Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Sosem volt, és nem is lesz az, amit Orbán Viktor ígér

Sosem volt, és nem is lesz az, amit Orbán Viktor ígér

Ha az ember pávatáncot jár, akkor teljes igazságokat nem mondhat ki, hiszen ennek a technikának épp az a lényege, hogy mire elhinnénk egy-egy kijelentést, máris az ellenkezőjéről győzködnek ugyanazok, akik korábban váltig állítottak valamit. Orbán Viktor a féligazságok nagymestere, így természetes, hogy egyben a pávatánc koronázatlan (?) királya is. Erre már sokan felfigyeltek, de most az ENSZ egy magas rangú tisztségviselője is figyelmeztetett a pávatánc káros mellékhatásaira.

index_55.jpg

Fotó Reuters

Zeid Raad al-Husszein az ENSZ emberi jogi főbiztosa pontosan tudja a magyar miniszterelnökről, hogy a táncparkett ördöge amikor pávatáncot jár, ezért hasonlította olyan populistákhoz, mint Geert Wilders, holland szélsőjobboldali politikus, Donald Trump amerikai elnökjelölt, Marine Le Pen, a francia Nemzeti Front vezetője, Milos Zeman cseh államfő, Norbert Hofer osztrák szabadságpárti elnökjelölt és Nigel Farage, az Egyesült Királyság Függetlenségi Pártjának volt vezetője, a Brexitet támogató egyik brit politikus.

Igazán impozáns névsor, hiszen úgy is jellemezhetnénk ezt a társaságot, ők azok, akik politikájukat népmesei elemekre, az emberek csodavárására, az egyszerű, ám kivitelezhetetlen megoldásokra alapozzák. Kerültek már hatalomra olyan populista szólamokkal politikusok, hogy megvédik népüket az idegenektől, az ármánykodóktól, a más kultúrájú emberektől, de a végén a népet kellett megvédeni az ilyen autokratáktól.  A jordániai ENSZ-tisztségviselő igen pontosan fogalmazta meg e politikusok ars poétikáját: „Eltérő módon, de mindannyian arra vágynak, hogy olyan tiszta és csodálatos formában támasszák fel a múltat, amelyben a napsütötte mezőket a nemzetiségi vagy vallási alapon egységbe tömörült népek lakják.” Ilyen országok nem voltak a történelem folyamán és valószínűleg nem is lesznek soha. Ha valaki erőszakkal akar egyenkultúrát, egyenvallást, egyenvilágnézetet kialakítani a saját országában, annak nagyon durva eszközökhöz kell folyamodnia, ami fajvédelmi törvényekhez, sőt genocídiumokhoz vezetett mindenhol a világon.

Orbánnak, mint egykori liberális politikusnak tudnia kell, hogy a tűzzel játszik, hiszen a történelem nagy tanítómester. Ha valahol államilag kezdtek uszítani kisebbségek ellen, ott előbb-utóbb elszabadult a pokol, és a felbujtók maguk sem tudták visszafogni a felhergelt tömegeket, ha már úgy látták, az indulatok túl magasra csaptak. Emlékezzünk csak a tuszik ruandai lemészárlására, melyet a hivatalos hutu propaganda készített elő, vagy - hogy ne menjünk messzire -, a délszál háborúk idején a darabokra hulló Jugoszlávia nacionalista politikusai mennyi gyűlöletet szítottak a korábban velük egy országban élő népek ellen. Orbán most idegenek, más kultúrájú és más vallású emberek ellen uszít, ám egy ilyen felfokozott hangulatban mindenkit megtalálnak azok, akik komolyan veszik a kormány gyűlölködő szlogenjeit. Nem véletlen, hogy a Husszein a fent említett politikusok (köztük Orbán Viktorral) ideológiáját az Iszlám Államéhoz hasonlította. Az IS is arra alapozza hatalmát, hogy csakis az általuk hirdetett ideológia az üdvözítő, aki nem ért egyet velük, netán más vallású, annak nincs helye korábbi hazájában.     

www_un_org.jpg

Fotó: www.un.org

Husszein kijelentései jól érzékeltetik, hogy a szélsőségek egymást erősítik, bár látszólag egymás ellen küzdenek, lényegében szövetségesek. Így erősítette egymást a 90-es években a horvát és a szerb nacionalizmus, de így feszülnek egymásnak napjainkban a török és kurd szélsőségesek is. Ha nem lenne az Iszlám Állam vallási fanatizmusa, nem erősödnének Európában az olyan szélsőséges pártok, mint a Nemzeti Front Franciaországban, a német AfD, a holland PPV, és nem utolsó sorban nem lehetne a siker reményében kvótanépszavazást tartani Magyarországon. Azok a szélsőséges pártok, melyek nyílt EU ellenességükkel az európai közösség alapértékeit kérdőjelezik meg, és próbálják szétverni a demokratikus hagyományokra épülő uniót lényegében nagy szolgálatot tesznek az Iszlám Államnak. A terrorizmus ugyanis eléri a célját, nem az egységet, nem az összefogást és szolidaritást erősítik a különböző merényletek, hanem a feldarabolódást, az egyéni megoldásokat, a kicsinyes politikai haszonszerzést.

danubeinstitute_blog_hu.jpg

             Fotó: danubeinstitute.blog.hu

Azok az európai emberek, akik félnek a bizonytalan jövőtől, a más kultúrájú, más bőrszínű és vallású népektől nem azzal védik meg magukat, ha nagyhangú populistákat juttatnak kormányra, akiknek csak addig nagy a szájuk, amíg hatalomra nem kerülnek, és ha cselekedni kéne, már nincs hozzá sem ötletük sem bátorságuk. Legjobb példa erre a brit Brexit, amely megmutatta azt a bénultságot, amit egy jól hangzó, ám üres szlogen tud kiváltani egy jómódban élő társadalomból. Az igazi megoldás a szorosabb együttműködés az EU tagországai között, a populisták lesöprése a politikai porondról, hogy a válságot kirobbantó iszlám szélsőségesek ne dörzsölhessék elégedetten a tenyerüket, amikor egymással marakodó uniós országokba űzik a menekültek millióit. Mert, ahogy egy dakota közmondás tartja: „Ha fegyelmezett rendben vágtatnak harcosaid a csatába, kétszer akkorának tűnik a sereged, mintha összevissza lovagolnának."

130 komment Orbán Viktor Pávatánc Tovább
Sosem volt, és nem is lesz az, amit Orbán Viktor ígér Tovább
Facebook Tetszik
0
130 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Szorult helyzetében az időt húzza Orbán Viktor Szorult helyzetében az időt húzza Orbán Viktor
  • Hol tart Orbán Viktor brandépítése? Hol tart Orbán Viktor brandépítése?
  • Orbán Viktor Kijevben Orbán Viktor Kijevben
  • Önmagát minősíti a Fidesz a finnek és svédekhez küldött delegációval Önmagát minősíti a Fidesz a finnek és svédekhez küldött delegációval
  • Elhibázott külpolitikai stratégiáját próbálja menteni az Orbán-kormány Elhibázott külpolitikai stratégiáját próbálja menteni az Orbán-kormány

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr5511682041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (130)
Az utolsó 100 komment:

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.07. 16:13:08

@Peterpapo: Nagyon pontos!

@a BircaHang Média szerk.: Nem téves, mérhetetlenül precíz leírás.
Válasz erre 

kvadrillio 2016.09.07. 16:13:36

@kvadrillio: FAZEKASRÓL PEDIG ASSZITTEM MÁR RÉG SEGGBERÚGTÁK.....ÉS ALASZKÁIG REPÜLT.....
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2016.09.07. 16:14:40

@Ballib Cenzúrázók Réme 11:

Ha Soros a 80-as években nem lázítja fel az országunkat a sok mocskos beszervezett ügynökeivel, akkor nem sikerült volna leváltania a Kádár rendszert és akkor Orbán Viktor már 1994-ben MSZMP pártfőtitkár lehetett volna. De legkésőbb 1998-ban.

Ehelyett még a renszerváltás előtt, 1988-ban megalapította az ellenzéki FIDESZ-t. Nem nagyon lehetett a rendszer kegyeltje, mint egyes ellenzéki politikusok.

"De a mocskos Soros és a még mocskosabb nyugat fellázította a népet a hazánkban, de Orbán Viktort szeerncsére nem sikerült eltakarítaniuk az útból mint mondjuk Janukovicsot. Vagy Gusztáv Huszákot."

Sikerült, de csak átmenetileg, 2002-ben. Meg is lett az eredménye.

"És 2010-ben Orbán Viktor visszatért, a nép le se akar szakadni róla, és így most végre visszaindulhatunk vele oda, ahonnan 1989-ben eltérítettek minket a liberális Sorosék és a norvég imperialisták."

Elég csak 2002-ig visszamenni, jól álltunk makrogazdaságilag. Az a fránya nép visszaszavazta a hatalomba, mert rájött, hogy valamit nagyon elrontottak 2002 után.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2016.09.07. 16:15:46

Szerintem jelentős különbség van az életkorral, tapasztalatok szerzésével járó politikai nézetváltozások és a haszonleső, nyereséghalmozó gerinctelen szélforgó között. Az előbbi egy fejlődés, melynek stációi, építőelemei maradnak az aktuális személynek, részei személyiségének, kialakult világnézetében súlyozott formában jelen vannak a különböző nézetek hasonló és különböző jegyei. Az ilyen személy a kialakult problémákat komplexen ítéli meg, nem hajlamos a dogmatikus ideológiai megoldásokra. A másik mindig úgy fordul ahogy éppen a legnagyobb támogatottságot reméli, próbálja a támogatók ideológiájàt kiszolgálni, az ideológia dogmatikus részeire ráerősíteni, mert így könnyű az egységet egybentartani. Viszont közben arat, és amint lehet megszabadul a támogatói kényszertől, mert valójában nincs semmilyen erkölcsi, ideológia nézete, csak kezdeti elkerülhetetlen rossznak tekinti.
Válasz erre 

kvadrillio 2016.09.07. 16:17:32

Ön szerint meddig erősödnek a szélsőséges pártok Európában?

AMÍG A RADIKALIZMUS ERŐSÖDIK !

ÉS...A RADIKALIZMUS EGYRE JOBBAN ÉS JOBBAN ERŐSÖDIK......SŐT ! MÉG ANÁÁÁÁÁL JOBBAN IS ERŐSÖDIK !!!!! :o) ..... az egyre több hülye harácsoló politikuskák mijattt......
Válasz erre 

kvadrillio 2016.09.07. 16:20:25

@atomic power 1986DucaDuca: ..hmmm....ha viktorkát eddig még nem takarították el, akkor nem is igen akarták eltakarítani. HA AKARTÁK VOLNA MÁR MÁSUTT VENNÉ A LEVEGŐT. :)...vagy nem venné...
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2016.09.07. 16:24:23

@Peterpapo: "Lehet, hogy ez így van, de ettől még Orbán akkor is egy köpönyegforgató, gerinctelen kis féreg."

Érdekelene, hogy mi a véleményed a német kancellárról, figyelembe véve életútját?l
Válasz erre 

kvadrillio 2016.09.07. 16:25:56

a finesz az szdsz-szárnya alól n őtte ki magát.....HOGY MOST MÉG HATALOMBAN VAN, AHHOZ KELLŐEN RAFINÁLTNAK KELLETT LENNIE, SEGÍTŐIVEL EGYÜTT !
A POLITIKUSI MANIPULÁCIÓK VISZONT EGYRE HAMARABB DERÜLNEK KI ÉS KÉSŐBB MÁR NEM LESZ LEHETŐSÉG ERRE...
ÉS LŐŐŐŐN !!! MEXÜNIK A PÁRTRENDSZER.........

...kérdés hányan maradnak élve a politikusok közül.....:)
Válasz erre 

chrisred 2016.09.07. 16:27:25

Már hogyne lett volna nemzeti, etnikai és nyelvi (ha a kereszténységet egységes vallásnak tekintjük, akkor vallási) egységbe tömörült nép által lakott ország. Clemeceau Trianonban ilyennek álmodta meg Magyarországot...
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2016.09.07. 16:29:18

@kvadrillio: "..hmmm....ha viktorkát eddig még nem takarították el, akkor nem is igen akarták eltakarítani. HA AKARTÁK VOLNA MÁR MÁSUTT VENNÉ A LEVEGŐT. :)...vagy nem venné..."

Demokratikus eszközökkel nehéz lenne. Pénzhatalmi eszközökkel nagyobb lenne az esély, de az meg nem érdeke az EU-nak.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2016.09.07. 16:35:27

@BiG74 Bodri: Ez mind szép, csak a politika nem erről szól. A politika a hatalom megszerzése és megtartása. Aztán a nép dönt arról, hogy kivel mit, meddig.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2016.09.07. 16:42:16

@Peterpapo: "Fideszes felfogás szerint balliba az, aki meri kritizálni Orbán tevékenységét, aki meg gondolkodás nélkül, mindent beszop, amit mond, az az igazi, nemzeti érzelmű, magyar ember."

Ennek van más olvasata is. Aki saját véleménye alapján valamilyen kérdésben egyetért a kormánypárttal (pl,: migráns kérdés) az egyből bérencnek számít.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2016.09.07. 17:08:26

@atomic power 1986DucaDuca:
A politika sokféleképpen és sokmindenről szól, a kérdés, hogy a hatalmat minek akarja megszerezni valaki, és ezen motiváltsághoz mit tesz, mit vállal be, innentől számít, hogy köpönyegforgató megélhetési szarkeverő, vagy politikus.
De abban igazad van, demokrácián belül a nép egy része eldönti kit akar és meddig.
Válasz erre 

kvadrillio 2016.09.07. 17:14:51

DEBASSZAMEG MÁRIA-JÉZUS.TERÉZANYAMEGA MINDENSZENTEK ! MIJAFASZVAN EBBEN AZ ORSZÁGBAN ?????

2016. 09. 7. 16:02
Makai Tibor
Hartaházi Miklós
Lőrinci Piac
offshore
Jobbik
Offshore cégek állnak a Lőrinci Piac működése mögött

Közleményt adott ki szerdán a XVIII. kerületi Jobbik, mondván, számtalanszor fordultak már a Lőrinci Piac árusai a rendkívül magas bérleti díjak miatt hozzájuk. És ez nem minden: valójában egy offshore cégbirodalomról van szó.

Mint Makai Tibor önkormányzati képviselő és Hartaházi Miklós, a 18. kerületi Jobbik elnöke írta, a piac ura az Urban Market Project Kft., amely két offshore cég tulajdonában áll, ügyvezetője pedig Shimon Biton izraeli üzletember. A tulajdonos cégek közül az EUROPIAC REAL ESTATE Ltd. a Seychelle-szigetekre, a Galaton Europe Inc. pedig a Brit Virgin-szigetekre van bejegyezve.

A piac szerződésének vizsgálata során a Jobbik kiderítette, hogy a szerződés hemzseg az önkormányzat, és így a kerület lakosai számára hátrányos rendelkezésektől. Ilyen például annak kizárása, hogy az önkormányzat rendes felmondással megszüntethesse a szerződést, vagy a szerződés azon pontja, amely megtiltja az önkormányzat számára, hogy másik piacot létesítsen.

Szerették volna megtudni, hogy annak idején kik szavazták meg a szerződést, továbbá szerették volna megkapni a szerződés elválaszthatatlan részét képző mellékleteket, azonban ezek tartalmát továbbra sem ismerhették meg.

Ezért közleményükben felszólítják a XVIII. kerületi önkormányzat fideszes vezetését, hogy a kért dokumentumokat mielőbb adják ki,

"ellenkező esetben azt feltételezhetik, hogy annak idején a Fidesz és az MSZP kéz a kézben szavazta meg a kerület izraeli befektetők és offshore cégek általi kiszipolyozását."

A Jobbik előterjesztést nyújtott be a képviselő-testület soron következő ülésére, amivel szeretnék elérni, hogy az önkormányzat a szerződés jogi és célszerűségi felülvizsgálatát végezze el, valamint e felülvizsgálat eredménye tükrében a szerződések módosítását érje el, annak érdekében, hogy az Önkormányzat számára az aránytalanul hátrányos helyzet megszűnjön.
Nyomtatóbarát változatSend by emailPDF version
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2016.09.07. 17:35:59

@BiG74 Bodri: "A politika sokféleképpen és sokmindenről szól, a kérdés, hogy a hatalmat minek akarja megszerezni valaki, és ezen motiváltsághoz mit tesz, mit vállal be, innentől számít, hogy köpönyegforgató megélhetési szarkeverő, vagy politikus."

Teljesen egyetértek! A nép pedig eldönti, hogy kit minek tart, ki kell neki!
Válasz erre 

willcox 2016.09.07. 18:06:12

Orbán zseniális politikus, dobálja a gumicsontokat, hülyét csinál az ellenzékből, nagyokat harap a közvagyonba, mindezt úgy, hogy a népszerűsége sem csökken.
De szerintem ez nem fejlődés, inkább egyre romlottabb, gátlástalanabb emberré vált. Jó lenne, ha ezt sokan észrevennék végre.
Válasz erre 

2016.09.07. 18:54:03

@viragildi: Szerinted a főtanácsos muszlimsága alapból megmagyarázza, hogy szót merészelt emelni a VEZÉR és a hozzá hasonló populista szemétládák ellen. Ezzel valójában igazat adsz a főtanácsosnak. És az a szomorú, hogy ezt észre sem veszed.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2016.09.07. 19:05:05

@atomic power 1986DucaDuca:
Igen. De mennyire jó lenne, ha tiszteletben lenne ez tartva, minden esetben.
Válasz erre 

Janossz 2016.09.07. 19:25:28

@atomic power 1986DucaDuca:

"Elég csak 2002-ig visszamenni, jól álltunk makrogazdaságilag. Az a fránya nép visszaszavazta a hatalomba, mert rájött, hogy valamit nagyon elrontottak 2002 után. "
Ezt azért levezethetnéd, szerintem Rajtad kívül ember nem érti...
Megint itt tobzódtok, a 888 bezárt?
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2016.09.07. 19:51:11

@Janossz: ""Elég csak 2002-ig visszamenni, jól álltunk makrogazdaságilag. Az a fránya nép visszaszavazta a hatalomba, mert rájött, hogy valamit nagyon elrontottak 2002 után. ""

"Ezt azért levezethetnéd, szerintem Rajtad kívül ember nem érti...
Megint itt tobzódtok, a 888 bezárt?"

Mit nem lehet ezen érteni? Már ezerszer téma volt! Meg kell nézni a makrogazdasági statisztikákat. Mennyi volt az államadósság 2002-ben és mennyi 2010-ben. Növekvő államadósság mellett alig volt növekedés. 2006-ra nagyon legyengült a gazdaság. Igy mentünk neki a pénzügyi világválságnak, ami minket sokkal jobban érintett, mint a környező országokat. Az IMF-hez kellett fordulnunk hitelért. Uniós belépésünk óta túlzott deficit eljárás alatt álltunk. A lakosság, önkormányzatok eladósodtak nagyrészt devizában. A rossz gazdasági helyzetet eltitkolták a közvélemény előtt 2006 -ig a választási győzelem érdekében. Innentől tovább zuhant a kormányzóképesség és a hitelesség a közvélemény szemében. Mindezt tetézte a ciklus végén bevezetett megszorítások, amit már közvetlenül is érezték sokan.
Válasz erre 

Peterpapo 2016.09.07. 20:42:46

@a BircaHang Média szerk.:

Téves. Aki nem fideszes, az mind ballib. Mármint a fideszes felfogás szerint.
Válasz erre 

Peterpapo 2016.09.07. 20:43:28

@atomic power 1986DucaDuca:

Nincs véleményem, mert nem ismerem a német kancellár életútját.
Válasz erre 

Peterpapo 2016.09.07. 20:47:36

@atomic power 1986DucaDuca:

Annak olvasatában, amit eddig a kormány művelt (pl migránskérdés) nincs miben egyetérteni a kormánypárttal (pl: lenyúlások, korrupció, felesleges stadion építések, felcsúti kisvasút, stb) És még mielőtt megkérdeznéd migráns kérdésben semmi mást nem csináltak, mint hangulatot keltettek.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2016.09.07. 21:45:53

@Peterpapo: "Nincs véleményem, mert nem ismerem a német kancellár életútját."

Kedves Peterpapo! Legalább annyira publikus, mint a miniszterelnök életútja.

"Annak olvasatában, amit eddig a kormány művelt (pl migránskérdés) nincs miben egyetérteni a kormánypárttal (pl: lenyúlások, korrupció, felesleges stadion építések, felcsúti kisvasút, stb) És még mielőtt megkérdeznéd migráns kérdésben semmi mást nem csináltak, mint hangulatot keltettek."

1/ A Magyar Kormány elsők között sürgette az EU külső határainak védelmét. Süket fülekre talált.

2/ Elsők között javasolta befogadó táborok unión kívüli létesítését és pénzügyi támogatását

3/ Elsők között sürgette a háborús konfliktusok megszüntetését.

4/ Mindvégig betartotta a nemzetközi szerződéseket. Amikor nem tudta betartani, az a szerződések elégtelensége, a tömeges migráció kezelésére alkalmatlan volta miatt történt.

5/ A schengeni rendszer mementése érdekében elsőként lépett határzár létesítésével a zöld határon.

6/ A határzár létrehozása lehetővé tette a migránsok ellenőrzését, szűrését és a beáramlás lassítását . Ez a határzár előtt kizárt volt.
Ha nem épült volna ki a határzár, akkor Ausztria építette volna ki a nyugati határunkon, súlyos gazdasági hátrányt okozva nekünk.

7/ Szoros együttműködést alakított ki a V4-ek többi tagjával és a balkáni útvonalba eső többi országgal a válság kezelése érdekében.

Ezek mind kényszerintézkedések voltak, mert az unio gyakorlatilag nem tett semmit a migránsválság megoldására.

Az unio jelenlegi hozzállása a migránsválsághoz rossz az unionak is és rossz a migránskibocsájtó államoknak is. Fiatal korosztályok, akikre az országuk ujjáépítésére lenne szükség, egy betelepítési kísérlet részeseivé válnak. A betelepítés nagyrészt sikertelen lesz, erre már van tapasztalat, a kibocsájtó országok pedig elveszítik munkaerejük nagy részét. Az egész egy álhumanizmus, de hát a pokolba vezető út is csupa jóindulattal van kikövezve,
Válasz erre 

Peterpapo 2016.09.07. 22:17:14

@atomic power 1986DucaDuca:

Lehet, hogy publikus, de egyáltalán nem érdekel, hiszen semmi közöm hozzá, ellentétben az országom miniszterelnökével, akihez annál több közöm van és amíg a német kancellár életútját pont leszarom, addig Viktoré itt zajlott a szemem előtt.

Nem. A magyar kormány az elsők között magyar nyelvű plakátokat helyezett ki a közterületekre a menekülteknek, migránsoknak, akik egy szót sem tudnak magyarul, olyan helyekre is, ahol 0 darab migráns volt, ergó hangulatot keltettek. A magyar kormány az elsők között volt, aki kerítést emelt az országhatárra, ahelyett, hogy megerősítette volna az ellenőrzést és azonnal több embert vezényelt volna a beléptetésre. A magyar kormány továbbra is milliárdokat ölt stadion építésre ahelyett, hogy normális táborokat épített volna, ahol a menekülteket, migránsokat emberi módon el tudta volna helyezni, amíg leellenőrzik őket. A magyar kormány az elsők között volt, akik ellenőrizetlenül vonatszám utaztatta át a menekülteket, migránsokat nyugat felé. Persze most lehet azt mondani, hogy nem lehetett ellenőrizni őket, mert nem volt útlevelük, mivel direkt eldobálták azokat, de erre az lett volna a megoldás, hogy például a magyar nyelvű hangulatkeltő plakátok helyett angol nyelven kiírják mindenhova, hogy ha nincs útleveled nem jöhetsz be, stb, stb. A magyar kormány elsők között írta ki a plakátokra, hogy ne vedd el a magyarok munkáját, majd elsők között mondta, hogy ezek nem is akarnak dolgozni, csak a segélyt követelik. Egyetlen pillanatig sem tartották be a nemzetközi szerződéseket és az nem szerződések elégtelensége miatt volt, hanem azért, mert inkább a hangulatot keltették minden cselekvésükkel, minthogy megoldást kerestek volna. Ha a migránsválság rossz a kibocsátó államoknak, akkor nyilván nekünk sem jó a jelenlegi politikai élet és elit miatt százezrével külföldre menekülő fiataljaink elvesztése. És igen találó az utolsó mondatod a magyar kormányra vetítve. Álhumanizmus és álszent minden ténykedésük jól megtűzdelve áljóindulattal, amivel a vesztébe vezetik a népet és az országot.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2016.09.07. 23:22:44

@Peterpapo:

Kedves Peterpapo!

A magyar kormány az elsők között magyar nyelvű plakátokat helyezett ki a közterületekre a menekülteknek, migránsoknak, akik egy szót sem tudnak magyarul, olyan helyekre is, ahol 0 darab migráns volt, ergó hangulatot keltettek.

"A magyar kormány az elsők között volt, aki kerítést emelt az országhatárra, ahelyett, hogy megerősítette volna az ellenőrzést és azonnal több embert vezényelt volna a beléptetésre."

A cél a beáramlás lassítása és egy ponton a megszüntetése. A német kancellár kijelentette, hogy sokkal jobb a migráns helyzet, kevesebben jönnek, mint egy éve. A széles publikum előtt bírálja Magyarországot a kerítés miatt, majd saját eredményességének tudja be a helyzet javulását. Magyarország nem engedhet tovább több migránst, mint amennyit az osztrákok hajlandók befogadni.

"A magyar kormány továbbra is milliárdokat ölt stadion építésre ahelyett, hogy normális táborokat épített volna, ahol a menekülteket, migránsokat emberi módon el tudta volna helyezni, amíg leellenőrzik őket."

Kapcsolódik az előzőhöz. A cél a megállítás. A befogadóhelyekre pedig nem azért nem mentek be, mert olyan rossz az elhelyezés, hanem azért, mert minél hamarabb a célországokba akartak jutni,
Úgy pedig nem lehet lelenőrizni a migránsokat, ha szétszóródnak az országban. Németországban több százezer migráns hollétéről nem is tudnak.

"A magyar kormány az elsők között volt, akik ellenőrizetlenül vonatszám utaztatta át a menekülteket, migránsokat nyugat felé."

Pont ezért volt szükség a zöld határ lezárására, hogy ellenőrzött módon lépjenek be.

"Persze most lehet azt mondani, hogy nem lehetett ellenőrizni őket, mert nem volt útlevelük, mivel direkt eldobálták azokat, de erre az lett volna a megoldás, hogy például a magyar nyelvű hangulatkeltő plakátok helyett angol nyelven kiírják mindenhova, hogy ha nincs útleveled nem jöhetsz be".

Nagy naivitás, ha ebben hiszel. Te tényleg komolyan gondolod, hogy ezt a migránstömeget az angol nyelvű táblák megállítják?
A Spanyolországhoz tartozó Ceutábani még a háromsoros kerítés sem állította meg a migránsokat 2005-ben! Kénytelenek voltak gumilövedékeket használni, a marokkói határőrök pedig éleslőszert, annyira elszántak voltak. Pedig Marokkóban nem volt háború.Többen meg is haltak a migránsok közül.

Egyetlen pillanatig sem tartották be a nemzetközi szerződéseket és az nem szerződések elégtelensége miatt volt, hanem azért, mert inkább a hangulatot keltették minden cselekvésükkel, minthogy megoldást kerestek volna."

Vannak nemzetközi szervezetek, bíróságok, akiknek a feladata, hogy számonkérjék a szerződések betartását. Ha úgy van, ahogy mondod, miért nem indult ellenünk kötelezettségszegési eljárás vagy miért nem foglalkozik velünk az Emberi Jogok Európai Bírósága?

"Ha a migránsválság rossz a kibocsátó államoknak, akkor nyilván nekünk sem jó a jelenlegi politikai élet és elit miatt százezrével külföldre menekülő fiataljaink elvesztése."

Igen, valóban nagy veszteség, hogy sok fiatal fejlettebb uniós országban dolgozik. Sajnos ez az EU -ba való belépésünk egyik ára. Beléptünk egy olyan közösségbe, ahol nagy a különbség gazdaságilag a tagállamok között. Az unio egyik alapjogáról beszélünk, a szabad munkaerő vándorlásról. Egyébként lakosság arányosan nem tőlünk mennek el a legtöbben. Görögország az egyik elrettentő példa. De ott van Spanyolország is.

"És igen találó az utolsó mondatod a magyar kormányra vetítve. Álhumanizmus és álszent minden ténykedésük jól megtűzdelve áljóindulattal, amivel a vesztébe vezetik a népet és az országot."

Nem vagyunk egyedül a migránskérdésben! A többi kelet-európai ország is hasonló cipőben jár, mint mi. A V4-ek pedig masszívan kiállnak a kelet-európaiak érdekében. Látszik, hogy itt az eltérő történelmi, szociológiai körülmények okozzák az ellentétet a migráskérdésben a különböző országcsoportok között. Attól még nem vagyunk kevésbé szolidárisak, humánusak, mert más megoldást akarunk. Remélem lesz valamilyen kompromissum, mert tőlünk nyugatra, ha lassan is, de változik a helyzet.

És lehet, hogy akik most vezetők, egy év múlva már nem azok és akkor más nem is olyan érdekes az életútjuk.

Véleménykülönbségünk ellenére:

Tisztelettel
Válasz erre 

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.07. 23:49:11

@Peterpapo: Nagyon szépen összefoglaltad! Sajnos ő nem hisz egy szót se belőle, mert Az Ember Aki Sose Hazudik nem ezt mondja. A valóság cseppet sem zavara őket.
Válasz erre 

Peterpapo 2016.09.07. 23:53:30

@atomic power 1986DucaDuca:

Kedves atomic power!

Továbbra sem látom megoldásnak a beáramlás lassítására és egy ponton megszüntetésére a magyar nyelvű plakátokat és egyéb más hangulatkeltő eszközöket. Azt állítod, hogy, a kerítés építés ezt a célt akarta szolgálni, majd később példaként említed a Spanyolországhoz tartozó Cetábani háromsoros kerítést, amely 2005-ben kevés volt a migráns beáramlás lassítását és egy ponton történő megszüntetését, vagyis volt már egy élő példa a magyar kormány előtt, hogy mennyit is ér a kerítés. Ha a migránsok azért nem mentek be a táborokba, mert minél előbb a célországba akartak jutni, akkor mi szükség volt arra a plakátra, amely felhívta a magyarul nem beszélő migráns figyelmét arra, hogy ne vegye el a magyarok munkáját? Hacsak azért nem, hogy ne menjen nyugatra se, mert a magyarok most éppen oda mennek százezrével dolgozni és élni, a jelenlegi politikai elitünk és életünk elöl menekülvén. A már bejutottakat ellenőrizetlenül szállították keresztül az országon és hogy ez ne így legyen, vagyis ellenőrzötten akarták csak beengedni őket, ezért lezárták a zöld határt és kerítést építettek, hogy senki ne jöhessen be. Ebben egyetlen logikus dolgot látok, ha senki nem jön be, mert nem jöhet, akkor tényleg sokkal gyorsabbá válik az ellenőrzés.

Már ne is haragudj, de valahogy nem vigasztal, ha nem tőlünk mennek el a legtöbben. Lehet, hogy nem ezért nem is lehetek igazi magyar ember, aki annak örül, ha másnak rosszabb, mint neki.

A többi kelet-európai ország nekünk köszönheti, hogy most hasonló cipőben jár, mint mi és nyilván ezért nagyon meg is szerettek minket, ha eddig esetleg nem szerettek volna.

A véleménykülönbségünk ellenére:

Barátsággal
Válasz erre 

Peterpapo 2016.09.07. 23:59:24

@atomic power 1986DucaDuca:

Bocsánat még valami:

"Attól még nem vagyunk kevésbé szolidárisak, humánusak, mert más megoldást akarunk."

Az nem megoldás, hogy szembe megyünk az EU-val és arra hivatkozva, hogy minden migráns potenciális terrorista, tömeggyilkos és megakarja erőszakolni asszonyainkat és lányainkat senkit sem akarunk beengedni Európába.
Válasz erre 

Peterpapo 2016.09.08. 00:05:21

@atpijkamo116:

Én azért reménykedem, mert egyre többüknek nyílik ki a szeme. Én egyébként inkább arra tippelek, hogy szelektív a hallásuk és a memóriájuk. Na meg lusták gondolkodni, vagy ha esetleg mégis megteszik, akkor azt választják, ami nekik a kényelmesebb.
Válasz erre 

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.08. 00:38:29

@Peterpapo: :)) Azért azt vedd hozzá, hogy kétharmaduk fizetett troll. Legkönnyebben arról ismerszik meg, hogy semmilről nem lehet meggyőzni.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2016.09.08. 00:45:21

@Peterpapo:

Kedves Peterpapo! Örülök neki, hogy tudunk egymassal normálisan vitatkozni és elfogadjuk a masikat, mint szuveren szemely.
Semmi problémat nem latok abban, hogy elter a vélemenyúnk, hiszen eltérő a szemelyisegúnk, elterő a tapasztalatunk, stb. A lényeg, hogy a jó szandek vezenyeljen bennünket!

"Továbbra sem látom megoldásnak a beáramlás lassítására és egy ponton megszüntetésére a magyar nyelvű plakátokat és egyéb más hangulatkeltő eszközöket."

Ezt irtam is, hogy a plakatok nyilvan nem állíthatjak meg a tömeget. A ceutai kerítéssel azt akartam illusztralni, hogy még egy nem haborús zónából is mekkora elemi erővel tudnak nekkindulni azok a migransok, akik el akarnak erni egy adott célorszagot. Ettől függetlenül a kerítes műkódott, mert lelassította a mozgast, kifarasztotta őket es nem jutottak at. Ehhez persze az is hozzajarult, hogy a spanyolok gumilövedekekkel belejük lőttek. Tehat a kerítes akkor funkcionál, ha van melle rendelve élőerő! Mikor ezeket a sorokat írom, nem vagyok részvetlen ezek irant az emberek irant, mert biztos megvolt a gazdasagi oka annak, hogy at akartak törni. Sajnos nincs jó megoldas, csak rossz es meg rosszabb. A gazdag allamok feleősek azert, hogy ennyi nyomorúsag van a vilagban.

A kerítes csak egy szükseges rossz, atmeneti megoldas, mert a problemat a gyökerenel, a kiindulasi pontoknal kellene kezelni. Ehhez Magyarorszag egyedül keves, de ahhoz, hogy ne "sodorjon el" bennünket a migransaradat, muszaj volt megepiteni. Az angolok mos eppen falat akarnak epiteni Calais-nal. Eleg rondan elfajult ez a vilag!

" mi szükség volt arra a plakátra, amely felhívta a magyarul nem beszélő migráns figyelmét arra, hogy ne vegye el a magyarok munkáját?"

Valósagos problema, hogy a sok nyugat-europaba bevandorló migrans olcsóbb munkaerökent rontja, a mar amugy is rossz europai munkaerő helyzetet.

"Már ne is haragudj, de valahogy nem vigasztal, ha nem tőlünk mennek el a legtöbben. Lehet, hogy nem ezért nem is lehetek igazi magyar ember, aki annak örül, ha másnak rosszabb, mint neki."

Senki, én sem örülök annak, hogy máshonnan többen mennek el, mert ez mutatja, hogy az EU milyen ellentmondasosan működik! Ez nekünk sem jo, mert egy hajoban evezünk. Messze van, nagyon messze az unio a 2020-ra kitűzött célkitűzesetől a foglakoztatast illetóen. Nyilvanvaló, hogy sulyos vezetesi zavarok vannak.

"A többi kelet-európai ország nekünk köszönheti, hogy most hasonló cipőben jár, mint mi és nyilván ezért nagyon meg is szerettek minket, ha eddig esetleg nem szerettek volna."

Szerintem az elhibazott nagyhatalmi politikanak!

Tisztelettel
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2016.09.08. 00:55:21

@Peterpapo:

"Az nem megoldás, hogy szembe megyünk az EU-val és arra hivatkozva, hogy minden migráns potenciális terrorista, tömeggyilkos és megakarja erőszakolni asszonyainkat és lányainkat senkit sem akarunk beengedni Európába."

Irtam, hogy szerintem a celorszagoktol függ, hogy hany főt engedünk at, ellenőrzötten. A szűk keresztmetszet egyre inkabb úgy néz ki, hogy Ausztria. Nem minden migráns az, ami leírtal. Volt mar alkalmam vonaton etellel es itallal kinalni egy migrans csalad kisgyerekeit. Helyes csalad volt. A nepszavazasi kerdes pedig szerintem lehetóseget teremt Magyarorszag szamara is egy korlatozott, parlament altal jovahagyott befogadasra.
Válasz erre 

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.09.08. 05:43:10

@Peterpapo:

Te is tudod, hogy ez nem igaz. Mutass fideszest, aki ballibnek nevezett volna LMP-st, jobbikost, Thürmer-hívőt, stb.
Válasz erre 

chrisred 2016.09.08. 06:11:23

@atomic power 1986DucaDuca: 1. Mit jelent a külső határok védelme? Ukrajna esetében érthető, hogy Krím annektálása után pár száz kilométerrel odébb került, de ki akarja áthelyezni az uniós országok határait - jó, mondjuk Görögország a görög-török határt keletebbre. Amúgy az Unió legnagyobb része tengeri határ. tettünk valamit a közös uniós hadiflotta felállítása érdekében? Tehát: duma, duma, duma...
2.És felvette a diplomáciai kapcsolatot a célországok vezetőivel, a magyar költségvetésben elkülönítette az ország hozzájárulását a táborok létesítéséhez. Ja, nem. Duma, duma, duma...
3. Ezt még politikustól soha nem hallottam. Duma, duma, duma...
4. Szerintem is betarthatatlan a Btk. ezért gyorsan megölök valakit.
5. Mi a kettő között a kapcsolat? A schengeni rendszer fenntartása érdekében a feleadatunk az lett volna, hogy azonosítsuk a határon átkelni szándékozó személyeket, kiderítsük a tartózkodásuk jogcímét és az Unióban körözött személyeket kiszűrjük. A határzár meg csak arra volt jó, hogy a forgalmat másfelé tereljük, közben az ideológiai szervezet bűnözés átmenő forgalma szabadon konspirálhatott Budapesten.
6. Egy határzár nem képes egy határon átkelő személyt ellenőrizni, ehhez szakképzett és megfelelően irányított idegenrendészeti állomány szükséges. Mi mit tettünk ennek érdekében? Csökkentettük a Bevándorlási Hivatal költségvetését.
7. A V4-ek közül egyedül mi vagyunk a balkáni útvonalon. Mit tud segíteni a többi? Lengyelország, aki a V4-ek lakosságának nagyobbik felét adja, megszavazta a kvótahatározatot. Akkor mi miért nem működtünk együtt velük?
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2016.09.08. 07:55:20

@chrisred:

A 3. ponthoz egy péda

2015. október:

"A szíriai és iraki háború megszüntetése alapvető fontosságú nemcsak a migrációs válság, hanem a világ biztonságának szempontjából is – mondta Németh Zsolt, a külügyi bizottság fideszes elnöke a testület ülése után tartott sajtótájékoztatóján, Budapesten."

2016. április Európai Néppárt kongresszusa

Schengen 2.0 magyar akcióterv

1. Határok

Biztosítani kell a külső határok, valamint az EU-s állampolgárok rendszeres ellenőrzésére vonatkozó, már meglévő EU-s és schengeni jogszabályok (Schengeni határ-ellenőrzési kódex) tényleges érvényesülését. Ennek továbbra is tagállami jogkörnek kell maradnia, de amennyiben valamely tagállam nem tudja teljesíteni ezen kötelességét, úgy az Európai Határvédelmi Ügynökségnek kell beavatkoznia az érintett tagállammal történt megállapodás szerint. Megállapodás hiányában a tagállam schengeni tagsága felfüggesztésre kerülhet.

2. Azonosítás

A külső határvédelem továbbfejlesztése elsősorban az EU-s határregisztrációs rendszeren keresztül, valamint a külső határokon átlépő személyek biometrikus azonosítási adatainak kötelező rögzítése által.

3. Korrekciók

A közös európai menekültügyi rendszer korrigálása, ideértve a megfelelően működő dublini rendszer visszaállítását, valamint annak teljes körű érvényesítését Görögországban. A menekültügyi jogokkal való visszaélés ellen súlyosabb, nemzetállami szinten alkalmazott szankciókkal kell fellépni.

4. Az Európai Unión kívül

A menekültügyi eljárásokat az EU területén kívül, zárt és őrzött hotspotokon kell lefolytatni, az EU területére történő első belépés előtt. Az EU-nak pénzügyi hozzájárulást kell biztosítania a megfelelő tartózkodási körülmények és a biztonságos hotspotok kialakításához.

5. Megállapodások

A visszafogadásra és visszatérésre vonatkozó megállapodásokat a származási és tranzitországokkal kell megkötni, és velük együttműködve kell érvényre juttatni.

6. Visszatérés

Az illegális migránsokat vissza kell küldeni a biztonságos származási vagy tranzitországokba.

7. Feltételesség

Az EU kül- és biztonságpolitikájának, valamint fejlesztési és vízumpolitikájának biztosítania kell az uniós migrációs politika céljainak teljesülését. Az uniós politikák alakulását a harmadik országok együttműködési készségétől kell függővé tenni.

8. Segítségnyújtás

Az uniós migrációs politika megvalósítására irányuló erőfeszítéséket a szükséges pénzügyi és egyéb támogatás biztosításával kell elősegíteni az elsődleges célországokban, valamint a nyugat-balkáni országokban.

9. Biztonságos országok

Létre kell hozni egy közös európai listát a biztonságos harmadik országokról, és ezt alkalmazni kell a hotspotok kialakításakor is. Figyelembe kell venni, hogy számos biztonságos ország átszelése után a menedékkérők nem állnak konkrét fenyegetettség alatt.

10. Önkéntesség

A demográfiai és munkaerő-piaci kihívásokra adandó válaszoknak szuverén tagállami döntéseknek kell lenniük. Az Európai Unióról szóló szerződés 5. cikke (2) bekezdése értelmében nemzeti kompetencia kell, hogy maradjon az arról való döntés, hogy a tagállam nemzeti, vagy EU-n belüli forrásokra és politikákra, vagy az EU-n kívülről érkező bevándorlókra hagyatkozva kíván válaszokat adni a kihívásokra. Semmilyen kötelező és automatikus mechanizmus ne kerüljön bevezetésre.

Az ügy kiemelkedő politikai fontossága miatt az Európai Tanácsnak folyamatos iránymutatást kellene biztosítania a jogalkotási folyamatok tekintetében.
Válasz erre 

Peterpapo 2016.09.08. 10:50:52

@a BircaHang Média szerk.:

Te melyik bolygón élsz? Minden blogon ez megy. Ha nem értesz egyet a kormány ténykedésével, mondandójával, vagy ha kritizálod a visszaéléseiket, korrupciójukat, akkor rögtön balliba vagy, akit a Soros pénzel.
Válasz erre 

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.09.08. 11:18:37

@Peterpapo:

Az, hogy a ballibekt ballibezik természetes, de ezzel mi a gond?
Válasz erre 

Peterpapo 2016.09.08. 11:19:15

@atomic power 1986DucaDuca:

"Ezt irtam is, hogy a plakatok nyilvan nem állíthatjak meg a tömeget."

Innentől kezdve már csak egy lépés elismerni, hogy a plakátok semmi másra nem voltak jók, mint hangulatkeltésre és ami a legszebb, hogy ez volt az első lépése a kormánynak. Ezután ennek fényében újra át kellene gondolni, amit ezután tettek, vagy nem tettek.

Nem a bevándorlók tehetnek arról, hogy rossz a munkaerő piac helyzete Európában, hiszen nagyon sok kelet-európai is olcsóbban vállalt munkát eddig is nyugaton, mert nekik az is jóval több pénz és jobb megélhetés, mintha otthon maradtak volna. És most képzeld a menekülteket, migránsokat, akiknek még a kelet-európai embereknél is sokkal rosszabb a helyzete.

A migránsok nagy része egyébként keresztény, ezért is menekültek el az iszlám területekről, de a kormány azt állítja, hogy ezek az emberek más vallásúak, ami nem igaz. Más kultúrából jöttek, de a kínaiak is, azokat meg senki sem állította meg, pedig ők aztán tényleg a magyarok munkáját vették el azzal, hogy kerekednek mindenfélével jóval olcsóbban, mint a magyar tulajdonú boltok és adót sem fizetnek rendesen, de persze arra a kormány nem mondott semmit, csak a multikat cseszteti. Nem is beszélve a sok kínai kajáldáról. Érdekes, azokkal sem tettek semmit, de azért az Ubert kizavarták az országból. Máshol már megkérdeztem, de senmi sem adott választ arra, hogy mi a helyzet az Oscarosokkal? Azokat miért nem csesztetik? Ugyanazt csinálják, mint az UBEr, csak nem városon belül, hanem városok között, ezzel is csökkentve a távolsági busz cégek és a MÁV bevételeit. Ezek az "apró" dolgok mind arra utalnak, hogy ez egy képmutató, hazug kormány élükön Viktorral.

"Mikor ezeket a sorokat írom, nem vagyok részvetlen ezek irant az emberek irant, mert biztos megvolt a gazdasagi oka annak, hogy at akartak törni. "

"Nem minden migráns az, ami leírtal. Volt mar alkalmam vonaton etellel es itallal kinalni egy migrans csalad kisgyerekeit. Helyes csalad volt."

Engem nem arról kell meggyőzni, hogy te egy normálisan gondolkodó ember vagy, hanem arról, hogy a kormány nem hazudik és álszenteskedik.

"A nepszavazasi kerdes pedig szerintem lehetóseget teremt Magyarorszag szamara is egy korlatozott, parlament altal jovahagyott befogadasra."

Ez az amit nem tudunk, mert az EU el is fogadhatja a magyarok döntését, meg nem is. És ha el is fogadja, lehet lesznek következményei, mint például a meglebegtetett 350 ezer euró / fő megfizetése. Könnyen lehet, hogy ez az egész szavazás semmi más csak egy jó drága cirkusz a népnek.
Válasz erre 

Peterpapo 2016.09.08. 11:28:23

@a BircaHang Média szerk.:

És amikor ballibezel, akkor tudod az illetőről, hogy Jobbikos, LMP-s, vagy elég annyi, hogy nem ért egyet a kormánnyal? Nem mellesleg fideszes felfogás szerint vannak rossz kommunisták és vannak jó kommunisták. Illetve voltak a szemét oroszok, akik 40 évig megszállták az országot és vannak a mostani oroszok, akiknek meg a seggét kell nyalni.

Vicces mi?
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2016.09.08. 11:35:47

@chrisred: "Amúgy az Unió legnagyobb része tengeri határ. tettünk valamit a közös uniós hadiflotta felállítása érdekében?"

Van unios hadiflotta. Az Égei-tengeren tevékenykedő, Sophia elnevezésű haditengerészeti misszió műveleteit. most terjesztik ki
a líbiai felségvizekre is.

"És felvette a diplomáciai kapcsolatot a célországok vezetőivel, a magyar költségvetésben elkülönítette az ország hozzájárulását a táborok létesítéséhez."

A schengen 2.0-ban is sürgeti a kormány a pénzügyi támogatásokat a válságkezelés érdekében.

"Szerintem is betarthatatlan a Btk. ezért gyorsan megölök valakit."

Nem a mi hibánk, hogy nincsenek a jelen tömeges migráció kezelésére megfelelő szerződések.

"Mi a kettő között a kapcsolat? A schengeni rendszer fenntartása érdekében a feleadatunk az lett volna, hogy azonosítsuk a határon átkelni szándékozó személyeket, kiderítsük a tartózkodásuk jogcímét és az Unióban körözött személyeket kiszűrjük."

A zöld határokon történő tömeges, törvénytelen bevándorlás idején a fenti feladat csak határzár létesítésével oldható meg. Falak és kerítés nélkül még egy rendezvény sem biztosítható!

"A határzár meg csak arra volt jó, hogy a forgalmat másfelé tereljük"

Igen, ez volt a célja, ez teszi lehetővé az ellenőrzött belépést! A forgalmat a kapukhoz tereltük.

"Egy határzár nem képes egy határon átkelő személyt ellenőrizni, ehhez szakképzett és megfelelően irányított idegenrendészeti állomány szükséges. "

Rengeteg ember dolgozik a határátkelőkön, akiknek ez a feladata. Annyian vannak, amennyi szükséges. Írtam, hogy a szük keresztmetszet Ausztria.

"A V4-ek közül egyedül mi vagyunk a balkáni útvonalon. Mit tud segíteni a többi? Lengyelország, aki a V4-ek lakosságának nagyobbik felét adja, megszavazta a kvótahatározatot. Akkor mi miért nem működtünk együtt velük?"

V4-Európa jelenleg leghatékonyabb együttműködése.
A lengyel kvótát még egy másik kormány hagyta jóvá.
Válasz erre 

Peterpapo 2016.09.08. 12:00:42

@atomic power 1986DucaDuca:

"Igen, ez volt a célja, ez teszi lehetővé az ellenőrzött belépést! A forgalmat a kapukhoz tereltük."

Ja igen ezt én is akartam említeni még, de a kerítés nem a kapukhoz terelte a migránsokat, hanem olyan országok felé, ahol még nem volt kerítés és ott is ellenőrizetlenül léptek be. Én erre gondoltam, amikor azt írtam, hogy a többi ország nekünk köszönheti a migránsokat. Egy hasonlattal élve:

A telkedre befolyik a víz. Megbeszéled a családoddal, hogy építtettek egy gátat a telekhatár azon részére végig, ahol befolyik a víz. Erre mit csinál a víz? A gát tövében szépen elfolyik a gát végégig és ott befolyik a szomszédaid telkére. Aztán amikor a szomszéd jogosan háborog, még neked áll feljebb és az önkormányzatra mutogatsz, hogy ők nem tettek semmit sem.
Válasz erre 

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.09.08. 12:55:47

@Peterpapo:

Csak ballib véleményt nevezek ballibenk, semmi mást.

Nem érdekel mi a Fidesz álláspontja. Saját álláspontom van.

Annak örülök, hogy a Fidesz felhagyott az oroszellenes hisztizéssel, ami még 8 éve jellemző volt rá.
Válasz erre 

Peterpapo 2016.09.08. 13:45:43

@a BircaHang Média szerk.:

Aha értem. Szóval szerinted az nem köpönyegforgatás, hogy először liberális vagyok, aztán konzervatív. Először utálom az oroszokat, aztán meg szeretem. Először azt mondom az egyház ne folyjon bele a politikába, aztán meg nem szólok semmit ha mégis belefolyik, mert engem támogat. Először azt mondom, hogy nem kell a sorkatonaság, mert az csak egy felesleges rossz, aztán meg azt mondom, hogy mennyire fontos a sorkatonaság. Először azt mondom, hogy nem jó ha más vallású, más kultúrájú népek jönnek be az országba, aztán meg azt hogy mennyire tisztelem a más kultúrájú, vallású népeket és szeretettel fogadjuk őket. És még sorolhatnám. Szerinted ez mi, ha nem köpönyegforgatás?
Válasz erre 

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.09.08. 14:09:44

@Peterpapo:

Magyar kommenteket olvasva alakult ki bennem a következő álláspont.

Ha valaki megváltoztatja a véleményét, s új véleménye tetszik nekem, akkor az egy bölcs ember szellemi fejlődése.

Ha viszont valaki megváltoztatja a véleményét, s az új véleménye nem tetszik nekem, akkor az gerinctelen patkány gyalázatos köpönyegforgatása.

Vicces, de a baj az, hogy ezt sokan komolyan gondolják.

A ballibek szerint az kommunistából liberálissá lett emberek szellemi fejlődésen mentek keresztül. Míg a kommunistából fideszessé lettek meg köpönyegforgatók. A fideszesek meg persze pont fordítva gondolják.

Nevetséges!

Szerinted nem az?
Válasz erre 

Peterpapo 2016.09.08. 14:14:26

@a BircaHang Média szerk.:

Így van ahogy mondod. Én viszont nem egy vélemény megváltoztatása miatt mondom Orbánra, hogy köpönyegforgató, hanem arra, hogy folyamatosan ezt csinálja mindenben. A többit csak megélhetési politikusnak tartom.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2016.09.08. 14:36:00

@Peterpapo: "a kerítés nem a kapukhoz terelte a migránsokat, hanem olyan országok felé, ahol még nem volt kerítés és ott is ellenőrizetlenül léptek be. Én erre gondoltam, amikor azt írtam, hogy a többi ország nekünk köszönheti a migránsokat."

A német kancellár tett egy kijelentést, hogy nincs a befogadásban felső határ. Ezzel meghívót küldtek a migránsoknak. Szelfiztek velük, folyt a "szíveslátás kultúrája". meg is indult a tömeg még nagyobb létszámban a centrum országok felé. Mi schengeni ország vagyunk, mi nem tehettük meg azt, hogy hagyjuk a tömeg ellenőrizetlen átvonulását a zöld határunkon. Ha mi nem építünk határzárat, akkor épít Szlovénia és Ausztria és minket kipottyantanak a schengeni övezetből. Gondolom nem kell magyarázni, hogy ennek milyen gazdasági és társadalmi következményei lennének.

"A telkedre befolyik a víz. Megbeszéled a családoddal, hogy építtettek egy gátat a telekhatár azon részére végig, ahol befolyik a víz. Erre mit csinál a víz? A gát tövében szépen elfolyik a gát végégig és ott befolyik a szomszédaid telkére. Aztán amikor a szomszéd jogosan háborog, még neked áll feljebb és az önkormányzatra mutogatsz, hogy ők nem tettek semmit sem."

A birtokvédelemre a szomszédoknak ugyanolyan joga van mint nekem. Ugyanúgy megépíthetik a gátat vagy a kerítést. Ha valamilyen álszent ideológia miatt ezt nem teszik, akkor ez az ő hibájuk és nem az enyém. Profán hasonlattal élve: ha valaki a kútba ugrik, akkor én is ugorjak utána?

Egyébként Horvátország és Szlovénia is hoztak határrendészeti szigorításokat és folyamatosan lebegtetik a kerítésépítés lehetőségét az osztrákokkal együtt. Valamilyen oknál fogva mégis a szerb-magyar határon akar mindenki atjönni, a szerb oldalon torlódik fel a legtöbb migráns. Ennek ellenére kitűnőek a magyar - szerb kapcsolatok.

A Schengen 2.0 javaslatban a kormány letette javaslatait a közös európai megoldásra, de ez várat magára.
Válasz erre 

Peterpapo 2016.09.08. 14:53:36

@atomic power 1986DucaDuca:

" Ha mi nem építünk határzárat, akkor épít Szlovénia és Ausztria és minket kipottyantanak a schengeni övezetből."

Ez csak feltételezés ráadásul hamis is. Hogy miért hamis? Mert sem a szerbek, sem az osztrákok nem építettek eddig sem kerítést, tehát eszükbe sem jutott ez a megoldás.

"A birtokvédelemre a szomszédoknak ugyanolyan joga van mint nekem. Ugyanúgy megépíthetik a gátat vagy a kerítést. Ha valamilyen álszent ideológia miatt ezt nem teszik, akkor ez az ő hibájuk és nem az enyém."

Ez pontosan így van, de nem ezért írtam, hanem arra szerettem volna rámutatni, hogy talán a szomszédokkal is egyeztetni kellett volna a tervemről.

"Ennek ellenére kitűnőek a magyar - szerb kapcsolatok."

Na igen a kormány propaganda szerint még sosem volt ilyen jó. De erről talán a vajdaságiakat is meg kellene kérdezni. Azért a migráns kérdés kapcsán csak oda kellett utaznia Szíjjártónak, hogy elsimítsa a dolgokat.
Válasz erre 

Peterpapo 2016.09.08. 14:54:45

@Peterpapo: @atomic power 1986DucaDuca:

Bocsánat! Javítanék, sem a szlovének, sem az osztrákok....
Válasz erre 

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.09.08. 15:09:17

@Peterpapo:

Ha megélhetási politikus lenne, ma is nyugatnyaló liberális lenne: ez fizet a legjobban.

Orbán olyan, mint Gyurcsány: nem a pénz érdekli.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2016.09.08. 15:30:32

@Peterpapo: Vélemenyem szerint különbseget kell tenni a között, hogy valaki a nézeteit sajat erdekeben vagy pedig a nemzet, allam erdekeben valtoztatja meg.

Az nem köpönyegforgatás, ha valaki ifjú koraban liberális, idősebb koraban konzervatív. Reagan elnöknek sem vagta senki a fejehez ezt. A nemet kancellarnak is eleg kacskaringós volt az eletpalyaja.

"Először utálom az oroszokat, aztán meg szeretem."
Ezen logika alapjan egy antifasiszta örökké gyűlölhetne a nemeteket, a nacizmus miatt.

"Először azt mondom az egyház ne folyjon bele a politikába, aztán meg nem szólok semmit ha mégis belefolyik, mert engem támogat."

Ennek ket oka lehet:

1/ A mar emlitett konzervatív atalakulas. Komzervativķent nyilvan maskent ertekeli a nagy törtenelmi egyhazak szerepet, mint liberaliskent

2/ A masik ok politikai lehet. A keresztenydemokracia hozzaadott erteke fontos lehet a kormanyozhatósag szempontjabol.

Először azt mondom, hogy nem kell a sorkatonaság, mert az csak egy felesleges rossz, aztán meg azt mondom, hogy mennyire fontos a sorkatonaság."

Ez összefüghet a nemzetközi helyzet rosszabodasaval, de lehetnek belpolitikai okai is:

A sorkatonasag a társadalmi szolidaritás es a nemzeti szellem megnyilvanulasanak egyik formája. Szükség lehet egy tarsadalomban polgári szolgálatosra, a lakosságnak pedig a katonák szolgálataira katasztrófák elhárítása során. Svajc es Ausztria gyakorolja ezt. Tulajdonkeppen itt is a konzervativ szemlelet kialakulasa a meghatarozo es nem latszik az egyeni erdek.

"Először azt mondom, hogy nem jó ha más vallású, más kultúrájú népek jönnek be az országba, aztán meg azt hogy mennyire tisztelem a más kultúrájú, vallású népeket és szeretettel fogadjuk őket."

Nem szabad eltekinteni a szövegkörnyezettől ebben az esetben. Ez tagabb ertelemben azt jelenti, hogy kinek, mikor nyilatkozott. Van a mérsekelt iszlam es van a radikalis. A mersekelt iszlammal együttműködünk, a radikalisokkal pedig nem.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2016.09.08. 15:59:38

@Peterpapo: "Ez csak feltételezés ráadásul hamis is. Hogy miért hamis? Mert sem a szerbek, sem az osztrákok nem építettek eddig sem kerítést, tehát eszükbe sem jutott ez a megoldás."

Idezet 2016. 04. 07 /index/

"Legkésőbb május végéig Ausztria kerítést épít az osztrák-magyar határszakasz egyik részén - közölte a Kurier című osztrák napilap csütörtökön kormányértesülésekre hivatkozva.
A lap szerint a stájerországi Spielfeldnél lévő határátkelő mintájára nemcsak a tiroli Brenner-hágónál, hanem Burgenland tartomány Miklóshalma (Nickelsdorf) és Rábakeresztúr (Heiligenkreuz) településeinél is menekülteket átléptető rendszert hoznak létre. A lap értesülései szerint a burgenlandi kerítés 30 kilométer hosszú lesz, azonban a belügyi tárca szóvivője szerint erről még nem született döntés. "

""A birtokvédelemre a szomszédoknak ugyanolyan joga van mint nekem. Ugyanúgy megépíthetik a gátat vagy a kerítést. Ha valamilyen álszent ideológia miatt ezt nem teszik, akkor ez az ő hibájuk és nem az enyém.""

"Ez pontosan így van, de nem ezért írtam, hanem arra szerettem volna rámutatni, hogy talán a szomszédokkal is egyeztetni kellett volna a tervemről."

Idézet: 2015. Szepetember 26. /NOL/

"O. V. azért jött Bécsbe, hogy a kancellárral tisztázza, mik a választási lehetőségek. Hiszen asztalon van a horvát miniszterelnök javaslata, hogy bontsák le a kerítést a horvát határról, s magyar–horvát összefogással tereljék a menekülőket egyenesen Ausztriába.

Vagy éppen ellenkezőleg, Magyarország zárja le a horvátokkal közös zöldhatárt, s kiépített átjárókon keresztül engedje át a menekülteket szintén Ausztria irányába? Orbán szerint a kancellár az első megoldásra nemet mondott, de a kerítéssel számoló verzió sem volt ínyére – írta bécsi tudósítónk."

2015. julius 21: magyar -szerb csúcstalalkozon a magyar fel tajekoztatta Szerbiat a felepitendő kerítesról.
Válasz erre 

Peterpapo 2016.09.08. 16:18:21

@atomic power 1986DucaDuca:

Értékelem az erőfeszítésedet, de kár a gőzért, mert Viktorunk fejében ezen magyarázatok egyike sem fordult meg.

"…Ugyanakkor határozottan ellent kell mondjak Csurka István képviselőtársamnak a tekintetben, miszerint Magyarországon az állampolgárok a haza szempontjából olyanfajta megkülönböztetés alá esnének, miszerint aki fegyveres szolgálatot vállal, az értékesebb, aki nem vállal az értéktelenebb…Úgy gondoljuk, hogy a haza számára nem az szabja meg egy polgár értékét, hogy valaki vállal-e fegyveres katonai szolgálatot vagy nem. …. A mi elgondolásunk szerint a nevelésnek nincsen helye a hadseregben, bármilyen természetű lenne is az.bármilyenfajta nevelésnek helyét nem találjuk, nem látjuk a hadseregen belül. (1990. október 16. 8. ülésszak)"

"“Azokra kicsit másképp tekint az ember, akik nem tettek katonai esküt” (Orbán Viktor: újra vonzóvá kell tenni a katonai hivatást, Budapest, 2001. március 1., MTI)"

"“Minden fiatalnak be kell vonulnia katonai szolgálatra. …minden magyar fiatalembernek kell kapnia alaki kiképzést, és bizonyos mértékű lelki felkészítést is. Ehhez ragaszkodni kell.” (Orbán Viktor beszéde a Magyar Honvédség vezetői állománya számára tartott éves értékelő és feladatszabó állománygyűlésen, 2001. március 1.)"

"…vannak-e garanciák arra nézve, hogy az egyházak nem avatkoznak be közvetlenül a politikai életbe, nem gyakorolnak közvetlen befolyást az államra? Ez a kérdés. (Parlamenti jegyzőkönyv, 1991. július 4.)

Én úgy gondolom, hogy a mai magyar politikai helyzetben az, hogy az állam költségvetési támogatásban fogja részesíteni évente az egyházakat, az kifejezetten függőségi viszonyt teremt az állam, egyház viszonylatában. (Orbán Viktor parlamenti beszéde, 1991. július 4.)"

"Az egyházak csak akkor fogják betölteni azt a pozíciót, amely egy modern társadalomban megilleti őket, ha megőrzik és visszanyerik autonómiájukat. Amennyiben a politikai élet egyes szereplői közül egyeseket ellenségeknek, másokat meg szövetségesnek minősítenek, maguk is politikai szereplővé válnak."

"“Az új magyar kormány az állam és az egyház szétválasztása helyett sokkal inkább az állam és az egyház együttműködésére helyezi a hangsúlyt…” (Orbán Viktor pápai látogatása a Vatikánban, 1998. szeptember 19.)"

Tovább is van mondjam még?
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2016.09.08. 17:02:34

@Peterpapo: Ne haragudj, de meg mindig nem latom az egyeni erdek ervenyesúleset. Az, hogy valakinek valtozik a velemenye a fegyveres erők es az egyhaz szereperől, azt determinalhatja az a valtozas, ami a liberalis szemlelettől a konzervatív szemleletig vitte. Az mar leszógeztük, hogy ez nem egy termeszetellenes folyamat. Van egy mondas, hogy aki fiatal koraban nem baloldali, vagy liberalis, annak nincs szíve. Aki idosebb korara nem konzervativ, annak pedig nincs esze. Gondolom neked is sok kerdesben mas a velemenyed, mint 30-40 eves korodban volt. Ha el tudjuk fogadni a szemelyiseg fejlődesenek ilyen utjat, akkor ennek lehetnek az egyhaz es a fegyveres erők megítelesenek altalad ismertetett konzekvenciai.

Egyebkent a menedzserkepzőben azt tanitjak, hogy a szemelyiseg beallítodasa egyik pillanatrol a masikra megvaltoztathato. Akkor miert ne valtozhatna meg a szemlelet az emlitett kerdesekben hosszú evek alatt?
Ismetlem: szerintem a köpönyegforgatas az ember allasfoglalasanak valtoztatasa egyeni erdekenek ervenyesítese celjabol. Ezt nem latom bizonyitottnak.
Válasz erre 

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.08. 22:24:28

@atomic power 1986DucaDuca: "mas a velemenyed, mint 30-40 eves korodban volt"

:)) A pártállam lebontójából átlényegülni a pártállam felépítőjébe nem a személyiség fejlődése, hanem a régi sajátmaga és mindenki más szembeköpése. Ne mond már a feketére, hogy fehér!
Válasz erre 

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.08. 22:36:33

@a BircaHang Média szerk.: "nyugatnyaló liberális lenne: ez fizet a legjobban."

Nem kel neki fizetés. Ellopja az ezerszeresét úgyis.
Válasz erre 

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.08. 22:39:51

@Peterpapo: "a többi ország nekünk köszönheti a migránsokat."

Erre azt a fasságot mondják, hogy orbán megvédte a határainkat, védjék meg a többiek is. Mintha az olasz csizma köré lehetne szögesdrótot építeni.
Válasz erre 

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.08. 22:45:05

@a BircaHang Média szerk.: "ballibezik természetes"

Nincs olyan, hogy ballib, csak ész nélkül szajkózzátok a gazdátok agymenéseit.

Volt mszmp-szdsz baloldali-liberális koalíció. Nem lettek ettől az mszmp-sek szdszesek, és fordítva se.

És attól, hogy valaki nem a fidesz fasszopója, nem lesz se mszp-s, se szdsz-es. Én például rühellem mindkettőt, náluk csak a fideSS-t rühellem jobban.
Válasz erre 

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.09.09. 05:48:44

@atpijkamo116:

100-szor válaszoltam már erre.

A ballib olyan ember, aki magát baloldalinak hazudva ultrajobbos liberális álláspontot képvisel. Semmi köze ahhoz, hogy mikor milyen koalíció volt.

A SZDSZ pozitívuma az volt: legalább nyíltan mondta, miben hisz.

Aki nem fideszes, az nem feltétlenül ballib. Nem fideszes és nem ballib pl. a Jobbik, az LMP, vagy a maroknyi szélsőjobbos és szélsőbalos se az.
Válasz erre 

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.09.09. 05:50:35

@atpijkamo116:

Nem lp többet, mint egy átlag nyugati politikus, azaz ez nem igaz.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2016.09.09. 06:01:36

@atpijkamo116:

"A pártállam lebontójából átlényegülni a pártállam felépítőjébe nem a személyiség fejlődése, hanem a régi sajátmaga és mindenki más szembeköpése. Ne mond már a feketére, hogy fehér!"

Csodalkozom, hogy ezt irod, mert pártallamot az EU és az Europa Tanacs tagjakent nem lehet felepiteni! Az EU, amint sérülni látja a demokraciat, azonnal kötelezettsegszegesi eljarast indit. Erre jó pelda volt a mediatorveny es a birók nýugdijazasarol szolo torveny, majd azok korrigalasa a magyar parlament által az unios elvarasoknak megfelelóen.

Az ET ugyancsak egy erős kontroll. Csak olyan orszag lehet tagja, ahol betartjak a jogallamisag intezmenyet es tiszteletben tartjak az emberi es szabadsagjogokat. Peldaul Fehéroroszországnak vendégstátusza volt, de visszavonták tőle az 1996. novemberi alkotmányról szóló referendumon és az országgyűlési választásokon tapasztalt visszásságok miatt. A választások lebonyolítását az ET antidemokratikusnak minősítette, és aggályosnak találta az emberi szabadságjogok, többek között a szabad véleménynyilvánítás érvényesülésének akadályozásat. Az ET szerint az ország új alkotmánya sem felel meg a demokratikus elvárásoknak és sérti a végrehajtó hatalom és a jogalkotás szétválasztásának elvét. Fehéroroszország kérte felvételét az Európa Tanács szervezetébe, de felvételéhez nem jarultak hozza.

A Horn kormany annak idejen ketharmados többseggel rendelkezett a parlamentben, de önként vállalta, hogy a kétharmados törvényeket csak az ellenzékkel való konszenzus megléte esetén módosítja. A mostani kormany erról az ónkentessegről lemondott, de ez jogállamban sem tilos.
Válasz erre 

Peterpapo 2016.09.09. 08:08:46

@atpijkamo116:

Itt most a kelet-európai országokról beszéltünk, legalábbis én rájuk gondoltam. Szerbia, Románia, Ukrajna.
Válasz erre 

Peterpapo 2016.09.09. 08:37:25

@atomic power 1986DucaDuca:

"Ne haragudj, de meg mindig nem latom az egyeni erdek ervenyesúleset. Az, hogy valakinek valtozik a velemenye a fegyveres erők es az egyhaz szereperől, azt determinalhatja az a valtozas, ami a liberalis szemlelettől a konzervatív szemleletig vitte. "

Abban igazad van, hogy ahogy korosodik az ember, változáson megy át. Én például gyerek koromban utáltam a kelkáposzta főzeléket és a lecsót is, most viszon nagyon szeretem ezeket az ételeket. De például a pacalt és a körömpörköltet most sem szeretem. Ezzel azt szeretném érzékeltetni, hogy lehet, hogy bizonyos dolgokban mást gondolok, mint korábban, de nem mindenben és folyamatosan, ahogy ezt Viktornál látjuk. Percről percre mást gondol dolgokról, ahogy azt az egyéni érdeke kívánja. 1990-ben a Fideszre szavaztam, mint fiatal és nagyon büszke voltam Viktorra, amikor felállt a Parlamentben és ki merte mondani, hogy a kormány hazudik. Aztán '92 környékén már láttam, hogy ha valaki hazug és köpönyegforgató a politikában, az Viktor. Pedig akkor még csak 2 év telt el és nem öregedett annyit, hogy ily hirtelen megváltozzon a véleménye dolgokról, egyszerűn már akkor elkezdte a szálkakaskodást önös érdekből. Amiket felsoroltam csak néhány példa arra, hogy változott a véleménye attól függően, hogy kiknek beszélt, tehát nem azt mondta, amit gondot, hanem amit szerinte a hallgatóság szeretett volna hallani.

"…összességében az MDF egy olyan elkorhadt, régi világot képvisel, ami soha többé nem fog Magyarországra visszatérni. [...] a XX. század végi modern társadalomtól idegen az a gondolatvilág, amellyel kéretlenül boldogítani akarják a nemzetet. [Az MDF] a társadalommal szemben keres politikai szövetségest az egyházakban. [...] vajmi kevés esély van arra, hogy a kormánykoalíció pártjaiból korszerű konzervatív párt alakuljon ki. (A Fidesz pécsi kongresszusa, 1992. május) "

És azt gondolom, hogy itt történt a pálfordulás, mert azt gondolta, hogy ő majd kitölti az űrt, kerül amibe kerül. Ha kell keresztény konzervatív lesz, a lényeg, hogy be kerüljön a történelem könyvekbe. Ez az ő mozgató rugója, a történelem könyvek. Mindig minden történelmi, amit ő és a kormánya tesz.

"Ennek az országnak a sorsát csak egy polgári középerőkből álló kormány tudja megnyugtatóan rendezni. Olyan polgári liberális kormány, amely… nem enged sem egy jobb-, sem egy baloldali etatista gazdaságpolitika csábításának. Csak egy ilyen liberális kormány látszik alkalmasnak arra, hogy megértesse a polgárokkal, hogy a privatizáció lehetőség, hogy meggyőzze őket arról, hogy minden olyannyira várt intézkedés – legyen szó nyugdíjról, gyedről, családi pótlékról, munkanélküli-segélyről – csak akkor lehetséges, ha előteremtjük hozzá a szükséges pénzt. Márpedig pénz csak piacgazdaságban terem, pénz és piac pedig nincs a pénzforgatáshoz értő vállalkozók, tőkések nélkül… Hangulatkeltés folyik a bankárok, a bankok, a pénztőke és a nemzetközi pénzügyi intézmények ellen… Egy liberális kormány képes lesz arra, hogy kíméletlenül szembeszálljon az… idegengyűlölettel…"

"A populizmus élő klasszikusai szájában a “liberális” szó káromkodás, szitok. A liberálisok ugyanis szabadságot követelnek a népnek, hogy vállalkozhasson és választhasson. A populisták ellenben fel akarják emelni a népet… Ezért vonzódtak a populisták mindig az állam gyámkodó hatalmához."

Mondta ezt egy igazi populista.

"A radikális jobboldal nemzetiségi politikája patetikus magyarkodásban, hazafias frázisokban… merül ki. Visszaélnek a nemzeti retorikával, valójában nemzetellenes politikát folytatnak…"

"Aki ma életkörülményeink gyors javulását ígéri, hazudik… Ha szembefordulunk a többpárti parlamentáris demokrácia intézményeivel, akkor helyette valami más fog következni Magyarországon… A parlamentáris demokráciánál csak rosszabb megoldás létezik… a parlamentáris demokrácián kívül minden más rendszer szükségszerűen vezet az egyén szabadságának elvesztéséhez…"

Aztán mintha olyat is mondott volna hogy a Parlament működik ellenzék nélkül is. Szóval ha akarod még sorolhatom ezeket. Tehát még egyszer:

Valóban változunk, ahogy idősödünk, de nem mindenben, ahogy azt Viktor teszi.
Válasz erre 

Peterpapo 2016.09.09. 08:43:36

@atomic power 1986DucaDuca:

Ja és a kedvencem majdnem el is felejtettem. Amikor a Maszop kormány csak tárgyalt Paksról az oroszokkal, akkor a nemzet elárulásának és puccsnak nevezte azt, amit a Maszop kormány tett. Majd mit csinált a Fidesz kormány? Megállapodást kötöttek az oroszokkal Paksról az emberek megkérdezése nélkül.
Válasz erre 

Peterpapo 2016.09.09. 09:04:24

@a BircaHang Média szerk.:

"Nem lp többet, mint egy átlag nyugati politikus, azaz ez nem igaz."

Már ezerszer elmondtuk, hogy ez nem indok arra, hogy lopjon és már ezerszer megkérdeztük, hogy miben más a szemét, tolvaj, hazug Gyurcsánytól, ha ő is lop és hazudik? Mert ő a nemzet érdekében lop és hazudik? Na persze.
Válasz erre 

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.09. 09:28:48

@a BircaHang Média szerk.: "Nem lp többet, mint egy átlag nyugati politikus"

Több nagyságrenndel többet lop. De mindegy is, lopásban az elfogadható maximum = 0.
Válasz erre 

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.09. 09:31:31

@atomic power 1986DucaDuca: "pártallamot az EU és az Europa Tanacs tagjakent nem lehet felepiteni! Az EU, amint sérülni látja a demokraciat, azonnal kötelezettsegszegesi eljarast indit."

Jó is lenne!

Az olaf meg megvéd a csalástól. :)) Egymilliomodik esetet se fedezi fel,
Válasz erre 

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.09. 09:32:18

@a BircaHang Média szerk.: Akkor ezért hagyd abba a hsználatát, senki se tudja ezet.
Válasz erre 

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.09.09. 09:50:53

@Peterpapo:

Valóban nem indok.

Azonban ha 2 lopó politikus közül te melyiket választanád, azt, aki rosszat tesz a zországnak vagy azt, aki jót?
Válasz erre 

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.09.09. 09:51:26

@atpijkamo116:

Akkor ne legyen ezentúl kormány, mivel nincs 0 korrupció?
Válasz erre 

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.09.09. 09:52:23

@atpijkamo116:

Csak ballibeket nevezek a "ballib" szóval.
Válasz erre 

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.09. 09:56:16

@a BircaHang Média szerk.: Mondom, hogy ne! Amire te gondolsz, olyan nem létezik. Mindenesetre sneki nem tud róla.
Válasz erre 

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.09. 09:57:01

@a BircaHang Média szerk.: "legyen ezentúl kormány"

Én támogatom az ötletet. Erre a "kormányra" mindenképp.
Válasz erre 

Peterpapo 2016.09.09. 10:04:46

@a BircaHang Média szerk.:

Olyan nincs ma aki jót tenne, csak olyan, aki kevésbé rosszat, az pedig nem Orbán.
Válasz erre 

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.09.09. 10:14:17

@atpijkamo116: @Peterpapo:

Orbán jelenleg az egyetlen helyes választás. Ha más lenne helyette, pont azt csinálná vissza, ami pozitív Orbán politikájában.
Válasz erre 

Peterpapo 2016.09.09. 10:28:59

@a BircaHang Média szerk.:

Akkor a világon semmi probléma nem lenne, mert nincs egyetlen pozitívum sem Orbán politikájában, Csak a hazugság, lenyúlás, hangulatkeltés. Ami jó nak látszik arról is ki fog derülni hamarosan, hogy nagy hiba volt és csak szimpla hazugság volt az egész.

És még valami, de csak neked. Ezt szeretve tisztelt Viktorod mondta egy alkalommal:

"“Nem azért dolgozott-e az elmúlt nyolc évben a társadalom, hogy soha többé ne legyen olyan kormányfője Magyarországnak, aki nyugodtan kijelentheti: rajta kívül nincs más alternatíva. Aki ezt állítja, az nem kormányozni, hanem uralkodni akar.”"

Tudom, hogy most nem ő mondta magáról, de mintha csak magára gondolt volna anno.
Válasz erre 

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.09.09. 10:34:13

@Peterpapo:

Kapásból tudok neked sorolni 5 hatalmas pozitívumot.
Válasz erre 

Peterpapo 2016.09.09. 10:59:04

Nem szükséges, mert úgy sem igaz.
Válasz erre 

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.09. 11:56:16

@a BircaHang Média szerk.: "2 lopó politikus közül te melyiket választanád, azt, aki rosszat tesz a zországnak vagy azt, aki jót?"

Természetesen azt, aki jót. De ilyen a láthatáron nincs. gyurcsány semmit nem csinált, ami nagyon nagy baj volt. orbán meg direkt tönkreteszi az országot, ergo ha valamelyik kezemet meg kell harapjam, akkor már inkább nem az orbán a választásom a kettő közül.
Válasz erre 

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.09. 12:01:38

@a BircaHang Média szerk.: @Peterpapo: Egy apró pozitívumot tudok mondani: a balogot nem akadályozta meg abban, hogy a korai fejlesztéssre Czeizel Barbarát nevezze ki kormánybiztosnak. Bár lehet, hogy emögött is sanda szándék áll, mert véletlenül pont a fodor felesége.

Még egy pozitívum: nem állította vissza a sorkatonaságot. Biztos fel lehet sorolni még 3-at, ő is ember, tévedhet.
Válasz erre 

Peterpapo 2016.09.09. 12:16:47

@atpijkamo116: @a BircaHang Média szerk.:

Na meg mellette szól a nagy számok törvénye is. :)
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2016.09.09. 12:51:56

@Peterpapo:

"kevés esély van arra, hogy a kormánykoalíció pártjaiból korszerű konzervatív párt alakuljon ki. (A Fidesz pécsi kongresszusa, 1992. május) "

Ez a jóslata bejött. Az MDF kiesett a parlamentből, majd megszünt.
Göncz Árpád nyilatkozta még a rendszerváltás legelején, hogy a pártstruktúra kb. a 4-5. parlamenti választás után fog Magyrországon letisztulni. Az MDF egy protopártnak bizonyult.
A FIDESZ is nagy valószínűséggel erre a sorsra jutott volna, ha a politikai stratégiája nem változik.
"És azt gondolom, hogy itt történt a pálfordulás, mert azt gondolta, hogy ő majd kitölti az űrt, kerül amibe kerül."
Én egyébként nem tartom ezt pálfordulásnak, ha abból indulunk ki, hogy a FIDESZ mindig is a politikai jobboldalon volt. Jobboldali liberális párt volt, jobbra helyezkedett el az SZDSZ-hez képest. Ezt az is bizonyítja, hogy nem lépett be 1994-ben a kormánykoalícióba, pedig megtehette volna. Ha belép, akkor az SZDSZ sorsára jut. A politika a hatalom megszerzéséről szól, mert máskülönben nem lenne semmi értelme a pártpolitikának. Pártjával betöltötte azt a vákuumot, amit az MDF bukása okozott. A nemzeti jelleg erősítésével elindította pártját a jobboldali liberalizmustól a konzervativizmusig vezető úton. Az egyéni szabadságjogokról a hangsúly a közösségi jogokra terelődött. Igy lett pártja jobboldali liberálisból előbb konzervatív liberális, majd nemzeti konzervatív. Ez jó politikai stratégiának bizonyult, mert egy törpepártból létrehozott egy nagy néppártot, amely képes volt hatalomra jutni.
"Ha kell keresztény konzervatív lesz, a lényeg, hogy be kerüljön a történelem könyvekbe."
Minden miniszterelnök bekerül a történelem könyvekbe, csak az nem mindegy, hogy pozitív, vagy negatív szerepben!
Az, hogy a liberalizmusról mi volt a véleménye korábban és mi jelenleg, az a neoliberális gazdasági és társadalmi politika által okozott durva károkra vezethető vissza: a hasznok privatizálása, és a költségek társadalmasítása. Nem keveset nyomott latba ebben a 2002- és 2010 között folytatott politika. A neoliberális politika egyre inkább katalizátorává vált a globalizációnak és negatív hatásai egyre erősebben jelentkeztek ebben az időszakban.

Nőttek a fejlett és fejletlen országok között és az országokon belülii különbségek. A lakosság már nem volt tovább terhelhető 2010-ben.Túlzott deficit eljárás alatt álltunk és a brüsszeli Bizottság nem engedett. Ez vezetett kormányra kerülésük során a bankadó bevezetéséhez és a multinacionális vállalatok megadóztatásához, illetve a rezsicsökkentéshez, ami már etatista jegyeket is visel magán. De ne felejtsük el, hogy 2010-ben Magyarországon gazdasági szükséghelyzet volt. Annyira, hogy az Alkotmánybíróság nem emelt, többek között ezen okokra hivatkozva, kifogást a magánnyugdíj pénztárak államosításával szemben.
A világ az elmúlt 20 évben nagyon gyorsan és nagyon sokat változott. Sajnos rossz irányban. Saját magamon is érzem ezeknek a változásoknak a következményeit. Mint ember ugyanaz maradtam, de a körülöttem rakétagyorsasággal változó világ megváltoztatta sok kérdésről a véleményemet. Van amiben ez a változás 180 fokos, ha ezt lehet így mondani. Talán ezért vagyok mások változásával is megértőbb.
Válasz erre 

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.09. 13:03:01

@atomic power 1986DucaDuca: "Göncz Árpád nyilatkozta még a rendszerváltás legelején, hogy a pártstruktúra kb. a 4-5. parlamenti választás után fog Magyrországon letisztulni."

Nem hibáztatom ezért az óriási tévedésért, senki még csak nem is sejtett, hogy orbán pártállami diktatúrát fog kiépíteni.
Válasz erre 

Peterpapo 2016.09.09. 13:55:25

@atomic power 1986DucaDuca:

"Ez a jóslata bejött. Az MDF kiesett a parlamentből, majd megszünt. "

Ebben és a többi jobboldali párt kiesésében és megszűnésében nem kis szerepe volt Viktornak, csak hogy ne legyen más alternatíva rajta kívül, mivel ő nem kormányozni, hanem uralkodni akar.

"Én egyébként nem tartom ezt pálfordulásnak, ha abból indulunk ki, hogy a FIDESZ mindig is a politikai jobboldalon volt. Jobboldali liberális párt volt, jobbra helyezkedett el az SZDSZ-hez képest."

Ez baromira nem igaz. Attól, hogy esetleg egy kicsit jobbra helyezkedett el az SZDSZ-től még nem jelenti azt, hogy jobboldali volt. Mit is mondott egykor Orbán? :

"Ennek az országnak a sorsát csak egy polgári középerőkből álló kormány tudja megnyugtatóan rendezni. Olyan polgári liberális kormány, amely… nem enged sem egy jobb-, sem egy baloldali etatista gazdaságpolitika csábításának. Csak egy ilyen liberális kormány látszik alkalmasnak arra, hogy megértesse a polgárokkal, hogy a privatizáció lehetőség, hogy meggyőzze őket arról, hogy minden olyannyira várt intézkedés – legyen szó nyugdíjról, gyedről, családi pótlékról, munkanélküli-segélyről – csak akkor lehetséges, ha előteremtjük hozzá a szükséges pénzt. Márpedig pénz csak piacgazdaságban terem, pénz és piac pedig nincs a pénzforgatáshoz értő vállalkozók, tőkések nélkül… Hangulatkeltés folyik a bankárok, a bankok, a pénztőke és a nemzetközi pénzügyi intézmények ellen… Egy liberális kormány képes lesz arra, hogy kíméletlenül szembeszálljon az… idegengyűlölettel…"

Ez nem egy jobboldali politikus szövege. Van egy olyan érzésem, hogy Te most utólag próbálod magyarázni a bizonyítványt. Azt gondolod, hogy az idő megszépíti az emlékeket, vagy épp az idő múlásával elfejetjük, hogy milyen is volt Viktor valójában és milyenné vált napjainkra. Kicsit szépítgeted, csiszolgatod, formálod, de az a helyzet, hogy ettől még igaz marad az, hogy Viktor egy köpönyegforgató, hazug kis geci.

"Ezt az is bizonyítja, hogy nem lépett be 1994-ben a kormánykoalícióba, pedig megtehette volna. Ha belép, akkor az SZDSZ sorsára jut."

Na igen, de nem azért nem lépett be a koalába, mert tudta előre, hogy mi lesz az SZDSZ sorsa, hanem mert a pökhendisége miatt nem akart mellékszerepet vállalni.

"A nemzeti jelleg erősítésével elindította pártját a jobboldali liberalizmustól a konzervativizmusig vezető úton. Az egyéni szabadságjogokról a hangsúly a közösségi jogokra terelődött. Igy lett pártja jobboldali liberálisból előbb konzervatív liberális, majd nemzeti konzervatív."

Jó dumád van ki az edződ? :) Azért váltott ennyiszer irányt, hogy mindenkit behülyítsen, akit csak lehet. Innen is csippentek egy kicsit, onnan is csippentek egy kicsit. Szóval forgatta azt a bizonyos köpönyeget rendesen. Azon nincs mit vitatkozni, hogy be is jött neki, de mostanában nagyon sokan rájöttek, hogy ez mind csak pávatánc volt a részéről.

"Minden miniszterelnök bekerül a történelem könyvekbe, csak az nem mindegy, hogy pozitív, vagy negatív szerepben! "

Ebben pontosítanék, nem csak bekerülni akar, hanem külön fejezeteket magáról. Persze mindegyik dicshimnuszokat kellene, hogy zengjen, de az nem így lesz.

"Annyira, hogy az Alkotmánybíróság nem emelt, többek között ezen okokra hivatkozva, kifogást a magánnyugdíj pénztárak államosításával szemben."

Ez megint egy baromi jó duma, csak baromira nem igaz, Azért nem emeltek kifogást, mert Viktor addigra már a saját embereit tette oda. Nem érdekes, hogy az alkotmánybíróság szinte sosem emel kifogást ilyen ügyekben? Hogy lehet ez? Úgy hogy nem pártatlan, mint ahogy a többi hasonló szerv sem. Ne akarj már ilyenekkel megetetni, mert a végén még felfújódok tőle, mint tehén a lucernásban. :)

"Mint ember ugyanaz maradtam, de a körülöttem rakétagyorsasággal változó világ megváltoztatta sok kérdésről a véleményemet. Van amiben ez a változás 180 fokos, ha ezt lehet így mondani. Talán ezért vagyok mások változásával is megértőbb."

Mint mondtam én is változtam, de az alapvető dolgokban a gyorsuló világ sem változtatott, mert azokra a dolgokra, amikben hiszek nincs semmilyen hatással sem a világ, sem annak gyorsulása.
Válasz erre 

Peterpapo 2016.09.09. 13:59:50

@atomic power 1986DucaDuca:

"A radikális jobboldal nemzetiségi politikája patetikus magyarkodásban, hazafias frázisokban… merül ki. Visszaélnek a nemzeti retorikával, valójában nemzetellenes politikát folytatnak… Csak olyan liberális pártok érdemlik meg, hogy talpon maradjanak ebben az országban, amelyek képesek választ adni arra a politikai kihívásra, amelyet a határainkon kívül élő magyarok iránti felelősség jelent… Ugyanakkor egyetlen magyar kormány sem érezheti felhatalmazva magát arra, hogy a kisebbségek iránti politikai felelősséget átvállalja a határainkon kívül élő magyarok politikai szervezeteitől."

Ez is annyira tipikus, Mondott valamit, majd mikor végre hatalomra került a szöges ellentettjét vallotta és aszerint is cselekedett. Lépten-nyomon köpi szembe saját magát. Ahova nyúlsz mindig ellentmondásba keveredik saját magával és ez a mennyiség azért már nem magyarázható simán az öregedéssel járó változásokkal.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2016.09.09. 14:31:51

@Peterpapo: "Ja és a kedvencem majdnem el is felejtettem. Amikor a Maszop kormány csak tárgyalt Paksról az oroszokkal, akkor a nemzet elárulásának és puccsnak nevezte azt, amit a Maszop kormány tett. Majd mit csinált a Fidesz kormány? Megállapodást kötöttek az oroszokkal Paksról az emberek megkérdezése nélkül."

Előzetesként csak annyit, hogy egy 2009-es országgyűlési határozat indította el az atomerőművel kapcsolatos terveket. Hatalmas egyetértéssel: 330 képviselői igen volt, mindössze 6-an szavaztak ellene és 10-en tartózkodtak. A határozat lényegében egyetlen mondatból áll: az Országgyűlés "előzetes, elvi hozzájárulást ad (...) a paksi atomerőmű telephelyén új blokk(ok) létesítését előkészítő tevékenység megkezdéséhez".

Akkor is lehetett tudni, hogy ha bővítés lesz, akkor nagy valószínűség szerint az oroszok lesznek a fővállalkozók.
FIDESZ-KDNP ekkor 164 képviselővel rendelkezett a parlamentben. Tehát még a kormányváltás előtt atomhívők lettek.
Én nem értek egyet azzal. ha valaki ellenzékben csak azért ellenez valamit, hogy ellent mondjon a kormánynak. Szerintem ha valami jó az országnak, azt támogatni kell, akárhonnan jön a javaslat. A tanulság az, hogy ellenzékben sok mindent lehet mondani, de a kormányzás az már más kategoria.
Válasz erre 

Peterpapo 2016.09.09. 14:44:50

@atomic power 1986DucaDuca:

Úgy érzem, nem érted a lényegét a dolognak. Nem az a baj, hogy évtizedekre eladósították az országot és nem is az a tanulság, hogy más kategória a kormányzás, hanem az a tanulság, hogy Viktor megint böffentett egy nagyot valamire, majd mikor hatalomra került pontosan ugyanazt tette, ami miatt puccsozott egy jóízűt. Ergó ismét szemen köpte magát.
Válasz erre 

Peterpapo 2016.09.09. 14:46:46

@atomic power 1986DucaDuca:

Ja és ráadásul mindezt úgy, hogy egyszer már kipróbálhatta, mennyire más kormányozni és többször is, hogy mennyire más ellenzékben lenni. tehát tudhatta, hogy van különbség a kettő között.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2016.09.09. 15:27:08

@Peterpapo:

"Ebben és a többi jobboldali párt kiesésében és megszűnésében nem kis szerepe volt Viktornak, csak hogy ne legyen más alternatíva rajta kívül, mivel ő nem kormányozni, hanem uralkodni akar."

A háború a politika folytatása más eszközökkel. Tartja a mondás. Ha ez így van, akkor a politikai is egyfajta háború, csak nem ellenségek, hanem ellenfelek között folyik. Igen, demokráciában, főleg egy protodemokráciában, ami a 90-es évek elején volt, a politikai evolúció kezdetén, előfordult olyan, hogy egy-egy párt, a kihalás sorsára jutott.
Hidd el, én is el tudnék képzelni sokkal szebb világot, de sajnos - s most megintcsak ismétlem magam - a politika a hatalomról szól. Ezért nem lennék én politikus, ha valami csoda folytán erre lehetőségem nyílna, de próbálom külső szemlélőként megérteni az eseményeket és a motivációkat. Viszont abban nem értek egyet, hogy mindenható lenne és képes lenne egy alternatíva nélküli társadalmat létrehozni. A magyarázatot az ellenfelek gyengeségében látom.

""Én egyébként nem tartom ezt pálfordulásnak, ha abból indulunk ki, hogy a FIDESZ mindig is a politikai jobboldalon volt. Jobboldali liberális párt volt, jobbra helyezkedett el az SZDSZ-hez képest.""

"Ez baromira nem igaz. Attól, hogy esetleg egy kicsit jobbra helyezkedett el az SZDSZ-től még nem jelenti azt, hogy jobboldali volt. Mit is mondott egykor Orbán?"

"Ennek az országnak a sorsát csak egy polgári középerőkből álló kormány tudja megnyugtatóan rendezni. Olyan polgári liberális kormány, amely… nem enged sem egy jobb-, sem egy baloldali etatista gazdaságpolitika csábításának."

Itt a lényeg az etatizmuson van. Mint írtam, vannak bizonyos etatista vonások a mostani kormányzásban.

"Csak egy ilyen liberális kormány látszik alkalmasnak arra, hogy megértesse a polgárokkal, hogy a privatizáció lehetőség"

Ez jobboldali megközelítés, mert a gazdaság területén az állam szerepvállalásánsk csökkentését hirdeti.

"Márpedig pénz csak piacgazdaságban terem, pénz és piac pedig nincs a pénzforgatáshoz értő vállalkozók, tőkések nélkül… "

Ez pedig a szabadpiac, a szabad verseny hirdetése, szintén jobboldali kategória.

"Hangulatkeltés folyik a bankárok, a bankok, a pénztőke és a nemzetközi pénzügyi intézmények ellen…"

Ez is gazdasági értelemben kifejezetten jobboldali megnyilatkozás.

Tényleg, próbálom megérteni az álláspontodat, de ha utána nézel, látni fogod, hogy ezek mind jobboldali kategóriák.

""Ezt az is bizonyítja, hogy nem lépett be 1994-ben a kormánykoalícióba, pedig megtehette volna. Ha belép, akkor az SZDSZ sorsára jut.""

"Na igen, de nem azért nem lépett be a koalába, mert tudta előre, hogy mi lesz az SZDSZ sorsa, hanem mert a pökhendisége miatt nem akart mellékszerepet vállalni."

Nem akarlak vegzálni, vagy illetlennek lenni Veled szembe, de fel kell tennem a kérdést: Te belelátsz a fejébe?

""A nemzeti jelleg erősítésével elindította pártját a jobboldali liberalizmustól a konzervativizmusig vezető úton. Az egyéni szabadságjogokról a hangsúly a közösségi jogokra terelődött. Igy lett pártja jobboldali liberálisból előbb konzervatív liberális, majd nemzeti konzervatív.""

"Azért váltott ennyiszer irányt, hogy mindenkit behülyítsen, akit csak lehet. Innen is csippentek egy kicsit, onnan is csippentek egy kicsit."

A néppártokra, a néppárti politikusokra az a jellemző, hogy próbálják átvenni más ideológiákból, pártokból azokat az értékeket, amelyek szerintük a társadalom hasznára vannak.

""Minden miniszterelnök bekerül a történelem könyvekbe, csak az nem mindegy, hogy pozitív, vagy negatív szerepben! ""

"Azért nem emeltek kifogást, mert Viktor addigra már a saját embereit tette oda. Nem érdekes, hogy az alkotmánybíróság szinte sosem emel kifogást ilyen ügyekben?"

Alkotmánybíróságon kívül van Európai Bíróság is. Kisebb ügyekben, sőt magán jellegű ügyekben is eljutottak már oda és a kormány ellenében születet döntés.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2016.09.09. 15:30:13

@Peterpapo: Leírom mégegyszer, mert nagyonis értettem, amit írtál:

Én nem értek egyet azzal. ha valaki ellenzékben csak azért ellenez valamit, hogy ellentmondjon a kormánynak. Szerintem ha valami jó az országnak, azt támogatni kell, akárhonnan jön a javaslat.
Válasz erre 

Peterpapo 2016.09.09. 15:31:52

""Csak egy ilyen liberális kormány látszik alkalmasnak arra, hogy megértesse a polgárokkal, hogy a privatizáció lehetőség"

Ez jobboldali megközelítés, mert a gazdaság területén az állam szerepvállalásánsk csökkentését hirdeti."

Ezt most tök komolyan gondoltad? Csak azért kérdem, mert most mit látsz az Orbán-kormánytól? Mindent államosítanak és központosítanak. Te tényleg nem látod az ellentmondást aközött, amit mond és amit tesz????
Válasz erre 

Peterpapo 2016.09.09. 15:34:07

@atomic power 1986DucaDuca:

"Én nem értek egyet azzal. ha valaki ellenzékben csak azért ellenez valamit, hogy ellentmondjon a kormánynak. Szerintem ha valami jó az országnak, azt támogatni kell, akárhonnan jön a javaslat."

Igen? Akkor kérlek sorold fel mindazt, amit Viktor támogatott, amikor ellenzékben volt és a kormány részéről indult. De ne mondd azt, hogy semmi sem volt jó, mert a nagy számok törvénye alapján biztos volt olyan, amit támogatni kellett volna. Ja hogy állandóan kivonultak az ülésekről? Ja úgy tényleg nem könnyű.
Válasz erre 

Peterpapo 2016.09.09. 15:41:18

@atomic power 1986DucaDuca:

""Hangulatkeltés folyik a bankárok, a bankok, a pénztőke és a nemzetközi pénzügyi intézmények ellen…"

Ez is gazdasági értelemben kifejezetten jobboldali megnyilatkozás.

Tényleg, próbálom megérteni az álláspontodat, de ha utána nézel, látni fogod, hogy ezek mind jobboldali kategóriák."

Akkor valamit félre értesz. Én ezekkel nem azt akarom bizonyítani, hogy melyik oldalhoz tartozik most, hanem azt, hogy mondott valamit valamiről illetve rosszallását fejezte ki valamivel kapcsolatban, majd mikor hatalomra került pontosan ugyanazt megcsinálta. Tehát ha más csinálja, akkor az rossz és elvetendő, ha ő csinálja, akkor az hasznos és a nép érdeke. Te tényleg nem érzed az ellentmondást, vagy csak szórakoztatsz, :)

Most mennem kell, majd később, vagy a hétvégén még benézek.

Jó hétvégét! :)
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2016.09.09. 16:09:46

@Peterpapo: Viszont kívánom! Jó hétvégét!
Válasz erre 

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.09.09. 17:21:27

@atpijkamo116:

Orbán számtalan fontos lépest tett 2010 óta, ezért támogatom őt.
Válasz erre 

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.09. 18:43:21

@a BircaHang Média szerk.: Na de az a számtalan fontos lépés tönkreteszi az országot, lejtőre küldte a gazdaságot. az, hogy a 8-adikos történelemtankönyv tele van orbánnal, az is fontos, de legalább nem rontja a gazdaságot.

A szélkálmán terv szerint 2018-a a GDP 50%-a lesz az államadósság Ez nem fog megvalósulni, viszont az ezer megszorító intézkedés ugynebben a tervben megvalósult. Hogy van ez?

Az rendben van, hogy a megszorítások leginkáb a szegényeket sújtják. De a szétszakadó társadalom a gazdaságot is lehúzza, nekem is anyagi veszteséget jelent.

Azon csodálkozom, hogy a látszólag értelmes embereket is hogy megtévesztik az orbán hazugságai. Amit az orbán mond, azt 1:1 beszopod, a valósággal szembeni ellentmondásai nem zavarnak.
Válasz erre 

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.09. 19:23:22

@Peterpapo: "@atomic power 1986DucaDuca:
"Én nem értek egyet azzal. ha valaki ellenzékben csak azért ellenez valamit, hogy ellentmondjon a kormánynak. Szerintem ha valami jó az országnak, azt támogatni kell, akárhonnan jön a javaslat.""

Helyes! Csak az a baj, hogy patkányok ülnek a fidesSSben.

"Harrach Péter hangsúlyozta: messzemenően egyetértenek a nemzeti minimum által kitűzött célokkal. Az a probléma, hogy az ellenzék "rárepült" a gyermekszegénység témájára és a konkrét kezdeményezésre is; ez egy olyan helyzetet teremtett, amelyet "nem lehet felvállalni", hiszen a határozati javaslat tárgysorozatba vételének támogatásával egy baloldali kampányt támogattak volna - fejtette ki a frakcióvezető."

www.kisalfold.hu/belfold_hirek/azert_nem_tamogatta_a_kdnp_a_gyermekehezes_elleni_programot_mert_arra_rarepult_a_baloldal/2451318/
Válasz erre 

gmihaly621 2016.09.10. 18:38:12

Akármilyan kulturált arab ez az ENSZ-es pofa, akkor is necces a kompetenciája, ezekben a kérdésekben. Gyanakvás van kérem, gyanakvás. És valamikor az ENSZ-et nyomatták úton útfélen az elvtársak, amelyben a szovjetek 2 szavazat erejéig voltak tagjai a Biztonsági Tanácsnak, és az emlékirodalmi utalásokból kiderül, mennyire "beépültek" az elvtársak ebbe a sóhivatalba.
Válasz erre 

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.10. 19:22:32

@gmihaly621: "necces a kompetenciája"

Lehet hogy inkomptens, ebben az esetben puszta véletlenségből trafált bele pontosan.
Válasz erre 

gmihaly621 2016.09.11. 08:51:55

@atpijkamo116: Egy másik "forrásból" tudtam meg, hogy ez a pofa egy léha herceg. Pláne nem kompetens.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard