Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Eltűnik a NENYI a közhivatalokból, de jön helyette a NEHI

Eltűnik a NENYI a közhivatalokból, de jön helyette a NEHI

A hangzatos szólamairól elhíresült Orbán-kormány közel 10 éves tündöklése után lecseréli a Nemzeti Együttműködés Nyilatkozatát a közintézmények falain az Alaptörvény preambulumaként ismert Nemzeti Hitvallásra (NEHI). Mielőtt feltennénk magunknak a belülről önkéntelenül is feltörő kérdést: „Épp ez a legfontosabb most Magyarországon?”, vizsgáljuk meg a most lecserélt politikai nyilatkozat szövegét, amely lényegében a Nemzeti Együttműködés Rendszerének alapdokumentuma. Sok mindent meg fogunk érteni abból, ami 2010 óta történt ebben az országban.

civilhetes_13.jpg

Fotó: civilhetes.hu

„A XXI. század első évtizedének végén, negyvenhat év megszállás, diktatúra és az átmenet két zavaros évtizede után Magyarország visszaszerezte az önrendelkezés jogát és képességét.” - szól a „Legyen béke, szabadság és egyetértés!” címet viselő politikai nyilatkozat első mondata, mely hatalmas méretben bekeretezve díszelgett 10 évig a közhivatalok falain. Ez a kijelentés a Nemzeti Együttműködés Rendszerének alaptézise, hiszen azt hirdeti, hogy az utóbbi szűk 70 év lényegében csak vergődés volt a magyar történelemben, hiszen a Fidesz színre lépése előtt csak elnyomás és zűrzavar jellemezte az országot.

Eltekintve attól, hogy ebben a zavaros időszakban Orbán Viktornak is jutott négy év kormányzás, azért érdemes megemlíteni: a történelmet tényleg a győztesek írják, de épp ezért nem szabad hinnünk ezeknek az utólagos értelmezéseknek. A NENYI szerint például ki kell hajítanunk az ablakon a rendszerváltást, a többpártrendszer kialakítását, a sajtószabadság megteremtését, a demokratikus intézményrendszer megerősödését, valamint csatlakozásunkat az Európai Unióhoz. Ezek modern kori történelmünk felemelő pillanatai, melyekre büszke lehet az ország minden polgára attól függetlenül, hogy a jelenlegi kormányt vagy annak ellenzékét támogatja.

Azért arra a sugalmazásra is érdemes figyelnünk, mely szerint a 2010-es fülkeforradalommal szerezte vissza Magyarország a nemzeti önrendelkezését. Ez a gondolat megelőlegezi az Orbán-kormányok permanens szabadságharcát, melyet most éppen Brüsszel ellen vív, de ha netán ez nem lenne elég, bármikor besegíthet Soros Gyurka bácsi vagy akár Washington is. A NER alaptézise az, hogy folyamatos támadásokat kell elszenvednünk külföldről, de a nemzeti kormány szilárdan áll a vártán, és senki se mondhatja meg Magyarország kormányának, miként kell értelmeznie a menekültkérdést, a civil társadalom szerepét vagy a család fogalmát.

Elképzelhető, hogy a Nemzeti Együttműködés Nyilatkozatát most azért távolítják el a közhivatalokból, mert a NER ebben a kontextusban már csak negatív üzeneteket küld a választók felé, és most a Nemzeti Hitvallás című szövegtől valamiféle ideológiai felfrissülést várnak.

De ne ragadjunk le az első mondatnál! Vannak a most nyugdíjba küldött Nemzeti Együttműködés Nyilatkozatának egyéb tanulságos részletei is. Itt van például a harmadik bekezdés: „Az Országgyűlés kinyilvánítja, hogy az áprilisi választásokon új társadalmi szerződés született, amellyel a magyarok egy új rendszer, a Nemzeti Együttműködés Rendszerének megalapításáról döntöttek. A magyar nemzet e történelmi tettével arra kötelezte a megalakuló Országgyűlést és a felálló új kormányt, hogy elszántan, megalkuvást nem ismerve és rendíthetetlenül irányítsák azt a munkát, amellyel Magyarország fel fogja építeni a Nemzeti Együttműködés Rendszerét.”

A szöveg egyértelműen utal arra, hogy a magyar választók maguk kötelezik a kormányt arra, hogy egy új rendszert, az általuk Nemzeti Együttműködés Rendszerének titulált konstrukciót hozzanak létre. Ez a szemlélet élt tovább a nemzeti konzultációk sorozatában, vagyis a kormány folyamatosan arra hivatkozik, hogy a választók maguk követelik ki azokat az intézkedéseket, melyeket már korábban elhatározott a kormány. A „nép nevében” cselekvő kormány számára így válik egy arctalan, irányított kérdések mögé bújtatott tömeg hivatkozási ponttá, ezáltal legalizálja saját hazugságait és népszerűsíti erőszakos, sokszor kirekesztő politikáját.

Van azonban ennek bekezdésnek egy olyan megállapítása is, amely visszacsapott a Fidesz arcába. Ebben a dokumentumban vezetik be ugyanis a Nemzeti Együttműködés Rendszerének fogalmát, melyet ma már szinte csak az ellenzék használ nem kis iróniával. Az Orbán-kormány utóbbi 11 éve ugyanis minden, csak nem nemzeti, nem együttműködés, és nem rendszer. A NER annak a megfoghatatlan ideológiának a gúnyneve lett, amely hiába igyekszik elfedni a kormány erőszakos, sokszor pökhendi és hazug politikai kommunikációjának a mellékhatásait.

A NER nem lett ugyanis népszerű, csak leválthatatlan. A Fidesz politikájának lényege, hogy minden választási évre összegereblyézzen legalább két és fél millió támogatót, sokak számára tegye egyértelművé, hogy nincs értelme az urnák elé járulniuk, és akik mégis ellenük szavaznak, legyenek tisztában azzal, hogy az ellenzék soha nem törheti meg Orbán Viktor egyeduralmát. Elképzelhető, hogy a Nemzeti Együttműködés Nyilatkozatát most azért távolítják el a közhivatalokból, mert a NER ebben a kontextusban már csak negatív üzeneteket küld a választók felé, és most a Nemzeti Hitvallás című szövegtől valamiféle ideológiai felfrissülést várnak.

Az igazság viszont az, hogy olyannyira jelentéktelenné vált a NENYI az utóbbi 10 évben, hogy szinte észre sem fogjuk venni az eltűnését, illetve a lecserélését. A Fidesz egy pragmatikusan kormányzó párt, ám időről időre felvetődik az igény a vezetőiben, hogy valamiféle ideológiával támogassák meg a gyakorlati lépéseket. Valószínűleg most azért vették elő a Nemzeti Hitvallás szövegét, mert érzik, hogy a kormánypárt támogatói valamiféle ideológiai kapaszkodóra vágynak. Más kérdés, hogy a szöveg szerzői erősen vitatható figurák. Az egyik Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter, a másik pedig az a Szájer József, akinek politikai karrierje egy brüsszeli melegpartin ért véget tavaly decemberben.

tasz.jpg

Fotó: TASZ

A szimbólumok ilyen erőszakos terjesztése persze segítheti a kormányzást, sőt akár a választási győzelemhez is hozzájárulhat 2022-ben. Minden azon múlik, hogy a magyar társadalom mennyire fásult bele a kormány folyamatos nyomulásába. 2010 óta ugyanis olyan a közélet, mintha egy permanens választási kampány zajlana az országban. Ennek egy fontos elemét emelik most le a közhivatalok falairól, hogy aztán egy másikat helyezzenek a helyébe. Az Orbán-kormány szereti, ha mindig a polgárok szeme előtt van, üzenetei mindenhol elérik a választót. Mert, ahogy egy dakota közmondás tartja: „Ha az istálló mellett laksz, az illatok mindig emlékeztetnek rá, hogy vannak lovaid.”

754 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Eltűnik a NENYI a közhivatalokból, de jön helyette a NEHI Tovább
Facebook Tetszik
0
754 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt
  • Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr5916650120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (754)
Az utolsó 100 komment:

Sancho12 2021.08.11. 16:27:09

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Szerinted,hogy is áll a Paks 2.Sehol,még az alapozás sincs meg.Felvettél 10 milliárd EURO hitelt és fizeted.A végeredmény meg tudod olyan messze van,hogy nem látjuk.Vajon a Finnek miért mondták vissza,ha olyan jó bolt?
Válasz erre 

Sancho12 2021.08.11. 16:34:50

@atomic power 1986DucaDuca: Tudod a majd lesz valahogy arra a zsidók sem adtak.A mai állások szerint talán 2035. évebe fog termeli,az qrva messze van.Addig a Paks simán lefog állni mert senki sem fogja meghosszabitani az üzemi időt.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.08.11. 16:35:38

@Igazamvanvagyigazamvan?:

" na, amit felsoroltál, egyik semvtermelő beruházás..."

Pedig az állóeszköz-felhalmozás növekedése és a bruttó állóeszköz-felhalmozás GDP-ből való részesedése alapján megállapítható, hogy Magyarország helyzete kiemelkedő a visegrádi országok, a legnagyobb tagállamok, illetve az Európai Unió átlagához képest.
Miközben a beruházási ráta 2010 és 2020 között az EU egészét tekintve kissé emelkedett, a visegrádi országok esetében pedig nem változott lényegesen, addig Magyarországon az évtized elején mért 20,2-ről 28,6%-ra emelkedett.

Egyedülálló volt a magyarországi beruházások bővülése az Európai Unióban.Ezek között nagyon sok a termelő beruházás!
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.08.11. 16:38:40

@Sancho12:

"Tudod a majd lesz valahogy arra a zsidók sem adtak.A mai állások szerint talán 2035. évebe fog termeli,az qrva messze van.Addig a Paks simán lefog állni mert senki sem fogja meghosszabitani az üzemi időt."

Hát most nagyon zavarba tetszett hozni! Hogy döntsem el, hogy Önnek higgyek vagy a szakembereknek?!

Megvan már a lista a 2002 - 2010 közötti kormányzás eredményeiről?
Válasz erre 

Sancho12 2021.08.11. 16:47:49

@atomic power 1986DucaDuca: Akkor ne hidd el,talán ennek hiszel.
Megerősítette azt is, hogy a Roszatom továbbra is tervezi a Paks-2 atomerőmű magyarországi engedélyeztetését. "Maradnak a tervek? Válaszolok - igen" - mondta Lihacsov.
Mind ez 2021 junius 24. hangzott el.Tehát nincs érvényes engedély.
Válasz erre 

Sancho12 2021.08.11. 16:53:58

@atomic power 1986DucaDuca: Szerinted az kit érdekel.hogy mi volt.Azóta eltelt 11 év a semmire.

Megvan már a lista a 2002 - 2010 közötti kormányzás eredményeiről?
Válasz erre 

6.Lenin 2021.08.11. 17:01:36

@Sancho12:

2010-ben véleményt mondtak róla a választók. Kétharmados Fidesz Győzelem. Azóta 3x.
Válasz erre 

Sancho12 2021.08.11. 17:04:29

@6.Lenin: Úgy látszik nagyon sötét vagy?Szerinted a 47% milyen 2/3-ad?
Válasz erre 

6.Lenin 2021.08.11. 17:08:53

@Sancho12:

Tök mind1 , véleményt mondtak, akik el mentek szavazni. aki nem szavaz, azt nem érvényes, és nem jelenti azt, hogy a szavazat tulajdonképpen támogat valakit.

A leadott érvényes szavazatok számítanak.
Válasz erre 

6.Lenin 2021.08.11. 17:11:41

@6.Lenin:

szavazat= a nem szavazó
Bocs.
Válasz erre 

Sancho12 2021.08.11. 17:14:20

@6.Lenin: Te biztos,hogy zokni vagy,az ellenzéknek több szavazata volt,akkor,hogy jön ki a 2/3.
Válasz erre 

Maxval eredeti bircaman 2021.08.11. 17:23:22

@6.Lenin: nem válaszoltál, tehát nincsen egyetlen érvényes ellenérved sem a seggem kinyalása ellen. Érveid nem érvek és különben sem bizonyítanak semmit se. Csak a propagandát felbüfögöd a mantrát.

Nekem mind1, te fogod szagulni.
Válasz erre 

6.Lenin 2021.08.11. 17:29:41

@Sancho12

Egy választáson az nyer, aki a leadott szavazatok közül a legtöbb érvényes szavazatot kapja. Aki nem szavazott, azokról senki nem tudja, hogy kire szavazott volna, ha.....
Válasz erre 

Sancho12 2021.08.11. 17:32:40

@6.Lenin: B+ az érvényes szavazatokról beszélünk,amit leadta,nem azokról akik leadták volna.
Válasz erre 

6.Lenin 2021.08.11. 17:36:50

@Sancho12:

hu.wikipedia.org/wiki/2010-es_magyarorsz%C3%A1gi_orsz%C3%A1ggy%C5%B1l%C3%A9si_v%C3%A1laszt%C3%A1s
Válasz erre 

Sancho12 2021.08.11. 17:47:24

@6.Lenin: Mesélj már,mit is szerettél volna mondani a 2010 választásról.???
Válasz erre 

6.Lenin 2021.08.11. 17:54:03

@Sancho12:

Te kérdezted, hogy megvan-é a lista a 2002-2010 közti kormányzati eredményekről.

Egy kormányt a választók szoktak minősíteni.
2010-ben minősítettek.
Azóta is 3x.

22-ben is fognak mondani egy véleményt.
Addig lehet álmodozni.
Válasz erre 

Sancho12 2021.08.11. 17:56:38

@6.Lenin: Én hol???

Te kérdezted, hogy megvan-é a lista a 2002-2010 közti kormányzati eredményekről.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.08.11. 18:00:16

@Sancho12:

"Szerinted az kit érdekel.hogy mi volt.Azóta eltelt 11 év a semmire."

Ez a kijelentés magyarázatra szorul. Ha eltelt 11 év "semmire", akkor ebből, és az Ön ellenzéki attitűdjéből következik, hogy a 2002-2010 közöttit értékeli "valamire". A véleményének ez a "lába" hiányzik, így féloldalas, hiteltelen, értékelhetetlen. Lássunk neki, igazolja egy összeállítással, hogy miért volt jobb a "valami", mint a "semmi". Remélem nem vaktában lövöldöz?! Utána megbeszélhetjük PAKS 2 ügyét is.
Válasz erre 

Sancho12 2021.08.11. 18:13:09

@atomic power 1986DucaDuca: Nagy ívbe leszarom az olyan statott amit a KHS nevű giccs egylet ad ki.Naponta látom sajnos a leépülés mind ezt Budapesten,Látom a nyugdíjasokat,gyerekeket sorba állni az ételértés ne mond mert elisszák,az hogy a kormány mit ad be nektek az a ti dolgotok.Az igazságtól kurva messze van.
Válasz erre 

6.Lenin 2021.08.11. 18:23:56

@Sancho12:

Igazad van.
Duc duca kérdezte tőled, de te nem válaszoltál.
Én válaszoltam helyetted is. Gondolom neked nem volt szándékodban erre a kérdésre válaszolni.
Soxor kérdeztem én is, hogy mi is történt 2010-ben? Nekem se válaszolt eddig senki. Pedig milyen 1xű a válasz.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.08.11. 18:27:52

@atomic power 1986DucaDuca: te mire válaszoltál??? Az autópálya nem termelő beruházás. A stadion sem. A kastély sem.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.08.11. 18:29:38

@Sancho12:

Nagy ívbe leszarom az olyan statott amit a KHS nevű giccs egylet ad ki."

Nem feltétlen adatokra gondoltam. Ahhoz hasonló listára, amit összeállítottam, akár adatok nélkül. Csak lássuk már, hogy mik voltak azok az intézkedések 2002-2010 között, amelyek következtében az az időszak jobb volt, mint a mostani az emberek számára. Nem kérek sokat, a legegyszerűbb összeállítás is megfelelő lehet kiindulási alapként. Addig, amíg nincs ilyen listája, addig az embernek olyan érzése van, hogy a levegőbe beszél, mikor "semmit" nem érőnek nevezi az elmúlt 11 évet.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.08.11. 18:30:28

@6.Lenin: a példád rossz. Úgy kell feltenni, hogy autót vásárolsz, de a vásárlási hitel nem kell, mert ugyan 5% kamattal számol, de nem adja meg a választás szabadságát. Ezért inkább szabadfelhasználású hitelt veszel fel 10-%-ra, mert abból szabadon vásárolsz autót!
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.08.11. 18:32:57

@Sancho12: pedig a KSH mindig az adott kormány irányítása alatt, de nemzetközi megállapodások alapján számol. Az már más kérdés, hogy a vásárlói kosarat a kormány állapítja meg. De ezèrt ne a KSH-t hibáztasd.
Válasz erre 

Sancho12 2021.08.11. 18:39:14

@6.Lenin: Pedig egyszerű a válasz,eü.padlón,oktatás szintén,viszont vannak akik rongyosra keresték magukat,mutass egy olyan országot ahol iskola nélkül lehet 500 milliárdot keresni,vagy bóvli lámpákkal lehet 16 milliárdot keresni,vagy vendégül látlak a jachtomon és lás csodát sorra nyerem a tendereket,vagy érvényes börtönbüntetéssel a hátam mögött mehetek szavazni,vagy az állam kifizeti az el síkkasztot 1,6 milliárd forintot,na ha erre válaszolsz majd utána beszélhetünk.
Válasz erre 

Sancho12 2021.08.11. 18:43:42

@Igazamvanvagyigazamvan?: Nem a KSH a hibás,megkapja az irányt és abból kell dolgoznia,de ugye van +meg a - persze jobb a +
Válasz erre 

6.Lenin 2021.08.11. 18:46:07

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Az autó márkáját, árát én választom ki szabadon. Értem én, hogy mire szeretnél kilukadni, de nem arról írtam én.
igaz, az én példám ebben kicsit sántít, amire te gondolsz. arra tényleg igaz a példád. Ezért írtam, hogy a szabadságot nem lehet pénzben mérni

De tulajdonképpen az uniós támogatásokkal is soxor az a baj, hogy célirányosan lehet csak felhasználni, és ezért sok esetben tulajdonképpen egy része vissza is megy az adakozóhoz, hiszen ők végzik el a célirányosan meghatározott munkát. Ez benne a csel.

Például a görög válság. A németek adtak segélyt a görögöknek, azok meg törlesztették belőle a német bankoktól felvett hitel kamatait,

Vagyis a görögök még jobban eladósodtak, a német bankok megmenekültek. ezekben ez a csel. A felzárkózási hiteleknél is. azok eladósodnak, az adományozó pedig meggazdagszik még jobban, és soha senki nem fogja utolérni.
Nem hülyék, akik kitalálták ezeket valamikor, hanem gazemberek.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.08.11. 18:51:12

Azta leborult szivarvégit!
Még nem unjátok?
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.08.11. 18:56:06

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"Az autópálya nem termelő beruházás. A stadion sem. A kastély sem."

Miért? Állította valaki az ellenkezőjét?
Válasz erre 

6.Lenin 2021.08.11. 19:05:28

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Az igazság az, hogy az itt zajló vitákat értelmetlennek tartom, mert soxor még azt sem tisztázzuk a vita előtt, hogy ki, mire is gondol valójában.
Pl mit is jelent az: az ország érdeke (mindenki mást ért alatta)
Oktatás színvonala, egészségügy stb ezek rendkívül hasznosak arra, hogy a másikat baszogassuk vele, aztán kormányon meg szarik rá a leghangosabban ordibáló.

Pl most olvastam a telexen, hogy pedagógus hiány van. Azt kifelejtették, hogy a Gyurcsány kormány az iskola összevonásokkal kb tíz ezer pedagógust rúgott ki. Kórházakat vonzak össze, szüntettek meg most meg a leghangosabban ordibálnak A híveik meg egymást nézik hülyének.

Mennyi egy pedagógus kiképzésének az ideje? alkalmas mindenki aki pedagógus pályára ment?
Vagy nővérnek, orvosnak. a gyógyszergyártóknak érdekük az egészséges emberek. A kórházaknak megéri gazdaságosan üzemeltetni a kórházat, ha a hiány a kormányok úgyis kifizetik, Vagy az önkormányzatoknak megéri jól dolgozni, ha kormány úgyis adna pénzt mindenre?

De remek érzés ellenzékből a kormányon lévőket baszogatni ezekben a kérdésekben. Mindenféle alaptalan statisztikákat dobálni a másik fejéhez.
Te mit látsz ezekben?
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.08.11. 20:57:25

@Sancho12:

"Vajon a Finnek miért mondták vissza,ha olyan jó bolt?"

A finnek meg ezt kérdezik:

Vajon a magyarok miért építik tovább, ha olyan rossz bolt?
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.08.11. 21:08:13

@Sancho12:

"Addig a Paks simán lefog állni mert senki sem fogja meghosszabitani az üzemi időt."

Eddig azon ment a siránkozás, hogy egy ideig együtt fog üzemelni a két erőmű, és fölösleges, eladhatatlan áramot fognak termelni.

Mellesleg miért is halad lassan az építés? Legfőképp azért, mert a magyar hatóságok lassan adják ki az engedélyeket. Meg úgy olvastam, Ausztria is pert fontolgat, mert [ürügy]... mert konkurencia, no.

A hitelt meg aszerint kell törleszteni, amennyit felvettünk belőle. Bár hitelkiváltásról is volt egy időben szó, de szerintem ez már passé, mert közben jött a járvány.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.08.11. 21:15:17

@Sancho12:

"Szerinted a 47% milyen 2/3-ad?"

Annyira, amennyire bármelyik ellenzéki párt is szerezhetett volna 2/3-ot, ha összeszedett volna 47% szavazatot.

Ha jövőre az ellenzék jut többséghez a többségi választási rendszernek köszönhetően, akkor is ennyire ellene leszel?
Válasz erre 

Maxval eredeti bircaman 2021.08.11. 23:07:38

Képzeljétek, sima a Lenin nyelve, mint a meztelen csiga
Válasz erre 

alöksz róz 2021.08.11. 23:22:45

@BiG74 Bodri: má csak a profik gyűrik
Válasz erre 

fkv.117 2021.08.12. 09:03:18

@6.Lenin: "Nyilván az EU-nak veszteséget jelenten a sok beszállított olcsó kínai árú."

Te nagyon hülye, szerinted nem fogják azt a kínaiak leszállítani? Most is leszállítják, nem kell nekik ez a fos vasút, eleve hajón jön, eddig se a görögöknél kötött ki, ezután se ott fog, hanem a hollandoknál. Az 1400 év alatt se megtérülő vasút csak arra kell hogy eladósítsa Magyarországot a kínaiaknak, a rabszolgáik legyünk. Nem leszünk gyarmat... aha persze, dehogynem, pont így leszünk gyarmat!

"A szállításból eredő adók vámok se náluk jelentene nyereséget."

Az pont ugyanannyi fillér lesz mint most. Most se vámolatlanul megy át az árú.

"Nekünk nem érte volna meg olimpiát rendezni"

Hát nem is tolonganak érte, már volt cikk róla hogy a következő 2 olimpiát kiosztották a következő olimpia 2 érdeklődője között. A "vesztes" azért kapta meg a 2-vel ezutánit, hogy legalább valaki megcsinálja, mert arra már 0 db érdeklődő volt egész pontosan. De mi azért szálljunk be ebbe a vesztes bizniszbe is, mi? Csak azért hogy a gazdád a foci után a tornászokat is az ablakából nézhesse...

"de én már rohadtul unom a süketeléseidet. Értelmetlennek tartom ilyen dedós stílusban társalogn"

Akkor miért csinálod?
Válasz erre 

fkv.117 2021.08.12. 09:25:40

@atomic power 1986DucaDuca: Inkább arról állíts össze listát, hogy az MSZP-s lopások maximumát jelentő Tocsik ügy 800 millájánál melyik fideszes volt képes KEVESEBBET lopni! Na ez lesz az igazi kihívás!!! :DDD
Válasz erre 

fkv.117 2021.08.12. 09:28:53

@atomic power 1986DucaDuca: "szimulációs középérték"

Ez valami olyan meseszám, mint a kínai vasútnál az 1400 év a létező legjobb (= elérhetetlen) esetre? És a valóságban mennyi lesz? Ez érdekelne minket, nem a mesevonat!
Válasz erre 

fkv.117 2021.08.12. 09:32:21

@6.Lenin: 2002-ben is ítéletet mondtak a magyarok az Orsós rezsimről. Utána 2x egymás után baloldali győzelem. Azóta is csak kékcédulás választási csalással, cigányok lefizetésével és szervezett utaztatásával, 400 ezer román bérszavazó bevonásával, külföldre menekült magyarok szavazásának megakadályozásával tudja elcsalni a zsidesz a választásokat, ahol a 2//3 helyett jó ha 40%-ot sikerül összecsalniuk, de annyira már Habony behazudja a 2/3-ot.
Válasz erre 

fkv.117 2021.08.12. 09:33:41

@6.Lenin: Akkor miért van az hogy erdélyi románok szavazgatnak a londoni magyarok helyett? Aki fidesznyik bérszavazó, annak lehet levélben is, aki magyar hazafi, annak személyesen se!
Válasz erre 

fkv.117 2021.08.12. 09:34:30

@Sancho12: Ahogy Rákosi apjuknak is, meg Kim Dzsong Unnak is: választási csalással.
Válasz erre 

fkv.117 2021.08.12. 09:36:05

@6.Lenin: De, mindenki jól tudja, a cigányvajdád is, azért nem meri beszámolni a hazafiak szavazatát, és helyette vásárolt külföldi szavazatokat (na meg a Lendvai utcában hamisított érvénytelen szelvényeket) dobál be az általuk "ellenőrzött" urnákba.
Válasz erre 

fkv.117 2021.08.12. 09:42:32

@6.Lenin: "Egy kormányt a választók szoktak minősíteni.
2010-ben minősítettek.
Azóta is 3x."

Szerintem csak ezen az oldalon többször is minősítettük a hazaárulóidat mint 3...
Válasz erre 

fkv.117 2021.08.12. 09:45:17

@6.Lenin: "még azt sem tisztázzuk a vita előtt, hogy ki, mire is gondol valójában"

De, konkrétan az anyjukra gondolunk minden nap. Mindegyik tolvaj gazdádnak.
Válasz erre 

6.Lenin 2021.08.12. 10:56:36

@fkv.117:

Te tetű, az erdélyben született magyarok mindig is magyarok voltka ellentétben veled. Te esetleg tudsz magyarul, de magyar sose voltál. Aki ilyesmit leír, hogy azok románok, az egy hányadék ember.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.08.12. 12:04:13

@atomic power 1986DucaDuca: igen, ti.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.08.12. 12:09:45

@6.Lenin: igazad van, tényleg fölösleges megpróbálni meggyôzni valakit , ha a pártpreferenciája felülír mindent.
Sose mondtam, hogy a maszop jól mûködött. Te arra hivatkozol, hogy most az a jó, hogy nem annyira szar...
Sose mondtam, hogy a felzárkóztatás nem érdeke Európának. Te azt mondod, az ingyenpénz kizsákmányolás. Valamiért Orbán mégis igényt tart rá.
A kínai és orosz hitel ugyanúgy célhitel, de az nem bántja a szemed. Ráadásul nem segély, hanem hitel. Kamatos. A beruházást pedig nyilván nem az orosz végzi majd, ganem megversenyeztetik, magyarok között...de ez így oké.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.08.12. 12:10:55

@6.Lenin: tehát az ittélô szlovák nemzetiséiek nem magyarok?
Válasz erre 

6.Lenin 2021.08.12. 13:08:01

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Valójában nem, hiszen az őseik szlovákok, szlávok. Nem a magyar törzsek leszármazottai. Szlovákiában élnek magyarok, Erdélyben is.
Bár a magyarság kérdése kissé bonyolultabb, hiszen az választás kérdése is lehet, de szorosan véve a származása szerint csak az igazi ősök " számítanak". Ez csak az ő döntésük lehet.

Az én őseim se magyarok, ha így nézzük, de már az ük szüleim is itt születtek. Én is. Én már magyarnak vallom magam, mert minden ide köt. A gyerekeim már magyar állampolgárok, de nem Magyarországon születtek. Nekik kettős identitásuk van. Nincs is ezzel semmi gond. Ebben ők döntenek.

A gond azzal van, ha valaki másokat minősít úgy, hogy nem ismeri az ő választásukat, kinek is vallják magukat. Ezekhez másnak nincs semmiféle joga.
Szerintem.
Válasz erre 

6.Lenin 2021.08.12. 13:15:52

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Te nagyon keversz fogalmakat. Valakinek a véleménye miért csak pártreferencia mentén lehet? És aki egyik pártnak se tagja? Vagy nem csak ideológiát képvisel?

Mi a baj azzal, hogy most nem annyira szar?

A felzárkoztatási pénz az nem ajándék, ingyen pénz. Adtunk érte valamit. Az JÁR.
Az egy teljesen más kérdés, hogy visszaélnek vele.

A hitel az hitel arra használom amire akarom.
Válasz erre 

6.Lenin 2021.08.12. 13:22:37

@6.Lenin:

Mielőtt még....

Vannak hitelek...
IMF feltételekhez kötve, politikai céllal.
Vannak célirányosan felvett, Paks2, kínai vasút
És vannak szabadon felvettek, nyilván piaci alapon.

És van egy ország függetlenségének a kérdése. Nem szabadna ezeket keverni, mert úgyis visszaüt a hazugság.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.08.12. 15:13:49

@fkv.117:

"Inkább arról állíts össze listát, hogy az MSZP-s lopások maximumát jelentő Tocsik ügy 800 millájánál melyik fideszes volt képes KEVESEBBET lopni!"

Hasonlítsunk össze két olyan évet, amikor nem volt gazdasági válság, hanem éppen konjunktúra volt:

www.ksh.hu/stadat_files/ele/hu/ele0001.html

A táblázatból látható:

Szegénység vagy társadalmi kirekesztődés kockázatának kitettek aránya:

2007: 28,2%
2019: 17,8%

Súlyos anyagi deprivációban élők aránya:

2007: 9,6%
2019: 3,7%

Nézzük a GDP adatokat:

Egy főre jutó GDP növekedés vásárlóerő-paritás alapján (2003-2007) USD

Magyarország 29%, Szlovákia 51,3%, Csehország 40,4%, Lengyelország 38,9%

átlag Magyarország nélkül 43,5%

29%<43,5% (14,5 százalékpontos lemaradás)

Egy főre jutó GDP növekedés vásárlóerő-paritás alapján (2015-2019) USD

Magyarország 26,7%, Szlovákia 21,3%, Csehország 19,9%, Lengyelország 27,1%

átlag Magyarország nélkül 22,8%

26,7%>22,8% (3,9 százalékpontos túlteljesítés)

Államháztartás bruttó adósságának növekedése, csökkenése (2003-2007)

Magyarország. +7,6%, Szlovákia -9,9%, Csehország -0,8%, Lengyelország -2,1%

Átlag Magyarország nélkül: -4,27%

+7,6%>>-4,27% (11,87 százalékpontos relatív pozícióromlás)

Államháztartás bruttó adósságának növekedése, csökkenése (2015-2019)

Magyarország -9,9%, Szlovákia -3,9%, Csehország -9,2%, Lengyelország -5,3%

Átlag Magyarország nélkül: -6,13%

-9,9%<-6,13% (3,77 százalékpontos relatív pozíció javulás)

ÖSSZEGZÉS:

2003-2007

Magyarországon 3,8% egy főre jutó vásárlóerő paritáson számolt GDP növekedéssel 1 százalékpont államadósság növekedés társult.

A régió másik három országában 10,2% egy főre jutó vásárlóerő paritáson számolt GDP növekedéssel 1 százalékpont államadósság csökkenés társult.

MAGYARORSZÁGON TEHÁT 11,87 SZÁZALÉKPONTTAL NAGYOBB RELATÍV ADÓSSÁGEMELKEDÉS MELLETT 2,7 SZER KISEBB NÖVEKEDÉS TÁRSULT, MINT A RÉGIÓ MÁSIK HÁROM ORSZÁGÁBAN.

2015-2019

Magyarországon 26,7% egy főre jutó vásárlóerő paritáson számolt GDP növekedéssel -9,9 százalékpontos államadósság csökkenés társult.

A régió másik három országában 22,8% egy főre jutó vásárlóerő paritáson számolt GDP növekedéssel -4,27 százalékpontos államadósság csökkenés társult.

MAGYARORSZÁGON TEHÁT 2,3 SZER NAGYOBB ADÓSSÁG CSÖKKENTÉS MELLETT 1,17 SZER NAGYOBB EGY FŐRE JUTÓ VÁSÁRLÓERŐ PARITÁSON SZÁMOLT GDP NÖVEKEDÉS TÁRSULT.

Akkor mikor loptak többet? Akkor, amikor lemaradtunk versenytársainktól, vagy akkor, amikor újra beértük őket?
Válasz erre 

fkv.117 2021.08.12. 16:13:20

@6.Lenin: "Te tetű"

Tehát már megint a cigány kurva anyádhoz ugatsz...

"az erdélyben született magyarok mindig is magyarok voltka"

Majd ha magyarként viselkednek... Fidesznyik bérszavazógépként, a magyarok érdekei ELLEN szavazgatva bizony ezek csak románok.

"Te esetleg tudsz magyarul, de magyar sose voltál."

Mondja egy cigány muter és egy zsidó fater internacionalista fia...
Válasz erre 

fkv.117 2021.08.12. 16:16:22

@6.Lenin: "Valójában nem, hiszen az őseik szlovákok, szlávok. Nem a magyar törzsek leszármazottai."

Te is Indiából jöttél, csak állampolgárságod van, meg tartózkodási engedélyed.

"Az én őseim se magyarok"

Nahát, ki gondolta volna... A kampós orrot nehéz letagadni, ugye?
Válasz erre 

6.Lenin 2021.08.12. 16:23:24

@fkv.117:

Így viselkedik egy magyar, mint te?

Akkor én nem lenni magyar, sose vótunk, apám pláne, anyám mégúgyse. Mindent tagadok.

Te egy tetű, rasszista, náci vagy.
Válasz erre 

Sancho12 2021.08.12. 19:49:45

@atomic power 1986DucaDuca: Hú,gyerek akkor meséld .el miért vagyunk majd utolsó legszegényebb országa között.Nincs EÜ-nk,nincs oktatásunk nyugdíjasaink többsége vegetál.Szóval finoman,mondom,húzz a picsába a statisztikáddal.
Válasz erre 

fkv.117 2021.08.12. 21:25:20

@6.Lenin: "én nem lenni magyar"

Tudjuk.

"Te egy tetű, rasszista, náci vagy."

Te meg egy zsidó cigány.
Válasz erre 

Maxval eredeti bircaman 2021.08.12. 22:37:44

De a picsámat, azt kinyalta.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.08.13. 01:16:02

@atomic power 1986DucaDuca: bocs, de a kettőnek semmi köze egymáshoz. Ha felépítek egy stadiont állami pénzből, akkor a gdp növekedéséhez ez hozzájárul. A kivitelezők, a dolgozóik keresni fognak, ami emelni fogja a vásárlóerôt. Ettől függetlenül még én zsebre vághatom a visszacsurgatott 30%-ot.
Ééés jé, még ezzel is nőtt a GDP! Mekkora ász vagyok, a gazdaság megmentője, 30%-kal növeltem a gdp-t!
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.08.13. 01:18:19

@6.Lenin: ez a magyarság kérdés elég pikáns. Ha mondjuk holnaptól egész Románia összes lakosa magyarnak vallja magát, akkor tényleg azok? Szavazhatnak?
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.08.13. 01:20:51

@6.Lenin: pont te kevered. Az IMF nem adott politikai feltételeket, hazudsz. A Fundan kimondottan politikai döntés, a kínai vasút szintén, hazudsz. Tehát megáll a tétel, miszerint pártpreferencia mentén érvelsz.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.08.13. 01:30:18

@6.Lenin: Paks sosem lesz nyereséges, már most látszik, a költségek egyre magasabbak lesznek, miközben az áram előállítása egyre olcsóbb, a kìnai vasút értelmetlen, ugyanis nem kell Magyarországon vámolni. Görög kikötőbe érkezik az áru, ott vámolható, vagy a kipakolás, a célország hatóságainál.
Értelmetlen volna megállítani a szállítmányt, hogy itt vámolják le egy részét.
Ráadásul kurva drága a hajóhoz képest.
Az, hogy Kìnából vasúton jöjjön végig, ugye fel sem merül komolyan.
Tehát eleve: Görögországig tengeren, majd vasúton....németországba, avagy direkte oda szállítják tengeren?
A másik indok, a kínaiak az új selyemutat, mint programot a befolyásuk kiterjesztésére használják.
Lásd Sri Lanka esete a kikötôvel, amit kínai hitelből építettek, mert majd a kínai áruforgalom ott megy keresztül. Hát , nem.

Az orosz bank ugye nem vitás, hogy nem gazdasági döntés volt, a Fundan szintén nem emeli a magyarságtudatot.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.08.13. 01:32:26

@6.Lenin: azért játszunk el a gondolattal: ki a magyar? Aki annak vallja magát? Mondjuk a Fundanon keresztül bejelentkezik 3 millió kínai, magyarnak vallja magát, és a Kínai Kommunista Párt lesz a választás nyertese?
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.08.13. 06:43:53

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"Az, hogy Kìnából vasúton jöjjön végig, ugye fel sem merül komolyan."

???
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.08.13. 08:49:29

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"Ha felépítek egy stadiont állami pénzből, akkor a gdp növekedéséhez ez hozzájárul. A kivitelezők, a dolgozóik keresni fognak, ami emelni fogja a vásárlóerôt. Ettől függetlenül még én zsebre vághatom a visszacsurgatott 30%-ot.
Ééés jé, még ezzel is nőtt a GDP! Mekkora ász vagyok, a gazdaság megmentője, 30%-kal növeltem a gdp-t!"

A visszacsurgatott pénz nem része a GDP-nek. Az megy "zsebbe." A GDP-be olyan termékek és szolgáltatások tartoznak bele, melyek végső felhasználásra kerülnek. Ha a pénzt befkteti, vagy fogyasztásra költi, akkor már növeli a GDP-t. Ha a bankszámláján parkol, akkor nem.
Válasz erre 

6.Lenin 2021.08.13. 09:14:21

@fkv.117: g

A zsidó, a cigány is ember (igaz lehet köztük is bűnöző, mint minden ember közt)

De a rasszista náci CSAK embernek kinéző állat lehet. Ugyanis az erőszakra való hajlam nem rassz, amit nem tudsz megválasztani, hiszen az senkinek sem az egyéni választása.

De a felnőttkori hajlamaidról már te tehetsz, ott már van döntési lehetőséged.
Válasz erre 

6.Lenin 2021.08.13. 09:19:05

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Összevissza kevered a fogalmakat. Próbálj néha gondolkodni is. Hátha neked is sikerülne.
(ez az összes mostani beírásodra érvényes)

Gondolod, hogy az összes migráns német, amerikai, svéd, stb lesz valaha is? Pedig választhatná azt is.
Ne próbálkozz mások fejével gondolkodni, a sajátoddal se megy.
Válasz erre 

fkv.117 2021.08.13. 09:47:32

@6.Lenin: "De a rasszista náci CSAK embernek kinéző állat lehet."

A zsidó meg a cigány is... Tudom hogy ez fáj neked, mint érintettnek.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.08.13. 11:04:51

@atomic power 1986DucaDuca: veszel egy kenyeret . Az ára 300 ft. Tök mindegy, annak hány százaléka liszt, és mennyi a haszon. Ezt a pénzt elvásároltad.
Ha felépítesz egy stadiont 6 milliárdért, akkor ennyi növeli a gdp-t. Ha 7 milliárdért, akkor annyi. Akkor is, ha a stadion feleakkora.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.08.13. 11:06:10

@6.Lenin: te kô alatt élsz? Gondolod, hogy a londoni polgármester, az angol belügyminiszter tôzsgyökeres angol???
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.08.13. 11:07:26

@6.Lenin: a fogalmakat te kevered, én csak párhuzamot vontam az egyik állításoddal. Ha szerinted hülyeség, akkor a saját állításodat minősítetted.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.08.13. 11:08:40

@Kovacs Nocraft Jozsefne: min csodálkozol? Szerinted politikailag kiegyensúlyozott a térség?
Válasz erre 

6.Lenin 2021.08.13. 11:17:26

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Mi a fenét akarsz ezzel mondani?

Az erdélyi , felvidéki magyarok nem önszántukból maradtak egy idegen ország területén.
Ott maradtak a saját akaratukon kívül. Nem választottak más identitást.

A londoni polgármester se biztos, hogy angolnak vallja magát. Ott él, és megválasztották egy funkcióra. Belül biztos maradt az, akinek született. Mit mond esetleg -ha nem szeretne lapátra kerülni- az egy teljesen más tészta, és magánügy.
NEM TE FOGOD ELDÖNTENI. Ahogy az sem, hogy az Erdélyben ragadt, vagy a Felvidéken élő magyar kinek vallja magát. Vagy Mo-ra betelepített szlávok. Ez az ő egyéni döntésük.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.08.13. 11:19:38

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Már van vasùti összeköttetés: Kazan, Moszkva, Varsó, Aztán le, Madridig.
A vasút mintegy 6-szor drágább. A tengeri szállítás 30 napot, a vasúti 10-et veszigénybe.
Ha nincs valami kalamajka.
A Magyarországot érintô vonal olyan országokban kéne, hogy kiépüljön és biztonsággal működjön, mint Kazahsztán, Türkmenisztán, Irán, Törökország...
Az, hogy majd Magyarországon vámolják, eleve nonszensz. Mert vagy ott, ahol belép az EU-ba, vagy a kivagonírozás helyszínén.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.08.13. 11:25:03

@6.Lenin: bocs, félreértettél, nem ezzel vitáztam. Azt mondtam, hogy ez egy nagyon nehéz kérdés. Amit te mondtál, hogy aminek vallja magát, az, szerintem nem jó. Erre hoztam a kínai példát.
Ami példa. Tehát megvilágít valamit, nem kell önmagáért támadni.
Kérdés: ha az egyetemre a párt évek alatt beirat 3 milliò kínai hallgatót, akik majdan úgy érzik, annyira jó itt, hogy ő mostantól magyar( a te állításod volt, hogy a magyarság annak függvénye, hogy ki érzi magát annak), akkor Kína kis befektetéssel szerzett egy országot Európában...
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.08.13. 11:26:54

@6.Lenin: tehát, miközben igazat adok neked, azt mondom, hogy ez borzasztóan nehéz kérdés.
Válasz erre 

6.Lenin 2021.08.13. 11:42:21

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Én is ezt állítottam végig, hogy a magyarság vállalása bonyolultabb kérdés, mint néhány más identitású nemzet esetében.
Az egy spkuláció csak, hogy idejön tanulni vki, és az már automatikusan magyar is lesz, milliós nagyságrendben. Néhány esetben előfordulhat.

egy magyar diák is lehet, hogy majd "amerikai" lesz, ha marad, vagy nem, ha hazajön.

A lényeg a lényeg. A ma Romániában (Erdélyben) született őslakósok magyarok, ha annak is vallják magukat. Nem lesznek automatikusan románok. A Mo területén élő szláv származású betelepült is nyugodtan vallhatja magát akár szlávnak, akár mát itt született sokadig generációs szláv létére magyarnak. Ez az ő egyéni döntése. Egyikre sem kényszeríthető, vagy nem automatikus.

Részemről ezt a témát itt le is zártam. Nincs min vitáznom.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.08.13. 12:02:45

@6.Lenin: kevered az állampolgárságot az identitástudattal.
Válasz erre 

fkv.117 2021.08.13. 12:03:01

@6.Lenin: "Nincs min vitáznom."

Eddig se volt.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.08.13. 12:15:39

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Néhány megállapítást azért lehet tenni. Pl. azt, hogy a magyarság ma már elsősorban nem etnikai, hanem kulturális és nyelvi kérdés. Elég, ha megnézzük, hány Németh, Horváth (akiknek nem kis része amúgy cigány), Tóth él az országban, a német nevűekről nem is beszélve. Én is magyarnak vallom magam, mindig is az voltam annak ellenére, hogy talán ha pár százalék nem német vér folyik az ereimben, s az a pár százalék is inkább délszláv, nem magyar - bár akkor mi is a magyar, ami vsz. nincs is bennem?

Gondoljuk csak végig. Ha egy lengyel, ukrán, orosz, horvát stb. Magyarországra költözik, akkor ő, de a gyereke már mindenképp magyarnak fogja vallani magát, és mások is annak fogják tekinteni - feltéve, hogy magáévá teszi a kultúránkat -, már csak azért is, mert külsőre pont úgy néz ki, mint bármelyik magyar. Na mármost, ha egy pakisztáni költözik ide, megtanul magyarul, a gyereke már a magyar kultúrát tanulja az óvodában, iskolában, magyar népdalokat énekel, magyar népmeséket olvas, a magyar történelmet tanulja az iskolában, akkor ugyanolyan joggal kell őt is magyarnak tartani. Hiszen ha elfogadja a kultúránkat, a szokásainkat, beilleszkedik, akkor mi különbözteti meg az ugyanígy magyarrá vált lengyeltől, ukrántól stb.? A bőrszínén kívül semmi.

(Mindez persze áll akkor, ha kis számú emberről beszélünk.Tömeges bevándorlás esetén változik a helyzet, létrehozzák a saját, a miénktől nagyon különböző szubkultúrájukat, éa máris lőttek a beilleszkedésnek. Ugyanez a közeli népekkel azért nem probléma, mert ők kulturálisan is sokkal kevésbé különböznek tőlünk.)
Válasz erre 

6.Lenin 2021.08.13. 12:51:21

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Egy erdélyi magyar simán lehet román állampolgár, miközben magyarnak vallja magát, mert magyar ősöktől származik. De a Mo-on élő szláv is lehet magyar állampolgár, közben szlováknak érzi magát, joggal, hiszen az ősei azok voltak. Tényleg ne vigyük már teljesen félre ezt a témát.
Az állampolgárság egy jogi kérdés, a származás, vagy nevezzük bárminek, az megint egy más kérdés.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.08.13. 12:52:47

@Igazamvanvagyigazamvan?:

veszel egy kenyeret . Az ára 300 ft. Tök mindegy, annak hány százaléka liszt, és mennyi a haszon. Ezt a pénzt elvásároltad.

"Ha felépítesz egy stadiont 6 milliárdért, akkor ennyi növeli a gdp-t. Ha 7 milliárdért, akkor annyi. Akkor is, ha a stadion feleakkora."

Ha az eredetihez képest fekleakkora, akkor az azt jelenti, hogy arányosan kisebb a hozzáadott értéke is. Azért kisebb, mert az eredeti ár (túlárazott ár) egy részét "zsebre" rakták. Egyébként mi értelme lenne a túlárazásnak? Nyilván kevesebb pénzből, költségből is kihozható az adott stadion. Ez azt jelenti, hogy az alvállakozóknak, beszállítóknak is kevesebbet kell fizetni. Kevesebb anyag, kevesebb munka alapján arányosan kisebb a hozzáadott érték. Tehát éppen a GDP nagyságát csökkenti a túlárazás.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.08.13. 12:53:11

@Kovacs Nocraft Jozsefne: na, ez a hozzászólás kivívta elismerésemet.

Tehát, a Lenin féle dilemmára mi lesz a válasz? Ha egy ukrán betelepül, magyar állampolgár lesz a gyermeke, aki magyar útlevéllel, magyarul beszélve ukránnak érzi magát, az nem magyar?
Aki az országban a román, szerb, sváb, stb kisebbségi önkormányzatokban vesz részt, a magyartól idegen nyelvet, kultúrát ápol, az nem magyar?
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.08.13. 12:57:53

@atomic power 1986DucaDuca: nem. A gdp nem a beépített nyersanyag árát tartalmazza. A gdp a végső felhasználást. Hogy megértsd: amikor a végső felhasználónak eladod, az az összeg növeli a gdp-t. Valamint a már legyártott, de még raktáron lévő.
Tehát, tök mindegy az ár összetétele, azt veszik figyelembe, hogy a vásárló mennyit fizet.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.08.13. 13:00:02

@atomic power 1986DucaDuca: a gdp nem nő az alvállalkozónak kifizetett összeggel. Ha te veszel valamit, amit felárral eladsz, azt csak a végső értékesítésnél veszik figyelembe.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.08.13. 13:01:50

@atomic power 1986DucaDuca: ' Tehát éppen a GDP nagyságát csökkenti a túlárazás"
Tehát kurvára nem érted...
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.08.13. 13:14:45

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"Az, hogy majd Magyarországon vámolják, eleve nonszensz. Mert vagy ott, ahol belép az EU-ba, vagy a kivagonírozás helyszínén."
".........a kìnai vasút értelmetlen, ugyanis nem kell Magyarországon vámolni.

Az unióban a kereskedők, értékesítők maguk dönthetik el, hogy termékeiket melyik tagállamban vámoltatják el. Ez attól független, hogy hol fogják majd árusítani.

Ha egy árut a pireuszi kikötőbe hoznak be, de az áru célállomása nem Görögország, akkor, ha Budapesten olcsóbb a vámeljárás, mint mondjuk az adott nyugat-európai célorságban, akkor az eljárást Budapesten, vagy bármely, később létrejövő független magyarországi vámügynökségen is lefolytathatják. Magyarországot a kínai selyemút program keretében Kelet-Közép-Európa logisztikai központjává akarják fejleszeteni, erős kínai támogatással. Ennek része a Belgrád - Budapest vasútvonal, melynek meghosszabbított karja lesz a Budapest-Varsó vonal. és része a záhonyi terminál. Ezeknek teljesen összehangoltan kell működniük a jövőben, amit segíteni fog a Budapest körül kiépítendő személyforgalmi körvasút.

Az egyik legmértéktartóbb kutatóintézet, a brüsszeli Bruegel intézet elemzésében arra jutott, hogy a magyar kereskedelem akár 8,7 százalékkal is nőhet a transzázsiai infrastrukturális fejlesztéseknek köszönhetően. A GDP jelentősen nagyobb lehet.

Magyarország a projekt 10 kereskedelmi győztese között lehet az uniós országok között.

bruegel.org/wp-content/uploads/2016/09/WP-05-2016.pdf

Figure 5: Who wins and who loses in the transportation scenario
Panel A: Top 10 winners in trade
Válasz erre 

Maxval eredeti bircaman 2021.08.13. 13:17:39

Van egy bizonyos márkájú pizza, a nevét nem írom le, mert az reklám lenne. Na, az annyira jól megfosat. Csak be kell vágni egy L-eset azon melegében.
Válasz erre 

fkv.117 2021.08.13. 13:22:45

@6.Lenin: Lehetne magyar is, ha nem Viktorescura és bűnszervezetére szavazgatna állandóan. Az a bajuk hogy azt hiszik az állampolgársági fecniért nekik kötelező hazaárullókra szavazni, pedig nem. De mivel szabad akaratukból kívül helyezik magukat a magyar nép érdekein, így magukat is kívül helyezik a magyarságon.
Válasz erre 

fkv.117 2021.08.13. 13:23:48

@Maxval eredeti bircaman: Egy zacskó aszalt szilva is megteszi.
Válasz erre 

fkv.117 2021.08.13. 13:28:14

@atomic power 1986DucaDuca: "Ha egy árut a pireuszi kikötőbe hoznak be"

De nem hozzák be, ahogy eddig se hozták. Nem azért vették meg a kikötőt mertolcsóbb lenne hamar kidobni a hajóból, és vonaton zötyköltetni a szajrét Berlinig, Párizsig, ahelyett hogy a hollandokig elvinnék ugyanazzal a hajóval, ahogy eddig is. A sárgák simán csak adósságot raktak a nyakunkba, meg a görögökébe is, amivel gyarmatuk leszünk. Ők adják a pénzt (amit VISSZA KELL FIZETNI!), de őnáluk is kell elkölteni! Kínai kivitelező, kínai melósokkal fog itt építkezni, azaz az egész lóvé megy vissza a zsebükbe, csak mi még tartozunk is nekik utána. Hát marha nagy biznisz ez nekünk, csak a hülyének éri meg. Azok is ütötték nyélbe.
Válasz erre 

6.Lenin 2021.08.13. 13:33:42

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Most egy pillanat alatt megszüntetted a világon az etnikai kisebbségek kérdését.Szerinted nem léteznek.

Józsi néni egy dologban téved szerintem.
Senkit nem tekinthetünk másnak, mint akinek vallja magát.

Most kétségbe vonnád az a divatot, hogy mondjuk Józsi néninek pöcse van, mégis nőnek vallja magát.

Vagy egyik esetben az egyén döntése minden, vagy vannak más esetek is, ahol ez másként működik?

Szerintem vannak, és nem szabad keverni azokat.
Válasz erre 

Maxval eredeti bircaman 2021.08.13. 14:41:04

nem az a baj, hogy Józsinak pöcse van, hanem hogy a leninnek nincs!
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.08.13. 14:57:33

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"A gdp nem a beépített nyersanyag árát tartalmazza."

Kanyarodjunk vissza a lényeghez:

A korrupció, a túlárazás, "visszacsorgatás" csökkenti a GDP növekedés lehetőségét.

Tegyük fel, hogy 10 milliárd ft-ból meg lehetne valósítani két beruházást piaci áron. Tegyük fel, hogy a nyertes pályázatban extrém módon, kétszeresen túlárazták a projektet. Ennek következtében nyilván csak az egyik beruházás valósulhat meg. Ráadásul, ha termelő beruházásról, vagy egyéb hasznos fejlesztésről van szó, ami a jövőben is hasznot hoz, akkor különösen káros nemcsak a folyó, hanem a jövőbeli GDP-re nézve is.

Tehát ha valaki azt szeretné bizonygatni, hogy a korrupció (visszacsorgatás) növeli a GDP-t, ki kell ábrándítani. Pont az ellenkezője az igaz.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.08.13. 14:59:48

@fkv.117:

"Ha egy árut a pireuszi kikötőbe hoznak be"

Adós az úr egy listával. 2002-2010 közötti eredményekről.
Válasz erre 

fkv.117 2021.08.13. 18:59:59

@atomic power 1986DucaDuca:

index.hu/gazdasag/2017/12/08/budapest_-_belgrad_cosco_kina_vasut/

"A transzatlanti forgalom viszont döntően északról, Hamburg és Bremerhaven nagy kikötőiből érkezik, illetve Nagy elmondása alapján az osztrák vállalatok is jellemzően ezeket preferálják – az adriai kikötők mellett – Pireusz helyett. Nagy is hallott olyanokról, hogy Pireuszból majd vonattal meghódítják Észak-Európát, de ezeket az álmokat butaságnak tartja. Szerinte „Pireuszból legfeljebb Münchenig lehet majd elérni”."

"Nekünk teljesen mindegy, hogy nyolc- vagy négyórás ez a szakasz, amíg a szerb és a macedón szakaszokon ott áll a vonat. Ez a négy óra eleve nagyon kis különbség." Emellett hozzátette: a vasút csak egy dolog; mivel itt belép az EU-ba egy tehervonat, így elvileg minden konténert egyesével végignéznek, az is tétel mindezek mellett."
Válasz erre 

fkv.117 2021.08.13. 19:03:55

@6.Lenin: Ez kommunista agybaj! Ténynek azt tekinthetjük ami tény, nem azt amiről valaki azt hazudja hogy szerinte most legyen inkább más. Most divat az amcsi rabok körében travinak hazudni magukat, mennek át a női sittre, ahol szarrá kúrják a valódi nőket. Mégiscsak jobb egy női wellness, mint egy cigány / nigger seggbekúrós buzulás, nem? Csak épp nem wellnesselni vannak odaküldve, hanem bűnhődni. A valódi nők már ajvékolnak is hogy mi ez itt kérem.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.08.13. 19:47:23

@fkv.117:

"ahol szarrá kúrják a valódi nőket"

Sőt teherbe is ejtok őket.

De nem értem ezt a felháborodást, iránymutatást várok az LMBTQ...XYZ központból. Mire megtanultuk, hogy nőnek is lehet pénisze, és férfiak is szülhetnek, addigra kiderül, hogy mégsem? :P
Válasz erre 

Maxval eredeti bircaman 2021.08.14. 12:42:46

Egyszer majd írok egy nemfingós poént, ha jók lesztek és a Lenyin se lesz buzi.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard