08/15/atalakuloban_a_jobbik_tamogatoi_bazisa/
Válasz erre 

midnight coder 2016.08.15. 17:08:03

@a BircaHang Média szerk.: Azért én szívesen látnék ebben a témakörben egy nagyvonalú elszámolást, mi hova is lett. Ez a FIDESZ-nek is érdeke lenne, így egyszer és mindenkorra megszabadulnának a lopás vádjától. Már persze, ha tényleg nem lett ellopva.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2016.08.15. 17:08:47

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Rendben, mellébeszélek.

De ezek is?

index.hu/belfold/2016/08/15/atalakuloban_a_jobbik_tamogatoi_bazisa/
Válasz erre 

midnight coder 2016.08.15. 17:12:24

@a BircaHang Média szerk.: "1000 gazdag ember kit érdekel? Senkit. Nem kockázat."

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy nagyon gazdag fiatalember. Amúgy mérnöknek tanult Drezdában. Úgy hívták, Oszama Bin Laden...

Ezzel együtt, tényleg kisebb kockázat egy gazdag iszlamista mint egy csóró. A csóró ugyanis előbb-utóbb rá fog jönni, hogy Európában ugyan kolbászból van a kerítés, viszont a kolbászt disznóból csinálják, így neki azt nem szabad megenni. Ettől pedig előbb-utóbb kissé ideges lesz.

De tény, hogy egy kínai vagy egy kelet-európai így is 1000x kisebb kockázat mint egy iszlamista.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.08.15. 17:17:23

@nemecsekerno_007: Még ott tartunk hogy az erőszakos rabló szerinted jobb mint a tétova tolvaj. :-))
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.08.15. 17:19:16

@midnight coder: "Ezzel együtt, tényleg kisebb kockázat egy gazdag iszlamista mint egy csóró. "
Ez nem így van. Mert akkor legálisan van itt, állampolgárként és finanszírozhat sejteket, utazgathat Európában magyar útlevéllel.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2016.08.15. 17:32:19

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Igen, te még mindig ott tartasz. Te életed.
Válasz erre 

morph on deer 2016.08.15. 17:33:20

@a BircaHang Média szerk.:
Azért az kellemetlen bír ám lenni, hogy annak, aki nem szopta be, hogy Selmeczy Gabriella majd most jól megvédi a nyugdíjakat, és nem hagyta lerabolni magát m, azóta is növekszik a befektetett pénze a "nyugdíjhiénáknál"..!

Tudom, nem szép dolog, hogy annyira önző módon gondolkodnak, hogy ahelyett hogy Orbán hobbiját finanszíroznák képesek a saját öregkorukra gondolni, de "szerencsére" ez nem akadályozta lényegesen a felcsúti
Válasz erre 

morph on deer 2016.08.15. 17:34:32

@morph on deer:
a felcsúti játszóház megvalósítását, hála aMindenhatónak
Válasz erre 

morph on deer 2016.08.15. 17:38:06

@morph on deer:
Hála a Mindenhatónak, (akinek a keresztneve Viktor, egyébként..)

- Elnézést, lányok/fiúk/egyéb, de ráz a busz és rossz helyre nyúltam párszor. Soha többé, igérem!
Válasz erre 

Attilajukkaja 2016.08.15. 17:39:23

@nemecsekerno_007:
"Amit írtál az ebből a szempontból irreleváns. De lehet tovább okoskodni. :)"
Egyaltalan nem fogtad fel, mit irtam,...de lehet tovabb jopofaskodni.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.08.15. 17:52:54

@nemecsekerno_007: Szóval akkor végleg elismerted. :-))
Válasz erre 

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.08.15. 18:13:11

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Oda lett adva a nyugdíjasoknak.
Válasz erre 

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.08.15. 18:15:09

@midnight coder:

S Oszama melyik országba vándorolt be legálisan?
Válasz erre 

midnight coder 2016.08.15. 18:15:41

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Ez nem így van. Mert akkor legálisan van itt, állampolgárként és finanszírozhat sejteket, utazgathat Európában magyar útlevéllel."

Nem hiszem, hogy erre különösen nagy szükségük lenne. Van annyi szélsőséges iszlamista már most is Európában ami ehhez kell, és ezen a téren jóval kevésbé feltűnő egy már évek óta a németeknél vagy a franciáknál élő polgár mint egy újonnan érkezett magyar.
Válasz erre 

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.08.15. 18:16:04

@midnight coder:

A lopásvád mindig maradni fog, ez mára a lopós ballibák szabványszövege lett.
Válasz erre 

midnight coder 2016.08.15. 18:16:54

@a BircaHang Média szerk.: Nem vándorolt be, de simán megtehette volna, csak akkoriban nem akartak itt semmit.
Válasz erre 

midnight coder 2016.08.15. 18:18:14

@a BircaHang Média szerk.: Azért egy tételes elszámolás sok szelet kifogna a vitorlájukból.
Válasz erre 

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.08.15. 18:18:26

@morph on deer:

Ilyen minden piramisjáéték: a nagy tömeg csúnyán veszít, egy kis lopóréteg nyer.
Válasz erre 

midnight coder 2016.08.15. 18:26:45

@morph on deer: Azért ez a kis manyup nagyjából úgy jött létre, hogy az FK-ból eltérítettek még Hornék úgy 8%-ot, a polgár manyup számlájára. Aztán a hiányzó összeget pótolták a költségvetésből, a hiány fedezésére pedig állampapírt adtak ki. Aztán volt olyan is, hogy a manyupoknak fel kellett vásárolniuk ezt az állampapírt... De lényegében e nélkül is arról volt szó, hogy állam bácsi hitelt vett fel, aztán ezt a manyup a tőzsdére vitte, és ebből lett volna a nyugdíjad (egy része). Persze állami garanciával. Ez mindenki számára jó üzlet volt, a szegény állam bácsi kivételével, akinek viszont havi 22 milliárdjába került ez a buli. Ez mondjuk kb. havonta 4 stadion...
Válasz erre 

rigolya2 2016.08.15. 18:36:51

@FILTOL: Jöhetnek a nyereséges fidesznyik orbániai beruházások!

Addig viszont a nem a lemez minőségével, hanem a birkanyáj IQ-jával van gond!
Válasz erre 

morph on deer 2016.08.15. 18:45:57

@a BircaHang Média szerk.:
Eddig senkit nem ismerek, aki rosszul járt volna - a kilépőktől eltekintve!

Ugye tényleg nem azt akarod mondani, hogy ahhoz képest, hogy továbbra is hozamot termel valakinek a befektetett pénze, sokkal jobb annak, akitől az egészet elvették?
Mert olyat sem ismerek, aki visszakapta volna a "kölcsönt", vagy az egyéni nyugdíjszámláján (!) szerepelne az összeg!
Tehát?

(Csak magunk közt szólva: ezt nem érdemes magyarázgatni. Elvették, mert meg tudták tenni, oszt jónapot, és pont.)
Válasz erre 

atomic power 2016.08.15. 18:51:27

@Lucifer Morningstar: GDP arányos államadossag 2002-ben 55,1%, 2010-ben 80, 9 %. Eladósodas 2002 és 2010 között, GDP aranyos adóssagcsökkenes, fenntartható növekedés, maastrichti kriteriumokat eleró, fopyamatosan csökkenő államhaztartasi hiany, rekord alacsony inflacio 2010 utan. Ez nem tetszik?
Válasz erre 

$pi$ 2016.08.15. 18:57:14

@midnight coder: "Ez mondjuk kb. havonta 4 stadion... "

Nos igen, de az nem mutyi. Mint ahogyan az sem, amikor a tecsó éves 600 milliárd forint forgalom után annyi nyereségadót fizetett mint a sarki zöldséges.

Soha nem bírtak nyereséget elérni, de nyilván sírt a szájuk, amikor elvették tőlük a dohányárut. Na, az is mutyi volt, ott kellett volna hagyni a tecsónál, nyilván úgy árulták, hogy nem is volt rajta hasznuk.
Válasz erre 

rigolya2 2016.08.15. 19:00:22

@nemecsekerno_007: Ön matematikailag analfabéta, ha nem tudja miért is lett narancsosabb sok átvonalkázott választókerület.

De a birkanyáj már csak ilyen gerinctelen...
Válasz erre 

morph on deer 2016.08.15. 19:03:02

@midnight coder:
Attól, hogy ez így van/volt, az, hogy az emberektől elvették a megtakarításukat és tulajdonképpen felesleges baromságokra költötték még nem válik elfogadhatóvá - az én értékrendem szerint legalább is.
Sunyi, tisztességtelen húzásnak tartom.
Az pl. önmagáért beszél, hogy lám, mégsem veszítették el jogosultságukat azok, akik nem hagyták ott a magánkasszákat, annak ellenére, hogy ezzel is fenyegették a népséget, ha nem adja oda a pénzét - ami ugye hazugság volt, mint tudjuk...

Tisztességtelen emberek vezetik az országot - és ebből a szempontból a világnézetük teljesen közömbös. Nekem a tolvaj az tolvaj, minden színben.
Válasz erre 

rigolya2 2016.08.15. 19:12:08

@$pi$: "3000 milliárd ellopott nyugdíj

A nyugdíjasokhoz két év alatt kimegy ennyi nyugdíj. Hol van? A nyugdíjasoknál! Hol volt? Magánbankokban. Hol a helye? A nyugdíjasoknál."

1 év nyugdíjköltsége.
Az állam nem alapított mnyp-t. Pedig megtehette volna.
A tőzsde az mnyp-k megszüntetése óta halódik.
A pénzpiacunk többi része is megsínylette az einstandot, ami egyszerű állami zsarolás volt.
2013-tól a tagok nyugdíjának 25%-ára ment volna.

"Vagy 30 új adónem

Kutyát nem érdekli, ha neki több marad."

Kinek is maradt több??? Mert a melósok többsége 2013-tól érez reálbéremelkedést... de még ők sem érzik a jobb létet mindannyian!
A gyereklétszám sem nő...

"Trafikosok tönkretétele,

Több trafik van mint valaha. Máshol nem is árulnak cigit."

De voltak elbocsátások a cigipiac elvonása miatt. A régi trafikosok munkanélküliek lettek.
Rengeteg cigiárusítóhely tűnt el.
Válasz erre 

$pi$ 2016.08.15. 19:36:50

@rigolya2: "A tőzsde az mnyp-k megszüntetése óta halódik."

Nem hinném. A tőzsde a válság miatt halódott, nem hiszem, hogy a magánnyugdíjpénztár betett volna a tőzsdének. Az myp egyharmada volt forint alapú kincstárjegyben, akkor az államadósság 30%-a volt forintban, most 50%-a van.

"2013-tól a tagok nyugdíjának 25%-ára ment volna."

Vagy ha a manyup nem tud fizetni, akkor az állam fizetett volna. Magánnyugdíjpénztárat nem lehet úgy csinálni, hogy "he elveszik a pénz majd az állam fizet", ez már mekkora mutyi?

"Kinek is maradt több??? Mert a melósok többsége 2013-tól érez reálbéremelkedést..."

Sokaknak. Pl. a családos adófizetőknek, akik cirka 200 felett keresnek és akiket az mszp felső tízezernek meg gazdagoknak csúfol. Vagy annak a cirka 100 000 vállalkozónak aki az egyszerűsített adózást választotta.

"A gyereklétszám sem nő..."

Évtizedes probléma.

"De voltak elbocsátások a cigipiac elvonása miatt."

Elbocsájtások mindig vannak.

"A régi trafikosok munkanélküliek lettek."

Már amelyik nem kapott koncessziót és amelyik kizárólag dohányáruva kereskedett. Összességében szerintem most többen élnek ebből a piacból mint előtte.

"Rengeteg cigiárusítóhely tűnt el."

Benzinkutak eltűntek? Nem. Tecsó, Lidl eltűnt? Nem? Szüeletett egy rahedli új boltocska? Igen. Mondom, szerintem pozitív a munkahelyek változása.

Én persze nem értek egyet a dohánykoncesszióval, bosszant is, de attól még nem lehetetlen, hogy gazdaságilag pozitív lépés volt.
Válasz erre 

pamut 2016.08.15. 20:08:16

@$pi$:
a manyuprablás egy állami erőszak volt, egy központilag, hatalommal való visszaélés keretében elkövetett zsarolás volt. ez - sok más fideszgyalázattal együtt - menthetetlen, védhetetlen, tagadhatatlan és szégyenteljes magyarellenes bűncselekmény volt.

és a pénzt lenyúlták, nincs sehol...

a nagy trafikrablásról is beszélhetünk amely végképp bebizonyította hogy egy gátlástalan magyarellenes maffia sajátította ki a magyar államot.
Válasz erre 

rigolya2 2016.08.15. 20:09:29

@$pi$: "Szóval 2016-ban 2010-2012-es évekre hivatkozva bírálni a kormányt botorság. Most már jól látszik, hogy két év után fordították meg az elszegényedést. "

Miután 2013-2014 folyamán a ksh megváltoztatta a szegénység és létminimum számítását (volt, amit inkább megszüntetett, mint az államadósság-nyomásmérőt is!!!), így nem hivatkoznék elavultságra!
Válasz erre 

rigolya2 2016.08.15. 20:16:40

@midnight coder: A tőkefedezeti nyugdíjpillér kiépítése, a nyugdíjfedezet mindenféle hiánya mellett mindig hitellel jár.

Csak nem mindegy, hogy mennyien fizetik, s mekkora költséget.

Fogyunk.
A mai alacsony kamatkörnyezet fenntarthatatlan.

S az államadósságon nem is látszik az mnyp-einstand!
Válasz erre 

rigolya2 2016.08.15. 20:20:26

@$pi$: "Soha nem bírtak nyereséget elérni, de nyilván sírt a szájuk, amikor elvették tőlük a dohányárut. Na, az is mutyi volt, ott kellett volna hagyni a tecsónál, nyilván úgy árulták, hogy nem is volt rajta hasznuk."

khm...

Miért is növelték a trafikmutyi előtti 3% kisker árrést azonnal 10%-ra, amint főleg fidesznyikek kezdték árulni a dohányt???

Mennyivel is egészségesebb a sok magántöltött cigi az iskolákban???
Válasz erre 

rigolya2 2016.08.15. 20:23:47

@$pi$: A családosoknak több maradt??? Ha nem kellett a családosnak adójóváírást feláldoznia, s amíg a gyerek 18 nem lesz... és ha 2-nél több gyerek van!

Mert 18 éves kor után nem jár a diáknak után sem adókedvezmény!
Válasz erre 

rigolya2 2016.08.15. 20:28:37

@$pi$: Régen sok helyen árultak cigit.

Ma 5.000 helyen sem.

Gazdasági analfabéta az, aki úgy gondolja, hogy foglalkoztatási pluszt hoztak a trafikok.

A kisebb községekben cigi miatt bezárt vegyesboltok biztos növelték a kisker nyújtotta kényelmat.
Válasz erre 

$pi$ 2016.08.15. 20:30:37

@rigolya2: "Miután 2013-2014 folyamán a ksh megváltoztatta a szegénység és létminimum számítását"

Én nem a KSH adataira hivatkoztam, hanem az ún. "független" közvéleménykutatásokra. Tudod, "voltál tavaly nyaralni" meg ilyenek.
Válasz erre 

$pi$ 2016.08.15. 20:32:21

@rigolya2: "Régen sok helyen árultak cigit."

Igen. Például a tecsóban, meg benzinkútnál. Az állítás az volt, hogy sok munkahely szűnt meg, erre az én érvem az volt, hogy a legtöbb hely, ahol árultak nem szűnt meg.
Válasz erre 

$pi$ 2016.08.15. 20:39:21

@rigolya2: "Gazdasági analfabéta az, aki úgy gondolja, hogy foglalkoztatási pluszt hoztak a trafikok."

Ez nem érv, ez egy sértés akar lenni ha jól értem. Szóval: ahol laktam a benzinkútnál árultak cigit, mellette meg a Lidlben. Most a Lidl mellett és a benzunkút mellett is van egy-egy bodega, napi két múszakban egy-egy emberrel, akik csak és kizárólag dohányárut árulnak. Négy munkahely ami új, munkahely egy sem szűnt meg.

"A kisebb községekben cigi miatt bezárt vegyesboltok biztos növelték a kisker nyújtotta kényelmat."

Nem tudom hogy hány vegyesbolt szűnt meg, de azt gondolom, hogy nem sok. Azt gondolom, hogy a dohányárunak nem volt olyan nagy a része a bevételnek, hogy tömeges boltbezárások lettek volna miatta. Azt hiszem, hogy 5% alatt lehetett a részesedése, mivel a vendéglátósok pl. erősen panaszkodtak az alacsony árrésre.

Azt viszont tudom, hogy sok dohánybolt nyílott ezekben a kis községekben.
Válasz erre 

pamut 2016.08.15. 20:48:07

@$pi$: mutass már ilyen felméréseket.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.08.15. 20:52:52

@$pi$: " Mint ahogyan az sem, amikor a tecsó éves 600 milliárd forint forgalom után annyi nyereségadót fizetett mint a sarki zöldséges."
Akkor végleg érthetetlen milyen devizából importál. :-))
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.08.15. 20:55:50

@atomic power: Aha. A manyup a GDP 2 százaléka, a GDP az új számítás szerint nőtt 2 százalékkal. Nos akkor hogy lehet hogy a GDP arányos államadósság most is 77 százalék, nőtt a nettó adósság és több milliárd euróval csökkent az MNB devizatartaléka?
Na hogy is van ez?
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.08.15. 20:56:51

@rigolya2: Például ott a MOL vétel, 500 milliárdért, amin azóta buktunk 200 milliárdot.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.08.15. 20:58:10

@midnight coder: "De lényegében e nélkül is arról volt szó, hogy állam bácsi hitelt vett fel, aztán ezt a manyup a tőzsdére vitte, és ebből lett volna a nyugdíjad (egy része). Persze állami garanciával. Ez mindenki számára jó üzlet volt, a szegény állam bácsi kivételével, akinek viszont havi 22 milliárdjába került ez a buli."
Vagyis most ismerted el hogy volt félretéve az adósságból, tehát azt le kell abból vonni. Az most hol is van?
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.08.15. 21:00:15

@a BircaHang Média szerk.: Hmmm.. ha oda lett adva a nyugdíjasoknak, akkor miért nem lett ettől kisebb az állam kiadása?
Szóval hol látszik ez az adósság csökkenésen?
birca! Ez még tőled is gyenge volt..
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.08.15. 21:01:47

@midnight coder: És az honnan szerez törvényesen egy csomó pénzt? Míg egy friss bevádorolt simán jöhet az off-shore pénzével.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.08.15. 21:02:45

Ezzel a manyup-államadósság kérdéssel olyan jól meg lehet szopani a fidiótákat. :-))
Mindig belezavarodnak.
Válasz erre 

$pi$ 2016.08.15. 21:11:58

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Aha. A manyup a GDP 2 százaléka,"

Ennek nyugodtan utánaszámolhatsz még egyszer. :D
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.08.15. 21:25:22

@$pi$: Tizet akartam írni. Már a 2 százalék volt a fejemben az új Eustat számítás miatt.
Ja és mi van a Tecso importjával?
Válasz erre 

$pi$ 2016.08.15. 21:49:56

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Ja és mi van a Tecso importjával? "

Te erre izgulsz? :D Az van, hogy akkor is butaságokat beszéltél meg most is.
Válasz erre 

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.08.16. 05:52:47

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Visszkerült a pénz oda, ahová való, a költségvetésbe. Azaz ki lett ragadva a hiénák markából.
Válasz erre 

atomic power 2016.08.16. 06:18:48

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: A teljesseg kedvéért:

Az MNB devizatartalék csökkenésének legnagyobb részét a lakossági devizahitelek, jelzáloghitelek forintosítása okozta.
A külső adósságot egyre nagyobb mértékben belföldi forrásokból finanszírozza a bank, ami szinten csökkentette a devizatartalekot.
Egy orszag allamadóssaga szempontjabol nem a nettó adóssag a döntő, hanem a GDP aranyos adóssag, ami csőken es az exportvolumen. Vannak orszagok sokkal nagyobb egy főre jutó netto allamadóssaggal, megis jobb az adósbesorolasuk a hitelminősítőknél, mert GDP aranyosan jó a mutatójuk.
Makrogazdasagilag sokat javult a helyzet, ezt kar tagadni!
Válasz erre 

1ghost 2016.08.16. 06:56:58

@atomic power:

"Egy orszag allamadóssaga szempontjabol nem a nettó adóssag a döntő, hanem a GDP aranyos adóssag, ami csőken es az exportvolumen."

Ja-ja, persze, persze, persze.... hogyne....

Ezt az exportvolumenes cuccut már tíz másik nickeden is elóbégattad, olykor próbálták neked elmagyarázni mekkora hülye vagy, lévén a merkantilisták gazdaságpolitikáján már rég túllépett a világ, de hát hiába na, aki hülyének születik az fideszes is marad.
Válasz erre 

rigolya2 2016.08.16. 08:09:28

@$pi$: "Az állítás az volt, hogy sok munkahely szűnt meg, erre az én érvem az volt, hogy a legtöbb hely, ahol árultak nem szűnt meg."

A melósok száma nem egyenlő a munkáltató helyek számával.
Tudja, van olyan hely, ahol sokan dolgoznak, de trafikmutyi után kevesebben dolgoztak.

:)
Válasz erre 

$pi$ 2016.08.16. 10:27:58

@rigolya2: "Tudja, van olyan hely, ahol sokan dolgoznak, de trafikmutyi után kevesebben dolgoztak."

Ahogy mondtam is, a véleményem szerint kevés ilyen hely van, kevesebb, mint ahány új munkahely jött létre. Nem hinném például, hogy a szupermarket elküldött volna embereket azért, mert már nincs dohányáru. A benzinkút sem küldött el senkit.
Válasz erre 

rigolya2 2016.08.16. 10:58:18

@$pi$: A bevételcsökkenés elbocsátáshoz vezetett anno.
A kevesebb terítési cél pedig a kiszolgálószemélyzet csökkenéséhez vezetett.
Az, hogy ma csak 1 dohánynagyker van, az is csökkenti a foglalkoztatást.

Ahol sokat dohányoznak, ott még az igazi foglalkoztatás is kisebb, mint 2007-ben...

www.portfolio.hu/gazdasag/munkaugy/kozmunka_nelkul_sehol_sem_lenne_kelet-magyarorszag.2.235921.html?utm_source=index_main&utm_medium=portfolio_box&utm_campaign=portfoliobox
Válasz erre 

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.16. 11:25:14

@a BircaHang Média szerk.: Mindenre van egy válaszod, az csöppet se zavar, hogy a valósághoz szemernyi köze sincs.

Pont mint orbán, aki a nyilatkozatai alapján egy párhuzamos, megálmodott valóságban él.
Válasz erre 

$pi$ 2016.08.16. 11:26:52

@rigolya2: "Ahol sokat dohányoznak, ott még az igazi foglalkoztatás is kisebb, mint 2007-ben..."

Ennek aztán nem sok köze van ahhoz, amiről beszéltünk. Az általad linkelt cikk nem mutat be grafikont arra nézve, hogy hogyan változott a foglalkoztatottak száma 2007-óta.

Mindenesetre 2007 és 2010 között köztudomásúleg elszállt a munkanélküliség. Durván! Nyilván nem akarjuk a fidesz saraként beállítani. :D
Válasz erre 

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.16. 11:45:42

@$pi$: "nem akarjuk a fidesz saraként beállítani."

Persze, hogy nem, a fityisz nem tehet a gazdasági válságról, azt a Párhuzamos okozta.

A fityisz az utóbbi 6 év reménytelen vergődéséért felelős, ami sokkal nagyobb károkat okozott.
Válasz erre 

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.08.16. 11:54:42

@atpijkamo116:

Nincs mindenre válaszom. De amire van, az mindig a valóság alapján áll.
Válasz erre 

$pi$ 2016.08.16. 12:29:00

@atpijkamo116: "A fityisz az utóbbi 6 év reménytelen vergődéséért felelős, ami sokkal nagyobb károkat okozott. "

Persze, hogyne! 2011 az éhséglázadások éve lesz! :D :D
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2016.08.16. 12:42:12

@1ghost: Az egyik leggyakrabban használt mérőszám az eladósodás folyamatának vizsgálatára az adósságszolgálati ráta, ami az éves adósságszolgálatot viszonyítja az éves exportbevételhez. A vilag legeledósodottabb orszaga Japan, de nagy a netto exportvolumene,,ezert jo az adossagbesorolsa. Ennek semmi köze a merkantilizmushoz. Egyébkent valakivel összetévesztettel, mert egyaltalan nem szóltam eddig az exportvolumenről. Te milyennek születtél, ha mar engem a születésemnél igy elkapáltal?
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.08.16. 13:04:42

@$pi$: Nem kérlek. Azóta is röhögök rajtad. :-))
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2016.08.16. 13:10:45

@1ghost: Az egyik eggyakrabban használt mérőszám az eladósodás folyamatának vizsgálatára az adósságszolgálati ráta, ami az éves adósságszolgálatot viszonyítja az éves exportbevételhez. Japan a vilag legelaďósodottabb orszaga, megis jó az adósságbesorolasa, mert nagy az export volumene. Ennek semmi köze a merkantilizmushoz. Egyebkent én nem írtam korabban az exportvolumenről, nem tudom kivel tevesztessz össze. Mondd, Te minek születtel? Tudjam mar meg, hamár engem igy születésemnel fogva elkapaltál.
Válasz erre 

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.16. 14:14:38

@$pi$: Az már nehezen. 5 éve elmúlt 2011, jó reggelt! Időszerűsíts!
Válasz erre 

$pi$ 2016.08.16. 14:27:21

@atpijkamo116: "Az már nehezen. 5 éve elmúlt 2011, jó reggelt! Időszerűsíts! "

Gúnyolódtam. ;)
Válasz erre 

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.16. 14:51:52

@$pi$: Min?
Válasz erre 

$pi$ 2016.08.16. 15:08:02

@atpijkamo116: Tök mindegy, ha nem érted, akkor már nem fogsz kacarászni rajta.
Válasz erre 

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.16. 17:11:27

@$pi$: Összevissza beszélsz. Nincs mit nevetni rajta.
Válasz erre 

Attilajukkaja 2016.08.16. 19:14:32

Magyarorszag a regio egyre jobban elszgenyedo orszaga. De a kormanyt ez nem erdekli. Ez a lenyeg!
Válasz erre 

$pi$ 2016.08.16. 19:51:34

@Attilajukkaja: "Magyarorszag a regio egyre jobban elszgenyedo orszaga."

Olyan ez, mintha azt mondanád, hogy én vagyok az utcánk egyre kövérebb embere! :D

Ha egyre jobban elszegényedő, akkor egyre jobban elszegényedő, nincs olyan, hogy "a régió egyre jobban elszegényedő országa".

Ezek után már meg sem kérdezem, hogy hogyan lehet egy ország elszegényedő, ha nő a reálbér és csökken a munkanélküliség. :D
Válasz erre 

1ghost 2016.08.16. 21:03:00

@$pi$:

Már megint összevissza hazudsz, te ótvar fideszbérenc!
Válasz erre 

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.17. 01:40:02

fidesz csicskák, szopjatok faszt

Egy fiatalember kimásolt Orbán Viktor 2015-ös, arab bankároknak szóló beszédéből egy részletet és a saját szavaiként közreadta, majd meghirdette a magyar miniszterelnök és pártja oldalát kedvelők között. Négy óra alatt ellepte az oldalt a gyűlölet.

www.bumm.sk/bulvar/2016/08/15/teljesen-hulyet-csinalt-orban-rajongoibol-egy-facebook-partizan
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2016.08.17. 08:51:53

@atpijkamo116: A beszed a mérsekelt, s nem a radikalis, erőszakos iszlamrol szolt. A közvélemeny,/partokon ativelő többsege/ a terrorcselekmenyek miatt joggal fel, mert az iszlamra hivatkozva kovetik el a cselekedeteiket. Így mar nem is tűnik olyan "ütősnek" a megtevesztő cikk.
Válasz erre 

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.17. 09:32:04

@atomic power 1986DucaDuca: Tőlem a sakkozásról is szólhat, a lényeg, hogy "Az Ember Aki Sohase hazudott" program nélküli, mindig összevissza beszél az éppen aktiuális hallgatóságnak és az aktuális programnak megfelelően. A birka közönség meg agyatlanul tapsol neki.

Az, hogy a közvélemény pártokon átívelő többségét ilyen elemi erővel tudta gyűlöletre uszítani, meg a másik dolog.

Hogy milyen "joggal" félnek az nem világos, M.o.-on az ősmagyar szélsőségesek követnek el terrorcselekményeket, iszlámistát nem hogy terroroistát, de még menekültet is elvétve találni.

A dolog így kurva ütős lett, nagyobbat nem isz szólhatna.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2016.08.17. 09:54:54

@atpijkamo116:

James Carter, amerikai elnök mondta: "Mindig azt kell mondani, amit a hallgatóság hallani akar". Ezt csak azért írom, mert a politikusoknál ez gyakran előfordul, pártállástól függetlenül. Emellett van államérdek is, ami a beszéd "politikai korrektségében" nyilvánul meg: méltatja a tárgyalópartner vallási, kulturális örökségét. Pl.: nem azt mondja, hogy az Önök futballcsapata terroristákból áll.
"M.o.-on az ősmagyar szélsőségesek követnek el terrorcselekményeket, iszlámistát nem hogy terroroistát, de még menekültet is elvétve találni."
Elég, ha Európa más részein követnek el terrorcselekményeket, ahhoz, hogy féljenek. Okos ember más kárán tanul. ha valahol elkövetnek egy nagy hibát, azt nem törvényszerű ismételni másoknak.
Válasz erre 

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.17. 10:09:17

@atomic power 1986DucaDuca: Hát Cartert a Bonsai Duce-hoz hasonlítani...

Egyébként nem értetted meg Cartert. Nem a köpönyegforgatásról, gerinctelen hazudosásról, habzó szájú uszításról beszélt.

"Okos ember más kárán tanul. ha valahol elkövetnek egy nagy hibát, azt nem törvényszerű ismételni másoknak."

Egyetértek. Akkor a bangladesi példa alapján arzénmentesítsed a kutadat, és emeld meg 3 méterrel a lakóhelyedet, el ne mossa a tengervíz.

Példából tanulni nem azt jelenti, hogy ész nélkül rettegsz és gyűlölködsz.

Az a baj ezekkel a bemagolt ál-érvekkel, hogy csak a felületes szemlélőt lehet vekle ideig-óráig megtéveszteni, ha a hallgatóság belegondol, kiröhög.
Válasz erre 

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.17. 10:11:45

A relativizálás is gyakran használt módszer, pedig a fasz gyurcsány hülyeségei nem indokolják, hogy orbán nagyságrendekkel növelve jogosan elkövetkhessen hasonlókat.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2016.08.17. 12:24:58

A politikusnak a hatalom megszerzése és megtartása a célja. Ennek érdekében cselekszenek. A politikai kultúra, környezet meghatározó abban, hogy ennek hogyan "felelnek" meg. Fontosabbnak tartom, hogy a hatalmat milyen eredményesen használják jó célok érdekében a nemzet többsége számára. Nem azt kell nézni. ki mit mond, hanem azt, hogy mit cselekszik.
Nem hiszek a "vegytiszta" politikában. A népet leváltani nem lehet. A nép termeli ki mindig az elitet, vezetőket.
De ez a téma már nagyon "akadémikussá" kezd válni.
Válasz erre 

2019.01.22. 05:06:58

@$pi$:
„ A hatalom mindenütt a rosszabb ember kezébe került. S ez másként nem is lehet, mert csak a gonoszabb ember képes arra a sok alattomosságra, aljasságra, kegyetlenségre, amely a hatalom alkalmazásához, elengedhetetlenül szükséges” Leó Tolsztoj: Az újkor vége esszé 1910!

Sport majmok!
Az együgyűség jele: állandóan a testtel foglalkozni; mindig tornázni, sokat enni, sokat inni, sokat menni félre, szeretkezni. Ezeket mellékesnek kell tartanunk, minden gondunkat a szellemünkre kell fordítanunk. Epiktetos Ókori filozófus
az ember csak saját korlátai megismerése révén juthat el a szellemi tökéletességhez.

A sportnak minden időkben és főleg minden kormány részéről jó okból mindig a legnagyobb jelentőséget tulajdonították, szórakoztatja és kábítja és butítja a tömegeket, és főleg a diktatúrák tudják, miért támogatják mindig és minden esetben a sportot. Aki a sportot támogatja, az a maga oldalára állítja a tömegeket, aki a kultúrát támogatja, az maga ellen fordítja őket, mondta nagyapám, ezért áll ki mindig minden kormány a sport érdekében és a kultúra ellen. (Thomas Bernhard: Önéletrajzi írások

1. Az élet szenvedés, mert az anyagi világban semmi sem örökkévaló, minden ideiglenes.
2. Ezt a szenvedést az érzéki élvezet utáni vágy, illetve szomj, valamint a tudatlanság okozza.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard