Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Helikopter, mert Rogán Tóni megérdemli

Helikopter, mert Rogán Tóni megérdemli

Kettős vereséget szenvedett Rogán Bulibáró Antal vasárnap este, ám egyelőre nem úgy tűnik, hogy visszacsúszik a Fidesz vezetők képzeletbeli ranglistáján a sereghajtók közé. Miközben a milliárdokból finanszírozott gyűlöletkampány ellenére sem sikerült a propagandaminiszternek legalább minden második magyart az urnákhoz szólítania, a jól végzett munka jutalmaként repkedett egyet Budapest és Szabolcs között. A bulvárban nyomuló propagandaminiszternek azonban mindezek ellenére stabil a pozíciója a párton és a kormányon belül egyaránt. Vajon mi kell ahhoz, hogy Rongyláb Tóni kezét elengedje Orbán Viktor? Talán a propagandaminiszter Kis Grofóra jobban járja a pávatáncot, mint a miniszterelnök?

borsonline1.jpg

Fotó: borsonline.hu

Van néhány ember, a Fidesz felső vezetésében, illetve szellemi holdudvarában, akik lényegében bármikor, bármit megtehetnek komolyabb következmények nélkül. A teljesség igénye nélkül említsünk meg néhány nevet: Matolcsy György, Mészáros Lőrinc és Habony Árpád. A legnagyobb király (vagy bulibáró?) mégis Rogán Antal, akire még azt sem lehet mondani, hogy ügyesen kezelte volna az egyre kínosabb ügyeket, melyekben nyakig benne volt.

Miközben csúfosan megbukott, mint a kampányért közvetlenül felelős propagandaminiszter, kiderült róla, hogy szombat este Szabolcsban csatakosra táncolta magát Kis Grofó nótáira. Önmagában nem gond, hogy a celebminiszter és neje tiszteletét tette Szabó Zsófi esküvőjén, ám a körítés elég irritáló lehetett azok számára, akik kemény küzdelmet vívnak a mindennapi betevőjükért. És itt nem pusztán a szabolcsiakra gondolunk, hanem azokra a szerencsétlenekre, akiket addig hergelt a propagandaminiszter kampánya, hogy végül elhitték, jobb hely lesz Magyarország attól, hogy behúzták a szavazólapon a nemet.

Rogán rongyrázása épp a kvótanépszavazás árnyékában tűnik rendkívül cinikusnak. Teljesen mindegy, hogy szponzorok, barátok, kedves ismerősök állták a repkedő miniszter költségeit, Rogán viselkedése azt üzeni minden magyar állampolgárnak, hogy semmit sem szabad komolyan venni abból, amit két napja, két hete vagy két éve mondott. Lényegében bármit megtehet, mert bármit meg tud magyarázni. Hiába fújnak rá a párton belül, hiába irritál a viselkedése több millió magyar polgárt, ő sérthetetlen, ott repked, ahol akar, és annyiból, amennyiből nem szégyelli. És ő lényegében semmit sem szégyell, így esély sincs arra, hogy ő vagy a felesége visszavegyen a luxusból.

mno_3.jpg

Fotó: mno.hu

„Urizálni csak úri gyerekek tudnak. Én parasztgyerek vagyok” - nyilatkozta a Louis Vuitton táskájáról elhíresült miniszter még 2014-ben. Ilyenkor jó lenne tudni, milyen paraszt gyerek érkezik helikopterrel lakodalomba, és milyen szegénylegényt várnak a leszállás után luxusautóval „kedves ismerősök”? Szerény becslések szerint is közel kétmillióba került a szabolcsi kiruccanás Rogánéknak, ám állításuk szerint ez is barterben oldották meg. Ha Rogán valaha is komolyan gondolta, hogy ő parasztgyerek, akkor rég elszakadt a gyökereitől, fogalma sincs arról, milyen a magyar vidék, és azzal, hogy ilyen nyíltan urizál, mélyen megsérti azokat, akikkel korábban azonosságot vállalt.

Mégis, meddig lehet miniszter egy olyan politikus, akit már évek óta körülleng a korrupció, akiről nap, mint nap kiderül, hogy nem mond igazat, ráadásul úgy szórja a pénzt, mintha egy folyton termő fáról tépkedné le a húszezreseket? Rogán az egyik legjobban elutasított politikusa a Fidesznek, tevékenysége pedig tulajdonképpen abban merül ki, hogy a kormányát népszerűsíti sokmilliárd forint közpénzből. Rogán Antal a fideszes éra egyik emblematikus figurája: minden kitelik belőle, és soha nem vállalja semmiért a felelősséget. Talán pont ezért ragaszkodik hozzá annyira Orbán Viktor.

borsonline_hu_1.jpg

Fotó: borsonline.hu

A helikopterezést egyébként nem igazán kultiválta korábban sem a most keményen repkedő Rogán, sem a pártja, hiszen amikor Kóka János, egykori SZDSZ elnök és a Gyurcsány-kormány gazdasági és közlekedési minisztere repkedett saját gépén, a felháborodásuk nem ismert korlátokat. Persze, az idő mindent megszépít, vagy ahogy egy ősi dakota bölcsesség tartja: „Amit szabad Dühöngő Bikának, nem szabad Bömbölő Szarvasnak.”

67 komment Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Helikopter, mert Rogán Tóni megérdemli Tovább
Facebook Tetszik
0
67 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt
  • Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr5911772081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Peter Götz 2016.10.05. 16:52:49

a Magyarokat tesztelik,és úgy néz ki most ,a nép javának ez nem jelent semmit,valószínűleg a bicikli és a roller közé teszik a helikoptert,és egyébként is a nép egyszerű gyerekének jár ennyi!
Válasz erre 

Netuddki. 2016.10.06. 08:18:02

@Peter Götz: Ez már régen nem a tesztelés része.

A rogánról kiderült, hogy megint hazudott. Ezek után a 10 milkás kenőpénz tagadásához is több bizonyítékra lenne szerintem szükség.

Régi dakota közmondás: A fideszes csak akkor hazudik ha beismeri.
Válasz erre 

Csaba Szikora 2016.10.06. 08:51:14

ki a gecit érdekel tóni mivel jár.Én egy 19 éves lagunával,és az benne a vicc hogy nagyon szeretem.
Válasz erre 

Csaba Szikora 2016.10.06. 08:51:56

@Tibi !: Dakota=cigány.A többit tudjuk.
Válasz erre 

Mr.paksimogyoró 2016.10.06. 08:59:41

Engem abszolúte nem zavar ez a repkedés. Megérdemli, mert megdolgozott érte (nem). De remélem egyszer azt is látni fogom, ahogy ezzel a helikopterrel menekül Viktorkával, Habonnyal, Vajnával együtt, mint anno Ceausescu.
Válasz erre 

2016.10.06. 09:04:20

Tóni a magyar Chuck Norris nélküle nem ment volna a helikopter és
az autó sem.
Válasz erre 

Netuddki. 2016.10.06. 09:12:51

@Csaba Szikora: Egy beszédében idézett egy dakota közmondást: ha észreveszed hogy halott lovon lovagolsz, szállj le róla. Mivel senki nem értette, magyarként mi a f.ért idéz dakota közmondást, hát rajta maradt...
Válasz erre 

Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül 2016.10.06. 09:41:43

Aki azt állítja hogy helikoptereztem vagy hogy luxus Mercedesek jönnek elém a reptérre vagy hogy esküvőn voltam vagy hogy van feleségem meg hogy van gyerekem az hazudik és beperelem!

Aki azt állítja hogy létezek én Rogán Antal nevü politikus az hazudik és azt is beperelem!
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.06. 10:08:00

Milyen ciki, mikor valakit ilyen szép nagy hazugságon kapnak!

Szerintem arogán még adócsaló is, mert nem fogja befizetni aTB-t a helikopterezgetés után.
Válasz erre 

szevabá 2016.10.06. 10:17:04

Most akkor nem csak az Aurelió nevű véglény tud helikopterezni?
Válasz erre 

kewcheg 2016.10.06. 10:22:10

Nincs ezzel baj, végülis bíró haverom ezt a pénzt kb. tíz év alatt még össze is tudja spórolni. Igaz, ha elfogad egy üveg viszkit, ütvefúróval fúrnak lyukat a koponyájába, kb.7-8 év ülőset kap....
Válasz erre 

pamut 2016.10.06. 10:29:31

Fideszesek, ugye élvezitek amikor Rogán a képetekbe hazudik?
Válasz erre 

2016.10.06. 11:07:37

Miért kell egy ilyen egyszerű parasztgyerektől sajnálni a helikopáterezést? A jó oldalát kell nézni. Addig sem lopott, amíg a levegőben volt!
Válasz erre 

Szalay Miklós 2016.10.06. 11:13:03

Apropó, itt egy írás az érdekek erejéről, arról hogy sokkal inkább azok mozgatják a világot, mint bármi más.

egyvilag.hu/temak.shtml#temaid071

(A legfelső sor a kép tetején, "Érdekek". Az írás doc és pdf formátumban tölthető le. Ez egyébként egy nagyobb mű egy darabja, mely megpróbálja módszeresen, de azért érthetően elmagyarázni, hogyan működik a világ.)

Lásd továbbá az Állam részt többek között a hatalommal való visszaélésről.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.06. 13:11:11

@Dr. Trejo: "Addig sem lopott, amíg a levegőben volt!"

:))
Válasz erre 

nem várt fordulat 2016.10.06. 13:14:54

@Dr. Trejo: erre azért ne vegyél mérget.
Válasz erre 

Attilajukkaja 2016.10.06. 13:29:09

Tenyleg furcsa latni a fideszesek arroganciajat es hedonisztikus eletmodjat. Annak idejen pedig milyen szimpatikusan kezdtek el a politizalast! Az ember csak a fejet csovalja annak a 180 fokos fordulatnak lattan, amit Orbanek vettek es ahogy visszafordultak a kadarizmus fele, amit egy kis jofele horthy nacionalizmussal fuszereztek meg. Persze meg is tertek kozben es mind melyen vallasos emberekke valltak. :o)
Istenem (!), mennyire kilog a lolab. De a legszomorubb, hogy meg mindig vannak nalunk, akik hisznek es biznak bennuk. Szetlophatjak aloluk az orszagot, a pofajukba rohoghetnek, hulyeknek nezhetik oket,... nem szamit. Tenyleg egy birka orszag ez!!!!
Válasz erre 

Attilajukkaja 2016.10.06. 13:29:44

@nem várt fordulat:
"erre azért ne vegyél mérget."
Eppen erre gondoltam en is! :o))))
Válasz erre 

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.10.06. 13:32:35

@Dr. Trejo: Ejjj, dehogynem...
Válasz erre 

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.10.06. 13:33:35

@Csaba Szikora: Ezt most komolyan leírtad?
Válasz erre 

Attilajukkaja 2016.10.06. 13:56:32

@Narancsseggű Mandrill:
Csaba nagyon szereti a Lagunajat es ezt meg akarta osztani velunk. :o)
Toni is nagyon szereti a helikoptert, de valamiert nagyon nem akarta ezt az informaciot megosztani a magyar neppel. Annyira nem, hogy inkabb szemlesutve hazudott. Gondolom, nem gondolta vegig, hogy ez milyen gyorsan kiderulhet, mert nala ez reflexbol igy mukodik: mindent tagadni, amig csak lehet.
Válasz erre 

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.10.06. 14:36:00

Tudjuk, hogy Rogán egy tolvaj sunyi.

De ugyanezt tudjuk Molnár Gyuláról, Gyurcsányról és a többi kiskedvencedről is.

MAjd ha lesz olyan terítéken aki nem az, akkor szólj !
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.06. 15:03:21

@Ballib cenzúrázók réme 18: Igen, ez feleakkora tolvajjá teszi a hazudósrogánt. :))

Akárki is szeret téged, az nem az eszedért szeret. A fideSS bérkommentelés túl sokat nem hozhat a konyhára, tehát a pénzedért se szeret. Ezekszerint te kurvaszép vagy. :))
Válasz erre 

Attilajukkaja 2016.10.06. 15:05:49

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:
"Ezekszerint te kurvaszép vagy. :))"
Ez vicces!
De miert valaszolsz az ilyeneknek? Ezeket ez elteti.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.06. 15:17:23

@Attilajukkaja: Igazad van. Nem tudtam ellenállni, gyarló ember vagyok.

A dicséretet közönöm!
Válasz erre 

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.10.06. 15:20:07

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:

Az ugyanakkora az nem egyenlő a feleakkorával.

Dehát a szavak értelmezése túlmutat a képességeiden, ezt már tudjuk.

Miért szerinted nem ugyanakkora tolvajok ?
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.10.06. 15:24:45

@Ballib cenzúrázók réme 18: De kit érdekel hogy mekkora tolvajok voltak? Minek terelsz? Attól ezek kevésbé tolvajok, mert az előzőek azok voltak?
Válasz erre 

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.10.06. 15:30:27

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Ezt senki nem mondta.

Én csupán azt mondom, hogy a ballibek se lettek kisebb tolvajok, hanem mindenki pont ugyankkora maradt.

És azt is, hogy sajna csak ezek vannak a szavazólapon.
Válasz erre 

Márk_Márk 2016.10.06. 15:36:30

@Dr. Trejo:
Ebben te biztos vagy?
Baszd meg, már feltaláltak olyan internetet, ami felmegy még a helikopterre is, és repülés közben is ott marad rajta.
Válasz erre 

Márk_Márk 2016.10.06. 15:39:10

@Attilajukkaja:
Nem tudom, mikor kezdték szimpatikusan a politizálást, mert már 1988-ban, amikor megalakultak, akkor is egy arrogáns tahók gyülekezete volt az egyetemen belül.
Én ismerem az alapítók jó részét még akkorról, már akkor lehetett látni, hogy kb. ilyen a jellemük. Meg persze azóta hasonszőrűek csapódtak melléjük (Szíjártó, Rogán stb.), akik akkor még ovisok voltak.
Válasz erre 

Márk_Márk 2016.10.06. 15:40:31

@Ballib cenzúrázók réme 18:
Itt vagyok. Szavazz rám.
Válasz erre 

Attilajukkaja 2016.10.06. 15:40:40

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:
"Nem tudtam ellenállni, gyarló ember vagyok."
Baromi okos tudok lenni, amikor mas csinalja,...de en sem mindig birom ki, hogy ne szoljak vissza. :o)

@Márk_Márk:
"már feltaláltak olyan internetet, ami felmegy még a helikopterre is, és repülés közben is ott marad rajta"
Ez poen! :o)))
Válasz erre 

Attilajukkaja 2016.10.06. 15:46:18

@Márk_Márk:
"Nem tudom, mikor kezdték szimpatikusan a politizálást, mert már 1988-ban, amikor megalakultak, akkor is egy arrogáns tahók gyülekezete volt az egyetemen belül."
Akkor meg nem ismertem oket, de 89'-ben mar tetszett, ahogy felemeltek a szavukat. Tetszett, hogy nem tudtak oket megfelemliteni.

"Én ismerem az alapítók jó részét még akkorról, már akkor lehetett látni, hogy kb. ilyen a jellemük."
Azert biztos volt kozottuk masmilyen is. Nem veletlenul hagytak ott azota a Fideszt egy joparan.

"Meg persze azóta hasonszőrűek csapódtak melléjük (Szíjártó, Rogán stb.), akik akkor még ovisok voltak."
Ok a masodgeneracios fideszesek, es ha lehet, meg pofatlanabbak, meg arrogansabbak.
En csak azon csodalkozom, hogy a magyarok mennyire elfelejtettek a Horthy vagy a Kadar korszakot.
Válasz erre 

Márk_Márk 2016.10.06. 16:50:14

@Attilajukkaja:
Persze, hogy nem tudták őket megfélemlíteni, amikor a kollégista csoportvezetőjük (Stumpf István) apósa volt akkor a belügyminiszter, aki kimosta őket minden szarból. Így könnyű bátornak lenni.

Volt másmilyen is, pl. Molnár Péter, de ő már akkor is egy különc figura volt, most is az. Okos pali, csak olyan furcsa.
Áder egyébként szintén normális volt még akkor, rajta csodálkozom is, hogy mi lett belőle.
Orbán viszont már akkor is egy minizsarnok akarnok segg volt, egyáltalán nem volt szimpatikus. A felesége igen, nem is tudom, hogy maradt Orbán mellett.

A Kádár-korszak egyébként a legjobb időszak volt a nép számára az elmúlt 1100 év magyar történelmében. Lehet, hogy a szabadságjogok néminemű megnyirbálásával járt, de mindenki jól élt, és az egész ország gyarapodott, nemcsak a milliárdokat lopó állami vezetők. A munkából meg lehetett élni, a kor viszonyainak megfelelően jó színvonalon. Persze csak a szocialista táboron belül, emlékszem, amikor kezdő mérnökként voltunk kint Bécsben egy partnerüzemnél gyárlátogatáson, és kiderült, mennyit keresnek, kissé leesett az állunk. Ennek fényében már egyáltalán nem tűnt drágának Bécs.
Nos, rendszerváltás óta meg az van, hogy a bérkülönbség szinte semmit nem csökkent, az árak viszont már itt is ugyanazok, mint Bécsben, a többség meg annyit keres egy hónapban, amennyit el is költ, félretenni nem tud, előbbre jutni nem tud.
Ha lehet választani a szabadon éhen halás meg a kicsit kevesebb szabadság mellett viszonylagos jólét között, a többség azért simán az utóbbit választaná.

Szóval a Kádár-korszak minden hibája mellett az átlagembernek sokkal jobb volt, mint ami azóta van.
Válasz erre 

2016.10.06. 17:06:11

@Márk_Márk: Hűha! Te valami ájtí guru lehetsz baszdmeg! Taníts még mester!
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.06. 17:09:22

@Márk_Márk: "Szóval a Kádár-korszak minden hibája mellett az átlagembernek sokkal jobb volt, mint ami azóta van."

Egy fenéket! Elfelejted, hogy semmit nem lehetett kapni a boltban. Egy fürdőszoba felújítás nagy kalaland volt. Tudtál venni egyfajta elfogadható csempét. Kicsit hibás sorozatot. Kádat nem tudtál venni. csaptelepet egyfajtát, csehszlovákot, nagy utánajárással.

A Physical Graffiti, mikor megjelent, 500 forinért árulták feketén. Akkor az egy jó havi fizetés volt. Itt meg vehettél LGT-t meg omegát, oszt jónapot. Meg dumdum indiát, ha véletlenül lehetett kapni.

Külföldi munkáról Németországon keresztül jöttünk haza, ott tudtunk venni mikrosütőt, robotgépet. Amerikából hozattam PC-t. Stb.

Ne az utolsó évet nézd, mikor már éppen bukott a rendszer, hanem mondjuk az egész nyolcvanas éveket.

Természetesen megvoltak a kádárrendszer jó oldalai, olcsó könyv, színház, viszonylag jó oktatás... Lakhatás meg a csókosoknak és pár szerencsésnek ingyér, a többi meg dolgozhatott a lakásért egy életen át. Társbérlet, albérlet... ha még emléxel.
Válasz erre 

Attilajukkaja 2016.10.06. 17:17:40

@Márk_Márk:
"A Kádár-korszak egyébként a legjobb időszak volt a nép számára az elmúlt 1100 év magyar történelmében. "
Egyesek szamara biztosan. Kiveve azokat, akiket a politikai vagy emberjogi nezeteikert bortonbe zartak, nem engedtek tovabbtanulni vagy rendes munkahoz jutni.
Nekem egy szavam sem lehet, mert ha nem is itthon, de ez a rezsim tanittatott ki (ahogy Orbant is). Megsem voltam elegedett, mert ahogy te is, en is jartam kulfoldon es lattam, hogy lehet, ezt maskepp is csinalni. !990-ben persze nem igy gondoltuk. Minden kormanynak azota meg van a maga sara abban, hogy ez igy alakult, de en megis az Orbant latom a legbunosebbnek az egeszben, mert neki tenyleg lett volna lehetosege valtoztatni mindazon, amit az elotte levok elvetettek. Erre mit csinal? A Kadar korszak legsotetebb elemeit hozza vissza, amelyek tutira nem mukodtek. Vagyis egy olyan neokadarista, aki kihagyta az akkori rezsim pozitivumait. Ezeket valami zavaros nacionalista lozungokkal potolta ki, amit a magyarok nagy resze ugy zabal, mint kacsa a nokedlit.
Orbannak nincsenek realis hosszutavu vizioi, csak egy opportunista pavatancos, aki mostanra mar annyira elszallt onmagatol, hogy egyre irracionalisabb celokat tuz ki maga ele. Maga ele, nem az orszag ele. Es igy nohetnek ki mellette a helikopteres Rogan Antalok, a Deutsch Tomikak es a Schmitt Palik.
Ez nagyon, nagyon messze van a valamikori Kadar eratol!!!
Válasz erre 

Márk_Márk 2016.10.06. 17:37:05

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:
Te, amit te írsz, az Románia.
A boltokban bizony lehetett kapni mindent, élelmiszert főleg, de csempét, kádat stb.-t is. Egykaros csap nem volt, de az akkor még nyugaton sem.

500 Ft-nál már 1946-ben is több volt a rossz havi fizetés is, amikor a forint megjelent.
PC-t nem hiszem, hogy hozattál bárhonnan, meg COCOM-listás termék volt, másrészt akkori 1 millió forint körüli összegbe került, harmadrészt a határnál lekapcsolták volna.
Köszi a mesedélutánt, szép mesék voltak, csak az igazságtartalmuk nulla.
Válasz erre 

Márk_Márk 2016.10.06. 17:42:40

@Attilajukkaja:
Az átlagemberekről beszéltem, amikor a népet említettem.
Persze, a hőzöngőket becsukták.
De az 50-es évek Amerikájában is (McCarthy-rendszer).

Itt viszont a négerek ott szálltak fel a buszra, ahol akartak, és le is ülhettek. Cigányok, indiánok dettó. Szóval emberjogi értlemeben bizonyos területen messze vertük a nagyon demokratikus Amerikát.

Az emberek pedig jól éltek.
A többség sokkal jobban, mint most.
A cigányoknak volt munkájuk, nem élt segélyen senki.
A sor hosszan folytatható.

A szegénység és a nyomor nagyobb rabság, mint bármilyen egyéb elnyomás. És ma (de nemcsak ma, 20 éve legalább, de lehet 25 is) 4 millió ember nyomorog a 10 millióból. Szerinted mennyire élvezik ezt a nagy szabadságot, meg hogy szidhatják a kormányt?
Szerinted hány százalékuk mondaná azt, hogy a kormányszidásról lemond a tisztességes megélhetésért cserébe?
Válasz erre 

Attilajukkaja 2016.10.06. 18:03:05

@Márk_Márk:
" hány százalékuk mondaná azt, hogy a kormányszidásról lemond a tisztességes megélhetésért cserébe?"
Szerintem nem ez a kerdes, hanem, hogy miert hagytuk, hogy igy legyen? Mert a Kadar rendszer utan johetett volna egy jobb, nem roszabb korszak. Es ebben nyakig benne volt Antall, Gyurcsany es Orban is. Egyiknek sem az volt a fontos, hogy mi lesz az orszaggal. Csak magukkal torodtek.

" emberjogi értlemeben bizonyos területen messze vertük a nagyon demokratikus Amerikát."
Ja persze! Etiopiaban pedig ehen halnak a gyerekek, igaz? Ezek nem osszehasonlithato dolgok.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.06. 18:18:03

@Márk_Márk: "COCOM-listás termék volt"

Nem számít. Külföldről hoztam, nem ide rendeltem.

"másrészt akkori 1 millió forint körüli összegbe került"

2000 dollár. Igen, 80 megás diszkkel, színes VGA monitorral kb. egymilliót ért. Talán az első 386-os volt M.o.-on.

"harmadrészt a határnál lekapcsolták volna."

Már milyen alapon kapcsolták volna le? Nem kapcsolták le, de nagyon megnézték. Aztán be kellett menni a vámosokhoz ügyintézni, de végül nem kellett vámot fizteni. Több, mint egy évig dolgoztam külföldön.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.10.06. 19:11:51

@Ballib cenzúrázók réme 18: De most hogy jönnek aRogán tónihoz a ballibek?
Válasz erre 

Márk_Márk 2016.10.06. 21:18:35

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:
Ne etess, ha külföldről hoztad volna, már a vámnál elszedik.

"végül nem kellett vámot fizteni"
Ez meg pláne vicc kategória, egy egymilliós nyugati termékre...

"Talán az első 386-os volt M.o.-on"
Ezt erősen kétlem, dolgoztam olyan cégnél, ami hivatalosan szereztetett be ilyeneket, azért tudom az akkor árat is.
Másrészt az első 386-os gépet 1987-ben kezdte gyártani a Compaq, az IBM csak kicsit később. Akkor azért már messze nem az volt, amiket írsz, már javában (vagy 2 éve) tombolt a glásznoszty meg a peresztrojka, és akkor már csak igen szűk COCOM-lista volt, a számítógép pl. már nem volt rajta.

Az árakkal is van egy kis baj, mert PC-khez csak a színes monitor 1000 USD fölött volt még ekkor. A gép meg maga 2000 körül.

Attól tartok, meglehetős zavarba kerültél az időpontokkal.

(Az meg, hogy 1 évet dolgozták külföldön - akkoriban ez annyi volt, hogy kaptad a fizetésed meg még valami napidíjat, a többi pénzt meg az állam szedte be, szóval ne etess ilyen dumákkal.)

Szóval ezeket haveri körben a nagyotmondóversenyen mesélheted, ott biztos mindenki kapkodja a fejét, hogy hű meg ha, de én meg már éltem akkor, és nem is voltam gyerek.
Válasz erre 

Márk_Márk 2016.10.06. 21:21:26

@Attilajukkaja:
Etiópiában éhen halnak, de szabadon, semmi kádári terror. Szóval boldogan halnak éhen, míg itt nagyon szomorúan éltek Kádár alatt.

Ne beszéljünk már marhaságokat... Kérdezz meg 10 ezer embert, aki élt és dolgozott már a Kádár-korszakban (lehetőleg ne művészeket, mert nekik biztos rosszabb volt, nekik is dolgozni kellett, henyélésből nem lehetett megélni, mint ma), hogy melyiket szerette jobban.
Válasz erre 

Szúrófény 2016.10.07. 03:36:07

@Peter Götz: „erős értelem, befolyásoló ösztön, kriticizmus, faji és egyéni önzés, faji önérzet, faji állhatatosság, bujaság, sikerimádat, SZÉGYENTELENSÉG , erkölcsi érzék hiánya, szívós akarat.” Kiss Sándor: Zsidó fajiság lásd Arogáns Tóni!
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.07. 09:43:47

@Márk_Márk: "a vámnál elszedik."

Nem szedték el. Mondom, hogy egy évig külföldön dolgoztam, vámmentesen behozhattam dolgokat.

"az első 386-os gépet 1987-ben kezdte gyártani a Compaq, az IBM"

Aszem 1988 első fele volt, az első 286-os volt 2000 dollár alatt. Persze márkás gépként sokkal többe került volna.

"a színes monitor 1000 USD fölött volt"

Szerintem kevesebbet fizettem érte, de nem emléxem már a pontos árra.

"zavarba kerültél az időpontokkal."

Milyen időpontokra gondolsz?

"kaptad a fizetésed meg még valami napidíjat"

Nem kiküldetésben voltam, hanem saját jogon. Meghívtak egy évre, rendes fizetést kaptam, ott adóztam.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.07. 09:45:34

@Márk_Márk: "Etiópiában éhen halnak, de szabadon, semmi kádári terror."

Nyilván kellene a fjükre egy kárári diktatúra, hogy jobban éljenek. Te hallod magad, milyen hülyeségeket beszélsz?
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.07. 09:47:03

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Csak úgy kap fizetést, ha naponta 500 kommentbe beírja, hogy ballib. Nem egyszerű az élete egy fizetett fideSS trollnak.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.07. 09:48:41

@Márk_Márk: Mármint az első 386-os volt 2000 dollár alatt. (Diszk és monitor nélkül, 1M memóriával.)
Válasz erre 

Attilajukkaja 2016.10.07. 10:20:59

@Márk_Márk:
" Kérdezz meg 10 ezer embert, aki élt és dolgozott már a Kádár-korszakban"
Nem akartam marhasagokat beszelni, csak arra utaltam, hogy a Kadar korszak egy olyan fenntarthatatlan korszak volt, ami utan nem feltetelenul ennek kellett volna jonnie. Lehett volna a rendszervaltast sokkal ugyesebben, okosabban is csinalni, marmint az egesz orszag es nem csak egyesek szamara.
Etiopiat pedig csak annak a demagogianak az illusztralasara hoztam fel, amit te ugy fogalmaztal meg, hogy "itt viszont a négerek ott szálltak fel a buszra, ahol akartak, és le is ülhettek", nem ugy, mint Amerikaban.

"(lehetőleg ne művészeket, mert nekik biztos rosszabb volt, nekik is dolgozni kellett"
Igazad van, foleg az ertelmisegiek ereztek mar akkor nagyon bezarva magukat a 60-as - 80-as evek Magyarorszagaban. De nem azert, mert dolgozniuk kellett, hanem, mert vnem hagytak oket azt csinalni, amit szerettek volna. Es ez nem csak a muveszekre vonatkozott!

"henyélésből nem lehetett megélni, mint ma"
O dehogynem! Eleg magas volt a rejtett munkanelkuliseg vagy pl. nem volt alapanyag az uzemben, amivel dolgozhattak volna. Nem mondanam, hogy a szocializmusban (kivetelek voltak a maszekok es a haztajiban dolgozok) az emberek kemenyebben dolgoztak volna, mint most. Foleg, mert tudtak, akarhogy is dolgoznak, senki nem fogja kirugni oket,... legfeljebb politikai okokbol.
Válasz erre 

Márk_Márk 2016.10.07. 13:06:37

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:
A 386-osokban már volt HDD, a legelsőkben is, sőt, már a 8086-osok második generációjában is.

Azt meg azért elég nehezen hiszem, hogy valaki nem emlékszik, mikor dolgozott egy évet külföldön.

"Nem kiküldetésben voltam, hanem saját jogon. Meghívtak egy évre, rendes fizetést kaptam, ott adóztam."
A szocializmusban ilyet nem lehetett, és behozni sem lehetett bármekkora összegű árut vámmentesen, bármennyit dolgoztál is kint.

Ráadásul 1988-ban egymillió forint egy 60 négyzetméteres budapesti tégla öröklakás ára volt, a magyar éves átlagfizetés kb. háromszorosa.

Szóval hagyjuk a kamuzást, ha lehetne kérni.

De a mese szép volt, kár, hogy nem igaz.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.07. 13:22:44

@Márk_Márk: "A 386-osokban már volt HDD"

Ebben nem volt. Nyilván így tudták elérni, hogy a 2000 dolláros lélektani határ alatt legyen az ára. Vettem hozzá egy 4 megás MFM diszket, iszonyú nagy volt, és átformáztam RLL-re, így lett 80 megás.

"A szocializmusban ilyet nem lehetett, és behozni sem lehetett"

:)) Milyen jó, hogy, mi erről nem tudtunk.

Arra már nem emlékszem, hogy kinek kellett hogyan engedélyeznie, de nem lehetett bonyolult. Később még dolgoztam kinnt 2-3 hónapokat, összesen kb. még egy évet, de azt már egyedül, család nélkül.

"1988-ban egymillió forint egy 60 négyzetméteres budapesti tégla öröklakás ára volt, a magyar éves átlagfizetés kb. háromszorosa."

És?
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.07. 13:34:56

@Márk_Márk: Mármint nem 4 megás, hanem 40 megás MFM-ből lett 80 megás RLL.
Válasz erre 

2016.10.07. 14:25:51

Az az igazán durva, ahogy hazudozott az egészről.
Válasz erre 

2016.10.07. 14:32:26

@Attilajukkaja: "Annak idejen pedig milyen szimpatikusan kezdtek el a politizalast!" - ja, Stumpf apósa, a belügyminiszter védte be őket, így az öreg kommunisták biztosak lehettek abban, hogy azok a fiatal rokonaik, KISZ-es, besúgó ifjú káderek viszik végig a rendszerváltást, akik sose fogják nyilvánosságra hozni az ügynökaktákat és a nemzeti vagyont is ügyesen átjátsszák nekik.
Szimpi. Ja, nem.
Válasz erre 

2016.10.07. 14:47:59

@Attilajukkaja: "de 89'-ben mar tetszett, ahogy felemeltek a szavukat. Tetszett, hogy nem tudtak oket megfelemliteni."

Ahogy fentebb Márk_Márk leírta, ez azért volt lehetséges, mert akkor a rendszer már a hatalom átmentésén dolgozott, Stumpf apósa volt a belügyminiszter, odaszóltak a belső ellenzékkel foglalkozó titkosszolgálatnak, hogy ezeket a fiúkat nem szabad bántani. Az öregek átpasszolták a hatalmat a fiaiknak, vejüknek, akik bevédik az öregeiket, sose került senki bíróság elé a múlt rendszer bűnei miatt, aztán lezavarták a rablóprivatizációt, a kifosztott, eladósított országot még egyszer ellopták, ezúttal saját zsebre.
Ezért vicces, ahogy a Fidesz kommunistázik. Gyurcsány is annak a kornak a gyermeke, ő is apósától eredezteti a vagyonát, politikai felívelését. Egykutya ez mind.
Válasz erre 

Attilajukkaja 2016.10.07. 14:53:58

@karandash:
" ez azért volt lehetséges, mert akkor a rendszer már a hatalom átmentésén dolgozott"
Ezt mind elhiszem, de attol meg tetszett, amit csinaltak, amit kepviseltek.
A tobbiben egyetertek!
Válasz erre 

Attilajukkaja 2016.10.07. 14:56:47

@karandash:
"Az az igazán durva, ahogy hazudozott az egészről."
Szerintem azert, mert az agya mar nem tud maskepp mukodni. Pedig tenyleg egyszerubb lett volna, ha azonnal bevallja, hogy megtette, mert o megteheti. Akkor is lett volna pfujjolas, de nem log ki ennyire a lolab.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.10.07. 15:27:46

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás: Szerintem olyan billentyűzet szoftvere van ami rendszeresen beszúrja hogy ballib. Törölni nem lehet és csak szöveget kell köré fogalmaznia.
Válasz erre 

Attilajukkaja 2016.10.07. 15:40:53

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
"olyan billentyűzet szoftvere van ami rendszeresen beszúrja hogy ballib. Törölni nem lehet"
:o))))
Nekem is sokszor mondjak, hogy szerezzek be vegre egy magyar billentyuzetet, es hiaba magyarazom, hogy ez nem klaviatura, hanem karakterkeszlet kerdese.
O is olyan szoftvert kaphatott, amit ingyen biztosit a Fidesz. Bizonyos helyeken beledadog egy kis ballibsizest, de amugy klafan mukodik. ;o)
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.07. 16:04:14

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: :)) Ma végre nevettem egyet.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.07. 16:08:19

@karandash: Nixon nem a vótergét botrányba bukott bele, hanem, hogy hazudott a kongresszusnak.

Ezek, abba se buknának bele, ha rajtakanák őket, hogy csecsemők vérét isszák. A Polt lezárná a nyomozást bűncselekmény hiányában. Az az ember maga egy bűncselekmény.
Válasz erre 

Attilajukkaja 2016.10.07. 16:21:27

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:
"Ezek, abba se buknának bele, ha rajtakanák őket, hogy csecsemők vérét isszák."
Ez sajnos igaz. Es ez a legdurvabb az egeszben. Az allamositasokon, a koncepcios pereken es hasonlokon kivul, ebben latom Orban legdurvabb visszafordulasat a kadarizmusba.
Válasz erre 

Márk_Márk 2016.10.07. 19:33:03

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:
Gyárilag volt mindegyikben. Már a 8086-osok második szériájában is, és utána már minden gépben.
Mondtam már, hogy hagyd a kamuzást.
Válasz erre 

Márk_Márk 2016.10.07. 19:35:09

@Attilajukkaja:
Na bassz, a karakterkészletet átállítani 3 másodperc.
És mindegyik mai oprendszer tudja az ékezetest, még a mobiltelefonok is.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.07. 22:04:53

@Márk_Márk: "Gyárilag volt mindegyikben."

Nem tudom, honnan vetted ezt a butaságot.

Melyik gyár? Melyik gyártó?

Rengeteg gyártó csinált IBM kompatibilis PC-t, nem voltak egységesek, hogy mi legyen benne. Mondom, hogy az enyémben nem volt.
Válasz erre 

Attilajukkaja 2016.10.08. 10:48:44

@Márk_Márk:
"a karakterkészletet átállítani 3 másodperc."
Nekem is van magyar karakterkeszletem, de e-mailben es kommentkeben valamiert nem kompatibilis a rendszerrel. Talan mert angol Windows alatt dolgozom.
Persze biztosan lenne ra megoldas,... de mar olyan jol megszoktam ezt. :o)
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard