Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Orbáni államosítás: rohanunk a szocializmusba és az adósságcsapdába

Orbáni államosítás: rohanunk a szocializmusba és az adósságcsapdába

Az Index birtokába jutott miniszterelnökségi anyag tanúsága szerint a kormány további, közel ezermilliárd forint közpénzt készül elkölteni az energiaszektor államosítására. Szinte az arcizmunk sem rándul egy ilyen hírre, hiszen jól tudjuk, hogy az Orbán-kormány bevett gyakorlata az, hogy különböző adókkal, rezsicsökkentésekkel tönkretesznek elsősorban külföldi tulajdonú cégeket, aztán a nem túl virágzó üzletet nyomott áron átveszi az állam. A kérdés csak az, miből finanszírozza a kormány a vásárlásokat, és a vergődő cégek feltőkésítését?

negymadar_2.jpg

Kép: NÉGYmadár

Orbán Viktor nem akar külföldieket látni a bankszektorban, az energiaszektorban, és persze a munkaerőpiacon sem, hiszen az, aki a gazdaságpolitikában soviniszta, az a menekültügyben sem lehet másmilyen. Persze vannak kivételek: a német autógyárakat nem akarja kiverni az országból, hiszen összeroppanna a magyar gazdaság nélkülük, az idegen szívű bankok egy részét is megtartaná, mert jó pénzt fizetnek a költségvetésbe, ugyanakkor, aki dollármilliókért letelepedési kötvényt vásárol, szintén szívesen látott vendég nálunk, legyen az ukrán maffiózó, orosz oligarcha vagy korrupt kínai párttitkár. 

Orbán minden szektortól dupla hasznot igyekszik húzni. Betömeti velük a költségvetés lyukait, aztán, miután a piaci feltételek már inkább egy posztszovjet rezsim gyakorlatához hasonlítanak, akkor némi fájdalomdíj fejében átveszi tőlük a cégeket. Ez történik most éppen az energiaszektorral, de a korábban rapid módon államosított bankok is ezen a futószalagon utaztak az Orbán-kormány éhes gyomráig.

berkeczbalazs_blog_hu.jpg

Fotó: berkeczbalazs.blog.hu

Nagyon egyszerű, és hatékony módszernek tűnik ez arra, hogy az állam ismét rátegye a kezét olyan ágazatokra, melyekben sok pénz mozog, politikai kegyenceket lehet vezetőkké és felügyelőbizottsági tagokká kinevezni, és tulajdonképpen a piaci viszonyoktól elszakadva lehessen működtetni olyan intézményeket, melyek eddig részben védettek voltak az állami beavatkozástól. Kőkemény kádárizmus köszönt ránk negyedszázaddal a rendszerváltás után, úgyhogy az idősebbek újra megízlelhetik azokat a régen használt szavakat, mint például hatósági árszabás, vagy teljes foglalkoztatottság.

Mert ne feledjük, a rohamos visszaállamosítás mellett ott liheg a munkanélküliség elleni harc, amely a tervek szerint 2018-ra megvalósítja a miniszterelnök álmát, mely szerint mi lehetünk az első uniós állam, amelyben vagy dolgozik valaki, vagy iskolába jár, vagy nyugdíjas, vagy közmunkás, de olyan, hogy munkanélküli, nem létező kategória lesz. Ezzel persze az is jár majd, hogy ismét megtanuljuk a közveszélyes munkakerülő fogalmát, amivel lényegében kriminalizálják azokat, akik nem lesznek képesek elhelyezkedni a munkaerő piacon.

Igen ám, de maga Lázár János ismerte el, hogy az állami kézben lévő mezőgazdasági cégeket „szétlopták és szétcsalták”, ami felidézi bennünk azokat a kádári időkben is meglévő tapasztalatokat, hogy az állam nem működik hatékonyan, és nem jó gazdája a közvagyonnak. Ha ilyen sebességgel „rohanunk a szocializmusba”, számolnunk kell azzal, hogy rengeteg pénzbe fog kerülni ezeknek az ágazatoknak a megszerzése, feltőkésítése és működtetése. Jó példa erre a nemrég államosított MKB és Budapest Bankok, melyek vételára csak eseti kiadás volt, ám komoly pénzt kell fektetni beléjük, hogy a tervek szerint ismét magánkézbe adják ezeket, természetesen Fidesz-közeli gazdasági csoportoknak. Lényegében ez vár a most privatizálandó energiaszektorra is, hiszen többször céloztak már a kormányhoz közel álló források arra, hogy a „nemzeti burzsoázia” kezére kívánják játszani a pénzintézeteket.

A hivatalos kommunikáció szerint nonprofittá kívánják tenni az energiacégeket, és csak ez után jöhetne szóba a magánkézbe adásuk. Egyrészt a nonprofit kifejezés is megér egy időutazást, másrészt erre a forgatókönyvre még több közpénzt kell fordítani, mintha az állam egyszerűen csak tulajdonos szeretne lenni.   

Orbán Viktor úgy gondolja, hogy ha egy vállalkozást lehet hitelből működtetni, akkor egy államot miért ne lehetne. Kétségtelen, hogy az államkötvények kibocsátása minden kormány számára fontos bevételi forrást jelentenek, de azt nehéz lenne elhitetni felelős gazdasági vezetőkkel, hogy számolatlanul lehet vásárolni szolgáltatókat és bankokat hitelből. Márpedig az energiaszolgáltatók megvételére is ilyen konstrukcióban kerülne sor, nem beszélve arról a gigahitelről, melyből a Paks II. projektet finanszírozzák.

nepszava_hu.jpg

     Fotó: nepszava.hu

Vannak persze trükkök arra, hogyan lehet ezeket a hiteleket eltüntetni az amúgy sem túl vidám képet mutató államadóssági rátából, ám a tény az tény: a magyar állam lényegében csak stadiont és kerítést épít saját erőből, ha államosítani akar, más pénzéhez kell nyúlnia. Nyugtalanító, hogy a magyar költségvetés tételei olyan átláthatatlanok, mint a Mexikói-öböl vize olajszennyezés után, ezért nehéz kisakkozni, hogy tulajdonképpen mekkora terhet rak az állam az elkövetkező generációkra. Elrettentő például az a cinizmus, ahogy az elsíbolt magánnyugdíj-kasszát söpörték ki. Úgy vertek a fenekére ugyanis mintegy 3 ezer milliárd forintnak, hogy annak érdemi hatása nem volt sem az államadósság csökkentésére, sem a gazdaság élénkítésére. Az erről szóló beszámolót különösebb teketória nélkül fogadta el a Parlament ezzel is azt üzenve, hogy nincs az a pénz, ami a mohó államnak elegendő lenne. Ahogy egy dakota közmondás fogalmaz: „Ha ultizni akarsz a sápadtarcúakkal, akkor te is viselj zakót, mert az ujjában sok ászt el tudsz rejteni.”

54 komment Orbán Viktor Pávatánc Tovább
Orbáni államosítás: rohanunk a szocializmusba és az adósságcsapdába Tovább
Facebook Tetszik
0
54 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt
  • Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr308010045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

werecke 2015.10.21. 23:09:07

Jajj má te kis te !!!
Válasz erre 

2015.10.22. 04:25:09

Orbán Viktor nem akar külföldieket látni a bankszektorban, akkor összes alkalmazott elbocsájtásra kerül? Miben különbözik a Bank, Izraeltől? Izraelben arabok is vannak!
Válasz erre 

Kivlov 2015.10.22. 08:57:23

miből? remélhetőleg hamarosan kiadáscsökkentésből szoc. területen...
Válasz erre 

István Tamasi 2015.10.22. 09:09:20

Egy óriási különbség: Kádár mindig igyekerzett és a legtöbbször sikeresen korlátozta a kedvezményezettjeinek a lopásait míg mutyivezérke egyenesen ösztönzi a sajátjait a lopásra.
Válasz erre 

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2015.10.22. 10:10:21

"... ami felidézi bennünk azokat a kádári időkben is meglévő tapasztalatokat, hogy az állam nem működik hatékonyan, és nem jó gazdája a közvagyonnak." Ez nem csak a kádári gazdaságra érvényes, az állam nem lehet jó gazda: liberatorium.blog.hu/2014/08/24/miert_nem_jo_gazda_az_allam

"Egyrészt a nonprofit kifejezés is megér egy időutazást ..." - erről itt írtam, hogy mi vele a probléma: liberatorium.blog.hu/2014/09/19/draga_lesz_az_a_nonprofit

"Vannak persze trükkök arra, hogyan lehet ezeket a hiteleket eltüntetni az amúgy sem túl vidám képet mutató államadóssági rátából,.." És az csak elodázza a problémát: liberatorium.blog.hu/2013/08/13/ki_tartozik_kinek
Válasz erre 

Reszelő Aladár 2015.10.22. 10:52:08

Franciaországban miért jó gazda az állam? Ott miért nem privatizálták a nagy állami közszolgáltatókat? Ott senki sem korrupt?
Ha egy külföldi megvesz egy magyar céget, az ugye BEFEKTET. Ha a Magyar Állam teszi ezt, akkor pénzt HERDÁL?
A külföldi tulajdonos ténye eleve magában hordozza a tisztaságot és profizmust, míg egy állami tulajdonos által kinevezett csak és kizárólag egy korrupt és dilettáns valaki lehet.

Részvényesként amúgy nem kell beleugatni a dolgokba nagyon, elég az év végén az osztalékot számolni.
Válasz erre 

vadi3 2015.10.22. 11:10:18

@Reszelő Aladár: Minden kérdésedre a válasz, azért mert Franciaországban jogállam van, míg nálunk illiberális demokrácia.

Fo.ban aki korrupt és ki is derül róla, az megy a köztörvényesek közé. nálunk aki korrupt és ki is derül róla, azt megvédik sajátjai, talán bukik egyet, de azt is inkább csak felfelé.

Egy külföldi aki befektet, az profitot akar termelni. Ez az elsődleges cél, nem pedig a gazdasági hatalom megszerzése. A profit termeléséhez kell a profizmus, míg egy állam által pozícióhoz juttatott kádernél a legfontosabb a lojalitás. A kettő egymással szemben áll.

Mint írtam az állam általi kinevezésnél a legfontosabb a lojalitás és ez az érv fontosabb, mint az hogy a kinevezett vezető dilettáns és esetleg korrupt is mellé. Bár a korrupció alap követelmény, hiszen annak gyakorlása nélkül esélye sem lehet a megfelelő pozícióra.

Részvényesként pedig igen is bele kell ugatni a dolgokba, hiszen a profit előállítása a részvényesek tőkéjéből történik, nem a kinevezett igazgató finanszírozza a gyár-üzem-intézet működését.
Válasz erre 

vadi3 2015.10.22. 11:15:31

Érdembeli hozzászólásként csak annyit, hogy végigolvastam a cikket. A leírtakkal nagyjából egyet értek, bár kicsit fárasztó, hogy gyakorlatilag az elmúlt 5 év mantrázása.
Egyetlen egy dolog szólított meg igazán:
"Ön szerint megnyeri a kormány az államadósság elleni harcot?"

Ezt másként kellett volna feltenni:
Ön szerint szándékában áll a kormánynak harcolni az államadóssággal? Igen/Nem

A posztot végigolvasva számomra ez maradt egyedüli kérdésnek azután, hogy szépen le lett vezetve, hogy kormányunk mennyi mindent nem tesz meg az államadósság valódi csökkentéséért, inkább csak a látszat fenntartásáért megy a küzdelem. DE!!! De így van ez a kormánypolitika minden más szegletében, kivéve a stadionépítést
Válasz erre 

Bernik 2015.10.22. 11:28:18

@Reszelő Aladár:
"Ha egy külföldi megvesz egy magyar céget, az ugye BEFEKTET. Ha a Magyar Állam teszi ezt, akkor pénzt HERDÁL?
A külföldi tulajdonos ténye eleve magában hordozza a tisztaságot és profizmust, míg egy állami tulajdonos által kinevezett csak és kizárólag egy korrupt és dilettáns valaki lehet."
vadi3 lényegében megválaszolta, csak kiegészítem. A külföldi a SAJÁT - vagy saját polgárai - pénzét viszi Magyarországra, Orbán meg a TE PÉNZEDET költi a hobbijára, meg a haverjaira, miközben az ország fele nyomorog. Neked mindegy, hogy valaki a saját pénzét teszi kockára, vagy a tiedet?
Az, hogy egy állami tulajdonos által kinevezett vezető alatti cégeken alapuljon egy gazdaság, azt már köszi, próbáltuk. Négy évtized ment rá és akkorát bukott, hogy még 100 évig se fog ott tartani Magyarország, ahol az ettől megmenekült Nyugat-Európa. Igaz, sosem akartuk kipróbálni, 300 ezer szovjet katona a 2000 tankjával és 1956. vérbe fojtása kellett hozzá, hogy ránk kényszerítsék.
Most meg elég hozzá 25 év felejtés és egy kívül-belül kommunista Kedves Vezér, akinek 40 % még mindig elhiszi hogy ő "nemzeti-keresztény", meg "jobboldali". Pedig ő maga nyilatkozta, hogy ne azt nézzék amit mond, hanem amit csinál!
Válasz erre 

konrada 2015.10.22. 11:42:22

@Bernik:
Jól írtad. A külföldi a saját, vagy saját polgárai pénzét viszi más országba befektetni, ezért azok érdekeinek is kell megfelelnie.

...és nem azoknak, akiktől hasznot ki akarja vinni nekik...

(És most írok egy csúnyát: a külföldi befektető sem veled akar közösen zsíroskenyerezni, ahogyan a magyar sem.
A különbség csak annyi, hogy a haszonból a külföldi otthon vágat hajat, otthon építkezik, jár a botba, tankolja autóját.
...illetve még ennyi sem, mert a magyar is otthon.
A különbség csak ott van, hogy aki a haját vágja, házát építi, autóját megtankolja - és így ő is megéll abból - az lehetsz te is, vagy a családod...
Válasz erre 

Nzoltan 2015.10.22. 11:51:13

@Bernik: Az energiaipari bevásárlás miért hobbi? A francia polgár pénze miért jobb mint a magyar polgár pénze?
A kapitalizmust is próbáltuk 25 évig. Most se sokkal jobb a haelyzet. De a stratégiailag fontos szektorok állami kézben tartása mitől szocializmus? Ha a franciáknál, németeknél nem az, akkor itt miért az?
Válasz erre 

Csaba Szikora 2015.10.22. 11:51:37

miért nincs szimpla igen?
Válasz erre 

Csaba Szikora 2015.10.22. 11:52:46

@Nzoltan: végre egy értelmes ember.
Válasz erre 

vadi3 2015.10.22. 12:07:56

@Nzoltan: "Ha a franciáknál, németeknél nem az, akkor itt miért az? "

Ez leginkább annak kérdése, hogy mint cégvezető miként állsz a rád bízott vagyonhoz.
1. Őrzöd gyarapítod, minden tudásodat latba vetve, megpróbálsz profitot termelni és azt befizetni az államkincstárba. Ez kapitalizmus, még akkor is ha állami vagyont kezelsz.
2. Felhasználod pártod politikai céljainak eléréséhez. A rád bízott vagyon gyarapítása emiatt csak másodlagos, ha veszteséget termelsz még az is megbocsátható, ha megfelelően lojális vagy a pártodhoz. Ez a magyar szocializmus.
Válasz erre 

fidesz maszop dk egykutya 2015.10.22. 12:10:37

@konrada: "A különbség csak annyi, hogy a haszonból a külföldi otthon vágat hajat, otthon építkezik, jár a botba, tankolja autóját.
...illetve még ennyi sem, mert a magyar is otthon. "

Kivéve, ha svájcban költi egyetemre pénzét, vagy horvátországi nyaralóra, vagy külföldi luxusautóra, és be nem fektet semmit, de annál több pénzt vesz ki :D

@Csaba Szikora: mert az nem lenne igaz ;)
Válasz erre 

fidesz maszop dk egykutya 2015.10.22. 12:13:42

@Nzoltan: mert magyarország az állami pénz szórása következmények nélküli, és mindent áthat a durva korrupció (franciaországban, és németországban nem). És látva a MÁV, BKV, köz(párt)tv helyzetét, jól látható hogy teljesítenek az állami cégek...
Válasz erre 

vadi3 2015.10.22. 12:15:39

@konrada: Te is megélsz a külföldi befektetéséből, hiszen lesz munkahelyed kis hazánkban. Tudod tankolni az autódat, vágatni a hajadat... Ebben tekintetben nincs különbség abban, hogy ki hol fekteti be pénzét, otthon vagy külföldön. A bökkenő csak az, hogy ha egy külföldi idehozza a pénzét, akkor nagyobb hasznot kíván elérni, mintha odahaza fektetné be, ellenkező esetben nem hozza ide.
Ha már választhat, akkor ő többet szeretne tankolni az autójába és szebb frizut is akar. Ezt pedig el kell fogadnia annak aki nem tud a saját pénzéből gyárat építeni, hanem csak várja, hogy nála építsenek gyárat
Válasz erre 

konrada 2015.10.22. 12:37:25

@fidesz maszop dk egykutya:
Pontosan.
...de egymás közt: szerinted ez hasonló nagyságrendű kivitel, mint amit azok visznek ki, akiknek itt még lakásuk sincs, nem hogy rokonai, testvérei, barátai??
Válasz erre 

konrada 2015.10.22. 12:44:05

@vadi3:
Pontosan. Ezért nem mindegy, kit támogat az állam: azon monopolszolgáltatókat, akiknek bevétele úgy garantált, hogy mi adjuk a piacot, azaz mi nekik csak fizetünk vagy azokat, akik dolgoztatnak velünk, és azért ő fizet.
Hogy értsd: sz.rni akkor is kell, ha francia cég, ha magyar a tulajdonos. Mindkét esetben haszont akarnak, csak azt tudni kell, hogy nem a produktumomat viszik ki, csak annak a hasznát, amit én befizetek...
...míg ha a produktumom egy Merci, hát...
...anélkül meg vagyok, de sz.rás nélkül...;))
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2015.10.22. 12:49:15

Kicsiny élőhelyem élősködő fidesznyike, minden pénzes buliban benne volt (megjegyzem a maszoposokkal együtt), pénze számolhatatlanul sok, a rábízott városi és egyéb cégek leamortizálva, kifosztva. Lassan visszavonul, és hol költi az echte magyar vállalkozó a pénzét? Ausztriában.
A külföldi csak hozza a pénzét és fektesse be, de versenyhelyzetben és nem mindenféle védett (lásd mutyi) szituációkban.
Másrészről a munkahelyem nagyon sokáig állami volt, a kialakított vezetői réteg alapelvei a pozíció kiseggelése és a feltétlen lojalitás a felettes iránt . Ezek a vezetők a szakmát ugatják, a cég irányítását pedig csak a személyes kis érdekeikből képesek szemlélni. Merev, megújulásra alkalmatlan, a cég életképességét iszonyatosan lerontó, Pató Pálok. Szarháziak.
Válasz erre 

Tamáspatrik 2015.10.22. 13:14:21

Az állami tulajdonú vállalatok aránya nem magas nálunk, régiós viszonylatban, a cseheknél ez sokkal magasabb. A gondot inkább a kultúra alacsony szintje jelenti, az, hogy hogy nálunk az állami vezetők "hűbérbe" adnak ki bizonyos poziciókat. A hűbérurak, akik poziciókba vannak, egyáltalán nem értenek az adott területhez. Aki naponta MÁV-val utazik mint én tettem azt egy ideig, látja ennek az eredményét. Hasonló a helyzet a BKV-val is. Magyar állami tulajdonú banknál a helyzet még súlyosabb lehet, mert előfordul, hogy annyira "nonprofit" lesz, hogy annak ad kölcsön, aki a haverja, nem aki megfelelő fedezettel rendelkezik és tisztességesen fizet. Ez a fajta korrupció már máshol is probléma volt, Portugáliában és Szlovéniában is nagy bukták voltak emiatt. Az állami energiaszolgáltató nagy valószinűséggel legatyásodhat a rossz menedzsement következtében, a MÁV-hoz hasonlóan. Ezt a gyakorlatot ami nálunk van, nem "szocializmusnak" nevezném, hanem feudális időket idéző kiskirályságoknak.
Sokkal átláthatóbb, ellenőrizhetőbb gazdálkodásra van szükség.
Válasz erre 

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.10.22. 13:23:08

@vadi3: "Egy külföldi aki befektet, az profitot akar termelni."

Igen, lehetőleg verseny nélkül. A hálózatüzemeltetés terén ugyanis nem volt verseny az egyes szolgáltatók között, mert egy adott multi egy adott területen privatizálta a hálózatot. Meg is lett az eredménye: 2003-2010 között 200 %-kal nőtt a gáz fogyasztói ára, és 150 %-kal az áramé.
Azokat a szektorokat, ahol nem lehetséges a verseny, nem szabad magánkézben hagyni. Ez társadalmi érdek.

Az meg mese, hogy veszteségesek voltak. Ezer és egy módja van annak, hogy az anyaállalat hogyan lapátolja ki a hasznot a leányvállalatából, veszteséget mutatva ki annál..
Válasz erre 

Peetee 2015.10.22. 13:28:23

Rájöttek, hogy a privatizáció a 90es években mekkora f@szság volt, mert azzal csak 1x lehetett pénzt tömni a saját zsebbe. Most megfutják a kört még egyszer. Visszavásárolják most jóóó drágán az akkor hugyér-szarér' eladott javakat, zsebtömködés 2.forduló. Amikor már az állam kezében van, és a pártkatonákat is beültették a szükséges helyekre, elkezdik önteni bele a közpénzt, mint a MÁV-ba, Volán-társaságokba, mert ezek ugye fontos cégek, közműszolgáltatást látnak el. Az meg ugye nem lehet, hogy ilyen helyeken ne 15.000forintba kerüljön egy kalapács. korábban 15évig hogyan csinálta nyereségesen az a marha külföldi szolgáltató, hát mi aztán nem is értjük, de legalább százmilliárd lesz a negyedéves veszteség...csak Tolna megyében...csak az áramszolgáltatáson...
Másik út, hogy elfelejtjük a rezsicsökkentést egy keddi napon, és szerdán már megint Gyurcsány lesz a hibás, mert jajajjj, 15%-al emelni kell a víz a gázt és az áram árát, de ez nem az államosítás, hanem egy külföldi lejáratókampány miatt lesz így, és aki nem járul hozzá ilyen csekélységgel, az hazaáruló, ellenálló, szoijjalista-bolsevista-kádárista-jóskapista, és fújj.

Így aztán egyrészt rögtön tele lesznek a zsebek, hiszen hamarosint mennek a fideszes káderek és viszik a pártkassza bankszámla-számait, meg a tollat, amivel a kialkudott vételárakat felszorozzák 2-3al.
Aztán az üzemeltetés során direkt vagy indirekt módon (szolg. díj emelésével, vagy közpénz-betolásokkal) folyamatosan biztosítják a táptalajt a gyurcsányi kitalicskázáshoz...de ez a tetves féreg Fideszes banda már homlokrakodókkal rakja és nyerges-vonatókkal hordja ki a közpénzt!!! Szép új világ...ahhh.
Válasz erre 

s 2015.10.22. 13:32:45

S
Válasz erre 

colonel Tigh 2015.10.22. 13:40:11

@Nzoltan: "A kapitalizmust is próbáltuk 25 évig." Itt hangosan felröhögtem.
Válasz erre 

s 2015.10.22. 13:46:36

@vadi3: "Fo.ban aki korrupt és ki is derül róla, az megy a köztörvényesek közé."
Ha szerencséje van. Ha nem jön össze neki a nagy tuti, akkor felrobbantják a kocsijával együtt egy mélygarázsban.
Válasz erre 

BéLóg 2015.10.22. 13:55:44

Mennyire sunyi dolog kizárólag a saját agymenéseteket igazoló "választási" lehetőségeket felkínálni, Az embernek tényleg hánynia kell az ilyen nyilvánvaló és pofátlan csúsztatástól.
Ergó ha ígz indul, az egész újabb ballib ajvékolás egy nagy fos.
Válasz erre 

BéLóg 2015.10.22. 13:56:55

@Reszelő Aladár: Csaxólok. Nehogy azt hidd hogy ezt a poszt-tolók valaha is megértik!
Válasz erre 

s 2015.10.22. 14:16:35

@konrada: Te tipikusan az az ember vagy, aki úgy akar első lenni egy futóversenyben, hogy nem legyőzi a többieket a jó futásával, hanem lelövi őket és becsoszog a célba.
Válasz erre 

s 2015.10.22. 14:20:02

@Nzoltan: "A kapitalizmust is próbáltuk 25 évig."
Lószart, mama. Azt próbáltuk, hogy ne legyen szocializmus, de azért dolgozni se kelljen. Nem jött be. Ebből páran levonják a - téves - következtetést, hogy a kapitalizmus nem jó.
Válasz erre 

s 2015.10.22. 14:29:17

@Peetee: Fel kell ezeket robbantani a picsába mind. Ők már ebből nyilván nem fognak okulni, de akik utánuk jönnek, azok talán igen.
Válasz erre 

s 2015.10.22. 14:33:14

@BéLóg: Kizárták, mint lehetetlen eseményt. Ez olyasmi, mint amikor megkérdezik, hogy szerinted mennyi jön ki a dobókockán a következő dobásnál.

- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6

Azért a hetes itt sincsen feltüntetve, ha érted hogyan gondolom.
Válasz erre 

konrada 2015.10.22. 14:38:46

@s:
Ja, mert érvekkel lövök!;))
..pedig a te fajta kifinomult érvrendszernek kéne elsőnek lenni!;))
Válasz erre 

s 2015.10.22. 14:56:38

@konrada: Te ezt érveknek csúfolod? A vakhitet nem szokták pedig annak nevezni.

Mindig az az érvrendszer lesz az első, amelyik a leginkább passzol a valódi folyamatokhoz. Az a probléma ezzel, hogy csak utólag lehet eldönteni, hogy kinek volt igaza, - néha még úgy sem egyszerű - de előre kellene tudni a helyes megoldást.
Nem akarlak untatni a felesleges részletekkel, de végigtekintve az eddigi életemen úgy tűnik, hogy helyesen ítéltem meg a világ dolgait. Nem tudom, te hogyan állsz ez ügyben, de nem vagyok teljesen nyugodt a sorsodat illetően. Hiszékeny vagy, ami pedig még ennél is rosszabb, az az, hogy éppen a gazembereknek hiszel el szinte mindent.
Válasz erre 

konrada 2015.10.22. 15:15:51

Tévedsz. Pont hogy nem hiszek el senkinek semmit, így nem lehet azzal megetetni, hogy egy befektetőnek az én érdekem első, vagy egyáltalán valahol is érdekli, pont úgy, mint a politikusokat.

...csak míg az előbbiek szabadon mozoghatnak, válthatnak arcot, a poltikusoknak ez sokkal nehezebb. Így ha azok 5-10 évig még hatalmat akarnak - mert pénzük abból lesz, úgy kell csinálniuk, mintha az érdekemet is néznék...
...és ez soxor több is, mint ha csak simán vágóállatnak néznének, amit ha már kicsontoztak, lehet folytatni másik országban...
Válasz erre 

BéLóg 2015.10.22. 15:23:30

Én cask aztat nem értem budapesti vonatkozásban, hogy ha az a kűfődi befektető ojjan lyó gazda, akkor miért is kellett vele az szdszes városvezetésnek oly szerződést kötni, hogy akármi lesz a 8%-os HASZON az garantálva van.

Persze gondolom, mert az Állam az rossz gazda.
Válasz erre 

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.10.22. 15:29:14

@s: Én azt látom, hogy amióta kommentelni kezdted ezt a posztot, magával a témával nemigen foglalkoztál, annál többet a vitapartnereddel, és a kormány elleni merényletekről való álmodozással .Valami érdemi hozzászólás?
Válasz erre 

s 2015.10.22. 15:37:22

@A megvalósult amerikai ólom..: Mit mondhatnék? Nyilván orbán el fog baszni mindent, ti pedig nyilván tapsikoltok hozzá. Aztán amikor mindez világos lesz előttetek is, akkor előjöttök a gyurcsány a hibás szöveggel. Titeket érvekkel meggyőzni nem lehet, de te most azt várod ezek után, hogy legyenek érvek. Nincsenek számotokra, mert úgy sem számítana. Régi szokásomhoz híven fogadásokat ajánlanék, de úgysem adnátok meg. Pont úgy, ahogy a hiteleket sem fizetitek vissza.
Válasz erre 

PonDrow 2015.10.22. 16:53:39

Kádárék a rendszert próbálták megmenteni, és próbáltak nem látványosan jól élni. Orbánék látványosan jól akarnak élni, a rendszer(ük) meg valszeg bedől.
Válasz erre 

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.10.22. 17:08:17

@s: Csak a jól ismert régi tempó. Fingod nincs a témáról, maradéktalanul beszopod édesdrágabolgárúr, meg a Népszava hazugságpaneleit, és inkább vitapartnereiddel foglalkozol személyeskedő stílusban.
Többek között emiatt a mentalitás miatt került szánalmas poltitkai oldalad a megérdemelt helyére: a történelem szemétdombjára..
Válasz erre 

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.10.22. 17:14:59

@PonDrow: Hihi, ezt komolyan gondoltad? Látványosan nem jól élni? Lehet hogy ez Kádárra meg a feleségére igaz volt, de a magas rangú elvtársak többségére nem hinném.
Hát hogy élt Czinege elvtárs a honvédség által felépített palotájában, vagy Apró elvtárs egy holokauszt túlélőtől elzabrált budai villában, (ahol most Fletó hawaiozik)?

"rendszer(ük) meg valszeg bedől."

Stabilabb kormányzás nem volt a rendszerváltás óta, mint a 2010 óta regnáló Orbán kormány. Barátkozz meg a gondolattal: jó darabig nem rúgtok labdába, különösen ha olyan balfaszok vezetik pártjaitokat, mint amilyenek..
Válasz erre 

BéLóg 2015.10.22. 17:27:14

@A megvalósult amerikai ólom..: Már megbocsáss de te télleg azt hiszed hogy erre a ballibák képesek lennének?
Kurva Orbán Patásördög aki HOLNAP biztos megbukik és a többi.
Orbánfóbiás orvosi eset a legtöbb, nem véletlen hogy a Lipótmezőt bezáratták, mert a legtöbb már rég onnan netezne...
Válasz erre 

camilló 2015.10.22. 20:24:16

@stoic79: Az idő, és a normálisan gondolkodó közgazdászok már régen bebizonyították hogy hamis és álságos a liberálisok azon tétele, hogy az állam rossz gazda! A magánvállalkozások mind sikeresek? Ott nem szedték ki sehol a pénzt a vállalkozásokból? Ugyan már!!! Az Orbán féle államosítással az a baj, hogy annak a hasznából nem mindenki fog részesedni, hanem csak a klientúra. Amúgy meséld már el nekem a privatizáció mitől is volt olyan jó nekünk? Gombért-pitykéért adtak el mindent. A többségénél, kiderült, hogy nem is a cég kell, hanem a piac. Szóval....
Válasz erre 

camilló 2015.10.22. 20:28:35

@A megvalósult amerikai ólom..: Igazán nem akarom védeni a Cinegét, de volt némi érdeme abban, hogy egy modern hadserege lett az országnak. Persze, mint kommunistának sokkal nagyobb szerénységet kellett volna tanúsítania. Ez a fajta viselkedés, sajnos Rákosi öröksége. Ez a fajta viselkedés, a Rákosista vezetőkre volt jellemző. Bizony voltak olyanok, bár Kádár igyekezett őket partvonalon kívülre szorítani, de ebben a Szovjetek erőteljesen akadályozták. Amúgy marhára nem mindegy, hogy a mostani vezetőink, mindenféle kontroll nélkül osztogatnak a közből, akkor ennyire pofátlanul azért nem merték.
Válasz erre 

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.10.22. 20:53:00

@camilló: Ha már össze kell hasonlítani, a Kádár rendszerben sokkal nagyobb volt a korrupció, meg a különböző sandaságok, kisebb-nagyobb lopások mint az ötvenes években, mert tudták az elvtársak, hogy nem lehet komoly következménye.
A Rákosi rendszerben sokkal nagyobb kockázata volt annak, ha mondjuk egy megyei párttitkár támadási felületet hagy e téren.
A Kádár rendszer közepétől bekövetkező bomlási folyamatok pedig különösen kedvező klímát biztosítottak az "okosság", az élelmesség számára. Nézd meg a Tüske a köröm alatt című filmet Cserhalmi főszereplésével, ebben a filmben ezekről az időkről van szó.
Ez a bomlási időszak pedig a 90-es évek eleji rablóprivatizációkba torkollik, amikor is szintén jól jártak a megfelelő helyen , megfelelő információkkal rendelkető elvtársak.

"Igazán nem akarom védeni a Cinegét, de volt némi érdeme abban, hogy egy modern hadserege lett az országnak."

Na ne vicceljünk már. A magyar haderő kialakítása teljesen a Varsói szerződés , és a Szovjetunió szempontjainak volt alárendelve, Cinege csak egy végrehajtó volt. De még ha az ő érdeme is lett volna, akkor sem indokolt, hogy lopott építőanyagból és a honvédség által biztosított ingyenmunkaerővel építkezzen. Képzeld el, mit rendezne a balos média, ha Hende tette volna ugyanezt..
Válasz erre 

camilló 2015.10.22. 22:33:05

@A megvalósult amerikai ólom..: Mivel életem egy részét a Kádár rendszerben éltem le, van némi tapasztalatom, miként működtek a dolgok. Nem egy film dramaturgiája után tudom megítélni az akkori rendszer jó és árnyoldalát.Sorolhatnám, hogy milyen következményekkel járt ha valaki a mostani ezredrészét tulajdonította el valamilyen formában, de ne nézz utána bátran. Én személyesen is láttam, amikor jogosulatlan gépjármű használatért vontak felelősségre vezető beosztású embert. Nem egy és nem két megyei első titkár kényszerült parkoló pályára a disznóságai miatt. Én nagyobb felelősségre vonást tartottam volna helyesnek, de ez a legtöbb esetben nem érvényesült. Szóval a film messze áll az igazságtól!
Cinege. Tévedsz, ha azt hiszed, hogy a hadsereg teljes egészében alá volt rendelve a Szovjet doktrínának. A VSZ tagja volt Románia is mégis járhattak különutat. A Rákosi rendszerben volt teljesen alárendelve minden, ami megmutatkozott a ruházati felszerelésben is. De a legékesebb példa a légierő szinte hihetetlen nagysága. A Magyar Néphadsereg elsőként kapta meg a MiG-21-eseket, és a légvédelem olyan rendszerben lett szervezve amit ma csak sóvárogva nézhetünk. A szárazföldi csapatok modernizációja minden téren nyilvánvaló. Ma már a 65M egyenruha nem tűnik modernnek, de az akkori időknek minden téren megfelelt, és még sokáig jó volt. A fegyverzet terén a 80-as évek közepére érte el azt a színvonalat, ami után jogosan lehetett nevezni modern hadseregnek a MN-t. Korszerű páncélosok, (T-72) Lövészpáncélosok (BMP-1) Önjáró lövegek (Gvozgyika, Akácija) és nem sorolom tovább. No ez ha tetszik, ha nem Cinege lobbi tevékenységének is köszönhető. Akkoriban a Honvédelmi miniszter nem az utolsó senki volt. Amúgy, a mi szemünknek valóban szokatlan egy Kaszó Pusztai vadász kastély, de ez ugye mint dácsa a Szovjetunióban teljesen normális dolog volt. (Ma is az.) Mindettől függetlenül, több szerénység nem ártott volna. No ezt viszont a mai politikusainknak is el lehet mondani. A pofátlan hazudozásaik, a pofátlan lopásaik, a törvényalkotásuk, mind olyan tett, amit egy szívbajos független bíró évtizedekkel "honorálna". Jah' Hende. Ugyan írd már be a gugliba, hogy Hende bátyánk mennyivel gyarapodott a minisztersége idején. No és akkor még egy kis adalék Henderől. "Csak" 200 milliárdot engedett elvonni a Honvédségtől. Ott tart a mai "hadsereg", hogy nincs bakancs, nincs megfelelő felszerelés, nincs pénz még a legelemibb kiképzésre sem. Egy szerződéses közlegény (bizony már nem honvéd a megszólítás), ha nincs szerencséje, keres még 90 ezer forintot is. A mostani menekültválságnál gondot okozott összeszedni a szükséges állományt is. No ezt is köszönhetjük Hendének!:)
Válasz erre 

s 2015.10.23. 02:07:28

@A megvalósult amerikai ólom..: "szánalmas politikai oldalad"
Elárulnád nekem, hogy ez mégis mi a faszt jelenthet? Töprengek rajta gecire, de csak nem jövök ám rá. Az utóbbi néhány alkalmat rendesen kihagyom szavazáskor, ezért aztán csak furdal a kíváncsiság, hogy mégis melyik telibebaszott oldal is az enyém a sok közül. Merthogy egyikre sem szavazok, meg aztán nem is nagyon agitálok egyik mellett sem.
Nem lehet, hogy te ott basztad el, hogy akkora marha nagy faszparaszt vagy, hogy ha valaki nem orbán lottyadt seggéből zabálja ki a seggszőrével alaposan bepanírozott szargombócot - mint te napjában ötször - akkor az neked hirtelen már ellenzéki megnyilvánulás. Elárulom, pubi, kettőnk közül te vagy nagyon beteg. De ne aggódj, orbánod magával visz a patkóbelében és együtt szépen kikezelnek titeket Bécs közelében.
Válasz erre 

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.10.23. 17:47:32

@s: Te szerencsétlen agyhalott ballib mutáns. Gyűlölöm ezt a fajta kommentelőt, mint amilyen te is vagy. Soha semmi értelmes vitára nem vagytok képesek, fingotok nincs a témáról, amihez hozzászóltok, Ellenben mások ordenáré pocskoniázásában kimagaslóan teljesítetek. Dehát ez csak téged, meg a hozzád hasonló ócska férgeket minősiti.

Jössz azzal a hazugsággal , hogy te senkire nem szavazol, te mindentől független vagy. Egyem a szíved. Azért gondolom nem dőlnél a kardodba, hogy '18-ban az a tetű Gyurcsány kerülne mégis a kormányrúdhoz? Ugye nem te féreg?Még arra sem vagy képes hogy nyiltan vállald politikai szimpátiáidat. Vagytok így egy páran. De ezzel a "függetlenül támadom a szemét Zorbánt" szöveggel sem mentek sokra. Ugyanis senki nem veszi már be a hazugságaitokat. Mindenki tudja kik vagytok, hova húztok, kikhez tartoztok..
Válasz erre 

camilló 2015.10.23. 19:44:58

@csentecsa: A MN elsődleges szerepe a honvédelem volt, integrálva a VSz hadseregeibe. Természetesen meg volt a NATO-val történő háború esetére a tevékenység. Amúgy a honvédelem, pontosan a NATO-val szemben valósult volna meg, mert ellentétben a NATO-val a VSz rendszerében nem volt elképzelhető, egy olyan konfliktus, mint ami Törökország, és Görögország között volt, van. A kiképzésnél a szakmák szerint, mindenki kielégítő kiképzést kapott! Ne azt vedd alapul, hogy egy átlag katona az időszakonkénti lövészetkor mennyi lőszert kapott, hanem azt, hogy az adott szakmáknál milyen kiképzés volt. Nyilván a takarékosság jegyében odafigyeltek az anyag felhasználásra. Szeretném felhívni a figyelmed, hogy akkor időszakonként volt egy nagy gyakorlat, ami általában a Bakonyban volt, de az adott egységeknél, voltak un. kis kihelyezések, ahol készség szinten kellett elsajátítani az adott szakmát. Én 2 gyakorlaton voltam. Az egyiken csak 15 ezren voltunk. a másikon 50 ezren. (Itt más országok katonái is voltak. Kaptam hegyi kiképzést.(Akkor még nem tudtam, hogy a MN feladata Ausztrián keresztül Olaszország, és annak megszálló feladatai.) Kétszer voltam, un. kis kihelyezésen. Szóval ne azt vedd alapul, hogy hányszor lőttem AMD-vel. Amúgy mivel géppuskás is voltam azzal lőttem annyit, hogy a lövészeten kellett csövet cserélnem. A katonai szakmát olyan szinten tudtuk, hogy a ránk osztott feladatot bármilyen körülmények között el tudtuk volna látni.
A költségvetés összeállításakor akkor is megkérdezték a minisztereket, az igényről. Mindenki a súlyának megfelelően tudta érvényesíteni az akaratát. Cinege kimondottan jól tudta a MN anyagi igényéhez a forrásokat igényelni. A NATO-ba lépésünkkor vállaltuk, hogy a GDP 2%-át költjük a honvédségre. No ez manapság a fél% közelében jár. Megvettünk egy olyan repülőt, aminek a képességeit nem tudjuk kihasználni (célmegjelőlő konténer bomba nélkül, légi utántöltés lehetősége utántöltő gép nélkül, stb), elavult a rendszeresítés pillanatában is rossz ruházat, a kor színvonalának nem megfelelő fegyverzet,, motiválatlan katonák. Jól képzett tapasztalt tiszteket arra ösztönöznek, hogy civil életben keressék a boldogulást, de nem is sorolom tovább. Az általad említett illetmény emelés kimerült az alap növelésében, de ugyanakkor elvontak pótlékokat, vagy egyszerűen beépítették az alapilletménybe. Elég könnyű kimatekozni, hogy ténylegesen egy fillért sem tettek bele. A költségvetés nyilvános! Bátran keress rá mennyi volt a Honvédség költségvetése 2010-ben, és mennyi 2015-ben. Meg fogsz lepődni! A MN-nek valóban részt kellett venni a belső rend fenntartásában is. Van egy nagy különbség. Akkor egy parancsot tagadhattál meg! Ez pedig a nép ellenes parancs volt. Ezt a 56-os események kapcsán vezették be. Most pofa be és tedd! Jah! Csak bátran olvasd el, a NATO csatlakozásnál milyen jogosítványai vannak idegen hadseregeknek az országban, ha már a belső rend fenntartásánál tartunk!
Az hogy Te nem veszed komolyan, hogy Cinege mennyiben befolyásolta a hadsereg állapotát egy dolog, a valóság pedig a másik dolog!:)
Egy percig sem állítottam, hogy nem voltak visszaélések, én azt állítom, hogy nem volt ennyire pofátlan, mindenkit leszaró. Állítom, hogy voltak felelősségre vonások is. B.A.Z. megyei titkár esete, Dél-Pesti vendéglátó és hosszasan lehetne sorolni. Most egy olyan esetről tudok amikor egy politikust jogosan és jogszerűen ítéltek el. Még egyszer mondom, én éltem abban a rendszerben, nem voltam a kedvezményezettek között, sőt.... Ettől függetlenül emberibb volt. Linkeket azért nem adok, mert az információim többsége nem a netről származik. A honvédséggel kapcsolatosan a Haditechnikát ajánlom, de a Regiment sem rossz. Ha a neten akarsz olvasni érdekességeket akkor a KatPolblog-on vannak érdekes írások. Persze nem a teljesség igényével ajánlom a felsoroltakat. A "létezett szocializmusról" ne csak azoktól olvass, aki a döglött oroszlánba már belemernek rúgni, hanem tényeket feldolgozó írások is vannak szép számmal. Moldova is hiteles ebben a témában.
Ami Moszkvát illeti! Ismerem a viccet, de le kell hogy keserítselek! A Szovjetunió alatt fosztogatás szóba sem kerülhetett! A Szovjetunió összeomlása után viszont minden további nélkül! Csak egy adalék. A FÁK országaiba sok helyen csak konvojban engedték a kamionokat közlekedni, ha olyan terméket szállított, ezt fegyveresek kísérték. Fegyverrel őrzött parkolóban aludhattál. Ezek ellenére sem volt életbiztosítás az oda történő fuvarozás! Egy eset a kivétel! Ha a maffiának vitted a motyót.:))
Válasz erre 

Rudi Kató 2015.10.25. 07:54:55

Az államnak kutya kötelessége megakadályozni a rabló zsidók sanyargatását! Eleve nem lett volna szabad a közüzemi szolgáltatásokat magánkézbe adni! A pufajkást és a schucmann elvtársakat terheli elsősorban a felelősség, hogy külföldi kézre játszották a teljes közüzemi szolgáltatásokat és horror jövedelmet garantáltak nekik!
Válasz erre 

s 2015.10.26. 00:17:39

@A megvalósult amerikai ólom..: "Te szerencsétlen agyhalott ballib mutáns."
Maradjunk annyiban, hogy a kibaszott buzi kurva geciszürcsölő tripperes anyád, akit basszál szájba lóhátról.

"Azért gondolom nem dőlnél a kardodba, hogy '18-ban az a tetű Gyurcsány kerülne mégis a kormányrúdhoz?"
Nem. Az viszont nincs kizárva, hogy őt döntöm bele. A faszparaszt orbán azért tudott nyerni és szétbaszni az országot, mert a gyurcsótány egy szánalom szar tehetségtelen fasz volt. Ez nincsen elfelejtve neki és nem is lesz.

Az a baj veled, hogy egy fél bites faszmajom vagy, akit megpróbáltak egy bites üzemmódba kapcsolni és ez nyilvánvalóan szénné égette a nem is létező aritmetikai egységet a fejed helyén. Nem vagyok orbán híve, ezt nyilván lederiváltad az eddigiekből. Viszont neked azt is nehezedre esik felfogni, hogy ebből nem következik, hogy a gyurcsótány híve vagyok. Túl hülye vagy ehhez. Viszont nem vagy legalább egyedül, a többi idióta fasz pont ezt gondolja, persze nyilván tévesen. Elárulom, a két arc (orbán és gyurcsótány) ugyanannak az ártó szellemnek a két megtestesülése és a társadalom ennek az egy hatalomvágyó, önző és dilettáns szellemnek a foglya, ameddig a hozzád hasonló értelmi sérültek vannak többségben.
Válasz erre 

2015.10.27. 05:44:32

@Reszelő Aladár: Baromarcú, tudathasadásos! Kinek drukkolsz? Ez az üzemeltetőnek szól!
Válasz erre 

2015.11.03. 13:02:20

@colonel Tigh: Rohanunk a forradalomba

A válság, egyre éleződik,
A hazugság lelepleződik
Teóriák dőlnek halomba
Rohanunk a forradalomba!

Adócsaló a finánctól retteg
Nyugdíjas kenyeréért reszket!
Rendőr int nyugalomra,
Rohanunk a forradalomba!

Kezdet még, a világ válsága volt.
Koldusok lettek, szerencselovagok!
Ma munkára biztat a lomha.
Rohanunk a forradalomba!
87.

Gengszterváltás után

Csorog az ajkakról a demokrácia
Lépes méze,
De csak a nagyon buták,
Mennek lépre!

Eszménykép ma mindnek,
A gazdag polgár!
Megint csak a bolondító,
Aki valóban jól jár!

A többség uralma ma
A beugrató ötlet.
De mindig, alul a többlet
Tartotta el az ökröket!

Sok az ellentmondás,
Az ész kevés.
Így ma is üzlet,
A nagy átverés!

Politikus a közjólét helyett,
Szajkózza a közhelyet.
Közelebb a Mennyország!
Mehetsz! „Áldásom” rád
89
Válasz erre 

2015.11.21. 01:38:22

ezt a hazaáruló posztot
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard