Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Minden, amit a letelepedési kötvényekről tudnunk kellene

Minden, amit a letelepedési kötvényekről tudnunk kellene

A durva népszavazási kampány után elég komoly visszatetszést kelthet közvéleményben az a hamukázás, ami letelepedési kötvények kivezetése körül zajlik. Először azt hittük, hogy a kormány csak jó szokásához híven kicsit pávatáncol egyet a kötvénybiznisz körül, hogy elterelje a figyelmet a Jobbik ultimátumáról, de később kiderült, ez a szurka jobban fáj Orbán Viktornak, mint első látásra tűnt. Mi lehet annak hátterében, hogy egy életbevágóan fontos ügyként bemutatott alaptörvény-módosítás kedvéért nem hajlandó a kormány beáldozni egy kis hezitálás után az állítólag már elavult konstrukciót? Íme, egy válasz a sok közül:

haszommagazin_hu.jpg

Fotó: haszonmagazin.hu

Úgy tűnik, a Jobbik megtalálta azt a fogást a Fideszen, melyet a baloldali ellenzék hiába keresett az utóbbi hat esztendőben. Nem mintha nem hemzsegett volna az ellentmondásoktól a kormány több korábbi kommunikációs akciója és intézkedése, ám a Jobbik tudott először élni azzal a lehetőséggel, hogy a 2014-es választások után időközi választások során apránként elvesztette a kétharmados többségét a Fidesz-KDNP-s frakció. Olyan ügyben állították falnak Orbán Viktort és csapatát, amelyben elvileg szövetségesek voltak, hiszen a két jobboldali párt egymással versengve migránsozott a népszavazási kampányban, és támogatóik többsége tette ki azt a több mint 3 milliós tömeget, melynek tagjai elmentek és nemmel szavaztak a kormány által feltett kérdésre.

A letelepedési kötvények ügyében egy dolgot semmiképpen nem szabad figyelmen kívül hagynunk. Ha egy kormány arra büszke, hogy a migrációs válság ellenére hazánk „tisztán keresztény” ország tud maradni, akkor valahogy nehéz megmagyarázni azt, miért ad el magyar állampolgárságot mindenféle etnikumú, vallású, identitású és politikai nézetű külföldieknek. A letelepedési kötvény volt az a konstrukció, amely a kormány minden szereplője számára hasznot hozott eddig. A gazdaságba pénzt pumpált, a forgalmazó cégeken keresztül gazdagodtak a kormányhoz közel álló körök és személyek, ugyanakkor a konstrukció lényegét el lehetett rejteni a közvélemény elől.

24per7info.jpg

Fotó: 24per7info.hu

És pont itt jön a történet buktatója. Ha ugyanis kivezetik a kötvényeket a piacról, olyan háttérben megkötött alkuk, jövőbeli egyezségek borulhatnak, melyek fontosak a kormány számára. A kötvénybiznisz ugyanis alkalmas volt arra, hogy a színfalak mögött lehessen üzletelni, szívességeket kérni és adni cserébe gazdasági vagy politikai előnyökért. Ez lehet az egyik magyarázata annak a kínos malőrnek, amely az Országgyűlés Gazdasági bizottságának ülésén esett meg. Ott ugyanis a kormánypárti szavazatokkal átment egy olyan módosító indítvány még november 2-án is, amely engedélyezi, hogy a ciprusi Migrat Immigration Asia (MIA) Ltd. Malajzia, Mongólia és Dél-Korea mellé a Seychelles-szigetek állampolgárai és vállalkozásainak tulajdonosai körében is forgalmazhassa a magyar letelepedési kötvényeket. Később persze visszavonták a már elfogadott előterjesztést, mert kínosan kilógott a lóláb.

És itt jön a képbe az FBI és az Interpol által is körözött szaudi milliárdos, Ghaith Pharaon, akiről kiderült, hogy nem csak egy hozzá köthető cég székháza működik Orbán Viktor lakásával szemközt, de tavaly Magyarországon fotózták le egy seregélyesi falunapon, és nyáron ugyanabban a kikötőben horgonyzott ugyanazon a napon, amikor Mészáros Lőrinc is arra járt a luxusjachtján. Túl sok a véletlen, ráadásul még senki sem adott arra megnyugtató választ, hogy miért nem kapcsolták le a magyar hatóságok Pharaont, amikor Fejér megyében járt. Nyilván jó lenne tudni, hogy van-e vízuma, esetleg magyar útlevele a gyanú szerint terroristákkal üzletelő férfinak. Annak fényében, hogy a miniszterelnök maga is beismerte, ismeri Pharaon professzort (aki a hivatalos verzió szerint nem azonos a körözött személlyel), komoly nemzetbiztonsági kockázatok merülnek fel.

A Jobbik tehát nem véletlenül feszegeti a letelepedési kötvények ügyét, hiszen erős a gyanú, hogy azok között a külföldiek között, akik pénzért vettek maguknak magyar és uniós állampolgárságot több olyan is van, akiknek finoman szólva is problémás a múltjuk és a kapcsolatrendszerük. A nemzetbiztonsági átvilágítás ellenére rés tátong a pajzson, és így hiába építenek a magyar hatóságok szuperkerítést a déli határra, olyan migránsok érkezhetnek feltűnés nélkül az országba, akik sokkal veszélyesebbek a háború pokla elől menekülő átlagos menekülteknél. Ha csak közvetett bizonyítékok mutatnak arra, hogy Orbán Viktor nyitott a muszlim szélsőségesek felé, azzal a Jobbik megszerezheti az egyetlen nemzetmentő párt titulusát.

vg_hu.jpg

Fotó: vg.hu

Úgy tűnik, a kormány most időt szeretne nyerni magának azzal, hogy valószínűleg egyelőre nem megy át az alaptörvény-módosítás a Parlamenten. A fideszesek mossák kezeiket, ők jót akartak, sőt, már a Jobbik előtt gondoltak e konstrukció megszüntetésére. A letelepedési kötvényeket ugyanis kevésbé ismert, ám jól érzékelhető hátsó okok miatt nem lehet megszüntetni az egyik napról a másikra. Megy a hamukázás, a hazaárulózás, de egyelőre tovább folyik a bizniszelés a háttérben, a Jobbik pedig erősödik attól, hogy tovább ütheti a vasat a kötvények ügyében. A baloldali pártok pedig passzív szemlélői a történetnek, mert nekik nem osztottak lapokat ebben a játékban. Ha Vona Gábor el tudja hitetni a közvéleménnyel, hogy ő mentette meg a nemzetet a nemzetközi terrorizmus e különleges gazdasági termékétől, akkor valóban egyedüli kihívóként szállhat ringbe Orbán Viktor ellenében 2018-ban. És ez még nagyobb gond lehet, mint a rejtélyes kötvények adásvétele. Ahogy egy ősi dakota bölcsesség tartja: „Aki hazugságon kapja a törzsfőnököt, abból előbb utóbb törzsfőnök lesz.” 

45 komment Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Minden, amit a letelepedési kötvényekről tudnunk kellene Tovább
Facebook Tetszik
0
45 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt
  • Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr6411927489

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ima Viktorért másként 2016.11.04. 10:15:34

Egyre többen így imádkoznak Viktorért. Mert érdemes tudni, hogy ez is egy ima, csak kicsit másként.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szergej Kovalcsik 2016.11.03. 17:07:11

Köztudott volt 4 éve. Hol voltak az ellenzéki pártok, és a népszavazási kampányban?
Nem jutott eszünkbe. Mondja Lázár, ezért nem kérdezték az Interpolt.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.03. 17:40:54

"Mi lehet annak hátterében, hogy egy életbevágóan fontos ügyként bemutatott alaptörvény-módosítás kedvéért nem hajlandó a kormány beáldozni egy kis hezitálás után az állítólag már elavult konstrukciót?"

Na, ezt magyarázza meg egy okos kommentelő! Hatszáz másik módon tudnak lopni, miért pont ehhez ragaszkodnak?
Válasz erre 

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.04. 08:13:26

A megszüntetés hülyeség.
Válasz erre 

Ballib Cenzúrázók Réme 11 2016.11.04. 09:22:37

Aki azt terjeszti hogy a letelepedési kötvények csak arra voltak jók hogy Rogán Antal nemzeti miniszterünk és Habony Árpád foglalkoztatás nélküli kisember megszedje magát rejtett offshore cégkonstrukciókon keresztül az hazudik és be lesz perelve!
Válasz erre 

Stenonis 2016.11.04. 09:49:33

@Ballib Cenzúrázók Réme 11:

És ki perel be? :) Majd te? :) Nagyon komoly, géppel írt feljelentésekkel?

Nem mellékesen tényleg eléggé nehéz bizonyítani Rogáék érdekeltségét, mivel a forgalmazók off-shore cégek.
Bár valamikor a fidesz aktívan harcolt a off-shore lovagok ellen, de úgy tűnik a letelepedési kötvényeknél ez nem zavaró.
Válasz erre 

Stenonis 2016.11.04. 09:50:58

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség:

Szóval a piaci kamat fölötti kamatozású letelepedési kötvényeket off-shore cégeken keresztül jó forgalmazni.

Mesélj még, hogy miért jó ez a magyar államnak...
Válasz erre 

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.04. 09:59:43

@Stenonis:

Nem, ez nem jó. De maga az ötlet jó,
Válasz erre 

monddazigazatmar 2016.11.04. 10:06:27

@Stenonis: Felejtsük már el ezt a "piaci kamat fölött" dumát. 5 éves lekötésről van szó. Most éppen kamat fölött van. Fél év múlva nem lesz.
Válasz erre 

monddazigazatmar 2016.11.04. 10:11:50

Beszarás, hogy nincs olyan mondat a cikkben, amiben ne hazudnátok :D
"nehéz megmagyarázni azt, miért ad el magyar állampolgárságot mindenféle etnikumú"
Ki adott el magyar állampolgárságot?

De ez a legszebb:
"A nemzetbiztonsági átvilágítás ellenére rés tátong a pajzson, és így hiába építenek a magyar hatóságok szuperkerítést a déli határra, olyan migránsok érkezhetnek feltűnés nélkül az országba, akik sokkal veszélyesebbek a háború pokla elől menekülő átlagos menekülteknél."
A négyezerből egy volt aki büntetett előéletű. Ez aztán hatalmas rés. Mellesleg megvizsgálják őket. Még véletlenül sem feltűnés nélkül érkeznek, mert a hatóságok tudtával.
A háború pokla elől menekülők duma meg már uncsi.
Válasz erre 

Stenonis 2016.11.04. 10:17:46

@monddazigazatmar:
Az lenne a minimum, hogy a fix kamatozású, 5 éves futamidejű állampapírokat mindig az aktuális kamatszinten bocsássák ki.
Különben bukunk rajta. Most olyanok is vesznek befektetési céllal letelepedési kötvényt, akik nem is akarnak itt letelepedni.
Válasz erre 

Stenonis 2016.11.04. 10:19:18

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség:

Tehát az jó, hogy kínaiaknak, araboknak és afrikai fegyverkereskedőknek/gyémántcsempészeknek fizet a magyar állam azért, hogy itt letelepedjenek. Érdekes koncepció...
Válasz erre 

Ballib Cenzúrázók Réme 11 2016.11.04. 10:19:49

@monddazigazatmar: "A négyezerből egy volt aki büntetett előéletű. Ez aztán hatalmas rés. "

Te Soros által fizetett liberális hazudozó! Orbán Viktor megmondta hogy aki migráns a mi országunkba jön az mind potenciális terrorista és igaza is volt! A négyezerben ugye hogy ott is ott vannak ám a terrositák! De ti liberálisok ezt el akarjátok bagatelizálni, csak hogy ezzel is tudjátok támadni Orbán Viktort és Rogán Antalt.

Ráadásul az arab terroristák már Orbán Viktor szomszédságába is befészkellődtek, egyre nagyobb a nemzetbiztonsági kockázat, hogy ezek merényletre készülnek a migráns inváziót egyedül feltartóztatni képes Orbán Viktor kormányzónk ellen.

Most kell csak az imalánc, hogy ne történjen Viktorral semmi. Mindenki térdre, imára!
Válasz erre 

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.04. 10:24:35

@Stenonis:

Ők fizetnek. Nem az állam nekik.
Válasz erre 

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.11.04. 10:26:33

"És itt jön a képbe az FBI és az Interpol által is körözött szaudi milliárdos, Ghaith Pharaon"

Pharaon nem kötvénnyel jött, hanem vízummal, amit Amrikának is megküldtek:
index.hu/belfold/2016/11/03/ha_belepne_az_orszagba_letartoztatnak_pharaont/
Ghaith Pharaon szaúdi üzletember 2014. októberében nyújtott be vízumkérelmet a bejrúti magyar nagykövetségen. Magyarország 6 európai országot hívott fel (Németország, Luxemburg, Spanyolország, Litvánia, Csehország, Svájc) hogy érinti-e a vízum megadása az érdekeiket, emellett azonosítást kért az Egyesült Államoktól és Szaúd-Arábiától.
Egyedül Németországtól érkezett válasz, mégpedig az, hogy nem sérti az érdekeit, Amerika és Szaúd-Arábia nem válaszolt, mondta Lázár.

-------------

Másrészt ez a Pharaon a Pentagonnal is üzletel:

index.hu/belfold/2016/11/02/kontrat_nem_orban_szaudi_szomszedjat_korozi_az_fbi/
a férfi egyik pakisztáni érdekeltségével 120 millió dolláros megállapodást kötött a Pentagon, az afganisztáni amerikai támaszpontok üzemanyag ellátására. A céggel a Mol Nyrt. is kötött szerződést.
Válasz erre 

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.11.04. 10:27:10

@Ballib Cenzúrázók Réme 11:

Saját nicken nem megy ? Szerencsétlen Gyurcsány csicska.
Válasz erre 

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.11.04. 10:29:36

@monddazigazatmar:

Tekintve hogy Pharaon vízummal jött be, amit véleményezésre megküldtek ezen országoknak: "Németország, Luxemburg, Spanyolország, Litvánia, Csehország, Svájc"
és azonosítást kértek az Egyesült Államoktól és Szaúd-Arábiától.

Válasz csak a Németektől jött, így aztán kapott vízumot.
----

De az bizonyos, hogy a letelepedési kötvényekhez Pharaon sehogy nem kapcsolódik.
Válasz erre 

ZX 2016.11.04. 10:33:37

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség: Csak szólok, hogy a kötvények névértékét kamatokkal együtt kell visszafizetni azok lejártakor. Úgyhogy hazudozzál másnak!
Válasz erre 

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.04. 10:34:55

@ZX:

Ahogy ez van máshol is a világon.
Válasz erre 

monddazigazatmar 2016.11.04. 10:36:40

@Stenonis: "a fix kamatozású, 5 éves futamidejű állampapírokat mindig az aktuális kamatszinten bocsássák ki."
??????????
Miért, szerinted hogy bocsájtják ki? Arról van szó, hogy amit 4 éve vettél az 5%ot hoz most is.
Válasz erre 

Andy73 2016.11.04. 10:41:21

Már régen bejelentették, hogy megszüntetik. A blogger megint jól le van maradve, maradt, mint a borravaló és a baloldal általában. Nem csak a kormánypártoktól, hanem a Jobbiktól is. Amelyik ezzel az egy üggyel, Vona egyetlen nyilatkozatával többet prifitált, mint az egész balodal, az összes balos politikus és aktivista blogger összes erölkodésével az utóbbi években.
Válasz erre 

ZX 2016.11.04. 10:42:34

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség: Ahha. És ott is offshorecégeken keresztül árulják, hogy aztán jól elmutyizhassák?
Válasz erre 

Stenonis 2016.11.04. 10:43:23

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség:
Nem.
Ők kölcsön adnak a magyar államnak.
A magyar állam ezért cserébe letelepedési engedélyt ad és nem mellékesen kamatot is fizet.
A lejárati idő végén kifizeti az utolsó éves kamatot és visszafizeti a tőkét is.
Válasz erre 

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.11.04. 10:43:58

@Andy73:
A Blogger hazudik ahogy szokott.

Pharaonnak semmi köze a letelepedési kötvényekhez.
Vízummal jött.

Amit Ameirkának is elküldtek véleményezésre, és nem válaszoltak.
Megjegyzem Phaeron a Pentagonnal üzletel.

Ettől még lehet hogy bűnöző, és rajta van körözési listákon, és le kell tartóztatni.

De ettől még nem függ össze sehogy a letelepedési kötvényekkel.
Válasz erre 

Andy73 2016.11.04. 10:48:51

"Úgy tűnik, a Jobbik megtalálta azt a fogást a Fideszen, melyet a baloldali ellenzék hiába keresett az utóbbi hat esztendőben."

Ez az egy mondat kivételesen igaz, magára a bloggerre is. Az az összes posztja együttvéve sehol sincs Vona egyetlen nyilatkozatától az ügyben. De a kormány már lépett, és az erőviszonyok nem változnak. A baloldali pértocskák küzdhetnek tovább a dobogóért és a parlamenti küszöb megugrásáért, ami a többségüknek csak álom marad.
Válasz erre 

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.11.04. 10:50:15

index.hu/belfold/2016/11/04/ghaith_pharaon_korozes/
Ahogy arról írtunk, Pharaonról csütörtöki sajtótájékoztatóján Lázár János is beszélt. A miniszterelnökséget vezető miniszter elmondta, hogy Pharaon két éve kért vízumot a bejrúti magyar nagykövetségen. A dokumentum kiadása előtt Magyarország megkérdezte más országok mellett az Egyesült Államokat is, hogy sérti-e az érdeküket, ha a férfi belép a schengeni területre. Németország azt jelezte, hogy az ő érdeküket nem sérti, az Egyesült Államok és Szaúd-Arábia pedig azóta sem válaszolt. Lázár János azt is elmondta, Pharaon tavaly járt Magyarországon, ezért fél évvel ezelőtt felvették a kapcsolatot az Interpollal, ahol megerősítették, körözik a férfit, így ha még egyszer belép az országba, akkor letartóztatnák
Válasz erre 

Stenonis 2016.11.04. 10:54:27

@monddazigazatmar:

Itt a probléma.
A letelepedési kötvényeknél fixek a költségek. Ez nagyjából 2,5 százalékos évi kamatot jelent.

Jelenleg ennél olcsóbban tud az állam euro alapú kötvényt kibocsátani: kb. 2,1%-os kamattal.

Tehát minden egyes letelepedési kötvényen a kamatok miatt is bukik a magyar állam.
Válasz erre 

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.04. 10:55:22

@ZX:

Ez egy másik kérdés.
Válasz erre 

ZX 2016.11.04. 10:55:55

@Ballib cenzúrázók réme 18: Majd külföldön üzletelnek vele, nem kell belépnie többet az országba. Tóni vagy Lőrinc házhoz megy. Akkár helikopterrel is. :P
Válasz erre 

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.04. 10:55:56

@Stenonis:

Igen, ez a nemzetközi gyakorlat.
Válasz erre 

monddazigazatmar 2016.11.04. 11:33:59

@Stenonis: 2021/I sorozat aktuális kamata: évi 3,25 %
Miről beszélünk?
Válasz erre 

Stenonis 2016.11.04. 11:44:03

@monddazigazatmar:
Az ne zavarjon, hogy a 2021/I sorozat forint alapú...
Válasz erre 

Stenonis 2016.11.04. 12:02:12

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség:
Marhára nem ez a nemzetközi gyakorlat...
Csak néhány példa:
Nagy-Britanniában 1 millió fontos befektetés kell (befektetés nem azonos az államnak nyújtott hitellel).
Portugáliában ingatlant kell vásárolni.
Spanyolország: 1 milliór euroni spanyol részvény vagy bankbetét/500 ezer euronyi ingatlan vétele.
USA: 500 ezer dollár befektetés és 2 évig legalább 10 ember foglalkoztatása.
Svájc: minimum 400 ezer CHF éves adó fizetése.
Belgium: 350-500 ezer euro befektetése 5 év alatt.
Hollandia: 1250000 euro befektetése.
Írország: 1 millió eurós 0% kamatozású állampapír/ 500 ezer euro ír cégbe fektetése.
Ausztrália: 5 millió AUD befektetése.
Válasz erre 

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.04. 12:04:50

@Stenonis:

A befektetés azt jelenti: nem lesz az államé a pénz. Azaz adataid engem igazolnak.
Válasz erre 

Stenonis 2016.11.04. 12:11:00

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség:

Magyarország: 300 ezer eurónyi hitel nyújtása az államnak off-shore cégeken keresztül.
Nálunk az kell a letelepedéshez, hogy kölcsönt adj a magyar államnak.

A normális világban meg céget kell alapítanod/tulajdonrészt vásárolnod, ezáltal új munkahelyeket teremtesz vagy nagy értékű ingatlant vásárolni (szintén munkahelyet teremtesz az építőiparban).

Értő olvasás?
Válasz erre 

monddazigazatmar 2016.11.04. 13:09:51

@Stenonis: Ühüm. Ilyenkor példálózol Svájccal meg Usával. Nem egy kategória. Mik is a számok Litvániában vagy Bulgáriában?
Válasz erre 

monddazigazatmar 2016.11.04. 13:16:01

@Stenonis: Akkor melyik az euro államkötvény ami 5 éves? Mert olyan nem nagyon van.
Válasz erre 

Stenonis 2016.11.04. 13:25:20

@monddazigazatmar:
Litvániában vagy céget alapítasz vagy befektetsz egy fél évesnél nem régebbi cégbe és legalább 3 litvánnak adsz munkát.

Bulgária: 5 évre 1 millió levát (kb. 500 ezer euro) adsz kamatmentes hitelre az államnak. Vagy igazolás arról hogy van 1 millió euro betéted egy bolgár bankban és ebből 180 ezer eurót befektetsz.
Válasz erre 

Stenonis 2016.11.04. 13:31:53

@monddazigazatmar:
3 éves euró alapú: mindenkori eurozóna infláció + 2%.
De ez mint látszik változó kamatozású, jelenleg pár tized százalék az eurozóna inflációja. Tehát így olcsóbb finanszírozni az államot, mint a letelepedési kötvényekkel.
Válasz erre 

monddazigazatmar 2016.11.04. 15:00:01

@Stenonis: AZ a 3 éves. Aki leköt pénzt öt évre annak dobni kell valamit. Majdnem a duplája a lekötés időtartama. Per pillanat tényleg olcsóbb, hogy két év mulva mi lesz, azt meg nem tudod. Ennek pont az a lényege, hogy jó hosszú időre kösse le a pénzét.

Én nem tudom hol olvastad, én Bulgáriában kevesebbet kell lekötnöd mint itt, a fenti grafikon alapján pedig Litvániában elég ha veszel egy 70ezer eurós ingatlant.
Apropó ingatlan. Az hol és miért is JÓ az államnak, ha te odamész és veszel egy házat? Vagy Spanyolban részvényt?
A lényeg egyébként mindenhol ugyanaz. Virits némi lóvét, hogy lássák, hogy nem munkát fogsz keresni, vagy segélyen élni.
Válasz erre 

Stenonis 2016.11.04. 15:14:38

@monddazigazatmar:

Ha veszel ingatlant, akkor fizetsz utána adót (ÁFA és helyi adó), általában be is kell rendezni (ezután is fizetsz adót). Nem mellékesen fél millió euróért általában nem garzonokat szoktak venni.
Nem utolsó sorban, ha már kiköhögtél annyi pénzt, akkor általában ott is fogsz élni, igénybe veszed az ország szolgáltatásait, kaját veszel, fodrászhoz jársz, étteremben eszel stb. Ezután is adót fizetsz.

Részvényt veszel: befektetsz az adott ország egyik cégébe. Emelkedik a részvények árfolyamat, többet ér a cég. És nem utolsó sorban fizetsz az osztalék után.

Szóval az állam nem kamatot fizet a letelepedni vágyónak, hanem a letelepedő fizet igen komoly adót az adott államnak.

Akárhogy is nézed, a 3 éves euro alapú PEMÁK olcsóbb, mint a letelepedési kötvény és nem jár értek semmi extra. Egy hátránya van, nem gazdagodnak belőle az offshore-cégek.

Azért gáz, hogy alap közgazdaságtani dolgokat kell elmagyarázni neked...
Válasz erre 

monddazigazatmar 2016.11.04. 15:40:05

@Stenonis: Segíts ki, ha megveszem a házadat tőled mint magánszemélytől, akkor mégis milyen ÁFÁt fizetek? :D:D
Ipari ingatlan szintén áfakörön kívüli. Az új lakások pedig 5%???

Jaa, igen, a helyi adó az tényleg sokat nyom a latban. Mondjuk ingatlanadó nincs is, iparira van, négyzetméterenként ezer forint. Évente.

Ha ide Mo-ra köhögtél ki ennyi pénzt, ugyanúgy laksz valahol (max. béreled) meg ugyanúgy zabálsz, nem?

Részvényeket veszel, akkor mi van? Hol számít Magyarországnak, hogy mennyi a MOL vagy az OTP árfolyama? Részvényt amúgy száz éve vettek utoljára osztalék miatt, nézz utána nyugodtan, hogy mekkora biznyic a 160Ft osztalék egy 8.000 Ftos papírnál.
Talán nem neked kéne közgazdasági dolgokról mesélni, láthatóan fingod nincs róluk.

Elmondjam mi van? Kimegyek Litvániába, veszek egy lakást 20 milláért és megvan a letelepedési. Utána azt csinálok amit akarok, 5 év múlva eladhatom a lakást, esetleg még nyertem is rajta. Semmi és senki nem garantálja, hogy én ott fogok lakni, élni, fodrászhoz járni.
A három éves kötvényt pedig összehasonlítani az ötévessel pont olyan, mint az almát a körtével.
Válasz erre 

monddazigazatmar 2016.11.04. 15:45:16

@Stenonis: A pontosság kedvéért. Az ipari ingatlan nem áfán kivüli, hanem fordított áfás.
Válasz erre 

Stenonis 2016.11.04. 15:58:58

@monddazigazatmar:

Csak egyvalamit felejtesz el...
Magyarországon az állam fizet az idetelepülőknek. Kamatot.

Más országokban az odatelepülő fizet adót (mértéke teljesen lényegtelen) az államnak.

Ez a kurva nagy különbség.

A magyar rendszer arra jó, hogy ismeretlen tulajdonosi körű, off-shore, kötvényforgalmazó cégek gennyesre keressék magukat a diszkonton.
Válasz erre 

ZX 2016.11.04. 16:33:26

@monddazigazatmar: Ingatlanszerzési illetéket fizetsz.
Válasz erre 

BRAAJEN 2016.11.06. 14:18:39

@Andy73:
és azóta is világszerte hirdetik és árulják...
azért, jó hüjének lenni, ugye?
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard