Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Brexit: A brit pávatánc vége

Brexit: A brit pávatánc vége

Furcsa érzés azzal szembesülni, hogy Orbán Viktor a britek uniós tagsága mellett kampányolt, és vesztett. A magyar miniszterelnök ugyanis az elmúlt hat esztendőben látszólag szinte mindent megtett azért, hogy szétforgácsolja azt az amúgy is gyengécske egységet, melyet lényegében csak a tagok számára biztosított gazdasági előnyök tartottak egyben. A britek kilépése azt a tényt égeti az agyunkba, hogy nincs egységes európai ideológia, ezért a nemzeti kormányok többsége Orbán Viktorhoz hasonlóan csak arra használta az EU-t, hogy pávatánccal csalja ki magának a gazdasági előnyöket, majd ugyanezzel a lendülettel szítsa fel a nemzeti érzelmeket Brüsszel ellen. David Cameron ráfizetett erre a mesterkedésre…

media20_blog_hu.jpg

Fotó:media20.blog.hu

Az igazság pillanata érkezett el a brit népszavazással Európába. Mivel a britek úgy döntenek, hogy kihúzzák a lábukat a közös Európából, megfordulhat az a több évtizedes trend, melyben az öreg kontinens országai a közös akol melegére vágyva befelé igyekeztek, ehelyett most inkább a kívülállás ridegségét venné magára egy olyan állam, amely gazdaságilag sokat nyert, érzelmileg viszont sokat veszített a tagsággal. Az unió működése rendkívül bonyolult, ezért finoman szólva sem könnyen követhető hatásokat váltott ki az érintett országok politikusaiból és polgáraiból a kontinenshez való szoros kötődés élménye. Nehéz például megítélni, hogy a munkaerő szabad áramlásával mennyit nyertek a gazdagabb tagországok, és mennyit buktak a szegényebbek, ám az biztos, hogy mindkét régió vegyes érzelmekkel viszonyul az unión belüli szabad munkavállalás kérdéséhez.

Tény, hogy az unióból való távozás mellett kampányolók sokkal egyszerűbb helyzetben voltak, hiszen érzelmi alapon kellett megközelíteniük a kérdést, a britek nem is oly mélyen elásott nacionalizmusát, birodalmi öntudatát kellett a felszínre hozniuk azért, hogy elsöpörjék a tagság mellett szóló meglehetősen összetett érvrendszert. Orbán Viktor viszont érezte, hogy most akár vissza is nyalhat a fagyi, hiszen Magyarország (ezzel együtt a kormánya) rengeteget veszíthet a britek távozásával. Neki jó volt az Unó úgy, ahogy eddig működött: Kiszipkázta a forrásokat, egy részét terítette saját oligarchái között, ugyanakkor folyamatosan ostorozta a bonyolult brüsszeli döntéshozatali mechanizmusokat, az akadékoskodó uniós bürokratákat, és mivel folyamatosan szemben állt a központi akarattal, jóval nagyobb nyilvánosságot szerzett magának, mint amekkorát az ország és a magyar kormány súlya indokolt volna.

masterinvestor_co_uk.jpg

Fotó: masterinvestor.co.uk

Most azonban a hozzá hasonlóan erősen euroszkeptikus brit jobboldal (nem a hivatalos, hanem az attól is jobbra álló) kenyértörésre vitte a dolgot, vagyis elment a falig, sőt még azon is túl. Ez már nem pávatánc, hanem kökemény globális kihívás, hiszen itt már nem csupán az érzelmek vívnak művérre menő csatát, hanem a szinte teljesen beláthatatlan következményekkel is számolni kell. És ezek a következmények nem állnak meg Dover fehér szikláinál. Kelet-európai munkavállalók százezreit küldhetik haza, megindulhat a brit bérek átrendeződése, a brit és unós egységen látványos repedések keletkezhetnek, újabb országok kezdeményezhetnek hasonló népszavazást, az oroszok megerősödnek, az uniós reformok megrekedhetnek. És ezek csak a nagyon általánosan vett fejlemények lehetnek, és csak a közvetlen hatást jelentik. Az egész világpolitika és globális gazdaság is megszenvedheti, hogy kiderült: a britek mindenképpen belevágnak vakmerő tervükbe. Magyarország pedig semmiféle ráhatással nem lehet ezekre a folyamatokra, hiszen kicsi és viszonylag lassan fejlődő gazdaságunk rendkívüli módon kiszolgáltatott minden globális történés irányában.

Orbán érzi, hogy a pávatáncnak befellegzett, hiszen brit kollégái a tettek mezejére lépnek, és rövid távú érdekeik oltárán beáldozták talán a brit egységet is, hiszen a skótok már jelezték, hogy szeretnének az EU tagjai maradni. A britek esete arra figyelmeztet, hogy az érzelmekkel nem jó játszani, a nép komolyan veszi a demagógiát, és nem hallja meg az ész érveket, melyek túl bonyolultak, úgymond túl értelmiségiek számára. Ami kommunikációnak jó, az nem felel meg a tettek világában. Amit érdemes megtenni, nem kifizetődő kommunikálni. Vagyis, ha most valaki Orbán Viktornak szegezné a kérdést, hogy érdemes lenne-e Magyarország polgárait is megkérdezni arról, amiről most a britek szavaztak, egészen biztosan kitérő választ adna.

www_leeds_ac_uk.jpg

Fotó: www.leeds.ac.uk

A háta közepére kívánna egy ilyen voksolást, ugyanakkor harcos unióellenes kommunikációja miatt nem törhet nyíltan lándzsát az egység mellett. Épp ez a legnagyobb gond a pávatánccal, hiszen egy pillanatra sem szabad megállni, ha csak rövid ideig is állást foglal valamelyik eszmerendszer vagy érvrendszer mellett, már nem sasszézhat vissza olyan lendülettel az ellenkező oldalra. Ha lelassul a pávatánc, a kifulladás jegyei mutatkoznak, Orbán eddigi sikerének kulcsa viszont a lendület, amivel végigszambázta az utóbbi hat évet. Úgyhogy most sem tehet mást, mint becsukja a szemét, gondol valamire, és nagyon szorít azért, hogy a vágyai beteljesüljenek. Márpedig ő azt utálja a legjobban, ha mások döntenek helyette. Ahogy egy dakota közmondás tartja: „Szorítani nem a vécében kell, hanem a présházban, ha jó bort akarsz inni.”

94 komment Pávatánc Tovább
Brexit: A brit pávatánc vége Tovább
Facebook Tetszik
0
94 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt
  • Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr308836444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.06.24. 09:51:04

Orbán fölényesen nyert, s természetesen egész Kelet-Európa is. Ez a lényeg.
Válasz erre 

na4 2016.06.24. 15:01:09

Van élet az EU-n kívül is. Szép volt fiúk. Megmutattátok, hogy ezt is meg lehet lépni. Svájc a minap vonta vissza a belépési kérelmét véglegesen, Norvégia soha nem is akart. Hajrá független Anglia!
Válasz erre 

Szalay Miklós 2016.06.24. 15:17:39

Apropó európai ideológia, itt egy összefoglaló írás az ideológiákról, az ideológiagyártás eszközeiről, a propagandáról, arról, hogy az emberek miért olyan fogékonyak az ideológiákra, stb...:

egyvilag.hu/temak.shtml#temaid072

(A legfelső sor a kép tetején, "Ideológiák". Az írás doc és pdf formátumban tölthető le. Ez egyébként egy nagyobb mű egy darabja, mely megpróbálja módszeresen, de azért érthetően elmagyarázni, hogyan működik a világ.)
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.06.24. 15:23:35

Rohadt ballib britek! Szembe mentek Orbán Viktorral!
Gyurcsány a hibás!
Válasz erre 

Csetmenszky Csöpi 2016.06.24. 15:31:27

Az a baj, hogy ott most sokan keverik a brit büszkeséget az ostoba gőggel... Meg aztán elég beszédes a kilépők regionális eloszlása is. Ugye sosem lehet teljesen általánosítani, de azért zömmel a proli, hatodíziglen alkoholista familyk gyermekei verik azon szép brit mellüket a kilépés mellett. (Mint nálunk a fix Orbanista szavazók: tudatlan vidéki kendős nénik, meg sötét parasztok. Illetve némi összezavart értelmiségi és dörgölőző, gyáva haszonlesők bandája. Mint ez a birca.)
És személy szerint sajnálom. Ezt is/azt is ...
Válasz erre 

comment #1 2016.06.24. 15:33:08

Mindig ez a fekete fehér gondolkodás. Észérvek csak és kizárólag a maradás mellett szólhatnak. A kanonizált igazság mellett, aki pedig nem ezt gondolja az minimum hülye.

Pont ezért vesztett a maradáspárti oldal és az őket támogató média (gyakorlatilag a teljes európai média). Nem voltak képesek felfogni, ahogy a cikk irója sem, hogy mindkét opció mellett szólnak észérvek, a kérdés pedig az, hogy melyik mellett szól több!

Mivel ezt e felállást még értelmezni sem tudták, maradt a távozni akarók hülyézése és egyéb sértő jelzőkkel illetése és természetesen a félelem kampány.

Ez lett az eredmény. Ideje lenne megtanulni, hogy ez a taktika ma már egyre kevésbé működik.
Válasz erre 

Janossz 2016.06.24. 15:53:31

@comment #1: Ugyan nézd már meg a régiók szerinti térképet az eredményekről!
Majd látni fogod, melyik tudásközpontokban értették meg a kilépés melletti észérveket.
50 vezető egyetemi rektorból 50 írt alá petíciót a maradás mellett, London 75 %-a maradáspárti volt. Ott biztos csak buták laknak, mi?
Válasz erre 

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.06.24. 15:53:59

Brexit

Britek elhagyják az EU-t!
Hová vezet nekik e út?
Meddig zuhanhat még a font,
S mikor ver majd újra plafont?

Szürkül Monty Python-i Grál?
Sok-sok magyar hazamigrál?
CBA lesz Tesco helyett,
S the cow nem ad szabvány tejet?

Magyarország ugye marad?
Vagy kilépünk s jön új Arad,
Rigómező, Mohács, Muhi,
Megint vesztes csihi-puhi?

Honnan dőlne ránk a zseton,
S stadionokba a beton?
Miből lenne kaja-pia,
S megalomán olimpia?

EU kell, mint falat kenyér,
Nélkülük minket csak genny ér:
Jön az orosz medve s benyel!
Jaj, ne múlj lokális menny el!

Hogyha nálunk is lesz brexit,
Akkor nem marad sok steksz itt!
Bár… mindegy is, hat-e e jel,
Népnek e hon úgyse tejel.

Már hogyne tejelne e hon a népnek?! Én is a nép része vagyok és rendelkezésemre áll a kiváló magánrendelői szakellátás, van egyre bővülő kertes-uszodás kacsalábon forgó villám és minden évben nyaralhatok a Bahamákon, pedig én háztartásbeli vagyok és csak az uram fizetéséből élünk! Magyarország jobban teljesít!” /Mélyzseb Menyhértné Pálazacica Paula, háztartásbeli műkörmös/

„Jaj, Paulina, tartsd a szád! Miattad most teljesen át kell írnom a vagyonnyilatkozatomat!” /Mélyzseb Menyhért, országgyűlési képviselő és a Céltámogatás Uniós Népektől Alapítványi Magán Intézet (CUNAMI) EU-pénzcsap ügyi szakértője/

„Van jó szakmánk, tudunk angolul és a volt brit birodalom minden táján tárt karokkal fogadnak minket! Miért migrálnánk haza?!” /sok-sok magyar/

Politizálunk, költő elvtárs, politizálgatunk?! És ha én ezzel a gumibotnak látszó érvrendszerrel a kezemben nyomatékosan óva intem, hogy eszébe ne jusson?! Vagy üssem meg a másik bokáját is?! Ugye, hogy jobban jár, ha visszatalál az európai keresztény értékrendhez?!” /Csávás Kálmán fő s/s, az Ájtatos Manókká Egyelt Nép (ÁMEN) félcivil szervezet ideológiai ökle/

„Brumm-brumm! Brit oroszlán kiválni, Európa gyenge lenni, én megenni egész EU reggelire, lenni ócseny harasó! Magyarka igyi szudá! Hamm! Brumm! Böff!” /az orosz medve/

„Nem kell félni a medvéktől! Én is addig püföltettem magam eggyel, míg ki nem verte végre belőlem az Oscar-díjat! Előtte évekig csak vajúdtam vele. Mármint az Oscarral és nem a medvével.” /Leonardo DiCaprio, filmszínész/

„Jaj, ne emberkedj Leó, az csak egy műmedve volt! Különben már halott lennél, te bájgúnár!” /Alejandro González Iñárritu, mexikói filmrendező/

„Jaj nekem! Most, hogy ki kell lépnünk az Unióból, a magyarok már nem rólam fogják elnevezni legnagyobb gazdasági sikerüket, az Erzsébet utalványt!” /II. Erzsébet, angol királynő/

„Stupid poet, what’s your problem with my milk?! I’ll kick you over the ocean!” /the cow/

„Tanárnő kérem, akkor az angol kettesem már nem számít bele az év végi átlagomba, ugye?” /Szemes Szilárd, szemtelen kölök/

„Te jó ég, nem elég, hogy a suttyó britek bedöntötték anyám megtakarított fontszámláját, ráadásul nekem munkaköri kötelességből még ezen a zsigeri rímgennyezésen is végig kell öklendeznem magam! Anyám most indult a bankba, hogy rubelszámlára tegye a pénzét, úgyhogy gyorsan muszáj lesz névtelenül odatelefonálnom, hogy elintézzek egy bombariadót! Frady Endre meg mikor lép már ki az EU-ból és iratkozik ki végleg a Világegyetemről?! Aznap pezsgőt fogok bontani! Szovjetszkoje Igrisztojét!” /Puzsér Róbert, kritikus/

„Hé, ti britek, ha Texasba jöttök, be kell tartsátok a törvényeimet! Ha nem, akkor hibernállak benneteket a kardió kocogásom menetszelével!” /Chuck Norris/

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2016/06/brexit.html
Válasz erre 

comment #1 2016.06.24. 16:06:27

@Janossz: Szerintem Te félreértetted, amit irtam. Pont az lett volna a mondanivalóm, hogy egyik oldal sem ab ovo hülye. Ez egyszerűen nem érv ebben a vitában.

A Guardian jobban kifejtette, hogy miről beszélek.

www.theguardian.com/politics/commentisfree/2016/may/31/brexiters-eu-leavers-remain

Talán az 50 rektor életkörülményei és kilátásai egészen mások, mint a több millió szavazó közül nagyon soké. Lehet inkább ezen kellett volna gondolkozni, ahelyett, hogy lépten nyomon lehülyézték őket.
Válasz erre 

Advanced Flight 2016.06.24. 16:10:11

@Janossz: "50 vezető egyetemi rektorból 50 írt alá petíciót a maradás mellett"

Igen, mert, mint kiderült, a tudományos élet valamilyen oknál fogva nettó nyereséges volt az eus-pénzeket illetően. De ez a vidéki, csóróbb Mary-t nem biztos, hogy meg fogja hatni. Ha nálunk egy vidéki ember úgy érzi, hogy kevés a munkahely, szarok az életkörülményei a vidéki kisvárosban, ahol lakik, akkor őt nemigen fogja vigasztalni, hogy elkészült a 4-es metró.
És nem tudom, miért gondolja egész Európa, hogy jobban meg tudja ítélni, mi a jobb az átlag angol embernek, mint ő maga.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2016.06.24. 16:13:16

@Janossz: "melyik tudásközpontokban értették meg a kilépés melletti észérveket."

Ott ahol a kilépés az egzisztenciájukat fenyeget. Ne csináljunk már ebből ideológiai kérdést. Abból nem mindenki ért. A pénzből mindenki.
Válasz erre 

Advanced Flight 2016.06.24. 16:14:08

Amúgy meg nemcsak egyféle szempont van. Csak egy példa: ha egy angolt baromira zavarnak a román cigányok a városában, mert ott él 40 éve, meg az apja is ott élt, meg a nagyapja is, és emlékszik, hogy régebben nem így nézett ki a szülővárosa, akkor lehet, hogy inkább elvisel némi gazdasági visszaesést, ha cserébe a városkából ki lehet bacarintani végre az ingyenélőket.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2016.06.24. 16:16:25

Amúgy lenne egy érdekes kérdésem. Vigyázat, becsapós :)

Mi lenne ha nálunk is tartanának egy ugyanilyen népszavazást?
...és a miniszterelnök megígérné, hogy ha a KILÉPÉS győz, akkor lemond.
Válasz erre 

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.24. 16:22:50

@BircaHang Média: "Orbán fölényesen nyert"

Orbán kurvanagyot taknyolt. Megijedt, és az utolsó pillanatban megpróbált még az angol kiskegyedben a bennmaradás mellett kampányolni. Az nem jutott eszébe, hogy ez kontraproduktív lehet. Nem mintha sokat számított volna bárhogyis.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2016.06.24. 16:23:18

A poszthoz: Már megszoktam a rémképeket :)

Az ilyen vészmadarakat dobálták régen ki a hajósok először a hosszú uton. Ha viharba kerülnek, nem sok haszna van a siratóasszonyoknak, mert ott döglenek meg mind. Azt meg ugye senki se akarja :)
Válasz erre 

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.24. 16:25:18

Egyébként nem akartak az angolok kilépni. A kameron feldobott egy pénzt, remélte, hogy a jó oldalára esik. Nem arra esett. Rossz idő volt, kevesen mentek szavazni, a kilépés párti kemény mag. Ha jó idő lett vona, bennmaradnak.
Válasz erre 

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.06.24. 16:25:55

@atpijkamo111:

Nem éppen. Mo-nak jó így is, s az ellentétes eredmény is jó lett volna.
Válasz erre 

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.24. 16:26:35

Én örülök, hogy kiléptek, nem kellenek az ilyen széthúzó faszok, pont egységre van szükség. Aki akar, lépjen még ki!
Válasz erre 

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.06.24. 16:26:38

@nemecsekerno_007:

Mo-on a többség nem akar kilépni, s egyik parlamenti párt se akar.
Válasz erre 

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.24. 16:27:31

@BircaHang Média: Gazdaságilag az a jó, ha a fejőstehén megmarad. Akkor van mit lopnia orbánnak.
Válasz erre 

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.24. 16:28:25

@BircaHang Média: orbán kiszeretne, de még a pénz nem engedi.
Válasz erre 

Netuddki. 2016.06.24. 16:30:29

Tévedés! Az orbán sosem kampányolt a brit EU tagság mellett. Olvassátok csak el milyen szövegű hirdetéseket adtak fel közpénzen!
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2016.06.24. 16:31:12

@BircaHang Média: Attól függetlenül ez elég vicces lenne. :)

Elképzelem amint Kunhalmi Ágnes remegő szájjal szavazna arra, hogy Orbán Viktor maradjon a miniszterelnök :D
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2016.06.24. 16:33:34

@Tibi !: Te Google translate-el fordítottad le a plakát szövegét?! :D
Válasz erre 

Az apokalipszis lovasa 2016.06.24. 16:35:24

Fogalmam sincs, hogy az ilyen blogok miért gondolják, hogy az EU-t csak bőnyállal leszopni, vagy kilépni lehet, és a kritika vagy a problémák megfogalmazása feltétlen az utóbbi.
Gondolom az ilyen emberek a feleségükkel se beszélik meg, ha valami idegesíti őket, hanem csendben tűrnek vagy elválnak.
Válasz erre 

Ballib cenzúrázók réme 14 2016.06.24. 16:38:18

Hülye felvetés..

A Fidesz szavazók 80%-a EU párti, és még a Jobbiknak is a 60%-a EU párti.

Azaz ez a poszt, csak egy pofon a szarnak, szokásos napi Gyurcsnyista bérrrettegés, Orbánozással, a brexit kapcsán.
Válasz erre 

Janossz 2016.06.24. 16:39:01

@Advanced Flight: Attól tartok, az angol ember nem igazán tudta, mit választ a kilépéssel, majd hetek-hónapok múlva megtudja. Lehet, hogy fájni fog.
Egyébként nevezz naivnak, de SOHA nem feltételezném angol egyetemi rektoroktól, hogy egy ilyen horderejű ügyben saját és környezetük anyagi előnye vezérelné őket, a hazájuk boldogulásával szemben. Azért az nem Magyarország...
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2016.06.24. 16:39:29

@Az apokalipszis lovasa: :)

A poszt-szocialista pártok és értelmiségük egyetlen dologhoz ért. Vallásos áhitattal tárják szélesre farpofájukat a határon túlról érkező ideológiák előtt.

Kár, hogy a fociban nem fogadták ilyen lelkesedéssel a külföldről jövő szaktudást. Nem égettük volna magunkat 40+26 évig a világ labdarugásában :)
Válasz erre 

Ballib cenzúrázók réme 14 2016.06.24. 16:40:20

@Csetmenszky Csöpi:

Tévedés..

Magyarországon hagyományosan a képzetlenek, és idősek szavazótábora éppenhogy az MSZP, és darabjai.

De ez akkor is nyilvánvalóvá válik, ha titeket olvas bárkli... :DDD
Válasz erre 

Kalap úrfi 2016.06.24. 16:40:32

@atpijkamo111: igen, és akik nem szavaztak azok is a bennmaradásra szavaztak VALÓJÁBAN
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2016.06.24. 16:41:53

@Janossz: "SOHA nem feltételezném angol egyetemi rektoroktól..."

Hány éves is vagy te királyfi?!!! :) Látszólag békés emberek közé beszórsz egy kis pénzt, egyből kiderül, hogy mennyire egyszerűen működnek a dolgok :)
Válasz erre 

Ballib cenzúrázók réme 14 2016.06.24. 16:44:02

@nemecsekerno_007:

A ballibek tehetetlen dühökben vergődnek.

Próbálják összemosni a jobboldali kormányok előretörését EU szerte az EU ellenességgel.

Holott ez rohadtul nem fér össze.
Egész egyszerűen az EU egy gazdasági közösség, és az országok nagyobbik része semmilyen más ideológia szarkavarást nem akar.

Ezt előbb-utóbb belátják azok is, akik most még véres szájjal rinyálnak.

Azért rinyálnak mert máshogy nem lehet az emberek akarata ellenére tömegesen muszlimokat a nyakunkba telepíteni, ahogyan más nagyon beteg jogokat sem (lásd Bevrik nevű tömeggyilkos kárpótlása).
Válasz erre 

Ballib cenzúrázók réme 14 2016.06.24. 16:46:21

@Kalap úrfi:

De csak így szavazás után.. Elötte a kilépésre szavaztak volna értelemszerűen.

Lásd:
- Aki nem szavaz Orbánra szavaz !

majd...

- A többség nem a Fideszre szavazott !
Válasz erre 

Kármentő 2016.06.24. 16:48:51

Végre vége a "Nyugati" KGST-nek! Németország elbukja a harmadik, immár gazdasági világhaborút is. Egy ex-NDK-sal az élen. Reméljük, nem sokáig dirigálnak Berlinből(Brüsszelből).
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2016.06.24. 16:52:08

@Csetmenszky Csöpi: Miért gondolja a legtöbb európai szocdem/baloldali, hogy az EU csak velük működhet, nélkülük jön az Armageddon. Szerintem épp akkor jön a csőd, ha továbbra is a 60-as évek kiöregedett diákmozgalmárai akarják megmondani a tutit. A vezető brüsszeli eruokratáknak is kb. ugyanolyan a korösszetétele mint az angol szavazóknak akik a kilépésre szavaztak. Az EU egy nagyhatalom lenne, de nem képes úgy viselkedni mert kissé naív ideológiák alapján épült fel. A világ azóta nagyon megváltozott és kérdés, hogy tudunk-e alkalmazkodni hozzá. Értsd.: Emberi jogi aktivisták v. jól felszerelt katonák. Valszeg mindkettő, de nem mindegy a súlyozás.
Válasz erre 

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.24. 16:53:01

@Kalap úrfi: "akik nem szavaztak azok is a bennmaradásra szavaztak VALÓJÁBAN"

Igen, jó meglátás. Mindenki azt hitte, a bennmaradók győznek - a bukmékerek 80-90%-ra taksálták a bennmaradás esélyét -, akkor meg minek menjen szavazni.
Válasz erre 

tibor és klára 2016.06.24. 17:27:12

@atpijkamo111: Tévedes. Akik nem mentek el szavazni azok mind a kilépésre szavaztak. Ugyanis aki saját szabad akaratából lemond a jogáról, azzal azt deklarálja, hogy neki megfelel amit a többség választ.
Válasz erre 

Csetmenszky Csöpi 2016.06.24. 17:59:21

@Ballib cenzúrázók réme 14: Tévedés. Ez 10-15 éve volt utoljára így. A romantikus kádáristák már nagyjából kihaltak. Mivel nincs is baloldal, marad Viktor két szép szeme. Meg a sok demagóg sz@r, amit az alja beszop. Persze kivételek vannak, te se tűnsz az aljának, mégis szopod. (Be)
Válasz erre 

monddazigazatmar 2016.06.24. 18:01:32

Milyen elvetemült ez a Zorbán! Hát már azt is elintézte, hogy kilépjenek a brittek az unióból.

Ja, a balos lélek az annyira egyszerű, hogy szerinte tényleg csak két állapot létezik? Vagy lehajtott fejjel szó nélkül csinálod amit mondanak Brüsszelben, vagy kilépsz a francba?
Válasz erre 

monddazigazatmar 2016.06.24. 18:04:08

@atpijkamo111: "akik nem szavaztak azok is a bennmaradásra szavaztak VALÓJÁBAN"
Na, bazmeg! Igen! A brittek amúgy maradni akarnak, csak hát mégsem mentek el szavazni. Ostoba ökör
Válasz erre 

monddazigazatmar 2016.06.24. 18:14:29

@Csetmenszky Csöpi: Elég gáz, hogy 2-3 millió embert ennyire lenézel.
De ha így lenne. Nem gondolod, hogy a politikának a nagy többség (a képzetlen proli sötét paraszt) érdekeit és vágyait kéne néznie?
Csak hogy értsd, egy példa. Tegyük fel, hogy ahhoz hogy ne legyen terrorizmus vissza kell állítani a határellenőrzést. Mari néni és Józsi bácsi azt akarja, hogy este nyugiban végigmehessen az utcán, ne hőzöngjenek az arabok, és ne robbantsák fel a várost. Pont leszarják a nyomorodat, hogy mondjuk ezért te egy órát állsz a határon naponta mert ingáznál. Nagyon bebaszna, ha a politika nem a nyolcmillió Marinéni vágyát teljesítené, hanem annak az egymilliónak az érdekeit aki ingázna.
Szóval nesze, itt a demokrácia.
Válasz erre 

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.06.24. 18:27:32

@atpijkamo111:

A jelenlegi cél az EU átalakítása. Ha ez nem megy, kilépümk.
Válasz erre 

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.06.24. 18:28:27

@Kalap úrfi:

Mint ahogy a nem szavazó magyarok is ballib kormányt akarnak.
Válasz erre 

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.06.24. 18:30:31

@atpijkamo111:

A fejőstehén Mo. és a többi keletyi tagállam, melyeket a liberális, nyugtai oligarchék fejnek éjjel-nappal.
Válasz erre 

Krisz11 2016.06.24. 18:44:47

Győzött a szabadság a zsarnokság felett!
Válasz erre 

Leszakadt plakátot zörget a nyári szellő (törölt) 2016.06.24. 18:54:27

- Apa! Hogy hívták régen az EU-t?
- Berlinnek, fiam...
Válasz erre 

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.24. 18:54:36

@BircaHang Média: Ezen lehet vitatkozni. De akár igaz vagy nem, orbánt kurvára nem érdekli. Az se érdekelte, hogy az angliai magyarok nagy részének haza kell jönnie.
Válasz erre 

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.06.24. 18:58:28

@atpijkamo111:

Miért érdekelje őt pár tízezer kitántorgó?
Válasz erre 

Halálbüntetést a korrupt politikusokra! 2016.06.24. 19:01:23

@Krisz11: "Győzött a szabadság a zsarnokság felett!"

a hozzád hasonló agyhalott csőcselék győzött már megint a normalitás fele.

Ne búsulj, sokszor megtörtént ez a történelemben. Magyrországon most épp Lopbán kúrja el 3 generácíó életet, de mi csak röhgünk rajtatok. A csőcselék győzelmébe a csőcselék megy mindig a leghamarabb tönkre.
Válasz erre 

Halálbüntetést a korrupt politikusokra! 2016.06.24. 19:04:54

@atpijkamo111:

a röhej az, hogy Putyin Lopbánt fizeti az EU bomlasztásért, errefvel ez a segghülye Cameron végezte be a Putyini akaratot.

De persze nem lehet hátradőlni, a két Moszkva bérenc, Lopbán meg Vona keményen dolgoznak azon, hogy a következő klilépő a seggbirka magyar nép legyen.

Szurkolok nekik, hogy sikerrel járjanak, aztán egy bolond néppel megint kevesebb lesz az EU-ban.
Válasz erre 

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.24. 19:08:14

@BircaHang Média: Pár százezer. A többi stimmel.
Válasz erre 

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.24. 19:10:28

@monddazigazatmar: Egyszer mozdulj ki otthonról, fotelhuszár, elképzelésed nincs a világról. De kifejlett véleményed az van. Szánalmas. :))
Válasz erre 

Afrika steht an der Elbe 2016.06.24. 19:32:12

Szegény Cameronnak ezt sikerült alaposan elbaltáznia. A végén ő lesz az angolok Gorbacsovja. Abban az értelemben, ahogy ma Oroszországban tekintenek Gorbacsovra.
Válasz erre 

martineden 2016.06.24. 19:36:04

@Ballib cenzúrázók réme 14:,, Magyarországon hagyományosan a képzetlenek, és idősek szavazótábora éppenhogy az MSZP, és darabjai."..Aha.Szerinted kire szavaznak a tulmuvelt falusi parasztok?Nem a fideszmaffiara?Esetleg a jobbikra?
Válasz erre 

wallenberg880702 2016.06.24. 19:46:01

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Most nagyon hamar ki fog derülni, hogy ahogy Norvégia és Svájc sincs belehalva hogy nem EU-tag, úgy Nagy-Britannia sem lesz belehalva hogy nem EU-tag.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Válasz erre 

wallenberg880702 2016.06.24. 19:56:43

A brüsszeli bizottság és személyesen Juncker főbiztos (annak idején a Szovjetunió minisztereit is biztosoknak hívták, népbiztosoknak) a felelős azért, mert vezetése alatt elidegenítette a brit népet az EU-tól.
Válasz erre 

wallenberg880702 2016.06.24. 20:54:22

Annak idején Hitler már létrehozta az Európai Uniót, de a liberálisdemokrata Amerika támogatásával a 100 milliószoros tömeggyilkos bolsevizmus győzött és szétverte azt.
Ez a második Európai Unió életképtelen, szét fog esni.
Válasz erre 

wallenberg880702 2016.06.24. 20:59:18

Onnan lehet tudni, hogy ki a Putyin-bérenc, hogy ki az aki "Moszkva" térnek nevezi a Széll Kálmán teret. A Jobbik nem nevezi annak, tehát nem Putyin-bérenc, viszont a balliberális oldal annak nevezi, tehát Putyin-bérenc. Még ezzel a gesztussal is Putyinnak akarnak örömet okozni.
Válasz erre 

grafoguru 2016.06.24. 21:25:11

@BircaHang Média:

"Orbán fölényesen nyert, s természetesen egész Kelet-Európa is. Ez a lényeg."

Mindegy mi történik, Orbán ugyebár mindig fölényesen nyer.
Ha a britek bentmaradrtak volna, akkor is. Hiszen ő kérte is őket erre. Bár ez nyilván csel volt, ami kiválóan működött. Mert igazán azt akarta, hogy kilépjenek.
Mert a vezír tévedhetetlen, mint Rákosi elvtárs volt.
Ez a lényeg.
Válasz erre 

grafoguru 2016.06.24. 21:28:22

@wallenberg880702:

"Annak idején Hitler már létrehozta az Európai Uniót, de a liberálisdemokrata Amerika támogatásával a 100 milliószoros tömeggyilkos bolsevizmus győzött és szétverte azt."

Ez súlyos eset. Be kéne tiltani az anyogot, amit használsz.
Válasz erre 

grafoguru 2016.06.24. 21:32:07

@csentecsa:

"Íme, a kollapszus elkezdődött. Ez a nem várt brit kilépés mély ütés a merkeli és a junckeri politika számára. Az egyik legnagyobb európai ország nemet mondott arra az ámokfutásra, amit ők és a brüsszeli bürokrácia műveltek, különösen az elmúlt 1-2 évben..:)"

Összefoglalnád lécci az utóbbi 2 évnyi ámokfutás főbb pontjait?
Nem azokat, amiket az itthoni óriásplakátokról olvasol, hanem amik uniós jogszabályok vagy határozatok az elmúlt 2 évből, és "ámokfutások".
Segíts nekem eligazodni.
Előre is köszönöm szépen.
Válasz erre 

grafoguru 2016.06.24. 21:48:40

@monddazigazatmar:

"Nem gondolod, hogy a politikának a nagy többség (a képzetlen proli sötét paraszt) érdekeit és vágyait kéne néznie?
Csak hogy értsd, egy példa. Tegyük fel, hogy ahhoz hogy ne legyen terrorizmus vissza kell állítani a határellenőrzést. Mari néni és Józsi bácsi azt akarja, hogy este nyugiban végigmehessen az utcán, ne hőzöngjenek az arabok, és ne robbantsák fel a várost. Pont leszarják a nyomorodat, hogy mondjuk ezért te egy órát állsz a határon naponta mert ingáznál. Nagyon bebaszna, ha a politika nem a nyolcmillió Marinéni vágyát teljesítené, hanem annak az egymilliónak az érdekeit aki ingázna.
Szóval nesze, itt a demokrácia."

Ezen az alapon ha a 3 évges gyerek át akar szaladni az utcán (mert még nem képes felfogni, hogy nem jó neki az, ha elüti az autó) akkor még ki is kell lökni. Ugye?
Legyen még több Mari néni, ha már úgyis sok van, igaz?
Szép jövő, de jól látod: erre megyünk.
Ez a hülyék országa, tisztelet a kivételnek.
És ez meg is magyarázza a Vezír választási fölényét.

Amúgy azt gondolod, hogy a kilépés mellett kampányoló politikusokat Nagy-Britannia sorsa érdekelte? Lóf@szt. A saját karrierjük, és most éppen ezt a hullámot (elsősorban a menekültkérdést) lovagolták meg. (Nem ismerős?) Cameron-nal az élen, aki jól pofára esett. Amúgy meg kib@szott pár százmilló emberrel.
Ettől még jó kis nyugdíja lesz, és qrvára nem érdekli, hogy a 10 milló magyart (kb. mint London) hogy osztja meg újra még ez is..
Válasz erre 

wallenberg880702 2016.06.24. 21:51:02

@grafoguru:

Nem tudod cáfolni amit írtam.
Válasz erre 

wallenberg880702 2016.06.24. 21:52:36

Az EU bezáratta a magyar cukorgyárakat, majd amikor azok be lettek zárva, akkor jól megemelkedett a cukor ára és azóta drágán kell importálnunk.
Válasz erre 

Kalap úrfi 2016.06.24. 21:56:43

@atpijkamo111: tejjjjóóóóóóóééééég..
Válasz erre 

GQ 2016.06.24. 22:01:08

@na4: te ostoba, az angolok már tagok voltak. kicsit mások a játékszabályok, ha már játszol, mintha csak nézőként szemléled. és nem mellesleg mit mutattak meg? hogy így is lehet? hogy? azt mondani, ugorjunk le? majd ha leértünk, megnézzük, fel tudunk-e állni. addig ne hozz elhamarkodott következtetéseket. szerintem.
Válasz erre 

grafoguru 2016.06.24. 22:01:44

@wallenberg880702:
"Nem tudod cáfolni amit írtam."

Javaslom először a 8 osztályt, utána (ha nem túl megerőltető) talán egy érettségit. Bár ez nem is szükséges.
Csak minél előbb kezdd el, mert nemsokára megszűnik a történelem tanítás, és utána már csak vaskockát reszelhetsz hónapokig.
Válasz erre 

2016.06.24. 22:06:09

Nem vagyok Orbán fan, soosem szavaztam még rá. Viszont én úgy látom, hogy az Únió egy bürokratákból álló vízfejű képződmény. Semmiben nem különbözik az EU a Szovjetuniótól. Anno Moszkvából mondták meg mit kötelező csinálni, most meg Brüsszelből. Amennyiben nem történt meg az előírás, akkor a mai értelmezés szerint "szankcióval" élt Moszkva. Oszt jó napot! Ennyire könnyű értelmezni a Zúnió politikáját. Ma Brüsszelből diktálnak, hogy mit köll tenni. Pofa be Brüsszel!
Válasz erre 

GQ 2016.06.24. 22:07:31

@csentecsa: igen, hogyne... titeket ezzel a dumával reggeliztetnek, hogy ennyi faszságot hordtok össze?!
Válasz erre 

GQ 2016.06.24. 22:09:39

@Союз: amúgy meg budapestről. hogy mit csináljon minden másik város mo-n. mi ebben a probléma? nem városállamok vagyunk már, ebből kinőttünk rég. vízfejű? igen. nem a leghatékonyabb? igen. jobb lett az életed? valószínűleg határozottan jobb. van baja az uniónak, de a "pofa be brüsszellel" csak magaddal tolnál ki. majd egyszer megérted.
Válasz erre 

2016.06.24. 22:14:56

@GQ:
Hát nem hiszem. Ahogy a nemzetállamokat nézem a napi infoból. Vagy az unió vezetése változik (azaz lesöprik a jelenlegi vezetést) vagy megszűnik az unió.
Portugálok, olaszok, görögök, hollandok, csehek (itt akár a V4-eket is lehet említeni) megszólaltak a mia napon. Tudjuk, hogy a dánok migránsügyben beintenek Brüsszelnek!
Lófa.szt kell nekünk egy kommunista únió!
Válasz erre 

2016.06.24. 22:32:56

A Brexit egyenes következménye a tesze-tosza uborkagörbülettel és akácfóbiával megáldott vízfejű uniós bürokratákkal teli brüsszeli bábel tornyában. Na a brüsszeli eu parlament sem véletlenül hasonlít Bábel tornyára! Egyébként egy videó amely állítólag több, mint 10 éve készült, a legrégebbi feltöltés amit találtam, több, mint hat éves.
www.youtube.com/watch?v=Kw9ME-ThvVY
Több, mint aktuális 2016-ban! Nem érdekes? Hát de k.rvára!!!
Válasz erre 

2016.06.24. 22:43:38

Itt van ugyanaz magyar felirattal, amit az előbb cseh felirattal láttaok:
www.youtube.com/watch?v=ZE8rGXEP73s
Lehet terjeszteni!
Elég volt ebből a brüsszel megmondja mit köll csinálni!
Érdekes az is, hogy a Schiffer András mekkora pálforduláson ment át. El kell ismerni, megértette ő is az idők szavát.
mandiner.hu/cikk/20160624_schiffer_andras_masik_europara_van_szukseg
Magyarok vagyunk, senki sem tévedhetetlen, de ha kellő információt gyűjtünk megváltozhat bárkinek a véleménye.
És Ria, Ria, Hungária!
Válasz erre 

Neo07 2016.06.24. 22:52:52

Én is remélem, hogy az Európai Unió a Szovjetunió sorsára jut.
Nem kell sajnálni, csak játszóterekre, meg főtérfelújításokra adnak pénzt, igazi gazdaságfejlesztésre nem.

Merkel egyre inkább úgy kezd viselkedni, mint egy diktátor, Juncker egyre ritkábban jelenik meg nyilvánosság előtt. Talán tényleg alkalmatlan...
Válasz erre 

2016.06.24. 23:01:47

@Neo07: Merkel egy bábú! Merkel 2010-ben kimondta, hogy a multikulti halott! Az NSA (USA titkosszolgálat) lehallgatta egész Európát. 2014-ben derült ki, majd megindult a menekültáradat, zsarolhatták az amerikaiak Merkelt és ezért mondta , hogy Wir Schaffen das! Meghívta a szíriaiakat, aztán jött az összes szutyok a közel-keletről meg mindenhonnan. Ja meg kitört a VW botrány is, az is az USÁ-ból! Idén már csak Trumpnak kellen győzni, feltéve, ha ő nem bábú!
Válasz erre 

2016.06.24. 23:06:54

@Neo07: Juncker egy adócsaló kötsög! Offshor lovag! Sza.ros kis luxemburgi alkoholista gyökér, aki kenőpénzért luxemburgba hívta adózni a multicégeket amelyek nem is folytattak gazdasági tevékenyéget luxemburgba.
Ha valaki látta a Keresztapa I, II, III részét és tisztában van az olasz-amerikai maffia történetével, az tudja, hogy az EU százszor és ezerszer nagyobb csaló és bűnöző, mint az előbbiek.
Válasz erre 

wallenberg880702 2016.06.24. 23:37:06

@grafoguru:

Továbbra sem tudtál cáfolni, helyette tereltél.
Válasz erre 

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.06.25. 07:27:33

@atpijkamo111:

Nincs annyi.
Válasz erre 

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.06.25. 07:56:15

@grafoguru:

Magyarországnak az ellenkező eredmény is jó lett volna, ez tény. Bár ez így jobb eredmény.
Válasz erre 

grafoguru 2016.06.25. 08:51:45

@csentecsa:
"Ez a bürokratikus vízfej elsősoban önmaga fennmaradásában, és a valóságidegen pc szabályok másokra való ráerőltetésében érdekelt. Teljesen öncélú a létezése. Egyfajta parazita."

Ez a "parazita" többezer milliárd forintot ad nekünk, hogy jobban éljünk. Igaz, hogy a nagy részét ellopják, de egy pici talán marad az eredeti célra is. Szerinted a Vezír mért hirdetett a bentmaradás mellett? Hirtelen megkattant?
A "parazita" nélkül Venezuela szintjén lennénk már régen, a nagy turbómagyar szívünkkel együtt.
Ezt vedd akár jóslásnak is.
Még egy: nem tudom hány éves vagy, de gyanítom, hogy te már beleszülettél a jóba. Hogy van áru az üzletekben... Nem kell erős hátszél ahhoz, hogy pult alól kaphass egy kis banánt, vagy éppen tetőlécet az építkezésedhez...
Valszeg itt az ideje, hogy megismerd azt a világot is. Magatokra húzzátok, de nem baj: tanulságos lesz.
Válasz erre 

grafoguru 2016.06.25. 08:53:38

@BircaHang Média szerkesztősége:

"Magyarországnak az ellenkező eredmény is jó lett volna, ez tény. Bár ez így jobb eredmény."

Mondanál néhány érvet, hogy mitől lesz nekünk ettől jobb?
Ha lehet, kézzelfoghatót, ne politikai lózungot.
Válasz erre 

grafoguru 2016.06.25. 08:56:18

@wallenberg880702:

"Továbbra sem tudtál cáfolni, helyette tereltél."

Alapvető történelmi ismereteket nem lehet 5000 karakterben leírni.
Pláne úgy, hogy te is megértsd. Ezért javasoltam a 8 osztályt.
Válasz erre 

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.06.25. 09:06:53

@grafoguru:

Mo. érdekes a nyugati kizsákmányolás csökkenése, s ennek egy erősítő tényezője éppen a brüsszlita hidrafej. Így a brüsszeliták elleni csaoások jót hoznak az országnak.
Válasz erre 

Neo07 2016.06.25. 10:08:03

@grafoguru:
"Ez a "parazita" többezer milliárd forintot ad nekünk, hogy jobban éljünk. "
Ez igaz, ellenben nekünk is be kell fizetni tagdíjat, ami majdnem ugyanannyi összeg, egy picit kevesebb. Így visszakapjuk az általunk befizettet összeget, de csak játszóterekre, térkövezésekre, infrastrukturális beruházásokra fordíthatjuk, valódi gazdaságfejlesztésre nem. Magyarul ők mondják meg, hogy a saját pénzünket mire költhetjük... Ráadásul k.rva sok papírmunkával, óriási bürökráciával.

De ezt még csak-csak lenyeljük, nagyobb gond az, hogy akaratunk ellenére sok millió arabot, afrikait akarnak idetelepíteni... Fél Hollandia, fél Francio. már muszlim lakosságú, Merkelék ezt akarják Közép-Európában is.

A brexit lényege a bevándorlásügy volt. Rólunk beszéltek, azért, mert félnek a rasszizmus vádjától.
Válasz erre 

grafoguru 2016.06.25. 10:32:19

@Neo07:

"De ezt még csak-csak lenyeljük, nagyobb gond az, hogy akaratunk ellenére sok millió arabot, afrikait akarnak idetelepíteni..."

Arról a néhány százról beszélsz, aki ellen most a népszavazás lesz?
Válasz erre 

Neo07 2016.06.25. 11:01:21

@grafoguru:

Te ennyire naiv vagy? Komolyan elhiszed, hogy csak néhány százról lesz szó?
Válasz erre 

grafoguru 2016.06.25. 11:18:26

@Neo07:

"Te ennyire naiv vagy? Komolyan elhiszed, hogy csak néhány százról lesz szó?"

Értem.
Szóval a feltételezés a biztos (persze csak a te feltételezésed, az enyém például már nem), az írásbeli szerződés pedig - amit egyébként a vezír is aláírt - a naivitás.
Érdekes logika. Le az EU-val, mert feltételezzük, hogy ...
Válasz erre 

Neo07 2016.06.25. 11:59:28

@grafoguru:

A Dublin III szerződés alapján már egy-kettő, de akár sok százezer "menekült" eltartása is a mi dolgunk lenne.
De szerencsére ez hivatalosan is elbukott, a "menekültek" maguk bizonyították be, hogy nem életükért futnak, hanem a sok jól felmarkolható segélyért.

Merkel terve (ő az igazi vezető, nem a Juncker) alapján itt százezres-milliós nagyságrendben bevándorlóknak kellene itt tanyázniuk, valahol az Alföldön, mondjuk Kecskemét és Szolnok között, és a szökésüket meggátolandó, lezárták volna a határt. Nem az EU-s külső határt, hanem az osztrák–magyar határt...

De a jelek szerint még mindig nem akarják ezt a tervet feladni.

Sajnos Schengen elbukik, így vagy úgy, de fog szűnni...
A sok millió arab bejöhet minden papír nélkül,de a románok, bolgárok, akikkel sokkal kevesebb probléma van, nem... Már nem is beszélnek Schengen bővítéséről...
Válasz erre 

Neo07 2016.06.25. 12:16:31

@csentecsa:

Igen, így van. Egyre terjed az euroszkepticizmus, és Görögörszág kapcsán óriási gazdasági, pénzügyi bajok vannak. Visszafizethetetlen adósságok, háborgó, sztrájkoló tömegek. Pár éve a grexittől kellett félni, ehhez képest a britek léptek elsőként. Ha Görögörszág is feladja, sok dominó fog dőlni...

Azonkívül: mi jó van az EU-ban? EU nélkül is lehet kétoldalú egyezmények alapján határellenőrzés nélküli szabad utazást fenntartani, gazdasági jólétet teremteni.

Egyre többen írnak arról, hogy az eltérő fejlettségű országok között nem kedvező a közös fizetőeszköz, mert az a gazdasági ollót szélesíti.

Egy új EU vagy inkább szövetségi rendszer alapjain kellene inkább dolgozni.
Válasz erre 

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.26. 11:45:33

@csentecsa: @Neo07: Nagyon helyes, hogy kiléptek az angolok. 20-éve bomlasztják az EU-t, akadályozzák az erősebb integrációt. A huszonvalahány tagország továbbra is túl sok, aki akar, lépjen csak ki.
Válasz erre 

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.26. 11:51:19

@Neo07: "@grafoguru:
Te ennyire naiv vagy? Komolyan elhiszed, hogy csak néhány százról lesz szó?"

Nagyon naív, tényleg csak néhány menekült ideiglenes befogadásáról van szó. Ezervalahányszáz menekült kérelmét kell elbírálni, és orbánék jó, ha minden ezrediket fogadják el.

Ha most egy varázsütésre megszűnne trianon, hirtelen nagymagyarország lenne, orbán azonnal felkötné magát, mert kisebbségben lennének a magyarok saját országukban.
Válasz erre 

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.26. 11:54:48

@csentecsa: "a támogatásokért cserébe komplett szektorok épültek le itthon"

Pontosan. Lásd Videoton, Ikarusz, ... Ja, azok még előtte épültek le.

Majd most meglátjuk, hogy vergődnek az angolok. De legyen igazad, legyen nekik csupa móka, kacagás, én nem akarok rosszat nekik. De a könnyeim nem lesznek igazán őszinték.
Válasz erre 

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.26. 11:57:14

@Neo07: "csak játszóterekre, térkövezésekre, infrastrukturális beruházásokra fordíthatjuk, valódi gazdaságfejlesztésre nem."

Akkor szólj az orbánnak, hogy ne lopja el, hanem gazdaságfejlesztésre fordítsa! Az EU-nak sajnos tök mindegy.
Válasz erre 

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.26. 11:58:10

@BircaHang Média szerkesztősége: "ez így jobb eredmény."
Végre efgyetétrünk. Szerintem ennél nincs jobb.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard
Mobil