Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Egyre gyorsabban haladunk a kétpólusú magyar pártrendszer felé

Egyre gyorsabban haladunk a kétpólusú magyar pártrendszer felé

Míg az egyik oldal minden rá leadott szavazatot fel tud használni, addig a másik oldalon rengeteg voks elveszik. Így jellemezhetnénk a legegyszerűbben a magyar politika jelenlegi viszonyait. Ezért fordulhat elő, hogy a Fidesz rendszeresen túlnyeri magát az ellenzékhez képest, holott a két szavazótábor körülbelül ugyanakkora. Amíg az úgynevezett jobboldalon ugyanis minden voks egyetlen zsákban landol, addig az úgynevezett baloldalon a nagy civakodásban a sok kis zsák között elhullajtják a szavazatok jelentős hányadát.

hvg_hu_11.jpg

Fotó: hvg.hu

A május 26-i uniós választás ismét egyértelművé tette, hogy az amúgy is erősen felé lejtő pályán a Fidesz tökéletesen ki tudja használni a túloldali rivalizálást. Ha ugyanis egyetlen közös listán indult volna az ellenzék, akkor nem ajándékozott volna oda két mandátumot a kormánypártnak, vagyis a képviselői arány nem 13-8 lett volna, hanem 11-10. Ráadásul, ami elveszett az egyik oldalon, azt vitte a másik oldal. Igen egyszerű matematika, de a logikus érveket még mindig felülírja az ellenzéki pártoknál a rivalizálás, a minél jobb pozíció kiharcolása a szövetséges vetélytársakkal szemben.

Ezért is tűnik igen logikusnak az a felvetés, mely szerint az ellenzéki pártok soraiban rengetegen dolgoznak a Fidesznek, hiszen az ő romboló munkájuk nélkül már a tavalyi országgyűlési választáson is megvalósulhatott volna az az általános összefogás, mely részben vagy egészben most létrejöhet az önkormányzati választások előtt. Már tavaly tavasszal is világosan látszott, hogy egy jól összehangolt együttműködésnek köszönhetően 30-35 egyéni körzetben szerezhettek volna mandátumot az ellenzék jelöltjei, de a sok veszekedésnek az lett a vége, hogy a biztosan nyerhető fővárosi körzetek egy részét is vitte a Fidesz.

Ezek a pártok lennének ugyanis az ellenzéki összefogás vezető erői, és vezetőik tudnák leghatékonyabban koordinálni az Orbán ellen szavazók táborát.

A kormánypárt igen erős nyomulása, valamint az egyre jobban érzékelhető végszükség azonban a Fidesznek dolgozó ügynökök folyamatos ármánykodása ellenére is arra fogja kényszeríteni a felaprózódott ellenzéket, hogy megegyezzenek a közös jelöltek személyéről, egymáshoz közelítsék programjaikat, valamint összehangolják kampánystratégiájukat. Kemény alkudozások zajlanak a háttérben, hiszen senki sem szeretné elveszíteni eddig megszerzett pozícióit sem helyben, sem országosan, ám a Fidesz gőzhengerével szemben nem lehet rollerral felvenni a küzdelmet, így az erők egyesítése ma már sokkal inkább szükségszerűség, mint előre kiötölt stratégia eredménye.

Így aztán nem is marad sok választása az ellenzéki erőknek, ugyanúgy tömbösödniük kell, mint a magát jobboldali néppártnak tartó Fidesz tette ezt a 2002-es választási vereség óta. A magyar kormánypárt ez ellen két dolgot tehet. Egyrészt továbbra sem engedi egy olyan konzervatív párt megszerveződését, amely elszipkázná a Fideszben csalódott, ám balra semmi szín alatt nem szavazó polgárokat, másrészt azokat az ellenzéki erőket támadja a legvadabban, melyek éppen megerősödni látszanak. Ezek a pártok lennének ugyanis az ellenzéki összefogás vezető erői, és meghatározó politikusaik tudnák leghatékonyabban koordinálni az Orbán ellen szavazók táborát.

A Fidesz pontosan tudja, hogy veszélyes az országlására nézve az ellenzék szövetkezése. Amikor 2018 februárjában a teljes ellenzéki összefogásnak köszönhetően Hódmezővásárhelyen Márki-Zay Péter leváltotta a leválthatatlannak tűnő kormánypártot a városban, Orbán Viktor észbe kapott, és az országgyűlési választásokig hátralévő néhány hét alatt sikeresen egymásnak ugrasztotta az ellenzéki erőket a legtöbb választási körzetben. Ez kellett a Fidesz harmadik kétharmadához, no és persze az, hogy a kormánypárt a legkisebb településeken hatékonyan lebegtette be a migránsveszélyt.

mindenszo_hu.jpg

Fotó: mindenszo.hu

Hosszú persze az út odáig, hogy az Egyesült Államokhoz és az Egyesült Királysághoz hasonlóan Magyarországon is két nagy politikai tömb vívja meg azokat a csatákat, melyek a demokratikus politikai váltógazdaság velejárói. Nehéz még elképzelni, hogy a Jobbiktól a Demokratikus Koalíción át a Momentumig mindenki beálljon egyetlen jelölt mögé akár a legkisebb településeken is, de az őszi önkormányzati választások eredményei kijelölhetik az irányt. Az egyéni érdekek háttérbe szorításával olyan pártszövetség veheti fel a versenyt a Fidesz monumentális apparátusával, amely sok borsot törhet Orbán Viktor és csapata orra alá. Ám, ahogy egy dakota bölcsesség tartja: „A bölényhús próbája az evés.”

 

36 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Egyre gyorsabban haladunk a kétpólusú magyar pártrendszer felé Tovább
Facebook Tetszik
0
36 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt
  • Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr1714981322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.07.26. 13:17:31

Ez már rágóta így van.

Egyik pólus: a háttérhatalmisták, a nyugat, Soros, a homokosok, a perverzitás, a liberalizmus, az elnyomás erői.

Másik pólus: a kisemberek erői, a keleti tisztító szél, a természetes jó erői.
Válasz erre 

2019.07.26. 14:05:18

Látom még mindig nem értitek a dolgot.

Magyarországon nincs olyan, hogy baloldali párt. Az mszp, a dk, meg a drogambulanciás szdsz klón momentum vérliberós pártok, akiknek semmi köze a baloldalhoz. A jobbik meg maga sem tudja kicsoda, micsoda, de nem jobboldali formáció.

Amíg ezeket a hulladékpártokat toljátok a választók elé alternatívaként, az ezerszer lejáratódott ocsmány pofákkal, mint gyurcsótány, ledvai, molnár, stb, addig esélye sincs a médiaellenzéknek a kormányváltásra. Azért nincs, mert a választók 2010 óta minden szavazáskor elmondták eddig, hogy ezekből a mocskos, liberofasiszta országrontó hulladékokból nem kérnek.

A fidesz kormányt egy igazi baloldali szocdem párt tudná leváltani, amely még a közelébe sem engedi a libbantakat, aki tételesen fölmérné, melyek voltak a fidesz kormány azon intézkedései amelyek egyértelműen pozitívak, fölvállalhatók, amelyek találkoztak a választók igényeivel, támogatásával (csak példaként: a családtámogatások, a gyermektámogatások, a kiva, a kata, a fiatalok lakáshoz jutásának támogatása, stb.) Ezeket be kellene vállalni egy kampányban, programban, azt közvetítve a választók felé, hogy ezeket tovább kívánja vinni az új kormány, sőt további lehetőségeket keres ezek bővítésére.

Aki le akarja váltani a fidesz kormányt, annak le kell tennie a nagy esküt, hogy egyetlen illegális migráncsot sem enged be Magyarországra, fenntartja a déli határon a kerítést, és mindent megtesz, hogy brüsszel ne tudjon ránk erőszakolni egy lepapírozott ahmedet sem.

Olyan program kell, amelyben a fentiek mellett egy szocdem párt vállalja hogy visszatér a hagyományos gyökereihez, nem a töke, a multik a zsidó bankárolichgarhák érdekeit szolgálja, mint gyurcsótány, az mszp, vagy a drogos momentumosok, vagyis a libbantak, hanem a munkavállalók, a bérből és fizetésből élőkét.

És így tovább. Ja és persze elszámoltatja a fideszt, és főleg orbánt.
Na ez az, ami sajna nagyon úgy néz ki, hogy nem fog menni. Mert az elképzelhető, hogy a fidesz kormányt le lehet váltani demokratikus úton, de az orbán-rendszert nem. Mert mára orbán olyan sűrű hálót szőtt a hűbéreseiből Magyarország köré, olyan szinten megszállta a gazdaságot, a közigazgatást, a közhatalmat a vazallusaival, hogy egy új, szűk többséggel rendelkező kormány az első perctől halálra van ítélve. Napóleont le lehet győzni, de a serege megmarad.

Tehát demokratikus kormányváltás elképzelhető, de a rendszer nem váltható le demokratikusan.
Válasz erre 

Tzp 2019.07.26. 16:00:42

A magyar társadalom és politika nem kétpártrendszerű. Ezért azzal, hogy Orbán kétpártrendszerre szabta a választási rendszert, nem működik. De hát Orbánnak erre nem is volt felhatalmazása, ezért is illegitim az egész.
Válasz erre 

Cycmen 2019.07.26. 16:16:59

@Tzp: Csak halkan jegyzem meg, hogy össze ne zavarodjon az alternatív kis világod, nem kétpártrendszer van nem két pártra van szabva a választási rendszer és Orbánnak a kétharmad birtokában mindenre van felhatalmazása! Szerintem inkább igyál, az meglátszik rajtad.
Válasz erre 

István Tamasi 2019.07.26. 16:25:15

@MAXVAL bircaman közíró:
Nem tudni, hogy a napszúrásnak vagy a bolgár birkalegelőn felzabált bolondgombának köszönhetően, de egyre hülyébb leszel.
Válasz erre 

Cycmen 2019.07.26. 18:10:00

"Hosszú persze az út odáig, hogy az Egyesült Államokhoz és az Egyesült Királysághoz hasonlóan Magyarországon is két nagy politikai tömb vívja meg azokat a csatákat, melyek a demokratikus politikai váltógazdaság velejárói."

Ja a világ szégyene mindkettő, viszont kényelmes a háttérben irányító pénzhatalomnak! Persze vannak gikszerek amikor Trump személyében bekeveredik egy karakánabb elnök, megaztán a példának állított angoloknál most mintha nem lenne minden rendben. Ez a politikai váltógazdaság egy szép elszólás demokráciát leszaró libsi barátom, választást kell nyerni ha lopni akartok! :D
Válasz erre 

Róbert László 2019.07.26. 18:34:21

@MAXVAL bircaman közíró: Szerintem a tolvaj banda pártiak csapnak össze a tolvajok elszámoltatását akarókkal
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.07.26. 18:57:37

@Róbert László:

Ez is jó megfogalmazás, hiszen a háttérhatalom tolvajok, rablók bandája.
Válasz erre 

2019.07.26. 19:35:14

@Tzp:

Ugye nem baj, ha ellentmondok.

A választási rendszert még a gengszterváltás magasságában, az Ellenzéki Kerekasztal alakította ki, Tölgyessy Péter vezetésével. A minta természetesen a német modell volt, vagyis a két nagy pártra alapuló váltógazdaság. Erről Tölgyessy nagyon sokszor beszélt.
A dolog 2010-ig működött is. Egy kivételvolt, 1994-98, amikor az MSZP tarolt. Az is ugyan olyan egyértelmű választói üzenet volt, mint a 2010-es eredmény.
2010-ben azonban fölborult a rendszer. Az MSZP, aki addig a váltópárt szerepét töltötte be a Fidesszel szemben padlót fogott. Nem véletlenül. Elárulta a szavazóit. Baloldali pártból liberofasiszta párt lett. És ezt a választók azóta sem tudják megbocsájtani neki, meg a degenerált gyurcsótánynak sem. De a választási rendszer gyakorlatilag maradt. A Fidesz meg bolond lenne változtatni azért, hogy ezt a sok kis hulladék libbant pártot megsegítse. Tett egy gesztust, megemelte a képviselői juttatásokat, így már a megélhetési libbant gazemberek is kényelmesen hátradőlhetnek a Parlamentben.Csak halkan jegyzem meg, mi lenne ha a kétharmad birtokában kidobnák a jelenlegi rendszert, és bevezetnék a brit választási szabályokat?

A lényeg, Tetszik vagy sem, vagy fölépítenek valakik a semmiből egy szocdem baloldali pártot, és megint lessz tőképes baloldali párt, vagy.....vagy a jelenlegi médiaellenzék belemegy a játékba, melynek az a neve: a végén csak egy maradhat. A kérdés az, vevők lesznek-é erre az egyre a választók.
Válasz erre 

Európai téridő 2019.07.26. 23:09:10

Még csak haladunk feléje? Hogy mik vannak!
Válasz erre 

camilló 2019.07.27. 10:11:49

@Quercus Maximus: Nem tudom ki vagy, de teljesen egyetértek Veled! Szanyi kimondta, ezt a párton belül. Ki is törték a nyakát...
Válasz erre 

2019.07.27. 10:24:24

Még annyit megemlítenék, bár Tölgyessyék elképzelésén anno sokat változtattak, de az alapelv megmaradt. Olyan választási rendszer kell, ahol nem alakulhat ki politikai vákuum, patthelyzet, vagyis nem váljon az ország kormányozhatatlanná azért, mert nincs konkrét nyertes. Magyarország nem nyugat, nem Hollandia, ahol a gazdaság önjáró, az államigazgatás szintén, és mindenki leszarja, ha a sok kis párt hónapokon keresztül alkudozik, és nincs legitim kormány.

Azért érdekes, hogy egyrésről amikor 1994-ben az mszp 33%-al többséget szerzett, ehhez hozzácsapva az szdsz 20%-át 70%-os parlamenti mandátumal rendelkeztek, senki nem kérdőjelezte meg a választási rendszer legitimitását. Továbbá az is érdekes, hogy a tavalyi, 2018-as választásokon mindaddig amíg a médiaellenzék azt vizionálta, hogy nyernek, addig a demokrácia győzelmét ünnepelték. Aztán mikor pofára estek megint jött a fasizmus, meg a demokrácia hiánya.
Válasz erre 

Cycmen 2019.07.27. 10:26:40

@camilló: " Szanyi kimondta, ezt a párton belül. "

Amikor bukta az EP fizuját! :DDDDD!
Válasz erre 

camilló 2019.07.27. 10:30:42

@Cycmen: Nem ismered az előzményeket....
Válasz erre 

Cycmen 2019.07.27. 10:41:11

@camilló: Milyen előzményeket? Régóta figyelem a politikát, Szanyi egy régi versenyző, van már róla egy jellemképem, mindazonáltal meséld el mire gondolsz, hátha elkerülte valami a figyelmemet!
Válasz erre 

camilló 2019.07.27. 10:48:24

@Cycmen: Párton belül kifejtette ezt a véleményét. Ezt szellőztette meg valaki a választás után, úgy beállítva, mintha sértődöttségből mondta volna. Valójában sokkal korábban elmondta ezt, csak nyilván nem akarta megszellőztetni..
Válasz erre 

Cycmen 2019.07.27. 11:56:00

@camilló: Szanyi személyesen nyilatkozott, a probléma régóta közismert volt, az időzítés pedig a pozícióvesztésére esett! Mi kell még neked, hogy átláss egy történetet? :D
Egyébként ugyanaz mint a Gyurcsány beszéd, újat nem mondott, csak a hülyék nem látták már előtte is amiről beszélt, a még hülyébbek pedig még utána is bátor problémafeltárásról és kiszivárogtatott belső ügyről hablatyoltak, próbálva menteni és maszatolni az egész aljasságot! Ne légy már naiv, vagy legalább mást ne nézz annak!
Válasz erre 

2019.07.27. 12:49:54

@camilló:

Az a gond, hogy a probléma nem most, hanem már a gengszterváltáskor kezdődött. Az mszp nem csak szimplán egy betűt, az M-et hagyta maga mögött, hanem azokat is, akiket ez a betű takart. A munkásokat, a bérből és fizetésből élőket. Erre a koronát horn tette föl, amikor kijelentette, a nyugati tőke bevonzásának egyik alapfeltétele, hogy Magyarországon ne legyen erős munkavállalói érdekvédelem. Na ebben aztán egyet értett vele minden utána következő kormány. Vagyis gyakorlatilag a gengszterváltás óta nincs Magyarországon baloldali párt, nincs baloldal. Liberofasiszták vannak, meg a populista új jobboldal, a fidesz, amely a legaljasabb neoliberális gazdaságpolitikát folytatja, és nagy ívben leszarja a munkavállalókat.
Válasz erre 

camilló 2019.07.27. 13:08:36

@Quercus Maximus: Teljesen igazat adok!
Válasz erre 

camilló 2019.07.27. 13:10:14

@Cycmen: Ha azt mondom, hogy nekem személyesen is beszélt róla, sokkal korábban? Sőt! No de mindegy...
Válasz erre 

Cycmen 2019.07.27. 13:33:16

@camilló: Mit terelsz? Szanyi begurult, hogy nem jutott vissza az EP-be és ezért sikoltozik, ha ugyanerről régebben is beszélt, akkor még gerinctelenebb, mert nem hozta sajtónyilvánosságra mint most, hanem elvolt a szar pártban a jó kis fizetésével és csak magánbeszélgetések keretében pofázgatott!
Válasz erre 

camilló 2019.07.27. 13:40:26

@Cycmen: Te miről beszélsz?
Az a jó, ha a párt problémáit kiteregeted? Szerintem meg az a jó, ha párton belül rendeződnek a gondok. Az egész ellenzéknek nevezett bagázsnak a legnagyobb hibája, hogy bármilyen vita van párton belül, azt rögtön kiteregetik és nyilvánosság előtt köpködnek egymásra. De ezt csinálják a pártok között is! Gondolom, a családi ügyeidet a bulvár bevonásával rendezed!
Az a gerinctelenség, ha párton belüli vitákat kiteregeted! Nem mellesleg egyenlő a politikai ellehetetlenüléssel is. Ugyan nézd már meg melyik fideszes beszél kifelé?
Válasz erre 

Cycmen 2019.07.27. 13:56:07

@camilló: Miről hablatyolsz? Szanyi kikerült a buliból és jó megélhetési politikus módjára kiteregette a szennyest! Ennyi! Hogy azelőtt stikában miről beszélt az irreleváns, hogy mi van a Fideszben az is irreleváns ebben az esetben, most egy patkány visítva menekül a süllyedő hajóról!
Válasz erre 

Cycmen 2019.07.27. 13:56:07

@camilló: Miről hablatyolsz? Szanyi kikerült a buliból és jó megélhetési politikus módjára kiteregette a szennyest! Ennyi! Hogy azelőtt stikában miről beszélt az irreleváns, hogy mi van a Fideszben az is irreleváns ebben az esetben, most egy patkány visítva menekül a süllyedő hajóról!
Válasz erre 

camilló 2019.07.27. 14:17:11

@Cycmen: Nincs semmi stika! A párton belüli viták nem a közvéleményre tartoznak. Belül kell megbeszélni és megoldani. Az a gerinctelenség, ha valaki a párt belvitáit a nyilvánosság elé viszi úgy, hogy annak a nyilvánosságra hozataláról a párt illetékes szerve nem tud és nem adja hozzájárulását. Miért olyan nehéz belátni, hogy ezt így kell csinálni. Visszatérve Szanyihoz. Ő már csak akkor beszélt a nyilvánosság előtt, amikor kikerültek a szavai. Ezt így is mondta el, és tényszerű is.
Válasz erre 

Cycmen 2019.07.27. 14:49:54

@camilló: Hagyd már ezt az álságos dumát, hogy nem tartozik a közvéleményre! Én mondjuk leszarom, de a hülye MSZP szavazóknak joguk van tudni, hogy kikre is szavaznak, ez nem olyan családi ügy, mint hogy te mikor kefélsz az asszonnyal, vagy hogy zugivók vagytok! A legszebb a vakságodban pedig az, hogy Szanyi nem is klasszikus pártügyekről beszélt, ami akár még lehetne is belső téma, hanem a párt morális állapotáról, a vezetők erkölcsi színvonaláról! Rólad is sokmindent elmond, hogy véded Szanyit! Komám, egy felnőtt ember mérlegeli hogy mit beszél, egy politikus meg pláne mert annak következményei vannak és az nem dicsőség, hogy amikor a pofájába dörgölik, akkor elismeri kénytelen, kelletlen!
Válasz erre 

camilló 2019.07.27. 17:10:41

@Cycmen: Mi van álságos abban amit írtam? Egy pártban lennie kell pártfegyelemnek. A belső gondokat bent kell tartani. Ha van egy határozat akkor meg tetszik vagy sem, ha a többség elfogadta akkor el kell fogadni. Mi van ebben álságos. Nem egy párt verte szét saját magát azért mert kiteregette a belső LEZÁRATLAN ügyeit. Ha van a problémáról határozat, akkor ki lehet állni és el lehet mondani az érveket. Ennek így kell működni, ha nem, akkor borítékolható a párt szétesése. Az miért nem pártügy, hogy milyen a vezetők erkölcsi színvonala? Először belül kell eldönteni, hogy kellenek-e ilyen vezetők, aztán lehet mondani, hogy kiállunk mellette (Lásd Molnár), vagy inkább eltanácsoljuk.
Válasz erre 

antiinternáci 2019.07.27. 21:01:29

@Tzp:

Állítólag ballibbant megmondók szerint a Zorbán retteg a különböző bolsevisták, meg a hormonzavaros Ballik "összefogásától".
Most meg azt zagyválod, hogy ő a felelől a kétpárt-rendszerért. De ha retteg a Zorbán, akkor miért is akarná, hogy csak egy nagy massza álljon vele szemben? Nem véletlenül inkább az az érdeke, hogy megosztott legyen az ellenzéki bagázs?
Arról most ne is beszéljünk, hogy ha a romboláson kívül semmihez sem értő bolsevisták gittegyletei összeállva netán valaha nyernének, mit művelnének a konc marcangolása közepette az országgal...
Válasz erre 

Cycmen 2019.07.28. 09:16:15

@camilló: "Mi van álságos abban amit írtam? Egy pártban lennie kell pártfegyelemnek."

Pl. ez a mondatod is álságos.
Az MSZP-ben egyáltalán nincs pártfegyelem és a vezetése a saját vesztébe rohan minden szempontból, erre te egyedül arra koncentrálsz, hogy a fegyelmezetlenség híre ne szivárogjon ki! Amúgy ezen a kiszivárgáson ajvékolni tiszta röhej részedről, mert háromszor kormányzó erőként egy képviselőt felmutatni úgy, hogy az őket szétverő DK és Gyurcsány négy, az előző ciklusban pedig még a parlamenten kívül tanyázó Momentum két képviselőt küld az EP-be, magáért beszél, a kupleráj egyértelmű jele!
Válasz erre 

camilló 2019.07.28. 13:53:41

@Cycmen: Az tény, hogy nincs pártfegyelem mindenkinél. Azért vannak még ott olyan emberek akik nem annyira primitívek, és látják pártfegyelem nélkül mennek a levesbe. Szanyi egyébként sokkal korábban is jelezte, nem helyes ez az út. Hibásnak tartotta, hogy a hátán vitt be a párt más semmirekellő pártokat az összefogás ürügyén. Nem a fegyelmezetlenség szivárgott ki! Az nem fegyelmezetlenség, hogy párton belül valaki bírálja a vezetést és a fejükre olvassa a bűneiket, hibáikat. Az lett volna fegyelmezetlenség, ha nyilvánosan teszi ezt. Ahogy írtam, nem Ő szivárogtatta ki a leveleit! Ahogy írta@Quercus Maximus: amíg nem lesz szocdem irányvonala a pártnak addig pont olyan neoliberális, mint a többi, és ezen az sem változtat, hogy megpróbálják baloldalinak beállítani magukat. "Bal oldali az, aki nem ért egyet, ember ember általi kizsákmányolásával!"
Válasz erre 

agador 2019.07.28. 17:38:50

Egypólusú lesz az a pártrendszer, nem kétpolusú.
Válasz erre 

Tzp 2019.07.29. 14:17:35

@Cycmen: Próbálkozz érvekkel, ne csak kijelentéseket tégy! Nem fog meg sikerülni megcáfolnod engem, de legalább te is látod, hol tévedtél.
Válasz erre 

2019.08.31. 16:56:26

@Tzp: Értelmes ember, nem égeti magát szocik között!
„A kommunizmus, mint éltető eszme, az írók számára 1956 lángjaiban, mint az ihlető eszme megszűnt létezni. A probléma az, miképp lehettek műveltségük ellenére annyira elvakultak, hogy kétszáz évvel Voltaire után úgy hittek egy utópisztikus elmélet mindenhatóságában és tökéletességében, mintha sohasem lett volna felvilágosodás, hogy éveken át feltétel nélkül támogattak egy kézzel fekvően hazug és elképesztően embertelen kormányzatot, közvetlenül egy hasonlóan véres eszközökkel dolgozó parancsuralmi rendszer bűneinek feltárása és megtorlása után?” Sartre (a műveltség hiány, és a szellemi kiskorúság okán, mondom én)

A Remete levele: Gazemberek jubileuma elmaradt!
Kedves Komám!
Gondoltad vóna valaha, nem éri meg a „legfejlettebb gazember világuk” a száz esztendőt? Az állam mindig a legnagyobb aljasok kezébe csúszott, no, ebbe látom a „fejlődést”! A veres ostobák uralma után, újra a becsapott észtelen tömeggel megválasztatott reklám váteszek, azt tesznek az országgal, néppel, ami határtalan szégyentelenségük elbír!
Az pedig sokat elbír! Annyira, hogy a föld nem fogja elbírni őköt! Elpusztul, mértéktelen mohóságuk által. Ha, nem igyekszek meghalni, megérem még azt is! Csak amiatt nem lesz örömöm, hogy velük pusztulnak az éltetők, a kárvallottak, az egész, forgásába beleszédült gazemberek világa! Aminek szolgálatába állították, a maguk teremtette Istent, hogy elviseljék, megbocsátsák az ő gazemberségüket! De a természet, a fizika törvényei erősebbek az ő hazugság teremtette Isten bálványuknál! Az fogja elpusztítani, a világukat! Hidd el próféciám erősebb Nostradamusénál is! A természet törvényei mindenhol, mindenkor érvényesülnek! Legfeljebb a kritikus tömeg összegyűlésére köll várni, mint a víz gyűlik a gát mögött, hogy aztán elsöpörje, elpusztítsa mindet, ami útjába állt!
Sok, mindenféle emberi aljasságot megtapasztaltam már életembe! Az újjabbaktúl eltátom, a bagólesőmet, mint tanyasi legény a városon, a vásárba! Leplezetlen önzés, mindenen, és mindenkin átgázolás. Az aranyborjút óhajtja mind! Áhítja, mint bolond jány, a férjhözmenést! Testvérén átgázol, kis himi-humi örökségért! Anyját, apját otthonba kűdi, hogy rozzant viskóját eladhassa! Saját kölyök se kell! Az kőtség! Legalább nem öröklik a jellemit! Nem lesz ki nyugdíját megtermeli, darab kenyeret, vagy öregotthonba belökje! Majd akkor nyűszit, mint elütött kutya az árokparton! Irgalmat se kapjon többet annál, mint ő adott szülejének! Úgy látom, az emberséghez nyomor kell! A romák a döglött disznó lakomájára, minden telepi testvér hivatalos vót! Náluk kommunizmus vót, pap, meg agitátorok nékül! Álmuk a kollektivitást illetően megvalósulni látszik! A halálba menés „kollektív” lesz! Az élet, e föld nevű sárgolyón, elpusztul miattuk, velük! Úgy jön el, mint riogató Istenük csapása Vóna! Közbe csak a természet súlyt le, a maga törvényivel! Nem bírva el szennyet, levegőben, vízben, és „Azonképpen a földön is”! Megvalósul az akarata imájok szerént!
No, Isten megáldjon, vagy ez a sok szép pártszervezet! Választást rád bízom, azt tudd a különbség, csak gazemberségük nagyságában van!
2017. 12. 24. Még mindig itt dekungolok, jó hely az ördög se talál rám, vagy ő is tudja a pokolravalók palotába, bárba, pártirodába, bordélyba keresendők!
Válasz erre 

2019.09.05. 04:56:50

@MAXVAL bircaman közíró:

Állambölcseleti aforizmák
(Kár volt elfelejteni!)

nemszabad, hogy egy államban kiemelkedő tisztességeket nyerhessen valaki azon az alapon, hogy gazdagságával kitűnik, sőt az erény sem lehet jogcím, ha hiányzik belőle a józan meggondolás” Platón — 32/7288-729

„Ha hitvány gazemberek kerülnek magas polcra, (pártunk, és kormányunk!) amennyivel méltatlanabbak erre, ugyanannyival gondatlanabbak és felelőtlenebbek lesznek, s eltelnek esztelen hetykeséggel és vakmerőséggel” (Demokritosz 41/48)
“Ha közelebbről szemléljük azokat a férfiakat, akik tébolyult időkben a világot igazgatják, jobban csodálkozunk hitványságukon, mint amennyire meglep minket létezésük. Chateaubriand fr. Történész

„az uralkodókra nézve nem előnyös, ha az alattvalóikban fennkölt gondolkodás, erős barátságok és életközösségek keletkeznek…” (Platón — 31/608) (üldözte is a kommunista párt az egyházat, és az egyesületet!)

„Ha valaki a közvagyon megdézsmálásában találtatik vétkesnek, csak akkor szabaduljon a börtönből, ha kiengesztelte a várost, vagy pedig az okozott kár kétszeresét térítette meg.” (Platon — 32/917)

„… nem nevetséges-e ha egész államok, népek közösségben, hivatalosan hazudnak?” Lukianosz.
(Euripidész— Oltalomkeresők 423-425.sor)

„Az államok akkor pusztulnak el, amikor már nem képesek a hitványakat a derekaktól megkülönböztetni” (Antiszthenész —12/VI.5.) Mi, most, megtudjuk-e?

„A szegény emberből támadott elnyomója a szegényeknek hasonló a pusztító esőhöz, nem hágy kenyeret” (Példabeszédek 18/3 – a szocializmus megerősítette e tapasztalatot!)

. A zsidó kivételesen intelligens, és nagyon meg tévesztő. A világ nagy része nem tudja, de a zsidó célja, küldetése hogy elpusztítsa a fehér fajt, és rabszolgájává tegye a megmaradt színes fajokat, akikre "marhákként" tekintenek. A "gójim" a zsidók lealacsonyító szava a nem zsidókra, a jelentése pedig "marha" (állat). Ezt jól mutatja a mód, ahogy a fekete afrikai rabszolgákat a hajóikra rakták. Minden rabszolgahajót a zsidók birtokoltak, és ők futtatták a rabszolga kereskedelmet.
A zsarnoki kormányzat meghatározása: a dolgok olyan rendje, amelyben a fent lévők aljasok, a lent lévők lealjasítottak!
Válasz erre 

2019.09.05. 05:00:55

BÖLCSESSÉGEK ÁBC-JE

a gonoszok hamisan gyűjtött vagyonukból gazdagon élnek, míg a jók, igazak, nyomorultan tengenek, éhen! Arisztophanész

És ha egy ország önmagában meghasonlik, meg nem maradhat az, az ország!
Márk evangéliuma. Az oszd, meg és uralkodj eredménye?

Az emberek sorsuk jobbra fordulatában, bízva szívesen cserélnek uralkodót! Machiavelli
Ha a gazda változik is, rajta marad a nyereg a szamáron! Görög.

Gazdag hatalmasok szövetkezése, igazságosság nélkül, mi más, mint nagy rablóbanda. Augustinus császár.

Makacs és tüzes vélemény az ostobaság legbiztosabb jele. Van e magabiztosabb, határozottabb, önteltebb, szemlélődőbb, komolyabb, lény, mint a szamár?
Válasz erre 

2019.09.11. 15:11:39

@MAXVAL bircaman közíró:

BÖLCSESSÉGEK

a gonoszok hamisan gyűjtött vagyonukból gazdagon élnek, míg a jók, igazak, nyomorultan tengenek, éhen! Arisztophanész

És ha 1 ország önmagában meghasonlik, meg nem maradhat az, az ország!
Márk evangéliuma. Az oszd meg és uralkodj eredménye?

Az emberek sorsuk jobbra fordultában bízva szívesen cserélnek uralkodót! Machiavelli
Ha a gazda változik is, rajta marad a nyereg a szamáron! Görög.

Gazdag hatalmasok szövetkezése, igazságosság nélkül, mi más, mint nagy rablóbanda. Augustinus császár
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard