Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Tíz mondat a Tanú című filmből, melyekről általában Kovács Zoltán jut eszünkbe

Tíz mondat a Tanú című filmből, melyekről általában Kovács Zoltán jut eszünkbe

Minél nagyobb hülyeségekkel eteti a kormány a népet, annál ostobábbnak tartja az embereket. Meddig lehet srófolni ezt? Vajon mikor jönnek rá a választópolgárok, hogy a Fidesz politikusai számára nincs határ, ha összeesküvés-elméleteket kell gyártani. A Németh Szilárdba oltott Kovács Zoltán már talán a párt felsőbb vezetésében sem tolerálható hülyeségkoktél. Akkor mért bombáznak bennünket olyan képtelenségekkel, hogy a jogvédő szervezetek terroristákkal és embercsempészekkel kokettálnak? Nos, Bacsó Péter klasszikusa ezekre a kérdésekre is megadja a választ. Lássunk tíz mondatot a filmből, melyek mai is épp olyan aktuálisak, mint 1969-ben.

24_hu_40.jpg

Fotó: 24.hu

Tíz feljelentés közül kilenc marhaság. (Dániel Zoltán)

A nagy számok törvénye alapján annál több ellenséget lehet eltakarítani az útból, minél több vétlen embert háborgatunk. Nehéz lenne olyan társadalmi csoportot találni ma Magyarországon, amelyre még nem szállt rá az Orbán-kormány az utóbbi hét esztendőben. Hogy aztán a vádak megálltak-e, senkit nem érdekel, lényeg, hogy érezze a mellkasán mindenki a nyomást.

Mutasson nekem egyetlen embert ebben a tetves országban, akire ha kell, 5 perc alatt nem bizonyítom rá, hogy bűnös! (Virág elvtárs)

Folytatva az előző gondolatmenetet, lényegében bárkiből bűnbakot farag a mostani kormányzat, ha éppen szüksége van rá. Most, hogy csak néhány migráns fagyoskodik a határon, odacsapnak a jogvédő civileknek, de ha kell, a közszolgálatinak csúfolt tévé beszámol arról is, amint Soros György békaemberei kimásznak a jeges Dunából, hogy orvul támadást indítsanak a legitim magyar kormány ellen.  

Én ideológiailag nem vagyok elég képzett. (Pelikán József)

Vagyunk ezzel így egy páran ebben az országban. Még talán Lázár János is, aki nem szokta visszafogni magát, ha az osztályellenséget kell pocskondiázni, ám most ő is önmérsékletre szólította fel párttársait. A reakciósok ott lapulnak minden bokorban, ettől még nem kell kiirtani a teljes bozótost.

Virág elvtárs megmondta: az osztályharc élesedik. (Pelikán József)

Egyetértünk. A reakciós liberális demokráciák utolsó erejükkel ellentámadást indítottak Brüsszel vezetésével az illiberális országok baráti tömbje ellen, de a történelem kerekét nem lehet kétszer egymás után visszaforgatni, úgyhogy miután betöltötték történelmi szerepüket az Európai Unió jóléti államai, most mehetnek a történelem szemétdombjára.

vasarnapihirek.png

Fotó: vasarnapihirek.hu

Az a gyanús, ami nem gyanús. (Pelikán József)

Ennél tömörebben és bölcsebben még Kovács Zoltán sem fogalmazhatott volna. Itt járkálnak közöttünk Fidesz-szavazónak álcázott liberálisok és posztkommunisták, és jóindulatú szerkesztők gyanútlanul behívják ezeket az embereket a közszolgálati televízióba, ahol aztán kiderül, hogy a letűnt világ képviselői, és csak provokációs célzattal keresték maguknak a nyilvánosságot. Szóval, a baglyok és az adószakértők sem azok, aminek látszanak!

Tudja, Pelikán elvtárs, egyszer majd kérni fogunk magától valamit. (Virág elvtárs)

A reakciós civil szervezetek nagyon félreértették ezt a klasszikus mondást, hiszen amíg Gyurcsány Ferenc kormánya nyúzta a magyar népet, nyilvánosságra hozták kritikai észrevételeiket, és azt hitték, hogy ugyanezt megtehetik majd az illberális kormányzat esetében is. A nyugati érdekek kiszolgálóiként ordas támadást indítottak pártunk és kormányunk ellen, azt hívén, hogy korábbi érdemeik ellensúlyozzák majd mostani tetteiket. Nos, rossz hírünk van, a nemzeti kormány már nem kér, hanem követel, sőt eltakarít minden ellenséges külföldről pénzelt ügynököt ebből a szép országból. Matolcsy György jegybanki alapítványai is bizonyítják, hogy a mennyiségi változás egy idő után átváltozik minőségi változássá.    

Az élet nem habostorta, Pelikán. (Virág elvtárs)

Igen, ezt most már tudják a pedagógusok, rendvédelmi és egészségügyi dolgozók, kisnyugdíjasok, újságírók, egyetemisták, ellenzéki politikusok, közmunkások, migránsok, a multik, a bankok. sőt Simicska Lajos és Spéder Zoltán is kezdi ezt az igazságot felismerni. Most csatlakozhatnak hozzájuk a külföldről pénzelt civilek is. Szóval, az élet nem felcsúti kisvasút!

Hagyjuk a szexualitást a hanyatló nyugat ópiumának! (Virág elvtárs)

Mint azt Matolcsy György még gazdasági minisztersége idején megjósolta: a magyar ember szexuális éhségét az egykulcsos adó hozza meg, így nem kell nyugati mintákat másolnunk. Felejtsük el a többkulcsos adózást, és mindjárt kívánatosabbnak látjuk partnerünket, és ez meg is hozza majd az eredményét a népességpolitikában.

És egyet jegyezzenek jól meg: ellenség van éppen elég, nem a becsületes munkásembereket kell macerálni. (Dániel Zoltán)

Bizony, aki minden erejét összeszedve masírozik a Békemenettel, elveri a dekadens Kétfarkú Kutyapárt aktivistáit, esernyővel üti az ellenzéki provokátorok fejét, amikor a párt vezetőjét fütyülik ki a nemzeti ünnepen, aki Orbán Viktorért mondja imáját, azt ne csesztessék, mert van itt ellenség elég, akikre minden jóravaló embernek fókuszálnia kéne. Le kell csapni a nyugati ügynökökre, el kell tiporni minden próbálkozást, nehogy a kormány soraiba férkőzzenek.   

hetnap.jpg

Fotó: hetnap.sb 

Ha én valamit szeretek magamban, az a szerénység. (Bástya elvtárs)

Ahogy egy dakota közmondás tartja: „Egyszer voltam rosszul életemben, amikor elájultam magamtól.”

123 komment Poéngyáros Tovább
Tíz mondat a Tanú című filmből, melyekről általában Kovács Zoltán jut eszünkbe Tovább
Facebook Tetszik
0
123 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Orbán Viktor Kijevben Orbán Viktor Kijevben
  • Miért jár harcolni Brüsszelbe Orbán Viktor? Miért jár harcolni Brüsszelbe Orbán Viktor?
  • Így kerül Orbán Viktor egyre távolabb Európától Így kerül Orbán Viktor egyre távolabb Európától
  • Orbán Viktor elkezdett távolodni Moszkvától Orbán Viktor elkezdett távolodni Moszkvától
  • Biztos, hogy olyan jól érezte magát Orbán Viktor Szamarkandban? Biztos, hogy olyan jól érezte magát Orbán Viktor Szamarkandban?

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr7712123605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (123)
Az utolsó 100 komment:

na__most__akkor 2017.01.15. 13:40:14

@01234567:
"Orbán kedvenc filmje volt "A Tanú". Mára már lehet hogy nem..... "
Biztosan nem.

Hát igen. Ellenzékből nézve, ez egy jó film. A mindenkori ellenzékből...
Ameddig még van ellenzék.
Észak-Koreában például nincs. Kihalt.
Oroszországban, Törökországban az ellenzék egy veszélyeztetett állatfaj. Mint nálunk.
Válasz erre 

illaim 2017.01.15. 13:43:42

@na__most__akkor: Egy kutyaszart átlépni szoktam nem vitába keveredni vele!
Válasz erre 

pamut 2017.01.15. 13:52:57

Hogy fáj az igazság a fideszeseknek :)

Mondjuk olyan őrületekre mint a stadiontéboly vagy nyílt, büszke lopás, még a Tanúban sincsenek párhuzamok, ezekre akkor még nem készültek fel...
Válasz erre 

Cycmen 2017.01.15. 14:04:37

Ezt a tömény hülyeséget!
Válasz erre 

na__most__akkor 2017.01.15. 14:07:12

@pamut: világjelenség...
G. W. Bush szimplán hülye volt.
Ez a Trump még ráadásul agresszív is.

És hogy Nostradamust idézzem (manapság divatos):
"sárga veszedelem"

Trump feje...
Válasz erre 

Bicepsz Elek77 2017.01.15. 14:30:47

@na__most__akkor: Az ellenzek mindig ujjaszuletik. Soha sem hal ki, csak uj ellenzek jön!!
Válasz erre 

na__most__akkor 2017.01.15. 14:34:02

@Bicepsz Elek77:
Nincs magyar ékezet?

Téged is utállak...
Válasz erre 

Nagyorrú Barbi 2017.01.15. 14:42:34

Azt elfelejtette trombitás frédi odaírni, hogy a filmbéli idézeteket ők, mint büdös bolsik mondották volt anno. Bolsi= libsi=zsidó. Szar neked frédi, mert nem kerültök hatalomba '18 után sem. Szerezz be egy adag nyugtatót addig is...
Válasz erre 

HorseFucker 2017.01.15. 15:20:42

@na__most__akkor: Baszd meg a kurva anyád hulláját a ravatalán büdös geci !
Na volt ékezet, örülsz ? :)
Válasz erre 

HorseFucker 2017.01.15. 15:22:13

@Nagyorrú Barbi: Te egy tipikus agyalágyult fidess seggfej troll vagy. Agyatlan szar.
Válasz erre 

Mizantrop 2017.01.15. 15:33:47

@deneskata: Nem, ő egy barom. Nem kell mélyebben firtatni.
Válasz erre 

Cycmen 2017.01.15. 15:34:24

@Nagyorrú Barbi: Jaj jól elvan ő elv és faj meg kór társaival. A Sas kabaré mintájára a "belső " piacon van sikere az igénytelen ostoba humornak mocskolódásnak ha jobboldali csapásirányú, kicsit még orbánozik is, akkor pláne! A tanú egyértelműen a magyar ötvenes évek komcsi ámokfutását ábrázolja Farkas Mihály felismerhető figurájával, szóval általános diktatúra ábrázolásnak nem mondható hiába próbálja a posztíró beállítani. És diktatúrázni eleve arcátlan pofátlanság baloldalról, hiszen A tetű Rákosi bandán kívül Kun álnéven üzemeltettek itt klasszikus diktatúrát, több nem volt hiába vergődnek.
Válasz erre 

Mizantrop 2017.01.15. 15:37:27

@na__most__akkor: Elképesztő, hogy magukat antikomcsinak valló nickek ilyen szinten képtelenek arra az egyszerű agyi folyamatra, amely az egyediből az általános felé vezet. Annak a megtapasztalására, hogy egy adott film, bár korhoz, helyhez kötött, mégis egy absztrahációs folyamat révén nem kizárólag arról szól, hanem a diktatúráról mint jelenségről. Tényleg azt kell feltételeznem, hogy súlyos szövegértési-logikai-eszmetörténeti mulasztásaik vannak.
Válasz erre 

Mizantrop 2017.01.15. 15:47:19

@alfacharlybravo: Figyelj, pajtás, olyan kritikátlan seggnyalás a büdös életben nem volt sehol az utóbbi 25 évben, mint a jelenlegi kormánypárti médiumokban. Azt a hangot, amelyet Gyurcsányékkal szemben a balliberális média megütött anno, ha nagyítóba épített bányászlámpással keresed, akkor sem fogod megtalálni a jelenlegi magyarországi jobboldalon. Sőt: kritikának a nyomát sem. Már ameddig folyik bele a közvetlen kormánypénz. Ha nem, akkor persze magukra találnak (Hír TV). Ennek pedig igen egyszerű oka van: szektákban, gyülekezetekben nincs helye demokratikus beszédmódnak. De azt is megnézheted, hogyan fordult a "balliberálisnak" nevezett (azaz: normális, kritikai gondolkodással megáldott/vert) támogató réteg habozás nélkül a saját oldalától, amikor szembesült azok aljasságaival, s adta meg passzivitásával a lehetőséget arra, hogy a hívek magasba emelhessék a maffiaállam szakosodott fődisznóját.
Válasz erre 

Mizantrop 2017.01.15. 15:49:29

@Nagyorrú Barbi: Hányadszor futottál neki szeptemberben a 7. osztálynak? Mert ez kb. az a szint. 8.-ra azért már ennél szofisztikáltabb az agy.
Válasz erre 

alfacharlybravo 2017.01.15. 15:54:48

@Mizantrop: Igazándiból a balliberális áldottak rohadtul hallgattak a sajátjaikról, ők mint oknyomozó újságírók a Fidesz hazugság gyárának leleplezésével és Orbánozással voltak 100% ban elfoglalva.

" "balliberálisnak" nevezett (azaz: normális, kritikai gondolkodással megáldott/vert) támogató réteg" Én inkább elvakult frusztrált kazároknak nevezném őket. Mint most Amerikában az anti Trumpistákat. Remélem Viktor és Donald megnézik a tanú c. filmet csak Putin hiányzik majd a társaságból, de neki nem kell levetíteni ős ismeri ezen dolgokat.
Válasz erre 

kissiú 2017.01.15. 16:19:03

@Cycmen: "A tanú egyértelműen a magyar ötvenes évek komcsi ámokfutását ábrázolja "

Pontosan. Csak az a baj, hogy az elmúlthétévben is államosították az iskolákat, tankönyvkiadást, magánnyugdíjpénztári vagyont, mobilfizetést, időjárásjelentést, babakötvényeket, ésatöbbi. Továbbra is teljes erővel védik a kommunizmusban aktív ügynököket. Jogi eszközökkel próbálják ellehetetleníteni a kormánykritikus hangokat. Legfőbb ellenségünk a hanyatló Nyugat Európa, legfőbb szövetségesünk a Nagy Oroszország. Az állami média nonstop szajkózza a magyar sikertörténetet. Állandó ellenségkeresés zajlik. Ezek a hasonlóságok nyilván elkerülték a figyelmedet.
Válasz erre 

HorseFucker 2017.01.15. 16:26:45

@kissiú: Aki a ruszkik faszát szopja az kb. 200 éve hazaáruló rohadék !
És duplán szomorú,hogy egy a kis gennyes Geci szarzsák,aki fiatalon éppen azzal lett híres, hogy "kizavarta" az oroszokat a beszédével, most kritikátlanul ezt teszi ! Ezért majd a történelem szemétdombjára fog kerülni, de addig rohadjon meg ahol van !
Válasz erre 

TomH 2017.01.15. 16:34:27

+1: Csak semmi kurválkodás. (Pelikán)
Válasz erre 

Szabványok 2017.01.15. 16:51:54

@FILTOL: Ez a film az ostoba elnyomásról szól. Épp úgy, mint Orwell 1984-e. Ostoba elnyomást általában a népboldogító szocialisták követnek el. (Szólamokban a nép nevében.) Valóban ezt tették 40 éven át a MDP/MSZMP kommunistái. De ezt tette Hitler is, és a rendszerváltoztatás utáni kormányok jó része is. Volt, amikor nemzetietlen szocializmus volt, volt, amikor nemzeti.
13., 14. havi nyugdíj, minimálbér emelés, rezsicsökkentés, teljes foglalkoztatottság, közalkalmazotti béremelés, mind-mind ópium a népnek.
Válasz erre 

Cycmen 2017.01.15. 16:52:05

@kissiú: Ezek a hasonlóságok nyilván elkerülték a figyelmedet.

Milyen hasonlóságok? A film adta a poszt alapját és ha hasonlóságot látsz benne és abban amit leírtál, akkor neked mindegy milyen filmet nézel, belemagyarázol mindenbe ami eszedbejut. Mondjuk a te bajod, csak ne várj megértést.
Válasz erre 

kissiú 2017.01.15. 17:13:36

@Cycmen: Bárcsak csak az én bajom lenne... Megértést, na azt tényleg hiába várok.
Válasz erre 

Mizantrop 2017.01.15. 17:26:25

@alfacharlybravo: Egy hazug szar vagy, elég hármat kattintani, mondjuk egy 2005-ös HVG-ben ezekért a bekezdésekért:
"Nem pusztán politikai és történelmi okokból osztja meg azonban Gyurcsány a közvéleményt. A miniszterelnök viselkedésében időnként túl sok a póz, a kimódolt gesztus, retorikájában pedig a szirup. A Nemzeti Múzeum lépcsőjén március 15-én elmondott ünnepi szónoklata maga volt a tőről metszett politikai giccs.
Ami a kormány legtöbbet emlegetett vállalkozását, a száz lépés programját illeti, ez egyelőre olyan "törmelékpolitikának" látszik, amit nem túl költséges, ám egymástól elég távol eső elemekből gyúrtak egybe, illusztrálandó a kabinet lázas igyekezetét. A konkrét intézkedések azonban itt sem igazodnak mindig a meghirdetett ideológiai preferenciákhoz. Gyurcsány korábban például nem csupán az igazságos Magyarországról beszélt, hanem arról is, hogy meg kell szüntetni a "kusza érdekérvényesítéseket". A kivételezett társadalmi csoportok adókedvezményeinek fenntartása, sőt tervezett kiterjesztése (lásd: eva, ekho) most mégis arról árulkodik, hogy a kabinet külön jótéteményekkel igyekszik lekenyerezni a befolyásosnak vélt különféle lobbikat (HVG, 2005. augusztus 13.)."
Ez aztán a 100% antiorbánizmus, mi, hülyegyerek? De mondjuk kár is beléd, a Trumpról szóló megjegyzésed is mutatja, hogy egy tanulatlan papagáj vagy.
Válasz erre 

dare 2017.01.15. 17:31:52

"-Mi a duma bojkottja?
-Az hogy mindenki fogja be a pofáját.
-És a proletárdiktatúra?
-Ezt se tudja, hát amikor a prolik diktálnak.
-Na és a 3 funkciója?
-Én egyet tudok.
-Na
-Az ellenforradalmár, nyilas, fasiszta bandát (behelyettesíthető másra) ütni kell.
-Ütni kell...és a másik kettő?
-Nem elég?
-Nem.."

De a másik még jobb, amikor Dániel Zoli és Pelikán találkoznak.
Mintha egy külföldről hazalátogató rokonnal beszélgetnénk.
"-Milyen a hangulat felétek?
-Hááát...
-Azt olvastam kitűnő.
-Hol olvastad?
-A hangulatjelentésben
-Akkor biztos kitűnő."

A 90 után született embereknek, fogalmuk sincs arról milyen világ is volt akkor.
A kormány csak illusztrálja a történelmi tananyag könnyebb megérthetősége, és az oktatás színvonalának növelése érdekében.
Persze még ezért is éri őket kritika.
Gyalázat.
De nagyon sok hunyó van ebben a történetben 89 óta, ahogy fentebb említette is valaki, ezért görgetjük még magunk előtt ezt a követ, hogy az unokáink unokái is megtapasztalhassák mindezt.
Nem bírjuk otthagyni, az nem lenne olyan magyaros, elvégre "nekünk Mohács kell".
Válasz erre 

alfacharlybravo 2017.01.15. 17:33:54

@Mizantrop: Trágár idióta!!!!!!
Válasz erre 

Halál kamionja mindenkit elgázol 2017.01.15. 17:34:06

@Mizantrop: Megbukott már ma Orbán?
Válasz erre 

Netuddki. 2017.01.15. 17:36:24

@HorseFucker: Lófaszt zavart ki ez a mocsok tolvaj! Ha nem akartak volna menni, még most is itt lennének.
Válasz erre 

Halál kamionja mindenkit elgázol 2017.01.15. 17:37:05

@dare: ''Nem bírjuk otthagyni, az nem lenne olyan magyaros, elvégre "nekünk Mohács kell".

meg is kaptátok

Orbán viszont köszöni, virul. Csak az európai császári trónért cserébe mond majd le.
Válasz erre 

dare 2017.01.15. 17:39:44

@Halál kamionja mindenkit elgázol: Találtunk egy új Mátyás királyt?
Viszont te nem ezt kaptad, téged rehabilitáltak.
Válasz erre 

Visceroid 2017.01.15. 17:45:32

@dare: "A 90 után született embereknek, fogalmuk sincs arról milyen világ is volt akkor. "

A 90 után születettek éppen most tapasztalják, hogy milyen is volt akkor..:)
Válasz erre 

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.01.15. 17:46:02

@FILTOL: Az a helyzet kedves fideszes honfitársam, hogy mára a fidesz sokkal mszmp-bb, mint bármelyik más politikai formáció, ideértve az mszp-t is. Szellemi örökös, mi? Kádár, sőt Rákosi is elégedetten csettintene, ha látná a fidesz államosításait és propagandáját.
Válasz erre 

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.01.15. 17:47:38

@$pi$: Oroszországban sincs egypártrendszer, Törökörszágban sem. Sőt a kádári kommunizmusban is voltak választások, olyannyira, hogy aki nem ment szavazni, azért jöttek. Szóval mit szeretnél ezzel mondani?
Válasz erre 

dare 2017.01.15. 17:58:39

@Visceroid: A tanulás nem elég, mindig azt mondják a gyakorlatban való tapasztalat jobban érthetővé teszi mindenki számára a tananyagot.
Felfoghatjuk ezt színdarabnak is.
Már csak az lenne a jó, ha tudnánk hány felvonás van még hátra ebből az epikus színházból.
Válasz erre 

2017.01.15. 18:56:19

@alfacharlybravo: a Gyurcsány beszéd sem szivárgott ki, a komcsi elnyomó gépezet megakadályozta a nyilvánosságra kerülését. Az októberi balhé is hiányzott a tv közvetítésekből, mert eltitkolták a rendőrattakot.
Te nagyon feledékeny vagy, értem és elfogadom, de annyi eszed sincs, hogy ne tagadd a legfőbb érveitek forrását.
Válasz erre 

2017.01.15. 18:58:36

@Halál kamionja mindenkit elgázol: nem ma, már régen. Csak vannak hülyék , akiknek elég szépeket mondani és elhiszik.
Válasz erre 

2017.01.15. 19:03:26

@Cycmen: nincs igazad. A legfontosabb szellemi kvalitás az absztrakció. Nélküle nincs kreativitás.
Mivel azt látom, hogy a fideszesek tagadják ezt, sőt, erős bizonyítékàt adják az absztrahálás hiányának, azt kell mondanom, kreativitásuk is hiányos. Vagyis szellemileg alacsonyabb rendűek.
Válasz erre 

Egyallampolgar 2017.01.15. 19:04:08

"Itt valami tényleg nem stimmel."
Válasz erre 

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2017.01.15. 19:11:37

@Zsákos Dildo: Hatnaltasd.magad ezzel nyugodtan.majd 2022ben beszélgessünk.inproduktiv vergődés.tudom én Viktor a kis duce.vagy épp kishitler...ja nem .cigany.zsidó.Bocsi kadar...rakosi.es mindet egyben.
Kb.ezen szinten nyomjatok 1998 ota.es nem értitek mi tortenik.
Nem is csoda.
Válasz erre 

jágör68 2017.01.15. 20:06:08

www.youtube.com/watch?v=f0CF9c8B_3M

0:24- től kezdődik a migránssegítők, fotósok(média) és a határt ostromló terroristák koprodukciója

bunugyihirek.hu/cikk/Soros-Gyorgy-szervezete-a-szabalyok-kijatszasara-buzditja-a-migransokat/294629
Válasz erre 

J.R. Ewing 2017.01.15. 20:58:56

Ennek a szarfaszú bloggernek, aki ezt a hígfos cikket írta, az apja volt a börtönőr.
Buta prolik ezek a mai napig.
Válasz erre 

ember100 2017.01.15. 22:36:05

@Szabványok:
Helló !

Hát igen igazad van .
A mostani rezsim nem csinál olyanokat hogy :
rezsicsökkentés , bözsiutalvány "teljes " foglakoztatás közmunka , minimálbér emelés , stadionok , ( kenyér és cirkusz a népnek ) .....
folytassam még.
Szinte teljes a párhuzam a Tanú és a mai rendszer között
Talán annyi hogy a Rákosi egy elvesztett háború után az országot építgette és nem stadionokat meg kisvasutat a falujába !!!!
Válasz erre 

morph on deer 2017.01.15. 22:42:06

@Szabványok:
"Szólamokban a nép nevében."

Csak nem az "Üzenjük Brüsszelnek" kezdetű baromságokra gondolsz?
Válasz erre 

siriq111 2017.01.15. 23:05:13

@morph on deer: Raadasul egy varosnak uzenget a kormany. A helyi polgarmester meg magasrol sz@r arra mit uzen nekik a kormany.
Válasz erre 

-JzK- 2017.01.15. 23:19:35

Minden hibája ellenére a moszkovita kommunisták mai szellemi örökösei nem a kormánypárti jobboldal, hanem a kultúrmarxista, cigánysegélyező, buziimádó, feminista, kokeróimádó SJW-k. Hogy vinné el őket az ördög. Remélem Trump elnöksége láncreakciót indít be, és a nyugati világból is kisöprik ezt az ideológiai szemetet.
Válasz erre 

Csak Norris 2017.01.15. 23:49:01

@illaim: "Ja! aztán azzal a korlátolt magyatarka fejedbe már be se fér, ha valaki nem magyar klaviatúrát használ?"

Bocs hogy beleugatok, de kb. 2 perc bármilyen klaviatúrát telepíteni. Nekem pl. a németen van angol és Magyar is pluszban telepítve.
Válasz erre 

Csak Norris 2017.01.15. 23:52:32

@Zsákos Dildo: Én nem vagyok fideszes, de a gyűlölőiktől kéd fő dolgot olvasok mindig.

-A fidesz olyan mint az MSzMP.
-Kádár alatt minden jobb Volt. (pl. 3 fotintos kenyér ma meg 300)

Akkor most melyik? nekem kicsit ellentmondásos.
Válasz erre 

siriq111 2017.01.16. 00:25:51

@Csak Norris: En meg tobbet gepelek angolul mint magyarul. Nekem csak nyug a hatamon a magyar beallitas Ezt is meg lehet erteni ha akarja az ember.
Válasz erre 

morph on deer 2017.01.16. 00:31:27

@csentecsa:
"Brüsszel most olyan nektek, mont annak idején Moszkva volt.."

Kiknek olyan micsoda?

Én így egyesszámban, én meg nem csinàltam Brüsszellel semmit, azon túl, hogy voltam párszor.

Szerinted ki az a sötét bugris, aki minden második mondatában emlegeti, és több ezer négyzetméteren "üzenget"?

Segítsek, vagy kitalálod magadtól is?

Az imént meg rákérdeztem egy 'rokonléleknél' - nem az én rokonom, de ez most mindegy, - hogy a "Szólamokban a nép nevében" kitétel netán nem ezekre az ország és a magyar nép nevében íródott dedós szintű faszságokra gondolt-e...

Nem kötelező "Brüsszelhez" tartozni, rásdásul megtudtuk, hogy "van élet az unión kívül" - mint például Svájcban, Norvégiában, vagy esetleg Törökországban vagy Ukrajnában, csakhogy közelebb kerüljünk a gazdihoz.

Szóval üzengetés helyett talán (állam)férfiasan kéne viselkedni legalább egyszer, és hagyni a francba a ronda liberálbolsikapitalista elnyomókat, a pofázás helyett.

Nézd meg a briteket! Csupa dal, móka, kacagás, meg elégedett ember..!
OK, ez egy régebbi hír volt, de ők nem csak hőzöngeni mertek, hanem meg is lépték!
Csak ugye ahhoz némi gerinc is kéne, arra meg már nem telt. Drágák a stadionok, na, lemondással jár az ilyesmi.
A gerinces viselkedésről való lemondással.
De a bolondnak is megéri, hát nem?

Na ennyit Brüsszelről.
Válasz erre 

siriq111 2017.01.16. 00:57:42

@morph on deer: A Brittek most magas szinvonal szivnak. Tudom, ott is eltem. Marhara nagy az orom most. Mindenki tancot jarva uvoltozi, hogy de regebben jobb volt.
Válasz erre 

siriq111 2017.01.16. 01:00:32

@morph on deer: A skoootok meg megorulnek a tobbi nyomorek miatt . Frankon elkaszaltak magukat par 10-20 evre az orszagot.
Válasz erre 

2017.01.16. 01:58:11

@Larry Silverstein: a Fidesz ma a kommunisták utódpártja. Pont emiatt lettek sikeresek, mert a kádári nosztalgiában élő ex-munkásőrök, nyuggerek rájuk szavaznak a liberális-tolvaj ellenzék helyett. A Fidesz ma balosabb, etatistább, mint az ellenzéke, ezért hatalmon is fog maradni.

Orbán ma már kínosan feszegve nézné a Tanú című filmet.

Ő is megmondta, hogy neki nem a rendszerrel volt baja, hanem azokkal, akik csinálták a rendszert. Ő csak hatalomra akart kerülni, nem rendszert váltani.
Pay no attention to what I say to get elected.
Válasz erre 

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2017.01.16. 02:01:30

Kellő időben a kellő csapás!

Ugyan kit csaptunk be? A kutatókat? Azok örülnek, hogy plecsni van a mellükön! Az embereket? Azok nem esznek se narancsot se citromot de boldogok, hogy velünk ünnepelhetnek! Hanem az imperialilstákat! Na azoknak alaposan túljártunk az eszükön, nem szeretnék most a helyükben lenni! Kiadtuk a jelszót, hogy legyen Magyar Narancs, és lám lett!
Válasz erre 

Csak Norris 2017.01.16. 02:12:32

@siriq111: Én a némettel vagyok pont így, de nem nyűg a magyar. De nem vagyunk egyformák. Én nem ítélek el senkit miatta. Bár néha rossz olvasni.
Válasz erre 

degeco 2017.01.16. 03:50:49

@na__most__akkor: hulye vagy, egyes, leulhetsz
Válasz erre 

Ballib cenzúrázók réme 21 2017.01.16. 09:06:03

@FILTOL:

Ez jutott nekem is elsőre eszembe.

Hoyg a film az MSZMP-ről szól. Az MSZMP idejéből.
Akinek az utódpártja az MSZP. Aki vagyont és tagságot örökölt.

Ők szóltak le az MSZMP KB-ből Gyurcsány vizsgáira, cserébe, hogy a Feri jelentgetett a Dialógus Csoportról.
www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA

Eközben Orbán és minden ellenzéki lakására az MSZMP KB lehallgató berendezést telepített.

És az MSZP-s bloggerek, szavazók, és ex munkásőrök jönnek a Tanú-val, mint kordokumentum a jelenre.
Van bőr a pofáján az exkomcsi Gyurcsanyista bagázsnak kétségtelen.
Válasz erre 

Cycmen 2017.01.16. 09:21:39

@Könnyen elkaptuk, uram!: A legfontosabb szellemi kvalitás az absztrakció. Nélküle nincs kreativitás.

Magasröptű próbálsz lenni? Ez egy sima libsi belemagyarázó technikán alapuló posztolmány ami egy blődség, de balfelől tetszetősnek tűnik. Persze ez az absztrakciós duma szintén sablonhúzás, mert most hogy vitatkozni mertem, már ki is zártam magam a kreatív, legfontosabb szellemi kvalitással rendelkezők klubjából. :) Na majdcsak túlélem! höhöhö!
Válasz erre 

vanRob 2017.01.16. 10:27:38

@FILTOL: Nem erről szól, de ez téged ne zavarjon...Nézzél edemszendler filmeket, az való neked.
Válasz erre 

vanRob 2017.01.16. 10:29:12

@Ballib cenzúrázók réme 21: Huhh, megint egy jó adag tény és adat, amiről valahogy mutyisztánban nem illik tudomást venni. Nem baj, a tények előbbutóbb orrba basznak. Ha meg hátat fordítasz, akkor meg a seggbe...
Válasz erre 

vanRob 2017.01.16. 10:32:27

@Ballib cenzúrázók réme 21: De az ugye megvan, hogy a fideszben (ami ugye már nem is Fiatal, nem is Demokrata és nem is Szövetszég) jelenleg több exkommunista van, mint az MSZP-ben, DK-ban és az Együttben összesen...?
Válasz erre 

vanRob 2017.01.16. 10:34:09

@Cycmen: Bérkommentelő vagy-e...? Amúgy mennyit lehet kereseni egy ilyen bérkommenttel? Nekem is jól jönne egy kis mellékes így adómentesen.
Válasz erre 

vanRob 2017.01.16. 10:37:18

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ja, igazad vagyon, hiszen a leszóltak a pártközpontból, ogy mit kell írni. Amúgy ilyenkor,a mikor bérkommentelgetsz, szóról szóra íród, amit diktálnak, vagy azért van valamennyi alkotói szabadságod?
Amúgy a felcsúti kisvasútról mik a hírek? Lehet még rajta utazni, vagy már csak orbánt viszi?
Válasz erre 

vanRob 2017.01.16. 10:39:45

@Ballib cenzúrázók réme 21: No, mert az orbáni kommunizmus, most olyan kedves és lojális, ugye? Kell nektek az ellenségkép, mert az tart össze. Ha nem lenne, széthullanátok, mint egy marék homok.
Csak azt hiányolom, hogy a Duna jegén nem koronáztátok királlyá...
Válasz erre 

vanRob 2017.01.16. 10:41:37

@J.R. Ewing: Te biztosan tudod. Orbánnak (csak azért nagybetű, mert mondatkezdő) egy baja volt a kommunizmussal, hogy kimaradt a javából. Most csinál egyet magának.
Válasz erre 

Szabványok 2017.01.16. 10:45:17

@ember100: Ne feledd, hogy a Rákosi rezsim is épített stadionokat! Például a 100000-s befogadóképességű Népstadiont. A metróépítést is ő kezdte (moszkvai mintára), többek között azért, hogy a Kossuth téren legyen atombiztos óvóhely a vezetők számára. De képtelen volt befejezni.
Mivel nem volt kedvenc faluja, ezért róla kellett elnevezni mindent, pl. Rákosi Mátyás Vas és Fémművek.

A népboldogítók már csak ilyenek. "Tudják" mi kell a népnek, közben megjutalmazzák magukat és hű követőiket.
A nép ellenségére (akit ők jelölnek ki, pl. kulákok, zsidók, migráncsok, civil szervezetek, Rajk László, Simicska, libsik, újságírók, stb.) keményen lecsapnak.
Válasz erre 

Szabványok 2017.01.16. 10:46:05

@morph on deer: Lehet arra is, van ilyenből ezer.
Válasz erre 

Ballib cenzúrázók réme 21 2017.01.16. 10:52:02

@vanRob:

Te nagyon vicces vagy.

Az MSZMP utódpártja az MSZP.
Ez ugye megvan ?

Az MSZP eddigi miniszterelnök jelöltjei:

Horn, aki 56-ban lövöldözött 56-s hősökre qa NYugati térnél, és 90-ben is ellenforradalomról értekezett.
Medgyessy D-209, aki a KGB ellen küzdött.. :DDD
Gyurcsány, akinek az MSZMP KB szólt le a vizsgáira, cserébe a Dialógus Csoportról tett jelentgetéseiért.

Arról nem beszélve, hogy csak a magadfajta kiöregedett komcsik, és ex munkásőrök szavaznak rájuk, és ezokból egyre kevesebb a szavazójuk.
Mert már kihaltatok.
Válasz erre 

Cycmen 2017.01.16. 11:19:06

@vanRob: Bérkommentelő vagy-e...?

Ávósleszármazott vagy e?
Válasz erre 

Fellegjáró Marci 2017.01.16. 11:28:08

És eközben meg kilopják alólunk a billentyűzetet is....
Válasz erre 

Ürgebőrbevarrt 2017.01.16. 11:49:26

@Larry Silverstein: Isten tatrsa meg jó szokásod. Legközelebb is szavazz a kommunisták ellen.

Matolcsy György - MSZMP tag
Martonyi János - MSZMP tag
Pintér Sándor - MSZMP titkár
Boross Péter - MSZMP tag
Ligetvári Ferenc - MSZMP tag
Boros Imre - MSZMP-titkár
Balogh Gyula - MSZMP tag
Mikola István - Hazafias Népfront, elnök
Fónagy János - MSZMP tag
Vonza András - MSZMP tag
Kerényi Imre - MSZMP tag
Hoffmann Rózsa - MSZMP tag
Szabadi Béla - MSZMP tag
Varga Mihály - KISZ titkár
Deutsch Tamás - KISZ titkár
Orbán Viktor - Gimnáziumi-egyetemi KISZ titkár
Kövér László - KISZ-titkár
Pozsgai Imre - MSZMP KB tag
Szűrös Mátyás - MSZMP KB tag
Tasnádi László - III/II operatív tiszt
Válasz erre 

Ürgebőrbevarrt 2017.01.16. 12:00:48

@Ballib cenzúrázók réme 21: Kiöregedett komcsikat én valahogy a birkameneten és egyéb, Orbánt istenítő rendezvényeken látok leginkább. Október 23-án is az volt a felállás, hogy a fiatalok kifütyülték Orbánt, miközben a komcsi falka megpróbálta kiverni a szájukból a sípot - persze csak a demokrácia jegyében. Ezer éve nem láttam olyan Fidesz rendezvényt, ahol az átlagéletkor 70 alatt lett volna, szóval ezzel a kiöregedett komcsizós dumával csak magadat égeted.

Érdekes, hogy úgy kommunistáztok, hogy közben a KGB-s Putyin seggét nyaljátok minden nap fényesre. Arról nem is beszélve, hogy rendészeti államtitkárnak neveztetek ki egy III/II-es operatív tisztet. Megyó is III/II volt, de érdekes módon Tasnádinál már nem volt ezzel bajotok.
Válasz erre 

Ürgebőrbevarrt 2017.01.16. 12:07:26

@FILTOL: Hiába vergődsz te ostoba alattvaló, a Tanú a mindenkori diktatúrákról szól. Tök mindegy, hogy egy diktatúra milyen oldalinak nevezi magát, semmi különbség nincs jobb és baloldali diktatúra között.

Ti Fideszesek pont úgy viselkedtek most, mint ahogy a legelvakultabb kommunisták viselkedtek a rendszerváltás előtt. Ők is visszataszítóak voltak, ti is azok vagytok. Ők is megbuktak, ti is meg fogtok.
Válasz erre 

LaliAA 2017.01.16. 12:13:40

Nézz 2017-es online filmeket ingyen HD minőségben! Online filmek és sorozatok ingyen magyarul: onlinefilmek2017.blog.hu/2017/01/06/017_filmjei_online_online_filmek_teljes_filmek_film_letoltes_online_nezheto_filmek
Válasz erre 

kisperas 2017.01.16. 12:46:39

@$pi$: ""Egypártrendszer van? Nem? Akkor?!""
Attól, hogy nem egypárt rendszer van, még sokminden nagyon is ül. Egyébként ez sokkal rosszabb mint az egypárt rendsze - ez egy látszat(!) többpárt rendszer - illiberalizmus - putyinizmus ahogy tetszik - mármint neked :) :) :)
Válasz erre 

jágör68 2017.01.16. 12:51:20

Nézz online, digitálisan nem manipulált felvételeket az állítólagos békés "menekültekről" és a migránssegítő szervezetek és a média összehangolt akciójáról!

www.youtube.com/watch?v=f0CF9c8B_3M
Válasz erre 

Ballib cenzúrázók réme 21 2017.01.16. 13:05:56

@Ürgebőrbevarrt:

Egyrészt mindenki tudja hogy a baráti köréből, ismerősei közül a vén komcsik ma is MSZP szavazók, esetleg gyűlölködő Gyurcsnyisták.

Másrészt az összes ilyen kutatás azt mutatja, hogy a vén komcsik pártja az MSZP, nem véletlen hogy folymatosan fogynak a szavazói, hisz a fiatalok között csak 20-30 majom áll közéjül, a vén komcsik meg kihalnak:

mandiner.hu/cikk/20131118_tarki_a_jobbik_a_fiatalok_az_mszp_az_idosek_partja
"Jól megfigyelhető, hogy a két pártnak mennyire másak a támogatói, hiszen amíg a Jobbik tábora 68 éves kor felett szinte eltűnik, addig az MSZP népszerűsége „majdhogynem fideszi magasságokba emelkedik”"
Válasz erre 

Kicsilulu 2017.01.16. 13:08:56

Kissé érdekes, hogy egy balliberális hozza példának azt a filmet, amit az ő elvtársainak diktatórikus viselkedése nyomán készített az alkotó.
Az tény, hogy a film igazsága örök, és mementóul szolgál arra, hogy nagy ívben kerüljük el a mocskos rohadék kommunistákat, hívják magukat akár MSZMP-ből lett MSZP-nek, vagy DK-nak, vagy bármi más, manapság balliberális felfogású pártnak.
Válasz erre 

kisperas 2017.01.16. 13:30:56

@Kicsilulu: a narancshéj rajtaragadt a szemhéjadon... (véletlenül sem mondanám, hogy szemellenző... inkább csak malőr). Ha ledobod onnan rájössz, hogy ez a film nem egyszerűen a komcsik, hanem mindenfajta diktatórikus viselkedés szatírája, és mindenfajta diktatórikus berendezkedés kritikája és mementója. Ha a poénok annyira ülnek egy magát demokratikusnak beállító rezsimre mint ami a zorbanizmus illiberális rendszerében szembeötlő, akkor szemellenzős vagy ostoba vagy zsodos vagy mind egyben aki ezt szándékosan félre/meg magyarázza.
Válasz erre 

kisperas 2017.01.16. 13:30:56

@Kicsilulu: a narancshéj rajtaragadt a szemhéjadon... (véletlenül sem mondanám, hogy szemellenző... inkább csak malőr). Ha ledobod onnan rájössz, hogy ez a film nem egyszerűen a komcsik, hanem mindenfajta diktatórikus viselkedés szatírája, és mindenfajta diktatórikus berendezkedés kritikája és mementója. Ha a poénok annyira ülnek egy magát demokratikusnak beállító rezsimre mint ami a zorbanizmus illiberális rendszerében szembeötlő, akkor szemellenzős vagy ostoba vagy zsodos vagy mind egyben aki ezt szándékosan félre/meg magyarázza.
Válasz erre 

Szabványok 2017.01.16. 13:31:13

@csentecsa: :-)
Igen, a Rákosi rendszerben elég sok minden épült. Értelmes és értelmetlen dolog egyaránt. Például iszonyatos erőfeszítésekkel építették a nehézipart. (Pl. Sztálinváros.) Weiss Manfréd műveket meg hagyták lezülleni. A Standard-perben mérnököket végeztek ki, és a magyar telefonközpontgyártást 30(!!) évre taccsra vágták.

Igen, a Rákosi rendszerben gyakori volt a fizikai erőszak, komplett osztályokat akartak megsemmisíteni, de legalább deklasszálni. Családomból is többeket internáltak. Jogilag: "kényszerlakhely kijelölés". Igen, a Rákosi rendszerben az államosítás úgy zajlott, hogy megjelent két bőrkabátos és a volt tulaj örülhetett, ha elmehetett.
A Rákosi rendszer után Kádár (a megtorlás rövid interrmezója után) már puha diktatúra volt, Kádár idejében már nem volt csengőfrász, nem voltak tárgyalás nélküli ítéletek, nem volt kényszerlakhely kijelölés, nem volt kártérítés nélküli államosítás, jogállam volt.

Kádár idejében elkészülhetett a Tanú című film és először csak zárt körben, de aztán teljesen nyilvánosan vetítették is mindenütt. (Én először egyetemista koromban egy filmklubban láttam valamikor a '70-s évek elején.)
Természetesen túlzás Orbánt rákosihoz hasonlítani. De azért sokat elmond, hogy egyáltalán felmerül ez a hasonlat.
Válasz erre 

Szabványok 2017.01.16. 13:36:39

@csentecsa: Ja, és Rákosi is választásokon győzött. A szalámizás taktikáját kifejezetten Rákositól tanulta Orbán. Ahogy pl. Szakasitcsékat maga alá gyűrte Rákosi, az ihlette a KDNP-vel Orbán.
Vagy éppen ahogy rákosi kinyírta a FKGP-t, Orbán is kinyírta.
De van párhuzam Nagy Ferenccel és Gyurcsánnyal való bánásmódban is.
De még az is hasonló, hogy a nyertes választások után mindketten átszabták az alkotmányt és főleg a választási törvényt, úgy, hogy nekik lejtsen a pálya. Igaz, Rákosi durvábban, mert egyszerűen lefordította Sztálin elvtárstól kapottat, míg Orbánnak a samesza eszkábált egy Alaptörvényt, amiben a lényeg a kereszténység, és az egyfordulós választás egyéni képviselőkkel.
Válasz erre 

Ballib cenzúrázók réme 21 2017.01.16. 13:40:59

@Szabványok:

Persze hogy sokat elmond.

Sokat elmond a komcsik utódairól, A Gyucrcsnyista elkúrókról, az MSZMP utódpártjáról, és Soros féle támogatóikról, akik reflexből diktatúráznak, bérrettegnek, és náciznak, mikor nem ők vannak hatalmon, rendszerváltás óta folyamatosan.
Válasz erre 

Ballib cenzúrázók réme 21 2017.01.16. 13:44:24

@Szabványok:

A jelenlegi választási rendszerben sokkal könnyebb legyőzni Orbánt.
Egész egyszerűen csak valakinek több szavazatot kell megszereznie.

A régi választási rendszerbe a Fideszen kívül senki nem tudna önnállóan kormányozni,
Hisz azt te se gondolhatod, hogy koalícióban a MSZP és Jobbik döntene egyhangúan migránsokról, adókról, és cigány kérdésről.

Az egyetlen közös pont az "Orbán takarodj".
Kormányzáshoz jóval több kell.
Válasz erre 

igazi hős 2017.01.16. 13:48:32

@Larry Silverstein: "A választásokon is ők jutnak eszembe, aztán mindig ellenük szavazok." Most lebuktál, hogy Jobbik vagy LMP szavazó vagy, pedig Fideszesnek hazudtad magad!
Válasz erre 

Szabványok 2017.01.16. 13:50:10

@Ballib cenzúrázók réme 21: :-)
Szerinted a kommunisták saját kifigurázásukon röhögnek??

Szerintem a Tanú épp olyan, mint az 1984, vagy az Animal Farm. A mindenkori túlhatalomról, antiliberalizmusról és az antiliberalizmus szélsőséges formájáról a diktatúráról szól.
Válasz erre 

Szabványok 2017.01.16. 13:58:41

@Ballib cenzúrázók réme 21: "A jelenlegi választási rendszerben sokkal könnyebb legyőzni Orbánt.Egész egyszerűen csak valakinek több szavazatot kell megszereznie."
Hát pont ez az! Ez működik a több száz éves demokráciában, ahol a politikai rendszer már annyira letisztult, hogy gyakorlatilag csak két párt van.
Nálunk viszont a jelenlegi zavaros ideológiájú fidesz (és beleépített kdnp)-n kívül van egy tucat zavaros ideológiájú pártocska. Így nem a többség akarta érvényesül, hanem a legnagyobb pártté. Az ilyen pártstruktúrához arányos választási rendszer illik. Mert akkor a sok pártocska bejut a parlamentbe és kiderül végre, hogy pl. milyen párt is a Jobbik, vagy az LMP, vagy a Kétfarkú kutya, stb. Mi a különbség az MSZP, DK, Együtt, Párbeszéd, stb. között
Így viszont a szerencsétlen választó mit lát? Van egy kétségkívül karizmatikus vezető. Rajta kívül (gondolom a fidesz által vigyázottan kb. egyforma népszerűségű) hat pártocska. akinek Orbán nem tetszik, azoknak a szavazta hatfelé oszlik. Máris megnyerte a választást az összes egyéniben Orbán. Ha sikerülne minden ellenzéki pártot 4,9%-ra lenyomni, akkor meg a listás mandátumokat is besöpörné. Ahogy Khon bácsi mondaná: Ügyes!
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2017.01.16. 14:04:35

@Szabványok:

Van nehany "szepseghibaja" az irasodnak:

1: az uj valasztasi torveny 2011ben keszult, akkoriban meg szo nem volt a DK/Egyutt/PM/Ketfarku/Moma, stbrol
2: ha tenyleg el lenne csalva a valasztas, akkor miert, van, hogy a tisztan listas valaztasokon (EP) is ugyanugy hasit a fidesz?
3: Valoszinuleg nem tudnal olyan valtoztatast mutatni, amit nem a mostani ellenzek kovetelt korabban...
Válasz erre 

Szabványok 2017.01.16. 14:22:09

K@csentecsa: Kétségtelen, hogy itt volt a megszálló VH. De ennek (pl. kék cédulák) ellenére nem nyertek a kommunisták. Utána kellett "igazítani" a Parlamentben.
Rákosi kinyírta az ellenzéki pártokat. De ez nem volt feltétlen szükségszerűség, mert pl. Lengyelországban ugyanez a történet úgy játszódott le, hogy maradtak az ellenzéki pártok, csak éppen befogták magukat az igába.
Én soha nem állítottam, hogy Rákosi==Orbán, ezért nem értem, hogy kivel vitatkozol?
Attól, hogy nem azonosak, még lehet hasonlóságokat feltételezni, például az Alkotmány testreszabásában. Ugye arra emlékszel, hogy az MSZP+SZDSZ több, mint kétharmadnál önkorlátozta magát és nem szabták át az alkotmányt, azt mondták, hogy azt csak 3/4-del lehet? Orbánnak először ezt a 3/4-t kellett eltörölnie 2/3-dal.
Alapító atyák...
Ugyan, ne röhögtess már, fogták a '47-es Alkotmányt és a hámoldaló kerekasztal mellett, iszonyatos kompromisszumokkal megpróbáltak belőle valami használhatót faragni. Ahhoz képest egész jó lett. Jobb, mint a mostani. De, hogy kőbe vésni, mint az USA-ban az Alapító Atyák...

"Más demokráciákban is vannak egyfordulós választások"
Igen pontosan ezt írtam én is. Olvastad? Csak épp ott már kialakultak a nagy gyűjtőpártok, már mindenki tudja, mit vár a Tory-tól, vagy a Labourtól. Itt viszont rohadtul nem tudja senki mit várhat a jobbiktól vagy LMP-től és miben különbözik a DK, LMP, MSZP, Együtt.
Ezért nálunk nem jó az egyfordulós választás. (Esetleg előválasztással lehetne ezen segíteni, de ahhoz meg túl önzők és hülyék ezek a pártocskák.)
Válasz erre 

Szabványok 2017.01.16. 14:27:32

@Zsoltbacsi:
"1: az uj valasztasi torveny 2011ben keszult, akkoriban meg szo nem volt a DK/Egyutt/PM/Ketfarku/Moma, stbrol"
No, ne mond, hogy Orbán nem arra törekszik lassan már két évtizede, hogy sok kicsi ellenzéki pártja legyen. Nem hülye.
Tudatos célja az ellenzék feldarabolása. Amint valamelyik ellenzéki párt, vagy figura kicsit feljebb emelkedik a többitől, abban a pillanatban arra össztüzet zúdít.

"2: ha tenyleg el lenne csalva a valasztas, akkor miert, van, hogy a tisztan listas valaztasokon (EP) is ugyanugy hasit a fidesz?"
Ki mondta, hogy csaltak a választásokon?

"3: Valoszinuleg nem tudnal olyan valtoztatast mutatni, amit nem a mostani ellenzek kovetelt korabban... "
MANYUP államosítás? KLIKK? Gázszerelőből milliárdost csinálni? Külügyminisztáériumból a diplomatákat kirúgni és dunakeszi fotball csapatával helyettesíteni? Kiadni a baltás gyilkost?
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2017.01.16. 14:39:39

@Szabványok:

1: "No, ne mond, hogy Orbán nem arra törekszik lassan már két évtizede, hogy sok kicsi ellenzéki pártja legyen. "

Mindig mindenki erre torekedik, miert lenne Orban mas? Nezd meg Merkelt, az egyik ellenfelebol elnokot, a masikbol eu elnokot csinalt, a harmadiknak "hirtelen" elokerult a doktorija... De anno Horn ugyanezt probalta megcsinalni, csak neki meg akkor nem sikerult.

2: Valamelyik beirasdoban mintha ilyenre celoztal volna

3: Bocs, pongyolan fogalmaztam, termeszetesen a valasztasrendszerrel kapcsolatban ertettem. Gyakorlatilag minden elemet az (akkori) Mszp kovetelte: kisebb parlament, uj korzethatarok, egy fordulo, inkabb egyeni mint listas....
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2017.01.16. 14:50:52

@Szabványok:

1994 és 1998 között Horn Gyula is hasonló rendszert próbált kiépíteni, mint most Orbán:
- MSZP mint vezető kormánypárt (most Fidesz)
- SZDSZ mint liberális segéderő (most KDNP)
- MDF mint megélhetési ellenzék (most MSZP)
- Torgyán féle Kisgazdák, mint radikális ellenzék (most DK)
- Fidesz, KDNP mint lényegtelen törpepártok (most LMP, Együtt)
- Miép mint mumus (most Jobbik)
Válasz erre 

Szabványok 2017.01.16. 15:47:03

@Zsoltbacsi: Azért nagy különbségek voltak a '94..'98-s éra és a mai Orbán rendszer között.

* Akkor sokkal inkább az ész uralkodott az érzelmek helyett.

* Fentivel összefüggésben a kommunikációban logikusan magyaráztak, nem volt "csak", "támadják, tehát jó" és hasonló érvelések.

* Szégyellősebbek voltak. Tocsik ügyben is botrány lett, eljárás indult nem "nincs itt semmi látnivaló, lépjünk tovább". Az első, ami nekem '98-ban unszimpivé tette Orbánt és a fideszt, az a pofátlansága, gátlástalansága, szégyentelensége, agresszivitása. (Először a Kaya Ibrahim ügyben, majd jöttek sorban.) Nagyot csalódtam bennük akkor.

* Az intzkedéseiknek sokkal kisebb része irányult a bebetonozásukra, mint a mostani rezsimnek.

* És ami a legeslegfontosabb (szerintem), akkor a kapitalizmust építették. Megszüntették a koraszülött jóléti államot, privatizáltak, kialakították a hárompilléres, távlatilag önfinanszírozó nyugdíjrendszert, stb.

* A pártpolitizálás szerintem egészen más logika mentén zajlott:
Bevették az SzDSzt-, mert rettentően féltek (igen féltek!), hogy úgy fogják értékelni az emberek, hogy "visszajöttek a kommunisták". (Holott egyáltalán nem a kommunizmus irányába mentek.) Ez rossz húzás volt, mert a régi komcsik otthagyták őket, hogy összeállnak az antikommunista SzDSzszel, az SzDSz antikommunista szavazótábora meg otthagyta őket, mert összeálltak az utódpárttal.
Az ellenzéki pártokkal nem törődtek, akkoriban nem volt divat náluk az ellenzéki pártok szervezése. Ezt Orbán vezette be, amikor '98-tól bedarálta a FKGP-t, majd az MDF-et.
Válasz erre 

Szabványok 2017.01.16. 16:05:06

@Zsoltbacsi:
1) Azért a prioritások mások. Horn még inkább a kormányzásra koncentrált és nem arra, hogy megnyerje a következő választást. A mai rezsimben, ami nem tetszik az az, hogy jól látszik, hogy a fő cél, a következő választást is megnyerni bármi áron. Horn azért foglalkozott a kormányzással is, tett népszerűtlen intézkedéseket is. (Pl. Bokros csomag.) Az ellenzékkel pedig nem sokat foglalkozott. Én azt csodáltam, hogy Kuncze miért válaszol mindig Torgyánnak. Ha Horn olyan szinten ekézte volna Orbánt, mint most pl. Gyurcsányt... Azért van különbség.

2) A "diktatúra" az nem bináris fogalom. Ezért az nem értelmes, megválaszolható kérdés, hogy ma Magyarországon diktatúra van-e.
Arról nem is szólva, hogy az egyes (kis)emberek szintjén (rövid távon) sokszor jobb a diktatúra, mint a szabadság. Ezért él nosztalgia a Kádár-rendszer iránt, mert igaz, hogy szarul éltünk és kilátástalan volt a jövő, viszont mindenkinek volt lakása, mindenkinek volt állása és akkora fizetése, amiből megélt és lehetősége arra, hogy egy picivel többet keressen és vegyen egy Trabantot. Három évente még az utolsó segédmunkás kiutazhatott "nyugatra". Nyitva voltak a kocsmák, okosba lehetett szerezni nyugati horgászbotot, az emberek boldogok voltak. Azt meg, hogy a Czinege vadászkastélyt épített magának a honvédekkel a Bakonyban, kit érdekel? Az, hogy a libsik ezt nem írhatják meg, kit érdekelt? Az, hogy nem október 23.-án, hanem november 7.-én volt prémiumosztás nem mindegy?
Szóval a "diktatúra" nem feltétlen negatív fogalom az emberek fejében.

3. ) Akkor miért is nem valósította meg '94-ben?
Válasz erre 

VADÁSZPUSKÁS LIBERALIZMUS 2017.01.16. 16:11:51

@FILTOL: "hiába vergődsz kisbarátom.mindenki tudja, hogy ez a fiilm az mszp/szdsz szellemi elődeiről a mocskos gyilkos nevet változtatgató mdp/mkp/mszmp/mszp-ről szól."

Ez a post olyan, hogy mostmar a gyilkos vadolja gyilkosaggal a HALOTT aldozatot.
Nevetseges, keszul egy film az mszp diktaturarol, aztan 30 evvel kesobb kijelentik, hogy akkor meg nem letezo fideszrol szol.
Válasz erre 

Szabványok 2017.01.16. 16:56:17

@csentecsa: Az SzDSznek valóban megfelelt, hiszen nagyrészt az SzDSzes Tölgyessy Péter írta. De az MSZP miért nem változtatta meg úgy, hogy legközelebb is ő nyerjen? Vagy éppen, a közvetlen KE választás, amibe kétszer is belebuktak (egyszer a négyigenesnél, egyszer meg külön népszavazással).

Igen, nem nyertek és ezért volt szükség mindenféle genyó eszközökre.
Nem tudom kivel vitatkozol, de azt senki nem állítja, hogy '47 és '53 között nem voltak nagyon kegyetlen, nagyon durva dolgok. (Családomat nem egy és nem két atrocitás érte, négy nagyszülőm közül három akkor halt meg és nem véletlenül, hanem nem bírták a gyűrődést.)

Igen, szerintem jobb volt a régi alkotmány, mint a mostani. A mostani (szerintem!) nagyon szedett-vedett, esetleges, összehányt, ellentmondásos. ráadásul le van öntve jó adag atavizmussal, XIX. századi szellemmel. A XXI. század kérdéseire nagyon nehéz lesz megtalálni ez alapján a választ.
Szerintem.
YMMV.
Válasz erre 

VADÁSZPUSKÁS LIBERALIZMUS 2017.01.16. 20:01:40

@Szabványok: "Azért a prioritások mások. Horn még inkább a kormányzásra koncentrált és nem arra, hogy megnyerje a következő választást. "

Az hogy egy TOMEGGYILKOS ELMEBETEG, az 56-os forradalom SZADISTA MESZAROSA, akit legfeljebb csak Hitlerrel, Sztalinnal lehet egyutt emlegetni, magyarorszagon a rendszervaltas utan barmire is koncentralhatott, a bortonracsokon kivul, az dobbenetes es felfoghatatlan.
Válasz erre 

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.01.16. 20:37:02

@Csak Norris: Ebban sajnos nem tudok segíteni. A rendszerváltáskor 13 éves voltam, és nem gondolom, hogy a múlt rendszerben túl sok minden jobb lett volna. Talán a közbiztonság. Azt viszont tartom, hogy a fidesz mára teljes mértékben a múlt rendszer örököse. Az ember elolvassa, hogy miket és hogyan beszélnek, és egyből nyilvánvaló. Az mszp-vel a tehetetlenség a baj, nem az, hogy "komcsik".
Válasz erre 

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.01.16. 21:03:59

@FILTOL: Én konkrétan mint nyomok 1998 óta?

Egyébként azóta Viktor két választást is elveszett és kettőt nyet szóval nem tudom, hogy mit jelent, hogy "nem történik semmi".

Ehhh, mekkora időpazarlás már egy fideszessel kommunikálni...
Válasz erre 

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.01.18. 09:20:06

@csentecsa: Az beszél így, akinek a fidesz nem eszköz, hanem cél. Az országnak nagyon nem érte meg az, ami 2006 és 2010 között történt. Nemhogy elveszett 4 év, de óriási visszafejlődés volt, mert olyan háborúban, amit a fidesz teremtett nem lehet fejlődni. Semmi sem volt drága a hatalomért. Az tény, hogy a teljhatalmat Gyurcsány adta Orbánnak, ehhez képest nem értem, hogy az Orbanisták miért kutyázzák. Ezt követően pedig azt láttuk, hogy milyen az, ha egy autokrata akarnok cigányember teljhatalmat kap.
Válasz erre 

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.01.18. 21:30:22

@csentecsa: Rasszista? Miből gondolod?
Válasz erre 

2019.09.25. 10:51:00

@Cycmen:
A kádármesterségről.

Hacsek, és Sajó!

H: Alászógája, Sajókám!
S: Magának is! Leülhetek?
H: Manapság milyen világ van. Azt olvasom az újságban, senki nem akar kádár
lenni!
S: Azt maga csak gondolja, szerintem mindenre van jelentkező!
H: Kádárnak nem mennek a fiatalok!
S: Hát nem is fiataloknak való!
H: Már mért ne lenne? Maga idős emberekkel akar szakmát taníttatni?
S: A kádár szakmája, nehéz szakma!
H: Mért nehezebb, mint rég? A Múltban is megtanulták egyszerű falusi legények! Most meg kisvállalkozó is lehetne!
S: A Kádár nem lehet kisvállalkozó!
H: Már mért ne lehetne?
S: Mert Kádárnak lenni, nem ki vállalkozás!
H: Miért?
S: Nem!
H: Látott már maga, kádárt dolgozni?
S: Mindjárt gondoltam! A kádár, keményfából, tűzzel-vassal dolgozik!
H: Meggyújtja a hordót?
S: Csak megpörköli! Úgy bírja meghajlítani, aztán ráveri a vasabroncsot!
H: No, hallja, hordó se szeretnék lenni!
S: Pedig az!
H: Hogy lennék hordó?
S: Ahogy elnézem, olyan formája van! De teherhordó mindenképp! Van jó oldala is!
H: Micsoda?
S: Teletöltik borral!
H: Aztán legurítják egy, sötét, dohos pincébe, és ott rohad!
S: Hordót, nem élő fából készítenek.
H: Hát mentse meg az isten a Kádártól az élő fát is!

1987. 3. hóban 89-ben a „csipás keselyű” azt hitte provokálom, még élt Jani bá”
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard