Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Három népszavazási kezdeményezés, melyek nem a kormány malmára hajtották a vizet

Három népszavazási kezdeményezés, melyek nem a kormány malmára hajtották a vizet

Akár sikeres lesz a Momentum Mozgalom kezdeményezése, akár nem, arra mindenesetre jó volt az olimpiai rendezéssel kapcsolatos aláírásgyűjtés, hogy a kormány is ráébredt, tovább nem tolhatja el magától a problémát. A kormányhoz közel álló elemzők és tanácsadók ugyanis rájöttek, ha semmiféle választ nem adnak a friss politikai erő kezdeményezésére, tovább nő az olimpiát ellenzők tábora, így csúnyán mutatnak majd a közvélemény-kutatási adatok a rendezésre kandidáló pályázat mellett. A népszavazás megakadályozása azonban továbbra is prioritás a kormány részéről.

vastagbor-atlatszo_hu.jpg

     Fotó: vastagbor-atlatszo.hu

Az ellenzék kettő nullára vezet a népszavazási kezdeményezések területén a kormánnyal szemben az utóbbi egy évben. Első hallásra meglepő, hogy így van, de tagadhatatlan, hogy a vasárnapi zárva tartás ügyében csak úgy úszta meg a kormány a nép teljes elutasítását, hogy egy év tapasztalatai (és vesszőfutása után) visszavonta a hétvégi boltzárra vonatkozó törvényt. Aztán, amikor saját kezdeményezésére a lakosság dönthetett arról a meglehetősen kusza és értelmetlen kérdésről, hogy akarunk-e egy olyan betelepítési kvótát, melyet még el sem fogadott az Európai Unió, nem jött össze az érvényességhez szükséges ötven százalékos részvételi arány.

A Fidesz ellenzékben még nagyszerűen használta ezt a demokratikus politikai rendszerekben kedvelt és sokszor használt politikai eszközt, hiszen a szocialista kormányok orra alá sok borsot törtek például az úgynevezett „szociális népszavazás” eredményével, mellyel többek között megakadályozták a tandíj bevezetését (amit persze kormányon már nem elleneztek) és a vizitdíj 300 forintjának beszedését. Mivel saját példájukból jól tudták, hogy a népszavazások hatásos fegyvert adnak az ellenzék kezébe, a 2010-es kormányváltás után a lehető leggyorsabban igyekeztek ellehetetleníteni ezt az intézményt. Ennek legfontosabb eleme, hogy az eddig 25 helyett 50 százalékos részvételi arány kell az érvényességhez, ami lényegében teljesíthetetlen országos szinten. Ebbe szaladt bele tavaly október 2-án a Fidesz, hiszen a kormányzati milliárdokból felpörgetett kampány ellenére is alig tudták elérni a 40 százalékos részvételi arányt.

Most tehát nagyon úgy tűnik, a kormány mindent el fog követni annak érdekében, hogy egy népszavazással ne kockáztassa az olimpiai álmokat.

A budapesti olimpiai rendezés kapcsán azonban helyi népszavazáson dönthetnének a fővárosi választópolgárok arról, hogy szeretnének-e a városukban ilyen nagy felfordulást, és véleményük szerint megérné-e gazdaságilag ezt a nagy sportrendezvényt Magyarországra hozni. Ez a kérdés eddig inkább a vágyakról és szép reményekről szólt, de ha kiírnak egy népszavazást ebben az ügyben, akkor mindenkinek lehetősége lenne megismerni az illúzióktól mentes tényeket. Minél közelebb kerülünk a rendezésről döntő szeptemberi NOB üléshez, annál több kétely merül fel a pályázó városok polgáraiban. A rendezés megszerzése hatalmas presztizsgyőzelem, ám szintén óriási gazdasági kockázat. Erről Athén és Rio lakosai is tudnának mesélni, de az igazán elrettentő példa a Szocsiban megrendezett téli játékok volt, ahol a betervezett költségek köszönő viszonyban sem voltak a megvalósulási összegekkel.

Orbán Viktor és csapata tehát joggal tart attól, hogy egy népszavazási kampány tovább csökkenti az olimpiai pályázat komolyságába vetett lakossági hitet. Ha ugyanis kiderül, hogy az ország gazdasága messze nem képes megbirkózni egy ilyen kihívással, akkor könnyen juthatnak a választók olyan következtetésre, hogy a pályázat csak a haveri cégek kistafírozására, és ingyen kormánypropagandára volt jó. A miniszterelnök jól tudja, ha ilyen merészet álmodik, akkor megnyugtatja azokat a kétkedőket, akiknek 2024-ről nem az olimpia, hanem a nyugdíjuk jut eszükbe. Ha ugyanis el tudják hitetni az emberekkel, hogy lesz hét év múlva pénz olimpiára, akkor azt is le tudják nyomni a torkukon, hogy a nyugdíjuk is biztosított. Az olimpiai játszma ezért hazárdjáték, hiszen a nyugdíjkassza már most is bajban van, és ha nem történik valami egészen nagy volumenű reform, akkor ez a krízis tovább mélyül.

24_5.jpg

Fotó: 24.hu

Most tehát nagyon úgy tűnik, a kormány mindent el fog követni annak érdekében, hogy egy népszavazással ne kockáztassa az olimpiai álmokat. A magyar társadalom ugyanis már most kezd ébredezni az orbáni álomból, amely arról szólt, hogy a merészségünknél csak az önbizalmunk lehet nagyobb. Ráadásul ott az előző két balul elsült népszavazási kezdeményezés, melyekből csak azért nem tudott nagyobb hasznot húzni az ellenzék, mert nem volt meg hozzá sem a stratégiája, sem a médiafelülete. Az olimpia ráadásul Budapest belső ügye, és itt a leggyengébb a kormány támogatottsága, így egy népszavazáson keményen bepancsolhatnak egyet a fővárosiak az arrogáns hatalomnak. Mert ahogy egy dakota közmondás tartja: „Ha egy gebével mész lánykérőbe, lehet rajtad szép ruha, a lovon meg drága nyereg, az ara soha nem lesz a tiéd.”

    

100 komment Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Három népszavazási kezdeményezés, melyek nem a kormány malmára hajtották a vizet Tovább
Facebook Tetszik
0
100 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni! Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni!
  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr9912263922

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Sorvezető fidesztrolloknak, ezúttal személyesen Orbántól 2017.02.17. 18:35:25

Most, hogy Momentum a kívánt aláírások majdnem kétszeresét adta le, és így - hacsak Orbánék nem lépnek vissza maguktól - szinte biztos lesz népszavazás az olimpiáról (márpedig annak borítékolható a végeredménye), rögtön beindult a fideszes magyarázkodá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kószák egyike 2017.02.16. 16:27:10

Normális országokban a nemzeti konzultációt úgy hívják, hogy népszavazás.
Válasz erre 

Sexual Harassment Panda 2017.02.17. 18:22:22

Szerintem az Eu tagságról is kéne.
Válasz erre 

midnight coder 2017.02.17. 18:29:12

Azért ne nagyon örülj, Iljics! Az olimpiát kb. minden épeszű ember ellenzi, így sokan aláírtak olyanok is, akik még mindig szívesebben látják Orbánt a kormánynál mint a baloldalt. Pl. én is megtettem, de eszem ágában sem lenne bármelyik baloldali formációra szavazni.

A migri ügyben ugyan nem lett meg Orbánéknak az 50%, de ha az átlagos országgyűlési szavazással kapcsolatos érdeklődést veszed figyelembe, azaz veszed a résztvevőket, levonod belőle azokat akik amúgy sem mennek el soha szavazni, a maradékot és a betelepítést támogató / érvénytelen szavazatokat a baloldalhoz sorolod, akkor Orbánéknak bőven meglett volna a 2/3.

És igen, a boltbezárás is kb. hasonló az Olimpiához: az istenadta nép itt sem támogatta Orbánt.

Következtetés: a magyar szavazópolgár nem hülye, és nem azért nem támogatja a baloldalt mert Orbán-hívő, hanem mert világosan látja, hogy kis a legkisebb rossz, de ha Orbán hülyeséget akar csinálni, akkor nem követik. Ha viszont nem, akkor mellette vannak, már aki veszi a fáradtságot hogy véleményt nyilvánítson.

Tanulság a baloldalnak: nem automatikusan kell szembemenni mindennel amit Orbán csinál, hanem csak azzal kell szembemenni ami valóban hülyeség.
Válasz erre 

nick papagiorgo 2017.02.17. 18:31:16

A népszavazást, ha összegyűlt hozzá a szükséges és érvényes mennyiségű aláírás, meg kell tartani.
Más kérdés, hogy ez jó eséllyel nem lesz érvényes (a budapestiek fele nem fog rá elmenni), és ennek mi lesz a következménye. Vélhetőleg mindenki győztesnek fogja kihirdetni magát, ez borítékolható
Válasz erre 

2017.02.17. 18:41:02

@midnight coder: Most ebben teljesen egyetértek veled! Én olyan "nemszavazó" vagyok.
Válasz erre 

C. Robert 2017.02.17. 18:49:16

@Sexual Harassment Panda: "Szerintem az Eu tagságról is kéne."
Bizony az nem ártana, legalább tiszta víz kerülne a pohárba. Érdekes lenne például a Fidesz-vezérkar képét látni akkor, amikor kiderül, hogy a plebs kiszavazta a zsebükből az uniós milliárdokat.
Válasz erre 

nick papagiorgo 2017.02.17. 18:55:27

Egyébként az ún baloldali ellenzék (akinek nem inge ne vegye magára) most megint ilyen teljesen érthetetlen módon viselkedik:
Egyfelől hogy a fenébe történt (ebben Tarlóssal értek egyet), hogy aki eddig ezerrel támogatta, most, hogy felbukkant a "csipszar" Momentum Mozgalom, hirtelen támadja, ott fényképezkedik az aláírásgyűjtő standoknál stb.

Másfelől meg ne legyen olimpia, mert "Orbán ellopja". De mikor lesz olimpia? 2024-ben. Akkor nem ez, nem a következő, hanem a harmadik kormány lesz hatalmon. Most tulajdonképp mi van, hogy lopja el Orbán az olimpiát, ha "mi" jövőre leváltjuk? Vagy nem is váltjuk le, és akkor ő tovább lopja az olimpiát? Vagy hogy van ez? :)
Válasz erre 

Mr Eggs · http://farmprojekt.blogspot.com/ 2017.02.17. 18:59:23

Nyugtával dicsérd a napot. Ez egy Magyar közmondás.
Válasz erre 

-JzK- 2017.02.17. 19:02:20

"A magyar társadalom kezd ébredezni az orbáni álomból."

Vágysz rá már, mi, hogy az elvtársaid hátha bevezethetik már végre a safespaces-buziházasságista világrendet.
Válasz erre 

dare 2017.02.17. 19:07:19

@nick papagiorgo:
Úgy emelkedtek az úszó vb költségei az emberek szeme láttára, hogy talán még a legelvakultabb olimpia támogatok is megvakarták a fejüket, hogy hogy is lesz ez, mi is a koncepció.
Valószínűleg ez is közrejátszik, hogy sokan aláírták azok közül is, akik eddig szerették volna.
A kérdéseidre a válasz: sehogy se lopja el, találjon magának más elfoglaltságot.
Válasz erre 

Jakab.gipsz 2017.02.17. 19:07:56

@nick papagiorgo: Igen van itt néhány kérdés, amit a forradalmi ifjúság még nem gondolt át.
Válasz erre 

Alick 2017.02.17. 19:15:06

@nick papagiorgo: A NOB korrupt ribancok gyülekezete... az olimpiák az utóbbi évtizedekben egészségtelenül felduzzadtak, a győzteseket doppingbotrányok kísérik, egy csomó sportágat pusztán pénzügyi szempontok alapján vezettek be, stb.... az I. vh. előtt, egy prosperoráló időszakban felemelő és teljesen jogos lett volna egy budapesti olimpia, de manapság nem több egy létesítmény-hulladékot termelő ricsajos nemzetközi vándorcirkusznál.
Válasz erre 

consul 2017.02.17. 19:15:17

Ha a Főnök olimpiát akar, akkor lesz olimpia. Legfeljebb a rendező város Debrecen/Győr/Ráckeve-külső lesz "egyes" budapesti helyszínekkel.
Népszavazás pedig nem lesz, az tuti. Fél évvel a választások előtt nem vállal be ilyet a Fidesz. Aláírások ide vagy oda, nincs jósgömböm, de nagy téttel fogadnék rá.
Válasz erre 

Alick 2017.02.17. 19:16:25

Ha már a sport pozitív szerepét nézzük, azt a tömegsport elterjedtségében kéne keresnünk.
Válasz erre 

Budapest a kutyaszar városa 2017.02.17. 19:16:43

Olyan szívet melengető érzés, amikor méretes saller és koki figyel be a narancsgörényeknek !
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2017.02.17. 19:25:30

Kenyeret és cirkuszt!
Válasz erre 

pamut 2017.02.17. 19:27:30

@midnight coder:

"Az olimpiát kb. minden épeszű ember ellenzi"

Szóval szerinted Orbán (meg a több fideszes fasz) nem épeszű?

Juj, gyorsan fújj visszavonulót, valahogy magyarázd ki ezt, ilyet te nem mersz leírni, de még gondolni sem....
Válasz erre 

pamut 2017.02.17. 19:30:21

Ballipsik!

Kár a korai örömért!!!

Orbán nem gyáva, és tiszteletben tartja a nemzeti jogrendszert, amely kötelezővé teszi a népszavazást ha megvannak az aláírások, szóval bátran bele fog állni a népszavazásba, és nagy fölénnyel megnyeri!

Bizony, bizony ballibek, lesz itt hamarosan népszavazás, és a népek nagy-nagy-nagy többsége beáll Orbán mögé, és meg fogja szavazni az olimpiát, bizony!!!

hahaha, majd akkor legyen nagy a szátok!
Válasz erre 

pamut 2017.02.17. 19:32:51

ja! :D

Most hogy 266 ezer aláírás összegyűlt, várjuk a orbánbérenc trollokat, akik előre röhögtek hogy nem lesznek meg aláírások! :D

Közülük is elsőként jöhet peco28, aki még tegnap is ezzel égette magát!!:

"peco28 2017.02.16. 17:53:40
@nemecsekerno_007: figyeld meg, PONT meg lesz majd kb 140.000, aztán persze lesz vagy 20.000 érvénytelen, de lehet majd a csúti patkány nyakába varrni az egészet."

b1.blog.hu/2017/02/16/mondunk_egy_indokot_amitol_garantaltan_alairja_majd_a_nepszavazasos_alairasgyujto_ivet/full_commentlist/1#c32453250

Na, hogy is van ezzel a 140.000 aláírással, orbánbérencek? :D
Válasz erre 

matroza 2017.02.17. 19:33:12

@consul: Látom a nagy "budapesti arrcal" sikerült egyet rúgnod Győrbe.(is)
Ha így minősíted a várost akkor kérlek csatlakozz Hofi Gézához (isten nyugosztalja) Győrrel kapcsolatos elveiben.
A témához pedig javasolnám a pre order-vagy kickstarter jellegű gyűjtést, aki szeretné (én speciel igen) dobjuk össze és kapunk jegyeket ha lesz, ha nem vissza a pénzt. :-)
Válasz erre 

matroza 2017.02.17. 19:36:08

Addíg is mi elleszünk valahogy Győrben. Bemelegítésnek ez is megfelel:gyor2017.hu/hu_HU/kezdolap
Válasz erre 

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2017.02.17. 19:36:53

Hat én nem akartam olimpiát....annak viszont orulok h ti is azt hiszitek h 2024ben IS Orbán kormány lesz .
Válasz erre 

Behajtó70 2017.02.17. 19:43:47

Szánalmas, ahogy örültök annak, hogy sokaknak ismét kevesebb egy álommal. Köpni rátok!
Válasz erre 

Mrs.Columbo 2017.02.17. 19:44:10

@pamut: én általában nem hiszek a fizetett trollokban, de amikor olvasok egy-egy ilyen kommentet, csak arra tudok gondolni, hogy ennyire hülye tényleg csak pénzért lehet valaki.
Válasz erre 

pamut 2017.02.17. 19:44:35

hahó, itt az új direktíva!:

a fideszesek SOHA nem akartak olimpiát!

ezt csak a ballib-soros-párizs-gonosztengely akarta ráerőltetni a szegény elnyomott nemzetünkre, de mi nem leszünk gyarmat, nem leszünk a nyugat csicskása, orbán megvédi a magyarokat a hanyatló nyugat belterjes idegenszívű olimpiájától!!!!!!
Válasz erre 

nick papagiorgo 2017.02.17. 19:45:16

@dare:
erre amúgy azt tudom mondani, hogy sokak aláírták azok közül IS, akik meg olimpiát szeretnének.
Ezek olyanfajta emberek, akik maguk hisznek az olimpiában IS meg a demokráciában IS :)
Az emberek akarata ellenére nem lehet olimpiát szervezni, ez nyilvánvaló. De önmagában az, hogy az emberek szeretnének erről népszavazást, nem jelenti azt, hogy mindegyik az olimpia elen van, ha érted, mire gondolok :)
Válasz erre 

nick papagiorgo 2017.02.17. 19:46:23

@Alick: ez gy van, de ezt pl. a Forma1-ről is elmondhatjuk, mégis mindenki töri magát, hogy bekerüljön vagy ki ne essen a Forma1 naptárból :)
(ezek mind korruptak lennének? :)
Válasz erre 

nick papagiorgo 2017.02.17. 19:52:53

@Alick:
"Ha már a sport pozitív szerepét nézzük, azt a tömegsport elterjedtségében kéne keresnünk"

aha.
Viszont a népek maguktól nem tömegsportolnak.
Elmondanám, hogy ha sikeres a vizilabda-válogatott, akkor a gyerekek tömegesen akarnak vízilabdázni, mert mindenki olyan akar lenni, mint Benedek Tibor, Kása meg a többi. Ha sikeres a foci, akkor tódulnak focizni, mert kis Puskások meg Dzsudzsákok akarnak lenni.
Tajcsizni meg nem tódulnak, mert bár az is egy tömegsport, és roppant egészséges, de ki a fene akar parkokban formagyakorlatokat végezni, az olyan "buzis". Ugyanez az agyaggalamblövéssel, meg a többivel.
Kellenek az idolok a népnek (főleg a gyerekeknek) ahhoz, hogy tömegsportoljanak.
Válasz erre 

dare 2017.02.17. 20:00:07

@nick papagiorgo:
Remélem te is érted, én mire gondoltam.
Tudom, van az aláírók között olyan is, aki úgy állt eme kezdeményezéshez, hogy üsse kavics, döntsön a nép (fidesz támogatóként).
De ha az arányokat kellene néznem ez vajon hány ember, akkor lehet elszomorodnék.
Ezért inkább nem is említem.
Az olimpia támogatók is, meg a demokráciában hívők is meg kábé úgy hangzik, mintha az olimpia ellenzők valami anarchisták lennének.
Válasz erre 

turista a saját országában 2017.02.17. 20:02:02

Helyi népszavazás esetében maradt a 25%-os részvételi küszöb?
Válasz erre 

morph on deer 2017.02.17. 20:05:03

@Sexual Harassment Panda:
"Szerintem az Eu tagságról is kéne."

Gondolod, hogy Viktor valóban örülne még egy égésnek? Mert akkor hajrá! :))
Válasz erre 

Kegyetlen 2017.02.17. 20:07:43

Naiv a cikk iroja. Ha a finomfozelekrol gyujtenek alairast, az Orban-fanok is alairjak.
Válasz erre 

erol 2017.02.17. 20:09:44

Akkor most már nem hazaáruló aki nem akar olimpiát?
Válasz erre 

nick papagiorgo 2017.02.17. 20:10:48

@dare:
szerintem ez nem erről szól.
Ha az embernek megkérdezik a véleményét, akkor mondja meg. E tekintetben jó ötlet az aláírásgyűjtés, meg a népszavazás, mert úgy "alapból" négyévente kérdezik meg a véleményedet.Ez meg nem egy egyszerű, mindennapos dolog, teljesen jogos a népszavazás kiírása, korábban kellett volna megtenni. Ennyit az elvekről.

Csak eddig "mindenki" egyetértett ezzel (a baloldal is), ott kezdődött az egész, hogy a MM előjött az aláírásgyűjtéssel, akkor bújt elő a sok "baloldaliból", hogy ő voltaképp mekkora olimpiaellenes. Mert addig kussoltak, már megbocsáss :) az MM-el végeztették el a "piszkos munkát", és amikor látták, hogy (velük ellentétben) az MM nem bukik ebbe bele, akkor másztak elő, és támogatták, és ott fényképészkedtek a standoknál, hogy ők is hűha de mellette vannak. Ez viszont undorító.

Továbbá azt hinni, hogy az, hogy összegyűltek az aláírások, valami "forradalmi tett", Orbán elleni lázadás stb, és sikeres, és hogy Orbán majd akkor már le is van győzve, vagy magától veszi a kalapját, és lemond stb, szerintem hülyeség.

Itt egy valaki lehet büszke, az MM, hogy összeszedte az aláírásokat. Viszont az aláírások összeszedése nem jelenti azt, hogy akkor már nem is lesz olimpia, ezt maguk az MM-esek is látják. Meg kell várni a népszavazást magát, és utána majd kiderül, hogy ezt ki hogy gondolja. Addig minden előzetes nyafogás ellene vagy mellette hülyeség :)
Válasz erre 

SJobs 2017.02.17. 20:19:10

Ember, röhej ez az írás. Kétszer nyert volna az ellenzék? Tehát a népakarat érvényesül? Akkor hol nincs itt demokrácia? Akkor mi a faszér' írtok olyanokat, hogy Orbán mekkora elnyomó, a Fidesz rendszert meg váltani kell? 2006-ban is volt népakarat, demokrácia pedig akkor nem volt.

Másfelől ez egy pesti aláírásgyűjtés volt. Nem országos. Pesten egy olyan szervezet gyűjtött ahol az egyik vezető nyíltan bevallja, hogy rühelli a vidéki embereket, aki ráadásul egy ismert baloldali politikus kölyke. Gyakorlatilag összeraktátok azt a pár százalékot ami a ti oldalatokat képviseli. Orbán pedig nyert. Már a kiírás pillanatában. Csak ti éltek abban az álomvilágban, hogy ennek a szarnak nagyobb jelentősége van mint bármi másnak, de ebből parlamenti küszöb sem lesz, nemhogy váltás.
Válasz erre 

tnsnames.ora 2017.02.17. 20:22:58

Nem rossz a blog, sok mindennel egyet lehet érteni, ráadásul jól megírtak/olvashatóak a posztok.
A poszt végi kombóbox bár sok lehetőséget ajánl fel, de valójában egyik rosszabb mint a másik. Azt gondolom így NEM szabd közvéleményt szondáztatni. ;)
Az én választásom arra esne, hogy
(1) lenne értelme nemzeti konzultációnak,
(2) a jelenlegi társadalmi érettségünk nem alkalmas a korrekt lebonyolításra
(3) ebben a mostani manipulált formájában mivel több kárt csinál, mint hasznot, hanyagolni kéne.
Válasz erre 

morph on deer 2017.02.17. 20:25:40

@nick papagiorgo:
"Most tulajdonképp mi van, hogy lopja el Orbán az olimpiát, ha "mi" jövőre leváltjuk? "

Azért én már azokat a milliárdokat is sajnálom ami eddig elmen erre a nagyzási hóbortra.
Most nekiállni olimpiázni Magyarországon körülbelül olyan lenne, mint mikor egy hajléktalan egy lakás áráért inkább megveszi a Teslát... Igaz ugyan, hogy konnektor sincs, de a környéken senki másnak nincs olyanja.

Mert az, hogy esetleg majd 2024-ben lenne, még nem tartja visszava fiúkat attól, hogy már mostantól komolyan beletúrjanak a kasszába az olimpiára hivatkozva. Ahogy ez már eddig is ment.

Egy vasutépítést, egy metróépítést, de még egy nyamvadt köztéri óra üzemeltetését sem sikerül botrányok és égés nélkül megoldani, majd pont az olimpia koordinálása fog sikerülni, mert az van az álmoskönyvben?

A szarka farkáról szóló mondás megvan ugye? Na nem a "tarkaszarkafarkatarka", hanem amelyik úgy kezdődik, hogy "sokat akart a szarka..."
Válasz erre 

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2017.02.17. 20:26:05

Én már várom a népszavazást, hogy kinyilváníthassam akaratomat a budapesti olimpia mellett, mikor lesz?
Válasz erre 

dare 2017.02.17. 20:39:33

@nick papagiorgo:
Oké.
Ennyit az elvekről.
Bár azt megemlíteném, ha beállnak az elején a balosok, akkor lekaraktergyilkolják az egész megmozdulást.
Orbán nem veszi a kalapját de már az is jó, ha picit visszarázódik a valóságba.
A népszavazást meg majd kibeszéljük, ha odaérünk. :)
Válasz erre 

nick papagiorgo 2017.02.17. 20:40:15

@morph on deer:
nézd az ég kék, a csajok szépek, a politikusok lopnak. Ezek nyilvánvaló dolgok :)

Most derült ki pl. hogy az előző társaság a metróépítés kapcsán mennyit tett zsebre. Illetve nem derült ki, de végül is mindegy. Nekem nincs kétségem afelől, hogy ha mondjuk valamiért megnyerjük az olimpia rendezést, akkor abból el fognak lopni. Ha Orbánék lesznek hatalmon, akkor ők lopják el, ha meg a "Zsizsegős elefántok" (nem akarok senkit megsérteni ezért választottam ezt a hülye nevet), akkor azok. E tekintetben tökmindegy.

Viszont ennyi erővel sose építsünk meg csináljunk semmit, mert úgyis ellopják. Nekem nem kedvenceim a szocik, és nagyon jól tudom, hogy sokat elloptak pl. a metróból meg az M6-ból, de attól még a metró meg az M6 megmaradt, és ezért én hálás vagyok nekik. Ha el se kezdtük volna, akkor is ellopták volna, és akkor nem lett volna metró meg M6. Én ezt ennek a fényében nézem :)

Ugyanígy vagyok az olimpiával is :)
Válasz erre 

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.02.17. 20:41:04

Ugyan már. Az olimpiát igazából Soros és Gyurcsány akarta. Szerencsére kudarcot vallottak. :-)
Válasz erre 

nick papagiorgo 2017.02.17. 20:44:39

@dare:
na ja, ez végülis egy meccs, szurkolni kell, aztán örülni ha győztél, vagy basszamegezni, ha vesztettél.
Aztán másnap az élet megy tovább. Ugyanúgy kell menni dolgozni, nem leszel se szegényebb, se gazdagabb, stb.
Ameddig nem vagy benne súlyosan anyagilag (gondolom, nem) addig ennek is kb ennyi tétje van. Nem kell ezt túl keményen mellre szívni, nem ér annyit :)
Válasz erre 

Nzoltan 2017.02.17. 20:52:02

1. Tegyük fel, lesz népszavazás. Ha lesz, egyszerű a képlet. Országos lesz. Országosan bizony az olimpia mellett van a nép.
2. Ha lesz népszavazás, nagy eséllyel nem lesz meg az 50 százalék.
3. Ha viszakoznak, akkor meg az lesz a kommunikáció, hogy elállnak, mert a nép így akarta és ők demokraták. Nem úgy mint a baloldal, aki inkább szétvereti az ellenzéket.
Válasz erre 

morph on deer 2017.02.17. 20:57:45

Két eléggé fontos dologban azért illő lenne megálapodnunk.
Ahogyan sokan említették/említik is, ezt a népszavazást már a pályázat beadása előtt illett volna megtartani - mert úgy lett volna tisztességes!
Ugyanis sem a kétharmad, sem a közvéleménykutatás nem jogcím arra, hogy a kotmány néhány "sportkedvelő" tagja kockára tegye mindnyájunk (köz)pénzét, azt a közvagyont, amely még el sem vesztette közpénz jellegét - a megkérdezésünk nélkül!

Mekkora hiszti volt, hogy a szocik "eltőzsdézték" a nyugdíjasok pénzét - ami igaz, hogy a tőzsdén, de kézzelfogható hozamot termelt, erre a sikítozók szemrebbenés nélkül "befektetnének" egy annyira rizikós vállalkozásba mint az olimpia akár tízszer annyit is.
Evvel az erővel lóverseny is lehetne, esetleg blackjack vagy rulett.

Csak sima rulett, mert a "orosz rulett" Paks2-nek van fenntarva...

A másik téma: miért nem mindegy, hogy ki mikor mit támogatott, ha azóta tegyük fel "megvilágosodott" - mondjuk mint Orbán liberálisként - és megváltozott a véleménye?
Ez min változtat ma?
Mert ugye nem azt akarjátok mondani, hogy ha a baloldalról nem támogatják, akkor Orbán bele sem vágott volna ebbe a kalandba..?

Most csak addig jutottunk el, ameddig már tavaly el kellett volna, azaz hogy kesz népszavazás a kérdésben.
Párszor ajánlottam,hogy még egy magára valamit is adó olimpiapárti fideszesnek is be kellett volna álnia aláírásokat gyűjteni, hogy biztosan el tudják kenni a száját az olimpia ellen csipogóknak, egyszer's mindenkorra.

Sebaj, ezt úgy néz ki, hogy a Momentum megoldotta pártunk és kormányunk helyett, most már csak ke kell tudni verni az olimpia ellenes szavazókat, - semmi az egész!
Nem így van?
Válasz erre 

czjanos 2017.02.17. 21:03:38

@midnight coder: Elfelejtettél a számokból gyököt vonni. Vagy négyzetre emelni.
Válasz erre 

stim 2017.02.17. 21:03:50

midnight coder, egyetértek. Én már most is büszke vagyok az olimpikonjainkra. Viszont van pár lényegesebb dolog idehaza mint egy olimpia. 5 fő kérdés lett az évértékelő beszédben meghatározva, ezek egyike a demográfiai probléma. Ha az olimpia jót tett volna az építőiparnak akkor érdemes lenne hasonló volumenű bérlakás programban gondolkozni ahol olcsó bérleti díjért fiatal házasok családot alapíthatnak. Egy család életében a gyerekkel kapcsolatos legnagyobb kiadás a lakás. Meglátszik a gyereken ha nincs gyerekszobája. Ennek ezerszer több értelmét látom mint egy olimpiának. Értékelem mindazt az erőfeszítést amit a kormány tesz a családok megerősítéséért. Ezzel azt hiszem nagyon komolyan tudna segíteni.

A most következő időszakban megpróbálják az olimpiáról szavazást a kormány kudarcaként beállítani. De tény, hogy a Fidesz azért erős mert nemcsak a konzervatív jobboldali értékeket tartja szem előtt de sokkal több szociális érzékenység van benne mint a szocialistákban. És nem kúrják el, de nagyon.

Valahányszor a baloldal kritizálni próbálja a kormányt, hogy miért csak ennyi a rezsicsökkentés vagy miért csak ennyi a béremelés mindig vissza lehet kérdezni, hogy bocsánat, Ti hogy is csináltátok? Nem rezsicsökkentés volt hanem gázáremelés meg villanyár emelés? Nem béremelés volt hanem megszorítás és infláció?

Az olimpia egy szép rendezvény lett volna csak ha sok embernek lyukas a gatyája a seggén akkor hiába viszi a GDP-t az a pár német autógyártó cég és a beszállítóik, van még bőven mibe fektetni a pénzt. Egészségügy, oktatás, mezőgazdaság. Úgy érzem, hogy a kormány az én bankszámlámra mer nagyot álmodni. Nem hiszem, hogy ez lenne most a fontos. Sok ambíciózus ember életében szeretne olyan dolgot létrehozni amire büszke lehet, az élete kiteljesedését látja a létrehozott eredményekben. Ez a kormány sok mindent megcsinált, felépített, felújított, megreformált ami becsületére válik és büszke lehet rá. Azt hiszem ez az olimpia is egy ilyen ambíciózus terv csak ha sokan csórók az országban akkor meg kell kérdezni az embereket, hogy akarják-e vagy sem? Időszerű-e vagy sem? Mert ők fizetik az adót vagyis az olimpiát is. A nép ellenében nem lehet kormányozni. Nem szégyen megkérdezni a népet, hogy mit szeretne és nem szégyen meghallani.
Válasz erre 

Amorphis 2017.02.17. 21:05:57

Budapesten hagyományosan gyenge a Fidesz, ráadásul itt él a ballib szatelit pártocskák - akik aktívan részt vettek a gyűjtésben is - szavazóinak a túlnyomó része. Itt 260.000 aláírást (max 200.000 érvényes) összegyűjteni nem nagy kunszt, de azért kellett hozzá bőven egy hónap. A népszavazás eredményessége már jóval nehezebb lesz. Ha lesz...Amúgy kb. annyi értelme lesz az egésznek, mint a migránsos szavazásnak. Brüsszel nem akar kvótát, a NOB meg nem akar budapesti olimpiát (legalábbis mindkettőnek igen csekély a realitása). Nagy valószínűséggel amúgy nem lesz megtartva: A Fidesz vagy elhúzza az ügyet a NOB döntésig (ezt viszonylag könnyen megtehetik) azt követően pedig okafogyott lesz, vagy még előtte visszavonják. Általános jellemzője a kormányoldalnak, hogy ha valami nagyon nem jön be a népnek, azt nem erőltetik. Így tettek az internetadóval és a vasárnapi zárva tartással is. Egy kétes kimenetelű népszavazásba nem fognak belemenni, ami nyilván nem az olimpiáról szólna, hanem arról, hogy "menj a picsába Viktor
Válasz erre 

nick papagiorgo 2017.02.17. 21:11:02

@morph on deer:
két válasz:
1. egész addig mindenki egyetértett az olimpiával (olyan 80 %-os támogatottsága volt, vagy hogy), amíg az MM elő nem bújt. Most miről akartál volna népszavazni, ha a nép 80%-a egyetért vele? Ráadásul voltak azok a csipogások, hogy milyen drága a népszavazás, a pénzek felesleges herdálása, érdekes, ezek a hangok, most elhallgattak :)

2. vegyük észre, hogy egynémelyeknek (akinek nem inge, ne vegye magára) kb naponta változik a véleménye. Eddig támogattam, most ellene vagyok. Aztán mondjuk van egy népszavazás, az olimpiatámogatók győznek (valamiért), az ellene levők ezerrel kezdik el bizonygatni, hogy ők hogy támogatták már kezdettől.
Ezért ódzkodik a teljes politikai elit mindentől, mert fél, hogy ha a közhangulat megváltozik, akkor kínos helyzetbe kerül. Pedig szerintem sokkal egyenesebb magatartás lenne, ha valaki nyíltan vállalná a véleményét, és azt mondaná. hogy lehet, hogy a pártom véleménye időközben megváltozott, de én akkor is azt mondom, hogy .... Ehelyett mi van? Megváltozott a környezet? Én már régen megmondtam, hogy .... (mindig oda fordulnak, ahonnan a szél fúj).
Válasz erre 

para_noir 2017.02.17. 21:25:47

Az olimpiai pályázat vissza lesz vonva még a jövő héten, ez pozitívum. Azon kívül nem sok van, a Momentum egy kérészéletű valami lesz, mondjuk nem is nagy kár értük, ránézésre egy újabb romkocsmás hipszterosztag, Orbán sem rokkan bele ebbe a dologba, egyfelől kommunikálhatják úgy, hogy lám, itt demokrácia van, amit a nép akart, azt megkapta, de a legrosszabb esetben rátolják az egészet a tarlósra, aki majd lapátolhatja a szart, mondjuk őt se sajnálom. A baloldal alól megint kihúzták a talajt, egyfelől a Momentum, másfelől Orbán a (szinte biztos) meghátrálással, szegény maszoposok és apródjaik újra muníció nélkül maradnak, és visszatérhetnek a "ki legyen a min. elnök jelöltünk" szórakoztató előadásához. Annak viszont szívből örülök, hogy lassan elcsitulhat ez az olimpiai acsargás, már kurva unalmas volt jobbról és balról is az elvakult idiótákat hallgatni, miközben nekem meggyőződésem, hogy Orbánéknak eszük ágában sem volt semmiféle olimpiát tartani.
Válasz erre 

Pánikrohamosztagos 2017.02.17. 21:29:00

"A budapesti olimpiai rendezés kapcsán azonban helyi népszavazáson dönthetnének a fővárosi választópolgárok arról, hogy szeretnének-e a városukban ilyen nagy felfordulást, és véleményük szerint megérné-e gazdaságilag ezt a nagy sportrendezvényt Magyarországra hozni. "

És ha ugyanezt a kérdést feltesszük a Maccabiról? Az talán kisebb felfordulással jár majd?
Válasz erre 

nick papagiorgo 2017.02.17. 21:32:17

@Amorphis:
jó, azért lássuk tisztán ezt a kérdést.
Az MM nagy munkát végzett (tisztelet nekik ezért), de azért úgy ezzel kb el is lőtték a puskaporukat.

Aláírt 260 ezer (lássuk meg, ebből menyi lesz az érvényes). De aki akart e kérdésben szavazni, az szavazott is. Nem fognak százezerszám előbújni "lappangók". Ráadásul ezeknek egy hónapja volt aláírni, a népszavazás meg egy napig tart.

Mi lesz azon az egy napon (főleg, ha nyáron lesz). A budapesti lakosság egy jelentős része nyaral a Balatonon, vagy itt-ott amott, és nem fog hazajönni szavazni, azt elhiheted. Van a lakosságnak kb egy harmada, aki sose szavaz semmire, bármiről is kérdezik meg. Ez a két tényező már eleve predesztinálja, hogy az 50%-os részvétel nem lesz meg.

Tehát a részvétel nem lesz meg. Mivel az MM összeszedett mindenkit, akit bírt (meg az ellenzéki pártok), ezért feltételezhetjük, hogy a nemmel szavazók száma olyan 200, max 500 ezer (arról beszélek, aki elmegy és le is szavaz). És a többi? Lesz párszázezer, aki igennel szavaz az olimpiára, ezt nem tudjuk, mennyi.

Tehát részvétel 50% nincs meg, a szavazók meg vagy így vagy úgy szavaznak, de nem lesz ilyen 10-90 vagy 20-80 %-os arány, jó eséllyel olyan max 40-60%. Ez mire jogosít fel? Feljogosít bármire?

Ezért mondtam én mindig is, hogy a népszavazásnak az lesz az eredménye, hogy eredménytelen lesz, és mindenki majd győztesnek hirdeti ki magát :)
Válasz erre 

para_noir 2017.02.17. 21:32:35

@Nzoltan: hát elég naiv elképzelés, hogy országosan az olimpia mellett van a nép. Mivel a vidéki emberek javarésze csípőből lenézi, ki nem állhatja a fővárosiakat, és az olimpia fővárosi dolog lenne, kapásból nem támogatnák, mert annyi még az egyszerű kapás parasztnak is világos, hogy az olimpia kurva sokba kerül, és ha minden pénz Pestre megy majd (és odamenne ha olimpia lenne), nekik meg indul a córesz. Szóval attól, hogy a kocsmában szotyizás/sörözés közben nézik a vidéki emberek a vízilabdát, attól még nem hülyék.
Válasz erre 

Pánikrohamosztagos 2017.02.17. 21:34:33

@para_noir
"szívből örülök, hogy lassan elcsitulhat ez az olimpiai acsargás"

Ez az acsargás se az olimpiáról szólt, csak eszköznek akarták felhasználni a hatalomra jutáshoz. A következő nap bedob valaki valami új témát, és megy ezerrel az acsargás tovább
Válasz erre 

nick papagiorgo 2017.02.17. 21:37:40

@para_noir:
aha.
Pont ebben tévedsz, mert lenne egy csomó szám (pl. a vízi sportok) a Balatonon, meg Győrben, meg Debrecenben, stb.
Pont ezért támogatják a vidékiek jobban, mint a fővárosiak, mert azok csak kb annyit látnak, hogy dugók lesznek, meg addig is építkezések (amik ugye dugók).Beszéltem pár vidékivel e témakörben :)
Válasz erre 

para_noir 2017.02.17. 21:37:44

@nick papagiorgo: ha lenne népszavazás (szerintem nem lesz, beelőzik egy visszavonással) akkor a baloldal azért elég keményen ráfeküdne arra, hogy az egészet transzformálja egy rendszerellenes, orbánellenes véleménynyilvánítássá, akár egy összefogást is generálhatna a kérdés. Orbán pedig nem hülye, nem kívánna egy ilyen pofonba beleszaladni, mert tuti érvénytelen lenne, de ha lenne egy masszív 60-70%-os elutasítottsága a dolognak (és Bp-en ennyi össze is jöhetne) az egy csúnya nagy bizonyítvány lenne, amit a ballib oldal lobogtathatna, mindezt fél évvel a választások előtt, masszív munícióként. Orbán a migris népszavazást is csak azért akarta, hogy legyen egy kvázi reprezentatív felmérésen alapuló számadata, amit lobogtathat Brüsszelben, most ugyanezt kapná meg maga ellen. Ezt nem fogja engedni.
Válasz erre 

para_noir 2017.02.17. 21:40:02

@nick papagiorgo: gondolom olyanokkal, akik hasonlóan gondolkodnak mint te, hiszen az embernek nem szokása olyanokkal dumálni, akik gyökeresen mást gondolnak. Az 5-10-20 társalgópartnered meg nem reprezentatív minta. A vidéki helyszínek jóval kisebb súlyúak lennének, mint a pestiek, ráadásul ott megintcsak szűk területre korlátozódnának, ettől nagy általánosságban a vidékiek nem tapsolnának az olimpiának. De semmiféle olimpia nem lesz, úgyhogy kb mindegy :)
Válasz erre 

para_noir 2017.02.17. 21:41:17

@Pánikrohamosztagos: mondjuk ez igaz. De ez az olimpiás faszkodás nekem különösen irritáló volt, a migri dologban még nagyrészt egyet is tudtam érteni a kormányzati véleményekkel, de az olimpia nekem full agyrém.
Válasz erre 

Nzoltan 2017.02.17. 21:45:52

@stim: Nem akarok ünneprontó lenni, de pont az olimpia keretében lehetett volna külföldi támogatással több ezer lakást építeni, amit később bérlakásként lehetne üzemeltetni. De ez fel sem merülhtett, mert érdemi vita soha nem volt a két fél között.

Amúgy meg simor évente kidobta egy komplett olimpia árát a magasan tartott jegybanki alapkamat révén. Ami most kevesebb mint tizedannyiba kerül...
Válasz erre 

nick papagiorgo 2017.02.17. 21:47:14

@para_noir: hát, én máshogy látom (bár egyikünk se Orbán, gondolom, úgyhogy fogalmunk sincs, hogy ő hogy látja :)
A baloldal ráfeküdne, ez igaz. Mi lenne? Gyurcsány meg ezek szónokolnának. Ez eleve elrettent egy csomó embert. A Momentum Mozgalom (teljesen jogosan) megrettenne, hogy Gyurcsány rátelepszik (mint ahogy az eddigi orbánellenes tüntetésekre is rátelepedett).

Azt kell észrevenni, hogy az összes orbánellenes megmozdulásra rátelepedett a baloldal, és ezzel eddig szépen ki is nyírta őket, legyen az Pumukli úr kockásinges tanármozgalma, egészségügyi dolgozók tüntetése, vagy bármi.

És ez meglehetősen kontraproduktív. Úgyhogy én nem tenném rá a fél vesémet, hogy Orbán nem várja ki, amíg a baloldal megteszi a dolgát és szépen összeveszik az MM-el, vagy legalábbis leszalámizza, és így érdeklődés híján unalomba fullad az egész.

Abban egyetértünk, hogy Orbán nem fogja engedni, hogy egy nagy és növekvő mozgalom bontakozzon ki ellene. A különbség köztünk csak az, hogy ez hogy éri el, meghátrálással, vagy megint a baloldallal végezteti el a munkát :)
Válasz erre 

Nzoltan 2017.02.17. 21:47:29

@para_noir: Összefogás? Hát, ami cirkusz megy az előválasztással, már az is megérne egy "lárpúrlár" epizódodt.
Válasz erre 

Pánikrohamosztagos 2017.02.17. 21:47:41

@nick papagiorgo:
A nagy többség meg én sem fogok a kardba dőlni, ha nem lesz olimpia. Csak fura érzés lesz végignézni, hogy a zsidóknak viszont megrendezi a főváros az olimpiájukat. Ezen még a fővárosban is legfeljebb a népesség 5%-a lesz jogosult személy, 95%-nak meg csak a szívás jut belőle
Válasz erre 

para_noir 2017.02.17. 21:48:25

@Nzoltan: amennyire én láttam eddig, az olimpiai szállások mindenhol kb összedobált koliszobák voltak. Azokból nehéz lett volna bérlakást csinálni, hacsak nem állt volna az olimpiai falu 2-3 szobás összkomfortos lakásokból. Nem olyanra szokták csinálni...
Válasz erre 

para_noir 2017.02.17. 21:50:37

@Nzoltan: persze, vicc az egész ballib oldal, viszont ha egy ilyen feltuningolt téttel beharangozott népszavi lett volna, arra akár kialakulhatott volna valami egy irányba húzás. Ez nyilván Orbánnak is világos.
Válasz erre 

para_noir 2017.02.17. 21:51:56

@Pánikrohamosztagos: nem akarok zsidóbérenc lenni, de ha jól tájékozódtam, ez a maccabi vagy mi a szar 5 milliárd körül fáj, persze kidobott pénz, de az olimpia 20 ezer milliárdjához képest lófasz.
Válasz erre 

Pánikrohamosztagos 2017.02.17. 21:56:11

@para_noir:
Alapból én is hülyeségnek gondolnám az olimpiát, de bevallom ugyanígy voltam pár más dologgal, amiben utólag Orbánnak kell adnom igazat. Például az IMF kirúgása az akkori kardélen táncoló helyzetben, vagy az alapkamat drasztikus csökkentése. Azóta kishitűnek érzem magam, talán az olimpiára is ez lett volna igaz. De most már nem fogjuk soha megtudni, mert nagyon lecsökkent a rendezés esélye
Válasz erre 

nick papagiorgo 2017.02.17. 22:02:45

@para_noir:
Vona Gábor támogatásával :)
(szerintem addigra bejelentkezik fővédnöknek :)
Válasz erre 

Pánikrohamosztagos 2017.02.17. 22:07:14

@para_noir:
Én se ellenzem hogy itt tartsák a zsidók a Maccabit, de nem fog kijönni 5 milliárdból. Ennyiből még a járulékos biztonsági költségek is nagyobbak lesznek, elbújtatva a rendvédelmi költségekbe. A sportlétesítmény fejlesztések pedig utólag jók lettek volna a mindenki számára nyitott olimpiára

A posztban felhozott érv, az óriási felfordulás pedig a Maccabinál is meglesz bőven

Igazából a kettős mércére akartam felhívni a figyelmet. Zsidó olimpia = jó felfordulás, mindenki olimpiája = rossz felfordulás ezek szerint
Válasz erre 

nick papagiorgo 2017.02.17. 22:11:53

@para_noir:
Orbán arra vigyáz (meg minden értelmes politikus is), hogy ne alakuljon ki egy markáns, hangos, tüntető tömeg (a tömeg alatt sokakat kell érteni).
Ugye a nagy francia forradalom óta tudjuk, hogy ha elég sok ember jön össze, az gyakorlatilag mindent elsöpör. Aztán persze jön a káosz meg az anarchia, a szélsőségesek lefejezik a mérsékelteket és a többi. Ezt kell elkerülni. Nézd meg pl. most a román tüntetéseket, a kormány már visszavonta a rendelkezését, ami ellen tüntettek, de ők tüntetnek tovább, a kormány bukását akarják (egy hónapja voltak választások, nem is értem, mire számítanak, azóta megváltoztak a preferenciák?)

Az "ezt kell elkerülni" alatt nem feltétlenül azt értem, hogy Orbánt hatalomban kell tartani, viszont egy ilyen anarchia, amikor ember ember ellen fordul, meg macskakődobálás meg ezek, szóval ilyesmi nem igazán jó senkinek se, beleértve a lakosságot, az államot, gazdaságot, multikat, stb. Én se szeretem, ha az én kocsimat gyújtják fel a tüntetők, ugye.

Ezt nem értette meg pl. Gyurcsány. "Majd hazamennek". Nem mentek. Soha nem is fognak, nincs erő, aki hazaküldje őket. Egy ilyen erőnek eleve a kialakulását kell megakadályozni.
Válasz erre 

átlátó 2017.02.17. 22:37:44

Szopják le a Kozsó faszát Felcsút főterén. Rendőri biztosítással.

galeria.divany.hu/tejbenvajban/2017/02/12/story_gala_2017/35
Válasz erre 

Stenonis 2017.02.17. 23:30:36

@nick papagiorgo:
Ez már annyira nem igaz. Ázsiában mondják vissza a rendezést, mert kiszámolták, hogy marhára nem éri meg nekik. Németország is kiheverte azt, hogy nincs nagydíjuk. A franciáknál évek óta nincs.
Válasz erre 

Stenonis 2017.02.17. 23:45:56

@Pánikrohamosztagos:
Arra a rendezvényre semmit nem kell építeni. Helyszín lesz az MTK stadion, Kincsem park, a Honvéd vívó csarnoka, Margit szigeten az uszoda, az atlétikai központ és az Építők kajak központja.
Csak 19 sportág lesz, köztük olyan költséges rendezésűek is, mint a sakk és a bridzs.
Válasz erre 

morph on deer 2017.02.18. 02:05:14

@nick papagiorgo:
"Én már régen megmondtam, hogy .... (mindig oda fordulnak, ahonnan a szél fúj)."

Merő hagyományőrzésből!
Merthogy ez a hagyomány errefelé.

Mit gondolsz, amikor valaki azt mondja, hogy "vége a PC-nek, mostantól csak az ország érdeke számít, a mi érdekünk" akkor az miben különbözik ettől? (Most az érdektelen, hogy mit ért az 'ország' érdekén)

Tisztán, kisérő nélkül ez annyit tesz, hogy nincsenek elvek, nincs adott szó, szolidaritás, becsület, lojalitás, stb., csak érdek van.

Amikor "a hal feje" elkezd ilyen módon viselkedni, akkor a hal szépen követi és vele rohad. Na ez van most. Is.

Egyébként egyetértek.
Válasz erre 

torró 2017.02.18. 07:01:16

De kurva unalmas már ez az olimpi(n)a (DD) őrület. Orbán fóbia ezerrel. Az olimpiáról meg tudjuk, 0% esélyünk van a rendezésre. "Hogy azért! Csak énekeljük el a Himnuszt" alapon megy a buli.Ennek fényében népszavazást rendezni megint kidobott milliárdért! Szóval, szerintem nem lesz népszavazás, de, nem is lenne olimpia enélkül sem. Mondjuk engem speciel nem is érdekel különösen. Olcsóbb lett volna az egész színjáték, hogy aki utálja Orbánt, tegyen magára táblát és kész. Amúgy még nincsenek hitelesítve az aláírások, majd utána derül ki, mennyi az annyi!
Válasz erre 

eßemfaßom meg áll 2017.02.18. 07:42:30

"A magyar társadalom ugyanis már most kezd ébredezni az orbáni álomból"

kozvelemenykutatok.hu/2017-januari-kutatasi-eredmenyek-median/

“A Fidesz elsöprő fölényben van, a „választani tudó biztos szavazók” körében 60 százalékos a támogatottsága, a magyarok 2010 ősze óta nem voltak ennyire elégedettek az ország helyzetével és a kormánnyal – derül ki a Medián legfrissebb, januári pártpreferencia-kutatásából.“
Válasz erre 

torró 2017.02.18. 07:54:02

El is felejtettem kérdezni! Akkor most megbukott Orbán, vagy nem? Csak tudjam, hogy most akkor kit kell éljenezni!
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2017.02.18. 07:55:55

Vivát Momentum !
A kezdés jó volt. Most tessék szépen megszólítani a politikai vélemény nyilvánításától elzárkózott embereket, és mellékesen elvinni a maszop, dk szimpatizánsok javát !
Válasz erre 

sőőtnagyonis 2017.02.18. 09:12:00

Rezsicsökkentés!
Tegnap drága miniszterelnök úr!

Ma szegény miniszterelnök úr. (Röhögök)
Válasz erre 

2017.02.18. 09:18:08

@torró: "Akkor most megbukott Orbán, vagy nem?"
Miért nem tőle kérdezed, batyufasz?
Válasz erre 

2017.02.18. 09:19:54

@torró: "Az olimpiáról meg tudjuk, 0% esélyünk van a rendezésre."
Akkor meg minek vergődtök és lopjátok a pénzt?
Válasz erre 

2017.02.18. 09:37:59

@nick papagiorgo: Egész szórakoztató orbánista troll vagy. Tudod, az Orbánod óta mindenki fideszesnek születik, csak van aki tovább fejlődik. Nos, nézzük a marhaságaid:
"Ugye a nagy francia forradalom óta tudjuk, hogy ha elég sok ember jön össze, az gyakorlatilag mindent elsöpör. Aztán persze jön a káosz meg az anarchia, a szélsőségesek lefejezik a mérsékelteket és a többi. Ezt kell elkerülni."
Egész aranyos vagy, mindjárt könny ugrik a szemembe: teleszaladt a gatya, pubi? Nem szeretnéd, ha a tolvaj fideszesek, a vezérükkel együtt, ott lógnának a lámpavasakon? Ilyen hatalmas a szerelmed a Párt felé?
"most a román tüntetéseket, a kormány már visszavonta a rendelkezését, ami ellen tüntettek, de ők tüntetnek tovább, a kormány bukását akarják (egy hónapja voltak választások, nem is értem, mire számítanak, azóta megváltoztak a preferenciák?)"
Nem, te fideszes gyerek, látom nem érted: nem a preferenciák változtak meg pár hónappal a választások után, hanem hülyének próbálták nézni a román választókat (törvényesen akartak lopni, mint a fideszes bűnözők). Nem jött be.

"Ezt nem értette meg pl. Gyurcsány. "Majd hazamennek". Nem mentek. Soha nem is fognak, nincs erő, aki hazaküldje őket. Egy ilyen erőnek eleve a kialakulását kell megakadályozni."
Nagyon hajaz a dumád Bencsik elvtárs szövegeire. Mi az, hogy "meg kell akadályozni"? Hogyan? Szervezkedési jogot akarsz korlátozni, komcsi? Kit akarsz bevetni, a munkásőr cöf-bandát vagy Kubatov elvtárs fradista huligánjait? Fiatal tüntetők és 45 kilós nők verésében királyok vagytok.
Válasz erre 

Donald Duck 2017.02.18. 09:51:31

Szép napot mindenkinek.
Ez a lehetőség elúszott a 2024-s olimpia rendezésére.
Sebaj, ott van a 2028-s játék, lehet újrázni.
Egy felvetés, ha lehet, ne Budapest jelentkezzen, próbálkozzon most Felcsút.
Ott nem lesz ennyi ellenző. Lopni meg ugyanannyit lehet. A pszichikailag labilis meg a kapujából lobbanthatja a be a lángot. A bárdolatlan pestiek ezt nem vehetik el egy fejér megyei formátumú politikustól.
Üdv
Válasz erre 

Alick 2017.02.18. 09:58:06

@nick papagiorgo: Hajjaj. :) mostanában főleg a fejlődők törik magukat.
Válasz erre 

élveteg 2017.02.18. 10:00:05

@Pánikrohamosztagos:

"Én se ellenzem hogy itt tartsák a zsidók a Maccabit, de nem fog kijönni 5 milliárdból. "

Én sem ellenzem viszont csodálkozom hogy a zsidók épp itt akarnak olimpiázni Mert :

"Magyarországot nevezte Európa legantiszemitább országának Ron Lauder, a Zsidó Világkongresszus (WJC) elnöke az Observer szerint. "

hvg.hu/itthon/20160719_mazsihisz_wjc_lauder

Érti ezt valaki ha Magyarország Európa legantiszemitább országa akkor miért itt, pont itt akarnak olimpiát tartani ?
Válasz erre 

Alick 2017.02.18. 10:04:41

@nick papagiorgo: Ez valamelyest igaz, de ez sok esetben nem több, mint gyerekkori fellángolás, élsportoló szeretne lenni... ahogy ez sokaknak nem jön össze és persze az edzők is kinézik a kevésbé tehetségeseket, jön a csalódás... és a mozgás öröméért már nem akar sportolni.
Ráadásul ahogy egyre több a doppingos bukás, annál inkább kiábrándítóvá válik, még a józan szülő is elgondolkodik, hogy a gyerekemet ne tegyék tönkre a "gladiátor-képzőben".
Válasz erre 

Alick 2017.02.18. 10:06:34

@élveteg: Judapest az mégiscsak Judapest. :)
(WJC pedig éppen olyan gittegylet, mint a MVSZ)
Válasz erre 

Balt 2017.02.18. 10:34:49

@midnight coder: Járulákos haszon, hogy a Momentum 4,9 (ideális esetben választási szövetségben az Együttel meg a Pártbeszéddel 14,9) %-ot fog elvinni a zellenzőktől. :)
Válasz erre 

Duplaxiii 2017.02.18. 11:21:17

Nevetséges amikor egy blogger sikernek értékel egy ilyen esetet.
Mi fog történni? Hát az, amit a csúti eltervezett!
Megosztottság nő, így a választásokat kényelmesen behúzza, még 3-4 ciklusra.
Ha rendeznénk, akkor a vidék tönkremegy és lesz pár hasznos és rengeteg felesleges beruházás, százmilliárdokat meg ellopnak a haveroknak.
Ha nem lesz, akkor elmaradnak a kötelező fejlesztések, Budapest még komolyabb büntetést kap a kormánytól. A nép lázadni fog és egy kis libsizés bedobásával a fidesz és a tarlós pozícióban marad.
A hatalom oldalán van a pénz, a média 99%-am a kasszakulcs, az ügyészség, a bíróságok.
Ha valami kényelmetlen, arra ezek azonnal tudnak reagálni.
Itt meg megy a tapsolás az újabb bozótharcos megjelenéséért.
Miért nem fogja fel egyetlen blogger sem (akik ugye ezekkel a posztokkal hangolják az embereket), hogy az emberek 60%-a nem választ, nincs pártja, politikusa.
Minden megjelenő erő csak a 40%-ot oszta újra és a választási törvény miatt ez a fidesznek kedvez.
Miért nem a 60%-ot célozza meg valaki????
A momentum soha nem éri el ezt a réteget, hiszen azok pont a hasonló elődök miatt (is) lettek passzívak. Ha nem kell az szdsz, a kiberáliskok, a lmp és a többi hasonló, akkor miért pont egy ugyanolyan, de még ráadásul fiatalokból álló gyülekezet fog egy 50 évest elérni???
De OK, tiörültök, ha újabb pár megélhetési kerül a parlamentbe, a fidesz marad többségben, és a koncon még több "forradalmár" vagy ex-kiszes, mszmps-s fog osztozni.
Tapsoljatok! Összefogás helyett a megosztásnak örültök.
Válasz erre 

morph on deer 2017.02.18. 11:28:24

@Pánikrohamosztagos:
"Például az IMF kirúgása"

Aminek az egyetlen célja az ellenőrzéstől való megszabadulás volt, semmi egyéb.
Tahókám "kiosztott pár sallert meg kokit" -oszt jónapot. Nehogy már megszabják, hogy valóban az ország szükségleteire legyen már fordítva a lóve, amikor felcsúti stadionra meg fűtött focipályákra is lehetne, hát mit képzelnek ezek?

A "piacról történő finanszírozás" ugyanis azt jelenti, hogy lényegesen magasabb kamatot fizetünk a kötvények után, mint az IMF-nek kellett/kellene. Ugyanez a helyzet az orosz kölcsön esetében, de legalább lehet tékozolni ahogy a csövön kifér, senki nem beszél bele.
Az itthoni 'bárányok' meg ugye hallgatnak.
Válasz erre 

Szabványok 2017.02.18. 11:33:54

@Mr Eggs: Nem, ez a NAV ellenőrök jelmondata.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.02.18. 11:59:19

@Duplaxiii: Vigasztalgasd csak magad! :-))
Válasz erre 

alfacharlybravo 2017.02.18. 12:35:32

@Budapest a kutyaszar városa: A kis pampogód elég kutya szaros.
Válasz erre 

Mr Eggs · http://farmprojekt.blogspot.com/ 2017.02.18. 13:29:34

@Szabványok: ezt nem is tudtam
Válasz erre 

Hamar Endre 2017.02.18. 13:30:39

Remek lehetőség a Nemzeti Konzultáció a népszavazás kiváltására, hiszen jóval kevesebbe kerül! Köszönet érte Orbán Viktornak, hogy kitalálta! Szeretnék néhány témát, illetve feltehető kérdést javasolni az elkövetkező Nemzeti Konzultációkhoz:
1. Egyetért-e Ön azzal, hogy az aktuálisan hatalmon lévő kormány tovább fokozza a médiák felügyeletét és felső irányítását?
2. Egyetért-e Ön azzal, hogy foglaljuk alaptörvénybe állampolgári kötelességként az Állami Köztelevízió híradóinak rendszeres,é kritika nélküli végignézését?
3. Egyetért-e Ön azzal, hogy fokozzuk az Európai Unió elleni szabadságharcunkat, és növeljük tovább Oroszország felé a függőségünket?
4. Kívánatosnak tartja-e Ön, hogy az Alkotmánybíróság, a Köztársasági Elnöki közméltóság, és az Ügyészség után a Bíróságok függetlenségét is megszüntessük?

Folytatása következik (?)
Válasz erre 

Hamar Endre 2017.02.18. 14:06:54

@Duplaxiii:
Megértelek, hogy az eddig elmúlt 27 évre visszagondolva eléggé kiábrándultál! Nem vagy egyedül. De nem hiszek a dolgok megváltoztathatatlanságában. Miért gondolod, hogy a "csúti" tervei mindig bejönnek? Valóban úgy volt idáig, hogy az újonnan érkező kis "megélhetési" pártok tovább osztották az ellenzéket, és a Vezér csak a tenyerét dörzsölhette. De miért ne történhetne ez egyszer másképp? Vettem a fáradságot, és alaposan áttanulmányoztam a Momentum oldalán közzétett elképzeléseket, véleményüket a jelenlegi helyzetről, az egész társadalmat megosztó politikai acsarkodásról. Úgy vélem, bőven van bennük potenciál, hogy választható alternatívái legyenek a jelenleg regnáló, és az egész társadalomra rátelepedett politikai "elit"-nek.
Válasz erre 

Hamar Endre 2017.02.18. 15:21:28

@élveteg: Ezzel kívánják Magyarországon az antiszemitizmust erősíteni.
Homeopátia (a görög ὅμοιος, homoiosz = hasonló és πάθος, pathosz = szenvedés, kór szavak összetételéből)
Válasz erre 

VADÁSZPUSKÁS LIBERALIZMUS 2017.02.18. 17:00:17

Most itt az ujabb 2 szazalekos lipsi part, es tutti megbuktatjak az orbanrezsimet.
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2017.02.18. 18:08:25

@morph on deer:

""Például az IMF kirúgása"

Aminek az egyetlen célja az ellenőrzéstől való megszabadulás volt, semmi egyéb. "

Frocsoges helyett meg tudod nekem mondani, hogy mennyi volt a visszafizetes idopontjaban az allamkotvenyek es az imf hitel kamata? Csak azert kerdezem, mert az elobbi 2,75-3,25 az utobbi meg 4,5...
Raadasul most mar kb 30 szazalek forintban van a lakossag kezeben. Nem veletlen nem panikolnak a japanok se a 225 szazalekos adossaguk miatt, mert jenben es a sajat nepuknek tartoznak...
Van meg hasonlo gyurcsanyista dumad? Ajanlom azt a meset, hogy azert lett felveve, mert olcsobb, meg veletlen se azert, mert mar senki se allt vele szoba, es 2 sikertelen kotvenykibocsajtason voltunk tul, mert meg 10,5 szazalekert se kellett a kutyanak se...
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.18. 18:58:05

@Zsoltbacsi: "elobbi 2,75-3,25 az utobbi meg 4,5"

Ismét csak megzavartak a számok. Azon, hogy a piacról vettük fel a hitelt, nem az IMF-től, évi hatmilliárdot buktunk. De az orbánnak így is megérte, hogy az IMF szabályai nem krlátozták az ámokfutását, és akadálytalanul tehette tönkre a gazdaságot.
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2017.02.18. 19:02:21

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Bizonyitek? Termeszetesen nem a 444/index/blog.hu fele forrasokra gondoltam.
Tudod en a magyar allamkincstar szamainak jobban hiszek, mint a te bebofogesednek. Az 50 milliardos kvotakampanyra is megeskudtel, es futoszalagon hazaaruloztal mindenkit, akk nem hitt neked... :)
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2017.02.19. 16:13:49

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Na mivan, felsultel megint? Hol van a bizonyitek az allitolagos 6 milliardos bukora?
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard