Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Szóljatok a köpcösnek, hogy az utca nem csak az övé!

Szóljatok a köpcösnek, hogy az utca nem csak az övé!

Egy pillanatra visszarángatták a földre Orbán Viktort a sípoló, kereplő demonstrálók, ám ne higgyük, hogy ez gyorsan mindent megváltoztat a magyar politikai életben, és a miniszterelnök elveszíti kultikus jellegét. Orbán Viktor ezután már nem csak nem nyilatkozik ellenségesnek vélt médiának, nem pusztán kerüli az ellenzéki politikusokkal a vitát, de a nyilvános rendezvényektől is távol szeretné tartani az elégedetlenkedőket. Az ellenzék kezdi érteni, miből is ért egy autokratikus vezető, a nép pedig kezdi megszokni, ha ütlegelik, amikor nyíltan vállalja a véleményét.

index_61.jpg

Fotó: index.hu

Eljutottunk addig a pontig, amikor a fiatal demokraták vezérét ifjú demonstrálók sípja figyelmezteti arra, hogy valami nagyon nincs rendben ebben az országban. Ugyanakkor nyugdíjas nénik és bácsik rugdossák és ütlegelik azokat a fiatalokat, akik nem kérnek egy pocakosodó, öntörvényű vezető illiberális vízióiból. Ha ezt valaki akár csak 10 éve mondja, körberöhögjük, hiszen a nyugdíjasok vitték az ősi komcsi vonalat, és a nép tévhit szerint a szocialisták e generáció kihalásával tűnnek majd el a politika süllyesztőjében. A jelek szerint ez a tétel ma már sokkal jobban ráillik a Fideszre.

Az október 23-i eseményeket követően jól kirajzolódik az a trend, hogy a Fideszt támogatók legaktívabb rétege már megette kenyere javát, és minden energiáját arra fordítja e jól mozgósítható generáció, hogy megvédjék a sérthetetlennek és tévedhetetlennek vélt miniszterelnök becsületét. Valahogy úgy viszonyulnak a vezérhez, mint annak idején Kádár Jánoshoz. Nem látják benne a gátlástalan vezetőt, a haverokkal mutyizó ügyeskedőt, csakis a jótevőt. És ehhez még jótétemény sem kell. Van kit imádni újra, és ehhez az érzéshez mindenáron ragaszkodnak. Ha kell, lenyomják a sípot a fiatalok torkán, ha kell, a földön fekvő demonstrálókat rugdossák, ha kell Soros Györgyöt gyalázzák. Elképesztő állapotok kezdenek uralkodni a közéletben, ami leginkább Putyin Oroszországáéhoz, valamint Erdogan Törökországáéhoz hasonlítható.

hvg_hu_5.jpg

Fotó: hvg.hu

Orbán új többséget hirdetett a sikertelen október 2-i népszavazás után, ami szemfényvesztés, hiszen egy speciális ügyről kérte ki az ország lakosságának véleményét, így nem egy politikai teljesítményről, hanem az idegenek elutasításáról vagy elfogadásáról mondtak véleményt az emberek, persze csak akkor, ha elmentek szavazni. A miniszterelnök október 23-i ünnepi beszédében is úgy beszélt a magyarokról, mint akik mindenben egy véleményen vannak, akik mentalitása összefoglalható két kurta mondatban. Pedig a Kossuth téren azzal kellett szembesülnie, hogy sokan vannak olyanok, akik másként gondolkodnak a demokráciáról, Brüsszelről, a menekültekről, a sajtószabadságról.

Valakinek végre meg kéne mondania Orbánnak, hogy tévúton jár, ha egy nemzet erejét abban látja, ha mindenről ugyanúgy gondolkodnak a tagjai. Nem csak az részese a nemzetnek, aki rá szavaz, aki vakon követi őt. Ha nem törekedne arra, hogy a világról alkotott képét lenyomja minden magyar torkán valahogy úgy, ahogy a közpénzből fenntartott tévé és rádió próbálja átmosni az adófizetők agyát, akkor nem kéne trükköznie a népszavazásokkor, rettegnie, amikor nyilvános ünnepségen kell beszédet mondania, vagy semmitmondó válaszokat adnia, amikor a barátai meggazdagodásáról faggatják a Parlamentben.

nepszava_12.jpeg

Fotó: nepszava.hu

Persze a Fideszben még várni kell olyan politikusra, aki el meri mondani az igazságot a főnökének, az ellenzékiekkel pedig egyszerűen nem foglalkozik a kormányfő. Orbán Viktor burokban él, mely elkezdett repedezni október 23-án. Ha néhány száz demonstráló füttykoncertje ekkora indulatokat tud kiváltani a kormányoldalból, ha nem képesek elviselni azt, amit 10 éve ennél durvábban elkövettek az akkori kormány ellen, akkor ez a burok nem túl erős. Ahogy a nem dakota Isaac Asimov írja a Gyilkosság a könyvvásáron című regényében: "Talán azt hiszed, hogy most már a Tejúton száguldozhatsz vastagra hízott önteltséged kerekén, amelyekre csak úgy dőlt a csapágyzsír a dagadtra puffadt egódból?"

176 komment Orbán Viktor Közéleti ketrecharc Tovább
Szóljatok a köpcösnek, hogy az utca nem csak az övé! Tovább
Facebook Tetszik
0
176 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • A Fidesz legfőbb célja most a pánik elkerülése A Fidesz legfőbb célja most a pánik elkerülése
  • Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni! Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni!
  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr6811834785

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Csepregi János: Vérre szomjaznak a boldogtalan nyugdíjasok 2016.10.25. 13:23:40

  Ma Magyarországon a politikai rendezvények szempontjából leginkább mozgósítható csoport a nyugdíjasoké. Persze fontos, hogy a fiatalabb generációknál jelentősebb élettapasztalattal rendelkezők is elmondják véleményüket, aktívak maradjanak a társad...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!

ebella 2016.10.25. 10:30:19

Egyre jobban fél.
Válasz erre 

s.g.l. 2016.10.25. 11:11:39

Csak annyit mondok: nézzük meg fényképen a kb 10-15 évvel ezelőtti miniszterelnököt és nézzük meg a mait.
Kb 40 évet öregedett és 50 kilót hízott.
Hallgassuk meg!
Kb 30 évet fejlődött vissza.
Ha ilyen ütemben öregszik és épül le agyilag, már nem kell sokat várni egy új miniszterelnökre.
Az, meg hogy nem volt Honfoglalás óta ilyen hazug, tolvaj, országrontó vezető MO-n az azért mindent elárul a megtéléséről.
Válasz erre 

Netuddki. 2016.10.25. 12:19:19

Gondolom nem mondok nagy újdonságot, ha felhívom a figyelmeteket arra, hogy ez a "nyugger ütlegel sípolót" is semmi más mint egy ügyes trükk a "hogyan manipuláljuk a zembereket" kézikönyvből.

Nehogy azt higgye itt bárki is, hogy odamész sípolni a zorbánviktor pártrendezvényére büntetlenül. Jól leszervezetten nyugdíjasnak látszó pártaktivisták teremnek ott nyomban és elkezdenek ütlegelni. De hol itt a manipulálás?
Idős embert nem szívesen csap meg a zember ugye. Főleg hogy ha csillió kamera van körülötted. Win-win helyzet.

Ha nem ütsz vissza, akkor a sípolók csak azt kapták ami jár.
Ha visszaütsz, akkor meg milyeb butálisak a bajjibeeeeeeeek, nyuggerekeeeeet verneeeeek!

Tanulság?
Legközelebb jobban meg kell szervezni az orbán elleni tiltakozást, és szétkergetni a tribün előtti droid tolvajfidesz csürhét. Aztán ha 1-2 ilyen papi, mami a takarásban bekap egy maflást? Minek ment oda.
Válasz erre 

Netuddki. 2016.10.25. 12:21:19

index.hu/napirajz/2016/10/25/riziko/
Válasz erre 

Netuddki. 2016.10.25. 12:24:38

Mellesleg nem tudom mit képzelt az aki odament sípolni? Ha odamész sípolni és elkezdenek ütlegelni, az a MINIMUM, hogy VISSZAÜTSZ bazmeg! Hagyod, hogy tolvaj fideszdroidok büntetlenül ütlegeljenek? Hát milyen emberek vagytok tik?
Válasz erre 

Netuddki. 2016.10.25. 12:26:33

@Tibi !: A biztonságiak azért vannak ott, hogy szétválasszanak bakker! Ezért fizeti őket közpénzből az orbán, nem azért, hogy a nyuggereket leszedjék rólatok, mint egy rossz zombifilmben. Eh!
Válasz erre 

Netuddki. 2016.10.25. 12:28:43

Mellesleg, megint a lényegről elsiklott a tekintet! Az orbán megint kibaszott az ótósokkal:
www.portfolio.hu/gazdasag/adozas/minden_autosnak_fanjni_fog_az_orszag_legfurcsabb_adoemelese.1.239171.html?utm_source=index_main&utm_medium=portfolio_box&utm_campaign=portfoliobox
Na, ki jön az utcára?
Válasz erre 

John Doe3 2016.10.25. 12:46:05

Amit eddig még senki sem vett észre: a havi 300 Ft-os Andy-adó, amit a tv-szolgáltatód kasszíroz. 2008-ban ennyiért országos népszavazás volt, pedig kevesebben fizették.
Válasz erre 

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.10.25. 12:58:03

A ballib füttyös csürhét zavarja a demokrácia..

Mivel csak 200-an vannak, így tízezrek ünnepét szeretnék elbaszni.

Nem fog menni srácok.

Visszahullik rátok a sok hazugság és gyűlölet, aljas banda !
Válasz erre 

Lucifer Morningstar 2016.10.25. 13:10:53

@s.g.l.:

"Ha ilyen ütemben öregszik és épül le agyilag, már nem kell sokat várni egy új miniszterelnökre."

Nagyon sok féreg jóléte és főleg szabadsága múlik rajta. Amíg begyógyszerezve ki tudják állítani egy beszéd erejéig, addig sajnos beszélni fog.
Nem sokszor adják, 15 év alatt egyszer láttam: Reagan a második négy évét úgy csinálta végig, hogy néha a nevét nem tudta. Báb volt. orbán is is már csak egy báb amit a haszonélvezői tartanak életben.
Nélküle a fidesz napok alatt esik szét atomjaira, ezt sokan nem hagyhatják, gondolj bele csak polpot elvtárs tevékenységébe, egy pártatlan kerül a helyére és vége a szabad kormánybűnözésnek.
Válasz erre 

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.10.25. 13:20:32

@Lucifer Morningstar:

Orbán még minidg a legfelkészültebb politikusok egyike az EU-ban.

Attól hogy a füttyüs csürhe napnta leírja hogy megbukott, meg hogy Orbán egy báb, attól még nem lesz igaz.

Megjegyzem el kéne dönteni, hogy báb, vagy strómanjai vannak, és világuralomra tör, mert a kettő némileg ellentmond egymásnak.
Válasz erre 

konrada 2016.10.25. 13:30:53

@Ballib cenzúrázók réme 18:
Ma kedd van, mi mást tehetnének?;)
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2016.10.25. 13:52:50

Lemaradtam valamirol? Itt kell megtudnom, hogy Orban megint megbukott?
Válasz erre 

konrada 2016.10.25. 13:58:50

@Zsoltbacsi:
...kedd van!
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2016.10.25. 14:04:58

@konrada:

Ok, megnyugodtam, akkor csak a szokasos :)
Válasz erre 

wolves841b 2016.10.25. 14:25:24

@Zsoltbacsi:

Már 20 perce nem érkezett e megbukásának megerősítésére se Tibi, se Pamut.

Szerintem Orbán diktatúrája lecsapott rájuk, majd ezután gyorsan megbukott. ;)
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2016.10.25. 14:28:12

@wolves841b:

Kihagytad 1ghost-ot :)

Lehet hogy epp most bontjak a pezsgot Orban lemondasanak oromere....
Válasz erre 

röf 2016.10.25. 14:46:37

Szereptévesztésben van a libban fúvóskar.
Orbán Viktor (nektek Miniszterelnök úr) soha nem bukik meg, legalábis ha rajtatok múlik, biztos nem.
Aztán ha majd egyszer, talán 2022-ben úgy dönt, hogy szépen visszavonul, akkortól Lázár János Miniszterelnök úrnak fújhatjátok az úttörő sípot mind a tizenöten….
Válasz erre 

fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya 2016.10.25. 14:51:54

@s.g.l.: "Ha ilyen ütemben öregszik és épül le agyilag, már nem kell sokat várni egy új miniszterelnökre."

Azzal még nem leszünk kisegítve. Helyére lép Lázár vagy más. Bár most Lázár erre a legesélyesebb. Nem mondják ki, ő sem beszél erről, de Lázár is tisztában van vele, és készül rá.

Ha Orbán el is menne -így vagy úgy - a rendszer még itt marad a nyakunkon. Afelől nyugodt lehetsz, hogy a négyévenkénti választási színjátékok alkalmával a másfél-kétmilliós orbán-szavazó Lázárra is ugyanúgy rátennémajd az ikszet.
Válasz erre 

Nagyorrú Barbi 2016.10.25. 15:15:17

"...a nép pedig kezdi megszokni, ha ütlegelik, amikor nyíltan vállalja a véleményét" Ugye most gyurcsótány szemkilövetésére céloztál szerző?
Válasz erre 

Netuddki. 2016.10.25. 15:25:05

@wolves841b: Hát te kiafasz vagy kiscsíra? Ne ugass bele a nagyok dolgába!

"wolves841b 0 bejegyzést írt és 11 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban. 2016.09.22. óta tag."
Válasz erre 

Netuddki. 2016.10.25. 15:26:46

@Nagyorrú Barbi: Szemkilövetős balfasz! Hol vagytok most az utcákról? Mer'avitya nemhazudik, ja.
Válasz erre 

Netuddki. 2016.10.25. 15:28:13

@röf: "Orbán Viktor (nektek Miniszterelnök úr)"

Mér' neked kicsoda? Rokonod? Muhaha!
Válasz erre 

Brix 2016.10.25. 15:31:28

Annyi csak a probléma, hogy "füttyösök" még mindig a tàrsadalom kisebbségét képviselik, így nem volt joguk megzavarni a többség ünneplését..Azok érdekeit kellett figyelembe venni, akik ünnepelni szerettek volna, nem a rendbontókét....A miniszterelnök személyéről majd 2018- ban lehet döntést hozni..
Válasz erre 

$pi$ 2016.10.25. 15:43:17

Írt az index egy cikket, hogy elég nagy gáz van svédországban a menekültek miatt. Nem volt túl szókimondó cikk, de megpróbált árnyaltabban fogalmazni mint a szoksásos ballib "minden nagyon klafa, akkor is, ha éppen erőszakolnak minket" stílus.

Fél nap után lekapták a cikket, most írtak gyorsan egy "nem is úgy gondoltuk" folytatást. Ebből kiderül, hogy minden klafa és messze nem olyan, ahogyan azt a magyarok itt elképzelik. Persze magyarok írták, ők is csak képzelik, de ők tudják hogy kell látni a dolgokat.

Guess what!

Úgy kell látni, hogy minden nagyon klafa akkor is, ha éppen erpszakolnak minket!
Válasz erre 

wolves841b 2016.10.25. 15:51:19

@$pi$:

Az indexet Soros pénzeli.
A Sajó és a Sixx féle legalja újságírók naponta fikáznak egy jobbos újságot, a legalja jobbosok meg naponta fikázzák őket.

Leküzdötte az index magát a Magyar Nemzet szintjére, és Sajó meg Sixx és a többiek pedig Bayer Zsolt munkásságához.
Válasz erre 

$pi$ 2016.10.25. 16:06:14

"Hirtelen megtörtént, hogy egyes helyeken várni kellett az orvosnál, lelassult a hivatali munka, és a sok külföldi diák nehezítette a tanítást. "

Írja az index. Amit nem ír, hogy Malmö ma a nemi erőszak fővárosa. A világon arányosan a legtöbb nemi erőszak dél afrikában van, a második Malmö. De persze az indexet nem lehet azzal vádolni, hogy elhalgatja a problémáka, hiszen leírják, hogy

"Ebbe agyilag bele fogunk rokkanni"

Ki? Hát "Abíd" a menekült, akinek túl sokat kell várnia a manekültkérelem elbírálására. Merthogy a svédek lassan dolgoznak.

Valahol felsír egy gyerek...
Válasz erre 

$pi$ 2016.10.25. 16:11:39

"Cikkünk a Swedish Institute és az OSIFE újságírói ösztöndíjprogramjának támogatásával készült. "

Közismert Soros kifizetőhelyek.Nyilván tök véletlenül...
Válasz erre 

Sir Galahad 2016.10.25. 16:15:32

Nem sikerült átlátni, ugye, hogy ezzel Orbán járt jól?

1: Be tudja mutatni Nyugaton, hogy itt kérem szólásszabadság van, ki is fütyülnek engem.
2. El tudja mondani, hogy ugyan a tüntetők egymás közt pofozkodtak itt-ott (ez a világ bármelyik tüntetésén megesik), de a rendőrök nem bántottak senkit, nem úgy, mint 10 éve.
3. A baloldal ezzel a fellépéssel elriasztotta magától a bizonytalanokat.
4. ... ráadásul a baloldal két fele még veszekszik is azon, hogy a sípolás volt-e nagyobb hülyeség, vagy a pár száz fős ellentüntetés.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.25. 16:18:23

Na mindegy, a fideSS csürhe észre se veszi már, hogy őket is lekommunistázta a mini szterelnök.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.25. 16:21:07

@$pi$: "Soros kifizetőhelyek"

:)) 1. Nem lopott közpénzből vannak fizetve. 2. A demokrácia jegyében működnek a mi érdekünkben.

De ezt egy fideSS troll nem szabad, hogy megértse, mert kiesik a szerepéből, és nem kap többet fizetést. :))
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.25. 16:22:13

@$pi$: "Malmö ma a nemi erőszak fővárosa"

:))
Válasz erre 

ami szabad 2016.10.25. 16:22:19

Hát, én már azon nagyon jól szórakoztam, hogy a beszéd- és füttykoncert ELŐTT hogyan reagált az a fidesz, aki 2006-ban szervezte a balhékat! Nem csak bepunnyadt az agyuk, de már arra sem ügyelnek, hogy legalább konzekvensen hazudozzanak. :)
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.25. 16:35:11

@ami szabad: Nem csak 2006-ban, hanem utána is. Kiadták parancsba a szabdcsapataiknak, hogy minden ünnepet kereplővel, füttykoncerttel megzavarjanak. A gyurcsányi ki se tudott lépni a házából, hogy egy húsz fős csürhe ne zajongott volna. Persze most egy csöndes tüntetést se lehet tartani az orbán házánál.

2007.03.15. Múzeumkert, 11 óra, központi állami ünnepség
A hivatalos állami ünnepség kezdetekor kétezer árpádsávos zászlókkal, karikírozott Gyurcsány-fejekkel és fakeresztekkel felszerelkezett tömeg érkezett a békés megemlékezők közé. A Himnusz eléneklése után a műsor első fele gyakorlatilag elveszett a kormány távozását követelő hangorkánban. Számtalan család próbálta halálra rémült, zokogó gyermekeit kimenekíteni a kereplők, sípok és ordibálások erdejéből.

www.epa.hu/00800/00804/00473/63807.html
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2016.10.25. 16:42:15

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:

Ez volt a 2014 oktoberi allapot:

polisen.se/Global/www%20och%20Intrapolis/Rapporter-utredningar/01%20Polisen%20nationellt/Ovriga%20rapporter-utredningar/Kriminella%20natverk%20med%20stor%20paverkan%20i%20lokalsamhallet%20Sekretesspr%2014.pdf

Most kepzeld el, hogy milyen lehet, ha azota megjelent meg 300k boxos....
Es ez nem habonymedia, hanem a sved rendorseg hivatalos jelentese. Na ki volt a legjobban kiakadva hogy nincs no-go zona? A sved nagykovet.... Kar hogy nem olvassa sajat orszaga jelenteseit
Válasz erre 

morpho 2016.10.25. 17:45:11

@$pi$:
Írt az index egy cikket, hogy elég nagy gáz van svédországban a menekültek miatt.
Olvasd el jobban, nem erről szól a cikk. Svédország meg tulajdonnév.
Fél nap után lekapták a cikket, most írtak gyorsan egy "nem is úgy gondoltuk" folytatást.
A cikk napokig kint volt és alá volt írva, hogy hamarosan folytatkuk. Ez most megtörtént
Ebből az jön le, hogy te vagy nem tudsz szöveget értelmezni, vagy hazudozol.

Továbbá. Ha picit figyeltél volna, akkor láttad volna, hogy az index nem egy cikket írt Svédországról, hanem az egész menekült kérdést feldolgozta Szíriától Törökországon, Szerbián és Magyarországon át egészen Svédországig. Ezt úgy hívják, hogy tájékoztatás. Ezt a magy kormánynak kellett volna megtennie, de a magyar kormány hazudozott, uszított és szándékosan félretájékoztatott.
Továbbá. Talán inkább a saját lakájmédiádnál kéne szétnézni, ahol előre tudják, hogy balhé lesz a Jobbik rendezvényén, ami később mégsem történt meg, de azért megírták. Ebből az jön le, hogy úgy hazudoztok, mint a vízfolyás, az sem igaz amit kérdeztek és ebben te is vastagon benne vagy narancskullancs barátom. (A barátom csak szófordulat, nem gondoltam komolyan.)
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2016.10.25. 18:00:40

@morpho:

Ha a "tajekoztatas" lett volna a cel, akkor berakjak az egyel feletted altalam belinkelt hivatalos sved statisztikat, vagy legalabb szor menten megemlitik....
Vagy a nemet helyzet boncolgatasanal megemlitik, hogy a bunesetek felet ok kovetik el. Az osszes kintt tartozkodo magyar elkovetett 6800 buncselekmenyt, a hasonlo szamban jelenlevo szirek 133 ezret....
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.25. 18:12:24

@Zsoltbacsi: "Az osszes kintt tartozkodo magyar elkovetett 6800 buncselekmenyt, a hasonlo szamban jelenlevo szirek 133 ezret...."

Megint megzavartak a számok, mint vasorrú bábát a mágneses vihar. :))
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2016.10.25. 18:14:32

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:

Miert? Ha nem hiszed el, nezz utana, nyilvanos hozzaferheto anyagok!

Az egyetlen bizonytalansagi tenyezo a szirek es a magyarok letszama, de kb hasonlo lehet, ezert vettem egyformanak.
Válasz erre 

kvadrillio 2016.10.25. 18:25:44

NAGYON JÓ ÍRÁS 2015-BŐL, MÉG ÚJ "ELEMEK", ELSZOVJETESEDÉS ÉS KOMMUNISTÁZÁS NÉLKÜL....:)
hacsaknem
RSS
Abban a hatodik koporsóban már a ti kezetek is benne van, ugye, Orbán Viktor?
H_A Címkék: 1956 szabadság forradalom beszéd megemlékezés szónoklat Orbán Viktor 1956. október 232015.10.24. 21:11

Olvasom, hogy pénteken, október 23-án nemzeti ünnep volt Magyarországon, és ez alkalomból a haza elsőszámú embereinek különböző okoknál fogva nem fért bele, hogy a nemzet színe előtt bizonyítsák, mennyire fontos esemény ez a hazafias oldal életében. Se nagygyűlés, se egy tüzes szónoklat, de még egy közösségi oldalra feltölthető szívélyes üdvözlet sem hasított bele hamu alatt alig parázsló nemzeti érzéseink közönyébe.

Félreértés ne essék: nem hiányoztak a dakota közmondások, a nyelvcsapkodások, az idegrángásos felsőbbrendűség megnyilatkozásai. Több mint elkeserítő viszont, hogy miközben Orbán Viktor megmagyarázhatatlanul eltűnt a Madrid és Brüsszel közötti vákuumban, miközben Áder János államfő Németországban győzködte a hallgatóságot a miniszterelnök úr kijelentéseivel homlokegyenest ellenkező magyar igazságról, miközben Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes az afrikai vadállomány szemrevételezésével képviselte a magyar érdeket és – minő ismerős fájdalom – az ellenzék is teljesen feladta, hogy nagyívű rendezvényt szervezzen, tudomásul vehetjük: egyedül a Jobbik volt képes érdemi közönséget vonzó megemlékezést tartani október 23-án.

Mondanám, hogy egy ország normalitásának fokmérője lehet, hogy nemzeti ünnepein nem nagygyűlésezik, nem kampányol, hanem egyszerűen méltósággal emlékezik. Mondanám, hogy vannak olyan szegletei a világnak, ahol a nemzeti ünnepnapokon foltokban sem találni politikust az utcán, és tök jó, hogy az emberek önként, spontán módon, mindenféle központi szervezés és utasítás hiányában is leteszik azt a szál virágot és fejet hajtanak. Mondanám, ha lenne értelme, de nincs. Nem a teljes normalitás paradicsomi állapota miatt történhetett meg idén, hogy nem voltak nagyrendezvények (járulékos haszon, hogy legalább mindenki nyugodtan kiporszívózhatott, és megfőzhette a húslevest a hosszú hétvégére).

orban1_1.jpg
Orbán Viktor 26 évvel ezelőtt (fotó: nol.hu)

Van valami forradalminak egyáltalán nem nevezhető bűze annak, hogy 59 év távlatából Orbán ilyen módon foshatta telibe azt az ’56-os forradalmat, amelyben teljesen objektív okokból ugyan személyesen nem vett részt, de amely mégiscsak naggyá tette őt. Nem, egyáltalán nem hiányzott a nagygyűlés, sem az öntömjénező szónoklat. Egyáltalán nem baj, ellenben sokatmondó tény, hogy Orbán Viktor számára 2015-ben már szimbolikus jelentősége sincs október 23-ának. Pontosabban idén sincs tétje. Miként nem volt 98-ban, 99-ben, 2000-ben, 2001-ben és így tovább (ITT egy jó összefoglaló), amikor szintén sem látta értelmét megmarkolni a mikrofont. Azzal a hévvel, amellyel ’56-ra emlékezve, 1989. június 16-án megmarkolta.

Bibói értelemben „a forradalom ünnepelhetetlen, mert az ünnep maga a forradalom”, és e tekintetben nyilvánvaló: ellenzékben Orbán mindig megtalálta a módját annak, hogy forradalmi ünnepi hangulatot teremtsen. Mára, amikor az általa megálmodott és felépített rendszer tetejéről tekint lefelé, amelynek lényegét az emberek vérének szürke hétköznapokban mérhető forralása képezi, amely vélt vagy valós ellenségek elleni forradalomra sarkall hétfőtől vasárnapig, igen nehézzé vált ünnepelni. Ezért Orbán Viktor úgy döntött, Európa megmentésére hivatkozva inkább Európában ünnepel, egy uniós szállodai fotelból vagy egy svájci kávézóból.
Válasz erre 

kvadrillio 2016.10.25. 18:26:17

...
Nem gondolom, hogy Orbán Európába MENEKÜLT, bár az több mint jelzésértékű, hogy az utóbbi dicsőséges, sikerekkel teljes 5 évben mindössze kétszer volt itthon így október vége táján, és egyik alkalommal talán éppen a CÖF politikamentes békemenetelésének végén tartott nagy ívű politikai beszédet. Teljesen egyértelmű, hogy 2015-ben a nemzeti együttműködési focialista-mutyialista-korrupcionalista rendszer teljes konszolidálódása miatt már nincs szükség a hagyományos ’56-os „ünnepekre”, amelyekbe ráadásul akár egy vérszegény „Orbántakaroggy” is belerondíthat. Okafogyottá váltak az uszító beszédek a Kelet, a Nyugat, a nagytőke, az imperialisták, a gyíkemberek, Soros és a többiek ellen (hiszen minden egyes nap egyébként is erről szól) már aligha lehet még egyet forgatni azon fránya köpönyegen, de sőt: a támadhatatlan keleti nyitás okán igencsak nem árt óvatosan bánni 1956-al.

Emberünk létezésének lényegében soha nem volt más oka és célja, mint megszerezhető bizalomért és szavazatokért szónokolni a megfelelő pillanatokban. Lássuk be, ezt kevesen csinálták valaha is jobban nála, ha egyáltalán. Nyilvánvaló e tekintetben, hogy csak addig és csak akkor érdekes a nemzeti ünnep, ameddig és amikor hergelni lehet vele a népet. Nem kérdés számomra, hogy magasról tesz ő ’56-ra, mint annyi minden másra is, a hatalom visszaszerzését célzó, a 2002 utáni éveket jellemző káoszteremtési módszerek most nem aktuálisak.

De mindeközben a leginkább aggasztó, hogy a demokratikusnak vélt ellenzéki térfélen nincs semmi. Semmi nem utal arra, hogy ugyan nem 1956-ot írunk, de a fejekben tudatosult, vagy legalább dereng már, hogy mi nem így képzeltük a rendet. A több tízezer ember, aki egykor zászlót lengetett, reménykedett, és a szabadság hangján üvöltött, tegnap (miként évek óta teszi) otthon porszívózott, tévé előtt sört böfögött és elégedetten konstatálta, hogy nem éhes. Mert az ellenzéki térfélen nincs egy olyan karizmatikus, egyszerre hiteles ember, aki el tudná érni Orbán láthatatlan, letargiába zuhant ellenzékének ingerküszöbét.

2015-ben az illiberális demokrácia honi létezésének szükséges, és bőven elégséges feltétele adott: a hatalom birtokosai felismerték, hogy bár a fél országot következmények nélkül ki lehet lopni a segge alól, a csirkefarhát árát nem szabad kispórolni a keményen dolgozó pénztárcájából. Mert amíg a viszonylagos jóllakottság érzése tölti el, együttműködik, és bármit képes elhitetni magával. Igen, ’56 elnyomó hatalmának helyét egy sokkal kifinomultabb rendszer vette át. Amelyben nem kell már szurony-bajonett minden utcasarokra, nem kell az ország egyik felét félelemben tartva azzal zsarolni, hogy jelentse fel a másik felét, mert csúnyán nézett a mindenható vezér fürdőszobában kiaggatott képére.

Nem, ezt a rendszert márt nem a látható, lépten-nyomon demonstrált (katonai) erő tartja fenn, hanem a kisember csirkefarhátban, közmunkában, rezsicsökkentésben mérhető, a többet kevesebbel is beérő komfortérzete, annak a mindennapi kevésnek a görcsös féltése, ami van. Ezt a rendszert a devizában felvett, egy életen át törlesztett hitelek tartják fenn, amelyek pórázként tekerednek a nyakak köré, amely póráz legfeljebb a félig üres hűtőig ér el. Ezt a rendszert a keményen dolgozó munkahelye tartja fenn, amelynek elvesztése miatt naponta retteg. Ezt a rendszert a szarrá adóztatott kisember fölé magasodó közmédia tartja fenn, amely megmondja, pontosan kit és miért kell gyűlölni, és hogy miért olyan jó neki, amilyen jó. Ezt a rendszert a szabadság illúziója tartja fenn, amely olyan, mint a piros-fehér-zöld címkével ellátott kínai fokhagyma: olyan, de egyáltalán nem az. Ezt a rendszert az az elmaradt felismerés képezi, hogy 2015-ben pontosan ugyanannyi beleszólásunk van bármibe, mint az ’56-os felismerés előtt, és azután oly sokszor: semennyi. Attól, hogy ez szabadságnak tűnik, egyáltalán nem az.

Következésképpen nem az a baj, hogy Orbán Viktor távol otthonától, Európában töltötte a számára most éppen megint teljesen érdektelen, tét nélküli nemzeti ünnepet, és megkímélt minket a szolgálatos önfényezéstől, az a baj, hogy nekünk mindez jól van így. Mert annyira hülyék vagyunk, hogy mindent elhittünk neki Nagy Imre és mártírtársai újratemetésén. És mert nincs az a kritikus tömeg, amely azt a 5 perces tüzes szónoklatot 26 év távlatából számon kérhetné rajta. Hogy tudniillik abban a bizonyos hatodik koporsóban már a ti kezetek is benne van, nem csak a Magyar Szocialista Munkáspárté, amely a jövőtöket elvette. Ugye, Orbán Viktor?
Válasz erre 

$pi$ 2016.10.25. 18:43:54

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás: "Malmö ma a nemi erőszak fővárosa"

:))

Namost ebből látszik, hogy mennyire tájékozatlan vagy. Ha egy kicsit is követnéd a nemzetközi sajtót, akkor tudnád, hogy nem én találtam ki.

"Last year, the Gatestone Institute named Sweden the “rape capital of the west”, based on data collected in 2010, which put it only behind Lesotho in southern Africa in terms of occurrence of rape."

"1. Nem lopott közpénzből vannak fizetve. 2. A demokrácia jegyében működnek a mi érdekünkben."

Ki van zárva, hogy a demokrácia jegyében működne vagy az, hogy a mi érdekünkben működne. Hazugságok terjesztésével vannak elfoglalva, kemény pénzekért hazug külföldi propagandát sulykolnak annak érdekében, hogy elfogadtassák a muszlimok európába telepítését. Idegen propaganda.
Válasz erre 

kvadrillio 2016.10.25. 18:46:01

"2015-ben a nemzeti együttműködési focialista-mutyialista-korrupcionalista rendszer teljes konszolidálódása miatt már nincs szükség a hagyományos ’56-os „ünnepekre”, amelyekbe ráadásul akár egy vérszegény „Orbántakaroggy” is belerondíthat. "---
"""... a hatalom birtokosai felismerték, hogy bár a fél országot következmények nélkül ki lehet lopni a segge alól, a csirkefarhát árát nem szabad kispórolni a keményen dolgozó pénztárcájából. Mert amíg a viszonylagos jóllakottság érzése tölti el, együttműködik, és bármit képes elhitetni magával."""
"...Nem, ezt a rendszert márt nem a látható, lépten-nyomon demonstrált (katonai) erő tartja fenn, hanem a kisember csirkefarhátban, közmunkában, rezsicsökkentésben mérhető, a többet kevesebbel is beérő komfortérzete, annak a mindennapi kevésnek a görcsös féltése, ami van. Ezt a rendszert a devizában felvett, egy életen át törlesztett hitelek tartják fenn, amelyek pórázként tekerednek a nyakak köré, amely póráz legfeljebb a félig üres hűtőig ér el. Ezt a rendszert a keményen dolgozó munkahelye tartja fenn, amelynek elvesztése miatt naponta retteg. Ezt a rendszert a szarrá adóztatott kisember fölé magasodó közmédia tartja fenn, amely megmondja, pontosan kit és miért kell gyűlölni, és hogy miért olyan jó neki, amilyen jó. Ezt a rendszert a szabadság illúziója tartja fenn, amely olyan, mint a piros-fehér-zöld címkével ellátott kínai fokhagyma: olyan, de egyáltalán nem az. Ezt a rendszert az az elmaradt felismerés képezi, hogy 2015-ben pontosan ugyanannyi beleszólásunk van bármibe, mint az ’56-os felismerés előtt, és azután oly sokszor: semennyi. Attól, hogy ez szabadságnak tűnik, egyáltalán nem az."""

..HABÁR A KATONAI ERŐDEMONSTRÁCIÓ NAGYON IS ADOTT.....ÉS.....ITT TARTUNK MA.... ELSZOVJETESEDÉS ÉS KOMMUNISTÁZÁS ÚJRAHHHH... !!! ...NINCS ÚJ A NAP ALATT !!!:O)
Válasz erre 

$pi$ 2016.10.25. 18:52:17

@morpho: "Olvasd el jobban, nem erről szól a cikk."

De igen. Elolvastam. Erről szólt.

"nem egy cikket írt Svédországról, hanem az egész menekült kérdést feldolgozta Szíriától Törökországon,"

Te nyomod a nagy arcot a szövegértésről? Próbáld megérteni a következő két töredék közti különbséget:

"az index írt egy cikket"
"az index egy cikket írt"

én az előzőt írtam, még csak nem is céloztam arra, hogy csak egy cikket írtak volna. te nagy szövegértelmező zseni, te

"a magyar kormány hazudozott, uszított és szándékosan félretájékoztatott"

ezt hazudjátok, ezzel uszítotok és ezzel próbáljátok meg félretájékoztatni az embereket. írok az index cikkről egy megjegyzést és azonnal jössz, hogy "mer' a magyar kormány uszít".

Soha, b+, soha nem mondott semmi olyat a magyar kormány, amit uszításnak lehetne venne a menekültek ellen, az index viszont folyamatosan uszít a cikkekben és a blogokon a magyarok ellen. folyamatosan gyűlölködnek a hozzászólok is, mindenki ellen, aki nem kommunista, aki nem szélsőliberális. ellenem is, tudom.

Mocskos uszítás megy miközben vádaskodtok, hogy a másik oldal uszít. Nem csoda, hogy az emberek nagy részének már hányingere van tőletek.
Válasz erre 

kvadrillio 2016.10.25. 18:56:16

SZTEM A CSIRKEFAR-HÁT ILLIBE....RÁCIÓ...MÁR NEM SOKÁIG LÉSZ TARTHATÓ...
Válasz erre 

morpho 2016.10.25. 19:35:17

@$pi$:

Ja uszít és vádaskodik. Hány millió kommenten át hazudoztál, hogy a Népszabadság megszüntetése kizárólag piaci döntés volt? Most akkor bocsánatot kérsz? Nyilván nem. Az sem igaz amit kérdezel, kérdeztek. Csak a mellébeszélés a hanta és közben rákiabáljátok másokra, amit Orbánék művelnek. Egyébként meg nem kell tolni a látványpékséget. Ki kell állni és el kell mondani, hogy amit Orbánék csinálnak az minden fasza, aki nem ért egyet vele az meg egy kommunista gazember. Aztán ennyi.
Válasz erre 

Vlad Tepes a jófiú 2016.10.25. 19:57:44

@Ballib cenzúrázók réme 18:

Visszahullik a mi...?
Baszki, ha tényleg visszahullik, akkor neked szarral meszeltek... Az életed hátralévő részében olyan dolgod lesz a sok mocsokért, amit terjesztettél, hogy egy palesztin menekülttábor ***** wellness hotel és spa lesz ahhoz képest!
Élvezd ki, ameddig tudod, hogy névtelen és arctalan vagy. Már nem sokáig maradsz az.
Válasz erre 

norbinorbi 2016.10.25. 20:02:01

@wolves841b: az origot meg a fidesz
Válasz erre 

norbinorbi 2016.10.25. 20:08:36

@Ballib cenzúrázók réme 18: te is fosol 200 füttyöstöl mi? képzeld, ezt az aljas stílust a fidesztől tanulta a mostani ellenzék. most nem tetszik mi?
Válasz erre 

$pi$ 2016.10.25. 20:10:03

@morpho: "Ja uszít és vádaskodik. Hány millió kommenten át hazudoztál, hogy a Népszabadság megszüntetése kizárólag piaci döntés volt?"

1) Én soha nem állítottam, hogy kizárólag piaci döntés volt. Honnan a francból tudnám.

2) A bevándorlókról volt szó, nem a kommunista napilapokról.

3) A kormányról volt szó, nem arról, hogy én mit mondtam.

4) Ha azt állítod, hogy nem piaci döntés volt, akkor bizonyítsd!

"Most akkor bocsánatot kérsz? Nyilván nem."

Miért kérnék bocsánatot? Megpróbálod azt hazudni rólam, hogy én azt állítottam volna, hogy kizárólag piaci döntés volt?

"Az sem igaz amit kérdezel, kérdeztek."

Konkrétan mivel vádolsz?

"Egyébként meg nem kell tolni a látványpékséget. Ki kell állni és el kell mondani, hogy amit Orbánék csinálnak az minden fasza, aki nem ért egyet vele az meg egy kommunista gazember. Aztán ennyi."

Soha nem mondtam, hogy minden fasza amit csinálnak. Olyan kormány nem létezik. Ez megint valami kísérlet rágalmazásra?
Válasz erre 

morpho 2016.10.25. 20:11:19

@Zsoltbacsi:

Nem kell olvasni az ilyen hazug indexes cikkeket. Tájékozódj a Habony-Géfodor médiából. Ott igazat írnak. Kommentelj ott és húzz innen a francba! Ennyike!
Válasz erre 

norbinorbi 2016.10.25. 20:13:35

@Ballib cenzúrázók réme 18: mire készült fel? én csak azt látom, hogy pár ember családostól szupergazdag lett....amúgy megy a semmirevaló cicaharc. itthon szidunk mindenkit, kint nyalunk mindenkinek...micsoda felkészültség
Válasz erre 

morpho 2016.10.25. 20:15:49

@$pi$: Azt hittem keresgélni kell, de te annyira hülye vagy, hogy ideírod nekem.

1) Én soha nem állítottam, hogy kizárólag piaci döntés volt. Honnan a francból tudnám.

4) Ha azt állítod, hogy nem piaci döntés volt, akkor bizonyítsd!

Te is húzzál Habonymédiát olvasni. Ott nincsenek ilyen kötözködő libsikomcsi hazug görények mint én. Vélátás!

Ui: "Soha nem mondtam, hogy minden fasza amit csinálnak."
Mást sem mondasz, csak ezt. Most nézz bele a tükörbe és úgy mondd el ezt a mondatot: "Soha nem mondtam, hogy minden fasza amit csinálnak." Kibírod röhögés nélkül?
Válasz erre 

kvadrillio 2016.10.25. 20:19:59

Behívatta 1956 miatt az orosz nagykövetet Szijjártó
MTI2016.10.25. 11:42174

A Külügyminisztériumnak be kellene hívatni az orosz nagykövetet, mert az orosz állami televízióban pogromnak nevezték az 1956-os forradalmat – áll az LMP közleményében. Az ellenzéki párt szerint ugyanakkor az MSZP-nek ki kellene zárnia soraiból Havas Szófiát, aki a műsorban ugyancsak gyalázta a forradalom emlékét. A Külgazdasági és Külügyminisztérium kedden behívatta az orosz nagykövetet.

nyugdíjbiztosításaival!

A közlemény felidézi, hogy Dmitrij Kiszeljov, az orosz állami média igazgatóhelyettese az állami orosz televízió egy műsorában az első színes forradalomnak nevezte 1956-ot, és azt sejtette, hogy nyugati hatalmak – vagyis Amerika – álltak mögötte.

Ugyanebben a műsorban az orosz állami televízióban pogromnak nevezték a forradalmat, és tényként állították például, hogy ezrével engedtek el nácikat a börtönökből. A műsorban ezt követően perceken keresztül az MSZP-s Havas Szófia gyalázta 1956 emlékét az LMP szerint.

Az LMP úgy véli, megengedhetetlen, hogy az egykori elnyomók mai állami médiája hazugságokkal próbálja bemocskolni az ellenük vívott 1956-os forradalmat. Az ellenzéki pártnak az a véleménye, hogy a magyar Külügyminisztériumnak minden lehetséges módon tiltakoznia kell az orosz állami televízió hazugságai ellen, és be kell kéretnie az orosz nagykövetet.
Behívatták

Kedden a Külgazdasági és Külügyminisztériumba kérettük Oroszország budapesti nagykövetét – közölte a minisztérium. A találkozón a KKM világossá fogja tenni, senkitől sem viseljük el, hogy megalázó módon beszéljen az 1956-os forradalomról és a forradalom hőseiről.

Havas Szófia1956LMPMSZPKülügyminisztérium

..HA-HA-HA-----ÉS MI VAN, HA KIDERÜL, HOGY IGAZ A POGROM ??? HE ??? MERT....IGAZ ! :)

fasz....és agresszív-verekedős orbánfanok elbújnak ijedtükben ???...megent érik a gyümölcs.....:)
Válasz erre 

$pi$ 2016.10.25. 20:20:03

@morpho: "Azt hittem keresgélni kell, de te annyira hülye vagy, hogy ideírod nekem."

Tehát te is tipikus indexes hozzászóló vagy, aki képtelen megérteni két mondatot. :( Figyu, most utoljára elmagyarázom:

1. Aki állít valamit, az bizonyít. Ez így van a jogban és a tudományban is, én ehhez tartom magam.

2. Én nem állítottam semmi ilyet amiről szó van, mert nem tudnám bizonyítani. Azért nem tudom bizonyítani, mert NEM TUDOM, hogy mit történt.

3. Te sem tudod, te is pont úgy nem tudod mint én. Ezért mondtam, hogy ha te azt állítod, hogy nem csak piaci döntés volt, akkor bizonyítsd. Miért? Lásd 4-es pont.

Tehát: ha valami ellentmondást véltél felismerni a mondataimban, akkor az azért van, mert nem értetted őket.
Válasz erre 

norbinorbi 2016.10.25. 20:21:08

@Nagyorrú Barbi: aki most nyíltan vállalni akarta a véleményét, előre megfenyegették. szar amit akkor csináltak, de már bocsi, nem azért lettek elzavarva, hogy jobb legyen? na ezt nem látom. többet lopnak, többet hazudnak...mi lett jobb?
Válasz erre 

$pi$ 2016.10.25. 20:24:36

@morpho: "Mást sem mondasz, csak ezt."

Soha nem mondtam olyat, hogy a kormány vagy a fidesz vagy akármelyik fideszes minden döntésével egyetértek. Egy csomó döntésükkel nem értek egyet, anno ezekről beszéltem is. Nem vagyok vallásos (ateista vagyok), nem vagyok családos, a vasárnapi boltzárás az idegeimre ment, az internetből élek, nem gondoltam volna, hogy jó ötlet különadót rakni rá, tévét nem nézek, nem gondolnám, hogy közpénzből kellene eltartani, baromira nem hiszek a piac állandó pályázatokkal való bazirgálásába és így tovább, és így tovább.

Viszont attól, hogy nem értek velük egyet egy csomó dologba még nem szopom be az indexes hazugságcunamit. Ez sokakat zavar.
Válasz erre 

norbinorbi 2016.10.25. 20:28:21

@Zsoltbacsi: ez az egy örömötök van, hogy orbán nem bukik meg...hogy több pénzől nem tudnak elszámolni, a holdudvar szuper gazdag lesz, nem lehet egy objektív vagyonnyilatkozatot beszerezni egy szíjjártótól, aki 160 millióért vesz házat, egy rogántól, aki úgy nem urizál, hogy helikopterrel megy esküvőre, (folytathatnám) ez nem zavar senkit? a gyurcsányt elzavartuk, mert "loptak, hazudtak.." mi változott??
Válasz erre 

kvadrillio 2016.10.25. 20:29:12

@kvadrillio: és mi van, ha kiderül, hogy az ukrán "forradalom" is úgy készült el, mint a "magyar tavasz" 1956-ban.....a SZABAD EURÓPA RÁDIÓ ÉS AMERIKA HANGJA (CIA) SEGÍTSÉGÉVEL ?????????

.....már rég tufdott, hogy nemkőnehhh ezt az 56-ot annyira pátyolgatni, mert tele van gynúúúús pü
ötyökkel.......:)
Válasz erre 

kvadrillio 2016.10.25. 20:33:43

én elhiszem, hogy jó a több párt rendszer nevű politikai játék a megélhetési politikusoknak, DE !....ENNEK ÁRNYÉKÁBAN SZTEM EGYRE VESZÉLYESEBBÉ KEZD VÁLNI AZ ERŐSEN JOBBOS.........."MÉLYLELKIVILÁG"-------....PEDIG EBBEN AZ ORSZÁGBAN TÖBB SZÍVKIVÁGÁS NEM LESZ ! :o)
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.25. 20:35:01

@$pi$: "Ki van zárva, hogy a demokrácia jegyében működne"

Annyira, de annyira korlátolt vagy! Egyszer olvass mást is, mint a habonymédiát, hanyatt esel a csodálkozástól.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.25. 20:36:09

@norbinorbi: "a gyurcsányt elzavartuk, mert "loptak, hazudtak.." mi változott?? "

Az, hogy most ezerszer annyit lopnak. Ebbe már belerokkan az ország.
Válasz erre 

norbinorbi 2016.10.25. 20:37:44

@Brix: haha ..skizó egy álloptban élsz...ez miért nem volt elvárás korábban? honnan veszed hogy most nem a többség fütyült?...jól írtad, majd kiderül 2018-ban . addig nem lennék biztos abban, ki is a többség..
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.25. 20:38:07

@$pi$: "Aki állít valamit, az bizonyít. Ez így van a jogban"

A magyar jogban nincs így, mert polt minden kínos vizsgálatot leállít.
Válasz erre 

kvadrillio 2016.10.25. 20:38:19

E3GYBKÉNT A SZABAD EURÓPA RÁDIÓ, AMERIKA HANGJA KIVÁLÓ MŰSOROKAT, INFORMÁCIÓKAT SZOLGÁLTATOTT ANNO A HALLGATÓKNAK.....:) KURVA SOKAN HALLGATTÁK SZINTE EGÉSZ NAP ANNO...:) NEM VOLT UGYAN INTERNET, DE SOK ORSZÁGBAN VOLT HATÁSOS A HALLGATÓIRA...:)
Válasz erre 

$pi$ 2016.10.25. 20:39:41

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás: "Annyira, de annyira korlátolt vagy!"

Hát pedig de. Ezeknek a külföldi potentátok által pénzelt civil szervezeteknek a közvélemény megváltoztatása a célja, választott tisztségeik nincsenek, úgyhogy semmi közük a demokráciához.

"Egyszer olvass mást is, mint a habonymédiát,"

Most éppen a te hozzászólásodat olvasom az indexen. Te a habonymédia része vagy? Az index az? A szegedi kattintós az?
Válasz erre 

$pi$ 2016.10.25. 20:40:56

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás: "A magyar jogban nincs így, mert polt minden kínos vizsgálatot leállít. "

De igen, így van. Bizonyítási kényszernek hívják.
Válasz erre 

$pi$ 2016.10.25. 20:43:05

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás: "Az, hogy most ezerszer annyit lopnak."

Soha nem sikerült bebizonyítanotok. A legerősebb bizonyíték üres dossziék lobogtatása és "ott lakik a kutya" nevetségesek.

"Ebbe már belerokkan az ország."
Gyakorlatilag minden egyes mérőszám szerint sokkal jobban állunk mint a fidesz előtt.
Válasz erre 

norbinorbi 2016.10.25. 20:45:23

@$pi$: mennyivel jobb egy állami pénzekből kibélelt médium, mint egy "Külföldi potentátok által pénzelt civil szervezet"
mindegyik a saját agymosását akarja végrehajtani. mi pedig beszopjuk és vitatkozunk rajta....bravó
Válasz erre 

norbinorbi 2016.10.25. 20:49:41

@$pi$: nem sikerült bizonyítani.... na ez jó. egyetlen vizsgálatot sem sikerült indítani. persze gyurcsány ellen indult nem egy, de nem látom, hogy sikerült valamit bizonyítani?
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.25. 20:49:42

@$pi$: "De igen, így van."

Halvány fingod nincs a mai magyar valóságról. matolcsit számtalanszor feljelentették, polt egyszer se indított eljárást.
Válasz erre 

$pi$ 2016.10.25. 20:51:17

@norbinorbi: "mennyivel jobb egy állami pénzekből kibélelt médium"

Hol mondtam, hogy jobb?

Egyébként egy hangyányit jobb: az állam vezetőire tudsz néha szavazni, a Soros Gyuri bácsira meg nem tudsz szavazni. Ezért is mondtam, hogy a soros média messze nem demokratikus.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.25. 20:51:51

@$pi$: ""Az, hogy most ezerszer annyit lopnak."
Soha nem sikerült bebizonyítanotok."

Számtalanszor bizonyítottam, csak te nem olvasol.

A legtöbb EU-s támogatást M.o. kapja, a legjobban M.o. fejlődik vissza a többi országhoz képest. A kettő különbsége a GDP 5-10%-a, ezt lopják el ezekszerint.
Válasz erre 

norbinorbi 2016.10.25. 20:53:05

@$pi$: melyik vizsgálat indult el és max a 3. nap nem lett leállítva, valami egetverő nagy mellédumával, amelyik kínos volt a fidesznek? légyszi példákat........
Válasz erre 

norbinorbi 2016.10.25. 20:54:47

@$pi$: aham.. ez persze a fideszt nem zavarta, míg ellenzékben volt
Válasz erre 

anyadmajma 2016.10.25. 20:57:54

@$pi$: na, te hazaáruló bolsevik geci, már megint ittend hazudozol?
Veletek ellentétben mi nem percenként változtatjuk a véleményünket, és emlékszünk arra is, amit más mondott, nem csak arra, mait mi mondtunk.
És ha néha tévedünk, nem törvényt hozunk rá, hogy senkinek semmi köze hozzá, hanem elismerjük a hibánkat.
Válasz erre 

$pi$ 2016.10.25. 20:59:48

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás: "A legtöbb EU-s támogatást M.o. kapja, a legjobban M.o. fejlődik vissza a többi országhoz képest. A kettő különbsége a GDP 5-10%-a, ezt lopják el ezekszerint. "

Butaság!

@norbinorbi: "melyik vizsgálat indult el és max a 3. nap nem lett leállítva, valami egetverő nagy mellédumával, amelyik kínos volt a fidesznek? légyszi példákat........"

Még mindig nem érted! Állítasz valamit, majd ízt mondod, hogy igaz, amíg be nem bizonítom az ellenkezőjét. Ha állítasz valamit, akkor neked kell bizonyítanod.
Válasz erre 

norbinorbi 2016.10.25. 21:04:24

@$pi$: ez is érv.......ezért nem megyünk semmire....Te is tudod miről van szó, sokan tudják miről van szó....nyilván egy független vizsgálat nélkül ez parttalan vita marad....de ez igaz a gyurcsány ellen felhozott vádakra is....állítják, hogy lopott, bizonyítsák...
Válasz erre 

$pi$ 2016.10.25. 21:06:14

@norbinorbi: "de ez igaz a gyurcsány ellen felhozott vádakra is....állítják, hogy lopott, bizonyítsák... "

Én nem állítottam, hogy lopott.
Válasz erre 

$pi$ 2016.10.25. 21:07:38

@norbinorbi: "nyilván egy független vizsgálat nélkül ez parttalan vita marad..."

nem egészen. amíg nem kíséreled meg bizonyítani az állításaidat, addig nem beszélhetünk vitáról sem. :)
Válasz erre 

norbinorbi 2016.10.25. 21:22:07

@$pi$: nem olvastam az összes kommentedet..nyilván mindegyiket bírósággal megerősített jóváhagyással tetted. gratula hozzá...
azt, hogy a mostani és a már nem aktív politikusaink gyarapodását független szervezettel kellene vizsgáltatni, tartom
Válasz erre 

norbinorbi 2016.10.25. 21:27:14

@$pi$: ja és nem állítottam, hogy Te állítottad hogy gyurcsány lopott. általános alanyt használtam
Válasz erre 

norbinorbi 2016.10.25. 21:37:07

@$pi$: Ja! és nem állítok semmit. Csak kérdezem, hogy van-e olyan vagyonosodási vizsgálat, amelyik végigment?
Válasz erre 

$pi$ 2016.10.25. 21:52:03

@norbinorbi: "Ja! és nem állítok semmit. Csak kérdezem, hogy van-e olyan vagyonosodási vizsgálat, amelyik végigment? "

Miért tőlem kérdezed? Miből gondolod, hogy én vagyok a téma szakértője? :D
Válasz erre 

norbinorbi 2016.10.25. 22:05:29

@$pi$: Te írtad hogy a polt úr mennyire a toppon van....csak példákat kértem
Válasz erre 

norbinorbi 2016.10.25. 22:07:07

@$pi$: kiléptem, ne válaszolj.. a semmire amúgy sem tudnék reagálni
Válasz erre 

$pi$ 2016.10.25. 22:13:07

@norbinorbi: "Te írtad hogy a polt úr mennyire a toppon van"

Nem, nem írtam.

"kiléptem, ne válaszolj.. "

Ja, h azudsz rólam valamit, majd közlöd, hogy ne válaszolj. Kemény legény vagy.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.25. 22:20:31

@norbinorbi: "vagyonosodási vizsgálat, amelyik végigment?"

Persze, mind. Egyszerű: kölcsönből élnek. Persze a kölcsönadót nem vizsgálják, volt-e kölcsönadni való pénze.
Válasz erre 

kvadrillio 2016.10.25. 22:32:46

FÉLELMETES PSZICHO-HORROR OREGONBAN ??? :o))) HUHHH!
Járványszerűen terjednek a hallucinációk egy kórházban
Origo2016.10.24. 10:54

Furcsa „járvány” ütötte fel a fejét az Egyesült Államokban. Öt ember egy eddig azonosítatlan betegségben szenved, amelynek fő tünete a hallucináció. Ráadásul a titokzatos kór úgy tűnik, érintéssel terjed.
Erről tudnia kell
Forrás: amc

Az első eset egy 78 éves, Oregon államban élő hölgyhöz köthető. Az érintett azzal riasztotta a rendőröket, hogy nyolc ember le akarja tépni a gépjárműve tetejét, ami természetesen nem volt igaz – írja az IFL Science tudományos portál az Oregon Live híroldal tudósítására hivatkozva.

A történet itt vesz különös fordulatot. Napokon belül ugyanis a nő 54 éves gondozója, két rendőr és egy kórházi alkalmazott ugyanolyan élénk hallucinációkról, érzéki csalódásokról kezdett beszámolni, mint a 78 éves páciens. A betegekben közös, hogy mind kapcsolatba kerültek egymással. A járványügyi hatóságok már vizsgálódnak, de egyelőre nem találtak bizonyítékot semmilyen érzéki csalódást kiváltó szennyező anyag jelenlétére. Az érintettek vértesztje sem mutatott rendellenességet.
Forrás: Flickr/Joe Skinner Photography

Az orvosok először az idős asszony fájdalomcsillapító tapaszára gyanakodtak, mint a hallucinációs tünetek kiváltójára, ez az elmélet azonban nem magyarázza az állapot terjedését. A rendőrség azóta közleményben megerősítette, hogy az érintett két rendőrt kiengedték a kórházból. Az idős nő, gondozója, valamint az egészségügyi alkalmazott – aki időközben influenzás lett – egyelőre nem hagyhatta el a kórházat, kivizsgálásuk folytatódik.

A Popular Science tudományos weboldal megkérdezett egy szakértőt is az esetről. James Giordano, a Georgetowni Egyetem professzorának véleménye szerint az előzetes vizsgálatok eredménye ellenére minden bizonnyal valamilyen szennyező anyag lehet a tünetek kiváltója. Giordano szerint az sem zárható ki ugyanakkor, hogy úgynevezett indukált paranoid pszichózissal van dolgunk. Ennek lényege, hogy a páciens pszichotikus tünetei egy vele szoros kapcsolatban lévő pszichotikus egyén hatása révén jönnek létre.

hallucináció
járvány
rejtély
betegség
tünet
kórház
Válasz erre 

kvadrillio 2016.10.25. 22:41:25

@kvadrillio: EZ EGY KOMOLY BETEGSÉG.
Gyakoribb panaszok, tünetek:

Mentális és viselkedészavarok
Ítélőképesség csökkent
Aggódás
Düh
Ellenséges magatartás
Feszültség érzése
Fokozott ingerlékenység
Fokozott izgalmi állapot
Függőség
Gyanakvás
Hangulat változékonysága
Ingerlékenység
Sértődékenység
Túlzottan éber
Egyes részterületeken fokozódó emlékezési funkció
Eddigi életmódját nem vagy nehezen tudja folytatni
Ingerlékeny
Társadalmi kapcsolatok csökkenése
Idegen erők befolyásolják,irányítják, uralmuk alatt tartják
Jelentős személyek leszármazottjának véli magát
Kibővült éntudat
Követnek, lehallgatják a telefonomat, most is figyelnek minket
Megfigyelik, követik
Nagy felfedezőnek, kutatónak tartja magát
Szellemi lényekkel van közvetlen kapcsolatban, velük kommunikál, jeleket kap
Súlyos betegsége, különféle testi tünete van
dactylolysis spontanea
Ételébe, italába mérget kevernek
Önmagának jelentős politikai szerepet, befolyást tulajdonít
Ellenséges
Hangulati nyomottság
Rossz közérzet
Szorongás
Nyugtalanság
Átlagos környezeti ingerekre heves reakció
Kerüli az emberekkel való kapcsolatot
Korábbi életére jellemző dolgok kevésbé érdeklik

DE, HOGY ÉRINTÉSSEL IS TERJEDHET, MOST HALLOM ELŐSZÖR ! :)
Válasz erre 

Hajdú Peter 2016.10.25. 22:43:07

"Egy pillanatra visszarángatták a földre Orbán Viktort a sípoló, kereplő demonstrálók."

Orban semmit sem hallott a sipolasbol. A ter kozepen, eppen hogy lehetett hallani, 80 meterrel arebb tuti hogy nem hallottak az ott levok.
Válasz erre 

DR. Smit Pal 2016.10.25. 22:56:14

"Ha kell, lenyomják a sípot a fiatalok torkán, ha kell, a földön fekvő demonstrálókat rugdossák,"

Szánalmas libsik. Néhány nyugdijas néni JOGOS felháborodásában felpofozott pár drogos sipoló libsit, és ezt probálják a 2006-os tömegbe lövetések, kinzások, emberrablások, emberiség ellenes büntettekhez hasolítani. NEVETSÉGES.
Válasz erre 

morph on deer 2016.10.25. 23:05:14

@Hajdú Peter:
"Orban semmit sem hallott a sipolasbol."

Ezt mindjárt el is hiszem, várj egy kicsit, légyszives..!

Nem jött össze, sajnálom!
A hang ugyanis nem linerárisan terjed, azaz nem egyenes vonalban, ráadásul képes erről-arról visszaverődni is!
Balszerencse, tudom, de a pódiumon az előtt a monumentális háttér előtt sokkal hangosabbnak lehetett hallani, mint lent a tömegben!
Valami csak zavarta a drágámat, mert azon túl, hogy a szokottnál is szétesőbb volt, még szóvá is tette a fütyülést.

De ne bánkódj, előfordul az ilyesmi a legjobb családban is! Egyszerűen fütyülj rá!
Válasz erre 

morph on deer 2016.10.25. 23:14:31

@DR. Smit Pal:
"...a 2006-os tömegbe lövetések, kinzások, emberrablások, emberiség ellenes büntettek..."

Te erre mit szedsz, már ne haragudj..?
Válasz erre 

morpho 2016.10.25. 23:14:44

@Hajdú Peter:
Ha Orbán semmit sem hallott, akkor miért mondta a szájával, hogy a kommunisták visszajönnek füttyögni?
Válasz erre 

Jakab.gipsz 2016.10.25. 23:17:27

Nem hiszem, hogy meglepte a füttyözés Orbánt, többet tud az rólatok mint ti őróla.
Válasz erre 

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2016.10.26. 00:15:08

Hétfőn a napirend elötti felszólalásokra adott válaszát PAPÍRRÓL OLVASTA! közben fel se nézett!!
Yesz!
Most kell nyomni a csengőt!
Válasz erre 

Márk_Márk 2016.10.26. 02:09:08

Hagyjuk már ezeket a kádári hasonlatokat.
Kádár egy tisztességes vezető volt, jót akart a népnek, és nem lopott, pláne nem mutyizott a haveroknak.
Azt csak az ostoba barmok hiszik el róla, ami 1990 óta a hivatalos kánon. Kádárral ez az ország sokkal jobb helyen állna ma, ahogy 1989-ig az első helyen állt a régió országai közül.

A köpcös és a hájas pedig nem rokon értelmű szavak.
Válasz erre 

Márk_Márk 2016.10.26. 02:32:38

@morpho:
Na ja, Földes András megélhetési, félanalfabéta újságírónak ez a menekültkérdés kurva jól jött, beutazhatja miatta Index-pénzen a fél világot.

Az angoltudása alapján (csinált interjúkat menekültekkel videón) azért nem esküdnék meg arra, hogy valóban az is hangzott el, amit ő leírt.
Válasz erre 

Kreml propaganda osztály szófiai összekötő 2016.10.26. 04:40:58

Tovaris birca! Most jött a moszkvai tévéből a hivatalos álláspont, 1956 egy az USA által szervezett pogrom volt, nem forradalom!
A bérszámfejtés szólt, hogy csak az ilyen tartalmú kommenteket tudják elszámolni.

index.hu/belfold/2016/10/25/szijjarto_56_atertelmezese_miatt_bekerette_az_orosz_nagykovetet/
Válasz erre 

Nzoltan 2016.10.26. 06:15:04

@morpho: A népszabi felvásárlása politikai okokból történt. Viszont teljesen legálisan, piaci alapokon. De erről nehogy már a kormánypárt tehessen! Ezt bizony ismét a maszop baszta el. Mert ehhez is hülyék. Mint minden máshoz.

Teljesen új politikai pártot kellene gründolni, új hiteles arcokkal. És nem megrekedni a mutyi, a diktatúra és mészároslőrinc háromszögben.
Válasz erre 

Nzoltan 2016.10.26. 06:20:25

@norbinorbi: Egy olyan országban mit váraz, ahol politikust csak hébe-hóba sikerül lecsukni?
Gyurcsányék nyílvánvalóan meg lettek kenve. De bizonyïtani nem lehetett.
Válasz erre 

2016.10.26. 06:54:39

@Nzoltan: Neked pedig nyilvánvalóan eszed mint a szar, de olyan is. Légy erre büszke . Mert hogy nem az eszedért fognak ellopni az biztos.
Ember ! A vályogvető vajda haverod szétlopta az országot, arról mesélj ! Fletó már lefutott, birósági itélet pedig nincs.

Akkor miről hadoválsz, agyhalott birka ?
Válasz erre 

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2016.10.26. 07:36:14

" a nép tévhit szerint a szocialisták e generáció kihalásával tűnnek majd el a politika süllyesztőjében. A jelek szerint ez a tétel ma már sokkal jobban ráillik a Fideszre."

hehe, ne csinaljunk mar ugy mintha ifju szocialistak fujtak volna. ennel azert tartsatok mar tobbre magatokat.

ez a felhaborodas meg nagyon erotlen amugy is. partizezren kimentek megemlekezni, parszazan hogy ez megzavarjak, nehany pimaszabb zavarkolodo kapott egyet a megzavartaktol. szerintem ez eleg civilizalt arany.
Válasz erre 

Scott Tenorman Must Die 2016.10.26. 07:57:03

mivan? te nem mersz szólni neki?
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2016.10.26. 08:13:09

@jános515:

"Ember ! A vályogvető vajda haverod szétlopta az országot, arról mesélj !"

Ha 50 evig lenne hatalmon, akkor se tudna annyit lopni mint a szocik.

" Fletó már lefutott, birósági itélet pedig nincs. "

Nyilvan nincs, mert nem is akarjak lecsukni. O a garancia arra, hogy nem jonnek vissza az elqrok. Hidd el, ha elgondolkozna azon hogy visszavonul a politikabol, akkor rogton "nyerne" nehany milliard kozbeszerzest...
Válasz erre 

morpho 2016.10.26. 08:36:33

@Márk_Márk:
FA hazudozik ez nyilvánvaló. Az igazság kint volt a plakátokon.Özönlenek Magyarországra az erőszakoló arab hordák! Ezt mindenki láthatja a saját szemével.
Válasz erre 

morpho 2016.10.26. 08:39:57

@Nzoltan:
"A népszabi felvásárlása politikai okokból történt. Viszont teljesen legálisan, piaci alapokon"
Most akkor melyik te nagyon hülye?
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2016.10.26. 08:59:06

@morpho:

Szerinted kizarja a ketto egymast? "Te nagyon hulye"
Válasz erre 

morpho 2016.10.26. 09:20:07

@Zsoltbacsi:

Miért szerinted nem? :))) Ami politikai az nem piaci alapú. Ami piaci alapú, az nem politikai. Te vagy @Nzoltan ügyvédje :)) nagyon jól csinálod :))))
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2016.10.26. 09:26:10

@morpho:

Nem. Senki se kenyszeritette az mszp-t, hogy eladja a reszet. De ha mar nem tudta, illetve inkabb nem akarta finanszirozni a vesztesegeket, akkor kereshetett volna hozza kozelallo befektetot/mecenast is. Ezt se tette, innentol kuss a neve. Mert a penz bezzeg jol jott...
Ugyanezt tettek most a nepszaraval is.
Nehogy mar Meszaros legyen a hibas azert, mert a Soros/Gyurcsany/Leisztinger/Puch nem hajlando belenyulni a zsebebe....
Válasz erre 

konrada 2016.10.26. 09:30:14

@morpho:
Akkor tisztázzuk, mi a piaci alap.

Elég téves elgondolás az, hogy piaci-üzleti alapon csak akkor vesznek cégeket, ha annak termékeit változatlan formában haszonnal tudják értékesíteni.
...vagy esetleg menedzseri, formai változtatásokkal ugyanazon - addig veszteséges tartalmat átalaíthatják haszonná.

Mert lehet a piaci alapú felvásárlásnak más indoka is:
Ha a másik cég olyan konkurencia, mely a saját termék értékesítését nehezíti.
Például: egy utcában van két borkimérés. Az egyik jobban megy, a másik rosszabbul, de annak is van törzsközönsége, mert annak a borát szokta meg, azé izlik.
A rosszabbul menő bolt eladósorba kerül. A gazdájának már nem éri meg, a törzsközönségének - beszállítóinak meg nincs annyi pénze, hogy megvegye.
Ilyenkor egy profi üzletember megveszi az eladó konkurenciát, mert vagy a saját termékét árulja ott is, vagy bezárja. Azok persze elmaradnak, akik ragaszkodnak a másik termékéhez és tudják is, mi a különbség, de a közönségének egy része átmegy ahhoz, aki van.
Az eladó meg eldöntheti, hogy odaadja 1 forintért a törzsközönségnek, vagy kiveszi a lehető legtöbb pénzt boltból, amit a másik fizet a boltért és a piaci részért.

Aki szerint ez nem üzleti döntés, annak még sok tanulni valója van.

...mint annak is, aki azt hiszi, hogy a politika vallásszerű moralitás. (Ők azok a birkák, akik fütyögni mennek, meg azok is, akik meg pofán verni a másként gondolókat.)

A politika az üzlet, piac.
Döntései piaci alapúak. (Csak termékei a saját know-how-juk, vásárlói meg a választók.)

Aki ezt megérti, az nem táborokban, zászlókban gondolkodik, hanem a saját érdekeiben.
S az is téves elgondolás, hogy a saját érdek csak a személynek jó. Egy tiszta város, egy prosperáló gazdaság érdeke a benne lakónak, s ha elég sokan látják azt, hogy azt az egyik kongolerátum (ez esetben párt) képes neki jobban megfeleni, úgy vásárlóként-választóként arra volsolnak.
...de a verseny nagy. Az eladónak piaci érdeke, hogy az ő reklámja legyen hatékonyabb.

...s visszaérkeztünk oda, mi is a piaci döntés...
Válasz erre 

morpho 2016.10.26. 09:47:09

@Zsoltbacsi:
Nem tudom most éppen miről beszélsz, de szerintem nem is baj.
Válasz erre 

morpho 2016.10.26. 09:50:33

@konrada:

Ez nagyon érdekes hülyeség volt. Politikai döntés az, amikor a piaci érdekeket teljesen figyelmen kívül hagyva hozunk döntést. Ennyike.
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2016.10.26. 09:51:54

@morpho:

Ezert vagytok 8-14 szazalekon mert nem ertitek....
Válasz erre 

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.10.26. 09:55:28

Na min rettegünk ma srácok ?

A vezsteséget termelő Népszabin , esetleg a füttyögő ballib csürhe miatt ?

Megbukott ma már Orbán, vagy cska holnap fog ?

:DDDDD
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2016.10.26. 10:12:58

@Ballib cenzúrázók réme 18:

Tegnap volt kedd! Meg mindig nem tanultad meg, hogy Orban keddenkent szokott megbukni????
Buntibol most varhatsz egy szuk hetet....
:)))
Válasz erre 

konrada 2016.10.26. 10:29:44

@morpho:
Nézz utána: üzletpolitika
...és ha az megvan, úgy már csak azt kell végig gondolnod, ha egy üzletnek is lehet politikája, akkor a kettő egymástól nincs is olyan távol...
Válasz erre 

konrada 2016.10.26. 10:35:42

@morpho:
...egyébként meg: egy jó kereskedő nem a piac, hanem a saját érdekeit nézi, és abból próbál piaci érdeket faragni.
Lásd Microsoft, Apple, Ford, Rotschill és egyéb cégeket.
A termékeikre ők teremtették meg a piacot, s nem a piac a termékeiket. (Persze kellett hozzá befogadó piac, de a piac magától nem tudott arról például, hogy nekik almácskás telefon kell iriszérzékelővel...;)
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.26. 10:49:27

@konrada: "Microsoft ... A termékeikre ők teremtették meg a piacot"

:))
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2016.10.26. 10:54:36

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:

Talan eloszor utana kellene olvasnod:

eger jobb gomb, multitasking,plug and play...
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.26. 11:03:04

@Zsoltbacsi: Keveset tudsz te a világról. A Microsoft nagy harcot vívott, hogy minden versenytársát kinyírja.
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2016.10.26. 11:07:37

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:

Ebben nincs vita. De ha annyira szar termekei lettek volna, akkor nem veszik mint a cukrot. Sok dologban olyasmit tudott, amit akkoriban senki mas, es ez ervenyes a politikara is. Kepzeld el, hogy piacvezeto lenne-e az iphone most, ha 10 evvel ezelott csak sirtak volna, hogy a geci nokia meg a geci ericsson... Nem, hanem felvettek a kesztyut, bevasaroltak rengeteg szabadalmat, ellestek es tokeletesitettek a tobbiek termekeit. Ne felejtsd el, hogy szinte semmit se ok talaltak ki, marmint kulon-kulon minden letezett mar!
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.26. 11:19:18

@Zsoltbacsi: "De ha annyira szar termekei lettek volna, akkor nem veszik mint a cukrot."

:))

Mondom, hogy keveset tudsz te a világról. Ha egy kereskedő eladott egy IBM PC-AT-t, akkor akármilyen oprendszer volt rajta, a Microsoftnak kellett fizetnie a DOS után. Ha nem DOS-t rakott a gépre, akkor még plusz az oprendszerért is kellett fizetnie. Találd ki, melyik oprendszert tette rá. Nagy hepaj volt ebből akkoriban.

A billgeci csapnivaló szoftverfejlesztő, de zsenlálisan szemét üzletember.
Válasz erre 

konrada 2016.10.26. 11:21:09

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:
...mert szerinted a világ(piac) tudta, hogy MS-DOS-ra, Windows-ra van szükségük!;)

...a világ persze tudta, hogy szüksége van valamiféle közhasználatú programcsomagra, de az adott termékre az igényt a Microsoft alakította ki, ebből lett Gates a világ legsikeresebb üzletembere.

...s egyébként abban igazad van, hogy azért is nagy harcot folytatott, hogy versenytársait kinyírja.
Azon polemizálhatunk, hogy mindez piaci alapú döntés volt-e tőle, de az üzlet az üzlet...
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2016.10.26. 11:29:58

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:

A DOS ok, de amikor a Windows megjelent mar volt dogivel konkurencia

"A billgeci csapnivaló szoftverfejlesztő, de zsenlálisan szemét üzletember. "

Ennyi erovel Ferdinand Porshet is leverte volna Shuhmacher...
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.26. 11:35:46

@konrada: "...mert szerinted a világ(piac) tudta, hogy MS-DOS-ra, Windows-ra van szükségük!;)"

Világpiac??? Az IBM készített egy személyi számítógépet. Ugye ők megteremtették ezzel ezt a piacot. Az IBM, és nem a világpiac tudta, hogy minden számítógépre kell egy operációs rendszer. A billgeci mamája ott ült az IBM igazgatótanácsában, és szólt a fiának, hogy most megfogta az isten lábát, ha szerez egy orendszert hozzá. A billgeci meg becsapta a DOS (Dirty Operating System) készítőjét, és megszerezte tőle 50 ezer dollárért. Szegény ember belehalt a dologba.

"...a világ persze tudta, hogy szüksége van valamiféle közhasználatú programcsomagra"

:)) Igen, volt 3 egyenrangú office programcsomag, nem a Micosoft találta fel. A Microsoft csak kinyírta a másik kettőt.

Nah, szóval olvass utána, mielőtt hülyeségeket beszélsz.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.26. 11:39:20

@Zsoltbacsi: "a Windows megjelent mar volt dogivel konkurencia"

Igen, volt több ablakkezelő rendszer. A Mictosoft csak 10 év múlva jött elő végre egy valamennyire is használható verzióval (Win 3.1). Aj, mennyit szerencsétlenkedtek, újra kellett írni, mire használható lett (WXP).
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2016.10.26. 11:57:58

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:

Szerintem a 98 Second Edition akkoriban kifejezetten jo volt.
Válasz erre 

konrada 2016.10.26. 12:01:21

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:
Még mindig nem érted.
A példámban a Microsoft a piaci alapú terjeszkedés egyik formájaként hivatkoztam.

Amit leírsz, az valóban igaz, de ettől még Gates üzleti modellje lett sikeres, még ha szerinted hülyeség is az, hogy a világnak nem volt arról tudomása, hogy Microsoft termékre lesz szüksége, és mégis az lett a piacvezető.

...de azt legalább látod, hogy mindez a konkurencia kinyírásával, bekebelezésével, ellehetelenítésével tette meg, csak azt vitadod, hogy mindez az üzletmenet része, s nem gondolod végig, hogy ezek nélkül lehetett volna ilyen sikeres, avagy egy lett volna a semmibe tünő innovátorok között.

...meg azt sem, hogy a széles tömegek ezek összhatása miatt lettek Microsoft-ot választók.

...mert lehet fintorogni, lehet Ubuntuzni, hogy mutassad, van jobb és kilógj a sok konzumidióta közül, de a nagy pénzt Gates teszi el.

...de hogy visszatérjünk a topikhoz, mindaz, amit a Microsoft tett (amit leírtam, és amivel te kiegészítetted) üzletpolitika, piaci döntések következménye.

Én erre akartam kilyukadni - s nem arra, hogy most kimegyek egy Windows-os rendezvényre, és vagy beverem egy Ubuntus ellentüntető fogát, vagy fütyülni fogok azért, amiért beszántotta a konkurenciáját...
Válasz erre 

wolves84lb 2016.10.26. 12:03:29

@wolves841b: beszarok, hogy ezt is megélhettem, hogy lopják a nikkem :))))

Melyik kis faszkalap vagy, a batyufasz? :))

A gerinctelen kis buzi, aki nem merne odaállni elém szemtől szembe? :)
Válasz erre 

wolves84lb 2016.10.26. 12:18:15

@$pi$: neked milyen bizonyíték kell arra, hogy lopnak? De most komolyan.

Ez a baj veletek, fideszesekkel...jöhet most majd a duma, hogy te bizony nem vagy az, mert..., amit le se írj, mert SENKIT nem érdekel. Itt vagy az összes blogon, kommentelsz, és érdekes módon MINDIG kormányoldalon állsz. Hiába írtál le 3 dolgot, amivel te nem értesz egyet...nagy cucc, ha közben azzal egyetértesz, hogy van nemzeti gázszerelőnk, meg nemzeti kaszinó-tv-tulajunk...ha nem zavar, hogy a propagandaminiszter simán hazudik, és nincs következménye.

Ezekért vagy te cső-fideszes, baszod...játszhatod a középutast, csak értelmetlen. Már persze ha fizut kapsz érte, akkor nem.

Linkelj már be saját magadtól mondjuk 10 olyan hozzászólást, ahol épp elítéled orbánt és/vagy a fideszt, esetleg valamelyik fideszes politikust.
Én vállalom, hogy rühellem őket, mondatni, anti-fideszes vagyok. Nem is fogsz olyat találni tőlem, ahol védeném egyetlen lépésüket is. Ahogy nálad sem olyat, ahol ne védenéd őket.

Úgyhogy legalább ilyenkor légy "férfi", és vállald magad. Úgy legalább kiemelkedhetsz a btyufasz-félék ocsmány és bűzös tömegéből.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.26. 12:21:01

@konrada: "Gates üzleti modellje lett sikeres"

Igen. Az volt az üzleti modellje, hogy mindenkit lelök a pályáról, és monopóliumot csinál, és a monopólium segítségével még mindenkit lelök a pályáról. Egy rendkívül undorító, a szabadversenyt, innovációt gátló, csak a profitot maximalizáló üzleti modell. A saját maga számára sikeres, mindenki számára káros. Mit akarsz ezzel mondani?

"a világnak nem volt arról tudomása, hogy Microsoft termékre lesz szüksége, és mégis az lett a piacvezető."

Erre írtam, hogy nem. Olvasd vissza, amiket írtam.

"a széles tömegek ezek összhatása miatt lettek Microsoft-ot választók."

A monopólium hatásásra választották. M.o.-on nem volt pénz Apple-t venni, a Microsoft megengedte, hogy ingyen másolják a vindózt, naná, hogy a vindóz terjedt el. Nem azért, mert jobb lett volna, mert nem volt jobb, szarabb volt. Kurvára utáltam a Win 3.11-et, a legszarabb ablakos rendszer, emit életemben láttam. Az X11 teljesen kiforrt, használható rendszer volt akkor már régen. A Sun, Silicon Graphics, mindenki az X11-et használta. (Az Ubuntu is az X11-et használja)
Válasz erre 

wolves84lb 2016.10.26. 12:21:07

@$pi$:
"@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás: "A legtöbb EU-s támogatást M.o. kapja, a legjobban M.o. fejlődik vissza a többi országhoz képest. A kettő különbsége a GDP 5-10%-a, ezt lopják el ezekszerint. "

Butaság!"

Tipikus fideszes magyarázat. Kitalálója selmeczi kiflicsücsök szenátorasszony, ő a "Csak"-ot használta fel aduászként.

"@norbinorbi: "melyik vizsgálat indult el és max a 3. nap nem lett leállítva, valami egetverő nagy mellédumával, amelyik kínos volt a fidesznek? légyszi példákat........"

Még mindig nem érted! Állítasz valamit, majd ízt mondod, hogy igaz, amíg be nem bizonítom az ellenkezőjét. Ha állítasz valamit, akkor neked kell bizonyítanod."

Szóval te azt állítod, hogy nem lopnak. Akkor kérlek, bizonyítsd is ezt most be. Köszi.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.26. 12:21:36

@Zsoltbacsi: "Szerintem a 98 Second Edition akkoriban kifejezetten jo volt."

:))
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2016.10.26. 12:25:14

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:

Kb ugyanaz a helyzet mint a politikaban:

Ugy aranylik a fidesz az balfaszokhoz mint a 98 az elodjehez (95)
Válasz erre 

wolves84lb 2016.10.26. 12:29:42

@Zsoltbacsi: szóval szerinted életszerű, hogy a korábbi tulaj, aki már évek-évtizedek óta ebből él, úgy látja, nem nyereséges, nem éri meg fenntartani...és jön mészáros lőrinc, aki hirtelen úgy látja, ő ehhez is ért, és majd ő nyereségessé teszi.

Valami hitelesebb dumával gyertek már, fideszzombik...ez kurva gyenge.
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2016.10.26. 12:49:13

@wolves84lb:

Ez mar a kovetkezmeny, az elejen kene kezdened a vizsgalatot. Szerinted eletszeru hogy az obegat a leghangosabban, aki eladta?
Válasz erre 

konrada 2016.10.26. 12:58:37

@wolves84lb:
...erre írtam azt, hogy konkurencia felvásárlása-kinyírása már időtlen idők óta piaci eszköz...

...s mi ezt magyarok nagyon jól megismertük, mert hamar megtanítottak a rendszeváltás után, hogy a felvásárlás alapvetően nem arról szól, hogy az addig konkurens (meg egyébként kurens) terméket terméket nyereségessé tegyék.
...így tűnt el konzerv-, tej-, cukor-, növényolaj-, édesség-, gépiparunk jó része....
Válasz erre 

$pi$ 2016.10.26. 13:10:54

@wolves84lb: "már évek-évtizedek óta ebből él, úgy látja, nem nyereséges, nem éri meg fenntartani...és jön mészáros lőrinc, aki hirtelen úgy látja, ő ehhez is ért, és majd ő nyereségessé teszi.

Valami hitelesebb dumával gyertek már, fideszzombik...ez kurva gyenge. "

Tehát még nem hallottál olyanról, hogy veszteségescéget vesznek emberek. Hát mit mondjak, rohadtul tájékozott vagy, de gondolom azért csak folytatod és osztod az észt ezerrel. :D
Válasz erre 

Márk_Márk 2016.10.26. 13:39:57

@morpho:
Hazudozik bizony.
Ahogy a teljes Index.
És ha rajtuk állna, özönlenének. Orbán kevés intézkedésével értek egyet, de ezzel teljes mértékig, sőt, fél évvel korábban kellett volna.
Válasz erre 

Márk_Márk 2016.10.26. 13:51:27

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:
Gates sosem volt szoftverfejlesztő.
Üzletembernek viszont valóban zseniális.

Nem mellesleg az Apple is csak azért létezik még, mert ő adott nekik kölcsön a 90-es években, amikor a csőd szélén álltak.

"megszerezte tőle 50 ezer dollárért. Szegény ember belehalt a dologba."
Igen, mivel az akkor kurva nagy pénz volt (kb. 4 éves USA-beli átlagkereset). És a kutya nem adott volta érte tizedannyit sem.
A sztori másik fele meg szimpla hazugság.

Bill Gates nagy trükkje az volt, hogy nem adott összeget kért az IBM-től, hanem százalékot minden eladott gép után (valami nevetségesen kicsit, ezrelékben vagy tízezrelékben mérhetőt).
Az IBM röhögött is, hogy mekkora madarat fogtak, ugyanis azt tervezték, hogy a gépből évente néhány tíz, nagyon jó esetben 1-2 száz darabot fognak eladni. Az eredmények őket meglepték, Gates-t meg igazolták.

A másik nagy húzása az volt, hogy bérmunkában kifejleszttetette Simonyiékkal az Excelt a Mac gépekre, aztán mikor sikeresnek bizonyult, portoltatta Windowsra.

Ezek hoztak annyi pénzt, hogy a jó ötletekhez legyen tőkéje.

Ha Gates nincs, te most nem számítógépeznél.
Válasz erre 

Márk_Márk 2016.10.26. 14:04:33

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:

"volt 3 egyenrangú office programcsomag, nem a Micosoft találta fel"
Ez ebben a formában szintén nem igaz, szövegszerkesztő volt, táblázatkezelő volt, de külön, nem csomagként. Azt először a MS adta együtt.

Ráadásul az IBM, aminek a táblázatkezelője volt, meg az Adobe, aminek a szövegszerkesztője, akkor még jóval nagyobb cég volt, mint a MS, simán földbe döngölhették volna - ha jobbat csinálnak. De ez nem sikerült.

Ráadásul ami az oprendszert illeti, már akkor is lett volna bőven választék, nemcsak a DOS létezett.

"Aj, mennyit szerencsétlenkedtek, újra kellett írni, mire használható lett (WXP)."

Nem tudom, mond-e neked valamit a Windows NT név, de már a Win 3.1 idején is létezett, és az nem DOS-alapú rendszer volt, hanem bizony egy nagyon stabil rendszer. Annak az 5.0-s változatát nevezték aztán Windows 2000-nek, talán a 6.0-st meg Windows XP-nek (aminél egyébként a Windows 2000 jobb rendszer volt, csak munkára, nem játékra - kicsit degradálták a hülyék kedvéért). A mai Windows 10 is ennek a továbbfejlesztése.
(Más kérdés, hogy jobb lett volna, ha nulláról újraírják.)

Szóval ez az utánaolvasás neked sem lenne haszontalan, ha már másnak ennyire ajánlgatod.
Válasz erre 

Márk_Márk 2016.10.26. 14:08:40

@Zsoltbacsi:
Az sem volt rossz, de a vele egy időben létező (pontosabban kb. 1,5 évvel korábban megjelent) Windows NT 4.0, bár kicsit erősebb vasat igényelt, atomstabil volt. Igaz, annak a beállításaihoz kicsit jobban kellett érteni. És persze volt belőle már szerververzió is, mint minden NT-ből.

Meg volt a másik vonal, a DOS-ra húzott Windows 95/98/Millennium, utóbbi tragikusan szarra sikerült, kb. mint a Vista.
Válasz erre 

Márk_Márk 2016.10.26. 14:14:12

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:
"a Microsoft megengedte, hogy ingyen másolják a vindózt"
Mikor engedte meg? Idéznéd?

Mert én arra emlékszem, hogy olyan reklámjai mentek a tévében, hogy börtönbe csukják az embereket, mert a szoftvermásolás bűncselekmény.

"A Sun, Silicon Graphics, mindenki az X11-et használta"
Ami a Win95-höz és utódaihoz képest már kifejezetten szar volt.
Az Ubuntu meg a Linux gagyija, nem dicsekednék vele.

A Win 98 Second Edition pedig bizony kifejezetten jó és stabil rendszer volt.
Válasz erre 

Márk_Márk 2016.10.26. 14:14:47

@Zsoltbacsi:
Azaz ugyanúgy a komcsikra épül, ahogy a Win98 a Win95-re?
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2016.10.26. 14:15:18

@Márk_Márk:

Teljesen egyetertek azzal a kis kiegeszitessel, hogy csak a 95 volt DOS-ra huzott, a 98tol kezdve mar nem.
Válasz erre 

$pi$ 2016.10.26. 14:17:32

@Márk_Márk: "Ha Gates nincs, te most nem számítógépeznél. "

Hát ez butaság. Gates és a Microsoft gyakorlatilag semmi újat nem adott hozzá az egész technológiához, semmit sem fedeztek fel, semmi újat soha nem csináltak. Egyszerű szoftverfejlesztő cég nulla kutatással, nulla újítással.
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2016.10.26. 14:18:18

@Márk_Márk:
"Azaz ugyanúgy a komcsikra épül, ahogy a Win98 a Win95-re? "

NEm ugy ertettem, hogy hiaba tunik 20 ev tavlatabol szarnak a 98 az elodjehez kepest eg es fold volt.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.26. 14:22:13

@Márk_Márk: ""a Microsoft megengedte, hogy ingyen másolják a vindózt"
Mikor engedte meg? Idéznéd?"

Keérdezz meg egy felnőttet, aki használt PC-t úgy '93 körül.
Válasz erre 

$pi$ 2016.10.26. 14:23:51

@Márk_Márk: "Ami a Win95-höz és utódaihoz képest már kifejezetten szar volt. Az Ubuntu meg a Linux gagyija, nem dicsekednék vele."

Az X11 az egy szabvány. Nem ubuntu és nem linux. Jelenleg az X Window szabvány 11 -es változatának 6-es verziója az érvényes (már igen rég óta), a neve X11R6.

Az XFree86 ennek a szabványnak egy megvalósítása, független fejlesztés a linuxtól és az ubuntutól, de a linux és az ubuntu ezt használja (általában).

Az X11 amúgy többfelhasználós hálózatos grafikus felület, összehasonlítani a windows-al vagy bármivel amit a microsoft csinál tök felesleges, mert más a céljuk. Pláne kijelenteni, hogy az X11 nem jó, mert nem olyan mint a windows, az elég gáz, hiszen soha nem is akart olyan lenni mint a windows.
Válasz erre 

$pi$ 2016.10.26. 14:27:40

@Márk_Márk: "A Win 98 Second Edition pedig bizony kifejezetten jó és stabil rendszer volt. "

Összehasonlítva az előző windows verziókkal talán. A piacon akkoriban található operációs rendszerek közül talán a legkevésbé stabil és legkevésbé hatékony rendszer volt. Arra csinálták, hogy napi pár órát használja egy felhasználó, aki aztán naponta lekapcsolja a gépet.

Akkoriban már több éves uptime-al mentek szervereink, a windows98 meg sokszor naponta négy-ót újraindítással volt úgy-ahogy használható. Stabilnak nevezni még viccből sem lehetett volna soha.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.26. 14:39:53

@Márk_Márk: ""volt 3 egyenrangú office programcsomag, nem a Micosoft találta fel"
Ez ebben a formában szintén nem igaz"

Én nemtom, velem ezt nem fogod diszkuttálni, sose használtam vindózt, túl szar ahhoz. A Byte magazinban láttam az összehasonlítást, egyik sem volt kiemelkedő a többihez képest.

"Ráadásul ami az oprendszert illeti, már akkor is lett volna bőven választék, nemcsak a DOS létezett."

Erről már írtam, nézd vissza.

"Nem tudom, mond-e neked valamit a Windows NT név, de már a Win 3.1 idején is létezett, és az nem DOS-alapú rendszer volt, hanem bizony egy nagyon stabil rendszer."

Igen, WNT-t akartam írni, bocsi. A billgeci belátta, hogy képetelenek megírni egy oprendszert, és átvette Cutlert és 20 fejlesztőt a Digitaltól, azok megírták a WNT-t a VMS mintájára. (VMS minden betűje eggyel inkrementálva = WNT. :)
Válasz erre 

Márk_Márk 2016.10.26. 15:39:25

@Zsoltbacsi:
De bizony, még a 98, a 98SE és a Millennium is.
Nem véletlenül lehet mindegyikből DOS-os rendszerlemezt (floppyt) készíteni.

"NEm ugy ertettem"
Az lehet. Pedig úgy van. Nézd meg, kik vannak benne. Jóval több a komcsi meg a III/2-3-as, mint az MSZP-ben.

@$pi$:
A technológiához biztos nem, a techniológia ugyanis eljárási (gyártási, szerelési stb.) sorrendet jelent.
A technikához (ezt a szót kerested) viszont annyit csak, hogy oprendszer nélkül a legjobb számítógép is csak egy halom kurva drága vas (és egyéb fém). Szoftver nélkül szart sem ér.

"A piacon akkoriban található operációs rendszerek közül talán a legkevésbé stabil és legkevésbé hatékony rendszer volt."
Szépen hangzik, kár, hogy nem igaz.

"Arra csinálták, hogy napi pár órát használja egy felhasználó, aki aztán naponta lekapcsolja a gépet."
Dettó mint fent.

"windows98 meg sokszor naponta négy-ót újraindítással volt úgy-ahogy használható"
Ahogy ez is szimpla hazugság.
Persze, nem szervernek készült, arra ott volt a Windows NT. De nagyon stabil rendszer volt.

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:
Ne kamuzzál, idézzél. Azt, ahol a MS megengedi.
1993 körül még alig volt PC Magyarországon. Már csak az ára miatt is, fekete-fehér 14"-os monitorral, 1 MB memóriával, 386-os procival került több mint 200 ezer forintba (szoftver nélkül!), ami akkor csaknem 1 éves átlagfizetés volt.
De nem, a MS már akkor is büntetésekkel fenyegetőzött.
Az általam említett reklámok meg 1998-1999-ben futottak a magyar tévéken is.

"sose használtam vindózt, túl szar ahhoz"
Hülyeségeket beszélsz, de legalább bevallod, hogy totál alaptalanul és fogalmatlanul.

Ja, lehet összeesküvés-elméleteket fogalmazni, de a Windows NT-nél az NT = New Technology.
Az meg, hogy fejlesztőket csábítanak el egymástól, nem a MS találmánya.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.26. 16:38:52

@Márk_Márk: "Ha Gates nincs, te most nem számítógépeznél"

:)) 1975 óta számítógépezem. TPAi, Basic, Fortran, IBM 360/370, JCL, stb. Valszeg asse tudod, miről beszélek.

Ha billgeci nincs, már tíz éve úgy számítógépeznél, mint most. Kb. ennyivel vetette vissza a számítástechnikát azzal, hogy megölte a konkurrenciát, de nem fejlesztett ő se, mert impotens hozzá.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.26. 16:48:38

@Márk_Márk: "1993 körül még alig volt PC Magyarországon."

Pff, ahol dolgoztam, a kutatóintézetben voltak pc-k vindóz 3.11-el. Talán egy jogtiszta vindóz volt az egész országban. Nem volt szabad az egeret megmozgítani bootoláskor. Word doc formátumban kellett beadni a pályázatokat, különben hozzá nem nyúltam volna. Fényévekkel volt lemaradva a Unix és az X11 mögött, amivel külföldön évekig dolgoztam.

"ekete-fehér 14"-os monitorral, 1 MB memóriával, 386-os procival"

Színes monitorral, 2M-val volt már nekem 88-ban. :))
Válasz erre 

$pi$ 2016.10.26. 19:08:23

@Márk_Márk: "A technológiához biztos nem, a techniológia ugyanis eljárási (gyártási, szerelési stb.) sorrendet jelent."

Sokszor előfordul, hogy angolul gondolkodom, főleg ha számítógépekről van szó. Ahogy lefordítom magyarra néha nem teljesen magyyaros amit írok/mondok.

Egyébként nincs igazad, a magyar nyelvben is használják a "technológiát" ilyen értelemben, lásd a wiki cikkét:

"A technológia (Görög: τεχνολογια < τεχνη "mesterség" + λογος "tan" + toldalék ια) az ember által készített olyan célszerű, az egyéni (emberi) képességeit megnövelő eszközökről (például gépek, anyagok és eljárások) valamint azok alkalmazásáról,[1][2] szóló ismeretek gyűjtőneve, amelyek segítségével"...
Válasz erre 

$pi$ 2016.10.26. 19:11:16

@Márk_Márk: "Szépen hangzik, kár, hogy nem igaz."

Hát nem tudom, hogy te akkoriban mit használtál, milyen munkát végeztél, de gyanítom, hogy Solaris, Linux, Novell Netware, VMS rendszereket nem nagyon láttál. Ha láttál volna nem mondanád, hogy a windows 98 stabil.

"De nagyon stabil rendszer volt."

Nagyon?! Ugyan már! Ne égesd magad!
Válasz erre 

$pi$ 2016.10.26. 19:22:48

@Márk_Márk: "1993 körül még alig volt PC Magyarországon. "

Nem nagyon vagy képbe ezekkel a dolgokkal, ugye? 1993-ban nem csak voltak IBM kompatibilis személyi számítógépek, de akkoriban már lassan be is fejezték a PC gyártást magyarországon. Nemhogy elkezdték, már befejezték. :) (mondjuk a pontos évre nem emlékszem, de valamikor a 90-es évek legelején állt le a videotonnál az IBM kompatibilis PC gyártása)

Sőt, már rég nem PC-t használtunk, hanem 386-os (vagy tán 486-os) volt a modern holmi. Az olyan emberek mondjuk, akiknek otthon van számítógépük és azt hiszik, hogy értenek hozzá még nem nagyon jelentek meg. :D Szép idők voltak.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.27. 01:35:51

Mondom, hogy orbán uszító gyűlöletpropagandája termékeny talajra hullott. Most egy rendőr halt bele. Büszkék lehetnek magukra a fideSS fasszopói.

"A „migráns csürhe” ellen szervezkedett a rendőrgyilkos"

index.hu/belfold/2016/10/26/gyorkos_istvan_portre/
Válasz erre 

Márk_Márk 2016.10.27. 01:41:20

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:
Amekkora baromságokat hordasz össze, max. annyi közöd volt a számítógépekhez, hogy mint takarítónak, megengedték néha, hogy leporold őket.

"Színes monitorral, 2M-val volt már nekem 88-ban. :))"
De aztán beleért a kezed a bilibe, és felébredtél.

@$pi$:
Mert a Wikit is idióták írják. Tele van hibákkal.
Javasolnám esetleg az idegen szavak szótárának lapozgatását, azt mégiscsak hozzáértők alkották, több szintű ellenőrzéssel.

"Solaris, Linux, Novell Netware, VMS rendszereket nem nagyon láttál. Ha láttál volna nem mondanád, hogy a windows 98 stabil."
Ezek közül csak VMS-en nem dolgoztam, sőt, még x86-ra átírt Solarishoz is volt szerencsém a 90-es évek végén. Na, az ritka instabil szar volt.

A Win 98SE (nem keverendő a Win98-cal) pedig bizony egy nagyon stabil rendszer volt. Tetszik neked vagy sem.

1993-ban személyes használatra, otthon kurva kevés embernek volt még számítógépe, a fenti árak miatt. Cégeknél volt, persze, ahol kellett.
A Videotonnál PC-t soha nem gyártottak (mint ahogy sehol Magyarországon), hanem csak vincsesztert (az IBM-nek, és a 90-es évek közepétől a 2000-es évek elejéig). Ne keverd, nagyon nem ugyanaz.
Olyan számítógépeket gyártottak Magyarországon, mint a Rosytex szövegszerkesztőgép (amit Basic-ben lehetett programozni is, de nem volt egyszerű).
Szóval attól tartok, kettőnk közül nem én nem vagyok képben.
Az összes x86-os gépet PC-nek nevezik. Röhej, hogy ennyit sem tudsz.
Válasz erre 

Márk_Márk 2016.10.27. 01:43:37

@$pi$:
Ja, a 90-es évek legelején (kb. 1992-ig, de lehet, hogy tovább) még élt a COCOM-lista, ki sem hozhattál gépet Nyugatról kelet-európai országba hivatalosan, mert elszedték a határon, nemhogy a gyártását engedélyezték volna.
Válasz erre 

Márk_Márk 2016.10.27. 01:45:45

@$pi$:
Ja, a Solarist nem sufnicég portolta át x86-ra, hanem maga a Sun. Az országban mondjuk Sparc processzoros gép nem is nagyon volt talán, csak az ő Kapás utcai székházukban.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.27. 02:21:53

@Márk_Márk: "még élt a COCOM-lista, ki sem hozhattál gépet Nyugatról kelet-európai országba hivatalosan"

Cégek nem exportálhattak a szovjet blokkba. Persze megoldották, dolgoztam pl. VAX-okon.

PDP 11/40-et a magyarok egyet vettek, lemásolták, és gyártották. Az oroszok nem szaroztak, vettek vagy százat.

1988-ban a 386-os IBM kompatibilis PC-AT gépet hurcoltam keresztül fél Európán, haza Magyarországra.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.27. 02:33:59

@Márk_Márk: "Ja, a Solarist nem sufnicég portolta át x86-ra"

Volt a Microsoft által terjesztett Xenix PC-re. Ezt sose értettem. 13 db 5 1/4-es floppin volt.
Válasz erre 

$pi$ 2016.10.27. 06:51:41

@Márk_Márk: "Az országban mondjuk Sparc processzoros gép nem is nagyon volt talán, csak az ő Kapás utcai székházukban. "

Én is több sparc-os gépet felügyeltem, szóval de, voltak ilyen gépek. Forgalmazták és szervizelték is őket.

"Ja, a Solarist nem sufnicég portolta át x86-ra,"

Olvastam a forrásaikat. Olyan 25 éves kommentek voltak benne, hogy "ezt majd hamarosan meg fogom csinálni".Még eredeti AT&T-s email címekkel is voltak benne bőven FIXME-k.

A szoftverminőség nem attől lesz, hogy nem sufniban dolgozol.
Válasz erre 

$pi$ 2016.10.27. 06:59:02

@Márk_Márk: "Ja, a 90-es évek legelején (kb. 1992-ig, de lehet, hogy tovább) még élt a COCOM-lista, ki sem hozhattál gépet Nyugatról kelet-európai országba hivatalosan, mert elszedték a határon, nemhogy a gyártását engedélyezték volna. "

Hidd el, gyártotta a Videoton az IBM PC-t. Forgalmazta is, hirdették az újságokban. Ha nem hiszed nézz utána. Keress rá erre:

"Hungary’s first IBM PC-clone was also one of Europe’s first IBM PC/XT clone. It was produced around 1982 at the Coordination Institute for Computer Sciences (Számítástechnikai Koordinációs Intézet, SZKI)."

Amúgy a cocom listát érvényesíteni próbálták a határon, de hogy a fenébe tudták volna megtiltani valaminek a gyártását? Jön amerika és megtiltja, hogy a keleti blokkban ezt meg azt gyártsanak?

Ment a reverse engineering ezerrel.
Válasz erre 

$pi$ 2016.10.27. 07:08:52

@Márk_Márk: "A Videotonnál PC-t soha nem gyártottak (mint ahogy sehol Magyarországon), hanem csak vincsesztert (az IBM-nek, és a 90-es évek közepétől a 2000-es évek elejéig). Ne keverd, nagyon nem ugyanaz."

"Leading constructor of the first Hungarian IBM PC clone was Gábor Faix. He can legitimately be proud of his work, since his task was not by far to build up a “PC house” by using ready-made elements. First, he had to get acquainted with the original PC, and then had to recognise the documentation published by IBM to the collection of computer parts available in the East."

Tessék egy kép, ha olvasni lusta vagy:
m.cdn.blog.hu/la/lazarbibi/image/vz110.jpg
ebből a cikkből:
lazarbibi.blog.hu/2015/09/12/videoton_szamitastechnika

Én ezzel a vitát lezárom veled, közismert tényeket tagadsz, osztod az észt olyan dolgokról, amikről semmit sem tudsz. Olyan számítógépekről állítod, hogy nem léteztek, amiken én annak idején dolgoztam.

Én 95-ben, 98-ban több száz számítógépért voltam felelős, abból éltem, hogy a windows 98 milyen instabil volt, te meg azzal jössz, hogy de az mennyire stabil volt már. Nyilván nem is dolgoztál akkoriban a szakmában, de mindegy.
Válasz erre 

$pi$ 2016.10.27. 07:37:18

@Márk_Márk: "Mert a Wikit is idióták írják. Tele van hibákkal.
Javasolnám esetleg az idegen szavak szótárának lapozgatását, azt mégiscsak hozzáértők alkották, több szintű ellenőrzéssel."

A szavak azt jelentik, amit az emberek gondolnak róluk. Az, hogy idéztem a wikipédia cikket bizonyítja, hogy sokak szerint van olyan jelentése a magyar technológia szónak mint az angol technology szónak. Lehet, hogy a közelmúltban változott, lehet, hogy éppen az angol nyelv hatására.

Mindenesetre az, hogy a 25 évvel ezelőtt írt szótár vagy a magyar tudományos akadémia szerint nem pont ezt jelenti a szó engem nem hat meg. Majd ők is észreveszik egy idő után és javítják a szótárukat.

Rengeteg szónak van egy bővebb és egy szűkebb értelmezése, de a lényeg, a mondanivalóm így is úgy is érthető és igaz: a microsoft semmi újat nem tett hozzá a számítástechnikához, csupán kifejlesztettek néhány kétes minőségű terméket.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.27. 09:13:19

@$pi$: "Ment a reverse engineering ezerrel."

Nem mindig sikerólt. Vettek egy IBM gépet, hogy majd azt is szépen lekoppintják. Megérkezett, kinyitják, hát az egész központi egység bele volt öntve egy műanyag blokkba, áram be, hűtővíz be, hűtővíz ki, ennyi. Esély se volt roncsolásmentesen szétszedni. Szépen becsukták, és használták egészséggel.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.27. 09:18:37

@$pi$: "A szoftverminőség nem attől lesz, hogy nem sufniban dolgozol."

Az SAP-sek vergődnek néha nagyon. Ki kell javítani egy hibát, de semmi leírás, semmi komment, hogy mi volt az eredeti terv, és az összevissza kód alapján nem lehet kitalálni, hogy az egyes működési módok csak véletlen, vagy szándékos tervezés erdményei. Hol van a híres német precizitás? (Ezek még olyan kódok, amit az ősidőkben echte németek írtak.)
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.27. 09:23:48

Úgy koppintottak, hogy vettek mondjuk egy PDP 11/40-et, kihúztak egy áramköri lapot, lemásolták, vszadugták a másolatot. Ha nem működött a gép, akkor dolgoztak még rajta, ha működött, mentek a következőre. Mikor az utolsó lappal is végeztek, lett egy saját gyártású számítógépük, és elnevezték TPA 11/40-nek.
Válasz erre 

Márk_Márk 2016.10.27. 14:18:22

@$pi$:
Mondjuk úgy, hogy nem kapod meg hozzá az alkatrészeket?

Ha valamelyik cégről megtudták volna, hogy a keleti blokkba ad el COCOM-listás alkatrészt, akkor annak vége lett volna, a vezetőinek meg börtön.

És azért ezekben nem olyan alkatrészek voltak, amiket az akkori orosz technikával, ami nálunk is volt, le lehetett volna gyártani.

De keress nyugodtan olyan linket, ami szerint a Videoton gyártott IBM PC-t. Nem fogsz találni, azon egyszerű oknál fogva, hogy fenti okok miatt nem gyártott, mert nem gyártHATott.

"voltak ilyen gépek. Forgalmazták és szervizelték is őket."
Érdekes, hogy a Sun magyar központja erről nem tudott, ezért nekünk Csehországba kellett kimenni tanfolyamra, merthogy azt mondták, Magyarországon csak náluk a központban van ilyen gép, de ott meg oktatásra nincs lehetőség.

Persze tudom, itt mindenki használt számítógépet is már a processzor feltalálása előtt. De talán még idejében szólok, hogy ez nem a nagyotmondóverseny döntője.

A belinkelt cikk totál kamu. Lehet, hogy saját részre, prototípusként gyártottak ilyet, de abból max az az 1-2 darab készült. Ezt nem nevezik gyártásnak. A VT-16, amit valóban gyártottak, az meg a ZX Spectrummal volt egy szint, illetve jóval gyengébb volt, nagyobb méretben, azon még dolgoztam.

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt:
Jó, ezt a mesét már hallottam, akkor sem hittem el.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.28. 02:27:26

Csúnyán, de rögtön lekoppintották a magyarok a PC-t

Annak ellenére, hogy a nyugati csúcstechnológiás eszközök exportját tiltó hidegháborús COCOM-lista korlátozásai a nyolcvanas években még érvényben voltak, mindössze egy évvel az első IBM PC bemutatását követően lemásolták a magyar mérnökök a kapcsolási rajzok alapján, a komputer ugyanis viszonylag egyszerűen beszerezhető áramköri elemekből épült fel - derül ki az egykori fő konstruktőrnek, Faix Gábornak az Óbudai Egyetemen tartott előadásából. A szükséges alkatrészeket az intézet külföldre járó munkatársai magánszemélyként vásárolták meg, és a Bizományi Áruházon keresztül értékesítették az anyacégnek, kijátszva a nyugati országok tiltását.

Bár az otthonokban még ZX Spectrum és Commodore számítógépek is csak elvétve voltak, a Számítástechnikai Koordinációs Intézet (SZKI), Sci-L nevű leányvállalatánál 1982 tájékán már megkezdték az első magyar PC, a Proper-16-os sorozatgyártását. Faix szerint az eredeti IBM gép és magyar klónja között volt némi eltérés: utóbbit nagyobb kapacitású memóriamodulokkal szerelték fel, a bővítőkártyák foglalatainak számát pedig négyről nyolcra növelték - ezt egyébként később az amerikai gyártó is meglépte egy modellfrissítés során.

www.origo.hu/techbazis/20110812-harminc-ev-utan-lassan-bucsuzhatunk-a-pctol.html
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.28. 02:30:05

A Wangot az ENSZ-ben felállva tapsolták meg ... a titkárnők, mert lehetővé tette, hogy szövegszerkesztőt használjanak írógép helyett.
Válasz erre 

Márk_Márk 2016.10.28. 13:09:35

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt:
Ja, csak nem gyártották, hanem csináltak 1 vagy 2 prototípust, ami vagy működött, vagy nem.
Kapni biztosan sehol sem lehetett, még állami beszerzésben sem - ha lehetett volna, az én akkori cégem, mellesleg ekkor még igen fontos állami cég nem iszonyatos engedélyeztetési procedúrák után szerzi be Bécsből, valutáért (amit akkoriban nem dobáltak csak úgy nyakra-főre, ha eltitkoltad, hogy van neked otthon, és valamiért kiderült, börtön járt érte, ahogy azért is, ha a megengedett 3 év/150 dollárnál többet akartál kicsempészni az országból) 1987-ben az első, még vincseszter nélküli PC-jét.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard