Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Demográfiai csapda: Valós megoldás helyett ismét a mézesmadzagot választotta Orbán Viktor

Demográfiai csapda: Valós megoldás helyett ismét a mézesmadzagot választotta Orbán Viktor

Végre érdemi problémát vetett fel Orbán Viktor idei évértékelőjén, ám a kormánya által nyújtott segítség aligha állítja meg népességfogyást. A hét pontban összefoglalt akcióterv azonban arra mindenképpen jó lesz a Fidesznek, hogy közpénzből kampányolhasson vele a közelgő uniós választás előtt. Orbán a népéért aggódó államférfiként aposztrofálhatja ismét magát, ám a valóságban ismét a gazdagoknak nyújtott segítséget, a szegények tömegeit pedig az út szélén hagyta.

szabadhir.jpg

Fotó: szabadhiir.hu

Ahogy sejteni lehetett, a nemzeti konzultációs felvezetés után Orbán Viktor a népességfogyás megállítására kidolgozott tervvel lépett porondra szokásos évértékelőjén. Arra mindenképpen jó volt neki ez a bejelentés, hogy ismét ő artikulálhatja a közbeszédet, a készülődő sztrájkok, a rabszolgatörvény elfogadása miatti felháborodás már nem tölti meg az úgynevezett ellenzéki sajtó címlapjait sem. Ez utóbbiak azzal, hogy darabokra szedik Orbán tervét, legalább kicsit mérsékelik azt az eufóriát, amit a röpködő milliók váltottak ki a csodaváró magyarokból.

Pedig ezúttal is inkább kampányfogásról, mint valós megoldási javaslatról beszélhetünk, ahogy ezt korábban is megszokhattuk a Nemzeti Együttműködés Rendszerétől. Nyilván nincs mindenkinek ideje és energiája arra, hogy utánaszámoljon, illetve utána olvasson a népességfogyás témakörének, illetve annak, hogy mit várhatunk ennek fényében a Fidesz megoldási javaslatától, ezért röviden vázolunk néhány fontos tudnivalót:

A népességcsökkenés Magyarországon a 20. század első kétharmadában nem jelentett különösebb fejtörést az ország tudósainak és politikusainak. A század elején még bőven 10 százalék fölött volt a természetes szaporodási arány, ami egy átmeneti visszaesést követően az ’50-es években ismét jellemző tendencia lett. 1980 volt az utolsó év, amikor az ország lakossága, még ha nagyon kis arányban is (0,3) növekedett. A következő évtől kezdve napjainkig minden esztendőben apadt a népesség, amire már akkoriban többen igyekeztek felhívni a döntéshozók figyelmét. Közel 40 éve tehát permanensen csökken az ország lakossága, amit a 2000-es évek elejétől az is tetéz, hogy fiatalok százezrei mentek külföldre a jobb megélhetés reményében.

Nem nőtt ugyanis érdemben a születések száma, ami nagyrészt annak is köszönhető, hogy ezt a kedvezményt is (mint oly sok másikat) csakis a jómódúak, esetleg a középosztály tagjai vehettek igénybe.

Kevesen emlékeznek már az első Orbán-kormány idején elméleti szinten felvetett megoldási javaslatra, mely szerint főként ázsiai vendégmunkások betelepítésével lehetne enyhíteni Magyarország népességcsökkenési problémáin. Akkor olyan ellenállást váltott ki ez a lakosságból, ami valószínűleg mély nyomokat hagyott Orbán Viktorban, és nemhogy elveti minden külföldi náció behívását, hanem az idegenellenességet kormánya hivatalos politikájának részévé tette. Ez a rövid emlékmorzsa azonban arra is felhívja a figyelmet, hogy a népességcsökkenés tendenciája már a 2000-es évek elején is foglalkoztatta a miniszterelnököt. Hiába kapott azonban a magyar néptől (illetve annak egy részétől) újabb három ciklusra felhatalmazást, nem tudott úrrá lenni ezen a problémán.

Most azonban úgy tűnik, keményen nekigyürkőzik a küzdelemnek. A hangzatos ígéretek mögött azonban lényegében ugyanaz a logika rajzolódik ki, mint amit az otthonteremtési kedvezmény (csok) meghirdetésekor láthattunk. Ennek 2016-os bevezetésével egyrészt fiatal és középkorú házasok szavazatait kívánta megszerezni, másrészt a pangó lakáspiacot szerette volna felpörgetni, harmadrészt pedig ösztönözni kívánta a gyerekvállalást. Míg az első két célt sikerült elérni, addig a számok arról árulkodnak a harmadik esetében, hogy pusztán anyagi előnyök ígéretével nem lehet gyerekvállalásra ösztönözni nők tömegeit.

A főállású anyaság gondolatának korábbi emlegetése azt bizonyítja, hogy a kormány szerint is csak az első két törekvés esetén váltotta be a csok a hozzá fűzött reményeket. Nem nőtt ugyanis érdemben a születések száma, ami nagyrészt annak is köszönhető, hogy ezt a kedvezményt is (mint oly sok másikat) csakis a jómódúak, esetleg a középosztály tagjai vehettek igénybe. Kutatások bizonyítják, hogy sok gyereket elsősorban a felső középosztály tagjai és a szegényebb családok vállalnak. Ez utóbbiak kizárása a kedvezményekből tehát eleve kudarcra ítéli az olyan kezdeményezéseket, melyek szociálisan erősen megszűrik a programokban való résztvevőket.

blikk_hu_5.jpg

Fotó: blikk.hu

Orbán nyilván azt üzeni ezzel a sajátjainak, hogy nem a szegénység újratermelése a célja, ugyanakkor előre el is könyvelheti, hogy a valós problémákkal nem sikerül majd megbirkóznia. Az egyetlen járható út ugyanis egy egzisztenciális biztonság megteremtése lenne az egész társadalom számára, ugyanakkor a hatalmas jövedelmi különbségek csökkentésével különösebb kormányzati akciótervek nélkül is bevonhatna tömegeket a gyerekvállalásba. Ez azonban már nem hangzatos bejelentéseken, kampányjellegű intézkedéseken múlik, hanem a szívós, következetes szociálpolitikán, amiből lényegében semmit sem láttunk a Fidesz utóbbi kilenc éves regnálása alatt. Mert, ahogy egy dakota bölcsesség tartja: „Megnyerheted úgy is a futóversenyt, hogy átvágsz az erdőn ahelyett, hogy megkerülnéd, azonban a nyomolvasók úgyis lelepleznek, és utólag elveszik a kupát tőled.”

                

92 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Demográfiai csapda: Valós megoldás helyett ismét a mézesmadzagot választotta Orbán Viktor Tovább
Facebook Tetszik
0
92 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni! Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni!
  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr8714621934

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cuharee 2019.02.12. 16:54:40

Na, megszólalt már szaros Pesta, a "világ esze" ....
Gondolta, ha már egy kicsit korábban befejezte az agyműtétet, elrendezi a világ demoráfiai problémáit.
Bruhahahahahahahahaha....!

Idióta.
Válasz erre 

Lajos Kovács tanaka 2019.02.12. 17:40:40

Névtelen blogger. Két hozzászólás, mindkettő idiótának tartja a szerzőt. Itt kéne abbahagyni.
Válasz erre 

seol 2019.02.12. 19:08:59

Ezért is hangzik úgy a dakota tanács, hogy "A futóverseny előtt lődd le a nyomkeresőket".
Válasz erre 

tireless treehugger 2019.02.12. 19:09:10

Pedig szülnek a magyar lányok boldogan. Akik külföldön élnek. Persze beleszámolják a hazai születesszámba. Mennyi lenne akkor a magyarországi?, kb 75ezer?.
Válasz erre 

seol 2019.02.12. 19:10:39

@Lajos Kovács tanaka:

Az, hogy félanalfabéta szektások kit tartanak idiótának, nem feltétlenül szempont.
Válasz erre 

arabok balrol 2019.02.12. 19:27:52

En vevo vagyok a penzoszto kampanyokra, semmi bajom veluk.
Válasz erre 

Brix 2019.02.12. 19:42:37

Mindenki tudja , hogy az adott demográfiai trendeket nem lehet megfordítani, de jól hangzik ès kell a szavazat, amikor megingott a kormány nèpszerűsège...Más kèrdès, mennyire lesz ez igazságos azokkal szemben , akiknek majd ki kell termelni az osztogatás árát...Az ingatanárakba a plusz pènztömeg gerjesztette kereslet úgyis be fog èpülni, azaz: növeli az inflációt...
Válasz erre 

Brix 2019.02.12. 19:50:16

A demográfusok azt is elmagyarázhatnák Orbánnak, hogy irányított migráció nèlkül nem lehet a szülőkèpes nők hiányát enyhíteni...A 2000 után , mar èves szinten fele annyi (nő) született, mint mondjuk 75- ben...A fèrfi mèg 50 èves koraig is kèpes utódot nemzeni, de szülőkèpes nőkből , 35-40 alatt, hiány van... A megoldás az lenne, ha munkavállaló vízumot adnának a fejlődő országok kizárólag női munkavállalóinak..( Nem vicc!) A migráció engedèse lehet most jó megoldás!
Válasz erre 

mindbender2 2019.02.12. 19:52:50

@Brix: Te nagyon gyenge, ha szavazatot akarna szerezni nem ezt csinálná.
Az ország csapdában van,h elkezdi szórnia pénzt, akkor megint a nyomor szaporodik és abból olyan gyerekek lesznek, melyek nem igazán a normalitásra szocializáltak.
Ezért próbálja támogatni azokat ahol nevelik a gyereket és nem a pénzért szülnek.

Amit tud, megtesz. Ti meg szokás szerint fikáztok, sírtok, szart se csináltok, mindenszar.

Aztán amikor nincs igazatok kussoltok és megint fikáztok vmi mást.
Válasz erre 

Nincs közöttünk csicska 2019.02.12. 19:56:12

Mivel a bejelentett csomag nem megszoritocsomag, a lippsik nem szeretik. Mondjuk nem csoda, eddig is siralmasan alltak, ez itt plusz 1 szog a koporsojukba.

Hogy amugy jo-e? Lassuk: 1. ami a 4 gyerekesekre van kitalalva az inkabb duma, hiszen nagyon keves embert erint 2. az iskolasok kulfoldi latogatasa, nyelvtanulasa nagyon jo 5let csak tobb idore kene - kozeptol felfele eddig is minden szulo megfizette, de a szegenyebbeknek jol johet 3. a CSOKos kedvezmenyek kiterjesztese hasznalt lakasra mar nagyon kellett, ez egyertelmuen jo
Válasz erre 

Ellenzéki Tüntető 2019.02.12. 19:58:53

@Brix: "A megoldás az lenne, ha munkavállaló vízumot adnának a fejlődő országok kizárólag női munkavállalóinak..."

:D Azt azért megnézném hogy reagálná le a magyar ellenzék :D

De amúgy mindegy, nem kell ez. El kell fogadni, hogy a mostani családsegítő lépések először 30 év múlva lesznek érezhetőek. Akkor is meg kell csinálni, mert valamikor el kell kezdeni.
Válasz erre 

Ellenzéki Tüntető 2019.02.12. 20:01:16

@tireless treehugger: "Pedig szülnek a magyar lányok boldogan. Akik külföldön élnek"

Érthetetlen hogy akkor miért ilyen alacsony a reprodukciós ráta azokban az országokban is, ahol a magyar lányok vannak. Szerintem inkább csak fikázni akarsz, azt meg csak te tudod, hogy erre mi szükséged van.
Válasz erre 

legeslegujabbkor 2019.02.12. 20:07:45

@Ellenzéki Tüntető:
A 40 éves érettségi találkozómon kiderült, hogy a fél osztály külföldre jár unokákat látogatni.

Legyen átkozott az, aki elüldözte innen a gyerekeinket
Válasz erre 

szanalmas 2019.02.12. 20:20:43

Az majd kiderül, lesz-e sokkal több gyerek, de hogy a Jobbiknak reccs lett, az nagyon valószínű.
Válasz erre 

Brix 2019.02.12. 20:21:11

@Ellenzéki Tüntető: 30 èv múlva, ha felfutnánk kb az 1,8- as rátára, ahol a legtermèkenyebb európai orszagok vannak, akkor olyan 9 millió körül lehetnènk , optimalis esetben...A magyar közèprèteg már 30-40 ève 1-2 gyerekes családmodellben gondolkodik, a 4-5 gyerek, de már a 3 is elkèpesztő ritka...A nagyon szegènyek között ès a felső 1%- ban, esetleg...Egyrèszt, a közèprèteg szokásai nem fognak megvátozni szülès terèn, másrèszt olyan kevesen vannak, hogy ez nem lesz elèg egy demográfiai fordulathoz...Bevándorlással ès ha mindenki legalább 2 gyereket vállalna, akkor 2070- re kb 9 millióan lennènk..( "optimális "forgatókönyv..)
Válasz erre 

Minden ballib bérretteg 2019.02.12. 20:26:23

Szokásos Gyurcsanyista bérrettegés, károgás.

A félelem igazi a ballibeknél. Egy program ami mindenkinek és a társadalmomnak is hasznos.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.12. 20:34:41

Válós megoldást, iszlamisták importját követeljük!
Válasz erre 

szanalmas 2019.02.12. 20:41:00

@seol: Ez a (t.sz.) Habony-Bayer féle csürhe. Megkapták, hogy legyenek ott mindenhol. IQ 80 átlaggal tarolják a magyar netet. Uj Peti majdnem időben lereagálta. Joguk van, agyuk nincs, de ez igaz sok-sok ellenoldali blogra és kommentelőre is. Tudomásul kell venni, hogy a magyar politika idiótákból és idióta hívőkből áll 1000 éve! Meg a külföldi is. Szabad lakatlan sziget meg kevés van!
Válasz erre 

szanalmas 2019.02.12. 20:46:14

@arabok balrol: Ennyikeh! Azt már legalább nem lopják el. Azért az apróbetűs részt nézd át! :D
Válasz erre 

Semper Fidelis 2019.02.12. 20:59:07

A "gazdagok" emlegetése szánalmas. A gazdag, az több százmilliós vagyonnál kezdődik, nem ott, ahol folyamatosan sulykoljátok, amikor a mezei - magasabb - bérből élőket "gazdagozzátok". Havi nettó 500-600 ezer forint az nagy nulla, pillanatok alatt el lehet verni ha nem a teszkógazdaságos kaját veszed, meg néha elmész wellnessbe, és esetleg évente 2 háztartási nagygépet kicserélsz. Ti mégis folyamatosan ezen réteg ellen uszítotok, aki a fizetését ha akarná sem tudná eltitkolni. Miközben az ilyen bért egy ügyes szakmunkás simán körberöhögi....
Válasz erre 

Nagykörúton túli magyar 2019.02.12. 21:01:48

@szanalmas: Hú vazze, te most aztán jól megaszontad nekünk te!
Válasz erre 

Nagykörúton túli magyar 2019.02.12. 21:04:50

@Semper Fidelis: Na jah. Ahogy azt Gyurcsány is mondta: Maradok szegény. (miután felvette az egymilliárdos osztalékát).
Válasz erre 

pepin_nymburk 2019.02.12. 21:05:25

Természetesen ez semmilyen trendet nem fog megfordítani. Azért a valagnyaló Novák Katalin benézhetett volna a KSH-ba, és megnézhette volna, a 25-40 éves korosztály hány százaléka él kapcsolatban, és ebből mennyi akar gyereket... ez a hajó elment, ezt a kormány is tudja, de addig a rózsadombi sokgyerekesek ki lesznek tömve zsével
Válasz erre 

cassandrova 2019.02.12. 21:06:07

Az intézkedés csomag bizonyára csökkenteni fogja a népességfogyás ütemét, de fordulatot a demográfiai tendenciában biztosan nem fog eredményezni. A megcélzott tehetősebb rétegbe tartozók között is csak kevés olyan család van, akik 3-4 gyereket tudnának vállalni, mert nem telik bébiszitterre, bejárónőre és mert a fizetésből élők nem adhatják fel munkájukat egzisztenciális veszteség nélkül. (Persze akinek a kocsirablót is leütni képes bébiszitterre telik, az más.) Az elmúlt 150 évben volt néhány jelentős népességnövekedést eredményező program, de azok inkább a szélesebb néprétegeket célozták meg. A szegénység nem lehet ok a kirekesztésre. A szegénység az uralkodó elit szégyene. Demográfiai fordulatot óhajtani, de nem venni figyelembe a kor sajátosságait botorság. Ma Magyarországon negyedével több diplomás nő lép munkába, mint férfi. Tőlük akarjuk, hogy 3-4 gyereket felneveljenek?
Válasz erre 

VadMacs 2019.02.12. 21:18:16

@mindbender2:
>Az ország csapdában van,h elkezdi szórnia pénzt, akkor megint a nyomor szaporodik és abból olyan gyerekek lesznek, melyek nem igazán a normalitásra szocializáltak.

Hogyne, botlábú focistákra, stómanokra, a kurva(nagy)magyarkodásra szórt pénznek nem lenne jobb helye...

>Ezért próbálja támogatni azokat ahol nevelik a gyereket és nem a pénzért szülnek.

Rohadtul nem veszem észre magunkon.

>Amit tud, megtesz. Ti meg szokás szerint fikáztok, sírtok, szart se csináltok, mindenszar.

Szóval megint valami amivel jól járnak a NER huszárok, és mert nem tetszik ez sokaknak, ezért ők a köcsögök. Szokásos fidesznyik tempó.

>Aztán amikor nincs igazatok kussoltok és megint fikáztok vmi mást.
Dettó ezt a szöveget nyomtátok az előző tenyészprogram előtt. Eltolcsi turbóbabáinál már láttátok is a jeleit, most meg ugrás vissza a startvonalra.

Vajon miért van az, hogy a külföldre menekült magyaroknál megszületnek a gyerekek, csak idehaza nem? Pedig ott senki nem ígér nekik ilyen bőséget. Ja, hogy ott a minimálbérből is megteheted, hogy tisztességesen felnevelsz két gyereket, itt meg egy mellett is megdögölhetsz, max beállhatsz narancs tenyészkancának.
Válasz erre 

Nagykörúton túli magyar 2019.02.12. 21:20:47

@pepin_nymburk: "ez semmilyen trendet nem fog megfordítani."
Ezt mondták kezdetben a csok-ra is. Így meg úgy nem tudja senki sem igénybe venni. Aztán nem így lett. Ma már rá mutotgatnak, hogy amiatt emelkedtek a lakásárak. Pedig ha tényleg nem vennék igénybe, nem lenne kereslet, a piac meg már csak olyan, hogy ezt figyelembe is veszi az árazásnál.
Válasz erre 

2019.02.12. 21:29:50

Látom ballibsi oldalon most vért izzad mindenki, hogy elmagyarázzák, hogy ez a családtámogatási izé mennyire rossz. Rossz ugye mert nem kapják a cigók meg lumpenek, micsoda dolog, hogy munkaviszony kell hozzá, rossz mert jobb lenne instant bevándorlókkal pótolni népesség hiányát (mondjuk az nem világos, hogy kivel, szírekkel vagy ukránokkal, utóbbi ugye rossz, ha jön, legalábbis eddig így volt, így maradnak a felülképzett szír professzorok), rossz mert sokba kerül, rossz mert keveset ad, rossz mert a gazdagoknak kedvez (emlékszünk jól a szoci sávos adózásra, náluk már kurva gazdag volt a nettó 200-at kereső is), rossz mindenképp. Én nem vagyok egy Fidesz-fan(majd megkapom, hogy jajdehogynem) de ez a csomag speciel rendben van, ez nem egy csodaszer, ez egy középosztályt és a 30-asokat helyzetbe hozni akaró program, ez nem a szegénységet akarja felszámolni, ez nem a cigánygyerekeken akar segíteni, ez nem lesz nyitott lehetőség mindenkinek, de sokaknak érdemi segítség lehet, akkor meg mit kell hisztériázni? Inkább középosztálybeli dolgozó fiatalokba öntsék a pénzt, mint borsodi barnákba, mégis több értelme van... Költségvetési szinten meg nem jelent értelmezhető kiadást, mennyiről beszélnek, 150 milliárdról? Az mekkora része az éves büdzsének, semekkora...
Válasz erre 

Nagykörúton túli magyar 2019.02.12. 21:29:51

@VadMacs:
"Hogyne, botlábú focistákra, stómanokra, a kurva(nagy)magyarkodásra szórt pénznek nem lenne jobb helye..."
Nem mehet minden az IMF-nek.

"Rohadtul nem veszem észre magunkon."
Pont ezért kellene végre nevelni gyereket.

Na jó, nem fecsérelem tovább az időmet, a többi kommented is szokásos sorosnyik tempó...
Válasz erre 

Ellenzéki Tüntető 2019.02.12. 21:30:46

@Ma is mentek gecizni?:
jahj kérlek, csak a szokásos:
- becsődöl az ország, ha törlesztjük az IMF hitelt
- becsődöl az ország ha nem veszünk fel újat
- nincs is migránskérdés, a xenofóbia nem menő
- a kerítés nem állít meg senkit, kirúgnak miatta az EU-ból
- paks nem fog megtérülni
stb... szokásos hiszti.

Abban van csak igazuk, hogy mivel elöregedett a társadalom, ezért ezen lépések hatásai jó ideig nem igazán fognak látszódni. Érted, egyszerűen nincs elég szülőkorú ember, hogy brutál gyerekszámokat hozzunk, majd hallgathatjuk a sok okost hogy de a nyócvanas években több gyerek született (ja bazmeg, csak akkor fiatal volt a társadalom.)

De mindegy, mert VALAMIKOR akkor is el kell kezdeni, ha a népességnövekedés csak 30 év múlva kezdődik is.
Válasz erre 

Nagykörúton túli magyar 2019.02.12. 21:33:36

@Kolompár Magneto:
Az a 150 milliárd az IMF hitel harmincad része.
HARMINCAD!!
A libsik mégse indítottak semmi ilyesmi programot (sőt!!), pedig a pénzt azt felvették.
Válasz erre 

tireless treehugger 2019.02.12. 21:35:25

@Ellenzéki Tüntető:

Érdekes a rendszer.
Ha külföldön születik és magyarként jegyzik be akkor itt is ott is beszámítják.

Ha az anyaországban születik és utána kiviszik a gyereket akkor otthon is jól hangzik itt meg a bevándorlók számát gyarapítja.

Az a 10millió kelet európai bevándorló elenyésző nyugat európa 300millió lakosához képest, mégha a 20-40 korosztályt nézzük akkor sem jelentős a születési számokra gyakorolt hatása. Ha az őslakosok nem szülnek akkor a születésszám alacsony lesz, de attól még az ovodák és iskolát tömve lesznek gyerekekkel, ami így is van, az otthonihoz képest több gyerek van errefelé.
Válasz erre 

Ellenzéki Tüntető 2019.02.12. 21:42:29

@tireless treehugger: "Ha az őslakosok nem szülnek akkor a születésszám alacsony lesz"

És mér' nem szülnek az őslakosok?
Válasz erre 

Nagykörúton túli magyar 2019.02.12. 21:47:12

@Ellenzéki Tüntető: "És mér' nem szülnek az őslakosok? "
Állítólag olyasmi terjed, hogy az Orbán miatt van. :)
Válasz erre 

Ellenzéki Tüntető 2019.02.12. 21:47:29

@VadMacs: "Ja, hogy ott a minimálbérből is megteheted, hogy tisztességesen felnevelsz két gyereket"

Értem, és akkor most szerinted ezzel az infóval még is mi a kibaszott faszt kezdjünk?

Te is bazdmeg feltalálod a lyukat a csőben, hogy aszondja "ott nagyobb a gazdagság". Igen bazdmeg, nagyobb. És? Szerinted ez úgy megy, hogy Orbánnak csak meg kéne lengetni a varázspálcát, és mágikusan itt is gazdagság lenne, csak a szemét direkt nem csinálja meg?

Melyik posztszoc országban élnek úgy, mint Németországban? Ha egyikben se, akkor hogy a picsába gondolod, hogy egy szocialisták által szarrá rabolt, 80% fölötti adósságú országban majd német életszínvonal lesz 10 éven belül?

Komolyan, a retardált mindenségit annak, aki addig jut el a gondolkodásban, hogy "hőő hát németországba' jobb mer ott gazdagság van, mér nem vagytok olyanok mint a németek hö? há láttyátok hogy ott jó. nem ilyen szar programokkal kéne bénázni, hanem GAZDAGNAK LENNI, ménem értitek hülyék".
Válasz erre 

Ellenzéki Tüntető 2019.02.12. 21:48:23

@Ellenzéki Tüntető: még is -> mégis
Válasz erre 

morph on deer 2019.02.12. 22:12:52

@cassandrova:
“Az intézkedés csomag bizonyára csökkenteni fogja a népességfogyás ütemét, de fordulatot a demográfiai tendenciában biztosan nem fog eredményezni.”

Az a szomorú helyzet, hogy népességfogyásnak csak az egyik tényezője a születések száma.

A másik a halálozásoké.

A még szomoúbb, hogy a jelenlegi ötlet csak a több gyermek születését trja fontosnak, ügyet sem vetve a azokra az okokra, amely az átlagnál - és a lehetségesnél - sokkal rosszabb halálozási-, egészségi- és élettartam eredményeket mutat a már egyszer megszületett magyarokra vonatkozóan!

Sőt, mivel ez a hejdejó kis ötlet sincs ingyen, feltehetően az idősebbek életlehetőségeinek javítására, egészségének megóvására és gyógyításukra az elkövetkezőkben sem figyelnek jobban az eddigieknél, ami tovább erodálja a népességet.

Sajnos igen könnyen az a helyzet állhat elő, - és attól tartok, hogy fog is, - hogy a születések számának növekedése esetén is fogyni fog a lakosság, mivel a másik demográfiai tényező pozitív befolyásolására nem teszünk semmit.

Magyarul: továbbra is korábban és nagyobb számban fog halni a magyar, dehát ilyen az
Válasz erre 

morph on deer 2019.02.12. 22:13:41

@cassandrova:
Ilyen az élet.
Válasz erre 

Exploiter 2019.02.12. 22:16:56

Nincs ezzel baj. A világ arrafelé megy, hogy
1: nem kell annyi ember (semmilyen se)
2: aki kell, az egy bizonyos minőségi szintet meg kell, hogy üssön
(Mert a többiek úgyis éhenhalnak, nem lesz munka nekik)
Aki képes leírni olyat, hogy a nyugdíj miatt kell több ember, az egyrészt vegye figyelembe, hogy csak olyan képes nyugdíjat termelni, aki dolgozik, meg mondjuk nettó befizető. Aztán nézzen utána a mű exponenciális függvények természetének, gondoljon bele, hova vezet, ha a folyamatosan kitolódó várható életkor miatt állandóan az lesz a gond, hogy az előző generáció x emberéhez megint kéne x*2 dolgozó (aztán 4x, majd 8, 16, 32, tetszik érteni)
Bár ez a világ vezető gazdászainak se sikerül, úgyhogy mindegy is.
Válasz erre 

zizi77 2019.02.12. 22:28:33

@Exploiter: a probléma jelenleg úgy áll, hogy nemhogy egy nyuggerre kell majd egyre több aktív, hanem 1 aktívnak kell majd egyre több nyuggert eltartani.
Válasz erre 

smkguru 2019.02.12. 22:31:26

A fiatalok helyében én azért várnék még a 4 gyerekkel.
gyanítom, jönnek majd az apróbetűs részek, ha nem lesz rá elég pénz.
Szerényen kérdezem:
Nem a már most aktív, fiatal munkavállalókat kellene inkább itthon tartani?
Sajnálom, hogy ezzel a kampánnyal inkább csak a túlélésre játszanak.
Válasz erre 

tireless treehugger 2019.02.12. 22:32:40

@Ellenzéki Tüntető:

szvsz: mert így is van elég gyerek, saját+bevándorló, nincs többre szüksége a társadalomnak.

Fejlett a társadalom. Amit nem tudnak vagy nem akarnak megcsinálni, pl:gyerek, azt mindenhonnan importálják. Aztán a nyuggert pedig exportálják sőt még pénzt is küldenek utánuk. Szerintem ők az okosak nem pedig a magyarok.
Válasz erre 

morph on deer 2019.02.12. 22:37:44

@Ellenzéki Tüntető:
“Értem, és akkor most szerinted ezzel az infóval még is mi a kibaszott faszt kezdjünk?”

Talán azt, hogy elmerengünk kissé azon is, hogy mennyire marha jó ötlet volt a “legolcsóbb európai munkaerő” országává válást erőltetni, és közben felesleges, kivagyi és teljes mértékben észellenes beruházásokra pocsékolni el a felzárkóztatásra kapott támogatást, mondjuk a valódi célja helyett!

Feljebb egy buzgó orbánhitű talpnyaló büszkén hirdette, hogy egyedül az Audi béremelés milyen bevételnövekedést eredményez az államnak, - és igazat mondott!

Egy ország gazdasági vérkeringése nem akkor egészséges, ha fillérek mozognak a bevételi és kiadási oldalon egyaránt!
Itt nem attól lesz jobb az élet, ha tovább csökkentik az adókat, - hiszen akkor kevesebb pénzzel gazdálkodhat az állam az állami feladatok ellátása céljából is, - hanem akkor, ha a magasabb fizetéséből többet adózik és költ az állampolgár!

Akkor van az, hogy a minimálbér és a 8 órányi tisztességes munka már biztosítani tudja a megélhetést, az út onnan már csak felfelé vezet!
Nézd meg bármelyik ún jóléti állam modelljét, és ezt fogod látni!
Meg azt, hogy ez működik.

De ez egy hülye “régimódi” kapitalista módszer, mi ennél jobban tudjuk: nálunk a zseniális unortodoxia dúl!
Meg is látszik.

Alapból rossz koncepció, és korrekció helyett - a populizmus okán - még tovább sikerül rontani az arányokon.

Talán ezen lehetne elgondolkodni kicsit, úgy kezdetnek.
Válasz erre 

2019.02.12. 22:45:27

Orbán kritikusai ugyanazzal a szájukkal mondják azt,hogy így „újratermelődik a szegénység”,majd azt,hogy az intézkedések nem nyújtanak semmit a szegényeknek.Tessék mondani,ezt így hogy?
Válasz erre 

szanalmas 2019.02.12. 22:48:37

@Ma is mentek gecizni?: :DDDDDD

Én az 5. kommentre reagáltam, te meg ott nem voltál benne, szóval igen komoly beismerés ez akkor ennek fényében! :DDDD
Válasz erre 

morph on deer 2019.02.12. 22:51:47

@Szóra kész Szókratész:
Nem teljesen világos, hogy ebből mi nem világos számodra.
Azt írod, hogy “az intézkedések nem nyújtanak semmit a szegényeknek”, ami igenis képes azt a hatást kiváltani, hogy “újratermelődik a szegénység”, mivel nincs kitörési lehetőség, nem kapnak eá esélyt.

Abból amit írtál ez következik. Istenbizony!
Válasz erre 

Buchhalter 2019.02.12. 23:01:43

@morph on deer: ellenzéki tüntezővel kár vitázni . Agyhalott fidesz agitátor de te legalább jól látod a dolgokat .Én például ellenzem ,hogy pénzért szüljenek emberek.A 7 pontos bejelentés hozadéka csak az lett hogy vasárnap óta ütemen emelkednek az ingatla árak. 3 gyerekes lakás (70m) már panelban is 25-40 millió .Még CSOK-kal is nehéz kiagazdálkodni.És igen,az egészségügy továbbra is leszarva .Oktatás szintén.Eza 2 hét külföldi út mulla.Egy nyelv elsajáítása minimum 2 év.
Válasz erre 

2019.02.12. 23:05:23

"Öt kérdéssel fel lehet rúgni az égbe a csúti "családvédelmi" akciótervét.
Ezt az öt kérdést senki sem teszi fel se az ellenzékből, se a társadalomból:

A kérdések:
1. Ha mindenki vállal négy gyereket, és emiatt adómentes, akkor ki fizet adót?
2. Ha mindenkinek van négy gyereke és vesz egy autót a piaci ár ötödéért, ki fizeti ki a fennmaradó négyötödöt, ha mindenki adómentes, azaz nincs közpénz?
3. Ha mindenkinek van négy gyereke és emiatt adómentes, ki fizeti nagyi és nagypapi nyugdíját?
4. Ha mindenkinek van négy gyereke és emiatt nem fizet adót, akkor miként és hol fog tanulni a négy gyerek (ami számszerűen bejelentett négymillió dolgozót véve alapul NYOLCMILLIÓ GYEREK pár év alatt!) hiszen most sincs elég tanár, elég iskola, elég óvoda elég bölcsőde, elég tanár, de mert senki sem fizet adót, nem lesz miből kifizetni ezek felépítését. Amúgy ha nem fizet senki adót, akkor miből lesz fizetve a dadus, az óvó néni és a tanár, akikből kéne KÉTSZÁZEZER, ennyi gyerekhez?
5. Ha mindenki adómentes, ki fizeti a jelenlegi 840.000 (orvos, nővér, tűzoltó, rendőr, tanár, katona, dadus, stb.) és az új 200.000 főnyi közalkalmazottat?
És tudod mi a durva?

Ha a fenti felsorolásban a "mindenkit" kicseréled az emberek felére, akkor is jó a kérdés, mert ha apu dolgozik, de anyu nem, akkor apu adómentes. Azaz nem fizet senki adót - se apu, se anyu. Azaz mind az öt kérdés fennáll!
Ha a "mindenkit" kicseréled az emberek negyedére, akkor is jó a kérdés, mert ha dolgozik anyu, dolgozik apu, akkor mondjuk anyu nem fizet adót, de kiderül, hogy apu adójából kell fizetni mindent! A nagyit és a nagypapit is, meg az egymillió-negyvenezer közalkalmazottat és az új bölcsit, ovit, iskolát is! Azaz áll a 2-3-4-5 kérdés.

Ha a mindenkit kicserélsz az emberek nyolcadára, akkor megkapod azt a rendszert amiben vagyunk! Azaz aki egyedül álló, gyermektelen, esetleg gyermektelen pár, annak kell fizetnie nagyit, a nagypapit, a négygyermekes anyut, az iskola, ovi, bölcsi (stadion) építését és a négygyermekes család kocsijának négyötödét, meg amit az idióta Orbán még kitalál és a retardált fideszmajmok elhisznek!
De van, ami még durvább!
1. Azért kell sok gyereknek születnie, hogy 20 év múlva lehessen fizetni a nyugdíjakat.
2. A gyerekek születésének oka az, hogy adóalanyokká váljanak, azaz az adójukkal fizessék a szüleik nyugdíját.
3. A jelenben meghitelezi az állam a jövőben születendő gyermekeket, azaz a gyerek egy hiteltranzakció fedezete.
4. Aki manapság gyereket vállal azért, mert a csúti paraszt ígér neki valamit, az fedezetnek adja a gyerekét.
5. A hitelt nem a "tescós napóleon" adja, hanem a bankok, a fedezet alapja a gyerek, amire a törpicsek állampapírt bocsát ki, amit a bankok kérnek azért a pénzért cserébe, amit az adófizetők helyett adnak a tüdőfejű terveire!"

Na ezen gondolkozzatok fityisz droidok!
Válasz erre 

Nincs közöttünk csicska 2019.02.12. 23:16:55

A mai nap merlege:

Zorban jobban teljesit. Zellenzek rosszabbul teljesit.
Válasz erre 

2019.02.12. 23:20:43

@morph on deer: Hogyan termelődik újra a szegénység a bejelentett intézkedések nyomán,hogyha ezen intézkedések nem nyújtanak semmit a szegényeknek??(Kissé paradox,dehát ez nem nagyon szokott zavarni titeket..:)
Válasz erre 

Etniez 2019.02.12. 23:21:52

Ettől nem lesz demográfiai fordulat...
Megint csak hitel és hitel.. Bm, nem akarok hitelt felvenni. Csok miatt még jobban elfognak szállni az árak, pedig már most is 25M körül van egy lakható ingatlan Budapesten és környékén..
Ezt már nem lehet megkeresni. Amennyivel nő a Csok, annyival nőnek az árak is. Vége pedig óriási hitel. Ezt az egész Csokos dolgot el kellene felejteni.
Továbbra is magamra leszek utalva, ez nem is gond, csak ne játszaná Orbán az eszét. A tehetőseknek még jobb lesz, de abból meg semmilyen demográfiai javulás nem lesz.
Válasz erre 

2019.02.12. 23:29:35

@morph on deer: Ennél a kormánynál nem sokan tettek többet a hazai bérek növekedéséért.Egyébként meg nincs feltétlen össuefüggés a minimálbér szintje,és a szaporodási ráta között.Utóbbiban nálunk rosszabbul áll Szlovákia,Spanyolország,Olaszország,Portugália,az osztrákok pedig kb. egy szinten vannak velünk..
Válasz erre 

szanalmas 2019.02.12. 23:35:55

@Látens Inszinuáció:

Hát, én egyformán hányok az összes politikustól, szóval fidesz droid sem vagyok, de nyilván azért nem teszi fel senki ezeket a kérdéseket, mert alapvetően hülyeségek. Már az apu szja is, de a senki sem fizet szja-t és a nyolcmillió végképp, pláne meg a mindenki 4 gyereket szül is.
Dolgozz még rajta, de alaposabban!
Válasz erre 

Orbánék Moszkva fele menekülnek! 2019.02.12. 23:37:47

@Szóra kész Szókratész: " Ennél a kormánynál nem sokan tettek többet a hazai bérek növekedéséért"

Így van fidióta troll. Orbán az első körben 400 ezer magyarnak rendezte a bérét, azokét, akik leléptek Orbanisztánból és a havi 400 euró helyett most már 1400 eurót kapnak.

A második körben meg a kivándorlás után hátramradt segédmunkási társadalomnak rendezte bérét, miszerint most már akkora a munkaerőhiány a nemzethalál miatt, hogy még egy 6 osztályt se végzett takarítónőnél is 1 millió forintos kezdőfizetést mutat ki a KSH.
Válasz erre 

Etniez 2019.02.12. 23:40:50

@Szóra kész Szókratész: bocsi, lehet hogy nekem kimaradt, mit tett az Orbán kormány a bérek növekedéséért?
Elzavarta a fiatalokat, hogy munkaerőhiány legyen?
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.02.12. 23:41:43

@Ellenzéki Tüntető: szülnek az őslakosok. Többet, mint a magyar ôslakosok. Csak tudod, információ nélkül hülyeségeket fogsz összehordani.
Bár ahogy olvasom a hozzászólásaidat, csak azt remélhetem, hogy nem ilyen utódokat fognak szülni a magyar anyák, mint te.
Ha van egy csöpp eszed, most bebizonyíthatod:
Melyik társadalmi réteg fog 4 gyereket bevállalni?
Milyen anyagi segítséget jelent ez a családoknak?
Ha egy család a támogatások mindegyikét kihasználja, mennyi pénzt kap? Mennyi ez egy gyermekre lebontva?
Mennyibe kerül egy gyermek felnevelése?
Fedezi-e a támogatás a felnevelés költségeit?
Válasz erre 

tireless treehugger 2019.02.12. 23:42:20

@Látens Inszinuáció:

A négy gyerekes adómentesség egyelőre nem kerül sokba, kevés emberről van szó.

Az adómentesség a nőre vonatkozik, ők alacsonyabb jövedelműek, annyi gyerek után/mellett pedig végképp nem fognak karriert csinálni.

A családpolitika eddig is egy erőszakos vagyontranszfer volt. De ez a transzfer tette lehetővé hogy mindegyik réteg meg tudta tartani a helyzetét a gyerek születése után is, nem csúsztak lejjebb. Így a gyerekvállalás nem lett akkora egzisztenciális félelem családi vonatkozásban. A nőknek továbbra is erős visszatartó az egyéb okok miatt, de az egész családot tekintve már semlegesítette.

Érdekes társadalmi kisérlet, az eredmények/következmények eléggé ellentmondásosak.

Szerintem hagyni kell hogy fusson tovább aztán majd a jövő helyrehozza.

Nekem egy dolog nem tetszik benne de az nagyon: tovább erősíti a ( még) gyermektelen fiatalok elvándorlását.
Válasz erre 

Orbánék Moszkva fele menekülnek! 2019.02.12. 23:42:37

@Látens Inszinuáció: "1. Ha mindenki vállal négy gyereket, és emiatt adómentes, akkor ki fizet adót?"

te, ezeket a segghülye fidiótákat meg ne zavard már azzal az akadékoskodással, hogy az ingyen hitel, fél ingyen kocsi megy majd 100 ezer, sokgyerekes újmagyar származású családnak, aminek a sok 100 milliárdos fedezetét Orbán elvtárs ettől a kőbuta nemzeti faszamagyar kétharmadon fogja bevasalni.
Ennyi eszük sincs ezeknek a segghülye fideszbolsiknak.
Válasz erre 

2019.02.12. 23:57:43

@Etniez: Gondolom Orbánék zavarták el a cseh,szlovén,lengyel román stb. fiatalokat is,Magyarország ugyanis munkaerőelvándorlás tekintetében a középmezőnyben van a posztszocialista országok között.A hiány oka pedig nem csak a kínálat csökkenése,hanem a kereslet növekedése is..
Válasz erre 

szanalmas 2019.02.13. 00:01:41

@tireless treehugger:

Többek közt. Meg pl. az adómentesség mellett senki nem mondta, hogy nem fizet TB-t, bár azt nyilván elviszi a családi pótlék.
Mondjuk szerintem sokkal nagyobb probléma lenne, hogy a 3-4 gyereket iskoláztatni kell majd, 30 évig, és fel is kéne nevelni becsülettel, amire kevesen alkalmasak. Bátor dolog na, aki majd beleőrül, az meg nyírja a kölköket, meg kapcsolatát. Értelmes ember átgondolná, dehát az kevés van. De hogy az elvált egy gyerekes 20-30-as nőket miért szivatják, az rejtély!
Válasz erre 

gtri 2019.02.13. 00:10:25

Nézzük a számokat, azok mutatják a valós helyzetet.
A születésszámok semmiféle trendfordulót nem jeleznek, sőt:

Élve születések száma:
2010 90335
2011 88049
2012 90269
2013 88689
2014 91510
2015 91690
2016 93063
2017 91577
2018 90000???

A KSN legújabb gyorsjelentésében 2018-ra vonatkozóan ez áll:
"2018. január–novemberben:
82 580 gyermek jött világra, 1408-cal, 1,7%-kal kevesebb, mint 2017 január–novemberében."

Vagyis a családok évében sikerült 90000 körülire leküzdeni a születések számát (és dübörög a CSOK is). Pedig a kormány szerint 2000 milliárd forint megy évente családtámogatásra. Akkor biztos meg fogja fordítani a szülési trendet még plusz évi 150 milliárd. :)

Teljesen olyan a propaganda mint a 2. világháború végén német oldalon. Jönnek majd a "csodafegyverek" és azokkal megnyerhető a háború. Aki kételkedik az pedig áruló. Pedig aki kételkedik az csak realista.
Válasz erre 

szanalmas 2019.02.13. 00:11:46

@Szóra kész Szókratész:

Szerinted a szegények nem szaporodnak, vagy esetleg fülesed van róla, hogy azt betiltják?
Válasz erre 

szanalmas 2019.02.13. 00:25:45

@gtri:

Nem is értem, miért erőlködnek, nem úgy volt, hogy Európát teleszülik az arabok, és kivégeznek mindenkit?! Vagy ez már nem opció? Rendes focit se tudnak csinálni, még ahhoz is hülyék!
Válasz erre 

Larrikin 2019.02.13. 00:28:38

"Kutatások bizonyítják, hogy sok gyereket elsősorban a felső középosztály tagjai és a szegényebb családok vállalnak."
Most akkor ugye deduktíve arra jutottunk, hogy azoktól kelle több gyermeket remélni, akiknek már amúgy is sok van?
Válasz erre 

Larrikin 2019.02.13. 01:04:42

@Látens Inszinuáció: önlejáratásban utazol?
Válasz erre 

Larrikin 2019.02.13. 01:11:52

@morph on deer: >>"Azt írod, hogy “az intézkedések nem nyújtanak semmit a szegényeknek”, ami igenis képes azt a hatást kiváltani, hogy “újratermelődik a szegénység”, mivel nincs kitörési lehetőség, nem kapnak eá esélyt. <<
A fejlett világban a kitörési lehetőség az oktatási rendszerben van, rengeteg a felzárkóztató, mentoráló, ösztöndíj program. Ezzel szemben a kitörésben viszonylag keveset segít +6 kistestvér.
Válasz erre 

Larrikin 2019.02.13. 01:18:54

@gtri: a termékenységi ráta viszont jelentősen nőtt a válság évei óta. Egyáltalán nem biztos, hogy a 7 új lehetőség bármit is javít a helyzeten, de valamivel csak kell próbálkozni Legrosszabb esetben az történik, hogy a társadalom anyagilag bőkezűbben ismeri el a jövő generációját nevelők erőfeszítéseit.
Válasz erre 

Dread Naughty 2019.02.13. 02:09:09

@Brix:
Pontosan írtad le a szitut.
Magam a Fideszre szavaztam, de ez a nagy idegenellenesség biza vissza fog ütni. ~50.000 szülőképes nőt kéne behozni az országba 10 éven belül, akik ha szülnek 3-4 gyereket, nagy kedvezményeket kapnak.
Sajnos tényleg nincs miből válogatni, sőt eleve a nőket senki sem adja csak úgy.
A hamarosan kisemmizett Búrok lehetnének egy megoldás, esetleg Dél-Amerika folyton csődbe menő országaiban lehetne toborozni, sok mást nem tudok elképzelni.
Válasz erre 

Kunhalmi Agnes 2019.02.13. 02:15:16

Faszomba a gyerekekkel, inkabb a zsidokat kene mar listazni ebben a kurva orszagban.
Válasz erre 

R2D2 & C3PO 2019.02.13. 02:36:25

@Kolompár Magneto:
Válasz erre 

R2D2 & C3PO 2019.02.13. 02:44:10

@R2D2 & C3PO: @Kolompár Magneto: Azt nem értem, miért is jó, ha felvesz valaki 25 millcsi hitelt?!?
Ja, bocs. Nem valaki, hanem 40 alatti nő.
Amúgy én 40 fölött szültem, és nem vagyok egyedül ezzel; érthetetlen, hogy egyszerű biológiai tényekkel nem képes kooperálni a kormány.

Azt sem vágom, miért kellene egy 4 gyerekes nőnek azonnal visszatérnie a munkába. Az örök adókedvezmény lósz@r... Normális munkát csak egy elenyésző kisebbség tud ennyi gyerek mellett végezni.

Maguk a jobber demográfusok mást javasolnak erre. Már csak ezért sem értem. (Ja, de - Orbán már '98-tól nyomja azt a fasságot, hogy aki nem dolgozik, ne is egyék, ugye... Pedig oly sok nézetét megváltoztatta már. Csupa jó és helyes dolgot, csak a hülyeségekhez ragaszkodik.)
Válasz erre 

Etniez 2019.02.13. 02:44:48

@Szóra kész Szókratész: nem ez volt a kérdés, hanem az, hogy mit tett Orbán a bérek növekedéséért? Nagy fellengzősen bekamuzod, aztán menekülsz.
Válasz erre 

Grecsi Zsot 2019.02.13. 02:48:59

Az egész nem ér semmit sem, csak azért találta ki az Orbán hogy a feleségének ne keljen adóznia. Sima adócsalás. Ezenkivül sokkal hamarabb kellett volna, és ha mi lennénk kormányon, akkor 200 milliót adnánk gyerekeként, és minden családnak Mercédesz járna alanyi jogon.
És felháborító, hogy az azonos nemű házasoknak nem jár kedvezmény.
Szóval ez egy rakás szar, ennél még az is jóbb lenne, ha semmít sem adnának.

Orbán gyáva, és fél.
O1G
SZRTÁJK
Válasz erre 

2019.02.13. 03:02:55

@Larrikin:

Az megvan hülye gyerek, hogy idézet az egész?
Vagy nem látsz a szemedtől?
Én csak a faszbukról másoltam át, némi kozmetikázással, de a lényeget meghagytam.
Ezzel (is) kívántam bemutatni, hogy nektek fityiszes idiótáknak mindegy, hogy ki és mit ír, a lényeg, hogy lehessen fikázni. Faszkalap.
Válasz erre 

Larrikin 2019.02.13. 06:19:54

@Látens Inszinuáció: a válasz tehát igen, önlejáratásban utazol. És nagyon jól is csinálod, csak így tovább:)
Válasz erre 

csúti csüngőhasú tolvaj 2019.02.13. 06:36:37

Ezzel az üggyel ismét bizonyosságot nyert, hogy orbán1Geci rajongói táborában alapkövetelmény a negatív IQ, így könnyedén elhiszik, hogy a cirka 30 év múlva a munkaerőpiacra lépő a felső középosztályban megszülető évi néhány száz gyerek gazdasági csodává fejleszti Magyarországot.
Válasz erre 

anyo05 2019.02.13. 06:38:37

És mi lenne a valós megoldás????? Természetesen az ellenzék migráncs politikája:DDDDDDDDD Soros pénzért:((((((((
Válasz erre 

2019.02.13. 06:46:06

@R2D2 & C3PO: ez megint olyan, hogy azért rossz, mert keveset adnak, de közben meg miért nem adnak többet, miért hitel, miért nem ajándék, de ha ajándék, akkor hol a fedezete? Az meg, hogy te 40 fölött szültél, az dicséretes, de azért messze nem ez az átlag, és a nyilvánvaló kockázatok miatt nem is kéne propagálni. Vagy szerinted tolják ki ötvenig sőt, 55-ig, mert a Fehér Anna is 54 évesen szült? A kedvezményes hitel pedig azért jó például, mert kedvezményesebb a piacinál, ergo jobban jársz. A 3 gyerekes csokban van eleve 10 milla vissza nem térítendő, de most akkor az sok vagy miért nem ingyenpénz az egész? Tényleg semmi se jó :)
Válasz erre 

Grecsi Zsot 2019.02.13. 06:49:58

@anyo05: A megoldás teljesen nyilvánvaló. Hitelt kell felvenni Soros Györgytöl, és abbol kell fizetni tiszteséges segélyt a menekülteknek, ha már egy ilyen SZAR, CSORO, FASISZTA országba kénytelenek jönni.
Válasz erre 

A lipsik egyre szarabbul teljesítenek. 2019.02.13. 06:55:52

@csúti csüngőhasú tolvaj: Be vagytok tojva rendesen, mi libbantkak ??
Eddig is eselyes volt az ujabb KETHARMAD 22-ben, de mostmar a 4/5 is latotavolsagba kerult.
Válasz erre 

Nincs közöttünk csicska 2019.02.13. 07:45:24

@Etniez: "mit tett Orbán a bérek növekedéséért? "

csinalt majdem 1 millio uj munkahelyet
Válasz erre 

szanalmas 2019.02.13. 09:43:27

@Nincs közöttünk csicska:

Hát, ha figyelembe vesszük, hogy a multik akkor is jönnének a zéró bér miatt ide, ha a faszom kormányozna, meg a vállalkozások kényszer/politikai rotációja miatti kamuadatokat, meg a magasan veszteséges közmunkaprogramot, és az 500000 körüli nyugatra ingázót és kitelepültet, akkor mondhatjuk, hogy lófaszt se csináltak ezek a debilek sem, de hogy munkahelyet azt meg pláne nem!
Arról meg végképp ne beszéljünk, hogy Vikike teljes tehetsége kimerül abban, hogy a felcsúti arénában köpködi a szotyimagot az MB1 izgalmas közegében, és a debil slepje próbálkozik a finkelsteini abszurd ötletek gyakorlatba történő áthelyezésével. Pont akkora barmok ezek, mint az mszp-szdsz agyhalottak, csak gátlástalanabb tanítómesterük volt (mert maguktól még ahhoz is hülyék) a korrupciós rabláshoz, de ezt ne áruld el senkinek, hanem nyomd meg a pánikkapcsolót itt jobboldalt!
Válasz erre 

Nagykörúton túli magyar 2019.02.13. 10:02:40

@szanalmas:
"Hát, ha figyelembe vesszük, hogy a multik akkor is jönnének a zéró bér miatt ide, ha a faszom kormányozna, meg a vállalkozások kényszer/politikai rotációja miatti kamuadatokat, meg a magasan veszteséges közmunkaprogramot, és az 500000 körüli nyugatra ingázót és kitelepültet, akkor mondhatjuk, hogy lófaszt se csináltak ezek a debilek sem, de hogy munkahelyet azt meg pláne nem!"

Köszönjük az őszinte véleményed a 2010 előtti szoclibsi kormányokról!
Válasz erre 

2019.02.13. 10:30:22

@Etniez: Te kizárólag a munkaerő elvándorlásra vezetted vissza, ami ugye általános k-európai jelenség. Hogy mit tett? Javította a gazdaság állapotát, így nagyobb annak munkaerőigénye is..
Válasz erre 

2019.02.13. 10:33:00

@szanalmas: A most bejelentett intézkedésekkel szemben felmerülő kritikák között szerepelt, hogy az ilyen "intézkedések újra termelik a szegénységet", aztán az, hogy az alsóbb jövedelmi osztályok számára nem nyújt semmit. A kettő együtt nem megy..:)
Válasz erre 

VadMacs 2019.02.13. 16:34:08

@Nincs közöttünk csicska:
@Etniez: "mit tett Orbán a bérek növekedéséért? "
>csinalt majdem 1 millio uj munkahelyet

Nyugaton (ergo őket is beleszámolják). Köszönjük, leülhetsz... :)
Válasz erre 

FCUK5 2019.02.13. 17:18:54

mondott még egy érdemi problémát: hogy a humorról az ellenzék gondoskodik. de ez gyorsan, várhatóan már idén megoldódik, amikor a választók leváltják az ellenzéket. végre.
Válasz erre 

2019.02.15. 06:27:15

@cuharee:
Mélyül a hülyeség árka!

Mélyül a hülyeség árka!
Vakhitű kommunistákra!
Rátesznek ők vígan, mára
Ráleltek, a polgárra!
Az ám, szép, az igazi jó!
Állam által hizlalt zsidó!
Felejtik a történelmet
Polgár magyar nem lehet!
Aki frissen ,bevándorolt
Arisztokrata baromnak jó volt!
A nemzeti polgárság
Akasztotta a "nemes" urakat"
Ős, eredeti mocskokat!
Magyar, pógár nem lehet!
Csak gaz, zsidó eredet!
Egyedül az aljas jó!
Ki biztos közénk való!
Nem fog akasztani minket.
Ha néppel, bajunk gyűlhet!
Gazok egymásra találtak!
Ő nyúz, másik uzsorázhat
Szép élet, jó élet halihó
Úrrá lett, hízott a zsidó!
Magyarok mit akartok?
Csupasz segget vakartok!
Káromkodtok tehetetlen!
Gazdátok telhetetlen!
Tűrd ostoba türelemmel!
Mert papod, nem temet el!
Ha halálba menekülsz
Temetés uzsorába kerülsz!
2019.02. 12.
Válasz erre 

2019.02.15. 06:38:53

@cuharee:
PÓGÁROK MENNYORSZÁGÁBAN!
Az emberek nem akarnak megszületni. Az emberek elmennek innen, ha már élnek. nem házasodnak, óvakodnak az utódoktól! Sietnek meghalni, mert már nincs mód élni. Ady Haldoklunk 1906. “Vezető státusz férfiakról, előkelő politikusokról, társadalmi vezéremberekről, kedves, hízelgő elismeréssel szoktuk megállapítani, hogy nagy gazemberek” Ady, 1902
A mai birtokosok és bérlők a mai rendszerrel, ezrével kergetik el a földről a népet a tengerentúli tartományokba, hogy ott keressék meg kenyerüket ahol lehet. És nem cselekszik ezt hódításvágyból, dicsőségért, nem is ellenséges szándékból, hanem tiszta kalkulusból. De ez a kalkulus kegyetlenebb a töröknél-tatárnál, mert az csak a testet ölte meg, kincsét rabolta el, csak a testet vitte ki rabszíjon idegen országba. De ez a kalkulus a lelket támadja meg, mert elkergetve őt az ősi rögről, megöli a lelkében azt, ami az emberben a legszebb, a legmagasztosabb, s ami a nemzetre nézve a legpótolhatatlanabb, a legdrágább, legértékesebb, kitépi lelkükből a hazaszeretetet. Feszty Árpád

“Az uralkodó réteg forradalma, csak arra jó, hogy vég nélkül fenntartsa saját uralmát!” Lewin 1802! Beszoptuk!
Törvényszerűen mondhatjuk ki: hitvány idősebb nemzedékek mellett felnőtt ifjúság még hitványabb. Szabó Dezső 1921!
Nincs nekem a zsidóval semmi bajom. csak a szemtelen és tisztességtelen emberekkel van bajom, akik között feltűnően sok a zsidó Márai Sándor
“A kommunizmus tragédia, de az igazi ellenfél mindig a „nemzeti” jelmezbe öltöztetett képmutató kapzsi jobboldali.” (Márai Sándor)
Válasz erre 

2019.02.15. 06:40:39

József Attila ma 2,!

Nincs életem, nincsen jövőm,
FIDESZ kormány, a szemfedőm!
Uralmukba ma, bele döglöm
És nem holnap, most rögtön!
Munkát keresek, munkát, kenyeret!
Ezt hazámba, hogy nem lelek,
El kell innen, bánat menni!
Nem akarok, koldus lenni!
Itt nincs számomra más!
Lopás, csalás, megj, uzsorás!
Nem adnak bért, házfedelet
Hová hajtom, buta fejemet!
Eltűrőm még, miért, meddig?
Ez az ami, el keserít!
Meddig még, a türelem
Aljas banda, teszi velem,
Válasz erre 

2019.02.15. 13:36:41

c 1954!

Vessz meg a hosszúság korllátoddal! Én tudom, te maradsz szegényebb ostoba!
Válasz erre 

2019.02.19. 03:55:45

@cuharee:
Szarba vagytok! "Menyországotokba! a zsidó se fog, bér, és kamatrabszolgát szülni nektek! Lábával szavaz, akár a keletnémet! Aromás cigányaiddal itt hagy téged! Orr Bán!
Mélyül a hülyeség árka!

Mélyül a hülyeség árka!
Vakhitű kommunistákra!
Rátesznek ők vígan, mára
Ráleltek, a polgárra!
Az ám, szép, az igazi jó!
Állam által hizlalt zsidó!
Felejtik a történelmet
Polgár magyar nem lehet!
Aki frissen ,bevándorolt
Arisztokrata baromnak jó volt!
A nemzeti polgárság
Akasztotta a "nemes" urakat"
Ős, eredeti mocskokat!
Magyar, pógár nem lehet!
Csak gaz, zsidó eredet!
Egyedül az aljas jó!
Ki biztos közénk való!
Nem fog akasztani minket.
Ha néppel, bajunk gyűlhet!
Gazok egymásra találtak!
Ő nyúz, másik uzsorázhat
Szép élet, jó élet halihó
Úrrá lett, hízott a zsidó!
Magyarok mit akartok?
Csupasz segget vakartok!
Káromkodtok tehetetlen!
Gazdátok telhetetlen!
Tűrd ostoba türelemmel!
Mert papod, nem temet el!
Ha a halálba menekülsz
Temetés uzsorába kerülsz!
2019.02. 12.
Válasz erre 

2019.03.16. 05:34:19

@cuharee:
PÓGÁROK MENNYORSZÁGÁBAN!
Az emberek nem akarnak megszületni. Az emberek elmennek innen, ha már élnek. nem házasodnak, óvakodnak az utódoktól! Sietnek meghalni, mert már nincs mód élni. Ady Haldoklunk 1906. “Vezető státusz férfiakról, előkelő politikusokról, társadalmi vezéremberekről, kedves, hízelgő elismeréssel szoktuk megállapítani, hogy nagy gazemberek” Ady, 1902
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard