Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Így lépett bele Orbán Viktor a letelepedési kötvények csapdájába

Így lépett bele Orbán Viktor a letelepedési kötvények csapdájába

Korábban már többször értekeztünk arról, hogy van egy védhetetlen pontja Orbán Viktor migránsellenes politikájának. Vona Gábor csak a megfelelő pillanatra várt, hogy megcélozza a Fidesz Achilles-sarkát, így érve el azt, hogy komolyan vegyék az alkotmánymódosítási komédiában. A letelepedési kötvények ugyanis egyszerre a korrupció és gyanús idegenek állampolgársághoz juttatásának eredői, így joggal mondja a Jobbik elnöke, hogy ha visszatartjuk a szegény menekülteket, akkor ne jöjjenek a gazdag bevándorlók se. Ő legalább következetes...

24_hu_26.jpg

Fotó: 24.hu

Vona Gábor állítása szerint igencsak meglepődött Orbán Viktor, amikor elővezette, milyen feltétellel támogatnák a Fidesz alkotmánymódosító javaslatát. Pedig a miniszterelnöknek nem kellett volna csodálkoznia azon, hogy a Jobbik elnöke berúgta azt a ziccert, melyet a kormánypárt védelmének ügyetlenkedése (és kapzsisága) hozott össze. A letelepedési kötvényekről szóló jogszabály valódi jelentőségével eddig nem foglalkozott érdemben sem a Jobbik, sem a baloldali ellenzék, az érvénytelen népszavazás után azonban olyan ütőkártya lett ez a kétes üzletág Vona kezében, melyet előbb-utóbb úgyis kijátszott volna.

No, de mi is a baj ezzel a kötvénnyel? Nagyon leegyszerűsítve, a biznisz lényege a következő: Az Európai Unión kívüli országok polgárai igen komoly összegekért letelepedési kötvényt vásárolhatnak olyan, a magyar kormánnyal szerződéses viszonyban lévő értékesítő cégektől, melyek tulajdonosi összetétele meglehetősen vegyes, tekintve, hogy külföldi üzletembereken, diplomatákon kívül például Rogán Antal és Habony Árpád is érintettek az üzletben.

Aki ilyen kötvényhez akar jutni, annak a vonatkozó jogszabályok szerint 300 ezer eurós (93 millió forintos), e célra kibocsátott ötéves futamidejű magyar állampapírt kell jegyeznie. A Magyar Nemzet épp a napokban nézett utána, milyen adásvételek valósultak meg az utóbbi években, és kiderítette többek között, hogy a magyar állam eddig 35 milliárd forint közpénzről mondott le azzal, hogy 2 százalékos garantált kamatot fizet a letelepedési kötvények után, miközben Magyarországon fél százalékos kamatra bocsáthatna ki ilyen értékpapírt.

Orbán Viktornak most főhet a feje, hiszen ha nem két kedves embere bizniszéről lenne szó, talán be is áldozhatná a letelepedési kötvényeket, ám erre aligha lesz hajlandó.

A kötvények értékesítését végző offshore cégek eközben 110 milliárdos bevételt értek el. És talán a legfontosabb információ az, hogy amióta működik a program, 4 ezer külföldi jutott rajta keresztül letelepedési engedélyhez, vagyis élhet Magyarországon, és utazgathat az Európai Unió országai között szabadon. Az állítólagos kötelező betelepítés során ennek a létszámnak alig több mint a negyedét kellene befogadnunk. Az idegenek ellen hergelő kormány részéről elég beszédes adatok ezek, hiszen olyan Fradi szurkolót juttat eszünkbe, aki huhog az ellenfél fekete focistájára, ám amikor saját csapata afrikai játékosa kerül szóba, azzal védekezik, hogy ő a mi négerünk.

Nincs hát mit csodálkozni azon, hogy Vona előrántotta az aduászt a tárgyalóasztalnál. A letelepedési kötvények ügyével két legyet üthet egycsapásra: Rávilágít arra, hogy a kormány csak addig hergel a migránsok ellen, amíg azok a szögesdrótkerítést átvágva próbálnak a jólétet és biztonságot jelentő nyugatra jutni, ám amikor busás hasznot lát a külföldiek befogadásában, akkor már nem ilyen eltökélt. A másik nagy dobása Vonának az, hogy saját választói szemében most először radikálisabbnak tűnik, mint a Fidesz, amit a migránsügy kirobbanása óta nem tudott elérni.

Orbán Viktornak most főhet a feje, hiszen ha nem két kedves embere bizniszéről lenne szó, talán be is áldozhatná a letelepedési kötvényeket, ám erre aligha lesz hajlandó. A miniszterelnök nemzeti egységről beszél az érvénytelen népszavazás után, ám ha egy gyenge kis alkotmánymódosítást sem tud felmutatni a voksolást követően, könnyen nevetségessé válhat saját választói előtt.

Gyurcsány Ferenc korábban meglebegtette annak a lehetőségét, hogy két opció létezik Orbán fejében október 2-a után. Az egyik, hogy úgy tesz, mintha nyert volna, és ennek egy alkotmánymódosítással ad súlyt, a másik pedig, hogy ezt nem tudja keresztülvinni, és erre hivatkozva feloszlatja a Parlamentet, és belevág az előrehozott választások meglehetősen kétesélyes kalandjába.

168_5.jpg

Fotó: 168ora.hu

Vona tudja, hogy a kompromisszumkészségén most az előrehozott parlamenti választások is múlhatnak, ami számára nem biztos, hogy rossz opció. Övé ugyanis az egyetlen jelentős parlamenti párt, amely úgy ütheti a korrupció vasát, hogy arra nincs igazán válasza a kormánynak, hiszen a Jobbik még nem volt kormányon. A Jobbik középre tart úgy, hogy közben radikálisnak látszik. Ügyes! Ahogy egy dakota közmondás tartja: „Mindenki kíváncsi arra, hogy egy fiatal musztánggal hogy boldogulsz, főleg, ha az előtte minden lovasát ledobta már magáról.”

72 komment Orbán Viktor Közéleti ketrecharc Tovább
Így lépett bele Orbán Viktor a letelepedési kötvények csapdájába Tovább
Facebook Tetszik
0
72 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt
  • Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr6311819275

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Orbán ezüstérmes korrupcióban 2016.10.20. 17:06:38

 A kormányon erősen érződik a KDNP "Te ne lopj, mert azt csak nekünk szabad!" erkölcsi útmutatása. Gratulálunk Orbán Viktornak a korrupciós ranglista második helyezéséért. Kiérdemelte.

Trackback: Mennyit lop még Orbán? 2016.10.20. 17:06:19

Kérdezzük meg Orbán Viktort, hogy menyit fog még lopni a közvagyonunkból? Válasz lehetőségek: A: Még nem tudom. B: Közöd???? C: Amennyit csak tudok. D: 50 stadionra valót.

Trackback: Ügyes és korrekt 2016.10.20. 17:03:25

"Nem csak szegény migránsokat, hanem gazdag migránsokat sem akarjuk, hogy Magyarországra telepítsenek (...) se szegény terrorista, se gazdag terrorista ne jöjjön, se Juncker se Rogán ne tudjon bevándorlókat betelepíteni az országba."

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Uni1002 2016.10.19. 10:19:31

Persze hogy megszavazzák. Mindig azt a gombot nyomják meg, amit a frakcióvezető beordít. Nincs egyénieskedés. A 2/3-hos azt a néhány voksot a Jobbik úgy is biztosítja...
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.19. 10:33:51

Bármikor megvehet pár emeszempést is a kétharmadhoz.
Válasz erre 

Bryan élete 2016.10.19. 15:32:28

Egy nagy túróst lépett csapdába!
Le lett ez vajazva, mert a csúti már megszabadult volna ettől a letelepedési a kolonctól, de ha önszántából tenné, akkor az presztizsveszteség. Meg az eu is kezdte birizgálni, hogy millyen bűnözők lehettek beengedve.
Így Vonával karöltve szépen kihátrálhatnak, amennyit akartak,már rég kivettek belőle, busásan.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.19. 16:48:02

@Amelanchier: +
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.19. 18:05:53

@Amelanchier: Jobban belegondolva. Létezik olyan, hogy úgy gondolják, eleget szedtek ki belőle, nem kell tovább fenntartani?
Válasz erre 

Bryan élete 2016.10.19. 19:10:40

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás: nem létezik olyan, hogy elég, de már nagyon bűzlik a dolog és több eu-s ország is vizsgálatot követel.
Válasz erre 

tede 2016.10.20. 16:19:13

Pedig számomra a Rogán valamiféle szerepvállalása volt a garancia, hogy semmiféle korrupció és lenyúlás nem kötődik a letelepedési kötvény üzlethez. Szegényt az ág is húzza, a jóárasított helikopterezése miatt kikezdték és most a letelepedési kötvénynek is nekimennek.
Válasz erre 

elemes 2016.10.20. 16:31:37

annyira naív....
Válasz erre 

Lucifer Morningstar 2016.10.20. 16:33:53

Egy kis baksisért cserébe Vona az anyját is eladná. Igazi náci féreg.
Válasz erre 

elemes 2016.10.20. 16:37:05

@Amelanchier:

Ami a letelepedési kötvényt illeti: több EU országban van, amíg korlátozott mennyiségben forgalmazzák, addig nagyjából "megtűrt"

Pár cikk erről -- itt egy török kötvényforgalmazó mondja, hogy a bolgároknál félmillió eurót kérnek a hasonló konstrukcióért:

www.portfolio.hu/deviza_kotveny/allampapirpiac/mar_150_torok_vasarolta_be_magat_magyarorszagra.237738.html

Máltának is van ilyen letelepedési kötvénye, 1 millió euró:
www.portfolio.hu/deviza_kotveny/roham_indult_a_magyar_letelepedesi_kotvenyekert.231708.html

Szóval a magyar konstrukció inkább csak alákínál a többinek, népszerű is, 6000 körüli vásárló, családostul 15-16 ezer gazdag terrrista.
Válasz erre 

halaloszto 2016.10.20. 16:37:34

összesen hány jobbikos vagy egyéb szavazatot kell megvenni? 3? Fejenként mennyi lehet? egy százas max. sokkal olcsóbb mint a népszavazás, bármelyik letelepedési kötvény ügynököt meg lehet kérni hogy segítsen.
Válasz erre 

elemes 2016.10.20. 16:40:18

@Amelanchier:

nyah, itt a máltaiakról is beszámoló cikk

www.portfolio.hu/short/van_1_millio_eurod_te_is_vehetsz_maltai_allampolgarsagot.236257.html
Válasz erre 

elemes 2016.10.20. 16:41:20

@halaloszto:

mármint fejenként 100 millió, ugye? :)

nem hiszem, hogy annyira fontos lenne egy ilyen dummy alkotmánymódosítás.
Válasz erre 

elemes 2016.10.20. 16:48:47

na ez életszerűbb interpretáció:

index.hu/belfold/2016/10/20/elore_kvotak_kotvenyek/

...vagyis, ha a dzsobbik nem savazza meg akkor ők lesznek a migránssimogatók. Vona vagy rövidlátóbb mint amilyennek eddig tűnt, vagy van még valami a Tarsolyában.
Válasz erre 

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2016.10.20. 17:05:18

Ügyes és korrekt

"Nem csak szegény migránsokat, hanem gazdag migránsokat sem akarjuk, hogy Magyarországra telepítsenek (...) se szegény terrorista, se gazdag terrorista ne jöjjön, se Juncker se Rogán ne tudjon bevándorlókat betelepíteni az országba."
Válasz erre 

anyadmajma 2016.10.20. 17:17:36

Hol a köcsög birka? mi az, hogy nem ő az első hozzászóló?:)
Hát miért fizetem az adómból a hülyéjét?
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.20. 17:35:39

@anyadmajma: Nem gondolod, hogy ezt már az ő gyomra se bírja? A fideSS fasszopói valamikor ártatlan kisdedek voltak.
Válasz erre 

anyadmajma 2016.10.20. 17:41:07

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás: sőt, tudom, hogy ezek bármilyen szart megesznek, csak az orbánból essen ki.
És amúgy kisdedek tényleg voltak, de ártatlanok soha:)
Válasz erre 

Merlot 2016.10.20. 17:48:38

Nem értem az index főcímei közül ezt: "Csúnyán ráfázhat Vona, amiért megzsarolta Orbánt"

Hogyan?
Mit tehet Orbán Vona ellen törvényesen, ami "csúnyán" ráfázásnak nevezhető?
Válasz erre 

anyadmajma 2016.10.20. 17:55:52

@Merlot: mitt tett orbán az elmúlt 15 évben törvényesen?:)
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.20. 18:08:02

@anyadmajma: :))
Válasz erre 

torró 2016.10.20. 18:16:03

@anyadmajma:
Tévedésben vagy! Kéne többféle adót nézni, amiben komoly szavahihető emberek is nyilatkoznak ez ügyben.Pont az ATV Kálmán Olga műsorában is volt erről szó, hogy minden a törvények szerint le van papírozva. Még az EU sem tud belekötni. Ugyan így volt ez az MSZP idején is. Csak nyugodj bele. Azért nem csukhatták le egymás embereit
Válasz erre 

anyadmajma 2016.10.20. 18:42:07

@torró: Ja, majd mindjárt kapcsolok is a közhazug tv-re. Melyikre is kell kapcsolnom?1,2,3,4,5,..12? Mer a vajnatv is az én adómból van, és pont ugyan azt a szart nyomja.
Na szóval, akkor mondták neked a tv-ben? Gratulálok. Amúgy sajna a az ATV is kezd fidesz-szagú lenni........ Még a Kálmán Olga is.
Ez van.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.20. 19:15:49

@torró: "minden a törvények szerint le van papírozva"

:)) Attól, hogy lepapírozza, nem lesz törvényes. Egyébként meg maga az állam került a maffia fideSS kezébe, a törvények se törvényesek, az egész államgépezet romokban.

@anyadmajma: Kálmán Olgát, meg a férfi riporter faszit tisztelem, viszonylag felkészültek. Mi van neked ellenük?

(Tudom, a higyülié, de monddmár, azokat a műsorokat legfeljebb nem nézem, Az egyenesbeszéd sokszor nagyon édekes, és nem látok benne semilyen elhajlást. Legfeljebb, hogy Olga nem bassza szájba a kósát, mikor egy-egy pofátlant hazudik.)
Válasz erre 

2016.10.20. 19:17:23

A svéd négerek korában ez már igazi menő és modern dolog.
Válasz erre 

Vlad Tepes a jófiú 2016.10.20. 19:17:58

Rogán mellett a legnagyobb baj a letelepedési kötvénnyel, hogy míg a többi EU-s ország megtartja a pénzt, vagy konkrét munkahelyteremtő beruházást kér az összegért cserébe, addig mi kölcsönözzük a pénzt, amit aztán kamatostúl kell visszafizetni. És persze a kamat egy része is Tróger Tóni cilikopterezését segíti elő.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2016.10.20. 19:21:10

@Merlot:
Leírták, orbaneszku törvényesen nemet mondhat vonának, oszt nem lesz alaptörvény átbetonozás, már pedig a népszavazáson a jobbikok a fityisz álláspont mellett voltak, sőt nagyon fontosnak gondolták a kérdéskört. Akkor pedig a hazavédők nagyon mérgesek lesznek az vonára, mert miatta nem leszen mindent megoldó törvénykezés. Ez pedig a jobbik sziklaszilárd moralitású lassan épülő bázisát is kikezdheti.
Válasz erre 

Jakab.gipsz 2016.10.20. 19:25:07

Ezt a letelepedési kötvény ügyet lehetett volna, körültekintőbben is kezelni, valóban okot ad gyanakvásra. Mint minden olyan üzlet ahol papírt pénzre lehet cserélni. De ezt a papírt vissza is lehet, cserélni. Tehát nincs minden elrontva.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.20. 19:25:19

@Ritkov Halo: "kamatostúl kell visszafizetni"

Az állam visszafizeti kamatostul arogén ofsór cégeinek. De azok majd elegánsan csődbemennek, és nem fizetik vissza a betelepülőknek.
Válasz erre 

torró 2016.10.20. 19:38:26

@anyadmajma:
Az a jó, hogy ti semmit nem néztek, nem olvastok, mert mindenki hazudik. Akkor ti zsenik vagytok mert pusztán beleszagoltok a levegőbe, mint egy barom, az ökröt szokták így hívni, Na mindegy. És már tuidtok is mindent pontosan. De jó nektek! Szóval meséljetek ti honnan tájékozódtok? Csak én is tudni szeretném, hogy hol az a hiteles hírforrás!
Válasz erre 

Censored Trompf 2016.10.20. 20:11:40

Achiles sarok mi ?

Kár hogy az Index ennek éppen az ellenkezőjét írta.

Nevezetesen hogy Vona sétált bele Orbán csapdájába, azzal hogy megszavazza vagy sem az alaptörvény módosítást.
Vona által nemzeti ügynek minősített törvényi módosítások támogatását, ugyanis nem zsarolással érhet el, mert akkor az nem nemzeti ügy szerinte, azaz hazudott korábban.
Válasz erre 

Vlad Tepes a jófiú 2016.10.20. 20:13:00

@torró: Nem mondanám, hogy mindenki hazudik. Inkább egy régi könyv címét idézném: Egy a valóság, de ezer a ruhája.
Válasz erre 

Censored Trompf 2016.10.20. 20:14:26

@Merlot:

Pedig egyszerű.
Az index Vonát próbálja szimpivé tenni, de a tények ismeretében leírta, hogy Vona csapdába lavírozta magát.

A szekának meg tök mindegy csak Orbán szerepeljen a cikkben minnél többször, minnél negatívabb kontextusban. Tények nem számítanak neki.
Válasz erre 

anyadmajma 2016.10.20. 21:02:37

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás: ja, az a hitgyülis műsör tök jó, olyankor biztos nem a tévét bámulom:)
Az egyenes beszéd miatt nem véletlenül kapta meg Kálmán Olga a Pulitzer-díjat 1-2 éve.
CSak lassan az ATV is kezd fidesz szagú lenni. remélem tévedek.
Válasz erre 

Kalmár 2016.10.20. 21:06:50

Vona követelte a népszavazást!
Amikor a Fidesz megrendezte, már nem akarta, hanem Alkotmány módosítást követelt.
Amikor a Fidesz Alkotmányt módosítana, nem írja alá....
Vona következetes? Inkább felült a szopórollerre!
A cikk írója, pedig vak és süket.

Remélem nem engednek neki!
Alig várom, hogy Vona Gábort lássam a migránsok mellett szavazni!

Remélem névvel fognak szavazni!
Válasz erre 

dadddd 2016.10.20. 21:36:03

Remélem, Vona végigviszi.
Válasz erre 

sírjatok 2016.10.20. 21:36:08

@elemes: egyrészt a magyar kötvény nem ad állampolgárságot csak letelepedésit, másrészt a "gazdag terrorista" vonulatot kissé aláássa, hogy a vevők 90%-a kínai.
Válasz erre 

sírjatok 2016.10.20. 21:37:09

@anyadmajma: "CSak lassan az ATV is kezd fidesz szagú lenni."

ezen a rohadt autópályán meg mindenki szembejön
Válasz erre 

Göntér László 2016.10.20. 21:53:42

Vihar egy pohár vízben!
ktkj.blog.hu/2016/10/02/nepszavazas_722
Válasz erre 

Zizo1 2016.10.20. 21:58:52

Nagyon valószinű, hogy Vonának nem engegnek. Nem is tehetik meg.
A következmény, akármi is legyen a szavazás eredménye, Vonára és ezen kewresztül a jobbikra nézve katasztrofális lesz. Engem a Vona feltétel szabása kisértriesen emlékeztet a Dávi-Herényi félle kőbevésett követeléseire, ami az MDF-sírfelírata lett.
Válasz erre 

elemes 2016.10.20. 22:00:56

@sírjatok:

Ja, akkor azért adjuk olcsóbban :)

igen, én is olvastam, hogy a legtöbben kinézerek, aki hajlandó ennyit fizetni az EU papírokért. Hogy üzletemberek lennének, azt kétlem, az üzletembernek nem kell európai letelepedés, de ez melléxál.

A tenorista csak félig volt volt vicc, bár a fideszmédiát nem nagyon veszem komolyan... Csak az, hogy a slumokban élő, harmadik generációs munkanélküli arab gyerekek egyszer csak autókat és teherautót bérelnek, fegyvereket vásárolnak, robbanóanyagot vásárolnak, kommunikációs hálózatot szerveznek (ld. 200 ezer magyar sim kártya) és megszerveznek akciókat úgy, hogy az elég profi francia és német titkosszolgálat nem veszi észre... Szóval én azt gondolom, hogy emögött gazdag profi rezidensek vannak, akik a mocskos melót bízták csak az eldobható csóringerekre, legyenek bár tengerből frissen kimászott vagy magyarországon átbuszoztatott menekültek, vagy harmadik generációs elégedetlenek. De ez mellékszál.
Válasz erre 

elemes 2016.10.20. 22:02:46

@sírjatok:

szóval a főszál az, hogy Vona szerintem kellően stabil pozíció nélkül rugaszkodott el, és ebből arcra esés szokott lenni.
Válasz erre 

dadddd 2016.10.20. 22:08:01

@Zizo1: Ők zsarolhatók voltak. Vonánál egyelőre nem tudni.
Válasz erre 

Zizo1 2016.10.20. 22:31:42

@dadddd:
A zsarolhatóság edig is megvolt és eredménytelen volt, marad is.
A kérdés az, hogy megengedheti-e a Fidesz, hogy Vona győzelmi babérokat arasson mert elismerik zsarolhatóságukat. A válasz szerintem egyértelmű. Nem ismerik el. Nem tehetik és Vona mehet amerre lát.
A legrosszabb forgatókönyv az, ha bukik a szavazás, mert akkor 100% a nyakunkba kapjuk a migránsokat és az egész felelőséget menthetetlenül a Jobbikra tolják
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.20. 22:40:51

@Zizo1: "ha bukik a szavazás, mert akkor 100% a nyakunkba kapjuk a migránsokat"

:))
Válasz erre 

Zizo1 2016.10.20. 22:42:23

Az egyetlen kiút ebből a csapdából a Jobbik számára szerintem Vona látszólagos vagy valós cserbenhagyása. A tagság döntő többsége „lelkiismereti okból/hazafiságból” megszavazza az alkotmány módosítást, de követelni fogja, hogy egy későbbi időpontba visszatérjenek a kötvényes követelésre. Ebbe talán a Fidesz is arcvesztés nélkül beleegyezhet
Válasz erre 

randomnotexists (törölt) 2016.10.21. 06:03:50

@anyadmajma: Véleményem szerint a bircát az oroszok adójából fizetik.
Válasz erre 

nu pagagyí 2016.10.21. 06:08:50

Úgy látom Vona is megtiszteli a népet és szembeköpi a népszavazás eredményét. Príma kezdet a hatalom felé. Ugyanaz várható tőlük, mint tettestársaiktól, akik győzelmet hazudtak.
Válasz erre 

randomnotexists (törölt) 2016.10.21. 06:15:27

@Zizo1: Vona kiáll és elmondja, természetesen hazafiságból megszavazzák a gránit hetedszerre történő gyurmásítását, igen, szerették volna a VEZÉRt rávenni, hogy zárja be a kötvénybizniszt, de a VEZÉR árulja a hazát, hát nem jött össze, ennyi, szavazzatok ránk, hogy ezt a VEZÉRt leváltsuk és én legyek az új vezér. Ennyi.
Válasz erre 

nu pagagyí 2016.10.21. 07:18:05

Az alkotmánymódosítás lényege, hogy legalizálja a magyar papírokkal ellátott pénzes migránsok kényszerbetelepítését az EU más országaiba. A pénzből természetesen a magyar nép egy kanyi vasat nem lát, mert a dúsgazdag terroristák és egyéb maffiózók kötvényt, amit a magyar állam a mi pénzünkből származó kamattal megfejelve visszafizet a delikvensnek. Van azért haszon is a bizniszen, az viszont sajnálatos módon a külföldi offshore hálózat bevétele, semmi közünk hozzá. Az a pénz a rendszer kitalálóinak magánvagyonának része, kérdezni nem lehet, mert még megsértődnek. De hát valamiből finanszírozni kell a lakodalmas helikoptert és az ibizai kiruccanásokat.
Válasz erre 

chrisred 2016.10.21. 09:31:43

@elemes: Csak ezekben az országokban nem folytat a kormány gyűlöletkampányt a külföldiek ellen. Ezért semmi ellentmondás nincs abban, hogy pénzt csinálnak a külföldiek befogadásából. A magyar kormánynak viszont a letelepedési kötvény a próbája annak, hogy a két verzió közül az egyiket alátámasszák:
1. A magyarokat szeretik, az idegeneket gyűlölik (akár szegény, akár gazdag)
2. A gazdagokat szeretik, a szegényeket gyűlölik (akár magyar, akár idegen)
Válasz erre 

elemes 2016.10.21. 10:01:13

@chrisred:

A gyűlöletkampányolás és ezzel együtt a kötvényezés szerintem nem kardinális különbség. Nem szimpatikus, amikor minden szalamaszálba belekapaszkodunk, csakhogy mindenki más elfogadható legyen, de Orbán más, ő gonosz.

Nem gonosz, Aki gonosznak tartja, pont ugyanabba a hibába esik, mint Orbán és semmivel se jobb nála.
Válasz erre 

konrada 2016.10.21. 10:30:37

Vona tökön rúgta saját cukiságkampányát.

zorbánék eddig is azt kommunikálták, hogy nem a betelepülőkkel, az idegenek befogadásával van a gondjuk, csak azzal, ha más országok határozzák meg, ki települjön le nálunk.

Vona meg tömény idegengyűlöletüket akarja feltételként szabni.
Ezzel meg elvágja a lehetőséget újfent a már majdnem bimbozó együttműködésre a többi ellenzéki párttal, illetve így külhoni erőforrások elöl is.

Ez több mint öngól, mert mint legerősebb ellenzéki pártként elfogadhatóbbá teszi még a fideszt is maguknál...
Válasz erre 

konrada 2016.10.21. 10:39:22

@elemes:
"Hogy üzletemberek lennének, azt kétlem, az üzletembernek nem kell európai letelepedés, de ez melléxál."

...persze. Egy Sorosnak, Gates-nek, vagy Lin Kitudja Miafasom, kínai multimilliárdosnak tényleg nem kell.

...de üzletember lehet elég kicsi méretben is, akár KGST-piacos batyuval is. No nekik már gond lehet mindig vízumot kérni, vagy a cél-kereskedelmi országban turista vízummal üzletet-irodát nyítni.
Így vagy vesz egy helyi strómant, aki lenyúlhatja, vagy vesz letelepedési engedélyt. Nem olcsó, de azzal mindennap ott lehet a boltban, és nem kell attól félnie, hogy a konkurencia (avagy a stróman) valamiféle mondvacsinált ürüggyel kitilthassa...
Válasz erre 

elemes 2016.10.21. 10:46:12

@konrada:

Amelyik KICSI üzletembernek megér közel félmillió eurót az, hogy legyenek EU papírjai (miközben üzletelni anélkül is tudna), hát az nagyon speciális iparágban tevékenykedhet, valami olyan területen, ahol a verseny ellenére is olyan magas a profittartalom, hogy lazán elviseli a félmillió eurós költséget, amiért nem kap semmi többet a másik kinézer üzletemberhez képest, aki csak kivesz egy szobát a szofitelben 5 teljes évre, midnen egyes napra, és még mindig olcsóbban jött ki, mint a kötvényes.
Válasz erre 

konrada 2016.10.21. 11:05:26

@elemes:
...biztos vagy te benne, hogy a kinézer üzletember kap a hotelszobához olyan vízumot is, mely garantálja azt, hogy azt az 5 évet ki is tölthesse a szofitelben?
Válasz erre 

nick papagiorgo 2016.10.21. 12:25:13

még mindig ezen az előrehozott választáson kell rugózni?
Ez valami "baloldali szent grál", amit mindig elő kell hozni? :)
Válasz erre 

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.10.21. 12:28:01

Már csak 2 nap !

Emlékezzünk együtt hogyan verette meg Gyurcsány Ferenc kerek 10 éve a magyar honfitársait, csak mert mást merészeltek gondolni a világról.
Mert kifütyülték.
Íme:
www.google.hu/search?q=rend%C5%91ri+t%C3%BAlkap%C3%A1s+2006&espv=2&biw=2133&bih=1100&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiEoPep_ebPAhXIvRQKHQi4DfoQ_AUIBigB&dpr=0.9

---------
Most azok mennek majd fütyülni, akik 10 éve a rommávert tüntetők képein örömködtek.
Ennyit tudnak meg a nevüket.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.10.21. 12:31:23

@Ballib cenzúrázók réme 18: Már megint hazudsz.
Válasz erre 

elemes 2016.10.21. 12:45:10

@konrada:

Biztos vagyok benne.

Aki alkalmazott akar lenni a kis zokniboltjában, annak hol ér meg 100-150 millió forintot egy magyar állandó lakcím?

Az igazi üzletembernek meg nem kell itt laknia, utazik oda-vissza, tárgyal, itt, céget vezet otthon. Business vízumot kap párszázezer forintért egy évre. Az pont egy ezreléke a kötvénynek.
Válasz erre 

elemes 2016.10.21. 12:47:04

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

BLC hazudik vagy csak azt hiszi el, ami neki jólesik, de az index akkori főszerkesztőjének visszaemlékezései érdekes olvasmányt kínálnak. és ugye GG nem fideszes.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.10.21. 13:07:25

@elemes: Semmi gond, hozzál arra bizonyítékot, hogy a fütyülőket verték meg. Ott, akkor, megvertek valakit?
Válasz erre 

elemes 2016.10.21. 13:15:07

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Miért hoznék én bizonyítékot bármire?

GG írt egy-két oldalt arról, hogy ő személyesen hogyan látta szept 17 éjszakáját, mindenképpen érdekes. Szándékosságot ő nem ír, én sem feltételezem, csak eszméletlen impotenciát.
Válasz erre 

konrada 2016.10.21. 13:41:08

@elemes:
...pedig valamiért csak megéri a kínaiaknak az, hogy szabad mozgást, üzletalapítási lehetőséget kapnak az EU-ban.

...de ha csak szimplán hülyék, akkor meg hagy fizessenek. (Csak nem ebben a balf.sz konstrukcióban kéne hogy tegyék....)
Válasz erre 

elemes 2016.10.21. 13:59:46

@konrada:

Igen, VAN, akiknek megéri.

Valami nagyon speciális iparágban, ahol a fejenkénti majd félmillió euró nem tétel. Nincs verseny stb. Pl most volt hír, lekapcsoltak egy pénzmosó csapatot, akik kb százmilliárd dollárt utaztattak fal üzletekben oda-vissza.
Válasz erre 

chrisred 2016.10.21. 14:56:03

@elemes: Az a kínai, aki zokniboltot akar nyitni, schengeni tartózkodási kártyát kér a Bevándorlási Hivataltól, annak a szükséges költségei kijönnek tokkal-vonóval, egészségügyi biztosítással, szállásköltséggel, repülőjeggyel, eljárási költséggel egymillióból. Arra kap adószámot, és már indíthatja is a vállalkozást. Már ha rendben vannak a papírjai.
Válasz erre 

elemes 2016.10.21. 15:06:54

@chrisred:

Valahogy így, na és akkor melyik az a szegmens, aki üzletember, és neki nem jó a tartózkodási vízum, és a vállakozásának meg se kottyan a kb 100 millió forint...
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2016.10.21. 16:09:23

Népszavazzunk a kötvényesdiről is, kíváncsi vagyok, hogy egyáltalán szavazásra engednék-e?
Válasz erre 

elemes 2016.10.21. 16:10:06

@BiG74 Bodri:

Vannak embereink az alkotmánybíróságnál, akik elintézik, hogy 4-5 évig ne vegyék napirendre :)
Válasz erre 

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.10.21. 16:24:41

Mutyiba új arcot von át
Túloldalról Viktor: Vonát.
;-)
Válasz erre 

nick papagiorgo 2016.10.21. 17:14:19

Nem jósolok nagy sikert Vonának.
Egyetlen nagy párt sem szereti, ha jön egy kisebb, aki a támogatásáért cserébe ultimátumokat ad (ld MSZP-SZDSZ annakidején).
A másik, hogy ez megint ügyek összekötése. Adott esetben pl. a jobbik nem szavazza meg az alkotmánymódosítást, ha a letelepedési kötvényt nem vonják vissza?

Gondoljuk át, mivel jár ez: 1. a Fidesz simán közli, hogy a Jobbik semmivel sem nemzetbarátabb, mint a baloldal. 2. tekintve, hogy a jobbikosok jelentős része is "nem"-mel szavazott, ha Vona nem áll be az alkotmánymódosítás mellé, mert "nem teljesítették a feltételét", a saját pártjában válik népszerűtlenné. Ha meg mégis megszavazza, akkor saját magából csinált bohócot.

Lehet, hogy ez Vonától az elején egy jó ötletnek tűnt, de szerintem nem nagyon figyelt az esetleges kimenetekre és azok valószínűségére.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.21. 18:03:05

@Frady Endre: +
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard