Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Orbán azzal hencegett Kínában, hogy hasít a magyar gazdaság, pedig dehogy...

Orbán azzal hencegett Kínában, hogy hasít a magyar gazdaság, pedig dehogy...

Messziről jött ember azt mond, amit akar – tartja a mondás, ám nem hinnénk, hogy a kínai vezetés nem nézett utána a magyar gazdaság állapotának azelőtt, hogy Orbán Viktor az ázsiai szuperhatalom területére tette a lábát. A magyar kormányfő szerint ugyanis Kína azért akarhat velünk üzletelni, mert ha ránéznek a számainkra, azok jól mutatnak. Van minden, gazdasági növekedés, munkanélküliség csökkenése, no meg unortodox csodavárás. A helyzet viszont az, hogy enyhén fogalmazva is halvány a magyar gazdasági teljesítmény, és a kínaiak valószínűleg ebben látják a nagy lehetőséget.

24_9.jpg

Fotó: 24.hu

Orbán Viktor már a látszatra sem ad, ha külföldön jár. Brüsszelben hadakozik a szerinte hanyatló nyugat politikai elittel, ám ha egy olyan illiberális állam területére teszi a lábát, ahol az emberi jogokkal nem sokat foglalkoznak, ahol az ellenzéki vezérek börtönbe tuszkolása napi rutin, és ahol a korrupciót maga az állam irányítja, ott nem fukarkodik a dicsérő szavakkal. A Kínai Népköztársaság felső vezetése szimpátiájának megnyerése érdekében még arra a finoman szólva is gyomorforgató gesztusra is hajlandó volt, hogy  az 1989-es tüntetést vérbe fojtó hatalom emlékművénél tisztelgett  a Tienanmen téren. Nem először köpte látványosan szembe önmagát, korábbi elveinek elárulásával azonban már itthon sem foglalkoznak sokan, hiszen Orbán bárkivel üzletel, ha kellő politikai és gazdasági profittal kecsegtet a biznisz.

Az a kijelentése azonban megér némi korrekciót, mely szerint a kínaiak a jó gazdasági eredményeink miatt látnak fantáziát az együttműködésben. Ha így lenne, legalább ötven ország tülekedne előttünk jóval nagyobb eséllyel a kínai befektetők kegyeiért. Kína azonban épp a gyenge pontokat keresi, olyan gazdasági expanziós politikát folytat, amelybe nem férnek bele egyenrangú, de legalábbis erős gazdasági partnerek. Az ázsiai szuperhatalom nem véletlenül célozza Afrika és Dél-Amerika nem túl acélos gazdaságait, és szerez érdekeltségeket ott, ahol vannak természeti kincsek, ám nincs tőke és szakértelem. Ha ilyen fénytöréssel nézzük a kínai-magyar bratyizást, az nem vet ránk túl jó fényt.

241_5.jpg

Fotó: 24.hu

Van azonban a kínai nyomulásnak a szűken vett gazdasági érdekeknél jóval fontosabb aspektusa is. Orbán Viktor már bebizonyította, hogy egy kis vállveregetésért és dicsőségben fürdőzésért cserébe szinte bármit megtesz keleti partnereinek. A nyugaton Putyin pincsikutyájaként számon tartott magyar miniszterelnök hiúságának jót tesz, ha a világ legnépesebb országának vezetőjével villoghat. Fogalmunk sincs, hogy pontosan milyen magyar érdekek lehetnek a Belgrád-Budapest vasútvonal felújítása mögött, ám az jól látszik, hogy kínaiak számára létfontosságú a beruházás. Orbán minden alkalmat megragad arra, hogy pocskondiázza a nyugati demokráciák értékrendjét, és istenítse azokat az autokráciákat, melyek számára a politikai elvek csak odáig érnek el, amíg a teljhatalmukat szolgálják.

A magyar gazdaság viszont szerényen növekszik, és ezt is annak az általa szidalmazott (és Soros bérencnek tartott) Európai Uniónak köszönheti, amely hatalmas mennyiségű pénzt önt a vele harcban álló magyar kormány erszényébe. Ezen felül az itt működő nyugati multik, főként az autógyárak tartják lélegeztető gépen a magyar gazdaságot, és olykor besegít ebben a mezőgazdaság is, ám ha az időjárás nem kedvez a termelésnek, ez a pillér is gyengének bizonyul. Ezzel mindjárt rávilágítottunk a magyar gazdaság szerkezeti problémáira, és sérülékenységére.

Orbán nyilván már azért lobbizik az oroszoknál és a kínaiaknál, 2020 után is érkezzen elkölthető (és persze ellopható) tőke az országba, az új uniós költségvetési ciklusban ugyanis jóval kevesebb ingyen pénz érkezik, mivel úgy tekintenek ránk, mint akik már felzárkóztak nyugati társaikhoz. Pedig dehogy.... Az uniós támogatásokat azonban biztosan nem tudja majd kiváltani a magyar vezetés, hiszen ez egyrészt vissza nem térítendő támogatás, másrészt az orosz és a kínai pénzeknek komoly politikai ára lesz, ráadásul kamatostul vissza kell azokat fizetni ezeket a hiteleket.  

inforadio.jpg

Fotó: infórádió

Orbánt persze már régóta nem érdeklik a tények. Ő telekürtöli a világot (főként a közszolgálati rádiót) azzal, hogy a magyar gazdaság hasít, amivel legfeljebb Bözsi nénit tudja meggyőzni, akivel egy propagandavideón jól elrötyögött azon a hazugságon is, Gyurcsány elvette a 13. havi nyugdíjakat. A magyar kormányfő úgy viselkedik, mint egy vásott gyerek az óvodában. Ha megver valakit a társai közül, azt nem csak letagadja, de meg is vádolja áldozatát azzal, hogy őt bántotta. Ráadásul azt várja az óvó nénitől, hogy be is dőljön az ócska trükkjének. Azt azonban már ő sem hiheti, hogy akár az oroszok, akár a kínaiak, de még az EU vezetői elhiszik, hogy igazat mondott nekik valaha is. Ahogy egy dakota mondás fogalmaz: „Addig jár a sánta dakota a kútra, amíg bele nem ugrik.”

 

89 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Orbán azzal hencegett Kínában, hogy hasít a magyar gazdaság, pedig dehogy... Tovább
Facebook Tetszik
0
89 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni! Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni!
  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr9912525731

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sZulamith 2017.05.20. 13:52:47

Most tudatosult bennem igazán, hogy a pénznek nincs szaga, mármint a kommunista Kína pénzének:) Ők ezért szépek, és jók, a magyar kommunista meg üldözendő:)
Bözsi néninek meg üzenem, hogy Gyurcsány-Bajnai kormány volt az egyedüli, aki kivételes nyugdij emelést adott az 1991- 96 között nyugdijba menőknek. Úgy nézem Ő is részesült belőle.
Válasz erre 

Nagyorrú Barbi 2017.05.20. 14:18:29

Én meg neked üzenem, hogy a "dübörög a gazdaság" duma a kínosan megbukott libás bajnai elvtársad agyalmánya volt. A nyugdíjkorhatár emelése úgyszintén. Tetves szemkilövető gyurcsótány elvtársad pedig beveheti. Jelzem, te is a magyar büdös bolsi tróger komcsi elvtársaiddal együtt.
Válasz erre 

Gyorgy Nagy 2017.05.20. 14:34:44

Garancsinak proli paraszt Mészárosnak -+ a seggnyaloknak.
Válasz erre 

Stenonis 2017.05.20. 14:49:28

@Nagyorrú Barbi:
A nagy elszámoltatás után a "szemkilövető" Gyurcsány nyugodtan éli a világát.

Nem mellékesen, ha a magyar GDP-ből kivonjuk az EU-s támogatást, akkor magunktól kb. 1%-os növekedésre vagyunk képesek.
Pedig most is fennáll a világgazdaság pénzbősége kitétel.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2017.05.20. 15:25:09

@Stenonis:

Nem mellékesen az Eu rendszerváltás utáni piacszerzését, privatizázóit is levonjuk, akkor már kicsit kiegyenlítetebb a mérleg :)

Azokról a hitelekről már nem is beszélve amit egy diktatúra államhatalma vett fel, az állampolgárok felhatalmazása nélkül, de mégis az állampolgároknak kell/kellett visszafizetni.
Válasz erre 

káposzta 2017.05.20. 15:25:50

@Stenonis: Ne etesd a trollt, ignoráld.
Válasz erre 

1ghost 2017.05.20. 15:41:27

Itt nincs apelláta csak tények: az elmúlt hét évben a magyar gazdaság 1,6%-kal növekedett éves átlagban, ami katasztrofálisan gyenge produktum.
Pedig a gyors növekedéshez minden adott volt a narancsos disznók számára:

1. Ellopták az adófizetőktől 3000 milliárd mnyp-t ami a költségvetés kamatkiadásait csökkenti, az összeg gazdaságélénkítésre felhasználható.
2. A globális pénzpiaci válságban 2009-ben Európa és mi is súlyosan visszaesett. A visszaesésből könnyebb gyors növekedést produkálni.
3. Évi 1500 mrd nettó EU-s lóvét kaptunk gazdaságfejlesztésre.

A fideszes gazemberek azonban sarlatánok a prudens gazdaságpolitika mívelésében, ez a mocskos banda csak az adófizetők pénzének lopásához ért!

Sittre baszni az egész rohadt, korrupt fideszfrakciót a gerinctelen sleppel együtt! Ez az első feltétele az ország gyarapodásának.
Válasz erre 

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2017.05.20. 15:45:45

@sZulamith: na itt van a sunnyogó propaganda, hogy váltsuk le a csebert vederre. Gyurcsány hitvány miniszterelnök volt, rossz gazdaságpolitikát folytatott, szemernyit sem jobb, mint Orbán.

www.tradingeconomics.com/hungary/gdp-growth
www.tradingeconomics.com/poland/gdp-growth-annual

Szépen végig lehet követni, hogy Lengyelországhoz képest hogyan maradunk le fokoztatosan. És őszintén szólva, ez kisebb részt Orbán hibája. Orbán egy jelenség, nem kiváltó ok. Azért korrupt a kormány, amiért nem fut a szekér, tudniillik, mert maga a Magyar Nép nem teszi a kötelességét, és nem képes hatékonyan fellépni a saját érdekében és irányítani magát, ugyanígy, akinek van egy kis lehetősége is érvényesülni, az rögtön kimászik a gödörből és nem érdekli őt a többi. Ez pedig demoralizálja azt, aki amúgy szívesen tenne valamit és így tovább.

Az ország megváltása nem egy kormányváltás lesz, hanem igenis a kemény mindennpi harc az önzés, gyengeség és hatékonytalanság ellen.
Válasz erre 

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2017.05.20. 15:46:24

@1ghost: mi a második?
Válasz erre 

Pop40 2017.05.20. 15:59:12

Nincs ebben semmi különleges, Vitya azokhoz törleszkedik, akik még hajlandóak szóba állni vele. Mind Európa, mind Trump magasról leszarja, maradnak a diktátor haverjai, Lukasenko, Erdogan, Putyin. Köztük önmaga lehet a kis tolvaj Geci.

Szégyen, hogy ez a féreg képviseli ezt a jobb sorsra érdemes országot.
Válasz erre 

Pop40 2017.05.20. 16:11:09

@Vajk a Vitéz Várjobbágy:

Ritka, hogy narancsbolsiknak ilyet mondok, de ezzel a résszel egyetértek:

"Orbán egy jelenség, nem kiváltó ok. Azért korrupt a kormány, amiért nem fut a szekér, tudniillik, mert maga a Magyar Nép nem teszi a kötelességét, és nem képes hatékonyan fellépni a saját érdekében és irányítani magát, ugyanígy, akinek van egy kis lehetősége is érvényesülni, az rögtön kimászik a gödörből és nem érdekli őt a többi. Ez pedig demoralizálja azt, aki amúgy szívesen tenne valamit és így tovább."
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2017.05.20. 16:12:16

Egészen félelmetesek a ballibák.
Ööö, hirtelen nem is rémlik, 10 éve hogyan és mitől is dübörgött a magyar gazdaság? Mert hogy most már nem csak az a ciki, hogy autógyárak vannak, hanem az is, hogy mezőgazdaság?????? WTF?????
Bazmeg, milyen gazdasági ágazatnak kéne lenni, hogy elégedettek legyetek? Mellesleg nem ti voltatok azok, akik privatizálták és eladták az összes olyan gyárat ami termelt valamit?
Válasz erre 

lombozódó 2017.05.20. 16:19:09

@Stenonis:
Hogyan is volt 2006 TV ostroma???
Kik is támadták meg és gyújtogattak?
Na és ki is uszította/ hergelte fel a Toroczkai - féle szélsőségeseket és a futball "szurkolókat " :-DDDD
Na és Budaházy kivételével mind megúszta az államellenes lázadást :-)
Válasz erre 

lombozódó 2017.05.20. 16:29:26

...................................Belgrád-Budapest vasútvonal felújítása mögött, ám az jól látszik, hogy kínaiak számára létfontosságú a beruházás. .......................
Bem asz.
Csak nekünk létfontosságú a hitel / minden hitel.
Kína most szállít Európába árut vasúton és tud szállítani hajókkal is.
Kínának a hitel az üzlet és az vasút építés / a vasúti berendezések.
Válasz erre 

a nagy hohoohooo 2017.05.20. 16:42:52

@teéjesenmindegy:
Mérmindig a leghülyébb takonynácikat vezénylik ki ide hehee..az apád faszát segghülye takonynáci hehee..
Csak halkan szólok,hogy nehogy megijedj a szellemi sötétségben ami a szemed mögött van.
Elég szelektív a bértroll emlékezeted ....höhööö..Ne beszélj magadban hülyeségeket mert aztán nem emléxel ki mondta..heee...
Kósának a FideSS rendkívüli és meghatalmazott közhülyéjének volt egy ostoba ötlete,a választásokon való részvételt kössék bizonyos értelmi képesség szinthez.
Már akkor felmerült mi lenne ha az újságokba regisztrálóknál is ez lenne,akkor lehülyéztük Kósát...,de látva téged az a Kósa nemis annyira hülye..
Olyan mérhetetlenül agyhalott vagy, hogy szinte hullagyalázás téged a helyedre tenni höhöö..ja a privatizáció?

Az MDF-KDNP-FkGP többségű országgyűlés 1990 augusztusában szavazta meg a "Tulajdon és privatizáció" című törvényt. A passzust fogalmazó privatizációért felelős kormánybizottság elnöke Matolcsy György volt, vagyis neki (IS) köszönhető, hogy a privatizáció úgy zajlott, ahogy.

1992-1994 között 431 állami vállalat seggére vertek. 55% volt a külföldi kézbe eladott állami cégek száma, ami az értékesítési érték 68% volt.

Tényleg cuki mikor olyanról próbálsz észt osztani, amiről fogalmad sincs. Beszólok a központba és cserét kérek
1994-re az Antall kormány a nyugat kérése ellenére erőszakolta a hitelek fizetését,amit a nyugat nem is kért,sőt figyelmeztették ők megvárják míg megerősödünk ,de nem, Antall fizetett mint a katonatiszt ha az ország beledöglik is,ezzel olyan nagyra növelte az ország hitele, hogy azt csak a Bokros csomag tudta megoldani,Bokros azzal a csomaggal húzta ki az országot abból a szärból amibe Antall a"mi kifizetjük az adósságot mint a katonatiszt"...megugrott a .munkanélküliség,gyárak ,üzemek szűntek meg,és az emberekkel akarták megfizettetni ,a szegényekkel ha tönkremegy az ország akkor is!
Namég szép ,hogy az emberek inkább a szocikat hozták vissza.
Orbánnék ennek pont az ellenkezőjét csinálták 98-02 között. ..... a Bokros csomag eredményeit elosztogatták ugyanúgy választási célokra mint most ,lásd az akkori lakásdevizahiteleket,amivel 20 évre előre eladósították a kőccségvetést a következő kormányoknak..
Aki le van szarva, az ne ugráljon! Nem kell különösebben fantáziadúsnak lenni ahhoz, hogy erre a viccre asszociáljon az ember, amikor az ilyen buta nemzetthynácik megszólalnak....
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2017.05.20. 17:18:59

@a nagy hohoohooo:
Tulajdonképpen ugye semmit nem mondtál, csak idefostál szavakat egymás után, igaz, hohoho?

Akkor talán próbálj meg a kérdésre válaszolni, te balfasz.
10 éve volt magyar multivállalat? Vagy mitől dübörgött akkoriban a gazdaság, hogy most hirtelen rohadt ciki és lenézett dolog lett, hogy német autógyárak vannak. Volt valami olajkitermelés, vagy aranybányászat, vagy mi a lófasz volt, hogy a hozzád hasonló képességű szerző ilyeneket írkáljon:

"Ezen felül az itt működő nyugati multik, főként az autógyárak tartják lélegeztető gépen a magyar gazdaságot, és olykor besegít ebben a mezőgazdaság is, ám ha az időjárás nem kedvez a termelésnek, ez a pillér is gyengének bizonyul."

Hallgatom. Értem én, hogy a szarorbánék csak ezt tudták elintézni, hogy német autógyártók legyenek itt, meg mezőgazdaság, már ha jó az időjárás. 10 éve gondolom mindig jó volt az időjárás, és nem a külföldi multik tartották lélegeztetőn a gazdaságot. Csak nem emlékszem, hogy mi is volt az.
Válasz erre 

sinus67 2017.05.20. 17:26:05

@nemecsekerno_007: Csak úgy, mint Paks 2-re, vagy a Budapest-Belgrád vasútvonalra!
A felhatalmazásunk nélkül, nekúnk kell visszafizetni.
Akkor mi is a különbség?
Válasz erre 

StirnerMax 2017.05.20. 17:30:49

Az egész politikai elitt leszerepelt már.
A bokacsattogtatós álkeresztény, dzsentri üzleti zsírdisznóktól kezdve, a sunyiképű politikai agitprop csicskákon át, a bajszos koleszsárácokkal megtámogatott kriptokommunista kedves vezérig bezárólag.

Az anarchizmus nem politikai vagy gazdasági cél, hanem állapot!
Egy rohadt rendszer halálának és valami jobbnak a kezdete lehet.
Válasz erre 

sinus67 2017.05.20. 17:31:24

@teéjesenmindegy: Te kihez beszélsz? Az MDF már nincs!
:)
Válasz erre 

sinus67 2017.05.20. 17:40:39

@teéjesenmindegy: Azokhoz az autógyárakhoz a fidesznek annyi köze van, hogy az üzemelésük alatt kormányoztak. A létrejöttükhöz az égvilágon semmi köze.
Válasz erre 

a nagy hohoohooo 2017.05.20. 17:49:53

@teéjesenmindegy: hii..hülyéket és takonynácikat nem tanítok,de veled kivételt teszek mert 2 in 1-ben,ki hozta ide a mercit?
És ki az opelt?
Az a gyurcsányi,meg az a bajnai...hehee tanulj tinó..
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2017.05.20. 17:52:40

@sinus67:
Ja, hát nincs MDF, akkor nem a jelenlegi ballib oldal volt az, aki eladott mindent? Nem a liberósok nagy szlogenje volt a "az állam a legrosszabb gazda"?

De a kérdésem továbbra sem ez. 89 előtt akármilyen is volt, de volt magyar tulajdonban lévő ipar. 2007-ben mi tartotta a gazdaságot akkora lendületben, amihez képest most sopánkodni kell, hogy csak a multik termelnek valamit?
Ennél egyszerűbben nem tudom feltenni a kérdést. Sír rí a baloldal, hogy összeszerelőüzem az ország. 2007ben nem az volt? Akkor volt hazai gyártású termékek garmadája, amivel elárasztottuk a világot?
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2017.05.20. 17:55:11

@a nagy hohoohooo:
Nem nagyon megy az értő olvasás igaz, hohoho?
Tehát, ha a bajnai meg a gyurcsány hozza ide az autógyárat akkor az jó. Ha a fidesz akkor az rossz?
Ha a bajnai/gyurcsány/horn alatt termel az autógyár akkor az fasza, mert nő a gdp, ha a fidesz alatt, akkor azt le kell vonni, mert az egy német autógyár?
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2017.05.20. 17:55:43

@sinus67:

Csak néhány apróság:

- Kicsit kiseb az összeg
- Nem az életszínvonal fenntartására vesszük fel.
- És nem egy döglődő, fenntarthatatlan diktatúra életben tartására használjuk.

Persze jó lenne ha több részlete lenne nyílvános, ill. olvashatnék egy normális elemzést a témában.
Mer' eddig vagy olyat olvastam ami azt mondta, hogy fekete, a másik meg az, hogy fehér.
Nyílván egyik se igaz és ez sajnos a mértékadó médiumok eltűnése is oka. Értsd.: a sajtó beállt a pártokhoz csendestársnak. Sajnos ez világjelenség.
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2017.05.20. 17:56:53

@sinus67:
Na, akkor neked is ugyanaz a kérdés. Ha a fletóék idehoztak egy autógyárat akkor az fasza, mert nő a gdp, a fidesz alatt pedig le kell vonni a gdp-ből az autógyárakat? Nem furcsa a matematikátok?
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2017.05.20. 17:57:23

@teéjesenmindegy:

Kettős mérce :) A legabszurdabb, hogy így hívják az egyik "baloldali" blogot is :)
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2017.05.20. 18:02:45

@a nagy hohoohooo:

Van egy film ahol elég jól elmondják, hogy működött a Kádár rendszer, milyen volt a rendszerváltás és az utána következő időszak. Ebből elég jól kirajzolódik, hogy egyenlőre a mostani kormányzat a kisebbik rossz, legkevésbbé képviseli azt a múltat amitől szabadulni szeretnénk.

Kétrészes, szerintem jót tenne neked. (is)

www.youtube.com/watch?v=9fLbxIhIbvQ
Válasz erre 

Stenonis 2017.05.20. 18:03:05

@nemecsekerno_007:
A nyugatnak (akkor még nem volt EU) nem kellett nagyon erőlködnie a piacszerzésért. Ki vesz Zaporozsecet, ha lehet kapni Opelt? És ez nagyjából minden termékre igaz volt.
Az okosba privatizálás meg kimondottan magyar találmány, sok köze a nyugatnak ehhez nem volt.

A hiteleket illik visszafizetni. A magyarok többsége meg boldogan tapsolt a kádári posványban.
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2017.05.20. 18:03:58

@nemecsekerno_007:
Egyszerűen nem bírom megérteni ezeket. Idehoznak egy autógyárat, hurrá, aztán utána megy a rinya, hogy attól nő a gdp... Ja, őalattuk is attól nőtt? Az más...
Válasz erre 

Stenonis 2017.05.20. 18:09:01

@lombozódó:
Az egész 2006-os bohózatnak fő felelősei a rendőri vezetők és a politikai vezetés. A TV ostrom egy cseppet sem volt nagyobb balhé, mint akkor egy random Fradi-Dózsa meccs utáni rendbontás. Hogy gyújtogatássá fajult, azért a rendőri vezetők a felelősek.
Októberi zavargások is. Tök vicces volt nézni, hogy a rendőrök előbb megvárták, hogy felépítsék a barikádokat és csak utána kezdtek akciózni.
Viszont, ahol nem kellett volna indokolatlan erőszakot alkalmaztak. Ja és tömegesen hamis tanúztak is.

A Rendőrségünk minősíthetetlenül tevékenykedett 2006 őszén.
Válasz erre 

Stenonis 2017.05.20. 18:12:16

@teéjesenmindegy:
Senki sem mondja, hogy le kell vonni. A GDP egy ilyen trükkös dolog. Pl. növelte a GDP a Vörösiszap katasztrófa is.
A magyar GDP-t növeli az a profit is, amit kivisznek az autógyárak.

Az viszont tény, hogy jelenleg az EU-s segélyek nélkül 1% körüli lenne a növekedés.
Válasz erre 

sinus67 2017.05.20. 18:19:35

@teéjesenmindegy: Nem nagyon megy az értő olvasás, igaz. A posztban arról ír, hogy az Orbán által szidott (sorosbérencnek nevezett) EU pénzektől és az Orbán(ék) által hanyatló nyugat tulajdonú multik miatt nő a gazdaság annyira, amennyire.
Nem baj, hogy tőlük, miattuk. Ilyet senki nem írt. Akiket szid a gazdád azoktól nő ennyire, így a baj az, hogy oda szarik, ahonnan eszik.
Ti fidesz trollok annyira belebuzultok már ebbe a ne bántsd a gazdám, mert mindenáron megvédem ideába, hogy teljesen elfogtok hülyülni!
Válasz erre 

sinus67 2017.05.20. 18:20:06

@sinus67: hanyatlónak nevezett...
Válasz erre 

sinus67 2017.05.20. 18:23:45

@teéjesenmindegy: Nem kell levonni EMBER! De ha az UNIO meg a multik ennyire ördögtől valók, meg sorosbérencek, és amire veri a nyálát, annak a nagy részét ezeknek köszönheti! Akkor azokkal az eredményekkel miért dicsekszik.

Van még kérdés, vagy tényleg ilyen defektes vagy, hogy nem érted?
Válasz erre 

inteligencs elenzeki 2017.05.20. 18:41:34

"Ezen felül az itt működő nyugati multik, főként az autógyárak tartják lélegeztető gépen a magyar gazdaságot, és olykor besegít ebben a mezőgazdaság is, ám ha az időjárás nem kedvez a termelésnek, ez a pillér is gyengének bizonyul. Ezzel mindjárt rávilágítottunk a magyar gazdaság szerkezeti problémáira, és sérülékenységére."

A ballibsi posztok folyton beledőlnek saját kardjukba. Vitatni ugyanis nem lehet, hogy a magyar gazdaságnak szerkezeti gondjai vannak, és hogy már a rendszerváltás óta nem önálló lábakon áll.
ha idejön egy autógyár, 10 %-al megdobja a GDP-t . Miért ? Mert az országnak nincs számottevő saját ipara.
És ki ezért a felelős?
Hát a legkevésbé a mostani kormány.
A történet 1946-ban kezdődött, amikor belekerültünk a szovjet érdekszférába.
Az ipari és a mezőgazdasági teljesítményünk nagyon gyorsan a nyugati színvonalhoz képest a versenyképtelen, és gyenge hatékonyság kategóriájába került.
Aztán jött a 89-es rendszerváltás, és a korábbi elvtársak elprivatizálták a nemzeti vagyont, és közben olyan termelési kapacitásokat is megszüntettek, amelyek egyébként versenyképesek voltak, vagy könnyen hatékonnyá tehetőek lettek volna. (Kellett a piac a multiknak.)
A korábbi elvtársak, akik a libsikkel rendre összebútoroztak, kis megszakítással kaptak 12 évet, hogy
rendbe tegyék a dolgokat.
Nem tették, és ne feledjük, hogy 2010-re a ballib irányította kormányzat katasztrofális helyzetbe hozta az országot. Az új kormánynak egyszerűen a szakadékból kellett kikormányoznia az országot.
Hogy is gondolhattak volna ekkor még a szerkezetváltásra ?
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2017.05.20. 18:45:28

@Stenonis: "Ki vesz Zaporozsecet, ha lehet kapni Opelt?"
Akinek arra van pénze. És azért kell megvenni a zaporozsecgyárat, hogy ne legyen más gyártva csak opel.
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2017.05.20. 18:49:07

@Stenonis:
Az eu nem ad segélyt. Az meg egy marhaság, hogy nekiállsz kiszámolni, hogy mi mennyi lenne egy teljesen másik esetben. Ezt így nem lehet.
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2017.05.20. 19:00:26

@sinus67:
Nekem nincs gazdám, kezdjük ott. Nektek valahogy mindenki fidesztroll, aki rámutat a marhaságaitokra. Speciel orbántól egyszer sem hallottam a hanyatló nyugat dumát, ezt mondta valamikor?
Aztán ott folytassuk, hogy attól mert itt van egy autógyár, és termel attól még csinálhat az eu hatalmas baromságokat. Konkrétan egy válságot nem voltak képesek megoldani. És mint teljesjogú tagnak van beleszólásunk, és elmondhatjuk, hogy mivel mi a baj.
Érdekes a ballib világkép, ha onnan jön a pénz, akkor itt, nekünk kussolni kell és nyelni mindent?
A főnököd ha átmegy hozzád, akkor megmászhatja asszonyt, csak azért mert ő adja a fizetést?

Tagjai vagyunk egy közösségnek. Vannak kötelezettségek, és jogok is. Nem arról szól a dolog, hogy bólogatva mindent meg kell csinálni amit mondanak.

És akkor ismét, megint. Figyelj csak. HA itt egy autógyár, ami termel, akkor azt miért vonogatjátok le a gdp-ből? Speciel ha odateszel mellé még egyet, akkor az nem fog termelni, mert nincs már ember. Ha pedig bezár a gyár, és elmegy, akkor majd fognak helyette mást termelni. Érted?
Ez olyan, hogy jelenleg van egy fizetésed. Ha kilépsz akkor keresel mást. De nem tudsz 3 munkahelyen dolgozni egyszerre. Szóval mennyire ócska szar szöveg ez a :
"Ezen felül az itt működő nyugati multik, főként az autógyárak tartják lélegeztető gépen a magyar gazdaságot"
Válasz erre 

Stenonis 2017.05.20. 19:06:34

@teéjesenmindegy:
Ha lenne kereslet, akkor Zaporozsecet is gyártanának...
Válasz erre 

Stenonis 2017.05.20. 19:10:51

@teéjesenmindegy:
Akkor a Kohéziós Alapból származó pénz szerinted mi?
De ha téged zavar a segély szó, akkor hívhatjuk támogatásnak is.
Majd visszatérünk a kérdésre 2020 után, amikor megszűnik a Kohéziós Alap és nem tol be az EU éves szinten akár 2-3 ezer milliárd forintnak megfelelő eurot az ország fejlesztésébe.
Ha megnézel egy nagyobb infrastrukturális beruházást (nem stadiont), azok döntő többsége EU-s forrásokból épül.
Válasz erre 

a nagy hohoohooo 2017.05.20. 19:15:01

@teéjesenmindegy: Már csak röhögni lehet az ilyen szánalmasan faékértelmű képességű takonynácin hehee..

Magyarország legújabb rászorulói a külföldi multik! Itt van például ez a szegíny multi,meg az audi, mindenki látja hogy milyen hátrányos helyzetű, mennyi rengeteg kőccsége van szegínynek! Megérdemel egy kis segílyt, ki merné ezt vitatni, nehogy mán íhen haljon itt nállunk! Mibűl, mibűl, hát maj dógozik a magyar, oszt eltarcsa, abbúl!

Munkahelyenként tízmilliót fizet az állam a multiknak.
index.hu/gazdasag/2016/12/28/munkahelyenkent_tizmilliot_fizet_az_allam_a_multiknak/

Egészen elképesztő folyamat zajlott le az elmúlt két évben a hazai gazdaságban, miután a kormány megduplázta a nagyvállalatoknak és a multinacionális cégeknek juttatott állami támogatások arányát, legalábbis ami a munkahelyteremtést illeti.

Lapunk megvizsgálta az elmúlt tizenkét év egyedi kormánydöntések alapján kiosztott állami támogatások adatait. A statisztikákból az derül ki, hogy a 2005 és 2010 között regnáló szocialista kormányok összesen 112,8 milliárd forinttal támogatták hat éven keresztül a különböző cégek által létesített 24,5 ezer új álláshelyet. Az Orbán-kormány azonban még nagyvonalúbb volt a nagyvállalatokkal és multinacionális cégekkel: 2011 és 2016 között közel ugyanannyi állásért (25 ezer munkahelyért) 163,6 milliárd forintot fizetett. Míg a szocialista kabinetek átlagosan 4,6 millió forintot áldoztak egyetlen újonnan létrejövő álláshelyre, addig a Fidesz már 6,5 millió forintot fizetett ugyanannyi idő alatt. (Nem vettük figyelembe az időközben visszavont támogatási szerződéseket, illetve az idei adatok december 15-ei állapotot tükröznek.)

mno.hu/gazdasag/kitomtek-a-multik-zsebet-1378422
Az Audi győri gyárának bővítéséhez 11,2 milliárd forint, az Opel szentgotthárdi beruházásához pedig 5,5 milliárd forint állami támogatást kap - ismertette a kormány döntését Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter szerdán a kormányülést követően a Parlamentben.
www.kisalfold.hu/gyori_hirek/112_milliard_forint_allami_tamogatast_kap_a_gyori_audi/2212269/

2010 előtt nem hazaárulásnak számított a külföldi kizsákmányoló imperialista cégek támogatása?
Fdesznyikek! Kedves elvtársak!
Hogy is van ez?
Sohanemhazudok Viktor....
Gratulálok!
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2017.05.20. 19:21:56

@Stenonis:

Ja persze, voltak aki segítettek nekik Mo.-on vagy gondolod, hogy ha a cégek többsége magántulajdonban lett volna, akkor is így "sikerül" a privatizáció?? : )

Mer' ugye az "állam rossz tulajdonos" duma ilyenkor is érvényes (lenne) ám. :)

A hiteleket illik megfizetni? És vajon azt is illik, hogy olyan államnak adunk hitelt akinek a vezetői nem igazán a választókat képviselik? Antal Józsefnek egyik nagy hibája volt az, hogy mindenképp vissza akarta fizetni a hiteleket. Németh Miklósnak meg az, hogy az NDK-sok kieengedéséért nem kért cserébe hitel elengedést. A drága ember azt írta az önéletrajzában, hogy azzal magát járatta volna le. A gond csak az ezzel, hogy abban a pozícióban kurvára nem magát képviselte - elméletileg - így a személyes nyugati megítélése vajmi keveset számít. Aztán persze bécsi bankárként már ezzel nem sokat törődött. Hát nálunk így mennek a dolgok.
A tapsikoló emberekről meg annyit, hogy más egyebet nem igazán tudtak csinálni. Voltak akik tapsikoltak, mások meg csak nézték, hogy mi folyik az ő kontójukra.
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2017.05.20. 19:44:28

@Stenonis:
Ja. Aztán akkor majd legalább olyanok lesznek fejlesztve amiknek értelme van. Mert ja, idetol egy rakat pénzt, amit aztán áttolunk németbe. Ettől nem a magyar ipar fog fejlődni.

Ha lenne kereslet a zaporozsecre? Hát igen. Csak akkor jön az a része a dolognak, hogy uniós előírás, hogy akármilyen motorja legyen, hogy akármilyen töréstesztje, hogy akármilyen co kibocsájtása, hogy stb. És hiába van neked keresleted, és hiába lenne mindnekinek jobb, és a céljának megfelelő a záporjóska, de nem lesz.
És kiragadtad a legszélsőségesebb példát, de ez megy minden másnál is. És szerintetek tényleg tapsikolni kéne ahhoz, hogy a fasznak megint a rosszabbik végén vagyunk. És komolyan azt akarod előadni, hogy a jóságos unió segélyez minket. Jobban megéri nekik, ez megint egy olyan ózlet, amiből ők jöttek ki jobban.
Válasz erre 

a nagy hohoohooo 2017.05.20. 19:48:29

@teéjesenmindegy: Hú te aztán megtaláltad szarva közt a tőgyét! Gratula!
" Speciel orbántól egyszer sem hallottam a hanyatló nyugat dumát, ezt mondta valamikor?

Aki le van szarva, az ne ugráljon! Nem kell különösebben fantáziadúsnak lenni ahhoz, hogy erre a viccre asszociáljon az ember, amikor az ilyen buta nemzetthynácik megszólalnak..hehee...

Orbán: Nem kell sajnálni a hanyatló Nyugatot.
A nyugati életmodell bukásával, a hanyatló Nyugat és Európa válságával magyarázta Orbán Viktor azokat a változásokat, melyeket a kormány vezetett be a hatalomra kerülése óta eltelt egy időben. A miniszterelnök tusnádfürdői előadásában felfedte eddigi döntéseinek hátterét: egy átfogó tervet vázolt fel a magyar nemzet megmentésére.
mandiner.hu/cikk/20110723_orban_nem_kell_sajnalni_a_hanyatlo_nyugatot

Legalább tízezermilliárd forint érkezett az EU-tól Magyarországra az elmúlt 12 évben. Ez naponta 2,2 milliárd forint. Csodát várt ettől a pénztől az ország.
De nincs sok látszatja ennek a rengeteg pénznek a magyar gazdaságban.
Ahogy néhány hónapra leálltak a kifizetések, a magyar növekedés is megbicsaklott, egyszerű lélegeztetőgépe lett az uniós apanázs a magyar gazdaságnak.
Arra viszont jó volt a rengeteg pénz, hogy a politika új tőkés elitet hozzon létre maga körül.
A támogatások jelentős részét feléltük. A végső mérleg valamivel több csak a nullánál. Történelmi lehetőség maradt ki.

És én már zsenge gyermekkoromban is szerettem a rizsát..hehe
Az Európai Unió tagsága nem arról szól, hogy onnan nagyvonalú anyagi támogatást kapunk, - az csak a magyar infrastruktúra európai szinthez való felfejlesztésére irányuló átmeneti juttatás, hanem hogy része lehetünk egy demokratikus elvű és értékrendű államszövetségnek.
Ha Orbán leszűkíti az EU szerepét egy fejős tehénre, akkor Magyarországot méltatlannak nyilvánítja.
Abszolut nem vagy tisztában az ország állapotával, de az egyes munkahelyeken megkereshető bérekkel sem. A hazai gazdasági eredmények egy kiváltságos réteget hoznak előnybe, az ország többégét kizárják belőle. Az eredmények pedig kizárólag az EU forrásoknak köszönhetőek. A bérekeben is igaza van Oszkónak. Igen, a mai bérek alamizsnák! Nem tudom miből veszed, hogy ma könnyebben él az ország, de ez tényszerűen nem igaz. Az ország mintegy 60%-a szegénységben él és a gyermekéhezés is jelentős.
A Horn kormány kihozta a szarból az országot, az első Orbán kormány pedig nem csinált semmi érdemlegeset csak felélte a Bajnai csomag eredményeit,egészen 2000-es osztogatásig(lakáshitelek ,amiből Járai csinált devizahiteladósodást,Orbánék felbújtották az önkorikat a svájci frankalapú hitelek felvételére ,mondván úgyse ők fizetik vissza,Széchenyi Terv)! A következő szoci kormányok "bűne" hogy kétszer is fenntarthatatlan szociális csomagot (köztisztviselői bérek duplájára emelése, 13. havi nyugdíj) ígért és adott aminek nem voltak meg a tartós alapjai. Ehhez jött a 2008-as válság.2010 óta az EU-s pénzek nélkül folyamatosan recesszióban lennénk még ma is!!
2015-ben értük el a 2008-as GDP szintjét úgy, hogy 14 000 mrd forint jött be az unióból!Ezek csak sarok számok a részletekbe nem menjünk bele mert az még ennél is sokkal rossazbb gazdaságpolitikát mutat. Gazdasági tervezés nincs és nem is volt!

„Semmilyen gazdaságpolitikai stratégiát nem látok”
Egy gazdaságban mindig ki lehet emelni egy-két mutatót, és azt javítani a többi rovására, véli Chikán Attila, az első Orbán-kabinet gazdasági minisztere.
mno.hu/belfold/semmilyen-gazdasagpolitikai-strategiat-nem-latok-2390329
Semmilyen átfogó gazdasági stratégiát nem látok. Egyes részterületekre nézve fogalmaznak meg elképzeléseket, de ezek nem állnak össze egy egésszé. De nem is támasztanak ilyen követelményt velük szemben.
Lehetett volna ezen változtatni, ha a sok EU pénzt nem Mészáros és Co, Garancsi és Co, stb költheti el a stadionokra, hanem beépítik az oktatásba és az egészségügybe. Dél-Korea attól tudott kiugrani, hogy az oktatásba a K+F tettek rengeteg pénzt. Kína attól nagy, hogy még nálunk is alacsonyabb éhbérekért dolgoznak. Olvass többet, tájékozódj többet, és tanulj meg gondolkozni valaki okos embertől,nem lesz nehéz hisz majd mindenki aki nem jobbos okosabb nálad,még hasznodra válhat. Talán ha ellátogatnál más oldalakra is, javadat szolgálhatná. Nem kell egyetérteni, de talán elgondolkodol azon, hogy minden rendben van ezen az oldalon? Amúgy amit Oszkó állít más, nem éppen baloldali gazdaságpolitikusok is vallják.
széles mosollyal nyugtázom,hogy fingod sincs a témához,a dolgokhoz, helyből olyan hülyék vagytok mint más nekifutásból, a szellemi színvonalatok a bányászbéka segge alatt van, szóval az sem érdekel ha agyvérzést kaptok, miköz én elmegyek a barátnőmmel bulizni...na csá ezen már csak röhögni lehet.... vagy sírni...
Fel kellene mérni, hogy ki vezeti a "ki tud a leghülyébb" lenni címért
folyó versenyt Soros témában! Az élmezőny szoros a kormány tagjai, mezei
IQ hiányos halandók, és a kormányközeli konzumidióták között.
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2017.05.20. 19:49:04

@a nagy hohoohooo:
Fogalmam nincs, hogy ez hogy jön ide. Viszont hallgatlan hoho, ugyan mivel hoznád ide a multit, hogy itt csináljon gyárat?
Válasz erre 

szellemkor 2017.05.20. 19:51:38

Én értem hogy sokan sokféle okból gyalázzák a kormányt, Orbánt és a fideszt, de ezek a gyűlöletpetárdák az ilyen posztokkal teszik magukat teljesen hiteltelenné és komolytalanná. Az orbáni kormányzást sok mindenért joggal lehet szidni, de történetesen a gazdaság az ami köszöni, de kurvára rendben van. És ezt nem a kormánypropaganda alapján állítom, hanem az alapján amit látok a saját szememmel. Nem adnak el ennyi új autót évek óta. nem találsz mestert, nem azért mert Angliába meg Németországba mentek (az én bejáratott szakijaim nem is beszélnek szerintem semmilyen nyelvet a fázisceruzán és a kőműveskanálon kívül) de nem lehet őket leinteni mert rogyásig vannak melóval. Tele van építkezéssel a környék, ismerős cégnél 5 alkalmazott mondott fel pár hónap alatt mert több pénzért elmentek máshová melózni. Szóval ez a rinyálás ez a nevetséges. Igen, vannak az országnak szerencsétlen, ruppótlan esélytelen szegletei de azok amióta a világ világ, ugyanilyen elátkozott jövő nélküli térségek voltak, azokkal senki nem tudott mit kezdeni, akármilyen okosakat mondtak a kötött pulcsis szociológus és az öltönyös közgazdász bácsik a tévében.
De ahol a magyar gazdaság tényleg megvillan (közép- Magyarország, Nyugat MO. Debrecen, Kecsó, stb. ezek tényleg szakítanak.) B+ nézzetek szét egy tetszőleges plázában, akár vidéken. Ész nélkül megy a költés. És nem Mészáros Lőri és Rogán Tóni szaladgál guccit venni ide-oda.
Keressetek más témát, rugózzatok az oktatáson, az egészségügyön (mondjuk ott nekem is lenne mit mondanom) de ha valaki nem akar tökéletesen demaóg hiteltelen hülyét csinálni magából az nem hazudja le az égről a csillagokat a gazdaságot siratva.
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2017.05.20. 19:54:39

@a nagy hohoohooo:
"Az ország mintegy 60%-a szegénységben él és a gyermekéhezés is jelentős. "
Eddig olvastam a baromságod. EZ SIMÁN HAZUGSÁG.
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2017.05.20. 19:57:39

@szellemkor: Olvass feljebb két hozzászólással. Gyermekéhezés van meg szegénység. Igaz, hogy még mindig nem voltak képesek egy darab fényképet sem csinálni az éhező magyar gyerekekről.
Csak ezt: kephost.com/images/2016/12/31/ehezo.jpg
Válasz erre 

szellemkor 2017.05.20. 20:10:12

@teéjesenmindegy: Hagyjuk már ezt.... mindig lesznek olyan nyomorultak akik a gyerekeik etetése helyett a kocsmában nyomják el a pénzt. Ez olyan álságos. Felejtsük el az állami-önkormányzati segélyeket, koncentráljunk csak a többire. Kezdjük azzal, hogy van egy valag civil szervezet akik jóllakatnak akárhány gyereket. Másrészt egyházak, alapítványok, társadalmi szervezetek, élelmiszerbank, stb. Tök jól hangzik de nettó hazugság. Ma ha Magyarországon egy gyereknek nincs mit ennie az kizárólag a felelőtlen szülei hibája. Sokkal több a segítő kéz mint az éhes száj, és így is a kukában köt ki a boltokba szállított élelmiszerek fele.
Válasz erre 

inteligencs elenzeki 2017.05.20. 20:14:26

Ja.
Már lassan 7 éve csődbe megy az ország. Csak azok a hülye befektetők, meg hitelminősítők nem veszik ezt észre, mert Orbánimádó panelprolik mind.

:))
Válasz erre 

szellemkor 2017.05.20. 20:14:39

@teéjesenmindegy: Ezek mindig éhező gyerekekkel meg lélegeztetőgépekkel próbálták csapágyasra hajtani a szociális demagógia rollerét. Egy idő után már röhögni sincs kedve az embernek, mert már olyan unalmas. Az a baj, hogy az egész ellenzék egy kalap fos, nincs érvényes mondanivaló, amivel alternatívát tuddnának mutatni, pedig igény volna rá.
Válasz erre 

Pop40 2017.05.20. 20:23:46

@teéjesenmindegy:

Elvtárs, mielőtt magad alá csinálsz a nagy fideszes seggnyalásban, előtte azért halkan megsúgom, hogy a Merci pl Fletó alatt jött ide. Ha már autógyár.

Persze tudom, a csuti vajda gond nélkül elbüszkélkedik más eredményeivel is, ha neki nincsenek, lásd Bözsi néni meg a 13. havi.
Válasz erre 

2017.05.20. 20:29:43

A csodavárás nagyon ott volt! A helyzet az, hogy véleményem szerint ez a tétel TÉNYLEG szerepel a tervekben. Kicsit jobban rálátva a dolog mágikus oldalára is, ezen nem is csodálkozom.
Válasz erre 

Pop40 2017.05.20. 20:37:33

@teéjesenmindegy:

"Speciel orbántól egyszer sem hallottam a hanyatló nyugat dumát, ezt mondta valamikor?"

Á, dehogy. Üsd be a gugliba az "orbán hanyatló nyugat"- szavakat, aztán olvasgass.

Rögtön az első találat a Mandinerről:
mandiner.hu/cikk/20110723_orban_nem_kell_sajnalni_a_hanyatlo_nyugatot

"„Ám folyamatos a vita a régi, a hanyatló Nyugatot képviselő hazai politikai elit és a változásokat szorgalmazók között” - mondta Orbán. Szerinte régi, meghalandó reflex a Nyugat követése, hiszen magyarok már egy-két lépéssel az európai nemzetek előtt jár, sőt tőlünk fognak átvenni ötleteket. Példaként a médiatörvényt, a bankadót említette, amit szerinte sokan fognak másolni Nyugaton. Szerinte nem kell sajnálni a hanyatló Nyugatot, mert az a világ börtön, „legalább is kényszerlakhely” volt Magyarország számára."

Ezt az egyet azért nem vetem a szemetekre, hogy nem emlékeztek Vitya minden egyes agymenésére. Amennyit ez a tolvaj görény napi rendszerességgel hazudozik, annak a felidézéséhez a NASA számítógépes kapacitása is kevés lenne, nemhogy egy átlag fidesztroll 2 agysejtje.
Válasz erre 

szellemkor 2017.05.20. 20:39:15

@Pop40: És ezzel mit akarsz mondani? Hogy akkor szupi volt a azdaság, most meg a tönk szélén tántorgunk, IMF hitel és államcsőd között billegve?
Tudjátok, azért nincs értelme Magyarországon a politikai vitának mert zéró nemzeti konszenzus van, és mindenki meg akarja semmisíteni a politikai ellenfelét.
Válasz erre 

Pop40 2017.05.20. 21:00:37

@szellemkor: Dehogy volt szupi akkor a gazdaság. De most sem az, egyedül az eus pénzek, meg a kedvező nemzetközi környezet támasztja. Az Imf hitel meg értem, h szitokszó lett a fidesz kétbitesei körében, de akkor az volt a legkedvezőbb feltételrendszerű hitel. Mellesleg 2011-ben még Vityáék is tárgyaltak az Imf-fel, bármennyire is szeretnek erről mostanság kussolni, mikor nemzetközi pénzbőség és alacsony kamatkörnyezet miatt nem gond az ország finanszírozása. Az, hogy a szocik (Bajnait-Oszkót kivéve) balfaszok voltak, még messze nem jelenti, hogy a fideszmaffia jobb lenne.

Ezzel az államcsődös faszsággal meg ne fárassz, még Görögo sem volt államcsődben, pedig sokkal rosszabb helyzetben volt nálunk. Az államcsőddel való fideszes riogatás is csak akkor került elő, mikor 2010 tavaszán Kósa meg Szíjjártó shortolni akarta kicsit a forintot.

Mo-n nem "ellenfél", meg "politikai vita" van, hanem egy fidesz által megszállt state capture maffiaállam. Ezeket lesittelni kell, mint minden köztörvényes bűnözőt, nem "vitázni" velük, ahogy a bíróságon sem állnak neki "vitázni" az oda kerülő bűnözőkkel. Vitázni demokráciákban szokás, ez nem az.
Válasz erre 

Pop40 2017.05.20. 21:09:14

@szellemkor:

Ha már Imf, ugye:

m.mfor.hu/cikkek/makro/Orban__nem_a_talpon_maradas_miatt_jon_az_IMF.html

"A kormányfő erről egy más témában tartott sajtótájékoztatója végén beszélt kérdésre válaszolva. Mint mondta, az emberek többsége jelenleg tévesen azt hiszi, hogy az IMF-tárgyalások azért kellenek, hogy ne legyen pénzügyi összeomlás Magyarországon, ám - folytatta - a valóságban az ország stabil lábakon áll, a Nemzetközi Valutaalap pedig azért kell, hogy a "talpon maradás olcsóbb legyen".

"Az IMF nem az ellenségünk, (...), az IMF a mi bankunk, tagok vagyunk benne"- hangsúlyozta Orbán Viktor, majd hozzátette: a kormány nem köt olyan megállapodást ami ellentétes lenne a magyar nemzetgazdaság, a magyar emberek érdekeivel."

Látod? 2 kattintás. Tényleg pech a fidesznek, hogy szegénykéim 2017-ben akarnak komcsi diktatúrát létrehozni, a minden hazudozásukat megőrző internet korában... :-(
Válasz erre 

ulpius66 2017.05.20. 21:10:22

Kedves Szegedi Bekattant!

Szerinted hány százalékos GDP növekedésnél lehetne kijelenteni, hogy "hasít a magyar gazdaság"?
Válasz erre 

ulpius66 2017.05.20. 21:22:00

Tény, ami tény, az EUSTAT adatai szerint Magyarország gazdasági növekedése 4,1%!!!
Ennél nagyobb csak a szintén EU milliárdokkal agyontámogatott Románia, Litvánia, Lettország és Lengyelország dicsekedhet!
Szerintem meg Orbán a lehető legjobb pillanatban lépett a kínai pénzek irányába!!!
Tegnapi adat: Magyarországon a bérek egy év alatt 13%-al nőttek!!!!!!!
Válasz erre 

ulpius66 2017.05.20. 21:24:58

Egyebekben meg, bármilyen jó adat jöhet a magyar gazdaságról, a ballibsi blogok úgyis csak fikázni fogják!!!!!!
Válasz erre 

a nagy hohoohooo 2017.05.20. 21:28:59

@szellemkor: Derága "ÍKÚ"vitéz takonynáci baro...hát én már semmin sem csodálkozom. Amióta egy új utcai wc-t is beszenteltek, és én majdnem megfulladtam a röhögéstől, nem lep meg semmi....hehee..
"...... azért nincs értelme Magyarországon a politikai vitának mert zéró nemzeti konszenzus van, és mindenki meg akarja semmisíteni a politikai ellenfelét. "
Igen, általában a lányok hibásak azért, mert megerőszakolják Őket.
Nos, ezt nagyon nem veszi be az én szervezetem.
Antal József: 3,5 év
Boross Péter: 0,5 év
Horn Gyula: 4 év
Orbán Viktor: 4 év
Meggyesi Péter: 2 év
Gyurcsány Ferenc: 5 év
Bajnai Gordon: 1 év
Orbán Viktor: 6 év
De minden a szocik hibája.
Apropó, lehet lemaradtál valamitől ,én emlékszem 2002. FideSS vesztett.Újraszámolás,majd az Erzsébet hídi csata. Utána jött a kokárda, a fehér szalag, a karkötő, az erdélyi szavazás. Mindenkit szét vert, családot, barátokat, határon kívülieket megpróbált megutáltatni a hazaiakkal.
Hazaárulózni sem a baloldal kezdett rémlik?
Miért? Mert nyerni akart! Nem azért mert szereti a magyarokat
Érdekes, hogy 2002-2010 között majdnem napi hír volt az "alvilági leszámolás", hol ezt hol azt ölték meg, hol itt robbant bomba hol ott, autókat, kukákat gyújtogattak ..... és érdekes módon minő nagy nyugalom van 2010 óta! Az ellenállás, a tiltakozás, a tüntetés, a hőzöngés az ellenzék dolga, mindig a regnáló hatalom ellen. Ezek szerint a FideSS nagyon jól működött ellenzékben, vagy a mostani ellenzék nagyon béna. Ezért is volt furcsa a "béka-menet" tüntetése felvonulása a kormány mellett..... most miért nem állnak ki mellettük?
Azért mert azokat mind a FideSS uszította, csinálta, pénzelte.
Az orbáni politika elérte a célját. Végletekig megosztotta az embereket. Ismerek olyan embereket, akik még a szűk családi körön belül is meg vannak osztva. Nyilvánvaló az oszd meg és uralkodj politika érvényesül!És nem az a baj, hogy a Nyugattól kerültünk messzebb, hanem hogy önmagunktól. A saját civilizációs eredményeinket semmisítettük meg.
Igaza van "Gecinek". Viszket? Persze, hogy viszket, sok minden tapadt már hozzá...Rengeteg ember tenyere viszket már, de a FideSSmaffia miatt.
Ezt próbálom már egy ideje értelmezni: "De ő azzal szeretné nyugtatni a jóérzésű magyar embereket, hogy Magyarországnak egy nemzeti kormánya van, ez a politikai erő garantálja a közbiztonságot, és nem a provokátorokat védik, mint annak idején a szocialista-liberális kormányok." Értsem úgy, hogy a "nemzeti kormány" ezután nem ismeri el a tüntetők jogait, mint annak idején a szoclib kormányok?
"Nem értik a kritikát, ezért támadásnak fogják fel, félnek tőle, és gyűlölik. Úgy állnak előtte, mint az egyszeri nyárspolgár a Picasso-kép előtt". ... avagy ... "Az igazság olyan mint a költészet! S az emberek túlnyomó többsége zsigerből utálja a költészetet, mert túl ostoba hozzá, hogy képes legyen felfogni!
Miért? Lehet ezt másként érteni?
Dehogy.
Hogy mennyire elvesztette Orbán a józan ítélőképességét, mi sem bizonyítja jobban, mint ez a legutóbbi megjegyzése. A tüntetésnél már lehetett érezni, hogy elfáradt a legújabb lázadási hullám, és szépen megint lenyugszanak a kedélyek. Erre Orbán szándékosan olajat önt a tűzre és megint felkorbácsolja az indulatokat. Azt most hagyjuk, hogy egy ország miniszterelnöke nyíltan közösség ellen uszít, amiért simán beperelhetnék őt (persze megnézem, melyik hazai bíróság fogja elmarasztalni)az már azt jelzi, teljesen elvesztette politikai érzékét.
Orbánnak és a FideSSnek az lesz a legnagyobb problémája, hogy teljesen elveszítette az értelmiségi bázisát. Gyakorlatilag nincs jobboldali értelmiségi, aki kiállt pl. a CEU ellenes törvény mellett, sőt, egyre többen fogalmaznak meg rendszerkritikus hangot. Gyakorlatilag már csak a haszonélvezők és a frusztrált, gyűlölködő,mihígmélymagyarok tartanak ki a FideSS mellett.
Bizony az én tenyerem is viszket most már de nagyon, főleg Bayer polgárháborúra uszító fenyegése ,Stefka "fehérterrorja" ,de Orbán vasárnapi beszéde óta, de nem a tüntetők miatt, hanem miattuk. Isten legyen irgalmas hozzájuk, ha egyszer tényleg elkezd viszketni a jóérzésü emberek keze, nem csak a Budapestieké, hanem az egész országé, az igaz keresztényeké és az ateistáké egyaránt.
Feleslegesek a míves szavak. Úgysem értik. Csak a rombolásból, gyújtogatásból, izmozásból értenek. Persze végig kell futni ezeket a köröket is, de a vége törvényszerű lesz. Mostmár csak azért kepeszkednek, hogy mire elszámoltatásra kerül sor, már elévüljenek a bűneik. Márpedig ha a rezsim távozik bármilyen okból, elkerülhetetlen lesz az elszámoltatás, ne az érintettek csinálják / és ne legyen elévülés/, furcsa ,hogy pont azokat a fiatalokat irtaná ki Orbán, amilyen ő is volt, aki az önkény ellen lázadt. Most sajnos ő testesíti meg az önkényt, a kormányzása alatti dolgokkal, és ez ellen tiltakoznak.
Nincs is annál szebb, mint amikor a sötét butaság és rosszindulat az álhatatosság sértett maszkja mögé bújik. Ezt láthattuk most tőled.
Válasz erre 

Pop40 2017.05.20. 21:30:24

@ulpius66:

Kiscsillag, leírták, pont neked. melyik fele nem volt érthető?

"A magyar gazdaság viszont szerényen növekszik, és ezt is annak az általa szidalmazott (és Soros bérencnek tartott) Európai Uniónak köszönheti, amely hatalmas mennyiségű pénzt önt a vele harcban álló magyar kormány erszényébe. Ezen felül az itt működő nyugati multik, főként az autógyárak tartják lélegeztető gépen a magyar gazdaságot, és olykor besegít ebben a mezőgazdaság is, ám ha az időjárás nem kedvez a termelésnek, ez a pillér is gyengének bizonyul."

Tudom, a fideszes csürhe előszeretettel pózolgat más eredményeivel, de ebben pontosan melyik tény is lenne a vajda érdeme?
Válasz erre 

Pop40 2017.05.20. 21:35:45

@a nagy hohoohooo:

"Mostmár csak azért kepeszkednek, hogy mire elszámoltatásra kerül sor, már elévüljenek a bűneik."

Nos, ha ez az ország lesz olyan hülye, hogy a bukás után futni hagyja ilyen bürokratikus baromságok miatt az országot szétlopó fideszes maffiát, akkor meg is érdemli a sorsát.
Válasz erre 

szellemkor 2017.05.20. 21:37:33

@Pop40: Maradjunk annyiban hogy nem volt vicces 2010-ben a szitu. Én alapból egyébként nem vagyok államcsőd ellenes, szóval ha csőd van, akkor csináljuk rendesen, ha minden adósságot le lehet írni, egy-két év hiperinfláció és reálgazdasági átrendeződés, durva visszaesés után mindenki megnyalogatja a sebeket, a nemzetközi tőkepiac pedig nem duzzog soká, oda viszi a dohányt ahol pénzt lehet keresni, Argentínának is gyoran "megbocsátottak". De nem erről akartam beszélni. Tudjuk hogy az EU pénzek fűtik a lopásmozdonyt, meg minden, meg is van az a kör akik szívlapáttal lapátolják a zsét, és körön belül a macska is szivarozik azoknál a cégeknél, de hidd el hogy nem csak velük vannak a boltok tele. Egyszerűen számossága van és statiszikailag cáfolhatatlan mutatói a fogyasztás és a jövedelmek folyamatos növekedésének, tök korrekt makrogazdasági mutatók mellett.
Most eltekintek a saját politikai preferenciáimtól, és pusztán objektív tapasztalataimra hagyatkozva ezúton beszélném le a t. ellenzéki aktivistákat, hogy ne a gazdaságon próbáljanak teljesen átlátszó módon hamis fogást találni. Mégpedig azért ne, mert Orbánék nem a gazdaság teljesjtménye miatt fognak elhasalni már amikor el fognak (ugyebár a fák nem nőnek az égig) Pont ez a lényege a politikának, hogy amikor a gazdaság rendben van, akkor érnek rá és hajlamosak az emberek szimbolikus ügyekkel foglalkozni, és azokból viszont sokkal kiszámíthatatlanabb forgatókönyvek alapján válhat derült égből országos botrány mint a gazdaság kiszámítható és unalmasan stabil pályán döcögő szekeréből.
Válasz erre 

kvadrillio 2017.05.20. 21:44:02

enedek Levente fotó és utazó blog
követés
Load Diffuser 2017 - érkezők

Levente B.

2017. május 19., péntek 20:57 |

A Load Diffuser 2017 nemzetközi légierős hadgyakorlat Május 22-n kezdődik a kecskeméti légibázison. Az előzetes bejelentések alapján az Ohio-i Légi Nemzeti Gárda F-16-s gépei érkeznek majd hazánkba. Elsőként azonban a földi kiszolgálást biztosító személyeket és eszközöket kell elhozni otthonról. Erre a feladatra a 445. Szállító Ezred - mellesleg szintén Ohio államból - két C-17-es gépe érkezett.

_35b0751.jpg

HMMM.......HÁÁÁÁT ETTŐL A KURVANAGY KAPITALISTA FESZÜLTSÉGKELTÉSTŐL, FÉLELEMKELTÉSTŐL MÁR BE LEHET SZARNI ! AMERIKA ANNYIRA FÉL A RUSZKIKTŐL, HOGY MÁR TELJESEN KÖRBEKERÍTETTÉK !!! :o))))) NA NEM A RUSZKIK KERÍTETTÉK KÖRÜL ŐKET, HANEM ŐK AZ OROSZOKAT !!! PEDIG EZ A NAGYMEDVE RUSZKI, HA RÚG EGYET, AMERIKA MORZSÁNYIRA ZSUGORODIK ÖSSZE ! :o))))) MOST TÉLLEG...., EZEK A JENKIK MINDIG A HATALMAS EREJÜKET AKARJÁK DEMONSTRÁLNI MINDENKINEK ! MIKÖZBEN A RUSZKIK PONT OLYAN ERŐSEK, HA NEM SOKKAL ERŐSEBBEK, MINT SZOVJETUNIÓÓÓÓÓS KORUKBAN ! :DDDDDDDDDDDDDDD
Válasz erre 

a nagy hohoohooo 2017.05.20. 21:47:03

@ulpius66: Az nem baj, ha a segghülye takonynáci buta, legfeljebb közröhejjé teszi magát,csak legalább ne reklámozza.

Magyarország a sodrás közepén, kicsi evezővel.A hosszú távú növekedés kulcsa a fenntarthatóság.
osszkep.hu/2017/04/hosszu-tavu-novekedes-mennyi-az-annyi/
az egy főre jutó GDP Magyarországon 7,65-szeresére nőtt 140 év alatt – ez 1,45%-os éves átlagos növekedésnek felel meg. A hosszú távú trendhez képest tehát az elmúlt két év gazdasági növekedése kifejezetten magasnak nevezhető.
Ezzel a világ fejlett országainak többségéhez nem tudtunk felzárkózni.

Inkább húz minket a világ, minthogy mi tolnánk előre magunkat.
index.hu/gazdasag/penzbeszel/2017/05/19/ilyennek_latszik_a_magyar_gazdasag_sok_ev_es_sok_orszag_adatait_vizsgalva/
A nyitottság miatt minket erősebben sújtó válságok hatásait pedig korlátozottan tudjuk csak csillapítani. A sodrás közepén haladunk, csak mintha mind a gyorsításhoz mind az akadályok kikerüléséhez kicsi lenne az evezőnk.
És hopp mihezképest,az egy évvel azelőtti helyzet az alacsony bázisról:
Sereghajtó lett a magyar gazdaság Európában.
2016. május 13.

A rendelkezésre álló adatok alapján Magyarország az európai
növekedési rangsor legvégére csúszott vissza - derült ki az Eurostat
legújabb statisztikájából. Negyedéves alapon a hazai gazdaság 0,8%-os
visszaesése a leggyengébb volt az egész Európai Unióban, éves alapon
pedig csak a recesszióval küzdő Görögország teljesített nálunk
rosszabbul.

Az Eurostat második becslése alapján az Európai Unió
www.portfolio.hu/users/elofizetes_info.php?t=cikk&i=231831
Najó...mindig is a tárgyilagosság volt a professzióm ,rühellnek és anyáznak,idegenszivűznek is érte az"ÍKÚ"vitéz mihígmélymagyarok ..hehee...
Magyar tudósok feltámasztják Marx Károlyt. Első kérésük, hogy oldja meg a
honi gazdaság helyzetét. Marx kéri a főkönyveket és éjszakára
bezárkózik a Kossuth térre. Reggel hívja az illetékeseket:
- Hát kérem, ilyent én még nem láttam.
- Hogy érti, Marx elvtárs?
- Ez a gazdaság nem termel semmit és pozitív a mérlege. Nincs
államadósság, de az állam jelentősen nagyobb összeggel tartozik, mint
korábban. Egyszerre van viszont munkaerőhiány és munkanélküliség.
- Mit javasol, Marx elvtárs?
- Támasszák fel Lenin elvtársat is. Ilyen kérdésekkel ő szokott foglalkozni.
Ez egy érdekes kérdés egyébként, ami engem régóta foglalkoztat. ezek 100
milliárdokkal dobálóznak, úszó VB-től mészárosig, naponta olvassuk, hogy
mire ment el megint X milliárd. tudom, hogy jön egy csomó pénz az
EU-tól, de az jött gyurcsányáék idején is,ha
nagyságrenddel nemis annyi. miért nincs meg totális államcsőd, ami anno
a szocik idején állítólag állandóan a fejünk felett lebegett véres
kardként?én arra tippeltem, hogy a szocik meg a szadesz autópályákra
szórták el a pénzt. ez rejtély számomra.á ez ennél egyszerűbb, csak
hatásköri átfedések is kellenek és még egy csomó ilyen.Meg tudnám
magyarázni, én ugyanis valamennyire értem (egyes részletekről fogalmam
sincs, pedig azok lennének a legfontosabbak), de lényegében értem, hogy
csinálják, csak elég bonyolult. Semmi titok. Nincs semmi varázslat.
Arról nem írnak, nem beszélnek, hogy már megint nem költöttek el egy csomó
pénzt erre, arra, pedig kellett volna.erre céloztam az előbb. ezek egy
vasat sem költenek szociális, infrastruktúrális dolgokra.Hacsak ennyi
volna, jó volna: tudok olyan kórházról is, repülőtérről is, ami egész
Magyarország fejében létezik, csak a valós térben nem. A
devizatartalékot költik most, illetve arra vettek fel hiteleket, meg a
többi hitelre, ezt visszaforgatod vállalkozásokon keresztül (ehhez kell a
sok ember) és kész is az örökmozgó.Na persze az uniós támogatások már
le vannak kötve évekre előre, csak nem mindig jönnek meg. Meg az
nehezebben kezelhető: önrész kell, könyvelni kell, ellenőrizni kell...Az
lényeg, hogy forrásátirányításokkal és hitelekkel dolgoznak, egyszerre
többel is: ha brókerek csinálnák ezt, már ülnének.A FideSS ellopta a
teljes aranytartalékát, és a valutatartalék 80 %-t az MNB-nek. Ezen
felül a valutahiteles bulival földönfutóvá tettek kb. fél milliio
családot, akiknek a vagyona is az övék lett.Vagyis magyarul kb. azt
csinálják, mint a Quaestor. Na ja, a fokozatok. Durvábbnál durvább
dolgok, amik nem történnek, történtek meg.Na. Hát az is működött egy
ideig. Ez nem Marx elvtárs hibája. Nem mindegy, hogy egy államadósság
milyen pénznemben van kifefejezve, illetve az államadósság milyen része
forint vagy "kemény valuta". Ami a munkanélküliséget illeti, az nem
gazdasági, hanem politikai döntések eredmémye. A szuverén
pénzmonopolista, az állam, elvileg felvásárolhat mindent, ami az általa
kiadott pénznemben eladó, így a fel nem használt munkaerőt is. Lenin
elvtárs meg csak nyugodjon békében.

Ja és veréb legyek, ha értem. dübörög a gazdaság, Magyarország jobban teljesit, 1.5%
a kamat, és hitelért kuncsorog. azIMF 2% Kína/6%. nooooormális?
Ojojj...te vagy személyesen R.Szilárd szellemi kiskorú?...még nagyobb lett a szellemi sötétség hehee...
Válasz erre 

Pop40 2017.05.20. 21:53:50

@szellemkor: Nem volt vicces, nem is mondtam ezt, a szocik egy dilettáns társaság voltak, Bajnait-Oszkót leszámítva. Ugyanakkor nem összehasonlítható a két helyzet, akkor világgazdasági válság volt, most meg nemzetközi pénzbőség, és tonnaszám döntött eus lóvé. (Ennyiben mondjuk nem sok esze van az eunak, eus pénzből tartanak el egy olyan maffiaállamot, ahol a putyinbérenc diktátor az eu ellen lázít?! Hülyék ezek.. )

"Szimbolikus" ügynek ugyanakkor nem mondanám, hogy 1 szem fideszes maffiózó 1 szem év alatt 100 milliárddal gazdagodik, vagy a maffia mondvacsinált ürüggyel be akarja szántani Mo nemzetközileg legelismertebb egyetemét. De a kopaszokkal ellehetetlenített népszavazások, meg a state capture módon megszállt állam, ahol a vajda egy személyben dönt mindenről, no ezt se nevezném szimbolikus ügynek.
Válasz erre 

ulpius66 2017.05.20. 21:55:46

Most, hogy a magyar GDP 4,1%-al növekszik így írogatnak a ballibsi blogok!
Miket írogatnának, ha teszem azt, csökkenne a GDP, mint a ballibsi kormányok alatt!!

A LÉNYEG!

MAGYARORSZÁGON EGY ÉV ALATT 13%-AL NŐTTEK A BÉREK!

Megvédjük a rezsicsökkentést!

Ne vásárolj a CEU-ban!!!!!!!
Válasz erre 

szellemkor 2017.05.20. 22:13:30

@Pop40: Mi más lenne szimbolikus ügy ha nem a CEU? Igazából pár száz embernél többet nem érint közvetlenül, mégis mekkora cirkuszt lehet belőle csinálni (valahol jogosan) De tudod mit mondok? Budapest határain túl a kutyát nem érdekli. Próbálnál az EU támogatások pályázati rendszeréből ügyet csinálni. Már a bevezetőt sem értenék. Szóval nem az az ügy amiről elsőre azt gondolnád hogy az, mert annak látszik. Egy szaros helikopterezés sokkal nagyobb léket üt a kormány hajójába mint akárhány ügyesen elcsaklizott milliárd. És azért legyünk őszinték, a szocik még lopni is csak hülyén tudtak, nem csoda hogy azóta is minden hétre marad amit a propagandagépezet leporolhat.
Válasz erre 

a nagy hohoohooo 2017.05.20. 22:19:28

@ulpius66: @szellemkor:@teéjesenmindegy

És most visszamegyek a buliba ,mert már fájni kezd a hasikóm a sok idótótaságotoktól ..hehee Darwin biztosan felhasználta volna a Fajok eredete című tanulmányához, mint hiányzó láncszemet...hihiii....
Már más szerző kapcsán is megfogalmaztam, hogy aki írni akar, annak először olvasnia kéne megtanulnia.Ugye nem ismeritek az általam nagyra becsült-Hofi Géza művész mondását a tájékozódási futásról?:"előbb tájékozódni ,s aztán futni"Ha tájékozódni ,olvasni ,tanulni kellett volna:

Mit adtak nekünk az európaiak?
2017, Február 28 - 12:16

Interjút adott Günter Öttinger német uniós biztos, amit a portfolio a szenzációhajhász "Óriási ütőkártyát kapott az Orbán-kormány az EU elleni támadásokhoz" címen hozott le:

www.portfolio.hu/unios_forrasok/gazdasagfejlesztes/oriasi_utokart...

Azt mondja a jóember, hogy:

"Annak a pénznek a nagy része, amelyet az EU Lengyelországnak ad, visszaáramlik Németországba. A lengyelek úgy költik el a pénzt, hogy megrendelésekkel látják el a német ipart, német gépeket és kamionokat vesznek." Ez eddig akár még igaz is lehet.

"Így tehát a nettó befizető tagállamok, mint például Németország, érdekeltek a strukturális és kohéziós támogatásokban." Ezen azért igencsak lehet vitatkozni.

"Gazdasági perspektívából nézve Németország nem nettó befizető, hanem nettó haszonélvező" Na ez viszont tiszta hülyeség.

Tegyük fel, hogy az összes támogatást, ami a KEU országokba áramlik, arra költünk, hogy abból német gépeket, járműveket, stb. vásároljunk. Gondoljuk végig mi történik: a németek beszednek 100 eurót adó formájában a lakosságuktól. Ezt a 100 eurót nekünk (vagy éppen a lengyeleknek) adják. Mi ebből a 100 euróból német gépeket veszünk, tehát visszaadjuk nekik a 100 eurót. Mi a történet eredménye? A németek ideadtak 100 eurót, amit aztán visszakaptak, tehát "nullában" vannak. Nálunk viszont ingyen itt maradt a sok gép, jármű, mittudomén. Tehát a történetnek ugyanaz a vége: kaptunk ingyen egy csomó mindent. Ennek a felfogásához sok ész nem kell. Ráadásul eleve lehetetlen elkölteni az összes pénzt úgy, hogy abban hazai (magyar/lengyel, egyéb) munkaerő ne vegyen részt, pl. ha infrastruktúrát építünk. Nem is beszélve a közvetlen támogatásokról, amelyek egy az egyben itt maradnak.

Szóval valójában a helyzet így néz ki:

A németek(európaiak) beszednek adóban 100 eurót, amit nekünk adnak. Ebből ellopunk 20-at, az megy offshore-ba. 20-at kiosztanak közvetlen támogatásként, abból vesz a lakosság magyar államkötvényt, ingatlant, befektetési alapot. 30-ért foglalkoztatunk magyar vállalkozókat, akiknek a nyeresége mondjuk 10, a munkabérek kitesznek 10-et, az adók 10-et, ami a magyar államhoz folyik be. És 30-ért veszünk német(európai) gépeket, amiből 10 adóként visszafolyik a német költségvetésbe, 10 megy a vállalkozó profitjába, 10 meg munkabérként kifizetésre kerül Németországban. Tehát a német költségvetés elkölt 100-at, visszakap 10-et, és 20-ból támogatják a saját iparukat, nettóban legjobb esetben is 70 mínuszban vannak. Magyarországon lesz egy csomó új gép, amivel később termelni fogunk, nőnek az állami adók, nőnek a bérek, a vállalkozói profitok, és még a alkotmányos költségekre is jut egy csomó.

Szóval a sztorinak a vége az, hogy pont ott tartunk mint eddig: A Marshall-segély óta ilyen pénzosztás nem volt Európában, Magyarország történelmében meg ekkora külső, viszonzatlan tőkebeáramlásra még soha nem került sor, és az EU-s pénzek tartják életben lassan 10 éve a gazdaságot, azok nélkül mind a gazdasági növekedés, mind a megtakarítások, mind az államadósság teljesen más pályán lenne. Ez tehát nem egy óriási ütőkártya, hanem egy marhaság.
zsiday.hu/blog/mit-adtak-nek%C3%BCnk-az-eur%C3%B3paiak

"na heló röfik!" hehee...
Válasz erre 

szellemkor 2017.05.20. 22:29:34

@a nagy hohoohooo: Te tényleg inkább menj vissza inni mert az legalább meglátszik rajtad, hülyébb már nem leszel tőle, az biztos. Ha valaki tényleg azt hiszi hogy az EU puszta altruizmusból működteti a strukturális alapokat az tényleg ne írkáljon gazdasági témájú cikkekhez.
Válasz erre 

sinus67 2017.05.20. 22:59:23

@teéjesenmindegy: A tököm se vonogatja le a GDP-ből. A poszt írt valamit és értetlenkedve kérdezes.

Elmondom mégegyszer! Orbán dicsekszik mindenhol, hogy milyen jól hasítunk, miközben EU ellenes szólamokat plakátolki és hangoztat. Igen! Vannak jogok és kötelességek is egy ilyen közösségben, azonban ha itthon és keletre bírálja a közösség döntéseit, a közösségi pártcsoportjával együtt meg megszavazza. Másodsorban a régmúltban, mikor még itruk a szocialista bambit, az Európai Közösség lefektette az alapértékeit. Ezekbe az alapértékekbe nem fér bele elég sokminden, amit Orbánék művelnek.
A GDP-ből levonás csak illusztráció ahhoz, hogy az EU pénzek, a multik, meg az autógyárak nélkül a szarba sem lennénk. (Illetve lehetne orosz, meg kínai gyárakat építeni, csak annak sokkal nagyobb ára lenne.)
Én speciel szeretem, hogy a civolizált világhoz tartozunk! És semmiképpen nem szeretném, hogy egy illiberális államunk, ne adj Isten diktatúránk legyen csak azért, mert a szarházi fideszbanda (is) szerte szét lopja az országot.
Ha abba merül ki egyeseknek a politizálása és szavazása, hogy visszamutogatnak Hazudós Feritől kezdve Kádárig, miközben a jelen problémáiról nem vesznek tudomást, akkor sajnos ennek az országnak reszeltek!
Válasz erre 

1ghost 2017.05.20. 23:09:38

@szellemkor:

A nagy hohoho jól látja a helyzetet. Te pedig ezen a nickeden is olyan hülye vagy a gazdasághoz, mint rezsi szilárd az atomfizikához.
Válasz erre 

sinus67 2017.05.21. 00:05:28

@a nagy hohoohooo: "Ebből ellopunk 20-at,..."

Hát nagyon optimista vagy egyrészt!
Másrészt ellopnak!
Lőrinc Barát, korábban Simlicska,Orbán Vejkóek, hogy csak a közvetlen környezetéből szemezgessek Nemzetünk Nagy Királyának!
Egyébként most elgondolkodtam a keleti hiteleken. Ha nem kapja be nekik a lóvéért, akkor is kaphatunk, max. kicsit magasabb kamatra! Ha fizetjük (ez már többesszám) rendesen, akkor a keletieket rohadtul nem érdekli a lenyúlás. Ide a gempát! Oszt jónapot.
Kicsit olcsóbb kamatért még le is pipálja őket és beengedi a gyáraikat, vállalkozásaikat. A külföldre dobbantó fiatalok helyett meg lesz sok kici kínai, meg nagy marha tulok orosz szibériából.

:D
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2017.05.21. 00:55:55

@Pop40:
Na, ideevett a rosseb, az értő olvasás teljes hiányával, aztán röfögsz.
Kurvára senkit nem érdekel, hogy ki hozta ide a mercit. Vagy az audit, vagy az opelt. Itt vannak. Ha balos kormány van, akkor remekül megy a gazdaság, mert termelnek az autógyártók, ha fidesz, akkor ez egy összeszerelőüzem, a gdp-ből le kell vonni az autógyárakat. Ennyi eszetek van.
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2017.05.21. 01:20:30

@a nagy hohoohooo:
Na, szóval olyan jókat röhögcsélsz magadban, aztán beszélsz akkora kreténségeket mint a ház.
"Gondoljuk végig mi történik: a németek beszednek 100 eurót adó formájában a lakosságuktól. Ezt a 100 eurót nekünk (vagy éppen a lengyeleknek) adják. Mi ebből a 100 euróból német gépeket veszünk, tehát visszaadjuk nekik a 100 eurót. Mi a történet eredménye? A németek ideadtak 100 eurót, amit aztán visszakaptak, tehát "nullában" vannak. Nálunk viszont ingyen itt maradt a sok gép, jármű, mittudomén. "

Na, ez a te szintedről így is néz ki. Mert sötét vagy mint az éjszaka. Na, figyelj, a valóságban pedig úgy történik, hogy, ideadnak 100 eurót, és azért, hogy azt meg is kapjuk 300 ért kell a német cuccokból vásárolnunk. Ráadásul nem azt amire szükség van, ami elég lenne, hanem olyat amit jóváhagynak. Millió példát tudnék mondani erre.
Aztán, hátha felfogod: GDP: bruttó hazai összetermék. Attól mert valaki idead valamit, az nem a te termelésedbe számít bele.

Ismét leírom, bár már mondtam: Ha Budapestre kell busz, akkor Bp nem veheti meg azt amit akar, amire szüksége lenne, ami elég neki. Megveheti a németet, mert a magyar nem tudja az euro 12-t, mert nincs olyan referencia amit elfogadnak, mert találnak ezer kifogást. Ez van. Ettől nem fog fellendülni a hazai buszgyártás.
És a hülye fajtád ehhez még tapsikol.
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2017.05.21. 01:25:50

@sinus67:
Okos gyerek vagy te.
"A tököm se vonogatja le a GDP-ből."
három sorral lejjebb:
"A GDP-ből levonás csak illusztráció ahhoz, hogy az EU pénzek, a multik, meg az autógyárak nélkül a szarba sem lennénk. "

Na, most akkor levonogatod, vagy nem, hülyegyerek?:D
És akkor próbáld megint felfogni. Ha az audiban dolgozik 20 ezer ember, akkor az nem tud mással foglalkozni. A multik foglalkoztatnak mondjuk félmillió embert, akkor azt hogy az istenbe lehet levonni? Ha elmenne a multi, vagy csődbe megy mint a nokia pár éve, akkor ugyanazok az emebrek elkezdenek máshol dolgozni. Érted?
És ez nem azt jelenti, hogy le kell szopni az uniót.
Válasz erre 

sinus67 2017.05.21. 01:58:01

@teéjesenmindegy: Figyelj már Te agymosott troll. Illusztrálva...
Tudod mit jelent? Akik ellen beszél a szerencsétlen vezéred, akik ellen lázít, azok tesznek hozzá a növekedésünkhöz kurva sokat!
Nem a kib@szott GDP-t kérdőjelezem meg, hanem azt a sok kretén dumát, amivel a multik ellen lázít! Aztán dicsekszik az általuk ENNYI növekedéssel. Nem hogy megköszönné nekik (veled együtt), inkább az autokrata haverjai seggét nyaldossa!
Igen, nincs ingyenpénz! Mindennek ára van! Azt már tudjuk - nem csak az átkosból - hogy milyen ára van a Nagy Medve belénk avatkozásának! Ha ős fideszes vagy, akkor tudod nagyon jól, hogy vezéred miért mondta a rendszerváltáskor, hogy ruszkik haza és miért mondta 2007-ben, hogy nem leszünk a Gazprom barakkja!
Az a baj veletek fideszesekkel, hogy ezeket elfelejtitek, mert, ha emlékeznél rá és mégis babusgatod őket, akkor törölgethetnéd a saját nyáladaz a szemedből!

Komolyan felkúrod az agyam a többi fideszessel eggyütt! Mi a tökömnek kell védeni a védhetetlent! Ha meg nem megy más, akkor mindjárt visszanyúltok Hazudós Ferihez, meg Bajnaihoz, meg Meggyesihez!
Tényleg ennyire finom Orbán segge?
Válasz erre 

polgári kór 2017.05.21. 01:58:23

Bárcsak az elqrók idején hasított volna fele ennyire, kevesebb probléma lenne.

Köszönjük LIBERÁLIS ÉRTELMISSÉG!
Válasz erre 

polgári kór 2017.05.21. 02:02:55

Orbánék majdnem úgy hasítanak mint a szlovákok, volt olyan év hogy jobban, átlagban meg kb. 0,5%-kal kisebb az éves GDP növekedés az elmúlt 7 évben, persze a tótoknak nincs olyan brutál államadósságuk mint nekünk.

Ehhez képest a ballib független demokráciában a VÁLSÁG ELŐTT 2007ben 10%-kal, 2008ban pedig 5%-kal volt kisebb a GDP növekedés, mint Szlovákiában, és még ez is úgy, hogy folyamatosan vettük fel a hitelt.

www.gfmag.com/global-data/country-data/slovakia-gdp-country-report

Úgyhogy hajrá Fidesz, soha többet liberális baloldali elQró kormányt!
Válasz erre 

a nagy hohoohooo 2017.05.21. 06:58:31

@teéjesenmindegy: Höhöö.....megint padlót fogtam a nagy jobbikSS mihígmélymagyar nemzetthy tanulatlan baromságtól ......mindig csuklásig nevetett amikor a segghülye takonynáci feldobja a saját szarát ,oszt bambán tátott szájjal aládzsavel...hehee..

1:nektek8.reblog.hu/miert-kapunk-penzt-az-uniotol

milyen nagyságrendű fejlesztési forrásokat biztosít Magyarország számára az EU és ezeknek milyen jelentősége van a gazdaságunk működtetésében.

reflektor.blog.hu/2017/04/10/allitsuk_meg_brusszelt/full_commentlist/1

„Egy fityinggel sem tartozunk” - Közgazdászok cáfolják Orbánt

A miniszterelnök szerint hazánkat az Európai Uniós források megvonásával fenyegetik, mert nem vagyunk elég hálásak. Szerinte azonban a valóság az, hogy egy fityinggel sem tartozunk, mert amennyi pénzt az unió betolt Magyarországra, annyit a multik ki is vittek. De össze lehet-e hasonlítani ezeket a gazdasági folyamatokat, van-e köze a nyugati vállatoknak az unió kasszájához?

2:www.atv.hu/belfold/20160301-egy-fityinggel-sem-tartozunk-kozgazdaszok-cafoljak-orbant

„Ha Önök lebontják a velünk szembeni előítéleteiket, akkor felüdítő, innovatív, kreatív politikai gondolkodásra fognak bukkani.” Viktor ma Brüsszelben. Tehát:
Beléptem a klubba. De ha, miután az asztalra szartam, lopom a pénzeteket, hülyét csinálok mindenkiből és folyamatosan hazudok, tehát, ha mindezek után elismeritek, hogy én vagyok a klub megmentője, akkor felüdítő, innovatív, kreatív politikai gondolkodásra fogtok bukkanni.
Viktor, az EU rejtett szellemi kincse.
Mostmár igazán teli van a zacskóm a kohéziós támogatások körüli csűrés csavarással, amikor az ezzel kapcsolatos kritikákra mindig hosszú és tartalmas "válasszal" léphet elő ez a szaros teknővájó....
A piacok megnyitásának nem ellentételezése a támogatás! A piacok megnyitása előfeltétele volt a csatlakozásnak, annak, hogy tagok lehettünk...A tagok pedig jogosultak kohéziós támogatásokra, minden tag... még Svédország vagy Hollandia is részesül ilyen támogatásokból, tehát ez nem ellentételezés, hanem egy tagországi jog, ezért nem kellet semmi feladni, csak taggá kellett válni! (és főként maradni!)
Sőt, ha elfogadjuk a kormány statisztikáit, akkor pozitív a kereskedelmi mérlegünk. Ráadásul, mindez ez Eu-val szembeni pozitív részből jön ki. Mert az orosz pajtással szemben erősen negatív. Azaz, többet adunk el az EU piacán, mint amennyit onnan veszünk. Szóval, simán jól járunk önmagában is a közös piaccal. Az, hogy még plusz pénzt is kapunk, az csak hab a tortán. Na, persze lehetne értelmesen is használni ezt a pénzt. De akkor biztos nem a magyar miniszterlenök lenne a leggazdagabb a kollégái közt.

. Na ennyit a támogatásokról seggarc:

uploads.disquscdn.com/images/fbd23683ac0eb13d0de47b78bc1b7cf435030c4a48790acc659a3fe55debbb4d.png

megint az van, hogy a hülyegyereknek próbálják finoman elmagyarázni, miért nem okos dolog a szart a közös kajába keverni, szerintem a legtöbb fidesznyik egy idő után nincs tisztában az ellenérvekkel, el sem jutnak hozzájuk.
Ahogyan a szavazók, úgy Orbán is elmerül a saját hazugságaiban, ezért van neki is szüksége a sorosozásra, migránsozásra, mert ez eltereli a figyelmet a saját szarságáról.

Ja,bocsi,update...hehee..csaxólok ,hogy a linkek ,a fenti linkek is,azért vannak mert abban van az információ ,mint a tojásban az élet ,és nem mint a fejedben lévő takonynáci szellemi sötétség hehee....
Válasz erre 

a nagy hohoohooo 2017.05.21. 07:13:46

@polgári kór: Bocsi csaxólok:"Köszönjük LIBERÁLIS ÉRTELMISSÉG! "..tiszta sor ,hogy a szemed megint,vagyis még mindig a seggedre helyezte a tőle mexokott oly bölcs előrelátással az evolúció hehee...a magyar "hejesírás "szabályai mára már elég szabadon értelmezhetők ,köszönhető Orbán és KLIKKje középkorsötét oktatásmizériájának,de azért még mindig az biz ÉRTELMISÉG...hehee..
Én is mindig tanulok itt valami újat. Nem az a baj amúgy, hogy véleménye van az embereknek és az sem baj, ha adott esetben nincs igaza. De hogy teljes magabiztossággal és maximális arroganciával ordibálja a hülyeségeit, az néha tényleg baromi fárasztó. ...heee...
Egyszer szeretnék látni egy ilyen "íkúvitézt", ahogy spontán, egy
utcai kérdésre elmagyarázza, hogy mi az a lipsi és mit képvisel pl a
gazdaságpolitikájuk, szerintem lövésük nem lenne - csak ezt hallotta, és
ettől akkor ő már valaki... menny szerezz diplomát te idióta.
Ha pl. kezdetnek elmagyaráznád a tanulatlan ostoba Fidesz híveknek, hogy mi is az a liberalizmus, azzal valóban sokat nyerhetnék. Kevesebb lenne a tudatlan hülye, akik gondolkodás nélkül ismételgetik amit a vezér a szájukba adott - anélkül, hogy legalább főbb fogalmak jelentését ismernék.
.
Ha meg esetleg még azt is elmesélnéd nekik - afféle történelemóra gyanánt - hogy a Fidesz ultraliberális pártként látta meg a napvilágot és hogy maga Orbán Viktor volt a legnagyobb liberális Magyarországon .Sőt a Liberális Internacionálé alelnöke is- egészen 1994-ig, amikor a választási vereségből rájött, hogy populizmussal több szavazatot lehet nyerni, hisz megvezethető hülyéből mindig több lesz.
Itt az alkalom. Meséld már el nekünk, hogy mi a liberalizmus.
Igen, amennyiben a liberalizmus definíciója nálad az, "mindenki azt mond és azt csinál, amit akar, és minden más le van szarva". Ez ugyanis pont úgy hangzott, mintha a liberalizmus kizárná a társadalmi érdekek érvényesülését, ami viszont nem igaz.
A liberalizmus lényege az, hogy egy társadalom tagjai olyan lehetőségeket is megismerhessenek, mérlegelni tudjanak, ami esetleg maguktól eszükbe sem jut, és ne csak azt "nemzetileg konzultálják", amit az elit arra érdemesnek gondol.
Csak a mélységes ostobaságodat és tudatlanságodat teszed ki itt a kirakatba minden nap.
Soha, de soha nem tud felemelkedni Magyarország, mert ilyen a többség.
A Fidesz-NER-Nemzetthy Elhülyítés Renccere is "liberális" - amolyan "nemzeti liberális". A klerikális irányzat pedig amolyan "keresztény liberális". Ma nincs olyan politikai irányzat Magyarországon, amely valamilyen formában ne lenne "liberális". Csakhogy ennek semmi köze a klasszikus liberalizmushoz, azaz a liberális szabadságeszméhez. Amihez köze van, az a "szabadosság", vagyis hogy NEKEM SZABAD, meg az engem támogato "hivek" körének szabad, a politikai ellenfélnek NEM SZABAD.

Ez a szabadosság nem liberalizmus, hanem NEOLIBERALIZMUS, mert nem szabadságeszmét tükrözz, hanem tisztán gazdasági érdeket - mégpedig egy nagyon pontosan körülirható érdekszférának a gazdasági érdekeit.
Hol vagytok ti az osztrákokhoz, a németekhez, a franciákhoz, a hollandokhoz, a svájciakhoz, ti sötét mélymagyarok.
Csak épp ahol liberális piacgazdaság működik , ott kivétel nélkül jólét van , és volt ezelőtt 50 éve is ! Tudjuk van egy réteg jobb oldalon akinek példaképe , hol egy arab ország , a másiknak , épp Oroszország , Törökország vagy Azerbajdzsán , ezekre az országokra az illiberalizmus a populizmus a jellemző , gazdaságilag elmaradtak , kilátástalanság van ezek országokban , és kivétel nélkül sokak számára nyomor ! Kinek kell ilyen , ki szeretne ilyenbe élni , ? Mert az megpróbálhatja !
A liberalizmus, más néven szabadelvűség, a szabadság-ot jelentő liberty szó után alapvetően a személyes szabadságon és törvény előtti egyenlőségen alapul, vagyis a szabad gondolatok széles spektrumát jelentő eszmerendszer, melyek közös vonása, hogy az egyén szabadságát jelölik meg mint legfontosabb politikai célt. Gyökerei a 17–18. századra, a felvilágosodás
idejére nyúlnak vissza. Olyan korábbi alapvető elveket tagadott meg,mint az uralkodók isteni felhatalmazása, az öröklött kiváltságok,államvallás és protekcionizmus
Kizárólag azok az országok vannak élvonalban, ahol demokrácia van. S a demokrácia az természetesen liberális. Ezt minden kisgyerek is tudja Nyugaton.

Az anyádnak van még ilyen ostoba gyereke otthon?Ne égesd már itt magad, inkább tanulj egy kicsit,legalább ált. iskola színvonalán érdemes lenne tájékozódni. te tudsz egyáltalán olvasni, vagy valaki súgja a kis zsíros, szőrös fülecskédbe hogy mit rittyentettek mások a monitorra? Mások pedig azt súgják hogy mit diktálj egy közeli írástudónak?
Annyira lenézlek, hogy sajnálok minden betűt amit neked írok most...Orbán a te miniÁlnököd,akinek háturuljától oly szép barna a szád széle.....és büdi..hány éves vagy és mi a legmagasabb iskolai végzettséged..heeee..a kamuegyetemen mellőzve?
Merthogy nem tudod megkülönböztetni a fejed a seggedtől..hehee.. ezzel és az előzőekkel is magad bizonyítottad..
Válasz erre 

a nagy hohoohooo 2017.05.21. 07:54:12

@polgári kór: Szeretem a nevetés,sőt szeretem kiröhögni a segghülye tudatlan orbánseggszolgálatosokat :"......persze a tótoknak nincs olyan brutál államadósságuk mint nekünk."..naja vanaza államadósság..hehee.
Vannak ám nagyon egyszerű, hétköznapi dolgok is, amiket még Pista bácsi a faluvégen is könnyedén el tud dönteni...például, ha valaki hülyének látszik, hülyeségeket beszél és hülyeségeket csinál, akkor nagyon nagyon nagy a valószínűsége, hogy az illető nem megjátssza magát:

-Ki adósította el az országot?
Elég szelektív a bértroll emlékezeted .,1994-re az Antall kormány a nyugat kérése ellenére erőszakolta a hitelek fizetését,amit a nyugat nem is kért,sőt figyelmeztették ők megvárják míg megerősödünk ,de nem, Antall fizetett mint a katonatiszt ha az ország beledöglik is,ezzel olyan nagyra növelte az ország hitele, hogy azt csak a Bokros csomag tudta megoldani,Bokros azzal a csomaggal húzta ki az országot abból a szärból amibe Antall a"mi kifizetjük az adósságot mint a katonatiszt"...megugrott a .munkanélküliség,gyárak ,üzemek szűntek meg,és az emberekkel akarták megfizettetni ,a szegényekkel ha tönkremegy az ország akkor is!
Namég szép ,hogy az emberek inkább a szocikat hozták vissza.
Orbánnék ennek pont az ellenkezőjét csinálták 98-02 között. ..... a Bokros csomag eredményeit elosztogatták ugyanúgy választási célokra mint most ,lásd az akkori lakásdevizahiteleket,amivel 20 évre előre eladósították a kőccségvetést a következő kormányoknak..
Az újabb növekedés az első Fidesz-ciklus második felében kezdődött, amikor a kormány a választásokra készülve költekezni kezdett.
index.hu/gazdasag/2012/11/06/adossag/

2006-ban.az év végén megkezdődtek a megszorítások, ennek hatására a költségvetés már 2008-ban elsődleges többletet mutatott.
-Sajnos az Orbán-kormány elképzelései között nem látom a gazdasági makroszerkezet tudatos átalakításának, a világgazdasági korszakváltás végrehajtásának programját. A döntések nem a „mélyáramot”, a gazdaság makroszerkezetét érintik, hanem továbbra is az elosztás és fogyasztás felszíni szféráit. (Ne feledjük: ide tartozik az adórendszer is.)
24.hu/fn/gazdasag/2011/03/03/tevhitek_magyar_allamadossagrol/
A negyedik szakaszban, 2007 végétől 2010 végéig az adósságráta 80 százalékra emelkedett. Ez alapvetően a világgazdasági válság következménye: a GDP emiatt bekövetkezett visszaesése, a lehívott, de fel nem használt IMF-EU-hitelekből képzett finanszírozási tartalékok növekedése és az árfolyamveszteség. Ebben az időszakban is folytatódott az önkormányzatok erősödő eladósodása.
hvg.hu/gazdasag/20110302_magyar_adossag_gki_elemzes
volt az a 2008-as gazdasági válság amit Gyurcsány az IMF hitellel kivédett,majd Bajnai egyensúlyba hozta a gazdaságot ,4%-ra hozta le a hiányt,amit aztán a két FideSS tesó köcsögöd Kósa és Szijjártó a forinttal bedöntött,majd Orbán könyörgött a 7 %-os hiányért Merkelnél és Barrosonál,hogy osztogatni tudjon,de mivel nem kapta meg az olcsóbb IMF-et ,a 3000 milliárd manyupot lenyúlta,az 5689 milliárd "nemmegszorításokkal"hazazavarta heheee...aztán a kétszer olyan drága dollárhitelkötvényekkel még jobban eladósította az országot...a 2010 évi 21 749 milliárd forintomilliárd forintról,2016 -ra az adóssága 25 910 milliárd hehehhe...
Most értük el a 2008!-as GDP szintjét okostojás!A százalékokba ne menjünk bele,mert 2013-tól másként számolják és ez önmagában 5 %-al csökkentette a szintet!Az IMF hitel jó része be lett téve az MNB tartalékába, amit az orbán kormány 35,5 milliárd dollárral vett át és jelenleg 27 milliárd alatt van, azaz elköltöttek kb 8 milliárd dollárnyi tartalékot. Ugyanakkor a Magánnyugdíjpénztár 3000 milliárdját is elköltötték! Ezek meglévő pénzek voltak és ha összeadjuk az kb. 20 milliárd Euróra rúg! (85 %-os adósság az Orbán kormánynál volt ,nem Gyurcsánynál! A kormányzást Bajnaitól vették át kb. 18 000 milliárdos államadóssággal, és ez jelenleg eléri a 26000 milliárdot!Egyébként pedig az akkori adósság éppen 80 % körül volt! A 2002-es államadósság 55% volt, de azért,mert az államadósság egy részét eldugták az FHB -nél és az EU vissza számoltatta az eredeti adósságba, azonban az már a Medgyessy kormány idején történt és kb 5% pluszt jelentett de még az ov kormányának a sara volt.
Nem utolsósorban az IMF hitel nagyobb részét már az Orbán kormány költötte el. Csak a kormánykasszában hagyott Bajnai 1860 milliárdot belőle, amit szintén Orbánék használták fel Többek között abból vásároltak 500 milliárdért MOL-részvényeket!
BAZDMÁRMEG a másra mutogatást! Nem másra kell mutogatni mindig a büdös ká életbe már! Az ilyen retardált, befolyásolható magyarok miatt (is) tart ott az ország ahol...
Ime a NER stabil alapja, a kőbuta fideszszavazó mihígmélymagyar..heheee
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2017.05.21. 09:55:46

@a nagy hohoohooo:

Becsatoltál két blogot:

http://zsiday.hu/blog/mit-adtak-nekünk-az-európaiak

Ebben arról van szó, hogy gazdasági szempontból Németország nem nettó haszonélvező, hanem a költsegvetésük kifejezetten
mínuszos az uniós támogatások mérlegét tekintve.

Becsatoltál egy másik blogot:

nektek8.reblog.hu/miert-kapunk-penzt-az-uniotol

Ebből idézek:

"2014 és 2020 közötti, hétéves költségvetési ciklusban összesen csaknem 500 milliárd eurót fordít az Európai Unió a kohéziós célokra. Számítások szerint minden 2004 után csatlakozott országban felhasznált egy eurónyi forrás másfél-két eurónyi megrendelést eredményez például a német vagy francia gazdaságban. Innen már egyszerű fejszámolással is megkaphatjuk, mekkora gazdasági hasznot jelenthet hosszú távon a fejlett gazdaságok számára a támogatási források helyes elosztása."

A két blog közötti ellentmondást fel tudod oldani?
Válasz erre 

gmihaly621 2017.05.21. 10:19:29

Van jó néhány (rengeteg) magyar történelmi tapasztalat arról, hogy a rosszhiszemű híresztelések nagyon-nagyon sokat tudnak ártani.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2017.05.21. 10:48:21

@a nagy hohoohooo:

"Most értük el a 2008!-as GDP szintjét ......."

A 2008-as reál gdp szintet 2014-ben értúk el Csehországgal és Romániával egyidőben. Spanyolország meg még most sem! Lásd az EB országjelentéseit.

Country Report-2016 European Comission
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2017.05.21. 11:39:05

@a nagy hohoohooo:

"A negyedik szakaszban, 2007 végétől 2010 végéig az adósságráta 80 százalékra emelkedett. Ez alapvetően a világgazdasági válság következménye"

Magyarország államadossága 2002-2010 között 25%-ponttal növekedett, Szlovákiáé 1,7%-ponttal csökkent. Itt élünk egymás mellett, ugyanabban a régióban, őket is érintette a pénzügyi válság, mégsem adósodtak el. 2002-ben még régiós elsők voltunk.
Ezt az ellentmondást mivel magyarázod?
Válasz erre 

a nagy hohoohooo 2017.05.21. 16:07:52

@atomic power 1986DucaDuca: Mégis mi a töködet kéne feloldani?
Csaxólok kapitalizmus van ,az természetes ,hogy aki az innovációt,a pénzt adja befektet szeretné visszakapni joggal biztosított tisztes haszonnal..

A
GAZDASÁGI VÁLSÁG
ÉS TÁRSADALMI
KÖVETKEZMÉNYEI
penzugykutato.hu/sites/default/files/A%20gazdasagi%20valsag%20es%20tarsadalmi%20kovetkezmenyei-20100312_0.pdf
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2017.05.21. 20:42:08

@a nagy hohoohooo:

Oregem, ez az evezred poenja. Ldngyel Laci fele penzugykutato, mint hivatkozasi alap.... Ugye emlekszel 2006 tavaszara, amikor LL es Petschnig M Z hdtente jartak a partkeltebe es oromodakat zengtek, hogy milyen fantasztikus allapotban van a gazdasag...
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard