Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Hét bizonyíték arra, hogy Rogán Antal kisiskolásoknak néz bennünket

Hét bizonyíték arra, hogy Rogán Antal kisiskolásoknak néz bennünket

Bizonyára sokan kezükbe vehették már pártunk és kormányunk legújabb propagandaanyagát, azt a füzetet, mely tartalmában és küllemében is mindent elmond arról, milyennek képzelnek bennünket azok, akik az adónkból ilyen kiadványokat készítenek. A kék füzet címkéje büszkén hirdeti, hogy a magyar reformok működnek, de sehol egy reform, és a működés is leginkább úgy kell értelmeznünk, mint Uri Geller kanálhajlítását. Ha már ilyen iskolás kivitellel ajándékozott meg bennünket Rogán Antal propagandaminisztériuma, akkor elemezzük úgy a tartalmát, ahogy szorgalmas diákokhoz illik. Anélkül, hogy elkábítanának bennünket az általánosságok, figyeljünk a részletekre, és elemezzük, mit is ír nekünk Tóni bácsi a kis kiadványában.

tenytar_blog_hu.jpg

Fotó: tenytar.blog.hu

1. Az első oldalon egy középkorú házaspár mosolygós képével illusztrálva szembesülhetünk azzal, hogy csökkent a személyi jövedelemadó. Tény: kemény egy százalékkal. A nagy bűvésztrükk azonban az, hogy az illusztrációként használt térképen feltüntetik néhány uniós állam személyi jövedelemadó kulcsát. Svédország 57 százalék, Hollandia 52 százalék, Ausztria 50 százalék, Franciaország 45 százalék. Igen ám, csak ezekben az országokban progresszív adózás van érvényben, ami konkrétan azt jelenti, hogy ezek a legmagasabb jövedelműek adókulcsai, vagyis a mi egykulcsos 15 százalékunkkal nem összehasonlítható. Csak példaként: nálunk a minimálbéres is ugyanazzal az adókulccsal járul hozzá a közös terhekhez, mint az ötmilliós bruttóval rendelkező állami vezető. Svédországban a szuper gazdagok fizetnek 52 százalék adót, a szegények viszont ennél jóval kevesebbet. A svédek, franciák és a hollandok is úgy kapitalisták, hogy soha nem veszítik szem elől a szolidaritás elvét, vagyis aki tehetősebb, több terhet visel, aki pedig rászoruló, az állam támogatását élvezi. Nálunk ennek a szempontnak nyoma sincs adórendszerben (és máshol sem).

2. No, de ugorgyuk! - ahogy Pósalaky úr mondaná. A következő oldalon szembesülünk azzal, hogy nő a családi adókedvezmény. A dolog egyik szépséghibája, hogy elég kevéssel (idén kétgyerekes család esetében 12500 forint adókedvezmény), de nagyobb baj, hogy lényeges javulás nem is várható belátható időn belül, hacsak a 2019-re beígért 20 ezer forint nem számít annak. De ahogy a bölcs öreg dakoták szokták mondani: Meg is kell még azt élni!

24_hu_11.jpg

Fotó: 24.hu

3. Aztán itt egy nagy kedvenc: Csökken az új lakások áfája. Nagyon klassz, hogy csak 5 százalék lesz, de kinek van pénze most építkezni? Jöhet a válasz, hogy a következő oldalon hirdetett CSOK-ból beindul majd az építőipar, ám a Családi Otthonteremtési Kedvezményért sem kapkodnak úgy a polgárok, ahogy a kormány elképzelte. Mielőtt valaki túlságosan beleélné magát, hogy a CSOK által ígért milliók talált pénznek számítanak a családi költségvetésben, nézzen körül alaposabban. Komoly feltételekkel adják a pénzt, ugyanakkor az újbóli eladósodás réme is fenyeget. A legrosszabb azonban az, hogy a CSOK megint csak azokat segíti, akik legkevésbé vannak rászorulva az állami mankóra. Azok például, akik még nem tudtak kikecmeregni a devizahiteles csapdából, nem igényelhetik meg az ingyenes támogatást. Ja, és még egy fontos dolog: az építőipar sokéves vergődésének köszönhetően alig maradtak itthon jó szakemberek, így csak nagyon lassú felfutás várható a magánházak építésének piacán.

Ha valaki mostanában próbált elintézni valamit a kormányhivatalok, járási hivatalok és a települési önkormányzatok Bermuda-háromszögében, annak sokkal több ismerete van a témáról, mint aki megengedhette magának azt a luxust, hogy csak kormánypropagandát olvasgatott az utóbbi években.

4. És jöjjön a következő oldal, ahol az ordas hazugság és az összekacsintós csúsztatás elegye köszön vissza ránk. Jól teljesít a gazdaság. A közmunkások országában ez tényleg elég pofátlan állításnak tűnik, de vizsgáljuk meg a bizonyítékként tálalt GDP adatokat. Rogán Antal és csapata kiválasztotta bázisszámnak 2009-et, amikor a válság legalján jártunk, vagyis 6,6 százalék mínuszban voltunk (ahogy a világgazdaság általában), és mellébiggyesztette a kiugró tavalyelőtti 3,7 százalékos növekedést. Ez utóbbi önleleplező adat, hiszen még a tavalyi számot sem merték felvállalni, pedig alig maradt el a 3 százaléktól. Igaz, a GDP szépséghibája, hogy csökkenő tendenciát mutat, és mutatói elsősorban az uniós források lehívásának mértékétől függ. Egyszóval, a magyar gazdaság addig teljesít jól, amíg rendelkezésre állnak az EU-s források, és jól megy a hazánkba települt jármű-összeszerelő üzemeknek.

5. És jöjjön egy másik nagy kedvenc: Emelkedik a minimálbér. Ennél a témánál azért nem időzünk hosszasan, mert a Szegedi Kattintós ennek a témának egy egész bejegyzést szentelt, melynek lényege, hogy a rendszerváltás óta lényegében minden évben emelkedett a minimálbér, tehát Rogán Antalnak kár vernie a mellét emiatt.

6. Aztán a következő oldalon azzal szembesülünk, hogy egyszerűsödtek a hétköznapok. Ha valaki mostanában próbált elintézni valamit a kormányhivatalok, járási hivatalok és a települési önkormányzatok Bermuda-háromszögében, annak sokkal több ismerete van a témáról, mint aki megengedhette magának azt a luxust, hogy csak kormánypropagandát olvasgatott az utóbbi években. És még egy apró megjegyzést a bürökrációról: Mintha éppen az ellen küzdene a kormány napjainkban, hogy túl nagy apparátust tart fenn az állam! Ez nem azt bizonyítja, hogy egyszerűsödtek volna a hivatali ügyek. És az Orbán Viktor által említett söralátétből is csak a kocsmákban látunk néhányat, az adóhivatalban viszont ugyanolyan bonyolult elintézni valamit, mint évekkel ezelőtt.

index_43.jpg

Fotó: index.hu

7. És zárásként a kormány nagy kedvence: Megvédjük az országot. A Szegedi Kattintós ezzel a témával is kimerítően (szó szerint és szimbolikusan értve) foglalkozott, úgyhogy csak vázlatosan említsünk meg néhány tényt: Magyarország nem áll hadban senkivel, a hazánkon áthaladni próbáló menekültek elenyésző része szeretne nálunk letelepedni, ami ugyan nem túl barátságos hozzáállás, de akkor sem minősíthető ellenséges tettnek. Terrortámadás nem érte az országot, ugyanakkor magyar katonák teljesítenek szolgálatot olyan országokban (például Irakban), ahonnan menekültek érkeznek Európába. Van egy baklövés ugyanakkor ezen az oldalon, hiszen David Cameron brit miniszterelnöktől egy olyan idézetet használnak a magyar intézkedések helyességének igazolására, melynek lényege, hogy Európának a külső határait kell megerősíteni. Mi meg ugye a saját határunkra építettünk kerítést. Ahogy egy dakota közmondás tartja: „Kicsire nem adunk!”       

118 komment Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Hét bizonyíték arra, hogy Rogán Antal kisiskolásoknak néz bennünket Tovább
Facebook Tetszik
0
118 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt
  • Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr828573114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (118)
Az utolsó 100 komment:

Parajpuding 2016.04.07. 08:12:19

Ez a kiadvány még s*ggtörlésre, vagy eltüzelésre sem jó. A postaládából közvetlenül a kukában landolt. Gyakorlatilag Homártóni megint elköltött egy csomó közpénzt, ami valakinek jól jött. Azért az majd érdekelni fog, hogy megy a sora a börtönben.
Válasz erre 

saci02 2016.04.07. 08:43:49

@tralalala: 31-bol mar osszejohet. Az mar sok? Egy hulyeseget ezzel vedeni! Ugyan mar...
Válasz erre 

ferkóboy 2016.04.07. 08:45:37

Legalább a nyomdász jól járt ezzel a szánalmas kiadvánnyal...
Válasz erre 

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.07. 09:38:24

@hümhüm: "A kék füzetet kiadni elég felesleges faszság volt"

Igen.

"ezt a posztot leközölni még nagyobb"

Viszont nem az én adóforintjaimból tette, és nem ordas hazugságokat írt benne.
Válasz erre 

fidesz maszop dk egykutya 2016.04.07. 09:50:20

@tralalala: ti mind ennyire hülyék vagytok, hogy nem tudtok megkülönböztetni egy arányt a szavazók számától? :D
Válasz erre 

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.07. 09:57:26

@jágör68: "Érdekes, hogy még egy fia komment sincs, mégis már 58,1%- on áll a szavazás..."

18/31=0,581

A matektanár bosszúsan közli az osztállyal:
- Ahogy így elnézem, ebből az osztályból az év végén 80% meg fog bukni matematikából.
Mire megszólal valaki a hátsó padokból:
- Nem is vagyunk annyian!
Válasz erre 

$pi$ 2016.04.07. 10:06:33

"És jöjjön a következő oldal, ahol az ordas hazugság"...
"Egyszóval, a magyar gazdaság addig teljesít jól"

Szóval ordas hazugság, hogy a magyar gazdaság jól teljesít... közben meg a blog is azt állítja, hogy jól teljesít?
Válasz erre 

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.07. 10:07:17

@tralalala: "Aki 100k -t keres, az 15k-val járul hozzá a közterhekhez, aki 1000k-t, az 150k-val. Észrevettétek, hogy a gazdagabb többet fizetett be?"

Nézzük fordítva. Aki 100k-t keres, az befizeti a rezsit, buszbérletet, kaját, gyerek iskolaszerét megveszi, marad hóvégén 5k, amivel mehet egyet moziba, vagy félreteszi egy betegség estére. Aki 1000k-t keres, az befizeti a rezsit, a merci adóját, benzint, a gyerek magániskolájának díját, és marad hóvégén 600k. Ezért vezetik be jóérzésó emberek a progresszív adózást.

De mondok mást. Finnországban a közúti szabálytalanságért fizetendő büntetés is a fizetésedhez arányul. Pedig egy jólkereső nem veszélyeztei jobban a forgalmat, mint egy ágrólszakadt. És találd ki, vajon fejlettebb-e gazdaságilag Finnország magyarországnál?
Válasz erre 

$pi$ 2016.04.07. 10:12:13

"Ez nem azt bizonyítja, hogy egyszerűsödtek volna a hivatali ügyek."

Mondjuk egyszerűbbek az biztos. Ma bárki lehet vállalkozó úgy, hogy 10-kor bemegy a hivatalba 12-kor meg már számlát ad ki. Simán lehet valaki úgy vállalkozó, hogy a költségeivel nem kell elszámolnia. Én meglepődtem milyen egyszerűen mennek bizonyos dolgok.

Az, hogy a kormány küzd a bürokrácia ellen valóban nem bizonyítja, hogy csökkent volna a bürokrácia, de érvelési hiba azt érzékeltetni, hogy az ellenkezőjét bizonyítaná. Simán lehetséges, hogy a bürokrácia túl nagy, de javult a helyzet. Szerintem javult, de elfogadom, hogy másnak más ügyekben lehet, hogy más a tapasztalata.
Válasz erre 

$pi$ 2016.04.07. 10:15:15

@atpijkamo125: "De mondok mást. Finnországban a közúti szabálytalanságért fizetendő büntetés is a fizetésedhez arányul. Pedig egy jólkereső nem veszélyeztei jobban a forgalmat, mint egy ágrólszakadt. És találd ki, vajon fejlettebb-e gazdaságilag Finnország magyarországnál? "

Két eset lehetséges:
(1) Finnországban azért van olyan jólét, mert a büntetések a fizetéstől függenek. Akkor vezessük be gyorsan és nekünk is jön a jó világ.
(2) Finnországban azért van progreszív büntetés, mert jólét van. Akkor várjuk meg míg nálunk is jólét lesz és akkor vezessük be.

Ez persze a progresszív adózásra is igaz. :)
Válasz erre 

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.07. 10:18:04

@$pi$: "Szóval ordas hazugság, hogy a magyar gazdaság jól teljesít..."

Igen. De ezt már megbeszéltük, leszakadóban vagyunk még a visegrádi országoktól is.

Megint elköveted azt a hibát, hogy a számok bűvöletében élsz. Az a lényeg, hogy hogyan teljesítünk magunkhoz képest. Mivel ez az összehasonlítás kissé nehézkes, legjobb a hasonló adottságú országokhoz viszonyítani.

Azt is írhatná a rogán, hogy hatalmas a fejlődés, már van mosógép és színestévé, ujjé, baromira fejlődünk! Valóban, az ötvenes évekhez képest hatalmas az előrehaladás.
Válasz erre 

$pi$ 2016.04.07. 10:21:21

"Megvédjük az országot. A Szegedi Kattintós ezzel a témával is kimerítően (szó szerint és szimbolikusan értve) foglalkozott, úgyhogy csak vázlatosan említsünk meg néhány tényt: Magyarország nem áll hadban senkivel"

Nem kell hadban állni ahhoz, hogy meg kelljen védeni az országot. Hogy mást ne mondjak ha annak idején a privatizáció során megvédték volna az országot nem tartanánk itt.

"a hazánkon áthaladni próbáló menekültek elenyésző része szeretne nálunk letelepedni"

Ez persze semmit sem jelent. A lakásodba betörő, a kocsidat ellopó, a feleségedet megerőszakoló bűnözők sem akarnak nálad letelepedni mégis védekezel ellenük. Igen, kerítéssel, riasztóval, zárakkal véded meg magadat és a tulajdonodat. Pedig nem állsz hdba senkivel.

"ami ugyan nem túl barátságos hozzáállás, de akkor sem minősíthető ellenséges tettnek."

A védekezéshez nem kell ellenséges tett, a védekezéshez kockázat kell. Utólag mi a csodát érne a védekezés? Utólag már csak bosszút lehet állni.

Amúgy ha a határon a magyar fegyveres erőket erőszakos tömeg támadja meg az ellenséges tett, mi a fene lenne? Barátságos?
Válasz erre 

$pi$ 2016.04.07. 10:24:07

@atpijkamo125: "Igen. De ezt már megbeszéltük, leszakadóban vagyunk még a visegrádi országoktól is."

Két eset lehetséges.
(1) A magyar gazdaság nem teljesít jól. Akkor a cikk hazudik, mert az állította, hogy amíg van EU támogatás addig jól teljesít.
(2) A gazdaság jól teljesít. Akkor a cikk hazudik, mert azt állította, hogy ez ordas hazugság (határán van).

Az, hogy a gazdaság jól teljesít -e nyilván szubjektív. Szerintem teljesíthetne jobban is, de nem teljesít rosszul.
Válasz erre 

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.07. 10:24:20

@$pi$: "Finnországban azért van olyan jólét, mert a büntetések a fizetéstől függenek."

Nem "csak", hanem "is". Rengetes más dolog is van, erős a szociális háló, jó az oktatatás, egészségügy, fontos a környezetvédelem, sorolhatnám a végtelenségig. Mindent, amit eblasztunk az elmúlt negyedszad alatt, ők pont jól csinálták. A háború után nagyon mélyről indultak, jóval mélyebbről, mint mi. És nem csak jól élnek, hanem jól ÉLHETŐ az ország.

Például nagy probléma az ivászat. Ezért szeszsesitalt csak kijelölt boltokban kapni, nagyon drágán. (És mellesleg nem pártkatonáknak adták ki gebinbe.)
Válasz erre 

$pi$ 2016.04.07. 10:27:00

@atpijkamo125: "Azt is írhatná a rogán, hogy hatalmas a fejlődés,"

Írhatná, és akkor nyilván hazudna. Sőt, felrobbanthatna kávéházakat is és akkor terrorista lenne. :)
Válasz erre 

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.07. 10:27:42

@$pi$: "a cikk hazudik"

Nem érdekel a cikk. Általában jókat ír a bloggazda, de vannak tévedései. Csak vitaindító. Engem a kommentek érdekelnek.

Abban igaza van, hogy ordas hazugságokat tartalmaz ez a kiadvány, ami a fideszt fényezi közpénzből.

"Az, hogy a gazdaság jól teljesít -e nyilván szubjektív."

Ez pont objektív.
Válasz erre 

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.07. 10:30:36

@$pi$: "ha annak idején a privatizáció során megvédték volna az országot nem tartanánk itt."

Nagyon igaz, jóval előbbre tartanánk.

Például az oroszok az államadósság fejében kifúrták volna a négyes metrót. Helyette egy csókos megkapta, és elherdálta, persze azért jól meg is gazdagodott blőle.
Válasz erre 

$pi$ 2016.04.07. 10:31:10

@atpijkamo125: "Abban igaza van, hogy ordas hazugságokat tartalmaz ez a kiadvány, ami a fideszt fényezi közpénzből."

Konkrétan a legtöbb dologról nem állítja a cikk, hogy hazugság. Olyanokat ír, hogy "szépséghibája van". Amiről azt írja, hogy hazugság, azzal a következő sorban egyetért.

Ez amúgy a szokásos index-es duma:

Egyértelműen hazudott Orbán, amikor azt állította, hogy csökkent a munkanélküliség. Bizonyítás: igen, de ha a közmunkásokat nem számolnánk, akkor...

Hazudott a kormány, amikor azt mondta, hogy a GDP növekedett. Bizonyíték: ha levonnánk belőle a mazőgazdaságot, akkor nem is nőtt volna.
Válasz erre 

$pi$ 2016.04.07. 10:32:38

@atpijkamo125: "Ez pont objektív."

Objektív?! Hogy a fenébe lenne objektív? Tudod, hogy mit jelent ez a szó?
Válasz erre 

$pi$ 2016.04.07. 10:36:27

@atpijkamo125: "Nem "csak", hanem "is". Rengetes más dolog is van, erős a szociális háló, jó az oktatatás, egészségügy, fontos a környezetvédelem, sorolhatnám a végtelenségig."

Jónak mondod, két évig éltem ott.

"Ezért szeszsesitalt csak kijelölt boltokban kapni, nagyon drágán. (És mellesleg nem pártkatonáknak adták ki gebinbe.) "

Butaság. Alko-ba csak akkor kell menned, ha erősebb piát akarsz venni és nem akarsz kocsmában inni.

De nem értetted mit írtam az előbb, próbáld megérteni!

(1) A progresszív adózás jólétet hoz.
(2) A jólét progresszív adózást hoz.

Mindkét esetben együtt járnak, de az egyik esetben a szegényebb országoknak is érdemes progresszív adózást használnia, a másik esetben viszont nem.

Melyik az igaz szerinted?
Válasz erre 

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.07. 10:36:48

@$pi$: "Simán lehetséges, hogy a bürokrácia túl nagy, de javult a helyzet."

Nem lehetséges. Például az adórendszert is egyre csak bonyolítják.

Egy vállakozónak elege lett, kiment Angliába. Ott minden sokkal drágább, de még arányaiban is több marad meg neki. Azon viszont elcsodálkozott, hogy a könyvelés éppen hogy olcsóbb. Ott sokkal drágább a könyvelő, de még annál is sokkal több munkája van itt.
Válasz erre 

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.07. 10:44:11

@$pi$: "A progresszív adózás jólétet hoz."

A progresszív adózás az ellen hat, hogy a társadalom kettészakadjon szegényekre és gazdagokra. A kiegyensúlyozottabb társadalom jobban teljesít.

A magyar táradalom egyre jobban kettészakad. Visszafelé haladunk. A kádárrendszernek a sok hibája mellett előnyei is voltak. Esélyegyelő(bb)ség a továbbtanulásban például. És akkor nem voltak olyan nagy jövedelmi különbségek. Persze, az meg visszafogta az egyéni ambíciókat. Valami köztes megoldást kéne keresni. A progresszív adózás is ennek egyik eszköze.
Válasz erre 

$pi$ 2016.04.07. 10:52:53

@atpijkamo125: "Nem lehetséges. Például az adórendszert is egyre csak bonyolítják."

Nem egészen igaz. Választhatod a kisadózók egyszerűsített adózását és az sokkal egyszerűbb mint bármi ami előtte volt.

"A kiegyensúlyozottabb társadalom jobban teljesít."

Ez sem okvetlenül igaz. Ha egy társadalomban nincsenek gazdagok, akkor nincsenek nagyvállalkozások sem. Gondolj bele: lenne amerikában sikeres Microsoft, ha Bill Gates átlagos vagyonnak rendelkezne?

"A magyar táradalom egyre jobban kettészakad. Visszafelé haladunk."

Nem igaz. A szocializmusban nem voltak igazán gazdagok és igazán szegények sem nagyon. Ha ilyen társadalmat akarsz, akkor az visszatérés az ötvenes évekhez, nem?

"A kádárrendszernek a sok hibája mellett előnyei is voltak."
Biztos. Viszont fenntarthatatlan volt és ez überel minden valós vagy vélt előnyt.

"Esélyegyelő(bb)ség a továbbtanulásban például."

Soha nem volt esélyegyenlőség a továbbtanulásban. Törekedtek rá, de soha nem voltak egyenlőek az esélyek.

"És akkor nem voltak olyan nagy jövedelmi különbségek."

Tudom, ötször annyit dolgoztam mint egyesek és ugyanannyit kerestem. Ez minden csak nem jó.

"Valami köztes megoldást kéne keresni. A progresszív adózás is ennek egyik eszköze."

Nem az a kérdés, hogy minek az eszköze, hanem az, hogy működik -e. Az, hogy nálunk sokkal jobban álló országokban progresszív adózás van nem bizonyítja, hogy a jólét a progresszív adózás miatt van, emellett próbáltam meg érvelni.
Válasz erre 

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.04.07. 11:12:52

@hümhüm: Kérdés: melyik került többe az adófizetőknek?
Válasz erre 

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.04.07. 11:15:43

@atpijkamo125: Szerintem meg ne nézzük fordítva.
Válasz erre 

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.07. 11:31:30

@$pi$: "Ha ilyen társadalmat akarsz, akkor az visszatérés az ötvenes évekhez, nem?"

Nem. Lásd előző kommentem.

Azt, hogy a kettészakadó társadalom rosszabbul teljesít komoly elemzésekből tudhatod meg. De mondok egy eszerűbbet. A gyerekek jövőjét túlságosan a szülők vagyoni helyzete határozza meg. Azzal egyetértesz, hogy két gyereknek egyenlő esélyt kellene teremteni? (Természetesen ehhez nem elég a társadalmi különbségek csökkentése.)

nol.hu/velemeny/20110330-ketteszakad_a_tarsadalom-1026191
Válasz erre 

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.07. 11:36:53

@$pi$: "Soha nem volt esélyegyenlőség a továbbtanulásban."

Az én édesapám nem tanulhatott tovább a horti rendszerben. Rákosi tette lehetővé, hogy egyetemre menjen. Ettől még utálta a rendszert, mint a szart.

Semmi se csak fekete vagy csak fehér. Nem tartom okos dolognak a kádárrencer kevés vívmányát kidobni csak azért, mert az egész alapjaiban rossz volt.

"Az, hogy nálunk sokkal jobban álló országokban progresszív adózás van nem bizonyítja, hogy a jólét a progresszív adózás miatt van"

Nem bizonyítja. De ez nem gátolja meg a progresszív adózást abban, hogy elősegítse a társadalom és a gazdaság fejlődését.
Válasz erre 

joska61 2016.04.07. 11:37:10

Nézzük az alapkérdést. Rogán óvódásnak néz minket? Igen. Igaza van? Igen. Ez miből látszik? Abból, hogy még mindig, minden ámokfutásuk ellenére megválasztanánk őket.
Válasz erre 

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.07. 11:46:06

@joska61: Nagyon szomorúan igazat adok neked.

A rezsicsökkentés hozott pillanatnyi mondjuk havi 3000 forintot a családoknak. És ennyiért sokan eladták a lelküket.
Válasz erre 

Netuddki. 2016.04.07. 12:14:25

@atpijkamo125: "Ezért vezetik be jóérzésó emberek a progresszív adózást."

Akkor a maszop nem volt jóérzésű. A normális megélhetéshez még kevés bérre már kivetették a 40%-os SZJA-t. Amit aztán a valóban sokat keresőktől nem tudtak beszedni. Miközben a TB is brutál magas volt. Ami ugyanúgy most is magas, csak a fidesz átnevezte másra. Úgyhogy az orbán feldughatja magánakj az 1%-os SZJA csökkentését!
Válasz erre 

Netuddki. 2016.04.07. 12:15:56

@joska61: Tudod ki választaná meg! Soha nem szavaztam a fideszre, és nem is fogok ezekre a tolvaj bűnözőkre.
Válasz erre 

grafoguru 2016.04.07. 12:59:32

@tralalala:
Valóban, csakhogy az nem "külső" határ.
Ahhoz, hogy valaki odáig eljusson, bizony máshol kell belépnie az EU-ba.
Hacsak nem Albániáig csónakázik, vagy nem teleportálja magát Szerbiába.
Válasz erre 

$pi$ 2016.04.07. 13:03:01

@atpijkamo125: "Rákosi tette lehetővé, hogy egyetemre menjen."

Na, a Rákosi rendszerben meg pláne nem volt esélyegyenlőség a továbbtanulásban! Akik addig továbbtanulhattak, azok osztályellenségnek minősültek és nem tanulhattak tovább, akik előtte nem tanulhattak tovább, azok meg mehettek egyetemre.
Válasz erre 

grafoguru 2016.04.07. 13:13:32

@$pi$: "Nem lehetséges. Például az adórendszert is egyre csak bonyolítják."
Nem egészen igaz. Választhatod a kisadózók egyszerűsített adózását és az sokkal egyszerűbb mint bármi ami előtte volt.
EZ SZERINTED AZT JELENTI, HOGY EGYSZERŰBB AZ ADÓRENDSZER? HÜMM...

"A kiegyensúlyozottabb társadalom jobban teljesít."
Ez sem okvetlenül igaz. Ha egy társadalomban nincsenek gazdagok, akkor nincsenek nagyvállalkozások sem. Gondolj bele: lenne amerikában sikeres Microsoft, ha Bill Gates átlagos vagyonnak rendelkezne?
ETTŐL MÉG IGAZ LEHET, HOGY A KIEGYENSÚLYOZOTT TÁRSADALOM JOBBAN TELJESÍT. (ÉSZTORSZÁG, FINNORSZÁG, SVÉDORSZÁG, A TÖBBI ÉSZAKI ÁLLAM).

"A magyar táradalom egyre jobban kettészakad. Visszafelé haladunk."

Nem igaz. A szocializmusban nem voltak igazán gazdagok és igazán szegények sem nagyon. Ha ilyen társadalmat akarsz, akkor az visszatérés az ötvenes évekhez, nem?
A VEZÍR AKAR ILYEN TÁRSADALMAT. MIVEL NEM LÁTOD, SEGÍTEK:
- a terhek közös viselése, a javakból csak egy elenyésző, párthű kisebbség részesül
- államosítások, az állam beavatkozása a piacgazdaságba, a közös javak társadalmi szinten is politika alapú odaítélése
- történelem hamisítás, hírhamisítás, az iskolai tananyag saját szájíz szerinti átírása ("kedvező" dolgok kiemelése, nem kedvezők elhallgatása, vag ferdítése)
- cenzúra (ma persze már nem a gonosz cenzor bácsival, hanem modernül: a nem kedvező hírek megfullasztása az álhírek média-megszállással elért dömpingjében, kötelező csatornakiosztás, TV2 rekvirálás stb .

"A kádárrendszernek a sok hibája mellett előnyei is voltak."
Biztos. Viszont fenntarthatatlan volt és ez überel minden valós vagy vélt előnyt.
SZERINETM A MOSTANI SEM FENNTARTHATÓ (egészségügy, oktatásügy, nyugdíjrendszer stb.)

"Esélyegyelő(bb)ség a továbbtanulásban például."
Soha nem volt esélyegyenlőség a továbbtanulásban. Törekedtek rá, de soha nem voltak egyenlőek az esélyek.
"AZ OKTATÁS NEM ÜZLET!" - EMLÉKSZEL, UGYE?... A VEZÍR MONDTA...

"És akkor nem voltak olyan nagy jövedelmi különbségek."
Tudom, ötször annyit dolgoztam mint egyesek és ugyanannyit kerestem. Ez minden csak nem jó.
EZEK SZERINT A GÁZSZERELŐ 10 MILLIÓSZOR ANNYIT DOLGOZIK, MINT ÉN. HOGY CSINÁLJA?

"Valami köztes megoldást kéne keresni. A progresszív adózás is ennek egyik eszköze."
Nem az a kérdés, hogy minek az eszköze, hanem az, hogy működik -e. Az, hogy nálunk sokkal jobban álló országokban progresszív adózás van nem bizonyítja, hogy a jólét a progresszív adózás miatt van, emellett próbáltam meg érvelni.
A PROGRESSZÍV ADÓZÁS NEM IS A JÓLÉTRŐL SZÓL, HANEM A TÁRSADALMI SZOLIDARITÁSRÓL.
Válasz erre 

Mr.paksimogyoró 2016.04.07. 13:28:59

@jágör68: Na, te sem vagy egy atomfizikus :D
Válasz erre 

$pi$ 2016.04.07. 13:29:02

@grafoguru: "EZ SZERINTED AZT JELENTI, HOGY EGYSZERŰBB AZ ADÓRENDSZER? HÜMM..."

Nekem egyszerűbb. Sok más embernek is egyszerűbb.

"ETTŐL MÉG IGAZ LEHET, HOGY A KIEGYENSÚLYOZOTT TÁRSADALOM JOBBAN TELJESÍT."

Hogy teljesít jobban egy társadalom, ha nincs senkinek pénze nagyvállalatot létrehozni? Sufniatomerőmű meg sufniautógyár? Hogyan?

"A VEZÍR AKAR ILYEN TÁRSADALMAT. MIVEL NEM LÁTOD, SEGÍTEK: "

Nem siekrült megérteni. A "kiegyensúlyozott társadalomról" volt szó és arról, hogy az a jövő. Nem, az a múlt.

"az álhírek média-megszállással elért dömpingjében"

Vicces, hogy ezt éppen az indexen írod, ahol legalább öt éve minden héten volt valami döbbenetes nagy katasztrófa ami miatt a kormány megbukott. :D

"AZ OKTATÁS NEM ÜZLET!" - EMLÉKSZEL, UGYE?... A VEZÍR MONDTA..."

Nem tudom, hogy ki az, akit vezérnek nevezel, de én a saját véleményemet mondom. Ha a "vezér" azt mondta, hogy esélyegyenlőség volt az oktatásban, akkor téved, az esélyegyenlőség nem több mint illúzió... sehol, nincs ilyen, nem csak az oktatásban.

"EZEK SZERINT A GÁZSZERELŐ 10 MILLIÓSZOR ANNYIT DOLGOZIK, MINT ÉN. HOGY CSINÁLJA?"

Kapitalizmus van. Ha esetleg mindketten ugyanannál a cégnél vagytok pizzafutárok és ő többet keres, akkor kérdezt meg a főnöködet.

Ennek a gázszerelő dumának egyébként semmi köze ahhoz amit én írtam, egyszerűen csak irígy vagy és megkeseredett.

"A PROGRESSZÍV ADÓZÁS NEM IS A JÓLÉTRŐL SZÓL, HANEM A TÁRSADALMI SZOLIDARITÁSRÓL."

Ez baromság. Senki sem lesz szolidáris attól, hogy elveszik a pénzét. Majd ha önkéntes alapon fizetünk adót akkor gyere a szolidaritással.
Válasz erre 

$pi$ 2016.04.07. 13:31:41

@grafoguru: "- a terhek közös viselése, a javakból csak egy elenyésző, párthű kisebbség részesül"

Van azért egy sejtésem, hogy ha kiszámolnánk mennyi adót fizetsz be és mennyi juttatásból részesülsz, akkor kiderülne, hogy te bizony igencsak többet veszel ki mint amennyit befizetsz.

Utánaszámoltál már? :)
Válasz erre 

fidesz maszop dk egykutya 2016.04.07. 14:29:22

@$pi$: van ellenpélda is. USA-ban addig volt jólét, amíg progresszív adózás volt, aztán jött reagan a !neolibsi! egykulcsos adójával, és kicsit megváltoztak a dolgok. A gazdagok egyre gazdagabbak, középosztály eltűnőben van, egyre több a szegény.
Ennek az ellentéte meg a skandináv országokban történt.

"Van azért egy sejtésem, hogy ha kiszámolnánk mennyi adót fizetsz be és mennyi juttatásból részesülsz, akkor kiderülne, hogy te bizony igencsak többet veszel ki mint amennyit befizetsz."

Ilyen kb csak a cigányoknál, poltikusoknál, és a csókosoknál lehetséges. Ha valaki elkerüli az szja-t, az is sokkal többet fizet be, mint amennyit az állam valaha is költ rá, mert fizeti az áfát, járműadót, üzemanyag adót, tb-t, és a külön "nemfogjákáthárítani" adókat is.
Válasz erre 

$pi$ 2016.04.07. 14:39:33

@fidesz maszop dk egykutya: "Ilyen kb csak a cigányoknál, poltikusoknál, és a csókosoknál lehetséges."

Akkor menj és nézz rá, hogy mibe kerül az államnak az óvoda meg az iskola. :)
Válasz erre 

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.07. 15:01:37

@$pi$: "osztályellenségnek minősültek és nem tanulhattak tovább"

Igazad van. De összességében sokkal több ember előtt nyílt meg a továbbtanulás lehetősége, mint aki előtt bezárult. Na de nem akarom én rákosit fényezni.

Rákosi, hogy állítólagos népszerűségét megtudja, titkon beül egy moziba. Épp pereg a híradó, melyben átadják neki az augusztus 20-i új kenyeret. Mindenki feláll a moziban, és vastapssal köszönti: – Éljen Rákosi! Éljen Rákosi!
Rákosit földöntúli öröm önti el, ám a következő pillanatban valaki nagyot csap hátulról a fejére és így szól: – Tapsolj, kopasz, mert elvisz az ÁVO!
Válasz erre 

$pi$ 2016.04.07. 16:11:04

@atpijkamo125: Jó vicc! :D
Válasz erre 

$pi$ 2016.04.07. 16:12:43

@fidesz maszop dk egykutya: "van ellenpélda is. USA-ban addig volt jólét, amíg progresszív adózás volt, aztán jött reagan a !neolibsi! egykulcsos adójával, és kicsit megváltoztak a dolgok."

Jah, most már csak azt kell bebizonyítani, hogy az egykulcsos adó miatt ment minden tönkre. :D
Válasz erre 

fidesz maszop dk egykutya 2016.04.07. 16:19:22

@$pi$: hol nézzem az iskola kiadásait, vagy a végső összesített kiadást?

Van egy tippem, hogy lenne szép nagy különbség (mutyi a felsőbb szinteken) másrészt ugye láthattuk, hogy egy bizonyos útszakaszt az állam 10 millióból tudna felújítani, pár civil meg 20 ezer forintból, és fél napi munkából...

Általános iskolák, óvodák, és középiskolák együttes költségvetése: 700 milliárd ft

ÁFA bevétel: évi 2331 milliárd
Üzemanyag jövedéki adó: 800 milliárd évente -250 milliárd amit útépítésre és karbantartásra költenek, 550 milliárd tiszta haszon.

És még szó sem volt a járműadóról, a különadókról, és a többiről.
Válasz erre 

$pi$ 2016.04.07. 16:32:30

@fidesz maszop dk egykutya: Jah, adjanak több pénzt az iskolának, több fizetést a tanároknak és oldják meg olcsóbban az egészet. Mert te kiszámoltad, hogy te olcsóbban tudnád megcsinálni.

Akik soha nem kaptak hatalmat a kezükbe, soha nem irányítottak semmit, soha nem vállaltak anyagilag felelős munkát, azok mindig jobban tudják mit hogyan kellene csinálni. Ugyan má'!
Válasz erre 

fidesz maszop dk egykutya 2016.04.07. 16:32:34

@$pi$: nem csak amiatt, de egyértelmű, hogy erősen számított, hiszen magyarországon is pont ez történt, amióta bevezették, nőnek a különbségek, a gazdagok egyre gazdagabbak, a szegények egyre szegényebbek.
Válasz erre 

fidesz maszop dk egykutya 2016.04.07. 16:35:10

@$pi$: ne terelj "elvtárs", mindenki tudja, hogy az állam, egy pénzügyi fekete lyuk. Bele megy egy rakás pénz, de jó része eltűnik. Világosan látszik minden állami beruházásnál a többszörös túlárazás, lépcsőket képesek több millióért felújítani, amit 2 kőműves fél nap alatt elvégez anyagköltséggel együtt fél millából...
Válasz erre 

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.07. 16:44:47

@fidesz maszop dk egykutya: "bizonyos útszakaszt az állam 10 millióból tudna felújítani"

Kétszer annyiért építettük az autópályákat a síkságon, mint a horvátok a hegyekben. Ebből az következik, hogy a 75%-át ellopták.
Válasz erre 

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.07. 16:50:00

Mondjuk az USA-ban is kiderülnek lopások, emlékezzünk a 400 dolláros vécédeszka esetére, de akkor ott fejek is hullanak, míg itt csak szomorkodik az aktuális ellenzék.

És Rejkjavikban többtízezres tüntetés van az offsór számlák miatt, ahol 300 ezer fő az összlakosság. El tudtok itthon képzelni egy milliós töntetést a korrupció miatt?
Válasz erre 

fidesz maszop dk egykutya 2016.04.07. 18:49:21

@atpijkamo125: a debreceni vasútvonalat is alig olcsóbb km áron újították fel az alföldön max 160 km/h sebességre, mint amennyiért a franciák dombos vidéken 240 km/h sebességre tervezett ÚJ vasútvonalat építettek :D
Válasz erre 

$pi$ 2016.04.07. 19:51:55

@atpijkamo125: "Kétszer annyiért építettük az autópályákat a síkságon, mint a horvátok a hegyekben. Ebből az következik, hogy a 75%-át ellopták. "

Igazából nem ez történt. Az történt, hogy az autópályák minőségi követelményeiben az EU elfogadta a németek követelményrendszerét, ami a világon a legszigorúbb. Horvátországban meg építettek olyat, amilyen nekik tetszett.

Vagyis az az autópálya nem ugyanaz, mint ez az autópálya.

De persze laikusok nem restek kivonni a két számot és messzemenő következtetéseket levonni meg vádaskodni. Az iskolázottabb emberek persze tudják, hogy az ilyen "olvastam a hírekben két számot, kivontam egymásból őket és most tudom az okosságot" mágia soha nem vezet jóra.

És mielőtt orbánseggnyaló lennék már megint: arról beszélek, hogy laikusok tájékozatlanul és primitíven próbálják támadni az mszp által épített autópályák árát.

És még valami: igen, lehet, hogy eltűntek pénzek az autópályák építésénél, de az is biztos, hogy te ezt ilyen primitív módon nem fogod kiszámolni.
Válasz erre 

$pi$ 2016.04.07. 19:55:02

@fidesz maszop dk egykutya: "amióta bevezették, nőnek a különbségek, a gazdagok egyre gazdagabbak, a szegények egyre szegényebbek"

Mondjuk ez sem olyan egyszerű mint ahogyan beállítod, de igazából tök mindegy. Én nagy híve vagyok a különbségnek, semmi bajom azzal, hogy nőnek. Valójában ezt jelenti jobboldalinak lenni, bár sokan nem tudják az biztos. :)
Válasz erre 

fidesz maszop dk egykutya 2016.04.07. 19:59:14

@$pi$: "Vagyis az az autópálya nem ugyanaz, mint ez az autópálya. " persze persze, magyarázd... furcsa módon amikor mentem rajta nem éreztem különbséget... ja de, kevésbé rázott, mint a magyar pálya, ja és tele volt völgyhidakkal (indokoltan) és alagutakkal, nehéz terepen. Ha ilyen terepen ennyivel olcsóbban építenének autópályát a magyar hatóságok, akkor az alagutak és a hidak mellett csak földútra maradna pénz :D

Nálunk mindig minden annnyira minőségi, azért kerül olyan sokba. Minőségi addig a fél évig, amíg szét nem esik :D
Válasz erre 

fidesz maszop dk egykutya 2016.04.07. 20:03:41

@$pi$: majd amikor éhendöglesz, mert a felső 1% (amibe te messze nem tartozol, és nem is tartozhatsz) már ennyit sem hagy neked akkor mondd ezt. Ezen a különbségen nem te nyersz, hanem veszítesz csak úgy mint az emberek maradék 99%-a.

inequality.org/global-inequality/
Válasz erre 

$pi$ 2016.04.07. 20:18:36

@fidesz maszop dk egykutya: "persze persze, magyarázd... furcsa módon amikor mentem rajta nem éreztem különbséget..."

Semmi fucsa nincs benne, nem ástál le az alapokig, hogy megnézd az egyes rétegei milyen vastagok és nem mérted meg a pihenők közti távolságot sem. A maximális emelkedést sem méregetted és gyanítom, hogy nem is értesz hozzá.

Mindenesetre hiába állítod, hogy ugyanazon szabványok alapján épült a két autópálya ez nem igaz és így az árukat sem lehet egyszerűen összehasonlítani.

"majd amikor éhendöglesz, mert a felső 1% (amibe te messze nem tartozol, és nem is tartozhatsz) már ennyit sem hagy neked"

A felső 1%-tól soha nem kaptam semmit, most sem kapok. Mindig mindenért megdolgoztam, mégpedig keményen. Amikor egyenlőséget játszott az ország évtizedeken keresztül, akkor majdnem éhendöglöttem, amióta nem játszanak egyenlőségesdit azóta meg tudok élni.

"Ezen a különbségen nem te nyersz, hanem veszítesz csak úgy mint az emberek maradék 99%-a."

Nem, az emberek nem azon veszítenek, ha vannak gazdagok, az emberek az egyenlőséget hirdető mocsodék kommunistákon veszítenek, rákosin, kádáron meg gyurcsányon.
Válasz erre 

Draconus 2016.04.07. 20:32:51

"A következő oldalon szembesülünk azzal, hogy nő a családi adókedvezmény. A dolog egyik szépséghibája, hogy elég kevéssel (idén kétgyerekes család esetében 12500 forint adókedvezmény), de nagyobb baj, hogy lényeges javulás nem is várható belátható időn belül, hacsak a 2019-re beígért 20 ezer forint nem számít annak."

Vajon az mszp kormány alatt mennyivel nőtt a kétgyermekes családok adókedvezménye?
Válasz erre 

vackor1 2016.04.07. 22:33:05

Nem akartam hozzászólni, de annyit csak megjegyeznék - mivel zavar a felesleges polémia az autópályákkal kapcsolatban , de gazából ez minden másra is ugyanígy igaz, aki ezt nem látja, az vak kell, hogy legyen vagy nem ezen a Földön él - , hogy a fijjjug első regnálása ( a.k.a. rablása ) alatt voltam síelni baráti társasággal, amibe beletartozott egy nagyon - nagykutya fia is , akik éppen az M7-es autópályát csinálták Budaörsnél ( már nem tudom mennyi Km-es szakasz volt az éppen ) , és amikor mentünk keresztül azon a szakaszon, megjegyezte, hogy pár hónap múlva ezt megint csinálni kell majd.. Válaszul a logikus kérdésünkre annyit mondott, hogy vmi - talán kopó? már nem emlékszem, nem most volt - réteget nem tesznek - vagy nem úgy, ahogy kellene ? - most bele, mert kell visszatolni a pénzt, de nem gond, majd csinálják még egyszer és ott is lesz okosság.. "Csodák csodájára" tavasszal ismét fel volt túrva az a szakasz.Hihetetlen, igaz? :))
Nem véletlenül mondják, hogy a politikus legjobb barátja - és nem kell reagálni, tudom, hogy oldaltól függetlenül - a beton és az aszfalt...
Válasz erre 

fidesz maszop dk egykutya 2016.04.08. 00:03:18

@$pi$: ne mosdasd a szerecsent "elvtárs". Mondom, ha földút lenne a burkolata a horvát autópályáknak, akkor is sokkal több a meló vele, mert sokkal sokkal nehezebb a terep mint a magyar, de nem földút van, még is olcsóbb. Ne magyarázkodj, mert nevetséges.

"A felső 1%-tól soha nem kaptam semmit, most sem kapok. Mindig mindenért megdolgoztam, mégpedig keményen. "

látom nem érted te szerencsétlen. A leggazdagabbaknak egyre több pénze van, a nem leggazdagabbaknak meg egyre kevesebb. Nem kapsz tőlük pénzt, soha, hanem elvesznek.

Így fordul elő az, hogy egyes helyeken 500 eurossal törlik a seggüket a gazdag csemeték, miközben a fél ország éhezik. És egyre ilyenebb lesz, erre megy a világ.

"akkor majdnem éhendöglöttem, amióta nem játszanak egyenlőségesdit azóta meg tudok élni."

kamu

"Nem, az emberek nem azon veszítenek, ha vannak gazdagok, az "

De mondom hogy azon veszítenek, a szupergazdagok nem a saját munkájukból szupergazdagok, hanem elveszik valakitől, tőled is. És az emberek azon veszítenek, amit te próbálsz elsikálni, a mutyin a korrupción, és a túlárazáson.

A skandinávok a nagy "kommunisták" meg köszönik szépen jól elvannak, már kb az egész világnak bezzegországok...

@vackor1: megerősítem, én is hallottam már "szépeket" a bennfentesektől, nagyon sok mindent "okosba" csinálnak.
Válasz erre 

$pi$ 2016.04.08. 07:48:44

@fidesz maszop dk egykutya: "látom nem érted te szerencsétlen."

Nem tudom miért nekem mondod, hogy szerencsétlen, amikor te panaszkodsz állandóan, hogy a gazdagok hogy kik.rtak veled.

"A leggazdagabbaknak egyre több pénze van, a nem leggazdagabbaknak meg egyre kevesebb."

Ez baromság. Én messze nem tartozom a leggazdagabbak közé és mégis egyre több pénzem van.

"Nem kapsz tőlük pénzt, soha, hanem elvesznek."

Hát jah, lehet, hogy tőled elszedik a pénzt, de tőlem igazából nem. Igaz, fizetek adót, de elég méltányos adót és marad is.

A nevembe ne siránkozz, inkább gondolkodj el azon, hogy mit csesztél el az életedben és hogyan tudnád helyrehozni. Mindenki nem tudja rendbetenni az életét, de meglepődnél hányan vannak akik csak azért siránkoznak mert megszokták és nincs meg bennük az akarat.

"A skandinávok a nagy "kommunisták" meg köszönik szépen jól elvannak, már kb az egész világnak bezzegországok..."

Például elkezdhetnéd azzal, hogy gondolkodsz mielőtt ilyen baromságot leírsz.

"De mondom hogy azon veszítenek, a szupergazdagok nem a saját munkájukból szupergazdagok, hanem elveszik valakitől, tőled is."

Ez meg a munkaérték-elmélet. Még élt Marx, amikor elmagyarázták a közgazdászok, hogy miért ostobaság ez. Ha pedig elszedik a pénzedet akkor az isten szerelmére csinálj valamit, de sürgősen!
Válasz erre 

atpijkamo126 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.08. 07:54:30

@$pi$: "az az autópálya nem ugyanaz, mint ez az autópálya."

Értem. Tehát lehet az árban a szabványok eltérése miatti plusz-mínusz pár százalék eltérés. Bocsi, túlegyszerűsítettem.

"De persze laikusok nem restek kivonni a két számot és messzemenő következtetéseket levonni meg vádaskodni."

Igen, laikus vagyok az autópálya szabványok terén. De profi állampolgár vagyok, és látom a kirívó eltéréseket. Lehet, hogy nem az összeg 75%-át lopták el, hanem a 72,45226%-át, vagy a 81,71461%-át. A lényeg nem változik.

"lehet, hogy eltűntek pénzek az autópályák építésénél"

_Lehet_, hogy a Föld gömbölyű.

(Valójában 0,33%-ban lapult forgási ellipszoid, még pontosabban geoid, mielőtt megint tájékozatlansággal és primitívséggel vádolsz meg.)
Válasz erre 

atpijkamo126 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.08. 08:06:28

@$pi$: "egyre több pénzem van."

Én is nyertem az egykulcos adóval. De akkor se tapsolok hozzá, mert a gazdasági-társadalmi kárt sokkal nagyobbnak gondolom. És nem adom el a lelkem párezer forintért.

"ötször annyit dolgoztam mint egyesek és ugyanannyit kerestem. Ez minden csak nem jó."

Az iskolázottabb emberek ilyet nem mondanak. A progresszív adózásból nem ez következik.

"Amikor egyenlőséget játszott az ország évtizedeken keresztül, akkor majdnem éhendöglöttem"

A kádárrendszerben senki nem dögölt éhen, pláne nem, aki ötször annyit dolgozott.
Válasz erre 

$pi$ 2016.04.08. 08:13:56

@atpijkamo126: "Értem. Tehát lehet az árban a szabványok eltérése miatti plusz-mínusz pár százalék eltérés. Bocsi, túlegyszerűsítettem."

Miért gondolod, hogy csak pár százalék?

"Én is nyertem az egykulcos adóval. De akkor se tapsolok hozzá, mert a gazdasági-társadalmi kárt sokkal nagyobbnak gondolom. És nem adom el a lelkem párezer forintért."

Nem erre céloztam. Nem "párezer" forintról beszélek.

"Az iskolázottabb emberek ilyet nem mondanak. A progresszív adózásból nem ez következik."

Nem igazán értetted. Adott egy vállalat/munkáltató, jónéhány alkalmazott. Jó és gyenge szakemberek, vannak köztük akik keményen dolgoznak és vannak, akik gyakorlatilag semmit sem csinálnak. A szocializmus alatt a bérkülönbségek elenyészőek voltak és valamiért még most is azok. Hiába hozol tízszer annyi pénzt a cégnek mint a másik, sokkal többet nem fogsz keresni.

"A kádárrendszerben senki nem dögölt éhen, pláne nem, aki ötször annyit dolgozott."

Hát a hetvenes években nem, de a végére bizony igencsak nagy volt a nyomor. Lakást/házat venni esélyem sem volt, a fizetésem nagy része elment albérletre és közművekre, kajára cipőre bizony sokszor nem jutott. Ez tény.
Válasz erre 

atpijkamo126 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.08. 08:21:38

@Draconus: "Vajon az mszp kormány alatt mennyivel nőtt a kétgyermekes családok adókedvezménye?"

A családi támogatás vagy mindenkinek jár, vagy csak egy adott jövedelem alatt. A családi adókedvezmény általában a jobban keresőknek kedvez.

A kérdésedre nem tudom a választ, de gyanítom, hogy akkor a rászorultabbaknak volt jobb.

Arra viszont emléxem, hogy elvett a fasz bokros harmincmilliárdot a gyerekektől, és naggyából ugyanennyivel kistafírozott egy bankot.

Arra is emléxem, hogy a gyurcsányi 13. havi nyugdíjat adott, az orbán 14. havit ígért. Az államadósság meg ment az egekbe.

Jelenleg a legnagyobb baj, hogy a nyugdíjrendszer fenntarthatatlan, de ez látszólag senkit nem érdekel. A nyugdíjkorhatárt folyamatosan emelik, de 20 év múlva így is 300 milliárdos hiány lesz a nyugdíjkasszában.

www.biztositasiszemle.hu/cikk/hazaihirek/gazdasag/fenntarthatatlan_a_magyar_nyugdijrendszer_ezt_tanacsoljak_a_kozgazdaszok.5383.html
Válasz erre 

atpijkamo126 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.08. 08:22:51

Ja, és a férfiak sokkal több nyugdíjat fizetnek, mint kapnak, mert rövidebb ideig élnek.
Válasz erre 

atpijkamo126 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.08. 08:28:16

@fidesz maszop dk egykutya: "látom nem érted te szerencsétlen."

Jó ugyanez a "szerencsétlen" szó nélkül is.

Szerintem mondhatjuk egymásnak, hogy "hülyeséget mondasz", de ne mondjuk, hogy "hülye vagy". De akár jelzők nélkül is lehetne. A "nem értek veled egyet" is lehet elég hatásos, ha valódi érvek vannak mellette.
Válasz erre 

atpijkamo126 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.08. 08:32:05

@$pi$: "Hiába hozol tízszer annyi pénzt a cégnek mint a másik, sokkal többet nem fogsz keresni."

Akkor miért dolgozol ötször annyit, ha ugyanannyit keresel? Csak tönkremész bele.
Válasz erre 

$pi$ 2016.04.08. 08:53:45

@atpijkamo126: "Akkor miért dolgozol ötször annyit, ha ugyanannyit keresel? Csak tönkremész bele. "

Nos igen, nyilván bölcsebb lenne, ha felvenné az ember a ritmust, de ez sokszor nem jött össze.

Végülis azt csináltam, amit sok hozzám hasonló szituban lévő ember: ha egyszemélyes vállalkozásod van, akkor nem dolgozol senki helyett. A sikereket magadnak köszönheted, a kudarcokért magad okolhatod. Csak azt bánom, hogy nem előbb léptem meg. :)
Válasz erre 

$pi$ 2016.04.08. 08:59:48

@atpijkamo126: "A családi adókedvezmény általában a jobban keresőknek kedvez."

Tegyük hozzá, hogy az előző rendszerhez képest. Ezt a média el szokta hallgatni.

Mondok egy példát: közösen fizetjük a sört, mivel X kevesebbet keres a sör árának 10%-át fizeti, Y jobban keres, ő fizeti a 90%-ot.

Jön egy változtatás, ezentúl az arány 20% és 80%. Erre mondhatjuk, hogy a változás a gazdagabbnak kedvez, igen. Ugyanakkor még mindig mondhatjuk, hogy a rendszer a szegényebbnek kedvez. Egészen addig, amíg a gazdag fizet többet a rendszer a szegénynek kedvez.

Az egykulcsos adó is a szegénynek kedvez, hogy a csudába is ne kedvezne, ugyanazt a rendőrséget, oktatást, ugyanazt az egészségügyet kapja mint a gazdag, csak kevesebbet fizet érte.
Válasz erre 

atpijkamo126 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.08. 09:18:44

@$pi$: "Tegyük hozzá, hogy az előző rendszerhez képest."

Nem kel hozzátenni. Aki többet keres, az ki tudja használni, aki kevesebbet, az nem teljesen. Tehát a kevesebbet kereső családba született gyerek abszolút értelemben kevesebb pénzt kap. Bár értem mögötte a racionalitást, de ez szerintem igzaságtalan.

Magyarországon az újraelosztás nagyon magas mértékű, 50% feletti. Ha mondjuk 30% lenne, akkor az ilyen apró igazságtalanságok inkább magyarázhatók, elfogadhatók lennének. Viszont a jelenlegi durva mértékű úraelosztás után elvárnám a minél egyenlőbb elbánást a gyerekek, betegek esetében.
Válasz erre 

joska61 2016.04.08. 09:51:29

@Tibi !: Láthatóan a szavazáson megjelentek jelentős többsége...
Válasz erre 

$pi$ 2016.04.08. 11:12:03

@atpijkamo126: "Tehát a kevesebbet kereső családba született gyerek abszolút értelemben kevesebb pénzt kap. Bár értem mögötte a racionalitást, de ez szerintem igzaságtalan."

Ne is haragudj, de ez a gondolkodásmód szerintem nagyon gáz! Most is a gazdag ember fizeti a szegény gyerek iskoláztatását, de ez nem igazságos, mert pár éve még többet adott?

A jól kereső emberek több adót fizetnek, de ez nem igazságos, mert adhatnának még többet? Mennyit?!

Szerintem az lenne az egyedüli igazságos rendszer, ha mindenki ugyanannyi adót fizetne. Mindenki befizetne mondjuk 100 000 forintot hiszen mindenki ugyanúgy részesül az adók eredményéből. Jó, ezt nem lehet csinálni mert egy csomóan képtelenek kifizetni a magukra eső közterheket, de akkor is ez lenne az igazságos nem?
Válasz erre 

atpijkamo126 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.08. 11:53:19

@$pi$: "Mindenki befizetne mondjuk 100 000 forintot"

Akkor egy árva gyerek rögtön éhen halna, mert többet kéne befizetnie, mint amennyit koldul. Ugyanúgy egy lábait elvesztő tűzoltó, mert a felrobbanó gázpalack szilánkjai amputálták, míg a te vagyonodat próbálta menteni...
Válasz erre 

$pi$ 2016.04.08. 11:59:29

@atpijkamo126: "Akkor egy árva gyerek rögtön éhen halna, mert többet kéne befizetnie, mint amennyit koldul. Ugyanúgy egy lábait elvesztő tűzoltó, mert a felrobbanó gázpalack szilánkjai amputálták, míg a te vagyonodat próbálta menteni... "

Annyit kellene beizetni összességében mint most és akkor ugyanúgy jutna ezekre pénz mint most.

De persze ez nem működik, ahogy mondtam is, de csak azért, mert vannak akik nem képesek befizetni a rájuk eső részt.

Amit mondani akarok az az, hogy nem azért százalákos az adó, mert az igazságos, hanem azért, mert az igazságos nem működik.
Válasz erre 

$pi$ 2016.04.08. 12:02:57

@atpijkamo126: "mert a felrobbanó gázpalack szilánkjai amputálták, míg a te vagyonodat próbálta menteni... "

Még egy dolog: a tűzoltás egy szolgáltatás, amit az adónkért kapunk. Ennek a szolgáltatásnak az árában benne kell legyen a sérült tűzoltók ellátásának is. Ez nem szabadna, szociális kérdésnek lennie, a sérült tűzoltónak nem szabadna "rászorulóként" megjelennie a rendszerben.
Válasz erre 

atpijkamo126 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.08. 12:20:30

@$pi$: "ez nem működik"

Igen, legfeljebb a farkasoknál működik.

Valahol az ősembernél kialakult már, hogy az erősebbek segítették a gyengébbeket, ezért is nem pusztult ki az emberiség.

Ha ilyen farkas társadalom lenne, nem is kellene befizetés, nem is kellene állam. Az erősebb simán elveszi a gyengébbtől az ételt, és kész.
Válasz erre 

$pi$ 2016.04.08. 13:12:01

@atpijkamo126: "Igen, legfeljebb a farkasoknál működik."

Felesleges érzelmi töltést tulajdonítani neki, az életünk jelentős része így működik. Én még egyetlen elektronikai boltot sem láttam, ahol az árucikkek ára attól függ, hogy kinek mennyi pénze van.

"Valahol az ősembernél kialakult már, hogy az erősebbek segítették a gyengébbeket, ezért is nem pusztult ki az emberiség."

Azért a kettőt nem szabadna ám összekeverni, szinte semmi közös nincs benne. Hogy mást ne mondjak a segítségnyújtás önkéntes, az adóban pedig semmi önkéntes nincs. Ráadásul az adónál igencsok sűrűn előfordul, hogy a szegényebb ember segíti a gazdagabbat.

"Ha ilyen farkas társadalom lenne, nem is kellene befizetés, nem is kellene állam."

Ez szalmabáb érvelés. Adóra szükség van, senki sem mondta, hogy ne legyen rendőrség meg árvízvédelem.

"Az erősebb simán elveszi a gyengébbtől az ételt, és kész. "

A mostani adórendszer pont erre épül, nem látod? A nyugdíjasok lobbija erősebb, a családosok lobbija erősebb és elszedik a pénzt azoktól, akik gyengébbek. Ha mindenki ugyanannyi adót fizetne, akkor nem lenne ilyen, nem vennék el egymástól a pénzt az emberek, mert igazságos módon, egyenlő módon lennének elosztva a terhek.

És mégegyszer, mondtam, hogy az igazságos adózás nem működik, mert egy csomó embernek nincs elég pénze, hogy kifizesse a rá eső részét, Ha lenne elegendő pénzük, akkor működne és "farkastársadalom" sem lenne, hiszen ha mindenki tudja fizetni az adó rá eső részét, akkor nyilván senki sem marad az út szélén. A "ki tudja fizetni" nyilván nem azt jelenti, hogy utána éhendöglik.
Válasz erre 

atpijkamo126 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.08. 13:34:36

@$pi$: "Én még egyetlen elektronikai boltot sem láttam, ahol az árucikkek ára attól függ, hogy kinek mennyi pénze van."

Szerintem Finnországban láthattál olyan boltot, ahol használt ruhákat árulnak szegényebbeknek.

Az állatkertbe a gyerekjegy kevesebbe kerül, mint a felnőtt jegy.

"A nyugdíjasok lobbija erősebb"

Igen. Sajnos így működik a demokrácia.

Én a szavazati jogot vizsgához kötném.
Válasz erre 

fidesz maszop dk egykutya 2016.04.08. 16:32:35

@$pi$: "Nem tudom miért nekem mondod, hogy szerencsétlen, amikor te panaszkodsz állandóan, hogy a gazdagok hogy kik.rtak veled."

Igen, én észre veszem mi történik a világban, te meg álomvilágban élsz.

"Ez baromság. Én messze nem tartozom a leggazdagabbak közé és mégis egyre több pénzem van. "

Képzeld nekem is (nem köszönhetően a fideszednek), de a tendenciák az ellenkező irányba mutatnak, sokkal több ember válik szegénnyé mint fordítva, és eljön az az idő, amikor te is elkezded veszíteni a pénzt, mert így megy ez.

A világ vagyona egyre kevesebb kézben összpontosul, lásd a válságnál is kik nyertek? A szupergazdagok, mindenki más bukott.

Tudod én törődök ezzel is, mert nem vagyok annyira érzéketlen önző fasz, na meg tudom, hogy a rövidtávú jólét, nem mindig aránylik a hosszútávhoz.
lásd most a nyuggerek jó sok pénzt kapnak, míg a mai fiatalok SEMMIT sem fognak kapni.

"Például elkezdhetnéd azzal, hogy gondolkodsz mielőtt ilyen baromságot leírsz. "

Milyen baromságot írtam? A skandináv országok nem bezzeg országok talán? Nem progresszív adózás van ott magas állami újraelosztással?

"Ez meg a munkaérték-elmélet." nem, ezek tények itthon is a szupergazdagok a privatizációból, mutyiból, és korrupcióból gazdagodnak meg, a viktorod is. USA-ban is kik a leggazdagabbak? A kokós brókerek, akik veszíteni nem veszíthetnek (mert akkor a befektetők fizetnek), csak nyerhetnek. Nem tudom, hogy mit emlegeted marxot, az ő idejében még nem voltak ilyen világméretű disznóságok.

"Ha pedig elszedik a pénzedet akkor az isten szerelmére csinálj valamit, de sürgősen!"

Teszek, ócsárlom a bolsi tolvaj pártokat, a fideszt meg a többit, és ellenük szavazok, és persze megpróbálom felnyitni a hívő szerencsétlenek szemét... ha már távcsöves puskával nem szavazhatok.
Válasz erre 

fidesz maszop dk egykutya 2016.04.08. 16:33:52

@joska61: 25-30% az mióta jelentős többség? Az egyszerű többség is 51%-nál kezdődik, de az sem "jelentős"...
Válasz erre 

$pi$ 2016.04.08. 17:26:01

@fidesz maszop dk egykutya: "A világ vagyona"

Jajj, már a világ vagyonánánál tartunk. Az előbb még csak a fideszt kellett volna megdönteni most meg már az egész világ nem jó.

"Teszek, ócsárlom a bolsi tolvaj pártokat, a fideszt meg a többit, és ellenük szavazok"

Mert egyszerűen nem tudod elviselni, hogy adót kell fizetni vagy miért? Azért, mert az egész világon egyre kevesebbek kezébe tömörül a vagyon?

Te most komolyan azt gondolod, hogy annyival jobb volt az mszp alatt az adórendszer mint most, hogy azonnal fel kell venni a harcot a kormánnyal? Ezt én abszurdnak tartom.

"ezek tények itthon is a szupergazdagok a privatizációból, mutyiból, és korrupcióból gazdagodnak meg, a viktorod is."

Nem az én viktorom, semmi közöm nincs hozzá. Amint lesz egy jelölt aki jobb, azonnal rá fogok szavazni nekem elhiheted...

Nem fogok viszont olyanokra szavazni, akik pont úgy megszedték magukat mint a viktor, de ráadásul velem akarják kifizettetni a bankok adóját, szabolcs megye teljes eltartását és még az sem elég mert még így is elk.rják.

Jössze ezzel a te viktorod dumával és komolyan kinyílik az ember zsebébe a bicska. Én arra szavazok, akinek a ténykedése rám nézve hosszú távon a lehető legjobb hatással van.

Te nyugodtan szavazz csak valakire, aki megígéri neked, hogy megpróbálja elosztani a pénzedet a szegények közt mert az az igazságos, ments meg az egész világot attól, hogy a szegények szegényebbek legyenek a gazdagok meg gazdagabbak, a te dolgod.

De ne gyere már nekem ezzel a "te viktorod" mert ez egy arrogáns, sértő és megalázó duma. Elég baj nekem, hogy nem tudok mást választani mert a fideszen kívül csak elmebetegek meg idióták indulnak a választásokon.
Válasz erre 

$pi$ 2016.04.08. 17:31:57

@atpijkamo126: "Szerintem Finnországban láthattál olyan boltot, ahol használt ruhákat árulnak szegényebbeknek."

Jó, azért ne keverjük össze a szociális szolgáltatásokat a boltokkal.

"Az állatkertbe a gyerekjegy kevesebbe kerül, mint a felnőtt jegy."

Csak reklámfogás, semmi több.

"Én a szavazati jogot vizsgához kötném. "

Én is szívesen tenném. Sőt, igazából azt kellene, hogy amíg az általános iskolát nem végzi el a pógár, addig gyámság alatt kellene lennie. Tulajdonjogot akarsz? Írni olvasni tudsz -e? Mennyi háromszor öt? :D

Mindjárt meg lenne becsülve az oktatás. :)

Kölcsön? Hozd be a gyámodat. Bankkártya? Apud, anyud? Jah, hogy 40 éves vagy? Nem gond, gyámügytől hívjanak majd fel. :D
Válasz erre 

atpijkamo128 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.08. 17:41:29

@$pi$: Ja, a gyerekvállalást is vizsgához kötném. Autót csak vizsgával lehet vezetni, de gyereket akárki szülhet.

Most utólag örülnék, ha annakidején pszichológiai oktatást kaptam volna a gyereknevelés segítésére. Pár dolgot másképp csináltam volna.
Válasz erre 

atpijkamo128 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.08. 17:43:58

@$pi$: "Én arra szavazok, akinek a ténykedése rám nézve hosszú távon a lehető legjobb hatással van."

Én is így vagyok vele. Örülök, hogy Orbán nálad is kiesik.
Válasz erre 

atpijkamo128 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.08. 17:46:23

@$pi$: "De ne gyere már nekem ezzel a "te viktorod""

Ne sértődj meg, amilyen vehemensen véded ovit és a politikáját, könnyű ebbe a hibába esni.
Válasz erre 

$pi$ 2016.04.08. 17:59:04

@atpijkamo128: "Ne sértődj meg, amilyen vehemensen véded ovit és a politikáját, könnyű ebbe a hibába esni. "

Nem védem, csak az örökös indexes hazudozásból van rohadtul elegem. Annyire tematikusan, annyira durván tolják a propagandát, hogy az már fáj.

Ilyenek:

"Aztán itt egy nagy kedvenc: Csökken az új lakások áfája. Nagyon klassz, hogy csak 5 százalék lesz, de kinek van pénze most építkezni?"

Hát b+ sokaknak van pénzük építkezni, nekik nyilván nem mindegy, hogy mennyi az áfa, milliókat spórolnak meg ezzel a dologgal. Az ötödét megtakarítják a lakásépítésnek, azért arra lehet mondani, hogy egy lépés a jó irányba nem?

Erre jön a propaganda, hogy "mer' biztos senkinek nincs pénze építkezni". Csak azért, hogy bármi optimista dolgot mond a kormány, bármilyen kis eredménynek örülni lehet legyen rá valami mondás, hogy nemis, nem épül az országban egyetlen egy tetü ingatlan sem... nyilván nincs SENKINEK pénze.

Melyik a nagyobb hazugság, az, hogy csökkent az áfája vagy az, hogy senki sem épít az egész országban? Nyilván az utóbbi, nem? Akkor hogy lehet, hogy a rajongók itt csápolnak, hogy a blogger már megint milyen frappánsan megmutatta, hogy hazudik a kormány.

Na ebből van elegem, ez ellen vagyok.
Válasz erre 

$pi$ 2016.04.08. 18:05:37

@atpijkamo128: "Én is így vagyok vele. Örülök, hogy Orbán nálad is kiesik."

Ne is haragudj, de az orbán alatt vállalkozást indítottam köszönhetően az alacsony adónak, erre esélyem sem lett volna az mszp alatt. Az orbán alatt kaptam egy pironkodó levelet a banktól, hogy visszaadtak másfél milliót, mert tisztességtelenül vonták le, erre kifizettem a fennmaradó tartozás. Az orbán alatt nincs hetente gázáremelés, a tanár ismerősöm kocsit vett, mert nem csökkent, hanem nőtt a fizetése, és ha kölcsönt akarok a banktól, akkor normális kamatra számíthatok és nem tizensok százalékra alapból.

Jó, cserébe nem mehetek tecsóba vasárnap ami rohadtul bosszantó, meg 2%-al több áfát kell fizetnem, ami kutyát nem érdekli és állandóan nyomják ezt az álszent elcseszett vallásos bájolgást ami megint csak nem érdekel, mert nem nézek tévét amúgy sem.

Előzz már meg annyi bizalmat nekem, hogy el tudom dönteni mi a jó nekem és ki tudom választani kire akarok szavazni.
Válasz erre 

$pi$ 2016.04.08. 18:19:58

"Egyszóval, a magyar gazdaság addig teljesít jól, amíg rendelkezésre állnak az EU-s források, és jól megy a hazánkba települt jármű-összeszerelő üzemeknek."

Meg ez is. Persze, ha viszonylag jól állunk GDP növekedésben, akkor lehet mondani, hogy "na de csak azért, mert". MIndig lehet.

Viszont hogyan álltunk előtte? Itt egy grafikon:

1.bp.blogspot.com/-GJDkfBMUCgE/UNBPi4hPwtI/AAAAAAAAA-c/R-_8yyQ6quE/s1600/%C3%A1llamadoss%C3%A1g+2.jpg

A szocialista hatalomátvétel után nem sokkal felemelkedett az éves hiány a gdp növekedés fölé és aztán ott is maradt. Voltak autógyárak? Voltak. Volt EU támogatás? Volt. Akkor mi a legfeltűnöbb különbség a fidesz és az mszp GDP közt?

Az, hogy az mszp-nél jobban növekedett az adósság mint a termelés.

Na ezért mondják, hogy a gazdaság "jól teljesít", nem azért, mert mostantól mindenki helikopterrel jár. Azért mondják, mert előre haladunk ha nem is túl nagy léptekkel, de legalább nem hátra.

És ez nagy szó ám!
Válasz erre 

atpijkamo128 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.08. 18:37:43

@$pi$: "az mszp-nél jobban növekedett az adósság"

Igen. És? Ettől nem lesz nekünk jobb most.

"Na ezért mondják, hogy a gazdaság "jól teljesít""

Hiába mondják, nem teljesít jól.

De körbe értünk, ez már volt. Ne válaszolj, inkább tekintsd semmisnek, amit írok.
Válasz erre 

atpijkamo128 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.08. 18:45:19

@$pi$: "az orbán alatt vállalkozást indítottam köszönhetően az alacsony adónak, erre esélyem sem lett volna az mszp alatt."

Ezt egyszerűen nem hiszem el.

"nincs hetente gázáremelés"

Mert nem emelkedik, hanem csökken a gáz világpiaci ára. Van gázárcsökkentés? Nincs. Hát micsoda rezsiharc az ilyen?

Mai hír, hogy a gönyűi gázerőművet beindítják, olyan olcsó a gáz, paksot meg viszafojtják nem kell annyi áram.

hvg.hu/kkv/20160408_gonyu_met_paksi_atomeromu_gazprom

2%-al több áfát kell fizetnem

Máshol 19% max, szóval minimum plusz 8%. Tejfölre meg lehetne 5%. Most tényleg, kajára minek a nagy ÁFA???

"el tudom dönteni mi a jó nekem"

Pont ez a vita köztünk. Máshogy látjuk a dolgokat. Szerintem te tévesen.
Válasz erre 

atpijkamo128 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.08. 18:50:54

@$pi$: "Csökken az új lakások áfája. Nagyon klassz, hogy csak 5 százalék lesz"

Az klassz. Meg a féldisznó is 5%.

Millió szart csinálnak, nagyítóval kell nézni, ha elrontják, és véletlenül nem lesz rossz nekünk tőle.

Kapsz 40 korbácsütést. De jó fejek lesznek, kettőt, a 20.-at és 21.-et kihagyják, örüjjé!
Válasz erre 

$pi$ 2016.04.08. 23:36:59

@atpijkamo128: "Ezt egyszerűen nem hiszem el."

Hát erre most mit mondjak? Van olyan adózás, hogy KATA, nagyon kedvezményes, kisvállalkozásra van kitalálva. Nézz utána.

"Mert nem emelkedik, hanem csökken a gáz világpiaci ára. "

A világpiaci ár néha az mszp alatt is csökkent, mégis mindig gázáremelés lett belőle.

"Máshol 19% max, szóval minimum plusz 8%."

A fidesz 2%-ot emelt. Nem nyolcat.

"Kapsz 40 korbácsütést. De jó fejek lesznek, kettőt, a 20.-at és 21.-et kihagyják, örüjjé!"

Milyen "korbácsütés"? Pláne negyven?
Válasz erre 

Pop40 2016.04.09. 00:55:42

@tralalala:

A másik nem célzott semmire, a haverod simán segghülye.
Elhiszem, hogy jöttél védeni, de ezt már nehéz lesz.

Ahogy páran már levezették, néhány tíz fős nagyságrend kell, hogy elérhesd ezt az arányt.

Mit gondolsz, mennyi idő kell egy Index címlapos posztnak, hogy kb 50 ember rákattintson?

Beégtetek. Pech.
Vegyetek egy másodikos matekkönyvet, tanuljatok meg számolni, és akkor legközelebb nem ilyen szánalmas dumákkal kell mosdatni a hülyébbnél hülyébb haverjaid hülyeségeit.
Válasz erre 

atpijkamo128 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.09. 01:08:01

@Pop40: "néhány tíz fős nagyságrend kell, hogy elérhesd ezt az arányt."

18/31
Válasz erre 

fidesz maszop dk egykutya 2016.04.09. 01:54:14

@$pi$: a világ nagy részével baj van, a fidesz pedig részt vesz a baj terjesztésében.

Igen bajom van azzal, hogy adót kell fizetnem, mivel nagy részét ellopják, vagy faszságokra költik, és a mutyisták kezében összpontosul.

Nem volt sokkal jobb a maszopé, azok ellen is harcolni kellett volna, de most még rosszabb.

A bankok adóját pont te fizeted mióta van, hiszen "úgy sem hárítják át" :D

A fidesz is elmebeteg elkúrókból áll sajnos, és őket mentegeted.

Nem tudom miért megalázó a dumám, hiszen azzal már porig aláztad magad, hogy 2011 után a fideszre szavaztál, hiszen normális ember ilyet nem tesz miután leszerepelt, és kimutatta a foga fehérjét egy tolvaj elkúró párt.

Van viktorod, és fideszed is, ugyan azokat a kormánypropaganda faszságokat mondogatod, amit a lakájmédiában hallani, pl a gázáras, vagy az eu pénzeset, amikor pl azt sugallod, hogy a maszop idején annyi eu támogatás lett volna, mint manapság, így próbálva mentegetni az eu pénzből növekvést.
Válasz erre 

Draconus 2016.04.10. 11:19:57

@atpijkamo126: Bocsánat, hogy csak most reagálok - két kicsi gyerek mellett nem egyszerű géphez jutni.
Jelenleg a családi adókedvezmény két gyerek után bruttó 78.122 Ft-os jövedelem mellett használható ki teljes mértékben. Ez azt jelenti, hogy amennyiben az apa és az anya együttes bruttó jövedelme eléri ezt az összeget, akkor igénybe tudják venni az adókedvezményt, ami fejenként 39.061 Ft bruttó bért jelent. Nem érzem úgy, hogy aki ekkora fizetéssel rendelkezik, az gazdagnak számítana.
Az mszp egyébként úgy törölte el a családi adókedvezményt, hogy némileg megemelte a családi pótlékot. A fidesz most úgy vezette vissza, hogy nem csökkentette a családi pótlékot, tehát a kevesebbet keresők - értsd, akinek a bruttó jövedelme nem éri el a 39.061 Ft-ot kétkeresős családban ill. a 78.122 Ft-ot egykeresős családban két gyermek esetén - nem vesztettek semmit azzal, hogy létezik családi adókedvezmény. Három gyermek esetén 309.375 Ft bruttó bér esetén tudják teljesen kihasználni a családi adókedvezményt. Ebben az esetben sem érzem úgy, hogy ez a fizetés magasnak számít egy öt fős családra - nekünk is kb ennyi lesz a bevételünk, ha megszületik a harmadik gyerkőc is, és én is visszamegyek dolgozni. Nem érzem magunkat gazdagnak, jó, nyilvánvalóan nem éhezünk, van hol laknunk, tudjuk fizetni a rezsit, nincs elmaradásunk, és még félre is tudunk tenni egy kicsit a gyerekeknek. De keményen dolgoztunk, hogy megteremtsük a feltételeket, nem szültem tizennyolc évesen a semmire, hanem tanultam, dolgoztam, ahogyan a férjem is, sőt én jelenleg is tanulok a gyerekek mellett, hogy több lábon álljak, mert a munkaerőpiacon bizony nem kapkodnak egy háromgyerekes anyuka után.

Nos te magad említetted a nyugdíjrendszert. Tegyük fel, hogy Gipsz Jakab még életében nem dolgozott egy percet sem, és becses neje, szintén ebben a cipőben jár. Nyilvánvalóan egy fillért sem fizettek be a nyugdíjkasszába. Tegyük fel, emellé hogy a három gyermek után járó családi adókedvezményt átalakítanák alanyi jogon járó családi pótlékká, plusz megmaradna hozzá a jelenlegi családi pótlék. Ez azt jelentené, hogy ennek a családnak 3x33.000=99.000 Ft + 3x16000=48.000 Ft, azaz 147.000 Ft járna csupán azért, mert van három gyerekük (plusz az anyának a gyes, ami szintén alanyi jogon jár, de ezt már bele sem számolom). Ők tehát alanyi jogon, anélkül, hogy egy fillért is beletettek volna az államkasszába, rögtön kivesznek belőle - és feltehetően nem is fognak törekedni arra, hogy valaha is dolgozzanak, inkább több pénzért csinálnak még több gyereket. Alighanem a gyerekeiket sem fogják tisztes adófizető polgárrá nevelni, szóval ők sem fogják növelni a nyugdíjkasszába befizetett pénzt. Annyi fekete melót mindig fognak találni, amiből nem halnak éhen, és az állami támogatással kiegészítve, ha szűkösen is, de fel tudják nevelni a gyerekeket. viszont normálisan iskoláztatni nem fogják tudni őket, és emellett ott van még az átadott életszemlélet...
Szóval én egyáltalán nem tartom rossz ötletnek, hogy a gyerekek után járó támogatások egyik része alanyi jogon jár, a másik része pedig munkához/adófizetéshez kötött. Miért is járjon annak, aki még életében nem dolgozott ugyanannyi, mint annak, aki már be is tett valamit a közösbe, nem pedig csak kivenni akar. Lehet emiatt szemétnek tartani, de nem támogatom a megélhetési gyerekvállalást, és az a véleményem, hogy aki két gyereket szeretne vállalni, de nem tudja igénybe venni a teljes családi adókedvezményt, azaz a bruttó bére nem éri el a 78.122 Ft-ot, az inkább ne szeressen két gyereket vállalni, amíg meg nem teremti hozzá a feltételeket. Bár úgy gondolom, ez a 78000 Ft édeskevés két gyerekre.

A szegényeket támogatásával egyetértek, pl. jónak tartom az óvodai/iskolai ingyenes étkezést, és nem gondolom úgy, hogy a szegényeket az árokparton kellene hagynunk. A szegénység újratermelését viszont nem támogatom, az alanyi jogon járó családtámogatások növelése viszont - véleményem szerint - ebbe az irányba mutatna.
Válasz erre 

Pop40 2016.04.10. 15:30:35

@atpijkamo128: Pontosan.
Válasz erre 

atpijkamo129 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.10. 16:24:03

@Draconus: Nagyon köszönöm a részletes infót! Egyetértek veled.

"A szegénység újratermelését viszont nem támogatom"

Pedig most ez történik.
Válasz erre 

kgonzo 2016.04.11. 11:56:09

@illedelmes illegális illiberális demokrata: Megjegyezném, abban a mértékben, ahogyan ez a kiadvány jelzi, csak a bruttó minimálbér nőtt. A nettó, már csak azért sem, mert közben eltörölték az adómenteségét. Na akkor pontosítsunk: A nettó minimálbér 6 év alatt kb. 6 000 Ft-al nőtt. Lehetnek büszkék az urak. Közben csöndesen megkérdezném, egy felcsúti gázszserelőnek hány százalékkal nőttek meg a bevételei?
Válasz erre 

Péter Tajthy 2016.04.11. 12:50:00

https://www.facebook.com/notes/péter-tajthy/a-magyar-reformok-mukodnek-vagy-ha-nem-mukodj/1997480120478143
Válasz erre 

joska61 2016.04.12. 12:22:03

@fidesz maszop dk egykutya: Ez akkor lenne így, ha 2 választási lehetőség lett volna csupán. Nem annyi volt.
Válasz erre 

Szúrófény 2016.04.19. 09:41:48

@atpijkamo125: A költségek, melyek a hatalom fittogtatására pazarétoltatnak, e hatalom alapjait ássák alá. De a legrosszabb, legszemtelenebb kormány, ha azon kívül csapás nem éri, sokáig nem tartathatja fel magát!”Eötvös József Eszmék, gondolatok 1876. sorszámú gondolat.

"Már az is nagyon veszélyes, ha a kormányzat néha, mint Platón engedélyezte, hazudik. De mindinkább bizonyossá válik, nincs nagyobb veszély, mintha a kormányzat semmi egyebet nem tud, és nem tesz, csak hazudik, vagyis ha az egész államkormányzat a hazudozáson nyugszik." Hamvas Béla
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard