Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Kinek az érdeke, hogy Európát kerítések szabdalják szét?

Kinek az érdeke, hogy Európát kerítések szabdalják szét?

Orbán Viktor már régen egyértelművé tette az európai vezetők számára, hogy közös hazánk, az Európai Unió vagy olyan lesz, mint amilyennek ő szeretné, vagy állandó szabadságharcot vív ellene. Ez az álláspontja most különös élt kapott a menekültügy magyar kezelése, vagyis a kerítésépítési mánia beindulása óta. Az EU nyugati felén elborzadva látják, hogy azok a keleti országok, melyek vasfüggönyt húztak maguk köré a szocializmus idején, negyed századdal később ismét ezt a megoldást választják, holott a menekültkrízis elsősorban nem is őket terheli.Vendégszerzőnk, Siposvölgyi Ármin írása.

index1_1.jpg

Fotó: index.hu

A kerítések osztódással szaporodnak. Egyelőre csak Magyarországon, de nem kell hozzá jóstehetség, hogy ha nem alakul ki rövid időn belül közös koncepció a menekültkérdés rendezésére, Európa keleti felén egyre több határt keríthetnek el a krízist kezelni képtelen tagországok. Ugyanolyan pánikreakció lesz ez a horvátok, a szlovénok, esetleg a románok, szerbek vagy macedónok részéről, mint ahogy Magyarországon is egy távlataiban végiggondolatlan terv részeként épült meg a GYODA, és nagytestvére, a három és fél méteres kerítés. Ahogy azt sejteni lehetett, a két kerítés, a jogszabályok bekeményítése, valamint a hadsereg bevetése arra ösztönözte a menekülteket, hogy a szerb határszakaszról a horvát felé vegyék az irányt, így már nem Csongrád megyénél lépnek be hazánk területére, hanem Baranyánál, Somogyban és Zalában.

Van azonban a szerb-magyar szakaszon épült 175 kilométeres dupla kerítésnek egy másik, ennél sokkal veszélyesebb következménye. Az egymással korábban is sok konfliktus megélt balkáni országok kormányai egymást bosszantják a menekültek átpaterolásával, így mérgesítve el az éppen csak javulófélben lévő szerb-horvát, horvát- szlovén, magyar-román, illetve magyar-horvát viszonyt. Ha azonban a magyar kormány ugyanazokat a lépéseket meglépi a horvát-magyar határon, mint azt keletebbre a szerb szakaszon megtette, ezek a durva diplomáciai üzengetések tovább mérgesedhetnek, a civakodó felek pedig végső megoldásként szintén a kerítésépítés mellett dönthetnek.

index2_1.jpg

Fotó: index.hu

Ha ugyanis a legrövidebb utat Orbán Viktor szavaival élve „légmentesen” lezárják, akkor úgymond a balkáni országok nyakán maradnak a menekültek, és arra egyik ország sincs felkészülve, hogy ekkora tömeget ellásson, adminisztráljon, és a bevett eljárások szerint továbbítson nyugat felé. Jelenleg ugyanis államilag végrehajtott utaztatás zajlik Szerbia, Horvátország és nem utolsó sorban Magyarország hathatós közreműködésével, amit méltán nevezhetünk tömeges embercsempészetnek, mivel a menekülteg regisztráció nélkül érkeznek az osztrák határra.. A végállomás Ausztria érintésével Németország, esetleg Hollandia, Belgium vagy Svédország. Ha ez a kör megszakad egy újabb kerítés miatt, akkor hosszabb útvonalakon folyik majd a szállítás, aminek megint újabb kerítések szabhatnak gátat.

A magyar kerítés azért zavarja a nyugati politikusok komfortérzetét, mert jól tudják, hogy példa ragadós lehet, így a schengeni zónán belül is kerítések épülhetnek, ami szimbolikusan és gyakorlatilag az EU egyik alapeszméjének totális bukását jelentené. Nem csodálkoznánk azon, ha néhány év múlva úgy emlegetnék az Ásotthalom körzetében elindított kerítésépítést, mint az EU szétforgácsolódásának nyitányát. Ha ugyanis a migránsokra hivatkozva mindenki a saját birtokát keríti körbe, és fittyet hány azokra a törekvésekre, melyek globálisan igyekeznek a válságot kezelni, akkor a nemzeti érdekek felerősödésével olyan nacionalista csoportok kerülnek hatalomra ezekben az országokban, melyek ezeket a kerítéseket már nem csupán a távolról jött menekültek, de a közvetlen szomszédjai ellen is felhasználják.

index_5.jpg

Fotó: index.hu

A kerítésekkel elválasztott államok viszonya egészen más, mint ahol egy jól őrzött természetes zöldhatár húzódik, amit Orbán Viktor is jól tud. Talán azért hezitál még a dupla kerítés építése kapcsán, mert Horvátország fontos szövetséges lehetne a közeljövőben, ám az egyoldalú döntésünkkel fizikai értelemben is elidegenítjük magunktól déli szomszédunkat. Szlovénia esetében ez súlyosabb probléma, hiszen ha precedenst teremtünk azzal, hogy egy schengeni ország határára kerítést húzunk, akkor ez bárhol máshol is megtörténhet az EU területén. Orbán viszont azt is tudja, hogy ha beindul a kerítésépítési láz a szomszédos országokban, az az ő diadalát jelentené.

A magyar miniszterelnök végső célja ugyanis annak bebizonyítása, hogy csakis az ő módszere üdvözítő, fizikailag kell megállítani a migránsokat, mert más megoldás nem létezik. Az a javaslata álságos, hogy Görögországnál közös határőrizettel (és persze kerítéssel) tartsák kívül az EU-n a menekülteket. A görög szigeteket ugyanis nem lehet körbeépíteni kerítéssel, hadihajókkal pedig nem lehet civileket szállító lélekvesztőkre vadászni. Görögország pedig gazdasági értelemben most veszítette el az önállóságát, idegen rendfenntartók megjelenése pedig azt sugallná, hogy politikai függetlensége is csorbát szenvedett.

Orbán azt a látszatot kelti, mintha mindent megtenne a megoldás érdekében, pedig csak a válság eszkalációja a célja. Újabb kerítéseket akar emeltetni, gyengíteni akarja az amúgy is törékeny kohéziót a tagországok között, hogy az ő radikális megoldásai egyre vonzóbbá váljanak a nemzeti kormányok számára. Lényegében azzal zsarolja az osztrákokat, hogy ha nem engedik a tranzitfolyosó kialakítását, akkor ugyanazt a radikális határzárat hozza létre a horvát szakaszon, mint azt a szerb határon tette. Ez pedig törvényszerűen újabb kerítések építését indukálja majd a horvátok, a szlovének, esetleg a románok, szerbek, macedónok részéről.

index3.jpg

Fotó: index.hu

Az osztrákok és németek - akik történelmi okokból elborzadnak az ilyen forgatókönyvek lehetőségétől is -, nyilván el akarják kerülni újabb kerítések felhúzását, ami sokba fog nekik kerülni. Számukra az lenne a legcélravezetőbb, ha nem a balkáni országokon és Magyarországon keresztül érkeznének a menekültek, de a földrajzi kényszer nagy úr az ilyen válságos időkben. Az ugyanis jól látszik, hogy ezek a tranzit országok saját belpolitikai céljaikra használják a problémát, a krízis kezelése a hatalmon lévő nemzeti kormányok számára csak másodlagos. Az elsődleges cél ugyanis az, hogy a migránsokat felhasználva bebizonyítsák választóiknak, gyorsan, és sallangmentesen tudják átpasszolni ezeket a messziről érkezett idegeneket a szomszédos országoknak. Ahogy egy dakota közmondás tartja: „Ha éjszaka vonul át a földeden a koldusok tömege, akkor nyugodt marad az álmod, de ha nappal jönnek, ételt és szállást kell adnod nekik, pedig neked sincs elegendő kölesed a raktárban.”  

150 komment Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Kinek az érdeke, hogy Európát kerítések szabdalják szét? Tovább
Facebook Tetszik
0
150 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt
  • Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr197837878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (150)
Az utolsó 100 komment:

legeslegujabbkor 2015.09.27. 15:10:17

@randomnotexists: Biztosan tudtak a szíriai menekültekről, a terv pedig kimerült az átengedésükben.
Az Eu meg bízott a határaiban, hogy valamilyen rendezett formában tudja majd kezelni a jövevényeket.
Én inkább arra gondolok, hogy a gyorsaság az, ami meglepte őket, elég öregesen reagál ez a földrész a változásokra.
Válasz erre 

2015.09.27. 15:17:34

@legeslegujabbkor: A menekültek átengedésében, és ha már így adódott, a helyzet belpolitikai kihasználásában.
Válasz erre 

Buchhalter 2015.09.27. 15:23:50

@legeslegujabbkor: téged jól meg lehet téveszteni:maistrem sajtó,esendő képeket be a médiába ráépítve az emberek sajnálatára.A keletinél a saját szememmel láttam,hogy a többség,cirka 80°% erőteljes huszonéves fickó volt ezer számra.Mit akarsz ezekkel kezdeni?Milyen munkát adsz nekik?Ki eteti és ki szállásolja el őket?Ki tanítja nyelvre,piacképes szakmára őket?Ki állja ennek a számláját?Mi!Még több adó formájában?!A német hírportálokon a lakosság már ettől fél és jogosan.Ennyi ember nem kell ide!Felesleges!Itt is sok embernek nincs munkája és biztos jövője!Ők akkor hová menjenek?A Holdra?Jaj a , a gyerekek!Miért szaporodnak emberek a nyomorban?Anyánként 4-8 gyerek.Azért mert ő felelőtlen mi Európaiak igyuk meg a levét?
Válasz erre 

Aurelius Respectus 2015.09.27. 15:26:44

@legeslegujabbkor: Nem örülök neki, de már szükséges. A legjobb a megelőzés lett volna, egy muzulmánt sem kellett volna beengedni az EU országaiba, hogy ott éljenek, akkor nem lenne terrorveszély.
Válasz erre 

röf 2015.09.27. 15:31:39

A jelek szerint a kisebbség képtelen fölfogni, hogy a többség nem kér a muszlim csordából.
Válasz erre 

2015.09.27. 15:36:10

@Buchhalter: Mert Európában annyira bejött az 1-2 gyerekes családmodell... Hiszen azon megy az aggódás, hogy hamarosan nem lesz aki kitermelje a nyugdíjakat, nem lesz aki ellássa az időseket.
Válasz erre 

Ma Baker 2015.09.27. 16:06:03

@midnight coder: "Alsó hangon is kb. 50 millió muszlim várható Európába csak a szír-iraki térségből, ha nem állítja meg őket a kerítés. Afrika irányából pedig kb. a csillagos ég a határ. Európának két választása van: vagy kerítést épít, vagy elpusztul. "

Reális meglátás, adom!
Válasz erre 

Brix 2015.09.27. 17:03:25

Az EU-nak minden eszköze adott lenne, hogy megállítsa a migráns-áradatot. Minden , csak a politikia akarat kérdése. Az első alapfeltétel: Merkelnek bukni kell Németországban, amire elég jó esély is van, ha tovább kapják a napi 10 ezer menekültet. Németországnak napjai vagy hetei lehetnek hátra , míg teljesen be nem adja a kulcsot...
A kerítéseket Európában meg kellene építeni mindenhol, és a görög-bolgár-török határon kell egy olyan fal, amilyet Izrael épített. Másrészt, meg kell szűntetni annak a jogi lehetőségét , hogy a fél világon illegálisan keresztülutazva, menekültkérelmet nyújtson be valaki az EU-ban. KI kell jelölni az EU-n kívüli menekültkérelem-befogadó központokat
Ha ma cselekedének, már az is késő lenne, a bevándorlás jelenlegi intenzitását figyelembe véve. A véres , polgárháborús események már nehez kerülhetők el Európában
Válasz erre 

Kampfer 2015.09.27. 17:33:47

@randomnotexists: Mivel vadakként viselkednek, így annak is titulálom őket. Semmiképp sem tekintem őket menekülteknek, mert nem úgy kommunikálnak és nem is úgy viselkednek! Számomra ezek egyszerű vadak, semmi több. Ez nem azt jelenti, hogy bántanám őket vagy ártanék nekik. De az szerintem szívem adta joga, hogy kijelentsem: nem kérek belőlük és nem is akarok velük együtt élni! Az általad említett Szent Istvántól eredő intelemről pedig történelmünk bebizonyította, hogy legalább annyi veszélyt hordoz magában, mint amennyi bölcsességet hordoz. Nem mérném ezeket a migránsokat a svábokhoz, horvátokhoz, szlovákokhoz, akikkel eddig itt együtt éltünk! A minőségi különbség nagyságrendi!
Kamp.
Válasz erre 

Kampfer 2015.09.27. 17:38:35

@randomnotexists: Mert eleve ez a szemlélet hibás! Simán beleférne a rendszerbe, ha mindenki saját maga teremtené meg az időskori anyagi biztonságát. Ehhez persze olyan jövedelmek lennének szükségesek, amelyek nem bontják meg a társadalom generációk közötti arányos teherviselését. Ha valaki simán keres 17M eurot egy évben és mégis koldusokkal szeretleti össze a VW-kat, az ugye nyilván nem az arányosság és a fenntarthatóság felé mutat! At 1-2-3 gyermekes családokkal semmi gond nem lenne, ha nem ezt az agybeteg és szűklátókörű gazdaságpolitikát és ezt a gusztustalan profitorientált közgazdászvezérelt pénzügyi szemléletet követnénk! Nincs folytonos növekedés és állandó gyarapodás! Ilyet a természet (és a fizika) nem ismer!
Kamp.
Válasz erre 

Kampfer 2015.09.27. 17:40:14

@legeslegujabbkor: új szemüveg! Ne csak atv-t nézz! És akkor mást is fogsz látni...! Betondarabok is voltak. És kilenc útlevél. És amelyiknek épp nem a kezében volt a gyerek és az asszony, az sínre rántotta őket hisztizni!
Kamp.
Válasz erre 

nu pagagyí 2015.09.27. 18:19:55

@midnight coder: Ezt jól kiszámoltad! Gondolom összeadtad az érintett országok lakosságának számát. Pedig biztosan nem fog elnéptelenedni a Közel-Kelet, ráadásul aki ide jön, azok nagy része is visszatér, ha sikerül elfogadható viszonyokat teremteni az érintett országokban, hiszen ott van a hazájuk, ingatlanjaik.

Ti nem fogytok ki a riogatásokból. Bár lehet, hogy őszintén be vagytok fosva. Nem kell félni, az az erkölcsi és kulturális fölény, amit hétköznapokon magatoknak éreztek ki fog tartani, csak hinni kell benne. Nehogy már néhány "analfabéta" megingassa.

Egyébként az az érzésem, hogy az a fajta érzéketlenség és bánásmód, amit illegitim kormányotokkal egyetemben tanúsítatok a menedékkérőkkel szemben önbeteljesítő jóslat lehet, sok embert elindíthat közülük a terroristává válásban. Pedig pont ezek az emberek lehetnének a későbbi szíriai és iraki rendezés kulcsai. Ismerik az ottani viszonyokat és európai tapasztalataikkal (ha az kedvező) hozzájárulhatnak egy demokratikusabb és békésebb világ kialakításához, ha majd visszatérnek hazájukba. Sőt a béke megteremtésébe is bevonhatók.
Válasz erre 

nu pagagyí 2015.09.27. 18:25:47

@Kampfer: A "terroristával" a helyzet a következő: Az útlevelek a családtagoké, a sajátjában a schengeni vízum szabályos, az illető cipruson él, onnan a vízum. A férfi a menekülő családtagjait kísérte, a kerítésnél nem uszított, hanem nyugalomra intett. Mindezt magyar ügyvédje tette közzé, te is olvashattad.
Válasz erre 

John Nethem 2015.09.27. 18:37:07

@nu pagagyí: Mondjuk én azt nem értem, ha a tömeget "csitította" akkor miért a rendőrök felé fordult és miért feléjük hadonászott??
Nos nem tudom, még az ősember is szembe áll azzal, akihez beszélt, és nem háttal neki..... De még az állat is visszafordítja a fejét, ha a mögötte állóhoz akar szólni....
Sokan vannak az ördög ügyvédjei....
Válasz erre 

nu pagagyí 2015.09.27. 18:39:28

@Bafana: Látom, nem vetted észre, hogy már a szlovén határon is "próbaként" gyodáztak, az pedig schengeni egyezményen belüli határ. Orbántól minden kitelik. A módszerének lényege, hogy egyoldalú genyó húzásokkal inzultálja környezetét. Nekünk, itt élőknek ez persze nem újdonság, ezt csinálja itthon is. Ha terhet jelentenek a menekültek, lehetett volna kérni is, de ő sajnos követelőzés, hisztéria mestere. Magyarországot már megmérgezte, most nagyobb fába vágta a fejszéjét.
Válasz erre 

Ad Dio 2015.09.27. 18:46:35

Írtam erről a kérdésről picit más megközelítésben.

preshaz.blog.hu/2015/09/25/europa_botranya
Válasz erre 

lüke 2015.09.27. 18:47:11

Gyoda a magyar csoda!
OV a szlovén határrais nyomta Schengenen belül!
Válasz erre 

nu pagagyí 2015.09.27. 18:48:27

@John Nethem:
Gondolom ez lehet Abdul H.:

kettosmerce.blog.hu/2015/09/25/megbukott_terrorizmusvadak_kivizsgalatlan_tek-es_eroszak_semmi_sem_stimmel_a_roszkei_osszecsapas_uto

Itt fordítva ül a lovon.
Válasz erre 

Ad Dio 2015.09.27. 18:55:40

"ami szimbolikusan és gyakorlatilag az EU egyik alapeszméjének totális bukását jelentené. "

Az, hogy szimbolikusan kinek mit jelent, azt nem tudom megítélni. De hogy gyakorlatilag nem okoz semmiféle EU alapeszem bukást, az egészen biztos: a határátkelők ugyan úgy nyitottak maradnak mint eddig. Az átjárás egyik országóla másikba sem bonyolultabbá sem nehezebbé nem válik.
Válasz erre 

Kampfer 2015.09.27. 19:06:51

@nu pagagyí: akkor a 'magyar' ügyvédje ordasat hazudozott... Esetleg a 'magyar' ügyvéd a 'magyar'györgy lehetett...? Százszor láttam a videot, aki szerint ő csitítgatott, az egy közönséges hazudozó! A rendőrök felé mutogatott fenyegetőleg! És ugyan mi a toszért voltak nála a családtagok útlevelei és nem a családtagoknál...? De ez már teljesen mindegy is! A tagot örökre ki kell Magyarországról utasítani, takarodjon innen örökre! Ezek és a hasonszőrű pajtásai kurvára nem hiányoznak ide! Ha a németek akarják, vigyék... De ide többé soha ne jöjjön!
Kamp.
Válasz erre 

nu pagagyí 2015.09.27. 19:10:31

@Ad Dio: Minél hosszabb a kerítés, annál több ember kéne az őrzéséhez. Utóbbi nyilván csak egy hadigazdaságban valósítható meg, így egy hossz után már nem tölti be a funkcióját, ott vágják át, ahol akarják, a menekült meg az előkészített lyukakon jön át, nem rongál semmit. Szerintem pénzkidobás a kerítés, összekötve egyoldalú szarlapátolással.

Másképp kellett volna hozzáállni a problémához, akkor kezelhető lett volna a tömeg. Együttműködést csak akkor várhatunk, ha határozottan, de nem fenyegetően lépünk fel, megfelelően tájékoztatunk és a szükséges várakozási, vizsgálati időre megfelelő életteret hozunk létre. Igen, vállalni kellett volna a tömeget, de kaptunk volna segítséget hozzá és közben kialakíthatók lehettek volna az új helyzetre az új jogi normák és egyeztetett lépések a menekültáradat csilapítására.
Válasz erre 

nu pagagyí 2015.09.27. 19:16:23

@Kampfer: Nézd, a kormánytól és az általa dróton rángatott állami szervektől nem várhatunk egy igaz szót sem. Amelyik kormánynak olyan tévéje van (közpénzből persze), amely kisatírozza a gyerekeket, hogy fiatal férfiakból álló tömeget hazudjon, mégis mire számíthatunk?

Ne nézd a propagandamédiát és sokkal nyugodtabb leszel, nem fogsz percenként berosálni félelmedben.
Válasz erre 

Agysebész migráns 2015.09.27. 19:19:50

Kinek az érdeke, hogy százezres tömegek haladjanak keresztül európai államokon ellenőrizetlenül?

1. A kerítés ESZTÉTIKAI kérdés

2. A tömegek ellenőrizetlen áthaladása NEMZETBIZTONSÁGI kérdés.

A posztolónak mi a fontosabb?

Az esztétikum?

Vagy a nemzet biztonsága?
Válasz erre 

fidesz a mutyipárt 2015.09.27. 19:21:48

Szánalmas, hogy a sok agyhalott seggfej még mindig orbánt élteti.

fideSSjobbik = az emberiség genetikai selejtje
Válasz erre 

fidesz a mutyipárt 2015.09.27. 19:23:12

orbán szarik a szírekre, szarik Európára, és szarik a saját itt tapsikoló híveire is.
Az egyetlen ami érdekli az a svájci bankszámlája, és mindent elkövet, akár háborút is kirobbant annak érdekében, hogy az megmaradjon neki és ne a sitten kössön ki ahol már évek óta helye lenne.
Válasz erre 

Ad Dio 2015.09.27. 19:23:23

@nu pagagyí:

Ez tök jól hangzik, de... ugye az megvan, hogy Németország, ami úgy lakosságát mint gazdaságát tekintve sokszorosa Magyarországnak, ráadásul az államigazgatása egy pöttyet fejlettebb is simán belefullad a problémába, nem hiszem hogy osztom a magyar állam képességeibe vetett hitedet azt illetően, hogy mi ellenben sikerrel jártunk volna :-).
Válasz erre 

Kampfer 2015.09.27. 19:33:50

@nu pagagyí: Te nem érted... Nagyívben teszek a fideszre, az orbánra is és a közmédiára is. Ahhoz nekem nem kell közmédia, hogy lássam, milyen szarházi, igénytelen és egy integrálhatatlan söpredék ez a migránshad! Bemutatkoztak itt a lakhelyemen, 150 méterre egy közparkban és a környező utcákban. Amit a videokon láttam, tökéletesen illett a képbe. Nem nagyon érdekel, hogy épp ki mit mond a közmédiában. De ebben az orbánnal értek egyet. Hogy ezt meggyőződésből mondja (és teszi), vagy egyéb politikai érdekből, nekem édesmindegy. A lényeg, hogy ezt a söpredék sáskahadat tartsa távol az országtól! Ha ehhez kerítés és géppuskák, fegyveres katonák kellenek, legyen! Ha a fritzeknek annyira kellenek ezek, akkor hívják őket be, adjanak nekik még a törököknél vízumot és vigyék... Szarok rájuk is! De ide ne jöjjön egy ilyen migráns sem! Qrvára elég volt belőlük!
Kamp.
Válasz erre 

Agysebész migráns 2015.09.27. 19:51:32

@nu pagagyí:

A magyar állampolgárok NEM akarják, hogy Nyugat-Európa felé tartó gazdasági migránsok százezrei sértsék meg az államhatárt, tiporják le a vetést, aprítsák fel a gyümölcsösöket, hasogassák fel a fóliasátrakat, szarják össze az árokpartot, rabolják ki a gazdálkodókat, gyújtsák fel az erdőket, szórják maguk után tonnaszámra a veszélyes hulladékot, félemítsék meg az útjukba eső települések lakosságát, provokálják a rendőreinket, követelőzzenek őrjöngve a nagyobb városokban és a fővárosban, vegyék semmibe a magyar törvényeket.

Aki ezt nem képes felfogni, az egy idióta.
Válasz erre 

2015.09.27. 19:56:36

@Kampfer: Tudod ha a tévében azt látom, hogy egy-egy meccs után akár az angol, akár a magyar focirajongók elkezdik egymást csépelni, abból nem vonom le azt a következtetést, hogy az úgynevezett zsidó-keresztény kultúrkörbe tartozó fehér emberek en bloc őrjöngő vadállatok. Pedig őket senki nem kényszerítette olyan helyzetbe, amiben még a legbékésebb ember is előbb vagy utóbb de borítékolhatóan elveszti a türelmét. Szóval kereshetsz mentséget az undorótó rasszizmusodra, de csak az ilyen magyarázatokkal csak saját magadról állítod ki a bizonyítványt.

István Király intelme igazságának te vagy az élő példája.

A fenntartható fejlődéssel kapcsolatban alapjában egyetértek, de ettől függetlenül tény, hogy az 1-2 gyerekes családmodell a gyakorlatban csődött mondott. Ráadásul nehogy már te akard megmondani kinek hány gyereke lehet... Ez csak egy hamis érv képzelt felsőbbrendűséged alátámasztására.
Válasz erre 

fidesz a mutyipárt 2015.09.27. 19:59:36

1956-ban az volt sokak szerencséje, hogy nem volt még olyan szintű média mint manapság.
Ha lett volna, az 56-os menekültek a határig nem jutottak volna el, orbán ordas és hazug eszméjének elődjei a saját beteg világukban mindent megmagyarázva lazán visszarángatták volna az egész bandát a határtól.
A fideSSjobbik csürhénél hányadékabb gané népség Magyarország teljes történelme alatt nem volt.
Válasz erre 

vajdasagi 2015.09.27. 20:02:54

@Ádám Sándor: +1
Válasz erre 

Agysebész migráns 2015.09.27. 20:05:50

@fidesz a mutyipárt:

Az 56-os menekültek papírok nélkül mentek, a zöld határon át, országról országra, csürhe módon, követelőzve?

Vagy átmentek a SZOMSZÉD országba, és megültek a seggükön egy táborban, amíg valamelyik országból nem szóltak, hogy odaköltözhetnek?

Nos? Szerinted?
Válasz erre 

nu pagagyí 2015.09.27. 20:14:02

@Ad Dio: Persze, hogy gondot okoz nekik is. Meg fogják oldani, de azért örültek volna, ha mi is elvégezzük azt, amit nekünk kell. A legnagyobb gond, hogy szabadon grasszálnak azonosítatlan menekültek az EU-n belül, mivel a menekültekkel kapcsolatos szakmai tevékenységgel mi nem készültünk, helyette csak a feszkót növeljük és aktív embercsempészként funkcionálunk, beengedve olyanokat is, akik tényleg lehetnek terroristák. Ezek nyilván nem azok, akiket fülön csíptünk, demonstrálandó éberségünket, hanem a napi több ezer azonosítatlan ember közt bújhatnak meg, kerülve a feltűnést.

Az is világos, hogy tenni kell valamit az embercsempészek ellen, de ennek nem az áru leminősítését kell jelentenie, hanem a csempészek létfeltételeinek felszámolását. Uniós bevándorlási politika kell, együttműködve a polgárháborúval érintett országok szomszédaival, de nem háríthatjuk rájuk az összes feladatot és menekültet végtelen időre, mert ők is besokallnak és akkor átengedik őket Európába, ahogy most is teszik. Reményt kell adni az ottani táborlakóknak, hogy belátható időn belül emberként élhetnek, korlátozott idejű tábori lét után szervezett módon áttelepülhetnek olyan országba, ahol dolgozhatnak és boldogulhatnak, amíg nem sikerül saját hazájukban békét teremteni, amiben akár részt is vehetnek nyugati szervezésben.
Válasz erre 

Kampfer 2015.09.27. 20:14:44

@randomnotexists: Mikor mondtam én, hogy a futballhuligánt többre tartom ezeknél? Oktalan erőszak és vandalizmus... Sajnos volt, van és lesz is. Honpolgárokkal is. A jogrendnek és a hivatalos szerveknek kell ezt kezelniük.
És nem értettél meg! Kurvára nem keresek semmiféle mentséget a rasszizmusomra. Egyszerűen nem akarok magam körül négereket, szíreket és szomálikat. Ezt nekem nem kell indokolnom, így érzem és így gondolom. Épp elég volt nekem együtt dolgoznom velük. Egy életre le akartam tudni a velük való bármilyen kapcsolatot...! Fehérek és europidok között érzem jól magam.
István kirány intelmének én nem vagyok semmiféle példája! Ahhoz, hogy ezt megítéld, nagyon keveset tudsz te rólam! Az intelmét megfogadta a magyarság. És befogadtunk. Cigányokat, szerbeket, románokat, zsidókat. Rendesen rá is csesztünk velük! A gyepüre telepített morvákkal (ma: szlovákok) szintén. A svábokkal mellesleg valóban jól jártunk, a kunokkal szintén. Erre írtam, hogy volt előnye, de volt hátránya bőven az intelem megfogadásának! De továbbra is tartom, hogy ezeket a migránsokat véletlenül sem mérném a szlovákokhoz, svábokhoz, horvátokhoz! Nem egy kategória!
Nem jelenteném ki, hogy az 1-2-3 gyerekes modell csődöt mondott volna. Az 1 gyerekes az igen.
És ha már a 'ne te akard már megmondani...' érvelésnél tartunk: ne te akard már megmondani nekem, vagy bárkinek, hogy kivel kelljen együtt élnem! Semmiféle jogalapod nincs arra, hogy ránk szabadíts többezer migránst az isten tudja honnan...!
Továbbá én senkinek sem mondanám meg, hogy hány gyereket vállaljon. Az mindenkinek a maga döntése. Persze az is igaz, hogy ezt a döntést (ahogy a gazdaság irányának meghatározását is) szépen lehet befolyásolni médiával, oktatással és reklámmal! Szóval eszköz van bőven! Egyébként miféle felsőbbrendűségről hadováltál...? Hogy jött ez ide? Mikor beszéltem felsőbbrendűségről?
Kamp.
Válasz erre 

paráznabillegető 2015.09.27. 20:19:02

@belaim7005: faszság.
marokkó megállítja azokat, akik a területéről szándékoznak spanyol-afrikába bejutni.
marokkó egy picsafüst ország pedig.
Válasz erre 

nu pagagyí 2015.09.27. 20:19:56

@Agysebész migráns: Őket nem azzal várták a túloldalon, hogy nem vehetik el az osztrák emberek munkáját.
Válasz erre 

2015.09.27. 20:37:08

@Kampfer: „Egyszerűen nem akarok magam körül négereket, szíreket és szomálikat. Ezt nekem nem kell indokolnom, így érzem és így gondolom.” Értem, tehát szerinted ez nem a képzelt felsőbbrendűségedről szól. Az sem, ahogy kategóriákba sorolod az embereket. Akkor mégis mi a rákról? Azt akarod bemesélni, hogy tökre nem nézed le őket, teljesen magaddal egyenrangúnak tartod őket mindenben, például ha a gyereked/unokád egyikükkel házasodna azzal semmi gondod nem lenne, te csak úgy random nem akarsz magad körül egyet sem? Ugyan már...

Valóban kevesed tudok rólad. Az alapján tudok csak egy képet kialakítani rólad, amit itt olvasok most tőled. Az alapján pedig az jön le, hogy kiváló példája vagy a gyenge és esendő típusnak, aki ezt ellensúlyozni igyekezvén mindent nyers erővel akar megoldani. Akinek az életét nehogy már megzavarják holmi menekültek a problémáikkal.
Válasz erre 

nu pagagyí 2015.09.27. 20:38:00

@Kampfer: Lehetnek álmaid, de nem biztos, hogy teljesíthetők. A történelemben elkövetett fajtisztasági próbálkozások nem jöttek be és hát a próbálkozók sorai is leapadtak az erőlködésben.
Válasz erre 

Tamáspatrik 2015.09.27. 20:38:16

Tovább az orbáni úton? Ismerős valakinek: "Tovább a lenini úton!" Néhány év alatt eljuthatunk lépésről-lépésre egy olyan helyzetbe, amit senki sem kívánt. Ehhez az egyik első lépés lehet a kerítések építése.
Van, aki szerint a migráns vagy terrorista veszély a nagyobb, van aki szerint egy putyinista-beloruszista önkényuralom. (Ott csak behúzott nyakkal és befogott szájjal járkálhatnánk, ha jót akarunk.)
Ez a két út nem vagy-vagy kérdése, hanem egy hamis alternatíva: ezúttal is mint mindig, a középút a reális. A migránshisztit le kell zárni mihamarabb, mert különben örökké a nyakunkon marad a Nagy Megmentő és csapata. Aztán két-három év múlva már hiába reklamálunk, hogy: én nem ilyen lovat akartam. (Vagy nem azt a részét a lónak, ami jutni fog.)
Viszont kell a határozott fellépés és szépen vissza kell küldeni őket 95 vagy 99%-ban. Vendégszeretet még belefér, de egy pár hét után: "Szaladj gazda kapjál botra, a vendéget indítsd útra." Közös összefogással, ez EU szintű döntés.
Válasz erre 

2015.09.27. 20:43:01

@Agysebész migráns: Volt ám ott lázadás a táborokban, meg az idő előrehaladtával egyre sűrüsödő agresszió.
Válasz erre 

nu pagagyí 2015.09.27. 20:45:54

@European citizen: Miért? Itt volt népszavazás mondjuk a tákolmányról? Az EU-ban is döntött a parlamenti többség, a kisebbség meg szívhat, mint itthon. Na jó, annyira azért nem, nem rekesztik be például az az "EU-árulók" támogatását, továbbra is tárgyalnak velük, partnernek tekintik.
Válasz erre 

Kampfer 2015.09.27. 20:54:04

@randomnotexists: Nem, nem arról szól. Semmi gondom velük, ha otthon a földjükön építgetik a kultúrájukat és országukat, tőlem nyugodtan tehetik. Másmilyenek, nem egyenrangúak vagy alsóbb-, felsőbbrendűek. Másmilyenek, mást tekintenek értéknek, máshogy élnek. Nem akarok köztük lenni. Legalább itthon nem. Én sem megyek oda, ha lehet, ők se jöjjenek ide. Nem azt mondom, hogy jobb vagy rosszabb vagyok. Akikkel együtt kellett dolgoznunk, kurvára nem szerettük, menekültek is onnan a fehérek ezerrel. Szlovákkal, svábbal, finnekkel simán együtt dolgoztunk. Írekkel és skótokkal is. És megosztok egy titkot, ha már annyira 'magyarozni' akartál és az istváni intelmekkel jöttél: a pakival, négerrel, indiaival sem a finn, sem a szlovák, sem a skót és még az írek sem akartak együtt dolgozni, kerülték őket, mint a leprásokat! Pedig ők nem magyar nácik...!
És biztos lehetsz benne, hogy a gyerekem nem állítana be se egy szírrel, se egy pakival, se egy négerrel és még cigánnyal sem! Ezt biztosan tudom és te is mérget vehetsz rá!
Gyenge és esendő típus...? Hát, végülis tőlem igazán azt hiszel, amit csak akarsz...! De azt valóban nem szeretném, hogy az életemet migránsok dúlják fel...! Tudod, pár hónapja még nyár közepén azért összejött nekik, itt a közvetlen közelünkben! És elég volt! Tényleg nem érdekel annyira a problémájuk. Semmi gondom azzal, hogy segítsük őket! Otthon! De ne itt csináljanak maguknak új életteret, mert ez itt (még) foglalt!
Kamp.
Válasz erre 

Kampfer 2015.09.27. 20:54:58

@nu pagagyí: az, hogy távoltartjuk ezeket a tömegeket, közel sem jelent 'fajtisztasági' programot. Ostobaságot írtál!
Kamp.
Válasz erre 

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2015.09.27. 20:58:12

Fasznak magyarázkodtok. A kerítés jó mert távol tartja a söpredéket. Aki átvágja le kell lőni.
Válasz erre 

monddazigazatmar 2015.09.27. 21:00:32

@legeslegujabbkor: "Ha az a kerítés tényleg zár, akkor alapvető érték sérülne azzal, hogy nehezebben lenne járható Európa, elveszne a szabad mozgás az Eu-s polgárok számára is."
Te idióta fasz! Hányszor mentél át a zöldhatáron eddig életedben? Egyszer sem! Pont úgy mint 500 millió európai polgár. A szabad mozgás nem azt jelenti, hogy mész toronyiránt.
Válasz erre 

monddazigazatmar 2015.09.27. 21:02:23

@nu pagagyí: "Látom, nem vetted észre, hogy már a szlovén határon is "próbaként" gyodáztak, az pedig schengeni egyezményen belüli határ."
És akkor mi van? Nu pagagyi háza körül is van kerítés, mégsem jogellenes, és nem tiltakozik Brüsszel.
A zöldhatáron való mászkálás nem EU alapjog.
Válasz erre 

fidesz a mutyipárt 2015.09.27. 21:02:32

@Agysebész migráns:

A lényeg a szituációban a náci fajtád aki kiment volna a határra, hogy erőszakkal visszatartsa őket a szabadságtól.
Így már érted, agyhalott ortyinista féreg?
Válasz erre 

Agysebész migráns 2015.09.27. 21:08:01

@nu pagagyí:

1. Az 56-os magyarok a SZOMSZÉDOS országig mehettek, NEM célirányosan oda, ahová menni akartak.

2. Az 56-os magyarok PAPÍROKKAL a kezükben mehettek, nem úgy, hogy eldobálták a személyi azomosító okmányaikat.

3. Az 56-os magyarokat TÁBOROKBA ZÁRTÁK, ahonnan csak akkor utazhattak tovább, HA egy fogadókész harmadik ország megküldte nekik a továbbutazáshoz szükséges papírokat.

Köze sincs annak a helyzetnek a mostanihoz, amikor egy ellenőrizetlen, követelőző, SOKSZÁZEZRES, elszabadult, primitív csürhe tarolja le a saját kedve szerint egyébként szuverén államok SORÁT, és megy oda, ahová neki tetszik, telibe szarva az útjába kerülő államok törvényeit is, meg az uniós jogszabályokat is.
Válasz erre 

Ad Dio 2015.09.27. 21:08:34

@nu pagagyí:

"Persze, hogy gondot okoz nekik is. Meg fogják oldani, de azért örültek volna, ha mi is elvégezzük azt, amit nekünk kell. "

Csípem az optimizmusodat, de nem osztom.
Válasz erre 

Agysebész migráns 2015.09.27. 21:11:43

@randomnotexists: @Kampfer:

István király intelmei NEM arról szólnak, hogy az ország legyen sokféle etnikumú, soknyelvű, sokféle vallású.

István király intelmei arról szólnak, hogy a királyi UDVARBAN forduljanak meg másféle nyelvű, szokású, kultúrából érkező emberek.

Ennek kétféle célja volt. Egyrészt adaptálni, ami JÓ, másrészt kiismerni őket, hogy milyen VESZÉLYT jelenthetnek az országra.
Válasz erre 

2015.09.27. 21:16:40

@Kampfer: Magyarázd csak! Minden magyarázatoddal kiadod magad: „És biztos lehetsz benne, hogy a gyerekem nem állítana be se egy szírrel, se egy pakival, se egy négerrel és még cigánnyal sem! Ezt biztosan tudom és te is mérget vehetsz rá!” Észre sem veszed mekkora rasszista vagy. De felőlem... ha neked ez a jó... További jó rettegést!
Válasz erre 

Ad Dio 2015.09.27. 21:19:56

@nu pagagyí:

Követtem MHE kolléga jó példáját és ittam egy szép pohár bort posztolás előtt ;-).

preshaz.blog.hu/2015/09/27/ertem_hogy_gondolkodo_ember_de_mi_hajcsa
Válasz erre 

Kampfer 2015.09.27. 21:22:50

@randomnotexists: A rasszizmus nem bűncselekmény. Továbbá nem is elítélendő. Eszemben sincs rettegni, lehetőség szerint mindent el kell követni, hogy ezek ne jöjjenek ide. Ha neked meg az lenne a jó, hogy itt bárki szabadon grasszálhasson, akkor tőlem éld úgy az életed, de ha lehet, ezt ne várd el másoktól is! Magadhoz fogadj be, akit csak akarsz, nem igazán érdekel, de ez csak a te életedre legyen hatással, másokéra ne!

@Agysebész migráns: Üdv! A magam részéről nem támogatom ezt a nagy 'sokszínű' és 'ezerféle' társadalmat favorizáló agymenést!
Kamp.
Válasz erre 

monddazigazatmar 2015.09.27. 21:41:40

@randomnotexists: És akkor mi van, ha rasszista valaki? Tilos?
Vagy a fajtád előírja, hogy kit kell szeretni?
Válasz erre 

Barclay Claude 2015.09.27. 21:50:30

Én félek ettől az egésztől. Ez valóban egy invázió menekülésnek álcázva, a bevándorlók első sorában gyereket tartó emberekkel (sokszor nem is a sajátjuk, csak kellék), hogy ne is lehessen ellenük mit tenni, mert az ugye barbarizmus, ha gyerekkel érkezőket inzultálnak. Ha nem állítjuk meg a bevándorlást, hódítást akkor Európának vége. A közel -keleti menekülttáborokat kell segélyezni, ide ne jöjjenek tömegesen, ekkora, sokszor vad tömeget nem lehet eltartani, ide exportálhatják a közel-keleti konfliktust.
Válasz erre 

Kampfer 2015.09.27. 21:55:43

@randomnotexists: Na igen... Felteszem, akkor azok a mocskos írek, skótok, szlovákok, finnek is gaz náci rasszisták voltak, mi? Csak te vagy itt a helikopter...?
Mellesleg kommentelő társunk jól kérdezett! És akkor mi a tosz van, ha rasszista vagyok? Fehérek között szeretnék élni és köztük dolgozni. Lehetőség szerint hasonlóan éljenek és az értékközösség is adott legyen. Na, ha ez rasszizmus, hát akkor az vagyok! Nem kell, hogy ez számodra elfogadható legyen, ez engem csöppet sem érdekel! Gondolom, akkor majd olyan politikai erőkre szavazol, akik a szép 'színes' világot és az ezerarcú társadalmat kívánják itt megvalósítan. Én meg majd nácikra és rasszistákra. És ahol több szavazat landol, majd az irányít. Tavaly a fideszéknél landolt a több szavazat, ezért nem pofázhat bele se a gyurcsány se a sebajtóbiás! Még a sz*rvári viktorka sem! És ahogy a mai osztrák eredményeket néztem, úgy látszik, ott is egyre több a náci...! Csak aztán győzzed majd kapkodni a fejed! De ha mindenáron migránsok közt akarsz élni, hát indulj neki és a fritzeknél épp most teljesedik be a szerelem, ott bárhol találsz sokezret! Persze ez a te döntésed... Jó gondolkodást!
Kamp.
Válasz erre 

Tamáspatrik 2015.09.27. 21:59:46

A tudattalanunk sokkal több információval rendelkezik, mint a tudatunk és sokkal nagyobb hatással van a döntéseinkre, mint gondolnánk. A kerítés talán szükséges volt, de ha TARTÓSAN megmarad vagy tovább bővül, az mit üzen a tudattalannak? (Amely egyszerűen képekhez kapcsol információkat.) Háborús helyzet és börtön, ez a kettő jöhet számításba. Néhányan jól éreznék magukat, egy kvázi háborús hangulatban. A legtöbben azonban nem, én magam sem.
Válasz erre 

Alick 2015.09.27. 22:33:25

"az EU egyik alapeszméjének totális bukását jelentené"

Az EU nyitott határait nem többszázezres "sáskajárás" kordában tartására találták ki.
Válasz erre 

monddazigazatmar 2015.09.27. 23:02:08

@Tamáspatrik: "Háborús helyzet és börtön, ez a kettő jöhet számításba. "
Fura gyerek lehetsz te elég érdekes lelkivilággal.
Nekem mondjuk kapásból BIZTONSÁGOT jelképez. Én arra nem akarok menni, és frankón megnyugtat, hogy más sem jöhet onnan. Ja, ugye a határátkelőket nem zárták le? Szóval ha kedvem van akkor mehetek szépen autóval vagy vonattal.
Ha neked börtön az, hogy nem mehetsz mindenfele toronyiránt, amerre kedved tartja- hát, akkor az egész életed egy börtönben fogod leélni
Válasz erre 

lifecracker 2015.09.28. 01:03:02

@A demokrácia leszakadó függönye:

Az mar alapbol eletszerutlen, hogy tobb szaz ezer szubszaharai sarban tapicskalo nigger kitalalja, hogy Europaba jon, atkelve a szaharan es a haboru sujtotta Libian.

A szubharai fizetes kb 2 dollar naponta. Mire atjutank Europaba az kb 5000 dollar. Tehat ha a niggerunk nem evett nem ivott akkor kb 10 evbe telik neki, hogy osszesporolja az ut arat.

Ha figyelembe vesszuk ezt, akkor egybol ertelmet nyer az osztrak titkosszolgalat ertesulese, amely szerint amerikai zsido szervezetek penzelik a bevandorlast.
Válasz erre 

lifecracker 2015.09.28. 01:04:57

@Aurelius Respectus:

Csak ha magyar keritesrol van szo. Ugyanis a magyar kerites az antidemokratikusan rekeszti ki a betolakodokat, ellenben az izraeli es amerikai keritessel, amely demokratikusan rekeszt ki. Ez a nagy kulonbseg.
Válasz erre 

Ésszelteli 2015.09.28. 07:00:08

Tehát a ballib média szerint egy jobboldali politikusnak nem lehet véleménye, és nem jár a szólás és véleménynyilvánítás szabadsága !
Egy nem ballib ember ossza azon nyomba a ballib értékeket és akkor szerethető jobb oldali politikus. Ez nem más mint vélemény terrorizmus, szólás és véleménynyílványítás szabadság megszüntetésére tett irgalmatlan kísérlet egy demokrácia fölszámolási kísérlet. Persze ennek a pont ellenkező megtévesztő marketing előadása. Szerintem a világ sokat változott és sok minden a világhálon beszerezhető, utána nézhető, ezért ezen marketing startégia véleményem szerint bukádra van ítélve. Még akkor is ha csak ezt halljuk. Mert miér is? Mert ha azt mondják, hogy ne igyál vizet mert az ártalmas ha minden héten teszed, akkor ekég hamar az emberek más álláspontra fognak jutni és nem lesz érdekes, aki mégis váltig állítja a fennt említettet, de lehet, hogy toleránsak lesznek vele szemben csak a meglepetés a választásokidején fogja érni, hogy nem működött a propaganda. Mivel nem is igen kap visszajelzést lehet, hogy az meg fogja győzni, hogy csak csinálja tovább, de lehet, hogy ezért fizetik, ezért neki mindegy , hogy mit mond csak megélhetésből teszi.Ez utóbbi esetben ezen blog írok néhány év múlva pont az ellenkezőjét fogják kommentelni. Ezen pedig senki se csodálkozzon. Szerintem sem ideológiai meggyőződésről van szó, tehát a puffanás hangos és nagy lesz.
Válasz erre 

midnight coder 2015.09.28. 07:08:13

@legeslegujabbkor: A görög-török határon. És mellé járőrhajók a tengeren: az összes bevándorlót szállító hajót kíméletlenül szétlőni. Az első 10 után garantáltan nem jön több.

A másik alternatíva ez: m.blog.hu/ri/ritkanlathatotortenelem/image/Napi/128/1915_8_armenian_girls_crucified_during_the_armenian_genocide.jpg

Csak most nem örmény, hanem európai nők lesznek a kereszten.
Válasz erre 

nu pagagyí 2015.09.28. 07:11:43

@lifecracker: Pontosan tudod te is miről van szó. Mindenféle egyeztetés nélkül egyoldalú lépéseket tesz a kormány olyan ügyekben, ami jelenleg nem csak ránk tartozik. Ha ennyire nem tudja Orbán elviselni szövetségeseit lépjen ki az EU-ból és akkor 100 méter magas kerítéseket építhet a trianoni határokra és elég, ha nekünk tetszik.
Válasz erre 

midnight coder 2015.09.28. 07:15:28

@randomnotexists: Akarja a fene megmondani bárkinek is, hogy hány gyereke legyen. De ha csinál 20 gyereket, akkor etesse is. A saját országában, abból amit ott megtermel. Ha pedig éhenhalnak akkor az nem az én felelősségem, hanem azé a nyomorult patkányé aki úgy szaporodik, hogy közben fel sem merül benne a kérdés, hogy mit fog enni a gyereke. Az emberiség nagy tévedése az volt, amikor a 80-as években a nagyon megható, az éhező kicsi négerek képeinek hatására a világ elkezdte odavinni az élelmiszersegélyt. Aminek hatására ma 100x annyi éhező kicsi néger van ugyanott.
Válasz erre 

midnight coder 2015.09.28. 07:18:05

@Agysebész migráns: 4. 56-ban európai emberek mentek európai emberek közé. Ugyanaz a kultúra, max. a nyelv volt más. Ma viszont egy, a mobiltelefonjaik ellenére is az 1500-as években élő kultúra gyermekei érkeznek 2015 Európájába. Tömegesen.
Válasz erre 

nu pagagyí 2015.09.28. 07:19:14

@monddazigazatmar: Egy olyan országban körbekerítve lenni, ahol leszarják az emberi jogokat nem egy nagy élvezet. Asszonyok és gyerekek ellen vívunk háborút.
Válasz erre 

StanLee · https://newsroll.net 2015.09.28. 07:22:31

Érdemes lenne a vendégbloggernek a német helyi sajtóból (nem, nem a FAZ, SZ, vagy Spiegel szemellenzős lapokra gondolok) is információkat szereznie. Tudom, hogy a legfrissebb hír, miszerint egy 400 fős menekülttáborban 370-en verték egymást már a blogposzt megjelenése után történt, de egyre nagyobb számban voltak már korábban elszórt hírek tábori verekedésekről és nem a német országos sajtóban. A legfrissebb verekedést az váltotta ki, hogy albán menekültekkel közölték, hogy nem maradhatnak, ezért a tábor pakisztáni lakóival nézeteltérésbe kerültek, ami a végén tömegverekedésbe fulladt. Ami számomra érdekes, hogy míg az albánok kb. 0%-os valószínűséggel kapnak menedéket, addig a pakiknak sem rózsásabb a helyzetük a maguk 12%-val. Miért kellett összeverekedni? És ez majd mindennapivá fog válni, ha beindul a gyors kérelemelbírálás, és azzal együtt a kiutasítások is.

Más: a focus.de-n volt egy szír menekültekkel készült cikk, amiben az jött át, hogy a szíreknek tetszik Németorszég, de azért ha rendeződne a helyzet otthon, szívesen visszamennének. Akkor tényleg megérte nekik idáig jönni, hogy majd 2-3 év múlva, amikor úgy igazán megérzik, hogy mennyire rossz nagyon másnak lenni itt Németországban, a német állam pénzén hazautaznak. Merkel elásta magát, várom, mikor lesz valami nacionalistább párt meghatározó erő a németeknél is.
Válasz erre 

nu pagagyí 2015.09.28. 07:23:21

@midnight coder: Akik jönnek menekültek, azok elől menekülnek, akik vissza akarják hozni az 1500-as éveket. Most, hogy találkoztak a hős várvédővel rájöhettek, hogy nálunk is megállt az idő.
Válasz erre 

midnight coder 2015.09.28. 07:24:21

@nu pagagyí: Ez azért nem annyira egyszerű. Nekünk ugye vannak a Schengeni egyezményből adódó kötelezettségeink. Azaz nem engedhetünk át megszállókat regisztráció nélkül. Másrészt viszont kerítés nélkül az itt regisztrálni nem akaró, papírok nélkül, a zöld határon át érkező megszállókat a büdös életben nem lehet megállítani. Nem lehet felállítani a zöldhatárra 5 méterenként egy-egy határőrt, aki majd fogócskázik a beözönlő megszállókkal. Itt bizony a kerítés a megoldás. Ahogy amúgy a görögöknél is van ilyen. Meg az USA-ban is. Meg Izraelben is. Szóval, ha ez a kerítés dolog az ördögtől való, akkor először ezt a fenti három szövetséges országot kellene emiatt basztatni, különös tekintettel az USA-ra, aki az egész szíriai háborúért felelős, ugyanakkor nem nagyon akar onnan senkit befogadni - szegénykéim tartanak a terroristáktól. Persze ha a magyarok kerítést építenek, akkor kiabálnak, hogy ez mennyire nem humánus.
Válasz erre 

midnight coder 2015.09.28. 07:27:15

@nu pagagyí: Akik jönnek azok ugyanúgy az 1500-as években élnek, csak másik csapat. A sííta muzulmán sem robbantgat kevésbé mint a szunnita és fordítva. Max. a keresztényeket, zsidókat, ateistákat engedném be abból a térségből. És ezt elég egyszerűen meg lehetne oldani: sonkásszendvics hamm bekap. Ha nem kap be, akkor vissza a törökökhöz.
Válasz erre 

nu pagagyí 2015.09.28. 07:38:57

@midnight coder: Az USA felemelte a menekültkvótáit évi körülbelül 100 ezer emberre, nyitott ajtón dörömbölsz.

Mi a keménykedés ellenére természetesen regisztráció nélkül fuvarozzuk az embereket az EU belsejébe. Szakmailag megbuktunk. A kerítés pedig minél hosszabb, annál kevésbé védhető.

Talán másképp kellett volna hozzáállni a dolgokhoz, nem kellett volna megspórolni a tolmácsokat, a felvilágosítást, a táborokat, a menekültügyi szakembereket, a diplomáciai egyeztetéseket. Azt persze, hogy lehetett volna másképp csinálni, már nem tudjuk meg, mivel rosszhiszemű, egyoldalú lépésekkel kényszerpályára tettük az egész ügyet, mindent eluralt a paranoia.
Válasz erre 

nu pagagyí 2015.09.28. 07:40:29

@midnight coder: Nem tűnnek ezek az emberek vallásos fanatikusnak, még csak imádkozni sem láttam őket, pedig biztosan príma fotók készültek volna róla valamelyik szennymédiában.
Válasz erre 

StanLee · https://newsroll.net 2015.09.28. 07:41:12

Merkelt a sajtó még isteníti, de már a saját pártján belül is egyre nagyobb a nyomás rajta. Jens Spahn a Pénzügyminisztérium államtitkára arról beszélt, hogy a választókörzetekben folytatott beszélgetések alapján a választók most még pozitív hozzáállása gyorsan változhat. A polgárok nagy többsége aggódik. És ez a saját pártján belülről érkező "negatív" megítélés. Arról nem is beszélek, hogy a bajor CSU-ban Seehofer vezetésével milyen hadjáratot kezdtek Merkel ellen. Hans-Peter Friedrich volt belügyminiszter egyszerűen "példanélküli politikailag hibás cselekedetnek" nevezte Merkel menekült politikáját. Persze Seehofer is nagy stratéga, "állítólag" amikor Merkel döntött a keletinél uralkodó viszonyok miatt a menekültek beengedéséről, próbálta a hétvégén Seehofert telefonon elérni, hogy egyeztessen vele, az öreg viszont nem volt elérhető. Tehát ha minden jól alakult volna, Seehofer a megmentő képében állhatott volna Merkel mellé, így viszont politikailag nagy előnyre tett szert, és Merkelt nagyon gyöngítheti, hiszen valakinek majd el kell vinnie a menekültek miatt kialakuló balhét, és az Merkel lesz...
Válasz erre 

StanLee · https://newsroll.net 2015.09.28. 07:52:31

@nu pagagyí: Az USA és a UK migránsbefogadásával nincs semmi gond, mivel ők a táborokból hozzák az embereket, valószínűleg megy a cherry picking, tehát a számukra fontos kvalifikációkkal rendelkező embereket előrébb helyezik és viszik be az országba, míg a selejtből esetleg kisebb mennyiséget véletlenszerűen kiválasztva fogadnak be.

Nem mindegy, hogy normális végzettséggel rendelkező, jó egészségi állapotban lévő menekültet választ ki egy ország, aki minimális integráció után, rövid időn belül GDP termelő lesz, vagy egy kecskepásztor érkezik szárazföldön, akit be kell fogadni, de utána hosszú időn keresztül kell integrálni, majd egy alacsony GDP termelő munkakörbe kell betenni, drágán. Ha csak csavarozó manager-re van szükség, akkor egyszerűbb Mo-ra vinni a gyárat, töredék munkabéréért, mint Németországban drágán a szír kecskepásztorral összeszereltteni a porszívót.
Válasz erre 

nu pagagyí 2015.09.28. 07:57:05

@monddazigazatmar: "Nekem mondjuk kapásból BIZTONSÁGOT jelképez (a kerítés)."

Nekem speciel nem nőtt a biztonságérzetem attól, hogy a kerítés kapcsán már háborús hangnemben társalgunk az összes szomszédunkkal (hotvátokkal, szerbekkel, románokkal). Az sem növeli a biztonságérzetemet, hogy már a pápát és a az ENSZ menekültügyi főbiztosát is sikerült diplomáciailag lehülyézni.
Válasz erre 

midnight coder 2015.09.28. 07:59:03

@nu pagagyí: Nagyon jól csináltuk amit csináltunk. Szépen nekikezdtünk kerítést építeni - senki nem mondhatja, hogy mi nem próbáltuk megállítani - aztán, amikor az EU tiltakozott a nagyon nem humánus kerítés ellen, akkor átengedtük őket. A megszállókkal a nyakukon az osztrákoknak és a németeknek is sokkal kisebb lett a pofájuk.

A megoldás ebben a kérdéseben csak és kizárólag a muzulmánok, és általában a bevándorlók távoltartása lehet az EU-tól. Szabadságot akartak ? Függetlenséget ? Megkapták, éljenek vele. Nyugodtan szaporodhatnak, ölhetik egymást, ahogy jól esik. De csakis odahaza.
Válasz erre 

midnight coder 2015.09.28. 08:00:49

@nu pagagyí: A pápát nem kell lehülyézni. Hülye az magától is, és nem csak menekültügyben. Amúgy meg szemforgató is - a Vatikán tudtommal eddig két, azaz 2 bevándorló családot fogadott be.

Majd ha a Vatikán területén százával állnak a befogadott bevándorlók házai, akkor lesz jogalapja a pápának pofázni.
Válasz erre 

nu pagagyí 2015.09.28. 08:04:17

@StanLee: Lett volna esélyünk nekünk is válogatni, de a menekültek nem illenek a magyar szakmunkásország tervébe. Mi magunkat szánjuk "csavarozó manageernek", nem engedjük át ezeket a búsásan jövedelmező állásokat másnak.
Válasz erre 

nu pagagyí 2015.09.28. 08:09:42

@midnight coder: Te is elvesztetted az iránytűt.
Válasz erre 

StanLee · https://newsroll.net 2015.09.28. 08:12:45

@nu pagagyí: Ha közlöd egy szír vagy afgán orvos menekülttel, hogy téged szívesen befogadnánk, adunk neked munkát, havi 400 euróért dolgozhatsz 60 órát, ezzel szemben meg Németországban havi 3000 ért dolgozik 40 órát, szerinted melyik országot választaná? Mindenhol meg kell tanulnia a nyelvet, be kell illeszkednie, a német kevésbé elutasító a dolgozó külföldivel szemben, jobb infrastruktúra van, és csak 8 órával kell többet vonatoznia, hogy beadhassa a kérelmét egy jobb országban? Gondolom érzed, hogy nálunk egy se maradt volna. Mo. még a saját gyerekeinek sem tud jövőképet mutatni, nem beszélve a csak összeszerelőnek jó széles rétegekről. Ez van, kár ezen lovagolni, Mo csak tranzitország.
Válasz erre 

nu pagagyí 2015.09.28. 08:37:58

@StanLee: Akasszuk fel magunkat? A kormány keményen dolgozik azon, hogy a jövő se legyen jobb. Nem kiművelt emberfőkben gondolkozik, hanem hozzáadott érték nélküli kényszermunkán. Nem az egyénekben rejlő tehetség kibontásán, hanem a választási lehetőségek felszámolásán.

Rá kell engedni a versenypiacot erre az országra, hadd bizonyítsanak a közpénzből feltőkésített oligarcháink. Ha nem sikerül, akkor majd helyükre lép más, olyan, aki haszonnal forgatja a tőkét. Ki kell vonulnia az államnak az emberek életéből, hogy önállóan bizonyíthassák, megállnak a saját lábukon. Az állam nem manipulálja a közbeszerzéseket, ne védje meg az embereket saját maguktól, csak a teljesítmény számítson. Amit lehet piacosítson, ne seggnyalók hitbizományként működjenek teljes gazdasági ágazatok, a kultúra, az oktatás. Utálom azt a levegőtlen, fülledt, ostoba légkört, amit Orbánék kialakítottak. Utálom a paranoiát, a besúgórendszert, a kulturálatlanságot, a jóindulat hiányát, a félművelt senkiket, akik vezetőnek képzelik magukat, de csak önálló gondolat nélküli, dróton rángatott majmok.

Egy szegény ország is csodákra képes, ha levegőt lehet venni, és egy ilyen országban egy külföldi is pörög, mert csak saját munkájából, ügyességéből élhet meg.
Válasz erre 

Kivlov 2015.09.28. 08:49:08

Senkinek nem érdeke. Az viszont mindenki érdeke, hogy Az EU-ba csak leellenőrzött személyek jussanak be.
Az meg tiszta vicc, hogy kivételezünk az arabokkal. Ha bármelyik EU-s állampolgár papírok nélkül, a zöldhatáron menne be a világ akármelyik országába, majd miután lefülelik, elkezdene ordibálni a rendőrökkel, kövekkel dobálná őket, követelőzne, jobb esetben csak visszatoloncolnák. Rosszabb esetben börtön, még rosszabb esetben főbelövés...
Válasz erre 

nu pagagyí 2015.09.28. 09:13:38

@Kivlov: Ha a röszkei esetre gondolsz, az egy kiszámított provokáció volt az állam részéről. Bizonyítani kellett, hogy a menekültek agresszívek, aminek semmi jele nem volt korábban és így a propaganda komoly ellentmondásba került a valósággal.

Sokáig semmi gond nem volt a menekültekkel, hagyták magukat összegyűjteni, nem fosztogattak, nem erőszakoskodtak, de a kormány nem foglalkozott érdemben velük, nem alakított ki táborokat, nem képezte ki a szakembereket, semmiféle látható menekültügyi feladatot nem végzett. Előbbiek helyett a lakosság irritálásával foglalkozott, letelepítette őket közterekre és vasútállomásokra és nyomta az ótvaros demagógiát.
Válasz erre 

Kivlov 2015.09.28. 09:16:30

@nu pagagyí:
Aha, persze, mesélj még.
Ezek nem agresszívak: azért hábotúznak saját hazájukban évek óta, robbantgatnak mindenfelé a világban, saját magukkal is összverekednek a táborokban. Egy primitív, elmaradott, viselkedeni nem tudó csürhe az egész.
A paprikaspayt meg megérdemelték, végre nem csak focimeccseken határozott a rendőrség.
Válasz erre 

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.28. 09:21:00

Te nem olvasol híreket ?

Az EU-ban éppen most csesztetik a németeket, hogy adják fel postán a Dublini egyezmény értelmében az illegális bevándorlókat, vissza Magyarországnak.

Azért mert itt léptek be az EU-ba.

Nos..

A kerítés okán a Horvátoknak passzolják majd vissza, és ez az ami miatt itt siránkozol.

Mert nem a hazánkba paterolják majd vissza a több százezezr illegális bevándorlót, és a ballibek hazaáruló terve kudarcot mond.
Válasz erre 

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.28. 09:22:43

@nu pagagyí:

A menekültek pusztán cak 3 dolgot nem akartak.

Regisztrálni, újelnyomatot adni, és együttműködni.

Amint megkövetelték ezeket tőlük, egyből bepöccent a muszlim horda, és törni zúzni kezdett, rendőreinkre támadtak.

Nem szabad ezt a csürhét beengedni, mert jól láthatóan semmilyen szabálynak törvénynek nem hajlandóak megfelelni.
Válasz erre 

nu pagagyí 2015.09.28. 10:20:45

@Ballib Cenzúra: Azokat, akiket nem regisztráltak nem tudják hova visszapasszolni. Mi, a horvátok, no meg a görögök is azt a játékot játsszák, hogy szándékosan nem regisztrálnak senkit. A biztonsági vizsgálatokról már ne is beszéljünk. Totális felelőtlenség.
Válasz erre 

Aranyi Gábor 2015.09.28. 10:23:06

@randomnotexists: Idióta. Nem egyet látok, hanem NAPI TÍZEZRET, AMI random császkál le-föl az országomban, mert neki joga van. Joga van hallgatni - DURR. Ahogy otthon. Meg abban a kiaszottul demokratikus Amerikában meg Izraelben van, agyhalott! Mi az esélye annk, hogy egy mgráns csür... em... áradatba belerúgó kétkezi fotóriporter pont egy An-Nuszra-szimpatizánst/tagot talál el? Bammeg, nekem akkor is kell flepnii, ha a 40 fokban egy fecskében megyek le a kutyával, mert a közteresek meg a zsaruk ellenőrizHETIK. Ez meg egyelőre csak százezrével ide van uszulva, Gyuri bá tájékoztatja, amcsi és szaúdi álcivilek pénzelik - hogy ne volnék betojva.
Válasz erre 

Aranyi Gábor 2015.09.28. 10:29:39

@nu pagagyí: Te ennyire elvakult aljas getziláda vagy? Mennyit kapsz a rühes kommentjeidért? Éppen a legszentebb muszlim ünnepen zúzták egymást a BEPIÁLT szírek és afgánok. Orbán miatt, te barom?! Nem, hanem azon több évezredes ellenszenvek miatt, amik a törzsi háborúikban szokott megnyilvánulni. Tudod mit, gyilkolják le egymást otthon, ha annyi eszük van... Több kuszkusz jut...
Válasz erre 

nu pagagyí 2015.09.28. 10:31:24

@Ballib Cenzúra: Nem azért pöccentek be, hanem azért, mert alkalmatlan helyen deponálták őket, se kaja, se budi.

A röszkei "befogadótáborba" 3000 embert zsúfoltak be 6 budival. És akkor számold ki, milyen kihasználtsággal üzemelhetett a buditömeg, ha fejenként napi 3 eseménnyel számolsz.

Az embertelen bánásmód és az információ hiány az, ami kiváltja a tiltakozást. Előre így betervezte sunyi kormányunk a dolgot. Ennek ellenére komolyabb atrocitáshoz az ország totális bezárása és a menekültkérvények rosszhiszemű rapid elutasítása kellett. Nagyon sok munkába került a kormánynak az előre meghirdetett "tétel" bizonyítása.
Válasz erre 

monddazigazatmar 2015.09.28. 10:33:17

@nu pagagyí: "Egy olyan országban körbekerítve lenni, ahol leszarják az emberi jogokat nem egy nagy élvezet. Asszonyok és gyerekek ellen vívunk háborút."
Mire nincs jogod, te gyökér?
Mellesleg neked ugye ez a B terved? Ha a patásorbán még egyszer hatalomra kerül, akkor pattansz meg az országból Szerbiába a zöldhatáron keresztül?
Jaj, de szép liberális mondat az asszonyok és gyerekek ellen vívott háború. Mi nem vívunk, hanem egyhelyben vagyunk. Nem támadtunk meg senkit. És ha gyerekek támadnak meg akkor ellenük kell megvédeni magunkat
Válasz erre 

nu pagagyí 2015.09.28. 10:37:44

@Aranyi Gábor: Kitört belőled a keresztényi szeretet. 1 méterről sem tudnálak téged megkülönböztetni az általad kiókumlált "barbár hordától".
Válasz erre 

Roan 2015.09.28. 10:42:15

@midnight coder: Ha "alsó hangon is kb. 50 millió muszlim várható Európába csak a szír-iraki térségből", akkor az azt jelentené, hogy a két ország teljes lakossága átköltözik az EU-ba. Akkor miért nem hagyják ott a két országot most a francba, miért is harcolnak ott?
Válasz erre 

nu pagagyí 2015.09.28. 10:48:48

@monddazigazatmar: Miért? Mire van joga manapság egy tanárnak, állami alkalmazottnak? Nem sztrájkolhat, nem nyilatkozhat, bármikor lapátra tehetik indoklás nélkül. Mire van joga egy vállalkozónak egy közbeszerzési pályázaton, ha nem rokona vagy ismerőse a hatalmi maffiának? Mire van joga az állampolgárnak, ha információt szeretne arról mire költik az adóját? Miért lehet pofára hozni törvényeket (lex ilyen-olyan)? Neked sincs semmilyen jogod, csak még nem vagy útban.
Válasz erre 

Kivlov 2015.09.28. 10:53:58

@nu pagagyí:
versenyszférában évtizedek óta nem lehet sztájkolni, met másnap már lapát. mi is a hiszti tárgya?
Válasz erre 

monddazigazatmar 2015.09.28. 11:16:02

@nu pagagyí: Jaj, szegény pályázati vesztesek. Azok mindig a rendszer üldözöttjei. Mire kéne jogának lennie?
Az egyetlen elfogadható eredmény az indulók számára, hogy ha nyernek. Ha 10 indulóból van 1 nyertes, akkor 9en elkezdik ugatni, hogy meghalt a jogállam. Ha éppen ő nyer, akkor meg minden oké.

6 budi volt Röszkén? És ezt honnan tudták a határ túloldalán dobálózók? Meg miért is akartak annyira bejönni, ha ilyen kevés a wc?
Válasz erre 

lifecracker 2015.09.28. 18:15:51

@nu pagagyí: En telibe szarom az ugynevezett szovetsegeseinket. Ha Merkelnek annyira kell a sok homoki nigger, kuldjon ertuk repulot, es akkor nem lesz lezarva a hatar.

A valosag azonban, hogy munkaban meggorbult orruak minden lehetoseget megragadnak, hogy belerugjanak Magyarorszagba.

Az Uniobol valoban ki kellene lepni. Ezek a mocskos szocialmarxista gyokerek csak a pusztulast hozzak rank.
Válasz erre 

lifecracker 2015.09.28. 18:25:37

@nu pagagyí: Nem hiszem, hogy a wc-k hianya miatt occentek volna be. Ezek mar otthon is a szoba sarkaba szartak. Csak nezd meg a buszokat, vonatokat amivel mentek, nem volt olyan ules ami ala ne lett volna odaszarva.

Nezd meg Indiat meg Bangladest, ahonnan egyre tobben jonnek, annak ellenere, hogy ott nincs is haboru. Ezek az allatok csordakbra tomorulnek es egymas mellett guggolva szarnak tobb szazan. Folyik a szar az utcakon, a gyerekek abban tapicskolnak.

A napokban lattam egy videot, amin a kis nigger elkezdte a tehen pinajat szopni, hogy ez altal ingerelje vizelesre. Amikor a tehen elkezdett vizelni, behajtotta a fejet a vizsugar ala, hogy a hugy narancssargara fesse a hajat.

Ne haragudj, de ha te ilyenekkel akarsz egyutt elni, akkor koltozz ki hozzajuk. En a legkisebb lelkiismeretfuradalst sem ereznem, ha Kalasnyikovval belejuk kellene eresztenem egy tarat, hogy ne tudjanak Magyarorszag foldjere lepni.
Válasz erre 

Tamáspatrik 2015.09.28. 22:12:49

@monddazigazatmar: Nem érted, amit írtam. Teljesen lényegtelen, hogyan értelmezed, mert a tudattalanodról van szó, tehát tudat alatt mihez kapcsolódik, erről pedig fogalmad sincs (hipnózisban lehetne megtudni). Lehetséges, hogy téged mondjuk megnyugtat, de a legtöbbünkben igencsak negatív asszociációkat kelt. Nem véletlen, hogy nagyon ritkán használunk szögesdrót kerítést a házunk védelmére, pedig az a leghatékonyabb. Ugyanis nyomasztó azt nézegetni. Az előző rendszerben az osztrák-magyar határon is vékony villanydrót volt már később, mert nem olyan brutális. Nem úgy néz ki, mint mondjuk egy háborús szögesdrót. (Igaz viszont, hogy a zöldhatáron aknazár volt annak idején...) Vannak feltölthető, mobilis sáncok, azok kicsivel jobbak ennél ilyen szempontból. Lehet, hogy legyintesz rá, de mint mondani szokás, az ördög gyakran az apró részletekben rejlik.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard