Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Rövidesen véget érhet a Fidesz egydimenziós politikája

Rövidesen véget érhet a Fidesz egydimenziós politikája

Vagy szelídíthetetlen, vagy fogatlan oroszlánként kerül ki Orbán Viktor a saját pártcsaládja ellen vívott küzdelemből. Most úgy tűnik, a felfüggesztés a legkisebb rossz, amit elérhet március 20-án, amikor az Európai Néppárt szavaz a renitens magyar testvérpárt sorsáról. Ez a megoldás azonban kalodába zárná a Fideszt, vagyis a kereszténydemokraták nem tekintenék őket partnernek, ugyanakkor a populisták felé is nehéz lenne a nyitás, ha egy vékony kötelék még az EPP-hez kötné a magyar kormánypárt tagjait.

index_157.jpg

Fotó: index.hu

Még néhány nap, és kiderül, mennyire elszántak azok a jobbközép európai politikusok, akik sokadszorra háborodnak fel Orbán Viktor politikai akciói miatt. Orbán is érzi, hogy nehéz lesz megfordítani a március 20-i szavazásig a közhangulatot, ő mindenesetre tett egy próbát. A nemzeti ünnepen mondott beszéde annyira visszafogott volt például, hogy kódolt üzenetei talán el sem jutott a híveihez. Régen hallottunk ennyire általános, olykor filozofikus kijelentéseket a miniszterelnöktől, ugyanis mostanában elég egyértelműen fogalmazott a számára legfontosabb kérdésekben.

Mintha nem is venne tudomást arról, hogy van egy közös európai identitásunk, aminek az egyik legnagyobb ünnepe lesz a májusi EP választás.

Csodálkoztunk volna, ha Orbán nem próbálkozik régi módszerével ebben a helyzetben, tudniillik előre lép hármat, és amikor a többiek szólnak neki, hogy ez azért sok, akkor nagy kegyesen visszalép egyet. Így araszolt el a mostani állapothoz, amit tulajdonképpen a következőképpen lehet leírni: egy egyre szűkülő csőben haladt előre addig, amikor már esélye sincs megfordulni. Annyira beleszeretett a migrációs tematikába, hogy néppárti szövetségeseinek kellett figyelmeztetniük arra, hogy az uniós választások azért más fontos ügyekről is szólnak.

A Fidesz egydimenziós politikájának hátulütői már most jól látszanak. Orbán ugyanis beszélhetett volna közös európai ügyeinkről március 15-én, amikor jó alkalma lett volna bemutatnia, mennyire széles kaput nyitna a világra. Ő azonban a bezárkózást a kommunikációs gettót tartja továbbra is üdvözítőnek, vagyis nincs mondandója a környezetvédelemről, az emberi jogokról, a közös külpolitikáról, a korrupció elleni harcról, a bérek uniós felzárkóztatásáról, esetleg az euró hazai bevezetéséről. Mintha nem is venne tudomást arról, hogy van egy közös európai identitásunk, aminek az egyik legnagyobb ünnepe lesz a májusi EP választás.

Egy önmagától elnehezült kommunikációs gépezetet vonszol magával a Fidesz, melyben 2015 nyara óta csakis az a mantra járja, hogy jönnek a menekültek, veszélyesek, és Soros György fizeti őket. Ez már három és fél éve is elég abszurd politikai ars poétika volt, de az idő és a tények messze túlléptek ezen a megmerevedett kommunikációs struktúrán. Ugyanazok a kormány által fizetett „szakértők” darálják a kormány által fenntartott sajtóorgánumokban ugyanazt a kormány által kitalált rizsát, vagyis kissé belefáradhattak ebbe a gumicsizmás sulykolásba azok is, akik 2015-ben még hittek Orbán Viktornak.

Ha a Fidesz nem úszná meg a kizárást vagy a felfüggesztést saját pártszövetségében, akkor is át kellene gondolnia ennek a kommunikációs stratégiának a folytatását. A vég nélküli migránsozás, sorosozás ugyanis össze tud tartani egy másfél milliós kormánypárti szavazótábort, ám közben egységbe kovácsolja ezzel az ellenzéket, amely összehangolt kampánnyal, közös jelöltekkel és közös listákkal el tudja verni a Fideszt akár már májusban is, de ősszel az önkormányzati voksoláson még nagyobb pofonba szaladhat bele Orbán Viktor és csapata.

origo_31.jpg

Fotó: origo.hu

Amennyiben a Fidesz most látványos gesztusokkal, sőt némi meghunyászkodással eléri, hogy mégsem teszik ki a szűrét a néppártiak közül, akkor pedig szinte elkerülhetetlen a hangnemváltás a jövőben. Ebben az esetben ugyanis minden testvérpárt rajta fogja tartani a szemét a Fideszen, és amennyiben megint rasszista, populista hangnemet üt meg Orbán és csapata, újra és újra kezdeményezhetik a kizárásukat. Az jól látszik, hogy Orbánnak és a Fidesznek nagyon fontos a maradás az Európai Néppártban, ám ennek most az az ára, hogy ne csak szónokoljanak a kereszténydemokráciáról, de viselkedjenek is úgy, ahogy egy jobbközép párt politikusaitól elvárható. Mert, ahogy egy dakota közmondás tartja: „Bárki mondhatja magáról, hogy dakota, de attól, hogy tollat tűzöl a fejedre, még nem leszel a népünk tagja.”

115 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Rövidesen véget érhet a Fidesz egydimenziós politikája Tovább
Facebook Tetszik
0
115 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt
  • Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr414692660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (115)
Az utolsó 100 komment:

nemecsekerno_007 2019.03.18. 09:32:50

@chrisred: Hehehehe... Vicces vagy, de abból nem lesz 2/3... Legalább is az ellenézknek....
Válasz erre 

midnightcoder2 2019.03.18. 09:38:53

Mondjuk a logikus lépés az lenne, ha magától lépne ki. Európában hosszú távon az európaiak érdekeit védõ valódi jobboldalnak van esélye nem ezeknek a liberósbolsi "konzervatívoknak". A kilépésbõl lehetne tõkét kovácsolni, míg ha megvárják amíg kirúgják õket, vagy fülüket-farkukat behúzva benn maradnak az annyira nem néz ki jól.
Válasz erre 

alfacharlybravo 2019.03.18. 09:39:14

@eloi: Milyen jó kis plakát volt pedig, folyton jókedvre derített. Az uzsorás és a csicska politikus.
Válasz erre 

chrisred 2019.03.18. 09:40:46

@nemecsekerno_007: Miért, kell nekik?
Válasz erre 

alfacharlybravo 2019.03.18. 09:40:59

@nemecsekerno_007: Szerintem itt az ideje a nagy koalíciónak.
Válasz erre 

dunántúli gyerek 2019.03.18. 09:47:40

@midnightcoder2: Azt hogy ki europai, a 2 legnagyobb europai varosban mar Allah mondja meg.
Válasz erre 

chrisred 2019.03.18. 09:57:03

@dunántúli gyerek: Moszkva és London?
Válasz erre 

Kivlov 2019.03.18. 10:17:27

nálatok van olyan nap, amikor nem orbánnal ébredtek? :D
Válasz erre 

Nincs közöttünk csicska 2019.03.18. 10:34:02

@chrisred: Moszkvaban is rengeteg a buzulman, de ott megtapossak a pofajukat, ha nem viselkednek.
Válasz erre 

chrisred 2019.03.18. 10:44:38

@Nincs közöttünk csicska: Biztosan? Azért számold csak össze a csecsenek által elkövetett terrorcselekmények áldozatait.
Válasz erre 

Nincs közöttünk csicska 2019.03.18. 10:47:23

@chrisred: Cserebe megtapostak a pofaukat, 15 eve nem volt merenylet. Ha Europaban minden feher aldozatert 10 arabot a kanalisba lottek volna, rend lenne.

Persze majd lesz is, minnel tovabb huzodik a ballib szarlapatolas, annal veresebb.
Válasz erre 

MACISAJT 2019.03.18. 10:50:45

@alfacharlybravo: "Milyen jó kis plakát volt pedig, folyton jókedvre derített. Az uzsorás és a csicska politikus. "

Én attól röhögtem fel a legjobban, mikor a plakátokon szereplő két rosszfogú pónem kapcsán a Die Welt c. liberális újság cikkírója azon hörgött hogy a plakátok antiszemiták, mert azon mindkét szereplőnek eltorzították, megnövelték az orrát (!) ...

Muhaha
Válasz erre 

midnightcoder2 2019.03.18. 10:56:07

@Nincs közöttünk csicska: Nyugat-Európában pont azért nincs merénylet, mert egyik terroristának sem érdeke nagyon gyengíteni a mostani liberális politikusokat.
Válasz erre 

chrisred 2019.03.18. 11:02:48

@Nincs közöttünk csicska: en.m.wikipedia.org/wiki/Domodedovo_International_Airport_bombing
Válasz erre 

Nincs közöttünk csicska 2019.03.18. 11:04:47

@midnightcoder2: Marhasag, hisz 3 eve ennel is liberalisabb volt a hangulat, megis sok volt a merenylet. Ma mar csak a migraciohoz kotodo bunozes magas, meg a koltsegek.

Ezt megoldani nem lehet, ahogy a ciganysagot se. Arra jo, hogy a melosok adojat feneketlen kutba ontsek integracio cimen, amibol a lippsi ngo-k ellopjak a reszuket.
Válasz erre 

maxval bircaman szeredőci anyabaszó 2019.03.18. 11:16:05

Mi van retkek ? Anyabaszó oroszbérenc szarkurvák, jöttetek ugatni? Inog a mocskos lopós csavargó cigány, nem csorog már a pénz mint régran? Gondolj apádra: rákerülsz a lapátra hamarosan fasszopóó fideSS bérenc birke geci !
Válasz erre 

maxval bircaman szeredőci anyabaszó 2019.03.18. 11:16:59

Nincs közöttünk csicska ? MIND AZOK VAGYTOK fasszopó seggnyaló csicskagecik !
Válasz erre 

törppicur 2019.03.18. 12:09:13

várjatok két napot és minden kiderül.
ha nem derül ki semmi, az is egy irány
Egyébként nem lenne butaság a választások után eltörölni a pártcsaládokat és tiszta lappal újraszervezni a brancsokat a valós jellemzőik érdekeik mentén. Tök butaság össze nem illő elemekből valamilyen "egészet" fabrikálni, és ez igaz mindkét nagyra, a kicsik legalább valamilyen elvek mentén összetartoznak
Válasz erre 

midnightcoder2 2019.03.18. 12:17:33

@Nincs közöttünk csicska: Liberálisabb volt a hangulat = kevésbé volt borulékony a liberális politikusok széke. Ergo, némi merénylet még jobban belefért. De ha valóban nagyszabású merényletet akartak volna akkoriban is csinálni, simán megölhettek volna több száz vagy akár több ezer embert is egyszerre. De nekik nyilván nem az a céljuk, hogy az összes migrit kizavarják Európából.
Válasz erre 

chrisred 2019.03.18. 12:18:12

@törppicur: Ki és milyen alapon törölne el pártcsaládokat?
Válasz erre 

chrisred 2019.03.18. 12:20:30

@midnightcoder2: Egy öngyilkos merénylőnek milyen távlati céljai lehetnek?
Válasz erre 

apro_marosan_petergabor 2019.03.18. 12:20:41

Ismét egy vágyvezérelt cikkecske született libero tollból.
Elvtársak, nem kellene már elgondolkodni a megújuláson (párhuzamosan átgondolva, miért szűnt meg az SZDSZ)?
Válasz erre 

Nincs közöttünk csicska 2019.03.18. 12:31:21

BREKING

www.reuters.com/article/us-netherlands-shooting/several-injured-in-shooting-in-dutch-city-of-utrecht-idUSKCN1QZ10X
Válasz erre 

2019.03.18. 12:41:20

@MAXVAL bircaman közíró: Ti már lehúzhatjátok magatokat a klotyón. Te leszel az első áldozat, ha nem lesz uniós forrás az etetésetekhez, hogy bőgjetek, visítsatok.
Most jön el a te igazi próbatételed, mert innentől kegyetlen versengésben kell lenned a többi illiberó kegyenc trollal és oligarchával a megcsappant forrásokért. Elég erősnek és fontosnak érzed magad a táborotokban, vagy át kell állnod a libsikhez, hogy némi koncot kaphass majd? Hihihi.
Válasz erre 

Bravehearth 2019.03.18. 13:00:12

@chrisred: "Azért számold csak össze a csecsenek által elkövetett terrorcselekmények áldozatait."

Próbáld meg te összeszámolni, hogy a ruszkik mennyi csecsent 'rendeztek le' akár Csecsenföldön, akár orosz területeken vagy máshol. Valamiért erről nem fogsz találni 'wiki' adatokat... Pontosat biztosan nem.

"Ezt az ügyet nem a Néppárt robbantotta ki, hanem a riválisok az EP-n belül..."

Ez a néppárt egy közröhej. Szánalmas vicc! Liberális pártok mit keresnek a konzervatívok között? Egy hitelét vesztett, saját identitás nélküli és csak a politikai érdekek mentén szerveződött párthalmaz az egész. Milyen alapon kér számon egy libsi egy konzervatív erőt egy (elvileg) konzervatív pártcsaládban a konzervatív politizálásért?
B.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.03.18. 13:33:09

@LebensraumamOsten:

Még sose volt politikafüggő munkahelyem.

Amióta nem vagyok vállalkozó (csődbe mentem), mindig nagy nyugati multiknál dolgozom.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.03.18. 13:33:55

@Bravehearth:

A konzervatívizmus egy liberális áramlat, ezt húzzuk alá.
Válasz erre 

Bravehearth 2019.03.18. 13:41:01

@MAXVAL bircaman közíró: És erről szerinted a libsik is tudnak???
Válasz erre 

chrisred 2019.03.18. 13:42:46

@Bravehearth: Akár a Bush-Cheney-féle terror elleni háborúban megsemmisített muszlimokat is összszámolhatod. Annyit értek el vele, hogy összehozták az Iszlám Államot. Putyin okosabb volt, nem háborúzott, hanem kiegyezett velük.

Hány liberálisként definiált párt van az Európai Néppártban? Személy szerint a románokról tudok.
Válasz erre 

chrisred 2019.03.18. 13:43:57

@MAXVAL bircaman közíró: Polgári áramlat, ahogyan a liberalizmus is. A cápa is hal, meg a ponty is, de ebből nem következik, hogy a ponty cápa.
Válasz erre 

midnightcoder2 2019.03.18. 13:59:56

@chrisred: A 77 huri aki optimális esetben ellenkezõ nemû mint a delikvens. De igazából annak a célja az érdekes, aki útba igazítja.
Válasz erre 

Bravehearth 2019.03.18. 14:00:44

@chrisred: "Hány liberálisként definiált párt van az Európai Néppártban? Személy szerint a románokról tudok."

Igen, ők legalább fölvállalták a nevükben is. A skandinávok szinte mind széllibbant agyhalott csürhe. A benelux banda ha nevében nem is, de valójában leginkább széllibbant idiótákból álló bagázs (az a juncker-féleség, az az asselborn vagy mi a tököm és ez a frankengel és a fajtájuk semmiképp sem nevezhető sem kereszténynek, sem konzervatívnak).
B.
Válasz erre 

chrisred 2019.03.18. 14:04:18

@Bravehearth: Nem hiszem, hogy ezen múlna. Én például a KDNP-t a legkevésbé sem tartom keresztény szellemiségűnek, de attól még ők oda sorolják magukat.
Válasz erre 

2019.03.18. 14:40:51

@a nagy hohoohooo:
Marha! Neked ki tiltja meg, olvasatlan bunkóságodon kívül?
Válasz erre 

Kivlov 2019.03.18. 14:53:06

És az ellenzéki pártok nulla dimenziós politikája mikor ér véget?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.03.18. 15:03:55

@Bravehearth:

Aki ért hozzá, az tudja.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.03.18. 15:07:43

@chrisred:

Nem. A szocdem is polgári áramlat. s - legalábbis eredeti alakjában - nem liberális eszme.
Válasz erre 

MACISAJT 2019.03.18. 15:10:38

@Bravehearth: "Ez a néppárt egy közröhej. Szánalmas vicc!"

Sajnos nem az. Adok néhány példát.
1976-ban alapították az Európai Néppárt pártcsaládját.
Tessék megnézni az akkori alapszabályát, a Néppárt „az emberiség keresztény nézete és a kereszténydemokrata társadalom fogalma” mentén politizál.
De még 2012-ben Néppárt bukaresti nyilatkozatában is azt rögzítették, hogy " Isten az igazság, az igazságosság, a szép és a jó forrása".

Na. Ehhez képest ma már Weber Manfred egyből a CEU-ra illetve a Mazsihisztibe rohan....
Még véletlenül sem az Andrássy Egyetemre vagy pláné nem a magyarországi németek hivatalos szövetségébe, ami amúgy még parlamenti képviselővel is bír...Egy frászt, azok le vannak szarva.

Vagy.Kezdetben a Néppárt uralta a EP-t.
Aztán rászorult nagykoalícióra a szocialistákkal( püff neki).
Most már ott tartanak hogy a szocik sem elegek, de még a liberálisok sem, már valószínűleg a zöldek is kellenek a nagykoalícióhoz...
Na ez már viszont nagyban legalább annyira rémség mint a dk-jobbik-mszp-lmp, a Dohány utcai lakodalmas kutyahányásra hajazó szövetség.
Válasz erre 

chrisred 2019.03.18. 15:16:34

@MAXVAL bircaman közíró: És? Valóban, az is polgári irányzat, mint a liberalizmus és a konzervativizmus. Semmit nem cáfoltál vele.
Válasz erre 

Nincs közöttünk csicska 2019.03.18. 15:25:05

@chrisred: A dzsihadizmus nem polgari iranyzat, ahogy a marxizmus se. Meg a buziLMBTQVZ se eleg polgari nekem. Ezt szallitjak az unios zoldszocik.
Válasz erre 

MACISAJT 2019.03.18. 15:27:41

Itt van egy jó Wiki összeállítás arról hogy hogy állnak a néppár tagpártjai Európában:
en.wikipedia.org/wiki/European_People%27s_Party

Láthatóan nagy bajban.
Válasz erre 

chrisred 2019.03.18. 15:31:27

@MACISAJT: Ez nem így volt. Egészen 1999-ig a szocik nyerték az EP választásokat, az EPP fölényét a keleti bővítés hozta 2004-től. De abszolút többségük soha nem volt.
Válasz erre 

chrisred 2019.03.18. 15:32:01

@Nincs közöttünk csicska: És a putyinizmus sem.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2019.03.18. 15:33:10

@chrisred: 20% is kéne, de az se jön... :)
Válasz erre 

Nincs közöttünk csicska 2019.03.18. 15:34:34

@chrisred: A putyinizmus abszolut polgari es kereszteny, a dzsihadizmushoz, marxizmushoz, LMBTQVYizmushoz kepest.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.03.18. 15:39:44

@chrisred:

Azt cáfoltam, hogy a polgári = liberális.
Válasz erre 

chrisred 2019.03.18. 15:41:21

@Nincs közöttünk csicska: Alapvetően polgárellenes, mint általában a bolsevizmus.
Válasz erre 

chrisred 2019.03.18. 15:43:14

@MAXVAL bircaman közíró: Ahogy én is. Tehát a konzervativizmus is polgári, ám nem liberális irányzat.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.03.18. 15:50:14

@MACISAJT:

Ez csak szöveg.

A konzervatívzmus NEM önálló eszme. A 3 modern eszme a liberalizmus, a nacionalizmus, s a szocializmus. Minden más vagy ezek keveréke vagy verziója. Pl. a nacionalizmus szélsőséges verziója a nácizmus. A szocializmus és a liberalizmus keveréke meg a szociáldemokrácia. Stb.

A konzervatívizmus meg a liberalizmus korlátozott alakja. Semmi más. Nincs önálló mondanivalója, csak lassítani akarja a liberális célok elérését, aozkat szeretné valahogy a hagyomámy lassú fejlesztésével megcsinálni.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.03.18. 15:51:25

@chrisred:

A konzervatívizmus polgári és liberális irányzat.
Válasz erre 

chrisred 2019.03.18. 16:00:03

@MAXVAL bircaman közíró: A nacionalizmus nem politikai irányzat, hanem világnézeti. A szocializmus nem egy az egyben polgári irányzat, azon belül csak egyes megvalósulási formái (pl. szociáldemokrácia) az, ami a polgári társadalom keretein belül megvalósítható.
Válasz erre 

chrisred 2019.03.18. 16:08:09

@MAXVAL bircaman közíró: Tévedés. A konzervativizmus élesen elhatárolható a liberalizmustól, talán még élesebben, mint a szociális jellegű polgári irányzatok, mert a társadalmon belüli hierarchikus rendet természetes szervezőelvnek fogja fel.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.03.18. 17:07:16

@chrisred:

A szocdem a liberalizmus és a szoializmus keveréke, ezért polgári.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.03.18. 17:08:03

@chrisred:

A nacionalizmus eredetileg a liberalizmus egyik eleme volt, de a XIX. sz. végefelé elvált tőle.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.03.18. 17:11:34

@chrisred:

"A konzervativizmus élesen elhatárolható a liberalizmustól"

Miben?

"talán még élesebben, mint a szociális jellegű polgári irányzatok"

Nem éppen. A liberalizmustól a szocializmus áll a legtávolabb a modernitáson belül.

"mert a társadalmon belüli hierarchikus rendet természetes szervezőelvnek fogja fel."

Komolyan akkor különbség, hogy a hiererchia pénzalapú (ahogy ezt a klasszikus liberalizmus vallja) vagy részben pénz-, részben hagyományalapú (ahogy a konzervatív liberalizmus vallja)? S a szocializmus, mely eleve elutasítja a hiererchiát meg közelebb áll a klasszikus liberalizmushoz???
Válasz erre 

lenörd hofstadter 2019.03.18. 17:25:50

Maradjunk a valóságnál. A kangecigány egy fogatlan, elhízott hájas nyúldisznó lett abból a látszólagos oroszlánból, ami valójában a túlzó álcája volt a saját parlamentjében is a függöny mögött teleszart gatyával bujkáló ótvar gyáva cigányféregnek.
Válasz erre 

MACISAJT 2019.03.18. 17:40:28

@chrisred: "z nem így volt. Egészen 1999-ig a szocik nyerték az EP választásokat, az EPP fölényét a keleti bővítés hozta 2004-től."

Tévedés.Ajánlom figyelmébe a kék és piros hasábokat.
hu.wikipedia.org/wiki/Eur%C3%B3pai_Parlament#/media/File:EP_Groups_1979-2009.png
Válasz erre 

jajdehülyevagyok 2019.03.18. 18:49:55

Itt nem a Fidesz áll vesztésre, hanem az EPP
Válasz erre 

törppicur 2019.03.18. 19:08:14

@chrisred: szerintem az lenne a logikus, hogy kb. egymáshoz közeli értékeket vallók üljenek egy szektorba. Már csak azért is mert úgy hatékonyabb.
Ez úgy nem működhet, hogy innen kilépek, oda belépek, vagy elcserélek 6 belgát 6 bolgárra.
Tudom, ez technikailag nem nagyon képzelhető el, mert sokak egzisztenciáját érinthetné. de attól még jó lépés lehetne.
Más - itthon is az figyelhető meg, hogy nem visz előre az, ha vegyesvágott pártcsődületetet csinálnak alapértékek nélkül a hatalom megszerzésének céljából
Válasz erre 

törppicur 2019.03.18. 19:11:28

@lenörd hofstadter: annak a 2,5 sornak, amit ideokádtál mi kb. a lényege, vagy legalább az alanya és állítmánya?
Válasz erre 

tireless treehugger 2019.03.18. 22:23:18

@jajdehülyevagyok:

Ebben egyet értünk, tényleg az vagy.

Taktika vs stratégia

A fidesz taktikája az volt hogy a menekülteket felhasználva európai szintű befolyáshoz jusson. Ez szembetalálkozott a "polgári-liberális" puha védelem stratégiával. A populizmus ismertségével egyre több igény/érdek csatlakozott hozzájuk és most már akkora koloncot cipelnek amit nem bírnak el. A csatlakozók a nem sikeresekből jöttek, vagy azért nem sikeresek mert jelentéktelenek vagy azért mert eleve vesztesek, tudatlanok, bukottak, ..... Ezek eddig a polgári-liberálisokon élősködtek, de jobb pozíciót remélnek a populistáktól.

Most hogy a polgári-liberálisok megszabadultak ettől a kolonctól, fejlődésnek indultak, számukban és motivációban megerősödnek, sokkal eredményesebben tudnak szövetkezni, ....

Minden hatás ellenhatással jár.

A populista "forradalom" generálja a libsik harciasságát. És ~400 év tapasztalata azt mutatja hogy a polgári-liberalizmus minden esetben győztesen került ki.

"gondolkodom tehát vagyok" ez volt régen.

"Gondolkodom tehát libsi vagyok", ez van ma. Aki gondolkodik és aki képes végiggondolni a folyamatokat abból nem lesz populista.
Válasz erre 

Jakab.gipsz 2019.03.18. 23:46:28

@törppicur: Ne kérdezd, minek, felesleges, rá nézel és tudod: mint egy bepánikolt pávián.
Válasz erre 

Jakab.gipsz 2019.03.18. 23:50:35

@tireless treehugger:

Ne jósolgass, ezzel az ésszel, csirke belekből is logikus következtetést vonhatsz le.

Igazat mond-e a Fidesz vagy hazudik, egy biztos valaki hazudik.
Válasz erre 

tireless treehugger 2019.03.19. 00:56:15

@Jakab.gipsz:

Többféle igazság van.

Aki a gyerekeinek és unokáinak is nyugodt életet akar az jobban teszi ha azokhoz csatlakozik akik sok évszázados bizonyított jóléttel és minőségi élettel rendelkeznek.

A polgári társadalmak a jólét folyamatos.

A felvilágosodás és liberalizmus megjelenése a keresztény-feudalizmus állandósult és ismételt válságai miatt történt. Ezek a válságok egyre mélyebbek és ahogy az élet egyre nagyobb szervezettséget kíván úgy lesznek egyre pusztítóbbak. Ahol meggyökeresedett a polgári-liberális társadalom, ott ezek a válságok lecsillapodtak, ők gyors fejlődésnek indultak. Ezzel együtt fejlődött a gazdaság-tudomány-kultúra is, mára beléptek az öntudat és tudományos gondolkodás korszakába. Akik viszont megragadtak a hit és természetfeletti dolgok (itt most: "uralkodó", "állam", "nemzetállam") dogmáinál, ők már nem tudnak továbblépni, mert a környezet és körülmények hatására folyamatosan elvándorolnak azok akik fejleszteni tudnák a társadalmat. Kb olyan mint a magas kamat, garantált adósrabszolgaság.

A fidesz forradalma csak egy a sokból, ilyet mi minden 1-2 nemzedékben produkálunk. Aztán rendre elbukjuk és kezdjük ugyanazt ugyanúgy. A bukásokkal pedig újabb és újabb generációk élete megy pocsékba. De attól még ezek az időszakok lehetnek jók is, mert az öntudat- és gondolkodás nélkül is létezik boldogság. Amíg nincs összehasonlítás a fejlettebbekkel addig mindenki megtalálja a maga nyugalmát. Ha meghal az anyja 50 évesen az normális, ha a gyereket megverik az csak a többség akarata, ha nem jön a busz úgy is jó, ha nem kap védőfelszerelést a munkához az teljesen helyénvaló, ha megbüntetik mert visszaszólt az a saját hibája, ha megerőszakolták az ő hibája hiszen minek ment oda, ......

Szóval rövidre fogva, a fidesznek is igaza van és a libsiknek is. Aztán mindenki válassza ki a neki megfelelőt.
Válasz erre 

MACISAJT 2019.03.19. 02:55:14

@tireless treehugger: "Aki a gyerekeinek és unokáinak is nyugodt életet akar az jobban teszi ha azokhoz csatlakozik akik sok évszázados bizonyított jóléttel és minőségi élettel rendelkeznek. "

Aha.
Magyarország a 20. században kétszer is csatlakozott egy Németország által vezetett szövetséghez.A következmények ismertek: két vesztes világháborúban való részvétel, kétharmada az országnak és egyharmad a lakosságnak oda, 45 év bolsevizmussal spékelve, közte 1956-al…
Ilyen alakok fémjelezték ezt a szövetséget:
hu.wikipedia.org/wiki/Edmund_Veesenmayer

Most Magyarországra egy újkori Veesenmayer érkezett, Weber Manfred személyében.
Elhozta az „ultimátumot”, illetve az „európai értékeket”.
Rohant egyből a soros-egyetemre és a mazsihiszhez. ( Kérdezni tetszik hogy a bajor Spitzenkanditat miért nem az országos német nemzetiségi önkormányzathoz ment , aminek amúgy demokratikus választásokon megválasztott parlamenti képviselője is van? Ugyan kérem. Apróságok, azok nem számítanak.). Aztán átadta az ultimátumot és hazament a jó Weber , onnan üzenget, óberkedik, ha valahol mikrofont lát , rögvest odaaugrik és elmondja hogy most aztán már nem nyugszik míg meg nem fekteti Orbánt.. Hogy az „ejrópai értékek”.Mert Magyarországon példátlan ami folyik. Plakátgate. Ki látott már ilyet? Borzalom.( Ha Verhofstadt plakátozik Orbán ellen, az „európai érték” és demokrácia).
Weber/veesenmayer számára bizonyára az az „ejrópai érték”, ha a német autógyárak évtizedekig csaltak és verték át világszerte a környezetet meghamisított méréseikkel.
Orbán a „putyinista” és oroszokkal, kínaikkal üzletelni nem szabad, bezzeg a németek már az ÉSZAKI Áramlat 2-én tartanak, mert az viszont „ejrópai érték”..Ahogyan a „ wilkommenskultur” is, a 2015-ös merkeli „minden irakit befogadunk” c. szabadkártyája, aminek nyomán elindultak a hordák Afrikából és Ázsiából..
Mert az az „ejrópai érték” ha a soros egyetemen csalással a szokásosan kijáró magyar és EU-s oklevél helyett akciósan még egy amerikai diplomát is osztogatnak, ehhez a sorosokon kívül a Weber/Veesenmayerék is valamiért nagyon ragaszkodnak. Hogy miért,. fejtse meg valaki.
Mint ahogy ragaszkodnak ahhoz is hogy bocsánatot kell kérni amiért Orbán megtámadta az alkoholista vén luxemburgi adócsalót, azok után hogy az tavaly októberben képes volt a Fidesz kizárását kérni a Néppártból, megvárva míg Orbán elhagyta az ülés termet…(mert ez így „ejrópai megoldás, sőt érték”)
Ragaszkodnak a bocsánatkéréshez olyan „néppártiak” mint frank engel, aki képes volt Budapestre utazni, hogy egy gyurcsányok által szervezett konferencián Orbánt savazhassa.(mert ez is amolyan „ejrópai/néppárti érték”)
Ragaszkodnak az „ejrópai értékekhez” a néppárt azon tagjai, élükön weber/veesenmayerrel, akik nemrég képesek voltak a minden részletében hazug szargentini jelentést megszavazni, saját párttársuk országa ellen. És most hörögnek hogy emiatt is „lehasznosidiótázták” őket, a közismert lenini távdiagnózis alapján.

És itt áll szerencsétlen Magyarország ismét szemben a weber/veesenmayerekkel illetve az „ejrópai értékekkel” (Túloldalon pedig timmermans, aki Európában az utódbolsevizmus apró családjainak „európai értékeit” képviseli, gyurcsány ferencnével, most éppen „haza, szeretet, Európa” jelszóval.) . És örülhetünk ha megint a nyilasokat nem hozzák a hatalomba( ha így megy, de), illetve ha nem csinálnak Budapestből ismét csatateret , illetve ha nem robbantják be újra a Dunába a hídjainkat.

Megbűnhődte már e nép, mi? Egy frászkarikát. Hol van még a vége.
Válasz erre 

chrisred 2019.03.19. 05:37:57

@MAXVAL bircaman közíró: "Miben?"

Leírtam. A társadalmi esélyegyenlőség kontra társadalmi hierarchia. A mostani témában például Weber színtiszta konzervatív felfogás szerint jár el, amikor azt mondja, megválasztottatok vezetőnek, ezért az a dolgotok, hogy álljatok be mögém és támogassatok. Orbán meg vérliberális állásponton van, amikor azt mondja, oké, vezető vagy, de csak akkor és abban foglak támogatni, amivel én is egyetértek.

"Nem éppen. A liberalizmustól a szocializmus áll a legtávolabb a modernitáson belül."

Ezt is írtam, a szocializmus nem polgári irányzat.

"Komolyan akkor különbség, hogy a hiererchia pénzalapú (ahogy ezt a klasszikus liberalizmus vallja) vagy részben pénz-, részben hagyományalapú (ahogy a konzervatív liberalizmus vallja)? S a szocializmus, mely eleve elutasítja a hiererchiát meg közelebb áll a klasszikus liberalizmushoz???"

A liberalizmus éppen hogy nem ismer el sem hierarchiát, sem előjogokkal megtámasztott különbséget a tulajdonjogi viszonyokban. Éppen ellenkezőleg, maguknak az állammal szembeni személyes jogok létezése is a magántulajdon univerzalitásából és jogi egyenlőségéből volt levezetve, lásd habeas corpus=a tested a te magántulajdonod.

A szocializmus nem utasítja el a hierarchiát, mivel a közérdeket a magánérdek fölé helyezi, tehát hierarchiát állít fel.
Válasz erre 

chrisred 2019.03.19. 05:43:36

@törppicur: @MACISAJT: Ugyanazokat a számok szerepelnek a diagramon is, amiből kiderül, hogy 1979-1994 között az európai szocialista frakció minden esetben több mandátumot gyűjtött, mint a néppárti frakció.
Válasz erre 

chrisred 2019.03.19. 05:47:55

@törppicur: "szerintem az lenne a logikus, hogy kb. egymáshoz közeli értékeket vallók üljenek egy szektorba."

Igen, ezt az elvet vallják azok is, akik ki akarják záratni a Fideszt a Néppártból.

"Más - itthon is az figyelhető meg, hogy nem visz előre az, ha vegyesvágott pártcsődületetet csinálnak alapértékek nélkül a hatalom megszerzésének céljából"

Így van, a magyarországi plurális képviseleti demokrácia halála az MSZP és a Fidesz tömegpártosodása volt, és az a jelenség, hogy a kisebb pártokat vagy bekebelezték, vagy önállótlan szatelitpártokat csináltak belőlük.
Válasz erre 

chrisred 2019.03.19. 05:52:10

@MACISAJT: "Magyarország a 20. században kétszer is csatlakozott egy Németország által vezetett szövetséghez."

Magyarország a 20. században háromszor állt egy autoriter katonai birodalom oldalára a polgári demokráciákkal szemben, a következmények ismertek. Nem kellene a 21. században is ugyanezt a hibát elkövetni a putyinizmus támogatásával.

Veesenmayer egy senki volt, egy íróasztal mögött ülő hivatalnok, aki parancsoknak engedelmeskedett.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.03.19. 05:59:26

@chrisred:

Weber se kevesebbet, se többet nem tesz, mint minden politikai vezető, BÁRMILYEN politikai irányzatban ugyanígy zajlik a politikai harc.

A szocializmus nem polgári irányzat, de a szocdem már az.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.03.19. 06:03:56

@chrisred:

A liberalizmus elismeri a hierarchiát, ha az tehetség alapú,. meritokratikus. A liberalizmus mindigis csak jogegyenlőséget akart, sose mást. Azaz a liberalizmusnak semmi baja a nem születési alapú hiererchiával. Ezért írtam, a liberális hierarchia pénzalapú, hiszen az a feltételezés, hogy a pénz a piacról van, a piaci versenyben meg a jobbak győznek, ezzel közvetve mindenkinek segítve, azaz ez egy jó hierarchia liberális szemmel.

A szocializmus viszont anyagi egyenlőséget akar elsőssorbam, a liberalizmus jogi egyenlőségét álságosnak tartja. Távlatokban még az államot is le akarja építeni a szocializmus.

Ezért nagyon távoli egymástól a liberális eszme, ami a fő jobboldali eszme, s a szocialista eszme, mely a fő baloldali eszme.
Válasz erre 

MACISAJT 2019.03.19. 06:24:19

@chrisred: "Veesenmayer egy senki volt, egy íróasztal mögött ülő hivatalnok, aki parancsoknak engedelmeskedett. "

Na ugye. Pontosan mint ez a szánalmas Weber. Akire már vártak Budapesten hogy a parancsokat meghaphassa:nepszava.hu/3029309_a-human-rights-watch-vezetoje-is-kizaratna-a-fideszt-a-neppartbol

Jut eszembe ez a roth és tsai nem volt elegendő. Bár kétségkívül nem kapott sajtónyilvánosságot, még az un. jobboldali sajtó sem tudta/közölte, de maga lauder úr, a zsidó világkongresszus elnöke is ideutazott, hogy személyesen láthassa el Weber-veesenmayert a megfelelő instrukciókkal...És így tartott Weber-veeselmayer aztán zsinagógai-mazsihiszti sajtótájékoztatót, rögtön kettőt is...
Válasz erre 

MACISAJT 2019.03.19. 06:28:28

@chrisred: "Ugyanazokat a számok szerepelnek a diagramon is, amiből kiderül, hogy 1979-1994 között az európai szocialista frakció minden esetben több mandátumot gyűjtött, mint a néppárti frakció. "

Csakhogy az előbb mást tetszett írni, idézem:

"Ez nem így volt. Egészen 1999-ig a szocik nyerték az EP választásokat, az EPP fölényét a keleti bővítés hozta 2004-től. "

És ez bizony téves állítás volt.
Válasz erre 

chrisred 2019.03.19. 06:44:26

@MACISAJT: Nem volt az. 1999 volt az első választás, ahol az EPP több mandátumot szerzett, mint az aktuális baloldali frakció, és 2004-től lett érdemi fölényük.

Tehát ez volt a téves állítás: "Kezdetben a Néppárt uralta a EP-t.
Aztán rászorult nagykoalícióra a szocialistákkal( püff neki)."
Válasz erre 

chrisred 2019.03.19. 06:45:27

@MACISAJT: Weber politikai és pártvezető, és nem egy államigazgatási rendszer fogaskereke.
Válasz erre 

MACISAJT 2019.03.19. 07:10:10

@chrisred: "Weber politikai és pártvezető, és nem egy államigazgatási rendszer fogaskereke. "

Dehogynem. Nem a náci birodalomé mint Ceeselmayer anno, hanem a globális hatalom fogaskereke, az amelyik pl.idézem:

"Roth a múlt héten Budapesten járt, ahol aktivistákkal, újságírókkal és civil szervezetekkel találkozott, este pedig a CEU-n tartott előadást az emberi jogokról. A HRW vezetője aznap érkezett a magyar fővárosba, amikor Manfred Weber, az Európai Néppárt csúcsjelöltje is találkozott a magyar miniszterelnökkel, hogy tárgyaljon vele a Néppártban maradás feltételeiről. "

de ennek a része az a hetek, hónapok óta hisztérikusan őrjöngő német(országi)"liberális" médiumok, mely őrjöngve savazza Magyarországot és követeli Orbán felnégyelését...(példákat naponta szállít erre szelestey eftárs)

ennek része a soros által üzemeltetett EP politikusok, ahogyan az kiderült:
legacy.gscdn.nl/archives/images/soroskooptbrussel.pdf

de még a jew york times-ban lelkesen fasisztázó "'evangéliumi testvérlelkész" is ennek a része:
mandiner.hu/cikk/20190316_ivanyi_gabor_a_fasizmus_szimbolumanak_nevezte_orban_viktort

Jól láthatóan, végső rohamra indultak. Ehhez képest a 2012-es badfriend akció piskóta volt.
Válasz erre 

törppicur 2019.03.19. 07:12:41

@chrisred: a vegyesvagottat félreértetted
Én a most szerencsétlenkedő szivárvány koalára gondoltam - ez szépen és nem is lassan felzabálja és összerágva, megsemmisulve kiköpi a résztvevőket
Céljuk a közös hatalom, egyéb közös nincs, még vezető sem, csak néhány hangember
Válasz erre 

törppicur 2019.03.19. 07:20:51

@chrisred: az államigszgatást igazán békén is hagyhatnák Weberek
Az állami feladatokat, különösen a saját hatáskörbe tartozókat kéretik nem politikai szempontok alapján megerőszakolni kintről, pl határvédelem, oktatás, nemzet es csaladpolitika, letelepedés stb
Válasz erre 

chrisred 2019.03.19. 07:57:22

@MAXVAL bircaman közíró: A szocialista ideológiák valóban nem ismerik el a személyes érvényesüléshez való jogot, az egyént csak mint a közösség építőelemét tartják számon (méh a kaptárban, katona a hangyabolyban), akinek csak feladatai és kötelezettségei vannak, jogai nincsenek. Az ikyen alapú rendszerek természetes berendezkedése a kasztrendszerű hierarchia, vannak, akik a közösség nevében és érdekében irányítanak, a többi engedelmeskedik. Ezért a szocialista alapú rendszerek nem az állam elhalása, hanem a túlburjánzása, a közösség feletti totális kontroll kialakítása irányába vezettek.
Válasz erre 

chrisred 2019.03.19. 08:02:00

@MACISAJT: Ez egy konteó, minden bizonyíték nélkül, míg az nem konteó, hanem történelmi tény, hogy Veesenmayer Brigadeführer rangban volt az SS-en belül. A feletteseitől kapott parancsot köteles volt végrehajtani.
Válasz erre 

chrisred 2019.03.19. 08:04:30

@törppicur: Én nem vagyok arról meggyőződve, hogy a jelenlegi ellenzék bármelyik tagjának a hatalom megszerzése az elsődleges célja. A Fidesznek pedig nincs is más célja, csak a hatalom megtartása, tehát jelenleg az általad írt meghatározás kizárólag a Fideszre illik.
Válasz erre 

chrisred 2019.03.19. 08:19:18

@törppicur: Az oktatás meg a kül- és biztonságpolitika az uniós szakpolitikák közé tartoznak, és már akkor is oda tartoztak, amikor a magyar polgárok döntöttek az uniós csatlakozásról.
Válasz erre 

törppicur 2019.03.19. 08:57:09

@chrisred: szerintem az midegy, vagy legalábbis nem lényeges, hogy te meg vagy győződve, vagy sem arrol, amit állítok
Az ellenzéki vegyesmix azért majomkodik, ami ugye nem üti meg a politizálás szintjét, hogy ne Orbán, hanem ők kormányozzanak
Az külön kinossá teszi a dolgukat, hogy nem tudják miért, merre, hogyan, kinek avezetésével
Szólj,ha tudsz valami közöset bennük azon túl, hogy Orbán takaroggyy és engedjetek a mézesbödönhöz
Orbánék szempontjábol meg érthető, hogy a sikeres kormányzásuk colytatása érdekében nem adják a kormányt más kezébe
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.03.19. 08:58:51

@chrisred:

A liberalizmus szerint az egyén a közösség előtt áll. A szocializmus szerint meg fordítva.
Válasz erre 

chrisred 2019.03.19. 09:19:21

@törppicur: Nagyjából annyira mindegy, mint amennyire az, hogy szerinted mi a az ellenzéki pártok célja. Ha tényleg lett volna közösen kialakult céljuk a hatalom gyakorlásával kapcsolatban, akkor a 2018-as választásokon mindent elkövettek volna azért, hogy a Fidesz ne szerezzen alkotmányozó többséget. Mint tudjuk, ez se együttműködésben, se közösen támogatott jelöltekben nem nyilvánult meg.
Válasz erre 

chrisred 2019.03.19. 09:22:30

@MAXVAL bircaman közíró: A polgári ideológiák szerint a közösséget szuverén egyének alkotják, a szocialista ideológiák szerint ez egyén csak mint a közösség része létezik.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.03.19. 10:01:54

@chrisred:

A liberalizmus szerint a közösség csupán az egyének összessége, míg a nacionalizmus és a szocializmus szerint több ennél.
Válasz erre 

törppicur 2019.03.19. 10:02:21

@chrisred: véleményünk súlya azonos, egyetértek
A 2018 súlyos zakója nem azt jelzi, hogy nem akarták a hatalmat, hanem azt, hogy nem tudták miért, merre, hogyan és kinek a vezetésével - az utóbbi azt is jelzi, hogy a hatalmon belüli hatalom kérdését sem tudták megoldani
Válasz erre 

MACISAJT 2019.03.19. 10:53:42

@chrisred: " Ez egy konteó, minden bizonyíték nélkül"

Persze,persze... Ahogyan roth és lauder Pstre Weber-veeselmayerhez, a szipirtyó is véletlenül került éppen most Brüsszelbe, timmermanshoz:

ttps://hvg.hu/vilag/20190319_Amig_Orban_a_Fidesz_sorsa_miatt_izgulhat_Brusszelben_Heller_Agnes_a_szocialista_csucsjelolttel_vitazik

És a világ "liberális" médiumai is véletlenül kelnek és fekszenek a Fidesz Néppárti tagságával:
hvg.hu/vilag/20190319_Financial_Times_Orbannak_nincs_helye_a_Neppartban

Jelzem, amit ez Economist művelt, azért Párizsban tudjuk mi történt...

Szóval, hagyjuk kérem a konteókat.
Ez bizony egy világméretű támadás Magyarország és annak választott kormánya ellen. Az apró klán sem véletlenül hirdetett "lázadást" vasárnap. Már készülnek a Srgya Popovics és Alinskin felkészített provokátorok is.
Válasz erre 

chrisred 2019.03.19. 11:13:16

@MACISAJT: Ki kell, hogy ábrándítsalak, a Financial Times számára ez egy másodrendű téma mondjuk a brexithez képest. A világméretű támadásról meg annyit: ha a környezetedben mindenki azt mondja, hogy részeg vagy, akkor hiába érzed magad frissnek és üdének, érdemes hazamenni és ledőlni. És a legkevésbé sem ajánlott a kormány (hehe) mögé ülni és mindenkit, aki rád lett bízva, vinni oda, ahová éppen a nagy úri jókedved tartja.
Válasz erre 

MACISAJT 2019.03.19. 11:41:50

@chrisred: "a Financial Times számára ez egy másodrendű téma mondjuk a brexithez képest"

Aha. Érdekes, a Financial Times mégsem az amúgy "hazai" /angol Brexitnek szenteli a (sokadik) szerkesztőségi állásfoglalását, hanem Európa periferiáján található kis Magyarország
néppárti tagságának esik neki, látható dühvel:

"T View
Viktor Orban has no place in Europe’s centre-right party
The EPP and its leader Manfred Weber must stand up for democracy
The editorial board "

Ühüm. Ami pedig az összehangolt világméretű támadás sorozatot illeti, felőlem játszhatod a székely atyafit az állatkertben a zsiráf láttán("ilyen állat nincs is"), de ennyi liberális és/vagy zsidó koncentrált akciózása sosem a véletlen műve. Ugyanúgy nem mint Weber-veesenmayer rohanása a mazsihiszhez és a ceu-ba...
Válasz erre 

chrisred 2019.03.19. 12:41:05

@MACISAJT: Ja, a tegnapi. A mai meg az oltásellenesekről szól, akik a jelek szerint szintén világméretű zsidólibsi támadás célpontjai.

Én egy szóval nem mondtam, hogy a zsiráf nem létezik, csak azt, hogy be van rúgva, azért képzeli magáról, hogy oroszlán.
Válasz erre 

MACISAJT 2019.03.19. 12:48:12

@chrisred: " a jelek szerint szintén világméretű zsidólibsi támadás célpontjai."

Aha. Ez a kádár-aczéli, az un. "rendszerváltáskor"' Kaliforniáig szaladt és ott beágyazódott főzsidó is éppen véletlenül ma szólalt meg és üzente,
"miert-nem-lep-ki-magyarorszag-az-eu-bol/"....

24.hu/belfold/2019/03/19/berend-t-ivan-miert-nem-lep-ki-magyarorszag-az-eu-bol/
Válasz erre 

MACISAJT 2019.03.19. 12:50:30

Újhülye ettársék is forradalmi lázban égnek:
168ora.hu/itthon/matricakkal-uztek-gunyt-orbanbol-az-europai-neppart-irodainal-brusszelben-video-165127
Válasz erre 

MACISAJT 2019.03.19. 12:55:45

@MACISAJT: "z bizony egy világméretű támadás Magyarország és annak választott kormánya ellen. Az apró klán sem véletlenül hirdetett "lázadást" vasárnap. Már készülnek a Srgya Popovics és Alinskin felkészített provokátorok is. "

Ha egy üzlet beindul,ugye, legyen az bármilyen szánalmas, majd jön a 24.hu&co és "hír" lesz:

24.hu/belfold/2019/03/18/orban-becs-auto-uzenet-eu-kilepes/
Válasz erre 

chrisred 2019.03.19. 13:00:10

@MACISAJT: Ez a választási kampány. Ha a Néppártnak olyan érzékeny sebhelye van, mint Orbán, nem kell csodálkozni azon, ha a riválisok folyamatosan sóval hintik be.
Válasz erre 

törppicur 2019.03.19. 13:43:22

@MACISAJT: az a brüsszeli videó az MSZP-lista 8. helyezettjének akciójáról szól
Álljon meg a világ, ne csináljunk már (na jó, a No.8 Mester Barnabás ne csináljon) hülyét magunkból.
Mi köze az MSZP-nek a néppárthoz? Átkérték magukat?
Mester kolléga jutalomútján "trollkodott", normális? Az itthoni ballib képviselők technikáival akarja áztatni az országot?
Honnan a fenéből lesz 40%-a az MSZP-nek, hogy a 8. számú nullája nagy biztonsággal képviselő legyen, addig meg viselkedjen reménykedő külsős kultúrember módjára.
Ha meg 6-an visszalépnek előtte a listán, hogy kijusson ez a gyönyörűség, akkor mire jó a lista?
Válasz erre 

olórin 2019.03.21. 08:23:34

De lesz, csak - ahogy szokott - nagyon sokba fog kerülni az országnak emberéletben, anyagiakban, történelmi időben. Ezt a számlát Orbán csinálta, de nem ő fogja kifizetni. @nemecsekerno_007:
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2019.03.21. 10:21:59

@olórin: Eddig az került nagyon sokba az országnak, hogy az ex-kommunisták átvedlettek európai, liberális demokratákká...
Válasz erre 

chrisred 2019.03.22. 05:16:50

@nemecsekerno_007: …majd konzervatívokká, utána meg populistává.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard