Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Egyre inkább távolodnak az uniós források Magyarországtól

Egyre inkább távolodnak az uniós források Magyarországtól

A Fidesz vezető politikusai már célozgatnak rá, de ki még nem mondták, hogy az uniós források az idén biztosan nem lesznek elérhetők a kormány számára. Még azokban a viszonylag könnyen teljesíthető kérésekben sem sikerült egyezségre jutni az EU illetékeseivel, melyek az alapítványokba kiszervezett egyetemek kuratóriumaira vonatkoznak, nemhogy ennél lényegesebb kérdésekben jutottak volna kompromisszumra. A tét nem kisebb, minthogy külső nyomásra megteszi-e az Orbán-kormány az első lépéseket az autokrata rendszer lebontása felé, vagy ragaszkodik az illiberális berendezkedéshez, így viszont elveszíti azokat a forrásokat, melyek fontosak lennének a NER oligarchái további gazdagodásához.

24_64.jpg

Fotó: 24.hu

A napokban Navracsics Tibor és Gulyás Gergely is burkoltan beismerte, hogy elég messze még a megegyezés a kormány és az Európai Unió között a helyreállítási alap és a kohéziós források ügyében. Az EU ugyanis komoly feltételeket szabott a magyar fél számára ahhoz, hogy hozzáférhetővé tegye azokat a százmilliárdokat, melyek jelentős részét a többi tagország már le is hívta, sőt, el is költötte. Minden hónap késlekedés komoly problémát okoz Magyarország számára nem csak azért, mert ezekkel a forrásokkal számolt a költségvetés, hanem azért is, mert a kormányhoz kötődő oligarchák pénzelése nagyban függ ezektől a pénzügyi alapoktól.

Az EU pont ez utóbbi okok miatt jegeli közel egy éve ezeket a forrásokat, ugyanis az Orbán-adminisztráció az elmúlt 13 évben egyértelművé tette, hogy nem jó gazdája az uniós adófizetők által összedobott támogatási forrásoknak. A korrupció kézzel fogható ugyanis, és ezt csak egy olyan átfogó jogi szabályozással lehetne megváltoztatni, amit láthatóan vonakodva akar megalkotni a magyar fél. A magyar jogállamisággal rengeteg a probléma, és ha az EU nem kap garanciákat arra, hogy ez megváltozik a közeljövőben, az ingyen pénz úgy köddé válik, mintha soha nem lett volna.

A mindig oly magabiztos kormánypárti politikusok most azért maszatolnak látványosan ebben az ügyben, mert saját szavazóik sem szívesen hallanák, hogy az autokratikus rendszer védelme érdekében a Fidesz hajlandó feláldozni azt a rengeteg pénzt, ami fontos lenne az ország gazdasági felzárkózása érdekében. A kormányhoz húzó magyar polgároknak ugyanis éppen az imponált az utóbbi évek orbáni pávatáncában, hogy egyszerre lehetett keménykedni az EU-val, és szórni az onnan érkező milliárdokat. Ennek a világnak befellegzett, valami mást kell kitalálnia Orbán Viktor kormányának.

Az EU jó érzékkel választotta ki ezt a területet annak felmérésére, mennyire vehető komolyan a kormánynak az az ígérete, hogy együttműködik az uniós szervekkel a szükséges törvényi módosítások véghezvitelében.

Az egyetemi kuratóriumok ügye annak ellenére egy fontos eleme ennek a vitának, hogy látszólag elég lényegtelen kérdésekről folyik a diskurzus. Sok magyar választópolgár ugyanis nem tulajdonít túl nagy jelentőséget annak, hogy kormánypárti politikusok, miniszterek, államtitkárok, és a hozzájuk közel álló üzletemberek beülnek olyan testületekbe, melyek felsőfokú oktatási intézményeket felügyelnek. Még akkor sem veri ki a biztosítékot sokaknál ez a gyakorlat, ha az amúgy is jól eleresztett káderek milliós tiszteletdíjakat vesznek fel havonta azért, hogy néha összeülnek néhány órára, és igazán érdemi döntéseket ilyenkor sem hoznak.

Itt azonban nem pusztán az egyetemi autonómia látványos lerombolásáról van szó, és nem csak olyan kiadásról, ami teljesen értelmetlen és felesleges egy amúgy is anyagi gondokkal küzdő területen, hanem arról is, hogy az egyetemek környékén megjelennek olyan gazdasági szereplők, akik zsíros falatokat szakíthatnak le egy-egy projektből. Sokan gondolják azt, hogy a felsőoktatásban nem forog annyi pénz, hogy ez felkeltené a kormánypárti oligarchák érdeklődését, pedig már hallani olyan híreket, hogy az Orbán család prominensei elkezdtek sertepertélni néhány egyetem körül.

A Nemzeti Együttműködés Rendszere híres arról, hogy előszeretettel egyesíti a pragmatikus és ideológiai céljait, így egyetlen csapással akár két legyet is lecsaphatnak. Az egyetemek esetében például közvetlen irányítás alá vonhatják a kormány hatalmára nézve legveszélyesebbnek tartott fiatal felnőttek legöntudatosabb rétegét, ugyanakkor az intézmények költségvetését is megcsapolhatják, ha a kuratóriumokban a saját embereik ülnek. Ezt a veszélyt ismerte fel az EU, amikor kizárta a „modellváltáson átesett” felsőoktatási intézményeket a nemzetközi oktatási és tudományos együttműködésből.

Az a módszer pedig, ahogy próbál ügyeskedve kibújni a kötelezettségek alól a kormány, sok mindent elárul arról, mennyire nem füllik a foga a kormánynak ahhoz, hogy akár csak egy kis lépést is tegyen az évek alatt kiépített és megszilárdított autokrata, korrupt rendszer lebontása irányába. Az EU jó érzékkel választotta ki ezt a területet annak felmérésére, mennyire vehető komolyan a kormánynak az az ígérete, hogy együttműködik az uniós szervekkel a szükséges törvényi módosítások véghezvitelében.

nepszava_40.jpg

Fotó:nepszava.hu

Amennyiben mégis megszületne ebben a témában a kompromisszum, jönnének olyan területek, amelyeken a kormányról tényleg nehéz elképzelni, hogy engedményeket tegyen. Ilyen például a társadalmi egyeztetések kérdése, illetve a közszolgálatinak csúfolt média függetlenségének helyreállítása. A pénzért demokráciát üzlet tehát most egy olyan szűk folyosóba szorult, ahonnan nehéz lesz bármelyik irányba elindulni. A magyar polgárok egy jelentős része most mégis úgy gondolja, ha a pénzmegvonás szorítja sarokba az Orbán-kormányt, akkor elfogadja ezt a helyzetet. Mert, ahogy egy dakota mondás tartja: „Ha el kell bukni a csatában, akkor legalább olyanokkal együtt bukjunk el, akiket nem kedvelünk.”

168 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Egyre inkább távolodnak az uniós források Magyarországtól Tovább
Facebook Tetszik
0
168 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni! Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni!
  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr5918097796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (168)
Az utolsó 100 komment:

Bаndibacsi34 2023.04.10. 07:01:33

„Kolosszális” orosz veszteségekről számoltak be az ukránok
Az orosz katonaság „kolosszális” veszteségeket szenvedett el Avdijivka és Marinka települések térségében az utóbbi napokban – közölte egy ukrán katonai szóvivő.

A Kyiv Independent szerint a tisztviselő azt mondta, hogy

AZ OROSZOK NAGYJÁBÓL 400 KATONÁT VESZTETTEK EL A TÉRSÉGBEN PÁR NAP ALATT.

Ennek ellenére továbbra is támadásokat indítanak az ukrán állások ellen. A szóvivő azt is hozzátette, hogy a fogságba eső orosz katonák arra panaszkodnak, hogy megfelelő kiképzés nélkül, „nem éppen józan” parancsnokok küldik őket a csatába.
Válasz erre 

a nаgу hohohоrgász 2023.04.10. 07:27:26

@Bаndibacsi34: hékás, ilyenből éppen elég az eredeti...
Válasz erre 

Bаndibacsi34 2023.04.10. 09:40:39

@a nаgу hohohоrgász: Ahogy a nickből is.
Válasz erre 

Etniez 2023.04.10. 10:33:14

Nem lesz megegyezés mostanában.

Az EU már észhez tért és rájöttek, hogy nagyon rossz gazdája az EU-s pénzeknek Orbán.
Nem az ő pénze, nem érzik úgy a Fidesz és inkább felépít minden szart (pl a híres lombkorona-sétány), csak hogy nőjön a látszat GDP. De igazából ezek a pénzek elmentek a levesbe, nem járultak hozzá az ország gazdagodásához, de feltőkésítette a vidéki fideszeseket, akik így szépen tudnak szavazatokat vásárolni helyben.

A Fidesz tudja, hogy most választania kell:

1. elveszíti az EU-s pénzeket
vagy
2. Elviszíti az országot (nem biztos, de lehet).

Így inkább az EU-s pénzeket hagyja veszni, mert a hatalommániás Orbán nem tudná elviselni, ha elvesztene egy választást, márpedig ha visszahozná a demokráciát az autokráciája helyett, akkor előfordulhatna.

Navrasics minden "győzelmi jelentése" csak a piacoknak szól. Nem lesz megegyezés, Orbán már a legkisebb jóindulatát nem bírja az EU-nak. Ez a NATO-s szarakodás már tényleg minden határon túlment.

Azon röhögök, hogy néhány éve még azt makogták a fidesztálibok, hogy Orbán lesz Európa erős embere, meg kicsi már neki Magyarország, stb. Ehhez képest egy utolsó senki tróger lett, akihez már mindenféle faszomisztánokból jönnek csak látogatók...
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.04.10. 14:05:18

@ulpius66: "2022-ben egy kibaszott eurocentet sem kaptunk, és a magyar GDP 4,6%-al nőtt"

Te jó Isten, hogy tudtál ekkora hülyét teremteni a világra?
Annyira sötét vagy, hogy az IQ számítás érvényét veszti, be kell vezetni a negatív tartományt.
Az a növekedés az előző évhez viszonyít!
Te gyárihülye, ha 10%-ot csökken egy érték, majd nő 10%-ot, akkor ugyanannyi lesz? Segítek, te ipari hulladék. Nem.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.04.10. 14:07:16

@Etniez: ha belegondolsz, Orbán nagy szövetségesei valahogy mind szarban vannak. Hiába, mégiscsak működik az orbáni átok...
Válasz erre 

Ééén vagyokh azz, a Púúúzó! 2023.04.10. 14:08:49

Halló, aljadék büdöseket fingok sorozatban. Leninnek ajánlom.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2023.04.10. 14:09:03

@Etniez: "Azon röhögök, hogy néhány éve még azt makogták a fidesztálibok, hogy Orbán lesz Európa erős embere, meg kicsi már neki Magyarország, stb. Ehhez képest egy utolsó senki tróger lett, akihez már mindenféle faszomisztánokból jönnek csak látogatók..."

Remek meglátás! :-)) Na erre rejszoljatok illibsik!
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.04.10. 14:16:44

@ulpius66: 2.874 milliárd forint EU támogatás realizálódott 2022-ben, a parlament.hu adatai szerint.

Avagy a fidesz hazudik?
Ulpius, te vagy a leggyengébb láncszem az orosz propaganda gépezetben.
Válasz erre 

6.Lеnin 2023.04.10. 14:31:45

@Ééén vagyokh azz, a Púúúzó!: Sehol sem vagy te a pellusom szagától.
Válasz erre 

a nаgу hohohоrgász 2023.04.10. 15:53:00

Nekem meg spontán módon szaros a seggem luka.
Válasz erre 

Boldeone2 2023.04.10. 15:59:48

@Etniez: Szerintem sem lesz megegyezés. Orbán - ahogy öregszik- egyre inkább képtelen a minimális önreflexióra is
Képtelen belátni, hogy teljesen rossz amit csinál, és ebben a formában már kártékony az országra
Ahogy öregszik, nemcsak hogy nem lett bölcsebb, hanem egyre nagyobb butaságokat csinál, vagyis az ország további leépülése várható hosszabb távon
A hatalmat viszont, minden téren totálisalisan bebetonozta, olyan szinten, hogy már Magyarország már a legkevésbé demokratikus ország az EU- ban, de lassan már azon kívül is egyre rosszabb helyre csúszunk....Egy minimális esély a hatalomváltásra még Törökországban is van, itt viszont nagyjából semmi: egypártrendszer, fasizálódó, agymosott társadalom....
Válasz erre 

Etniez 2023.04.10. 16:45:14

@Boldeone2: Így van, Orbán már marad hatalmon. Ilyen gazdasági helyzet sem tudta megingatni a hatalmát, Magyarországnak vége.
Ha tudnám, elhoznám az egész családomat, mert még legalább 6-10 év, mire végre megdöglik, előbb nem szabadulunk tőle. Magyarország pedig mostantól leszállóágban lesz gazdaságilag, elveszetegett évtizednek fogják hívni az Orbán-korszakot.
Válasz erre 

6.Lеnin 2023.04.10. 17:51:07

Putyin rosszul lett, riasztották az orvosokat

A General SZVR nevű orosz Telegram-oldal arról számolt be hétfő reggel, hogy az orosz elnök rosszul lett vasárnap, azonnali orvosi ellátásra volt szüksége. A csatorna szerint Putyin súlyos betegségben szenved, és pihennie kellene, de nem teheti meg.
Az SZVR azt állítja, hogy Kreml-közeli forrásokból közvetlen értesüléseket tud szerezni az orosz elnök állapotáról. Korábban több alkalommal is tettek már érdekes kijelentéseket az orosz elnökről (volt, amikor a Kreml ezeket cáfolta).

A Telegram-oldal most arról számolt be, hogy az orosz elnöknek azonnali orvosi segítségre volt szüksége vasárnap reggel. Mint írták:

PUTYIN SÚLYOS FEJFÁJÁSRA PANASZKODOTT, ÉS ARRA, HOGY ELHOMÁLYOSULT A LÁTÁSA, NEM ÉRZI A NYELVÉT, VALAMINT HOGY A JOBB KARJA ÉS A JOBB LÁBA ZSIBBAD.

A Kreml szakorvosai ezt követően elsősegélyben részesítették, majd alapos orvosi vizsgálatot is végeztek rajta. A vizsgálat után gyógyszereket írtak fel neki, és azt javasolták, hogy a következő néhány napban mondja le minden programját, és pihenjen.

Az SZVR szerint mindeközben délre az orosz elnök állapota javult, estére pedig teljesen stabilizálódott, akkorra az orvosok is megnyugodtak.

PUTYIN KÖZELI SZÖVETSÉGESEI KÖRÉBEN AZONBAN PÁNIKOT OKOZOTT AZ ESET.

A Telegram-oldal szerint az orvosok már korábban jelezték, hogy az orosz elnök egészsége romlik, de az elnök köre és családja ezeket az előrejelzéseket nem vette komolyan. Most viszont ők is azt javasolták Putyinnak, hogy fogadja meg az orvosok, tanácsát, és pihenjen – de mindhiába. Ugyanis az orosz elnök állapotának javulása után úgy döntött, nem fogadja meg az orvosok tanácsát a pihenéssel kapcsolatban, hiába győzködték erről még a családtagjai is.

Az SZVR szerint Putyin olyannyira nem pihent, hogy vasárnap este már tartott egy rövid megbeszélést katonai és politikai vezetőkkel. A találkozón arról kérdezte a vezetőket, hogy mikor tudják felmutatni azokat a „sikereket” Kelet-Ukrajnában, amelyeket korábban megígértek (vagyis Bahmut, Avdijivka és más települések elfoglalását). Válaszul azonban leginkább csak kifogásokat kapott.

ERRE PUTYIN IDEGES LETT, ÉS AZ EGÉSZ ÜLÉSNEK VÉGET VETETT – ÍRTA AZ SZVR.

Késő este aztán megint fájni kezdett a feje, de a gyógyszer bevétele után el tudott aludni.

Szövetségesei félnek Putyin hirtelen halálától
Az SZVR végül azt írta, hogy Putyinra nehéz hét vár most rengeteg eseménnyel és megbeszéléssel, amelyeknek többségét nem mondhatja le. Az események egy részénél lehet, hogy a dublőrje helyettesíti, de ezzel azért vigyáznak a Kremlben, mert a hasonmás néha elárulja magát a viselkedésével.

Az elnök egészségének ideiglenes, de rohamos sebességű romlása miatt a hozzá legközelebb álló személyek nagyon feszültek. Putyin hirtelen halála esetén mindannyian ismeretlen helyzetbe kerülnének, amelyben a saját túlélésük is veszélybe kerülhetne

– összegezte a fejleményeket az SZVR.
Válasz erre 

sóhegy049 2023.04.10. 18:55:19

Nekem már innen nyolc, de még Ázsiában is terítéken van az ország, elég sűrűn. Van, aki küzd, túlél, elmenekül, ahogy olvasom... Én is pattantam, elég volt.
Azért reménykedem, hogy ami ott ment/megy, ennek tükrében egy ruppót nem kap a kormány. :-)
Válasz erre 

sóhegy049 2023.04.10. 18:56:42

@6.Lеnin:
Életben maradt, de még indig jobb mindenkinek, mint Medvegyev, vagy Prigozsin. :-P
Válasz erre 

ulpius66 2023.04.10. 19:11:34

@Etniez:

Reménykedj!

A remény hal (sül) meg utoljára!

Annyira szar a helyzet Magyarországon, hogy pl. a forint az angol fonthoz képest
mintegy 20-30 forintot erősödött egy év alatt!!!!

Tavaly áprilisban 450-460 forint volt egy font, manapság pedig 430 alatt van a font....

PEDIG MÉG AZ EU-BÓL IS KILÉPTETEK, HOGY NE KELLJEN HOZZÁJÁRULÁST FIZETNI
A GAZDASÁGILAG KEVÉSBÉ FEJLETT ORSZÁGOKNAK....

HIÁBA NO, LONDONORSZÁGBAN MÉG A KOLBÁSZ IS KERÍTÉSBŐL VAN!!!!!
(vagy valami ilyesmi...)
Válasz erre 

ulpius66 2023.04.10. 19:22:20

Kedves ballibsi elvtársak!

További jó drukkolást kívánok ahhoz, hogy Magyarország, a magyar emberek,
a magyar gazdák, a magyar vállalkozások, a magyar stb-k
NE KAPJÁK MEG AZ EU ALAPSZERZŐDÉSÉBEN FOGLALT TÁMOGATÁSOKAT!
Válasz erre 

ulpius66 2023.04.10. 19:25:19

Kedves ballibsi elvtársak!

Mozgassatok meg minden követ Brüsszelben, hogy ne utalják át a magyaroknak a
nekik járó pénzeket!

INKÁBB KÜLDJÉTEK UKRAJNÁBA!!!! ZSELENSZKIJNÉL JOBB HELYEN VAN!!!!!!
Válasz erre 

ulpius66 2023.04.10. 19:31:04

KEDVES BALLIBSI ELVTÁRSAK!

Mint írtam volt, a hozzáállásotok az EU-s pénzekhez, igen-igen jól fog jönni a jövő évi
EU Parlamenti választásokon.....

ADDIG IS ÖRVENDEZZETEK, HOGY NEM KAPJUK MEG A NEKÜNK JÁRÓ PÉNZEKET!!!!
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2023.04.10. 20:04:52

@ulpius66:
"ulpius66
2022.01.24. 13:46:24
Jujjjjjj, de izgi ........

Én már alig várom, hogy feldarabolják ukrajnát!

A legnagyobb részt a Fehéroroszok kapnák, elvégre tőlük vett el legtöbbet Ukrajna, az oroszok megkapnák az egész Donyeck-medencét és a Fekete-tenger melléket, a románok Bukovinát és Moldáviát, a lengyelek Lemberg és környékét (az úgyis évszázadokig lengyel volt.........

Mink magyarok meg Kárpátalját.........

Nagyon várom mán a háborút! "
Válasz erre 

a nаgу hohohоrgász 2023.04.10. 20:06:34

Seggtáncparti itt lesz ma este?
Válasz erre 

Etniez 2023.04.10. 20:36:40

@ulpius66: én csak arra hívnám fel a figyelmed, hogy te még mindig négyszázharminc egységet adsz egy itteni egységért, picit korainak érzem az örömködést.

De, te gyakorló elmebeteg vagy, nincs min csodálkoznom.
Válasz erre 

ulpius66 2023.04.10. 20:56:01

@Etniez:

Októberben 503 forint volt a font, mostanság meg 426.....

Hadd örömködjek mán ezen!

Fél év 15%-os forinterősödés..... ebben mi nem tetszik neked?
(mondjuk, ha forintban nézed a fizetésed, akkor fél év alatt 15%-al ér kevesebbet a kereseted...)
Válasz erre 

ulpius66 2023.04.10. 20:59:20

@Etniez:

Egyebekben mikor örömködhetek?

Ha 400 forint alá megy a font, akkor örömködhetek?
Válasz erre 

sóhegy049 2023.04.10. 21:13:24

@ulpius66: Nem érdemli meg az ország a kormányotok miatt. Mielőtt ballibázol, azok sem érdemelnék meg, nyilván, de egy faxopó tejhatalomban nem lehet élni, a nap 24 órájában hallhatni az agitpropot.
Válasz erre 

ⲘⲁхѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.10. 21:46:51

@a nаgу hohohоrgász: Hol? Hol?
Válasz erre 

a nаgу hohohоrgász 2023.04.10. 21:54:44

@ⲘⲁхѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: máma a leninnél lesz.

De hozd a tágitót és sok síkosítót is, mert nem szereti a libsiket.
Válasz erre 

Etniez 2023.04.10. 22:12:55

@ulpius66: úgy 1:1 környékén l.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2023.04.10. 23:03:28

@sóhegy049:

"Nem érdemli meg az ország a kormányotok miatt."

Ez nem a jutalom vagy dícséret kategóriája, hogy ki kell érdemelni!

Itt uniós szintű kockázatvállalásról, hozzáadott értékhez és a közös költségvetéshez való hozzájárulásról, piacnyitásról van szó, amelynek Magyarország éppúgy részese, mint bármely más uniós tagállam! Tehát nem érdem, hanem tisztességes elszámolás kérdése!
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2023.04.11. 00:07:36

@atomic power 1986DucaDuca: azt viktoréknak kellene csinálniuk!
Válasz erre 

ⲘⲁхѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.11. 01:09:11

@a nаgу hohohоrgász: Megcsalnád a gumiöklödet?
Válasz erre 

6.Lеnin 2023.04.11. 01:11:21

@ⲘⲁхѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Amikor felhelyezem, kiböki a pelenkám.
Válasz erre 

sóhegy049 2023.04.11. 06:13:42

@atomic power 1986DucaDuca:
Mivel nagy része le lett nyúlva, vagy amiket Hadházytól látok, emiatt ugye a tisztességes elszámolás, csak valami vicc volt? :-)
Válasz erre 

a nаgу hohohоrgász 2023.04.11. 06:18:06

Fú gyerekek, ez jó volt! Örökkévaló
Legközelebb ulpinust is hozzuk. Megosztozunk rajta. Huhuhuhu.
Válasz erre 

Sorállományú előfelvételis 2023.04.11. 06:52:50

@a nаgу hohohоrgász: ulpinus... :-))
Válasz erre 

Ulрinus 2023.04.11. 07:41:30

@Sorállományú előfelvételis: mi van?!

Valaki megcsinált.
Válasz erre 

Sorállományú előfelvételis 2023.04.11. 07:51:28

@Ulрinus: birca gumiöklével, ahogy fentebb jelezte.
Válasz erre 

Sorállományú előfelvételis 2023.04.11. 07:52:55

@ulpinus66: birca amúgy is odavan érted, örvendezzen ő.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2023.04.11. 08:55:32

@sóhegy049:

"Mivel nagy része le lett nyúlva, vagy amiket Hadházytól látok, emiatt ugye a tisztességes elszámolás, csak valami vicc volt?"

Ha megnézem a háztartások pénzügyi adatait, akkor elbizonytalanodok a lenyúlást illetően. Tavaly, a harmadik negyedév végén 81.876 milliárd forint a háztartások pénzügyi vagyona.

A háztartások kötelezettségeinek szintje 14.076 milliárd forint volt. a negyedév végén. Egyenleg: a nettó pénzügyi vagyon 67.800 milliárd forintra nőtt.

2021-es Eurostat adatok alapján a magyar háztartások nettó pénzügyi vagyona a 2021-es GDP 119,4 százalékán állt. Csehországban ez az arány 104,9 százalék. Horvátországban 101,3 százalék, Szlovéniában 105,7 százalék, Lengyelországban 75,3 százalék, Romániában 60,3 százalék, Szlovákiában pedig 57,1 százalék volt.

Az állami vagyon 2010 óta másfélszeresére növekedett. Családtámogatásokról, bérnövekedésről, általános adóterhelés csökkenésről is említést lehet tenni.

De! Az említett képviselőnek biztosan igaza van! Ő nem viccel!
Válasz erre 

Sorállományú előfelvételis 2023.04.11. 09:30:19

@atomic power 1986DucaDuca: Mi köze a háztartások pénzügyi vagyonának a lopáshoz?
Ha én hülyére kerestem magam és vastag a pénztárcám, annak mi köze ahhoz hogy a cimborakapitalizmusban lopják a közpénzt és az EU-s pénzeket?
Én nukleári szakértőként keresem a kenyerem németországi reaktor leállítási tanulmányok írásával. Szóval az én pénzem milyen szempontból számít bármit is? És mindenkié a tisztességes munkával keresei a kenyerét?
Válasz erre 

Sorállományú előfelvételis 2023.04.11. 09:34:58

@atomic power 1986DucaDuca: A csehekkel való összehasonlítás sem stimmel, mert a csehek GDP-je sokkal nagyobb.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2023.04.11. 09:56:45

@atomic power 1986DucaDuca: Ezt én sem értem. Mi köze a háztartások vagyonának a lenyúlásokhoz?
Ha EU-s pénzből mindent ellopnak és Mészáros személyes bankszámláján landol, akkor minden EU-s pénzt elcsakliztak és a háztartások pénzügyi vagyona sokat nőtt.
Szóval mit is akartál gagyogni?
És az előfelvételis példájával élve, az én bankszámlám növekedésének, amit egy multitól kapott fizuból növekszik, akinek semmi köze az EU-s pénzekhez, az hogy viszonyul a lopásokhoz?
Válasz erre 

Etniez 2023.04.11. 10:00:48

@ulpius66: 490 körül váltottam és vettem egy lakást, nekem ne mutogasd az árfolyamot.

Úgy vagyok vele, hogy ha már a Fidesz szétbassza az országot és nem tudom megakadályozni, akkor legalább nyertese leszek a folyamatnak.

Ti meg?

........
Válasz erre 

Etniez 2023.04.11. 10:03:17

@atomic power 1986DucaDuca: Ki lehet lépni az Unióból és meg lehet nézni, mekkorát fog zuhanni az életszínvonal, gdp, stb.

Egyébként ezek a források nem járnak, nem voltak benne a belépési tárgyalásban. Ezeket most kellene kiérdemelni. Ha már a lopást nem tudjátok abbahagyni, akkor legalább azzal, hogy nem támogattok habzó szájjal egy háborús bűnös, agresszor országot.

Ez volt a minimum, de Orbán nem vette észre, hogy átment a legutolsó határon.

A nagy géniuszotok egy sötét barom.
Válasz erre 

Etniez 2023.04.11. 10:08:15

@atomic power 1986DucaDuca: "2021-es Eurostat adatok alapján a magyar háztartások nettó pénzügyi vagyona a 2021-es GDP 119,4 százalékán állt. Csehországban ez az arány 104,9 százalék. Horvátországban 101,3 százalék, Szlovéniában 105,7 százalék, Lengyelországban 75,3 százalék, Romániában 60,3 százalék, Szlovákiában pedig 57,1 százalék volt."

És ez miben bizonyítja, hogy nem lettek ellopva az EU-s pénzek? Ez annyit bizonyít, hogy vagyonosodtak a magyarok.

Csak nem az összes, ez a statisztika nem jó semmire.

Van egy nagyon jó Bonmot erre: Michael Jordan egyszer 69 pontot dobott újoncként. Csapattársa Stacey King bedobott egy büntetőt és ezt nyilatkozta a meccs után:

Sosem felejtem el azt az éjszakát, amikor Michael és én együtt 70 pontot dobtunk!

Na, Mészáros Lölö és én együtt kurva vagyonosok vagyunk. Csak Lölö nélkül én már nem annyira.

Egyébként az ilyen értelmetlen statisztikákból látszik, hogy te egy idevezényelt propagandista vagy. Próbálod eljátszani a nagy varázslót, holott nem vagy több, mint egy Megafonos papagáj.
Válasz erre 

inebhedj - szerintem 2023.04.11. 10:22:02

A GDP nem igazán hasznos infó egy ország gazdasági helyzetéről, van pár sokkal hitelesebb mérőszám, amit furamód nem is nagyon szokás a popmédiában emlegetni.

Az EU támogatásokat hagyományosan elsíboljuk az EU-val mély egyetértésben, tök mindegy milyen baloldali kormány van, MSZP, vagy Fidesz.

Amúgy a regnáló kormányba még az is beleköt, aki nem akar, annyira dobálja a labdát, szóval tényleg jó lenne egy kis ellenzék végre, de nagyon úgy fest, Orbánnak kell csinálnia egy másikat magának, mert amink van, az rosszabb, mintha nem lenne.

EU pénz viszont lesz, az üzlet az üzlet, a politika meg politika. Az EU problémái valóban teljesen jogosak, de amíg nincs ellenzék, illetve csak a baloldal cserélgeti a helyet a kormányposzton, addig azok nem oldódnak meg (hiszen nem is 2010-ben kezdődtek), minek is oldódnának?
Válasz erre 

birkamenet 2023.04.11. 10:29:56

@ulpius66:

Te NER diszhülyéje, orbánod 2010-ben 265-ös eur-huf árfolyamot vett át, te értelmi fogyatékos fidernyák meg azon örvndesz, hogy ezt 380-ra rohasztotta le?

1000 forint egy kiló kenyér, 600 forint egy liter benzin, bezzeg a Gyúrcsány alatt minden a negyedébe került! Ezt is elintézte orbán Viktátor!
Válasz erre 

birkamenet 2023.04.11. 10:31:32

@inebhedj - szerintem:

A GDP ÉN VAGYOK! - mondta Mér$zaro$ Lölő.
Válasz erre 

birkamenet 2023.04.11. 10:40:23

@inebhedj - szerintem: "jó lenne egy kis ellenzék végre, de nagyon úgy fest, Orbánnak kell csinálnia egy másikat"

Vidéken mindenki a fidernyák államgépezettől függ, az összes ellenzéki a fidessnek dolgozik, ezért működik ott a lukasenkoi választási módszer, úgyhogy ennyike, hogy hogy lehet a budapesti totális fidernyák vereséget országos szinten kétharmados győzelemre összecsalni.
Válasz erre 

Etniez 2023.04.11. 11:58:56

@inebhedj - szerintem: De, szoktuk emlegeti, a vásárlóerőt.
Csak ezt nem lehet emlegetni, mert ebben szar a Fidesz és mindenhol a GDP-t papagájkodják, mint ha az bármit mutatna az egyének életéről.

Pl a GDP-ben nincs benne a 6 hónapos orvosi várólista egy szaros CT-re.

Az ellenzék meg már teljesen esélytelen, akkor sem zavarna több vizet, ha valamivel egyenlőbbek lennének a feltételek a választásokon.
A Fidesz eltette zsebre a vidéket, a 2.5m Fidesz szavazó akkor is meglenne, ha holnap hadat üzennénk Brüsszelnek.
A másik hatnak pedig a maradék 3m-on kell osztoznia, értelemszerűen nem lehet így leváltani a Fideszt.

Az egyetlen esély a kétfordulós rendszer lenne, nem véletlenül szüntette meg a Fidesz. Az egyetlen lehetőség az, hogy kicsavarjuk a Fidesz kezéből ezt a végtelen pénzmennyiséget aztán talán lesz valami. Az EU most ennek feküdt neki.

Visszatérve a poszthoz: nem nagyon lesz megegyezés mostanában, mert Orbánnak le kellene bontania az autokráciáját, erre pedig részlegesen sem hajlandó, de most már az EU sem hajlandó finanszírozni tovább a belső ellenségét.
Válasz erre 

Ulрinus 2023.04.11. 12:00:26

Hát a seggem mért szaros?!
Válasz erre 

ulpius66 2023.04.11. 12:09:25

@birkamenet: " hogy lehet a budapesti totális fidernyák vereséget"

Ezt nevezzük barokkos túlzásnak.....

Budapest 2022. választás
- ballibsik --- 47,8% (455 ezer szavazat)
- Fidesz-KDNP --- 40,8% (388 ezer szavazat)

Összességében persze a ballibsik kisebbségben vannak Budapesten...

A Fidesz a Kétfarkú Kutyuskákkal(50 ezer szavazat) és a Mi Hazánkkal (40 ezer szavazat) TÖBBSÉGBEN VAN BUDAPESTEN!!!!!!!
Válasz erre 

birkamenet 2023.04.11. 15:47:08

@ulpius66:

12 év permanens agymosás és egzisztenciális megfélemlités ellenére a ballibek még mindig szarrá verik a fidesst Budapesten.
Csak a vidéki gombák azok, akik inkább lemennek jobbágyba és sz.opásba.
Válasz erre 

birkamenet 2023.04.11. 15:48:23

@Ulрinus:

foolpius győzike, a NER diszidiótája.
Válasz erre 

Sorállományú előfelvételis 2023.04.11. 16:07:20

@ulpinus66: Tömören. Hülye vagy.
Válasz erre 

Etniez 2023.04.11. 16:42:02

hvg.hu/ingatlan/20230411_eu_kozpenz_11_kilato_tyukod

Van még itt élet a "lombkoronasétányok" után is!

Vajon mennyi ilyen lehet még?
Válasz erre 

Etniez 2023.04.11. 17:19:04

Az elhibázott prüsszeli szankciós politika miatt van ez is:

www.napi.hu/magyar-gazdasag/varolista-neak-40-ezer-beteg-orvos-korhaz-mutet-szurkehalyog-csipo-es-terdprotezis.769787.html

De legalább szép a GDP!!!!
Válasz erre 

127.0.0.1 2023.04.11. 17:41:07

"Válságszintre zuhant a rubel
Megviselték az ünnepek az orosz fizetőeszközt, noha a nemzetközi piacok jórészt zárva voltak. Egy év sehová nem vezető különleges hadművelete után a szovjet árukínálatra visszaszorított orosz lakosság bizalma is újra meginoghatott."
Válasz erre 

127.0.0.1 2023.04.11. 17:56:47

@Etniez: Nem értenek ezek ebből semmit. A GDP lehet qrvajó ha felvesznek egy vagon hitelt és abból fegyvereket gyártanak, a lakosság meg éhezik. A legszebb propaganda faszság amit olvastam, hogy nem lehet lopás ha a háztartások vagyona szépen növekszik. Persze, az Orbán klán és kiszolgálóik háztartásainak.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2023.04.11. 20:00:09

@Sorállományú előfelvételis:

„Mi köze a háztartások pénzügyi vagyonának a lopáshoz?”

Önmagában véve nincs, csak akkor, ha más paraméterekkel összevetjük. A megtakarítások kéz a kézben járnak a fogyasztással. Nagy megtakarítási ráta relatíve kisebb fogyasztási rátát eredményez. A fogyasztás döntő mértékben befolyásolja a GDP növekedését, mivel ez a GDP felhasználási oldalának legnagyobb komponense. Ha a fogyasztás relatíve alacsony, akkor az állam a beruházások révén igyekszik hatni a GDP növekedésre. Ebben az esetben az állam abban érdekelt, hogy – tartva a lépést a versenytársakkal - minél nagyobb összegeket csatornázzon be invesztíciós céllal. Ezek a pénzek állami vagy uniós pénzek. Az látható a vásárlóerő paritáson számolt, egy főre jutó GNI alapján, hogy az ország a 2012-13-as pénzügyi stabilizáció után lépést tudott tartani a V4-ek átlagával. Fentiek miatt, ha nemzetgazdaságilag jelentős pénzeket elloptak volna, akkor ez a lépéstartás nem lett volna lehetséges.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2023.04.11. 20:01:12

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

„Ha EU-s pénzből mindent ellopnak és Mészáros személyes bankszámláján landol, akkor minden EU-s pénzt elcsakliztak és a háztartások pénzügyi vagyona sokat nőtt.”

Akkor a magyar kormány zseniális gazdaságszervező, mert az ellopott és meg nem kapott uniós pénzek ellenére lépést tudtunk tartani a V3-ak egy főre jutó nemzeti jövedelmével PPP alapon.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2023.04.11. 20:04:19

@Etniez:

„Ki lehet lépni az Unióból és meg lehet nézni, mekkorát fog zuhanni az életszínvonal, gdp, stb.”

Ez unióból nem kilépni kell, hanem meg kell reformálni.

„Egyébként ezek a források nem járnak, nem voltak benne a belépési tárgyalásban.”

A kohéziós politika definiálva van az Európai Unió Működéséről Szóló Szerződés 174. cikkében. Ez egy piackorrigáló szakpolitikai célkitűzés: a tagállamok közti gazdasági, társadalmi és területi kohézió előmozdítása, a területi egyenlőtlenségek és a hátrányos helyzetű régiók lemaradásának csökkentése.

174. cikk (az EKSz. korábbi 158. cikke): „Átfogó harmonikus fejlődésének előmozdítása érdekében az Unió úgy alakítja és folytatja tevékenységét, hogy az a gazdasági, társadalmi és területi kohézió erősítését eredményezze. Az Unió különösen a különböző régiók fejlettségi szintje közötti egyenlőtlenségek és a legkedvezőtlenebb helyzetű régiók lemaradásának csökkentésére törekszik.”

Itt szó sincs arról, hogy azt ki kell érdemelni!

„Ha már a lopást nem tudjátok abbahagyni, akkor legalább azzal, hogy nem támogattok habzó szájjal egy háborús bűnös, agresszor országot.”

????????????

„A nagy géniuszotok egy sötét barom.”

Ezt majd eldönti az utókor!

„És ez miben bizonyítja, hogy nem lettek ellopva az EU-s pénzek? Ez annyit bizonyít, hogy vagyonosodtak a magyarok.”

Akkor mi bizonyítja, hogy ellopták a az EU-s pénzeket?

„Csak nem az összes, ez a statisztika nem jó semmire.”

Azért nem jó, mert nem igazolja a „lopásokat”?

„Egyébként az ilyen értelmetlen statisztikákból látszik, hogy te egy idevezényelt propagandista vagy. Próbálod eljátszani a nagy varázslót, holott nem vagy több, mint egy Megafonos papagáj.”

Minek nevezzelek ezek után?
Válasz erre 

ulpius66 2023.04.11. 21:19:59

@Etniez: "Van még itt élet a "lombkoronasétányok" után is!"

Látod mekkora vadbarmok gyülekezete az EU vezetés!!!!!!

BEZZEG LOMBKORONA SÉTÁNYOKRA AD PÉNZT!

ISKOLA FELÚJÍTÁSRA, MEG AZ OKTATÁS, EGÉSZSÉGÜGY RENDBETÉTELÉRE NEM AD!

TÉNYLEG VADBARMOK GYÜLEKEZETE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(mivel iskola felújításra NEM LEHETETT pályázni, csak lombkorona-sétányra, így erre pályáztunk)
Válasz erre 

ulpius66 2023.04.11. 21:22:23

@atomic power 1986DucaDuca:

Ja!

Ez az Etinez akkora barom, hogy szerinte Orbán már azt a pénzt is ellopta,
amit meg sem kaptunk!!!!!
Válasz erre 

ulpius66 2023.04.11. 21:39:14

kedves ballibsi elvtársak!

Csináljatok mán valami jófajta kis tüncikét!!!!!

Az tök mindegy is, hogy miért...... maga a tüncike célja a kutyát nem érdekli.....

DE VÉGRE RENDEZHETNÉTEK VALAMI KIS HISZTIKÉZŐS TÜNCIKÉT!

MÁR OLYAN RÉG VOLT!!!!
(tüncikézzetek pl. a magyar sajtószabadságért... vagy valami más megfoghatatlan dologért....)
Válasz erre 

ulpius66 2023.04.11. 21:40:17

Tényleg!

A tanáros hisztikézős szrtájkososdi hogyan áll??????

Van még olyan vadbarom tanár, aki szrtájkol?
Válasz erre 

ulpius66 2023.04.11. 21:42:44

Azért jó szrtájkolni, mert addig sem kell dolgozni!!!!!!!
(mondjuk egy tanárnál a kutya nem venné észre, hogy szrtájkol vagy dolgozik, mert egyébként sem csinál semmit....)
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2023.04.11. 21:57:26

@ulpius66:

"Ez az Etinez akkora barom, hogy szerinte Orbán már azt a pénzt is ellopta,
amit meg sem kaptunk!!!!!"

Feloldhatatlannak tűnő dilemma számukra. Egyszerre kellene megmagyarazni egy ellentmondást:

- kizárólag az uniós pénzeknek köszönhetően fejlődünk
- nem fejlődünk, mert ellopják az uniós pénzeket

Ezek az állításaik, amelyek egymást kizárják. Évek óta! Ez a mi ellenzékünk!
Válasz erre 

Ulрinus 2023.04.11. 22:39:03

Tényleg, itt van az a híres seggparty?
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2023.04.11. 23:03:28

@atomic power 1986DucaDuca: Megint butus vagy. Még propagandistának is buta. Ezzel is odaégsz mint a háztartások vagyonával.
Az hogy a GDP nőtt, annak semmi köze a fejlődéshez. Sosem írtuk hogy fejlődünk. A GDP-ben benne van a fogyasztás is. Vagyis ha Mészáros ellopja az EU-s pénzt és faszságokra költi, attól nő a GDP, de az nem fejlődés.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2023.04.11. 23:39:55

@atomic power 1986DucaDuca: Nesze te propagandista! Ez a baromság is hozzáadódik a GDP-hez, mert az ellopott pénz valakinek a fogyasztását táplálja. De értelme semmi annak amit ürügyként használtak a lopáshoz.

"Hadházy Ákos
15 ó.
·
Szánalmas: szó szerint egyszerűen elfújta a szél Verőcén a római kori limes romjai mellé 220 millió forintból felállított, vártornyot stilizáló ketrecet. Szerencsére volt kéznél spanifer gurtni (rakományrögzítő kötél), így nem dőlt teljesen össze...
A 220 millióból persze nem csak ez „valósult meg“, de a többi „turisztikai attrakció“ ha lehet, még szánalmasabb és szégyentelibb. A „kiállító tér + büfé“ szerepét ugyanis a vízművek egy minimálisan kikupált trafóháza kapta meg. A „tematikus római kori játszótérről“ pedig jobb nem beszélni.
Az előzményekhez tartozik, hogy bár eredetileg tervben volt, végül a visszalépésünk miatt magyar helyszínek nélkül lett a világörökség része a római határvonal több emléke a Duna mentén, Németországtól Szlovákiáig. Akkor Magyarország 2,5 milliárdot kapott volna az UNESCO-tól. Erről szintén lemondtunk, de végül az L. Simon László fideszes kultúrharcos vezette Nemzeti Múzeum vezette konzorcium csak lehívott 820 millió forint EU-s támogatást. Talán úgy gondolhatta L. Simon, hogy EU-s pénzt sokkal könnyebb ellopni, mint egy célzott UNESCO támogatást. Mindenesetre valami egészen pofátlan módon titkolja, hogy milyen szerződésekkel tudja lefedni ezt a 820 milliót.
m.facebook.com/story.php?story_fbid=776450697176560&id=100044349103240
Amit eddig tudunk, hogy Nagytétényben a verőceihez hasonló színvonalú attrakció jött létre 230+ 30 millióért (arról majd külön mutatok képeket). 350 millió viszont még így is hibádzik. Amint L.Simon megküldi az adatokat, azonnal közzé fogom tenni...
A fenomenális fejlesztésekről itt olvashat „részletesen“:
turizmus.com/.../befejezodott-campona-es-a...
A kommentekbe fogok még linkeket tenni a közbeszerzésekről és a vaceskornyeke.hu cikkét a szélviharról."
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2023.04.12. 08:14:24

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

"Megint butus vagy. Még propagandistának is buta. Ezzel is odaégsz mint a háztartások vagyonával."

A háztartások pénzügyi vagyona, ha gyorsabban növekszik, mint a fogyasztás, akkor nem az utóbbi a domináns a gazdasági növekedésben, hanem a beruházások. Magyarországon a beruházási ráta a 3. helyen van az OECD országok között. Ez csak úgy lehetséges, ha a pénzt az állam minél hatékonyabban becsatornázza a beruházásokba.

"Az hogy a GDP nőtt, annak semmi köze a fejlődéshez. Sosem írtuk hogy fejlődünk."

Mert nem vagytok tisztában a fogalmakkal, vagy igenis tisztában vagytok, de nehezetekre esik bármilyen eredményt elismerni a gyászos 2002-2010 közötti teljesítmény után.

A gazdasági fejlődés egyik mérőeszköze a GDP és annak növekedése. A nemzet termelési képességével és a lakosság jólétével van összhangban. Azt lehet mondani, hogy kevésbé kiegyensúlyozott a gazdasági fejlődésünk, de tagadni nem lenne szabad. A gazdasági fejlődés - jól ismert történelmi örökség miatt - eddig nagyrészt a foglalkoztatás növekedésének eredménye. A hangsúly az egyik termelési tényező, a munkaerő mennyiségének növelésén volt.

Most fog eldőlni, hogy tudunk-e váltani egy termelékenység növekedés által vezérelt

"A GDP-ben benne van a fogyasztás is. Vagyis ha Mészáros ellopja az EU-s pénzt és faszságokra költi, attól nő a GDP, de az nem fejlődés."

Ha ellopják az EU-s pénzeket, akkor miért mondta a jelenlegi svéd M.E., hogy az EU számára a munka nagy része Magyarország fejlődésének megtörése? Akkor most mégiscsak fejlődünk az EU-s pénzekből? Ha megvonják, akkor hogy fog megfelelni mindez az Európai Unió Működéséről Szóló Szerződés 174. cikkében foglaltaknak?
Válasz erre 

Sorállományú előfelvételis 2023.04.12. 09:10:42

@atomic power 1986DucaDuca: Érdekes.
Nekem ezt írtad:
"Önmagában véve nincs, csak akkor, ha más paraméterekkel összevetjük. A megtakarítások kéz a kézben járnak a fogyasztással. "

A feketeöves trollnak pedig:
A háztartások pénzügyi vagyona, ha gyorsabban növekszik, mint a fogyasztás, akkor nem az utóbbi a domináns a gazdasági növekedésben, hanem a beruházások.

Nyomd a propagandát, nyomd! Azzal ne foglalkozz hogy koherens legyen, az egybites fideszesek úgy sem veszik észre az ellentmondásokat!
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2023.04.12. 11:52:30

@Sorállományú előfelvételis:

Hol az ellentmondás? Részleteznéd egy kicsit?
Válasz erre 

Ulрinus 2023.04.12. 12:38:06

25 % felett az infláció!

Viktor eztet is elintézte!

KÖSZÖNJÜK VIKTÓR!!
Válasz erre 

Bandibacsi34 2023.04.12. 16:52:14

Az American Institute for the Study of War fő következtetései:

■ Az orosz csapatok számos támadást hajtottak

végre a Szvatovo-Kremennaja vonalon.

■ Az Ukrán Fegyveres Erők Vosztok-csoportjának elnöke, Szergej Cserevatij ezredes elmondta, hogy az Orosz Föderáció Fegyveres Erői és az Ukrán Fegyveres

Erők 10 csatát vívtak Kupjanszko-Limanszkij irányban.

■ Az orosz csapatok továbbra is támadják Bahmutot

és környékét, kisebb sikereket értek el a városon belül.

Orosz források azt állítják, hogy a Wagner-csoport harcosai megtisztították az AZOM üzemet Bahmut északi részén.

☐ Az orosz csapatok folytatják offenzívájukat az Avdiivka-Donyeck vonalon, és kisebb sikereket értek el Maryinkában is.

■ Az ukrán hírszerzés azt közölte, hogy a Wagner-csoport erői átállhatnak Avdiivka irányába.

■ Az orosz erők folytatják Zaporozhye, Herson és Dnyipropetrovszk régiók tervezett ágyúzását.

Az orosz média beszámolt a "Hurricane" önkéntes zászlóalj megalakításáról az 1. szabotázs- és felderítő dandár "Wolves" részeként.

t.me/RVvoenkor
Válasz erre 

Bandibacsi34 2023.04.12. 16:57:29

Három városrészt is bevett a Wagner-csoport
A Wagner-rohamegységek három városrészt foglaltak el Donyeck irányában, Artemivszk közelében Igor Konasenkov altábornagy, az orosz védelmi minisztérium szóvivőjének beszámolója szerint.

A légideszant-csapatok egységei visszaszorították az ellenséget a rohamcsoportok oldalain

– mondta Konasenkov.

Az orosz védelmi minisztérium szóvivője szerint a Jug-csoport operatív és taktikai légiereje, rakétacsapatai és tüzérsége csapást mért az ukrán tartalékos egységekre, amelyek Csaszov Jar és Bohdanivka településről próbáltak áttörni Artemivszk felé, valamint az ukrán fegyveres erők 28. gépesített dandárjának egységeire a Donyecki Népköztársaságban lévő Konsztantyinovka falu közelében – olvasható a TASZSZ oldalán.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2023.04.12. 18:11:40

Dróncsapás a Dnyepernél, orosz szállítójárművet semmisítettek meg az ukránok
Folytatódik a keresztfrontos drónháború a Dnyeper folyónál. Egy, a közösségi médiában terjedő felvétel szerint egy ukrán FPV drón átkel a Dnyeperen a herszoni Dnyipriany városában, majd célba vesz egy orosz KamAZ–5350 típusú szállítójárművet, és megsemmisíti.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2023.04.12. 18:13:00

Páncéltörővel lőttek ki egy orosz harckocsit az ukránok
Az ukrán fegyveres erők gépesített dandárja megsemmisített egy orosz páncélozott harcjárművet a Donyecki területen. A támadást egy Javelin páncéltörő rakétával hajtották végre, az esetről felvétel is készült.

Dél-Korea félmillió tüzérségi lőszert ad kölcsön az Egyesült Államoknak
Dél-Korea 500 ezer darab 155 milliméteres tüzérségi lőszer kölcsönadásáról állapodott meg március elején az Egyesült Államokkal, nagyobb mozgásteret biztosítva ezzel Washingtonnak Ukrajna lőszerellátásában – jelentette kormányzati forrásokra hivatkozva a Donga Ilbo című dél-koreai napilap.

A lap meg nem nevezett forrásai elmondták: a dél-koreai kormány azért döntött a lőszerek kölcsönadása mellett az értékesítésük helyett, hogy minimalizálja felhasználásuk lehetőségét az ukrajnai háborúban. A muníció az Egyesült Államok saját készletének feltöltését szolgálhatja csak Szöul kikötése szerint – írja az MTI.

MIUTÁN AZ AMERIKAI KORMÁNY TAVALY SZÁZEZER TÜZÉRSÉGI LŐSZERT VÁSÁROLT A JELENTŐS LŐSZERGYÁRTÓ DÉL-KOREÁTÓL, MAJD FEBRUÁRBAN MÉG LEGALÁBB UGYANENNYIT KÉRT, AZ ÁZSIAI ORSZÁG KORMÁNYA MÁS MEGOLDÁST KERESETT A RENDELÉS TELJESÍTÉSÉRE.

A lap forrása szerint azt a megoldást találták, hogy sokkal több lőszert szállítanak az amerikai igények kielégítésére, de csak kölcsönadják őket. Ezáltal Szöul hű maradhatott ahhoz az elvéhez, hogy nem juttatt Ukrajnának halált okozó eszközt.

Bár a dél-koreai védelmi minisztérium és az amerikai külügyminisztérium egyaránt megerősítette, hogy Szöul és Washington között folytak tárgyalások tüzérségi lőszerek szállításáról, de a megállapodás véglegesítéséről egyelőre nem adtak ki hivatalos jelentést. Pak Dzsin dél-koreai külügyminiszter újságíróknak azt mondta: nem erősíti meg a lap információit, és hangsúlyozta: a kormány „változatlanul ellenzi, hogy halált okozó fegyvert szállítsanak Ukrajnának”.
Válasz erre 

tatárfejűkutya 2023.04.12. 18:33:59

@а nagy hohohorgász: mert kicsi a faszod.
Válasz erre 

ulpius66 2023.04.12. 19:07:52

@Ulрinus: "25 % felett az infláció!

Viktor eztet is elintézte!"

Hát az lehet, hogy eztet nem ő intézte, hanem a Matolcsy......
ugyanis az MNB legfőbb feladata az árstabilitás biztosítása!
(sok minden a Patáshoz tartozik, de pl. az infláció az nem....)
Válasz erre 

a nаgу hohohоrgász 2023.04.12. 20:46:43

@tatárfejűkutya: igen, de legalább puha.

De ezt most mire is válaszoltad?
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2023.04.13. 05:34:07

@ulpinus66: Figyú! Akkor a forint javulása sem o1g-hez tartozik?
Válasz erre 

Ulрinus 2023.04.13. 07:57:37

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: de az de! Mert ő nevezte ki a matolcsit, és akkor így közvetve.
Válasz erre 

Bandibacsi34 2023.04.13. 15:29:36

Zaporizzsja irányában az ukrán hadsereg megkísérelt offenzívát indítani Rabotyn közelében, szondázva az orosz fegyveres erők védelmi állásait. Az orosz tüzérség ebben a térségben Orekhovo és Malaja Tokmacska, keletebbre pedig Charovne, Huliaipil, Krasznoje, Malinovka és Olhivszke településeket lőtte. (1. ábra)

A donyecki fronton az Orosz Föderáció fegyveres erőinek egységei tüzérségi csapásokat követően folytatták a támadást Marinkánál. Rövid szünet után ismét megkíséreltek előrenyomulni Nevelszkoje felé. Az orosz csapatok szintén erős tüzérségi és légi támogatással szárazföldi támadást indítottak Pervomajszke, valamint Avdijivka déli és keleti megközelítése ellen Opytne és Krutaja Balka irányából. Tűz alá kerültek az ukrán hadsereg állásai Novomihajlovkában, Pobedában, Horhijivkában, Krasznohorivkában, Karlivkában, Netajlovkában, Tonenkában, Orlovkában és Keramikában. Az ukrán hadsereg Donyeckre csapott le. (2. ábra)

A Wagner PMC-nek sikerült előrenyomulnia Bahmut déli és középső részén a masszív tüzérségi és légicsapások után. A város északi kerületeiben ellentámadások indultak. A "zenekarok" Bogdanivka közelében is támadtak. Itt nincs előrelépés. Az orosz fegyveres erők ellentámadást kíséreltek meg Spornyinál, ahol az AFU-nak előző nap sikerült új állásokat elfoglalnia, miután lövésekkel lőtték. Az orosz tüzérség Csaszov Jar, Ivanovszkij és Orekhovo- Vasziljevka felé lőtt. Az ukrán a Wagner PMC állásait lőtte Bahmutban.

A luhanszki irányban az orosz erők tüzérséggel támogatva úgy döntöttek, hogy ismét megtámadják Belogorovkát. Sikertelenül. Tüzérségi csapások után folytatták az offenzívákat Torszkoje, Jampoljevka, Nyevszkij és Makiivka közelében is. Az ukrán fegyveres erők ellentámadásba lendültek Krivoshejivka irányában, hogy ellenőrzésük alá vonják a H-26-os országút egy szakaszát. Ez részben sikerült is nekik. Az orosz tüzérség találatokat mért a közeli Novoszjolovszkijra, valamint Beresztovojéra, Peszanojéra, Kondraszovkára, Dvurecsnaja, Novovolinszk, Krasznij Pervojéra, Kamenka és Topolyra. (4. ábra)
Válasz erre 

birkamenet 2023.04.13. 16:27:59

@atomic power 1986DucaDuca: "
Ez unióból nem kilépni kell, hanem meg kell reformálni."

Kishülyém, ezzel a KREML PROPAGANDA szövegeddel húzol vissza a moszkvai megbizóid seggébe!

Az egész világ tudja, hogy orbán Viktátorpod a gazdija, putyin parancsát hajtja végre ezzel a hazugság propaganda szöveggel.

Most meg mán ott járunk, hogy Pressmann nyiltan kimondta, hogy orbán egy ruszki ügynök. Távol is tartják őt minden bizalmas Nato információtól.
Válasz erre 

birkamenet 2023.04.13. 16:35:54

@ulpius66: "25 % felett az infláció!'

orbán emeli a rezsicsökkentett számládat a 17-szeresére, ő vette el a 480-as benzint és adja 620-on, a Viktátorod veszi putyintól a világ legolcsóbb gázát és olaját a világ legmagasabb àrán és sózza rád, te NER diszhülyéje.
Ki csinálja Európa legrekordabb inflációját tehát?
CSAK AZ ORBÁN!
Válasz erre 

birkamenet 2023.04.13. 16:42:30

@ulpius66:

Na nicsak, Szargyártó fidernyák terroristái tartják rettegédben Budapestet:

Fideszes plakátrongáló csapat tagjaként akciózott a budai éjszakában a Szijjártóval jachtozó vállalkozó, Benkő Szilárd
DIREKT36

2023. április 13.
Fideszes plakátrongáló csapat
tagjaként akciózott a budai éjszakában a Szijjártóval jachtozó vállalkozó,
Benkő Szilárd

2018 tavaszán, a választási kampányhajrá utolsó napjaiban egy csapat fideszes aktivista indult el a budapesti éjszakába, hogy a Jobbik óriásplakátjait festékszóróval megrongálják. „Orbán vagy turbán?” – fújták fel rájuk az előre megbeszélt, migránsozós szóviccet. A saját plakátjaikat őrző jobbikosok azonban rajtakapták őket, és a kezdődő verekedésnek rendőrök vetettek véget.

Az aktivisták csoportjában nem egyszerűen lelkes Fidesz-szavazók voltak, hanem több, a Külgazdasági és Külügyminisztériumhoz, illetve személyesen a miniszterhez, Szijjártó Péterhez köthető személy is. Egyikük Benkő Szilárd volt, Szijjártó Péter egykori kabinetfőnöke és futsalos csapattársa, aki az elhíresült horvátországi jachtos nyaralására is elkísérte a minisztert és családját. „Néhány barátommal találkoztunk a Margit körúton, és ott megbeszéltük, hogy elmegyünk, és a szabad véleménynyilvánítás jogában feliratot festünk plakátokra” – vallotta a rendőrségnek Benkő az estéről.

A Direkt36 decemberben írta meg a sokáig a külügyben dolgozó Benkőről, hogy egyik cége 2020-ban közel 300 millió forintos támogatást kapott a minisztérium egyik háttérintézményétől. Ez ugyanabban az évben történt, amikor Benkő együtt utazott a miniszterrel a Lady MRD nevű jacht fedélzetén.

A birtokunkba került bírósági ítélet, illetve nyomozati iratok is bizonyítják, hogy Benkő részt vett a 2018-as éjszakai plakátrongáló akcióban a XI. kerületben, az utcáról segítve a Fidesz választási kampányát. Benkő mellett aznap este a Budaörsi úton ott volt Szikora Levente, Benkő és Szijjártó egykori futsalos csapattársa, egyben a Nemzeti Befektetési Ügynökség elnöki tanácsadója is. A csapat tagja volt még többek között a Szijjártó vezette külügy egyik korábbi helyettes államtitkárának, volt magyar nagykövetnek a fia is.

Ugyanezen az éjszakán egy másik fideszes csoport a III. kerületbe is érkezett, hogy lefújja a Fidesz legfőbb riválisának számító ellenzéki párt plakátjait. Ennek a csapatnak az egyik tagja korábban Benkő Szilárd üzlettársa volt, aki aznap éjjel telefonon tartotta a kapcsolatot a Budaörsi úton akciózó Benkőékkel. Többször is beszélt velük telefonon, nem sokkal azután, hogy kitörte egy plakátvédő szolgálatban lévő jobbikos képviselő két fogát is – derül ki a Direkt36 birtokába jutott ítéletből és nyomozati iratokból.
Válasz erre 

Bаndibacsi34 2023.04.13. 17:48:36

Azt mondták az orosz ismerőseim, hogy egy beszari gyáva senki vagyok, mert csak itt nagy a pofám, nem merek jelentkezni az orosz hadseregbe.
Igazuk van?
Válasz erre 

Ulрinus 2023.04.13. 19:35:20

@Bаndibacsi34: persze, hogy egy gyáva senki vagy. De legalább homokos.
Válasz erre 

a nаgу hohohоrgász 2023.04.13. 20:25:59

Este partizunk a srácokkal, gyertek ti is :P

Kezdés 9- kor. A birca frapping technológiaval gátat repeszt.
Válasz erre 

Sorállományú előfelvételis 2023.04.13. 20:50:43

Ezt hívják becsicskulásnak? Nem leszünk gyarmat? Az USA összevonja szemöldökét és a magyar kormány összeszarja magát? Illibsik? Hol a kritika?

"Közben megjött a kormányzati reakció is, amelyet szó szerint idézünk:
A 2023. április 12-én bejelentett intézkedések értelmében az Amerikai Egyesült Államok a budapesti székhelyű Nemzetközi Beruházási Bank három vezető tisztségviselőjét szankciós listára helyezte.

A Kormány megtárgyalta a kialakult helyzetet és megállapította, hogy bár a Nemzetközi Beruházási Bank Kelet-Közép Európában fontos fejlesztési szerepet játszott, a kivetett amerikai szankciók következtében a bank működése értelmét vesztette.

Ezért a Kormány visszahívja a Nemzetközi Beruházási Bankban tisztséget betöltő, a magyar állam által delegált személyeket, valamint kilép a nemzetközi pénzügyi szervezetből – közölte a Gazdaságfejlesztési Minisztérium"
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan?! 2023.04.14. 07:57:48

Úgy képzelem, az amerikaik közölték velük, hogy mostmár tényleg tele van a tökük az oroszokkal való kokkettálással, erre meg ezek gyorsan beszartak. Elég volt egyetlen embert megszankcionálniuk.
Válasz erre 

Sorállományú előfelvételis 2023.04.14. 08:40:38

Rájött.

Orbán Viktor: Az amerikai szankciók nem Magyarország ellen szólnak
Jó a viszony Magyarország és az Amerikai Egyesült Államok között, az orosz-ukrán háború miatt kilalakult nézetkülönbségeket a két ország kapcsolatának ki kell bírnia - jelentette ki Orbán Viktor a Kossuth rádióban pénteken. A miniszterelnök szerint a napokban meghozott szankciók nem hazánk ellen szólnak, Amerika döntését pedig tiszteletben tartja a kormány.
Válasz erre 

a nаgу hohohоrgász 2023.04.14. 15:48:58

Én még ilyet nem szartam. 78 év alatt, se csaxólok.
Válasz erre 

Bandibacsi34 2023.04.14. 18:34:11

@Bаndibacsi34: Ha annyian mennetek harcolni az ukrabokert, amennyire a pofatok jar ertuk, akkor az oroszok elobb kifogynanak. Persze ha MakiZajt betehettek volna miniszterelnöknek mar kapnatok a behivot...
Csokoljatok meg Orban Viktor kezet mert miatta van beke es biztonsag!!

A föld és a tenger, a völgy és a hegység,
Az erdő s a rét dala mind egybe forr.
Mert szívünk kitárul Viktor szavára,
És boldog az ember, ki róla dalol.

A szélnél is gyorsabb e dal röpke szárnya,
És bármerre jár, ifjul már a világ.
Így száll győzedelme, így hódít a földön,
Így mindenki mondja majd a béke dalát.

A harcos ezt zengi, s ki elnyomva szenved,
Ez éneknek esd, s boldog holnapba lát.
Mert a békért megy a harcunk, és Viktor a béke,
És Wágner nevével lesz jobb a világ!
Válasz erre 

Bandibacsi34 2023.04.14. 18:39:28

A PMC Wagner harcosai megtisztitottak a Rozsak sikátorának területét, és Kraynaya és Oborona utcáira mentek. A vasútállomás területén is haladunk előre. A "zenekar" harcol a buszpályaudvaron és támad a "Transit" szálloda területén. Az ukrán fegyveres erők továbbra is tartalékokat küldenek Artemovszkba, fegyvereseket és zsoldosokat egyaránt.

Donyeck irányába

Az RF fegyveres erők Avdejevszkij szektorában a Krutaya Balka és az Opytny térségében haladtak előre. Folytatódik a Pervomajszkij elleni támadás és a Nyevelszkoje környéki támadások is. Heves harcok dúlnak Marinka nyugati részén.

Melitopolban az ukrán DRG tagjait vették őrizetbe, akik részt vettek a Zaporozsje térségében elkövetett terrortámadásokban. A fegyveresek merényletet készítettek elő az adminisztrációs személyzet ellen, és felrobbantották a vasútvonalat. Az őrizetbe vett terroristáktól elkobozták az IED gyártásához szükséges alkatrészeket.

hisztéria van az internetes térben az Orosz Légierő által tervezett bombák bevetése miatt. Nem is annyira a használat miatt, hanem az ilyen fegyverek elérhetősége és gyárthatósága miatt. Ráadásul a hagyományos bombák állítható bombává való átalakításának folyamata nem olyan drága. Ennek a fajta lőszernek sok előnye van, és felhasználásuk lehetővé teszi az orosz hadsereg számára, hogy fölényt szerezzen az ellenséggel szemben. Hogyan? Readovka
Válasz erre 

Bᶏndibacsi34 2023.04.14. 20:01:29

De a seggét is meg kell csókolni neki meg a golyójit.
Válasz erre 

a nаgу hohohоrgász 2023.04.15. 13:00:23

Buzi vagy ecsém. Megírták a popsi srácok.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard