Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
A választás, amely a Nemzeti Együttműködés Rendszerének jövőjéről is dönthet

A választás, amely a Nemzeti Együttműködés Rendszerének jövőjéről is dönthet

Az autoriter rendszerek csak akkor maradhatnak fenn sokáig, ha folyamatosan terjeszkednek valamilyen irányban. A Nemzeti Együttműködés Rendszere eddig a magyar jogállamiság leépítésével, a gazdasági hatalom megszerzésével, a véleményformálás monopóliumának megkaparintásával nőtt túl folyamatosan önmagán, így az elmúlt kilenc év permanens térnyerése tökéletesen megfelelt a Fidesz céljainak. A május 26-i uniós választást is valószínűleg nagy fölénnyel húzza be az állampárt, ám az igazi tét Orbán Viktor számára az, hogy tudja-e folytatni expanzióját a határokon túl, vagyis döntő befolyást képes-e szerezni az EU vezetésében. Amennyiben ez nem sikerül neki, valószínűleg a hazai tarolásnak sem tud majd őszintén örülni.

lopas.jpg

Fotó: Szegedi Kattintós

Ha az elosztható javak bőven állnak rendelkezésre, akkor még az sem jelent különösebb gondot, hogy a NER oligarchái egyre sokasodnak, ugyanakkor egyre mohóbbak. Amennyiben azonban csökkennek az erőforrások, a magánzsebekbe pedig egyre kevesebb csordogál, akkor feszültség jelentkezik a rendszerben. Orbán Viktor jól tudja, hogy a rendszere két sarokköve, hogy mindig tudjon adni valamit az embereinek, ugyanakkor garantálja számukra, hogy büntetlenül megtehetnek olyan dolgokat, melyekért komoly büntetés járna, ha nem védené meg őket az állampárt.

Orbán számára a hűség biztosítása az egyik legfontosabb cél, ezért igyekszik olyan rendszert felépíteni, amely egyrészt előnyöket jelent a NER kegyeltjei számára, másrészt a megdönthetetlenség illúziójával kecsegteti saját embereit. Persze, ha nem lehet elhasalni, akkor kevésbé lépked óvatosan az ember, vagyis bátrabban nyúlkál a közösbe, és nem fogja vissza magát akkor sem, ha ellenségei megbüntetésével kell demonstrálnia mindenhatóságát.

Ha azonban végleg kitaszítja a néppárti párcsalád, ugyanakkor új, populista szövetségesei nem tudnak érdemi befolyást szerezni a meghatározó uniós hivatalokban, akkor rosszabb helyzetbe kerül, mint amiben most van.

Kilenc évvel a Fidesz első kétharmados győzelme után eljutottunk oda, hogy mind ellenzéki, mind kormányoldalon úgy vélik, demokratikus választásokon a jelenlegi hatalom megdönthetetlen, az egyetlen esély a NER lebontására, ha saját oligarchái verik szét tehetetlen dühükben. Ehhez azonban az kell, hogy valóban szűküljenek az erőforrások, csökkenjenek az elosztható pénzek, illetve, hogy a nagyvadak és kispályások érdekellentéte kezelhetetlen legyen.

A mostani uniós választás igazi tétje tehát az, hogy Orbán Viktor ki tud-e szabadulni abból a karanténból, melyben jelenleg az Európai Unió meghatározó intézményei és vezetői szorították? Képes lesz-e olyan szövetséget létrehozni, melyben nem csupán ő lesz a legfőbb vezér, de olyan politikai befolyással bír, ami alapjaiban változtatná meg az EU struktúráját és ideológiáját? Orbán a migrációs témát tartja a felszínen, ugyanakkor azokra a posztokra és erőforrásokra pályázik, melyek eddig elérhetetlenek voltak számára.

Amennyiben ezeket megkaparintja, akkor saját táborának is bizonyítani tudja, hogy ideológiai és gazdasági téren képes terjeszkedni, ezért még nem kell készülnie a hét szűk esztendőre a Fidesz elitjének. Ha azonban végleg kitaszítja a néppárti párcsalád, ugyanakkor új, populista szövetségesei nem tudnak érdemi befolyást szerezni a meghatározó uniós hivatalokban, akkor rosszabb helyzetbe kerül, mint amiben most van.

Próbált biztonsági játékot játszani akkor, amikor összekötő kívánt lenni a jobboldali szélsőségesek és a kereszténydemokrata pártok között, ám ezt a megoldást nem preferálta a néppárti oldal. Ebben a visszautasításban láthatta meg először Orbán, hogy elszámolta magát azzal, hogy kampányában durván nekiment az EPP bizottsági elnökének, Jean-Claude Junckernek. Orbán valószínűleg arra játszott, hogy a meggyengülő jobboldali centristák kénytelenek lesznek bevonni szélsőséges erőket is a hatalmi alkudozásba, csakhogy ne kelljen függeniük a szociáldemokraták, esetleg a zöldek vagy liberálisok jóindulatától.

nertabla_update.jpg

Fotó: Dobos Zoltán

A helyzet most azonban úgy áll, a néppártiak szinte bárkivel összefognak, csak azzal nem, akit Orbán ajánlgat nekik. A klasszikus értékek alapján politizáló uniós frakciók ugyanis legalább abban egyetértenek, hogy a populisták rendkívüli veszélyt jelentenek a szövetségre, ugyanakkor többségük mögött az oroszok állnak, ami további kockázatokat vet fel. Orbán ebben a társaságban sürgölődik még azok után is, hogy egyik fő szövetségese, az osztrák szabadságpárti Heinz-Christian Strache csúnyán megbukott. A magyar kormányfő ezért most amellett, hogy talán pártja legnagyobb arányú győzelmét éri el itthon, az EU-ban kínos helyzetbe kerülhet. Mert, ahogy egy dakota mondás tartja: „Ha fogatban az egyik ló lesántul, hiába húz kiválóan a többi, a versenyt el fogják veszíteni.”    

  

   

    

92 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
A választás, amely a Nemzeti Együttműködés Rendszerének jövőjéről is dönthet Tovább
Facebook Tetszik
0
92 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt
  • Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr3714857194

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.25. 07:17:30

A tét: a liberális hatalom megegynegítése Európában. Ezért a legfontosabb: szavazni Brüsszel ellen.
Válasz erre 

Hell-Ász 2019.05.25. 12:11:05

@MAXVAL bircaman közíró:
Én valamiért, a hazám jobbátételéért szavazok, és nem valami ellen.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.25. 12:36:53

@Hell-Ász:

Ez őgy teheted meg legjobban, ha hazád ellenségei ellen szavazol.
Válasz erre 

jajdehülyevagyok 2019.05.25. 12:53:18

A választás tetjének félremagyarázása
Válasz erre 

Gábor Révész 2019.05.25. 16:14:55

@MAXVAL bircaman közíró: Szerinted, ostoba troll szerint. Szerintem meg az, hogy az egész illiberális bagázs megdögöljön, élen a csüngőhasú tahóval!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.25. 16:17:48

@Gábor Révész:

A nép nem psztja álláspontodat.
Válasz erre 

Brix 2019.05.25. 16:21:21

Az autoriter rezsimek ahol kialakulnak - tipikusan a fèlperifèria országokban- nagyon tartós kèpződmènyek tudnak lenni, mivel a nacionalista\rendpárti politikával maguk mögè tudják állítani a vidèki , konzervatív, elmaradott lakosságot. Ugyanezt látjuk Törökországban vagy Oroszországban is: minèl inkább elmaradottabb, vidèkiesebb egy tèrsèg , az ott èlők annál jobban támogatják az erős kezű vezetőt , az állampártot...Nálunk is autoriter jellegű rezsim van, csak sokkal szoftosabb formában- mèg ellenzékieket nem ölnek...Másrèszt , sokkal jobbak a rezsim adottságai, hiszen kiautalja neki az EU az 3ves
Válasz erre 

DFK 2019.05.25. 16:23:54

Szánalmas, ahogy magyarázni próbáljátok, miért siker a szar eredményetek.
Válasz erre 

VadMacs 2019.05.25. 16:25:14

@MAXVAL bircaman közíró:
>Ez őgy teheted meg legjobban, ha hazád ellenségei ellen szavazol.

Szóval akkor Moszkva minimum ezek között van. Megy is a szavazat ennek megfelelően... :)
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.25. 16:26:16

@VadMacs:

Moszkva a barátunk.
Válasz erre 

Brix 2019.05.25. 16:29:18

Folyt: kiutalja az EU az èves szinten 4-5milliárdos állami támogatást, ami nagyon szilárddá teszi a rendszer pénzügyi alapjait+ hatalmas gazdasági konjunktúra van egèsz Közèp- Európában...Ehhez járul mèg a nagyon gyenge árfolyamon tartott forint, ami egészen olcsóvá teszi az országot a nyugati befektetőknek....A Konklúzióm az: amíg az orbáni rendszert a nèmetek elfogadják- támogatják addig marad, mihelyst elveszik a támogatásokat ès megadják a kilövèsi engedélyt Orbánra, akkor lesz vège ennek a rendszernek, de ne a Momentumtól várják ezt ès a többi esélytelen ellenzéki párttól...
Válasz erre 

Sir Galahad 2019.05.25. 16:32:44

@Brix: Egyrészt ez szerintem elég sértő a vidéki lakosságra nézve, másrészt magyarázat is arra, hogy miért bőgtök le mostanában minden választáson: mert így beszéltek 8 millió emberről. Csak így tovább!
Válasz erre 

Janossz 2019.05.25. 16:39:13

@MAXVAL bircaman közíró:
Barátok tekintetében magad nevében beszélj! No jó, ha a pártod felhatalmazott, mondhatod őket is.
Mi meg itt pár millióan utáljuk Putyint, így a rendszerét is, a barátait is.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.25. 16:41:20

@Janossz:

Nincs pártom.

Az oroszfóbiában szenvedők kisebbség.
Válasz erre 

Gábor Révész 2019.05.25. 16:50:22

@MAXVAL bircaman közíró: Az odáig rendben van, hogy te hatökör vagy, de azért ne érezd magad a népnek!
Válasz erre 

István Tamasi 2019.05.25. 16:53:11

@MAXVAL bircaman közíró:
Számodra a tét az, hogy legyen bőséges fű a bulgáriai hegyi legelőn.
Válasz erre 

Gábor Révész 2019.05.25. 16:53:13

@Sir Galahad: Én meg úgy gondolom, hogy nagyon is így van. Nem véletlen, hogy Budapest soha nem volt és nem is lesz fidesznyik - pár baromarcút leszámítva. A fidesz bázisa a vidéki, elmaradott, tájékozatlan tömeg.
Válasz erre 

István Tamasi 2019.05.25. 16:55:53

A csüngőhasú suttyó már vesztett azzal, hogy kivágták az epp-ből mint a fosós macskát, mert azzal kikerült a fősodorból és nem lesznek befolyásos barátai akik óvják és védjék 7-es cikkely szerinti eljárásokban.
Válasz erre 

Stefan_Schneider 2019.05.25. 17:04:06

@MAXVAL bircaman közíró: köszi, már azt hittem húsz év után lesz egy indexes blogbejegyzés amihez nem kapjuk meg az obligát, észak koreai propagandakönyvből kimásolt egysoros lózungodat. Köszönet Orbán miniszterelnök úrnak és a Fidesz központi bizottságának!
Válasz erre 

Fülig José 2019.05.25. 17:12:04

@Sir Galahad: 8 millióan szavaztak a fitymára..? ez új. eddig 2.5 millió debilről tudtunk.
Válasz erre 

Janossz 2019.05.25. 17:34:10

@MAXVAL bircaman közíró:
Ki beszélt itt oroszokról? Putyinról, a rendszeréről, a barátairól volt szó.
A te meghatározásod szerint Moszkváról.
A te fóbiád a mások félt fóbiájától az igazán beteges.
Gyógyíthatatlan.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.25. 17:35:42

@Janossz:

Nincs fóbiám.
Válasz erre 

Gábor Révész 2019.05.25. 17:44:41

@Stefan_Schneider: Ez jó, tetszett!
Válasz erre 

CCnick 2019.05.25. 18:32:41

Csak jelzem, egyik választást se vicces firkák száma dönti el, hanem a választók leadott szavazata.
Válasz erre 

Wildhunt 2019.05.25. 18:42:58

@CCnick: no jó, de azért dolgozni kell. Meg a Nagykörúton kívülre amúgy is csak fapadossal mennénk.
Válasz erre 

Brix 2019.05.25. 19:42:31

@Sir Galahad: Nem nézem le a vidéki lakosságot , de az tény , hogy a rendszer problémáit , pl.a korrupcióból eredő mesés vagyonokat a fővárosban sokkal jobban látják, - mivel ott egyszerűen jobban szem előtt van a NER-elit luxus dőzsölése, hiszen a Tiborc-félék fel -fel tűnnek 50 milliós luxus terepjáróikkal, és látják őket több milliárdos ingatlanokkal üzletelni, sumák ügyvédek és adótanácsadók társaságában megjelenni , akik a kétes eredetű ügyletek jogi hátterét menedzselik és a "pénz" offshore cégekbe menekítését...
Vidéken nem látja a többség, hogy a NER-elit milliárdos vagyon felett diszponál és tagjaik szinte kizárólag állami megrendelésekből gazdagodtak meg és EU támogatásból..
Egy kistelepülésen ez nincs sem előtt..
Ott az számít, hogy ki adja a kiló krumplit, az olajat, a tüzifát, a lisztet és a közmunkát...
Éppen ezért a cigányság is Orbánra szavaz...
Hiszen azt még ők is tudják, ha a migránsok jönnek , veszélyben lesz a közmunka és az élelmiszer-támogatás..
Válasz erre 

Gábor Révész 2019.05.25. 19:54:15

@Brix: Gondolod, hogy az ilyenfajták ezt felfogják????
Válasz erre 

apro_marosan_petergabor 2019.05.25. 20:04:02

Egyben erősa libero csapat egysíkú alapra ráhúzott elméletek végtelen mennyiségű gyártásában. Közös vonásuk, nincs valóság tartalamuk, emellett legtöbbször vágyaikról szólnak...
Ez egy idő után már unalmas.
Válasz erre 

Gábor Révész 2019.05.25. 20:41:37

@apro_marosan_petergabor: Meg kéne tanulni magyarul, mielőtt belepofázol!
Válasz erre 

morph on deer 2019.05.25. 20:47:29

@MAXVAL bircaman közíró:
”A nép nem psztja álláspontodat.”

Nyilván nem tanultak meg osztani (sem), azért.

Az azért érdekes lesz, ahogy orbán visszakönyörgi magát a Néppártba, szó ami szó!

Neki a nagy Sorosverő vitéznek le kell mennie kutyába, hogy ne rugják ki végképp..!
Hát nem tudom, de ezek után ha valaki kiváncsi lesz a véleményére, az legfeljebb a kedves felesége lesz, mikor elé teszi a körömpörköltet, de épkézláb európai politikus még véletlenül se.

Kedves dolog, ahogy már megpróbálta Merkelt is rávenni, hogy induljon Weber helyett, hogy ne legyen akkora égés a hívek előtt, mikor visszakéredzkedik, de ez se jött be neki...

Szegény viktor... Pedig igyekszik, szó se róla! Legutóbb például sikerült elmagyaráznia, hogy nem az oroszokról kell tartani! Na, ha ezt ikertestvére meghallja!

Igen, az! A Donald! Aki kijelentette, hogy a legnagyobb veszélyt oroszország jelenti!
Vagy lehet, hogy csak elfelejtette orbán, hogy hol-, mikor- és kiket kell dícsérni éppen, és mi az aznapi rettegnivaló?

Jó, tudom, a korral jár, de azért elég ciki, nem?

Tehát szerinted a “népet” hidegen hagyja, hogy dicső vezére épp bohócot csinált magából, és most kuncsorognia kell bocsánatért, hogy visszavegyék abba a csapatba, akinek leendő vezetőjét már elmondta mindennek!
Hát nem irigylem!
Meg a népet sem, melynek csak ennyi telik az intelligenciájából.
Válasz erre 

morph on deer 2019.05.25. 21:08:04

@MAXVAL bircaman közíró:
“Moszkva a barátunk.”

Nocsak!
És hányan gondoljátok így, mesélj?
Szerintem rossz társaságba keveredtél, Birca, viktorostól. Nem hiszem, hogy otthon örülnének ha elmondanád, hogy miféle “barátod” van, komolyan!

Tudod: madarat tolláról...
Válasz erre 

morph on deer 2019.05.25. 21:13:45

@Brix:
“Éppen ezért a cigányság is Orbánra szavaz...
Hiszen azt még ők is tudják..”

Vagy meg nem, de nm is számít, hiszen úgy is megmondják nekik, hogy mire ikszeljenek.
Úgy értem: hánydikra, mondjuk felülről lefelé.
Ennél több meg nem kell.
Válasz erre 

Sir Galahad 2019.05.25. 21:43:28

@Gábor Révész: Ez az, mondom, csak így tovább!
Válasz erre 

Sir Galahad 2019.05.25. 21:45:00

@Fülig José: Nem, de kb. annyi ember él vidéken. A hozzászóló a vidéki lakosságról beszélt.
Válasz erre 

Fülig José 2019.05.25. 21:57:52

@Gábor Révész: ez egy random szógeneràtor, szard le.
Válasz erre 

Fülig José 2019.05.25. 22:00:53

@Sir Galahad: pupi: a vidéki suttyó fitymaszurkolókról van szó arról a 2.5 millió agyhalottról, aki beveszi, hogy Bécs elesett, jön a migràncskaraván, brüsszel, sorooooos, stb. tudod: aki a falu határát nem hagyta el, csak 4 elemire fussa, de hazafffy, nagymagyar, mindenhezisért...
Válasz erre 

Gábor Révész 2019.05.25. 22:08:00

@Fülig José: a bözsiutalványt meg a 10 kiló krumplit kihagytad...
Válasz erre 

szamaritánus 2019.05.25. 22:08:06

@István Tamasi: :DDDDD majd apro dobrev megvaltja helyette az orszagot
Válasz erre 

Fülig José 2019.05.25. 22:12:57

@Gábor Révész: és tényleg! basszus...
Válasz erre 

2019.05.25. 22:18:12

@MAXVAL bircaman közíró: Na idefigyelj te telemarketinges közíró! Ha te nem is, én emlékszem arra, hogy Moszkva ELLENSÉGE volt a fidesznek egészen addig, amíg a cigó főnököd egyik napról a másikra hirtelen BARÁTJÁVÁ vált. Aki ismeri a politikai kulisszák mögötti dolgokat, ilyesmi csak két esetben fordul elő:
1. Megzsarolják vagy megfenyegetik
2. Megveszik
Véleményem szerint itt mindkettő tétel teljesült. Egy normális embernek Moszkva sem ellensége, sem barátja. Ellensége csak olyanoknak van, akik ezt az állapotot használják valamilyen más cél elérése érdekében, amit nem mernek elmondani. A főnököd bátran nyilatkozta 25 évvel a gengszterváltás után, hogy neki nem a régi rendszerrel volt baja, hanem az azt működtetőkkel. Amikor már az volt az érdeke, hogy a gyökeres ellentétjét mondja annak, amit addig, hisz a hatalomba került. Előtte úgy alakította át a pártját, mint egy cigány és mára már az országot is. Vesd össze az EU támogatást és a cigányok felzárkóztatására kiutalt pénzeket. Pontosan UGYANAZ történik és ha azt nézzük, hol tartanak ma a cigányok, ez várna ránk is a szeretett kedves vezetőd alatt és ezt nemzetinek nevezni szó szerint hazaárulás.
Válasz erre 

CCnick 2019.05.25. 22:33:40

@Brix: "Nem nézem le a vidéki lakosságot , de az tény... " vagyis lenézed a vidéki lakosságot.
Válasz erre 

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.05.25. 22:34:16

Az állítás nem igaz. Castro nem terjeszkedett sehova, csak saját népét vetette vissza a kőkorszakba, nem akart sehova terjeszkedni. Orbánctetű ugyanezt teszi. Igaz Castrohoz képest csak egy szarfaszú-szarkavaró kis mitugrász sunyi ólábú jogászköcsög, egy kisebb szellő elfujja, Castronak legalább volt kiállása, tekintélye.
Válasz erre 

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.05.25. 22:40:27

A kérdés meg arról, hogy hogyan szerepelnek a fasiszták megválaszolhatatlan, mivel a helyes válasz nincs a válaszok között, ami így hangzik: nagyon gyengén fognak szerepelni, jelentősen visszaesik a támogatásuk, főleg ha orbánctetű is csatlakozik hozzájuk. No ilyen válasz nem volt, így nem tudtam pöttyözni.
Válasz erre 

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.05.25. 22:40:27

A kérdés meg arról, hogy hogyan szerepelnek a fasiszták megválaszolhatatlan, mivel a helyes válasz nincs a válaszok között, ami így hangzik: nagyon gyengén fognak szerepelni, jelentősen visszaesik a támogatásuk, főleg ha orbánctetű is csatlakozik hozzájuk. No ilyen válasz nem volt, így nem tudtam pöttyözni.
Válasz erre 

Orion65 2019.05.25. 23:16:28

Egy klasszikus mesélőtől:
youtu.be/WO0Z-wuMdz0
esetleg Dargay rajongóknak:
youtu.be/lwbgx1IYOxc
Válasz erre 

Orion65 2019.05.25. 23:18:49

@MAXVAL bircaman közíró: És már csak meg kell őket szépen kérni, hogy ugyan állomásozzanak már itt nálunk vagy százezren úgy néhány évtizedig...
Válasz erre 

C. Robert 2019.05.25. 23:32:11

Az írásod első részével egyetértek, a másodikkal azonban nem. Szerintem Orbán inkább arra játszik, hogy a választások előtt bomlasztja a Néppárt belülről, hogy a hagyományos nagy EP-frakciókból minél kisebbek legyenek, a választások után pedig elszipkázva a Néppárt jobb szárnyából akit lehet, saját frakciót alakít, és stikában koordinálva a többi euroszkeptikussal ott tesz be az EU működésének, ahol lehet, így öt év alatt sikerülhet annyira frusztrálni az uniós polgárokat, hogy akkor már az euroszkeptikusoknak szavaznak többséget az EP-ben. Aztán meg akármi is lehet.
A bomlasztás már megvolt: a Néppárt a bal szárnyán azért veszt szavazókat, mert túl puha volt Orbánhoz, jobb szárnyán meg azért, mert túl kemény.
Mindehhez persze előfeltétel, hogy földcsuszamlásszerű elmozdulás legyen az euroszkeptikusok javára a mostani választásokon. Szerintem Orbán erre tippel. És ne feledjük, milyen jól megtippelte a migránsinváziót is, meg Trump győzelmét. Tetszik-nemtetszik, van valamilyen váteszes vénája – és/vagy jó információi.
No de kire szavazzunk mi itthon? Meglepetés: a Fideszre. Ha Európa sorsa azon a 4-5 plusz szavazaton múlik, amit az „ellenzék” kapna, akkor annyi neki. Inkább használjuk ki a lehetőséget, és próbáljunk megszabadulni a mostani ál-ellenzékünktől, mert ez az első lépése az esedékes rendszerváltásnak.
Válasz erre 

Sir Galahad 2019.05.25. 23:44:12

@Fülig José: Jó, tegyünk úgy, mintha nem az összes vidéki embert sértegette volna, hanem közülük csak a 2,5 millió kormánypárti szavazót (lefordítottam magyarra, szívesen). Szerinted célravezető taktika lehülyézni 2,5 millió választót? Nem lehet, hogy az ellenzék sorozatos sikertelenségének ez a szemlélet az egyik magyarázata?
Válasz erre 

pireza 2019.05.25. 23:45:54

@MAXVAL bircaman közíró: édes szívem, ez egy EU-s szavazás. Mégis hogyan szeretnél "Brüsszel" ellen szavazni? Nincsen egy hangyányi tudathasadásod?
Válasz erre 

Orbánék Moszkva fele menekülnek! 2019.05.26. 02:12:41

@C. Robert:

Ostoba fidesztroll, aki olyan hülye hogy elmegy az EU szavazásra csak azért hogy az EU bomlasztó pártokra szavazzon, annak tényleg a fideszre kell szavaznia. A győzelem viszont pirruszi lesz, mert ha az EU felbomlik (vagy orbanisztánt kibasszák) és az 1 millió migri magyar haza lesz paterolva, akkor nem csak orbán vezért fogja az az 1 millió lámpavasra verni hanem az összes hívét. Végülis 1 millió életerős 20-40 év közötti lazán lerendez titeket 2 millió 60 + elhülyült vén fideszbirkákat.
Válasz erre 

C. Robert 2019.05.26. 02:42:27

@Orbánék Moszkva fele menekülnek!: Talán higgadj le, olvasd el újra, és veselkedj neki még egyszer.
Válasz erre 

chrisred 2019.05.26. 06:51:37

Miért nincs olyan választási opció, hogy a populisták gyengülni fognak?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.26. 07:20:00

@morph on deer:

Minden gyakorló államférfi köteles taktikázni, mi ezzel a gond?

A lényeg: a cél ne változzon.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.26. 07:21:56

@chrisred:

Még a ballib propaganda is tudja: ez álom.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.26. 07:23:05

@Legfelelősebben gondolkodó felelőtlen ember:

Nem vagyok telemarketinges.

Mondtam valaha, hogy a Fidesz nem változtatta meg álláspontját? Nem.
Sőt, az ellenkezőjét mondtam.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.26. 07:31:44

@Legfelelősebben gondolkodó felelőtlen ember:

"neki nem a régi rendszerrel volt baja, hanem az azt működtetőkkel"

Ballib mítosz, ne ismátelgesd, mert nem igaz.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.26. 07:36:56

@Orion65:

S ez miért lenne szükséges?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.26. 07:41:03

@pireza:

Hol látsz ellentmondást?
Válasz erre 

CCnick 2019.05.26. 08:16:46

@Legfelelősebben gondolkodó felelőtlen ember: ez azért a helyére teszi, hogy a "véleményeddel" mennyire érdemes foglalkozni...

" Legfelelősebben gondolkodó felelőtlen ember · elmenypark.net
2019.05.25. 22:28:46
A Marson jelenleg két értelmes faj lakik, akiket eltitkolnak a közvélemény elől. Egy humanoid faj a földfelszín alatt és egy rovarszerű. Egyszer láttam egy műholdképet egy felszíni településről, ahol ki lehetett venni a tér közepén álló alakokat is, azóta eltűnt a netről. De van helyette más, amit figyelmetlenségből nem retusáltak ki."
Válasz erre 

szepipiktor 2019.05.26. 08:34:59

Annyira bájos, ahogy ilyen sokan vaklóként ugranaka falnak - parancsszóra.
Ez nem belpolitkiai választás, a kijuttatottak majd beülnek ilyen meg olyan frakciókba és azokban meg a többségi álláspont fog érvényesülni!
Ez az agitáció csak annyi, hogy a kedvenc seggek közül egy-egy ingyenélő kaphason egy zsíros beosztást.
Ugye az még az ellenzéki bloggerek sem tagadják, hogy max. 1 darab hely sorsa függ azon, hogy az allenzék hogyan tudja aktivizálni a passzív halmazt, ezért megy a kamu arról, hogy ne az lmp, hanem a momentum...
Eleve az is egy nagy hazugság, hogy ki hova szavaz majd a EP-ben, hiszen a csútit ki lehet rakni a szélsőjobba, de ahogy a liberális, úgy a szélsőjobb is a saját oldalán fog ügyködni, az előbbiek a balosokhoz csapódnak a szavazások során, utóbbiak meg a néppárthoz, amennyiben a másik oldallal szemben kell stratégiai döntést hozni. Ugye senk nem gonsolja, hogy a szélsőjobbosok majd a liberálisokkal, a zöldekkel vagy a balosokkal állnak össze?
Szóval ez csupán nelpolitikia propaganda, jellemzően a mai momentumos terjesztekdés része.
Ugye a másik blogger odáig süllyedt, hogy a konzervatívoknak ajánlja a momentumot, azaz az anyag-antianyag párost hirdeti. Jellemzően nem a momentum miatt, hanem a hatalmas méretű konzervatív szavazó pusztításához...
A mai szavazás egyről dönthet csupán, létrejön-e egy egyesült Európa - új alapokon - vagy győznek a liberáűlosok, esetleg ez euszkeprikusok és robban a mai állapot.
Erre kevesebb mint 1 % az esély, így marad a valóság, havert juttatni a EP-be.
.
Majd ősszel! Akkor ugrik a majom a lecsóba.
Válasz erre 

morph on deer 2019.05.26. 09:12:26

@MAXVAL bircaman közíró:
"neki nem a régi rendszerrel volt baja, hanem az azt működtetőkkel"

Ballib mítosz, ne ismátelgesd, mert nem igaz.
——————-
Birca, Birca, nem lesz ennek jó vége!

Eddig csak hülyeségeket írkáltál, de ez már arcátlan hazugság.
Na meg bizonyítható is:

youtu.be/o5J06vjzlDQ
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.05.26. 09:23:35

@MAXVAL bircaman közíró: az EP választáson Brüsszel ellen szavazni olyan, mint a magyar választásokon belga pártra szavazni.

elmebeteg vagy. mindenki tudja.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.05.26. 09:24:30

@MAXVAL bircaman közíró: a nép a nácik ellen fog szavazni Európában. a nácik bukni fognak.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.05.26. 09:26:11

@MAXVAL bircaman közíró: "Moszkva a barátunk. "

a tietek. nem a miénk. a nép többsége még Magyarországon is az EU mellett van, Brüsszel mellett van. ezt már megbeszéltük.

www.europarl.europa.eu/news/hu/headlines/eu-affairs/20180522STO04020/eurobarometer-felmeres-35-eves-rekordon-az-eu-iranti-elkotelezettseg
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.26. 09:26:18

@math0:

Hol indulnak nácik?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.26. 09:27:11

@morph on deer:

A szövegkörnyezetet ne feledd...
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.05.26. 09:27:38

@Sir Galahad: a vidéki lakosságra nézve az a sértő, hogy jelentős részük, tanulatlan, megtéveszthető idióta, már amelyik. akikre vonatkozik, azokra nézve ez tényleg sértés, de jogos is.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.26. 09:27:51

@math0:

S ki van az EU ellen?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.26. 09:28:43

@math0:

Azt mondod, magyar választáson nem lehet a kormány ellen szavazni?
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.05.26. 09:28:44

@Sir Galahad: egyébként választhatsz. vagy 2,8 millió magyar, többnyire tanulatlan, vidéki paraszt a hülye, vagy sok száz millió európai ember.

melyik a valószínűbb?!
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.05.26. 09:30:15

@MAXVAL bircaman közíró: dehognyem. fóbiás vagy, elmebeteg vagy, autista vagy. mindenki tudja.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.26. 09:31:53

@math0:

Te meg egy trágár pedofil bérkommentelő.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.05.26. 09:32:33

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög: ez nem pontos, Che Guevarát elküldte Angolába és Bolíviába terjeszkedni.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.05.26. 09:33:59

@C. Robert: lehetett Orbánnak ilyen terve, de ez is bukott, és már táncol vissza belőle. tájékozódj! megint le akarja szopni a Néppártot a csuti geci!
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.05.26. 09:35:27

@Sir Galahad: " Szerinted célravezető taktika lehülyézni 2,5 millió választót? "

igen. az a 2.5 millió menthetetlen hülye. a többit kell meggyőzni, hogy ne hagyják, hogy ez a 2.5 millió hülye tönkretegyék az országot. ez az egyetlen lehetséges taktika.

mellesleg, ti Fidióták 100 milliós európai lakosságot szoktatok lehülyézni.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.05.26. 09:35:58

@pireza: :)
Válasz erre 

István Tamasi 2019.05.26. 10:15:16

@szamaritánus:
Igen! Akár még ő is jobb lenne mint ez a suttyó hazaáruló és tolvaj o1g.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.05.26. 11:52:07

@MAXVAL bircaman közíró: ne akarjál mindig ugyanabba a pofonba belefutni, kis autista elmebeteg!
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.05.26. 11:52:42

@MAXVAL bircaman közíró: fóbiás vagy, elmebeteg vagy, autista vagy. mindenki tudja. és pedofil bérkommentelő.
Válasz erre 

chrisred 2019.05.26. 12:12:35

@MAXVAL bircaman közíró: Európáról volt szó, nem Magyarországról.
Válasz erre 

Sir Galahad 2019.05.26. 12:28:04

@math0: Akkor csak rajta. Este megint látni fogjuk, milyen jó taktika ez.
Válasz erre 

C. Robert 2019.05.26. 12:36:11

@math0: „lehetett Orbánnak ilyen terve, de ez is bukott, és már táncol vissza belőle. tájékozódj! megint le akarja … a Néppártot”
Arra gondolsz, hogy felajánlotta Merkelnek az Európai Tanács elnöki pozícióját? Az csak azért volt, hogy kicsesszen Weberrel, és folytassa az EPP-n belüli zavarkeltést a választások előtt – meg hogy menekülőútvonalat tartson fenn, ha netán nem jönnek be a számításai.
Válasz erre 

morph on deer 2019.05.26. 13:07:30

@MAXVAL bircaman közíró:
“A szövegkörnyezetet ne feledd..”

Meg se fordulna a fejemben! :)
A baj csak az, hogy nincs az a szövegkörnyezet, ahol ez mást jelentene.
Ahogy emlékszem, ezt akkor válaszolta, mikor arra emlékeztették, hogy neki tudnia kéne, hogy miről van szó, hiszen ő maga is egy elnyomó rendszer ellen küzdött.
Na erre mondta ez a nagy emmber, hogy ő nem a rendszer ellen...

Freud papa egyébként egészen pontosan leírta ezt a folyamatot, amikor a tudatalattid szándékod ellenére az igazat mondatja veled, - ez ismert jelenség, csak orbánnal viszonylag ritkán fordul elő.
Válasz erre 

pireza 2019.05.26. 15:31:42

@MAXVAL bircaman közíró: bár szerintem érted, azért elmagyarázom. A mai szavazással az Európai Parlamentbe ("Brüsszelbe") küldesz parlamenti képviselőt. Azért szavazol arra a bizonyos pártra, mert azt szeretnéd, ha ott lenne Brüsszelben. Ha szerencséd van, ott is lesz. Ha nincs szerencséd, nem lesz ott, és lehet, hogy senkinek nem is fog hiányozni. De ha már szavazol, akkor semmiképpen nem szavazhatsz "Brüsszel" ellen. Olyan opció nincs. Csak olyanokra tudsz szavazni, akik Brüsszelbe szeretnének kerülni. Az más kérdés, hogy milyen indíttatással.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.26. 15:37:58

@morph on deer:

Segítek.

A stílusneve latinul emphasis eredetiben görögül έμφαση, jelentése kiemelés.

A konkrét idézet értelme: a rendszer elleni harc fő eleme a rendszer vezetői elleni harc, nélküle nins rendszer elleni harc.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.26. 15:41:28

@pireza:

Neked is segítek

A stílus neve latinul metaphora, eredetiben görögül μεταφορά, jelentése: átalakítás.

Azaz egy dolgot megnevezünk egy másikon keresztül.

Konkrétan itt: "Brüsszel ellen" = a jelenlegi EU-vezetés és rendszer ellen.
Válasz erre 

pireza 2019.05.26. 15:47:42

@MAXVAL bircaman közíró: ó, köszönöm... biztosan nem figyeltem a latin órán... mert eddig úgy tudtam, hogy latinul "translatio" vagy "modificatio" jelenti az átalakítást.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.26. 15:54:49

@pireza:

Nem, ezek inkább azt jelentik: áthelyezés, ill. változás,

Debueras cautiores esse in latina lectio.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.05.26. 20:05:16

@C. Robert: zavarkeltéssel nem fog tudni mit kezdeni. Merkel visszadobta. nem marad hátra más Orbánnak, mint leszopni Webert.
Válasz erre 

FCUK5 2019.05.27. 10:11:39

Szép volt, a dk kinyírta a sallangot, feladat elvégezve, innen jön a bukta, és végre a zöldmezős új ellenzék utána. Kösz.
Válasz erre 

2019.06.06. 05:26:31

@Orbánék Moszkva fele menekülnek!:
Nem láttok, mert orrodnál fogva vezetnek! Mszp/FIDESZ = a zsidók két ódala! A néphülyítésben "utazó handlék" megjelenési formája!
Válasz erre 

2019.06.06. 05:29:21

Mert jobb-és baloldal ilyen és olyan szavazati jog nem két ellentétes tábor, hanem: az egyetlen történelmi élősdiség, az egyetlen zsákmány-párt kétarcú kóklerkedése, hogy az Államot továbbra is megtartsák a Nemzet nagy tömegét kitermelő gépnek. A szavazati jog a szavazás, a képviselő-választás ténye: nem jelent belső felkészülést a nemzeti munka tömegeinél: életérdekeik megszervezésére, védelmére, életakaratuk érvényesítésére a történelmi, az állami életben: nem jelent demokráciát. A nemzeti munka tömegeinek részéről a szavazati jog, a szavazás, a képviselő választás nem jelent egyebet: mint intézményessé gépesített felajánlkozást a kitermeltetésre a történelmi élősdiség számára:. Mert a demokrácia lényege: Olyan egyetemes történelmi életrendszer, mely az élet minden terén: a politikai, gazdasági, szociális, kulturális élet minden intézményével, minden percnyi minden tényével: önmaga sorsa irányítására neveli, a társadalmat.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard