Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Öt érv amellett, hogy a kormány nem akar népszavazást a paksi bővítésről

Öt érv amellett, hogy a kormány nem akar népszavazást a paksi bővítésről

A paksi beruházás maradt Orbán Viktor utolsó hosszú távú projektje, ezért tíz körömmel fog ragaszkodni a megvalósításához. Az olimpiai pályázat elbukása után a kormánynak most mindennél fontosabb felmutatni egy sikeres „nemzeti ügyet”, épp ezért mindent el fog követni annak érdekében, hogy a paksi bővítés megvalósuljon. Ha nem Orbán Viktor kormányáról lenne szó, azt mondanánk, hogy épp ezért lenne logikus egy népszavazást kiírni róla, ám mivel nem játsszuk el a naiv állampolgár szerepét, tudomásul vesszük, hogy ezúttal a régi taktikát követi a hatalom, vagyis, minél kevesebb információt kíván a polgárai orrára kötni. Összeszedtük, miért lenne fontos, hogy az LMP kezdeményezésére megtartsák a népszavazást ebben az ügyben.

24_hu_45.jpg

Fotó: 24.hu

1. A népszavazás intézményét annyira ellehetetlenítette az Orbán-kormány az utóbbi hat esztendőben, hogy ideje demonstrálnia, akkor is kíváncsi az emberek véleményére, amikor történetesen nem ő kezdeményezi a referendum kiírását. Persze nem gondoljuk, hogy a kormány ezt a szempontot komolyan veszi, hiszen többször bebizonyította, nem veszi komolyan a népi kezdeményezéseket, lényegében arra rendezkedett be, hogy csak az általa preferált ügyekben legyenek kampányok. Ha mégis úgy döntenének, hogy átengedik az LMP kezdeményezését, és összegyűlne az elegendő aláírás a szavazás kiírásához, akkor nehéz helyzet állna elő minden fél számára, hiszen a paksi beruházásnak szinten minden érdemi elemét titkosították, úgyhogy csak elvi vita folyhatna arról a kampányban, hogy ez a beruházás gazdaságilag indokolt-e.

A jelenleg 80 százalékos GDP arányos hitelállományunk hirtelen megnőne körülbelül 10 százalékkal, és akkor már Matolcsy György piros pöttyös fenekű gyerekei se mentenek meg bennünket attól a szégyentől, hogy az alaptörvényben rögzített adósságcsökkentési tendencia helyett újabb terheket vegyünk a vállunkra.

2. Épp a titkosítások miatt lenne azonban jó belevágni egy népszavazási kampányba, hiszen nyomás alatt a kormány talán végre elárulna valamit abból, miként számolta ki, hogy nyereséget fog termelni az erőmű. Szakmai vita folyhatna, amit nagyon nem szeret a kormány, hiszen csakis az érzelmi meggyőzés eszközét ismeri, ugyanakkor Orbán Viktor minden megnyilvánulása azt sugallja, hogy nem tartja elég érettnek a népét arra, hogy ész érvek ütköztetéséből vonjon le tanulságokat. Persze az ellenzék sem lenne rest, és meglovagolná azt a szempontot, amit a Momentum Mozgalom is jól használt az olimpiai aláírásgyűjtés idején. Ma ugyanis Magyarországon az a legfőbb érv minden nagy projekt ellen, hogy amíg nincs rendbe téve az egészségügy, a szociális ellátórendszer, az oktatás, amíg nő a dolgozói szegénység, addig ne vegyünk fel hitelt egy ilyen gigaberuházásra.

greenfo.jpg

                        Fotó: greenfo.hu

3. És itt van a talán legütősebb érv a népszavazás mellett, ami egyben a hatalom számára riasztó szempont lehet. Az a kormány ugyanis, amely néhány éve még harcot hirdetett az államadósság ellen, most olyan hihetetlen mennyiségű pénzt kíván elkölteni, amit nagyon sokáig fog nyögni ez az ország. A jelenleg 80 százalék körüli GDP arányos hitelállományunk hirtelen megnőne körülbelül 10 százalékkal, és akkor már Matolcsy György piros pöttyös fenekű gyerekei se mentenek meg bennünket attól a szégyentől, hogy az alaptörvényben rögzített adósságcsökkentési tendencia helyett újabb terheket vegyünk a vállunkra. Nyilván ez a legsebezhetőbb pontja a projektnek, amit csak tetéz az a tény, hogy ezt a hitelt az oroszoktól vennénk fel.

nepszava_16.jpeg

    Fotó: nepszava.hu

4. Ezen a ponton egy új front nyílna a projektet támogatók és ellenzői között, hiszen az a tény, hogy ez a projekt lényegében minden elemében Putyin Oroszországához kötne bennünket, kitágítaná az ügy politikai aspektusait. A magyar társadalomnak ugyanis nem igazán volt terepe arra, hogy kibeszélje ezt a 2-3 éve húzódó problémát. Orbán Viktor közeledése Putyinhoz nem egyszerűen Paks miatt kardinális kérdés, de jelentősen befolyásolja Magyarország megítélését számos egyéb területen is. Putyin veszélyezteti legjobban Európa stabilitását, a szövetségeseinket nyíltan és burkoltan is fenyegeti, és bár tagadja, de folyamatosan beavatkozik más országok belügyeibe. Egy ilyen új barátság csak arra jó, hogy elveszítsük a régieket. Sokan találgatják, vajon mit remél Orbán ettől a barátságtól, de elég nyilvánvaló, egyelőre csak az oroszok húztak hasznot ebből az együttműködésből. Paks is olyan projektnek tűnik, amely haszonélvezője a hitelező és kivitelező orosz fél, nekünk pedig marad a hiteltörlesztés és gazdasági függés fokozódása.

hirkozpont_eu.jpg

           hirkozpont.eu

5. Bizony, ez is egy fontos szempont lehet, hiszen Magyarország nyíltan elfordult a modern és egyre olcsóbb megújuló energia hasznosításától. Azon kívül, hogy fideszes politikusok és családtagjai nagyot szakítottak napkollektoros pályázatokból, nem sok jelét látjuk annak, hogy a korszerű és környezetkímélő technológiák tért hódítanának hazánkban. A kormány szokása szerint mindent egy lapra feltéve erőlteti az atomerőmű építését, holott a világban visszaszorulóban van ez az irányzat. Miután a sportlétesítmények beruházásai ékesen bizonyították, hogy a tervezett költségek lényegében ugyanolyan blöffnek számítanak, mint a Dagály uszoda látványterve, viszonylag könnyen meg lehet értetni a magyar polgárokkal, hogy Paks esetében is milliárdok vándorolnak majd a kormányhoz közeli oligarchák zsebeibe, így egy népszavazás nem kecsegtet sok jóval a kormány számára. Mert, ahogy egy dakota közmondás tartja: „Amíg nem kérdezed meg az apacsokat, hogy a véleményük a dakotákról, addig nyugodtan hiheted, hogy kedves, előzékeny, vendégszerető népnek tartanak bennünket.”

230 komment Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Öt érv amellett, hogy a kormány nem akar népszavazást a paksi bővítésről Tovább
Facebook Tetszik
0
230 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni! Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni!
  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr1112292413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (230)
Az utolsó 100 komment:

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.02.26. 21:34:24

@bandiras2: Nem kazánrobbanás volt, hanem a víz lépett reakcióba a grafittal és képződött városi gáz, ami megduplázta a nyomást. Megint látszik hogy halottál dolgokat és kombinálsz, de fogalmad sincs róla igazából.

atombuzi.blog.hu/2014/02/13/a_csernobili_baleset_okai

"Megnőtt a víz nyomása, a csövek felhasadtak. Ekkor a szuperkritikus vízgőz, amely gyakorlatilag oxidáló szer magas hőmérsékleten, reakcióba lépett a grafittal C + H2O = CO + H2 (városi gáz) és ez a reakció eleve megduplázza a gázfázisban lévő molekulák számát, ami radikálisan tovább növelte a nyomást. Ez ledobta a reaktor fedelet, ettől pedig a levegő oxigénjével keveredve egy kémiai robbanás történt, amely a grafit begyulladását okozta."
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.02.26. 21:34:53

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: O.K. Meggyőztél..
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.02.26. 21:36:06

@élhetetlen:
atombuzi.blog.hu/2014/02/01/paksnematombomba
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.02.26. 21:37:23

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ugye viccelsz? Ennek a fasz @bandiras2: -nek érvelsz a Carnot ciklussal?
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.02.26. 21:39:08

@élhetetlen: A vásárlás a gazdaságosabb? És ha bekövetkezik egy energia válság?
Válasz erre 

bandiras2 2017.02.26. 21:39:09

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: A fideszest kikérem magamnak!
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.02.26. 21:41:26

@martineden: "ugyanakkora kapacitású, gázüzemű erőmű harmadába se kerülne, mint Paks 2."

Aha. És mennyibe kerül üzemeltetni? A gázerőmű üzemeltetése a legdrágább.
Válasz erre 

bandiras2 2017.02.26. 21:41:52

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: a nyersbenzin 70es oktánszámú. A repülőbenzin 100-nál kezdődik, de a világháború végén a nagy teljesítményű motorok már 200-as benzint ettek. Abba próbálj mosóbenzint tölteni... Ólom tetraetil nélkül a luftwaffe gépeiből csak a lassú elavult dízel bombázó, vagy a gázturbinás repül, a többi a földön marad.
Válasz erre 

bandiras2 2017.02.26. 21:43:27

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: A csövek viszont a gőznyomás hatására hasadtak fel. a csernobili RBKM reaktorban a fűtőelemek acélcsőben vannak, amiben a hűtőközeg is kering. Amikor a cső felnyílt a gőznyomástól, az a klasszikus kazánrobbanás esete.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.26. 21:44:37

@bandiras2: :))

Kaptál egy jópontot. A zsidózást majdnem meg is bocsátottam.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.02.26. 21:44:58

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Labor körülmények között sincs. Még mindig negatív az energia mérlege.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.02.26. 21:45:50

@bandiras2: O.K. Meggyőztél.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.26. 21:48:16

@bandiras2: Felmelegetdett többezer fokra, felesleges azon agyalni, hogy mi ment először tönkre.

Valakit kidobsz tízezer méterről, vajon agyhalál végzett vele, vagy a légézse állt le, tök mindegy, ha alig maradt benne ép csont.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.02.26. 21:48:18

@bandiras2: A fűtőelemek cirkónium burkolatban vannak. Az acélnak túl nagy a hatáskeresztmetszete termikus neutronokra.
Válasz erre 

bandiras2 2017.02.26. 22:01:15

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
The fuel channels consist of welded zircaloy pressure tubes 8 cm (3.1 in) in inner diameter with 4 mm (0.16 in) thick walls, led through the channels in the center of the graphite moderator blocks. The top and bottom parts of the tubes are made of stainless steel, and joined with the central zircaloy segment with zirconium-steel alloy couplings. The pressure tube is held in the graphite stack channels with two alternating types of 20 mm (0.79 in) high split graphite rings; one is in direct contact with the tube and has 1.5 mm (0.059 in) clearance to the graphite stack, the other one is directly touching the graphite stack and has 1.3 mm (0.051 in) clearance to the tube; this assembly reduces transfer of mechanical loads caused by neutron-induced swelling, thermal expansion of the blocks, and other factors to the pressure tube, while facilitating heat transfer from the graphite blocks. The tubes are welded to the top and bottom metal plates of the reactor vessel.[7]
Ok, te is meggyőztél, de a csövek törtek előbb, utána jött az általad felvázolt reakció.
Válasz erre 

bandiras2 2017.02.26. 22:06:45

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Hát tehetek én arról hogy ott Jew Yorkban az összes főgeci zsidó(vagy a zsidó bábja)?
Rühellem Orbánt. Az a nemzetellenes ámokfutás amit leművelt a kerítésépítés előtt, az kb megbocsájthataltan, pl a pestvidéki gépgyárral is amit művelt...
Amióta áll a kerítés, azóta tartom a pofám, és nem szidom nagyon, de mert egyetlen olyan párt van rajta kívül a parlamentben, aki nem tárt karokkal fogadná a csőcseléket, de Vona is túl sokat barátkozik az arabokkal az én ízlésemnek. Arra fogok szavazni, amelyik több elektromos szögesdrótot, és géppuskát ígér a déli határra.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.26. 22:17:47

@bandiras2: "géppuskát ígér a déli határra."

Fegyvertelen nyomorult menekülteket lelőni nem elegáns. Még vízbefojtani sem.
Válasz erre 

martineden 2017.02.26. 22:17:53

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Aha. ,,És mennyibe kerül üzemeltetni? A gázerőmű üzemeltetése a legdrágább."...mivel egy harmadaba se kerul, csak a kamat ,megtakaritas boven fedezne a kulonbozetet azuzemeltetesre, es akkor meg nem is szamoltam a Paks 2 lebontasanak az arat ugy 50-60 ev mulva, ami tobbe fog kerulni mint az epites. Persze, ha nem lesz semmi gond vele, mert ha igen , annak az ararol ne is beszéljunk.
Válasz erre 

bandiras2 2017.02.26. 22:25:29

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
100 millió nigger várja afrikában hogy elindulhasson, és még ugyanennyi szeretne, csak túl nagyok a távolságok. Még néhányszor ugyanenmnyit felírhatsz a közelkelet és pakisztán környékére. Ha tényleg megindulnak, akkor még ha fegyvertelenek is, mi a faszt csinálunk? Hagyjuk hogy ellepjenek mindent, felzabáljanak minket, majd éhen dögöljenek velünk együtt? Vállalok egy géppuska fészket. Nem kell sokat lelőni, elég ha világossá tesszük a tömegek számára: ITT TE NEM JÖSSZ ÁT! Persze ha 10 millió az éhezéstől félőrült igazhitű megrohanja a határt, akkor lehet hogy még ez is kevés lesz hogy feltartsa őket. Itten Lebensraum ról van szó. a sáskák túlszaporodták a területüket, ott felfaltak mindent, és most megindulnak, hogy lelegeljenek minden más területet. Fegyvertelen vagy sem, ha megérinti a kerítést, dögöljön meg. Nem fogok rosszul aludni, mert neki nincs mit ennie. Elbaszták. Not my fucking problem, ne jöjjön ide.
Válasz erre 

bbalintus 2017.02.26. 22:26:14

A jó ég óvja Magyarországot attól, hogy ilyen energetikai kérdésben népszavazás legyen... Én örülök, hogy nem lesz olimpia, örülök hogy nincs vasárnapi boltzár, de az mindennek a vége lenne, ha atomerőmű-építési kérdésben népszavazás lenne. Remélem hogy erre nincs is törvényileg mód.
Válasz erre 

2017.02.26. 22:33:39

Nem lesz népszavazás, mert ha a nemzet hazug zsebtolvaja meglátja, hogy pár tízezer ember elégedetlenkedik, netán kimegy az utcára tüntetni, akkor bátran összeszarja magát, visszakozik, végül megüzeni: Brüsszel, Soros, Marx, lipsik, migráncsok!
A kör egy kis grazi túrával végződik, eközben Lőrinc elnyer pár tendert. Oszt jónapot!
Válasz erre 

metax 2017.02.26. 22:35:21

+1 (valódi) érv: nemzetközi szerződésekről nem lehet népszavazást kezdeményezni.

Ez szerintem 2010 előtt is így volt.
Válasz erre 

metax 2017.02.26. 22:38:44

Ergo az lmp rendesen falnak fut a népszavazási akciójával, de persze ők is tisztában vannak. A kezdeményezés koppintás (le ne maradjunk!), a cél pedig egyértelműen politikai haszonszerzés, mi más?
Válasz erre 

bbalintus 2017.02.26. 22:54:54

@metax: Különösen annak tudatában, hogy az atomerőmű-bővítés szükségességének a kérdése energetikai szakmai körökben nem kérdés. Legfeljebb az a kérdés, hogy ki csinálja és mennyiért. Emiatt a kezdeményezés miatt most nagyon nagyot csalódtam az LMP-ben.
Válasz erre 

vajdasagi 2017.02.26. 23:06:36

@kaloz_a: +1
Válasz erre 

eßemfaßom meg áll 2017.02.26. 23:06:53

A hozzászólók mélysötét fele tökéletesen illusztrálja miért nem kell paksról népszavazás.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.26. 23:07:05

@bandiras2: "100 millió nigger"

Néger. A nigger pejoratív, és az olvasó azt hiheti, hogy egy raszista fasz vagy.

A globális felmelegedés okozta problémákat kezelni kell, ha lehetséges, helyben. A fejlett világnak érdeke és kötelessége az elmaradott népeket segíteni. orbán azon dolgozik, hogy mi is az utóbbi csoporba tarozzunk, sok pénzt lenyúlhasson belőle.
Válasz erre 

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.02.27. 00:55:51

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Betiltotta a megújulókat. "
Mármint az orbán mi? Ne zavarjanak a tények.
www.portfolio.hu/vallalatok/fenntarthatovilag/elkeszult_magyarorszag_egyik_legnagyobb_napelemparkja.227828.html
Válasz erre 

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.02.27. 00:58:58

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
hihetetlen, hogy mennyire egy sötét gyűlölködő nyomorék vagy :D
Neked nagy áldás az internet, gondolom a család már régóta szarik rád, itt kiélheted magad.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.27. 00:59:52

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: Igen, ezt csinálta a hazaáruló gazdád. A szélerőművek telepítését betiltotta effektíve az egéz országban. (Település határtól 12 km-re.)

A napelemre meg különadót vezetett be.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.27. 01:01:21

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: Érvek nincsenek, jöhet a személyeskedés, trollolcska? Nagy fasz vagy te! Vagy ezt már mondtam? :))
Válasz erre 

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.02.27. 01:09:59

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
:D Jól van. Ne zavarjanak a tények továbbra se :D Ott a cikk olvasgasd, nincs egy éve, hogy átadták, de te csak mondd, hogy betiltotta a zorbán. Az élet megint beleszarik a szádba :D
Válasz erre 

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.02.27. 01:11:04

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Mire kell érv? Arra, hogy egy idióta vagy? Hiszen szolgáltatod azt te magad, aki olvas téged az láthatja.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.27. 01:14:00

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: Ha bemászol egy kő alá, hogy ne halld, hogy mit őrjöng az orbán, csak azt éred el, hogy tudatlan maradsz. Javadra írom, hogy még te is szégyelled.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.27. 01:14:51

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: "Mire kell érv?"

Arra, amit mondani akarsz.

Nagy fasz vagy te.

Válasszunk!
Válasz erre 

eßemfaßom meg áll 2017.02.27. 06:40:48

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Hazudsz, nincs napelem különadó. Mindemellett a "megújulóknak" csak kis része a nap és szélerőmű. Portugália nemrég elérte a 100% megujoló használatot. Ez a gyakorlatban jelent x<10% nap és szélerőművet, 20% vízerőművet és 70% erdőégetést.
Válasz erre 

Atyavilág 2017.02.27. 06:42:40

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Természetesen megvan. De ha csak azon múlnak, akkor miért ilyen hülyék az osztrákok? Erről is írtam. A napelemek hatékonysága pedig elég rendesen javul.
Válasz erre 

eßemfaßom meg áll 2017.02.27. 06:43:55

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Néger. A nigger pejoratív, és az olvasó azt hiheti, hogy egy raszista fasz vagy."

Afroamerikai. A néger pejoratív, és az olvasó azt hiheti, hogy egy rasszista fasz vagy.
Válasz erre 

eßemfaßom meg áll 2017.02.27. 06:50:27

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "A globális felmelegedés okozta problémákat kezelni kell, ha lehetséges, helyben"

Az atomerőmű teljesen üvegházgáz semleges, ennél többet nem lehet tenni a globális felmelegedés ellen. Mindeközben a németeknél a nagy zöldfordulat eredményeképp nőtt a CO2 kibocsátás (atom helyett egyre több szénerőmű)
Válasz erre 

kaloz_a 2017.02.27. 08:01:35

Hát idáig 1 szakmai érvet soroltak fel az atomenergia vs megújulók témában. Az atom zéro CO2 emissziója. Átment mindenki napelem és szélerőmű fikázásba. Gondolom a jelenlegi kormány propagandájának megfelelően :-) Az teljesen meglepett, hogy hazugságnak minősítik, hogy egy atomerőművet lebontani is szükséges. Paks1 1983-ban épült és 2035-ben be kell zárni. A megújulók energiamixe Mo-on: biomassza, biogáz, napelem, szél, termikus földenergia. Ésszerűen megosztva. Komolyan, ha valaki azzal az érvvel jön, hogy a megújuló hülyeség mert éjszaka nem süt a nap, a szél is akkor fúj amikor akar az a sötétségről ad bizonyságot. Az elosztott energiatermelő rendszerek pedig háborúban és természeti katasztrófában is nagyobb ellátási biztonságot adnak a központi atomerőművel szemben.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.02.27. 08:09:42

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

"A csernobili balesethez vezető kísélet éppen a Fukusimai-féle katasztrófa elkerülését célozta."

Miiiiii?
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.02.27. 08:11:32

@bandiras2:

"Arra fogok szavazni, amelyik több elektromos szögesdrótot, és géppuskát ígér a déli határra."

Ebben legalább egyetértünk.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.02.27. 08:16:44

@bandiras2:

"100 millió nigger várja afrikában hogy elindulhasson"

Lesz az még több is, hiszen úgy szaporodnak, mint a nyulak. Nem gyógyszereket meg élelmiszersegélyt kellene küldeni nekik, hanem sterilizálni 100-ból 99 nőt.

Isten ne adja, de előbb-utóbb eljön az igazság órája, amikor száízmilliók dörömbölnek Európa határain. S amikor a nyugat-európai országok a hadseregüket a beözönlő betolakodók ellen fellépő fehér emberek ellen fogják bevetni, katonai támogatással betelepítve egész Afrikát Európába.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.02.27. 08:25:17

@Atyavilág:

"De ha csak azon múlnak, akkor miért ilyen hülyék az osztrákok?"

Ennek két oka lehet, nem tudom, milyen arányban, mert nem vagyok tisztában az ausztriai napelemparkok elhelyezkedéséverl:

1) Elkapta őket a zöld gépszíj. A németek épp most próbálják visszafogni a napelemek terjedését, mert nem bírja a hálózatuk, na meg backupként nagyon sok szénerőművet kell üzemeltetniük. Nem tartod viccesnek, hogy a sok "zöld" kapacitás (és az atomerőműveik fokozatos bezárása) a CO2 kibocsájtásuk növekedését eredményezte?

2) Lehet - de ezt nem tudom és lusta vagyok utánanézni -, hogy a napelemparkok többsége a hegyekben van telepítve, ahol sokkal több a napsütéses órák száma, mint lejjebb, mivel többnyire a felhők fölött vannak. Ráadásul az alacsony hőmérsékleten a napelemek hatásfoka is javul, ha emlékeim nem csalnak, kb. 0.6%/K mértékben.
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2017.02.27. 08:25:46

@kaloz_a:

" Az teljesen meglepett, hogy hazugságnak minősítik, hogy egy atomerőművet lebontani is szükséges."

Benne van az aram araban. Paks 1 leszerelesere mar 500 milliard felre van teve, es a bezarasig meg kb 250 jon hozza. Tehat bele van kalkulalva
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.02.27. 08:49:46

@eßemfaßom meg áll:

"Afroamerikai. A néger pejoratív, és az olvasó azt hiheti, hogy egy rasszista fasz vagy."

OK, de minek nevezed píszíül azt a négert, aki soha a közelében sem járt Amerikának?
Válasz erre 

nagyzsolt64 2017.02.27. 09:22:23

@Zsoltbacsi:

"Benne van az aram araban. Paks 1 leszerelesere mar 500 milliard felre van teve, es a bezarasig meg kb 250 jon hozza. Tehat bele van kalkulalva"

Ki garantálja, hogy egy jövőbeni párt sem fogja azt az összeget elégetni egy választási hajrában amikor a 15. havi nyugdíjat kell kifizetni?

hvg.hu/gazdasag/20151028_A_paksi_atomeromu_rejtett_koltsegei
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.02.27. 09:28:53

@nagyzsolt64:

Ez most érv lenne Paks2 ellen?

Bármely kormány bármely pénzhez hozzányúlhat, ha akar, ezellen nem létezik biztosíték.
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2017.02.27. 09:32:40

@nagyzsolt64:

Senki, de ennyi erovel adot se fizessunk, azt is ellophatjak. Raadasul az a tartalek, amirol en beszeltem Paks1 elinditasa ota gyulik,eddig egyik kormanynak se fajt ra a foga.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.02.27. 09:40:01

@Zsoltbacsi:

"eddig egyik kormanynak se fajt ra a foga."

Ebben sajnos tévedsz, tavaly a kormány felvetette, hogy ebből finanszírozná a további rezsicsökkentést. Aztán szerencsére gyorsan letett róla. Nyilván rájöttek, hogy rossz üzenet lenne Paks2-vel kapcsolatban.
Válasz erre 

nagyzsolt64 2017.02.27. 09:43:53

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

"Arra fogok szavazni, amelyik több elektromos szögesdrótot, és géppuskát ígér a déli határra."

"Ebben legalább egyetértünk."

Úgy tűnik ez a halmaz egyesít minket. Amíg nem lőnek, Európa végveszélyben van. Márpedig nem fognak. Amennyire jó hely volt Németország a 90' évek elején és polgári értékekkel fűszerezett szociál-kapitalizmust folytattak, mindig hivatkozási alap volt számomra. Mióta "Adolf Sekretärin"-je teljesen megzakkant, azóta teljesen élhetetlen hely lett, folyamatos elkenése zajlik annak, hogy éppen aznap hány nőt erőszakolnak meg. Itt Karlsruhéban este a nők pl. félnek az utcán egyedül sétálni. A sétálóutcán 20% német az arány kb. A freiburgi egyetemista kiscsaj (akit megerőszakoltak, megöltek) politikus apja a saját lánya temetésén is a migránsok mellett kampányolt (persze már szépen ki lett irtva a hírekből a neve és nem emlékszem melyik zöld fasz volt), megérdemelné, hogy őt is megkúrják este hazafelé. Annyira impotens lett Európa, hogy az már fáj.
Válasz erre 

nagyzsolt64 2017.02.27. 09:51:58

@Zsoltbacsi:

Csak arra akarok rávilágítani, hogy nincs rá garancia - ha a politikai szükség úgy hozza, el fogják költeni. És hát ebben biztos lehetsz, hogy majd egyszer úgy alakul majd, bármikor jö9het . Ezért életveszély az atomenergia, mert nem tudsz felelősséget vállalni érte több száz évre előre. Márpedig a maradványai több ezer évvel később is veszélyt hordoznak. Ez az egyik. A másik pedig: nem is ismerjük az árát a beruházásnak! Így nehéz megtérüléssel érvelni! Szupertitkos a hitelkonstrukció, amit Mi fogunk megfizetni. Persze teljesen egyértelmű, hogy miről szól a fáma - mit gondoltok, Viki a friss levegő miatt jár olyan gyakran Svájcban?
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2017.02.27. 10:04:01

@nagyzsolt64:

Valamennyire egyetertek, nyilvan lopni fognak belole. Ahogy a kovetkezo 3 kormany is (addig tart az epitkezes) Viszont szerintem letkerdes a megepitese, a tudomany jelenlegi allasanal nincs alternativaja. Es en ugyanezt mondtam akkor is, amikor Gyurcsany eroltette a temat.

Az a baj, hogy az ellenzok ervelesenek a 2 alap pontja is hibas.

1: Azt mondjak, hogy a jovoben csokkenni fog az aram ara. - Szerintem nem, de teljesen mindegy az en velemenyem. Azt se tudjuk hogy a jovo heten mi lesz, hat meg 30-40 ev mulva....
2: Azt mondjak, hogy csokkenni fog az energiaigeny. - Az ilyeneket mindig meg szoktam kerni, hogy nezzek mar meg az elmult 100 ev diagramjat. Egyedul a rendszervaltas utan esett vissza, amikor tomegesen zartak be gyarakat, de 2-3 ev utan utolerte magat. Akkor se csokkent, amikor az emberek tomegesen csereltek le a Lehel hutot es a Hajdu mosogepet energiatakarekosra. Es akkor meg nem szamoltunk az elektromos autok elterjedesevel, meg hogy amugy is arra megy a vilag, hogy meg a wckbe is szamitogepet szerelunk...

Es a sotetzoldek (energiaklub,Greenpeace) ebbol a fennt felsorolt 2 "ervbol" vezeti le a tobbi erve tobbseget is.
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2017.02.27. 10:12:18

@nagyzsolt64:

NEzd meg hogy az ellenzok mivel ervelnek foleg:

1: Jonnek a fuzios eromuvek: Ja, a 60-as evek ota folyamatosan kb 15-20 evre vagyunk tole :) Jelenleg 2050re tervezik az elsot uzembe allitani, akkorra meg mar 25 eve uzemelni fog Paks2

2: Fejlodnek az akkumulatorok: persze.... A telefongyartok gyakorlatilag a vilag minden penzet beleolik a kutatasba, megsincs eredmeny. Ha egy 15 eves Nokia 3310 akksijat belehekkelned egy mostani telefonba, allitom, hogy nem birna kevesebb ideig... Multkor lattam egy tablazatot (lehet hogy itt), azt mutatta, hogy kb 10 szazalekot javult az elmult evtizedben a teljesitmeny...
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.02.27. 10:22:41

@nagyzsolt64:

"Itt Karlsruhéban este a nők pl. félnek az utcán egyedül sétálni. A sétálóutcán 20% német az arány kb."

Ez megdöbbentő. Hogy az ember a saját hazájában nem érezheti otthon magát.
Válasz erre 

nagyzsolt64 2017.02.27. 10:24:13

@Kovacs Nocraft Jozsefne: régen itt éltem gyökérke, most csak látogatóban vagyok és látom mi változott
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2017.02.27. 10:25:48

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Megerositem, itt Innsbruckban detto. (raadasul 30 kilometerre van a varostol a Brenner, ahol atjonnek)
Meg irigylem is a Karlsruhei "kollegat", mert naluk legalabb valamennyire vegyes a tarsasag, itt a tobbseg boxos (azaz afrikai, ezek meg az araboknal is rosszabbak)...
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.02.27. 10:36:55

@nagyzsolt64:

"gyökérke"

Mire föl ez az ellenséges hang? Mivel tiportam a lelkedbe? Talán azzal, hogy nekem sem tetszik, ha Németországban a sétálóutcában 20% a német?

Bár Magyarországon élek, német származású vagyok és csöppet sem mindegy nekem, mi történik Németországban.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.27. 11:24:50

@eßemfaßom meg áll: "Hazudsz, nincs napelem különadó."

Hazudsz, mert van. Bebújtál egy kő alá, és nem tudod, vagy csak trollkodsz?

"Minden napelem után 114 forint/kg környezetvédelmi termékdíjat kell fizetni"

www.origo.hu/gazdasag/20150111-adot-vetettek-ki-a-napelemekre.html
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.27. 11:26:42

@eßemfaßom meg áll: "A néger pejoratív"

Nem pejoratív. A cigány sem. Látom, nem magyar az anyanyelved, ezért elnézem a tévedésed, ahhoz képest elég jól megtanultad.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.27. 11:27:48

@eßemfaßom meg áll: "ennél többet nem lehet tenni a globális felmelegedés ellen"

Meg ehhez sem értesz, nem baj. Olvas utána a megójulóknak.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.27. 11:32:28

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Fukusimában leállították a reaktort a földrengés miatt. Nem termelt áramot az erőmű. Kívülről se kaptak áramot, mert elszakadtak a távvezetékek. Beindították a dízelgenerátorokat a reaktor hűtéséhez, de azokat kinyírta a cunami.

Csernobilban pont azt tesztelték volna, hogy alacsony teljesítménnyel tudják-e tovább működtetni a reaktort.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.27. 11:43:02

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A tied az eggyel fentebbi.
Válasz erre 

eßemfaßom meg áll 2017.02.27. 11:44:29

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Taníts Mester, a 0 CO2 kibocsátásnál hogy lehet kevesebbet csinálni?
Válasz erre 

eßemfaßom meg áll 2017.02.27. 11:52:58

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Nem pejoratív. A cigány sem. Látom, nem magyar az anyanyelved, ezért elnézem a tévedésed, ahhoz képest elég jól megtanultad. "

hu.wikipedia.org/wiki/N%C3%A9gerek

"a 2003-as kiadású Magyar értelmező kéziszótár már pejoratív jelentésűként jegyzi."
Válasz erre 

eßemfaßom meg áll 2017.02.27. 11:53:57

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

te különadót hazudtál. A termékdíj nem különadó, minden elektronikus vackon van.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.27. 11:54:47

@eßemfaßom meg áll: Akkor az értelmező kéziszótár írói nem tudnak magyarul.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.27. 11:56:30

@eßemfaßom meg áll: Korábban nem vot adó a napelemeken. A csuti geci vezette be.
Válasz erre 

eßemfaßom meg áll 2017.02.27. 11:58:32

@kaloz_a: "Hát idáig 1 szakmai érvet soroltak fel az atomenergia vs megújulók témában. Az atom zéro CO2 emissziója"

Szerintem az is eléggé komoly érv, hogy az atom termelése nem függ a pillanatnyi időjárástól, ugyanannyi delej jön ki belőle egy szélcsendes decemberi éjjelen mint egy izzó júliusi vasárnap délután. És szinte biztos vagyok benne, hogy te kezdenél orbánozni a leghangosabbak ha délután 5kor elkezdene leállni a tömegközlekedés dízelmentes része és csak addig tudnál netezni amig a szünetmentesedben van egy kis áram
Válasz erre 

eßemfaßom meg áll 2017.02.27. 11:59:45

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Attól még nem különadó. Másrészt volt adó, úgy hívják ÁFA.
Válasz erre 

eßemfaßom meg áll 2017.02.27. 12:00:18

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Ja, hogy mindenki hülye csak te vagy helikopter.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.27. 12:13:20

@eßemfaßom meg áll: "úgy hívják ÁFA."

27%-ra emlete azt is a csuti geci. Mit büszkélkedsz vele?
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.27. 12:14:40

@eßemfaßom meg áll: "Szerintem az is eléggé komoly érv, hogy az atom termelése nem függ a pillanatnyi időjárástól, ugyanannyi delej jön ki belőle egy szélcsendes decemberi éjjelen mint egy izzó júliusi vasárnap délután."

Igazad van, komoly érv ellene, hogy nem állítható az igények szerint.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.27. 12:24:21

@eßemfaßom meg áll: "0 CO2 kibocsátásnál hogy lehet kevesebbet csinálni?"

Negatívat. Nem kibocsátani, hanem összeszedni a légkörből.

Honnan jutott eszedbe ez a fura kérdés?
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.02.27. 12:36:55

@eßemfaßom meg áll:

Tekintettel a téma erős átpolitizáltságára én azt hiszem, itt valami túlzásba vitt elővigyázatosságról vagy szervilis túlbuzgóságról lehet szó. Nálunk csak mutatóban akadnak négerek, velük szemben komolyabb ellenszenv sem alakult (még) ki, legalábbis 2003-ban biztos nem.

Inkább csak az amerikai píszí klritikátlan átvételéről lehet szó. Meg hogy ne érje szó a ház elejét, nehogy már valakik (pl. balliberális "jogvédők") ezért is ekézzenek bennünket.

Mellesleg a néger után már a fekete sem píszí Amerikában, és sorra minden "polkorrektnek" kikiáltott szóra idővel rá lehet húzni, hogy sértő.

A legsértőbb amúgy szerintem az afroamerikai megnevezés, mivel diszkriminatív. Más rasszok megnevezésében nem szerepel a származási hely. Arról nem beszélve, hogy milyen alapon neveznének az USA-ban afroamerikainak egy Európában született négert? Nem Afrikából jött és nem is Amerikában él...

Ideje lenne már leszokni erről a túltolt píszí-őrületről.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.02.27. 12:38:45

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

"Igazad van, komoly érv ellene, hogy nem állítható az igények szerint."

Mé, a nap- vagy a szélenergia állítható igény szerint? Még zsinóráramra sem képesek...
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.27. 12:54:00

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Miért tőlem kérdezed?
Válasz erre 

nagyzsolt64 2017.02.27. 14:15:26

@Zsoltbacsi: tökéletesen egyetértek a pontjaiddal, tényleg ez a szituáció - végre valaki aki ész-érveket tesz le az asztalra és nem agyatlannak minősíti a másikat. A sötétzöldeket én sem kedvelem, az energiaigény pedig valóban nem fog csökkenni, fúziós energiát valamiért meg nem sikerül / nem akarják megvalósítani az utolsó pillanatig.

A mérleg serpenyője nálam atomenergia terén mégis azért az ellenzők felé billen, mert nálam ez a gondolatmenet: mi a fontosabb? Kielégíteni az igényeket vagy egy fenntartható jövőt megformálni? Az atomhulladék álláspontom szerint a jövő generációinak az ellehetetlenítése a pillanatnyi igények oltárán feláldozva. Ha történik valami, síri csend - most sincs túl nagy hírverése annak, hogy éppen radioaktív jód-131 "terjeng" Európa felett a levegőben. Megkérdeznek néhány atomlobbistát itt NO-ban, hogy "mekkora a baj"? "Ó, hát ne keltsünk pánikot..." Nem ismerős 86-ból? Miért kendőzhette el a TEPCO a valóságos számokat karöltve a japán kormánnyal? Mi azért tudunk egyáltalán az ügyről, mert US nyugati parttól Chile teljes vonalán át folyamatosan nő a háttérsugárzás. A szén-dioxid szerintem kevésbé nagy probléma mint ez, mert drágán ugyan, de megköthető sok módszerrel. A sugárzással nem lehet mit kezdeni.

Mi lesz a paksi hulladékkal? Tudom, tervezik a végső nyughelyét a delejnek hazánk szívében, remek. Legjobb lenne visszaküldeni a feladónak, mondjuk azt meg már ismerjük: elsüllyeszteni a jeges-tengerben az atomot az mindig ment a ruszkiknak, majd csak elbontják a baktériumok / megkötik az algák. :D Erre mondtam: inkább világítok gyertyával és eszek zsíros kenyeret, vagy fizetek dupla annyit az áramért egy tiszta környezetben, mint hogy ellehetetlenítsem a jövőt. És igen, vannak már atomerőművek. Ki kell őket futtatni, bízni a legjobb kimenetelben. Még csak nem is azt mondom, hogy le kell őket állítani. Viszont nem építeni többet, bármilyen más alternatív megoldást kell kidolgozni! Biztosan már most is van megoldás, csak az kevésbé lobbiérdek, nem lehet rajta eleget nyúlni, ugye az atom jár a legnagyobb infrastrukturális beruházással. Belgiumban állítólag elég romos állapotban vannak, pedig ott aztán lenne rá talán lé. Amikor majd kifutnak az EU-s támogatások - ami persze gazdaságélénkítés helyett gyönyörű szökőkutakra ment el - biztosan ki meritek jelenteni, hogy mindig lesz pénz a biztonságos kezelésre itthon? Egy négy éves ciklus végén tutira erre költenek majd vagy inkább a potenciális nyugdíjas szavazók 10x. havi nyugdíját adják oda? Rohadtul nem hiszek az elsőben.

Miért nem látja senki azt, hogy a politika a legmocskosabb szakág? Pártól függetlenül mindössze arról szól, hogy négy évről négy évre az emberek önös és rövidtávú érdekeit minél jobban kiszolgálva, egymást túllicitálva magukhoz kaparintsák a hatalmat (szépszégesz gyűűrű) és lenyúlják a koncot? Aki ezen szépíteni szeretne az vagy nagyon naiv, vagy nagyon megvették. Beruházást látsz bárhol? Építenek valamit? Kezdj el gyanakodni!

Amikor Ferit váltották - átlőttem volna a mocskot egy számszeríjjal - megrögzött fideszes voltam (fiatal és naív). Győzőék megkapták a lehetőséget arra, hogy egy jobb irányba fordítsák az ország szekerét. Aztán amikor valahogy elmaradt az elszámoltatás + elsinkófálták a nyugdíjvagyont (Gergényi kapott 400e bírságot), aztán jött a lavina és House of Cards-á változtatták az országot, ez gyökeresen megváltozott. Persze alternatíva nem lett, csak azt érték el, hogy az értelmes embereket kiírják a politikából és jóérzésű ember távol maradjon bárminemű választástól. A Habony-módszer feltétele persze nem a minőség, a mennyiségi szavazat mindig meglesz. Az az óriási szerencséje Győzőnek, hogy van a migi probléma, ami ellen nem lehet észérvekkel vitába szállni - az összes ellenzéki párt meg vagy migránssimogató, vagy KGBéla.
Válasz erre 

eßemfaßom meg áll 2017.02.27. 14:38:30

@nagyzsolt64: "Ha történik valami, síri csend - most sincs túl nagy hírverése annak, hogy éppen radioaktív jód-131 "terjeng" Európa felett a levegőben"

Talán azért mert nincs ok pánikkeltésre?
24.hu/elet-stilus/2017/02/23/megkerdeztuk-magyarorszagon-is-terjed-e-a-rejtelyes-radioaktiv-anyag/
"A radioaktív jód ilyen kis mértékű megjelenése több mindenre utalhat, akár az időjárási viszonyok miatt (megrekedő hideglevegő) is előfordulhat, hogy éppen a kimutathatósági szinten mértek valamit a műszerek a környezetünkben egyébként nagyon alacsony szinten jelenlévő mesterséges izotópok közül. Radioaktív jódot ugyanis több területen folyamatosan használnak, pl. az egészségügyben, melyet Európa-szerte több helyen is gyártanak. Magyarországon jelenleg nincs termelés, csak importból származó anyag kerül felhasználásra speciális radiogyógyszerek előállításához."
Válasz erre 

eßemfaßom meg áll 2017.02.27. 14:42:42

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Negatívat. Nem kibocsátani, hanem összeszedni a légkörből." Ami igencsak sok energiát igényel és ipari méretekben nem igazán megvalósítható jelenleg. Kísérletezgetnek vele.
Válasz erre 

nagyzsolt64 2017.02.27. 14:45:10

@eßemfaßom meg áll:
jaja, csak tudod, hogy ez hogy működik... sokat repülsz, több sugárzást kapsz. Űrhajós vagy, mocskosul sok sugárzást kapsz. Röntgeneznek, plusz egy adag. Chernobil, kaptál egy fasza dózist egy életre. Néha egy kis radioaktív jód biztosan nem árt a pajzsmirigyednek, sőt erősíti a kiválasztódást. Gyűjtőd az életed során ezeket a hatásokat - aztán ha fogékonyabb vagy rá, szépen kialakul a rák. És évről évre több és több sugárzás ér minket, szépen emelik a biztonságos határértékeket mondjuk 1000X-esére (lásd Japán)
Válasz erre 

nagyzsolt64 2017.02.27. 14:47:26

@eßemfaßom meg áll:

Pl. tényleg sok lóvé, de van pl a mesterséges gáz, amit ha többlet van, termelnek - aztán azt éjszaka el lehet szépen égetni, amikor pl. nem süt a nap, vagy nincs szél. Tudom, hogy drága, de egy alternatívaként nem rossz.
Válasz erre 

eßemfaßom meg áll 2017.02.27. 14:54:25

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Igazad van, komoly érv ellene, hogy nem állítható az igények szerint. "

Szerencsére nem is kell, gyakorlatilag azt a minimumot termeli meg amire mindig szüksége van az országnak akkor is amikor még te is alszol. Ezzel szemben a naperőmű ilyenkor semmit nem termel. Meg igen gyakran a szélerőmű sem (meg lehet nézni a Mavir honlapján mikor mennyit termelt a beépített háromszázvalahányMW teljesítményű magyar szélerőmű. Igen gyakran orákon, van amikor napokon át semmit, időnként átmegy negativba is (ha állnak akkor is van fogyasztásuk) Most épp pörögnek, de tegnap du2 és ma de10 között a 15-30MW között tolt ki magából a 300MW-os rendszer.
Válasz erre 

eßemfaßom meg áll 2017.02.27. 14:55:49

@nagyzsolt64: "tényleg sok lóvé" és te ezt szívesen megfizetnéd a villanyszámládban ugye.
Válasz erre 

nagyzsolt64 2017.02.27. 14:57:43

@eßemfaßom meg áll: többször elmondtam. Igen, hoznék áldozatot a jövő generációk érdekében - te nem?
Válasz erre 

eßemfaßom meg áll 2017.02.27. 14:58:27

@nagyzsolt64: az lesz csak az igazán kibaszás veled ha jön egy napkitörés és megemelkedik a háttérsugárzás.
Válasz erre 

nagyzsolt64 2017.02.27. 14:59:55

@eßemfaßom meg áll: ha akkora jön, ami elfújja a magnetoszférát, valóban baszhatom. De amíg ez nem történik meg, addig ne zúzzuk le feleslegesen a bolygót.
Válasz erre 

eßemfaßom meg áll 2017.02.27. 15:00:32

@nagyzsolt64: ez nem a "jövő generációk érdekében hozott áldozat" hanem szimpla balfaszság lenne. Hozz igazi áldozatot, kapcsold ki gyorsan a számítógépedet, tekerd le a fűtést, add le az autódat egy bontóba és járj gyalog. És ne egyél babot mert a fing erősen üvegházhatású gáz.
Válasz erre 

eßemfaßom meg áll 2017.02.27. 15:08:40

@nagyzsolt64: Szerencsére nem zúzzuk le. Legalábbis nem atomerőművel.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.27. 15:23:41

@eßemfaßom meg áll: Mondtam én mást? Figyelj már jobban!
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.27. 15:25:45

@eßemfaßom meg áll: "a naperőmű ilyenkor semmit nem termel"

Viszont nem hajtjuk a fejünket 100 éves orosz rabigába.

Az olvadt-sós naperőműveknek azért olvass utána, nagyon meg fogsz lepődni. :))
Válasz erre 

Balt 2017.02.27. 15:49:48

"Szakmai vita folyhatna, amit nagyon nem szeret a kormány"

Lol, véletlenül kinevezett egy tanszékvezető nemzetközi szaktekintélyt a Soros által nyíltan támogatott méregzöldek helyett.

@öreg_répatorta: Akkor nézzük a tényeket a répatortás vagdalkozás helyett:
"Lelkük mélyén tudták
Több szocialista képviselő szerint a paksi bővítésről az Orbán-kormány mostani eljárásával ellentétben nemzetközi pályázatot terveztek. A szocialisták ugyanakkor nem tagadták, hogy ezen a pályázaton az oroszok a körülmények miatt nagy helyzeti előnnyel indultak volna. (Erre a WikiLeaks által kiszivárogtatott amerikai nagyköveti táviratok is utaltak.) "Amikor kiderült úgy 2008 körül, hogy az oroszoknak van az 1000, illetve 1200 megawattos blokktípusa, ami nekünk a legmegfelelőbb, lelke mélyén mindenki tisztában volt azzal, hogy ez kell" - mondta egy szocialista képviselő. Egy másik azt említette az orosz előnyeként, hogy "az atomenergiával foglalkozó magyar szakemberek 80 százaléka Szovjetunióban vagy Oroszországban végzett, azt ismeri, onnan vannak kapcsolatai". A harmadik érv az oroszok mellett pedig az volt, hogy miután eldőlt, hogy Pakson építenek új blokkot, drágább lenne nem orosz technológiával dolgozni.
Egy negyedik érv is szólt az oroszok mellett. Bár az amerikaiakat, a franciákat és a japánokat is érdekelte a beruházás, és érdeklődtek is a megfelelő minisztériumi tisztségviselőknél, az oroszok voltak az egyetlenek, akik a legmagasabb szinten is folyamatosan napirenden tartották a paksi bővítést. Gyurcsány Ferenc és Vlagyimir Putyin találkozóin rendre visszatérő téma volt a Malév helyzete mellett a paksi bővítés – mondta egy, a találkozók részleteit ismerő forrás." (origo.hu Nagykoalíció ágyazott meg a paksi üzletnek -Dull Szabolcs 2014.01.27. 06:59)
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.27. 16:37:08

@Balt: "Lol, véletlenül kilóra megvett egy tanszékvezető nemzetközi szaktekintélyt a Soros által nyíltan támogatott méregzöldek helyett."

Napaszmeg, abból se lesz társadalmi vita.
Válasz erre 

eßemfaßom meg áll 2017.02.27. 17:45:36

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

"Viszont nem hajtjuk a fejünket 100 éves orosz rabigába."

Ez vigasztalni fog amikor esténként gyertyával világított diavetitöt nézel a blog.hu kommentelés helyett és inkább nem nyitod ki a hűtőt este 6 után, hogy ne olvadjon le reggelre?

"Az olvadt-sós naperőműveknek azért olvass utána, nagyon meg fogsz lepődni. :)) "

Olvass utána azokat milyen éghajlaton használják.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.02.27. 17:47:50

@eßemfaßom meg áll:

"Olvass utána azokat milyen éghajlaton használják."

Na meg a hatásfokuk sem valami falrengető. Töredéke a PV-nek.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.02.27. 17:50:05

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

"Viszont nem hajtjuk a fejünket 100 éves orosz rabigába."

Te szegény cicus, mindig csak ezt mantrázod. Nincs semmi függőség, évekre előre tárolható a fútőelem és máshonnan is beszerezhető.

Ezt már ezerszer leírták, de csak az orosz függőségról hablatyolsz.

Buta, buta cicus.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.27. 19:49:37

@eßemfaßom meg áll: @Kovacs Nocraft Jozsefne: "Nincs semmi függőség"

Csak orosz függőség van. Paks2 csak erről szól. Értelmetlen tagadásban vagytok.
Válasz erre 

eßemfaßom meg áll 2017.02.28. 07:15:21

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
indokold
Válasz erre 

eßemfaßom meg áll 2017.02.28. 07:19:22

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nem véletlenül építik ezeket sivatagokba ahol még szar hatásfokkal is használhatóak. Nem tudom nálunk mit akart vele ez a gyp-s macska, ugy képzeli, hogy a júniusi délutánok alatt megolvasztott sóval termel áramod decemberben?
Válasz erre 

Gyorgy Nagy 2017.03.03. 15:46:19

Mit vártok egy SEGGNYALÓ PARARASZT PROLITÓL ?
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard