Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Hat érv amellett, hogy 2018-ban ismét Orbán-Gyurcsány meccs lesz

Hat érv amellett, hogy 2018-ban ismét Orbán-Gyurcsány meccs lesz

Combosodik a DK, a Jobbik metamorfózison megy át, az MSZP-t belső viták emésztik, az LMP elveszítette vezetőjét. Röviden így jellemezhetnénk a fontosabb ellenzéki erők helyzetét szűk két évvel a következő parlamenti választások előtt. Gyurcsány Ferenc pártja a jelenlegi folyamatok tükrében a legfőbb kihívónak tűnik a Fidesz ellenében, ami valakinek jó hír, vannak persze olyanok, akik egyáltalán nem lelkesednek a volt szocialista miniszterelnök visszatérésének lehetőségétől. Vegyünk azonban hat érvet, melyek azt sugallják, hogy ismét a két ősi ellenfél rivalizálásáról fog szólni a következő választás.

valasz_hu_2.jpg

Fotó: valasz.hu

1. Orbán Viktor jól tudja, hogy rajta kívül a jelenlegi politikai palettán egyetlen politikus létezik, aki hozzá hasonlóan rendkívül megosztó személyiség. Ez önmagában nem erény, ám ez a tény jelzi, hogy Gyurcsánynak épp úgy van egy rajongótábora, mint neki. A gyűlölködőkkel, zsigerből elutasítókkal sem Orbán, sem Gyurcsány nem foglalkozik, szólamaik, politikai irányvonaluk nem is nekik szól, hiszen mindketten jól tudják, hogy a társadalom bizonyos szegmensében magas az elfogadottságuk, mások esetében viszont szóba se kerülhet a támogatásuk. Nekik a győzelemhez saját szövetségeseik szavazóit kell megszerezniük, akik még bizonytalanok abban, kire bízzák a gyűlölt ellenség legyőzését. Sem Gyurcsány, sem Orbán nem mondja ki, de gyakorlati lépéseik azt sugallják, hogy a volt miniszterelnök elsősorban a szocialista párt szavazóira, míg Orbán a Jobbikból kiábrándulókra vadászik. Közben persze meg kell óvniuk saját bázisukat is, ami jelenleg Orbánnak jelent nagyobb feladatot, mert a korrupciótól átitatott hatéves kormányzása sok jobboldali szimpatizáns eltántorított a Fidesztől. Ezt jelzik a legújabb közvélemény-kutatási adatok és az időközi választások eredményei is.

2. A maguk módján mindketten populisták, és rendkívül tudatosan építik fel politikai stratégiájukat a két év múlva esedékes megmérettetésig. Figyelik, mit szeretnének hallani az emberek, és ha nem is pontosan ugyanazt ígérik, de lényegében kielégítik a legszélesebb választói igényeket. Orbán például folyamatosan meg akarja védeni a magyar embereket valós és képzelt ellenségektől, Gyurcsány pedig elszámoltatást ígér, valamint a jogállam visszaállítását. Orbán úgy lehet az erős, autokrata vezető, hogy közben demokratának vallja magát, Gyurcsány viszont úgy lehet demokrata, hogy közben nosztalgiát ébreszt a kádári idők iránt. Ez persze nem áll messze Orbántól sem, de közben nyíltan antikommunista szólamokkal operál.

gyurcsany_1.jpg

Fotó: Szegedi Kattintós

3. Mindketten ügyesen játszanak rá a magyarok félelmeire. Orbán a bevándorlók elleni hisztériakeltéssel arat, Gyurcsány a szociális kiszolgáltatottság keltette szorongást teszi politikai kommunikációja vezérfonalává. Jól ismerik a magyar néplélek rezdüléseit, ám mindkettőjüknek vannak olyan nehezékei, melyektől nehezen szabadulnak. Lényegében az fog a két politikus között dönteni, melyik szabadul meg sikeresebben ezektől. Gyurcsányt az öszödi beszéd, és az azt követő sikertelen kormányzása húzza lefelé, Orbánt pedig annak a közvetlen, illetve közvetett beismerése, hogy csak egy szűk kör boldogulása, illetve magasra emelése érdekli.

4. Mindkét politikus ismeri az ősi szabályt: Nem az a fontos, hogy mit csinálsz, hanem, hogy miként kommunikálod azt, amit teszel. Tudják, hogy a kormányzás körül mindig nagy port kell kavarni, hogy egy-egy kellemetlen hír ne kösse le túl sokáig a polgárok figyelmét. Gyurcsány ilyen értelemben Orbán elődjének tartható, hiszen hihetetlen aktivitása, személyiségének átütő ereje megelőlegezte a 2010 utáni Orbánt. Gyurcsány most azzal ostorozza a jelenlegi kormányt, hogy koncepciótlan (ami persze nagyrészt igaz), ugyanakkor neki nem volt kétharmada soha, így nem tudni, hogy mit tett volna ilyen kényelmes politikai környezetben. Ő mindenesetre szeretett volna reformokat végrehajtani, de a komoly belső és külső ellenállás megtörte a lendületét. Orbán Viktor - talán tanulva Gyurcsány példájából is - nem mert komolyabb reformokba kezdeni, a gazdaságot a megregulázott multik adóiból, az uniós támogatásokból és kevésbé látványos megszorító intézkedésekből tartotta szinten, ám ezzel azt kockáztatta, hogy a források elapadásával megmutatkozik a magyar pénzügyi rendszer gyengesége, illetve kiszolgáltatottsága. Egyelőre azonban szerencséje volt, nem úgy, mint Gyurcsánynak 2008-ban, amikor derékba kapott egy kiadós nemzetközi gazdasági válságot.

Orbán sem volt mindig ilyen, hiszen az első kormányzása idején több kormánypárti politikust áldozott be, főleg olyanokat, akik az útjában álltak. A 2002-es választás megmutatta azonban, hogy ez nem kifizetődő taktika.

5. Orbán és Gyurcsány a saját táborát éppen a másik démonizálásával tudja mozgósítani, így tudatosan a két pólus felé terelik a szavazók többségét. Minél nagyobb szörnyetegként tudják beállítani egymást a tömegek előtt, annál több szavazatot lesznek képesek felmutatni a maguk oldalán. Eddig Orbánnak ment ez jobban, hiszen Gyurcsány a negatív tartományból indult öt éve, amikor megalapította a Demokratikus Koalíciót, ám ma már Gyurcsány életképesebb alternatívának mutatkozik a szocialistáknál, ezért további erősödése várható. Gyurcsány nem pusztán pártot alapított, de kivédte Orbán támadását is, amikor rács mögé akarta juttatni legkeményebb ellenfelét. Orbán maga is megjárta a poklot a 2002-es és 2006-os vereségeket követően, és jól tudja, milyen nehéz újraépíteni a bizalmat a párton belül és kívül, miután beleszaladt egy váratlan pofonba. Bármilyen furcsa kimondani, de lényegében Orbán is tisztában van azzal, hogy valós politikai teljesítményt egyedül Gyurcsány Ferenc volt képes felmutatni 2010 óta.

mindennapi_hu.jpg          Fotó: mindennapi.hu

6. És akkor egy alapvető különbség a két ősi vetélytárs között, amely nem mond ellent annak, hogy ők ütköznek meg a két rivális politikai oldal vezéreként egymással két év múlva. Gyurcsányra azért neheztelnek az MSZP-ben sokan, mert miniszterelnökként nem védte meg a sajátjait, több vezetőre, polgármesterre, tisztségviselőre adta ki a kilövési engedélyt. Orbán ezzel szemben a legnyilvánvalóbb ügyekben sem lép, sőt, egy-egy erősen korrupciógyanús személy megvédésével azt üzeni a híveinek, hogy amíg ő áll a kormányrúdnál, a Fidesz egyetlen emberét sem szolgáltatja ki az igazságszolgáltatásnak. Orbán sem volt mindig ilyen, hiszen az első kormányzása idején több kormánypárti politikust áldozott be, főleg olyanokat, akik az útjában álltak. A 2002-es választás megmutatta azonban, hogy ez nem kifizetődő taktika. Gyurcsány most úgy érzi, nincs oka változtatásra, hiszen a Fidesz korrupciós ügyei bizonyítják, hogy a párt belső kohézióját meg lehet óvni egy ilyen politikával, ám a társadalom bizalmát igen gyorsan el lehet játszani. Erre az elvi (egyben erkölcsi) kérdésre a választóknak kell választ adniuk 2018-ban. Ahogy egy régi dakota közmondás tartja: „Nem tudsz az ellenségre koncentrálni, ha roham közben állandóan a hátad mögé kell lesned,hogy melyik bajtársad vágja a hátadba a tomahawkját.”   

81 komment Orbán Viktor Közéleti ketrecharc Tovább
Hat érv amellett, hogy 2018-ban ismét Orbán-Gyurcsány meccs lesz Tovább
Facebook Tetszik
0
81 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Hol tart Orbán Viktor brandépítése? Hol tart Orbán Viktor brandépítése?
  • Orbán Viktor Kijevben Orbán Viktor Kijevben
  • Önmagát minősíti a Fidesz a finnek és svédekhez küldött delegációval Önmagát minősíti a Fidesz a finnek és svédekhez küldött delegációval
  • Elhibázott külpolitikai stratégiáját próbálja menteni az Orbán-kormány Elhibázott külpolitikai stratégiáját próbálja menteni az Orbán-kormány
  • Bár a sajátjai sem értik igazán, mit, miért csinál, mégis követik Orbán Viktort Bár a sajátjai sem értik igazán, mit, miért csinál, mégis követik Orbán Viktort

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr818800322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincs ingyen ebéd 2016.06.11. 22:33:26

Igazából elég egy ok: ez egy gyurcsányista blog és a szerző álmodozik.
Válasz erre 

bolondok közt viktor a király 2016.06.12. 08:22:58

@Nincs ingyen ebéd: Nagyon mélyen orbán seggében van a fejed, az a munkád az ebédért.
Válasz erre 

István Tamasi 2016.06.12. 10:11:50

Megengendem lehet gyurcsány-orbán meccs 2018-ban, de tv viota egészen biztzos nem lesz, mert attól a csúti surmó már 10 éve tartózkodik.
Válasz erre 

wallenberg880702 2016.06.12. 10:29:08

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

A Rákosiék által panellakótelepekkel, prolikkal betelepített, felduzzasztott Dunapentelén elért DK-s 20%-ból még elhamarkodott lenne arra következtetni hogy országosan is erősödnek.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Válasz erre 

wallenberg880702 2016.06.12. 10:36:18

"On szerint szokott-e beszélgetni Orbán Viktor és Gyurcsány Ferenc"

Igen, amikor a zsinagógában éppen összefutnak:

budapest2budapest.files.wordpress.com/2014/01/gyurcsany-ferenc-orban-viktor-zsido-zsinagoga.jpg
Válasz erre 

Zoltán Karácsony 2016.06.12. 10:46:40

7. megírta a lopcsányfanblog szekástul:)
Válasz erre 

Lovász Alexandra Katalin 2016.06.12. 11:59:08

Nem igaz, hogy egy diktátor és egy túlmozgásos paprikajancsi közül lehet csak választani! A magyar emberek döntő többsége egyikből sem kér! Az egész magyar társadalomnak az lenne a legjobb ha ez a két személy végleg elhagyná a magyar politikai porondot! Attól, hogy ezt az álomvilágot ezer helyen megosztják a dk szimpatizánsok nem lesz belőle valóság.
Válasz erre 

wallenberg880702 2016.06.12. 12:16:03

@Lovász Alexandra Katalin:

Mit gondolsz, miért nem számoltatta el a Fidesz a Gyurcsányékat? Azért, mert szükségük van egymásra.
Válasz erre 

Lovász Alexandra Katalin 2016.06.12. 12:20:59

@wallenberg880702: Ameddig Gyurcsány az ellenzék vezére akar lenni, addig bizony Orbán hatalmon fog maradni. Orbánnak úgy kell Gyurcsány az ellenzéki oldalon, mint éhezőnek egy falat kenyét.
Válasz erre 

wallenberg880702 2016.06.12. 12:27:25

@Lovász Alexandra Katalin:

2012-ben a Jobbik beterjesztett egy alkotmánymódosítást, hogy a kommunista diktatúra vezetői (köztük a KISZ vezetői is tehát a Gyurcsány is) legyenek kizárva a közéletből, ne lehessenek képviselők, ahogy Csehországban és Lengyelországban van, de a Fidesz sunyi módon még a bizottságban leszavazta a módosító javaslatot, hogy a plenáris szavazásra már ne is kerülhessen.
Válasz erre 

Andráska8 2016.06.12. 13:32:04

Hajrá, Feri!
Válasz erre 

István Tamasi 2016.06.12. 13:55:28

@wallenberg880702:
"A Rákosiék által panellakótelepekkel..." - ritka ostoba, mondhatni síkhülye aki Rákosi féle panellakótelepet emleget.
Válasz erre 

Csaba Szikora 2016.06.12. 14:00:23

Gyurcsány csak annyira hiányzik mint szar a farzsebből.
Válasz erre 

Németth 2016.06.12. 14:10:04

2 zsidó nem fér meg egy helyen!
Válasz erre 

wallenberg880702 2016.06.12. 14:13:24

@István Tamasi:

Dunapentelét Rákosiék torzították el panellakótelepekbe telepített prolikkal Sztalinvárossá.
Válasz erre 

atpijkamo107 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.12. 19:02:27

@Lovász Alexandra Katalin: "Ameddig Gyurcsány az ellenzék vezére akar lenni, addig bizony Orbán hatalmon fog maradni. Orbánnak úgy kell Gyurcsány az ellenzéki oldalon, mint éhezőnek egy falat kenyét."

Szórul-szóra ezt akartam írni.

Gyurcsány soha nem fog 15%-nál több szavazatot kapni, akkora az elutasítottsága, Orbán soha nem fog 30%-nál kevesebb szavazatot kapni, akkora az agyatlan hívők tábora. Itt is látszik a kommentekben.

Ez a cikk egy hatalmas baromság, pedig itt a poszter jókat szokott írni.

Gyurcsány 2006-ban saját magát politikai zombivá tette, és ezt nem hajlandó megérteni.

Ha valami csoda folytán Gyurcsány lenne a miniszterelnök, csak annyit nyernénk, hogy nem tolja tovább Orbán a lejtőn Magyarországot. Előrehaladás nem lenne, ezt 5 év alatt gy bebizonyította. Sima többség, 2 harmad, 3 harmad, mindegy. Ja, és század annyit lopnának, mint a fideszesek.
Válasz erre 

Kalap úrfi 2016.06.12. 19:38:18

@atpijkamo107: a feriiii nem lop hisz ő még a fizetését se vette fel, álruhában járta az országot és segített mindenkinek, még éhségmenetet is szerveztek. migránsgyermeket is befogadott az épp akkor ottjáró kamerák kereszttüzében. feri a javunkat akarja (de mi nem adjuk!)
Válasz erre 

Willkommenskultur 2016.06.12. 19:44:58

Orbánt mint legtovább hivatalban levő magyar miniszterelnököt és Gyurcsányt mint egy ciklust sem végigcsináló kalandort hasonlítani aránytévesztés.

Az ál-baloldalon valóban csak Feri ért a politikához de Vonáék ellenzéken belül is többet fognak kaszálni.
Válasz erre 

Afrika steht an der Elbe 2016.06.12. 19:46:12

Orbán-Vona meccs lesz.
Válasz erre 

midnight coder 2016.06.12. 19:58:34

Fletónak az a baja, hogy nincs mögötte párt. A DK önmagában semmihez sem elég, a szocik támogatása alsó hangon is bizonytalan - és ezt tudja mindenki. Ha hatalomra kerülne, ugyanúgy nem tudna kormányozni mint az előző országlása idején. Ráadásul bevándorlóügyben sikerült a rossz oldalra pozicionálnia magát, a szociális demagógiájával pedig nemigen tud megvenni senkit aki itt volt 2006 óta.
Válasz erre 

Philip F. Queeg 2016.06.12. 19:59:04

Elképesztő!
Hogy mik vannak?!

Nem lennék 2018 helyében...
Válasz erre 

A Közép 2016.06.12. 20:10:48

Magyarországra igen nyomorúságos időszak várna, ha csak két olyan abszolút sikertelen, megroggyant lelkű miniszterelnök(-jelölt) között választhatna, mint Gyurcsány vagy Orbán. És persze Vona se egy perspektíva...:-)

...2018-ra valami egészen mást tartogat a (közel)jövő!:-)
Válasz erre 

Visceroid 2016.06.12. 20:10:52

Nincs az az Isten, hogy Fletó újra meghatározó politikai szereplő legyen. Ez az ember 2006-ban embereket veretett az utcán! A rendszerváltás utáni Magyarországon ez csak az ő miniszterelnöksége alatt fordult elő. Ha ez megtörténik, az megint csak az országot minősíti.
Válasz erre 

Scagnetti 2016.06.12. 20:19:35

Ha Orbán-Gyurcsány meccs lesz, akkor Orbán nyer. Az ő szektája jóval nagyobb.

A DK combosodása miből látszik? Mert egy időközin szerzett 200 szavazatot? Vagy ez is olyan blog, mint a Nyugati Fény, ahol a DK folyamatosan erősödik? Csak mert a nagy erősödés ellenére ma is ott tartanak, ahol két éve. Valahol 6-7% környékén. Mikor kicsit erősödik, az is csak a szocik rovására megy, hogy aztán pár héttel később visszaálljon a korábbi állás. És még a teljes szoci táborral együtt is kevés.

Mindezek ellenére még megtörténhet, hogy megint Gyurcsányról fog szólni a kampány. Ha két éve képesek voltak Mesterházyt indítani, akkor két év múlva Gyurcsány is lehetséges. De én nem hiszem.
Válasz erre 

Scagnetti 2016.06.12. 20:21:35

@A Közép: Sajnos nem nagyon tartogat mást. Lesz Orbán és Vona, meg a szoclib oldalon valaki, aki elviszi a balhét ismét. Utána megint üldögélhetnek 4 évig a Parlamentben, más úgysem számít.
Válasz erre 

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.06.12. 20:25:54

@Willkommenskultur: Pedig azért jól megszopatta a Viktorodat cimbora. :-)

Csak hát én attól tartok, hogy ha Ferire cseréljük Vityát, akkor sem lesz jobb. A nagy lopás helyett jön a kisebb lopás, de folytatódik a politikai lotyaszájúskodás. Az sem jobb.
Válasz erre 

Willkommenskultur 2016.06.12. 20:38:32

Nna, ez a téma halott.

Akkor: buzi-e volt-e az afgán orlandói kecskepásztor és szerelemféltésből ölt-e vagy önvédelemből?

Vagy esetleg terortámadás-e történhetett?

Mer eddig ez lenne a legnagyobb terrortámadás, amit nem a kormány szervezett. Hillary-Trump közül melyik ért elsőnek a helyszínre?
Válasz erre 

nick papagiorgo 2016.06.12. 20:54:11

A DK önmagában soha nem lesz a fidesz kihívója, így Gyurcsány sem Orbáné.
A nagy baloldali összefogásról meg kiderült, hogy egyfelől Gyurcsány kb annyit visz, amennyit hoz, másfelől a számokat nem lehet összeadni Tehát pl MSZP 15% + DK 7 % + Együtt 2 % + PM 2% nem lesz egyenlő 26%-al, de még ha igen is, az akkor is csak 26 %. Ahhoz még kellene kb ugyanennyi a többséghez, ezek marhára nem látszik, hogy hol vannak. Tudom, némely szakértők szerint minden rejtőzködő igazából félős balos szimpatizáns, de azt már a múltkori szavazás is megmutatta, hogy ez marhára nem így van.
Egyébként ha összejön a nagy balos összefogás, annak akkor sem Gyurcsány lesz a miniszterelnök-jelöltje, ezt azért próbáljuk már meg felfogni (próbáljunk meg a vágyálmok közül a realitás talajára lereszkedni).
Válasz erre 

Buchhalter 2016.06.12. 20:55:54

A Jobbik fog profitálni a két hülye baromkodásából.
Válasz erre 

midnight coder 2016.06.12. 20:58:06

@nick papagiorgo: Ha össze is jönne a balos összefogás, akkor is szétesne kb. egy hónapon belül.
Válasz erre 

Lattimer 2016.06.12. 21:08:31

Fletó örülhet, ha bejut a Parlamentbe.
Válasz erre 

Willkommenskultur 2016.06.12. 21:11:35

@Buchhalter: Vona azt mondta: Ha nem nyer a Jobbik, lemond. Mivel nyerni egyáltalán nincs esélye, itt ilyesmi lehetett:

OV - vonó fiam, maga hazafi, magával tudnék együtt dolgozni, ha muszajj lenne. Persze azert megprobáljuk szarra alazni magukat a kampanyban, de ha nem nyerünk egyedul, a szarnysegedem lehet.Maga sem lessz fiatalabb.

VG: Ok papa, majd eszben tartom.
Válasz erre 

baldoc 2016.06.12. 21:21:39

@Buchhalter: Mondjon már kérem egy szakmájában kiváló jobbikost bármilyen posztra!!
Válasz erre 

nick papagiorgo 2016.06.12. 21:22:44

@midnight coder: persze, mert ott mindenki csak vezér akar lenni, és úgy gondolja, hogy az aprómunkát meg majd más elvégzi. Még az ilyen 1-2 %-os segéderők is.
Válasz erre 

Philip F. Queeg 2016.06.12. 21:25:40

@baldoc:

Hát igen.
A Jobbik pont olyan jól áll szakemberek, szakpolitikusok terén, mint a DK.
Válasz erre 

atpijkamo108 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.12. 21:27:27

@Philip F. Queeg: Érdektelen. Orbán hetedik éve kormányoz minden szakértelem nélkül.
Válasz erre 

Willkommenskultur 2016.06.12. 21:28:56

Gondolom az a rejtélyes csodadoktor aki nem Orbán nem Gyurcsány nem Vonó de 2018ban forradalmi győzelmet arat, az nem más, mint

Torgyán Doktor
Válasz erre 

Willkommenskultur 2016.06.12. 21:29:59

@Philip F. Queeg: @baldoc: Na ez az ami senkit sem érdekel.

A politikusoknak a politikához kell érteni, a többire ott vannak a muzsikok.
Válasz erre 

Philip F. Queeg 2016.06.12. 21:30:56

@atpijkamo108:

Igazad van.
Néha eszembe jut, hogy azért nem ártana ezen majd egyszer változtatni, de aztán rájövök, hogy jó ez így nekünk.
Meg hát miből és kiből is lehetne?
Teljesen igazad van.
Válasz erre 

Willkommenskultur 2016.06.12. 21:31:58

@Philip F. Queeg: Ott van Trump vagy Hilary.

Melyik a nagyobb szakember? A néger azt mondta hogy Hilarynál felkészültebb politikust még az életében nem látott....

Meg is lepődtem, mert akkor ő mi a faszt keres a posztján?
Válasz erre 

Willkommenskultur 2016.06.12. 21:34:18

@Philip F. Queeg: Mi az hogy nekünk?

A muzsikoknak ha nem szakember az a baj, ha szakember az a baj.

Putyin kiváló titkosszolgálati szakember. Az a baj. Obama kiválóan ért a gyapotszedéshez. Mindketten nagyon menő jófejek, szereti őket a nép nagyon.
Válasz erre 

baldoc 2016.06.12. 21:34:21

@Willkommenskultur: "a többire ott vannak a muzsikok. "
Mondjon már egy szakmájában kiváló muzsikot a Jobbikból!
Válasz erre 

zacipaci 2016.06.12. 21:35:32

@Németth: Milyen zsidók, te szerencsétlen náci fasz!
Válasz erre 

Willkommenskultur 2016.06.12. 21:41:16

@baldoc: Ha a szakmájuk az hogy médiahátszél nélkül fossá alázzák a teljes ballib tábort a semmiből építkezve, akkor mind kiválló címeres szakember.

Kell ennél több?
Válasz erre 

baldoc 2016.06.12. 21:44:36

@Willkommenskultur: Az országnak, IGEN!!
Válasz erre 

gizmo26666 2016.06.12. 21:51:36

Szerintem Ferit Viktor pénzeli, hogy hülyét csináljon az egész baloldalból. Feri magátóül ennyire nem lehet hülye.
Válasz erre 

Bafana 2016.06.12. 22:15:40

Trombitás Alfréd:
Álmodj királylány! Gyurcsány egy politikai hulla. Egy fogatlan oroszlán. Ha úgy hozza a sors 2018-ban, hogy a Jobbik nyerésre állna, Orbán és a Böszme kéz a kézben, egymást átölelve lépnének a koalíció mocsarába, még a Maszop akkori aktuális emberét is vinnék magukkal. 2002-ben is rossz volt nézni Orbánt, ahogy csorgó nyállal nyalta Ibolyát. Ibolya szerepét most a Géppuskalábú venné át.
Én ezt az írást a vicc kategóriájába helyezem.
Válasz erre 

Willkommenskultur 2016.06.12. 22:29:43

@Bafana: ki a Géppuskalábú?
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.06.12. 22:40:13

@wallenberg880702:

"Mit gondolsz, miért nem számoltatta el a Fidesz a Gyurcsányékat? Azért, mert szükségük van egymásra."

Tévedsz, mert csak Orbánnak van szüksége Gyurcsányra. @Lovász Alexandra Katalin: írta meg jól:

"Ameddig Gyurcsány az ellenzék vezére akar lenni, addig bizony Orbán hatalmon fog maradni. Orbánnak úgy kell Gyurcsány az ellenzéki oldalon, mint éhezőnek egy falat kenyét."

Gyurcsánynak csak szüksége LENNE Orbánra: Ha Gyurcsány nem lenne akkora balfék és megosztó személyiség, akkor Orbánnal szemben képes lenne összefohni a baloldalt. De nem képes.
Válasz erre 

Willkommenskultur 2016.06.12. 22:43:13

Orbán aztán qrvára nem megosztó személyiség. Ha ő megosztó akkor mondjál egyetlen olyat aki nem megosztó.

1848 óta van miniszterelnök, azóta Orbán a legnépszerübb.

Vagy van olyan miniszterelnök is akit mindenki szeret? Mármint a világon? Mert Magyarországon Orbán a legnépszerübb a történelem kezdete óta.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.06.12. 22:46:43

@midnight coder:

"Ha össze is jönne a balos összefogás, akkor is szétesne kb. egy hónapon belül."

2014-ben megmutatkozott, hogy még egy választás erejéig sem képesek összefogni. Azóta meg tovább forgácsolódt/nak. Az anyagi erőforrásaik is egyre fogynak, ezért egyre durvábban fognak marakodni egymással a megmaradtakért.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2016.06.12. 23:02:04

@wallenberg880702:
Tán dunaújvárosinak tetszik lenni?
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2016.06.12. 23:05:28

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Csak marakodjanak, kellene egy tisztulás ott is.
Válasz erre 

ulpius66 2016.06.12. 23:10:13

"Hat érv amellett, hogy 2018-ban ismét Orbán-Gyurcsány meccs lesz"

Hát, ha így lesz, akkor biztos Orbán nyer, ő ugyanis sokkal jobban focizik, mint gyurcsányi.....

Az a buzi gyurcsányi még a focihoz sem ért....nem csoda, hogy a ballibsik 8 éve alatt omlott össze a magyar foci...meg persze a stadionok is....az a buzi gyurcsányi egyetlen egy forintot sem költött a stadionokra....azt a pénzt is mind ellopta......
Válasz erre 

NagyVonalakban 2016.06.12. 23:11:54

Orbán vagy Fleto? Ezen már csak röhögök, pedig sirnom kéne.....:(
Válasz erre 

Neo07 2016.06.12. 23:36:09

Álmodoztok, mi? Látom, a poszt szerzőjében nincs meg a politikai realitásérzék. Szerencsére Magyarországon a többség jól érzi, hogy az álbaloldal simán eladná az országot két fillérét, vagy ha hatalmon maradtak volna, talán Európa legnagyobb menekülttáborává alakította volna az országot. Erre bizonyíték Balázs Péter múlt heti nyilatkozata. A szocik megint bebizonyították, hogy szolgalelkűen mantrázzák nyugati gazdáik sületlenségeit.

Szóval nem lesz kizárólagos Orbán-Gyurcsány meccs, mert egyrészt többszereplős lesz az a meccs, ha egyáltalán lesz. Hazudós emberrel kár vitatkozni.
Válasz erre 

fideszes Bróker kormány 2016.06.12. 23:38:52

@wallenberg880702:

még ahhoz is hülye vagy te kretén fidióta, hogy ne röhögtesd ki magad. Ugyanis ha a DK a "prolikkal felduzzasztott" Dunaújvárosban 20%-ot kapott, akkor az azt jelenti, hogy a te gyöztes fidesz maffiádnak van a legnagyobb proli szavazó tábora.

Mondjuk ezt rád nézve eddig is tudtuk.
Válasz erre 

Halálbüntetést a korrupt kormány politikusokra! 2016.06.12. 23:40:10

Orbán és Gyurcsány közt csak egy különbség van:

Orbán börtönben fogja végezni!
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2016.06.12. 23:48:47

@Halálbüntetést a korrupt kormány politikusokra!:
Már megint álmodozol.
Viszont, ha a vektor művek valami csoda révén bebukja 18' -at, sőt komoly kérdések merülnek fel bizonyos dolgok törvényessége, jogosultsága miatt, akkor a vigyorgó bejátszik.
Válasz erre 

Halálbüntetést a korrupt kormány politikusokra! 2016.06.12. 23:52:53

@Neo07:

Aztán mitől lett volna ballib uralom alatt az ország Európa legnagyobb menekülttábora te szerencsétlen agymosott, amikor Magyarországon egy darab menedékkérő sem akar menedék jogot kérni??????????????????
Válasz erre 

Halálbüntetést a korrupt kormány politikusokra! 2016.06.12. 23:57:53

@BiG74 Bodri:

Lopbán összes diktátor kollegája mind ugyanúgy járt: még az előző napon is azt hitték, hogy a népszerüségük megtörhetetlen. Aztán másnap már az életükért futottak. Amelyikük elért Moszkvába az túlélte a nép haragját, amelyikük meg nem, annak véget ért az aranyélete.
Válasz erre 

Németth 2016.06.13. 00:01:05

Én nem vagyok náci és fajgyűlölő sem. Viszont akik fenyegetik a bolygót Az Obama És Orbán. Orbán azért,mert mindenkiben megbízik.Obama meg .írussal permetezi az embereket. Obama valamelyik nap kinyírlya az egész parlamentet mert,Európát mindenbe bele avatják. És mindenkit nyugtatnak azzal a mettcsel. Orbán mindenképp háborút akar ha nyer az MSZP vagy összejátszanak?
Válasz erre 

Neo07 2016.06.13. 00:15:30

@Halálbüntetést a korrupt kormány politikusokra!:
Mond neked valami Dublin III?
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2016.06.13. 00:16:45

@Németth:
Uh, ezt a guglival fordítottad apacsról?
Válasz erre 

vNHM 2016.06.13. 03:09:28

Kurcsányi Feri egy hîg fos. Sohasem volt és nem is lesz ellenfele Orbánnak
Válasz erre 

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.06.13. 06:38:48

Uhh durva blog, mennyit ivott a szerző?
Válasz erre 

midnight coder 2016.06.13. 07:06:43

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Az anyagi erőforrásaik is egyre fogynak, ezért egyre durvábban fognak marakodni egymással a megmaradtakért."

Azért én ebben nem bíznék túlságosan. A baloldal összelopott annyit a gengszterváltás óta, ami bőven elég lenne több száz évre is, ha mind visszaforgatnák a politikába. Inkább arról lehet szó, hogy jelenleg nem igazán érné meg ezt tenni. Nincs olyan politikai erő a bal oldalon amibe érdemes pénzt fektetni. És nem csak azért, mert szanaszét vannak forgácsolódva, ennél sokkal nagyobb baj az, hogy az egész bandában nincs senkinek egy épkézláb gondolata sem. Mi a fenének venne valaki 1000 óriásplakátot, ha a balfékek max. azt tudják ráírni, hogy "az orbánék nagyon lopnak", amihez viszont az átlagpolgár mindig hozzáteszi gondolatban, hogy "és most már végre ismét mi szeretnénk". Olyan baloldali program viszont, ami érdemben hihető alternatívát mutatna fel ahhoz képest, amit Orbánék csinálnak, nem igazán van.
Válasz erre 

midnight coder 2016.06.13. 07:15:57

@Németth: Persze, és mindkettőt a kis zöld emberkék irányítják a Man In Black-ből. A másik lehetőség persze az, hogy Obamának csak Putyin elvtárs bőre kellett volna a nappalija falára, mert hogy amúgy első néger elnökként nem sok mindent tud felmutatni, ráadásul a támogatói is biztosan örültek volna egy Jelcini Oroszországban lehetséges szabad rablásnak.

Orbán viszont tényleg elég jó érzékkel veszi körül magát idiótákkal.
Válasz erre 

1ghost 2016.06.13. 07:25:30

Mind a kettő megkapta a lehetőséget, mind a kettő leszerepelt, politikai hullává tették magukat. Soha többé nem szabad egyikőjükre sem szavazni.

2018-ban kiderül, hogy a magyarság mostani generációja elég értelmes-e ahhoz, hogy ne cseberből vederbe rakosgassa az országot négy évente.

Mert akkor kérem szépen, egy leszakadó, korrupt, és permanensen szétrabolt, széthazudott ország leszünk, egy gazdasági és morális szemétdomb Európa közepén.

S eközben persze minden épelméjű magyar előbb-utóbb elhúz innen a fészkes fenébe, aki koránál fogva nem teheti, hát gyermekeit biztatja erre.
Válasz erre 

István Tamasi 2016.06.13. 10:17:02

@wallenberg880702:
Te egy igazi nulla IQ-s fitymaszbirka vagy:
- A vasmű első helyszíne Mohács lett volna, de túl közel volt a "láncoskutya Tito" Jugoszláviához.
- Ezután kezdték Dunapentellén. Te ostoba, amikor elkezdték - az 50-es évek elején - még nem volt panelház technológia!Panelházakat 65 után kezdtek nálunk építeni!
Válasz erre 

Bafana 2016.06.13. 10:26:40

@Willkommenskultur: Az Öszödi Böszme. Nem emlékszel, mekkorát táncolt?
Válasz erre 

atpijkamo108 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.13. 13:20:12

@vNHM: "Kurcsányi Feri egy hîg fos. Sohasem volt és nem is lesz ellenfele Orbánnak"

Közlöm, hogy 2006-ban a hazug fasz gyurcsány választást nyert a hazug tolvaj orbánnal szemben. A valóság elferdítése most nem sikerült, több eséllyel indulsz, ha az uszító fajgyűlölő Hómant próbálod kimosdatni a szarból.
Válasz erre 

atpijkamo108 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.13. 13:24:25

@Bafana: Az avatarodra reflektálnék. Te nyilván orbánellenes vagy, mert orbán (és szellemi rokonai) trianonpárti, nem szeretne egy nagymagyarországot, ami nem 100%-ban magyar anyanyelvű és kultúrájú.
Válasz erre 

sünsün 2016.06.13. 21:39:23

@ulpius66: Na te is az eszed semmi fogd meg jól kategória vagy, meg focibuzi, mint a szotyiköpő!
Válasz erre 

vNHM 2016.06.18. 04:42:51

@atpijkamo108: mit bofogsz, kismajom. Az a geci tanctanar semmit se nyert, soha. Szerencsetlen fasz, miota kiesett az anyjabol Papan.
Válasz erre 

Németth 2016.06.20. 11:32:43

Huzza ki magát mindenki külföldre!
Válasz erre 

Szúrófény 2016.08.26. 10:34:32

@Nincs ingyen ebéd: A politikában az emberek mindig az ámítás és az önámítás együgyű áldozatai voltak és azok is maradnak, amíg meg nem tanulják, hogy bármely erkölcsi, vallási, politikai, szociális frázis, nyilatkozat, ígéret mögött fel kell fedniük egyik vagy másik osztály érdekeit A réginek a védelmezői mindig rá fogják szedni a reformok és javítgatások híveit, amíg ezek meg nem értik, hogy minden régi intézmény, bármily használhatatlan és rohadt is, egyik vagy másik uralkodó osztály erejére támaszkodik. Lenin: Mi a teendő.

„A tömegek szegénysége és műveletlensége újból egy hatalmas furkósbottal ellátott fegyveres vezér fenyegető alakjában materializálódik. A valaha eltávolított és megszégyenített bürokrácia a társadalom szolgálójából annak urává lett. Ez társadalmilag és erkölcsileg olyan messze távolodott a tömegektől, hogy többé tettei és jövedelme fölött semmiféle ellenőrzést nem engedhet meg.”
(Lev Davidovics Trockij)
...
Válasz erre 

Furman Berenc 2017.11.29. 16:54:10

a nemzet olo diszno gazember soha tobbe ne jelenjen meg a magyar politikaban
Válasz erre 

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2017.11.30. 10:29:06

@Furman Berenc: "a nemzet olo diszno gazember soha tobbe ne jelenjen meg a magyar politikaban "

Maximálisan egyetértek. Csakhogy ahhoz, hogy többé ne jelenhessen meg a geci, először el kellene távolítani. És a geci eltávolítását nagyban nehezíti gyurcsány.

Legjobb lenne, ha a nemzetölő disznót és gyurcsányt felhúzná az első lámpavasra egy forradalom.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.30. 10:38:36

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Vagy ha már a rossz idő miatt elmarad a forradalom, akkor be lehetne hívni a NATO-csapatokat internacionalista segítségnyújtásra.
Válasz erre 

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2017.11.30. 11:16:28

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Most az egyszer véletlenül jól mondtad, geci Józsinéni. De szerintem kezdetnek az is elég lenne, ha az EU/NATO/Soros/szabadkőműves bagázs nem támogatná eurómilliárdokkal a gazdád túlhatalmát.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard