Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Helyeseld a halálbüntetést, és fogd rá az EU-ra, hogy nem engedi!

Helyeseld a halálbüntetést, és fogd rá az EU-ra, hogy nem engedi!

A miniszterelnök szokásos péntek reggeli zsolozsmájában ismét odasózott egyet a gazdasági bevándorlóknak, illetve egyértelművé tette, hogy fellógatna mindenkit, aki veszélyt jelenthet a magyar társadalom keményen rettegő kisembereire. Orbán Viktor következetesen kelt félelmet a magyarokban, ami politikai manővernek gyenge, erkölcsileg pedig elfogadhatatlan tett. Kormányozni kéne szépen, ahogy a csillag megy az égen!

orban2_1.jpg

Fotó: mno.hu

Vágó István jobb, ha nem ad tanácsokat a Fidesznek, mert a végén meg is fogadják azokat! Ez a tanulsága egy minapi estnek. Történt, hogy az ATV Esti kommentár című műsorában a politikussá vált kvízmester elárulta, hogyan menekülne ki a kormányzópárt helyében abból a csapdából, melybe önmagát navigálta azáltal, hogy a halálbüntetés témáját igyekszik „napirenden tartani”. Mivel tudjuk, hogy nyomós érvek szólnak amellett, hogy a halálbüntetést ne állítsák vissza hazánkban (például EU-s tagságunk), azt gondolnánk, hogy nincs az a nemzeti konzultáció, amely segítségével ki lehetne méltósággal farolni ebből a témából. Vágó István azonban megadta a megoldás kulcsát, és lám, Orbán Viktor pénteken reggel ugyanazzal állt elő, amiről a DK-s politikus beszélt hétfőn este.

A miniszterelnök persze nem okozott meglepetést azzal, hogy eljátszotta a népéért aggódó politikus szerepét, aki csak a brüsszeli bürokraták okvetetlenkedése miatt nem tudja megvédeni országa polgárait a csőstül áramló bevándorlóktól, és a kegyetlen trafikgyilkosoktól. Olcsó trükk, ám eddig mindig bevált, hiszen Orbán a felelősség elhárításának nagymestere. Igyekszik elhitetni velünk, hogy ö az egyszerű, ugyanakkor ésszerű megoldások híve, ám ez a túlbonyolított, liberális államalakulat, amelyet általában EU-nak hívunk, nem érti a mi rögvalóságunkat. Ha tehetnénk, bunkósbottal várnánk minden erre tévedt bevándorlót, és fellógatnánk azokat, akik ártatlan boltosokra támadnak, de most a Moszkva helyét átvevő Brüsszel foszt meg bennünket az önrendelkezés lehetőségétől. 

Sokszor leírtuk már, hogy Orbán Viktor mindig azt szereti mondani, amit szerinte a nép hallani szeretne, de nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy a nagy államférfiak nem az ilyen sekélyes kommunikációs talajból nőttek ki. Winston Churchill például ígérhetett volna tejjel, mézzel folyó Kánaánt a brit polgároknak a hitleri Németország ellen vívott háború alatt, de inkább szembesítette népét azzal a kegyetlen ténnyel, hogy vér, erőfeszítés, verejték és könnyek várnak rájuk. Most persze nincs háború, csak fülkeforradalom és szabadságharc Brüsszel ellen, ezért nyugodtan lehet játszani a szavakkal és az érzelmekkel.

Orbán eljátssza, hogy konzultál az emberekkel, ugyanakkor megakadályozza, hogy érdemi ügyekről tartsanak népszavazást, belengeti, hogy visszatérne a gyilkosságok halállal való büntethetőségére, közben tisztában van azzal, hogy ezzel műbalhét idéz elő saját szövetségeseivel, ugyanakkor jó pontokat szerez saját táborán belül.

orban-vona-qpr-1-d000203f5928c4e13e75a.jpg

 Fotó: 168ora.hu

Az egész persze a Jobbikról szól, amely elkerekedett szemmel figyeli, amint a Fidesz lázas igyekezetében otthagyja neki a politikai centrumot, melybe minden gond nélkül betörhet. Ha a Jobbik konszolidálja politikáját (melyre a Fidesz láthatóan képtelen), akkor szélsőséges elveit maga után húzva kényelmesen beülhet a kormánypárt helyére, és akár egy sikeres néppárt is válhat belőle.

A mostani kétségbeesett népszerűséghajhászás nagy veszélye a kormány számára, hogy a saját csapdájába esik, hiszen eddig azt a látszatot sikerült keltenie minden szabadságharcos rohama után, hogy megnyerte a csatáit, ám ezúttal maga kezd mutogatni Brüsszelre, hogy nem engednek a 48-ból. Orbán most a legjobb esetben is csak annyit tehet, hogy széttárja a karjait: emberek, megpróbáltam, de ez a csúnya Unió erősebb nálam.

A Fidesz vesszőfutását látva sokan érvelnek azzal, hogy a miniszterelnök jót akar, csak a tanácsadói rosszak. Ez félig-meddig igaz is. Az első állítás azért vitatható, mert Orbán Viktor pragmatikus politikus, így nem akar sem jót, sem rosszat, csakis az érdekli, hogy újra népszerű legyen. A másik állítás viszont azért igaz, mert nagyon káros azt tanácsolni, hogy kizárólag a választók érzelmeire érdemes játszani. A választóknak ugyanis nem csak érzelmi lények, de van eszük is, és ezt jó, ha eszükbe vésik a kormányzati kommunikációs tanácsadók, akár van, kis tarajuk a fejük búbján, akár nincs.

 

 

21 komment Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Helyeseld a halálbüntetést, és fogd rá az EU-ra, hogy nem engedi! Tovább
Facebook Tetszik
0
21 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt
  • Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr267441204

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2015.05.08. 17:39:05

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arthur Bloch 2015.05.09. 06:18:03

Érdemes lesz egyre inkább odafigyelni a tünetekre: "...Vissza akarjuk kapni a jogot a halálbüntetés bevezetésére !" - "..életpárti vagyok.." s mindez adott időben egyszerre ?! - Ez már nem "Praecox"=fiatalkori demencia!
Válasz erre 

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2015.05.09. 07:03:49

Hol a birca? Nem küldi Putyin a pénzt?
Válasz erre 

VHB 2015.05.09. 08:08:57

Orbánt csak az érdekli, bezzeg a többi! xD
A fidesz zuhanása egyértelműen a náciknál csapódik le. Én 2018-ra nagykoalát jövendölök. Orbán fogja tető alá hozni a nagy baloldali összefogást. LOL
Válasz erre 

maxval bircaman szerkesztő http.bircahang.org (tör 2015.05.09. 08:09:35

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]: küldi bazdmeg itt vagyok!

csak késve utalt... mért olyan nehéz elhinni hogy valaki tiszta szívből birka?
Válasz erre 

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.09. 08:15:44

A ballibek éjt nappallá téves dolgoznak, hogy visszavigyék a Fidesz népszerűségesését, szóval Orbán nyugodta lehet.
Válasz erre 

gizmo26666 2015.05.09. 08:29:36

Csinálja csaka populista f*szságait, amíg zárva a teszkó vasárnap, a feje tetejére is állhat, akkor is meg fog bukni.
Válasz erre 

gizmo26666 2015.05.09. 08:30:43

@VHB: Tévedsz, nagy jobboldali összefogás lesz 2018-ban. Fidesz-Jobbik-KDNP.
Válasz erre 

2015.05.09. 08:35:04

A poszter ennyire nem olvas?

index.hu/velemeny/2015/05/08/menekult_migracio_bevandorlas/

"Ne legyenek kétségeink, neki is be fog jönni. Pontosabban: ha valakinek eddig kétségei is lettek volna, hogy be fog jönni, most, a brit választások után már aligha lehetnek. David Cameron, ha civilizáltabban is, de lényegében ugyanazt mondta, mint Orbán Viktor:"

[...]

"Az üzenet viszont, akár szofisztikáltabban, akár nyersebben van megfogalmazva, ugyanaz: Anglia az angoloké, Skócia a skótoké. És Magyarország a magyaroké."

[...]

". És hogy ez mennyire működőképes, az tökéletesen látszik: a bevándorlást szigorításának ígérete, valamint az, hogy két év múlva népszavazás lehet erről az egész európai uniós bolondériáról, Cameronnak óriási fölényt hozott a korábban szorosnak gondolt választáson a liberálisabb bevándorlás-szabályozást hirdető Munkáspárttal szemben"

[...]

"Valójában azonban azt kell látni: amit Orbán Viktor menekültügyben csinál, az lényegét tekintve semmiben nem más, mint amit egész Európa csinál menekültügyben. Európa az európaiaké, folytathatnánk a korábban elkezdett sort, de még ez se lenne igaz. Európa a franciáké és németeké és briteké és osztrákoké és magyaroké és lengyeleké és szlovákoké, és így tovább, és így tovább, a bezárkózott Európa a bezárkózó nemzetállamoké."

[...]

"És ez az igazán nagy baj. Hogy nem mi vagyunk a bumfordi, tüskés gombóccá merevedett sünök egy boldog, multikulti Európában, hanem ez az elképzelt boldog, multikulti Európa maga is egy bumfordi, tüskés gombóccá merevedett sün."
Válasz erre 

Maxvall a kloáka (törölt) 2015.05.09. 08:46:31

@A demokrácia leszakadó függönye: ennyire hiszel az indexnek?
Válasz erre 

kvadrillio 2015.05.09. 09:01:33

Holokauszt vs. Trianon
Népszava|2015. máj 09. 08:19

Mind több részlet kerül magyarul is nyilvánosságra az Egyesült Államok 2010 és 2013 közötti budapesti nagykövete, Eleni Tsakopoulos Kounalakis memoárkötetéből (Madam Ambassador: Three Years in Budapest). A Turáni átok és Július Negyedike című fejezetből idézzük fel és próbáljuk értelmezni tapasztalatait.

A nagykövet feleleveníti Schmitt Pál „meglepő kijelentését”, amely köztársasági elnöki eskütétele (2010 június 29.) után, egy "pohár pezsgős” beszélgetésen hangzott el: „Magyarország fiataljainak meg kell hallaniuk az üzenetet, hogy a magyarok nem lúzerek!” Kounalakis emlékezetébe idézi Magyarország nagy személyiségeit, és nem érti „kik voltak ezek a lúzerek, akikről Schmitt beszélt?” Aztán egy városnézésen egy angol idegenvezető elmagyarázza neki: „Magyarország elveszített minden háborút, amelyben harcolt. Ők a történelem nagy lúzerei.” Kounalakis megvilágosodik: talán a Jobbik is azért vonzó a magyar egyetemisták körében, mert olyan nemzeti narratívát kínál, amelyben a magyar szuperior nép, nem pedig lúzer. Úgy tűnt neki, hogy Schmitt megjegyzése azt jelzi: a „jobbközép politikai vezetők is felismerték a játékba való bekapcsolódás célszerűségét. De hogyan? Miként kísérelhetik meg a jobbközép támogatói régi narratívájuk revízióját és egy jobb sztori kínálatát az embereknek?”

A nagykövet talán nem is értette a maga teljes valójában, milyen horderejű és milyen érzékeny kérdésen törte a fejét. Mert miután a magyar baloldal kormányon képtelen volt megteremteni a saját narratíváját és a Fidesz szilárdan beült a hatalomba, a lassan érdektelenségbe fulladó antikommunista retorika helyébe valami mást kellett helyeznie, ami szellemében egyben tartja nem csak a vakhívő párttagságot, hanem a szimpatizáns tábort is.

Kounalakisé a szó: „Az első alkalom, amikor megjelent az, amit mi az »új nemzeti narratívának« kezdtünk hívni, és ami a Nyugat érzékenységébe ütközött, akkor jött el, amikor Kovács Zoltán kormányszóvivő hivatalos látogatást tett Washingtonban. Kovács történész volt, aki a master fokozatot a Central European University-n szerezte meg. Washingtoni látogatásán találkozott Erika Schlagerrel, aki az Egyesült Államok Helsinki Bizottságának vezető nemzetközi jogi szakértője... Kovács meglepte Schlagert, amikor azt mondta, hogy »miközben a magyar zsidók számára a holokauszt a legnagyobb tragédia, a többi magyar számára a legnagyobb tragédia a Trianoni Szerződés aláírása volt«.

Miután a nagyon izgatott Schlager beszélt nekem erről, találkoztam Kováccsal Budapesten, egy kis kávéházban. Kovács megkísérelte elmagyarázni nekem, ő csak megpróbál segíteni az embereknek, hogy megértsék a Trianon-trauma jelentőségét. Én egyértelműen megmondtam, hogy a Trianoni Szerződést a holokauszthoz hasonlítani és azt sejtetni, hogy Trianon rosszabb volt – ez olyan összehasonlítás, amit az Egyesült Államok nem fogad el. Azt is elmondtam neki, mint barát, hogy ha megértést keres a világban a magyar emberek iránt, akkor nem jutna messzire, ha azt mondaná, hogy egy szerződésnek az aláírása, amelyről a legtöbb ember Magyarországon kívül soha nem hallott, rosszabb volt az ő (Kovács) országa számára, mint az, hogy csaknem félmillió magyar férfit, asszonyt és gyermeket gázkamrába küldtek, és másokat ezerszámra megöltek a Duna partján.

Kovács eltökélten próbálta magyarázni az álláspontját: Trianonnak a holokauszthoz való hasonlítása segít az embereknek megérteni, milyen nagy trauma volt Magyarország számára Trianon. Aztán a kávézó asztal fölé hajolva kérlelően rám nézett és közölte, hogy nem azért ragaszkodik eltökélten ehhez, mert ő antiszemita. »Eleni, az én feleségem zsidó«.".....

A HONTALANOK...(A ZSIDÓK SZÉTSZÓRÓDVA ÉLVE RENESZÁNSZOZNAK, GYARAPODNAK A VILÁGBAN !), NEM IS ÉRTHETIK A MAGYAR HONPOLGÁROK HAZASZERETETÉT !!!!!.....
Válasz erre 

kvadrillio 2015.05.09. 09:04:17

@kvadrillio: "zsidók számára a holokauszt a legnagyobb tragédia, a többi magyar számára a legnagyobb tragédia a Trianoni Szerződés aláírása volt«."

milyen érdekes Kounalakis néni ! adott esetben....az USA is így érezné....vagy még úgyabbúl !!! :)
Válasz erre 

kvadrillio 2015.05.09. 09:06:10

EGYBKÉNT HALÁLBÜNTETÉS AZ USA-BAN IS VAN....AHOL VAN...
Válasz erre 

sanyix 2015.05.09. 09:09:00

@kvadrillio: nem rég ki is derült hogy ártatlan embereket végeztek ki majdnem :) Az meg nem derült ki hogy hány ártatlant végeztek már ki.
Válasz erre 

Maxvall a kloáka (törölt) 2015.05.09. 09:11:16

valaki lője már le ezt a hülye kvadríliót...
Válasz erre 

csak egy néző 2015.05.09. 09:13:25

A felcsuti suttyó ebben utolérhetetlen.

a.disquscdn.com/get?url=http%3A%2F%2Fwww.nethirlap.hu%2Fforum%2Fuserimgs%2FnhgalNzGtx7.jpg&key=wYOdrCB_wSTOyQ3U3DGmhA&w=600&h=236
Válasz erre 

lékek és ellensúlyok 2015.05.09. 10:34:40

Sajnos az a gond hogy jelen pillanatban, és várhatóan a jövőben sem, a bevándorlás az ország legnagyobb gondja.
Legalábbis a hétköznapi emberek számára nem ez a legnagyobb probléma. Én személy szerint pl. még nem láttam afgán embert, amint a konyhakerteket fosztogatja, vagy valami tömegközlekedési eszközön vegzálja az utasokat. Olyan munkahelyről sem tudok, ahonnan egy afrikai kinyomott volna egy magyart.
E tekintetben tranzitország, és nem célország vagyunk, és ez a státuszunk v.színű nem is változik.
Elképzelhető, hogy ha megszigorítják nyugat-európában a bevándorlási politikát, akkor lesz egy kis torlódás nálunk, de ez is csak rövid ideig tarthat.
Bár úgy lenne, hogy célországgá válunk, hiszen ez azt jelentené, hogy megközelítjük a nyugat-európai életszínvonalat, és szociális ellátási szintet, azonban szerintem erre az elkövetkezendő 30-40 éven belül nem sok esély van.
Van ennél sokkal égetőbb probléma, pl. az, hogy a lányomért ne kelljen este 8-kor autóval bemenni a városba, mert nem biztonságos a tömegközlekedési eszközök használata, a sok nemzetiségi miatt, akik utaznak rajta. Vagy a buszmegállótól a házig is érhetik "meglepetések".
A szociális támogatási rendszer gyökeres átalakítása kell hogy megtörténjen, hogy a rendszer ne támogassa semmilyen formában a megélhetési gyerekgyárosokat. Ebben a vonatkozásban jó hír, hogy a nagy családokat, és úgy általában a családokat az adózási rendszeren keresztül támogatják.

A halálbüntetést én nagyon óvatosan kezelném.
Egy olyan joggyakorlat mellett, ahol egyáltalán nem biztos, hogy a valódi tettest, vagy tetteseket kapcsolják le, (gondoljunk a Móri mészárlásra, és az azt követő gusztustalan bűnbakkeresésre) én nagyon megkérdőjelezném, a létjogosultságát, és (ezt annak ellenére mondom, hogy én sajátkezűleg képes lennék azt a görényt elintézni, aki pl. egy ártatlan embert aljas indokból megöl). A magyar ügyészi, és nyomozati gyakorlat mellett azonban én rendkívül kockázatosnak tartom a hálálbüntetés visszaállítását.
Más kérdés, hogy azt uniós tagként nem is tehetjük meg, és 99% hogy ez így is marad.
Válasz erre 

lékek és ellensúlyok 2015.05.09. 11:12:53

@kvadrillio:
"Kovács eltökélten próbálta magyarázni az álláspontját: Trianonnak a holokauszthoz való hasonlítása segít az embereknek megérteni, milyen nagy trauma volt Magyarország számára Trianon. "

Hát igen, nehéz ezt a két dolgot összevetni, hiszen történelmi és társadalmi hátterét tekintve valamint hatását tekintve is egészen más jelenségről volt szó.
A magyarság egy részét, vallási, vagy a család múltjában létező vallási hovatartozása miatt fizikai megsemmisítésre ítéltek. Egyetértek abban, hogy ezt nemzeti tragédiaként kezeljük.
Nem értek azonban azzal egyet, hogy ezért úgy kéne bocsánatot kérnünk, hogy azt a zsidóság felé kellene úgy általában megtennünk.
Nekünk azoktól a Magyaroktól kell bocsánatot kérnünk, akiket, vagy akiknek a családját, ez a tragédia érintette.
A zsidóságtól úgy általában mint vallási csoporttól a németeknek kell bocsánatot kérniük, hiszen ők anno ezt nemzetközi szinten művelték, a különböző nemzetek zsidó diaszpórái ellen.

Más kérdés, hogy milyen történelmi következménye lett a zsidóság elleni európára korlátozódó agressziónak, és milyen következménye lett és lett, trianon-nak magyarország, és a magyar nemzet jövőjére nézve.

A zsidóság esetében, nyugodtan állíthatjuk, hogy végül is a veszteségek ellenére győztesen kerültek ki. Van önálló államuk, (amely persze nyilván nem nemzet állam, hiszen számtalan országból vándoroltak be, mégis, a vallási alapon, vagy a vallási családi hagyományok alapján tagolódtak be, az izraeli államba) és az összes euroatlanti államban, kialakult a jogszabályokon keresztüli, és a médiákon keresztüli védelmük.
Míg a Magyarság Trianont a nyakába kapva, nem tehet ellene semmit, holott tudjuk, ha nemzetközi jogilag rendben is van, (hisz kikényszerítették hogy aláírjuk), a magyarság azonban rendkívüli módon megsínylette. Hogy úgy mondjam sérült nemzet lettünk, mélységesen megalázva. Ez a kollektív emlékezeten keresztüli sorvadás, ami a mai napig visszaköszön. A kishitűség, az önmagunkat marcangolás (A magyar egy hitvány nemzet, mondja a magyar. Kell ennél skizofréniásabb állapot?) A magyar nemzet haldoklik. Ez meggyőződésem. Ha európa nemzetei bajban vannak, vagy lesznek, szerintem a mygyar az aki először megszűnik. Kíváncsi lennék, ha ennek a görög nevű ami csajnak ezt ilyen bontásban tálalták volna, ugyan úgy megdöbben e. Mert én nem hiszem.
Válasz erre 

lehet más a handa-banda 2015.05.09. 13:04:47

Az írás legfőbb érve a halálbüntetés ellen, hogy ez egy elvárás Brüsszelbő, ennek kell megfelelni. A régi hatalmiecept: Moszkvából, Brüsszelből, Akárhonnanból hatalomban tartják őket, és ezt meghálálják engedelmes csicskaként

Nem újdonság, libsik általában így értelmezik a szabadság fogalmát
Válasz erre 

lehet más a handa-banda 2015.05.09. 13:10:41

@VHB:
"a nagy baloldali összefogást"

Gyurcsány összefog az MSZP-vel? Talán, hogyha hajlandók az Altus művekre felesküdni
Válasz erre 

sanyix 2015.05.09. 13:18:47

@lehet más a handa-banda: vagy a fütyisz összefog a dk-val, meg a maszoppal, és újra alakítják az mszmp-t a régi idők emlékére :)
Válasz erre 

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2015.05.09. 13:41:32

@kvadrillio: Te idióta! Már nagyon ununk!
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard