Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Ilyen lenne az Európai Unió, ha Orbán Viktorra bíznánk

Ilyen lenne az Európai Unió, ha Orbán Viktorra bíznánk

A magyar kormányzópárt vezetői sokat bírálták az Európai Uniót a Brexit után, ám arra nem tettek utalást, hogy ők min változtatnának, ha döntési pozícióba kerülnének a közösségen belül. Eddig csak a migránskérdéssel foglalkoztak, mert erre a kihívásra valóban ütős választ adtak: kerítést építettek, sajátosan értelmezik a nemzetközi menekültügyi eljárásokat és népszavaztatnak az unió által javasolt befogadási kvótáról. Pedig Európának számos egyéb kihívásra reagálniuk kéne, ám az Orbán-kormány ezekről tudomást sem vesz.

index1_17.jpg

  Fotó: Reuters

Ismét fókuszba került az Európai Uniót leginkább meghatározó kérdés, melyről már akkor is sokat vitáztak a tagországok, amikor Magyarország még nem volt a közösség része. Vannak politikusok, akik a nemzetállamok nagyobb önállóságát szorgalmazzák, mások viszont erősebb központi irányítást sürgetnek. Amikor a magyar politikusok Brüsszel túlburjánzó bürokráciáját bírálják, ugyanakkor nagyobb nemzeti önállóságot követelnek, akkor komoly ellentmondásba kerülnek önmagukkal. Ha ugyanis a döntéshozatali mechanizmus leegyszerűsödne, akkor nyilván egy nagyobb hatalommal, kiszélesített jogkörrel rendelkező uniós vezetés venné át a mai túlszabályozott, ezért lassú és nehézkes folyamatok helyét, és ez éppen a nemzeti kormányok befolyását csorbítaná.

Nem pusztán ezért bírálja csak úgy általánosságban a brüsszeli intézményeket Orbán Viktor kormánya. A magyar miniszterek számára ugyanis kolonc a központi szigor, a sok kötelezettségszegési eljárás, az engedélyeztetések, a költségvetés folyamatos központi kontrollálása. Ha módjukban állna, akkor a mutyi fogalmát az egész EU-ra kiterjesztenék, ahol lényegében úgy működne minden állami költés, mint a Magyar Nemzeti Bank alapítványainál. Az, hogy Magyarország még nem jutott el a putyini Oroszország szintjére sem korrupcióban, sem az állam központosításában, csak annak köszönhető, hogy az uniós kontroll folyamatosan ott lebeg a magyar kormány feje fölött.

Ha Orbán Viktorra bíznák az uniós intézményrendszerek felülvizsgálatát, elsőként ezt a kontrollt nyirbálná meg. Úgy alakítaná át ezt a területet, ahogy Magyarországon működik: lojális ügyészséggel, a kormánytól korántsem független jegybankkal, államosított iskolákkal és szolgáltatókkal, megfélemlített civilekkel és lakájmédiával elérné azt, hogy minden a központ akarata szerint alakuljon, ne legyen semmilyen külső nyomás a döntéshozókon, így lényegében úgy alakíthassák a törvényeket, úgy költhessék a pénzeket, úgy irányítsák a közintézményeket, ahogy kedvük tartja.

Ha Orbán Viktor kezébe kerülne az uniós intézményrendszer, akkor nemzetközi oligarchákat is támogatna a nemzetiek mellett. Hogy miért? Mert jól tudja, hogy a hatalom támaszai azok a lekötelezett pénzemberek, multimilliárdosok, akiket most ki akar űzni a saját országából. Az Európai Unió ugyanis most komoly versenyszabályokkal, az esélyegyenlőség feltételeinek megteremtésével igyekszik olyan piaci környezetet kialakítani, amelyben a kisebb vállalkozásoknak van esélyük a nagyokkal szemben. Ez Magyarországon csak nyomokban van így, és ne legyen kétségünk, amit Orbán Viktor kicsiben csinál, azt nagyban is követendő példának tartja.

index_51.jpg

Fotó: AFP

Ha Orbán Viktoron múlna, akkor a valódi reformok elmaradnának az EU-n belül. Őt csak a hatalom belső elosztása érdekelné, mely irányt szab a pénzügyi források elosztásának, lehetővé tenné lojális bürokraták kinevezését, olyan területek bekebelezését, melyektől anyagi vagy politikai hasznot remél. Őt azok a nagy rendszerek nem érdeklik, melyekhez veszélyes nyúlni, mert komoly népszerűségvesztéssel járhat az átalakításuk. Magyarországon az oktatás reformja helyett államosított, tandíjat vezetett be a felsőoktatásban, az egészségügyben hangzatos ígéreteken kívül semmi nem történik, a veszteséges vasúthálózat átalakítása helyett pedig kisvasutat épít a szülőfalujába. Ne várjuk egy ilyen politikustól, hogy az EU sokkal nagyobb léptékű rendszereihez valaha is hozzányúlna, hiszen erre a hazájában sem volt elegendő bátorsága annak ellenére, hogy kétszer kapott kétharmados felhatalmazást a választóitól.

Végül, ha Orbán Viktor irányítaná az EU-t, első dolga lenne, hogy kommunikációs tanácsadókkal venné körbe magát, minden héten megrendelne egy belső felmérést a Századvégtől, és csak olyan központi intézkedésekre adná meg az engedélyt, melyek népszerűséget hozhatnak a kormányának. Orbán Viktor ugyanis úgy tesz, mint aki bátran szembeszáll mindennel és mindenkivel, ha az érdekei úgy kívánják, ám közben minden lépését annak rendeli alá, mennyit hoz majd neki a konyhára. Ha Brüsszellel kell perlekednie ahhoz, hogy nőjön az ázsiója, akkor így tesz, ám mi lenne, ha ő maga lenne Brüsszel első embere? Nyugi, találna új démont magának! Ahogy egy dakota közmondás tartja: „Ne adj tanácsot olyannak, akit már leterített a medve, mert ha egyszer rád támad a nagy barna mackó, mindent elfelejtesz abból, amit korábban mondtál.”   

94 komment Orbán Viktor Tovább
Ilyen lenne az Európai Unió, ha Orbán Viktorra bíznánk Tovább
Facebook Tetszik
0
94 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt
  • Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr338867740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kvadrillio 2016.07.05. 16:20:34

Hunvald György lett az elnök a VII. kerületi MSZP-ben

"""Csizmás Kandúr

Itt már a büntetett előélet helyettesíti az erkölcsi bizonyítványt, a kapott hónapok, évek jelentik a szakképzettséget, a lenyúlt pénz mértéke szabja meg az érdemrendek, érdemérmek rangját."""

FELMENTETTÉK EZT A ROTHADT SIKKASZTÓ KORRUPT MAFFIÓZÓT ??? ESZEM-Fasom megáll !!!! :O)

kandurka, találó a nyávogásod !!! :)

orbán eddig már iszonyúan olyan kiterjedt rombolásokat vitt végbe a magyar társadalomban ! hgatalmasabbat, mint az amcsi-nato-ruszki és egyéb szövetségek a Közel-Keleten.....
Válasz erre 

Max val Birca főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2016.07.05. 16:52:19

Az EU megváltozásához fontos lenne egy kelet-európai EU-vezető. Mindegy, hogy Orbán vagy más, a lényeg az antiliberális és antibrüsszelita irányultság.
Válasz erre 

Ballib cenzúrázók réme 16 2016.07.05. 17:10:09

Érdekes cikk.

Kár hogy ellentmond nekik az a tény, hogy hat pontos javaslattal álltak elő, már cirka 3/4 éve is, amiből 5 átment az EU egyeztetésen:

index.hu/belfold/2015/09/23/megmagyarazzuk_orban_6_pontjat/
Megmagyarázzuk Orbán 6 pontját
Válasz erre 

Ballib cenzúrázók réme 16 2016.07.05. 17:12:13

"és csak olyan központi intézkedésekre adná meg az engedélyt, melyek népszerűséget hozhatnak a kormányának. "

Azt sem pontosan értem miért is baj, ha valamelyik vezető azt teszi, amit egyébként a többség akar.

Az ember azt hinné, demokráciákban ez alap.
Válasz erre 

Az apokalipszis lovasa 2016.07.05. 17:18:18

Fú végre egy kis orbánozás!

"Orbán egy kitalált szituációban, amiben bizonyosan borzalmasan teljesítene."

Milyen egyedi.
Válasz erre 

a nagy hohoohooo 2016.07.05. 17:28:49

Aztakurva....milyen illusztris kis kivezényelt takonynáci csap...ööö csürhe....együttesen úgy 1.000.000 feletti IQ-val....ennek így kell lenni...ennyi....
Válasz erre 

Neo07 2016.07.05. 17:34:00

Pedig az EU túlélését a független és erős tagállamok adhatják, akik mellesleg szövetségi szenten állnak egymással. Máskülönben úgy fog járni, mint a Szovjetunió, Jugoszlávia, stb. Az EU sosem lesz USE, teljesen mások az alapok.

"Az Európai Unió ugyanis most komoly versenyszabályokkal, az esélyegyenlőség feltételeinek megteremtésével igyekszik olyan piaci környezetet kialakítani, amelyben a kisebb vállalkozásoknak van esélyük a nagyokkal szemben."

Szép szavak, csak éppen nem nagyon fognak érvényesülni, a titkos TTIP -tárgyalásokkal pontosan a legerősebb multinacionális cégeket hoznák helyzetbe. Ezekkel szemben nemhogy egy kis családi cég, de egy ország kormányának akarata sem fog tudni érvényesülni.

Lehet, hogy Orbánnak sok hibája van, sőt biztos is, de amíg ti ennyire szervilisen gondolkodtok a Nyugatról, addig nem lesz alternatívája Orbánnak. Pont ti bizonyítjátok be, hogy nemhogy nem értetek a gazdasághoz, csak annak szétveréséhez, de még önálló gondolataitok sincsenek, amik meg vannak nyomokban, azok sem felelnek meg a valóságnak.
Miért kell mindig mást állítani, mint a valóság? A TTIP után még kevesebb lesz a magyar (és európai) vállalkozások esélye, mint előtte. Ezt a vak is látja, akkor miért írtok ilyen hülyeséget, hogy az EU az esélyegyenlőséget akarja?
Válasz erre 

a nagy hohoohooo 2016.07.05. 17:40:48

@kvadrillio: Hát csak a humor kedvéért ,egy :
Ha majd Orbántól Rogánon,Lázáron ésígytovább a FideSS söpredék mindegyik hírbe hozott,megvádolt ,rabszíjon hurcolt tagja hosszú évek kitartásával ,minden létező jogi és bíró szakot megjárva felmentésre kerülnek ...miközben Polt,Handó és "ODESSA"-juk,"Vatikánuk"kapise a párhozam?2.vh a nácik legyőzése után-....a helyén marad akkor nyithatod ki a barnaszélű szád..heheee..
Kettő:
"ESZEM-Fasom megáll !!!! :O)".....na így ebben a sorrendben már megtörtént a megszületésedkor...csupán a helyüket cserélted fel,az előbbi van a lábad között,az utóbbi a nyakadon...heheee...
Válasz erre 

a nagy hohoohooo 2016.07.05. 17:41:52

@Neo07: Hülyeség a TTIP kell és lesz,pont.
Válasz erre 

Neo07 2016.07.05. 17:43:44

@a nagy hohoohooo:
Igen, hülyeség a TTIP.
Tudod te, hogy miről szól?
Válasz erre 

-JzK- 2016.07.05. 18:23:58

"Ilyen lenne az Európai Unió, ha Orbán Viktorra bíznánk"

Nem lenne annyi kokeró....
Válasz erre 

Leylandi 2016.07.05. 18:27:14

"Ha Orbán Viktorra bíznák az uniós intézményrendszerek felülvizsgálatát, elsőként ezt a kontrollt nyirbálná meg."

Az ezredes álmában kiad egy parancsot:
Mindenki egyen egy narancsot!
Na mivan, most már nem Farage karaktergyilkossága libbanték lakájmédiájánál a napiparancs?

"Ha Orbán Viktor kezébe kerülne az uniós intézményrendszer, akkor nemzetközi oligarchákat is támogatna a nemzetiek mellett."

Nebassz.. ez mióta baj? Gyuri bácsi épp tegnap ajánlotta fel, hogy ad kölcsön az uniónak. Legalább lenne egy támogatója, mert a mostaniak nemigen lelkesedtek az ötletért...

"Az Európai Unió ugyanis most komoly versenyszabályokkal, az esélyegyenlőség feltételeinek megteremtésével igyekszik olyan piaci környezetet kialakítani, amelyben a kisebb vállalkozásoknak van esélyük a nagyokkal szemben."

Mi volt azzal a lakájmédiával???? Menyekhányok! BLŐŐŐŐŐE.... Na elmentek ti ám a p....ba... eszkőcsinyánieeee eszkőőőőe .... csinyánie.... eszkőőőőő...
Válasz erre 

kvadrillio 2016.07.05. 18:27:51

@a nagy hohoohooo:
Magyar gyárosok Vargának: 250 ezer vendégmunkás kell ide azonnal
Index
2016.07.05. 12:40

Elképesztő problémát okoz a munkaerőhiány Magyarországon, hiába taposna végre a gázpedálra a gazdaság, ha nincsenek kerekek az autón. A helyzet megoldására a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége (MGYOSZ) is kidolgozott egy javaslatot, amit hétfőn be is mutattak Varga Mihály nemzetgazdasági miniszternek.

A probléma egyik gyökere, hogy a demográfiai korfa alakulása miatt a munkaerőpiacra belépő új generációk sokkal kisebb létszámúak, mint az onnan kilépők. Például 1953-ban még 206 ezren születtek, 1998-ban már csak 124 ezeren. A munkavállalási célú elvándorlás gyorsul, a képzett fiatal elhúznak külföldre.

Eközben ráadásul hatékonyság szempontjából a magyar vállalkozások nagy része nemzetközileg nem versenyképes, az alacsony technológiai színvonal és munkaszervezés miatt munkaerőigényük túlzott.

FIZETŐS EGYETEMEKET, FŐISKOLÁKAT CSINÁLTAK, AZTÁN LEVITTÉK A BÉREKET KÍNAI SZINTRE, ELÜLDÖZTÉK A MUNKAVÁLLALÓKAT KÜLFÖLDRE MOSOGATNI, HAZAVÁGTÁK A MAGYAR OKTATÁSI RENDSZERT, A SZAKMUNKÁS KÉPZÉST...,
VIKTORKA MICSINÁÁÁÁTÁÁÁÁ????? A MAGYAR REFORMOK (ÍGY !!!!!) MŰKÖDNEK ????? JÖJJÖN BE 250 EZER RABSZOLGA ????????? SZTEM PEDIG MENJEN KI 3 MILLIÓ RENESZÁNSZOZÓ INNEN !!!!! ÉS RENDBEN LESZ MEGINT MINDEN ! :)))
Válasz erre 

kvadrillio 2016.07.05. 18:32:31

"a magyar vállalkozások nagy része nemzetközileg nem versenyképes, az alacsony technológiai színvonal és munkaszervezés miatt """....AMÚÚÚÚÚGY EZEK A NEMVERSENYKÉPES VÁLLALKOZÁSOK MENNYI, HÁNY MILLIÁRD TÁMOGATÁST KAPTAK ORBÁN TÖRZSFŐNÖKTŐL ?????
Válasz erre 

a nagy hohoohooo 2016.07.05. 19:04:36

@kvadrillio: Hülye...finoman a gazdád megvédte a tandíjat ..heheee...kécceris...azóta fizetős az oktatás....
Válasz erre 

mortullus 2016.07.05. 19:09:27

@a nagy hohoohooo: Lehet, hogy a zsidók szerint kell a TTIP, de mi magyarok úgy gondoljuk, hogy nincs rá szükségünk.
Válasz erre 

a nagy hohoohooo 2016.07.05. 19:10:17

@Neo07: .Gépészmérnök és közgazdász vagyok .A rendszerváltás után lettem pályázat útján igazgató .A kinevezésemen nincs párttitkári aláírás .A GMO ról nem jut valami eszedbe ?
A TTIP szerződésben az Amerikaiak azt szeretnék hogy a GMO növények forgalmazását csak akkor lehetne beszüntetni ,ha valaki egyértelműen bizonyítaná a káros hatást . Most itt a gond . 1986 óta egy nyomorult káros hatást nem bizonyított senki .Duma az van . Köteteket lehet vele megtölteni . Csak észre kellene venni hogy a tudomány nem demokratikus . Egy hozzáértő szava többet ér mint 1 millió hozzánem értőé .Dudits Dénes világhírű növény nemesítő egyértelműen a GMO mellett van .Miért nem ilyen embereknek hiszünk ?
Válasz erre 

a nagy hohoohooo 2016.07.05. 19:14:11

@mortullus: Hülyegyerek tuti, hogy párt titkár voltál . ....MSZMP-ből fidesz,vagy az MSZMP-ből a neonáci jobbikba,inkább utóbbi ,ott eggyel több a hülyék száma.Az mondtad hogy a zsidók profit , meg rothadó kapitalizmus .Én úgy tudom a profit a fejlődés záloga .
.Ha majd a világ országainak növénynenesítö akadémikusai leteszik a voksot hogy káros akkor elhiszem . De a káros hatást 1986 tömegesen keresik és nincsen . Arra kell vigyázni hogy szabályzott ellenőrzött keretek között legyen . De nyugodjon meg géntechnológiát "sufniba "nem lehet csinálni .
Válasz erre 

Leylandi 2016.07.05. 19:21:12

@kvadrillio: az volt a baj, hogy a munkaadók és gyáriparosok (mint tudjuk, a legtöbb külföldi), balkáni béreket adtak itthon, lenyúzva a dolgozókról hét bőrt, az itteni mercedes-gyárban ugyanazon munkáért tizede béreket fizetve, hát persze, hogy elhúz mindenki nyugatra, ahol ugyanők ezt már nem merik megcsinálni. Erről is a viktor tehet! Minden gyáriparos nyugati multi egy-egy izé... viktor! Egyik a keze, másik a kasza! A tékomé lett a dicsőséges testrész. A munkaadó és gyáriparos multik pedig majd még keletebbre húznak, itthagyva a lerabolt ganajdombot, amit csináltak. Rohatt fidesz!
Bezzeg a brüsszelita multik, azok igen! Ha harc, hát legyen harc! Geciségben is! Hogy is mondta a blogger? " igyekszik olyan piaci környezetet kialakítani, hogy a kisvállalkozások felemelkedése tündököljön drága vezérünk arcán... ja nem, az Rákosi..." eszkőőőcsinyánie??? Válasszuk meg a szegedi ka... kétfarkú kattintós izé... kettyintős... zakkantyús... na szóval azt. Szorgos pártunk éjt nappallá téve azon dolgozik, hogy a cucialista népmunkás a szennyből felemelkedve megmártózzék a kisvállalkozások ajrópéer szent brüsszelita-anarchista-klintonista-sorosista-nyaloncista-elempétékúúúú... megtámogatása által keletkezett szivárvány prájd csillogó színeiben, amire robika nem büszke, felvirágoztatva ezt a liberális nemzetközösség a keletkezett haszon talics... ja nem, ez az ítélet... szóval savazzanak ránk, mi meg majd elkö(l)tjük! eszkőcsinyánie gyuribácsi eszt... eszkőőőő...szenilis máa vén húlye, hát legyünk mi is azok... eszkőőőő? Namajdasüllyedőbárkát a vakkormányos kivezeti ojrópa kitárt brüsszelibe, hidd el nekem, nyugaton minden a legnagyobb rendben! ELSÜLLYEDÜNK ELSÜLLYEDÜNK... NEM, EMELKEDÜNK!
www.youtube.com/watch?v=Qxy7ByWp27U
Válasz erre 

Leylandi 2016.07.05. 19:26:42

@a nagy hohoohooo: "Én úgy tudom a profit a fejlődés záloga ."

Az.
A gyarmattartóknak.
Otthon.
De itt kúúúúúvanaccopááás... amennyiben ez téged vigasztal:-o
Válasz erre 

a nagy hohoohooo 2016.07.05. 19:29:33

@mortullus: @Neo07:Amit ti műveltek az pedig tudatos népbutítás Soxor mondtam,önmagam idézem:
"hülyéket és mihígmélymagyar takonynácikat nem tanítok ,de veletek -egyesével-kivételt teszek mert 2 in 1-ben...heheee..
Azért mert az emberek 95%-ának fogalma sincs a gazdaság működéséről. Több tanulmányt is kiadtak, hogy miért jó a TTIP, csakhogy azt az emberek 99%-a nem érti meg, mert rohadt bonyolult és hosszú.

Az tömegek mindig az egyszerű dolgokat szeretik (ezt már Hitler is megmondta). Ezért sokkal egyszerűbb a lila uborkával, a 3 fejű kecskéből származó hússal meg a gyarmati sorral riogatni mint elmagyarázni például, hogy miért lenne borzasztó hasznos ha végre egységes szabadalmi rendszere lenne az EU-nak és az USA-nak, vagy hogy ez miért csökkentené a kínai dömpingveszélyt.

Egyébként itt mindennek utánanézhet bárki:

ec.europa.eu/trade/policy/in-focus/ttip/documents-and-events/#economic-benefits

Az USA-ban is az megy egyébként mint nálunk, csak nekik például az európai ultrahő kezelt tejjel van bajuk, mert szerintük az káros az egészségre. Ugyanaz a hisztéria csak más oldalról.
A GMOkat nem lehet általánosítani. Igen, vannak olyan (főleg a Monsanto) által előállított GMOk, amik potenciálisan veszélyt jelenthetnek az emberre, mert rovarölő mérget állítanak elő.
De például mi van azokkal a GMOkkal, amik mondjuk konkrétan a gyorsabb életciklusra vagy a nagyobb hozamra vagy a fagyállóságra vannak specializálva? Ezek mind károsak?
A GMO semmi más mint egy genetikailag módosított organizmus. Magyarul nemesített.
Igen az. Csak így nem kell hozzá 50-300 év.
(ha nem hiszed nézd csak meg milyen volt a dinnye 300 évvel ezelőtt)
A Monsanto termékei nem azért állítólagosan károsak, mert a GMOk eredendően károsak, hanem azért mert egy adott specifikus génmódosítás (rovarölő méreg) lehet, hogy káros az emberre.
Az EU-ban csak azért utálják némelyek a GMOkat, mert vakon hallgat a politikai elit a radikális környezetvédőkre, akik sokszor a vallási szélsőségekre hasonlítanak a fekete-fehér világképükkel. Ami nekünk kell az nem a GMOk carte blanche elutasítása (hisz az esztelenség lenne, GMOk nélkül hamarosan borzasztó éhínségek lesznek), hanem a felelős jogi keretszabályozás megteremtése.
Ugyanis az EU mezőgazdasága versenyképtelen úgy ahogy van, és tömve van támogatással. Sajnos ott tartunk, hogy ma az EU-ban még mindig kulcskérdés a GDP alig 4%-át kitevő mezőgazdaság. Ami mellesleg az EU-s költségvetés majdnem felét kapja.

Egyébként számítások szerint mindkét oldal nyerne a dolgon, de az EU sokkal többet.

Ha tómács kő az ánglius nyelvhez...híjjátok bizalommal Vidaildit..hehee
Válasz erre 

a nagy hohoohooo 2016.07.05. 19:34:19

@Leylandi: Ja,aki csak egyet tud,mint a matyarnemzetthy butaság szinonimája:"Csak nem járhatok gyalog. Én magyar nemes vagyok! Tán a tudománynak éljek? A tudósok mind szegények. Nem irok, nem olvasok. Én magyar nemes vagyok!"
Avagy inkább:"Hé, paraszt! melyik út megyen itt Budára?"
......"Hogy apád paraszt volt s te is az maradtál."

Aki tud angolul, annak ajánlatos megnézni ezt a vidcsit:

www.youtube.com/watch?v=HSten18rI9A

Ebben Patrick Moore, a Greenpeace egyik alapítója és a Greenpeace Canada volt elnöke beszél a GMOkról. Egyébként azért hagyta el a Greenpeace-t, mert nem értett egyet a szervezet szélsőbalossá válásával. Természetesen a Greenpeace ma egy Bolygó Kapitánya gonosztevőnek szereti feltüntetni.
Ennek ellenére én egy nagyon okos fickónak tartom, egy igazi tudósnak (mert az a szakmája), aki pánikkeltés és luddizmus helyett valódi megoldásokat akar kigondolni a környezeti problémákra. A GMOkkal szemben pedig abszolút nem elutasító, és gyakran föl is hívja az emberek figyelmét, hogy a GMOk rengeteg éhínséget tudnának megelőzni.
Válasz erre 

Leylandi 2016.07.05. 19:35:47

@a nagy hohoohooo: "a GMO növények forgalmazását csak akkor lehetne beszüntetni ,ha valaki egyértelműen bizonyítaná a káros hatást "

Úgy is van! És az újonnan kifejlesztett gyógyszereket is csak akkor vonják be, amikor már kiderült, hogy rákot okoznak!!! Az ész meg jöjjön vissza!

"Dudits Dénes világhírű növény nemesítő egyértelműen a GMO mellett van* .Miért nem ilyen embereknek hiszünk ?"

Mer minekünk nem tett pézt a farzsebünkbe!
Nna. Ez az eccerü oka van.

*Prof. Darvas Béla, az MTA doktora meg ellene
Válasz erre 

Leylandi 2016.07.05. 19:40:33

@a nagy hohoohooo: megszámótam. 912 karaktert írtál a gmo reklámozására. Felvehetsz a kasszából 9120 forintot. Ebbő 20-at vissza kell adnod a monszantó népszerűsítésére, mer jelenleg az a világ leggyűlöltebb vállalata.
Nna. Következő.
Válasz erre 

Leylandi 2016.07.05. 19:47:04

@a nagy hohoohooo: "A GMO semmi más mint egy genetikailag módosított organizmus. Magyarul nemesített."

Remek érv!:-)* Mérnem hívjuk egyből aranyozottnak. Aszt máris lenne aranyunk!

*A háborúban a tudósok megpróbáltak a sz.rból lekvárt gyártani. "A fél sikert már elértük! Már kenhető..."
Válasz erre 

a nagy hohoohooo 2016.07.05. 19:55:32

@Leylandi: @mortullus: @Neo07:

Ez a vita jól jellemzi a magyar politikai közélet szellemi színvonalát.
Az egyetlen Balázs Péter kivtelével senki sem próbált konstruktívan állni a kérdéshez.
Az pedig elképesztő, ahogy Friedrich és Eberhardt konkrétumnak álcázott rémhírekkel és rágalmakkal próbál amerikaellenes érzelmeket kelteni.
Az elhangzott hazugságokkal ellentétben az USA környezetvédelmi, egészségvédelmi, fogyasztóvédelmi és munkavállaló-védelmi törvényei toronymagasan fejlettebbek, mint az Unióé.
A Contergan-botránytól a VW csalásának leleplezéséig az elmúlt évizedekben ez már számtalanszor bebizonyosodott.
Tehát a Balázs által javasolt józan tárgyalási taktikával ezekből rengeteget tudnánk hasznosítani az Unióban.
A probléma inkább ott található, hogy a TTIP az Unióban egy csomó protekcionista szabály megszüntetését kényszerítené ki, és ezt az uniós üzleti körök mindenféle hangulatkeltéssel, rémhírekkel és rágalmakkal próbálják megakadályozni.
Amikor az amerikai joggyakorlatról vitatkozunk, ne feledkezzünk meg arról, hogy az USA nagyon sok, különböző adottságú állam szövetsége.
Tehát azok a problémák, amelyekkel az Unió nap mint nap kénytelen szembenézni, az USÁ-ban már egy évszázaddal ezelőtt is léteztek, és ennek megfelelően a megoldásukban sokkal nagyobb tapasztalat gyűlt össze, mint nálunk.
Magyarország számára a TTIP-belépés egyértelműen előnyös volna, és pont ugyanolyan kérdés, mint anno az Unióba való belépésünk volt.
Tehát egyrészről biztos, hogy ahogy az uniós tagságunk, úgy a TTIPP is sokkal nagyobb fokú törvényességet kényszerítene ránk, mint amit a korrupt és dilettáns magyar politika eddig folytatott.
Másrészről viszont az Unióba lépésünkhöz hasonlóan itt is kizárólag rajtunk múlik, hogy tárgyalások során okosan vagy ostobán képviseljük-e a magyar érdekeket.
Mindenki emlékszik arra, hogy az unióscsatlakozási tárgyalásokon az akkori dilettáns Orbán-kormány csak feleakkora mezőgazdasági termelésre kért támogatást, mint amennyire kérhetett volna, ugyanakkor pedig egy csomó esetben felmentést harcolt ki a magyarnál jóval szigorúbb uniós élelmiszerminőségi szabványok alól.
Ez hatalmas veszteséget okozott a magyar mezőgazdasának, és mindmáig lehetővé teszi azt, hogy szemét minőségű élelmiszerekkel etessenek minket.
Jó volna, ha a mostani dilettáns Orbán-kormány a TTIP-tárgyalások során nem követne el hasonló merényletet a magyar nép ellen.
A fejletlenség valóban versenyhátrányt jelent, viszont nem lehet soha behozni úgy ezt a hátrányt, ha valaki nem száll be a versenybe. Utána pedig be kell vállalni a felzárkózásért való áldozatot. Nincs kényelmes felzárkózás.
A gazdasági kapcsolatokon keresztül a gazdasági hatékonyság áramlik. Úgy hogy a forrás helyen is megmarad. Úgy is mondhatnám hogy a hatékonyabb gazdaság felfelé húzza a kevésbé hatékonyat. Minél hatékonyabb gazdasággal vagyunk minél erősebb és több kapcsolatban, annál több hatékonyság áramlik át hozzánk. Egy új gazdasági kapcsolattal a kevésbé hatékony gazdaság nyer többet.
Amúgy kicsit mindegy hogy melyik fél nyer többet. Lényeg: mindenki nyer.
Hadd tegyenm hiozzá, Afrikában azok az államok fejlődnek, ahová befektetések mennek. ERzek a befektetések hozzák magukkal az infrastruktúrát, a munkakultúrát a szakértelmet, amelyek mind-mind fejlesztik az illető államot. és Magyarország ennél jóval kevésbé van elmaradva. Hogy aztán az illető kevásbá fejlett roszág mit kezd a lehetőséggel, az már az illető országon múlik, és ebben a vonatkozásban bennem is van szkepszis.
Orbánnék eddig is amihez nyúltak szarrá csinálták....heheee...
A TTIP jó lehetőség, de csak lehetőség. lehet vele élni, és lehet nem.
Válasz erre 

2016.07.05. 19:56:43

Szovjetunió, 50-es évek, Hruscsov vezetése alatt: Az államilag ellenőrzött médiában csak pozitív hírek jelenhetnek meg, folyamatosan fantasztikus eredményekről kell hírt adni, még ha hazugságok is. A jólét folyamatos emelkedését kell hirdetni. A rendszert kritizálni tilos, a kritizálókat eltávolítják (szibériába). A hazát folyamatosan támadják az imperialisták, ezért háborút kell folytatni mindenki ellen, minden nap. A párt vezetői, barátai jól élnek, mindenük megvan, míg az átlagembereknek alig jut valami. A munkás a példakép, az értelmiségi üldözendő. A pártpropaganda minden helyen a vezetőt dicséri, isteníti, a nép barátjának és jótevőjének hívja. A vezető személyesen dönt olyan kérdésekben is, amihez nem ért, és nem fogad kritikát a döntéseit illetően. 20 éven belül a Szovjetunió gazdaságilag, katonailag megelőzi az USA-t.
Ha valaki talál bármi hasonlóságot a mai Magyarországgal, az csak véletlen egybeesés.
Válasz erre 

Leylandi 2016.07.05. 19:57:34

@a nagy hohoohooo: "De például mi van azokkal a GMOkkal, amik mondjuk konkrétan a gyorsabb életciklusra vagy a nagyobb hozamra vagy a fagyállóságra vannak specializálva? Ezek mind károsak?"

A 70-es években az usákok felfedeztek egy fogamzásgátlót, ami hatásosabb, (túl) hamar piacra is dobták. Tökre a fogamzásra volt speciaizálva. Az miért káros? Hát dugni jó, nem? TEHÁT a termék jó!
Ja izé... majdnem elfelejtettem: mellesleg rákosak lettek tőle a nők... dehát nem akadhatunk fenn minden fejlődést gátló fiszf.sz kis jelentéktelen marhaságon!- mondták a jólmegfizetett tudósok.
Válasz erre 

telkoe 2016.07.05. 20:06:54

Kezdetek egy kicsit becsavarodni elvtársak... hogy fogjátok kibírni igy 2018ig?
Válasz erre 

a nagy hohoohooo 2016.07.05. 20:09:24

@Leylandi: Hááát ami ezt illeti:
"*A háborúban a tudósok megpróbáltak a sz.rból lekvárt gyártani. "

Ez már a Münchhausen kór...sose volt rá akár elképzelés sem,de lehet,sőt megengedem mert te magad létével bizonyítod,a nemzőidnek ez mégis sikerült..heeee..
. A fejlett ország azért fejlett, mert egy csomó hatékonyságnövelő eszközt már alkalmaz. A fejletlen pedig azért fejletlen, mert valami (az a valami jellemzően, de persze nem minden esetben, valami törvényi korlátozás) ezen eszközök alkalmazását akadályozza. A szabadkereskedelmi egyezmények ezeket az akadályokat szándékozzák kölcsönösen lebontani.

De még ha mindez hülyeség is (mert hát egy antikapitalista nyilván nem fogja ezt elhinni, hiszen azzal borulna az egész hitvilága), akkor is elég valószínűtlen, hogy a szabad kereskedelem _összes_ haszna a fejlettebb országban csapódjon le. Márpedig a fejletlen országtól megtagadni a kis hasznot csak azért, mert a fejlett ország is jól jár, az színtiszta aljasság.
A politikusoknak egyébként nem is muszáj semmilyen hasznot látniuk a szabad kereskedelemben. Elég ha megengedik. Ezzel pedig azokra bízzák a döntést a konkrét gazdasági kapcsolatok létrehozásáról [az üzletemberekre], akik saját pénzükkel felelnek e döntések helyességéért. Ők nyilván csak akkor fognak bármilyen gazdasági kapcsolatot kialakítani az idegen országgal, ha az számukra megéri. És az ő üzleti sikerük az ő országuk érdeke is
Lásd az Orbánpereputty...heheeee
A globalizáció nem valami világméretű gonoszság, hanem világméretű kiegyenlítődés. A fejletlen országok beszálltak a világpiaci versenybe a maguk előnyeivel (olcsó munkaerő), ennek következtében százmilliók életminősége emelkedik folyamatosan. Viszont emiatt a fejlettek növekedése belassult. A tömegcikk gyártás keletre vonult, emiatt nyugaton nőtt az alacsony képzettségűek között a munkanélküliség. Ez az oka a nyugati jövedelmi és vagyoni különbségek növekedésének is és nem a Piketty féle kapitalizmus válság.
A kérdés ez: mit gondolunk arról, ha egy állam demokratikusan választott döntéshozó hatalmi ágának (bármi is az) szabályai kimutathatóan csökkentik az adott ország polgárainak életszínvonalát úgy, hogy azt 1) esetleg nem szándékosan teszik, 2) az adott állam polgárai nem tudják ezt, netán támogatják. ha úgy tetszik, hülyének lenni - úgy is mint gazdasági növekedést korlátozni - nemzetállami jog-e vagy sem. (a vita kedvéért most azt hagyjuk, hogy a nemzetállamnak egyáltalán van-e bármi értelme 2016-ban)
Véleményem szerint nem a fejlettség szintje, hanem a helyi gazdaságpolitika határozza meg mennyit lehet profitálni a szabadkereskedelmi megállapodásból. Ha az ország tőkevonzó kêpessége (nem a spekulativ) alacsony, a gazdaság alacsony hozzáadott értékkel rendelkezik és az erőforrások felhasználása nem hatékony, akkor bizony vesztesei is lehetnek a nagyobb versenynek.
Lám Orbanisztánt naakkor ,hogyisvanaz a Magyarország jobban,majd még jobban teljesít?...sőt a Magyar reformok sikeresek?...
Csak nem attól fél a kormány ,hogy a TTIP okán derült ki ,hogy Orbánkirály meztelen?...hehee.....
Válasz erre 

Leylandi 2016.07.05. 20:11:15

@a nagy hohoohooo: "az USA környezetvédelmi, egészségvédelmi, fogyasztóvédelmi és munkavállaló-védelmi törvényei toronymagasan fejlettebbek, mint az Unióé."

Aha, láccik a döhérre hízott kis testükön!:-)

"A Contergan-botránytól a VW csalásának leleplezéséig az elmúlt évizedekben ez már számtalanszor bebizonyosodott."

Nemá... akkor a vw-botrányt nem is azért robbantották ki jól időzítve az usákok, hogy odab.sszanak a dájcsnak, kilőve egy nemzetközi versenytársat az USA-piacról, mert már több vw fogyott, mint kedilek, és így eccerűbb volt a "szabadversenyes" kapitalizmust megvalósítani??

" az USÁ-ban már egy évszázaddal ezelőtt is léteztek, és ennek megfelelően a megoldásukban sokkal nagyobb tapasztalat gyűlt össze, mint nálunk."

Még szerencse, hogy az usában az évszázadok alatt felhalmozott tapasztalat egy olyan szuper és okos népet teremtett, amit ez a frissenkeletkezett ojrópa sose fog utolérni! Azokhoz képest a német meg angol tudós egy sz.r!

"Hadd tegyenm hozzá, Afrikában azok az államok fejlődnek"

Hogy MICSINÁNAK??? Akkor nincsenek is velük teli a menekültcsónakok?:-o
Na itt hagytam abba...
Válasz erre 

Leylandi 2016.07.05. 20:20:32

@a nagy hohoohooo: velem eltévedtél, mert nem vagyok orbanisztánhívő, hiába nekem címezgeted. Meggyőződéses liberális vagyok, de ez egy kis figyelmes olvasás után kiderül. Nem vagyok fizetett/lekötelezett szolga, mint te. Én a saját kedvemre írogatok ide, nem éhbérért, egy alapítványban, második műszakra beosztva.
Válasz erre 

a nagy hohoohooo 2016.07.05. 20:22:40

@Leylandi: Lehet az a fogamzásgátlót fel kellett volna húzni a hímvesszőre..és nem lenyelni...hehe..
"A 70-es évek"....hát ebből a hülye szövegedből az jön le ..hehee....te is érintett vagy ,így hibásan nemzettek....
Jó tanács!
Ne beszélj magadban, mert aztán majd nem tudod, honnan hallottad azt a sok hülyeséget...

És végül,zárásul a témához:
"Ilyen lenne az Európai Unió, ha Orbán Viktorra bíznánk"

Egy igazi gyöngyszem:történt egyszer, hogy egy kis kelet-európai ország élére új vezető került
ez a vezető a nép által felkent meghatalmazottnak képzelte magát és bár hazája kvázi demokráciában élt, elhatározta, hogy hosszú ideig ő vezeti országát és személyesen biztosítja népe boldogulását
miközben ezen munkálkodott,természetesen a saját és családja boldogulása is fontos szempont volt
sőt, ahogy telt múlt az idő a nép boldogulása egyre inkább háttérbe szorult, a saját boldogulása viszont jól ment
a vezető szépen gyarapodott, hatalma erősödött, körülötte bólogató talpnyalók egész hada leste kívánságait és lelkendezett a vezető minden döntésénél
a vezető már-már mindenhatónak képzelte magát, hívei szemében isteni dicsfény uralkodott körülötte
az uralkodó egyszer kitalálta, hogy országának, népének boldogulása útjában a legfőbb akadály az adósság
elhatározta hát, hogy személyesen vezeti a harcba az országát az adósság ellen
nagy békemeneteket,tüntetéseket szerveztek a vezető mellett, melyek biztosították őt arról, hogy nem leszünk gyarmat
az adósságot mindenáron vissza akarta fizetni, az sem érdekelte,hogy közben a népe éhezik
ő maga nem szenvedett hiányt semmiben, hiszen minden gazdasági és politikai kulcspozíciót a kezében tartott, a politikai hierarchiában régi megbízható cimborák és haverok kezére juttatott korrupció által átszőtt rendszert üzemeltetett, melyben kevesek dőzsöltek, sokan meg nyomorogtak
de mindezt eltakarta a nép-nemzeti máz és a vezető személyét körülvevő csodálat
még az is megtörtént, hogy szülőhelyére, annak lélekszámának a duplájára tervezett labdarúgó stadiont emeltetett nem messze a házától
itt aztán a rendszer kegyeltjei elégedetten szotyoláztak és tapsikoltak a vezér csapatának meccsein, ki nem hagytak volna egy meccset sem, hiszen a dörgölőzés, a hajbókolás, a seggnyalás a rendszer része volt
az uralkodó, az országa szövetségi rendszere ellen is békétlenkedett és mindig mást csinált, mint az adott szövetség elvárt volna
élvezte a szövetség védelmét és el is várta azt, de ennek a szövetségnek a potenciális ellenfeleivel szemezett és kokettált a háttérben
a vezér meg volt győződve döntései helyességéről és igen szeretett hosszú, önmagát és kormánya döntéseit elismerő évértékelő beszédeket tartani ezen beszédek közönsége gondosan kiválogatott lekötelezettekből és a vezér személyes híveiből állt, így a kritika soha fel sem merülhetett.külső szemlélő és a lakosság szempontjából az ország ugyan szegényedett, egyre jobban szegényedett, de a vezér és klikkje jól élt
több évtizedes uralkodásra vágyott, hosszú távra rendezkedett be, és ez meg is adatott neki

24 évig uralkodott hazájában Nicolae Ceausescu, a Romániai Kommunista Párt főtitkára.

Köszönöm az estét,jól megnevetettetek ,mindig jó nevetni az ilyen "íkúvitéz"jobbereken ...
Válasz erre 

Leylandi 2016.07.05. 20:23:57

@telkoe: nyugi, elvtárs, előrehozzuk :-) Mármint az országváltást. A rencerváltás az itthonmaradottak dolga lesz...
Válasz erre 

Leylandi 2016.07.05. 20:30:31

@a nagy hohoohooo: "hát ebből a hülye szövegedből az jön le"

Miafaszé kerülgeted, ami kikívánkozik? Gyáva... Látod, piti kis fizetett csicska, te még a személyeskedést se mered egyenesen, szemtől szembe csinálni! Erről ismerni meg benneteket, gerinctelen taknyok. Na. A kurvaanyád húzott volna gumit a hímvesszőre, akkor nem lettél volna hülye.
Na írd meg hamar a napijelentést, add le a tartótisztnek, és húzz haza száraz zsömlét adni a kutyának. Untatsz.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2016.07.05. 20:44:33

A GMO lehet nagyszerű dolog, ha valahol specifikusan rá vannak szorulva.
Ha viszont nincsenek rászorulva, akkor éppen a GMO mentesség az ami óriási előny lehet egy szabadpiacon, teljesen függetlenül attól, hogy a génmódosítás éppen mit jelent, mert a lényeg, hogy az emberek mit gondolnak. Ha az emberek jelentős csoportja idegenkedik a génmanipulált termékektől, akkor a GMO mentesség versenyelőny. Ebből az előnyből kívánnak egyesek faragni.
A szabadkereskedelem is csudajó dolog, ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy potenciális verseny, melyben pillanatok alatt kifosztják a tétova, vagy hozzá nem értő résztvevőket. Bár ilyen magyar politikai elit mellett nem a szabaversenytől kell tartani.
Válasz erre 

Leylandi 2016.07.05. 20:53:50

@BiG74 Bodri: pontosan! Európa nincs rászorulva a GMO-ra, de Afrika valószínű igen, ott lehet próbálkozni.
Válasz erre 

Netuddki. 2016.07.05. 20:55:37

Ha a vóna ott nem vóna.
Ha az EU-t az orbán bandára bíznák, ugyanúgy szétlopnák mint Magyarországot...
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2016.07.05. 20:57:04

@Tibi !:
De tudod, hogy azt is csak értünk lopnák!
Válasz erre 

DFK 2016.07.05. 21:06:58

@a nagy hohoohooo: A GMOról szólva, soha senki nem csinált olyan vizsgálatot, ami közelében lenne a gyógyszeripari biztonsági vizsgálatoknak. Addig pedig veszélyesnek kell tekinteni. Dudits munkáját pedig a legnagyobb gmo cég szponzorálja a hírek szerint...
Válasz erre 

DFK 2016.07.05. 21:15:55

@a nagy hohoohooo: jaj, a gmo és a nemesítés teljesen más. Az előbbinél fajidegen géneket visznek be, míg az utóbbinál nem. Aki nem tud arabusul, az ne beszéljen arabusul.
Válasz erre 

2016.07.05. 21:37:09

@Leylandi: Az a baj a GMO-nál hogy a növény ugyan lehet hogy ellenállóbb bizonyos rovaroknak és tetveknek, viszont toxinokat termel rohadt nagy számban pontosan emiatt.
És azok a toxinok az emberre rohadt károsak. Tulajdonképpen olyan mint ha mini vegyszergyárak lennének.
De biztos van olyan GMO növény is mely valóban ellenállóbb mondjuk a szárazságnak vagy a fagyoknak. Utóbbi lehet hogy jégoldót termel vagy ilyesmit.:P:P:P
Válasz erre 

bloglegelő 2016.07.05. 22:08:07

"ilyen lenne, olyan lenne" ...

kormánykritikus publicista masztija ?
Válasz erre 

csakférfi 2016.07.05. 22:29:40

@a nagy hohoohooo:
A mai formájában a talajművelés és a talajgazdálkodás valamint a növénytermesztés tápanyagutánpótlás és a gépesített nagyüzem,tarthatatlan,elavúlt és tökéletlen.
Lényegtelen hogy gmo-s vagy természetes.
Ez így zsákutca az állattenyésztéssel karöltve.
:)
Erról sem nem az Eu sem nem az USA nem tehet.
Válasz erre 

gizmo26666 2016.07.05. 22:39:46

Mért nem lehet arra szavazni, hogy "igen-igen, lehet"
Válasz erre 

1ghost 2016.07.05. 22:53:17

Ha Orbán kezében lenne az EU, akkor pontosan az történne mint itthon. Lerohadna minden, és egy komplett kontinensnyi fiatal fogná menekülőre a dolgot.

Bár nem tudom, hogy pontosan hova mennének, de mennének az kurvaélet. Ahol egy korrupt, jellemtelen gazember áll az élen, onnan bizony minden normális ember menekül.

De az is lehet, hogy az átlag eu-béliek tökösebbek, értelmesebbek nálunk jóval, elvégre erre predesztinálja őket a történelem (polgári forradalmak kora). Vagyis kiegyenesítenék a kaszát, és Orbán meg a tolvaj sleppje menekülne fejvesztve, vagy záratna egyenesen a Bastillba. Esetleg a Tower-ba.
Válasz erre 

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.07.05. 23:12:15

@Ballib cenzúrázók réme 16: Én azt javaslom, hogy ne kerülgessük, mondjuk csak ki: éljen Orbán Viktor!

:-)
Válasz erre 

fideszes Bróker kormány 2016.07.05. 23:42:02

Ha Lopbán lenne az EU vezetője, akkor

az EU központját Moszkvába rakná át

a tagországok életszínvonala a bulgár putriország nyomorával lenne egyenlő

a tagországok befizetését a a gázszerelő strómanjának a számláján tartaná

a proli alattvalóinak meg naponta 5-ször kellene elénekelniük az Internacionálét
Válasz erre 

a nagy hohoohooo 2016.07.05. 23:42:51

@DFK: Látod, látod, te is igazolod, hogy sokat kell előbb olvasni ahhoz, hogy írásra vetemedjen valaki.
Ne mond ,hogy neked van választójogod ,de a sárga ház gumiszobájában a csendes őrülteknek nincs....ez az igazságtalanság .
Vedd le lécci a szemüveged ,had jusson be némi fény a sötét fejedbe legalább a pupillákon át:
"Én magam mezőgazdasági mérnökként a gyakorlatban láttam, milyen nagyszerű dolgokat lehet megcsinálni, vagy csinálnak meg már most a legfejlettebb európai kutatóintézetekben. Szerintem nagyon rossz dolog, ha mi törvényalkotói minőségünkben akadályozzuk ezeket az újításokat. A GM növényeket immár 20 éve biztonságosan fogyasztják. Ideje befogadni ezt a technológiát! Ne hagyjuk magunkat alaptalan félelmektől vezettetni!

Világosabban meg kell határozni azt a kört, amelyre a „GMO” meghatározás érvényes. Ennek szükségességére az egyik legeklatánsabb példa egy új növénynemesítési módszer, a ciszgenezis, amelyet alaptalanul a genetikai módosítások közé sorolnak. Azért is nagyon jó példa ez, mert világosan illusztrálja, hogy a GM növényekről beszélve néha milyen felemás módon gondolkodunk. A ciszgenezis olyan módszer, amely ugyanazon a fajon belül ültet át géneket. Ezzel a módszerrel a burgonyát kevésbé érzékennyé lehet tenni egy nagyon közönséges és pusztító betegségre. Még 2012-ben az Európai Élelmiszer-biztonsági Hatóság arra az eredményre jutott, hogy ennek a módszernek a használata éppen olyan biztonságos, mint a hagyományos nemesítés, és ha a nemesítési folyamat során használt gének kizárólag a célfajból származnak, a termék nem GMO. Ennek ellenére még mindig nem használhatjuk ezt a módszert Európában, annak ellenére, hogy egyes tagországokban több mint 50%-kal csökkentené a kiszórt növényvédő szerek mennyiségét, ezáltal növelné az élelmiszer-biztonságot, csökkentené az élelmiszer-veszteséget, és drasztikusan csökkentené a mezőgazdaság okozta környezeti kárt.

Számomra teljesen világos, hogy a GM növények a jobb jövőt képviselik, és nem csak Európa számára. Vegyük példának azt a genetikailag módosított rizst, amelynek segítségével A-vitaminnal lehetne ellátni azt a 250000–500000 gyermeket, akik évente megvakulnak ennek a specifikus élelmiszer-kiegészítőnek a hiánya miatt. Biotechnológia, nanotechnológia, GMO-k – mindez borzalmas tudományos fantasztikumnak tűnhet, de a valóságban ígéretes kutatási területek, amelyek éppen azt tudják megvalósítani, amit mi emberek mindig is kerestünk, miközben jobb jövőt próbáltunk építeni. Ezért ha a GM növényekről azt állítjuk, hogy nem „természetesek”, vagy nem „fenntarthatók”, az nem megalapozott tudományos véleményen, hanem technofóbián alapuló kijelentés. Persze várhatunk örökké, hogy bizonyítva lássuk, teljesen biztonságos-e valami, de ezen a területen inkább lendületesen haladnunk kellene előre egy magasabb cél érdekében.

A most tárgyalt, frissített törvényjavaslatnak sok jó oldala van. Valóban nagy gondossággal kell eljárnunk, amikor az emberi egészségről és a környezetünkről van szó. De soha nem szabad hagynunk, hogy megalapozatlan félelmek uralkodjanak el rajtunk, függetlenül attól, hogy melyik tagállamban élünk. Elérhető közelségben van egy még jobb, még tisztább és még termelékenyebb mezőgazdaság kialakítása, az egyre növekvő népesség táplálására. Európa a maga sokszínűségében bizonyára már egyesült, de tegyük lehetővé, hogy a tudomány legyen a közös alap.

A szerzőről: Jan Huitema holland képviselő az Európai Parlament mezőgazdasági és vidékügyi bizottságának tagja.
Az eredeti cikk megtekinthető:: The Parliament Magazine

A cikk letöltése pdf formátumban.
www.zoldbiotech.hu/cikk/262-A-GMO-k-a-jobb-j-v-t-k-pviselik
Válasz erre 

a nagy hohoohooo 2016.07.05. 23:52:15

@Leylandi:

Részlet csak idiótáknak:
"Ha azonban az aktivisták győznek, ezek a feljavított vetőmagok soha nem jutnak ki a laboratóriumból. És itt érkezünk el, befejezésként, a GMO-ellenes projekt lényegében tekintélyelvű, önkényes természetéhez. Ezek az aktivisták – akik között meglepően kevesen vannak az afrikai vagy indiai kisgazdálkodók – azt állítják, hogy pontosan tudják, mely vetőmagok vetését kell megengedni a fejlődő országok gazdálkodóinak. Az önjelölt kampány-résztvevők által ideológiailag nem szentesített vetőmagokat pedig örökre be kell tiltani. A dolog iróniája abban rejlik, hogy ezek a túlnyomórészt baloldali aktivisták, akiket állítólag annyira aggaszt a vállalatok hatalma, eltökélten megtagadják a választás jogát a világ legszegényebbjeitől – a fejlődő országok megélhetési gazdálkodóitól. Ez igazából több, mint irónia – ez kegyetlenség, méghozzá olyan kegyetlenség, amelynek véget kell vetni, most!

Gyakran idézik H.G. Wells mondását, miszerint a civilizáció az oktatás és a katasztrófa közötti versenyfutás. Michael Specter New York-i író, aki „Denialism” („Tagadizmus”) címmel nagyszerű könyvet írt a tudományellenes mozgalmakról, frissíti ezt a gondolatot, és úgy fogalmaz, hogy a civilizáció – versenyfutás az innováció és a katasztrófa között. Ez többszörösen is igaz ma, amikor a civilizációt konkrétan fenyegeti az éghajlatváltozás és az ökológiai szűkösség kettős katasztrófája, amely a nagyobb és tehetősebb népesség növekvő élelmiszerigényével ütközik.

A megoldás ugyanaz, mint ami mindig is volt – az innováció, ez a páratlan emberi képesség új eszközök megteremtésére, ami már annyiszor megóvta az emberi fajt a látszólag elkerülhetetlen malthusi összeomlásoktól. Ezért ha éppen most utasítjuk el az innovációt, azzal nemcsak valószínűvé, hanem elkerülhetetlenné tesszük a katasztrófa bekövetkeztét.

Pontosan erről szól a kiváló Norman Borlaug intése, amelyet halála előtt ránk hagyott:

„Ha az ódzkodóknak sikerül megállítani a mezőgazdasági biotechnológiát, éppen ők fogják előidézni azt az éhínséget és a globális biodiverzitásnak azt a krízisét, amelyeket majdnem negyven éve jósolnak.”

Végeredményben az összeesküvés-elméletek csak egy módon tudnak kihalni: úgy, hogy egyre több ember ébred rá a valóságra és utasítja vissza ezeket. Akkor talán eljön az a fordulópont, amelytől kezdve mindaz, amit korábban bölcsességként fogadtak az emberek, egyre inkább a maga valódi ostobaságában mutatkozik meg nekik.
zoldbiotech.hu/cikk/137-Ideje-a-hely-re-tenni-a-GMO-ellenes-sszeesk-v-s-elm-letet

A többi fenti linkben, a link pedig azért van mert abban van az információ,mint tojásban az élet....,s nem mint a szemed mögött lévő űr sötétsége...hehe....
Válasz erre 

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.07.06. 00:27:57

A Brexit utáni maradék EU csak gyökeres politikai fordulattal, és a büsszeli bürokrácia gyökeres átalakításával, jogköreinek alapos megnyirbálásával tartható egyben. Egyébként szép sorban jön majd a Fraxit, az Itxit, a Denxit, az Auxit, és így tovább..
Válasz erre 

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.07.06. 00:30:55

@1ghost: Épphogy jelenleg távozik számos fiatal Európából más földrészekre. A spanyolok és portugálok közül egyre többen Dél-Amerikában próbálnak szerencsét, az angolok pedig Ausztáliában, és Új-zélandon próbálkoznak
Válasz erre 

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.07.06. 00:33:05

@Diorella Queen: Ezzel két legyet ütnek egy csapásra. A GMO-van a nyugdíj probléma is egy csapásra megoldódik. Szép új világ..
Válasz erre 

Hajdú Peter 2016.07.06. 03:40:01

"Ön szerint Orbán Viktor lehet egyszer az EU első ember?"

Felesleges kerdes, Orban Viktor, mar most is Europa legmeghatarozobb, legtekintelyesebb politikusa.
Válasz erre 

Max val Birca főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2016.07.06. 05:26:08

@Neo07:

"amíg ti ennyire szervilisen gondolkodtok a Nyugatról"

A ballibaság egyik alapja a nyugat seggét nyalni.
Válasz erre 

Max val Birca főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2016.07.06. 05:30:11

@roli101:

A hasonlóság a szovjet bürokraták és a ballib aktivisták között valóban hatalmas.
Válasz erre 

luis5 2016.07.06. 06:05:48

Az Euban nem vezetne be reformokat.

Pontosan mit is????
Válasz erre 

a nagy hohoohooo 2016.07.06. 06:13:19

@A megvalósult amerikai ólom..: Hülye vagy fiam mint szódás a lovát...ezzel a fészbukszarral röhöglek ki..
Akik a britek EU-ból való kilépéséért szurkolnak, ne felejtsék el: a Brexit a békét őrző és a konfliktusokat tárgyalásos úton rendező európai politikai közösség meg fog erősödni,kevesebb ,de határozottabb lesz,Dobóval szólva aki az ostrom előtt azt mondta inkább kevesebb oroszlán ,mint sok nyúl.. Németország további, jelentős politikai befolyásnövekedését fogja jelenteni.
Nem kritikátlanul de érdekünk , legyünk őszinték... ne essen szét az EU és vesszen el minden..., ami elveszhetne. Mondjuk a béke.
Az a helyzet állt elő, hogy Orbán már kiépítette a totális diktatúrát, minden független állami intézmény élén a neki megesküdött szervilis személy áll.
A maffiaállam olajozott működik napról napra sikerül milliárdokat ellopni feltűnés nélkül, ha bármi kiderülne a FideSS kezén az igazságszolgáltatás is. Nemcsak a földön, az egyház kézben tartásával a túlvilágon is.
Na most Orbán szeretné már realizálni a tényleges diktatúrát, aminek egyedül az EU a gátja. Ha nem volna az EU, a despota már üzembe állította volna a táborokat.
2006 mögött is Orbán állt, már akkor puccsal magához akarta ragadni a hatalmat.
A fékevesztett hatalmi vágya legutoljára 2006-ban mutatta ki a foga fehérjét.
Fék és egyensúly? Tolerancia?
Az EU-ból senki sem akar kilépni a szélsőjobb kivételével.
Ez nem jelenti azt, hogy mindig mindennel egyetértenénk, mindennek hajbókolnánk, természetesen vannak nézetkülönbségek és harcolni kell az érdekeinkért az unión belül.
Ja, téééényleg, tisztára úgy, mint a szocializmus éveiben a "nyugat", a "kapitalizmus", amely a "gödör szélén állt" ... aztán,baszus hát nem a szocializmus tornyát döntötték bele mindenestől abba a kuva gödörbe, a "nyugat", a kapitalizmus és az EU pedig köszöni szépen jól van .A britek pedig különcök, a vicc szerint, eleve azért élnek egy szigeten - európaiként - , hogy nehogy elterjedjenek, mintha nem tudnád, hogy többek között, éppen miattunk, a potyaleső, 2004. után csatlakozott, egykori szoci országok miatt (az innen érkező román, lengyel, magyar vendégmunkások, a nekik kifizetett sok szociális támogatás stb.), a britek erős szociális hálóját kihasználók miatt a legnagyobb az elégedetlenség. Maga a kilépés is ennek kapcsán merült fel!
De azért kiterelitek a sok birkát a birkamenetre,hogy nem leszünk gyarmat.
Akkor kell a gyarmat vagy nem?
Kell a lóvé amit el lehet lopni vagy nem?
Hazudtok reggel,este meg éjjel....
Ismerős?
Egyebekben: ki adna munkát a sok magyarnak országon belül, ha nem lennének a multik, ha nem lenne EU-s forrás, ha nem lenne forgótőkéje a multinak, ki csinálna komoly beruházásokat az országban? A többségében, sehol hitelt nem kapó kis cégek, akik nem képesek gazdálkodni (mert kiszedik az osztalékot, a budai villa, évi három nyaralás érdekében, dolgozóikat meg be sem jelentik, a NAV-nak ez meg fel sem tűnik), önállóan piacot szerezni, s azt meg is tartani (!), vagy kicsoda? Az önkormányzatok közmunkán kívül (+néhány hivatalnok és oktatási intézményben dolgozó) milyen munkát képes adni? Ráadásul a multi muszáj, hogy bejelentsen, mert őket - nagy adózóként, kiemelt adózóként - állandóan ellenőrzik. Bizonyára ügyeskednek ők is, de lényegesen kevesebb a mozgásterük ezen a sumákolás téren, mint egy kedves, echte magyar vállalkozónak!
Válasz erre 

midnight coder 2016.07.06. 06:40:44

Az unió legnagyobb problémája jelen pillanatban az, hogy versenyképtelen a világ többi részével szemben. A központ még elvan a tartalékokból, de a periférián bizony mindenhol szar van a palacsintába a görögöktől a spanyolokon át egészen idáig. És ez a szar egyre nagyobb, mert az ipar Kínában, a szolgáltatás pedig megy Indiába, a levegőből pedig sokáig nem lehet megélni.

E mellett a népesség öregszik, méghozzá rohamosan. Ez ellen pedig úgy próbálnak védekezni, hogy Afrikából és a Közel-Keletről beengednek egy rakás iszlamista terroristát, akik viszont beilleszkedés helyett párhuzamos társadalmat építenek, és GDP termelés helyett a segélyezettek és a bűnözők számát gyarapítják.

Ezek az EU jelenlegi problémái, amivel még szembenézni sem képes a jelenlegi politikai elit, nem hogy kezelni azt.
Válasz erre 

midnight coder 2016.07.06. 06:42:09

@a nagy hohoohooo: A BRExit-tel az amúgy is süllyedő EU a legnagyobb befizetőjét és az egyik még viszonylag életképes gazdaságát veszítette el.
Válasz erre 

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.07.06. 07:16:22

@telkoe:

"Kezdetek egy kicsit becsavarodni elvtársak... hogy fogjátok kibírni igy 2018ig? "

Esténként imát mondanak orbán elvtársas házioltáruknál, álomba szenderedve éltetik a Csúti Nagy Vezetőt, oszt máris szebbnek érzik az életüket. A jobbak megkapják lehetőségnek, hogy egy trafik előtt söprik az utcát, oszt mindent elértek az életükben, amit a Csúti Nagy Focista előírt nekik.
Válasz erre 

midnight coder 2016.07.06. 07:47:12

"Az EU-ból senki sem akar kilépni a szélsőjobb kivételével."

Persze hogy nem. A 40 év szocializmusa után örökölt katasztrofális termelési infrastruktúra mellett, amin csak rontott a privatizációnak nevezett szabadrablás, illetve az elmúlt 30 év katasztrofális gazdaságpolitikája miatt ma már szinte nincs is saját gazdaságunk, csak a multik, és az ő beszállítóik, illetve a belső piacot ellátó cégek (kereskedelem, építőipar, stb). Egy kilépés az EU-ból a multik elvesztésével járna. Ezért nem tudunk mi kilépni az EU-ból - szemben a britekkel. Persze ebben az egészben hosszú távon benne van a katasztrófa: hacsak nem kezdünk el erőteljesebben kifelé kacsintgatni, akkor az EU-val együtt bukunk mi is.
Válasz erre 

midnight coder 2016.07.06. 07:51:18

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye: Neked az a bajod, hogy csak Orbán segge van a szemed előtt, és ettől nem látsz semmi mást. Fasza dolog az, ha az életünket egyetlen ember gyűlölete köré tudjuk berendezni, de az az igazság, hogy Orbánon túl is van világ. Igen, Orbánnak ideje lenne mennie a levesbe, csak az a gond, hogy jelenleg nem nagyon látom azt, aki a helyébe léphetne.
Fletó egy katasztrófa volt, Bajnai nem hülye, de a baloldalon semmi keresnivalója még akkor sem, ha annak az oldalnak a balhoz mára már nem sok köze van. Ráadásul jelen pillanatban senkinek sincs lövése sem arról, hogy hogyan kellene kimászni a szarból. A baloldal kommunikációja kimerül abban, hogy az Orbán lop, ami kicsit kevés az után hogy ők is emiatt lettek leváltva.
Válasz erre 

1ghost 2016.07.06. 08:17:39

@midnight coder:

"Orbánnak ideje lenne mennie a levesbe, csak az a gond, hogy jelenleg nem nagyon látom azt, aki a helyébe léphetne."

Ezt az ócska Habony dumát már senki nem veszi be! Avitt. Így hát visszahúzhatsz vele a tolvaj gazdád seggébe.
Válasz erre 

Mérnork 2016.07.06. 09:27:34

"A fejlett ország azért fejlett, mert egy csomó hatékonyságnövelő eszközt már alkalmaz."
Ja, kitelepíti a gyártást és szokszor vele együtt az R&D-t a csóró régiókba, ahol a szerencsétlenek negyed annyi bérért végeznek _több_ munkát, mint az otthoniak. Otthon megmaradnak a kereskedők meg az őket kiszolgáló irodisták meg pár nagyfőnök. A kitelepített leányvállalattól "megveszi" az anyacég a termékeket és utána annak az árnak 2-5×-öséért eleadja a tényleges vevőnek.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2016.07.06. 10:30:34

@a nagy hohoohooo: Egyem a szived, annyira átlátszó ez az érvelésed a GMO és a köréje kanyarintott átverés mellett :)

1. Nem minden GMO káros: ez valóban így van, de azért nem kéne emberkísérletekt folytatni. (Hasonló volt a benzin ólmozásával is)

2. Éhezés: A fejlettt világban az élelmiszer kb. 40%-a a kukában végzi ill. túlsúlyos a lakosság 40%-a. Előbb talán hatékonyabbá kéne tenni a felhasználást

3. GMO vetőmag + vegyszer: Csak a nagy gyártók engedélyével lehetne vetőmagot kereskedelmi forgalomba hozni és minden évben meg kéne venni az új vetőmagot és a hozzá fejlesztett vegyszert. Muhahaha. Segítsünk a multiknak a monopólium-építésben. Ugye ezt nem gondolod komolyan.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2016.07.06. 10:33:15

@midnight coder: És az Eu fenntart egy elég vaskos jóléti rendszert, legalább is a magországokban. A migránsok gyakorlatilag azért kellenének, hogy megtermeljék a német nyugdíjas nyugdíját.
Válasz erre 

Andy73 2016.07.06. 10:33:43

Hogy milyen lenne az EU, ha Orbán vezetné, nem tudjuk. Lehet találgatni és fantáziálni, de majd kiderül akkor, ha erre esetleg sor kerül.
Az viszont beszédes, hogy az ő neve felmerül lehetséges EU-s vezetőként. Még beszédesebb, hogy még egy ilyen elvakultan baloldali bloggernél is.
Fordítva mindez elképzelhetetlen. Az, hogy egy magyar baloldali politikus vezesse az EU-t, fel sem merül. Nem csoda, hiszen ők még arra is képtelenek és teljesen esélytelenek, hogy Magyarországot vezessék.
Válasz erre 

Andy73 2016.07.06. 10:39:34

Alfréd inkább arról írhatna, miért és hogyan golyózták ki Botka elvtársat az MSZP vezetőségéből. Szegedi baloldaliként hátha tudna erről érdemi információval szolgálni. Az lehet, hogy több embert érdekelne.
Válasz erre 

telkoe 2016.07.06. 10:49:51

@Andy73: Botka valoszinuleg par szinttel afolott van mint hogy egy netaktivista okosnyuggerrel errol erdemben beszelgessen. A jeloltseget szokasosan hulye parttarsa mar meglebegtette, mostanra valszeg vilagos lett neki, hogy a regivagasu komcsi elitben es a korulette legyeskedo "halado baloldali ertelmisegi" csocselekben eselye sincs sikerre, hanem elobb-utobb kicsinalnak valami gagyi belso intrikaval.
Válasz erre 

Jossarian 2016.07.06. 11:04:55

Anyad!
Válasz erre 

Jossarian 2016.07.06. 11:06:21

Ja bocs, nem vettem eszre, hogy ez egy zsidokommunista blog, itt meg az egvis voros. Hogy rohadnatok meg
Válasz erre 

csakférfi 2016.07.06. 11:31:27

@a nagy hohoohooo: Alapból a génkezelt vetőmagot meg kell venni minden évben??
vagy a hibridet??
Ez monopolizálná a multikat.
Honnan veszed hogy ez jó.
Honnan veszed hogy a "megvakult" gyerekekhez eljut a drága rizs??
Tele vagy önáltatással??
nem sértésnek szánom.
Az emberek nagy része ilyen mint TE.
Ezért birka módjára bekálják a fejlődés elméletet = GMO.
Válasz erre 

Netuddki. 2016.07.06. 11:36:09

@BiG74 Bodri: GMO? Mint g.ci mutyista orbán?
Válasz erre 

Netuddki. 2016.07.06. 11:56:00

Volt valami film amiben kifejtették, hogy a GMO azért nagy biznic azoknak a cégeknek akik előállítják az ilyen vetőmagot, mert a szabadalom miatt csak ők állíthatnak elő ilyen vetőmagot és csak ők forgalmazhatják. A szabadalmak miatt a farmer nem vetheti el a saját maga által termelt magot, sőt nem is termelhet ilyen célból.

A turpisság ott folytatódik, hogy ha egy nem GMO-s növényt termelő farmer földjén lévő növényeket beszennyez beporzás útján a mellette lévő táblában a GMO-s növény, akkor simán perelhetik, hogy az ő GMOS "technológiájukat" használja. Ergo ebből már nem vethet a farmer, hanem jó drágán újra meg kell vennie a vetőmagot.

Ha ez valóban igaz akkor jogi nonszensz. Valójában a GMO-s növényeket előállító cégeket kéne perelni ha más, nem GMO-s növényeket beszennyeznek a termékükkel. Ha nem tudják megoldani a szennyezést, akkor ne használják!

Na, ez a GMO fő veszélye, a monopólium, hogy pár cég kezében van a vetőmag előállítás.
Válasz erre 

csakférfi 2016.07.06. 11:56:56

@nemecsekerno_007: Aha !!
:)
Kapiskáljuk!!
:)
Az EU egy burokratikus mutyi a multik csontig leszopása!
Törvényekbe burkolva!!
:)
Válasz erre 

csakférfi 2016.07.06. 12:00:21

@Jossarian: nem kell olvasni az igazat ha valaki hazudik.
Az előbb utóbb belebetegszik.
Azt meg nem akarjuk hogy neked rossz legyen.
Veled ellentétben másokat is embernek tekintünk.még akkor is ha nincs esetleg diplomája és merdzsója!!
A vélemény számít meg az "évek".
:)
Válasz erre 

króm nickel 2016.07.06. 12:38:00

Ahol nem korlátozzák a GMO növények termelését, az nem azt jelenti, hogy kötelező azt vetni. A helyi farmerek mégis minden évben újra megveszik a GMO-nemesített vetőmagot a hagyományos helyett. Bizonyára tudnak számolni és jobban járnak vele.
Válasz erre 

fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya 2016.07.06. 13:17:40

Mit akar Orbán az EU-val? Nem hogy az integráció további elmélyítésében érdekelt, de még a meglévő integrációs kötelékeken is lazítana.

És hogy hogyan nézne ki Orbán Uniója? Ha már nagyon hasonlítani kéne valamihez: Orbán leginkább a mai fővárosi önkormányzat mintájára alakítaná át az EU-t. Budapest vezető döntéshozó testületében a budapesti önkormányzati reform óta ott ülnek a kerületi polgármesterek plusz a szinte nulla jogkörű főpolgármester. A fővárosi önkormányzat lényegében 23 különálló kerület laza gyűjtőhelyévé silányodott. Semmi több.

Valahogy így képzeli el Orbán is az általa megálmodott EU-t. Ez az unió nem több, mint a teljes - pénzügyi-jogi- és egyéb- önállóságot élvező tagországok puszta csoportosulása, akik fenntartanak bizonyos közös intézményeket, és van persze egy közös kasszájuk, mint eddig is, ahonnan jön a pénz továbbra is.

Holott az unió nem erről szól.

A tagállamok (nemzetállamok) puszta számtani összege még nem Unió. A köztük lévő jogi-gazdasági-és társadalmi természetű integráció teszi a társult államok szövetségét Unióvá. Az pedig az egyes tagok részéről az önállóság bizonyos feladását jelenti, de ez így van rendjén.
Válasz erre 

fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya 2016.07.06. 13:23:26

@midnight coder: "Az unió legnagyobb problémája jelen pillanatban az, hogy versenyképtelen a világ többi részével szemben. "

Ezért kell tovább mélyíteni az integrációt és nem szétverni azt.
Válasz erre 

Jossarian 2016.07.06. 13:28:09

@csakférfi: csak azt kivanom neked, hogy eleted hatralevo reszet eld egy igazi kommunista orszagban, hogy megtudd, mi is az amiben hiszel. Es nem partfunkcionariuskent hanem mezei halandokent, hisz mindenki egyenlo, nem? Na az lenne az igazi buntetes szamotokra, divatkommunista majmok
Válasz erre 

fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya 2016.07.06. 13:31:22

@Max val Birca főszerkesztőhelyettes: "A ballibaság egyik alapja a nyugat seggét nyalni."

Ez nem seggnyalás, közös érdekek mentén hitet tenni az uniós integrációban. És ha egy nyugati politikus erről értekezik, akkor egyet lehet érteni vele. Semmi nyalás.

Te viszont Putyin seggét nyalod, és az Unió szétverésében vagy érdekelt. Tehát esetedben egy seggnyaló bagoly mondja verébnek, hogy seggnyaló.
Válasz erre 

Max val Birca főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2016.07.06. 13:44:22

@fidesz jobbik maszop dk együtt pm lmp egykutya:

De bizony az.

Ha valóban közös érdekek mentén való együttműködésről lenne szó, akkor a ballibek időnként esetleg nem pont 100 %-ban ugyanazt mondanák, mint amit Brüsszel akar éppen.

A valódi együttgondolkodás olyan, hogy vitázunk, de mivel értékrendünk hasonló, majd kompromisszumhoz jutunk.

A ballib módszer más: mindig egyetérteni a nyugattal, mindegy mit mond.

Mi nem nyaljunk Putyin seggét, hanem közös humanista értékrendünk alapján egyetértünk sok mindenben,
Válasz erre 

Max val Birca főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2016.07.06. 13:45:47

@Tibi !:

Abbahagytad a drogozást, hogy hirtelen értelmeset írtál?
Válasz erre 

fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya 2016.07.06. 13:57:39

@Max val Birca főszerkesztőhelyettes:" Ha valóban közös érdekek mentén való együttműködésről lenne szó, akkor a ballibek időnként esetleg nem pont 100 %-ban ugyanazt mondanák, mint amit Brüsszel akar éppen."

Duma. Egyáltalán mit értesz Brüsszel alatt? Nem ártana tisztázni. Az EU legfőbb döntéshozó szerve az Európai Tanács, benne a 27 tagállam választott állam-és kormányfőjével. A Tanács szabja meg az Unió általános politikai irányvonalát, és hozza meg a legfontosabb strukturális döntéseit.

Brüsszel hivatalos álláspontja végeredményben az, ami a Tanács álláspontja. Az Európai Bizottság - élén Junkerrel- jelenleg inkább puszta végrehajtó szerv.

Ez a "ne a Brüsszel mondja meg, mi legyen" unalmas, süket duma. Brüsszel az ET és az EB székhelye, ezek az EU legfőbb szervei, naná hogy ők mondják meg, mi legyen.
Válasz erre 

Max val Birca főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2016.07.06. 14:02:26

@fidesz jobbik maszop dk együtt pm lmp egykutya:

A magyar ballibek szerint nem lehet magyar álláspont, hanem meg kell várni mit mondanak a hatalmasok, majd bólogatni.

Orbánék szerint pedig kell magyar álláspont, s azért harcolni kell.

Az egyik debil politizálás, a másik értelmes.
Válasz erre 

Afrika steht an der Elbe 2016.07.06. 14:13:08

@1ghost:
Egyre inkább úgy tűnik, aki elől rövidesen menekülni fognak, az éppenséggel nem Orbán lesz, hanem Merkel és társai. De mindegy, élj nyugodtan a magad kitalált világában.
Válasz erre 

Ma Baker 2016.07.06. 14:20:48

Az ilyen üres fröcsögő cikkeket már az index erősen ellenzéki olvasótábora sem szopja be...
Válasz erre 

fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya 2016.07.06. 14:21:42

@Max val Birca főszerkesztőhelyettes: "Orbánék szerint pedig kell magyar álláspont, s azért harcolni kell."

Orbán álláspontjai rémségesek, de amúgy persze bármikor lehet magyar álláspont mindenről. Törekedjen arra, hogy ebből többségi álláspontot kovácsoljon. Ha nem sikerül, akkor viszont a többségi álláspontot onnantól magára nézve is szépen követendőnek tekinti.
Válasz erre 

Afrika steht an der Elbe 2016.07.06. 14:24:17

@Max val Birca főszerkesztőhelyettes:
Én is csak pislogtam.
Válasz erre 

igazi hős 2016.07.06. 16:44:05

@Neo07: "Pedig az EU túlélését a független és erős tagállamok adhatják" Az erős tagállamok alatt kiket értesz? Németországot és ???
Pont fordítva, a függetlenség, ahogy a UKIP és a többiek felvetik csak gyengítik a közösséget és a saját országukat is, nem véletlen, hogy a legtöbb ilyen pártot az oroszok támogatják pénzzel, propagrandával, ami épp szükséges.
Csak a teljes integráció és a közös vezetés adhatja meg csak azt, amitől az EU 10-20 év múlva még tényező lesz az USA és Kína mögött. A rideg valóság az, hogy az EU elutasítása egyenlő Moszkva alá tartozással, nincs független út még a nálunk nagyobb országoknak sem. Anglia sem független utat választ a kilépéssel (ha kilépnek egyáltalán), hanem a német-francia tengely helyett az amerikai társat, de ez elég messze lesz az egyenrangú partnerségtől.
Válasz erre 

igazi hős 2016.07.06. 16:56:17

@a nagy hohoohooo: Bocs, de a TTIP nem egyenlő a GMO-val. A munkajogi vagy versenyjogi szabályokban ugyanakkora eltérés van a két felfogás között: "én csinálok valamit és bizonyítsd, hogy hibás" vs "ha tudjuk, hogy nem hibás, akkor csináljuk meg". A GMO-nál a második is megállna, de politikai kérdést csináltak belőle a gazdasásilag nem nagy, de hangos csoportok.
Válasz erre 

atpijkamo107 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.07.06. 17:57:16

@a nagy hohoohooo: "1986 óta egy nyomorult káros hatást nem bizonyított senki"

Elmondom, mi a baj a GMO-val. Új fajokat hoznak létre, az eredmény kiszámíthatatlan. (Most ne gyere azzal, hogy nemesítéssel is kijön ugyanez, mert nem igaz.)

Macskák Ausztráliában.
Varangyok Ausztráliában.
Parlagfű Európában.
Antibiotikum rezisztens szuperbaktériumok.
Tűzhangyák, afrikai méhek Amerikában.

Sorolhatnám az idegen fajokat, amik irtózatos károkat okoznak, és kipusztíthatatlanok. Most a GMO-val bármikor előállíthatnak egy ilyet, és nem tudjuk mi lesz az eredmény, és nem tudunk ellene védekezni, sem tőle megszabadulni. Ez a baj a GMO-val, és ezért be kéne tiltani a szabadföldi kísérletezést.
Válasz erre 

Szúrófény 2016.10.02. 05:06:51

@kvadrillio: A vezetői poszt megőrzésének tízparancsolata

(A gyakorlati szervező tapasztalatából)

Ha valaki, valamilyen vezetői állást, pozíciót elért, annak elemi érdeke, hogy ezt megőrizze!
(Mert ha ez nem sikerül, annak társadalmi megítélése egyértelmű bukással egyenlő!
Milyen módszerei vannak (kínálkoznak) a vezetői poszt megőrzésének?

1.A vezetett kollektíva átrendezése:
Ha ebből a kollektívából „emeltek ki” a régi (a tehetségesebb, szakmailag, emberileg különb munkatársak)
a. eltávoznak önként, mivel nem ismernek el maguk fölé főnöknek
b. aki ezt nem teszi: kinevezéssel, áthelyezéssel, felmondásra kényszerítéssel el kell távolítani (mert az Ő jobb képességük a te vezetőségednek az állandó megkérdőjelezését jelenti!)
2. Ki kell alakítanod a magad csapatát!
- olyan emberekből, akik a Te vezetőségedet elismerik, mert:
a. - nálad is gyengébb képességűek, (alacsonyabb végzettségűek, fiatalabbak, kevesebb szolgálati idejük, befolyásos barátjuk van.)
b. -a jó képességűek csak akkor maradhatnak, ha „húzós” barmok, akiket csak a munka érdekel, és nincsenek főnöki ambícióik.
3. Meg kell találnod azokat az embereket, akikkel a saját
Szakmai, tudásod hézagai betömhetők. Akik a szakmai döntésekben hajlandók súgni, megmenteni a nagy leégéstől, melléfogásoktól, vagy akire a rossz döntés felelőssége „rálőcsölhető”

4. Meg kell őrizni a fennálló rendet, hierarchiát!
a. mert egy új rendszerben nem biztos, hogy a Te posztod,
megmarad, vagy abban is vezető maradsz!
7. Beosztottak kezelésének szabályai:

a. A gyeplőt rövidre fogni. Igyekezz mindenről tudni! Ösztönözd, becsüld meg az informálni hajlandó munkatársakat!
b. Tartsd be, és tartasd be az adott munkahelyen kialakult szabályokat. Intim viszonyok tudása fontos.
c. Szabálytalanságot csak fű alatt! Vagy titokban maradására ügyelj! (Előbb tudd meg a „megtűrt lopás” mértékét, aztán „gyűjtögess”) A beavatottak megfigyelése, megvesztegetése, megfélemlítése elengedhetetlen.

8. Szerezd meg a beosztottak jó indulatát, hogy hajlandók legyenek főnöknek elismerni és valamit (ha rosszul is) dolgozni a „vezetésed” alatt.

9. Barátnőt, szeretőt lehetőleg ne tarts, vagy ha mégis: ne a vállalat és semmiképp a beosztottak közül!
10. Tiszteld a feljebbvalódat, legalább látszólag, és akkor is (sőt annál inkább) ha magadnál is ostobább, és követeld meg a beosztottak feltétlen tiszteletét, ami a „beosztásnak” kijár!
rövidítve
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard