Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Négy indok arra, miért nem tudjuk megszokni a vasárnapi boltbezárást

Négy indok arra, miért nem tudjuk megszokni a vasárnapi boltbezárást

A legújabb közvélemény-kutatási adatok szerint jelentősen nőtt azok száma, akik elutasítják a boltok többségének vasárnapi zárva tartását. Ezen azért nem kell meglepődni, mert eleve tudni lehetett, hogy nincs igazán társadalmi támogatottsága az elképzelésnek, ideológiai alapon pedig nehéz a keményen vásárló emberek beidegződéseit felülírni. Az elutasítás erősödése ugyanakkor figyelmeztető jel a Fidesznek és a főkolompos KDNP-nek, hogy manapság már csak az olyan erőszakos kampányok tudják némiképp elfogadottá tenni az intézkedéseiket, mint amilyet menekültügyben folytattak.

zarva-2_1.PNG

   Fotó: csepeliek.blog.hu

1. Az emberek beidegződéseit nem lehet az egyik napról a másikra átszabni. Ha valaki szeretett vásárolni vasárnap, az meg is tette ezt az utóbbi húsz esztendőben, és nem látja különösebb okát, hogy ezt miért nem teheti meg idén március 15-e után is. Ha ufók szállták volna meg hazánkat, akiknél szakrális tilalom alá esik a vasárnapi vásárlás, akkor talán nagy duzzogva belenyugodnánk a sorsunkba, de az ufók maradtak a fenekükön, csak Semjén Zsoltnak és Harrach Péternek bizsergett valami az agyában, úgyhogy az egésznek semmi ésszerű magyarázata nincs. A költségvetésnek inkább vesztesége van belőle, mint nyeresége, nekünk pedig csak a bosszúság marad, amikor vasárnap délben jut eszünkbe, hogy épp most zárt be a környék egyetlen nyitva tartó boltja.

2. Az Orbán-kormány regnálásának öt esztendeje alatt az élet számos területét átszabták, úgyhogy a boltbezárással már kissé túltolták a biciklit. Az ötletszerű adók bevezetésétől kezdve az útdíjak kaotikus bevezetésén át a nemzeti trafikok rendszerének kialakításáig sokat bosszankodtunk már pártunk és kormányunk ötletességén, így a vasárnapi sztornó lélektanilag a legrosszabbkor jött. Mivel maguk az érintettek sem repestek a boldogságtól, hogy szabaddá vált a vasárnapjuk, a törvényhozók indoklása is öncélúvá vált. Az persze jó lenne, ha a kereskedelemben dolgozóknak is lenne szabad vasárnapjuk, de ugyanezt nem lehet megadni a tűzoltóknak, mentősöknek, rendőröknek, ápolónőknek, taxisoknak, és még sorolhatnánk, így a nagy keresztényi együttérzés nem igazán hiteles a törvényalkotók részéről. Szóval, már az indoklás is gyenge lábakon állt, nem beszélve arról, hogy ezek a kilógtak, mint azok a bizonyos lólábak.

Ahogy egy ősi dakota közmondás mondja: Ha belefingasz a ventilátorba, gyorsan szellőztess ki, mert különben mindenki rajtad fog röhögni.

3. Mert ugye kétségtelen, hogy az egésznek az volt az egyetlen mozgatórugója, hogy helyzetbe hozzák a magyar áruházláncokat, elsősorban a CBA-t a gonosz, kizsákmányoló multik ellenében. A CÖF-ös gyökerekkel rendelkező Baldauf László és a Lázár testvérek érdekeltségébe tartozó áruházlánc igyekezett legnagyobbat kaszálni a rendelkezésen, de a keményen dolgozó magyar emberek nem igazán kultiválják az urizáló, böszmeségeket nyilatkozó oligarchákat, így a CBA iránti elkötelezettség még a fideszesek körében is apadni látszik. Ma már úgy néz ki a képlet, hogy aki támogatja a vasárnapi boltbezárást, az támogatja a CBA-t, és nagy valószínűséggel elkötelezett kormánypárti szavazó. És mint tudjuk, ez utóbbiakból egyre kevesebb van hazánkban. Az egész ügy ideológiai alapokról indult, és oda is tért vissza. Pedig ennek a vitának szakmai alapokon kellett volna zajlania. De vita, az nem volt.

vasarnap_zarva.jpg

   Fotó: iveszprem.hu

4. Ráadásul itt a szabadságok cunamija, mindenki nyomul a Balatonra, fürdőhelyekre, ellátogat a rokonokhoz, ismerősökhöz. A szabadság alatt az emberek többet vásárolnak, mint a szorgos munkával töltött hétköznapokon, de ahogy járja az országot az ember, mindenütt ezzel az értelmetlen korlátozással találkozik. A saját lakhelyén az emberek már megtanulták, hol találnak vasárnap is nyitva tartó boltot, ám idegenben csak nyomozzák ezeket. Nagyon dühítő tud lenni, ha netán egy másik településre kell átruccanni két kiló kenyérét. Tény, az emberek szeretik a kiszámítható dolgokat, főleg a szabadságuk ideje alatt, amikor nem szeretnek feleslegesen idegeskedni, időt és energiát pazarolni arra, hogy beszerezzék a legszükségesebb árukat. Nem szeretjük, ha belepiszkítanak a magánszféránkba, és a családi bevásárlás bizony ebbe a kategóriába tartozik, mint ahogy az is, hogy melyik televíziós csatornát szeretnénk nézni, de ebbe most ugyanúgy bele kíván szólni a kormány, mint a vásárlásba. Az eredmény nyilván ugyanaz lesz: ösztönös elutasítás. Ahogy egy ősi dakota közmondás mondja: Ha belefingasz a ventilátorba, gyorsan szellőztess ki, mert különben mindenki rajtad fog röhögni.

153 komment Közéleti ketrecharc Tovább
Négy indok arra, miért nem tudjuk megszokni a vasárnapi boltbezárást Tovább
Facebook Tetszik
0
153 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni! Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni!
  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr677593060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!

Visceroid 2015.07.04. 10:18:46

Márpedig a boltbezárás marad! Akinek nem tetszik, az libsi/komics/hazaáruló/gyíkember!
Válasz erre 

Kergelepke 2015.07.04. 10:33:55

Én azt az érvet (is) utálom, hogy marad hat nap a vásárlásra, az elég kell, hogy legyen. Nem, nem marad. Jó, a parlamentben "dolgozó" emberek valóban megtehetik, hogy elruccannak órákra vásárolni hétköznap, de egy irodában dolgozó ember nem igazán- munka után rohanás a gyerekért, aztán tanulás vele, stb. Legjobb esetben is két nap marad, abból is szombat délelőtt ki kellene pihenni a rohadt nagy hajtást, délután esetleg program. Szóval a hat nap rohadtul nem hat nap egy csomó embernek.
Válasz erre 

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2015.07.04. 10:49:04

@Kergelepke:

"Érvet" mindenre tud mondani a sok fidesz-származású segg: a vasárnapi zárvatartásra, hogy vásárolj szombaton, a trafikmutyira, hogy szokjál le, az éjjel-nappalik bezárására, hogy "tervezd meg jobban a napodat", a Baltás elengedésére, hogy sorosgyörgy!!!, Mészáros Lőrincre meg, hogy mit keres Oszkó Péter a wizzairbe.

Majd mindjárt jönnek is, Batyu, kalmár meg a többi aljaarcú selejt.
Válasz erre 

egy-siraso 2015.07.04. 10:55:43

@Kergelepke: Kértek téged erre? Nem? Na látod....
Válasz erre 

Ortodox 2015.07.04. 10:58:37

Az hogy ti mit tudtok/nem tudtok megszokni a lőtéri kutyát nem érdekli.
Válasz erre 

Baszkikám 2015.07.04. 10:59:03

A végére a szavazáshoz.
Nem lesz népszavazás.
Ugyan nagy valószínűséggel eljutunk odáig, hogy összegyűlik a szavazás kiírásához szükséges 200000 aláírás, de a kúrmány nem fogja hagyni, hogy a zemberek elsöprő többséggel leszavazzák az elmeroggyant vasárnapi boltbezárós őrületüket, ezzel véleményt nyilvánítva az egész eddigi ámokfutásukról.
Inkább a népszavazás előtt visszavonják az egész marhaságot.
Válasz erre 

ff48bp 2015.07.04. 11:03:21

Kb. 2 hónapja írtam előbb Deutsch Tamásnak, majd Harrach Péternek is, hogy gond lesz a tavaknál a strandolók között, meg a hátizsákos turisták, kerékpáros turisták is nehéz helyzetbe kerülnek, ha vasárnap megérkeznek valahova. Sajnos egyáltalán nem reagáltak a kérdésemre. Nyilván nem érdekelte őket. Most pedig gondolom értetlenkedve olvassák a híreket, hogy gond van a tavaknál strandolóknál.
Válasz erre 

Ortodox 2015.07.04. 11:07:55

@Baszkikám: 'Nem lesz népszavazás.
Ugyan nagy valószínűséggel eljutunk odáig, hogy összegyűlik a szavazás kiírásához szükséges 200000 aláírás'

Jóhogy, perszehogy. Az ellenzéki pártok már megkezdték a munkát, mi? Mint a trafikos aláírásnál....álmodj cigánylány.
Válasz erre 

Ortodox 2015.07.04. 11:09:03

@ff48bp: 'Most pedig gondolom értetlenkedve olvassák a híreket, hogy gond van a tavaknál strandolóknál.'

Mer nincs nyitva a teszkó? Eszednél vagy bmeg?
Válasz erre 

ombie 2015.07.04. 11:17:41

Érvényes népszavazáshoz most már (szintén a Fidesznek hála) legalább 50%-os részvétel kell.
Ha mondjuk 40% elmegy és leszavazza 75-25 arányban, akkor a kormány azt fogja mondani, hogy úgy néz ki, nem érdekelte az embereket, tehát marad minden a régiben.
Válasz erre 

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.07.04. 11:25:01

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Így igaz! Nincs is mit hozzátenni.
Persze vannak olyanok mint Ortodox blogtárs, aki kedveli ha csak a királyi tv-t nézheti
Rákosi megnyalná a 10 ujját!
Az ilyeneknek gyártani kellene a nép-televíziót, Rákosi néprádió módra
Válasz erre 

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.07.04. 11:26:28

@Ortodox: lenke, lenke, te szereted ha előrír a kormány mindent?
Olvassál Orwellt, de az se világositana fel
Válasz erre 

Ortodox 2015.07.04. 11:27:34

@horex: Menj sírjál a gazdag EUban hogy nyissanak ki vasárnap.
Válasz erre 

apro_marosan_petergabor 2015.07.04. 11:28:12

A liberók kedvenc vesszőpapripája ez a téma.
A liberók eleve szeretik a rendetlenséget, szervezetlenséget.
Ha valakinek nem elég a hét hat napja a bevásárláshoz, az elég gyengén szervezi az életét, lehet ebben a dologban fejlődni.
Amellett a kereskedelmi dolgozóknak - akik nincsenek kevesen - is kell pihenni, jár a vasárnap.
Ausztria, Olaszország, Görögország (régóta) jól megvan vasárnapi nyitvatartás nélkül, pedig elég erős náluk a turizmus.
Majd nálunk is megszokják.
A liberók meg tanulják meg megszervezni azt a "nehéz" életüket...
A gazdasági hatása lényegtelen, ami valóban kell, azt megveszik a hét többi napján.
Ez a táma csak libero gittrágásra alkalmas.
Válasz erre 

egysmás 2015.07.04. 11:29:55

@Ortodox: Eladom én is mindenem, mint az haverjaim, és kiviszem a pénzt az országból.
Aztán, hogy mi lesz ezzel a szarkupaccal, a kb a lőtéri pockot fogja érdekelni.
Válasz erre 

egysmás 2015.07.04. 11:35:15

@apro_marosan_petergabor: "Amellett a kereskedelmi dolgozóknak - akik nincsenek kevesen - is kell pihenni, jár a vasárnap." megmondanád, kedves nem liberó nertárs, hogy ez esetben miért lehet nyitva bolt egyáltalán?
Válasz erre 

Ortodox 2015.07.04. 11:35:37

@egysmás: szevasz
Válasz erre 

Ortodox 2015.07.04. 11:37:23

@apro_marosan_petergabor: hazudoznak megint. Attól h a szupermarket-hipermarket nem nyit ki vasárnap, minden nyitva van ami a turistáknak kell.
Válasz erre 

egysmás 2015.07.04. 11:39:52

@Ortodox: Akkor te biztosan tudsz válaszolni arra kérdésre, hogy miért lehet nyitva bolt egyáltalán vasárnap, ha a pihenőnap jár.
Válasz erre 

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.07.04. 11:44:16

@Ortodox: Nem az EU-rol van szó, közük sincs hozzá. Amelyik bolt nyitva akar lenni legyen. Erröl szól a tőkés gazdasági rendszer hogy az állam a lehető legkevesebbet szól bele
Ilyenkor EU, máskor harc az eu ellen
Fidesz sem tudja már mi ellen, de mindig harcol, mint Rákosi békeharca volt

Most piacnak nyilvánitotta magát két CBA, talán a Balatonon
Mi legyen, leköpjöd vagy tapsolsz neki?
Válasz erre 

Bergyilkos Bohoc 2015.07.04. 11:45:33

@apro_marosan_petergabor: Hülyeséget beszélsz. A bolti dolgozók ez előtt is pihentek. Vagy szerinted egy boltos hétfőtől vasárnapig megállás nélkül dolgozott?
Válasz erre 

ozonerush 2015.07.04. 11:51:58

Inkább olyan szabály kellett volna, hogy nem kötelezhető az alkalmazott, hogy vasárnap dolgozzon, de ha dolgozik akkor 200%-os órabért kell kapjon illetve egy nap szabadnapot.
Válasz erre 

egysmás 2015.07.04. 11:58:22

@ozonerush: Amíg nem volt fidesz, ez volt a helyzet.
Aztán született új munka törvénykönyve, ami megnyirbálta a munkavállalói jogokat és csökkentette a fizetéseket.
Válasz erre 

Ortodox 2015.07.04. 12:00:39

@egysmás: Persze h tudok, de benne van a jogszabály indokolásában is, ezerszer leírták.
Válasz erre 

Ortodox 2015.07.04. 12:01:56

@horex: 'Nem az EU-rol van szó, közük sincs hozzá. Amelyik bolt nyitva akar lenni legyen. Erröl szól a tőkés gazdasági rendszer hogy az állam a lehető legkevesebbet szól bele'

Volt ilyen rendszer itthon is de meguntuk.
Válasz erre 

egysmás 2015.07.04. 12:03:07

@Ortodox: Magyarul nem tudsz mondani semmit.
Válasz erre 

lyken 2015.07.04. 12:07:04

Rohadjanak meg. Most hétközben járok a Tesco-ba, csakazért se megyek a sarki CBA-ba. Maguk alatt vágják a fát, sokan tudatosan bojkottálják őket.
Válasz erre 

Ortodox 2015.07.04. 12:08:05

@egysmás: Nem nekem kell indokolni hisz az enyém a hatalom.

Nektek kell eladni a 'tőkés gazdasági renndszer'-t a magyarnak, aki nem tőkés a rendszerben. Nem lesz könnyü...:)))
Válasz erre 

nick papagiorgo 2015.07.04. 12:16:00

Ez a "miért nem tudjuk megszokni", ez aranyos. Sokan nem tudják megszokni pl. azt sem, hogy adót kell fizetni - mondjuk sokan nem is fizettek :)
Amikor a szemétfidesz bevezette az online kasszák rendszerét (ami egy hülyeség volt ugye, hogy hőbörgött mindenki), akkor az állami bevételek 200 milliárddal nőttek emiatt, és a kiskereskedelmi forgalom kb 10 %-al fehéredett ki.
Olyanokat is hallani, hogy a fogyasztás a vasárnapi bezárások hatására nem nőtt, hanem csökkent, mert az emberek szombaton "behörcsögölnek" mindent, mert jajmivan, vasárnap nem lehet vásárolni.
Ez egy nagyvárosi probléma egyébként jelzem, mert vidéken az emberek tartanak otthon kaját 1 napnál tovább is, meg elmennek a piacra. Ha meg eltörik a fűrészlap, akkor megteszik azt a hihetetlen dolgot, hogy átmennek a szomszédhoz kölcsönkérni, mert vannak olyan viszonyban vele :)
Egyébként tényleg ki lehet vándorolni Ausztriába meg Némtországba a szemét kormány elől. Dehát - hoppá! - ott sincsenek nyitva vasárnap. Most akkor mi van, az egész világ összefogott a vasárnapi vásárlók ellen :)
Válasz erre 

egysmás 2015.07.04. 12:16:02

@Ortodox: Tiéd a hatalom?
És ez a hatalom az erőből adódik, nem pedig a meggyőzésből?

Most azt mondtad, hogy diktatúra van Magyarországon.
Válasz erre 

Ortodox 2015.07.04. 12:19:29

@egysmás: Azt mondtam h nincs tőkés gazdasági renszer. És szerintem a tőkés gazdasági rendszer nem magyar érdek.
Válasz erre 

egysmás 2015.07.04. 12:21:18

@Ortodox: Azt mondtad, nem kell indokolnod, mert tiéd a hatalom.

Ezzel azt mondtad, diktatúra van.
Válasz erre 

wolves84lb 2015.07.04. 12:41:57

@Ortodox: te melyik fideszfasznak vagy a sokadnickje? batyunak? olyan bunkó fasznak tűnsz így elsőre, meg akkora a pofád is.

Annyira sajnálom, hogy ti igazából már csak digitálisan léteztek, élőben soha nem találkozok fideszfannal. Már nem merik vállalni a pofájukat ehhez a szarhoz.

Ja, és menj te is a retkes cigány kurva anyádba.
Válasz erre 

wolves84lb 2015.07.04. 12:44:46

@nick papagiorgo: akármennyire rakod tele :)-val az írásodat, nem lesz sem elfogadhatóbb, sem hihetőbb, mint amit a többi fideszbuzi ír ide. Te sem érted bazdmeg a demokrácia lényegét, a választás szabadságáról sosem hallottál.

Pont nektek való az a világ, amit orbán elvtárs épít...mármint nektek, agyatlan droidoknak. Szerencsére addigra én már a világ boldogabbik részén fogom süttetni a hasam, és magasról szarok rátok.
Válasz erre 

wolves84lb 2015.07.04. 12:46:12

@Ortodox: mármint kik unták meg? Te (aki ezek szerint harrachpetike vagy), meg azt a főfasz semjént? Kikről beszélsz, te köcsög???

Mikor kérdezték meg a NÉPET erről, hogy te itt idegyere, és többesszám egyesszemélyben kijelentsd EZT??? MIKOR???

Fideszfasz...
Válasz erre 

lilly.alien 2015.07.04. 12:49:58

Kisebb lett volna a felháborodás, ha a bolt dönt úgy, hogy nem nyit ki vasárnap. De mivel a "jótét lélek keresztény érzelmű" bejelenti, hogy na már akkor most nem nyithat ki, ez a bosszantó. Hogy a politika belefolyik a mindennapjainkba. A közbeszédbe. A hálószobába. Mert az állam "gondoskodni" akar rólad. Kimosni az agyadat.

A másik. Megy az aknamunka a pénzmosó cba (lehet feljelenteni, köcsögök) részéről, az ügyeskedés, hogy ő mindenáron kinyithasson. Lobbizik mindenki jobbra barra, aztán ott leszünk megint, hogy kinyit minden. Akkor az egésznek mi a fasz értelme volt? Basszunk ki mindenkivel, mert megtehetjük.

Az összes kibaszott fideszest el kellene zavarni Szibériába. A kádéempével együtt.
Válasz erre 

Bobby Newmark 2015.07.04. 12:50:00

@apro_marosan_petergabor: Szerintem meg baszd meg a kurva anyádat a ravatalon inkább.
Válasz erre 

nick papagiorgo 2015.07.04. 13:06:03

@wolves84lb: és ott nyitva vannak a boltok vasárnap? :)

Egyébként sokak számára a "demokrácia" meg a "választás szabadsága" valami egészen fura dolgot jelent, leginkább azt, hogy amikor neki jó, akkor demokrácia van, amikor meg nem, akor fasizmus.
Ha már így ledroidoztál, meg fideszbuziztál: elszomorítalak, a Fiszed és Orbán egy demokratikus választáson nyert. Jelzem, Hitler is azon nyert először, mert a német nép megválasztotta Hitlert. A demokrácia fellegvára, az USA pl. falat épített Mexikó felé, és ott lövik le az illegális bevándorlókat (mi meg mekkora nácik vagyunk már azzal a drótkerítéssel). Ezeken gondolkodj el, mielőtt a demokrácia zászlaját lengeted ezerrel :)
És még egy szomorú tény: a szerinted "demokratikus" pártok nem fognak itt nyerni még egy jó ideig. És nem azért, mert a Fidesz ígymegúgy, hanem azért mert a "demokraták" olyan bénák, hogy azt leírni nincs is rá szó. Ha nem a Fidesz, akkor a Jobbik, piciapám. Ez itt egy szélsőjobbos, fasiszták által lakott ország. Úgyhogy tényleg jobban teszed, ha kimész :)
Válasz erre 

lilly.alien 2015.07.04. 13:07:58

@nick papagiorgo: "Orbán egy demokratikus választáson nyert."

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha...
Válasz erre 

Ortodox 2015.07.04. 13:18:35

@wolves84lb: tavaly

hehe
Válasz erre 

nick papagiorgo 2015.07.04. 13:21:02

@lilly.alien: mégozzá többször is nyert. Vagy már pl. a 98-as választás se volt demokratikus? :)

Amúgy nekem tényleg az égvilágon semmi bajom a balosokkal. Még a problémáikat is megértem, hogy szomorúak a vasárnapi boltbezárás miatt.
A gond csak az, hogy ma Magyarországon nincsen egy normális baloldali párt. Még Bajnai is visszatakarodott nyugatra. Csak a nyafogás megy, hogy most milyen szar, Orbán mekkora hülye stb. Oké, nincs ezzel gond, mindenkinek szíve joga, hogy azt szeressen vagy gyűlöljön akit akar (asszem ez lenne a választás szabadsága pl). De a nyafogáson meg a gyűlölködésen kívül más nem megy? Normális pártot alapítani már nem sikerül? Valamit, bármit tenni, hogy legyen egy normális kihívója pl. Orbánnak a baloldalról (ugye nem gondoljuk hogy Tojástóbiás meg Szigetvári Viktor pl. komoly kihívók)?
Ha valamit tényleg akartok csinálni, akkor csináljátok, álljatok össze (a normálisak), tegyetek valamit, alapítsatok pártot, induljatok a választáson stb. És akkor tényleg azt mondom, hogy csináltatok valamit. De most csak tényleg a siránkozás van. Már bocs, ha megbántottam bárkit is.
Válasz erre 

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2015.07.04. 13:46:23

@Ortodox:

Neked akkor ki is osztom a Nap Első Hülyéje díjat.

Menj, és tedd az Orbánviktor oltár mellé.
Válasz erre 

Andy73 2015.07.04. 13:49:00

Alfréd, kihagytad az adu ászt: a légkondis hipermarketekben hűsölni is jól lehet kánikulában, vásárlás nélkül is - és nem kell strandbelépőre sem költeni vasárnap. Szegeden a felforrósodott panelokból biztosan sokan lemennének csak ezért a Tescóba, esetleg 1-2 dolgot vennének.
Én viszont támogatom a vasárnapi boltbezárást, mert így együtt lehetnek a családok, és nem a vásárlás a fő programjuk, hanem értelmesebben is eltölthetik a napot.

"3. Mert ugye kétségtelen, hogy az egésznek az volt az egyetlen mozgatórugója, hogy helyzetbe hozzák a magyar áruházláncokat, elsősorban a CBA-t a gonosz, kizsákmányoló multik ellenében."

Nem ez volt az egyetlen célja, bár ez sem egy rossz cél. A fő cél, hogy az eladóknak is járhasson a vasárnapi munkaszüneti nap.
Válasz erre 

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2015.07.04. 13:49:48

@horex:

Ilyenkor tényleg elgondolkodik az ember: ez eddig se vásárolt vasárnap, vagy neki teljesen mindegy, mit csinál a Főnök, az biztos jó.

Agyhalott barmok. :DDD
Válasz erre 

Csatos Bambi 2015.07.04. 13:56:16

Eddig se basztam el a vasárnapot arra, hogy a polcok között bolyongjak és a kipakolt szarok között turkáljak, és ezután se szándékozom erre elbaszni a vasárnapot.
Válasz erre 

Csatos Bambi 2015.07.04. 13:59:11

@Kergelepke:

"egy irodában dolgozó ember nem igazán- munka után rohanás a gyerekért, aztán tanulás vele, stb"

Menj el szalag mellé 2 műszakba, egyik héten 06-14-ig, a másik héten 14-22 óra között vásárolgathatsz :)
Válasz erre 

Csatos Bambi 2015.07.04. 14:04:00

@egysmás:

"Akkor te biztosan tudsz válaszolni arra kérdésre, hogy miért lehet nyitva bolt egyáltalán vasárnap, ha a pihenőnap jár."

Azért, mert a családi kisboltokban az egyéni vállalkozó tulaj áll be a pultba, akinek NINCS törvény által előírt munkaideje, annyit dolgozik, amennyit akar.
Válasz erre 

Csatos Bambi 2015.07.04. 14:06:06

@Bergyilkos Bohoc:

"A bolti dolgozók ez előtt is pihentek. Vagy szerinted egy boltos hétfőtől vasárnapig megállás nélkül dolgozott?"

Igen, egy multis alkalmazott sokszor előfordult, hogy 2-3 hetet végigdolgozott úgy, hogy közben nem adták ki neki a pihenőnapját.
Válasz erre 

Csatos Bambi 2015.07.04. 14:07:54

@lyken:

"Most hétközben járok a Tesco-ba, csakazért se megyek a sarki CBA-ba. "

Na ugye, hogy meg tudod oldani a hétközi bevásárlást?
Válasz erre 

Andy73 2015.07.04. 14:08:05

Alfréd, abban is tévedsz, hogy ezt csak a KDNP akarta. Tudhatnád, hogy a Fidesz és Orbán is támogatja.
És még az is lehet, ezzel több szavazót nyernek a kormánypártok, mint veszítenek. Sok eladó, aki most a strandon lehet a családjával, lehet, hogy ezért fog a Fideszre szavazni a baloldal helyett. A vásárlók többsége pedig nem ez alapján szavaz, mert a többségnek, aki be tudja osztani az idejét, ez egy huszadrangú kérdés.
Válasz erre 

egysmás 2015.07.04. 14:09:55

@Csatos Bambi: A kérdés fennmarad!

Ott a törvényhozó hatalom, amelyik simán előírhatná neki is.

Nem teszi.

MIÉRT?
Válasz erre 

Csatos Bambi 2015.07.04. 14:23:25

@egysmás:

A Munka Törvénykönyve a munkavállalókra vonatkozik. A kisboltos egyéni vállalkozó NEM munkavállaló.

Aki nem munkavállaló, annak ugye nincs munkaideje, és ami nincs, azt nem lehet szabályozni se.
Válasz erre 

nick papagiorgo 2015.07.04. 14:32:18

@Csatos Bambi: megérthető az ő probélámja is, egy bizonyos pontig.
Az úgy oké, hogy hétközben irodában húzza a belit (én is azt tszem), és utána szaladás a gyerekekért, ésatöbbi.
A nyafogás onnan jön, hogy ő szombaton pihenni akar, ezért zavarja a vasárnapi zárvatartás. Hát mekkorát kell pihenni szombaton, hogy egész nap nem tud elmenni vásárolni, kérdem én? Vagy náluk a bevásárlás egy félnapos esemény? Egyébként egy tipp: el lehet menni néha vásárolni gyerekekkel is, hétközben (én is ezt teszem pl).
Régen a szockóban (én még éltem akkor) egyáltalán nem voltak nyitva a boltok vasárnap, és szombaton is csak délig, viszont a legtöbbje cserébe még hétfőn se. Hogy hogy is nem dobta fel az egész népesség a taplát egy ilyen hosszú zárvatartás miatt, fel sem tudom fogni :)
.
Válasz erre 

Ortodox 2015.07.04. 14:38:18

@egysmás: @Csatos Bambi: Nem ez az ok. Az ok az, hogy a multi rohadjon meg, a kis bótos meg kapjon előnyt.

Ez amúgy mindenki szerint jó 5let, csak az EU, a multi meg pár idióta libbant akar mást. De ki nem szarja le.
Válasz erre 

bbwd 2015.07.04. 14:45:49

teljesen értelmetlen ezen a kérdésen rugózni, zárva van oszt kész

nem értem, miért olyan fontos, hogy vasárnap nyitva legyen bármi is...
Válasz erre 

nick papagiorgo 2015.07.04. 14:55:26

rbán-kormány hisztériakeltésének tekintik, és nem veszik észre, hogy pl Olaszország, Frenciaország stb, hasonló gondokkal küzd, évek óta.
Válasz erre 

nick papagiorgo 2015.07.04. 15:00:56

@Ortodox: ez az egyik ok, a másik meg az, hogy a családok vasárnap legyenek együtt.
Persze annak, akinek a családi együttlét egy közös plázázásban merül ki, annak ez gond. Ez olyan, mint amikor elmegy a villany este, és eleinte pufognak, hogy nem látják a Barátok közt aktuális részét, aztán meg elkezdenek beszélgetni, és rádöbbennek, hogy jé, így is élnek emberek?
Egyébként az EU nem fekszik keresztbe ennek (ez nagy gond a zárvatartáselleneseknek) , mert egy csomó EU államban szintén zárva vannak a boltok vasárnap. A multik meg hétköznap vannak nyitva tovább, tehát kb mindenki ugyanúgy járt. Csak pár elszánt fújja a dudát, ezek kb ugyanazok, akik a hazánkba érkező negyvenezer külföldit is az Orbán-kormány hisztériakeltésének tartják még mindig, bár ott laknak a Margitszigeten is lassan, és nem veszik észre, hogy pl. Olaszország, Franciaország stb. hasonló gondokkal küzd évek óta (tehát ezért az EU megint nem fogja Orbán fejét komolyan megmosni). De ők nem kapták még meg a legújabb terveket fentről, tehát még mindig dudálnak :)
Válasz erre 

Ortodox 2015.07.04. 15:08:05

@nick papagiorgo: 'Egyébként az EU nem fekszik keresztbe ennek (ez nagy gond a zárvatartáselleneseknek) , mert egy csomó EU államban szintén zárva vannak a boltok vasárnap.'

Azért próbálkozik.....a 7en nem olvastál híreket? Most az a bajuk h nem mindenkinek tilos.
Válasz erre 

nick papagiorgo 2015.07.04. 15:13:03

@Ortodox: hát akkor meg nem nekünk fekszik keresztbe :)
ha mindenkinek tilos lesz, és az EU fogja ezt kihirdetni, min fognak papmpogni ezek a szegények? :)
majd ki akarnak lépi az EU-ból, hogy meglegyen a szent vasárnapi nyitvatartás? :)
Válasz erre 

Ortodox 2015.07.04. 15:26:14

@nick papagiorgo: értsd nem minden boltnak tilos
Válasz erre 

igazi hős 2015.07.04. 15:28:07

@apro_marosan_petergabor: Nagyon pontosan fogalmaztál, ezért látszik, hogy ostoba vagy: "ami valóban kell, azt megveszik a hét többi napján": ha az emberek csak azt vennék meg, ami valóban kell, akkor a kieső áfabevétel pótlására meg kéne duplázni az SZJA-t. És akkor még nem számolta, hogy hány dolgozót kéne kirúgni a kisebb bevétel miatt - elsősorban a kevésbé hatékony, kis boltokból. A tej-kenyér-krumpli vásárlókból még a CBA sem él meg, sőt egyre kevésbé teszi. Nem csoda, hogy teljesen eltűntek a CBA reklámok és átvették a helyüket a Príma reklámok (amikről csodálatos módon eltűnt a CBA logó, mintha az anyacég is érezné, hogy a néz szemében CBA=Fidesz=mutyi=szégyenbélyeg).
Válasz erre 

Rudi Kató 2015.07.04. 15:35:07

Hülye gyerek képtelenek vagytok megemészteni., hogy a nép pozitívan reagál a vasárnapi boltzárásra? Csak ti a patkány uszító féreg társaságotok keveri a szart eredménytelenül!
Válasz erre 

egysmás 2015.07.04. 15:38:36

@Csatos Bambi: A bolt attól még lehetne zárva.
Ez egy döntés lenne a kormány részéről, az, hogy kikényszeríti az EMBER számára azt, amit JÁR neki.

Mert a jelen helyzet az, hogy az egyszeri munkavállalónak nem teszi lehetővé, hogy vasárnap dolgozzon.

Mert hiába csinál úgy a kormány, meg a hazug keresztény kórus, eddig sem volt kötelező vasárnap a multinál dolgozni.
Válasz erre 

nick papagiorgo 2015.07.04. 15:39:56

@Ortodox: hát akkor bezárjuk a boltokat, ha már az EU ezt mondta. Mindent az EU előírásai szerint :)
Amúgy máshol se kell mindenkinek bezárni. A magánvállakozók pl. a világon mindenhol - néhány spec. szabálytól eltekintve - akkor tartanak nyitva, amikor akarnak, mert aki vállakozó és nem alkalmazott, annak senki se mondja meg soha, hogy most ő nem dolgozhat. A lényeg, hogy az alkalmazottját nem kényszerítheti erre.
Eddig az volt a nyafnyaf, hogy a multik ellehetetlenítik a garázsboltokat. Most majd fordítva lesz :)
Válasz erre 

egysmás 2015.07.04. 15:41:15

@Ortodox: Vásárolj kisboltban.
Vedd meg 300-350-ért a kenyeret, meg 600-ért az edusóduplát.
Válasz erre 

egysmás 2015.07.04. 15:43:11

@nick papagiorgo: A kormányon kívül ebben az országban senki nem kényszerít munkára senkit.
Itt egyedül a kormány az a szervezet, amelyik dolgoztat embereketet, anélkül, hogy kifizetné őket.
Sőt, ez a kormány azt is lehetővé teszi, hogy a kormány által munkára kényszerített embereket, piaci vállalkozások a minimálbér alatt foglalkoztassanak.
Válasz erre 

Ortodox 2015.07.04. 15:46:18

@egysmás: Jó kenyér nincs ennyiért, de pont a kenyér, a gyümölcs és a hús az, amit sosem veszek szuperhiperben.

Drágább így, de jobb is. Tudom persze hogy erre nincs mindenkinek pénze.
Válasz erre 

Ortodox 2015.07.04. 15:47:32

@egysmás: Ez hülyeség, nem kötelező a kormánynak dolgozni közmunkásként.

Annnál meg több, mint amennyi a segély volt.
Válasz erre 

nick papagiorgo 2015.07.04. 15:54:36

@egysmás: ezt kifejtenéd bővebben? Hogyan dolgoztat fizetés nélkül, hogyan kényszerít munkára, ésatöbbi?

(amúgy, ha a főnököd azt mondja, hogy hétvégén be kéne ugrani, hát barátom, az bizony munkára kényszerítés. És ezt a multik is megteszik).
Válasz erre 

Jolka40 2015.07.04. 16:01:08

"Aki nem munkavállaló, annak ugye nincs munkaideje, és ami nincs, azt nem lehet szabályozni se."
MÉG.
Válasz erre 

egysmás 2015.07.04. 16:25:40

@Ortodox: és még anyira sem kötelező egy multinak dolgozi, viszont sokkal többet keres vele, mint a közmunkával.

@nick papagiorgo: a közmunka, az minimálbér alatti foglalkoztatás. Ergo nincs kifizete az ember. Meg amikor a közmunkást kikölcsönzik napszámba. És ott sincs kifizetve.

Erre való lenne a munka törvénykönyve. Amit a fidesz átírt, hogy vasárnap meg este, meg túlórában ne kelljen fizetni a munkavállalónak.
Válasz erre 

Ortodox 2015.07.04. 16:27:15

@egysmás: Akkor miért nem dolgozik a multinál? Ki tiltja meg neki?
Válasz erre 

egysmás 2015.07.04. 16:27:24

@Ortodox: nincs másra pénze, ezért el kell tőle venni azt, ami van.
Válasz erre 

Ortodox 2015.07.04. 16:29:25

@egysmás: 'a közmunka, az minimálbér alatti foglalkoztatás. Ergo nincs kifizete az ember.'

Jogilag ez baromság, mert a közmunkást nem védi a munkajog, mint a munkavállalókat.
Válasz erre 

inebhedj - szerintem 2015.07.04. 16:31:09

De amúgy (1-2 kivételtől eltekintve) miért nem kezdik el az üzletági beruházók piacok szervezését? Az bármelyik nap, bármilyen hosszan nyitva lehet.

Vagy valójában dolgoznak ezen és hamarosan megjelennek a piacok, csak türelmetlenkedek?
Válasz erre 

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.07.04. 16:39:07

Rémegyszerű: az élet átalakult. Sokan nem tudnak hétköznap eljárni vásárolni, mert sokáig dolgoznak. Mások csak kirándulni mennének, de alig találnak (pláne kisebb településen) olyan üzletet, ahol enni-innivalót találnának. De van még indok bőven. Szeretném pofánbaszni a jó kurva anyját annak a mélykeresztény vadbaromnak az anyját, aki ezt az ötletet felvetette. Persze tisztán a keresztényi szeretet nevében.
Válasz erre 

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.07.04. 16:42:16

@nick papagiorgo: a közmunkásnak nincsenek munkavállalói jogai, nem kap minimálbért, tudtommal betegszabadságra sem jogosult, valamint elveszi egy teljes jogú munkás munkahelyét (ráadásul gyakorlatilag rabszolgaként... hogy rohadnátok el mind, akik ezt a szemétséget támogatjátok!)
Válasz erre 

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.07.04. 16:45:31

Ismerős mesélte, hogy feléjük nemrég zárt be egy Coop minden átmenet, leértékelés, előzetes jelzés nélkül
Szemét egy bolt volt, amennyire ismertem (ócska árukészlet, rendszeresen félrecímkézett árak, pofátlanul drágák stb), de a környéken ez volt az egyetlen élelmiszer áruház. Szombaton még vásároltak, hétfőn koppantak az ajtón: "Mától bezártunk" - erős a gyanúm, hogy nem kis része volt benne a vasárnapi zárva tartásnak is.
Válasz erre 

egysmás 2015.07.04. 16:46:20

@Ortodox: mit álnaivkodsz?
Ha bezár a teszkó vasárnap Pécsett, akkor a munkavállalók egy hetedét, nyolcadát ki fogják rúgni, akik nem fognak másik munkát találni, vagy ha mégis, az szarabb lesz, mint a teszkó volt, hiszen, ha nem lenne az, eddig sem a teszkóban dolgozott volna.
Válasz erre 

laczo73 2015.07.04. 16:46:53

"És még az is lehet, ezzel több szavazót nyernek a kormánypártok, mint veszítenek. Sok eladó, aki most a strandon lehet a családjával, lehet, hogy ezért fog a Fideszre szavazni a baloldal helyett. A vásárlók többsége pedig nem ez alapján szavaz, mert a többségnek, aki be tudja osztani az idejét, ez egy huszadrangú kérdés."
A sok eladó biztos kurva boldog, hogy vasárnap strandolhat a családjával a tömegnyomorban. Mennyivel szarabb lenne neki hétköznap strandolnia, amikor nem kell egymás faszába érniük. Na mindegy, az én munkahelyemen szerencsére hétvégén is kell dolgozni, így vásárolhatok, strandolhatok és röhöghetek a hétköznapokon keményen dolgozó fideszes majmokon. :-)
Válasz erre 

DocBulywood 2015.07.04. 16:47:50

Kíváncsi vagyok, h akik támogatják a vasárnapi boltbezárást, vajon mit szólnának hozzá, ha a kedves nagyvezírük bevezetné az alábbiakat:
- hétfőnként adásszünet
- autót csak előre befizetve, 5 év múlva vehetnéd át, választhatsz a zöld-zöld, vagy a sárga-sárga színből
- két TV csatorna lesz, M1 és M2
- kötelező templomba járás mindenkinek
- kötelező focimeccsre járás mindenkinek - hiszen nektek építtette a nagyvezír, ugye?
- fideszista szombat
- telefont csak ujjlenyomat-fénykép-dns minta levétele után vásárolhatsz - nehogy mán' meg akard dönteni a system-et!

Sőt, akiknek ez tetszik, azoknak csak annyit, h az őskorban, a kerék feltalálása előtt cipekedtek az emberek. Nosza, kib.szni ezeket mind az őserdőbe! Se autó, se vonat, se út, se kerék. Cipekedj, b+!

És miért fáj neked, h vasárnap reggel frissen sült mákos kiflit szeretnék enni? És miért fáj neked, h a vasárnapi dolgozót kifizették? És miért nyirbálta meg a vezetőd a munkavállalói jogokat?
Válasz erre 

egysmás 2015.07.04. 16:49:45

@Ortodox: tehát úgy dolhoztatja az állam az embereket, hogy nem akar se fizetni a munkájáért, se ugyanazokat a jogokat nem akarja megadni nekik, amit egyébként a munkavégzőknek jár.
Válasz erre 

Ortodox 2015.07.04. 16:50:20

@egysmás: Hazudsz. Soha nem dolgoztak annyian mint most. Ki a faszt érdekel hogy embereket rúg ki a teszkó?

A vasárnapi boltbezárás pedig tovább emeli a munkahelyek számát és a béreket.

Vagy, ha esetleg vannak sikeres ismerőseid, azok talán dolgoznak vasárnap? Mert a legszerencsétlenebbek dolgoztak vasárnap eddig is, leszámítva a kórházi ügyeleteseket.
Válasz erre 

Ortodox 2015.07.04. 16:51:21

@egysmás: Nem a munkavégzőknek járnak jogok, hanem a munkavállalóknak.

A közmunkás nem munkavállaló, de ha kevesli a pénzét, legyen munkavállaló.
Válasz erre 

Ortodox 2015.07.04. 16:52:29

@DocBulywood: 'És miért fáj neked, h vasárnap reggel frissen sült mákos kiflit szeretnék enni?'

Miért ne tehetnéd? Vagy eddig a nagyteszkóból szerezted be?
Válasz erre 

nick papagiorgo 2015.07.04. 17:00:26

@egysmás: @pythonozok: de drága barátaim, azért ne keverjük össze a közmunkát a munkaszolgálattal.
A munkaszolgálat, az az, amikor (utoljára a fasizmus idején) a népeket (főleg a zsidókat) kirendelték ingyen munkára. Dolgoztak, de pénzt nem kaptak érte.
A közmunka meg az, amikor valaki munkanélküli, és az állam ad neki munkalehetőséget. Jobbára ez a munka nagyjából ugyanaz, mint amit munkaszolgálatosok végeztek, két nagy különbség van: 1. pénzt kapnak érte 2. önkéntes, tehát ha aszondod, hogy nem kell, akkor nem dolgozol, max nem kapsz érte pénzt.
Ebben az országban pont az a gond, hogy mindenkinek "jogai" vannak, jelen esetben a munaknélküliek úgy érezték, hogy nekik joguk otthon terpeszkedni, és majd kapják a pénzt (a segílyt, ugye). Ebből százezrek éltek. Ezen változtatott pártunk és kormányunk, úgy, hogy ingyenkaja nincsen, el lehet menni dolgozni, és a pénz akkor jár. Magam ezt nem érzem túl elítélendőnek.
Azt meg, hogy elveszik egy teljes jogú munkás munkahelyét, hát erre nem tudom, mit mondjak. A tőkés az olyan ugye, hogy ha egy közmunkás is el tudja végezni az adott munkát, akkor vele dolgoztat olcsóbbért. Azt meg nem nagyon látom, hogy itt milliók állnának sorba munkáért. Egész pontosan a "bizonyosfajta" munkavállalók, amikor meghallják, hogy hát itt dolgozni kell, és ennyiért, inkább visszamennek közmunkásba. Ezzel se sok mindent lehet kezdeni. Más helyen egyébként már kifejtettem, hogy az átlagos magyar munkavállalónak az a fő baja, hogy se tanulni nem hajlandó, se elköltözni a munka miatt. Ül Iszapgilisztáson, és várja, hogy a tőkés odajöjjön. Nos, Iszapgailisztáson csak közmunka van. El lehet menni Győrbe az Audihoz, meg Kecsóra a Mercihez, dehát ott mondjuk elvárnak valamit a fizetésért cserébe (szakmát, nyelvtudást stb). Mg lehet menni mindezek nélkül is sori munkásnak. De az átlag munkavállaló még erre se hajlandó, ül és várja, hogy jöjjön valaki és mentse meg. Ezeken nem sokat lehet segíteni.
Válasz erre 

egysmás 2015.07.04. 17:05:03

@Ortodox: akkor miért számítja bele a kormány a foglalkozatottak közé őket?
Válasz erre 

nick papagiorgo 2015.07.04. 17:08:31

@DocBulywood: kicsit túlgurítottad a lasztit szerintem :)
amiket Te mondasz, azok a szockóban voltak (hejj, régi szép idők, vártunk a Wartburgra, maelyeket mustársága vagy mustársága színekben lehetett kapni).
A vasárnapi boltbezárás meg egy olyan dolog, ami a "nálunksokkalfejlettebb" nyugaton is van. Mindig is volt.

Egyébként én pl. mindig ehetek vasárnap reggel frissen sült mákos kiflit, ha akarok, mert nálunk pl. a kenyérgyár pékboltja nonstop. Jó helyen kell lakni, ennyi az egész :)
Válasz erre 

egysmás 2015.07.04. 17:08:34

@nick papagiorgo: fizetni kell és akar dolgozni az ember.

Én, ha közmunkás lennék, vagy közmunkásként kellene dolgoznom egy tőkésnek, azt tuti megemlegetné.
Válasz erre 

inebhedj - szerintem 2015.07.04. 17:08:50

@DocBulywood:

OFF:
Az első 3 pont ellen semmi kifogásom, lévén, nem érint. :)
:OFF
Válasz erre 

gtri 2015.07.04. 17:11:30

Miért izgul a Fidesz meg a KDNP? Hiszen itt több hozzászóló is megmondta, hogy a népek megszokták/megszokják a vasárnapi boltbezárást. :)
Szóval a népszavazáson biztosan rettenetes győzelmet aratnak a vasárnapi boltbezárást támogatók. :):).
Válasz erre 

nick papagiorgo 2015.07.04. 17:11:50

@egysmás: mert foglalkoztatottak. Állami foglalkoztatottak.
Ha olyan nyomorúságos dolog lenne közmunkásnak lenni, akkor senki se jelentkezne rá, és akkor nem is számítanának bele a statisztikába (illetve igen, az a 10fő, aki jelentkezett). De nem így van, ott állnak sorba, hogy legalább közfoglalkoztatottak legyenek. Vannak falvak, ahol a lakosság kb 80 %-a közmunkás, egész egyszerűen azért, mert más munka egyáltalán nincs, és ennek is örülnek.
Mit csináljunk, töröljük el? Azért mert ez megalázó? Vagy efféle? :)
Válasz erre 

M_R 2015.07.04. 17:12:02

@Ortodox: Kapaszkodj meg: én soha nem dolgoznék " magyar vállalkozónál" - láttam eleget akik ezzel szívnak... A rohadt multinál én mindig a KSH szerinti átlagkereset 2.5 - 3-szorosát kaptam.. A "magyar vállalkozó" alkalmazottainak meg ez a bizonyos átlagkereset is elérhetetlen vágyálom..

A vasárnap bezárással én is szívok, mert gyakran esik meg hogy hétfő reggel elmegyek külföldre melóba, ahonnan gyakran szombat délutánra érek haza - akkorra meg a "siserehad" már leüríti a boltokat: nincs friss péksütemény, nincs felvágott, hús - gyakorlatilag csak konzerv.. A megoldás az hogy útközben bevásárolok - Szlovákiában vagy Ausztriában vagy Romániában - éppen ahonnan hazafelé tartok.. És legalább az ÁFA-t sem a hülye magyar seggfej államnak fizetem.. Btw: ha tehetem akkor még tankolni is külföldön..

Aztán ha majd egyre kevesebb ember lapátolja össze itt a GDP-t (mert az állami alkalmazott, közmunkás az csak viszi a pénzt...) akkor majd Ortodox, batyu meg a többi idióta majd csak néz ki bután a fejéből..
Válasz erre 

Ortodox 2015.07.04. 17:13:28

@egysmás: Mert az EUban így csinálják.
Válasz erre 

nick papagiorgo 2015.07.04. 17:14:11

@egysmás: nem mindenki akar. Én pl. most keresek munkaerőt (illetve a cégem), jönnek a frissdiplomások, aszondja nettó 2-300 ezer fizetést szeretne, plusz karriert, plusz céges kocsit, de lagalább dedikált parkolót.
Némelyeknek teljesen irreális elképzeléseik vannak a munkával ill. annak ellenértékével kapcsolatban :)
Válasz erre 

M_R 2015.07.04. 17:15:58

@nick papagiorgo:
"Ha olyan nyomorúságos dolog lenne közmunkásnak lenni, akkor senki se jelentkezne rá,"

Nem azért jelentkeznek rá , mert annyira fasza dolog: ha nem fogadja el a közmunkát, mehet éhen dögleni..

És amúgy hol az az 1 millió új munkahely? Legalább időarányosan? Vagy tényleg az lesz hogy 1 millió új munkahely lesz 2 millió régi helyett?
Válasz erre 

Ortodox 2015.07.04. 17:16:11

@M_R: 1.Ki mondta h dolgozz magyarnál?

2.Szép sztori, gondolom családod az nincs aki bevásároljon, te meg nem vásárolsz 7végén nyitva tartó kisboltban, mert sokat kereső utazómultisként csak teszkó hiperre van pénzed.

Igy valahogy, ugye?
Válasz erre 

Ortodox 2015.07.04. 17:18:00

@M_R: Ne sipákolj. Köztudott h 400ezerrel több munkahellyel van több mint 2010ben (ebből 150ezer piaci munkahely Magyarországon, 50ezer külföldi ingázó + 200 közmukis)
Válasz erre 

nick papagiorgo 2015.07.04. 17:29:10

@M_R: "ha nem fogadja el a közmunkát, mehet éhen dögleni.."
erre mondtam fent, hogy végre le kellene számolni azzal, hogy valakinek valami ingyen jár. Ez a szockóban volt. Ha nem dolgozik, miért vár juttatást az államtól, vagy bárkitől? Nálunk fejlettebb államokban is úgy van, hogy kap valami segélyt X hónapig (most is kap három hónapig, csak aztán jön a közmunka), és aztán slussz. Tényleg nekem, neked meg a többi dolgozónak kellene eltartani az otthon dekkolók tömegét (jó, némelyek önhibájukon kívül lettek munkanélküliek, de egy jelentős részük sose dolgozott, csak lógott az állam csecsén egész életében). Ennyire jól megy nekünk?
Válasz erre 

Kergelepke 2015.07.04. 17:41:28

@nick papagiorgo: Félreértettetek: nem azt mondtam, hogy nem lehet szombaton bevásárolni, mert lehet, most rá vagyok kényszerülve, hogy akkor menjek, mert máskor nem lehet. Erősen beleszóltak az életembe. De a többségre ez a hat nap dolog egyszerűen NEM IGAZ. A közvéleménykutatások se (hogy az emberek döntő többsége ellenzi a KÖTELEZŐ zárvatartást) se mondanak semmit, gondolom. De mindegy, nem magyarázok Nektek, mert tök fölösleges. Pá!
Válasz erre 

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.07.04. 17:46:59

@nick papagiorgo: segélyt kapnak érte. Szólj ha rosszul tudom, de ha valaki visszautasítja a rabszolga munkát, akkor segélyt sem kap.
Szóval ezt csak az agymosot fideSS-esek szopják be.
Válasz erre 

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.07.04. 17:50:32

@DocBulywood: a miértre tudom a választ. Mert egy utolsó, szarházi gazember, aki életében nem dolgozott.
Válasz erre 

Kergelepke 2015.07.04. 18:02:17

még egy, ami félreérthető lehetett: eddig se voltam nagy vasárnapi vásárló, mert ha lehetett, inkább szombaton, de bizony előfordult, hogy ilyen vagy olyan okok miatt nem jött, nem jöhetett össze. És nem csak a magam nevében beszéltem, hogy indokolatlan nehezítésnek érezzük. A vasárnap dolgoztatott embereket sajnálom, azt kellett volna szabályozni, hogy ne lehessen kihasználni őket, és rendesen megfizessék (bár voltak gonosz multik, ahol amúgy is úgy volt).
Válasz erre 

sanyix 2015.07.04. 18:17:32

@Ortodox: ne erőlködj, nincs több munkahely, csak papíron...
Válasz erre 

nick papagiorgo 2015.07.04. 18:31:09

@pythonozok: ez úgy van, hogy három hónapig kapja a segélyt, utána mehet közmunkásnak. Abban igazad van, hogy ha visszautasítja a "rabszolgamunkát", akkor utána nem kap.
De édes barátom, igazából én is szeretnék életem végéig munka nélkül, az állam támogatásán élni, meg gondolom Te is, meg mindenki. Csak hát sajnos nem vagyunk ilyen gazdagok, hogy mindneki otthon üldögéljen, és várja a pénzt amit az állam ad neki az üldögélésért :)
Egyébként nem kötleező elfogadni a "rabszolgamunkát": el is lehet menni dolgozni. hogy hogyan és miként, lásd fentebbi hozzászólásiamban.
Válasz erre 

nick papagiorgo 2015.07.04. 18:34:40

@Kergelepke: á, sose fölösleges. Azért ne add fel ilyen könnyen :)
Amit én mondok, hogy pl. el lehet menni hétközben is vásárolni a gyerekkel (sőt, a gyereknek ez buli). Meg szombaton. Na pünkt vasárnap nem. De hát pl. a gyógyszertár se volt eddig nyitva vasárnap, meg egy csomó másik üzlet se. Azért az irreális elvárás, hogy én mondjuk nem dolgozok vasárnap, de mások azért dolgozzanak, mert én náluk akarok vásárolni stb :)
Válasz erre 

egysmás 2015.07.04. 18:38:57

@nick papagiorgo: Ha egy diplomás olyan hülye, hogy elmegy dolgozni a KSH által dedikált átlagbér alatt, akkor az olyan hülye, mint egy segg.

Ha egy diplomás munkája nem termel annyi értéket, hogy abból az átlagbért ki lehessen fizetni, akkor arra a dologra, amit az a diplomás csinál, nincs szükség.
Ha szükség lesz rá, majd kifizetik az árát.
Válasz erre 

egysmás 2015.07.04. 18:40:11

@Ortodox: Ez mióta indok bármire?
Válasz erre 

egysmás 2015.07.04. 18:43:39

@nick papagiorgo: Én azt is el tudnám érni, hogy te legyél az első jelentkező, aki le akar szopni és nagyon vigyázz arra, hogy maximálisan elégedett legyek...

Az, hogy tolonganak valamiért az emberek, az se azt nem jelenti, hogy az a dolog jó nekik, se azt nem jelenti, hogy megoldás bármire, se semmit.
Válasz erre 

nick papagiorgo 2015.07.04. 18:46:33

@pythonozok: egy személy(eskedő) megjegyzés: azért ezt a "rabszolgamunka" meg ilyen kifejezésekkel óvatosan kellene bánni ám. Egy nálam kevésbé intelligens ember is rá fog mutatni, hogy pl. a rabszolgamunka per definitonem ingyenes, a közmunkások meg pénzt kapnak.
Óvatosan ezzel, mert a végén még úgy jársz, hogy rád sütik, hogy egy agyatlan MSZP-droid vagy, aki a párközpont szóhasználatát böfögi vissza :)
Barátsággal
NP
Válasz erre 

nick papagiorgo 2015.07.04. 18:49:15

@egysmás: szerintem nem :) hagyjuk meg a szexualitást a hanyatló nyugat ópiumának szerintem :)
de várom megoldási javaslataidat a foglalkoztatás növelése érdekében (is).
Válasz erre 

egysmás 2015.07.04. 18:51:42

@nick papagiorgo: Miért kéne törekedni a foglakoztatás növelésére?

Ez valami fétis?
Válasz erre 

domel 2015.07.04. 19:02:48

Ha már annyira be kell zárni a boltokat egy napra, akkor legyen az a nap a hétfő! :) Meg akkor már legyen hétfőn adásszünet is mint 30 éve
Válasz erre 

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.07.04. 19:11:03

@nick papagiorgo: hiszed vagy sem, volt már, hogy felajánlottam, hogy ingyen elvégzrk bizonyos munkát. Máskor csak annyit kértem volna, hogy a napi ebédem és az útiköltséget fizessék. Utóbbi egészségügyi okok miatt nem jött össze. Ne hidd, hogy munka nélkül olyan heppi az élet, hiába van annyi tartalékod, amiből pár évig kihúzod!
Válasz erre 

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.07.04. 19:13:49

@nick papagiorgo: ingyenes munkára példa: dokinéninek felajánlottam, hogy besegítek az adminisztrációs dolgokban, míg nővérke szabin van. Sajnos e.ü. végzettség kellett volna hozzá.
Ugyanezt állatorvossal is... :(
Válasz erre 

nick papagiorgo 2015.07.04. 19:27:54

@egysmás: van egy egészséges mértéke. Itt van pl. a szockó a papíron 100%-os foglalkoztatottsággal, amiről mind tudjuk, hogy kamu.
Másfelől, ha egy társadalomban túl sok az eltartott (gyerek, gyeses anyuka, munkanélküli stb.), és tól kevés a tényleges dolgozó (tehát akik mondjuk adóznak is), az gond.
Nálunk pl. az a helyzet, hogy elöregedik a társadalom. Gondolom, azt tudod, hogy a nyugdíjasok nyugdíját a mostani dolgozók járulékaiból fizetik. Ha nincs elég dolgozó (márpedig egyre kevesebb van), akkor neked meg nem pl. nem lesz nyugdíjunk, hiába fizettünk évekig. Ha a jövőben nem lesz elég fiatal, aki keres, és befizeti a járulékokat, nekünk nem lesz nyugdíjunk.
Ez csak egy szempont a sok közül, hogy miért kell a magas foglalkoztatottság.
Válasz erre 

nick papagiorgo 2015.07.04. 19:31:27

@pythonozok: voltam én is munkanálküli már párszor, úgyhogy megértem.
Válasz erre 

egysmás 2015.07.04. 20:13:43

@nick papagiorgo: és attól lesz nyugdíjam, hogy kifizetem a közmunkást, meg a közmunkás szervezőjét, meg a szerszámait, meg a benzit, amit elhaszál a fűnyírásra?
Vagy abból, hogy a minimálbér alatt, a béralkutól megfosztva foglalkoztatja állami parancsra a helyihülye?
Válasz erre 

nick papagiorgo 2015.07.04. 20:25:18

Egyébként ha már makrogazdaság: vannak bizonyos mutatók ( a munkanélküliség mértéke, az államadóság, az export-import egyenleg stb) amik igenis fontosak.
Lehet ezt úgy csinálni, hogy leszarom, mit mutatnak ezek, én inkább szórom a pénzt, majd az utánam jövők rendbehozzák. És akkor kb. úgy járunk, mint a görögök.
Ami ezt a baloldali-jobboldali dolgot illeti: én pl. úgy látom, hogy a jobboldali kormányok (amely alatt leginkább Orbán értendő, ugye) törődik valamennyire ezzel, a különféle baloldaliak (osztogatós Megyó, Furaferi, meg ezek) viszont beveszik a leszaromtablettát, szórjákj a pénzt, hogy rűjuk szavazzanak, ha meg elfogy, akkor jöjjön az IMF (ahogy az jött is).
Ennek fényében, én kb leszarom, hogy Orbán mennyi stadiont épít, meg mennyi pénzt juttat a haveroknak. Jelzem, a baloldailak is leginkább a haveroknak juttattak. Egyiket sem tartom valami húdejó választásnak, de Orbánban legalább látom az úgymond felelősségnek legalább a szikráját, amit eddig egyetlen baloldaliban se láttam- Na jó, Hornban igen, de ő meghalt; Medgyssiben is, de őt meg leváltották. De a mostaniak közül egyikben sem.
ameddig ez nem változik, kizárásos alapon kénytelen leszek Orbánra szavazni. És szerintem sokan vannak még így ezzel.
Csak egy rövid szösszenet a jobboldali néplélekről. Jöjjenek a kommentelők, hogy "nem is úgy volt", meg "Gyurcsány igenis törődött az országgal", ésatöbbi. Ez az én véleményem, lehet vitatkozni, hőbörögni, bármit, amit akartok :)
Válasz erre 

nick papagiorgo 2015.07.04. 20:29:08

@egysmás: nem. A közmunka-dolognak alapból nem ez a lényege.
Az egész közmunka arról szól, hogy 1. a gyerek azt lássa, hogy apa dolgozni megy (és nem lopni) 2. apa is azt szokja meg, hogy reggel flkelünk, és elmegyünk dolgozni, nem otthon henyélünk. Mert ha munkanélküli vagy, villámgyorsan át tusz állni a "here" életmódra (én henyélek, mások dolgozzanak).
Ezt kb az tudja megérteni, aki volt már munkanélküli, szóval nehéz :)
Válasz erre 

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.07.04. 20:35:40

@Ortodox: "Volt ilyen rendszer itthon is de meguntuk. "

Nagyon zavarosan értelek
Te még a szocialista rendszerben élsz ahol minden hatalom és a termelőseszközök a dolgozó népé?
Ébredj már fel 25 évvel a rencerváltás után
A Nemzet Gázszerelője neked egy szocialista nagyvállalat vezetője , és a többi milliárdos?
Válasz erre 

Ortodox 2015.07.04. 20:48:13

@horex: Nem, a szocialista kommunista modell megbukott.

A liberűlis kapitalista modell is megbukott Mmagyarországon a ballibekkel.

Új modellekkel kísérleteznek, eddig sikerrel.
Válasz erre 

sanyix 2015.07.04. 21:05:14

@Ortodox: de kik és hol kísérleteznek sikerrel új modellekkel?

@nick papagiorgo: unalmas ez a mártírkodás hogy "ti kénytelenek vagytok" orbánra szavazni, ahogy az "én nem vagyok fideszes, mert jobbikos vagyok, de..." kezdetű kamuszövegek is. Átlátszó.

Azért vagytok "kénytelenek" orbánra szavazni, mert imádjátok, ő a ti istenetek, különben nem dícsérnétek mindegyik ordas faszságát közben "deagyurcsánymegazemútnyócév"-et emlegetve.
Azért látod a felelősség szikráját is benne, mert imádod. Ha nem imádnád, nem felejtenéd el pl, hogy az elején hogy könyörgött az IMF-nek(úgy hogy már elkezdődött a kilábalás a válságból), csak akkor lett nagy "szabadságharcos" amikor az elhajtották, és ettől morci lett, és ez után az IMF helyett máshonnan vett fel hitelt, na meg rekordszintre emelte az adóterhelést.

Mellesleg a vezíred nem jobboldali, nagyon távol áll attól...
Válasz erre 

Ortodox 2015.07.04. 21:06:00

@sanyix: Nagyon humoros vagy.
Válasz erre 

sanyix 2015.07.04. 21:07:54

@Ortodox: Miért? Csak meg kérdeztem miről beszélsz.
Válasz erre 

Ortodox 2015.07.04. 21:09:47

@sanyix: Tudod te. De nekem jó ha 2018ban is taknyon csúsztok mint tavaly.
Válasz erre 

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.07.04. 21:15:29

@Ortodox: Nincs nekem bajom alapjaiban, ha éppen az unortodox módszerre gondolsz
csak egy,
a sok lopás ami mögötte van.
Hagyjuk most a szocikat, egyik se lett azemútnyócév alatt többszörös milliárdos, sőt az ellenük inditott perek felmentéssel végződtek
Ha most erre azt mondod hogy bolsi bírók, akkor..... :)

Nincs kedvem belemélyedni, Orbán a napokban a rádióban azt mondta, ha nem úgy kormányoztak volna ahogy, akkor ma Mo. is Görögország szintjén lenne
Igaz, nem igaz, nem tudom. Mindenesetre jobban állunk mint a görögök

De visszatérve a boltbezárásra
Ne irja elő a kormány, mit hogy. Mint feljebb írta valaki, szabályozza hogy a munkaszüneti nap 200% túlóradíj és mindenki örül
Apropo munka szabályozás
Mintha a Munka Törvénykönyve a dolgozókra hátrányosan változott volna meg
Nem feltételes mód mégsem, hanem igy van.

Miért ír elő olyan baromságokat a Fidesz, hogy a királyi csatornákat előre kell sorolni a csatorna kioszutásnál
Teljesen mindegy hol van kiopsztva a csatorna, ha kedvem úgy tartja a távirányitó 1-es gombjára is rakhatom, vagy a 25-ikre
Akkorezmosthogy, minek?
Tudod miért lettek a szocik elhajtva 2010-ben?
Ennél sokkal kevesebbért
Miért nyert a Fidesz 2014-ben?
Na ez az amit nem értek :)
Válasz erre 

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.07.04. 21:22:45

Az emberek 2/3-a, a fideszesek 2/3-a nem ért egyet mára a kötelező boltbezárással. Legalább 2 000 embert bocsátottak el miatta. Csökkent a fogyasztás így az áfa bevétel is. Szóval 'baszóggyatok meg fideszes bérkommentelők...mind az 1, aki itt tobzódik több nicknévvel.
Válasz erre 

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.07.04. 21:32:01

@horex: egy órája jártam boltban. Pénztáros miközben végzi a dolgát, beszélget egy ismerősével arról, hogy egy vevő megkérdezte, örülne-e a vasárnapi nyitásnak? A választ inkább nem idézném ;)))
Válasz erre 

nick papagiorgo 2015.07.04. 21:32:46

@horex: A Fidesz sok baromságot csinált, és csinál még most is. Ezt mondom úgy, hpogy általában én azért rájuk szavazok (mondjuk nem feltétlenül értek egyet mindenben velük, pl. ezt a csatornakiosztást, meg az internetadót mondjuk minek).
Az, hogy nem lettek elhajtva, annak a következménye, hogy a többiek még náluk is hülyébbek. Van ugye itt a Jobbik, Vona Gábor, aki annyira néppárttá akarja tenni magát, és annyi kiskutyát simogat, hogy az elektromos töltéssel lassan megoldható lenne egy megyeszékhely áramellátása - ettől függetlenül még neki áll zászló.
Meg van az úgynevezett baloldal, akik egymás seggberugdosásásval vannak elfoglalva. Most ttegyük fel, te vagy a szavazó, mit vársz ezektől? Nincs egy központi párt, van az MSZP, Gyurcsány és a DK, Együtt (PM nélkül) meg ezek, hát ezek még egymással se értenek egyet. Ezekre kellene bízni az ország irányítását? Abban a szúrásban, hogy hatalomra jutnának, összemarakodnánka a koncon, kizárná egyik a másikat, másik az egyiket, ésatöbbi. Hát ezeknél, őszintén mondom, még a Fidesz is jobb :)
Válasz erre 

nick papagiorgo 2015.07.04. 21:41:47

@sanyix: te egy szimpla hülye vagy, már megbocsáss. Teljesen felesleges veled bármiről is eszmét cserélni - vélhetőleg te is istenként imádsz valakit, és ettől azt hiszed, hogy a többiek is így vannak vele. Ha unalmas a márírkodás, akkor menjél, és döntsed meg Orbánt, faszagyerek, ne csak csipogjál. Ja, hogy nem áll mögötted senki, még a család is elszaladt mögüled?Hát így jártál :)
Válasz erre 

nick papagiorgo 2015.07.04. 22:01:28

@nick papagiorgo: Valamit tényleg tenni kellene az ellen, hogy a gyerek ellopja apuka laptopját, és a nevében itt komentelget :)
No, szép álmokat!
Válasz erre 

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.07.04. 22:07:02

Én holnap délután is friss péksüteményt veszek. Párkányban.
Válasz erre 

DocBulywood 2015.07.04. 22:31:51

@Ortodox:

Miért KÖTELEZŐ nekem, h a vasárnap is kinyitó kiskereskedőtől a kedvenceimet 30-80%-kal több pénzért vásároljam meg? Erre adj már választ kérlek!

Teszem azt, a madaras tesóban 77ft a kakaós csiga, a maszeknál meg 200. Ja, ez nem a mákos kifli, de több fajta finom pékárut szeretek.

Szóval, miért kötelez engem a nagyvezéred arra kakaós csiga ügyben, hogy majd' 3x-os áron vásároljak?

Nagyon kíváncsian várom a részletes és kimerítő válaszod.
Válasz erre 

DocBulywood 2015.07.04. 22:34:44

@nick papagiorgo:

Nem értetted meg, mire mondtam. Elkezdték a vezéreid a korlátozást, mert ez NEKÜNK így jó. Bevezettek egy rakás adót, ja rezsicsökkentés, ne röhögtess!

Aztán: trafikok átjátszása a haveri körnek, a vejnek leosztott lámpa-csere program, ugyebár, a haveroknak szétdobott földek, stb.

Ez demokrácia, persze... mert a zombihadsereg ész nélkül nyomogatja az igen gombot, egy sem mer nemet nyomni. Hiszen ki merne Kim Ir Viktátornak ellentmondani???
Válasz erre 

sanyix 2015.07.04. 22:35:19

@Ortodox: nem tudom. Én nem csúsztam taknyon tavaly. Miért csúsztam volna? És ki az a mi? Csak nem az 1bit? :D

@nick papagiorgo: Nem imádok senkit istenként(ja persze szerintetek gyurcsányt, mert ugye mindenki aki nem ért a fos pártotokkal egyet, az ballibsi gyurcsányista ugye? :D), ez csak a hozzád hasonló kőbuta majmok számára létfontosságú, hiszen önálló gondolataitok nincsenek, csak a pártmantrát tudjátok szajkózni.

Én nem hittem semmit. Látom a hozzászólásaidból, ahogy állandóan orbán és a fütyisz faszát szopod, hogy mennyire imádod őket (gondolom a papagájkommandó egyik új nickje va). Persze mindannyian tereltek egy ideig, hogy "én nem" ahogy batyu elvtársad(vagy talán te vagy az :) ) is tette, aki azt mondogatta hogy jobbikos, miközben orbán faszát szopta, de egy ideje már bevallja hogy fütyiszes.

Régi motoros vagyok, elég gyorsan felismerem az agyatlan pártmajmokat, olyan egyértelmű a másikra mutogatós, felszopós, ferdítős, "kényszerből" szavazós szövegetek.

Szép nedves viktoroddal közösülős álmokat neked! :)
Válasz erre 

DocBulywood 2015.07.04. 22:35:38

@pythonozok:

Nem sokat. Egyszer láttam valami építkezésen... izé, bontáson alumíniumot cipelni. Azt hittem, viszi a MÉH-be, már telefonáltam volna a rendőröknek, mire kiderült, ki ez a faszom.
Válasz erre 

DocBulywood 2015.07.04. 22:38:07

@nick papagiorgo:
"Az, hogy nem lettek elhajtva, annak a következménye, hogy a többiek még náluk is hülyébbek."

Ezzel nem tudok vitába szállni.

Annyi, de annyi magas labdát kapott az ellenzék, de egyiket sem csapta le. Szerintem háttéralku van, összejátszanak, csak nekünk színészkednek, balfaszoskodnak.
Válasz erre 

egysmás 2015.07.04. 23:20:35

@nick papagiorgo: Így azt látja a gyerek, hogy apa elmegy otthonról, dolgozik és semmi látszatja otthon.
Meg azt is látja, hogy a világon semmi értelme dolgozni.
Válasz erre 

sanyix 2015.07.05. 11:30:43

@DocBulywood: ez elég egyértelmű, látva hogy a kerületi mutyiknál sem tud senki semmit. Valahogy nem igazán figyel az ellenzék... na vajon miért? (mert megkapták a részüket).
Válasz erre 

egysmás 2015.07.05. 11:34:48

@sanyix: Nem, a fő probléma az, hogy ha csinálnak valamit, akkor még a baráti sajtó is lesajnálja őket.
Meg olyan gyorsan követik egymást a botrányok, hogy egyszerűen nincs idő felgöngyölíteni őket, mire odaér az ügy, hogy legyen belőle valami, mínuszos hír lesz belőle.
Mert kit érdekel már a trafikmuty?
Vagy a földmutyi?
Vagy Nemzet Veje, meg a szarlopás?
Válasz erre 

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.07.05. 12:23:43

@pythonozok:
nEKEM EGY KEDVES ISMERŐSÖM CBA-S DOLGOZÓ
sZOMBATON ESTE 8-IG VANNAK NYITVA, VASÁRNAP SZABAD
Ö AZt moondja neki igy jobb, a pénze változatlan
Válasz erre 

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.07.05. 12:27:43

@nick papagiorgo: Meg van az úgynevezett baloldal, akik egymás seggberugdosásásval vannak elfoglalva. Most ttegyük fel, te vagy a szavazó, mit vársz ezektől?"

Teljesen igazad van! Annyi magas labda volt a Fidesztöl, amire vagy nem, vagy csak pár szóval reagáltak
El kell ismerni, Orbán vesztett helyzetben is egyben tartotta a pártot és nagyon szuggesztiv dumával meg is nyerte a választásokat.
Az iylen ellenzéktöl semmit nem remélek, reméltem, dafke DK szavazó voltam 14-ben
2010-ben a Fideszre, hogy bicsaklott volna ki az ujjam :)
Válasz erre 

DocBulywood 2015.07.05. 18:36:11

@egysmás:

Ha lenne esze az ellenzéknek - és nem paktált volna le -, akkor kinyomoztatja, bizonyítékokkal, hangfelvételekkel alátámasztja a mutyikat és napirenden tartja.
Névvel, arccal mutatja azokat a politikusokat, akik utasították azokat, akik odaadták a trafikokat egyeseknek, tonnaszám.

A földmugyit is ugyan így végig kell vinni:
- megmutatni, statisztikai adatokkal alátámasztani, XY gazdaság, mielőtt szétb.szták , ennyi állami támogatást kapott
- ennyit adott el külföldre - búza, napraforgó, pöcsöm tudja -, ez ennyi hasznot hozott az országnak
- most ezt a gazdaságot tépi szét a fidesznáci banda és adja oda műkörmösöknek, pinahabosítóknak. Ezek nem dolgoznak rajta, helyette az EU-ból hektáronként ennyi támogatást vesznek fel. Név, arc, lássuk, kik ezek.
- bemutatni a Józsi bácsit, meg a Tomi bácsit, meg a többit, akik a nagyüzemben dolgoztak, most földönfutók lettek.

Nem kell a törvényekkel takarózni, hogy adatvédelem, meg apja fasza. Ha nem vállalja a pofáját az, akinek átjátszották a földeket, mutassa be az ellenzék, hogy ezek azok a szemétládák.

Csak hogy ebből nem lesz semmi. Az ellenzék is kapott, hülye lesz önként és dalolva a vágóhídra menni.

Tényleg, azok, akik 2006-ban felgyújtották az Andrássy utat, most hol a szájba b.szott kurva anyjukban vannak? Miért nem tolják bele a Parlamentet a Dunába? Mi kell ahhoz, hogy elzavarják a vérszívó-népnyúzó- kifosztó mocskos hazug aljas csürhét?
Válasz erre 

egysmás 2015.07.05. 18:51:09

@DocBulywood: Az nem így megy.

Azok, akik most nem kaptak földet, mert a fidesz elmutyizta a pályázatokat, azok eddig fideszesek voltak és inkább megdöglenek, minthogy az ellenzéknek jó legyen. És tényleg. Meg is fognak dögleni. (mellesleg annyira azé nem sajnálom őket, a faszé szavaztak a fideszre, jobbikra, meg a faszé nem mentek traktorral a parlament elé, mint régen?)
A jobbikot meg hagyjuk.

Azok, akik 2006-ban felgyújtották az Andrássy utat, azokat a fidesz pártházból irányították.

Az pedig, hogy kapott ebből az ellenék és azért fogja be a száját, az egy paranoid skizofrén elmélet.
Egyszerűen kifogytak a pénzből és nincs miből és nincs HOL pattogni.
Azért nincs hol pattogni, mert az úgynevezett ballib sajtó is ellenséges. Cinikus fikázással próbálnak függetlennek látszani.
Olyanok, mint a két öreg a Muppet show-ból.
Válasz erre 

sanyix 2015.07.05. 21:17:30

@egysmás: aha persze, pénz kell ahhoz hogy kiteregessék a kerületi mutyikat... Nem. Pénz ahhoz kell, hogy ne teregessék ki, meg is kapja a pénzét az ellenzék, és lapít mint szar a fűben.
Válasz erre 

apro_marosan_petergabor 2015.07.05. 21:53:23

Szépen, fokozatosan hozzá lehet szokni, hogy szerveettebben intézük bevásárlásainkat. Hétfőtől szombatig.
Erre más országok álampolgárai képesek, nekünk is menni fog.
Válasz erre 

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.07.05. 21:55:53

@apro_marosan_petergabor:

Észre kellene venni, más országokban pont ellentétes az irány.

De ha már zárva kell lenni, akkor kelljen mindenkinek zárva lenni.
Válasz erre 

apro_marosan_petergabor 2015.07.05. 21:56:53

@egysmás: A vendéglők jelentős része pihanő napot tart a hét egy napján.
Válasz erre 

egysmás 2015.07.06. 01:06:32

@apro_marosan_petergabor: Szerinted, ez válasz erre, te ostoba barom??!

"Amellett a kereskedelmi dolgozóknak - akik nincsenek kevesen - is kell pihenni, jár a vasárnap." megmondanád, kedves nem liberó nertárs, hogy ez esetben miért lehet nyitva bolt egyáltalán?"

A kurva isten basszon meg, te hülye fasz akkor, amikor mellébeszélsz!
Az ótvaros riherongy! Te!
A nyomorult kurva életbe, hogy nem tudott megnevelni sem az apád, sem az anyád, és nem volt egy kibaszott tanár az életedben, amelyik az ilyenért elzavart volna a picsába!
Válasz erre 

Fritz Gerlich 2015.07.07. 15:21:38

Ami a vasárnapi boltbezárás hátterében van:
nemhiszemhogy.blog.hu/2015/07/07/vasarnapi_boltbezaras_sztori
Válasz erre 

apro_marosan_petergabor 2015.07.08. 07:34:00

@egysmás:
A stylusaz ember. Maga nem az.
Válasz erre 

egysmás 2015.07.08. 19:13:33

@apro_marosan_petergabor: Ha az ember az olyan egy bárgyú kretén, mint te, akkor nem is baj.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard