Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Egészen abszurd kormányzati kommunikációra számíthatunk a következő hónapokban

Egészen abszurd kormányzati kommunikációra számíthatunk a következő hónapokban

Néhány hónapig el kell felejtenie az illiberális állam külsőségeit, és úgy kell tennie az Orbán-kormánynak, mintha visszatérne az uniós államok standardjaihoz. Nem egyszerű viszont a feladat, hiszen közelegnek az önkormányzati választások, de az eddigi nyerő stratégiát most le kell cserélnie az állami propagandagépezetnek. Hogy mire, az nagy kérdés, de az biztos, hogy a konszolidált hangnemet is felváltja majd néhány durva beszólás, amivel Orbán Viktor jelezni kívánja hívei felé, hogy továbbra is ő a legény a gáton.

migrans.jpg

Fotó: facebook

Most úgy tűnik, az Európai Néppárt csak a magyar önkormányzati választások után dönt a Fidesz sorsáról, vagyis október végéig biztosan fel lesz függesztve a magyar testvérpárt tagsága. Ez egyáltalán nem meglepő döntés, hiszen épp akkor bizonyíthatja a magyar kormánypárt az elkötelezettségét az uniós alapértékek iránt, amikor erősen figyelnek rá kintről és bentről egyaránt. Persze, mindenki kívülről fújja már Orbán Viktor pávatáncának lépéseit, így a kormányfőnek nagyon oda kell figyelnie arra, hogy hitelesnek tűnjön mindaz, amit tesz vagy mond.

Miután 2015 nyara óta lényegében permanensen átmossa a magyar polgárok agyát a kormánypropaganda, nehéz lesz visszavenni a migránsozós lendületből. Közel négy éve építi ugyanis azt a kommunikációs buborékot, melyben két és fél millió ember már egészen otthonosan érzi magát. A kormányhoz közel álló médiumok ugyanis teljesen elhitették már az Orbán Viktorban vakon megbízó kormányszimpatizánsokkal, hogy lényegében egyetlen dolog fontos a politikában: Megtalálni a soraink között az ellenséget, és a lehető leggyorsabban kiiktatni azokat.

Nem lenne szerencsés Orbán Viktor számára, ha külföldi diktátorokkal ölelkezne, vagy rasszista felhangokkal teletűzdelt beszédeket mondana a következő hónapokban.

A Soros György világméretű gonoszságát hirdető állami média eddig nem vett tudomást olyan fontos tényekről, hogy időközben a világban migráció problémája mellé felnőttek olyan ügyek, mint a klímaváltozás, a robotika kihívásai, a fiatalok kivándorlása, a korrupció visszaszorítása, a nagy állami ellátórendszerek megreformálása, illetve a globalizáció kihívásainak kezelése. Nem szabad szépítenünk, a magyar kormány érdekelvű, rövidlátó politikájának köszönhetően az ország lakosságának jelentős hányada 4-5 év lemaradásban van a világ történéseihez képest.

Komoly a felelőssége abban Orbán Viktor kormányának, hogy hazánkból lényegében retróország lett az utóbbi kilenc évben, ezért most nem is árt, ha egy kissé satuba fogják az ellenségei és kvázi szövetségesei. Létkérdés ugyanis a magyar állampárt számára, hogy az uniós voksolás utáni pozícióharcban ne lökjék el kapásból a tárgyalóasztal mellől. Ha Orbán Viktor nem képes meggyőzni a most döntési pozícióba kerülő európai politikusokat arról, hogy mégsem elkötelezett híve Matteo Salvininek, Marine Le Pennek, vagy netán Vlagyimir Putyinnak, akkor az uniós partikon számára nem osztanak lapot.

A magyar kormány propagandagépezetét ezért most át kell hangolni kissé (vagy nagyon), hiszen egészen biztosan nem fogják visszafogadni a kereszténydemokrata pártok közösségébe, megint elárasztják az utcákat Soros György rémével fenyegető plakátokkal, netán bevándorlókat kioktató (magyar nyelvű) szövegekkel traktálják a hazai lakosságot. Csínján kell bánniuk a jogállamiság, az akadémiai és egyetemi autonómia kérdéseivel is, és nem ronthatnak neki ész nélkül a civil szervezeteknek. Nem lenne szerencsés Orbán Viktor számára, ha külföldi diktátorokkal ölelkezne, vagy rasszista felhangokkal teletűzdelt beszédeket mondana a következő hónapokban.

Most valahogy úgy kéne viselkednie, mint ahogy első miniszterelnöksége kezdetén a ’90-es évek végén, amikor szintén nem volt egy „cuki falat”, de például eszébe nem jutott volna Vlagyimir Putyinnal üzletelni, vagy olyan populistákkal kedélyeskedni, Salvini, vagy Strache. Ez egy kemény kihívása Fidesz számára, és bizonyos értelemben egy bizarr időutazás Orbánnak. Részben vagy egészében fel kell hagyniuk azzal a taktikával, amely nyerőnek bizonyult számukra az utóbbi négy évben. Nehéz lesz most új stratégiát gyártani, hiszen az eddigi alappillérek most nem használhatók.

24_hu_98.jpg

Fotó: 24.hu

Ha nem lenne kutyaszorítóban a Fidesz, nyilván azzal a stratégiával vágna neki az önkormányzati kampánynak, hogy aki az ő jelöltjüket támogatja, az a bevándorlás ellen szavaz, aki viszont az ellenzékre voksol, az elősegíti a migránsok betelepítését. Ez az ordas hazugság most valószínűleg nem lesz bevethető fegyver, mert rontaná a Fidesz tárgyalási pozícióit október végén, amikor a felfüggesztésről tárgyalnak a néppárttal. Hogy ehelyett mint fundálnak ki Habony Árpád emberei, még nem tudjuk, de már nem kell sokat aludnunk ahhoz, hogy az új stratégia körvonalai kirajzolódjanak. Mert, ahogy egy dakota mondás tartja: „ A bölénypörkölt próbája az evés.”  

151 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Egészen abszurd kormányzati kommunikációra számíthatunk a következő hónapokban Tovább
Facebook Tetszik
0
151 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • A Fidesz legfőbb célja most a pánik elkerülése A Fidesz legfőbb célja most a pánik elkerülése
  • Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni! Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni!
  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr7114881248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.06. 12:39:49

"Ön szerint ősszel ismét teljes jogú tagja lesz a Fidesz az Európai Néppártnak?"

Sajnos igen. Ez Orbán hibás lépése lesz.
Válasz erre 

Punxsutawney Mormota 2019.06.06. 13:46:43

Az oroszokkal lehet és kell is üzletelni. De csak a fair trade szempontjait messzemenően szem előtt tartva. Amikor 90 után összeomlott a KGST piac, és Antallék sikítva rohantak el, akkor sem nagyon értettem a dolgot... Egy közeli barátomék valami egészen elképesztően meggazdagodtak a ruszkikkal való üzletelésből... Ha éppen nem volt keményvalutájuk, akkor fizettek pakurával, keményfával, érccel meg mindennel, ami a kezük ügyébe esett. Olyan jól ment a barterezés, hogy 5-6 év alatt már egy baszott nagy yachtot is vettek.
Válasz erre 

2019.06.07. 03:54:06

a törvényt mindig az uralkodó alkotja, mégpedig úgy, hogy az neki jó legyen. Ehhez talán megint hozzá kellett volna tennem valamit, s most meg is teszem: ez nem jelenti azt, hogy a törvény kizárólag csak neki jó. Mert a fennálló - az uralkodó csoport számára előnyös - állapotokat fenn is kell ám tartani. Ez pedig megköveteli az alávetettek féken tartását, aminek a legjobb módja, ha ők is elégedettek az életkörülményeikkel, vagy legalábbis nem tartják azt elviselhetetlenek. Aki betartja a törvényt, az, az erősebb érdekét szolgálja; hiszen maga a törvény is az erősebb érdekét szolgálja.
A hanyatlás szimptómai: elvilágiasodás versus szektás bezárkózás
Akárcsak a kereszténységet, a kommunizmust is utolérte a mindenkori államvallások sorsa, a kiüresedés, a formalizálódás. Ez az a fázis, amikor még működik a gépezet, elvégzik a szertartásokat, mindennap hallatszanak a jelszavak, de már senki nem hisz bennük, még azok sem (sőt azok a legkevésbé), akik az egészet működtetik.
Válasz erre 

Homyak 2019.06.07. 08:27:23

@MAXVAL bircaman közíró:

"Sajnos igen. Ez Orbán hibás lépése lesz."

Semmit sem értesz a politikához. Hibás lépés? Áruld már el, hogy mi haszna lenne neki, vagy az országnak abból, ha kvázi ellenzékbe kerülne az euban?

Nem véletlen, hogy Orbánék a magyar történelem legnagyobb becsicskulását hajtják végre annak érdekében, hogy maradhassanak.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.07. 08:45:55

@Homyak:

A statusquó erősítésa az EU.ban nem érdekünk. Ezt pont Orbán tudhatná, aki azzal sikeres most, hogy felmondta az 1990-2010 közti konszenzust.
Válasz erre 

Európai téridő 2019.06.07. 08:57:13

@Homyak: Ön keveri a taktikát a stratégiával.
Válasz erre 

rallus 2019.06.07. 09:22:46

Orbán kudarcait az okozza, hogy képtelen megfogadni az ilyen hihetetlenül jó tanácsokat!
Az ellenzéknek több esze van , ők a szerző felfogásához hasonlóan gondolkodnak, ami jól mérhető választási sikereikben!
Válasz erre 

morph on deer 2019.06.07. 09:36:33

@MAXVAL bircaman közíró:
“A statusquó erősítésa az EU.ban nem érdekünk.”

Azaz: Putyin Oroszországának nem érdeke. Tudjuk, köszönjük a hírt.
Mert szerinted ki nem szarja le az EU-ban, hogy mi is Putyin érdeke?
Na persze orbánon kívül!
Válasz erre 

Blogolo Blogi 2019.06.07. 09:45:18

@rallus: "Az ellenzéknek több esze van , ők a szerző felfogásához hasonlóan gondolkodnak, ami jól mérhető választási sikereikben!"

Az ellenzek vegignevette Viktor kis europai szabadsagharcat Salvinivel. Jol lathato volt, hogy csicskulas lesz a vege, ami be is kovetkezett. Most aztan oda a mitosz, megmutattak helyet es szerepet a vilagban.
Válasz erre 

Andy73 2019.06.07. 09:55:34

"Most valahogy úgy kéne viselkednie, mint ahogy első miniszterelnöksége kezdetén a ’90-es évek végén,"
Ja persze, hogy megint esélyt adjanak a bukott baloldalnak a hatalomba való visszatérésre, hogy aztán azok megint elk...hassák. Álmodik a nyomor.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.07. 09:59:31

@morph on deer:

A nép érdeke jelenleg ebben azonos az orosz érdekekkel.
Válasz erre 

Cycmen 2019.06.07. 10:05:49

@MAXVAL bircaman közíró: Biztosan nem tudunk néhány háttérinformációt, egyébként pedig a következetességnek is vannak határai, ha többet nyer azzal hogy reálpolitikusként viselkedik, akkor tegye! Lásd meg, hogy az ellenfelek arcátlan hamikártyások, ellenük nem kell mindig a szőke herceget játszani. Egyébként én sem értem, de ebben reménykedek amit írtam.
Válasz erre 

Cycmen 2019.06.07. 10:09:10

@morph on deer: A németek is üzletelnek Putyinnal, meg az USA is, ne verd magad, ez csak a pénzről szól.
Válasz erre 

Homyak 2019.06.07. 10:11:45

@Európai téridő:

"Ön keveri a taktikát a stratégiával."

Akkor legyen szíves világosítson fel, hogy mit keverek mivel?
Válasz erre 

Homyak 2019.06.07. 10:16:27

@MAXVAL bircaman közíró:

Megint írtál egy semmitmondó baromságot. Ha Orbánnak nem lenne célja a néppártban való maradás, akkor miért csicskult be? Ha kikerül a néppártból, akkor bukja a lopható eu-s pénzeket..

Magyarázd már el, hogy mégis mi a francot mondott fel? Mást nem csinált, mint a hozzád hasonlók megvezetése érdekében köpködött az eura, most ennek issza a levét. Persze, te azt mondod, hogy felveszi a kesztyűt Brüsszellel, de áruld már el, hogy mégis az önszopatáson kívül mit ért el? Elárulom, hogy semmit.
Válasz erre 

Sir Galahad 2019.06.07. 10:47:50

Én is azt gondolom, hogy Orbán most hibát követ el. A Néppártban a Fidesz semmiképpen nem tud maradni, nagyobb hatalmi érdekek (lásd a pártcsaládban lévő liberális-baloldali pártok, illetve Macron követelése) miatt. Az, hogy most Orbán engedményeket tesz, csak az időhúzásra lesz elég, ráadásul bármennyi engedményt is tesz, az soha nem lesz elég, mindig újabbat és újabbat fognak követelni tőle. De a végén mennie kell, így is, úgy is. Szerintem a hazai választók szemében jobban megmagyarázható, kisebb arcvesztés lett volna eleve kiszállni, látva az uniós választás eredményét. Az nem érv ezzel szemben, hogy a Néppárton kívül kisebb lesz a Fidesz érdekérvényesítő képessége: jól látni, hogy bent maradva is minimális. Egyébként meg a Néppárt, pont a benne lévő pártok ellentétei miatt, várhatóan szét fog esni, tehát Orbán egy süllyedő hajóban igyekszik most bent maradni.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.07. 10:50:10

@Homyak:

Azt mondod, nincs változés, nem más az 1990-2010 közti és a 2010 utáni időszak?

Mit mondott fel? A nyugati modellt, az 1990-es konszenzust, a feltétlen nyugatimádatot, a hajbókolást a nyugati tőke előtt, egy sor liberális tabut.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.07. 10:51:15

@Sir Galahad:

Így igaz. Orbán nagy hibát készül elkövetni azzal, hogy megtámogatja a vállalhatatlan, ultraliberális Webert.
Válasz erre 

Sexual Harassment Panda 2019.06.07. 10:52:07

@MAXVAL bircaman közíró: a néppàrtnak mi erdeke benntartani a fideszt??
Válasz erre 

Sir Galahad 2019.06.07. 10:53:26

@MAXVAL bircaman közíró: Most az egyszer egyetértünk. Ilyen is van.
Válasz erre 

konrada 2019.06.07. 10:56:20

@Blogolo Blogi: "Az ellenzek vegignevette Viktor kis europai szabadsagharcat"

Sőt!!! Egyenesen beleszakadtak a röhögésbe!
...elég csak megnézni az MSZP, JOBBIK, LMP, de akár az ellenzék összesített eredményét is.;)
Válasz erre 

Homyak 2019.06.07. 11:03:29

@MAXVAL bircaman közíró:

"Mit mondott fel? A nyugati modellt, az 1990-es konszenzust, a feltétlen nyugatimádatot, a hajbókolást a nyugati tőke előtt, egy sor liberális tabut."

Na persze, akkor miért kell neki az ellopható uniós pénz? Akkor miért csicskult most be az ep választás után? Akkor miért kellenek a nyugati autógyártók?

Ez a nyugat elleni harc csak ellenségkeresés miatt kell, amivel a hozzád hasonlókat behülyítették. Látod te is elhiszed, pedig a nagy hadakozásból bármi hasznunk is lenne, pedig csak kárunk van.
Válasz erre 

konrada 2019.06.07. 11:05:08

@Sir Galahad:
Egy folyón akkor kell átmenni, ha elérték a hidat.
...szóval lehet hogy zorbán tényleg elb.szta a somfordálást, de ő az a fajta politikus, aki nem szalad neki a csukott ajtónak, hogy aztán jajgasson, eddig legalábbis képes volt arra, hogy menet közben változtasson (igazi pávatáncos.)

...szóval: ha most becsapja az ajtót, az tutira fejbe veri, viszont: ha Webernek Micronnál, Sargentininél kell kuncsorognia, hogy megválasszák, akkor akár egy érzékelhető méretű csoport is képes lehet leválni az EPP-ről, azaz avval már nem veszít, ha kivár...
Válasz erre 

konrada 2019.06.07. 11:10:06

@Homyak:
...lehet hogy tényleg csak kárunk van.
...viszont az idő előtti és feltétel nélküli becsicskulásnak tutira, és sokkal nagyobb a kára.
Ezt azért megtapasztaltuk.
...ezért lottóötös számára az, hogy Gyurcsány lett az ellenzék legerősebb vezetője, mert így bőven csinálhat hülyeségeket, és még nagyon sok mindent el kéne b.sznia, hogy akkora kárt csináljon, mint az...
Válasz erre 

morph on deer 2019.06.07. 11:12:24

@Cycmen: @MAXVAL bircaman közíró:
“...ne verd magad, ez csak a pénzről szól”

Az üzletelés egy dolog, a szervezet szétkúrása pedig, amihez amúgy mi is tartozunk, teljesen más.

Üzletelni mindig is kellett volna, csak éppen az antikommunista hoppáré miatt mindjárt ment a biznisz is a fürcővízzel.
Nem az ésszerű üzleti kapcsolatokkal van baj.

A baj a mellérendelt politikai retorika, ami sem nem Magyarország, sem nem a magar nép érdeke. Arról az apróságról már nem is beszélve, hogy az EU gyengítésével a saját poziciónk is gyengül. Elég lenne talán csak az autóipart említenem, mert azon tisztán látszik, hogy milyen közvetlen a hatás, de számtalan más szálon is kötődünk az EU-hoz, hiszen oda tartozunk.

Aki ez ellen dolgozik az vagy elmebeteg, vagy hazaáruló! De lehet mindkettő is, ha jobban megnézed...
Válasz erre 

2019.06.07. 11:30:33

@MAXVAL bircaman közíró: "Sajnos igen. Ez Orbán hibás lépése lesz."

Emberileg jót tett nektek ez a vereség.
Válasz erre 

2019.06.07. 11:35:41

@Sir Galahad: Ha Orbán ezt tette volna, ez lett volna az első elvek alapján meghozott döntése. Ami nem az ő hazai pályája.
Válasz erre 

2019.06.07. 11:41:27

A nyugati modellt: arra ő nem képes, mert nem érti a demokráciát
az 1990-es konszenzust: ehhez rendelkezett a szükséges gátlástalansággal
a feltétlen nyugatimádatot: ebben nem lehet lenyúlni a zsét
a hajbókolást a nyugati tőke előtt: lásd német autógyárak és a rabszolgatörvény
Válasz erre 

konrada 2019.06.07. 11:43:30

@Legfelelősebben gondolkodó felelőtlen ember:
...Magyarországon az elvhű politikust (még ha csak hirtelen került is elő nála ez a tulajdonság: másként nem is lehetetett volna, hiszen az elvhűség eleve akadály a politikus pályán...)
általában vagy felkötik, vagy fejbe lövik magukat - vagy mások lövik fejbe...
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.07. 11:57:54

@Sexual Harassment Panda:

Gondolom a számok miatt.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.07. 12:00:08

@Homyak:

Öngyilkosság lenne az idegen tőkét hirtelen elűzni, ez adja a magyar gazdaság 80 %-át.
Az EU-s "segély" valójábna az ellopott pénz kis részének visszaadása.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.07. 12:01:33

@Homyak:

"a hozzád hasonlókat behülyítették"

Én már akkor azt mondtam, amit most, amikor a Fidesz az ellenoldalon állt.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.07. 12:05:06

@morph on deer:

Jelenlegi formájában nem érdekünk se az EU, se a NATO.

A NATO eleve teljesen felesleges, Az EU még megmenthető egy alapos reformmal.

A kelet-európai államok közösen képesek elérni mindezt.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.07. 12:07:07

@Legfelelősebben gondolkodó felelőtlen ember:

Nem szenvedtem vereséget.
Válasz erre 

morden2 2019.06.07. 12:21:39

@Punxsutawney Mormota: nem irigylem a konyvelojuket...pekaruban szamolni a dolgokat, biztos nagyon nehez lehetett minden adot es jarulekot befizetni az uzletelesek utan
Válasz erre 

Aquincum 2019.06.07. 12:47:57

@MAXVAL bircaman közíró: “A nép érdeke jelenleg ebben azonos az orosz érdekekkel.” Te, te, önjelölt “közíró”! Látom, még mindig szívesen hangoztatod a hülyeségeidet. Esetleg a TE érdekeid azonosak az oroszokéval. Nem is vitatkoznék veled, mert teljesen felesleges, de ezek a kijelentéseid fertőzik az emberek gondolatait. Menj Oroszországba, a többi Orbán-hívővel együtt!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.07. 13:02:00

@Aquincum:

A rothadó nyugat értékrendje idegen számunkra, sőt lassan a nyugati kisemberek jelentős része is hátat fordít vele. Mindenhol eutanázia, abortusz, pedofilek, homokosok, genderizmus, kiegyermekek megrontása, hörgő ateizmus, röviden teljes csőd. Mindez kombinálva klímaalarmizmussal, feminizmussal, féktelen habzsolással.

De a pénz fogy, s egyre kevesebbet tudnak síbolni az elnymott népektől a rendszerurak.

Oroszország köszöni, marad ahol van. Viszont szellemi és erkölcsi szövetségesei lassan az egész bolygón ott vagyunk, s kiállunk.
Válasz erre 

Aquincum 2019.06.07. 13:24:28

@MAXVAL bircaman közíró: “A rothadó nyugat értékrendje idegen számunkra, sőt lassan a nyugati kisemberek jelentős része is hátat fordít vele. Mindenhol eutanázia, abortusz, pedofilek, homokosok, genderizmus, kiegyermekek megrontása, hörgő ateizmus, röviden teljes csőd.“ :-)))) A rothadó nyugat! :-) Az eszem megáll! Képes vagy a Rákosi- és a Kádár-rendszer retorikáját egy az egyben idézni?? Bocsánat, de te egy kicsit buta vagy, nem gondolod?!
Válasz erre 

Homyak 2019.06.07. 13:29:54

@MAXVAL bircaman közíró:

"Öngyilkosság lenne az idegen tőkét hirtelen elűzni, ez adja a magyar gazdaság 80 %-át.
Az EU-s "segély" valójábna az ellopott pénz kis részének visszaadása."

Na most akkor elutasítja a nyugati tőkét, vagy 80% adja a magyar gazdaságot :D

Annyira vicces, hogy téged egyáltalán nem zavar, hogy mindig saját magadnak mondasz ellent :D
Válasz erre 

Blogolo Blogi 2019.06.07. 13:39:29

@konrada: "Sőt!!! Egyenesen beleszakadtak a röhögésbe!
...elég csak megnézni az MSZP, JOBBIK, LMP, de akár az ellenzék összesített eredményét is.;)"

Nem. Rajtuk mindenki mas rohogott.
Válasz erre 

Fülig José 2019.06.07. 13:42:00

@Aquincum: ugyan hagyd szegényt... leütésre fizetik, nem látod? 1ébkén olyan sötét, hogy a segglyukát keveri az orrlyukával, egyik szavával a masikat. külhonból veri a nyálát és osztja az "észt", typik hiteles nagyhazaffy fideSSnyik, na. .
Válasz erre 

Aquincum 2019.06.07. 13:48:53

@Fülig José: :-) Köszi, minden szavad egy aranyat ér! :-)
Válasz erre 

xgage 2019.06.07. 13:56:54

@MAXVAL bircaman közíró: Tessék olvasni Szűcs Jenőt és Bibó (igen, róla nevezték el azt a Szakkollégiumot!) Istvánt. Utána tessék átgondolni a szellemi közösséget Bizánccal. Oda, ha jól tudom Botond üzent valamit egy buzogánnyal...
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.07. 15:01:18

@Aquincum:

Ne egyek joghurtot, csak mert Hitler kedvenc kajája volt?

Mindenben tévedett Rákosi?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.07. 15:03:21

@Homyak:

Lassú folyamat szükséges. Azaz fel kell hízlalni a saját nemzeti tőkét. De amíg ez nem lesz sikeres, nem tehetünk tönkre mindent.

Te kidobod a tegnapi kenyeret, ha nincs pénzed frissre?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.07. 15:05:10

@xgage:

Kamu.

Liberális mese, hogy István azért választotta a nyugatot akelet helyett, mert ez valamiféle értékrendválasztás volt. Szimpla pragmatikus, geopolitikai számítás volt,
Válasz erre 

xgage 2019.06.07. 15:16:13

@MAXVAL bircaman közíró: Igaz. Tehát belátod, hogy a keleti értékrend sem lehet számunkra rokonszenves. Maximum pár évig törleszkedünk, amíg futja nekik az olaj-rubelből. Kompország. Már el is olvastad Szűcs Jenőt? Végülis csak kb. 130 oldal. Kisalakos kötet.
Válasz erre 

xgage 2019.06.07. 15:17:15

@MAXVAL bircaman közíró: Ja. Még valami. Botond az pár évtizeddel korábban volt mint Szent István.
Válasz erre 

szepipiktor 2019.06.07. 15:19:06

Én a "KELL"-t nem értem?
Ez, ami történik, a klasszikus érdekalapú marketingpolitizálás, ugyanezt műveli MINDEN oldal!
Ha a csúti tervei bejöttek volna, akkor most lenne egy erős szélsőjobbos frakció. Nem jött be, mert az európai emberek nem idióták, nem a pártok ideológiai utasításai szerint voksolnak.
Mindkét szélsőség, a szélsőjobbosok és a szélsőbalos "liberálisok", "zöldek" is azt a szavaztamennyiséget érték el, ami egy jellemzően polgári, keretészalapú, a kultúrális sokszínűséget, a történelmet tiusztelő, ápoló nemzetállamok közösségéből összeállt EU-ban jár az ettől eltérő eszméket képvislő mozgalmaknak.
A csútiék belátták, maradniuk kell és ennek a feltételeit teljesítik.
Hogy ez mennyire öszínte? Semennyire!
Ahogy egyik oldal politikai halmazainak a tettei, mondatai sem azok.
Orbán a pálfordulást az EU-nak teszi, hiszen a belpolitkában már nincs teendője, az ellenzék napi szinten követ el olyan ballépéseket, amiknek köszönhetően ők már "csak egy sört kérnek".
Egyébként számonkérni csak azoknak van joguk, akik mindent számonkérnek, minden oldaltól.
De az ellenzék miért kéri ezt számon orbánon, miközben ő maguk is rengeteg hasonlót tettek, de nem az EU felé, hanem irányunkba, az állampolgárok ellen.
Gondoljunk csak a listások parlamentben maradására, a függetlenként nyerő frakcióba ülésére...
És most a nagykabátot hordó, az exfideszes megélhetési állatorvost naponta élő műsorban "felszopó" kálmánolga benevezésére.
A csútiéknak nincs semmi dolguk, ahogy a passzív, pártnélküli többségnek sem kell átszervezniük az őszt, hiszen értelmetlen elmenni szavazni...
Válasz erre 

morph on deer 2019.06.07. 15:21:00

@MAXVAL bircaman közíró:
”Liberális mese, hogy István azért választotta a nyugatot akelet helyett, mert ez valamiféle értékrendválasztás volt. Szimpla pragmatikus, geopolitikai számítás volt.”

De látom előtte megbeszélte veled a részleteket. Azért ez rendes dolog volt tőle, nem, hogy nekünk most te itt elmondhasd az igazságot!
Tényleg!
Nélküled ezt például sosem tudtukvolna meg, de komolyan!
Válasz erre 

morph on deer 2019.06.07. 15:25:32

@Homyak:
“...felveszi a kesztyűt Brüsszellel, de áruld már el, hogy mégis az önszopatáson kívül mit ért el? ”

Mit, mit!
Hát önazopatást kesztyűben!
Az is valami, lássuk be!
Egészen keveseknek sikerül ez az egyedülálló teljesítmény, de orbán jobban teljesít!
————
Hát azt, hogy az országot is sikerült negszopatnia, de rendesen.
Ez az eredmény!
Válasz erre 

Aquincum 2019.06.07. 16:03:17

@MAXVAL bircaman közíró: “Ne egyek joghurtot, csak mert Hitler kedvenc kajája volt? Mindenben tévedett Rákosi?” Emlékeztetlek, Rákosi egy népnyúzó diktátor volt, egy aljas gyilkos és mint ilyen, szerintem igen, mindenben tévedett. Orbán is sokat tanult tőle, úgy látom. Te meg egy szégyentelen alak vagy, hogy Rákositól idézed az ő koruk egyik undorító hazugságát, propagandaszövegét (a rothadó nyugat). Az, hogy ezt meg is próbálod védeni, miután felhívom rá a figyelmedet, Rákosit mentegetve, azt meg szépen nem tudom minősíteni: tényleg bocs, de hülye vagy. Sajnálom az időmet és mindenki idejét, aki a hiányos műveltségtől szagló, buta, propagandaízű mondataidat elolvassa és még reagál is rá.
Válasz erre 

Aquincum 2019.06.07. 16:06:15

@MAXVAL bircaman közíró: Nyugodtan egyél joghurtot, ez természetesen egy teljesen rossz példa volt részedről. Előtte kend be vele egy kóborkutya hátsóját. Jó étvágyat!
Válasz erre 

Blogolo Blogi 2019.06.07. 16:26:28

Kb. 2 honapja ujjongta a mediagepezet, hogy soha ilyen joszomszedi viszonyban nem voltunk a kornyezo orszagokkal, kiveve Ukrajna, de ott majd a valasztas megoldja a problemakat. Most ugy nez ki, hogy repedesek mutatkoznak a legujabb kori magyar - roman baratsag granitoszlopokra felhuzott baratsagtemploman is, igy aztan igazan huzhatna egy keritest az uzvolgyi magyar katonai temeto kore is ez a mi Viktorunk. Ha a migransoknal ugyis bejott....
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.07. 16:35:28

@xgage:

A keleti szellemi ereje nagyon fontos, ehhez érdemes törleszkedni.

A nyugati kereszténység rohadása egyre erősebb. A protestantizmus ma már legnagyobb részében perverzkultusz, s eleve a történeti protestnatizmus a liberalizmus szellemi előkészítője volt.

A katolicizmus harcol még, de már a Vatikánban székell a gyomorforgtaó krisztustagdás, Conchita Francisco Buziglio Borgia Wurst sátáni kacajjal köpi lesz Jézust.
Válasz erre 

HaD 2019.06.07. 16:35:37

teljesen mindegy...orbánc meg az ilyen gyurcsányfélék és elődjeik már több generációra tönkretették az országot...a termelőerőket amit az amúgy is torz szociból maradt rájuk elkótyavetyélték és ellopták majd az emút 30 évben egy generáció munkáját plusz a nyugatról az ország kiárusításáért kapott pénzeket elbszták elbszott beruházásokra amiből rendesen kirámolták a kis mutyi számláikra a zs-t....
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.07. 16:36:09

@xgage:

Ez részletkérdés.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.07. 16:49:30

@morph on deer:

Nem beszélni kell Istvánnak, hanem elemezni az akkori helyzetet.

Először is: az egész kérdés álkérdés volt a X. sz. végén. A harmadik – azaz a nagy – egyházszakadás 1054-ben volt, amikor István már régóta halott volt. Azaz István és édesapja, Géza idejében a kérdés nem ugyanazt jelentette, mint 1054 után, amikor ez már két külön, egymást kiátkozó egyház közti választást jelentett.

De mit is jelentett akkor a nyugati és a keleti egyházrész közti választás? Egyházilag csupán a szertartásrendet és az enyhén eltérő adminisztrációt. Akkoriban a nyugati egyházrész a latin szertartásrendet jelentette (a mai katolicizmus ma már nem 100 %-ban azonos vele, de ma is 95 %-ban a latin szertartásrendet jelenti), a keleti egyházrész meg a bizánci szertartásrendet jelentette. A kettő között akkor a fő eltérés a nyelv volt, míg a latin rend kötött volt a latin nyelvhez, addig a bizánci rend akkor 3 nyelvet jelentett: görög, grúz, szláv, s új nyelvek is lehettek. (Ma már a latin rend is lehetséges számtalan nyelven, de ez már modern fejlemény.)

Felhívom a figyelmet: a közhiedelem ellenére akkor még a cölibátus se volt eltérő jellemző, a nyugaton csak a XI. sz. végén let bevezetve a minden papra kiterjedő kötelező nőtlenség.

A két egyházrész között a legnagyobb eltérés a hierarchiában volt, míg a latin rend esetében volt egy egyértelmű központ: a római pápa, addig a bizánci rendben ilyen nem létezett: a konstantinápolyi pátriárka csak első volt az egyenlők között, de hatalma nem terjedt túl saját részegyházán túl. Azaz központosított egyház nyugaton, s nemzeti egyházak szövetsége keleten. De ez csak elmélet. Ugyanis a XI. sz. 70-es évei előtt az elmélet és a gyakorlat erősen eltért: a római pápa hatalma formális volt, a gyakorlatban az egyes országokban a helyi uralkodó nevezte ki a helyi főpapságot, mely neki volt lekötelezve.

Azaz István idejében ez a szempont fel se merülhetett. Ha a keletet választotta volna, lett volna egy formálisan is önálló Magyar egyház, de a nyugatot választva is neki alárendelt lett a gyakorlatban a magyar egyház, a Rómában székelő pápa hatalma nem volt több jelképesnél abban a korban. Ezt alátámasztandó emlékeztetnék Istvánék határozott egyházjogi harcára: a Dunántúlon már jóval a magyarok előtt is létezett egyház, ezek ugyan megszűntek később, de a jogutódlás a későbbi salzburgi érsekségre száll, így a kereszténység Géza általi felvétele idején jelentkezett is a salzburgi érsek, hogy akkor a megszervezendő új Magyar egyháznak hozzá kell tartoznia (különösen, hogy a IX. sz. során létezettek pannóniai szláv fejedelemség még egyházjogilag
Salzburghoz tartozott!), mire azonban Géza és István ezt elutasítva, a közvetlenül Rómának alárendelt esztergomi érsekséget szervezték meg, amit Salzburg kénytelen volt elismerni.

Mit látok esetleg relevánsnak? A nyelvet. Egy bizánci magyar egyház a magyart használta volna egyházi nyelvként, s abban a korban a magyar jobban kötődhetett az Istvánt ellenző párthoz. Míg a latin nyelv – melyet a lakosság 99 %-a nem értett – nem jelentett veszélyt István hatalmára. Továbbá, a politikai szempont. Szerintem ez lehetett a fő tényező. A nyugati kereszténység fő támasza a korban a Német Birodalom volt, a keleti kereszténység fő támasz pedig a Római Birodalom (népszerű nevén: Bizánc). Mindkét állam éppen felmenő szakaszában volt. A kérdés az lehetett: melyik a nagyobb veszély a magyar független államiságra, hiszen akkor érdemesebb a másikkal szövetkezni. Akkoriban egyértelműen Konstantinápoly volt gazdaságilag az erősebb, s éppen második legnagyobb csúcsát érte el: a X. sz. 80-as éveiben magához csatolta Szerbiát (a tartomány székhelye a mai Vajdaság területén volt), majd Horvátország is bizánci függő állam lett. István uralkodásának második felében Magyarország déli határán mindenhol a Római Birodalom lett a szomszédos állam.

Esetleg kulturált nyugat és elmaradott kelet között választott? Nos, István idejében a nyugat elmaradottabb volt a keletnél, a nyugat ezt a XII. sz. elején kezdi behozni.

Szóval dehogy civilizációs választás, meg nyugat-kelet harca! Szimpla reálpolitika.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.07. 16:52:23

@Aquincum:

Még maga Sátán se téved mindenben.
Válasz erre 

morph on deer 2019.06.07. 17:17:13

@MAXVAL bircaman közíró:
“Azaz fel kell hízlalni a saját nemzeti tőkét.”

Ahogy mindenhol máshol is tették, mi?

Eszeden vagy, Bárányka?

Minden épkézláb tőkés azért lett az, mert vagy ő, vagy a felmenői ügyesen, tehetségesen és/vagy kíméletlenül megdolgoztak érte!
Nem attól “híztak”, hogy a szomszédjuk odalökött még pár milliárdot pacalra, hanem attól, hogy felzabálták a kisebbeket, meg mert jobbak voltak!

Ez már megint a “magyarosch” megoldás, ugye?
A jó elvtárs biztos qrvára tehetséges gázszerelő volt, ezért garantáltan megfelel egy multimilliárdos konglomerátum vezetőjének és tulajdonosának is..?

Tisztán piaci körülmények között tudod, hogy meddig tartana a nagy hazai Nemzetthy Nagytőkésünk?
Ez az egész bohózat orbán nélkül, aki a háttérben csatornázza a pénzt és a brfolyást, semmi perc alatt fejre fog állni, majd meglátod.
Válasz erre 

Spiritual 2019.06.07. 17:18:13

@MAXVAL bircaman közíró: Felhízlalni a nemzeti tőkét? Aztán milyen áron? Na és milyen pénzből? Mind az adóbevételeket, mind az eus támogatásokat az istenverte ner hívja le. Szar ügy az ateizmus, de a vallást pont azért találták ki, hogy a népet fegyver nélkül is kordában tartsák. A vallás az uralkodók eszköze a hatalom megtartására. Ha lázadsz a fáraó vagy a király ellen, aki szent Péter földi helytartójától kapta a hatalmat, akkor isten ellen lázadsz. Ezért a méltó büntetés a halál. Hogyan másképp lehet elfogadtatni egy csomó éhhalál szélén álló nyomorulttal, hogy a gazdagok bármit megtehetnek? Majd jön a túlvilág, ott majd minden szép és jó lesz! Egy frászt! A nyugati értékrendről nem tudsz semmit. Az eutanáziát nem lenne hülyeség bevezetni. Sokkal humánusabb, mint kihajítani egy családot az utcára. Abortusszal nem értek egyet, de aztán mire szűljenek a nők, száznegyvenezer nettóra?
Oroszországgal egy picit óvatosabban kellene elbánni, mivel nekünk soha semmi jó nem származott ebből a kapcsolatból... Ha olyan hűséges vagy tovoris, pasli damoj!
Válasz erre 

Aquincum 2019.06.07. 17:34:06

@morph on deer: “Ez már megint a “magyarosch” megoldás, ugye?
A jó elvtárs biztos qrvára tehetséges gázszerelő volt, ezért garantáltan megfelel egy multimilliárdos konglomerátum vezetőjének és tulajdonosának is..?” Minden szavaddal egyetértek. Egy kemény fideszes barátom, egy mérnökember szerint Orbán azért hizlalta fel ezt a fütyi Lölőt, hogy megmutassa Simicskának, bárkit letaszíthat, vagy felemelhet. Kérdeztem, hogy ez szerinte rendben van-e. A válasza igen volt. Milyen ország ez? Normális demokráciában a fityeszes fiúkák már csücsülnének egy hűvös helyen, de minimum politikai hullák lennének. Itt? 53%!
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2019.06.07. 17:45:30

Elnézve az egyik kommentezőt, és a vele szóba elegyedőket, az jut az eszembe, hogy régen az indiánoknál is tisztelték az elmeroggyantakat. Igy már érthető, hogy nem a trollt etetitek, csak nagyon udvariasak vagytok.
Válasz erre 

morph on deer 2019.06.07. 17:54:17

@MAXVAL bircaman közíró:
“Míg a latin nyelv – melyet a lakosság 99 %-a nem értett – nem jelentett veszélyt István hatalmára.”

Ne felejtsd el, hogy a magyar írásbeliség, - amiről ugyan sokat nem tudunk, - nem állt azon a szinten, mint a latin. Arról nem is beszélve, hogy akkoriban a diplomácia és a nemzetközi érintkezés nyelve sem a magyar volt, hanem a latin.

Egyébként meglepően kerek a válaszod, én a helyedben felhagynék a kétsorosokkal! :)
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.07. 18:42:10

@morph on deer:

"“Azaz fel kell hízlalni a saját nemzeti tőkét.”
Ahogy mindenhol máshol is tették, mi?"

Igen.

"Minden épkézláb tőkés azért lett az, mert vagy ő, vagy a felmenői ügyesen, tehetségesen és/vagy kíméletlenül megdolgoztak érte!"

Igen, de csak a halivúdi mesékben,
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.07. 18:43:10

@morph on deer:

"Tisztán piaci körülmények között tudod, hogy meddig tartana a nagy hazai Nemzetthy Nagytőkésünk?"

Ha tisztán piaci körülmények lennpének, fél órán belül megdőlne az egész kapitalista világrend.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.07. 18:44:05

@Spiritual:

Mivel nem tudunk mástól lopni, így csak belső forrásokból megy a hazai tőke hízlalása.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.07. 18:44:52

@Spiritual:

"A vallás az uralkodók eszköze a hatalom megtartására."

A vallás az emberi természetes szellemi igényre a válasz.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2019.06.07. 18:46:02

@Aquincum: Ha a fityeszes fiúk ülnek akkor a rendszerváltó komcsiknak is ülniük kell. Pont a rendszerváltásnak nevezett átverés miatt van 9 éve 2/3-a a fidesznek.
Helyette az egyik főkomcsi unokája épp bekerült az EP-be. Erre nagyon gyenge válasz, hogy dehát Kövér is párttitkár vót...
Szóval lehet itt börtönözni, de akkor mindenkit...
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.07. 18:46:15

@Spiritual:

"Hogyan másképp lehet elfogadtatni egy csomó éhhalál szélén álló nyomorulttal, hogy a gazdagok bármit megtehetnek?"

Pl. a liberális mesével, hogy a kapitalizmus igazságos, s nélküle káosz lenne. S aki gazdag, az nagyon tehetséges, így megérdemli, aki meg nyomorog, az nem elég jó.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.07. 18:49:05

@morph on deer:

A latin, a görög és az egyházi szláv pontosabban. A latin nem használták István korában keletebbre.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2019.06.07. 18:57:51

@Legfelelősebben gondolkodó felelőtlen ember: "mert nem érti a demokráciát az 1990-es konszenzus"

Muhahahaha!!!!

20 év és egy gazdasági válság kellett hozzá, hogy a többség rájöjjön mekkora átverés volt az egész. Szégyen, hogy nagyon sokan akik ehhez asszisztáltak még mundig porondon vannak...
Válasz erre 

Spiritual 2019.06.07. 19:20:25

@MAXVAL bircaman közíró: Liberális mesével... Nincs tökéletes rendszer, de az újfeudalizmus és maga a feudalizmus is eléggé visszalépés. Ezért mondom, hogy Magyarországon nincs jövő, a történelem mindig körbeforog, a haladás mindig csak látszólagos. A kapitalizmusból nálunk csak a vad fajtája ismert. Lopj, csalj, vegyél számlát, azért van könyvelőm, hogy ne kelljen adót fizetnem... és még sorolhatnám. A liberalizmust sem ismerjük. Mit is jelent ez? Alacsony adózási szint, visszaszoruló állam, magas öngondoskodás. Itt a probléma az volt, hogy a rászorulók nem öngondoskodnak, ezért az államnak kell az embereket e felé terelni. Mit kaptunk e helyett? Lótúrót! Magas adókat és azt, hogy a kókadt f@sz ütemesen vágta az emberek fejéhez, hogy nincs ingyenebéd. Ki tehet erről? Tessék szépen mindenkinek tükörbe nézni és azt mondani, hogy az én felelősségem. Ha az emberek csak egy kicsit lennének értelmesebbek, akkor nem a gyurcsány-orbán tengelyről és ezek szélsőségeiről szólna a magyar politika.
Válasz erre 

Spiritual 2019.06.07. 19:28:56

@MAXVAL bircaman közíró: Elég sokan megvannak a vallás nélkül. Főleg, amit most jelent, pedofília, emberek kiirtása, csak mert más a vallásuk. Nekem nincs szellemi igényem arra, hogy kötelezően gyűlöljek mindenkit, aki mást tart jónak, mint én. Nagyon helyesnek tartom, hogy a papság visszaszorult a politikából.
A másik, hozd elém Istent, aztán majd elhiszem. Erkölcsök. Rengeteg az erkölcstelen képmutató, önmagát kereszténynek nevező ember. Kapcsold be a híradót, aztán majd meglátod...
Válasz erre 

Spiritual 2019.06.07. 19:30:39

@nemecsekerno_007: "...Szóval lehet itt börtönözni, de akkor mindenkit..." Ezúttal egyetértek.
Válasz erre 

Halibuli 2019.06.07. 19:36:14

Drága Vezérünk bizonyítható módon tett már annyi jót F. Flórián, T. István és M. Lőrinc érdekében, hogy boldoggá is avathatnák érte. Nagy kár , hogy nem igyekszik érte.
Válasz erre 

Spiritual 2019.06.07. 19:40:01

@MAXVAL bircaman közíró: Belső forrásból és eus pénzekből. Mit gondolsz mi lesz ennek a vége? A fejlesztésre szánt pénzeket multimilliárdos idióták kistaffírozására használtuk. Ők olyan gazdasági modellt működtetnek, amely versenykörnyezetben nem állja meg a helyét. Újabb és újabb apanázst kell adni nekik, hogy a látszat megmaradjon. Az adókat nem az oktatás modernizálására, nem a kórházak működésének biztosítására költötték. Vagy mondjuk tényleg fontos tudás az, hogy egy gyerek tudja, hogy a birka racka, vagy merinó úgy az űrkorszak hajnalán? Akkora bukta lesz ebből, ami majd rántja magával az egész országot, mint az ólajtó.
Válasz erre 

felucca02 2019.06.07. 20:02:04

@nemecsekerno_007: Most nem azért, a csaj majd megvédi magát, ha akarja, de ha már főkomcsiunokázol: te mennyire érzed az összefüggést aközött, amit te csinálsz, gondolsz, meg a nagyapád csinálása-gondolása között?
Neadjisten, harminc évvel ezelőtti és mai önmagad között?

A magam részirű' elárulom: én semennyire. Már a szüleimmel sem, és régi önmagammal is nagyon nehezen.

Hogyan vágnád pofán azt, aki a nagyapád viselt dolgait rajtad kérné számon?
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2019.06.07. 20:41:57

@felucca02: Mire gondolsz?

Arra gondolsz, hogy nagyapám kommunista oligarcha volt és ezzel alapozta meg anyagilag a szüleim és az én jövőmet is egy rendszerváltásnak nevezett átverő-show keretében?

Vagy olyanra, hogy egyszer régen nagyapám csokit lopott a boltból és nem kapták el...

Nagyon furcsa, hogy sokan nem értik mi a gond Dobrev Klárával meg a többi kommunista/"demokrata" oligarchával...

Ahova Dobrev Klára eljutott abban nagy szerepe volt a nagyapjának, meg a szüleinek. 1990 előtt a nagyapja volt a magyar társadalom elnyomója, a rendszerváltáskor meg a szülei voltak azok akik átverték a magyar társadalmat... Ezzel nem lenne gond, ha Dobrev Klára semmilyen közszereplést nem vállalna, befogná a száját és amennyire tud láthatatlan maradna... De nem így tesz...

Persze ez az egyik garancia az újabb Fidesz 2/3-hoz... Ami a többségnek jó...

hát így ennyi...
Válasz erre 

felucca02 2019.06.07. 20:48:52

@nemecsekerno_007:
Először is, ne oligarcházz, mert elvisz a TEK.
Másodszor, te azt mondod, hogy nem lehetséges az őszinte szembenézés a múltunkkal, az mindig cipeljük, titkoljuk és sunnyogunk miatta.
Ez olyan fideszes tempó, nem vártam mást.
Hát nem, a múlt egy építőkő abban az épületben, amik mi vagyunk, lehet róla beszélni, és világossá lehet tenni, hogy én nem vagyok sem az apám, sem a nagyapám, én én vagyok.
Tudom, ezt a fideszben nem lehet felfogni, ott tagadni kell, vagy könnyek között lemondani a posztunkról, nahát, én nem is tudtam róla-kiáltással.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2019.06.07. 21:05:47

@felucca02: Húúhhh ez aztán finoman pofátlan összemosás :))))) Ügyes. Csak nem voltál részese a rendszerváltás környékén az átverésnek... mert mintha ugyanazt hallanám...

Szóval te általánosságban beszélsz erről, moralizálsz. Itt kurvára nem erről lenne szó.
Egyszerűen arról, hogy aki a nácikkal hált, azt kopaszra nyírjuk ahogy ezt a kultúrált hollandok csinálták... így lehet szembenézni a múlttal és lezárni...

Aki meg csak a tejet hordta a megszálló náciknak azt csak nem engedjük be pár évig a kocsmába...

Szóval amit csinálsz az szimpla szerecsenmosdatás és összemosás...

Mert ugye nálunk az van, hogy a lezáratlan múlt bepofátlankodott az Európa Parlamentbe mint képviselő...

Ha lezártuk volna a múltat és Dobrev Klára is szembenézett volna a sajátjával, akkor el se indul, meg persze nem abban a budai villában lakna...

De ő úgy gondolja, hogy a múlt "elfelejtődött" ami kurvára nem ugyanaz...
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.06.07. 21:12:01

Na most jó gyerek ez a weber vagy nem?
Olyan jó nézni ahogy viki lemegy pincsibe és pitizik.:))
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.06.07. 21:13:36

@nemecsekerno_007: te öccse,neked ez a feladatod?!
Nagyon szarul nyomod!
Szánalmas vagy:))
De csak dolgozz meg a pénzünkért!XD
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.06.07. 21:17:58

@nemecsekerno_007: Ahova tiborcz istván eljutott abban nagy szerepe van az apósának.
haver egy ilyen dobrev féle nekem sokkal megbízhatóbb,mint egy olyan :"mi mindig is utáltuk a komcsikat,meg mindig ellenállók voltunk félék.
Akikről aztán kiderül hogy mégsem annyira...most meg leszavaznak a fideszkomcsikra!
Válasz erre 

Belzebubo 2019.06.07. 21:23:29

@nemecsekerno_007: ha lezártuk volna a múltat, a vállalati párttitkár nem lehetne kôbánya tulajdonos, a fiacskája pedig Mo. képviselôje az Európa Tanácsban
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.06.07. 21:30:11

@nemecsekerno_007: A gazdád bandájában is van nem egy régi hithű párttag.
A gazdád is az volt,mielőtt ballib nem lett.
Ami után keresztény konzervatív lett aztán...etc..
A kaméleon sírva könyörög a receptért!
Válasz erre 

felucca02 2019.06.08. 06:00:03

@nemecsekerno_007: Mondja ezt annak a pártnak a szekértolója, aki évek óta módszeresen akadályozza az ügynöklisták nyilvánosságra hozatalát. Annak a pártnak a szekértolója, ami most a volt kommunisták gyűjtőhelye.
Te haver, nem a dobrev-nagypapával van itt a fő baj szerintem, nála nagyságrendekkel nagyobb disznókat fedeztek és próbáltok meg tisztára nyalni. Közben pofáztok a kereszténységről, mint árucikkről, ami most jól fogy a boltban, meg a múlttal való szembenézésről. Mikor szakad rátok a mennyezet?
Válasz erre 

B60 2019.06.08. 06:11:18

@MAXVAL bircaman közíró:
takonygerincű vezéred csúszik,mászik , hogy ne rúgja ki az EPP. Fogtok ti még migránst simogatni.
Válasz erre 

felucca02 2019.06.08. 06:44:00

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Eh, ugyan, ez mind rendben van, hiszen ő magyar, és az antimagyarok ezt nem érthetik!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.08. 06:56:13

@Spiritual:

A kapitalizmus mindig vad. A kései nyugati modell, a szocdem kapitalizmus is csak azért volt képes látszólag szelídebben működni, mert MÁSHONNAN elveszik a hozzá szükséges pénzt. S mivel ez a lehetőség egyre szűkül, a modell omlik össze nyugaton is.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.08. 06:57:06

@Spiritual:

A tények mást mutatnak: egyetlen emberi kultúra se volt ateista.
Válasz erre 

Megbolondoult V. Orbán pápa 2019.06.08. 07:00:29

A kommunikcióban nem lesz változás. Továbbra is a számukra már bevált zsarolás, megvesztegetés és fenyegetés maffimódszerekkel fognak kampányolni valahogy így: "Ha nem a fidesz képviselője lesz a polgármester nem kapnak az államtól eu támogatást. " Eddig ez bevált, és a vidéki migránsrettegő fideszbirkák behúzták az ikszet melléjük. Ameddig az eu korlátlanul osztja a milliárdokat a tolvajoknak, és azok abból tudnak osztogatni a csóringer orbanisztáni birkáknak addig az nem is fog másra szavazni. Majd amikor már nem lesz miből osztogatni, meggondolják. Az eunak gyökeresen meg kell változtatnia a politikáját. Ameddig ez nem történik meg, marad minden a régiben. Ehhez az ellenzéknek semmi köze. A meccs már rég orbán és az eu között van.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.08. 07:03:18

@Spiritual:

Sajnos az EU-s segélyek legnagyobb részét ma is a nyugati multik kapják, pont ezen kellene változtani, s többet átadni belőle a magyar tőkének.

Mi lesz ebből? A legrosszabb esetben semmi. Jobb esetben, meg a nemzeti tőke arányának emelkedése.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.08. 07:18:09

@B60:

Mint mondtam, hibás Orbán igyekezete az EPP-be való visszalépést illetően.
Válasz erre 

chrisred 2019.06.08. 07:25:40

@Punxsutawney Mormota: Akkoriban lehetett a zavarosban halászni, de ez az időszak elmúlt.
Válasz erre 

chrisred 2019.06.08. 07:27:57

@MAXVAL bircaman közíró: Elméletben jó lenne, de ha a magyar vállalkozások nem képesek olyan minőségű terméket és szolgáltatást nyújtani, mint a nyugatiak, akkor ez az adófizetők megkárosítása lenne.
Válasz erre 

B60 2019.06.08. 07:34:07

@MAXVAL bircaman közíró:
ezt mond el neki is
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.08. 07:44:25

@chrisred:

Valahol el kell kezdeni.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.08. 07:45:46

@B60:

Nem állok vele kapcsolatban, bár a sajtóosztálya olvas engem.
Válasz erre 

Megbolondoult V. Orbán pápa 2019.06.08. 07:55:56

@MAXVAL bircaman közíró: Olvas és fizet. Mondom, amíg van miből fizetni a csóringer birkákat nem lesz változás. Orbánt anyagilag kell megfingatni. Mert az egész rendszerét az ilyen jellemtelen, pénzéhes, harácsoló, erkölcstelen korrupt emberek tartják fenn, akik pénzért még a seggét is rojtosra nyalják.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.08. 07:58:36

@Megbolondoult V. Orbán pápa:

Fizet?
Válasz erre 

Megbolondoult V. Orbán pápa 2019.06.08. 08:03:44

@MAXVAL bircaman közíró: Anyagilag pedig csak az eu képes bármit tenni. Mondjuk a pénzeső megszüntetésével. Abból lehet megállapítani, hogy az orbánbirka nem elvek szerint gondolkodik, hogy számára teljesen mellékes mi az éppen aktuális doktrína. Tegnap még utálták a epp-t ma már szeretik. Tegnap Salvini és Strache volt a sztár számukra, ma már Webber. Ezek úgy változtatgatják a véleményüket mint orbán a szaros alsógatyáját. A fideszbirkának tök mindegy mit makog a führere, neki már az is elég ha ő makogja. Akár a kútba is utánaugranak. Ilyen a Fasiszta IDióták Esztelen Szektája.
Válasz erre 

Megbolondoult V. Orbán pápa 2019.06.08. 08:14:52

@MAXVAL bircaman közíró: Nem is tudtam, hogy miészaros lőrincke, a tolvaj orbánvej és orbánpereputty meg a hozzá hasonlatos tolvaj oligarchák, arrogáns antilop és csöcstelen íliácska, plusz az összes fideszes polgármester nyugati multi.
Válasz erre 

Megbolondoult V. Orbán pápa 2019.06.08. 08:14:53

@MAXVAL bircaman közíró: Nem is tudtam, hogy miészaros lőrincke, a tolvaj orbánvej és orbánpereputty meg a hozzá hasonlatos tolvaj oligarchák, arrogáns antilop és csöcstelen íliácska, plusz az összes fideszes polgármester nyugati multi.
Válasz erre 

Cycmen 2019.06.08. 08:15:14

@Megbolondoult V. Orbán pápa: " Orbánt anyagilag kell megfingatni. Mert az egész rendszerét az ilyen jellemtelen, pénzéhes, harácsoló, erkölcstelen korrupt emberek tartják fenn, akik pénzért még a seggét is rojtosra nyalják."'

Még szerencse, hogy vele szemben ott áll a világszerte rengeteg kárt okozó mocskos spekuláns zsidónak beállított szegény humanista Soros által fizetett idealista barmok csapata akik rendszeresen beállnak a legdeviánsabb csoportok mellé és a legkártékonyabb ügyek mögé és ezzel az egyszerűbb emberek (munkából akar megélni, hetero, családban gondolkodik, szereti Magyarországot stb.) számára egyértelművé teszik, hogy nagy szükség van ORBÁNRA!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.08. 08:24:41

@Megbolondoult V. Orbán pápa:

Igen, a nyugat majd leállítja azokat a pénzeket, melyek kedvezményezettjei elsősprban a nyugatiak.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.08. 08:25:53

@Megbolondoult V. Orbán pápa:

Eleve nincsenek Mo-on oligarchák.

S a legtöbb pénzt a mo-i nyugtai befektetők kapják.
Válasz erre 

chrisred 2019.06.08. 08:31:01

@MAXVAL bircaman közíró: Már el lett kezdve, de olyan sikertörténetekkel, mint például a magyar autóbuszgyártás, nehéz lesz felülmúlni a nyugati cégeket.
Válasz erre 

chrisred 2019.06.08. 08:32:07

@MAXVAL bircaman közíró: Az oligarcha olyan, mint a kém. Mindig csak az ellenoldalnak van, a mieinknek hírszerzőik és nemzeti tőkéseik vannak.
Válasz erre 

Cycmen 2019.06.08. 08:42:29

@chrisred: "Már el lett kezdve, de olyan sikertörténetekkel, mint például a magyar autóbuszgyártás, nehéz lesz felülmúlni a nyugati cégeket."

Pláne hogy a bankok magyar buszra nem adnak pénzt a cégeknek, mert gebasz esetén nem lehet továbbadni őket.
Válasz erre 

Cycmen 2019.06.08. 08:47:25

@chrisred: "Az oligarcha olyan, mint a kém. Mindig csak az ellenoldalnak van, a mieinknek hírszerzőik és nemzeti tőkéseik vannak."

Neked meg ugyebár Mészáros oligarcha, tehát nyilvánvaló lett hogy ki vagy te és kik a tieid! Ez a fránya Freud!
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2019.06.08. 09:44:39

@Belzebubo: És az lenne a megoldás, hogy egy másik kommunista utódra cseréljük?!
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2019.06.08. 09:46:16

@felucca02: Az ügynöklista nálam is feketepont, de ettől még nem fogok DK-ra szavazni...
Válasz erre 

Spiritual 2019.06.08. 10:04:06

@MAXVAL bircaman közíró: Nem volt ateisa, mert nem bírták megmagyarázni a természet erőit. Így alakultak ki a természeti, több istenhitű vallások. Jézus korában elé népszerű dolog volt prófétának lenni. Kiáltak a piacra és különböző elméletekkel szédítették a népet. Ők voltak koruk rocksztárjai. Mielőtt bárki dobná a virtuális követ, sokmindenben egyetértek a tanításaival. Azonban mi megtudjuk magyarázni a természet erőit a tudománynak hála, amit a vallás, különösen a keresztény, tűzzel-vassal írtott. A Római birodalom elég embertelen volt, illetve totál más erkölcsei voltak. Például az együttérzést gyengeségnek tartotta és még sorolhatnám, de a tudomány szempontjából ezerhatszáz éves visszalépést jelentett. Jelenleg a vallás inkább szétválaszt, minthogy közel hozná az embereket. A különbséget keresi és nem a közöset. Melyik oldalt fogadja el az ember, ez az egyén intelligenciáján múlik. Én abban a gonosz aljas muzulmánban is az embert látom, akinek ugyanolyan problémái és örömei vannak, mint nekem. Ám ezt vajon ki lehet ma jelenteni az ostobaság által uralt Magyarországon? Nem!
Válasz erre 

Spiritual 2019.06.08. 10:09:48

@MAXVAL bircaman közíró: Lölő és Tiborc, Rogán, Lázár... Csak a legnagyobbakat említsem a teljesség igénye nélkül. Egyébként ez sem igaz, mert az országba jutó eus keretet a magyarok osztják tovább. Ezért lehet ötszörös áron építeni utat, no meg négyméteres kilátót... Vagy gyermekotthont... Ugye... Csak aztán jön az eu és megpróbál elszámoltatni...
Válasz erre 

Cycmen 2019.06.08. 10:12:26

@nemecsekerno_007: "Az ügynöklista nálam is feketepont, "

Ez a legnagyobb lebegtetett bullshit, a rendszerváltás megneszelésekor kiszűrték az anyagból az érdemi tartalmat. Tudod kikről van anyag? Az erőszakkal beszervezett soha nem jelentők kartonjai maradtak meg, azokat meg minek kitenni az utólag nagyon szilárd jellemű jónépnek, akik meg vannak győződve hogy őket aztán nem lehetett volna, de ha az utcán három bőrkabátos berántotta volna egy Ladába és beszervezik, akkor ott fossa össze magát!
Mondok egy közismert ügynököt akiről kiderült, de az, hogy mennyit dolgozott valójában, már nem, csak lejáratódott! Vikidál! Na, előrébb voltál amikor megtudtad, jelenthetett bármi nagyon fontosat és az ő neve mellett szerepelt a tartótisztje neve és azoké, akik meg őróla jelentettek? Az már nem! Mondom, ez mára már csak bullshit!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.08. 10:45:32

@chrisred:

Ez van.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.08. 10:46:34

@chrisred:

Téves. Az oligarcha szó jelent valamit. Azt jelenti: gazdasági ereje révén politikai hatalommal bíró személy. Szerinted ilyen van Mo-on vagy volt valaha is?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.08. 10:49:19

@Spiritual:

Népszerű elméletet gágogsz: hogy a vallás tudománypótlék. Sajnos tévedsz, abszurd elmélet ez, melyet cáfoltak.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.08. 10:52:59

@Spiritual:

Akkor most nézz utána az "oligarcha" szó jelentésének...
Válasz erre 

felucca02 2019.06.08. 11:17:58

@MAXVAL bircaman közíró: Mindenben, igen. És volt olyan tökkelütött, hogy élete végéig nem látta be.

Ja, nem mindenben, például Moszkva kiürítésekor a kiutalt lakását rábízta egy jó elvtársnőre, ez speciel bejött neki.
Válasz erre 

FCUK5 2019.06.08. 12:04:24

teljes félreértésben vagytok a hazai eseményekkel kapcsolatban, és amíg ez így van, addig Orbán marad. mondjuk ez a szerencsésebbik eset, mert lehetne az is, hogy jöttök ti, és attól a jóisten mentsen meg mindannyiunkat :D
Válasz erre 

felucca02 2019.06.08. 12:27:42

@FCUK5: Mert mint tudjuk, orbán az egyedüli igazság letéteményese, tévedhetetlen, látnok, vátesz, bölcs államférfi, igazságos király, faszunk görbülete.
Te, nem zavar, hogy ez a szar szöveg még soha a büdös életben nem jött be, senkinek sem?
Válasz erre 

FCUK5 2019.06.08. 13:23:48

@felucca02: nem állítottam ilyet, ebből is látszik, hogy igazam van, te sem értesz semmit:)
Válasz erre 

Megbolondoult V. Orbán pápa 2019.06.08. 14:12:24

@MAXVAL bircaman közíró: Az oligarchák alatt, főleg a sajtónyelvben, az államhatalomtól jelentős mértékben független, nagy hatalmú üzletembereket, milliárdosokat értik, például Oroszországban, és a csatlós orbanisztánban. Orbanisztán az Ruszkisztán kicsiben. Ezek azért függetlenek az államhatalomtól, mert kizárólag egy személy, a csuti pasa alárendeltségébe tartoznak. Ha a csuti fingik egyet, ezek pattannak. Ha nem pattannak, repülnek, amíg a pasa hatalmon van. Lásd simlicska. Ha a csuti pasa bukik, ezek vele buknak, mert az állam az ugye nem orbánnak kéne lennie.
Válasz erre 

Megbolondoult V. Orbán pápa 2019.06.08. 14:17:03

@MAXVAL bircaman közíró: És még azért is függetlenek az államhatalomtól, mert ezek golyóállóak, vagyis bármilyen bűntettet elkövethetnek, a földesuruk, a csuti pasa megvédi őket. Színtiszta feudalista banánköztársaság.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.08. 14:23:30

@Megbolondoult V. Orbán pápa:

"az államhatalomtól jelentős mértékben független, nagy hatalmú üzletembereket"

Így igaz,. Na most Mészáros fóggetlen ezek szerint a Fidesztől?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.08. 14:24:23

@Megbolondoult V. Orbán pápa:

Szóval nem az államtól van Mészáros pénze? Viccelsz?
Válasz erre 

Spiritual 2019.06.08. 14:37:09

@MAXVAL bircaman közíró: Szererem, amikor megjelennek a mínősítő jelzők. :D Csak nem elfogytak az érvek? Ha nem értesz egyet, akkor rajtad a bizonyítás terhe, ránts elő egy istent. Oligarcha, oligopol piac szereplője, ahol öten, hatan felosztják egymás között a piacot, egymáshoz igazítják az árakat.
Válasz erre 

felucca02 2019.06.08. 15:48:21

@FCUK5: De, pontosan ezt állítottad. Hogy orbánon kívül nincsen élet. Eközben még orbánon kívül is számtalan irányzat van, amelyeknek nagy része hasznosabb lenne a hazára, fenntartaná a párbeszédet, mint a demokrácia alapját, politikai váltógazdasádot engedne meg, nemutolsósorban kiküszöbölné mérhetetlen mennyiségű közpénz elszórását baromságokra.
Ja, és a migráncsokból is kevesebb jönne be, mint most, még mielőtt összeszarjátok magatokat sorossstól.
Válasz erre 

Épüljön STADION a CEU helyére.. 2019.06.08. 15:51:33

"Komoly a felelőssége abban Orbán Viktor kormányának, hogy hazánkból lényegében retróország lett az utóbbi kilenc évben,"

Bezzeg milyen jo volt a szemkilovetok idejeben. Igaz sokan megvakultak, a rendorok szo nelkul barkit, barmikor felholtra vertek, de az orszag legalabb a fejlett iszlamizalodo nyugat iranyaba tartott.
Válasz erre 

antiinternáci 2019.06.08. 17:10:45

@nemecsekerno_007:

Mi lenne szted helyes az ügynöklistával kapcsolatban?
A politikában a régi rabtartók és az új jelentkezők nem csak hogy jelen vannak, de a mostani választásokon is vagy 40%-ot kaptak. A legfontosabb szektorban, a médiában 70%-os bolsevista többség van. (Ehhez vedd hozzá a nyugati 95%-os internáci túlsúlyt is...)
Hogyan lehetne ebben a környezetben ezt a kérdést igazságosan elővenni?
Az avósok nyugdíjat kapnak, pártjaik vannak (amelyek állami támogatást kapnak!!!!), kezükben a média túlsúly. Ebben a helyzetben hurcoljuk meg az áldozataikat? A szadeszmp-sek kartonjait annak idején kilopkodták (Kuncze belügyminiszter volt!!!), csak megzsarolt, kényszerített, de alapjában véve tisztességes embereket lehetne leleplezni. Meg pár olyat, akik karrierizmusból, kalandvágyból, kommunista meggyőződésből lettek besúgók.
Én azt mondom: inkább ússza meg pár valóban bűnös, de ne játsszunk a hamiskártyások szabályai szerint.
Válasz erre 

Punxsutawney Mormota 2019.06.08. 17:56:11

@chrisred: Zavarosban? Mert mostanában annyira prudens ám minden!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.08. 18:03:12

@Spiritual:

isten kívül áll az anyagiságon, így nem bizonyítható.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.08. 18:04:06

@Spiritual:

Oligarcha = aki gazdasági ereje révén politikai hatalmat gyakorol.

Mo-on ilyen nem létezik.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2019.06.08. 19:44:15

@antiinternáci: Nem tudom most már mennyi értelme lenne...
Válasz erre 

FCUK5 2019.06.08. 21:06:33

@felucca02: egy szót nem írtam ilyenről, csak annyit, hogy TI nem értitek a világot, és addig Orbán marad, amíg ez így van. Mondom, hogy nem érted a különbséget:)
Válasz erre 

Spiritual 2019.06.09. 09:48:14

@MAXVAL bircaman közíró: Ugye most csak viccelsz? A ner magánhadseregként használja az adóhatóságot, a rendőrséget. Részlegesen te is elismerted, hogy a cél szentesíti az eszközt. A cél pedig a "nemzeti tőkés réteg" kialakítása. Ezekre a törvény sem vonatkozik, ezzel mellesleg pont a feudalizmus létét erősítik. Jelenleg tanúi lehetünk annak, hogy egy műtrágyát gyártó üzemet kísérelnek meg eltakarítani, valami ostoba fideszes miatt, aki szemet vetett erre az üzletre is. Miért is? Csak azért mert nem állt be a fidesz akolba és nem béget a nyájjal. Jaj jön a migráncs, hozza a bográcsot, azt bogáncsot fog sütögetni! A soros meg a felesége az a brüsszel küldi őket. :D Eszemf@szom megáll, hogy klasszikust idézzek. Na ezért tart itt az ország. Mégcsak nem is a fidesz miatt, hanem miattatok, meg a zsákfaluban élő Marika néni miatt, aki hetvenéves lét3re retteg a migráncstól.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.09. 09:49:32

@Spiritual:

S ez, amit most írsz, miben válasz arra, amit én írtam?

ja, s a "feudalizmus" szót is néz dmeg a szótárban.
Válasz erre 

chrisred 2019.06.09. 10:03:53

@Punxsutawney Mormota: Inkább azt mondanám, hogy tisztázottak a hatalmi viszonyok.
Válasz erre 

Spiritual 2019.06.09. 15:09:54

@MAXVAL bircaman közíró: szerintem neked kellene forgatni a szótárt. Mondhatnám, hogy sokmindent nem értesz, de te csak egyszerűen, cinikus módon kiszolgálsz egy életképtelen rendszert. Mennyire az? Majd kiderül, ha lekerül az eu lélegeztetőgépéről...
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.09. 16:57:32

@Spiritual:

Tisztességes módon szolgálom a természetes jót, hol itt a cinzimus?

A nyugat van a mi lélegeztetőgépünkön.
Válasz erre 

Spiritual 2019.06.09. 20:49:20

@MAXVAL bircaman közíró: Hát barátom te valami egészen más világban élsz és ahogy látom a tények nem nagyon szoktak korlátozni a véleményed kialakításában... Nem is fárasztom magamat és téged sem számodra nehezen emészthető számokkal és statisztikai adatokkal... Pá!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.10. 07:04:35

@Spiritual:

Hol vannak a tények? Leírtad a véleményedet, melyyel nem értek egyet. Ennyi az egész. Miféle statisztkai adataid vannak arra hogy cinikus módon kiszolgálok egy életképtelen rendszert?:
Válasz erre 

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.06.10. 23:41:48

@Spiritual: Most még életképes a csuti hűbérfeudalizmusa, amíg tud osztogatni és fosztogatni. A csóringer seggnyalók meg nyálcsorgatva loholnak utána. No, de mi lesz ezekkel, ha elfogy a lóvé? Kártyavárként omlik össze az egész korrupt pereputty, mint Mátyás büszke vára.
Válasz erre 

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.06.10. 23:50:55

@MAXVAL bircaman közíró: Az egész orbánoligarchapereputty az állam csöcsén csüng. Mihelyst kormányváltás és rendszerváltás lesz, ezek a seggnyaláson kívül máshoz nem értő semmirekellők azonnal veszteségesek lesznek, és állami megrendelések híján mennek a levesbe. Ezek nemhogy a nemzeti tőkésosztály magját nem fogják képezni, de életük végéig egy lyukas garast fognak a fogukhoz verdesni, mert a most szerzett vagyonuk az államra száll.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.11. 06:12:42

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög:

Ezért kell jobban fejleszteni a nemzeti tőké, több közpénz szükséges hízlalásához. A végcél: képesek legyen az idegen tőkével mérközni.
Válasz erre 

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.06.11. 12:52:51

@MAXVAL bircaman közíró: A nemzeti tőkét hiába fejleszted magában, a semmihez nem értő seggnyalók, ha magukra maradnak, nem tudnak mit kezdeni a tőkéjükkel. Egy valós piaci versenyben, ahol nem az állami megrendelésből élnek, hanem a piaci megrendelésekből, 2 nap alatt csődbe mennek, mert nem értenek ahhoz, amit csinálnak. A hozzáértést a versengő piacon lehet csak megszerezni, ha mindent megkap küzdelem nélkül, akkor semmit nem tanul. A nemzet finggázszerelőjének is adott volt a lehetőség, de ez a kretén nem tudott élni vele. Talán az ország legrosszabb gázszerelője volt, ha polgármester lett belőle. A jó gázszerelő az meg tud élni a munkájából mert ért ahhoz, amit csinál, és nem kell seggnyaló fideszpolgármesternek lennie, hogy megéljen. No ez a miészaros nevezetű kretén is valami ilyen szakember, amilyen a többi fideszseggnyaló oligarcha is.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.11. 14:51:05

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög:

Ilyen a kapitalizmus. SEHOL sem lett nagytőke állami segítség nélkül.

Versengő piac esetleg mikroszinten van, kis boltok közt. A nagytőke nem így működik.

Ehhez a folyamathoz kell 30 év, még 10 se telt el.
Válasz erre 

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.06.12. 00:09:16

@MAXVAL bircaman közíró: Nem tudom hanyas voltál történelemből de a kapitalizmus pont nem az államról szól. Amit te irogatsz az a kisérleti fázisban lévő mai kínai illiberalista kommunista kapitalizmus. Ezt akarja átvenni orbán, ahogy annak idején Rákosi a bolsevik szovjet tervgazdálkodást. Ez a mostani modell ugyanúgy halálra van ítélve, mint a szocializmus, mert az állam akarja erőszakkal irányítani egyszemélyi vezetővel.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.12. 06:27:09

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög:

Minden tárgyból rossz voltam iskolában, sose tanultam, készültem, de hogy jön ez ide?

A kapitalizmus kezdete az, hogy az állam átadta gazdasági hatalmát egyes magánembereknek. Majd ez a magánhatalmat támogatta minden eszközzel.

A kínai modell emberségesebb a nyugatinál, ez tény. Egyébként a modell nem kínai, mert nem ott találták ki. Kína csak 30 éve vett át, eredetileg Japánból, Szingapűrból, Koreából, Tajvanról.

A kapitalizmusban mindig erőszakos az irányítás, a kérdés csak az, kap-e benne valami szerepet a nép is az államon keresztül. Az eredeti nyugati modell rég befuccsolt, már nyugaton se forszírozzák.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard